Dungeons & Dragons (the pen and paper game)

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste
Acties:
  • 4.944 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

"Now we're going to play a really dorky game."
"What, you mean Vampire: The Masquerade?"
"Yes, we're going to LARP!"

Dit uit die briljante persiflage op "Dark Dungeons", waar ergens aan het begin van deze topic volgens mij links naar staan. :)

Mijn character is die van TheJoker en Caspian tegen gekomen toen zij haar elvendorp aandeden op hun reizen.

BlueAngelGoT, zou jouw character er iets voor voelen om zeg maar als vaderfiguur op te treden voor dat lieve blinde elvenmeisje, graag.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 20:26 schreef Lord Daemon het volgende:

Mijn character is die van TheJoker en Caspian tegen gekomen toen zij haar elvendorp aandeden op hun reizen.

BlueAngelGoT, zou jouw character er iets voor voelen om zeg maar als vaderfiguur op te treden voor dat lieve blinde elvenmeisje, graag.
Mijn character, Vincent Alever (A-LI-ver), 25 jaar, staat enigszins sceptisch tegenover LD's character, vind het maar vreemd dat een blind iemand in staat is toch redelijk te leven, en heeft het helemaal niet op het feit dat ze ook nog eens bepaalde vormen van magie kan toepassen.

Nog enkele extra's die mijn character heeft:
* Is gigantisch goed in het werpen van messen
* het weinige dat hij aan magie doet, wordt besteed aan charm en protection spells
* Hij is erg geinteresseerd in techniek e.d. en knutselt soms enige apparaatjes in elkaar die hem kunnen helpen in zijn voorstellingen, maar ook in zijn avonturenleven.
* Hij heeft een fretje bij zich, waar hij ook gaat, genaamd Mo. (Absoluut niet van Boo afgeleid!)
* Hij heeft meestal groen/zwarte kledij aan, heeft zwart, halflang haar, dat hij in een staartje naar achteren bindt, blauwe ogen, een ietwat vooruitstaande onderkaak, een kort baardje
* Hij is voor vrijheid en gelijkheid, maar haalt enigszins zijn voordeel uit de verdeling rijk arm bij zijn optredens
* Soms treedt hij op in tavernes in een stad, gratis en voor niets, zolang de barkeeper maar rondverteld over zijn talent. En zolang hij met humor bezig blijft, wordt die roem geevenaard, maar hij moet niet beginnen aan acteren, want dan breekt het koude zweet hem uit... :)
* Hij gelooft in liefde, geluk en toeval, niet in een god of geloof

* Hij vindt het character van BlueAngelGoT amusant, met zijn geloof, en haalt vaak grapjes uit met de oude man, die waarschijnlijk niet zo door hem worden geaprecieerd, wel door Caspian, LD's character probeert mij te sussen (dit alles met jullie toestemming :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
Okey dan, hier een beetje background van mijn character:

Conradh van Chiray is opgegroeid in een klein stadje. In z'n jonge jaren ontdekte hij dat 'ie aardig goed magie in de vingers kon krijgen, en ging in de leer bij een tovenaar in een naburige stad. Helaas liggen deze twee steden elkaar niet zo, dus Conradh had niet zo'n goede naam in z'n woonplaats.

Conradh merke dat in de streek steeds meer kwade dingen gebeurde (boerderijen overvallen, meer struikrovers, mensen die verdwenen). Maar als hij dit aankaartte bij het stadsbestuur, deden ze er niets aan, onder het mom van: "In de stad gaat het prima, veel handel, veel geld, dus het zal niet mis gaan. En als het mis gaat, huren we wel hulpkrachten in om orde op zaken te stellen.". Conradh vond dit een houding van niets en de mensen in zijn stad begonnen hem de keel uit te hangen. Uiteindelijk is hij uit frustratie vertrokken om te zien of hij zelf de handen uit de mouwen kon steken, in plaats van passief zitten toekijken hoe zijn stad ten gronde zou gaan.

