Dungeons & Dragons (the pen and paper game)

Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste
Acties:
  • 4.945 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:14

Boekster

Naimoholic

Hmm, zoals het er nu uitziet zijn we met z'n twaalven, met 3 peoples die nog hun char moeten bouwen. Denk dat je nu echt de grens moet trekken, maar de laatste beslissing blijft aan Ice natuurlijk.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Iemand mag mijn Priest wel overnemen. Ik heb er toch niet de tijd voor. Sorry hoor. Als niemand hem wel overnemen wil ik wel doorspelen omdat anders Desdemona er alleen voor staat.

Wie wil mijn Priest overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Twaalf is inderdaad wel errug veel - dan wordt het misschien een beter idee om 2 topics te openen en met twee parties van 6 te gaan spelen. Dan hoeft IceStorm die niet allebei te GM-en natuurlijk, een van de spelers uit het ene topic kan het andere GM-en.

Eventueel, als er niemand anders is die dat zou willen doen, wil ik dat dan wel doen.

Wat denken jullie ervan? Ik denk namelijk zelf dat 6 man een veel handig party size is dan 12.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 20:13 schreef Lord Daemon het volgende:
Twaalf is inderdaad wel errug veel - dan wordt het misschien een beter idee om 2 topics te openen en met twee parties van 6 te gaan spelen. Dan hoeft IceStorm die niet allebei te GM-en natuurlijk, een van de spelers uit het ene topic kan het andere GM-en.

Eventueel, als er niemand anders is die dat zou willen doen, wil ik dat dan wel doen.

Wat denken jullie ervan? Ik denk namelijk zelf dat 6 man een veel handig party size is dan 12.
Ik ben het hier volledig mee eens... 4 tot 6 spelers is meer dan voldoende. Anders wordt het 1) onoverzichtelijk en 2) minder intiem, dus je kent je mede PC's niet goed

Maargoed, hoe moeten we de groep in 2en delen???
Ik stem ervoor de groep precies in het midden op te splitsen: de 1e zes spelers met Icestorm als GM en de 2e zes spelers met LD als GM...
Effe uit mijn hoofd (kan het verkeerd hebben hoor, spijt me als dat het geval is :) )
Icestorm:
- Lord Daemon
- TheJoker
- Caspian
- StratoS_V2.0
- Coffeemonster
- Kramy

Lord Daemon:
- Boekster
- PsyFlash
- Sorcerer@
- DarkX
- Holy Paladin
- BlueAngelGoT**
**moet maar kijken of hij meedoet of niet...

(eigenlijk vind ik dat Boekster ook bij Icestorms party moet :P )

Of anders een mixture van ervaren D&D-ers met novice spelers... moet Icestorm maar bepalen vind ik (of anders LD als hij de taak de 2e groep te GM-en op zich neemt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik vind alles best. Het lijkt me iig handig om de spelers die al vanaf het begin met oog op elkaar waren gecreerd (dus iig de twee bards, Desdemona en dragi) bij elkaar blijven.

Als iedereen die in het lijstje van TheJoker voorkomt (or voor zou moeten komen ;) ) even zijn mening wil geven - heel graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Lijkt me persoonlijk juist erg leuk als ik bij een char zit waar ik het niet zo heel goed mee kan vinden, zoals Kramy's char, of Stratos char. Maar verder vind ik het goed. En ik blijf erbij, Ice is nu GM, dus hij moet het zeggen. Dus als hij liever niet met een grote party bezig is splitten we hem gewoon, simple as that!

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ICe het op het moment iets te druk heeft voor GoT :) heeft iig al een tijdje niet meer gepost(in D&D topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ice is inderdaad ff leren en zo geloof ik. :) Maar de Gm is de in-game master, niet de out-of-game master. Als wij zelf al denken dat 12 niet lekker werkt (en dat denk ik) dan kunnen wij ook zelf beslissen om in twee parties op te splitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Het allergaafste is natuurlijk als we in dezelfde wereld spelen en elkaar tegeh komen ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
Op donderdag 01 november 2001 22:44 schreef Lord Daemon het volgende:
Ik vind alles best. Het lijkt me iig handig om de spelers die al vanaf het begin met oog op elkaar waren gecreerd (dus iig de twee bards, Desdemona en dragi) bij elkaar blijven.

Als iedereen die in het lijstje van TheJoker voorkomt (or voor zou moeten komen ;) ) even zijn mening wil geven - heel graag. :)
Ik heb er geen probleem mee met de indeling die TheJoker heeft gemaakt. Eventueel kan Boekster ook bij de eerste party komen. Dan kunnen verdere nieuwkomers bij de tweede groep.

De twee groepen laten tegenkomen is natuurlijk een schitterend idee :). Met een beetje afstemming tussen de twee GM's moet dat wel lukken.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Persoonlijk vind ik het wel leuk om met Fret o' Fobia te kunnen gebruiken en een beetje rellen met de de thief en de evil fighter. Ik geef er zelf de voorkeur aan om bij de eerste groep te spelen, maar als iemand daar tegen is, zegt u het maar.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik ben nergens tegen, als er maar genoeg spelers bij de tweede groep zitten. Maar dat moet wel lukken. Als al die mensen die mee wouden doen morgen nog niet gereageerd hebben zal ik eens even een mailtje doen rond gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Ok, ben schele aap, die twee topics is veel te moeilijk voor mij. Maakt me niet veel uit in welke groep ik zit, character opinions zijn zo aangepast, en het karakter van me en zijn motivaties zijn vrij universeel momenteel.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boekster, count yourself in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat trouwens ook zeer gaaf is - dit is effe wat anders - is als een character een fotografisch geheugen heeft... :)
(dit was even tussendoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zou het meschien ook mogelijk zijn om als we alles besproken hebben enzo het GoT roleplay topic dicht gegooit kan worden en alle chars opnieuw gepost kunnen worden.
want anders krijg je zometeen weer super lange topics achter elkaar over elkaar.
is meschien wat overzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Op vrijdag 02 november 2001 20:18 schreef TheJoker het volgende:
wat trouwens ook zeer gaaf is - dit is effe wat anders - is als een character een fotografisch geheugen heeft... :)
(dit was even tussendoor)
Ik weet niet wat jij hierbij aan gave dingen ziet gebeuren, maar ik zie het niet :?. Toelichting?
Op vrijdag 02 november 2001 20:23 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
zou het meschien ook mogelijk zijn om als we alles besproken hebben enzo het GoT roleplay topic dicht gegooit kan worden en alle chars opnieuw gepost kunnen worden.
want anders krijg je zometeen weer super lange topics achter elkaar over elkaar.
is meschien wat overzichtelijker.
Het GoT RolePlay Topic is misschien iets te vroeg geopend. Aan de andere kant levert dit wel weer nieuwe kandidaten op :) en iedereen kan zijn character beter beschrijven/aanpassen aan de party. Je hebt wel gelijk: een aantal characters staan er nu in meerdere delen in, wat niet echt overzichtelijk is. Tijdelijk sluiten of een nieuw topic openen kan een goede oplossing zijn.

