pbem-men? (oid)Op zondag 28 juli 2002 16:22 schreef Oxin het volgende:
kunnen we ook doen natuurlijk
graag zelfs!
pbem-men? (oid)Op zondag 28 juli 2002 16:22 schreef Oxin het volgende:
kunnen we ook doen natuurlijk
STUFU hl2
Gaaf!Op zondag 28 juli 2002 16:48 schreef Oxin het volgende:
Alleen hoe gaan we dat aanpakken met zn allen, Forum, of gewoon zegmaar met email en stapje voor stapje, ik ben wel bereid om te doen, en een wereld te maken
STUFU hl2
Flap
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Grrr, ik wist het wel!!!Op zondag 28 juli 2002 18:06 schreef UDuckling5 het volgende:
bert heeft met mieke staan zoenen in de disco, wist je dat?
Errr...Oxin?Op zondag 28 juli 2002 17:09 schreef Oxin het volgende:
dan zorg ik eerst wel voor een redelijk grote stad, zodat we eerst iets hebben om in te beginnen, vanuit dat bouw ik het avontuur wel uit!
STUFU hl2
STUFU hl2
Het heeft niets met tweakers te maken hoor.Op zondag 28 juli 2002 20:13 schreef Oxin het volgende:
nee geintje is goed, voor tweakers doe ik het gratis hoor
STUFU hl2
Verwijderd
Dat is met reden gedaan. (Die reden heb ik volgens mij zelfs ergens uitgelegd.) Het combat-systeem van de vorige EW was een 'fortune-at-the-end' systeem a la D&D, waarbij je voor elke slag moest rollen, etcetera. Dat wilde ik nu expliciet niet. Het is de bedoeling van deze EW dat combat niet een bijzonder groot gedeelte van het spel is. Zo extreem als mijn huidige campaign hoeft niet, 1 combat in 10 sessies, maar meer dan 1 combat per sessie of zo lijkt mij niet waarschijnlijk/wenselijk. Er is dus weinig reden om een uitgebreid vombat systeem ala EW 0.2 te maken; sterker nog, er is alle reden om dat niet te doen. Het hele doel van EW 1.0 is het losbreken uit de ge-eikte D&D-vormen, waaronder het slag-voor-slag fortune-at-the-end combatten. In een RPG die echt over vechten gata is dat wellicht een goed idee, maar in een RPG waarvoor dat helemaal niet geldt zit het alleen maar in de weg. Dat is niet iets wat ik kan bewijzen, maar iets dat mijn ervaring is over vele sessies EW 0.2 spelen. Waarom zou je een gevecht slag voor slag uitspelen als je ook in veel grotere porties kan spelen en dan een spannend verhaal ervan kan maken? Als je 250 combat ge-ori-enteerde abilities hebt, zoals D&D, is dat niet zo leuk (want dan zijn die abilities nutteloos), maar als je die niet hebt... wat is er tegen? Hoe gaat het combat systeem van EW 0.2 helpen bij het emotioneel uitwerken van je characters of het vertellen van een verhaal? Ik zou het niet weten.[nohtml]TheJoker schreef op 30 juli 2002 @ 20:37:
LD, ik heb het gelezen.
Een korte review van mijn kant volgt hieronder:
* Ik vind de 10 of 12 stats van je erg goed en compleet
* Ik vind de checks en opposed checks goed in elkaar zitten
* Ik vind de narrative power van de PCs goed
* Ik vind het jammer dat je het combat systeem van de vorige EW niet hebt uitgewerkt en hebt versneld/verbeterd/etc.
Nog meer uitgewerkt == nog ingewikkelder.* Hetzelfde met het magic systeem. Ik vond dat domains/spheres/schools en punten en sterren systeem van de vorige EW versie erg goed en als dat nog meer uitgewerkt zou zijn (dus gemakkelijker en gebruiksvriendelijker), dan zou dat echt heel tof zijn geweest.
Au! Waarom niet? Dit is feitelijk de ergste kritiek die je had kunnen leveren, want het was juist mijn designdoel dat het dat wel was.* Het is eigenlijk niet geschikt voor beginnende RPGers (maar voor mij is dat dus niet erg)
Laat ik het zo zeggen: door schade en schande wordt je wijs.* Het feit dat het geconcentreerd was op characters en ontwikkeling, vond ik erg goed. Vooral dat je je characters moet maken met één bepaald doel voor ogen en dat de party moet samenwerken.
Verwijderd
Idd ja!!!Lord Daemon schreef op 30 juli 2002 @ 20:39:
Eerst een belangrijk punt: echt wel dat we met deze topic verder gaan en niet met het 'deel 2' dat een onverlaat heeft ge-opened!
Verwijderd
Ten eerste, verander het niet.Lord Daemon schreef op 30 juli 2002 @ 20:39:
Eerst een belangrijk punt: echt wel dat we met deze topic verder gaan en niet met het 'deel 2' dat een onverlaat heeft ge-opened! Daarna ga ik inhoudelijk posten.
[...]
Au! Waarom niet? Dit is feitelijk de ergste kritiek die je had kunnen leveren, want het was juist mijn designdoel dat het dat wel was.Vertel me snel wat niet goed is uitgelegd en zo, dan verbeter ik het.
Ik heb een vraag over dat forum: hoe de hel ga je forum-based roleplayen met D&D3E?Het idee van ToBe en mij lukt al aardig, het Roleplaying Forum is er al en wel hier:
http://dragonsinn.suddenlaunch.com
besef wel dat je nog niet gelijk kan beginnen, lees eerst de informatie even goed door a.u.b.
je moet ook registeren.
Hm, dat ben ik niet met je eens. Niet alle nieuwe roleplayers willen DnD-achtige stuff. Toen ik een nieuwe roleplayer was wilde ik dat igg niet.TheJoker schreef op 30 juli 2002 @ 21:29:
Ik zei dat, omdat het vol staat met 'moeilijke', jargon-rpg-termen, die nieuwe spelers niet aantrekkelijk zullen vinden.
Die vinden DnD aantrekkelijker, omdat het op actie is gebaseerd. Characters helemaal uitwerken is niet interessant als je begint.
Verwijderd
Het past wel goed bij je design, maar ik vind het cooler als je een simpel, snel, bloederig en cool combat/magic systeem erbij doet. Dan ishet pakketje completer en je kan het als optional rules toevoegen. Het is dat die twee dingen er niet bij zitten, anders had ik waarschijnlijk jouw systeem uitgeprobeerd in mijn party.Maar ik wil graag nog van jou horen waarom mijn magic en combat systemen minder goed bij mijn design goals passen dan meer traditionele systemen zoals uit EW 0.2.
gaan we mij nu al een onverlaat noemen, dat slaat dus echt nergens op, als ik het niet had ge-edit...Eerst een belangrijk punt: echt wel dat we met deze topic verder gaan en niet met het 'deel 2' dat een onverlaat heeft ge-opened! Daarna ga ik inhoudelijk posten.
dit vin ik ook niet slim, omdat ik eerder al heb gezegd dat ik verandering zal gaan aanbrengen, dus meld je gewoon maar aan als je mee wilt doen, en anders maar niet... want er zijn maar beperkte plaatsen vrij!Ik heb een vraag over dat forum: hoe de hel ga je forum-based roleplayen met D&D3E? Van alle systemen die me er ongeschikt voor lijken, is een swing-by-swing fortune-based systeem als D&D3E wel het meest ongeschikte dat ik kan verzinnen.
STUFU hl2
Als er een woord is dat zo ouderwets is dat je wanneer ik het gebruik je onmiddellijk aan mag nemen dat ik niet serieus ben, is het 'onverlaat'.[nohtml]Oxin schreef op 31 juli 2002 @ 08:19:
gaan we mij nu al een onverlaat noemen, dat slaat dus echt nergens op,
Ja, maar voordat ik weet of ik mee wil doen wil ik wel eerst wat meer weten!dit vin ik ook niet slim, omdat ik eerder al heb gezegd dat ik verandering zal gaan aanbrengen, dus meld je gewoon maar aan als je mee wilt doen, en anders maar niet... want er zijn maar beperkte plaatsen vrij!
Waarom is dat offtopic?en als ik nu nog fout zat met dat 2e deel topic, zit jij als moderator ook behoorlijk four door flink offtopic te gaan posten over je eigen rpg
[/nohtml]
STUFU hl2
als je meehelpt die plannen uit te werken mag et van mij...Lord Daemon schreef op 31 juli 2002 @ 13:08:
Het klinkt op zich wel leuk, en ik wil het best proberen. Maar ik heb geen D&D3E regels hier, en eigenlijk zou ik ook veel liever mijn character niet met D&D-regels creeren. Simpelweg omdat ik helemaal geen zin heb om een class ed. te kiezen, of om andere redenen door D&D in een keurslijf gedwongen te worden. Het ergste van het ergste: een alignment kiezen.Mag ik ook gewoon een character verzinnen zonder D&D regels? Dat ik gewoon een verhaaltje schrijf?
STUFU hl2
Flap
Verwijderd
Sorry dat ik wat sceptisch ben, maar waarom kies je dan voor D&D? Als er 1 RPG-systeem is wat RPG vrijheid tot een minimum beperkt, is het D&D wel... Daarnaast heeft niet iedereen de boeken ervan. Ik zou veel liever een gratis online RPG systeem als basis nemen zodat iedereen mee kan doen, niet slechts degenen die veel D&D gespeeld hebben.Dus echt... het is de moeite waard... vooral als je van RPG vrijheid houd!
ik heb eerst gezegd dat het D&D wordt, maar dat was dus een foutje...Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 15:28:
[...]
Sorry dat ik wat sceptisch ben, maar waarom kies je dan voor D&D? Als er 1 RPG-systeem is wat RPG vrijheid tot een minimum beperkt, is het D&D wel... Daarnaast heeft niet iedereen de boeken ervan. Ik zou veel liever een gratis online RPG systeem als basis nemen zodat iedereen mee kan doen, niet slechts degenen die veel D&D gespeeld hebben.
STUFU hl2
Dit dus.
STUFU hl2
Verwijderd
Snel? Ja. Simpel? Ja en nee, hangt van de fantasie van de GM af.Lord Daemon schreef:
Nou, simpel en snel is dit in ieder geval wel. Ik heb het nog niet uigeprobeerd, maar het lijkt me persoonlijk ook wel koel. En het is zo bloederig als je het zelf wil maken.
Ik wil iets van HPs, maar niet op de DnD wijze. Meer een vast aantal Wound Points per lichaamsdeel (misschien variërend per deel). Een slag doet in verhouding tot de Wound Points (WPs) veel schade. Zodra de WP waarde van een lichaamsdeel op "0" komt, is dat lichaamsdeel in zulk een staat, dat het bij een volgende slag een (zware) verwonding kan oplopen; een critical hit. Wanneer een critical hit wordt toegediend, kan de PC sterven of gigantische schade toegediend krijgen, zoals het verwijderen van een lichaamsdeel of een zware botbreuk, wat door narrative power van de spelers of door de GM beschreven en beslist kan worden.Even een paar vragen die zo bij me opkomen:
- Wil jij iets met hitpoints en spellpoints en zo? Zo ja, waarom? Zo nee, wat heeft het dan voor nut om een gedetaileerd systeem te maken?
Het is niet simpeler en sneller en bloediger, het is duidelijker en cooler:- Waarom is slag-voor-slag rollen simpeler, sneller, bloederiger of cooler dan 'deel-scene'-voor-'deel-scene' rollen?
Jouw soort combat kan heel cool zijn, maar ik ben van mening dat enkele regels nodig zijn voor de duidelijkheid en om conflicten tussen GM en spelers te voorkomen. De relatief simpele regels MOETEN ook flink aangevuld worden met veel narrative sh*t.(Even voor de duidelijkheid: als je mij kan overtuigen dat jouw idee binnen EW 1.0 past, schrijf ik wat optional rules speciaal voor jou. Maar eerst zul je me moeten overtuigen, want ik sta daar vrij sceptisch tegenover - of ik begrijp niet goed wta jouw idee is. Denk ook eens na over dit soort combat, en of dat niet ook koel kan zijn.)
In welke zin? Want ik snap het nut er niet van eigenlijk om een systeem op D&D te baseren als je er iets anders mee wilt bereiken dan je met D&D kan bereiken.[nohtml]Oxin schreef op 31 juli 2002 @ 17:00:
ik heb eerst gezegd dat het D&D wordt, maar dat was dus een foutje...
wat ik bedoelde was een forum based fantasy RPG dat op D&D is gebaseerd
Waarom? Wat is daar het nut van?niet precies hetzelfde, we zijn bezig items lijsten e.d. aan te leggen..
Mag ik je uitnodigen om een supplement op EW 1.0 te schrijven?TheJoker schreef op 31 juli 2002 @ 18:45 een heel verhaal.
Verwijderd
Nee hoor. Kaarten als in: maps. Niet kaarten als in magic-kaarten.Oxin schreef op 31 juli 2002 @ 17:54:
dat is waarschijnlijk magic the gathering lieverd
[ Voor 0% gewijzigd door Crayne op 31-07-2002 20:59 . Reden: Because I always think of what I want to type after I hit 'send' ]
STUFU hl2
Flap
Verwijderd
Selecta heeft D&D (niet 3E) en Hollandais uitgebracht in de jaren 80 en begin jaren 90. Misschien dat het nog te vinden is op eBay.nlLord Daemon schreef op 01 augustus 2002 @ 21:40:
Indien Dungeons & Dragons, welke editie? Voor zover ik weet zijn er van geen enkele editie nederlandse vertalingen, maar goed.
LD zei zelf dat hij ging zoekenZelf zoeken is geen optie?
STUFU hl2
Ik heb op dit moment echt geen tijd om nog iets te gaan maken. Ik ben al bezig met een andere RPG, met een module van Neverwinter Nights, en met een kennis van mij helpen met z'n website. Daarnaast ga ik over een week op vakantie. Dus verwacht even niets van mij. Ik kijk wel wat het wordt en dan beslis ik of ik mee wil doen, ok?Oxin schreef op 02 augustus 2002 @ 10:47:
kijk.... het zou allemaal wat sneller gaan als jullie ook MEEHELPEN
STUFU hl2
Flap
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2002 19:26 . Reden: Ik bedacht me na het posten dat ik wat wilde vragen... en ja, een geheel nieuwe post is zonde van de ruimte... ok, da's geen goede reden. WAT BOEIT HET??! ]
STUFU hl2
Ik studeer in Utrecht, maar daar valt echt op geen enkele wijze uit af te leiden dat ik een kamer weet. Ik weet wel allerlei mensen die een kamer zoeken.TheJoker schreef op 02 augustus 2002 @ 19:18:
Studeert een van jullie in Utrecht? Zo ja, kan je mij dan een aantal adresjes geven voor een kamerzoekende 1e jaars? (Btw. die zoekende 1e jaars ben ik dus...)
Thnx!
Hm, no offence, maar misschien komt het door de manier waarop je het opzet? Aan de ene kant wil je kennelijk dat mensen zelf met ideeen komen aanzetten, maar aan de andere kant ben je zelf al allerlei dingen aan het doen voordat er ooit gesproken is over het soort game dat gespeeld gaat worden. Je hebt bijvoorbeeld al allerlei lijsten met items, terwijl ik (en kennelijk TheJoker) ook geen zin hebben in het soort game waar je lijsten items voor nodig hebt.Oxin schreef op 01 januari 1970 @ 01:00:
lekker is dat... zonder support kom ik nergens man
de kat uit de boom kijken.. ik zal jou es uit de boom kijken
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Flap
Verwijderd
STUFU hl2
Verwijderd
STUFU hl2
Je moet gewoon je aantal posts per pagina op 100 zetten, dan is 'ie een stuk minder lang?Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 02:29:
1 : wordt deze topic lang of ben ik gewoon tegen men hoofd getrapt door een
Nee hoor, je kan er gewoon inkomen waar je wilt.2 : is het noodzakelijk dat ik de hele topic lees of kan iemand me zeggen vanaf waar het een beetje up to date is ( alles doorlezen kost me namelijk een slordigge 18 uur of zo)
Het thema is: pen & paper roleplayign games. Je kan hier alles posten over D&D, maar ook over elke andere pen & paper RPG.3: kan ik hier gewoon alles over D&d posten(eigen char info, vragen , artwork) of is er een thema ingekomen tijdens deze inmiddels 63 blz grote topic?
Daarover verschillen we dan van mening.oh ja enne , D&D RULES!!!
Verwijderd
Verwijderd
PS3, PS4. IPAD3 PC: P35C-DS3R | E6750 @2.66Ghz | 4GB geheugen | Geforce 9800 GTX
Verwijderd
Die generatorVerwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 14:00:
uhm zit er niet zo'n cd'tje achter in het boek met zo'n generator erop?Ben ermee gaan frisbeen met de hond , iemand zij me dat het schrot was en onwerkelijk.Ik zal het zelf nog een keer bekijken (heb natuurlijk voor zekerheid kopietje gemaakt , waarom dan frisbeen met het origineel vraag je?geen idee.....................)
PS3, PS4. IPAD3 PC: P35C-DS3R | E6750 @2.66Ghz | 4GB geheugen | Geforce 9800 GTX
Flap
UDuckling5 schreef op 07 augustus 2002 @ 17:22:
Waarom moet je zo'n generator hebben. Als je zo vaak van character wisselt als ik kun je in een kwartiertje makkelijk een character + background bedenken en maken. In het PHB staat iig goed genoeg voorgedaan...
Verwijderd
Flap
Verwijderd
Verwijderd
Bij deze voel ik me beledigdVerwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 21:27:
Idd, maarja, sommige mensen zien hun character nog steeds als een verzameling cijfertjes die enkel invloed hebben op de combat en skill checks. Ik zeg dus NIET dat jullie die een generater gebruiken zo zijn... voordat we daar opmerkingen over krijgen.
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq