Dungeons & Dragons (the pen and paper game)

Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste
Acties:
  • 4.949 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Geen enkele character uit BG2 kwam zelfs maar in de buurt van de ultieme character uit BG1: Xan.

"I will collapse from exhaustion before I fall on the battlefield."
"Another victim in our hopeless crusade."

Heerlijk! :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 15:45
Op donderdag 10 januari 2002 23:38 schreef Lord Daemon het volgende:
Geen enkele character uit BG2 kwam zelfs maar in de buurt van de ultieme character uit BG1: Xan.

"I will collapse from exhaustion before I fall on the battlefield."
"Another victim in our hopeless crusade."

Heerlijk! :)
PsyFlash denkt even na

Oh ja ik weet het weer, de magiër die the moonblade kon wielden toch? ja die is Gaaf!! van die bittere humor, geweldig ja... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb over dungeons &dragons pen and paper game veel gehoord en weet er niet veel vanaf, het leek me wel leuk om te doen met een paar vrienden, wie kan me wat informatie vertellen en waar is het aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 21:50 schreef ChaosKnight het volgende:
Ik heb over dungeons &dragons pen and paper game veel gehoord en weet er niet veel vanaf, het leek me wel leuk om te doen met een paar vrienden, wie kan me wat informatie vertellen en waar is het aan te schaffen?
lees ff deze topic door :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb ik al gedaan heb em zelf gepost :(
Ik werd daar verwezen om het hier te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 21:54 schreef ChaosKnight het volgende:
Ja heb ik al gedaan heb em zelf gepost :(
Ik werd daar verwezen om het hier te posten.
het staat hier toch echt hoor, gewoon 10/20 paginas terug gaan ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow soz ik snaptje verkeerd, ik d8 dat je reageerde op mijn andere post, mijn oprechte excuses :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op zaterdag 12 januari 2002 21:50 schreef ChaosKnight het volgende:
Bij de betere spellenwinkel moet het lukken.

De huidige versie van D&D is de 3rd edition. Om deze te spelen heb je nodig: minstens 1 Players Handbook en minstens 1 Dungeon Masters Handbook. Optioneel kan je ook nog de Monstrous Manual kopen - op zich kan je monsters ook wel zelf verzinnen.

Verder heb je nog nodig: dobbelstenen, en wel 4, 6, 8, 10, 12 en 20 zijdige. (En het liefst ook nog een 10-zijdige met tientallen erop, zodat je die samen met een andere 10-zijdige te gebruiken is als 100-zijdige.) Dit kan je bij de foede spellenwinkel kopen. In Utrecht zou dat bijvoorbeeld The Joker zijn.

Daarnaast nog potloden, papier, en een paar vrienden die ook willen roleplayen. Veruit het handigst is als je een ervaren speler erbij hebt als dungeon master, anders moet iemand dat helemaal vanuit het niets leren - dat kan wel, maar het zal in het begin nog niet zo goed gaan. Ach, alle begin is moeilijk. :)

Maar even een opmerking: 3rd edition D&D is maar een van de vele roleplaying systemen, en naar mijn mening zeker niet de beste. Als je ergens nog (2e-hands of zo) 2e editie op de kop kan tikken zou ik dat zeker doen... hoewel veel mensen hier dat niet met mij eens gaan zijn. :)

Als je trouwens een keer wilt zien hoe een RPG eruit ziet kan je mijn zelfgemaakte RPG (Eternal Worlds) checken op: http://www.avidgamers.com/EternalWorlds

Als je nog vragen hebt: vraag ze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Op zaterdag 12 januari 2002 23:30 schreef Lord Daemon over D&D
Tja dat kan misschien wel zo zijn, maar 3rth edition is wel een stuk makkelijker te leren. 2nd Edition werkt VEEL meer met regeltjes berekeningen en checks. Verder wordt er in adnd veel meer van de DM gevraagd, je moet veel meer improviseren.
Misschien kun je eerst met D&D 3e editie beginnen, en later met advanced D&D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op zondag 13 januari 2002 02:25 schreef PsyFlash het volgende:

[..]

Tja dat kan misschien wel zo zijn, maar 3rth edition is wel een stuk makkelijker te leren. 2nd Edition werkt VEEL meer met regeltjes berekeningen en checks. Verder wordt er in adnd veel meer van de DM gevraagd, je moet veel meer improviseren.
Misschien kun je eerst met D&D 3e editie beginnen, en later met advanced D&D.
Het is 3rd, niet 3rth. ;) Overigens kan ik me niet aan de gedachte onttrekken dat je, als je begint met 3rd edition, een hele grote kans op hebt om als munchkin te eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Op zondag 13 januari 2002 11:33 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Het is 3rd, niet 3rth. ;) Overigens kan ik me niet aan de gedachte onttrekken dat je, als je begint met 3rd edition, een hele grote kans op hebt om als munchkin te eindigen.
Dan is het lot aan mijn zijde geweest, want ik ben geen munchkin hoor, ik heb wel van die partymembers... :(

D&D 3rd is idd redelijk makkelijk om mee te beginnen, je zal in het begin nog veel fout doen, maar later zul je voor veel zaken gewoon de regels al uit je hoofd weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Op zondag 13 januari 2002 11:33 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Tja dat standpunt heb ik meer gehoord, maar ik denk dat je al wel of geen munchkin bent voor dat je ook maar ooit gespeeld hebt. Het ligt volgens mij aan de rede waarom je gaat spelen. Als je van winnen houdt, of een mega charecter wilt opbouwen gaat dat misschien makkelijk in 3rd edition, maar het is verre van onmogelijk in 2nd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op zondag 13 januari 2002 12:46 schreef PsyFlash het volgende:

[..]

Tja dat standpunt heb ik meer gehoord, maar ik denk dat je al wel of geen munchkin bent voor dat je ook maar ooit gespeeld hebt. Het ligt volgens mij aan de rede waarom je gaat spelen. Als je van winnen houdt, of een mega charecter wilt opbouwen gaat dat misschien makkelijk in 3rd edition, maar het is verre van onmogelijk in 2nd.
Nee, maar de Dungeon Master Guide van 2nd edition is tenminste niet geschreven door een munchkin, en die van 3rd edition wel. Daar staat gewoon keihard in dat Strength en Dexterity belangrijker abilities zijn (ongeveer twee keer zo belangrijk) als Intelligence, Wisdom en Charisma. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Op zondag 13 januari 2002 15:33 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Nee, maar de Dungeon Master Guide van 2nd edition is tenminste niet geschreven door een munchkin, en die van 3rd edition wel. Daar staat gewoon keihard in dat Strength en Dexterity belangrijker abilities zijn (ongeveer twee keer zo belangrijk) als Intelligence, Wisdom en Charisma. |:(
What!!? dat staat in een DMG?? misschien bedoelen ze dat dat bij warriors zo kan zijn, en staat ergens anders dat voor wiz en priest int. en Wis belangrijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07-2022

GaiusBertus

aka Gajes

Ik blijf erbij dat je met alle optie boeken van 2nd edition veel hardere munchkin characters kan maken dan met 3rd edition. Ik bedoel, pak het elven handbook, ga dan nog wat combineren met de players option boeken en je hebt zo een über character...

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand nog een groep AD&D'ers in de buurt van Utrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*BUMP*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op zondag 13 januari 2002 16:09 schreef PsyFlash het volgende:

[..]

What!!? dat staat in een DMG?? misschien bedoelen ze dat dat bij warriors zo kan zijn, en staat ergens anders dat voor wiz en priest int. en Wis belangrijker zijn.
O ja, dat staat er in. Ik heb ze hier nu niet meer, maar het staat in het stuk over het creeeren van nieuwe rassen. Iets in de trant van: Now we will tell you an important secret: not all primary stats are equally important. Strength en Constituion are far more important than Wisdom, Intelligence and Charisma.

En dan geven ze regels dat als een ras een +2 strength bonus krijgt, het dan bijvoorbeeld -2 op wisdom en -2 op intelligence moet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op zondag 13 januari 2002 18:49 schreef ChaosKnight het volgende:
Weet iemand nog een groep AD&D'ers in de buurt van Utrecht?
Ik woon zelf dicht bij Utrecht, maar we spelen meestal rond Eindhoven en onze party is al te groot - dus ik moet je teleurstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Op zondag 13 januari 2002 22:29 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

O ja, dat staat er in. Ik heb ze hier nu niet meer, maar het staat in het stuk over het creeeren van nieuwe rassen. Iets in de trant van: Now we will tell you an important secret: not all primary stats are equally important. Strength en Constituion are far more important than Wisdom, Intelligence and Charisma.

En dan geven ze regels dat als een ras een +2 strength bonus krijgt, het dan bijvoorbeeld -2 op wisdom en -2 op intelligence moet krijgen.
Damnit hier had ik dus een zeer lange reply op getypt. maar die is somehow weg.
nou ja doe ik vanavond, wel ff over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das idd kut dat die munchkin het heeft geschreven, staat in de Dungeon Master Guide als je een nieuw ras wilt maken

"but when you give a new race -2 on strength, you have to give it i.e. -2 on wisdom AND -2 on charisma, beceause strength is far more importand than charisma, in general"

ja fuck you dacht ik toen ik het las

(btw, ik speel een bard dus :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, maar misschien heeft die opmerking over wat nou belangrijker is en bonussen ('n shi') wel te maken met het feit dat het boek door een munchkin is geschreven en hij dus munchkin trekjes heeft en die in het boek heeft neergezet. Want er zullen niet zo heel veel munchkins zijn die veel waarde hechten aan charisma etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Op dinsdag 15 januari 2002 20:23 schreef TheJoker het volgende:
Ok, maar misschien heeft die opmerking over wat nou belangrijker is en bonussen ('n shi') wel te maken met het feit dat het boek door een munchkin is geschreven en hij dus munchkin trekjes heeft en die in het boek heeft neergezet. Want er zullen niet zo heel veel munchkins zijn die veel waarde hechten aan charisma etc...
Charisma is juist wel belangrijk, encounters beslaan maar een klein deel van het spel. Maar roleplayen en interactie met NPC's is cia Char

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik en een aantal vrienden willen ook gaan D&Den. maar wji zijn er niet uit wie de DM moet worden want we zijn allemaal bang dat dat saai is. Ik zou dan willen weten wat de DM allemaal moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 14:52 schreef Wizardrix het volgende:
Hey, ik en een aantal vrienden willen ook gaan D&Den. maar wji zijn er niet uit wie de DM moet worden want we zijn allemaal bang dat dat saai is. Ik zou dan willen weten wat de DM allemaal moet doen
DM vertelt heb verhaal enzo, hij bestuurt de NPC's. Zoek anders ff op www.google.com vast wel wat te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Wie voelt zich geroepen om even de abillity modifiers uit 3rd edition hier te posten (of alleen het 'redelijke' deel ervan (tussen de 8 en de 18). Ik heb namelijk mijn PHB uitgeleend en bedacht me gisteren dat ik een nieuwe char wilde. De racial-modifiers enzo wist ik wel uit mijn hoofd, maar de abillity modifiers niet. Dus wie heeft even wat tijd een stukje uit het PHP over te typen/te pasten.

Oops, vergeet ik me helemaal voor te stellen. Ik ben een beginnend D&D'er (3rd dus) en speel een Dwarven Fighter, genaamd Nerim Poolshield. Meer info is available, maar we krijgen nog wat toevoegingen van de DM dus helemaal compleet is ie nog niet.

(BTW: is er, zoals het Elven-Handbook ook een Dwarven-Handbook? Het is meer voor mijn achtergrond uit te werken, dus de editie maakt niet uit.)

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhmm.....
ik wil het spel ook leren spelen dus HELP!!
weten jullie goede sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet errug lastig

D&D3 gaat ervanuit (net als de 2de editie) dat 10 het gemiddelde is (jij en ik) dus als je erboven zit ben je beter dan als je eronder zit

ABILITY MOD
8 -1
9 -1
10 0
11 0
12 +1
13 +1
14 +2
15 +2
16 +3

Iedere 2 punten die je omhoog gaat in ability krijg je 1 punt op je modifier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Thanks.

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

In AD&D is strength ook "belangrijker" dan intelligence, nou ja niet echt belangrijker maar een hoge strength maakt een character wel harder dan een hoge intelligence, net als in 3rd edition. Ik denk dat de schrijver dat ook een beetje bedoelde met dat strength belangrijker is dan intelligence of zo. Maar vergelijk maar eens (zonder te letten op wat voor class je eventueel bent en wat dus belangrijk voor je is) de str en int van AD&D... dan is een str van 18 veel harder dan een int van 18... Maar ja, dat moet je dan maar met goed roleplayen en DMen overkomen. Maar ik vind sowieso dat de combat in alle D&D systemen (2nd en 3rd) gewoon zuigt, je "to hit" wordt veel sneller beter dan je AC door al die dingen als specialization en zo en dan ook nog magical wapens... Monsters met een slechtere AC dan -12 zijn in onze party bijv. geen challenge meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Op woensdag 16 januari 2002 14:52 schreef Wizardrix het volgende:
Eej PoW. Zoiets kun je ook aan mij vragen hoor, ik heb het hele topic en gelezen en voel me nu al munchkin >:)

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Maar vergelijk maar eens (zonder te letten op wat voor class je eventueel bent en wat dus belangrijk voor je is) de str en int van AD&D... dan is een str van 18 veel harder dan een int van 18...
Harder? Geef jou een character met een Strength van 18 en een Intelligence van 5 en mij een met een Intelligence van 18 en een Strength van 5, zet ons ergens in een stad neer en laat ons gezworen vijanden zijn. Wedden dat jouw character het loodje legt en niet de mijne? :)
D&D3 gaat ervanuit (net als de 2de editie) dat 10 het gemiddelde is (jij en ik) dus als je erboven zit ben je beter dan als je eronder zit
Niet helemaal waar. Het gemiddelde is 10.5, niet 10. En jij en ik zitten ongetwijfeld niet in alle stats op het gemiddelde. Als ik mezelf stats zou geven (doe ik niet omdat ik Wisdom en Charisma niet goed kan beoordelen) zouden daar een paar stats goed onder de 10 en minstens 1 ver erboven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op woensdag 16 januari 2002 16:57 schreef kishanchan het volgende:
Uhmm.....
ik wil het spel ook leren spelen dus HELP!!
weten jullie goede sites?
Deze topic. :)

En vraag maar wat je wilt. Het beste kan je natuurlijk even een willekeurige RPG-handleiding doorlezen. Met de eerste paar pagina's van mijn Eternal World heb je bijvoorbeeld al een leuke inleiding over RPG-en. Deze kan je vinden op http://www.avidgamers.com/EternalWorlds, of direct dowloaden op http://www.phys.uu.nl/~gijsbers/ew/EW02Beta.zip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Op woensdag 16 januari 2002 21:21 schreef Lord Daemon het volgende:
Harder? Geef jou een character met een Strength van 18 en een Intelligence van 5 en mij een met een Intelligence van 18 en een Strength van 5, zet ons ergens in een stad neer en laat ons gezworen vijanden zijn. Wedden dat jouw character het loodje legt en niet de mijne? :)
Dat ben ik helemaal met je eens, maar daar komt dus weer dat roleplayen waar ik het over had bij kijken. Maar zodra je echt in combat bent is het mannetje met de hogere strength vaak weer beter (die doen dan ook al gauw 10+ damage per klap). Je kan dat goed merken als je characters uit de party 1 vs 1 laat vechten, nou heb ik hier op zich een hele grote hekel aan, zomaar tegen elkaar vechten om te kijken wie sterker is, maar vaak demonstreert het dat fighters (dus characters met hoge strength en con en zo) dan sneller winnen. Komt ook door het hoge aantal hit points en de goede saves hoor.

Maar goed, ik heb dus steeds meer een hekel gekregen aan fighters en combat en alles... misschien moet ik toch maar weer eens low-level gaan spelen, dan is combat weer een stuk spannender en is het niet meer dat je automatisch raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ja, natuurlijk zijn fighters beter in combat - het zijn immers fighters. :)
misschien moet ik toch maar weer eens low-level gaan spelen, dan is combat weer een stuk spannender en is het niet meer dat je automatisch raakt.
In het systeem dat ik speel ben je ook als 20e level character dood als iemand met een bijl op je hoofd slaat - je wordt dus niet onsterfelijk. Ik moet wel zeggen dat de eerste beta-tests hebben uitgewezen dat je wel erg gemakkelijk verwond raakt, dus ik ga denk ik het aantal hitpoints per ledemaat wat verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Ja, jouw systeem lijkt me erg goed, maar mijn mede party members hebben het niet zo op nieuwe regels... :(
En misschien kan je constitution ook nog een paar bonus hit points laten schenken (alleen op torso misschien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik heb Health ipv Constitution, maar ik heb daar expres geen hitpoint bonus aan verbonden omdat dat behoorlijk onrealistisch is. Als gezond persoon ga je niet minder snel dood van een afgehakt hoofd zeg maar. ;) Health bepaalt wel hoe snel je geneest van je verwondingen.

Maar aan dat health-systeem moet nog het een en ander getweakt worden. Net zoals aan het combat-systeem, wat wellicht toch iets te ingewikkeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
Op woensdag 16 januari 2002 15:38 schreef UDuckling5 het volgende:
(BTW: is er, zoals het Elven-Handbook ook een Dwarven-Handbook? Het is meer voor mijn achtergrond uit te werken, dus de editie maakt niet uit.)
Voor de 2e editie is er van alles, voor de 3e editie zijn er nog geen echte ras/clase handboeken, er is mij verteld dat deze wel in de planning zitten maar dat er nog geen datum bekent is wanneer ze uitkomen.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Op donderdag 17 januari 2002 06:59 poste spook asociaal vroeg:
Damn, jij bent er vroeg bij :P
Op woensdag 16 januari 2002 22:54 schreef Lord Daemon het volgende:
Ja, natuurlijk zijn fighters beter in combat - het zijn immers fighters. :)
Als we nu toch weer dat voorbeeld van rondlopen in een stad nemen, (we hadden het over hoog level he?) dan haalt een plain fighter het nooit niet. De mage gebruikt "alterself" om niet op te vallen, of gewoon invis. Vervolgens wacht hij gewoon op een goed moment om de fighter aan te vallen met wat leuke invocation spells... Zelf hou ik meer van shapeshifting like spells en illusies, maar die moeten echt krachtig zijn, willen ze effect hebben. "Phantasmal killer" is leuk, maar programmed illusion is echt gaaf. De mage kan met deze spells iedereen gek maken, en het zo laten lijken dat de fighter een crimineel of zelfs moordenaar is. Op die manier knap de lokale bevolking al een groot gedeelte op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je van een High level Sorcerer die eerst "Doom" gooit en daarna een Magic Missile(Sorcerer lvl 9 doet iets van 5d4 +9 schade en raakt altijd)......2 of 3 keer en de fighter gaat liggen om nooit meer op te staan....
En dan heeft de fighter nooit door gehad wie hem aanviel.

Bovendien is Strength alleen goed bij schade doen...niet bij verdediging...

Geef mij maar een 3de MONK op lvl 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Geef mij maar een 1e level classless peasant met 18 Int, 16 Wis en 16 Cha, en ik zorg ervoor dat je monk sterft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Ok, hoge level fighter, Grumpy the Dwarf, is de henchman van een partymember en een level 13 fighter. Heeft iets van 150 hit points, thac0 van -5 of zo, 3 attacks, doet gemiddeld 25 damage per slag, AC -9, 26% Magic Resistance, en een saving throw versus spell van -5 of zo, kan ook schieten met kruisboog, heeft dan "maar" een thac0 van rond de 0 en doet maar iets van 8 damage. Daar heeft een wizard toch een behoorlijke kluif aan... bijna elk beest trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

En wat doet Grumpy the Dwarf als hij in het water valt? Of als iemand uit een hoog gebouw een aambeeld op z'n kop flikkert? ;)

Het jammere aan AD&D is dat je zo'n gast met 150 hitpoints gewoon niet kan assassinaten. Met een handcrossbow neerschieten in een donker steegje is er gewoon niet bij, en dat is erg, erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Ik vind me trouwens toch net een link: verwijderd

Daar staan alle, of iig veel, van die extra AD&D boekjes in HTML formaat.

Het spijt me, maar regels zijn regels: op deze dingen zit copyright van TSR en het zijn dus warez, welke we niet op GoT willen hebben.

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Op donderdag 17 januari 2002 15:31 schreef UDuckling5 het volgende:
Ik vind me trouwens toch net een link: verwijderd

Daar staan alle, of iig veel, van die extra AD&D boekjes in HTML formaat.

Het spijt me, maar regels zijn regels: op deze dingen zit copyright van TSR en het zijn dus warez, welke we niet op GoT willen hebben.
Sorry, had ik even niet aan gedacht in mijn enthousiasme.

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Op donderdag 17 januari 2002 13:06 schreef Lord Daemon het volgende:
En wat doet Grumpy the Dwarf als hij in het water valt? Of als iemand uit een hoog gebouw een aambeeld op z'n kop flikkert? ;)

Het jammere aan AD&D is dat je zo'n gast met 150 hitpoints gewoon niet kan assassinaten. Met een handcrossbow neerschieten in een donker steegje is er gewoon niet bij, en dat is erg, erg jammer.
Grumpy kan zwemmen en Grumpy heeft een hard hoofd ;)
Nee, maar idd, het is gewoon jammer dat je dat soort characters niet meer dood kan krijgen met een crossbow, zelfs niet als je de 7x backstab multiplier van een assassin bij de damage van de pijl doet... Maar ja, nu is het assassinaten van players sowieso een beetje flauw, de DM heeft in principe alle macht en spelers moeten zich toch nog wel voor een groot deel aan regels houden dus het is erg flauw vind ik als je als DM ergens in een gebouw onzichtbare snipers neerzet, want daar kunnen spelers over het algemeen niets tegen doen. Als ze dom spelen is het een ander verhaal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Nee, maar tegenstanders gebruiken dezelfde regels, en een tegenstander weg-assassinaten is gewoon tof. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben nu een DM en hij heet duckie
Ik heb me nu onlangs al laten vertellen wat hij doet en we beginnen volgende week met spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Joepie, ik mag DM'en. Ik zal wel vaak om tips zeuren, maar in dit topic staan al geweldige ideeen.

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik deze topic heb gelezen snap ik er ook al wat meer van.
Alleen wel jammer dat we geen experienced DM hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Ach, al doende leer je :)
Tip aan DM: luister altijd naar wat spelers van iets vinden, en als ze het niet eens zijn met iets wat je doet, ga dan niet dingen zeggen van "het is zo want ik ben DM" want zo wordt het voor spelers vaak niet leuk meer. Laat je echter ook niet teveel door de spelers beinvloeden, zoek een middenweg doormiddel van overleg. Pas een soort van Poldermodel toe dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

LOL

Poldermodel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Op donderdag 17 januari 2002 20:27 schreef Lord Daemon het volgende:
Nee, maar tegenstanders gebruiken dezelfde regels, en een tegenstander weg-assassinaten is gewoon tof. :)
Wij hebben (vind ik) een vrije goede DM, en hebben het in overleg opgelost. Als bijv. iemand slaapt of vast zit in holdperson, en er is niemand bij em om te verdedigen. Is ie altijd en instant killed (je moet wel een dagger oid mee hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey psyflash ik vind dat al wou je iemand uit je groep dood willen je gewoon 1 vs 1 moet doen omdat het anders wel leem is. Anders heb je ook geen eer meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Als je een character speelt dat geen eer heeft ofzo, een chaotic evil character ofzo, dan maakt dat niks uit. Het is juist de bedoeling dat je dan lame bent. Anders roleplay je niet goed. Je character kan je ook zelfmoord laten plegen of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan ga ik een nieuwe character maken. Die een zeer hoge eer heeft.ik had eerst een character naar mezelf gemaakt die was chaotic >:) maar dan maak ik wel een lawfull :7 gast.

Ik vind het wel jammer dat er geen polder }:O en in voorkomen camel. Ik zie je morgen wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op zondag 20 januari 2002 14:48 schreef Wizardrix het volgende:
hey psyflash ik vind dat al wou je iemand uit je groep dood willen je gewoon 1 vs 1 moet doen omdat het anders wel leem is. Anders heb je ook geen eer meer.
Wie boeit eer? Wel is het zo dat in-party kills tot een minimum beperkt moeten blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Ik speel een Chaotic Good Ranger. Hij heeft ook eer. Eer heeft niets te maken met Law & Chaos,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Op zondag 20 januari 2002 14:48 schreef Wizardrix het volgende:
Oke, ik ben hier niet helemaal duidelijk geweest misschien, ik had het niet over player characters die elkaar aanvallen, maar over npc's die je als pc, wilt assasineren, volgens wat meer realistische regels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had wel verkeerd gelezen. Ook zou het denk ik niet leuk zijn als je party allemaal hetzelfde vind want dat haalt de spanning er wel uit. maar toch maak ik mijn palladin lawfull good. De DM heeft mij ook al verteld dat hij er een fallen palladin van wil maken. Maar ja, das dan jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
Hoe wil je DM van je paladin een fallen paladin (is volgens mij toch een death knight?) maken als je je als paladin goed gedraagt? Je moet het wel bont maken wil je de status van paladin verliezen, laat staan om een death knight te worden.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Een fallen paladin is geen death knight? Een fallen paladin is volgens mij gewoon een fallen paladin, ik heb zelfs nog nooit van een death knigth gehoord. Sterker nog, ergens in de regels staat dat je vooral geen evil versie van een paladin moet creeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Op maandag 21 januari 2002 15:01 schreef Lord Daemon het volgende:
Een fallen paladin is geen death knight? Een fallen paladin is volgens mij gewoon een fallen paladin, ik heb zelfs nog nooit van een death knigth gehoord. Sterker nog, ergens in de regels staat dat je vooral geen evil versie van een paladin moet creeren.
jij hebt wel van een death knight gehoord :P en je weet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Ik ken de term 'fallen paladin' niet. Wanneer een paladin bij vol bewustzijn een ernstige evil act uitvoert, degradeert hij tot odinaire fighter. Misschien dat je dit ziet als fallen paladin. Maar wanneer je een echt ernstige fout maakt, en de goden daar zeer ontstemt over zijn (understatement!), kan de paladin in een death knight veranderen. Dit is geen evil paladin (imho bestaat die ook echt niet. Ik begreep dan die Magic-kaarten waarbij paladin een zwarte kleur hadden dan ook niet |:(), maar een zeer zware straf. Of zoals de Monstrous Manual zegt:
A death knight is the horrifying corruption of a paladin or lawful good warrior cursed by the gods to its terrible form as punishment for betraying the code of honor it held in life.

...

Death knights are former good warriors who were judged by the gods to be guilty of unforgivable crimes, such as murder or treason. (For instance, Krynn's Lord Soth, the most famous of all death knights, murdered his wife so that he could continue an affair with an elfmaid.) Death knights are cursed to remain in their former domains, usually castles or other strongholds. They are further condemned to remember their crime in song on any night when the moon is full; few sounds are as terrifying as a death knight's chilling melody echoing through the moonlit countryside. Death knights are likely to attack any creature that interrupts their songs or trespasses in their domains.

Copyright 1999 TSR Inc.
Wow, hoe krijgt TSR het voor elkaar om een copyright toe te voegen als je een stukje uit de help-versie van de boeken op de Core Rules-cd naar je clipboard kopieert. Knap gedaan.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Ik begreep dan die Magic-kaarten waarbij paladin een zwarte kleur hadden dan ook niet
Die kaart heet Black Knight en is inderdaad een soort evil ridder. Hij heeft protection from white. In D&D-termen beteknt dat protection from good. Dus is hij inderaad een tegenhanger van de pally. Of dat logisch of onlogisch is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Nope, die bedoel ik niet. Je hebt de Eastern Paladin en de Western Paladin, met vergelijkbare eigenschappen als de Northern Paladin, maar dan zwart. En ik herinner me nu de andere: dat is de Lim-Dul's Paladin. Een rood-zwarte kaart, waar zeker weten 'Sunmmon Paladin' op staat. Die was ook niet echt lawful good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe death knight hmmm sounds like Nova-virNocte to me. Ben trouwens blij dat icestorms campaign weer draait jongens en sorry dat ik dat hier post....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Een death knight is toch een heel stuk enger dan die drow van jou, -WestPark- >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er dan zwarte Paladin kaarten?? Ik heb ze nog nooit gezien. en als ik het goed begrijp bestaat er geen fallen palladin maar is dat een death knight. Ik zal nog wel zien wat er met mijn palladin gebeurt.

Speelt iedereen hier dan toruwens ook magic??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Zijn we nu van AD&D afgewdaald naar Magic: The gathering? Zucht.

Nee, niet iedereen speelt hier Magic. Sterker nog: ik haat Magic. Het spel is op zich best leuk hoor, daar niet van, maar ik walg van het hele idee van Boosterpacks met random kaarten, van het feit dat je beter kan worden door meer geld uit te geven, etcetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 12:57 schreef Lord Daemon het volgende:

Nee, niet iedereen speelt hier Magic. Sterker nog: ik haat Magic. Het spel is op zich best leuk hoor, daar niet van, maar ik walg van het hele idee van Boosterpacks met random kaarten, van het feit dat je beter kan worden door meer geld uit te geven, etcetera.
agreed, maar verslaving is verslaving :P

(waar ik nu overigens overheen ben) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Op dinsdag 22 januari 2002 12:22 schreef Wizardrix het volgende:
en als ik het goed begrijp bestaat er geen fallen palladin maar is dat een death knight. Ik zal nog wel zien wat er met mijn palladin gebeurt.
Voor alle duidelijkheid: Het degraderen van een paladin tot death knight gebeurt alleen in zeer extreme gevallen. Anders degradeert hij tot gewone fighter. Dat laatste staat uitgelegd in de PHB.
Op dinsdag 22 januari 2002 12:57 schreef Lord Daemon het volgende:

Ik haalde MtG er alleen bij om te laten zien hoe crap dat spel inhoudelijk in elkaar zit :P. Ik heb het ook gespeeld, maar op een gegeven moment werd ik de geldklopperij zat en ben ik ermee gekapt. MtG haalt het inderdaad bij lange na niet bij (A)D&D, hoewel het best amusant is. But enough about that :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Bij Magic was je uiteindelijk beter af als je gewoon de kaarten die je wilde hebben voor veel geld los kocht...

Maar back on-topic: ik vind best dat er evil paladins kunnen zijn, en dan heb ik het niet over anti-paladins, die precies de tegenpool zijn van de normale paladin, maar over lawful-evil dark paladins. Deze mogen dan wel evil zijn maar dat houd niet in dat ze ineens aan de lopende band gaan stelen of mensen doden of wat dan ook... ze hebben grotendeels dezelfde idealen als normale paladins alleen strijden ze voor een evil god in plaats van een good god. Maar ja, ze zijn natuurlijk wel een stuk zeldzamer dan normale paladins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Op dinsdag 22 januari 2002 14:08 schreef GaiusBertus het volgende:
Maar back on-topic: ik vind best dat er evil paladins kunnen zijn.
Ja dat klinkt inderdaad wel goed. Hij is dan dus fanatiek in het verkondigen van zijn rellegie, en gaat over lijken als dat moet. Ook zal hij alles doen om andere rellegies tegen te werken. Misschien steelt hij wel, om het te offeren aan zijn god.

Klinkt wel aannemelijk ja. mag alleen lawfull evil zijn dan.
Lijkt me ook wel leuk om te spelen.
Hm leuke discussie zou misschien zijn: Wat is je favoriete class. Ik weet wel dat er meerdere leuke classen zijn, maar ongetijfeld is er een bij die je liever speelt, waar je je beter in kunt verplaatsen.
Ik, zelf hou vooral van Transmuter (mage - alteration)
Spells als alter self en polymorphing vind ik erg gaaf. met alterself kun je doorgaan voor andere humanoids, bijv. drow. Verder is de school illusion niet uitgesloten, en dat vind ik ook een erg goede school. Improved phantasmal force wordt al behoorlijk goed. Tot slot is de mage channeler, wat inhoudt dat hij zijn spells niet uit zijn hoofd verliest als ie ze cast en ook spellpoints oplaad. Maar wel moe wordt van casten. (zie spells en magic).

Wel dat was het wel zo'n beetje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Hij is dan dus fanatiek in het verkondigen van zijn rellegie
Rellegie? :+

Qua favoriete class - tja, iedere class kan leuk zijn. Als ik er een zou moeten kiezen zou ik voor specialist mages gaan. Welke? Nou, in ieder geval niet de invoker of de transmuter - dat zijn de machtigste spell schools, dus die wil ik niet. Nee, ik kies voor Enchanter of Diviner. Lekker subtiel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Alhoewel ik hem nog nooit gespeeld heb lijkt deze class me erg leuk: de Gallant. Het is een bardkit uit het Bard's Handbook en komt er op neer dat je zo'n figuur bent die altijd op avontuur gaat en dan wel met de reden om de harten van vrouwen te veroveren :) Ze hebben ook een speciale Code of Honor. Uit het Complete Book of Bards:

The Gallant will ...
... defend lovers, the innocent, and those of the opposite sex and aid them in times of need (unless they are enemies or hostile).
... never marry nor solemnly vow to love only one person.
... never retreat from combat until allies of the opposite sex have done so first (unless they are fellow Gallants).
... never overstay his welcome at any place.
... spend at least half of his money on the innocent or romance.
... own only what he can carry with him.

Uiteindelijk krijg je zelfs een squire :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Op dinsdag 22 januari 2002 18:16 schreef Lord Daemon het volgende:
[..]
Lekker subtiel. :)
Nou Transmuter is juist lekker subtiel: hij kan door zijn gedaante te veranderen, overal bij horen. En illusionist kan mensen zwart maken, of veel sterkere tegenstanders afschrikken. Diviner vind ik een beetje een saaie class, omdat je geen invloed hebt.. je kijkt toe, en verbergt...
wordt op hoger level nog best leuk, maar een saaie start. (denk ik dus)
Btw, ik ga binnenkort een kort avontuur spelen, als psionic, nu moet ik zeggen dat ik daar nulpuntnix ervaring in heb, maar heb al veel leeswerk verricht. Lijkt me erg leuk. Alleen weet iemand waar je een pack combat cards kunt bestellen?

[edit]
door het uur waarop ik gepost had, was de zinsconstructie wat brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey gaius is dat bard book nog te koop. Die gallant lijkt me wel interesant. 8-)

ik ga me trouwens niet meer verdiepen of een paladin slecht kan zijn want dat is ie dan maar niet. ik ben trouwens ook af aan het kicken van mtg :)(veel te duur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Dat boek is niet meer te koop, maar er is wel nog aan te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Ik ben die ad&d 2nd ed. boeken zelf op uni webspace tegengekomen, heel gek. Weet niet meer van wie... (maar zal ook wel warez zijn dus ik ga nie zoeken :))

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik denk dat ik gelijk heb als ik zeg dat de bards en thieves - mits goed geroleplayed - de meest diepe en interessante classes zijn.

(bij thieves bijvoorbeeld om de code, de relaties met de regerende macht, dievengilden, handel, bedrog, omkoperij, moorden, etc :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Mij lijkt het nog steeds eens leuk om in een party met alleen maar thieves uit eenzelfde thievesguild te spelen en dat je dan allerlei thieving quests krijgt zoals simpele inbraak jobs of een bank overvallen of een rival thief guild uit te schakelen enz. Wie weet kunnen de spelers dan zelf het thievesguild ook beheren... volgens mij moet je dan ook wel een goede DM hebben die veel van thieves weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mij lijkt het in het begin misschien wel leuk om met een party thieves uit dezelfe guild te spelen maar volgens mij is variatie toch leuker. is niet zo eentonig. Het maakt dan trouwens ook uit wat voor quests je doet die moeten natuurlijk wel allemaal anders zijn en dat ligt dus aan de DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op donderdag 24 januari 2002 20:19 schreef GaiusBertus het volgende:
Mij lijkt het nog steeds eens leuk om in een party met alleen maar thieves uit eenzelfde thievesguild te spelen en dat je dan allerlei thieving quests krijgt zoals simpele inbraak jobs of een bank overvallen of een rival thief guild uit te schakelen enz. Wie weet kunnen de spelers dan zelf het thievesguild ook beheren... volgens mij moet je dan ook wel een goede DM hebben die veel van thieves weet.
Is leuk ja - als je met goede roleplayers werkt! Want al die dieven moeten wel duidelijk verschillende characters zijn.
Op donderdag 24 januari 2002 16:09 schreef DarkX het volgende:

Ik ben die ad&d 2nd ed. boeken zelf op uni webspace tegengekomen, heel gek. Weet niet meer van wie... (maar zal ook wel warez zijn dus ik ga nie zoeken :))
Op de Uni webspace? Wat vreemd! Dat ze dat zomaar toestaan bij ons op de faculteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek info over de Deity Sune (forgotten realms). Kan iemand mij hieraan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Op donderdag 24 januari 2002 21:51 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Is leuk ja - als je met goede roleplayers werkt! Want al die dieven moeten wel duidelijk verschillende characters zijn.
[..]

Op de Uni webspace? Wat vreemd! Dat ze dat zomaar toestaan bij ons op de faculteit!
Op welk punt zei ik dat het op onze faculteit was? >:)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op vrijdag 25 januari 2002 11:25 schreef Lord_Morgoth het volgende:
Ik zoek info over de Deity Sune (forgotten realms). Kan iemand mij hieraan helpen?
Ik heb hier alleen een beschrijving van een priest of Sune:
SUNE (Firehair) (GD)-----
AoC: beauty, love, passion
Req: WIS 12, CHA 16, CG (elves and half-elves may also be priests of Sune)
Wpn: darts, daggers, knives, bows, rapier, sabre, net, lasso
Amr: nonmetal, banded, splint
MA: All, Charm, Healing, Necromantic, Protection, Thought, Wards
ma: Creation, Divination, Guardian, Sun
MI: as cleric
GP: 1) turn undead, can attempt to charm (as spell) a member of opposite sex once/day (but if it fails she must meditate in a holy place before he can use it again) and the subject has a -1 to save for every point of CHA the priest has over 16
pen: if CHA ever drops below 16 they are cast out of the faith
note: those who have done a great service for Sune may be given a draught of Evergold which raises CHA by 2d4 for one day (to any others but priests of Sune it is poisonous), intense rivalry with Hanali Celanil
note: acknowledgments for ideas for modifications to this priesthood go to Beth Gaynor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Oke, ik heb inmiddels veel gelezen over psionicists, maar ergens komt het me voor dat ze een redelijk hoog level (5+) vergeleken kunnen worden met andere characters.. op nog hoger level (10+) worden ze zelfs vrij extreem.
Zijn er mensen die ervaring hebben met ad&d psionicists? (geen wild talents)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Een vriend van me speelt Psionic 3rd edition, maar van 2nd weet ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Weinig. We zijn in onze Planescape-campaign begonnen met psionic abilities, omdat een van onze partymembers een psionist wilde worden. Maar na een aantal sessies zijn we ermee gestopt omdat de psionic abilities te weinig werden gebruikt. De psionist is toen geconverteerd naar een priest.

Heb je al het psionic handbook doorgelezen?

Btw. Ik weet niet of ik iemand die hoofdzakelijk psionic abilities gebruikt nu goed heb geschreven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog een aantal leuke ideeen voor originele traps 'n riddles voor mij?? vind ik altijd leuk om te integreren. Ik ben zelf flink aan het brainstormen, maar andermans ideeen kunnen ook helpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 17-09 20:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op maandag 28 januari 2002 08:57 schreef TheJoker het volgende:
Heeft iemand nog een aantal leuke ideeen voor originele traps 'n riddles voor mij?? vind ik altijd leuk om te integreren. Ik ben zelf flink aan het brainstormen, maar andermans ideeen kunnen ook helpen :P
Toevallig dat je daar over begint. Ik zoek eigenlijk ook nog 'originele' riddles. Met het vriendelijke verzoek om ze eigenlijk aan me te mailen aangezien er hier nog wat mensen (Psyflash :P) rondlopen die de raadsels moeten gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Op zondag 27 januari 2002 21:23 schreef Coffeemonster het volgende:
Weinig. We zijn in onze Planescape-campaign begonnen met psionic abilities, omdat een van onze partymembers een psionist wilde worden. Maar na een aantal sessies zijn we ermee gestopt omdat de psionic abilities te weinig werden gebruikt. De psionist is toen geconverteerd naar een priest.

Heb je al het psionic handbook doorgelezen?

Btw. Ik weet niet of ik iemand die hoofdzakelijk psionic abilities gebruikt nu goed heb geschreven :?
Ja al doorgelezen, maar ik gebruik wel skills and power rules. Icestorm gaat DM spelen, en we willen niet dat ie er te veel over leert :P
Ik mag een level 7 character maken (iedereen krijgt 75.000 xp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op maandag 28 januari 2002 09:33 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Toevallig dat je daar over begint. Ik zoek eigenlijk ook nog 'originele' riddles. Met het vriendelijke verzoek om ze eigenlijk aan me te mailen aangezien er hier nog wat mensen (Psyflash :P) rondlopen die de raadsels moeten gaan doen.
Ik heb wel ergens een netbook of riddles, ICQ me maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Op maandag 28 januari 2002 14:56 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Ik heb wel ergens een netbook of riddles, ICQ me maar even.
Dat kun je gebruiken :P
maar ik ken het al redelijk goed.
Trouwens altijd leuk titel van een boek erbij te zetten. :P

echte leuke raadsels verzin je trouwens zelf...

Maar serieus, zou het leuk vinden als je een boek vond dat ik niet ken, want ik houd van raadsels.
(als ze niet te veel hoofdrekenen vergen)

Dit is het meest bekende raadsel denk ik uit ad&d, vind em nog best goed (is uit mijn hoofd dus fouten voorbehouden):

----------
We love it more then life,
and we fear it more then death.
the rich want for it,
yet the pour have it plenty.
If you would eat it,
you would most certainly perrish.

waar gaat dit over?
--------

Ook een aardige vind ik:
----------
If you give it away,
you must keep it.
----------

[edit]
spelfout eruit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Oh, van raadsels gesproken, hier staat een leuke thread:
Raadsel topic
Heelaas weer tijdgebrek door school, e.a. activiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

We love it more then life,
and we fear it more then death.
the rich want for it,
yet the pour have it plenty.
If you would eat it,
you would most certainly perrish.
Dit gaat nergens over! Nothing dus.

Ik kende hem in deze vorm:
The rich want it.
The poor have it.
And if they should live off it,
they would most certainly perish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Is er ook een document met alles originele traps, net zoals het netbook of riddles. Een quest maken kan ik redelijk, maar raadsels en traps vind ik lastig te verzinnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Op zondag 03 februari 2002 21:26 gaf BlueAngelGoT het goede antwoord:

Dit gaat nergens over! Nothing dus.

Ik kende hem in deze vorm:

The rich want it.
The poor have it.
And if they should live off it,
they would most certainly perish!
Inderdaad.
Over je traps.
Hier staan er al een paar.
Ik heb er ergens nog meer, maar daar kijk ik morgen naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Overigens hebben de RPG-topics mij op het idee gebracht van een systeem zonder getallen, en ik ben nu de mogelijkheden daarvoor aan het bekijken.

Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.