Onderweg kwam hij ergens een groep bards en muzikanten tegen. Conradh had nog geen idee wat zijn plannen waren, en aangezien de muziek de zeden verzacht, mensen tot elkaar brengt, de groep niet van die capsones heet en zo'n groep nog eens wat van de wereld ziet, besloot hij met de groep mee te gaan.

Leeftijd: 21
Alignment: Chaotic good

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echt leuke backgrounds, ik zit gewoon te genieten onder het lezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:45

Bene

list incomprehension

Op dinsdag 23 oktober 2001 18:32 schreef [YR]paladin het volgende:
ow in dat geval ben ik niet evil, doe camarilla :D
kun je vampire ook LARP-en?
Ja hoor, zit een groep of tien in Nederland die vampire live uitspelen. Meestal in de trant van duistere kleding, duister fluisteren en moeilijke plots.

Voorbeeld van hoe het niet moet (Jaja, ook van criticalmiss.com: http://www.criticalmiss.com/backissues/issue5/liveaction1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goeie tekst, goed geschreven, ik ga hem bewaren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Whehe, wat een vet artikel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je de rest lezen, echt humor:

dear dr. Bubbo,
My campaign isn't intresting, can you help me?

well, I did 8 campaigns,
of which lasted
longer than 3 weeks: 1
longer than a year: 0

so I can't help you out,
now ask me about sex,
I cant help you with that either but it's a lot more intresting

Humor!

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik ben nu de "Bastard GM's Handbook" aan het lezen. :P

Laat IceStorm het niet zien! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we dwalen af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Is geen probleem. Dan moet er wel een reden zijn, waarom hij dat wil. Zij wil dan iets leren van zijn godsdienst ofzo.

Hmmm...ik wil ook Vampire spelen na dat artikel. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Omdat zij zo goed kan harp spelen voelt een priester van Apollo zich al snel geroepen haar te helpen haar kunsten aan de mensen te vertonen. Immers, dit prachtige snarenspel zal een priester van Apollo opvatten als iets goddelijks; hij zal dus maar al te graag Desdemona begeleiden door de wereld heen opdat alle ongelovigen deze prachtige openbaring van Apollo te horen kunnen krijgen.

Dat Desdemona zelf niet per se Apollo volgt is bijzaak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Agreed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mmm wat is het idee kwa snelheid van de game?

als het niet al te hoog ligt dan kan ik eigenlijk ook wel mee doen. (heb nu gelukig weer wat meer tijd)

mijn char word dan:

dragi butterfingers
halfling (vooral omdat er iemand in de party zit die halflings niet mag :) )
Male
chaotic neutral/good (in princiepe is hij goed maar omdat hij kleptomaan is en hij ziet wel in dat stelen fout is maarja het glimt zo mooi :) )
rogue (pick-pocket)

bio:
een vrij kleine halfling die uit zijn dorp gegooid is omdat hij nogal te graag alle glinster dingetjes wou hebben :)
hij is zwaar kleptomaan (kleptomanisch?)
en treed soms wel eens op bij cirrcusen als messengooier
daar heeft hij ook de party ontmoet/gaat ontmoeten.
maar gezien hij niet echt sociaal gehect is aan 'the tall ones' zal hij ook wel eens gewoon verdwijnen en zich meschien later weer bij party voeren (perfect excuus om niet te hoeven posten als ik het druk heb)

items: (naja heb nog niemand het zien posten maar ik had al een gear bedacht)

1x light crossbow
20x bolts
6x dagger
1x hooded cloak
1x pack
1x knife belt
(
1x bedroll
5x food
1x bulllight
2x can's o' oil
1x flint 'n steel
1x warm blanket
)

en hij heeft niet echt geld maar nog wel wat sieraden.
maar tis ff afwachten wat voor soort wereld het word om valuta en rijkdom te bepalen.