Aan de andere kant was ik van plan om de eerste en eventueel de tweede pagina uit te printen. Scheelt een hoop bladerwerk als je even iets wilt terugzoeken. Eerst kopiëren naar Word en het overbodige gebeuren eruit knippen is een kleine moeite. :z

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Mensen, gaat allen naar de GoT Roleplay-topic waar ik de Grote Vriendelijke Samenvatting heb geplaatst. :) We gaan vanaf nu alles over het GoT-roleplayen daar doen - deze topic is gewoon om D&D en andere role-playing games te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Kee, Thanx Joker ;) .
We hebben dus nu 2 parties van 7, of misschien dan 1 van 7 en 1 van 6. Er is dus best wel veel interesse voor Roleplayen. Cool.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:09
Op dinsdag 30 oktober 2001 14:27 schreef Lord Daemon het volgende:
Nee sorry, je las het verkeerd denk ik: een hlafling wordt volwassen als hij vijftig is. Niet vijftien. Een halfling van 15 is ongeveer gelijk aan een mensenkind van 5. Dat lijkt me nauwelijks de bedoeling. :)
Nou wil ik niet mierenneuken, maar tolkien is toch begonnen met halflings?? en ik d8 dat ze volwassen werder rond de dertig?? 31 of 33 ,daar staat me iets van bij. Ik zal het ff opzoeken, kan ff duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedoel je niet hobbits?
is groot verschil hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AD&D? heeft iemand zin om een snelle samenvatting te geven van wat alle inhoud want 29 pages doorlezen gaat me iets te traag...voor de info ik speel al ~5 jaar AD&D (meestal Dwarves in alle soorten en maten)

edit --> van 24 29 gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gewoon een topic waar je over D&D kunt lullen.
en nee ik ga niet samenvatten waar er allemaal al over gelult is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Op zondag 04 november 2001 00:08 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
bedoel je niet hobbits?
is groot verschil hoor.
jah, maar in tolkien, ik heb ze in nl en engels gelezen, worden ze als elkaar vertaald, hoe kan dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weet ik veel.
nee weet het niet.
maar het lijkt mij niet dat hobbits halflings zijn.
wat ik over hobbits gelezen heb zijn het meer een soort grote kabouters.
en halflings zijn meer kleine mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Citaat uit tolkien, jah ik heb hem als pdfje :D is legaal, ik heb het boek 3 keer :D
Frodo was still in his tweens, as the hobbits called the irresponsible twenties between childhoor and coming of age at thirty-three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Je hebt overigens gelijk dat een hobbit volwassen wordt bij 33, niet bij 50. Ik herinnerde het me incorrect. Je moet dus de leeftijd van een hobbit ongeveer met 18/33 vermenigvuldigen om de bijbehorende leeftijd van een mens te verkrijgen.

Hobbit en halfling worden meestal door elkaar gebruikt, maar op 'hobbit' zit copyright, dus de meeste bedrijven noemen ze halflings. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mmm dan word mijn Dragi maar een uitzondering kwa gedrag.
vind die hobbits uit lord of the rings net een steletje kabouters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Op zondag 04 november 2001 01:12 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
mmm dan word mijn Dragi maar een uitzondering kwa gedrag.
vind die hobbits uit lord of the rings net een steletje kabouters.
Ja ik vindt halflings en hobbits maar saai. Ik bedoel, zo'n gast is bijna de helft van een normale human, en wat krijg je dan als een hobbit tegenover een joekel van een orc staat... dan kan ie een beetje op zijn knieen staan in te rammen :? :P . En lord daemon, ik zag dat jou char elf 100 jaar is, is dit gewoon bij elven of een type foutje of wat, want mijn char wordt ook elf. Is een elf op 100 jaar volwassen, of zijn elfen praktisch onsterfelijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 12:33 schreef Holy_Paladin het volgende:

[..]

Ja ik vindt halflings en hobbits maar saai. Ik bedoel, zo'n gast is bijna de helft van een normale human, en wat krijg je dan als een hobbit tegenover een joekel van een orc staat... dan kan ie een beetje op zijn knieen staan in te rammen :? :P
ja :?
ik denk dat MIJN halfling dan tussen zijn beenen door zou loopen
en een mes in zijn kuiten zou douwen.
ok de orc is nu al wat lager.
en dan een mes in de achterkant van zijn nek.

D&D != vechten
als dat wel zo was dan zou iedereen een half-orc fighter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 12:33 schreef Holy_Paladin het volgende:

[..]

Ja ik vindt halflings en hobbits maar saai. Ik bedoel, zo'n gast is bijna de helft van een normale human, en wat krijg je dan als een hobbit tegenover een joekel van een orc staat... dan kan ie een beetje op zijn knieen staan in te rammen :? :P . En lord daemon, ik zag dat jou char elf 100 jaar is, is dit gewoon bij elven of een type foutje of wat, want mijn char wordt ook elf. Is een elf op 100 jaar volwassen, of zijn elfen praktisch onsterfelijk??
Your knees are mine! zoals Jan Jansen uit BG2 al riep (tis wel een gnome maartoch, gaat om het princiepe :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 12:45 schreef Caspian het volgende:

[..]

Your knees are mine! zoals Jan Jansen uit BG2 al riep (tis wel een gnome maartoch, gaat om het princiepe :P)
lol, Jan Jansen 0wnde zwaaaar.
heb hem echt al alleen om zulk soort uitspraken in de party gehouden (en natuurlijk om zijn zwam verhalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 13:10 schreef StratoS_V2.0 het volgende:

[..]

lol, Jan Jansen 0wnde zwaaaar.
heb hem echt al alleen om zulk soort uitspraken in de party gehouden (en natuurlijk om zijn zwam verhalen)
Jan & Korgan (dwarf fighter)
Ye gonna tell me a story Gnome, if ye knows whats good for ya!

Euhm, ok, well my coussin Fred ( :? ) once fell in love with a dwarven women, she had a very long beard...

Ye shure knows how to picture a women! Let me here the rest of it later.

echt humor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag gehoord dat de priest van onze Dnd groep niet meer mag spelen... ik geloof dat enig gekots en het niet opruimen ermee te maken had... :)
Best jammer, maargoed nu is de groep gereduceerd naar 5 spelers inclusief GM, dus da's op zich handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even over Hobbits en Halflings:

Hobbits en Halflings zijn in wezen hetzelfde. Tolkien spreekt naar mijn weten over beide, waarbij Hobbits de term is die zijzelf gebruiken en halflings de term die gebruikt wordt door de humans, die slechts vage berichten hebben gehoord van hun bestaan. (het concept halfling bestond ookal voor Tolkien)

Echter de halflings in AD&D willen nog wel eens verschillen van de welbekende hobbits, afhankelijk van de campaigne world. Zo willen ze nog al wat crimineler en asocialer zijn (maar wel meestal good). Dat verschil ontstaat waarschijnlijk doordat in de meeste campaigne worlds halflings geen eigen samenleving vormen maar tussen de mensen leven.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat echter uit naar de Kender uit Dragonlance (Tasselhor rulez) Zijn gewoonleuker dan halflings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kender 0wnen zeker :)
mijn halfling thief is ook een klein beetje geinspireert door kender (het kleptomaan gebeuren)

ik heb btw in mijn vorige DnD sesie iets ontiegelijks bruuts gedaan :)
ik MOESt namelijk een tijdje gelden van mijn DM een shadow warrior maken (neem een shadow en maak hem medium sized en geef hem een classe en een briliant energy wapen)
ik maakte met tegenzin een shadow warrior ranger.

