Toon posts:

Dungeons & Dragons (the pen and paper game)

Pagina: 1 2 3 ... 16 Laatste
Acties:
  • 3.058 views sinds 30-01-2008

• StratoS_V2.0
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 24-04-2010

StratoS_V2.0

Icon by steve_jacks

Topicstarter
ok hier gaan we maar verder :)

Show me a sane man and I will cure him for you." - Carl Gustav Jung (1875-1961)
StratoS Online

• GaiusBertus
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 25-10-2016

GaiusBertus

aka Gajes

Perfect! :)

Maar uhm... goed... en nu?
Nou ja, laten we maar beginnen met een soort van poll dan: wat is de leukste campaign setting van AD&D?

Mijn top drie:
1 Planescape
2 Ravenloft
3 Forgotten Realms

Zelf gemaakte werelden zijn natuurlijk ook erg leuk, weet niemand wat hij moet verwachten. Dat geld voor zelf gemaakte monsters ook.

Btw, Icestorm, ik ben dus idd hoog level, 19de level priest, maar ik heb er wel 2 jaar over gedaan om dat level te berijken. En ik ben geen 1 keer doodgegaan :) Ik heb ook nog een henchmen, die is 11de level fighter, en een grote tempel met nog wat lage level followers erin, maar die neem ik nooit mee op adventure, die gaan toch alleen maar dood ;)

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

• StratoS_V2.0

StratoS_V2.0

Icon by steve_jacks

Topicstarter
heb nog maar 1 game gespeelt :) (ben nog maar 2 maanden bezig)

maar we hebben niet echt 1 van de bestaande werelden gebruikt (behalve dan een dragonlance plane, en een discworld plane)
voor de rest hebben we ook nog een plane waar magie maar 20% kans heeft om te werken. (dat was zeer zuig met mijn lvl9 sorc/lvl 1 rogue)

StratoS Online

• Caspian
  • Laatst online: 03-12-2008

Caspian

Legendary.

Ik en een vriend van me gaan dit nu dus ff een keertje proberen :) lijkt me iig errug cool :)

En zo erg is het niet, wat boeken lezen.

• Lord_Morgoth
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23-09-2002
Hmm, d'r spelen toch meer mensen dan ik dacht nog AD&D. 8-)

Vraagje: hoe komen jullie aan partymembers? Ik ben zelf n.l. al een tijdje opzoek personen om mee te ad&d'en (omgeving Rotterdam)...

• StratoS_V2.0

StratoS_V2.0

Icon by steve_jacks

Topicstarter
mmm bij mij was het gewoon een paar mensen die ook magic speelde.
dus was wel EZ. maar je hebt zoŽn site http://www.dndfiles.com en daar heb je ene lijst met nederlandse dnd groepjes. (maar iets van 9 groepen maar toch)

(met nu ik zo ff kijk 2 uit RŽdam)

StratoS Online

• pica
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 19-10 19:28
Op dinsdag 04 september 2001 15:20 schreef Lord_Morgoth het volgende:
Hmm, d'r spelen toch meer mensen dan ik dacht nog AD&D. 8-)

Vraagje: hoe komen jullie aan partymembers? Ik ben zelf n.l. al een tijdje opzoek personen om mee te ad&d'en (omgeving Rotterdam)...
Ik ken er wel een stel in pernis... zijn ICQ 106125088. Ikzelf moet er echter nix van hebben :P .

Steam

• Lord_Morgoth
Ik speel zelf nu wel MERP (Middle Earth Role Playing) maar ik wil d'r gewoon ook AD&D en VtM bij doen (vrije tijd genoeg ;) )

• Lord Daemon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 09-09 20:03

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Gezellig zo'n topic. :)

Mijn favo setting is een zelfgemaakte setting; dat vind ik het leukst voor zowel de DM (creativiteit) als de spelers (alles is onverwacht). Hetzelfde geldt voor monsters.

Doet me denken aan een vriend van mij die ooit DM was met een groepje onwijze munchkins. Die gasten zochten ieder monster op in de Monstrous Manual als ze het tegen kwamen. :( Dus hij maakte een onwijs zwakke, lawful good NPC die er precies uitzag als een beholder... en de party heeft weken lang gespendeerd aan het wegrennen voor die NPC. >:)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• StratoS_V2.0

StratoS_V2.0

Icon by steve_jacks

Topicstarter
dat probleem hadden wij ook in ons groepje lord.
wij hebben 1 munchkin die ook alles wist.
die kon uit zijn hooft gewoon zoŽn beetje alle CRŽs en resistances hit points etc. van elk beest dan ook.
dus nu maakt mijn DM maar zo veel mogelijk uniqe monsters door ze echt classes te geven enzo. en dingen een beetje te tweaken.

(die lvl 10 goblin sorcerer was gewoon bruut :) rofl)

StratoS Online

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik ga even wat quoten uit de BG topic, nu we hier verder gaan. :)
kan enorm veel spells casten. en de meta magical feats enzo zijn voor mij ontiegelijk handig.
want ik kan ze gewoon at will toevoegen en niet zoals een wizard die ze van te voren al moet kiezen.
Wat bedoel je? Is dat een 3e editie regel, een feat?
maaraj de combo asimar + paladin is helemaal banaal
paladin krijgt de charisma op zijn bonus, goh een asmiar heeft een +2 charisma ofzo. goh de powergamer/munchkin in onze groep heeft een 18 op zijn charisma gezet en nog een cloak of charisma +4 goh leuk een charisma van 24.
nu heeft hij iets van een DC 25 nodig om het meschien te fallen.
Een paladin moet minimaal 17 Cha hebben maar krijgt toch geen bonus? Wat is een Asimer? :? Welke dwaas van een DM heeft een Cloak of Charisma + 4 aan een speler gegeven? En wat is een DC?
En de sterkte van je tegenstanders, dat kan de DM toch niet regelen of wel??? Anders zou hij van alles geks kunnen verzinnen.
Onthoudt dit: de DM is god. Hij bepaalt alles. Als hij wil dat je een draak tegen komt, dan kom je een draak tegen. Als hij wilt dat je een draak met 1 hitpoint tegen komt, dan kom je een draak met 1 hitpoint tegen. Als hij wil dat je character wordt dood geslagen door een god, dan gebeurt dat. En mag hij nooit meer DM zijn natuurlijk. :) Het doel van de DM is dat zijn spelers zoveel mogelijk plezier hebben. Hij moet dus zo goed mogelijk alles fine-tunen: gevechten niet te makkelijk of te moeilijk maken, characters in interessante situaties brengen, mensen laten uitproberen wat ze willen. Als een gevecht te moeilijk blijkt te zijn kan hij bijvoorbeeld alsnog besluiten om een tegenstander wat zwakker te maken.
Zou je ook ff kunnen beschrijven hoe een battle gaat?? Wat ik kan me hier eigenlijk maar moeilijk iets bij voorstellen op een bord met wat papier
Er is geen bord. :) Wij gebruiken bij gevechten vaak wel wat legopoppetjes om relatieve posities aan te geven, en verder gebruik je dan gewoon de regels die in je manual staan. Zo gooi je bij AD&D een d20, tel je daar je eventuele bonussen bij op en vergelijk je het met de Armour Class van je tegenstander. Als je raakt gooi je voor schade. Bij Eternal Worlds zou je een d20 gooien, er je Weapon Score bij optellen; je tegenstander zou een d20 gooien en daar zijn parry/dodge/block score bij optellen (afhankelijk van wat hij doet) en kijk je wie hoger heeft. Als je raakt gooi je voor hitlocation en schade en daar trek je de absorptie van zijn armour van af. Natuurlijk kan je nog veel meer dingen doen, zoals meubilair gooien, spells casten, wegrennen, of wat je ook maar wilt.
de fighter heeft een AC van 15 (10 base AC + 5 van zijn armor)
Wat is dat? Eem cursed Armour - 5? :?
Regels zijn veel logischer, er zijn veel meer verschillende character builds mogelijk dankzij de feats en skills en nog een hele lijst andere dingen waar ik nu even niet op kan komen.
Kan jij me misschien uitleggen wat de belangrijkste verschillen zijn?

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

wij hebben 1 munchkin die ook alles wist.
Ach ja, vele mogelijkheden voor de DM om eens lekker evil te zijn. >:)

Munchkin: "O, dat item ken ik, dat is een bag of holding! Ik gooi er al mijn goud in!"
DM: "De zak zegt: Slok."

• IceStorm
  • Laatst online: 14:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik ga vanavond even een langer verhaaltje typen :) Dis leuk :P

Oh, Lord Deamon, in 3rd edition werkt AC andersom ;). Dus een AC van 15 staat gelijk aan 2nd edition AC van 5 :P

• StratoS_V2.0

StratoS_V2.0

Icon by steve_jacks

Topicstarter
mm ohja was vergeten dat je 3de niet kende.
ff een paar revelations.

AC is beter als het hoger is *GASP*
dus +5 is al best relax armor.

een asimar is zeg maar het kleinkind van een halfcelestial.

die cloak of charisma +4 is gewoon gekocht in de winkel voor 64K gp ofzo (kwee nie precies)

en metamagical feats zijn feats die iets aan je spreuken doen. ff uit mijn hoofd hoor

heigten spell. hiermee kun je een spreuk op een hoger slot casten en daarmee de DC verhogen (DC = dificulty class waar de ander overheen moet komen met 1d20 + zijn save)

maximise spell. alle variable worden maximaal

empower spell. alle gegooide getalen gaan x1.5

silent casting. je verbaale componaent hoeft niet meer.

stil casting. je somatic componant hoeft niet meer (geen gebaren)

emmmm.
quicken spell. je kunt deze spell nu als free action casten (maar maar 1 keer per ronde)

en toen wist ik er geen meer :)

oh en all die saves zijn allemaal geschrapt er zijn er nu nog maar 3

reflex save. (je dex)
fortitude save. (je con)
wil save. (je wil)

dus dragon breath, en death save, en poison save zijn allemaal weg.

StratoS Online

• StratoS_V2.0

StratoS_V2.0

Icon by steve_jacks

Topicstarter
zo is een andere player van zijn inteligent sword afgekomen (zwaard was chaotic evil)
door het in een bag of holding te stoppen. maar dat was dus een devouering bag.
coole was, dat hij dat out off game niet wist.

StratoS Online

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

een asimar is zeg maar het kleinkind van een halfcelestial.
En dat mag van je DM? *Schudt zijn hoofd.* Ik neem aan dat het niet serieus als race in de Players Hadbook staat?
oh en all die saves zijn allemaal geschrapt er zijn er nu nog maar 3

reflex save. (je dex)
fortitude save. (je con)
wil save. (je wil)

dus dragon breath, en death save, en poison save zijn allemaal weg.
En terecht, saves zuigen. Alleen wat jij nu saves noemt zijn geen saves maar checks. Toch? Beetje vreemd om daar een aparte naam voor te verzinnen. :)
die cloak of charisma +4 is gewoon gekocht in de winkel voor 64K gp ofzo (kwee nie precies)
WAT? Nog erger! Een DM die zulke items in een winkel laat liggen? Of spelen jullie een extreme magic wereld?

• StratoS_V2.0

StratoS_V2.0

Icon by steve_jacks

Topicstarter
mmm zoals ik al zei we zijn maar net begonnen dus tis nog een beetje touch and feel.

nee asimar stond in monster manual maar omdat er in BG2 ook een thiefling zat (zelvde als asimar maar dan van fiendish)

en over die magic items, ja ik heb er niet zo veel problemen mee.
we zitten nu in een enorme stad. en er zijn gewoon een paar specefieke winkels.

maar hoe spelen jullie dan?
want wij doen b.v. vrij weinig dungeons omdat wij dat allemaal al beu zijn van Warhammer quest (meeste zuigste RPG ooit) en zitten dus veel meer in de stad enzo.

StratoS Online

• IceStorm

IceStorm

ARGHL!! Een cloak of charisma +4 in een WINKEL!! FCOL, in The Forgotten Realms en zo goed als elke andere wereld bestaat dat item niet eens en ALS het al bestaat mag je er eerst een leger dragons voor neermaaien |:(.

Ik heb op dit moment alleen een bastard sword +1.

• StratoS_V2.0

StratoS_V2.0

Icon by steve_jacks

Topicstarter
mmm in de DM guide is het maar 64K waard?
das btw geen modifier maar gewoon echt +4 dus als je cha 10 is word het nu cha 14

StratoS Online

• scim
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 08-09 21:17

scim

Nani?

Hehe, we zijn laatst overgestapt van 2nd naar 3rd, redelijk ervaren DM wilde liever 3rd spelen (DM kwam er dus iets later bij en doet het prima, eigen campaing enz. eigen monsters). 3rd edition bevalt me prima, iets sneller en rogue spelen is gewoon bruut :), je bent iets sterker dan in 2nd edition.
Het skills en feats systeem vind ik ook wel goed, het vervangt het proficiency systeem van 2nd edition. Je kunt nu iedere keer als je level up gaat een nieuwe skill erbij pakken of meer skillpoints (hogere modifier op je check) toekennen aan een bepaalde skill.

En dat over dat ras, het staat wel in phb, er zijn ook sorcerers die drakenbloed hebben. Sorcerer in onze party wilde dat wel >:), maar dat liet de DM dus echt niet toe.

Ik ben zelf dus een level 5 rogue genaamd Manox (ik ben een elf), ik ben 1 van de sterkste members van onze party, alleen een paladin is sterker, verder hebben we ook nog een ranger, cleric en een wizard. We spelen een woestijn campaign, beetje ala egypte. Eerste adventure is ook het vinden van de koningsschat van een farao, die verborgen is in een piramide (disable device komt dan goed van pas (remove traps in 2nd)).
Iets vaags, waar mensen denk ik over zullen vallen (als ze thief speelden in 2nd en nu rogue) is dat iedereen vallen kan vinden, _maar_ alleen een rogue kan vallen vinden met een DC hoger dan 15 :), dus simpele vallen als muizenvallen of zo, kun je zelfs untrained (geen skillpoints in de skill search) vinden... moet je of course wel met je check hoger komen dan 15 :).

Ikzelf vind 3rd edition leuker (alhoewel ik niet zo lang 2nd gespeeld heb), enige minpuntje dat ik zo kan zien is het heel snel level up gaan. Aantal XP voor level up verschilt niet meer per class, maar is gewoon standaard. Level 20 ben je al als je 190.000 XP hebt, bij 2nd was dat na de 2 miljoen of zo. Daarbij komt dan wel weer dat Xp anders gegeven wordt (hoe weet ik niet precies, omdat dat niet aan mij is om uit te delen).

Ja dat er mensen zijn die alle monsters gaan opzoeken, tja dat blijf je toch houden, het was dat ik PHB, DMG en MM samen voor 60 piek kon kopen (2nd edition) in supergoede staat, maar als ik ze "gewoon" had moeten kopen, had ik DMG en MM niet gekocht. Tja het is wel leuk om te zien hoe een monster eruitziet, maar ja, daar is de lol op een gegeven moment ook wel af...

Prefab avonturen zijn wel redelijk gul met het uitdelen van treasure :) we hebben het avontuur dat bij FG campaingsetting zat gespeeld (2nd edition) nou zeg, onze huidige DM verbaasde zich over het aantal goud en wapens dat we uit die dungeon gehaald hebben :), hadden iets van 1k goud ieder als level 2 character :). En ik als thief had een aantal +2 daggers >:) die ik nu als 3rd edition rogue nog altijd heb en die superveel waard zijn in een plaats waar ze alleen scimitars en dat soort spul hebben. Wapens als een bastard sword geven je zo wat de status van edelman :).

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Op dinsdag 04 september 2001 16:46 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
nee asimar stond in monster manual maar omdat er in BG2 ook een thiefling zat (zelvde als asimar maar dan van fiendish)
Precies, het is 'gewoon' een sterveling met ongeveer 5% celestial bloed in zich. Je kan echter met het 2nd edition boek Warriors of Heavens ook echte angels spelen (alhoewel een Solar toch afgeraden wordt ;) ). Vooral de Tulani (de sterkste Eladrin, de angels van Arborea) is erg grappig. Allereerst +1 op dex en wis, +2 op str en int en +3 op cha, en verder kan hij zijn eigen magische zwaarden uit de lucht toveren, heeft hij basis AC -3 en heeft een shitload of spells at will :) Dus als je echt een munchking wil zijn maak je daar je paladin van (in 3rd edition kan toch elk ras elke class spelen ;) )

Verder vind ik het nog wel even leuk om te schrijven wat mijn priest in de afgelopen 2 jaar allemaal heeft verzameld:
* Mace +5
* Shield +2
* Ring of Protection +2
* Cloack of Protection +2
* Broom of Flying
* Amulet of Protection from Evil (zelf gemaakt :) )
* Gauntlets of Weapon Expertise
* Portable Hole
En nog wat minor magical items. Dit lijkt munchkin, en misschien is dat het ook wel een beetje, maar aan de andere kant is Ravenloft helemaal niet leuk. De elven vampires waartegen we nu vechten zijn bijv. +4 to hit en doen ongeveer 100 damage in een ronde en drainen meteen 6 strength van je.... brrr.... ik als priest hoef er natuurlijk niet eens Turn Undead tegen te proberen, werkt toch niet.

• Trashbash
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 06-04-2008
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
de fighter heeft een AC van 15 (10 base AC + 5 van zijn armor)
--------------------------------------------------------------------------------

Wat is dat? Eem cursed Armour - 5?
Dit wonder heet 3rd edition :) Eindelijk opgerot met die onzin van AC -10 max etc. En ook met die onduidelijke regels met negative THAC0's. THAC0 is compleet afgeschaft (eindelijk) en je gooit nu een D20, telt daar je attack bonus bij op en kijkt of het hoger of gelijk is aan de AR (Armor Rating) van degene die je wilt raken.
Een klein voorbeeldje van de veel logischere regels van 3rd edition :)

...

• scim

scim

Nani?

Trashbash, idd dat klopt zeker.
Ook combat is iets uitgebreider en daarbij ook sneller geworden... voornamelijk ook omdat de DM niet meer hoeft te prusten met THAC0 en armorclasses enz.
Alles is bijna te doen met een d20, alleen voor spells, wapens enz. heb je andere dice nodig.
Ikzelf vind het logischer en gemakkelijker (ik ben wel nog aan het wennen en zoveel mogelijk spul uit mijn hoofd aan het leren, maar logischer is het zeker).
En het aanbod qua 3rd edition boeken wordt ook steeds groter en dat van 2nd edition loopt heel snel achteruit. <- een van de redenen waarom wij zijn overgestapt.

• Trashbash
Ja dat was ik helemaal vergeten te zeggen :) De combat is idd veeeel sneller. Mede doordat je maar een initiative roll gooit, en ook doordat alles en iedereen stukken makkeiljker raakt en meer damage doet.

Ik kan me nog combats herinneren tussen een een 1stlvl char en een orc met beide lage AC. Dat duurde echt eindeloos. Miss, miss, miss, miss, miss, miss, miss, miss etc. Raak je eindelijk, doe je 1 damage of zo :(
Dat komt dus niet voor in 3rd edition , meestal is het gevecht dan al na 3 rondes over :) En langdradige combats zijn ongeveer het saaiste in AD&D, en dat die weg zijn is alleen maar goed.

Wat ook een goede verbetering is is dat je met veel lagere character scores al bonussen krijgt. Je hebt dus geen 16-en meer nodig om +1 te krijgen :) Al met een 12 krijg je +1, dus zelfs met de wat "mindere" scores heb je al een goed character.

...

• DeepSeven
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17-10 19:56
Op dinsdag 04 september 2001 16:04 schreef Lord Daemon het volgende:

Er is geen bord. :) Wij gebruiken bij gevechten vaak wel wat legopoppetjes om relatieve posities aan te geven, en verder gebruik je dan gewoon de regels die in je manual staan. Zo gooi je bij AD&D een d20, tel je daar je eventuele bonussen bij op en vergelijk je het met de Armour Class van je tegenstander. Als je raakt gooi je voor schade. Bij Eternal Worlds zou je een d20 gooien, er je Weapon Score bij optellen; je tegenstander zou een d20 gooien en daar zijn parry/dodge/block score bij optellen (afhankelijk van wat hij doet) en kijk je wie hoger heeft. Als je raakt gooi je voor hitlocation en schade en daar trek je de absorptie van zijn armour van af. Natuurlijk kan je nog veel meer dingen doen, zoals meubilair gooien, spells casten, wegrennen, of wat je ook maar wilt.
Ok dat snap ik, je doet dus dam afhankelijk van hoe hoog je gooit met een dobbelsteen, maar hoe gaat dat dan met spells, gooi je dan ook met dobbelstenen of heeft een spel dam gewoon een vaste waarde?? En hoe gaat het dan met spells als charm, dire charm, confusion etc(als die er zijn), berekenen jullie dit allemaal op basis van zijn save vs spells of wat??

• Trashbash
Op dinsdag 04 september 2001 18:42 schreef Holy_Paladin het volgende:

[..]

Ok dat snap ik, je doet dus dam afhankelijk van hoe hoog je gooit met een dobbelsteen, maar hoe gaat dat dan met spells, gooi je dan ook met dobbelstenen of heeft een spel dam gewoon een vaste waarde?? En hoe gaat het dan met spells als charm, dire charm, confusion etc(als die er zijn), berekenen jullie dit allemaal op basis van zijn save vs spells of wat??
Spells doen damage afhankelijk van de spell :) Sommigen doen vaste damage anderen gooi je weer met dobbelstenen (bijv een Fireball doet xD6 damage, waar x gelijk is aan je level van de mage die het cast).
Spells als charm ed gooi je een savingthrow, met,jawel, een dobbelsteen :)

...

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

En als je gecharmed bent is dat dus weer een roleplay challenge. :) Het is toch erg moeilijk om je partymembers te gaan aanvallen als je dominated bent of zo, vooral als je een sterke fighter bent met een thac0 van 1 en 3 attacks die wel wat schade aan je vrienden kan aanrichten....

Maar ik heb dus zelf PHB 3rd edition, gewoon om te kijken hoe alles zat (en het zit zeker goed in elkaar!). Maar als ik het goed begrijp doet een standaard orc nu al 1d12+3 damage, genoeg om een eerste level character in 1 keer dood te slaan. Is dat niet veel moeilijker?

En over de vergelijking tussen combats in 3rd en 2nd edition: Combat & Tactics van 2nd edition introduceert al de combat round van 6 seconden. Ook zit het initiative daar anders (je 'bent' niet meer op 6 maar je hebt dan een speed 'average). Verder zijn er nog een hoop leuke regels in dat boek om de combat boeiender te maken (zoals aanvallen met je schild als secondary weapon of overbearing of disarming). Bovendien doet een beetje fighter in 2nd edition ook wel gemiddeld 10 damage, dan gaan de combats ook wel snel. :)

• Trashbash
Maar ik heb dus zelf PHB 3rd edition, gewoon om te kijken hoe alles zat (en het zit zeker goed in elkaar!). Maar als ik het goed begrijp doet een standaard orc nu al 1d12+3 damage, genoeg om een eerste level character in 1 keer dood te slaan. Is dat niet veel moeilijker?
Een standard orc met een greataxe doet idd zoveel damage. Een hit is dus meestal fataal :) Maar een 1st lvl fighter met een longsword en 16 strength doet 1d8 + 3 damage, en aangezien een orc standaard 4 hp heeft, is een hit ook fataal voor hem :) Dus het gaat heel eerlijk op, en het maakt combat errug spannend (ik heb al heel wat characters versleten, want toen ik nog AD&D speelde ging het allemaal zonder raise dead/resurrection crap, dus je leven was je echt dierbaar :) En een 1st lvl char is zo te vervangen.)
En over de vergelijking tussen combats in 3rd en 2nd edition: Combat & Tactics van 2nd edition introduceert al de combat round van 6 seconden. Ook zit het initiative daar anders (je 'bent' niet meer op 6 maar je hebt dan een speed 'average). Verder zijn er nog een hoop leuke regels in dat boek om de combat boeiender te maken (zoals aanvallen met je schild als secondary weapon of overbearing of disarming). Bovendien doet een beetje fighter in 2nd edition ook wel gemiddeld 10 damage, dan gaan de combats ook wel snel.
Ik heb C&T gelezen, maar de meeste regels maken combat zo verschrikkelijk ingewikkeld, met zoveel extra regels dat het de moeite niet waard is. Uiteindelijk ben je nog meer dobbelstenen aan het rollen, en duurt het nog langer, dat was de conclusie uit wat playtests met C&T.
En dat terwijl je dat allemaal niet nodig hebt, met een goede DM die de combat levendig vertelt.

...

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Je moet het critical hit systeem en het knockdown systeem ook niet gebruiken, dat is idd alleen maar extra rollen en bovendien frustrerend (wie wil er nou een verbrijzelde knie? Of wat ik als DM heb meegemaakt: je main badguy wordt door een critical hit meteen van een been ontdaan :) ). Maar die extra combat moves zoals overbearing en de regels voor massive combat en het grote aantal wapens maken het boek toch wel de moeite waard vind ik. Maar ik moet ook wel bekennen dat wij ook nog steeds het oude initiative systeem gebruiken :)

• StratoS_V2.0

StratoS_V2.0

Icon by steve_jacks

Topicstarter
mmm combat valt echt wel mee.
onze DM heeft zo iets van. als jij een wapen of shied gebruikt ofzo dan zoek je zelf maar ff op in player manual wat je er mee doet etc.
en wat niet gelezen is word niet gebruikt dus als iemand weer een regeltje vind dat leest de rest het ook ff en word het gebruikt (of niet).

btw. orc is idd wel kut op first level.
maarja op 1 t/m 3 ofzo ga je aan verdomt veel dingen dood hoor :)

StratoS Online

• Sjawarmaman
  • Niet online

Sjawarmaman

Diablo 2 LOD account: chefbier

mmm, ik ben een erg grote fan Baldur's Gate en ik vind dat hele systeem van AC e lvl up en dat soort allemaal erg goed dus ik ben wel benieuwd hoe dat Bordspel speelt. Maar een ding: Waar kan je het kopen en wat heb je nodig om het te spelen. Ik woon in Amsterdam

• StratoS_V2.0

StratoS_V2.0

Icon by steve_jacks

Topicstarter
check ff posts op BG2 topic. ongeveer laatste 2 ofzo.
is het al uitgelegd enzo.

(met laatste twee bedoel ik bladzij 29 en 30 ofzo :) bruut groot topic geworden)

StratoS Online

• Trashbash
Op dinsdag 04 september 2001 20:42 schreef GaiusBertus het volgende:
Je moet het critical hit systeem en het knockdown systeem ook niet gebruiken, dat is idd alleen maar extra rollen en bovendien frustrerend (wie wil er nou een verbrijzelde knie? Of wat ik als DM heb meegemaakt: je main badguy wordt door een critical hit meteen van een been ontdaan :) ). Maar die extra combat moves zoals overbearing en de regels voor massive combat en het grote aantal wapens maken het boek toch wel de moeite waard vind ik. Maar ik moet ook wel bekennen dat wij ook nog steeds het oude initiative systeem gebruiken :)
Ja dat ken ik. Gelijk een ledemaat kwijt, en dan bloed je ook in 3 rondes dood tenzij je echt ASAP geholpen wordt (en dan is het nog niet zeker dat je overleeft).

Regels voor knockdown/overbearing/disarming zitten standaard in 3rd edition. :)

...

• StratoS_V2.0

StratoS_V2.0

Icon by steve_jacks

Topicstarter
ik probeer wel als ik DM ben enzo dingen een beetje realisties te houden.
b.v. lvl 10 gozers kwamen lvl 7 fighter tegen
damn eerste hit was 70 schade. (van player naar bad guy)
gozer had maar 80 hp.
dus wat zeg ik dan.

"je hakt dwars door zijn arm heen. zijn linker arm valt bloedend op de grond"

maar ik doe niet aan dat hij dan dood gaat bloeden ofzo.
is alleen een beetje extra gore.

StratoS Online

• Bene
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 13:05

Bene

list incomprehension

Op dinsdag 04 september 2001 16:25 schreef Lord Daemon het volgende:

WAT? Nog erger! Een DM die zulke items in een winkel laat liggen? Of spelen jullie een extreme magic wereld?
In de 3e editie zijn stat bonussen redelijk veel voorkomend. Een +1 stat item is goedkoper als een +1 wapen :) Is goed over nagedacht. 3rd edition heerst echt ongelofelijk. Het beste RPG systeem tot nu toevoor mijn soort campagnes. Is echt een verademing in vergelijking met tweede editie: op geen enkel punt hoef ik regels meer te verantwoorden naar mijn spelers! Ze accepteren alles omdat er niets echt onlogisch meer in zit.

Campagne? Na drie jaar Forgotten Realms zijn we aan een Spell Jammer campagne begonnen om met een redelijk acceptabel verhaal toch meerdere werelden te kunnen doorcrossen. D'r zijn een aantal lui die alle 2nd edition resources naar 3rd aan het converteren zijn.

Iemand enig idee wat te doen aan een belachelijke AC monk? Ze begint behoorlijk op mijn zenuwen te werken nu ze met een ook alle damage van reflex save spells negeert :)

• The Will
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 15:01
Op dinsdag 04 september 2001 22:14 schreef Bene het volgende:

[..]

In de 3e editie zijn stat bonussen redelijk veel voorkomend. Een +1 stat item is goedkoper als een +1 wapen :) Is goed over nagedacht. 3rd edition heerst echt ongelofelijk. Het beste RPG systeem tot nu toevoor mijn soort campagnes. Is echt een verademing in vergelijking met tweede editie: op geen enkel punt hoef ik regels meer te verantwoorden naar mijn spelers! Ze accepteren alles omdat er niets echt onlogisch meer in zit.

Campagne? Na drie jaar Forgotten Realms zijn we aan een Spell Jammer campagne begonnen om met een redelijk acceptabel verhaal toch meerdere werelden te kunnen doorcrossen. D'r zijn een aantal lui die alle 2nd edition resources naar 3rd aan het converteren zijn.

Iemand enig idee wat te doen aan een belachelijke AC monk? Ze begint behoorlijk op mijn zenuwen te werken nu ze met een ook alle damage van reflex save spells negeert :)
Wat d8 je van een Meteor die op haar hooft belandt :) Splat zei de monnik >:)

There is no magic.

• StratoS_V2.0

StratoS_V2.0

Icon by steve_jacks

Topicstarter
dat hebben wij dus nu met onze party met onze paladin.
AC 31 en geen save onder de +10

doe gewoon wat mijn DM deed.
laat de party (waar de monk bij zit) in 1 of ander bruut complat komen met veel te overpowerd vijanden.

onze party zit voor de helft ongeveer in het complot van een lich een pit fiend en een celestial die elkaar proberen tegentehouden/stad overnemen.

je monk word dooor hun zo dood gemaakt dus zal hij het met alleen RP'n moeten zien te redden.

StratoS Online

• DeepSeven
Op dinsdag 04 september 2001 20:42 schreef GaiusBertus het volgende:
WTF, haha das vet, een been kwijt, moet je dan altijd haste op die gast doen om hem een beetje normaal te laten lopen of wat :P . Maaruh.. ff serious kan dat echt, bepaalt de DM dat zovannuhh.. 60 hp 10 dam ok dan ben jij je arm kwijt of wat en dit kan weer geheald worden neem ik aan :? ?? Dit lijkt me allemaal zeer tot zeer vet maar ben bang dat ik geen vrienden zal kunnen vinden met de zelfde interresses :( . Iemand hier uit omstreken Eindhoven??

Btw, wat moet je dokken voor zoŽn spel(guides en alles)??

• StratoS_V2.0

StratoS_V2.0

Icon by steve_jacks

Topicstarter
bij ons verlies je niet zo snel ledematen hoor :)
alleen als je echt bruut veel schade krijgt.

(b.v. half orc barbarian mept je met een great axe en slaat ff 98% van je hp weg met 1 klap.
dan heeft hij toch redelijkwijs meer gedaan dan je een klein scrametje gegeven.)

ja de guides kosten money. geloof 60,- piek per stuk maar das in tilburg (labyrint)

ja vrienden moet je ff zoeken.
kweet niet echt waar alkmaar ligt (kom op ik kom uit zeeland, zal wel een boer zijn (goede smoes) )
maar je kunt ff hier kijken of er wat in de buurt is.
http://www.dndfiles.com/dutchrpglist.html

[bah die gozer onder me noemt me een pipo :( ]

StratoS Online

• The Will
Core Rulebooks kosten zo'n 50 piek per boek, er zijn drie boeken (heb je niet allemaal nodig tenzij je DM gaat worden en niet alle monster uit je kop kent)

En een set dices zal rond de 10 à 15 piek kosten, verder potlood + gum, lijkt me het minst dure :)

Edit: die Pipo boven me was eerder

There is no magic.

• Spokkie
  • Niet online

Spokkie

Evil overflow...

Beetje offtopic, maar zijn er hier ook mensen die aan LARP doen (life advanced role playing) en events bezoeken als the summoning en the moots????

• scim

scim

Nani?

Beetje offtopic, maar zijn er hier ook mensen die aan LARP doen (life advanced role playing) en events bezoeken als the summoning en the moots????
Nog nooit aan meegedaan, lijkt me wel ontzettend vet om te doen :). Live roleplayen dan. Wel ook al eens verslag gelezen van iemand die aan live roleplaying game had meegedaan. Lijkt me wel ontzettend stoer, echt door een bos lopen en dan allerlei monsters/figuren tegenkomen. Die gast werd gevangen genomen om geofferd te worden :). Is ie wel aan ontsnapt gelukkig :).

Btw ik had dus ooit een trap gevonden, ik probeer disable device, nou helaas pindakaas trap springt, ik duik opzij voor een vuurbal die op me of komt gestormt. Volgens de regels en met het level dat ik toen was kreeg ik geen damage, niet eens half damage wat normaal gesproken het geval is (evasion of uncanny dodge, tijdje niet gespeeld dus vergeten welke van de twee het was :)). Maar een cleric die achterin de gang stond was niet op tijd weg en die kreeg dus een aantal hitpoints aan damage :), vond ik zelf wel heel lollig.

sneak attacks zijn ook ontzettend leuk.
We zaten zelf in een kar voortgetrokken door kamelen, toen we overvallen werden door een groep woestijnpiraten. Een van die piraten wordt gevloerd door een command spell van onze cleric (die, causes a person to feign death) nou ik jump uit die kar en ren naar hem toe, rest van de gastjes ontwijkend, paar attack of opportunity's riskerend enz. nou ja, kom goed en wel bij die gast aan, longsword in de hand (ben elf dus mag ik gebruiken) en ik krijg automatisch critical hit (defenseless >:)) en sneak attack omdat ie zich ook niet kan verdedigen, nou dat was dus damage +2 keer 2 + nog eens 2d6 :) Die heb ik dus bruut vermoord :).
Zoiets dergelijks met nog 1 van die gasten gedaan, maar iets minder erg. DM zei toen op een gegeven moment dat de rest van de gastjes zo verbijsterd waren van de brute wijze waarop hun vrienden vermoord werden dat ze het hazenpad kozen :). (Leider van die groep zat daar ook bij) Nou wizard 2 maximized magic missiles op die leider af, leider valt van zijn paard, ik gooi een plus 2 dagger naar hem toe, raak (in zijn zij, kest eigenlijk grotendeels af doet beetje damage (krijg je als je eerst 20 en daarna 1 gooit :))
Leider had een buurt kromzwaard, even groot als een greatsword 1d12 damage >:), ik overleefde zo'n aanval bijna niet (heb "maar" 27 hitpoints, level 4 toen nog) en met 3 hp over ben ik weggerend zeg maar (beetje uit de buurt) waarna onze paladin al chargend op een paard, met een magische battleaxe die gast nog wat damage gaf. Uiteindelijk heeft onze cleric die gast met een staf of striking om zeep geholpen. Dat gevecht duurde een half uur of zo...
We doen er te lang over met het bedenken wat we precies doen... waren voordat we begonnen met vechten 10 minuten aan het overleggen over een tactiek en dat klopt ook niet, dus we proberen het bij de volgende keer (nu zaterdag) zo kort mogelijk te houden (ben zowiezo van plan om de sessie op te nemen, dus waarschijnlijk staan er zaterdagnacht/zondagmorgen wel ergens wat mp3's :).

Ow ja nog zoiets... worden jullie ook ontzettend melig als je dit spel speelt? Wij hebben altijd de grootste lol als we spelen, maffe ideeen enz. Zo kwam onze cleric eens aan om een gladde brug schoon te maken met een glorixdoekje :o
Dat soort onwijs vage opmerkingen zijn wel zo'n beetje standaard...

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik heb op dit moment alleen een bastard sword +1.
Mijn 7e level character had ook alleen een +1 staff... maar wel een die i at will bij een hit in een wurgslang kon laten veranderen. >:) Was niet zo heel erg effectief, maar wel erg koel. :P
Iets vaags, waar mensen denk ik over zullen vallen (als ze thief speelden in 2nd en nu rogue) is dat iedereen vallen kan vinden
En terecht. In EW heeft iedereen in iedere NWP (zoals find traps) een basis score, dus iedere character heeft altijd wel een kans om ergens in te succeeden.
maar hoe spelen jullie dan?
want wij doen b.v. vrij weinig dungeons omdat wij dat allemaal al beu zijn van Warhammer quest (meeste zuigste RPG ooit) en zitten dus veel meer in de stad enzo.
Wij ook. Dungeons zuigen. In feite hebben wij ook vrij weinig nadruk op combat, en als het aan mij ligt wordt dat nog minder. Combat mag van mij wel redelijk schaars zijn. Drie gevechten in een sessie (12 uur) vind ik al zeer redelijk.
Eindelijk opgerot met die onzin van AC -10 max etc. En ook met die onduidelijke regels met negative THAC0's. THAC0 is compleet afgeschaft (eindelijk) en je gooit nu een D20, telt daar je attack bonus bij op en kijkt of het hoger of gelijk is aan de AR (Armor Rating) van degene die je wilt raken.
Uh... dat is toch exact equivalent, wiskundig gezien? Je rekent hetzelfde uit alleen op andere manier... what's the big deal?
Dat komt dus niet voor in 3rd edition , meestal is het gevecht dan al na 3 rondes over
Dan is het dus heel erg kansafhankelijk wie er wint, of vergis ik me nou?
Al met een 12 krijg je +1, dus zelfs met de wat "mindere" scores heb je al een goed character.
Op zich wel leuk, maar uiteindelijk zijn je stats toch vooral belangrijk voor je checks, toch?
Hangt van je RPG af. In AD&D heeft iedere spell een beschrijving. Daar staat hoe je het effect (bijvoorbeeld de damage) uitrekent. In EW heb je geen vaste spells en dus ook geen voorbeschreven effecten; daar bepaalt de GM de damage van een offensive spell aan de hand van de Damage, Penetration en Power van de gegooide spell.
heb al heel wat characters versleten
Dat vind ik jammer. Ik vind het erg irritant als characters dood gaan door iets anders dan hun eigen stomme schuld. Een 1e level character is zo vervangen zeg je, maar dat valt eigenlijk best tegen. Voor een goede character, inclusief background story, begindoelen, persoonlijkheid etcetera ben je toch al snel een paar uur bezig. Ik zou er echt zwaar van balen als mijn character vervolgens door een lullig dobbelsteenrolletje kansloos werd afgemaakt. Kijk, als ik nou wist dat die orc veel te sterk was en toch aanviel: ok. Maar dat lijkt hier niet het geval.
mmm, ik ben een erg grote fan Baldur's Gate en ik vind dat hele systeem van AC e lvl up en dat soort allemaal erg goed dus ik ben wel benieuwd hoe dat Bordspel speelt. Maar een ding: Waar kan je het kopen en wat heb je nodig om het te spelen. Ik woon in Amsterdam
Nogmaals: het is geen bordspel. :) Check inderdaad even de Baldur's Gate topic, daar staat van alles in. AD&D kost je denk ik zo'n 120 gulden voor een Player's Handbook + DM Guide. Maar GURPS-lite of Eternal Worlds kan je gratis downloaden.

• scim

scim

Nani?

Sterker nog, AD&D PHB en DMG zijn zover ik weet _niet_ meer te krijgen. Alleen nog via mensen die het weg willen doen. 2de hands dus.
D&D krijg je bij iedere zichzelf respecterende spellenwinkel wel... en dan heb ik het niet over Intertoys en/of Bart Smit enzo :).
Maar winkels als Atomik (Den Bosch, Heerlen, Maastricht, Sittard) en enkele andere, meeste grote steden hebben wel 1 of meerdere van dat soort winkels.
Maar inderdaad, denk als je niet wil DM'en je ongeveer 75 piek kwijt bent (potlood + gum en wat ander spul meegerekend) ow ja en uhm zorg dat je de beschikking hebt over een groot tafeloppervlak >:), kan wel eens handig zijn.
Ik moet nu 6 man passend zien te krijgen in mijn kamer en die is dus klein zeg maar :). Of ik moet mijn ouders het huis uit stampen >:)

• Whaletyr
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 12-06-2008

Whaletyr

Spliff

Het hele coole van 3rd edition is toch wel de feats, hierddor kan je op makkelijkere wijze combats erg leuk maken, mbv disarms, sunders and stand stills...

combat wordt leuker en tactischer...

Met een aan WAANZIN grensend optimisme

• SimonBenson
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17-10 14:39
Heb even bij dndfiles gekeken, inderdaad maar een stuk of 9 groepen genoteerd. Nu kan ik me niet voorstellen dat er hier in Nederland maar zo weinig mensen dit spel spelen.
Geen idee om een Tweakers list of D&D 3rd Edition lijst te maken.. ???
Kan iemand een website-tje knutselen waar de tweakers zich kunnen opgeven? Hoeven dan geen groepen te zijn, maar mensen die interesse hebben om anderen te treffen en dan onder begeleiding van een ervaren DM kennis te maken met D&D. Zal onze DM eens vragen of ie daar interesse in heeft..
Zelf was ik ook op zoek naar mensen in de buurt van Tilburg die zin hebben orcs, drows, liches, etc. ... naar hun volgende leven te sturen.. En ondertussen veel lol hebben.. ;)

• Trashbash
Op woensdag 05 september 2001 01:05 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Uh... dat is toch exact equivalent, wiskundig gezien? Je rekent hetzelfde uit alleen op andere manier... what's the big deal?
[..]
Ja dat klopt, het is ook hetzelfde, behalve dat het logischer is en dat je dus een AR hoger dan 30 (AC -10) kan krijgen.
Dan is het dus heel erg kansafhankelijk wie er wint, of vergis ik me nou?
Het is niet meer kans afhankelijk dan 2nd edition wie er wint, het gaat alleen wel sneller. Als beiden zijdes meer maar wel gelijke damage doen, dan blijft de kans wie er wint exact hetzelfde. Alleen gaat het wat sneller :) (En dat is heel fijn, maakt combat ook stukken leuker).
[..]

Op zich wel leuk, maar uiteindelijk zijn je stats toch vooral belangrijk voor je checks, toch?
Stats zijn belangrijk voor alles. Heb je bijv 15 strenght dan krijg je een +2 bonus op je attack EN op je damage. 15 dex = +2 initiative en +2 AR en +2 to hit met ranged weapons en +2 op reflex saves. Etc.
Saves rol je nu met een D20 (+ je bonussen voor die bepaalde save) tegen een bepaalde DC (Difficulty class).
Dus stel je moet een reflex saving throw rollen (er zijn maar 3 soorten saves, reflex, fortitude en will) om te voorkomen dat je in een pit trap donderd. De DC van die save is 20 en je hebt 15 dex dus je krijgt +2 op je rol. Dus moet je met 1D20 hoger dan 18 rollen :)
Tevens kan je nu take 10 en take 20 doen. Dat betekent dus dat als je de tijd hebt, je actie altijd lukt. Dus als je een lock wilt picken en je hebt genoeg tijd, dan doe je "take 20" en krijg je dus automatisch een 20 op je roll.
take 10 is voor de wat meer gevaarlijke situaties.
En als je geen tijd hebt, moet je gewoon rollen :) (bijv als je moet lockpicken terwijl er een horde enemies aankomen stormen)
[..]

Dat vind ik jammer. Ik vind het erg irritant als characters dood gaan door iets anders dan hun eigen stomme schuld. Een 1e level character is zo vervangen zeg je, maar dat valt eigenlijk best tegen. Voor een goede character, inclusief background story, begindoelen, persoonlijkheid etcetera ben je toch al snel een paar uur bezig. Ik zou er echt zwaar van balen als mijn character vervolgens door een lullig dobbelsteenrolletje kansloos werd afgemaakt. Kijk, als ik nou wist dat die orc veel te sterk was en toch aanviel: ok. Maar dat lijkt hier niet het geval.
[..]
Tja background ed vorm ik meestal terwijl ik hem speel en met wat hij doet in de adventures. Daar ga ik dus geen uren aan besteden van te voren. Maar als je weet dat je dood kan gaan dan is het zo veel spannender. :) Mijn 1st lvl sorceror (die in zijn eentje was) viel in zijn eerste adventure in een pittrap. In die pittrap zat een dire rat, die ik met de grootste moeite dood kon krijgen, maar ondertussen was ik wel in negatieve hp gekomen (unconcious). Normaal gesproken ga je dan dood zonder hulp, maar er is een kans dat je weer conscious wordt. Die roll haalde ik dan ook :) Dat is niet genoeg , je moet nog meer rollen om te kijken of je stabilized. Dat lukte wonderbaarlijk ook, dus ik kon langzaam beginnen met hp terug te krijgen (moet je ook voor rollen ;) ). Helaas was ik door de dire rat ook nog besmet met "dire fever", maar uiteindelijk is het me toch gelukt om met fever terug naar het dichtsbijzijnde dorp terug te keren :)
Dat was een flinke adventure, ook al heb ik 90% van de het adventure besteedt met healen en terugkeren.
En het maakte het juist zo spannend, omdat mijn character er anders geweest zou zijn. :)

...

• StratoS_V2.0

StratoS_V2.0

Icon by steve_jacks

Topicstarter
mmm ff 1 ding. een lich is al dood. :)

maar waarom een nieuwe site maken als er al een site is?
gewoon zorgen dat die site wat bekender word thatŽs all.

StratoS Online

• StratoS_V2.0

StratoS_V2.0

Icon by steve_jacks

Topicstarter
rofl dat zijn idd wel coole dingen :)
toen mijn sorcerer net begon gebruikte hij dazzle (0th lvl spell) op een lvl10 cleric :) DM gooide 1 had hij me later verteld bij een 3 had hij de save al gehaald :) en me waarschijnlijk vet dood geramt. (hij was cleric of heironeus ik was true evil)

StratoS Online

• SimonBenson
Op woensdag 05 september 2001 12:14 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
mmm ff 1 ding. een lich is al dood. :)

maar waarom een nieuwe site maken als er al een site is?
gewoon zorgen dat die site wat bekender word thatŽs all.
Die dndfiles.com zijn alleen maar groepen. Nu kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die wel willen, maar niet direct in een super-ervaren groep kunnen/willen meedoen..

Idd. lich is dood. :) (was meer beeldspraak)

• Bene

Bene

list incomprehension

Op dinsdag 04 september 2001 22:36 schreef Spokkie het volgende:
JAAA! Eindelijk! Ik dacht dat er echt helemaal niet LARP speelde (Minds Eye of wat dan ook)..

Ik speel al een jaar of zeven bij Emphebion en ben een beetje door alle andere lives aan het toeren. De Summoning vond ik absoluut suf, maar dat kan aan een lekke tent en dikke met water volgezogen kleding gelegen hebben. Misschien heb je ons vorig jaar gezien, we waren redelijk opvallend: een groep zigeuners in het rood en blauw gestoken. Buikdansende meisjes, veel geruzie en een storend accent :)

We gaan morgen naar Dummnoni. Vraag van de NPC manager:"Heb je bezwaar tegen behanglijm en kunstbloed?"

• SimonBenson
Zijn er trouwens nog mensen die aan MUD doen??
Een leuke, wat rustige (soms erg rustige) is hyperborea

• Bene

Bene

list incomprehension

Ook heel lang gespeeld, vooral PK muds als Rites of Passage en ROV. Ging bij mij alleen heel, heel veel tijd in zitten. Daar kunnen de Diablo II spelers nog een puntje aan zuigen :)

• StratoS_V2.0

StratoS_V2.0

Icon by steve_jacks

Topicstarter
ben vroeger mud addict geweest :) tot ik veel met school en stage bezig was :(
toen had ik er geen tijd voor
par muds waar ik veel gespeelt heb (en afentoe nog steeds speel)

reddragon MUD
Armageddon MUD (bruute RP mud (ook zwaar PK) dis bijna net D&D)
discworld MUD (wel goede mud maar zitten heel veel irri gozertjes die discworld niet eens kennen (de boeken enzo) )

en ook nog wel eens een pay mud gedaan (kon je 2 maanden gratis spelen daarna kreeg je heel langzaam xp of je moest dokken) maar ben mee gekapt.
wel cool trouwens op die mud speelde ik een female char.
was er zoŽn gozer die gewoon op me verlieft was. vet weird.
hij was vet high level gozer en gaf me de heletijd vette items enzo. en mocht altijd op zijn boot rond varen als ik wou. hehehe. (nee heb nooit gezecht dat ik een gozer was. ik beschoude het maar als RP (maar ik zij wel altijd nee als hij vroeg of ik wat met hem wou rofl)

StratoS Online

• Bezulba
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13:28

Bezulba

Formerly known as Eendje

kheb ook nog muds gedaan vooral vampire wars en nog wat andere.... von vooral het nonclass gedoe erg leuk.

kheb ooit eens in een vakantie een potje ad&d gedaan en ik von het helemaal cool, maar ja na de vakantie niets meer mee gedaan. jammer eigenlijk

blup

• Lord_Morgoth
Als er nog mensen zijn die een extra speler kunnen gebruiken voor hun AD&D groepje: ICQ 75735873, omgeving Rotterdam! http://www.zwaremetalen.com/image/worship.gif

• [YR]paladin
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2010

[YR]paladin

[DPC] Bastards

discworld mud...zucht, daar heb ik toch best wel wat studiepunten door verloren zeg..

Verder, als je wat Rollenspelers wilt leren kennen en je woont in enschede en omgeving, ga dan eens kijken bij de fanaat, in de bastille op de campus.

"but time is a universal invariant! Not in this zipcode."

• scim

scim

Nani?

Maar weer ff ontopic, zijn er nog mensen met kewle verhalen, kewle dingen die ze met hun character gedaan hebben enzo, dat soort dingen.

Anders heb ik er nog wel een.
In een grot hadden we 2 uitgangen, 1 was de weg terug, de ander was door een tunnel, die horizontaal liep naar een andere iets grotere zaal/grot/kamer... Nou ja we dachten je bent adventurer of je bent het niet, dus ik als lenige dief enz. ga als eerste die tunnel in, met mijn gear met een touw om mijn lichaam gebonden achter me aanslepend. Paladin en Cleric volgen mij trouw :). Zodra ik goed en wel door de tunnel aan het kruipen ben voel ik de enorme kracht van lucht die met een rotvaart door die smalle tunnel heen jaagt tunnel past net 1 mens in (kwa breedte), ik als elf heb eits meer ruimte dan mijn vriend de paladin :), die ik dus hoor schreeuwen wat voor klotetunnel het wel niet is enz. (in iets nettere taal of coarse :), het is en blijft een lawfull good paladin, shrug :)) Ik begin steeds meer knijp te krijgen, ik kan goed tegen kleine ruimtes maar dit ging me toch iets te ver. Ik dacht dat dat het ergste zou zijn, maar helaas onder de gierende wind door hoor ik gestommel en voor ik er erg in heb komt er een troep ratten op mij (en mijn vrienden) af. Ik schrik van de ratten en wil omdraaien, daarbij mijn hoofd dus stotend tegen de wand van de tunnel. Gelukkig passeren de ratten ons zonder ernstige schade aan te richten, maar dan komt opeens de oorzaak van de plotselinge volksverhuizing aangestormd. Een grote das, die er niet erg aardig uitziet komt op me af, met moeite kan ik zijn tanden ontwijken, maar zijn scherpe klauwen voel ik toch wel in mijn rug en zij, als ie over en langs mij probeert te klimmen/rennen. Mijn vrienden laat ie verder met rust... Eenmaal buiten gekomen, bekijken we de schade, is niet zo heel ernstig niemand is echt hitpoints kwijt enz. en we grappen en grollen wat om van de angst af te komen. Dan zeg ik dat ik dit soort dingen nooit meer doe :).
Sindsdien heeft mijn character dus iets tegen smalle tunnels en zal niet snel weer zoiets ondernemen zonder van tevoren uit te zoeken of er andere oplossingen zijn :) of hij verzekert zich ervan dat de tunnel veilig is.

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Uhm... leuk verhaal... hm, wel gaat terug naar mijn allereerste AD&D sessie, ik was een half-elf thief genaamd Itu'Atha en we moesten (lekker standaard) een orc kasteel binnen. Via een secret door achterlangs kwamen we in een gangetje terecht met wat orcs. Onze 2 fighters gaan meteen in combat, ondertussen merken ik en onze mage hoe een deur naast ons open gaat. Er komt een orc naar buiten, met zijn broek op de knieën, het bleek dat de deur naar een plee leidde :) Een enorme stank kwam over ons heen, maar we hadden geen tijd erop te letten, de halfnaakte orc (geen prettig gezicht ;) ) viel ons al aan. Ik pakte mijn short sword en een melee met de orc begon. Lunaqor de mage had zijn magic missile van die dag al gebruikt op een andere orc buiten, maar hij kon nog wel een cantrip casten waarmee hij een piepklein vuurbolletje kon creëren, wat hij zo hard mogelijk in het kruis van de orc smeet. Die was natuurlijk redelijk afgeleid en terwijl hij zijn brandende schaamhaar probeerde te doven kon ik zijn nek met mijn zwaard doorsteken :P Later probeerde ik nog me in de plee te verkleden, ik mocht een save vs. poison maken die ik faalde waardoor ik duizelig werd van de stank en maar net naar buiten kon komen :)

Een ander geinig verhaal was met hetzelfde character, een paar quests later. We waren in een boerendorp en ik moest enorm nodig zeiken, dus ik ging tegen de muur van een naburig gebouw staan. Daar stond ik net lekker of er kwam een boer aan die vroeg waarom ik tegen het huis van tante Miep stond aan te pissen. Wel, ik legde hem uit dat ik nodig moest, waarop de boer me met zijn opgerolde zweep op mijn hoofd begint te slaan. Ik werd daar redelijk pissig om en probeerde meteen zijn zak te rollen. DM rolt 100%... oeps, gefaald :) De boer wordt helemaal ziedend, mijn kleine half-elf neemt de benen en springt in de struiken met de boer achter zich aan. In de struiken kon ik me verstoppen, maar de boer ging naar me op zoek. Gelukkig kwam toen Erne, onze fighter met een strength van 18/nog wat, heel sterk iig. Hij pakt de boer met een hand op en zegt hem te bedaren zodat we alles kunnen uitpraten. De boer wordt nu ziedend op Erne en begint hem met zijn zweep te slaan. Erne slaat terug, maar hij kent zijn eigen kracht niet en doet 4 damage tegen de boer, genoeg om de arme man meteen dood te slaan. Erne, lawful good als hij is, heeft het niet meer en geeft zichzelf aan bij de sherif van het dorp :) Uiteindelijk is het allemaal toch nog goed gekomen doordat ik een rod of ressurrection heb kunnen regelen van een oude wizard in het dorp waarmee de boer weer is levend gemaakt en Erne vrijuit mocht.

• DeepSeven
Ok, nu snap ik dat het wat tijd kost om een 10e(bijv.)level fighter of whatever te hebben, maar stel je eens het volgende voor:
de DM maakt wat sterke drows, die je toch handig de baas zou kunnen, maar perongeluk zijn 2 drows aan de beurt en rolt de DM voor allebei een critical hit, waarna een drow ranger als nog eens een critical hit doet met zijn bow, en je fighter de pijp uit is :) !! Ook heb je geen chars met resurrect of raise dead(als dat al kan??), dus is hij echt dood. Wat doen jullie dan?? Moet je dan perse overnieuw beginnen met een nieuw char, of ga je een beetje cheaten, en zegt je DM dat een of andere god jou wel moest en je heeft resurrect *D .

• Caspian

Caspian

Legendary.

lijkt me eik duidelijk, als je met een goeie DM speelt laat hij je lekker dood :) anders is het ook niet leuk meer, je hoeft dan niet echt meer moeite te doen om de vijand te doden :) als je dood gaat kom je toch weer tot leven

maar het is me nu dus toch wat duidelijker, en ik ga morgen het materiaal een zoeken :)

• scim

scim

Nani?

Hehe :)
Leuke verhalen... dat zou onze paladin dus ook doen :), zichzelf aangeven LOL.

Maar idd, als je dood gaat enz. dan is het leuk als de DM je doodt laat gaan, als je dus echt _vet_ dood bent... en door eigen domme fout of zo. Maar er zijn vast situaties waarin het wel ontzettend balen is dat je dood bent. Bijv. een kruidendrank die niet klopt of mislukt ofzo... gemaakt door je cleric, dan baal je best wel volgens mij als die je verder killt als je toch al stervend bent.

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Wat ik dan als DM vaak doe is gewoon cheaten in het voordeel van de spelers. Negeer bijvoorbeeld die critical hit van de Drow ranger (hehe, drow ranger, now there's something you don't see everyday ;) ). Onze party is over het algemeen redelijk gehecht aan zijn character dus die zullen niet gauw willen dat ze dood zijn. Wat ook kan is de speler gewoon dood laten maar dan wel zorgen dat ze zijn lijk naar een tempel of zoiets kunnen brengen om geraised te worden. In AD&D moet je echter nog wel een ressurrection survival roll halen om weer levend te worden en als je dat haalt wordt er ook permanent 1 constitution van je afgehaald.

De DM kan ook cheaten in het nadeel van de spelers. Als hij merkt dat in 1 ronde 4 van zijn 6 monsters al met gemak zijn afgeslacht kan hij de laatste twee monsters wel eens +20 hp en +2 to hit of zo geven of het wat meer een challenge te maken.

Tot slot nog een ander verhaal van toen ik DM was:
de party was aangekomen in Dis, de tweede layer van Baator of te wel Hell. Dis is redelijk bewoonbaar voor normale stervelingen, aangezien het 1 hele grote stad is (wel een klote stad overigens, met veel smok in crime en alles, beetje zoals de Bladerunner stad of zo). De party moest daar naar een bepaalde kroeg om informatie in te winnen, de kroeg was na een tijdje wel gevonden. Ze klopten aan op de deur, een klein luikje in de deur ging open en iemand erachter vroeg "Wadda ya want? This is a private club!" Om naar binnen te mogen moest vervolgens eerst het 'password' gezegd worden. Dit was het password-raadsel uit Monkey Island 2, waarin er eerst een hand met vingers wordt opgestoken en een getal tussen 1 en 5 wordt gezegd en dan nog een hand met vingers en gevraagd wordt welk getal dit is, waarna het aantal vingers van de eerste hand genoemd moet worden (dus er worden 3 vingers opgestoken en er wordt gevraagd "als dit 2 is, wat is dit dan?" waarna er 5 vingers worden opgestoken Antwoord = 3). Anyway, de party had het raadsel snel opgelost en mocht naar binnen. Nu was het zo dat het laatste partymember, de satyr, nogal was afgeleid door een stel mooie tiefling vrouwen en dus was achter gebleven. Hij (zowel character als speler) had dus niet gehoord wat het password was, en toen hij even later aankwam wist hij het niet, zei het fout en mocht niet naar binnen en het luikje in de deur ging met een klap weer voor zijn neus dicht. Daar baalde hij wel een beetje dus hij klopte nog een keer aan. Het luikje ging weer open en de satyr werd verteld op te krassen. Daarna klopte hij nog eens aan, de stem zei dat hij er een beetje genoeg van kreeg, en dat hij nu echt moest opzouten. Voor een vierde keer klopte de satyr aan. "Dat durf je niet nog eens ventje!" dreigde de stem. De satyr durfde het wel, maar toen het luikje voor de vijfde keer open ging kwam er in plaats van een stem een kruisboogpijl naar buiten die het oog van de satyr doorboorde. Dood dus. De rest van de party heeft niets meer van de satyr vernomen, toen ze later stom dronken door de Dis Ale (110% alcohol ;) ) naar buiten kwamen was het lijk al lang opgeruimd/opgegeten. :) De speler was niet zo gehecht aan zijn character dus hij kon er wel om lachen (en is vervolgens gestopt met AD&D maar dat heeft niet hiermee te maken :) )

• StratoS_V2.0

StratoS_V2.0

Icon by steve_jacks

Topicstarter
mijn char is een echte backstabber :) geen van de PC's vertrouwd mijn char ooit.

voorbeeld :)

we waren met onze groep net het bos in geweest om hoovden van dieren te zoeken (werd geld voor geboden)
we hadden vrij veel hoovden bij toen opeens een coper dragon voor ons lande (die woonde in dat bos/heuvels)
die wou dus dat we hem ff 10.000 gp gingen betalen voor vrije doorgang in zijn gebied.
naja we waren ongeveer lvl5 dus dan ga je niet met een draak bekvechten. dus wij beloven te betalen.
komen we terug in de stad enzo en hebben genoeg geld om de draak te betalen.
we spreken af dat we de 10.000 gp in een kist doen en die kist in een kastje van de wacht doen en dan die sleutel aan iemand anders geven (zodat je in princiepe niet het geld kan jatten)
(party was toen zo. 2 CP's (die mijn char nog niet kende en bij de wacht werkte) en ik en een npc (ik was in oplijding naar assassin) )
dus ik kreeg die sleutel. neem ik na de sessie de DM ff apart en vertel hem dus dat ik met change shape in die andere gozer will veranderen en het geld wil ophalen.
de npc die bij me was had een beter id >:)
een zelvde kist kopen die vol douwen met cp en dan een laagje gp er op zodat het echt lijkt.
dus volgde sessie kondig ik aan dat ik naar de barracks ga met change self en bla bla.
open de locker. LEEG!
had die gozer het voor de zekerheid in een andere locker gedaan. omdat hij het al verwachte. damn en die wist gewoon van nix.

voorbeeld 2.

en ook. mijn opdracht was om de kapitijn van de wacht te assassinen.
ok ff plan gemaakt.
en ik vertel tegen de kapitein (pc) dat ik een elven informant had gevonden die wou overlopen naar onze kant)
(pc's wisten van nix mijn opdracht was prive besproken alleen met DM)
hij vind het goed en will will komen luisteren.
ik zeg dat hij dus s'avonds met mij mee naar buiten de poort moet komen omdat hem te ontmoeten (vanwegen dat elven best wel ge lynched worden in de stad)
en ik geef hem zelfs nog advies om ff wachters mee te nemen voor het geval dat.

naja alles verloopt goed.
we lopen daar naarbuiten en ontoemen die elf (wat dus eigenlijk die assassin was ide ik aan het begin van het verhaal had bevrijd)
die assassin slaat toe met poisnd dagger en onze kapitein valt dood neer. alleen terwijl hij dood neer valt blijkt het een gnome illusinist te zijn.

arghhh.

toen ben ik maar naar het elven kamp overgelopen :)

wel grapig trouwens later kwam ik nog terug in de stad en werd ik door de wacht gevangen genomen.
en werd ik zeg maar ondervraagt met een discern lies op me. dat was echt zo cool :)
je MOEST de waarheid vertelen.

maar die vragen die ze dn stele :)

ze hadden gehoord dat daar treeents zouden zitten (die levende bomen)
wat vragen ze dan.

hun:Heb je bomen gezien?
ik:yup een heel bos vol.
hun:nee, heb je levende bomen gezien.
ik:ja de meeste bomen leevde nog.
hun:arghh, ik bedoel heb je bewegende bomen gezien.
ik:ja het waaide best hard.
hun:NEE!, heb jij lopende bomen gezien?
ik:lopende bomen? beetje te veel gezopen ofzo? (wist ik veel wat tree ents waren had er nog nooit van gehoord)

dat was echt humor super veel om gelachen.

StratoS Online

• Vertex|IA
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Ik ben ook DM geweest en ik gaf mijn spelers altijd* een kans om hun character terug te krijgen. AD&D speel je voor de fun, dus het moet leuk blijven. Als je een level 10 character permanent dood laat gaan is er voor diegene geen lol meer aan.

* Of diegene laat zijn character moedwillig doodgaan. Is bij mij voorgekomen en daar heb ik geen medelijden mee. Dan is dood bij mij ook echt dood!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Deze topic is echt populair, koel. :)

Koele RPG verhalen vertellen: altijd leuk. Ik speelde een female druid, en een van de andere party members was een nogal chaotic wizard. (In de loop van het spel een alignment change van lawful neutral naar chaotic neutral doorgemaakt :) ) Nu hadden wij in een bepaalde stad een groepje assassins dood geprakt, die een van de bazen van die stad omgelegd hadden. We hadden ook het idee dat de assassins uit een andere stad kwamen, en dat daar hun bazen zouden zitten. Nu leek het mij nogal logisch dat die wraak op ons wouden nemen, dus ik stelde voor om zo snel mogelijk naar die andere stad te gaan om die bazen te prakken; de aanval is de beste verdediging, en mijn druid was nooit zo subtiel. :)

Vreemd genoeg was niet iedereen het daar mee eens. Sommige partymembers wouden eerst nog wat trainen of geld verdienen in die stad, en met name de wizard begon iedereen om te lullen toch vooral nog minstens een week te blijven. Hij won een Charisma battle van mij (terwijl ik nog wel 15 had ;( ) en bijna de hele party, op onze laffe thief na, wou blijven. Nou was mijn druid niet van plan haar leven in gevaar te laten brengen door zo'n stelletje leeghoofdige stadsmensen, en samen met de thief ging ze op weg naar die andere stad.

Ondertussen was onze wizard een paard gaan kopen, gewoon omdat hij er een wou hebben. Het eerste paard dat hij uit probeerde wou niet galloperen, want het was altijd door een oud dametje bereden, dus dat had het niet geleerd. :P Niet goed genoeg, dus toen probeerde hij maar het wildste paard uit dat de koopman had... verkeerde keus, want het paard was met name zo wild omdat er een spijker of zo onder zijn zadel zat; op het moment dat de tovenaar ging zitten werd het paard helemaal gek en stormde de hele stad door, daarbij een paar mensen platrijdend. Tja, om dat aan de wacht te gaan uitleggen zag de tovenaar toch niet zo zitten, dus hij stuurde het paard zo goed als het ging de stad uit, verwijderde de spijker, en vluchte weg... in dezelfde richting als waar ik en de dief een paar dagen eerder heen waren gegaan.

Een paard gaat sneller dan lopen, dus na een paar dagen kwam hij ons tegen. Het plezier was gering, want om de een of andere reden dacht hij dat het een goed idee was om zich ver voorover te buigen en langs ons te galloperen, zodat wij hem niet zouden zien. Waarom hij dat nou koos weet k nog steeds niet, maar ja, chaotic neutral he. :) Wij herkenden hem toch, en mijn druid die heel niet dom was trok al snel de enige logische conclusie:
* er zitten in stad A assassins die wij dood moeten maken
* de tovenaar probeert ons over te halen niet naar stad A te gaan
* als wij dat toch doen komt hij ineens langs galopperen, zich verbergend, op weg naat stad A

Conclusie: de tovenaar hoort bij de assassins en gaat ons verraden! Volledig fout, maar dat wist mijn druid niet. Dus de dief en ik lopen/rennen de hele nacht door, totdat we de tovenaar vinden, die licht te slapen. We sneaken naar hem toe, failt nota bene de thief zijn Move Silently check, die ik wel haal. (We gebruikten al wat later het EW NWP systeem zou worden, dus ook mijn druid had een Move Silently score.) De tovenaar wordt wakker, cast een blindness, en zowel ik als de dief failen onze check. Ik spring alsong op hem af, de dief gooit een werpbijl, en raakt de tovenaar met de botte kant op z'n hoofd. Knock out, dus dat wordt vastbinden zodra ik weer kan zien. Het was nacht, dus ik geef de dief de eerste wacht en ga zelf slapen. Maar ja, die dief valt in slaap... en de tovenaar weet los te komen. Uiteindelijk ontsnapt hij op zijn paard, maar wel met mij achter hem aan. Ik ren achter het geluid van het paard aan, maar de tovenaar was in het donker door een laaghangende tak van het zadel gestoten, dus op zich had dat weinig zin. Terwijl ik verder ren loopt hij terug naar het kamp, waar hij nog even battlet met mijn dief voordat ze beiden gevangen worden genomen door een groep rovers die op het lawaai af was gekomen. :)

Toen mijn druid uiteindelijk terugkeerde zag ze daar dus een vastgebonden tovenaar en dief, en vijf rovers. Ze is wel neutral maar niet gek, dus dat gaat ze niet alleen doen. Gelukkig bleek een grot in de buurt een grizzly beer te huizen, en die Animal sphere komt toch nog goed van pas. De grizzly eet de rovers op... en het paard van de tovenaar. >:) Ik maak de dief los, en nu gaan we uiteindelijk slapen.

De volgende ochtend besluit ik de tovenaar een keus te geven: zijn onschuld bewijzen door met ons mee te gaan om assassins te prakken, of nu weggaan, maar met de belofte dat als ik 'm nog een keer zie ik hem dood maak. Zijn nogal grote ego en trots doen hem het laatste kiezen en hij vertrekt in de richting van de stad van de assassins... toen wist mijn druid helemaal zeker dat hij een vuile verrader was.

Zo krijg je dus in-party oorlogen. :) Het koelste is nog dat de DM iets verzon waardoor er alsnog vrede (hoewel geen vriendschap) tussen ons kwam. Hoewel, vrede... de tovenaar stond geloof ik net op het punt een gruwelijk wraak te gaan nemen op onze party en daarna weg te gaan toen we met de campaign stopten. :) Het laatste dat ik van hem gezien heb lag hij trouwens half dood in een braambos na een paar redelijk mis gegane teleports. >:)
En het maakte het juist zo spannend, omdat mijn character er anders geweest zou zijn.
Ik snap het wel, maar ik denk dat ik iets anders met mijn characters om ga. Ik vind het niet erg als ze dood gaan, maar dan niet door zoiets lulligs als een gevecht dat ze niet zelf hebben uitgelokt. Ik vecht ook vrij weinig overigens, misschien eens in de vier uur (echte tijd, dus out of game).

Die druid was trouwens erg koel om te spelen. Ze snapte het idee van een prive-tuin niet (natuur is toch van iedereen), dus ging ze midden in de tuin van de lokale rechter zitten bidden. Vervolgens kwam ze in een diepe discussie met zijn vrouw terecht over prive bezit, en voor ze het wist had ze goede relaties met een van de machtigste echtparen van de stad. :) Nee, dan onze elf dief, die in een dwergen stad uit stelen ging en uiteindelijk onder de pek en veren in een steegje werd gedumpt. Of de tovenaar die een iets te krachtige 'love'-spell op een guard gooide. Als je denkt dat hij daar iets van leerde: nee. Even later ging hij een drow proberen te verleiden...

• Trashbash
Op woensdag 05 september 2001 17:33 schreef Sorcerer@ een bekend verhaal:
Dit komt mij heel bekend voor :) Is dat een premade adventure? Dan heb ik die ook gespeeld. Ik kan me die klere das nog herinneren. Hij scheurde mijn mage helemaal aan stukken en ik kon aan een touwtje unconscious die tunnel uitgesleept worden gvd! :( Dat was wat minder leuk :)

Die inparty oorlogen klinken ook behoorlijk goed :) Mijn oude party praatte teveel, dus meestal was het ruzien totdat we allemaal hetzelfde gaan en niet opsplitsen. Opsplitsen is trouwens een hel voor de DM, die dan de tijd moet gaan verdelen etc. Dus dat deden we maar niet.

...

• Spokkie
  • Niet online

Spokkie

Evil overflow...

Op woensdag 05 september 2001 12:26 schreef Bene het volgende:

[..]

JAAA! Eindelijk! Ik dacht dat er echt helemaal niet LARP speelde (Minds Eye of wat dan ook)..

Ik speel al een jaar of zeven bij Emphebion en ben een beetje door alle andere lives aan het toeren. De Summoning vond ik absoluut suf, maar dat kan aan een lekke tent en dikke met water volgezogen kleding gelegen hebben. Misschien heb je ons vorig jaar gezien, we waren redelijk opvallend: een groep zigeuners in het rood en blauw gestoken. Buikdansende meisjes, veel geruzie en een storend accent :)

We gaan morgen naar Dummnoni. Vraag van de NPC manager:"Heb je bezwaar tegen behanglijm en kunstbloed?"
Ik kan me niet herrineren dat ik jullie heb gezien... Bij welke factie zaten jullie??

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Opsplitsen is trouwens een hel voor de DM, die dan de tijd moet gaan verdelen etc. Dus dat deden we maar niet.
O, wij constant. :) En gehieme briefjes aan de DM geven en zo, ook erg gaaf. Maakt het allemaal wat spannender; en sommige dingen hoeven je party members gewoon niet te weten. Het si toch veel leuker als de tovenaar er pas op het moment dat hij hem wil gebruiken achter komt dat ik zijn 'Domination (female)' scroll heb vernietigd omdat ik female ben en hem niet vertrouw.

O, wie nog een gave magic item nodig heeft, ik vond dit echt een vondst van mijn DM: een goudstuk dat andere goudstukken opeet. Iedere dag verdwijnen er 1d10 goudstukken of zo als hij samen met andere goudstukken ergens in zit. En jij je maar afvragen hoe het komt. :)

• Trashbash
Op woensdag 05 september 2001 21:38 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

O, wij constant. :) En gehieme briefjes aan de DM geven en zo, ook erg gaaf. Maakt het allemaal wat spannender; en sommige dingen hoeven je party members gewoon niet te weten. Het si toch veel leuker als de tovenaar er pas op het moment dat hij hem wil gebruiken achter komt dat ik zijn 'Domination (female)' scroll heb vernietigd omdat ik female ben en hem niet vertrouw.

O, wie nog een gave magic item nodig heeft, ik vond dit echt een vondst van mijn DM: een goudstuk dat andere goudstukken opeet. Iedere dag verdwijnen er 1d10 goudstukken of zo als hij samen met andere goudstukken ergens in zit. En jij je maar afvragen hoe het komt. :)
Hmmm dat klinkt allemaal zeer interessant :) Als ik ooit nog eens ga AD&D zal ik ook maar wat meer "strife" in de party veroorzaken :) Geeft me ook een leuk idee voor een nieuw character :)

...

• scim

scim

Nani?

Trashbash, dat is Shadowdale, adventure zit in de campaing setting box van Forgotten Realms.

Maar over party ruzies enz.
Ik weet zeker dat ik nog ruzie ga krijgen met onze paladin ;) ik zit hem nu al altijd te bezeiken met zijn armor enz. Heeft zeg maar een armor fetisch (hoe je het ook schrijft :)) en zijn lawfull good alignment werkt me ook redelijk tegen :). Tot nu toe gaat het goed, maar ik mag van hem niet eens een deur openbreken (lees netjes met thieves' tools het slot openmaken), dus heb ik hem maar naar de bar beneden in de herberg (waar we op dat moment waren) gestuurd, zodat ie er niks van meekreeg ;).
Maar ik plaag zo'n beetje iedereen, ik begon als chaotic good en begin nu langzaam, naar neutral te neigen geloof ik. Echt evil is het niet, is nu nog vriendschappelijk plagen, maar iemand die lawfull good is kan er niet echt tegen als je over zijn eer begint. Tenminste dat heb ik gemerkt bij onze paladin :)... Ik vind het wel grappig...

Maar scheiden van de party, ik weet het niet, of dat wel zo leuk is, want wat moeten de anderen dan doen? Gewoon erbij zitten en later spelen dat ze niks gehoord hebben?
Zo heb ik dat een keer moeten doen toen ik met decypher script een trap triggerde die een paralize achtige spell op mij toverde, save mislukte dus ik stond daar. Ik verouderde niet en gaf ook niet echt een teken van leven en dus moesten mijn partymembers voor een cure gaan zoeken, nou die hebben ze dus gevonden en mij genezen en toen heb ik dus goed moeten roleplayen :) Ik maar vragen wat ze gedaan hadden, zij verspraken zich heel vaak (hadden met een mummie gevochten) ik zo van "Ja en ik heb toch wel mooi decypher script gedaan en daardoor in die onzin belandt, nu wil ik ook weten wat er aan de hand was" zij dan zo van "Niks we hebben alleen een cure weten te bemachtigen en zo de betovering verbroken". Toen was de party gedeeltelijk gesplit enz. Maar ik deed dan bepaalde OOC (out of character) suggesties, doen jullie dat dan ook, of gaan jullie dan gewoon met je tenen spelen (bij wijze van spreken). Hebben paar keer op het randje van opsplitsen gestaan, maar toch niet gedaan, omdat we als groep gewoon op ons sterkst zijn.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

heiden van de party, ik weet het niet, of dat wel zo leuk is, want wat moeten de anderen dan doen?
Nee dat doen we ook niet. De party splitst zichzelf wel af en toe op, maar alleen om later weer te hergroeperen. We gaan niet een beetje langs elkaar heen zitten spelen. Die gast die de tovenaar speelde die van de party weg wou gaan had ook al een nieuwe character klaar liggen om dan mee verder te gaan.
Maar ik deed dan bepaalde OOC (out of character) suggesties, doen jullie dat dan ook, of gaan jullie dan gewoon met je tenen spelen (bij wijze van spreken).
Hangt er een beetje van af. Heel soms (echt sporadisch) heb je iets waarvan je gewoon niet wil dat iemand anders het weet. Dan houd je het echt geheim. Maar als de ander het out-of-game toch al weet kan je natuurlijk best out-of-game opmerkingen maken, geen probleem.

(He, heeft jouw tovenaar geen vette hekel aan mijn druid gekregen dan?)

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Ja, briefjes, dat is misschien wel een leuk idee...

Maar 'ruzies' tussen party members hebben wij ook wel eens, alhoewel ruzie een groot woord is, het is meer elkaar plagen. Zo hadden we een Lord Grafnoux (hij is nu doodgeslagen door een dwarven vamp op Ravenloft... sukkel wilde om een duistere reden meer dark powers (krijg je als je evil acts doet op Ravenloft) en ging toen 's nachts de straat op om iemand te beroven. Kwam een guard tegen, maakte guard dood en begon hem op te eten :P Rauw :r Maar goed, was hij mee bezig en toen kwam boze vampire...). Anyway, Grafnoux was op een of andere wazige reden met de Cult of Suffering in contact gekomen en die zagen hem nu als member en kwamen hem een symbolische helm brengen. Die accepteerde hij niet, maar de dwarven cleric die de helm kwam brengen gebruikte een of andere sterke ability om Grafnoux' emoties te besturen, zodat hij de helm opeens heel mooi vond. Toen hebben ik en een ander party member gezorgd dat de dwarf nog meer emoties van hem ging besturen, uiteindelijk wilde Grafnoux alleen nog maar rijst eten en geen mensen meer in dienst hebben (terwijl hij een kasteel met 400 bedienden en guards had :D) ), gaf hij al zijn inkomen dat hij van zijn kasteel kreeg aan onze thief en vond hij mij ondanks alles de coolste priestess die er was, hehehe >:)

• Trashbash
Trashbash, dat is Shadowdale, adventure zit in de campaing setting box van Forgotten Realms.
Ja dat klopt, die heb ik ook gespeeld :) Ik kan me nog herinneren dat we in dat adventure hard doodgegaan zijn, het was namelijk een beetje moeilijk met al die drow op het einde :( Maar goed, een party hoort ook niet onsterfelijk te zijn :)

...

• scim

scim

Nani?

Dat viel bij ons wel mee, ik was fighter thief en we hadden zo'n beetje allemaal superhoge stats (eerlijk gegooid ook nog), 17 strength 17 dex, dan kom je een heel eind als fighter thief, en die drow, ja, ik vond ze een beetje dom, ze hadden ons kunnen crushen, maar dat hebben ze niet gedaan, 4 man vooruit gestuurd, dat was het ;).
och ja, dat avontuur was ons "probeer" avontuur, eerste avontuur dat we speelden, daarna kregen we een nieuwe DM en die kwam met zijn eigen campaing aanzetten en we zijn dus nu bezig met een door hem getiteld avontuur "De zoektocht naar de koningsschat van farao Selia" en ik moet zeggen, tot nu toe zit de sfeer er goed in, DM heeft levendige fantasie enzo... :) en de nieuwste gadgets voor handen, zo gebruikt hij bijna geen papier, alleen maar een laptop en een PDA :), waarom het is mee een raadsel, maar het heeft wel degelijk ook voordelen...

• mig_01
  • Laatst online: 05-03-2009

mig_01

CNE5

Heb een aantal jaar geleden geprobeerd om een groep in de omgeving van A'dam op te zetten,helaas waren we allemaal beginnelingen en na een aantal malen afgesproken te hebben is het volledig de mist in gelopen.
Heb "alle" spullen nog liggen en ben altijd geinteresseerd gebleven.
Helaas nooit meer mensen gesproken die het speelde en toen...las ik dit :)
Mijn vraag:Zijn er ook groepen in de omgeving van A'dam die spelen en die nog plaatst voor een newbie hebben?
Op de link die hier staat zie ik geen groepen in A'dam dus..

• DeepSeven
Op woensdag 05 september 2001 20:16 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
mijn char is een echte backstabber :) geen van de PC's vertrouwd mijn char ooit.

......

dat was echt humor super veel om gelachen.
????? Ik snap hoe je nu een battle voert, maar hoe the fuck kom jij aan zoŽn verhalen, dat kun je toch niet echt meemaken als je gewoon met wat poppetjes en een paar boeken speelt :? . Sorry mensen maar dit vindt ik nou weer ff zeer wazig, je zit met een groep mensen rond een tafel, ja?? Je hebt wat poppetjes die je chars moeten voorstellen, ja??? Je hebt ook wat dikke boeken bijdehand die de regels voor spelers en de DM voorstellen, ja??? Hoe kun je dan in godsnaam zoŽn verhaal meemaken |:( :?: :? :? :? :? :? .

• The Will
Op donderdag 06 september 2001 15:40 schreef Holy_Paladin het volgende:

[..]

????? Ik snap hoe je nu een battle voert, maar hoe the fuck kom jij aan zoŽn verhalen, dat kun je toch niet echt meemaken als je gewoon met wat poppetjes en een paar boeken speelt :? . Sorry mensen maar dit vindt ik nou weer ff zeer wazig, je zit met een groep mensen rond een tafel, ja?? Je hebt wat poppetjes die je chars moeten voorstellen, ja??? Je hebt ook wat dikke boeken bijdehand die de regels voor spelers en de DM voorstellen, ja??? Hoe kun je dan in godsnaam zoŽn verhaal meemaken |:( :?: :? :? :? :? :? .
Daar zorgt de DM onder andere voor, hij probeert het verhaal zo meeslepend mogelijk te maken. Verder ben je het echt zelf of het leuk voor je is of niet. Als je een grote fantasie hebt zel het spel leuker voor je zijn omdat je je alles dan goed kan voorstellen.

Als je je nix kan voorstellen wat je verteld wordt dan moet je geen (A)D&D spelen.

There is no magic.

• Bene

Bene

list incomprehension

Op woensdag 05 september 2001 21:22 schreef Spokkie het volgende:
Ik kan me niet herrineren dat ik jullie heb gezien... Bij welke factie zaten jullie??
De vuurvogel - daar zaten de meeste bekenden uit andere LARPs. Ze hebben nog geprobeerd om zigeuner Rosco (aka "de rivaal") tot navigator te promoveren tegen zijn zin 8-) D'r was een verschrikkelijk gave groep orcs in enorme kostuums bij Ent toen wij meespeelden, misschien dat verhaal gehoord?

Swoah - ik ben nu mijn spullen aan het pakken voor Dummnoni, ik check dit topic na mijn LARPje wel weer :)

• StratoS_V2.0

StratoS_V2.0

Icon by steve_jacks

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 15:40 schreef Holy_Paladin het volgende:

[..]

gaat zeg maar zo,

player: ik ga naar een wachter toe en vraag waar ik een paar goede inn's kan vinden.
DM: de wachter vertelt je over een paar inn's in de stad.
player:ik loop naar de soaring dragon (b.v. als naam van inn)

DM:ok je komt daar aan je ziet een groot heren huis met grote ramen aan de voorkant binnen zie je vrij veel mensen aan stoelen en aan de bar hangen.
buiten staan nog een paar mensen te praten waaronder een paar wachts mannen die een half-orc aanspreken.

player:ik loop naar de wachters toe die met een half-orc stonden te praten.

DM:je hoort dat de wachters de half-orc er van beschuldigen dat hij onrust heeft gestookt.

DM:opeens pakt de half-orc zijn bijl en er begint een gevecht.

en voor je het weet zit je in een heel complot of op een groot avontuur (en ik ben te lui om nog verder te typen :) )

StratoS Online

• IceStorm

IceStorm

Ok, en nu ikke :D

Ik speel nu een jaar of 5 AD&D denk ik. Is ooit begonnen toen een vriend in mijn klas het van zijn broer geleerd had. Ondertussen speel ik dus al een tijdje met van alles en nog wat (ben het meeste toch wel geweest denk ik).
In het begin is het allemaal wat lastig te volgen en vraag je je constant af waarom je NOU weer met wat voor dobbelsteen moet gooien. Maar langzamerhand begin je het een beetje door te krijgen en dan wordt het steeds leuker.

Ik speel op dit moment in 2 groepen waarvan 1 echt actief en 1 iets minder. Komt ongeveer neer op 2-4 keer per maand een avond lang spelen (meestal van half 8 tot uurtje of 2-4 :D).
Ik speel een Crusader op dit moment, dat is een kruising tussen een fighter en een cleric. Voordeel is dat ik dus dat ik iets beter kan meppen met mijn zwaard en toch spells kan casten ;). Ik vind priest gewoon lekker spelen somehow.
Ik ben dus diegene die mensen mag healen als ze weer eens stom bezig zijn geweest.
Ik ben nu bijna 5e level (eindelijk 3e level priest spells want 1 en 2 zuigen) en dat is normaal in onze huidige groep. Voor de mensen met veel magical items, ik heb nu precies 1 Bastard Sword +1, 1 ring of believe illusion en 2 scrolls en 2 potions (geen idee wat dat zijn :P).
Als groep hebben we wel een wagen met 4 paarden in ons bezit wat ERRUG handig is en soms ook weer niet ('ja de as breekt' "KUTZOOI" :P). We hebben wel nog een flinke hoeveelheid geld en wat diamanten in groepsbezit trouwens.
Ook nog 1 leuk ding, we hebben een pratend zwaard :+ Enig minpunt is dat ie zichzelf ZWAAR stoer vind en de oren van je kop lult dus daar moet ik nog wat op bedenken ;).

Ik heb tot nu toe alleen maar Forgotten Realms gespeelt (ok ok, ooit 1 adventure Ravenloft). Op dit moment zijn we bezig met een 'moordavontuur'. Dus zonder hack&slash maar alleen maar nadenken, clue's verzamelen, info vergaren, overleggen, nadenken etc.
Voor de rest hebben we nog een vrij gevarieerde party met

-1 Fighter
-1 Thief
-1 Priestly Wizard
-1 Mage
-1 Druid
-1 Crusader :)

Oftewel van alles wat. Groep is trouwens vrij 'nieuw'. Alleen mijn DM en de druid spelen al wat langer. Dit zorgt er dus soms voor dat ik iets te snel munchkin trekjes krijg (het is ook lastig hoor om sommige dingen NIET te weten :P).
Voor de rest hou ik wel van een beetje humor tijdens het spelen dus af en toe gebeuren er wel leuke dingen IN het spel en iig standaard daar buiten :P. Ach ja.. het is en blijft een leuk spel en je hebt vrij weinig nodig.
Ik zelf heb nu 3 boeken (PHB, S&P, S&M) en 3 setjes dobbelstenen (jaja, incl l33t wit 'marmer' setje ;)) en das meer dan genoeg. Ik heb wel de beschikking tot BIJNA alle boeken die aan 2nd edition Forgotten Realms vasthangen :)).
En daarnaast maken wat flessen Dr. Pepper en wat chips een avond compleet.

Oh, briefjes enzo is hartstikke leuk, kun je een beetje sneaky doen.

Zo.. nu moet ik koken maar deze draad roelt iig :+

• mig_01
  • Laatst online: 05-03-2009

mig_01

CNE5

Niemand in omgeving A'dam......... ;(
Of geen zin in newbies :?

• Ivo
  • Laatst online: 22-04 17:33
Ik gabeginnen met een groep in Kerkrade (Zuid-Limburg). Ik ben van plan om als Ranger te gaan spelen. Chaotic good. Oja, we spelen D&D en geen AD&D. :)

• DeepSeven
Jaja, ik snap het ook weer een beetje( BEETJE :Y) ) dus het gaat als het waaruh zo...
Op woensdag 05 september 2001 19:20 schreef GaiusBertus het volgende:

Tot slot nog een ander verhaal van toen ik DM was:
de party was aangekomen in Dis, de tweede layer van Baator of te wel Hell. Dis is redelijk bewoonbaar voor normale stervelingen, aangezien het 1 hele grote stad is (wel een klote stad overigens, met veel smok in crime en alles, beetje zoals de Bladerunner stad of zo). De party moest daar naar een bepaalde kroeg om informatie in te winnen, de kroeg was na een tijdje wel gevonden. Ze klopten aan op de deur, een klein luikje in de deur ging open en iemand erachter vroeg "Wadda ya want? This is a private club!" Om naar binnen te mogen moest vervolgens eerst het 'password' gezegd worden. Dit was het password-raadsel uit Monkey Island 2, waarin er eerst een hand met vingers wordt opgestoken en een getal tussen 1 en 5 wordt gezegd en dan nog een hand met vingers en gevraagd wordt welk getal dit is, waarna het aantal vingers van de eerste hand genoemd moet worden (dus er worden 3 vingers opgestoken en er wordt gevraagd "als dit 2 is, wat is dit dan?" waarna er 5 vingers worden opgestoken Antwoord = 3). Anyway, de party had het raadsel snel opgelost en mocht naar binnen. Nu was het zo dat het laatste partymember, de satyr, nogal was afgeleid door een stel mooie tiefling vrouwen en dus was achter gebleven. Hij (zowel character als speler) had dus niet gehoord wat het password was, en toen hij even later aankwam wist hij het niet, zei het fout en mocht niet naar binnen en het luikje in de deur ging met een klap weer voor zijn neus dicht. Daar baalde hij wel een beetje dus hij klopte nog een keer aan. Het luikje ging weer open en de satyr werd verteld op te krassen. Daarna klopte hij nog eens aan, de stem zei dat hij er een beetje genoeg van kreeg, en dat hij nu echt moest opzouten. Voor een vierde keer klopte de satyr aan. "Dat durf je niet nog eens ventje!" dreigde de stem. De satyr durfde het wel, maar toen het luikje voor de vijfde keer open ging kwam er in plaats van een stem een kruisboogpijl naar buiten die het oog van de satyr doorboorde. Dood dus. De rest van de party heeft niets meer van de satyr vernomen, toen ze later stom dronken door de Dis Ale (110% alcohol ;) ) naar buiten kwamen was het lijk al lang opgeruimd/opgegeten. :) De speler was niet zo gehecht aan zijn character dus hij kon er wel om lachen (en is vervolgens gestopt met AD&D maar dat heeft niet hiermee te maken :) )
De DM vertel dit verhaal, en de satyr mag zeggen of ie nog een keer aanklopt of niet, doet ie dat dan nog een keer, besluit de DM dat die wachter zijn kruisboogje pakt en volop in zijn oog schiet.

Btw: hoe doen jullie het met wapens, bepaalt de DM wat voor wapens er liggen op een net vermoord lichaam, of kun je deze alleen kopen in een winkel, ennuh.. naar ik begrijp duurt het dus wel zeer lang voordat je een level up gaat.
Maar boeit niet...... ik vind verhalen super vet, verzin er afen toe ook eens wat voor de gein :P

• TheJoker|IA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 28-11-2002

TheJoker|IA

The Dance of Eternity

JAAAAAHHHHH!!! IK GA OOK AD&D SPELEN!!! (hoezee 3x)

Ik heb 4 vrienden opgetrommeld die ook willen spelen (misschien 5). Een ervan heeft de DM guide en de Player's guide, dus we kunnen beginnen. De player's guide moet iedereen hebben, maar voorlopig kunnen we een beginnetje maken....

Ik zat zo te denken over mijn character: wat zal ik worden:
* druid
* thief
* mage of cleric

Wat zijn jullie tips aan mij als AD&D-newbie zijnde (spel ik het woord wel goed? ik gebruik het nooit, vind ik zo newbie ;) )

As a child, I thought I could live without pain; as a man, I found it's all caught up in me.

• TheJoker|IA

TheJoker|IA

The Dance of Eternity

Wat vinden jullie trouwens van mijn nieuwe icon ????? :P

As a child, I thought I could live without pain; as a man, I found it's all caught up in me.

• The Will
Op donderdag 06 september 2001 18:23 schreef TheJoker het volgende:
JAAAAAHHHHH!!! IK GA OOK AD&D SPELEN!!! (hoezee 3x)

Ik heb 4 vrienden opgetrommeld die ook willen spelen (misschien 5). Een ervan heeft de DM guide en de Player's guide, dus we kunnen beginnen. De player's guide moet iedereen hebben, maar voorlopig kunnen we een beginnetje maken....

Ik zat zo te denken over mijn character: wat zal ik worden:
* druid
* thief
* mage of cleric

Wat zijn jullie tips aan mij als AD&D-newbie zijnde (spel ik het woord wel goed? ik gebruik het nooit, vind ik zo newbie ;) )
Waarom moet iedereen het Player's Handbook hebben? :? Het lijkt mij dat als je het een keer doorleest je het verder alleen ff nodig hebt om ff vage dingen op te zoeken.

There is no magic.

• Trashbash
Klopt. Een PH is genoeg. Lees het grootste gedeelte gewoon 1 keer en geef het daarna door. (Het is ook praktisch om al je AD&D boeken te kaften btw, anders zijn ze zo gesloopt. De kaften van onze AD&D boeken zien eruit als een slagveld :) ).

Voor de rest leer je de regels wel als je speelt. (En gebruik 3rd edition!!! Zoveel makkelijker en logischer)
Na een aantal keer spelen en DMen ken je praktisch alle boeken uit je hoofd (ik had dat wel igv :) ).

Eerste char is altijd moeilijk, maar het maakt niet zoveel uit wat je neemt, als je maar een class neemt die je leuk te roleplayen lijkt, want daar draait AD&D om. Het is niet het meest efficiente char te maken, maar juist de interactie tussen je eigen char en de omgeving :)
Dus wordt een klasse die je leukt lijkt te spelen, dan komt het allemaal wel in orde.

Ook een groot voordeel aan 3rd edition is dat je dankzij alle special moves ed niet meer zo "magic-item hungry" bent. Sinds ik 3rd edition heb kunnen magical items me echt niets meer schelen, ik heb liever een leuke nieuwe feat :)

...

• StratoS_V2.0

StratoS_V2.0

Icon by steve_jacks

Topicstarter
mmm het is idd niet nodig dat iedereen een players handboek heft.
maar als je geld over hebt ofzo kan ik je het wel aanraden. kun je thuis ff goed lezen enzo. en de spells goed lezen.
das op het moment zo'n beetje eenigste waar ik me PHB vvoor gebruik :) als spell boek.

StratoS Online

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Op donderdag 06 september 2001 19:46 schreef Trashbash het volgende:
Klopt. Een PH is genoeg. Lees het grootste gedeelte gewoon 1 keer en geef het daarna door.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, het is voor spellcasters (mages & clerics) zeker handig om allemaal hun eigen PHB te hebben. Ik vind het iig fijn als ik mijn spells meteen kan opzoeken in mijn eigen PHB en niet op de mage hoef te wachten tot hij klaar is met zijn spell. Toegegeven, de meeste dingen van een spell weet je op een gegeven moment uit je hoofd (zoals damage van een fireball of penalties op een saving throw), maar is er hier iemand die uit zijn hoofd bijvoorbeeld de maximale afstand van een Hold Person of zo kan opnoemen? Ik niet, moet ik altijd weer even checken :)

• StratoS_V2.0

StratoS_V2.0

Icon by steve_jacks

Topicstarter
[off topic]
TheJoker ben jij trouwens de zelvde joker als op EN world forum?
zag daar overlaatst gozer die daar poste die ook joker heete en uit nederland kwam
[/off topic]

interesante sites zijn trouwens voor D&D mensen

EN world forum
http://www.enboards.org/cgi-bin/ultimatebb.cgi
en
officiele D&D board van WoTC (Wizards of The Coast)
http://www.wizards.com/boards

StratoS Online

• Caspian

Caspian

Legendary.

Weet iemand trouwens nog een goede winkel waar ik D&D 3th edition PHB kan kopen, of iemand die hem wel wil verkopen?
ik en een vriend zijn dus geintresseerd erin en willen eerst zo'n boek hebben :)

• StratoS_V2.0

StratoS_V2.0

Icon by steve_jacks

Topicstarter
mmm ga gewoon naar een 'spellen winkel'
in tilburg heb je er 1 die heet b.v. labyrint.
of zoek een paar mensen die magic spelen. :)
op de 1 of andere manier schijnen menssen die magic spelen dat soort winkeltjes fijnloos te kunnen vinden in wat voor stad dan ook.

StratoS Online

• Whaletyr
  • Laatst online: 12-06-2008

Whaletyr

Spliff

Het leuke blijf ook de details waarin je de sfeer kan neer zetten, zo hou ik van bijzonder gedetaileerde magische objecten

zoals bijvoorbeeld

Battle Axe +1, +2 when used by Dwarfs

During the Wars of Dominion the dwarven leader of the Stonebone tribe, Nordain Stonebone faced an invasion of a large horde of Evil and dark creatures. The keep in the Jomeloto Mountains was sieged for quite a long time. The leader of the sieging Horde was Maldorath, an Ordainer Demon. To hold the siege Nordain Stonebone deceided to kill and Attack the ordainer demon, but he needed a magical weapon for that, all mithril, white Eog and Laen was collected to create the most powerful dwarven axe that ever existed. And so it was done Kharuhl Khazudum, as the Axe is called was created. Nordain Stonebone then wielding his Axe charged the Ordainer Demon. He was however unfortunately killed before he could even reach the demon due to som unpleasant encounter with a large boulder hurled by a passing giant. Maldorath could however appreciate the fact that the dwarven made a powerful axe for him, and he gave it to his leutenant an knight of groteske powers. The Knight called Ghauhir and he then destroyed the Dwarven keep and there was much rejoyce.
After the Jomoloto cave's were captured by the forces of evil Ghauhir deceided the the nice Axe no longer needed all the facy gemstone that were encrusted in it.
Ghauhir is called into battle at the end of the wars near tge village of plorq. There is a large battle near plorq and Ghauhir is slain by a Titan one of the last Lords of Justice. The Axe was left on the battle field together with many bodies. The area were the battle was fought was contaminated bij magic and many esseance storms roomed the place were the battle took place. After several centuries came the first looters and pillagers. But since only the head of the Axe was left it was left there for several centuries more....
On a routine examination is was discovered bij Mordante de forth polytrane of the Eoriganese Quesels of Neomanistic shapchangers. He repears the Axe bij placing the Axehead on a shaft of copperwood. The Axe was then placed in his personal wood golem-guardian. Mordante then sold the Golem to the Ebon mage. The Ebon Mage paid for the golem with a magical device that caused several manaflows to shift in a random direction and actively protecting its user.

En zo blijft het verhaal vrolijk doorgaan over de een zo machtige bijl, die nu nog steeds enkele magische krachten bezit....

:)

Met een aan WAANZIN grensend optimisme

• scim

scim

Nani?

PHB prijzen varieren tussen de 45 en de 55 gulden (3rd edition dan)
Ik heb hem zelf van de vlieg er uit in maastricht voor 45,45, het is zelfs geen luxe-artikel maar een eerste levensbehoefte aangezien er maar 6% btw opzit :).
Maar idd, zoek eens naar winkels zoals atomik, vlieg er uit, labyrinth dat al genoemd is, of check de eerste de beste magic speler die wat meer sets heeft dan die ze bij intertoys verkopen, gegarandeerd dat die de dichtsbijzijnde winkel zo gevonden heeft >:).
Je kunt ook via www.proxis.be of zo bestellen als je lui bent :).

• TheJoker|IA

TheJoker|IA

The Dance of Eternity

ok 3 vragen...

-wat is een PH?? Het players-handbook?

-Staat het op de DM-guide en PHB of het 3rd edition is?
-Wat zijn die dunne boekjes??

• TheJoker|IA

TheJoker|IA

The Dance of Eternity

[quote]Op donderdag 06 september 2001 20:07 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
[off topic]
TheJoker ben jij trouwens de zelvde joker als op EN world forum?
zag daar overlaatst gozer die daar poste die ook joker heete en uit nederland kwam
[/off topic]

Ik weet nog niet eens wat EN world forum is... dus het lijkte me niet dat ik dat ben...
Ik ben op een of ander chat site ook een keer een 'theJoker' tegengekomen, terwijl ze weten dat ik de enigste ben...

:)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Wat zijn jullie tips aan mij als AD&D-newbie zijnde
Class maakt niet zoveel uit, hoewel ik misschien niet zou beginnen als een Diviner of zo, dat is vrij lastig. (Diviner is mage die specialised in Divination, de op-een-na koelste maar minst machtige school. :) (Quizvraag: wat vind ik dan wel de koelste school?))

Het hangt er verder heel erg vanaf wat voor campaign je gaat spelen. Ik zou je aanraden om een baatje een standaard wereld te nemen, dus high fantasy, eventueel low-magic of all-human of zo als dat je leuk lijkt. Maar dus niet meteen een Planescape of psychologische horror campaign starten. (Planescape is vrij ingewikkeld, psychologische horror lastig roleplayen.)

Ook een belangrijke factor is: hoeveel combat zit er in de campaign? Dat moet je met je groep even uitvinden, wat je leuk vindt. Sommige mensen houden van 'dungeon crwawling', oftewel constant battelen. Dan kan je best een fighter, priest of invoker worden. Anderen spelen liever een 'intrigue' campaign, dan kan je weer beter investeren in Intelligence en Charisma als je een beetje mee wilt komen.

In principe is iedere character in iedere soort campaign speelbaar, maar ik zou als newbie in een veel-combat campaign geen mage spelen denk ik.

• StratoS_V2.0

StratoS_V2.0

Icon by steve_jacks

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 20:35 schreef TheJoker het volgende:
ok 3 vragen...

een PH is de Players Handboek. dit is het boek waar in staat hoe je je caracter moet maken en hoe gevechten werken hoe spells werken en eigenlijk staan gewoon alle regels hier zo'n beetj in :)

nee er staat zover ik weet niet op dat het 3de s maar als je ff naar de balie loopt bij zo'n winkeltje kunnen ze je het meestal zo vertelen (als je een groep zoekt kun je ook wel eens bij zo'n winkeltje informeren of die meschien groepen kennen.)

die dunne boekjes. zijn waarschijnlijk adventures. dit zijn pre-mae adventures bedoelt voor meestal beginnende (of gevorderede) spelers. die of hun fantasie ff kwijt zijn of moeten leren hoe het moet.
daarin staat duidelijk voor de DM aangegeven hoe het moet gaan enzo.

StratoS Online

• The Will
Op donderdag 06 september 2001 20:35 schreef TheJoker het volgende:
ok 3 vragen...

1. PH is idd Player's Handbook

2. Nope, maar er staat bij second edition Advanced Dungeons and Dragons op, en bij third edition alleen maar Dungeons and Dragons. Kun je ook gewoon ff in de winkel vragen.

3. Dunne boekjes?? Kweenie mischien character sheets die zitten ook in een boekie? Moeje ff informeren bij de winkel waar je het koopt.

There is no magic.

Pagina: 1 2 3 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee