Kender 0wnen zeker

mijn halfling thief is ook een klein beetje geinspireert door kender (het kleptomaan gebeuren)
ik heb btw in mijn vorige DnD sesie iets ontiegelijks bruuts gedaan

ik MOESt namelijk een tijdje gelden van mijn DM een shadow warrior maken (neem een shadow en maak hem medium sized en geef hem een classe en een briliant energy wapen)
ik maakte met tegenzin een shadow warrior ranger.
de rede dat ik het moest doen was omdat er een brute oorlog van shadows tegen fey bezig is en de DM wou dat de spelers wat input gaven (hij staat over het algemeen verstelt van wat wij kunnen verzinen

)
dus ik beetje rondlopen met mijn shadow, heb totaal geen idee wat te doen maar hij is chaotic evil en zwaar moordlustig.
dus hij loopt door de bossen en komt een paar elven tegen.
na die waren vrij snel dood

(mijn warrior heeft CR +10 en kan best wel brute spells at will)
toen kwam ik een groene draag tegen, ik kende alleen shadow dragons (en die zijn bruut powerfull) dus ik ga er heel voorzichtig naar toe (De groene draak sliep dus ik dacht ik doe een coup de grace)
draak word alleen wakker maar kan me niet zien (mijn hide is +20)
maar het is een draak dus hij had me al vrij snel gevonden.
hij is niet bekend met shadows dus vraagt me wat ik ben.
ik vraag of ik er langs mag.
de groene draak gebruikt ff zijn vol arsanaal wapens op mij.
(die shadow warrior heefd dmg_reduction 25/+3 dus doet mij helemaal niks (draak was adult) )
dus ik begin te lachen en geef hem een paar meppen met mijn zwaardje.
de draak spuugt zuur op mij, had ik ook al geen last van.
toen vloog de draak maar omhoog en ging hoveren in de lucht.
ik had geen mogelijkheid om bij hem te komen dus ik vroeg hem spottent of hij nou het sterkste was wat er hier voorkwam.
de groene draak en ik praten wat en we besluiten elkaar te helpen. (waarom vraag je meschien, nou heel simpel die groene draak kan gewoon weg vliegen dus dood maken kan ik hem niet en die groene draak weet wel een boel over deze plane. en ik ben weer handig voor die draak omdat hij nog wel een paar draken weet die best wel een leuke plek hebben waar hij zou kunnen wonen

)
zo gezecht zo gedaan. de draak vliegt mij naar het lair van een huge green dragon.
om dat ik nu natuurlijk denk dat alle draken op deze plane mietjes zijn loop ik gewoon naar binnen.
de huge green dragon vraagt mij wie ik ben en of ik niet ff will op flikker uit zijn lair.
ik begin alleen maar maniacaal te laggen en ren op hem af.
hij spuugt zuur weer zonder effect en zijn hele arsanaal klauwen en vleugels en bijt enzo zonder ook maar effect te hebben (ok ok hij dee me 10 scahde over heel het gevecht

)
natuurlijk zijn draken niet stom en hij vliegt snel de cave uit.
groene draak was hem al aan het opwachten en duwt hem tegen de grond. (wat hij makkelijk kon want briliant energy enchantment doet schade aan strength)
ik finish de huge green dragon en green dragon buddy heeft niew lair

en brute treasure.
na een tijdje kwammen we op het idee om een kleine stad aan te vallen daggerkeep genaamd (dit was de stad waar we eigenlijk met DnD'n begonnen dus best wel cool om daar terug te komen)
dus draak en ik op zijn rug vliegen er naartoe.
ik heb ons invisable gemaakt dus niemand ziet ons,
ik vermoord iedereen in het paleis. (dit was echt een small town dus voor iemand over lvl 20 wizards ofzo begint te praten de hoogste wizard was daar 12 en iedereen sliep

)
nadat we alle lichamen op een hoop gelegd hebben in de kamer met het balkon plannen we om een klein toneel stukje op te voeren.
ik kleed me aan als een wizard en gebruik een hat of disgeushe om me te veranderen. (normaale vorm ben ik zwart)
dus ik sla bruut alarm en begin de green dragon weg te jagen met een short sword wat een guard bij had

natuurlijk ff wachten tot er hulp komt en de draak vliegt weg.
ik vertel dat ik net te laat was om de draak te stoppen enzo en na een boel gepraat will bijna iedereen mij wel als nieuwe lijder van de stad. (ja klinkt raar maar ik wil dit niet te lang maken)
maar de paladins (er staat daar een temple of heioneus en die is best groot) zijn het er niet echt mee eens en beginen te blaten dat ze zelf de draak best aankunnen en dat de copper dragon vlak bij de stad ons wel zal bescheremn (pc hebben een paar maanden geleden gezorgtg dat die copper draak de stad hielp, das dus echt cool)
dus mijn shadow is bruut pissed. (hij krijgt van de draak les in hoe je een beetje politiek doet enzo anders is zijn antwoord op alles zwaart trekken en killen)
dus volgende nacht vlieg ik op de draak naar de temple en vermoord daar het hoofd van de paladins daar en breng het lijk naar de draak. (geloof me ik kan dat zonder gezien te worden

)
draak gaat ff lekker op lichaam knabelen en gooit het lichaam op de grote markt.
daarna gaan we naar de grot van de copper dragon en ik doe mijn ding weer

en we gooien het hoofd van de copper dragon een paar dagen later ook op de grote markt.
(hey niemand heeft ooit beweert dat ik en die draak ooit gehoord hadden van dat een best wel simpel persoon zelfs het patroon kan zien

)
ok ik word dus als leider van de stad gemaakt

eerste order die ik maak is om hobgoblins de stad in te laten (op advies van de draak)
en zo begint mijn opbouw van de stad.
ik kan je vertelen dat dit 1 van de bruutste dingen was die ik ooit gedaan had met DnD.
en het coolste is ook dat somige pc's nu opweg zijn naar daggerkeep (pc's die niet weten dat ik het nu over genomen heb. was namelijk een prive sessie)
dus dat word echt nog best wel bruut

een boel oude npc's waar we een relatie mee op hebben gebouwd zijn nu geterroriseerd door mijn shadow die het alllemaal een rot zorg zou zijn

en waarschijnlijk gaat mijn shadow warrior nu ook een klein beetje op non-actief.
(wat inhoud dat hij gewoon de stad bestuurt en beetje bij beetje leert van de green dragon. de stad groeit uit tot een stad waar monsters en andere evil wezens een safe haven hebben enzo.)