de rede dat ik het moest doen was omdat er een brute oorlog van shadows tegen fey bezig is en de DM wou dat de spelers wat input gaven (hij staat over het algemeen verstelt van wat wij kunnen verzinen :) )
dus ik beetje rondlopen met mijn shadow, heb totaal geen idee wat te doen maar hij is chaotic evil en zwaar moordlustig.
dus hij loopt door de bossen en komt een paar elven tegen.
na die waren vrij snel dood :) (mijn warrior heeft CR +10 en kan best wel brute spells at will)
toen kwam ik een groene draag tegen, ik kende alleen shadow dragons (en die zijn bruut powerfull) dus ik ga er heel voorzichtig naar toe (De groene draak sliep dus ik dacht ik doe een coup de grace)
draak word alleen wakker maar kan me niet zien (mijn hide is +20)
maar het is een draak dus hij had me al vrij snel gevonden.
hij is niet bekend met shadows dus vraagt me wat ik ben.
ik vraag of ik er langs mag.
de groene draak gebruikt ff zijn vol arsanaal wapens op mij.
(die shadow warrior heefd dmg_reduction 25/+3 dus doet mij helemaal niks (draak was adult) )
dus ik begin te lachen en geef hem een paar meppen met mijn zwaardje.
de draak spuugt zuur op mij, had ik ook al geen last van.
toen vloog de draak maar omhoog en ging hoveren in de lucht.
ik had geen mogelijkheid om bij hem te komen dus ik vroeg hem spottent of hij nou het sterkste was wat er hier voorkwam.
de groene draak en ik praten wat en we besluiten elkaar te helpen. (waarom vraag je meschien, nou heel simpel die groene draak kan gewoon weg vliegen dus dood maken kan ik hem niet en die groene draak weet wel een boel over deze plane. en ik ben weer handig voor die draak omdat hij nog wel een paar draken weet die best wel een leuke plek hebben waar hij zou kunnen wonen :) )
zo gezecht zo gedaan. de draak vliegt mij naar het lair van een huge green dragon.
om dat ik nu natuurlijk denk dat alle draken op deze plane mietjes zijn loop ik gewoon naar binnen.
de huge green dragon vraagt mij wie ik ben en of ik niet ff will op flikker uit zijn lair.
ik begin alleen maar maniacaal te laggen en ren op hem af.
hij spuugt zuur weer zonder effect en zijn hele arsanaal klauwen en vleugels en bijt enzo zonder ook maar effect te hebben (ok ok hij dee me 10 scahde over heel het gevecht >:) )
natuurlijk zijn draken niet stom en hij vliegt snel de cave uit.
groene draak was hem al aan het opwachten en duwt hem tegen de grond. (wat hij makkelijk kon want briliant energy enchantment doet schade aan strength)
ik finish de huge green dragon en green dragon buddy heeft niew lair :) en brute treasure.
na een tijdje kwammen we op het idee om een kleine stad aan te vallen daggerkeep genaamd (dit was de stad waar we eigenlijk met DnD'n begonnen dus best wel cool om daar terug te komen)
dus draak en ik op zijn rug vliegen er naartoe.
ik heb ons invisable gemaakt dus niemand ziet ons,
ik vermoord iedereen in het paleis. (dit was echt een small town dus voor iemand over lvl 20 wizards ofzo begint te praten de hoogste wizard was daar 12 en iedereen sliep :) )
nadat we alle lichamen op een hoop gelegd hebben in de kamer met het balkon plannen we om een klein toneel stukje op te voeren.
ik kleed me aan als een wizard en gebruik een hat of disgeushe om me te veranderen. (normaale vorm ben ik zwart)
dus ik sla bruut alarm en begin de green dragon weg te jagen met een short sword wat een guard bij had :)
natuurlijk ff wachten tot er hulp komt en de draak vliegt weg.
ik vertel dat ik net te laat was om de draak te stoppen enzo en na een boel gepraat will bijna iedereen mij wel als nieuwe lijder van de stad. (ja klinkt raar maar ik wil dit niet te lang maken)
maar de paladins (er staat daar een temple of heioneus en die is best groot) zijn het er niet echt mee eens en beginen te blaten dat ze zelf de draak best aankunnen en dat de copper dragon vlak bij de stad ons wel zal bescheremn (pc hebben een paar maanden geleden gezorgtg dat die copper draak de stad hielp, das dus echt cool)
dus mijn shadow is bruut pissed. (hij krijgt van de draak les in hoe je een beetje politiek doet enzo anders is zijn antwoord op alles zwaart trekken en killen)
dus volgende nacht vlieg ik op de draak naar de temple en vermoord daar het hoofd van de paladins daar en breng het lijk naar de draak. (geloof me ik kan dat zonder gezien te worden :) )
draak gaat ff lekker op lichaam knabelen en gooit het lichaam op de grote markt.
daarna gaan we naar de grot van de copper dragon en ik doe mijn ding weer :)
en we gooien het hoofd van de copper dragon een paar dagen later ook op de grote markt.
(hey niemand heeft ooit beweert dat ik en die draak ooit gehoord hadden van dat een best wel simpel persoon zelfs het patroon kan zien :) )
ok ik word dus als leider van de stad gemaakt :)
eerste order die ik maak is om hobgoblins de stad in te laten (op advies van de draak)
en zo begint mijn opbouw van de stad.

ik kan je vertelen dat dit 1 van de bruutste dingen was die ik ooit gedaan had met DnD.
en het coolste is ook dat somige pc's nu opweg zijn naar daggerkeep (pc's die niet weten dat ik het nu over genomen heb. was namelijk een prive sessie)
dus dat word echt nog best wel bruut :)
een boel oude npc's waar we een relatie mee op hebben gebouwd zijn nu geterroriseerd door mijn shadow die het alllemaal een rot zorg zou zijn :)
en waarschijnlijk gaat mijn shadow warrior nu ook een klein beetje op non-actief.
(wat inhoud dat hij gewoon de stad bestuurt en beetje bij beetje leert van de green dragon. de stad groeit uit tot een stad waar monsters en andere evil wezens een safe haven hebben enzo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou StratoS, da's een flink verhaal joh... hehehe... :P
Maargoed.. iemand nog iets BOEIENDS meegemaakt op het gebied van DnD??? ;)
Nee hoor, geintje, ik zit te fokken met je hoofd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar zijn wij nou helemaal mee bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gast, haal da gamez en gmz uit je naam als je de game der gamez: AD&D nog niet eens kent....en ga aub eerst het topic doorlezen voor je gaat vragen waar het over gaat...

thnx in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Op zondag 04 november 2001 00:59 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
Citaat uit tolkien, jah ik heb hem als pdfje :D is legaal, ik heb het boek 3 keer :D
[..]
Ik heb de alle boeken van Tolkien, plus de hele zooi nog eens op PC , die man is gewoon geweldig, jammer dat ie al de pijp uit is :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 20:44 schreef Holy_Paladin het volgende:

[..]

Ik heb de alle boeken van Tolkien, plus de hele zooi nog eens op PC , die man is gewoon geweldig, jammer dat ie al de pijp uit is :'( .
ach we hebben altijd Salvador nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Zo, ik ben er weer. :)

Mijn computer lag in puin en was bezig met wat leerstof voor school en opdrachten.

Het gaat lekker met het roleplay topic en de start is binnenkort te verwachten. Ik zal jullie allemaal nauwlettend gaan volgen.

Zaterdag een coole sessie gehad.

Een voorbeeldje: Evil staat voor een potentiële trap die opgehangen is met 2 touwen tussen 2 bomen. Er zit nog veel struikgewas omheen.

Hij schiet het eerste touw eraf en begint met zijn magic arrow die steeds weer in zijn quiver "spawnt" op het tweede touw te schieten. Hij schiet een stuk of 20x mis en begint zich een beetje te irriteren. Naarmate hij vaker mis schiet loopt Lonar rustig naar Evil toe en blijft vlak achter hem staan. Hij spant zijn boog en schiet over zijn hoofd het tweede touw kapot, waarop hij Evil van onder tot boven uitlacht. De hele party lacht mee en Evil schaamt zich kapot.

Echt lachen. :D

Ik miste nog een God die riep: Humiliation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had vandaag mijn eerste D&D sessie, speelde daar (hoe kan het ook anders) een paladijn.
Wordt de party s'nachts door een groep speciale spiked gargoyles aangevallen. Ze vliegen dus boven ons, schieten met hun 'spikes' op ons (elke beurt 2 aanvallen), gooien stinking clouds en doen een of andere enge flame attack waarin ze een soort vuurbal gooien.
Goed, onze dwerg, die gaat met pijl en boog schieten, want hij ziet in het donker.
De tovenaar kan bij minder licht nog wat zien en probeert af en toe wat magic missiles maar de gargoyles hebben een te hoge spell resistance.
Toen maar besloten mijn nieuwe char wat nog geen boog had maar nuttig te maken, dus ik vraag de wizard of hij light op mij wil casten, ik drink mijn potion of flight en ik ga als lokale spotlight in de lucht vliegen om ervoor te zorgen dat mijn partymembers die gargoyles kunnen vinden en neerschieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 02:21 schreef [YR]paladin het volgende:
had vandaag mijn eerste D&D sessie, speelde daar (hoe kan het ook anders) een paladijn.
Wordt de party s'nachts door een groep speciale spiked gargoyles aangevallen. Ze vliegen dus boven ons, schieten met hun 'spikes' op ons (elke beurt 2 aanvallen), gooien stinking clouds en doen een of andere enge flame attack waarin ze een soort vuurbal gooien.
Goed, onze dwerg, die gaat met pijl en boog schieten, want hij ziet in het donker.
De tovenaar kan bij minder licht nog wat zien en probeert af en toe wat magic missiles maar de gargoyles hebben een te hoge spell resistance.
Toen maar besloten mijn nieuwe char wat nog geen boog had maar nuttig te maken, dus ik vraag de wizard of hij light op mij wil casten, ik drink mijn potion of flight en ik ga als lokale spotlight in de lucht vliegen om ervoor te zorgen dat mijn partymembers die gargoyles kunnen vinden en neerschieten :)
Je bent net begonnen, 1e playsessie gehad, lvl 1 character. Heb je dan al meteen een potion of flight??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 21:19 schreef TheJoker het volgende:

[..]

Je bent net begonnen, 1e playsessie gehad, lvl 1 character. Heb je dan al meteen een potion of flight??? :?
why not. en btw hoe gaan lvl1 gastjes een steletje super gargouls vernietigen.
als ik me niet vergis hebben die al een dmg reduction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lol mijn shadow warrior raakt steeds verder verzeilt in problemen :)
hij heeft nu die stad totaal onder controle.
heel de stad is vol met hobgoblins en een paar ogres en een clan icegiants en als klap op de vuurpijl een blue dragon (huge)
ook zit er in de stad een zeel sterke mage (die eigenlijk nooit uit zijn toren komt :) die mij zeg maar traint en advies geeft)
nu will ik dus alle fay (voor wie het niet weet dit zijn feetjes en elfjes enzo) uitroeien met mijn leger.
heb maar 1 probleem een huge silver dragon is het daar niet mee eens :)
dus nu moet ik dus 1 of ander super wapen vinden om hem mee te verslaan. (tis leuk dat ik een zwaard heb met die briliant energy enchantment, maar dat weet die deraak dus al dus die zal er op berekend zijn)
maar die tovenaar heeft dus met legend lore een super wapen gevonden.
1 probleem.
de rest van de party is ook bezig om dat wapen te bemachtigen (om alle shadows uit te roeien :) )
nu kwam mijn DM met een heel cool plan.
ik wou namelijk met mijn shadow hun kamp (ja er is een heel kamp op geslagen bij die dungeon om dat super wapen te vinden) te infiltreren en samen met hun het te vinden (dungeon is te gevaarlijk voor mij (elder elements zuigen zwaar zelfs als je een best sterk karakter hebt)
dus mijn DM zij dus dat ik om het intergreren echt te houden (geen van de andere mensen wist nog van dit plan)
een nep char sheat te maken waar al mijn shadow dingen niet bij stonden. (dus gewoon een sheat van een level 5 ranger (inplaats van een level 5 shadow warrior ranger)
dus nu moet ik niet alleen roleplayen dat ik een shadow warrior ben maar ook nog roleplayen dat ik een gewoone ranger roleplay :)
dit word dus echt heel cool.
1 extra probleem is dat er in dat kamp dus ook fey zijn.
(mijn char HAAAT fey) dus ik heb met de DM afgesproken dat als ik met zo'n fey alleen ben dat ik een wil save moet maken om mezelf te beheersen.
fail ik de save dan probeer ik automaties om de fey te finger of deathen. (dit zijn 2 rolls voor de DM en dan kan hij gewoon tegen de pc met een fey char zeggen dat hij opeens dood neer valt. of niet natuurlijk :) )
het moeilijkste word nog wel om te zorgen dat ik geen schade krijg. want ik kan mijn damage reduction niet verbergen dus ik zal moeten zorgen dat ik geen schade krijg.
krijg ik wel schade dan heb ik afgesproken dat ik dat gewoon invul op mijn blad. (Zodat niemand argwaan krijgt)
maar als iemand mij zou proberen te healen dan merkt hij wel dat ik helemaal niet gewond was.

meschien dat somige van jullie dit weer geen echt DnD vinden maar ik vind het echt super cool.
roleplaying on the edge :)
ik verheug me nu al op het gezicht van de andere als we dat zwaard vinden en de lvl5 ranger begint opeens satanies te lachen en begint cloudkills te strooien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07-2022

GaiusBertus

aka Gajes

Ik vind het iig een supercool verhaal worden, ben benieuwd hoe het afloopt :)

Zelf ga ik dit weekend voor het eerst als alles nog volgens plan verloopt 3rd Edition spelen, ik mag een level 15 (!) character maken, dit omdat de DM zei dat ik zo dus alle mogelijkheden van extra rassen en zo van 3rd Edition kan zien, maar ik denk dat ik gewoon een normale human rogue/assassin maak. Ik weet alleen totaal nog niet waar ik op moet letten, want het gaat de eerste keer worden dat ik een 3rd Edition char ga maken, dus ik ben benieuwd. En ik ga nu maar eens aan de slag :)

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Assasins roeleren de pan uit :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuke campaign LD :)

en Sorcerer@

leuk he? Evangelion :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d'oh, post ik in de verkeerde thread (ben beetje moe, vandaar)

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Takel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verklaring voor het aantreffen van dit topic in de negende laag van de hel van spielerij?? --> GoT RPG :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 22:32 schreef StratoS_V2.0 het volgende:

[..]

why not. en btw hoe gaan lvl1 gastjes een steletje super gargouls vernietigen.
als ik me niet vergis hebben die al een dmg reduction.
zei ik 1st level? neeeuh :) 6de :) ze waren hun cleric kwijt en ik mocht invallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 20:16 schreef [YR]paladin het volgende:

[..]

zei ik 1st level? neeeuh :) 6de :) ze waren hun cleric kwijt en ik mocht invallen :)
ok, dat verklaart een hoop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op maandag 12 november 2001 20:10 schreef TheJoker het volgende:
Verklaring voor het aantreffen van dit topic in de negende laag van de hel van spielerij?? --> GoT RPG :D
Hm, de negende pas? Dan had 'ie er nog 657 te gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Vanaf de negende is ie nu belandt in de 10de. Damn volgens mij zitten alle D&D-spelers alleen nog maar in forums te spelen. Real-life is toch echt geen zak aan blijkbaar. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heh wat is Real Life? :) GoT has now officialy beaten RL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mm mijn shadow is nu dood.
achja high stakes high losses.
wat wel cool is is dat mijn DM nu mij en nog 2 mensen
heeft uit gekozen om evil overlords te spelen.
waarom?
omdat hij zelf geen tijd heeft om er 1 te spelen enzo
en PC's zijn toch altijd sterker dan npc's en de DM wou eens wat evil caracters met echte macht hebben.
dus wij mochten ff een paar rassen kiezen en kregen DM blessed stats :P :P
zelf heb ik nu een yuan ti (pureblood) wizard met echt bruut hoge stats.
en we hebben ook al vrij goede magische items.
ring of change self, dancing scimitar, unholy mighty composotid long bow,cloak of dinges(ben woord ff kwijt maar geeft 50% miss kans)

de andere is een half fiend fighter met een bruute bijl.
en een drow priest of lolth :)

wij 3'n moeten nu samen of alleen een soort macht worden.
(we beginnen wel op level1)
uiteraard mogen de andere spelers niks van deze karakters weten. (zodat de lvl 13 en 14 char's niet opeens besluiten om voor no reason at all naar de stad te reizen waar wij zitten)

zelf ben ik eerst vanplan om een boel geld te krijgen en dan een mordekains instant tower te maken.
die midden in de woestijn neer te kwakken en dan een soort leger van slaven rond laten woonen. (onder leiding van de priest en half fiend)

het verhaal waar we vandaan komen en wie we zijn is er zelfs. (wel beetje korny maar ok)
we horen een soort elite troepen te zijn van een ondergrondse stad, en nu moeten wij onszelf bewijzen door machtig te worden.

natuurlijk hebben we zelf alle onze drijfveer.
mijn yuan ti mage will zo veel mogelijk magie krijgen.
de half fiend will alle elven dood maken. (surface elves dan :) )
en de drow weet het nog niet echt maar vind het plan van alle elven dood te maken wel leuk. (nadat ik hem heb verteld dat drow best wel een hekel aan elven hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Real Life...dan bedoel ik gewoon om een tafeltje D&D'en met een paar vrienden en bitterballen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op woensdag 14 november 2001 18:44 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Real Life...dan bedoel ik gewoon om een tafeltje D&D'en met een paar vrienden en bitterballen. ;)
Bitterballen! Wat een hemels idee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff offtopic :) =>

zijn er mensen uit Roermond die DnD 3e spelen.. of willen gaan spelen ?? ik wil het graag gaan spelen maar dat gaat zo slecht in je eentje :P...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Vraag eesn op school na (Als je daar nog op zit tenminste). Zijn vast wel mensen die meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja daar dacht mij ook al aan alleen is het wel handig om meteen een paar ventjes te hebben die er wat van snappen en niet meteen met 8 n00bies te beginnen...

is er geen site ofzo waar je mensen kan vinden die in je omgeving spelen ofzo ? dat zou wel ultiem handug zijn :P

en probeer maar eens een paar mensen enthousiast maken voor zoiets .. moet wel lukken ken er een paar die zowieso wel meedoen... maar ik denk dat het het moeilijkst is om een DM te vinden... ik wil toch liever speler zijn :)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ach, dan moet je het DM-en gewoon wisselen.

• Ivo

Ivo

Ff iets anders: Wat is een cantrip zoals Dura die probeerde te casten in de campaign?

• PsyFlash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 15:45
Op donderdag 15 november 2001 09:07 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Ff iets anders: Wat is een cantrip zoals Dura die probeerde te casten in de campaign?
Een cantrip is een spreuk, die binnen adnd maar 1 spellpoint cost (of als je aan spellslots doet is geloof ik vier cantrips voor een 1e level spelslot)

Maar goed, het houd in de Magiër een klein "truukje" doet. dit zijn hele zwakke vormen van magie.. en je kunt het het beste met goochelen vergelijken.

Tijdens een van onze adnd sessies heb ik het ooit "very very limited wish" genoemd. In prencipe ligt het effect van een cantrip dus niet vast. Een voorbeeld is bij het dobbelen door middel van magie bepalen op welke cijfers de dobbelsteen valt. of een muntje uit iemands oor toveren.
Andere effecten kunnen worden bedacht

• Coffeemonster
Op donderdag 15 november 2001 09:07 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Bij onze groep beschouwen we een cantrip als een zeer eenvoudige spreuk die niet omvat wordt in een andere bestaande spreuk. Het effect is ook minimaal, zoals bijvoorbeeld kleine lichtballetjes in de lucht laten dansen enzo, of met een heel klein zuchtje wind een beetje stof laten opwaaien. Lijkt nutteloos, maar in sommige gevallen heeft het meer effect dan een high-level spreuk. Het is maar net hoe je het gebruikt (creativiteit is toch de essentie van een wizard? :)).

In afwachting van IceStorm ben ik gisteravond maar weer 'real-life AD&D' wezen spelen :P. Alleen ben ik gisteren m'n character kwijtgeraakt :'(. Maar ja, een sharpshooter in Planescape heeft best wel problemen om aan pijlen te komen. Shit happens, dus maar weer een nieuw character bouwen. Kijken wat we deze keer gaan maken.

Ach, het adventure is wel leuk, maar erg pittig. Beetje puzzeltje oplossen, maar of onze party daar echt goed in is betwijfel ik soms :o. Zeker omdat een van onze partymembers een Arthesian giant is (exacte spelling weet ik niet), die afhankelijk van zijn stemming good-, neutral- of evil-aligned is. Hij heeft ons al eens leeggeroofd in een evil bui. En hij is erg dom en lomp, wat het er ook lekker op maakt. Tja, had hij maar niet gereïncarneerd moeten worden met een cursed scroll of resurrection :).

Planescape is wel leuk, maar erg lastig als je er niet zoveel van weet. Ach, als er iets misgaat, kan je je altijd verschuilen achter het feit dat je clueless bent :)
Op woensdag 14 november 2001 18:44 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Bitterballen? Zonder ons traditionele luchtig toetje (aardbei en banaan, 3 pakken voor 6 personen :9) bij het eten geen AD&D :P

• Ivo

Ivo

Bah! Dat hoort zich gezond aan. >:)

Verwijderd

ben ik weer :P
ik ga nu over een tijdje beginnen... ik ga dus ergens een player handbook en een dungeon master handbook halen..(Weet iemand een winkel in de buurt van Roermond??) nu vraag ik me welke maps het fijnste zijn om mee te beginnen ?? of werelden of whatever :) you weet wat i bedoel :)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Hoe bedoel je maps? :?

Bedoel je pre-made adventrues? Pre-made adventrues zijn voor mietjes. :) Het is veel leuker om als DM zelf een adventure te bouwen dan om een of andere pre-made zut voor te gaan lezen.
Ach, als er iets misgaat, kan je je altijd verschuilen achter het feit dat je clueless bent.
Hey, ya clueless berk, haven't ya heard the chant yet, or what? Will ya keep rattling yer bone-box at me?

• Ivo

Ivo

Volgens mij bedoelt ie de wereld waarin gespeeld wordt. Wij spelen in Forgotten Realms, maar je kan altijd zelf iets bedenken. Andere alternatieven zijn Ravenloft, Middle-Earth en dergelijke.

• GaiusBertus
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07-2022

GaiusBertus

aka Gajes

Op donderdag 15 november 2001 16:11 schreef Lord Daemon het volgende:
Hey, ya clueless berk, haven't ya heard the chant yet, or what? Will ya keep rattling yer bone-box at me?
Or else you can sod off you sodding sod! ;)

Morgenavond zal ik weer gaan DMen... Ik heb er weer zin in! :) Als het leuk is gegaan post ik hier misschien nog wat...

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

• Coffeemonster
Op donderdag 15 november 2001 16:11 schreef Lord Daemon het volgende:
LOL :D. Bij ons is het soms meer:

"He meneer, waarom roept u de hele tijd getallen?"

"Goh, wat aardig dat die imp me een biertje aanbiedt"

"Waarom rent iedereen weg voor die dame?"

:P

Verwijderd

zucht nu moet ik dadelijk beginnen met D&D met een groepje complete n00bs.. dat zal lastig worden.. heeft er iemand ideeën over hoe je spelers vind bij jouw in de stad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op sommige sites staan AD&D 3de edition en andere weer D&D 3de edition hier zit toch geen verschil tussen ofwel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Op vrijdag 16 november 2001 11:48 schreef DaRalph het volgende:
op sommige sites staan AD&D 3de edition en andere weer D&D 3de edition hier zit toch geen verschil tussen ofwel ?
Nee in prencipe is de eerste gewoon fout.
eerst had je d&d (dungeons and dragons 1st edition)
toen ad&d (advanced dungeons and dragons; a.k.a. 2nd edition)
en tot slot weer d&d 3th edition.

ad&n is altijd 2nd, tenzij er dus 3e achter staat maar dan bedoelen ze dus d&d *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen die spelers zoeken? Ik heb wel interesse om D&D te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je in roermond woont en ervaring hebt ben je zeer welkom :) (kleine kans :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb trouwens een filmpje gevonden over D&D .. maar uuhm.. sommige zeggen dat het geen bordspel is .. maar wat doet dat bord daar dan :P

url: http://www.playdnd.com/demo.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 12:45 schreef DaRalph het volgende:
ik heb trouwens een filmpje gevonden over D&D .. maar uuhm.. sommige zeggen dat het geen bordspel is .. maar wat doet dat bord daar dan :P

url: http://www.playdnd.com/demo.asp
geinig filmpje, en met dat bord:
het is altijd wel handig om een (ruitjes)papier te hebben voor gevechten, zodat je duidelijk ziet waar wie staat enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 12:34 schreef DaRalph het volgende:
als je in roermond woont en ervaring hebt ben je zeer welkom :) (kleine kans :P)
(Mos)Limburg is helaas niet erg dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Op vrijdag 16 november 2001 21:02 schreef conan the librarian het volgende:

[..]

(Mos)Limburg is helaas niet erg dichtbij.
Misschien is het dan wel handig om je woonplaats te vermelden. "The Netherlands" (zoals in je profile staat) is nogal... vaag ;)

Hang anders eens een oproep op bij je lokale spellenwinkel (niet bij de Bart Smit, maar bij een die wat meer gericht is op D&D enzo :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, doordeweeks zit ik altijd in Amsterdam. Weekends af en toe in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmn.. ja dat zou ik kunnen doen maar probleem => we hebben wel zoon spellenwinkel (roermond is klein :() MAAR die heeft geen D&D wel magic kaartspel enzo maar geen D&D of iets dergelijks :( om me boeken te halen moet ik dus weer helemaal naar eindhoven toe ofzo :( nou is dat nog niet zo heel erg.. maar spelers vindne is niet zo makkelijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Op maandag 19 november 2001 waren Lord Daemon en Coffeemonster in het [topic=303955] met de volgende discussie bezig:

Lord Daemon:
Er staat een lijst met goden in de 3rd edition DMG? Ik bedoel -- hoe weten de makers van dat boek nou wat voor goden er in mijn Campaign World zitten?
Coffeemonster:
Goden uit de standaard D&D-werelden? Je hoeft ze natuurlijk niet te gebruiken, maar voor mensen die in de D&D-werelden spelen is dit best wel handig (pre-made adventures, D&D-pockets, Baldur's Gate en co.).
Lord Daemon:
Baldur's Gate en co is niet de 'standaard D&D wereld' maar de Forgotten Realms Campaign setting. Net zo iets als Ravenloft, Birthright of Planescape. Die hebben allemaal andere goden, dus ik snap niet helemaal waarom ze er nou eentje uitkiezen en die in het systeem integreren. Dat zaait toch alleen maar verwarring?
De meeste werelden zijn toch allemaal aparte planes, waar de goden boven staan, of vergis ik me? Mij staat bij dat je dezelfde goden zowel in Forgotten Realms als in Dragonlance als in Planescape tegenkomt. Maar van Birthright ken ik de goden niet (speel ik niet zoveel) en Ravenloft ken ik helemaal niet. Was het gebied waar Birthright zich afspeelt trouwens niet een deel van de Forgotten Realms-wereld?
Op maandag 19 november 2001 13:42 schreef Lord Daemon in het [topic=303955] het volgende:
He, dit is fout, we zijn in de verkeerde topic over D&D aan het lullen. :P
Zal ik hem dan maar goed zetten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Lord Deamon gaf al aan dat veel mensen 3rth edition wel goed vinden, en ook veel mensen het brak vinden.

In principe heeft de 3e editie als voordeel dat het voor n00bs veel makkelijker te leren is. Veel simpeler meer en sneller nieuwe abbillities (leuk voor munchkins en d00ds)

En de DM hoeft veel minder moeite te doen om te bepalen welke regel van toepassing is.

Maar daarin zit nu juist ook de negatieve kant. Ad&d heeft veel meer diepgang, het is op de een of andere manier veel ... "echter". De naam zegt het ook al ADVANCED d&d. terwijl d&d 3rth edition gewoon een nieuwe versie is :P

Kortom, voor nieuwelingen (en powerplayers) is misschien d&d boeiend, lekker snel alles leren en zo. Maar geef mij maar gewoon advanced d&d waar het nog echt om roleplayen gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik ben nu aan het lezen (pas een paar pagina's gehad hoor :) ) en het valt me op dat er zowel duidelijke verbeteringen als duidelijke verslechteringen zijn. Ja, het is goed dat Strength nu niet meer zo'n gare tabel heeft (met die exceptional strength zooi) - en nee, het is niet goed dat je een 19/9/11/9/9/9 character opnieuw mag rollen omdat hij niet powerful genoeg is. :)

Maareh, ik trek nog geen conclusies; ik lees verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me idd voorstellen dat als je al een aantal jaren RP-ed, dat je dan meer hebt aan 2nd edition, vanwege de grotere hoeveelheid regels... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

ik zal hier maar ff posten anders wordt het zo'n zooi in IceStorms topic.

Wanneer gaan we nu eindelijk es beginnen? Ik heb er echt onwijs veel zin in.

En Kramy, ik zal je toch zo veel mogelijk helpen, want ik ben tenslotte een pally, maar als je me en keer laat zitten, hebben we oorlog ;) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 16:03 schreef PsyFlash het volgende:

Maar geef mij maar gewoon advanced d&d waar het nog echt om roleplayen gaat
dit schoot mij ff het verkeerde keel gat in
in jouw verhaaltje probeer je ons dus te vertellen dat als je er meer regels tegenaan gooit je beter kan roleplayen?
dat best wel krom he.
ja ik speel 3de en ja ik ken inderdaad iemand die aan powergainen doet.
maar of er veel ge RP'd word ligt aan de spelers en de DM.
wij spelen nu al zeker een half jaar DnD3de en ons groepje RP't prima.
im mijn ogen is RPen zorgen dat je je char speelt en doet wat hij zou doen.
dat niet heel het spel om combat draait.
dat acties gevolgen hebben voor de wereld.
dat de wereld realisties is. (inpaats van het, "oh jullie 4 lvl 5 personen moeten maar die evil wizard gaat verslaan want onze paladins hebben het veelste druk en ook de campioen vechter van de koning heeft niet zo'n zin. ja maar gelukig dat jullie kwammen anders was de stad tenonder gegaan, aan die evil wizard die precies op een dag rijzen in zijn toren zit omringt door een kamp vol orcen" )

het spel is bij RP'n niet belangrijk het gaat 100% om de spelers.
als een speler will powergainen dat doet hij dat net zo goed bij 2de als bij 3de.

sorry maar ik vind gewoon dat je onzin zit te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
er is trouwens vandaag bij onze DnD sesie iets heel cools gebeurt. :)
dargen een fighter die een eigen smitse heeft en eens een keer een slippertje heeft gemaakt met een celestial. (lang verhaal maar het hat iets te maken dat hij met een klein groepje een pit fiend had verslagen en toen had hij nogal een wilde nacht met een npc member van dat groepje die celestial was)
ik en dargen zaten te praten over zaken (ik hier als in zion de sorcerer die nogal wat probleempjes had.
ff kort uitgelegd.
zion moest voor assassins guild een paar wizards omleggen in andere stad.
zion heeft geld nodig in andere stad om dingen te kopen die nodig waren (veel geld).
zion krijgt contacten bij temple of nerul die hem dat geld geven in ruil voor dat hij zich laat inzweren)
naja nadat hij de klus geklaart had ging hij terug naar zijn eigen stad maar een paar maanden later klopt temple of nerull aan zijn deur of hij ff de high priest of palor will vermoorden.
dat lijkt zion niet zo'n goed idee (nogal machtig man)
temple of nerull geeft hem een maand en anders komt er een heel sterk persoon achter hem aan)
dat is het wel zo'n beetje)
opeens opent er een gate en er stapt een celestial uit.
die zegt dat dargen en ik maar ff moeten mee komen.
wij door gate heen.
staat daar zijn 'vriendin' >:)
ja dargen je kind is geboren een half-celestial.
dargen blij, zion blij voor dargen.
zion krijgt idee.
zion vraagt of hij ff iemand mag spreken over zijn probleempje.
zion komt voor een solar en legt zijn probleem uit.
solar zegt dat hij zion will helpen als zion stopt met werken voor de assassins guild en probeert een beter persoon te worden.
zion krijgt een tijdje om er over na te denken.
na een paar uurtjes ofzo stemt zion toe.
(zijn char was evil maar naar zijn acties kijkend was hij eigenlijk meer neutraal (vandaar ook dat hij uberhaubt het aanbod kreeg))
solar cast een wish en zion is true neutral.
daarna ik en dargen terug naar de prime.
zion naar de temple of palor en verteld over temple of nerull en hun plannen. (zij sturen ff een squad paladins om het 'op te lossen' )
zion daarna naar assassins guild en zegt zijn lidmaatschap op.
normaal is dat geen optie :) maar omdat zion in het bestuur van de assassins zat kan hij het wel doen.
daarna gaat zion naar de seven string harp en huurt heel het gebouw af.
ff half de stad uitgenodigd :) (zion is magiesch advisuur van de koning en dargen is de koninglijke smederij eigenaar)
een bruut feest gevierd voor dargen.
volgende ochtend gaat zion langs de juwelier en koopt een diamand geslepen symbool van celestial bless in een adamantium hangertje versiert met blauwe diamanten en saffieren.
(koste me verdomme 20k maarja het is het waard :) )
en geeft het aan dargen zijn dochter als geboorte kado.
en krijgt te horen dar hij peet oom is geworden van celest (zo heet ze)
de andere peet ooms zijn jurgen een copper dragon (was eerst een human priest of saint cufburth maar na een aanvaring met fizzban was hij een copper dragon)
en taran een argon hound (ofzo iets. deze volgt dargen om het te beschermen)

we zaten echt gewoon een uur te discuseren en praten over hoe de jeugd van dat meisje wel niet zou worden. :)
met als overbescermende peet ooms en vader een steletje high level avonturiers :)

celest "ja ze pesten me op school papie"
dargen (de nu lvl20 fighter) "wat, ik zal wel eens mee gaan")
zion (de lvl20 sorcer) "inderdaad ik ga mee om ze eens wat te vertelen"
jurgen (de lvl20 priest/copper dragon) "ik ook wie aan celest komt, komt aan mij"

lol :)
of als ze oud genoeg is om op adventur te gaan :)
en dat eq mee van haar oome zion en papa :)
(dus een +5 armor en minimaal een wand of disintegration)

ik weet ook al wat ik haar voor haar verjaardag ga geven :)
een brachlet of friends. als ze dan problemen heeft ofzo kan ze altijd dat ding gebruiken om ome zion of papa dargen of ome jurgen te summonen.
(tegen een paar klasgenootjes ofzo die niet aardig zijn :) )
alleen pubertijd kan nog een probleem worden.
dan heb je waarschijnlijk een ome zion die haar constant scry om te kijken of haar vriendje zich op een date wel gedraagt. (en dat kan hij maar beter doen >:) )

maar ik lul al weer veelste lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 14:42 schreef Coffeemonster het volgende:

Op maandag 19 november 2001 waren Lord Daemon en Coffeemonster in het [topic=303955] met de volgende discussie bezig:

De meeste werelden zijn toch allemaal aparte planes, waar de goden boven staan, of vergis ik me? Mij staat bij dat je dezelfde goden zowel in Forgotten Realms als in Dragonlance als in Planescape tegenkomt. Maar van Birthright ken ik de goden niet (speel ik niet zoveel) en Ravenloft ken ik helemaal niet. Was het gebied waar Birthright zich afspeelt trouwens niet een deel van de Forgotten Realms-wereld?
wat ik begrepen heb uit tyranias luck (een boek ) is dat goden idd boven planes enzo staan maar dat ze domeinen hebben waar hun macht het grootst is en dat het als een soort ongescreven regel geld dat goden niet buiten hun eigen domein wat gaan aankloten.

(dit boek is uit de serie over de net god geworden god Finder. ik kan het iedereen aanraden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

De meeste werelden zijn toch allemaal aparte planes, waar de goden boven staan, of vergis ik me?
Je vergist je. In de 2nd edition boeken staan, voor zover ik weet, geen goden. Die zijn in verschillende campaign worlds natuurlijk wel uitgewerkt, maar die campaign worlds hebben verder niets met het 2nd edition systeem te maken.

In 3rd edition lijkt het allemaal ge-integreerd te zijn, en dat is erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Ik meende toch te lezen dat het een misvatting is dat de verschillende werelden aparte planes zijn. Ze bevinden zich haast allemaal (bij planescape is het dan bijv weer anders) vnl op de Prime Material Plane. Dan kwam er iets wazigs over dat ze in verschillende orbs ofzo op die plane zitten, maar hoe dat psies zit weet ik zo niet meer.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op dinsdag 20 november 2001 11:21 schreef DarkX het volgende:
Ik meende toch te lezen dat het een misvatting is dat de verschillende werelden aparte planes zijn. Ze bevinden zich haast allemaal (bij planescape is het dan bijv weer anders) vnl op de Prime Material Plane. Dan kwam er iets wazigs over dat ze in verschillende orbs ofzo op die plane zitten, maar hoe dat psies zit weet ik zo niet meer.
Volgens mij zijn er, binnen de Planescape Campaign Setting, oneindig veel Prime Material Planes; maar het zou er ook een kunnen zijn met heel veel werelden, dat weet ik niet zeker.

Echter, AD&D impliceert niet de Planescape Campign Setting - je kan heel gemakkelijk AD&D-en in een wereld die de enige is die bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
[
Op dinsdag 20 november 2001 13:34 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er, binnen de Planescape Campaign Setting, oneindig veel Prime Material Planes; maar het zou er ook een kunnen zijn met heel veel werelden, dat weet ik niet zeker.

Echter, AD&D impliceert niet de Planescape Campign Setting - je kan heel gemakkelijk AD&D-en in een wereld die de enige is die bestaat.
Planes zijn inderdaad een soort dimensies. Velen van jullie kennen waarschijnlijk Sigil, in de Planescape campain. daar waar ze samen zouden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Op dinsdag 20 november 2001 01:14 schreef StratoS_V2.0 het volgende:

[..]

dit schoot mij ff het verkeerde keel gat in
in jouw verhaaltje probeer je ons dus te vertellen dat als je er meer regels tegenaan gooit je beter kan roleplayen?
dat best wel krom he.
ja ik speel 3de en ja ik ken inderdaad iemand die aan powergainen doet.
maar of er veel ge RP'd word ligt aan de spelers en de DM.
wij spelen nu al zeker een half jaar DnD3de en ons groepje RP't prima.
im mijn ogen is RPen zorgen dat je je char speelt en doet wat hij zou doen.
dat niet heel het spel om combat draait.
dat acties gevolgen hebben voor de wereld.
dat de wereld realisties is. (inpaats van het, "oh jullie 4 lvl 5 personen moeten maar die evil wizard gaat verslaan want onze paladins hebben het veelste druk en ook de campioen vechter van de koning heeft niet zo'n zin. ja maar gelukig dat jullie kwammen anders was de stad tenonder gegaan, aan die evil wizard die precies op een dag rijzen in zijn toren zit omringt door een kamp vol orcen" )
het spel is bij RP'n niet belangrijk het gaat 100% om de spelers.
als een speler will powergainen dat doet hij dat net zo goed bij 2de als bij 3de.
no offence meant.
Ik geef slechts mijn mening, over hoe ik adnd en dnd ervaar. Ik zeg niet dat je met dnd niet kunt roleplayen, ik vind dat je met adnd beter kunt roleplayen omdat door al die "regeltjes" je in bepaalde dingen beperkt bent.

Ik speel zelf adnd, met een groep, en met een 2e andere groep hebben we een tijdje dnd 3rth edition gedaan. Dat liep gewoon niet goed. Voor de Dm was het makkelijk en zo, maar we misten gewoon iets. nu doen we daar ook weer adnd.

Zoals ik al zei, gewoon een mening en ik wil niemand afkraken die het daar niet mee eens is.

overigens is je omschrijving van rp-en idd wel zoals ik dat zou opvatten. Namenlijk dat het om je char gaat en niet om hack 'n slash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Wat ik er tot nu toe van gezien heb lijkt D&D 3rd edition mij veel minder roleplay-baar eigenlijk. Allerlei koele dingen die je je character zou kunnen laten doen zijn nu opeens 'feats' geworden - wat dus impliceert dat je ze niet meer kan doen als je die feat niet hebt. Dat is een sterke beperking. Lees ook maar eens helemaal voorin het boek de korte handleiding van Character Creation - je hebt echt al een heel character gemaakt voordat je een keer zijn karakter uit gaat werken, nogal bizar imho. Maar ik geloof dat er verderop een hoofdstuk daarover is, dat moet ik nog lezen, dus alles wat ik zeg is voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Op dinsdag 20 november 2001 13:56 schreef PsyFlash het volgende:
[
[..]

Planes zijn inderdaad een soort dimensies. Velen van jullie kennen waarschijnlijk Sigil, in de Planescape campain. daar waar ze samen zouden komen.
Iets nauwkeuriger (zoals in onze Planescape-campaign, grotendeels uit een kant-en-klaar campaign, dus zal wel in grote lijnen kloppen): Sigil hangt boven een enorme boom, waar alle planes in hangen, en ook nog wat andere stadjes enzo zijn (bv. Crux). Zouden de makers van deze setting soms IT'ers zijn, met hun boomstructuur? :P.
Op dinsdag 20 november 2001 14:17 schreef Lord Daemon het volgende:
Wat ik er tot nu toe van gezien heb lijkt D&D 3rd edition mij veel minder roleplay-baar eigenlijk. Allerlei koele dingen die je je character zou kunnen laten doen zijn nu opeens 'feats' geworden - wat dus impliceert dat je ze niet meer kan doen als je die feat niet hebt. Dat is een sterke beperking. Lees ook maar eens helemaal voorin het boek de korte handleiding van Character Creation - je hebt echt al een heel character gemaakt voordat je een keer zijn karakter uit gaat werken, nogal bizar imho. Maar ik geloof dat er verderop een hoofdstuk daarover is, dat moet ik nog lezen, dus alles wat ik zeg is voorlopig.
Feats als in 'features'? Kan je wat voorbeelden geven? Ik ben dus helemaal niet thuis in D&D 3rd edition, vandaar de vraag. Ben wel nieuwsgierig :).

En over dat bouwen van een character: is het niet mogelijk om het karakter al in je achterhoofd te hebben bij het bouwen?

Misschien wordt het tijd dat we het goede van 2rd edition met het goede van 3rd edition gaan combineren. D&D 2œth edition 8-) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coffeemonster, da's een goed idee. Ik stel voor dat jij dat es effe op je gemakkie gaat doen :P ;) :)
Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.