@
born2tweak je zou aan je installateur eens kunnen vragen of ze hem over kunnen zetten naar jouw installateurs account zodat je hem via de portal kunt proberen te upgraden (of dat zij dat even voor je doen want als hij bij hen in de portal staat is dat echt 5 minuten werk max).
Durf er geen vergif op in te nemen maar lijkt mij sterk dat er geen update is voor deze omvormer.
Je zou ook nog een poging kunnen wagen via SolarEdge Support die zijn niet supersnel maar vaak wel erg meewerkend, als je maar geduld hebt.
Of als dat allemaal lastig is of ze er centjes voor vragen dan zou ik zeggen duik marktplaats op en koop een andere omvormer. Ik heb 4 maanden geleden voor 75 euro nog een SE7K (setapp) gekocht van nog geen 4 jaar oud. Zit dus nog ruim in de garantie.
Omvormers worden op dit en masse gedumpt
ook nieuw kosten ze nog maar 150 euro.
De kerel die hem mij verkocht vroeg er 150 voor ook, toen ik hem een net bericht stuurde dat ik hem best wilde overnemen en zou komen ophalen maar gezien de dump van omvormers er echt maar 75 euro voor wilde geven had ik binnen een uur reactie terug "klopt ze worden idd gedumpt, kom maar halen voor 75"
Bleek een installateur te zijn die nu overal batterijen neerzet en mensen willen een PV omvormer die ook accu's aan kan dus willen allemaal van hun oude omvormers af.
Let wel ff op dat hij dan ook van de naam van de vorige eigenaar af is gehaald, want dat had nog best wat voeten in aarde (maar is uiteindelijk wel gelukt)
[
Voor 10% gewijzigd door
cyclone op 21-11-2025 16:10
]
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...