De BMS zelf is op de lynx gebypassed met het victron kabeltje (tis de NON NG versie en het is overigens niet mijn systeem). Het wordt gebruikt met third-party batterijen. Alle settings voor de BMS kunnen me dan ook verder gestolen worden, ik had echter wel verwacht dat de battery monitor hetzelfde zou functioneren als mijn smart shunt. Hij lijkt die settings dus echter gewoon volkomen te negeren. Ik weet dat er hier meer zijn die een dergelijk setup hebben dus ik vraag me af of iedereen dat zo heeft. In dat geval is het ding dus eigenlijk niet goed bruikbaar, enkel als DC breaker en precharger. Voor een goede SoC monitoring moet er dan als nog een shunt tussen. Heel gek! Ik zal er eens mee naar het victron forum gaan.DoMoFo schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 16:41:
[...]
Bij voorbaat sorry dat ik niets bijdraag aan jouw probleem... Maar aangezien je de Victron SmartBMS gebruikt was ik benieuwd of jij die hebt gecombineerd met een Victron batterij of third-party batterij?
Aangezien dat ding hard-coded is voor specifiek Victron Lithium batterijen en een aantal config settings hard override...
Manual - Page 18:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Japie.G op 06-06-2026 21:32 ]
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem