Dungeons & Dragons (the pen and paper game)

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:
  • 4.946 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToBe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Op zondag 28 juli 2002 16:22 schreef Oxin het volgende:
kunnen we ook doen natuurlijk :)
pbem-men? (oid)
graag zelfs!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxin|A
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08-2005

Oxin|A

hoi

Alleen hoe gaan we dat aanpakken met zn allen, Forum, of gewoon zegmaar met email en stapje voor stapje, ik ben wel bereid om te doen, en een wereld te maken :)

STUFU hl2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToBe
  • Niet online
Op zondag 28 juli 2002 16:48 schreef Oxin het volgende:
Alleen hoe gaan we dat aanpakken met zn allen, Forum, of gewoon zegmaar met email en stapje voor stapje, ik ben wel bereid om te doen, en een wereld te maken :)
Gaaf!

Ik heb met zowel email als een forum wat ervaring. Het beste is mij een forum bevallen. Wij maakten gebruik van [url="http://www.avidgamers.com"]www.avidgamers.com[/url], met daarin open gedeeltes waar alle general info in kwam te staan die voor iedereen toegankelijk was (background van omgeving, kaarten etc), en restricted gedeeltes die voor iedere speler afhankelijk waren. (iedere speler dus zijn eigen deel op het forum).

Iedere speler post in zijn eigen forum de dingen die hij wil doen. De DM reageert hier op (of het kan, lukt, wat er gebeurd als etc). En zo speelt het verhaal zich af.

Hoe het precies zat met spelers die elkaar tegenkwamen kan ik me niet echt meer herinneren. Hier hadden we ook wel een systeem voor zodat ingame chat ook plaats kon vinden.

Dit systeem kan misschien als basis dienen, maar moet denk ik nog wel flink getweakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxin|A

Oxin|A

hoi

ja lijkt me ook wel cool dus, als jij dan een forum oid regelt :) (of tweakers private forumpje, LD (!) :P.geintje)
lijkt me wel erg leuk om met anderen te spelen op deze manier...

dus ToBe, jij zorgt voor een forum?

dan zorg ik eerst wel voor een redelijk grote stad, zodat we eerst iets hebben om in te beginnen, vanuit dat bouw ik het avontuur wel uit! :9

Dus iedereen die mee wil spelen, kan denk ik meespelen, maar we moeten wel een limiet hanteren, anders komen er echt te veel, en dan wordt het chaotisch...

OF Meerdere forums in ons forumpje..

ToBe, als je een forum hebt gemaakt, please niet gelijk vertellen, maar mij 1st ff emailen als het kan 8-), dat email is ook mn msn dus als je dat hebt zou ik het ook wel op prijs stellen dat je me toevoegd... dat praat wat makkelijker :)

edit:
mn mail staat in mn profiel :)

STUFU hl2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Lijkt me zeeer lastig spelen via forum. De een logt wat vaker in dan de ander. Stel dat jij heel fanatiek bent en wel 6 keer per dag checkt en een ander iemand kijkt het 2 keer per week dan... ik bedoel het mechaniek draait zo snel als het traagste radertje.

Mailen idem.

Voordeel hier is wel dat je beter suggesties aan de DM kunt doen of dat de DM jouw iets prive kan vertellen dan IRL waar het de rest van de party ophoudt als je met de DM gaat praten. Ook gaat het bij online-spelen natuurlijk niet zo offtopic ("bert heeft met mieke staan zoenen in de disco, wist je dat?") als bij een 'echte' sessie.

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

We hebben het hier op GoT geprobeerd, roleplayen. (Zoek ff naar de topics 'Lord Daemon's Campaign' en 'Icestorm's Campaign'. Hte probleem was de irregulariteit van de posts, waardoor ze uiteindelijk niet goed gelukt zijn. (Hoewel het op zich wel leuk spelen was.)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 13:47
Op zondag 28 juli 2002 18:06 schreef UDuckling5 het volgende:
bert heeft met mieke staan zoenen in de disco, wist je dat?
Grrr, ik wist het wel!!! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Op zondag 28 juli 2002 17:09 schreef Oxin het volgende:
dan zorg ik eerst wel voor een redelijk grote stad, zodat we eerst iets hebben om in te beginnen, vanuit dat bouw ik het avontuur wel uit! :9
Errr...Oxin?

Jij bent net begonnen als speler en je wilt nu meteen al gaan DM'en? En dan ook nog in een PBEM campaign (wat al meteen een hoop extra aandachtspunten met zich meebrengt).
Ik zou eerst een tijdje spelen. No offense.

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxin|A

Oxin|A

hoi

ik heb totaal NU al meer dan 30 uur gespeelt :)

en believe me..ik heb fantasie genoeg ervoor :)

Over het actief zijn heb ik ook wel een ideetje hoor, de dm speelt gewoon het aktiefst, het zal nooit zo worden als the real thing, maar het gaat om het plezier :)

edit:

LD, check je NIEUWE forum.. kheb wat art gepost

STUFU hl2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ziet er op zich leuk uit, met name de tekenstijl van die laatste tekening (dat zwaard) vind ik erg mooi. :) (Ik heb ff wat problemen met inloggen daar, dus ik reageer even hier. ;) ) Als je wat tekeningen zou willen maken voor EW zou ik dat hartstikke leuk vinden. Het is een gratis RPG, dus ik kan je weinig meer aanbieden dan je naam op de voorkant, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxin|A

Oxin|A

hoi

naam op de voorkant is al teveel :)
nee geintje is goed, voor tweakers doe ik het gratis hoor :Y)

STUFU hl2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op zondag 28 juli 2002 20:13 schreef Oxin het volgende:
nee geintje is goed, voor tweakers doe ik het gratis hoor :Y)
Het heeft niets met tweakers te maken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben terug uit de U.K. en ik ga NU de EW versie lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Zelfde URL, verbeterde versie: [url="http://lilith.gotdns.org/~victor/eternal%20worlds%2010.doc"]http://lilith.gotdns.org/~victor/eternal%20worlds%2010.doc[/url]

Veel spelfouten en grammaticale fouten eruit gehaald, een paar kleine edits, en een hoofdstukje over benodigd materiaal toegevoegd dat ik vergeten was.

Vanaf nu ben ik blij als mensen mij taalfouten aanwijzen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxin|A

Oxin|A

hoi

ok menschen, de forum is klaar, maar ik zal eerst alles moeten inrichten enzo, reken erop dat het een forumpje is met goede snelheid dus niet lang wachten voor een post..

Ook zal iedereen een NIEUW karakter moeten maken, omdat anders de verschillen te groot zijn, en het gewoon veel overzichtelijker is :)

verder kan ik verklappen dat 'ons' avontuur in een woestijn achtig land begint, met de meerderheid van de bevolking handelsgrage goblins :+
we zullen eerst een TIJDJE in de stad verblijven waar een festival aan de gang is, het zal er erg druk zijn en genoeg te beleven

STUFU hl2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LD, ik heb het gelezen.
Een korte review van mijn kant volgt hieronder:

* Ik vind de 10 of 12 stats van je erg goed en compleet
* Ik vind de checks en opposed checks goed in elkaar zitten
* Ik vind de narrative power van de PCs goed
* Ik vind het jammer dat je het combat systeem van de vorige EW niet hebt uitgewerkt en hebt versneld/verbeterd/etc.
* Hetzelfde met het magic systeem. Ik vond dat domains/spheres/schools en punten en sterren systeem van de vorige EW versie erg goed en als dat nog meer uitgewerkt zou zijn (dus gemakkelijker en gebruiksvriendelijker), dan zou dat echt heel tof zijn geweest.
* Het is eigenlijk niet geschikt voor beginnende RPGers (maar voor mij is dat dus niet erg)
* Het deel over death was goed.
* Het feit dat het geconcentreerd was op characters en ontwikkeling, vond ik erg goed. Vooral dat je je characters moet maken met één bepaald doel voor ogen en dat de party moet samenwerken.

Kortom, hier en daar te incompleet om echt goed te zijn, maar zeker een leuke en goede RPG! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Eerst een belangrijk punt: echt wel dat we met deze topic verder gaan en niet met het 'deel 2' dat een onverlaat heeft ge-opened! Daarna ga ik inhoudelijk posten. :)
[nohtml]TheJoker schreef op 30 juli 2002 @ 20:37:
LD, ik heb het gelezen.
Een korte review van mijn kant volgt hieronder:

* Ik vind de 10 of 12 stats van je erg goed en compleet
* Ik vind de checks en opposed checks goed in elkaar zitten
* Ik vind de narrative power van de PCs goed
* Ik vind het jammer dat je het combat systeem van de vorige EW niet hebt uitgewerkt en hebt versneld/verbeterd/etc.
Dat is met reden gedaan. (Die reden heb ik volgens mij zelfs ergens uitgelegd.) Het combat-systeem van de vorige EW was een 'fortune-at-the-end' systeem a la D&D, waarbij je voor elke slag moest rollen, etcetera. Dat wilde ik nu expliciet niet. Het is de bedoeling van deze EW dat combat niet een bijzonder groot gedeelte van het spel is. Zo extreem als mijn huidige campaign hoeft niet, 1 combat in 10 sessies, maar meer dan 1 combat per sessie of zo lijkt mij niet waarschijnlijk/wenselijk. Er is dus weinig reden om een uitgebreid vombat systeem ala EW 0.2 te maken; sterker nog, er is alle reden om dat niet te doen. Het hele doel van EW 1.0 is het losbreken uit de ge-eikte D&D-vormen, waaronder het slag-voor-slag fortune-at-the-end combatten. In een RPG die echt over vechten gata is dat wellicht een goed idee, maar in een RPG waarvoor dat helemaal niet geldt zit het alleen maar in de weg. Dat is niet iets wat ik kan bewijzen, maar iets dat mijn ervaring is over vele sessies EW 0.2 spelen. Waarom zou je een gevecht slag voor slag uitspelen als je ook in veel grotere porties kan spelen en dan een spannend verhaal ervan kan maken? Als je 250 combat ge-ori-enteerde abilities hebt, zoals D&D, is dat niet zo leuk (want dan zijn die abilities nutteloos), maar als je die niet hebt... wat is er tegen? Hoe gaat het combat systeem van EW 0.2 helpen bij het emotioneel uitwerken van je characters of het vertellen van een verhaal? Ik zou het niet weten.
* Hetzelfde met het magic systeem. Ik vond dat domains/spheres/schools en punten en sterren systeem van de vorige EW versie erg goed en als dat nog meer uitgewerkt zou zijn (dus gemakkelijker en gebruiksvriendelijker), dan zou dat echt heel tof zijn geweest.
Nog meer uitgewerkt == nog ingewikkelder. ;) Begrijp me niet verkeerd, het vorige magic systeem werkte heel lekker, en ik zou er zo een versie van kunnen maken die je kan importeren in D&D2E of D&D3E (als ik daar de regels van had ;) ). Maar het had geen plaats in EW 1.0, niet in de uitgebreidheid die het had. Hoe gaat het magic systeem van EW 0.2 helpen bij het emotioneel uitwerken van je characters of het vertellen van een verhaal? Ik zou het niet weten. Zoals je kan zien heb ik de schools overigens wel behouden als mogelijke vorm van magic-attributen.
* Het is eigenlijk niet geschikt voor beginnende RPGers (maar voor mij is dat dus niet erg)
Au! Waarom niet? Dit is feitelijk de ergste kritiek die je had kunnen leveren, want het was juist mijn designdoel dat het dat wel was. :o Vertel me snel wat niet goed is uitgelegd en zo, dan verbeter ik het.
* Het feit dat het geconcentreerd was op characters en ontwikkeling, vond ik erg goed. Vooral dat je je characters moet maken met één bepaald doel voor ogen en dat de party moet samenwerken.
Laat ik het zo zeggen: door schade en schande wordt je wijs. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord Daemon schreef op 30 juli 2002 @ 20:39:
Eerst een belangrijk punt: echt wel dat we met deze topic verder gaan en niet met het 'deel 2' dat een onverlaat heeft ge-opened!
Idd ja!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord Daemon schreef op 30 juli 2002 @ 20:39:
Eerst een belangrijk punt: echt wel dat we met deze topic verder gaan en niet met het 'deel 2' dat een onverlaat heeft ge-opened! Daarna ga ik inhoudelijk posten. :)

[...]

Au! Waarom niet? Dit is feitelijk de ergste kritiek die je had kunnen leveren, want het was juist mijn designdoel dat het dat wel was. :o Vertel me snel wat niet goed is uitgelegd en zo, dan verbeter ik het.
Ten eerste, verander het niet.

Ik zei dat, omdat het vol staat met 'moeilijke', jargon-rpg-termen, die nieuwe spelers niet aantrekkelijk zullen vinden.
Die vinden DnD aantrekkelijker, omdat het op actie is gebaseerd. Characters helemaal uitwerken is niet interessant als je begint.

Maar, nogmaals, verander hetniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Dit schreef Oxin in het 'deel 2' dat hij had geopend (en ik gesloten :+ ):

<B>Oxin</B>
Het idee van ToBe en mij lukt al aardig, het Roleplaying Forum is er al en wel hier:
http://dragonsinn.suddenlaunch.com

besef wel dat je nog niet gelijk kan beginnen, lees eerst de informatie even goed door a.u.b.
je moet ook registeren.
Ik heb een vraag over dat forum: hoe de hel ga je forum-based roleplayen met D&D3E? :? Van alle systemen die me er ongeschikt voor lijken, is een swing-by-swing fortune-based systeem als D&D3E wel het meest ongeschikte dat ik kan verzinnen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

TheJoker schreef op 30 juli 2002 @ 21:29:
Ik zei dat, omdat het vol staat met 'moeilijke', jargon-rpg-termen, die nieuwe spelers niet aantrekkelijk zullen vinden.
Die vinden DnD aantrekkelijker, omdat het op actie is gebaseerd. Characters helemaal uitwerken is niet interessant als je begint.
Hm, dat ben ik niet met je eens. Niet alle nieuwe roleplayers willen DnD-achtige stuff. Toen ik een nieuwe roleplayer was wilde ik dat igg niet.

Het is zo dat de meeste nieuwe roleplayers D&D gaan spelen, maar dat komt volgens mij meer omdat dat het best gemarket en dus het bekendst is, niet omdat ze verschillende systemen hebben bekeken en denken 'goh, ik wil D&D gaan spelen'. (Sommige natuurlijk wel, maar de meeste niet denk ik.)

Maar ik wil graag nog van jou horen waarom mijn magic en combat systemen minder goed bij mijn design goals passen dan meer traditionele systemen zoals uit EW 0.2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik wil graag nog van jou horen waarom mijn magic en combat systemen minder goed bij mijn design goals passen dan meer traditionele systemen zoals uit EW 0.2.
Het past wel goed bij je design, maar ik vind het cooler als je een simpel, snel, bloederig en cool combat/magic systeem erbij doet. Dan ishet pakketje completer en je kan het als optional rules toevoegen. Het is dat die twee dingen er niet bij zitten, anders had ik waarschijnlijk jouw systeem uitgeprobeerd in mijn party.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Nou, simpel en snel is dit in ieder geval wel. :) Ik heb het nog niet uigeprobeerd, maar het lijkt me persoonlijk ook wel koel. En het is zo bloederig als je het zelf wil maken.

Even een paar vragen die zo bij me opkomen:
- Wil jij iets met hitpoints en spellpoints en zo? Zo ja, waarom? Zo nee, wat heeft het dan voor nut om een gedetaileerd systeem te maken?
- Waarom is slag-voor-slag rollen simpeler, sneller, bloederiger of cooler dan 'deel-scene'-voor-'deel-scene' rollen?

(Even voor de duidelijkheid: als je mij kan overtuigen dat jouw idee binnen EW 1.0 past, schrijf ik wat optional rules speciaal voor jou. :) Maar eerst zul je me moeten overtuigen, want ik sta daar vrij sceptisch tegenover - of ik begrijp niet goed wta jouw idee is. Denk ook eens na over dit soort combat, en of dat niet ook koel kan zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxin|A

Oxin|A

hoi

Eerst een belangrijk punt: echt wel dat we met deze topic verder gaan en niet met het 'deel 2' dat een onverlaat heeft ge-opened! Daarna ga ik inhoudelijk posten.
gaan we mij nu al een onverlaat noemen, dat slaat dus echt nergens op, als ik het niet had ge-edit...
ten eerste heb ik gelijk gezocht met search op dungeons...
foutmelding, hij had niets gevonden...
ik zoeken op dragons... ook niks.
DUS NEEM ME DAT DAN OOK NIET KWALIJK a.u.b
Ik heb een vraag over dat forum: hoe de hel ga je forum-based roleplayen met D&D3E? Van alle systemen die me er ongeschikt voor lijken, is een swing-by-swing fortune-based systeem als D&D3E wel het meest ongeschikte dat ik kan verzinnen.
dit vin ik ook niet slim, omdat ik eerder al heb gezegd dat ik verandering zal gaan aanbrengen, dus meld je gewoon maar aan als je mee wilt doen, en anders maar niet... want er zijn maar beperkte plaatsen vrij!

en als ik nu nog fout zat met dat 2e deel topic, zit jij als moderator ook behoorlijk four door flink offtopic te gaan posten over je eigen rpg 8)7

en deze onverlaat ging wel mooi even graphics maken voor je rpg dankjewel

STUFU hl2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

[nohtml]Oxin schreef op 31 juli 2002 @ 08:19:
gaan we mij nu al een onverlaat noemen, dat slaat dus echt nergens op,
Als er een woord is dat zo ouderwets is dat je wanneer ik het gebruik je onmiddellijk aan mag nemen dat ik niet serieus ben, is het 'onverlaat'. ;) Ik was echt niet serieus hoor. (Wat op zich ook wel werd uitgedragen door die smiley erachter. :) )
dit vin ik ook niet slim, omdat ik eerder al heb gezegd dat ik verandering zal gaan aanbrengen, dus meld je gewoon maar aan als je mee wilt doen, en anders maar niet... want er zijn maar beperkte plaatsen vrij!
Ja, maar voordat ik weet of ik mee wil doen wil ik wel eerst wat meer weten! :) Want als jij een RPG gaat spelen die sterk ge-ent is op D&D3E, dus met een DungeonMaster, met veel vechten, het vinden van magic items, etcetera etcetera, dan wil ik niet mee doen. Terwijl wanneer je een meer verhaal ge-orienteerde RPG met meer speler-vrijheden gaat spelen, dan wil ik wel mee doen (graag zelfs).
en als ik nu nog fout zat met dat 2e deel topic, zit jij als moderator ook behoorlijk four door flink offtopic te gaan posten over je eigen rpg 8)7
[/nohtml]
Waarom is dat offtopic? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxin|A

Oxin|A

hoi

Er zal zeker niet veel vechtwerk inzitten, meer adventure iig
wel veel happenings waar op gereageerd moet worden..

Ook hebben we nog 1 (of 2) DM's nodig, gewoon zodat alles goed loopt.. verder is de bedoeling dat je veel zelf doet, en nu al hebben we al LOADS met items die je kunt gaan kopen in de verschillende steden van de wereld...

Dus echt... het is de moeite waard... vooral als je van RPG vrijheid houd!
Alle RP Tweakers zijn uitgenodigd, en ook gevraagd om vrienden/kenissen te vragen die het ook leuk vinden om te RP'en...

karakter kreatie doen we nu nog volgens de DnD regels, maar het spel begint ook nog lang niet...
zo kunnen we eerst wat dingen testen voordat we beginnen

URL:
http://dragonsinn.suddenlaunch.com

STUFU hl2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Het klinkt op zich wel leuk, en ik wil het best proberen. Maar ik heb geen D&D3E regels hier, en eigenlijk zou ik ook veel liever mijn character niet met D&D-regels creeren. Simpelweg omdat ik helemaal geen zin heb om een class ed. te kiezen, of om andere redenen door D&D in een keurslijf gedwongen te worden. Het ergste van het ergste: een alignment kiezen. :X Mag ik ook gewoon een character verzinnen zonder D&D regels? Dat ik gewoon een verhaaltje schrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxin|A

Oxin|A

hoi

Lord Daemon schreef op 31 juli 2002 @ 13:08:
Het klinkt op zich wel leuk, en ik wil het best proberen. Maar ik heb geen D&D3E regels hier, en eigenlijk zou ik ook veel liever mijn character niet met D&D-regels creeren. Simpelweg omdat ik helemaal geen zin heb om een class ed. te kiezen, of om andere redenen door D&D in een keurslijf gedwongen te worden. Het ergste van het ergste: een alignment kiezen. :X Mag ik ook gewoon een character verzinnen zonder D&D regels? Dat ik gewoon een verhaaltje schrijf?
als je meehelpt die plannen uit te werken mag et van mij...
ons streven is ook NIET om een DnD kloon te worden, wellicht transferen we naar een soort van Eternal Worlds :)

(kun je dat ook in je manual zetten, speel online op: ... :9)

STUFU hl2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Er zijn vast wel goede guides voor forum-based roleplayen. Ik zal daar een naar gaan zoeken vanavond. Het lijkt me weinig nuttig om het wiel opnieuw te gaan uitvinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Ik doe ook wel mee, toen LD en Icestorm begonnen met hun forum roleplay wist ik nog niets van RPG's. Maar nu ben ik redelijk ervaren in DnD en ik heb fantasie genoeg, dus ik denk dat ik me wel aan kan passen.

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus echt... het is de moeite waard... vooral als je van RPG vrijheid houd!
Sorry dat ik wat sceptisch ben, maar waarom kies je dan voor D&D? Als er 1 RPG-systeem is wat RPG vrijheid tot een minimum beperkt, is het D&D wel... Daarnaast heeft niet iedereen de boeken ervan. Ik zou veel liever een gratis online RPG systeem als basis nemen zodat iedereen mee kan doen, niet slechts degenen die veel D&D gespeeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxin|A

Oxin|A

hoi

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 15:28:
[...]

Sorry dat ik wat sceptisch ben, maar waarom kies je dan voor D&D? Als er 1 RPG-systeem is wat RPG vrijheid tot een minimum beperkt, is het D&D wel... Daarnaast heeft niet iedereen de boeken ervan. Ik zou veel liever een gratis online RPG systeem als basis nemen zodat iedereen mee kan doen, niet slechts degenen die veel D&D gespeeld hebben.
ik heb eerst gezegd dat het D&D wordt, maar dat was dus een foutje...
wat ik bedoelde was een forum based fantasy RPG dat op D&D is gebaseerd
niet precies hetzelfde, we zijn bezig items lijsten e.d. aan te leggen..
Maar lord deamon en uducklin... geef je dan wel even op he.. :Y)

dan hebben vanquisher en ik tenminste wat lichter werk... zie voor url in ziggy

STUFU hl2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Je hebt toch tegenwoordig ook van die D&D clients? Soort chatwindowtjes met dice-roll mogelijkheden en zelfs kaarten uploaden... Dat zou ik wel willen spelen met een paar anderen die ook niemand in de buurt hebben voor een groep en toch willen D&Den.

Gebruik je die client en iedereen zet zijn MSN voice, Roger Wilco of whatever aan en je kunt vrij soepel spelen lijkt me...

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxin|A

Oxin|A

hoi

dat is waarschijnlijk magic the gathering lieverd |:(

en we maken een soort D&D niet EEN D&D

t wordt waarschijnlijk meer een Eternal Worlds iets :)

STUFU hl2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord Daemon schreef:
Nou, simpel en snel is dit in ieder geval wel. Ik heb het nog niet uigeprobeerd, maar het lijkt me persoonlijk ook wel koel. En het is zo bloederig als je het zelf wil maken.
Snel? Ja. Simpel? Ja en nee, hangt van de fantasie van de GM af.
Even een paar vragen die zo bij me opkomen:
- Wil jij iets met hitpoints en spellpoints en zo? Zo ja, waarom? Zo nee, wat heeft het dan voor nut om een gedetaileerd systeem te maken?
Ik wil iets van HPs, maar niet op de DnD wijze. Meer een vast aantal Wound Points per lichaamsdeel (misschien variërend per deel). Een slag doet in verhouding tot de Wound Points (WPs) veel schade. Zodra de WP waarde van een lichaamsdeel op "0" komt, is dat lichaamsdeel in zulk een staat, dat het bij een volgende slag een (zware) verwonding kan oplopen; een critical hit. Wanneer een critical hit wordt toegediend, kan de PC sterven of gigantische schade toegediend krijgen, zoals het verwijderen van een lichaamsdeel of een zware botbreuk, wat door narrative power van de spelers of door de GM beschreven en beslist kan worden.
Met dit systeem heb je niet dat geëmmer met de grote hoeveelheden HPs, is het meteen wat duidelijker WAAR de verwondingen zijn en WAT voor invloed ze hebben op het spel en op de staat van de PCs. Armor verminderd de toegediende schade, evenals een hoge constitution/toughness. De strength van de slag-toediener verhoogt (of verlaagt) de toegediende schade.
(Dit zijn de basics van de combat van WFRP, maar het is vrij snel, simpel en relatief gedetailleerd. Het geeft wat duidelijkheid over de staat van de PC)

De spellpoints van jouw systeem waren in zoverre goed dat ze duidelijkheid gaven over het effect van de spell die gecast werd, of de spell effect had EN (heel belangrijk): je kon creatief zijn met het uiterlijk van de spell en het effect ervan. Dan kan de GM wederom vertellen wat het effect is.
En ook al is het spanderen van spell points nogal grof, toch geeft het aan hoeveel een PC kan casten en in welke mate en hoeveel van spells van bepaalde sterkte, duratie, effectiviteit, et cetera.
- Waarom is slag-voor-slag rollen simpeler, sneller, bloederiger of cooler dan 'deel-scene'-voor-'deel-scene' rollen?
Het is niet simpeler en sneller en bloediger, het is duidelijker en cooler:
Dit systeem is zo bloedig dat de kans vrij groot is dat de beste vechter wint, aangezien één welgemikte slag al vrij snel veel schade doet. Natuurlijk kan het lot altijd tegenzitten en is de onervaren vechter de overwinnaar.
Het hoeft ook niet traag te zijn, omdat:
* de combat snel is, in de zin van weinig slagen.
* de combat procedure niet ingewikkeld is
* enkel basis termen als initiative, attack, parry, hit, miss en critical hit aan de orde komen.
(Even voor de duidelijkheid: als je mij kan overtuigen dat jouw idee binnen EW 1.0 past, schrijf ik wat optional rules speciaal voor jou. Maar eerst zul je me moeten overtuigen, want ik sta daar vrij sceptisch tegenover - of ik begrijp niet goed wta jouw idee is. Denk ook eens na over dit soort combat, en of dat niet ook koel kan zijn.)
Jouw soort combat kan heel cool zijn, maar ik ben van mening dat enkele regels nodig zijn voor de duidelijkheid en om conflicten tussen GM en spelers te voorkomen. De relatief simpele regels MOETEN ook flink aangevuld worden met veel narrative sh*t. :)

Ik vind dat het binnen jouw systeem past, omdat er geen charts nodig zijn en de regels zeer basaal zijn. Met enkele simpele gegevens en beoordelingsvermogen van de GM kan de combat en magic-use wat boeiender en wat meer onvoorspelbaar gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

[nohtml]Oxin schreef op 31 juli 2002 @ 17:00:
ik heb eerst gezegd dat het D&D wordt, maar dat was dus een foutje...
wat ik bedoelde was een forum based fantasy RPG dat op D&D is gebaseerd
In welke zin? Want ik snap het nut er niet van eigenlijk om een systeem op D&D te baseren als je er iets anders mee wilt bereiken dan je met D&D kan bereiken. :)
niet precies hetzelfde, we zijn bezig items lijsten e.d. aan te leggen..
Waarom? Wat is daar het nut van?

Sorry dat ik zo door blijf vragen, maar ik probeer er een beetje achter te komen wat voor soort game je nou wilt gaan spelen. :) De dingen die je zegt spreken elkaar namelijk een beetje tegen. Eerst is het een RPG waar het voornamelijk om vrijheid gaat, en vervolgens ben je lijsten met items aan het maken - dat staat echt lijnrecht tegenover elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Mag ik je uitnodigen om een supplement op EW 1.0 te schrijven? :) Je hoeft alleen nog wat details in te vullen, en je hebt een systeem; een systeem waarvan ik persoonlijk eigenlijk niet vind dat het in EW 1.0 past (want waarom combat en magic anders behandelen dan alle andere dingen?), maar wat ik wel op m'n forum erbij wil zetten als supplement. Ik wil het zelfs nog wel samen met je doen. ;) Mail me maar als je het wil doen. :) (Mijn adres staat in m'n profile.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De details:

* bij damage komt de strength score (zoals hij nu bij je 12 verschillende stats staat), melee
* damage van verschillende ranged weapons hangt af van het wapen.
* 1 stuk armor per lichaamsdeel trekt 1 damage van de gedane damage af.
* de toughness/constitution wordt van de damage af getrokken.
* Initiative score kun je op dexterity baseren of als extra stat erbij doen.
* Magic moet je zelf even baseren op je EW :)

Ik denk dat dit alles is, maar als je nog suggesties hebt, mail me dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Oxin schreef op 31 juli 2002 @ 17:54:
dat is waarschijnlijk magic the gathering lieverd
Nee hoor. Kaarten als in: maps. Niet kaarten als in magic-kaarten.

Funkytrip, kijk hier eens: OpenRPG 1.2.1..

En Oxin, ik moet LD gelijk geven. Ik denk niet dat je 100% door hebt waar je mee bezig bent. Een PBP (Play by Post) spel vereist een hele andere manier van werken, zo anders dat PBP in het geheel niet vergelijkbaar is met tabletop play.

Lijsten van items maken heeft niets met een rpg te maken. Leg nou eerst maar eens goed uit, wat je precies wilt bereiken met je spel en ga dan eens nadenken hoe je het wilt bereiken.

[ Voor 0% gewijzigd door Crayne op 31-07-2002 20:59 . Reden: Because I always think of what I want to type after I hit 'send' ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxin|A

Oxin|A

hoi

een forum based rpg maken...
en ik weet WEL waar ik mee bezig ben, anders was ik er niet mee begonnen :)
het is ook nog niet af hoor.... nog lang niet en LD zou op zoek gaan naar een guide om zoiets te maken..
dus ld als je et hebt mail maar ff :)

STUFU hl2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Zelf zoeken is geen optie?

Bovendien kun je je denk ik meer met de mechanic gaan bezighouden (en de regels wat betreft rolls. Daar wringt de kous een beetje bij PBP lijkt me) ipv met lijsten met items, dat is meer iets voor onder het spelen.

Een voorbeeld charactersheet maken, met misschien meer of juist minder opties dan die van D&D (gezien LD's fobie voor alignment, waar ik het overigens mee eens ben).

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van dit spel gehoort: Is er ergens op het net een Nederlandse uitleg van het spel? Ik vind alleen maar Engelse handleidingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Wrumba: welk spel?

Dungeons & Dragons, of een van de vele andere spellen waar we het hier over hebben gehad?

Indien Dungeons & Dragons, welke editie? Voor zover ik weet zijn er van geen enkele editie nederlandse vertalingen, maar goed.

Het is wellicht nuttiger als je even wat duidelijker zegt waar je uitleg over wil hebben: roleplayen in het algemeen, of een bepaald systeem - indien het laatste: welk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Lord Daemon schreef op 01 augustus 2002 @ 21:40:
Indien Dungeons & Dragons, welke editie? Voor zover ik weet zijn er van geen enkele editie nederlandse vertalingen, maar goed.
Selecta heeft D&D (niet 3E) en Hollandais uitgebracht in de jaren 80 en begin jaren 90. Misschien dat het nog te vinden is op eBay.nl

Verder ga je geen handleidingen vinden in het Nederlands, hoogstens een uitleg wat rpgs zijn (en specifiek wat D&D is).

Bijv.:

http://www.phys.uu.nl/~dvries/rpg/rpgoudF.html
http://www.xs4all.nl/~mvnieuw/AGG/rpg.htm
http://mandragon.studentenweb.org/rpgs/ccourse/278
http://www.xs4all.nl/~gurth/rpginfo/index.html
http://www.fantazine.org/dd/index.php
http://members.lycos.nl/RidderPim/roleplaying.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxin|A

Oxin|A

hoi

kijk.... het zou allemaal wat sneller gaan als jullie ook MEEHELPEN.. ten eerste mag je je allignment voor je houden, maar je mag er ook trots mee gaan rondhuppelen..

Wat de items betekent... daar zijn we bijna rond mee (voor nu)
dat doen we alleen maar om de tijd te benutten terwijl we bezig zijn met het bedenken van het systeem.. daarom dring ik er ook zo op aan dat jullie jezelf reggen voor het forum en dan meedenken :)

ik heb zo een idee dat dit best wel cool kan worden mits we het juiste systeem maken...

en Uducklin...
Zelf zoeken is geen optie?
LD zei zelf dat hij ging zoeken :), maar ik zal ook es kijken

STUFU hl2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Oxin schreef op 02 augustus 2002 @ 10:47:
kijk.... het zou allemaal wat sneller gaan als jullie ook MEEHELPEN
Ik heb op dit moment echt geen tijd om nog iets te gaan maken. Ik ben al bezig met een andere RPG, met een module van Neverwinter Nights, en met een kennis van mij helpen met z'n website. Daarnaast ga ik over een week op vakantie. Dus verwacht even niets van mij. Ik kijk wel wat het wordt en dan beslis ik of ik mee wil doen, ok? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxin|A

Oxin|A

hoi

ok... maar je MOET gewoon meedoen.. ook omdat het ook op EW is gebasseerd :)
register jezelf iig zodat je updates ziet :) (kun je het beeeeeeetje volgen!)
ook komt zo de wapenlijst van vanquisher erbij en die is het ECHT waard om te kijken!

STUFU hl2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Ik denk dat het grootste probleem het rollen is. Ik weet van mezelf iig dat ik dan niet altijd eerlijk ga spelen, als het niet gecontroleerd kan worden. Misschien kan iemand een scriptje maken waar de player in moet loggen en waar dan al zijn rolls worden gelogd? Het is maar een ideetje.

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Dat scriptje had DarkX ooit gemaakt, kijk ff of je daar geen link naar kunt vinden. (Persoonlijk zie ik meer iets in een game met alleen maar Drama mechanics, maar aangezien ik me expliciet niet bezig ga houden met het maken van het systeem houd ik verder m'n mond. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe voorlopig (voorlopig!) niet mee met die RPG van Oxin, om twee redenen:

* Oxin is geen ervaren RP-er en zeker geen ervaren GM. Bij het GoT forum RPGtje dat we speelden zaten WEL ervaren spelers en GMs en zelfs daar liep het spaak. Hoe zal het dan gaan met een onervaren GM. (no offence hoor, maar het is gewoon zo)
* Ik heb het idee dat het een treasure hunt game gaat worden, als ik zo hoor dat er hele lijsten van items worden aangemaakt en dat er waarschijnlijk wordt gewerkt met hokjes-termen als alignment.

Ik kijk dus even de kat uit de boom, maar ik blijf het wel volgen! :)

[Off-topic]
Studeert een van jullie in Utrecht? Zo ja, kan je mij dan een aantal adresjes geven voor een kamerzoekende 1e jaars? (Btw. die zoekende 1e jaars ben ik dus...)
Thnx!
[/Off-topic]

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2002 19:26 . Reden: Ik bedacht me na het posten dat ik wat wilde vragen... en ja, een geheel nieuwe post is zonde van de ruimte... ok, da's geen goede reden. WAT BOEIT HET??! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxin|A

Oxin|A

hoi

lekker is dat... zonder support kom ik nergens man :(
de kat uit de boom kijken.. ik zal jou es uit de boom kijken :(

STUFU hl2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

TheJoker schreef op 02 augustus 2002 @ 19:18:

Studeert een van jullie in Utrecht? Zo ja, kan je mij dan een aantal adresjes geven voor een kamerzoekende 1e jaars? (Btw. die zoekende 1e jaars ben ik dus...)
Thnx!
Ik studeer in Utrecht, maar daar valt echt op geen enkele wijze uit af te leiden dat ik een kamer weet. Ik weet wel allerlei mensen die een kamer zoeken. :P Ik neem aan dat je je wel al hebt ingeschreven bij de <a href="http://www.sshu.nl"><u>SSH</u></a>?
Oxin schreef op 01 januari 1970 @ 01:00:
lekker is dat... zonder support kom ik nergens man :(
de kat uit de boom kijken.. ik zal jou es uit de boom kijken :(
Hm, no offence, maar misschien komt het door de manier waarop je het opzet? Aan de ene kant wil je kennelijk dat mensen zelf met ideeen komen aanzetten, maar aan de andere kant ben je zelf al allerlei dingen aan het doen voordat er ooit gesproken is over het soort game dat gespeeld gaat worden. Je hebt bijvoorbeeld al allerlei lijsten met items, terwijl ik (en kennelijk TheJoker) ook geen zin hebben in het soort game waar je lijsten items voor nodig hebt.

Je moet 1 van de volgende drie dingen doen, denk ik:
<UL><LI>Het zelf maken, of iig met mensen die weten wat je wilt, en het dan aan ons presenteren.</LI>
<LI><I>Duidelijk</I> maken wat je wilt (dat is het nu niet) en dan vragen of wij willen helpen.</LI>
<LI>Zeggen: ik weet het eigenlijk niet, wat vinden jullie? En dan dus ook werkelijk van de grond af beginnen, en die lijsts met items eerst maar eens in de ijskast zetten.</LI></UL>

Het is simpelweg het geval dat mensen geen zin hebben om tijd te stoppen in iets waarvan ze het idee hebben dat jij wel een beetje weet wat je wilt, maar niet precies wat, en niet of ze dat zelf ook willen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

What LD said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sluit me bij LD en Crayne aan.

Werk eerst je ideeen uit, de grove ideeen, het systeem (combat, narrative, etc.), vertel het ons en werk daarna de details uit (zoals itemlijsten) als je dat belangrijk vindt.

En nogmaals: no offence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk ook dat dat het beste werkt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn zelfgemaakte systeem uitgeprobeerd met mijn gaming groep en men vond het cool. Ze vonden het fijn dat het meer vrijheid biedt dan DnD. En het kan gebruikt worden voor de pre made adventures van DnD 3rd en WFRP (mochten we dat willen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Welk zelfgemaakte systeem precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LD, ik heb het je even opgestuurd :)
(mijn "Essence" systeem dus -- de mix van DnD 3rd Edition, EW en WFRP en een vleugje van mijn eigen 'zieke' geest :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Toch knap dat jullie zelf een ander systeem willen maken.

Ikzelf kan al mijn fantasie de komende tijd nog wel kwijt in het maken van nieuwe campaignsettings binnen de restricties van D&D.

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, ik laat mijn fantasie liever niet limiteren door een systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het wordt tijd dat ik me hier toch eens in ga mengen.paar vraagjes :

1 : wordt deze topic lang of ben ik gewoon tegen men hoofd getrapt door een }:O
2 : is het noodzakelijk dat ik de hele topic lees of kan iemand me zeggen vanaf waar het een beetje up to date is ( alles doorlezen kost me namelijk een slordigge 18 uur of zo)
3: kan ik hier gewoon alles over D&d posten(eigen char info, vragen , artwork) of is er een thema ingekomen tijdens deze inmiddels 63 blz grote topic?

oh ja enne , D&D RULES!!!

(was begonnen met lezen bij pagina 1 en stopte een half uur later bij pag 4 of zo
en ik meng me hier toch graag in dus kan iemand ff zeggen vanaf waar het een beetje actueel is?Thank ya _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxin|A

Oxin|A

hoi

ehm 53? 52?
check de datums dan zie je het zelf :)

STUFU hl2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foute uitleg door mij |:( , gaat me niet zozeer om de datum maar vanaf waar het gesprek over het onderwerpie gaat waar jullie het nu over hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxin|A

Oxin|A

hoi

ehm... tsja over mijn forum based rpg die ik samen met iemand maak...
en niemand wil helpen...verder wat ander rolepleyen

STUFU hl2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 02:29:
1 : wordt deze topic lang of ben ik gewoon tegen men hoofd getrapt door een }:O
Je moet gewoon je aantal posts per pagina op 100 zetten, dan is 'ie een stuk minder lang? ;)
2 : is het noodzakelijk dat ik de hele topic lees of kan iemand me zeggen vanaf waar het een beetje up to date is ( alles doorlezen kost me namelijk een slordigge 18 uur of zo)
Nee hoor, je kan er gewoon inkomen waar je wilt. :)
3: kan ik hier gewoon alles over D&d posten(eigen char info, vragen , artwork) of is er een thema ingekomen tijdens deze inmiddels 63 blz grote topic?
Het thema is: pen & paper roleplayign games. Je kan hier alles posten over D&D, maar ook over elke andere pen & paper RPG.
oh ja enne , D&D RULES!!!
Daarover verschillen we dan van mening. 8) Waarom vind jij D&D precies beter dan andere RPGs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nevermind wat ik zei, dat laatste is de enige rpg die ik in de "real world" erbij heb gedaan tot nu toe .Hou nu wel redelijk veel van singleplayer roleplaying games op de pc ( vroeger veel FF gespeeld , was dan ook zeer teleurgesteld te horen dat FFX niet op pc uitkomt :'( ).Ik moet me eens verdiepen in een aantal andere RPG's en dan zal ik je wel vertellen welke ik echt de beste vind(met andere woorden ik weet geen reet over andere rpg's en is dus gewoon een idiote uitbarsting , zal de topic op de voet volgen ( zodra ik z'n voet vind :) ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Als je de laatste 100 replies leest heb je denk ik al een redelijke voet. ;) Welke D&D heb je trouwens gespeeld? 2nd edition, 3rd edition?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3rd edition , ben pas sinds maart bezig , en de nieuwste editie leek ons het beste , maar ik hoor net van drone dat je het idd niet zo op 3rd edition hebt , waarom eigenlijk :? ( ik weet dat je zelf 2nd edition gespeeld hebt , dat stond namelijk nog op de eerste 4 blz).Ik zal zeker eens de laatste honderd berichtjes lezen want 1500 replies lezen zit er toch echt niet hoor.Ben op het moment een dwarven fighter ( cliché , cliché , ik weet het , hou maar op) en kan eigenlijk wel wat hulp gebruiken om een goede ( paar richtlijnen) Character background(of biografie ofhoe je het noemen wilt) te schrijven.Die eerste van mij was duidelijk namelijk gewoon bagger :r en ik mag van de Dm gewoon ff alles veranderen als ik wil(vervelend dat ie meeleest want hier krijg ik gegarandeerd commentaar over te horen , heeft namelijk al net zo vaak uitgelegt als er hier replies zijn).Ga denk ik weer verder met men character tekenen.Ik hoor het wel weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Xenad_
  • Laatst online: 21-03-2024

_Xenad_

PSN: Xenad

IK heb trouwens een tijd geleden een vraag gesteld omtrent een PC generator.
Nu heb ik er zelf 1 gevonden. Zijn er mensen die denken " Ja handig" of niet.
Is voor d&d 3rde editie. Weet link niet direct meer namelijk, maar als iemand graag een pc gen. wil, dan ga ik wel weer effe zoeken.

PS3, PS4. IPAD3 PC: P35C-DS3R | E6750 @2.66Ghz | 4GB geheugen | Geforce 9800 GTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm zit er niet zo'n cd'tje achter in het boek met zo'n generator erop?Ben ermee gaan frisbeen met de hond , iemand zij me dat het schrot was en onwerkelijk.Ik zal het zelf nog een keer bekijken (heb natuurlijk voor zekerheid kopietje gemaakt , waarom dan frisbeen met het origineel vraag je?geen idee.....................)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Xenad_

_Xenad_

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 14:00:
uhm zit er niet zo'n cd'tje achter in het boek met zo'n generator erop?Ben ermee gaan frisbeen met de hond , iemand zij me dat het schrot was en onwerkelijk.Ik zal het zelf nog een keer bekijken (heb natuurlijk voor zekerheid kopietje gemaakt , waarom dan frisbeen met het origineel vraag je?geen idee.....................)
Die generator :r dit omdat het een demo is. Hij werkt wel aardig, maar het printen is k*t en een + 1 wapen wordt gewoon niet herkend. Na het printen ben je dus nog uren aan het aanpassen. Zal het daarom een pen and paper game heten :D

PS3, PS4. IPAD3 PC: P35C-DS3R | E6750 @2.66Ghz | 4GB geheugen | Geforce 9800 GTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Waarom moet je zo'n generator hebben. Als je zo vaak van character wisselt als ik kun je in een kwartiertje makkelijk een character + background bedenken en maken. In het PHB staat iig goed genoeg voorgedaan...

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Xenad_

_Xenad_

UDuckling5 schreef op 07 augustus 2002 @ 17:22:
Waarom moet je zo'n generator hebben. Als je zo vaak van character wisselt als ik kun je in een kwartiertje makkelijk een character + background bedenken en maken. In het PHB staat iig goed genoeg voorgedaan...
:? ehhh... Met de generator maak je de pc of npc nog steeds zelf, alleen het is een "tool" om je te helpen. ALs jij bijvoorbeeld dus str 16 kiest, rekent hij overal de + 3 door. Dus je maakt hem zelf, maar via een tool en uiteindelijk kan je deze dus netjes uitprinten. Het is dus niet zo dat je op 1 knop drukt en dat dan je hele character uit de printer rolt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het niet zo op die generators. Persoonlijk vind ik het erg leuk om je character (ook al zijn het maar cijfertjes) stap voor stap te zien ontstaan. Je moet er gewoon veel aandacht aan besteden, omdat je 'em zo ook wat beter leert kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Dat bedoelde ik dus ook TheJoker. En die +3 kun je zelf ook wel doorberekenen denk ik (ik bedoel, als IK het kan...)

En er ZIJN wel generators waarbij het *click* en voilá character is, maar dat terzijde.

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, maarja, sommige mensen zien hun character nog steeds als een verzameling cijfertjes die enkel invloed hebben op de combat en skill checks. Ik zeg dus NIET dat jullie die een generater gebruiken zo zijn... voordat we daar opmerkingen over krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zitten jullie soms allemaal aan een eigen systeem te knutselen of zo?(nee dus , maar ik las zoiets en denk geef dit topic ff een opstart zetje want volgens mij heb ik het met mijn post ook zowat om zeep geholpen) zou graag wat lezen over die systemen van jullie en wat orienteren je kent het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Xenad_

_Xenad_

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 21:27:
Idd, maarja, sommige mensen zien hun character nog steeds als een verzameling cijfertjes die enkel invloed hebben op de combat en skill checks. Ik zeg dus NIET dat jullie die een generater gebruiken zo zijn... voordat we daar opmerkingen over krijgen. :)
Bij deze voel ik me beledigd ;)
Waar de generator gewoon heel makkelijk bij is, dat is als je DM bent. Heel vaak moet je zelf effe een paar npc's hebben voor het verhaal of iets dergelijks. En dan kan je dus heel snel een character maken.

Maar geef eerlijk toe dat ik hem voor mijn eigen character ook gewoon gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, voor NPCs is het handig ja. Maarja, het gaat bij NPCs nog niet eens zozeer om de stats, maar om het karakter ervan; iets waardoor de spelers de NPC zullen herinneren. Vaak is het zo dat ik van NPCs de stats direct verzin, zonder dat ze kloppen wat betreft modifiers enzo. De karakter eigenschappen schrijf ik wel van tevoren op. Het hoeven er niet veel te zijn; genoeg om de NPC goed te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil er iemand een deel 2 aanmaken?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Doe ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:X dicht :D
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Dit topic is gesloten.