Heeft iemand al eens berekend wat de meest efficiënte laad/ontlaad snelheid is van een MP2 5000? En met meest efficiënt bedoel ik dan, dat je er het meest mee kan verdienen. Een hogere conversie efficientie zorgt dat je op dagen met een kleinere spread ook kunt handelen, en geeft relatief gezien natuurlijk de meeste winst. De vraag is dus wat absoluut het meeste opleverd ( ik vermoed zelf nog altijd vol gas)
Ik heb dit gebruik om mijn settings wat fine te tunen: https://mark-vis.github.i...j-simulatie/advanced.htmlDanTm schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 12:22:
Heeft iemand al eens berekend wat de meest efficiënte laad/ontlaad snelheid is van een MP2 5000? En met meest efficiënt bedoel ik dan, dat je er het meest mee kan verdienen. Een hogere conversie efficientie zorgt dat je op dagen met een kleinere spread ook kunt handelen, en geeft relatief gezien natuurlijk de meeste winst. De vraag is dus wat absoluut het meeste opleverd ( ik vermoed zelf nog altijd vol gas)
3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP
Het houdt ook rekening met de te verwachten eigen consumptie. Als hij denkt dat je veel gaat gebruiken op die dure uren en niet genoeg tijd hebt om weer bij te laden op goedkopere tijdan, dan verkoopt hij niet. Zonder je andere grafieken met het voorspelde gebruik en parameters zoals maximale laadsnelheid, kosten voor batterijcycli e.d. is er weinig te zeggen.Tillumen schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 12:10:
[...]
Ik zie nu dit, blijf er weinig van begrijpen. Ik zou verwachten dat er op de dure uren wordt teruggeleverd maar dat gebeurd dus blijkbaar juist op de goedkopere uren. Iemand een idee?
[Afbeelding]
Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog
Over het algemeen kun je inderdaad beter niet volle bak laden. Volle bak ontladen is minder een probleemSHIFTER [NL] schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 12:41:
[...]
Ik heb dit gebruik om mijn settings wat fine te tunen: https://mark-vis.github.i...j-simulatie/advanced.html
Voor mijn 3x MP5k houd ik het tegenwoordig op ca 5.5 kW laden en 10 kW ontladen icm 32 kWh.
Check mijn thuisbatterijsimulator
Ik heb geen berekeningen maar wel een indruk vanuit mijn eigen systeem.DanTm schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 12:22:
...En met meest efficiënt bedoel ik dan, dat je er het meest mee kan verdienen...
Naar mijn idee is het meest bepalend de tijdsduur dat een hoog (verkoop) of een laag (inkoop) tarief beschikbaar is. Dat gaat nu per kwartier. Als je minder (ont)laadt dan zou kunnen mis je een deel van het gunstigste tarief. Ik denk (persoonlijke mening) dat dit meer invloed heeft dan de efficiency van de installatie.
Verder, mijn (kant-en-klaar) batterij-systeem laadt sowieso op een aangepaste (lagere) snelheid afhankelijk van de mate van vulling.
Kortom, ik stel zelf altijd het maximum in.
Nee, ik ben voor deze gegaan Lenovo Tab One 64GB voor €75, staat in mijn geval wat mooier qua formaat naast de lichtschakelaars.cyclone schreef op donderdag 4 december 2025 @ 12:05:
@Slux zie dat de tablet verkocht is, heb jij hem overgenomen ?(gewoon ff nieuwsgierig)
ik wacht alleen nog op de kabel
https://nl.aliexpress.com...7N1X&gatewayAdapt=glo2nld
Werkt goed, ben benieuwd hoelang het scherm blijft werken in always on mode.
Zit te denken om er nog een smartplug aan te hangen zodat ie maar een paar uur per week oplaad, schijnt beter te zijn voor de accu want als die stuk is, dan werkt ie ook niet meer op stroom