[edit]
stats & skills

str: ver onder gemiddeld
con: onder gemideld
dex: ver boven gemideld
wis: gemideld
int: onder gemideld
cha: boven gemideld

weapen expertise (dagger)
quick draw
tumble
preform
bluff
escape artist

niet zozeer de d&d versie van de woorden pakken maar meer de globale bedoeling nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dragi butterfingers
halfling (vooral omdat er iemand in de party zit die halflings niet mag )
Ja dat ben ik dus :) Wij krijgen het nog gezellig tezamen, met onze messenwerperij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

O, inventory; ach ja, wat wil je eens bij je hebben. De noodzakelijke stuff als kleren en zo (jurken van redelijke kwaliteit, zinnige laarzen, dus niet van die hoge-hakken stuff, ondergoed, kousen, bordeaux-rode mantel met capuchon), riem met belt knife, rugzak, lichte stok om mee te tikken, redelijk kleine harp, tondeldoos, eten.

O, enne we doen niet aan spell books of spell components, dat zeg ik maar even. :)

Mijn character spreekt redelijk wat talen (je moet iets als blinde): elf, human, common, ancient, dryad, halfling.

Nog even haar belangrijkste NWPs:

- Musical Instrument (met name Harp en Clavecimbel)
- Singing
- Dancing
- Ettiquette
- Diplomacy
- Philosophy
- Poetry
- Composition

(Hier zitten zoveel nutteloze bij dat je er nauwelijks over kan zeuren :P )

En ze kan dus een beetje toveren, maar niet al te goed. Goede Balance, Intelligence, Wisdom, Charisma, Beauty.

Desdemona verstaat de kunst zeer goed zich als heel lief en onbeholpen voor te doen, maar vergis je niet; hoewel ze over het algemeen sympathiek is kan ze zeer gevaarlijk zijn. Filosodie: Nietzscheaans. Religie: geen, maar gebruikt graag religieuze symboliek, zoals Apollo en Dionysos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

IceStrom, wanneer open je die topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn infentory:

1 entertainers uitfit
1 set normale kleren (schoenen, ondergoed, broek e.d.)
1 longsword
1 rope
1 grappige hoed
5 maskers
geen eten e.d. (steeld hij wel)

stats
str, laag
con, gemiddeld
dex, iets boven gemiddeld
int, iets boven gemiddeld
wis, onder gemiddeld
cha, ver boven gemiddeld

heel veel perform :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooruit, ik ook maar dan... :)

Itemz:
- 1 rapier
-4 daggers
- entertainer's outfit
- hooded cloak
- normale kledij
- zweep
- touw
- Mo, mijn fret :)
- nog wat andere standaard dingen...

Stats:
Strength: vrij laag, maar niet laag (meer naar gemiddeld toe)
Dex: Boven gemiddelde
Con: laag
Int: boven gemiddelde
wis: gemiddeld
cha: boven gemiddelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey, kan ik ook nog mee doen? of hebben jullie er zo al genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Van mij mag je meedoen hoor. Weet niet of de rest daar problemen mee heeft. Laat IceStorm dat maar bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kk, maar ben nog nie heel erg experienced in AD&D, jammergenoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 20:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Hmm mag ik nog even wachten met het topic. Ik heb even mijn hoofd nodig bij 2 dingen van school (lang verhaal, als het fout afloopt hoor je het wel :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, da's goed Ice... Maar schiet verdomme wel op ;)

Mijn skills:

Bluff, Escape Artist, juist niet Perform :) , Balance, Diplomacy, Disguise, Gather info, Intimidate, Read Lips, Sense Motive, Use rope, Move Silently, Hide

Ik ben trouwens erg benieuwd hoe onze RPG gaat uitpakken :) Eigenlijk wordt het een RPG with an open mind, nietwaar?

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 16:43 schreef Kramy het volgende:
Prima hoor. je moet wel effe gaan bedenken en posten hoe en wat je character zal worden... Maar da's juist leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kk thnx..ik laat men fantasie wel zen vrije loop :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Nog even wat stats van Conradh:

Str: onder gemiddeld
Dex: gemiddeld
Con: iets onder gemiddeld
Int: best wel goed
Wis: gemiddeld
Cha: gemiddeld

NWP's:
Reading/writing
Spellcraft
Navigation
Cooking (hobby)
Brewing (ook hobby)

Qua spells is hij een beetje een manusje-van-alles, hoewel hij niet zo snel spells uit de necromancy-school zal casten.

Inventory:
Blauw/wit/zwarte robe
Bruine laarzen
Bruine riem
Hooded Cloak tegen regen enzo
Staff (weapon proficiency)
Belt knife
Standaard zut als spellbook (duh!), flint and steel, 2 touwen, rugzak, dekens, en een handje goud wat 'ie gespaard had.

beginnen we trouwens op level 1? Is wel handig om te weten voor de spellcasters (hoeveel spells enzo).
Op donderdag 25 oktober 2001 16:43 schreef Kramy het volgende:
Gefeliciteerd Kramy. En wat mij betreft ben je welkom.

[off-topic]
Caspian, heb je nog wel zin om te gaan spelen? M'n mailbox blijft zo leeg ;)
[/off-topic]

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:14

Boekster

Naimoholic

Klinkt heel cool. Zou best mee willen doen, als het dan niet echt te veel wordt. Ben wel een newbie in pen n paper d & d .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Het wordt wel vrij veel... laat Icestorm het naar bepalen. :)
beginnen we trouwens op level 1? Is wel handig om te weten voor de spellcasters (hoeveel spells enzo).
Uhm , spells, spells - ik ben voor free-form spell-casting. Jij zegt wat je wil dat je spell doet, Icestorm bepaalt wat ie echt doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn, ik heb waarschijnlijk een invaller voor me nodig omdat ik niet kan posten door de weeks ;(

of we moeten iets verzinnen daarop (doordeweekse weer-wolf, kakkerlak, muis, ofzo? ;) :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 21:57 schreef Coffeemonster het volgende:
[off-topic]
Caspian, heb je nog wel zin om te gaan spelen? M'n mailbox blijft zo leeg ;)
[/off-topic]
sorry, maar ik heb nu nog wat veel aan m'n kop, en ik moet nog met die andere besluiten wanner enzo.

ik kan wel door de weeks, maar dan moet het niet te laat worden, dus het is beter als we het in het weekend doen

sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Op vrijdag 26 oktober 2001 02:11 schreef Lord Daemon het volgende:
Uhm , spells, spells - ik ben voor free-form spell-casting. Jij zegt wat je wil dat je spell doet, Icestorm bepaalt wat ie echt doet.
Is mij prima. Misschien kunnen we een beetje jouw EW-spellsysteem aanhouden. Maar het lijkt me wel dat we moeten bepalen op welk level we beginnen, zodat we een idee hebben wat we allemaal aan kunnen.
Op vrijdag 26 oktober 2001 10:14 schreef Caspian het volgende:
damn, ik heb waarschijnlijk een invaller voor me nodig omdat ik niet kan posten door de weeks ;(

of we moeten iets verzinnen daarop (doordeweekse weer-wolf, kakkerlak, muis, ofzo? ;) :+ )
Invaller kan, en anders kunnen we het altijd nog zo doen dat jouw karakter tijdelijk non-actief is (kunnen we ook doen als anderen even niet kunnen spelen).
Op vrijdag 26 oktober 2001 10:45 schreef Caspian het volgende:

[..]

sorry, maar ik heb nu nog wat veel aan m'n kop, en ik moet nog met die andere besluiten wanner enzo.

ik kan wel door de weeks, maar dan moet het niet te laat worden, dus het is beter als we het in het weekend doen

sorry
Je hebt wel tijd om je mail te lezen? Het lijkt me dan handiger om het dan via de mail te doen, om forumvervuiling te voorkomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer info over Haldir, Ranger of the North, member of the order of the Shining Star.

Race: Elf
Class: Ranger

Strength: 15
Dexterity: 15
Constitution: 13
Wisdom: 14
Intelligence: 10
Charisma: 11

Ik ben nog bezig met een achtergrondverhaal, het komt hierop neer:

Haldir is een moonelf die vaak alleen is. Hij leeft rond de High Forest, en is geboren in Cormyr. Hij is lid van de misterieuze Orde de "Shining Star" Deze eeuwenoude Orde bestaat uit slechts 1 persoon. Het doel is om de wezens in the High Forest en de mensen, elven en halflingen die rond dit bos wonen zonder dat zei dit vaak weten, tegen kwaad en gevaren te beschermen. Het werk is vaak zwaar en ondankbaar maar de waardering voor de Ranger is het zien van het geluk bij de mensen die hij helpt. Als de Ranger ouder wordt kiest hij zelf na een uitvoerige observatie iemand uit die geschikt en bereid is om hem op te volgen. Bij de dood van de Ranger zal deze hem opvolgen en de taak overnemen. Het verhaal is gebaseerd op en samengevat in dit, door mij geschreven gedicht:

Heroes are stars

When in the forest grows the shade
immortal land is torn
No one needs to be afraid
another star is born

When things seem dark and deperate
and shadows grow in size
When one star will fall and fade
another star will rise

And when this star is out of sight
and it gets hard to see
There will appear another light
for stars will always be.

A star can never on his own, shine so very bright.
The heroes that have lived and died
together in the sun unite
and stars reflect his light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07-2022

GaiusBertus

aka Gajes

Gaaf gedicht! *D

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 11:42 schreef GaiusBertus het volgende:
Gaaf gedicht! *D
Ik sluit mij volledig aan met dat stuk gajes.. heel goed.

Oh en wat betreft levels?? ik denk dat we niet met levels en stats en punten moeten werken... zo gaat het immers ook niet in het echt. Iemand heeft alleen veel ervaring, weinig ervaring, of gemiddelde ervaring in bepaalde taken/eigenschappen. En de GM moet maar beslissen wat hij het meest geschikt vind voor de situatie... Ik denk dat we ervan uit moeten gaan dat we al redelijk wat mee hebben gemaakt... ER moet ook rekening worde gehouden met leeftijd (meer ervaring, maar minder souplesse etc)
En qua magic: zekersteweten het EW systeem gebruiken, geschikt gemaakt voor deze RPG... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank u dank u! Ik heb al gemerkt dat het schrijven van een stuk history, karakterbeschrijving, hobbies, etc het inleven in je character vergemakkelijkt.

Ik sluit me verder aan bij the Joker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 14:42 schreef Marnix da Headbanger het volgende:
Ik sluit me verder aan bij the Joker.
The Joker's Wisdom score: 17
Wisdom modifier: +3
heheheh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit hem in Charisma, hoe hoger je Charisma, des te geloofwaardiger je bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Leuk gedicht ja. :) (Ik zou alleen 'deperate' even vervangen door 'desperate'.)

Hmz, waarom heb ik mijn character poetry als NWP gegeven? Dan moet ik straks ook nog dingen gaan verzinnen...
En qua magic: zekersteweten het EW systeem gebruiken, geschikt gemaakt voor deze RPG...
Ok, check. Ik zal dat vandaag doen. Willen we wel of niet met levels werken? Op zich vind ik 't best om 't zonder te doen, maar ik vind 't ook best om 't met te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn char:

nickname: Hanibalus
echte naam: Pjotr Dramus
leeftijd: 39

rase: human
class: fighter

str: ver boven gemiddeld
dex: iets boven gemiddeld
con: iets boven gemiddeld
int: ver onder gemiddeld
wis: iets onder gemiddeld
cha: iets onder gemiddeld

NWP's:
-Navigation
-Brewing of beer (Ben een alcoholist)
-blind fighting
-ambi-dexternity

inventory:
-redelijk wat geld (op mijn veldtochten wel wat verdient als we met ons leger steden hadden veroverd bijvoorbeeld)
-longsword
-shortsword
-dagger
-beetje eten
-paar vaten bier (Heel belangrijk :-P)

achtergrond:

Ik kom van een boerderij in een klein dorpje, maar vond het boerderij leven nix. Ik was toen ook blij dat ik op 17-jarige leeftijd in dienst kon. Het was toen oorlog. Ik ben op vele veldtochten geweest en was op mijn 25ste toen de oorlog was afgelopen al een goeie soldaat. Ik had namelijk heel veel veldtochten meegemaakt. Toen ik terug ging naar mijn dorpje bleek mijn hele familie te zijn vermoord in de oorlog en ik ging alleen op reis. Zo kwam ik een keer bij een paar bards en waar ze optraden was een relletje ontstaan. Ik hield ze rustig onder het optreden en besloot bij de bards te blijven als een soort van bodyguard en zorgde da ze nie overvallen worden (zo ben ik dus bij de party gekomen.) Ik aanbid geen goden, en ben erg dom. Maar wel sterk. Ik ben Neutral.

Alles okay? Ben ik nog iets vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

PAAR VATEN BIER?

Daar loop je mee rond of zo? :? Een vat bier weegt toch wel, als ie een beetje groot is, een paar honderd kilo. Dat neem je echt niet zomaar mee.

[Edit]

Wel een handige character om bij ons te hebben overigens - als ie dat bier thuis laat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar litervaatjes... hij is heel sterk en Vincent (ik dus) vroeg of hij wat voor hem wilde meenemen, want Vincent wordt nog grappiger na een litertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ey domme vraag tussen al dit dungeons & dragons geleuter maar waar kannik die regelboekjes ofsow haluh ? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Mijn poging om het magic system van EW aan te passen zodat het hier nuttig is:

<font size=+1>Wizards</font>

Wizards hebben toegang tot een of meer van de acht scholen van magie. Je moet van tevoren aangeven tot welke scholen je character toegang heeft:

* Conveyance (Alles wat met bewging te maken heeft)
* Divination (Alles wat mer informatie te maken heeft)
* Enchantment (Veranderen van de eigenschappen van een bestaand object)
* Illusion (Voor de gek houden van de zintuigen van wezens)
* Invocation (Het creeeren van objecten)
* Mental (Het be-invloeden of achterhalen van gedachten, emoties ed.)
* MetaMagic (Het be-invloeden van andere spreuken)
* Obliteration (Het vernietigen van dingen)

Ik stel voor dat als we niet met levels werken, een wizard in ieder van deze schools 0 tot 3 sterren mag hebben. Bij 0 sterren mag je geen spells casten, bij 1 spells die in AD&D ongeveer level 1 zouden zijn, bij 2 spells die in AD&D ongeveer level 2 zouden zijn, bij 3 spells die in AD&D ongeveer level 3 a 4 zouden zijn. (In het EW document heb ik een veel uitvoeriger beschrijving staan, pagina 58 en verder, maar dat is niet echt nodig.)

Dan heb je nog 8 skills. Iedere wizard mag in de skills 0 tot 4 sterren hebben. Je krijgt 30 punten om te verdelen (onafhankelijk van hoe veel schools je hebt). Je hoeft geen punten te betalen om 0 sterren te krijgen, 1 punt voor 1 ster, 3 punten voor 2 sterren, 6 punten voor 3 sterren en 10 punten voor 4 sterren. Dit zijn de skills (uit EW):

Duration
Wizards that are good at the duration skill can cast spells that last longer than those of other wizards. Though duration is hardly needed when casting most divination spells, it is of primary importance when erecting magical defences, when enchanting items or when casting mental spells.

Area
The area skill measures the area of effect of a spell. Great strength in this skill will make it possible to create larger effects or to influence more creatures or objects. This skill is quite useless when charming a person or detecting magic on a potion, but great when erecting walls of force or creating large objects.

Range
Casters that have strength in the range skill can effect the world at larger distances. Their spells can be sent flying across large fields where lesser mages first have to approach the enemy. This skill is also of primary importance when trying to affect other planes.

Resistance
This skill measures the resistance a spell has; that is, the ability to absorb physical or magical damage. It also protects against meta-magical attempts to destroy your spells.

Intricacy
Some spells do not require raw power; instead they try to produce subtle effects that need careful attention and great concentration. For these spells, intricacy is needed. This skill is a prime requisite for such effects as influencing the minds of others to change their behaviour, when trying to pick locks or detect traps with magic, when trying to undo magical defences by searching for small weaknesses and for every spell that requires stealth.

Penetration
This skill is an indicator of how penetrating a mage's spells are. It is needed when trying to breach defences, whether magical or physical. A high penetration gives penalties to the enemies' saving throws, while a low one might give bonuses.

Control
This skill allows the mage to change the effects of his spell after the casting. When cast with high control, a fireball might be made larger or smaller, might be given a different colour or temperature, and the mage might even change its course in mid-flight.

Artistry
This last skill is a measure of the artistic ability of the mage. It is very important when casting illusion-like spells, for its believability is based on how well it looks or sounds. Artistry is needed with spells that seem to ask for such talents as painting, sculpturing, musical abilities etc.

De skills geven aan hoe goed je bent in bepaalde aspecten van het spell-casten.

Laten we vervolgens zeggen dat je afhankelijk van hoe goede wizard je bent je 20 tot 80 spell points hebt. Die krijg je er allemaal weer bij als je 8 uur geslapen hebt. Hoeveel spells kost een spell nu? Wel, eerst kijk je van welke school je een spell wilt casten, bijvoorbeeld Divination. Je wil een spell casten van 'power 2' - dus die ongeveer gelijk staat aan een 2e level AD&D spell. Je wilt dat die spell 3 Duration, 2 Area en 1 Penetration heeft. Dan is het totaal aan spell points: 2 * (3 + 2 + 1) = 12, oftewel de power * de som van de skills.

Een voorbeeld. Desdemona.

Desdemona is niet zo'n hele fantastische mage, want ze bezit niet het hele spactrum aan schools. Maar ze is wel vrij goed in Mental.

Conveyance:
Divination: **
Enchantment:
Illusion:
Invocation: *
Mental: ***
MetaMagic: **
Obliteration:

Ze heeft 30 punten voor haar skills. Waar geeft ze die aan uit?

Duration:**
Area:**
Range:**
Resistance:*
Intricacy:****
Penetration:***
Control:**
Artistry:*

Dit kost inderdaad precies 3 + 3 + 3 + 1 + 10 + 6 + 3 + 1 = 30 punten.

Desdemona is geen fantastische mage, maar wel redelijk. Ze heeft 50 spell points.

Stel nu dat ze een of andere bandiet die op het punt staat haar te vermoorden ervan wil overtuigen dat zij erg aardig is; dat mag in dit geval best heftig, dus ze doet een power 3 Mental spell. (Dat mag ze, want ze heeft 3 sterren in mental.) Het moet wel even duren, dus Duration 2, alleen die bandiet, dus Area 1, hij staat dichtbij haar, dus Range 1, een Mental spell is redelijk subtiel, maar deze hoeft niet onopvallend te zijn, dus Inticacy 3, hij moet echt lukken, de rover moet 'm niet resisten, dus Penetration 3, en nog 1 Control om 'm uit te kunnen zetten als dat nodig is.
Totale kost: 3 * (2 + 1 + 1 + 3 + 3 + 1) = 33 spell points. Daar gaat dus meteen een behoorlijk deel van haar spell points, maar dit is dan ook wel een vrij heftige spell.
Ze zou bijvoorbeeld in een andere situatie een 'glowing ball' tevoorschijn kunnen willen roepen: een soort magische toorts die in haar hand verschijnt en daar blijft. Dan zou een Power 1 Invocation spell met 1 Duration en 1 Area hebben volstaan - voor maar 2 spell points. Ze zou 'm niet uit kunnen doen, omdat ze geen Control erin heeft gestopt.

Wat ik aanraad: een volledige wizard neemt in 2 of 3 schools 3 sterren, in 2 of 3 schools 2 sterren, in 2 of 3 schools 1 ster en 60-80 spell points. Een demi-wizard zoals Desdemoma neemt in totaal een ster of 8-10 in schools (Desdemona heeft er 8), en een spell point of 40-60. Een bard neemt een totaal van 5 - 8 sterren (ik denk niet 3 in een school), en een spell point of 20-40. Maar als je het hier niet mee eens bent doe je maar iets anders.

<font size=+1>Priests</font>

Bij een priest werkt het allemaal wat anders. Omdat de god/godin de spells cast heeft een priester minder invloed op de uiteindelijke werking van de spell. Hij heeft dus geen skills. In plaats van schools heeft en priest spheres. Mogelijke spheres zijn: Air, Animal, Bless, Curse, Darkness, Earth, Fire, Healing, Light, Plant, Protection, Ritual, Water en Weather; maar je kan ook zelf iets verzinnen, zoals we hierboven al hadden gedaan voor onze priester van Apollo.

In iedere sphere heeft een priest 1 tot 3 sterren, net zoals een wizard.

Het casten van een spell cost:
Voor een power 1 spell: 1 fatigue point en 1 faith point
Voor een power 2 spell: 2 fatigue points en 2 faith points
Voor een power 3 spell: 4 fatigue points en 4 faith points

Een priester heeft 10-20 fatigue points (afhankelijk van hoe goed hij is, verzin maar wat). Deze komen er weer bij als hij 8 uur geslapen heeft. Een priester heeft 50 faith points; deze komen er niet bij door te slapen, maar door te bidden en dergelijke. Als een priester niet vergeet te bidden, niets doet tegen zijn faith, etcetera, dan krijgt hij aan het einde van de dag net zoveel faith points erbij als hij fatigue points heeft. (Maximum fatigue points, dus 10-20, niet hoeveel hij er op dat moment nog over heeft.) Als hij iets heel goeds doet vooz zijn geloof krijgt hij er veel meer, eventueel over de 50 heen. (Als een priest meer dan 50 faith points heeft krijgt hij bonussen op zijn spells, zoals de GM wil.) Als hij slechte dingen doet (volgens zijn geloof), krijgt hij er geen faith points bij. Als hij erg slechte dingen doet, echt tegen zijn geloof in gaat, dan krijgt hij negatieve faith points - komt hij zo onder de 0, dan kan hij geen spells meer casten totdat hij het goed heeft gemaakt met zijn god. (Een of andere moeilijke of vernederende opdracht uitvoeren is hier natuurlijk voor nodig. :) )

Als een priest een spell wil casten zegt hij wat hij wil dat die spell doet, en welke power hij 'm cast. De GM verzint dan wat er precies gebeurt. Omdat de god de spell cast kan er in uitzonderlijke situaties wel eens iets heel anders gebeuren dan de priest dacht dat er zou gebeuren.

<font size=+1>Bewegingen en/of spreuken?</font>

Spells casten gaat gepaard met het maken van bewegingen en het uitspreken van spreuken, maar het volume waarop gepraat wordt en de heftigheid van de bewegingen mag de priester/tovenaar zelf kiezen. Het is dus niet mogelijk om in een 1-op-1 gesprek onopvallend een spreuk te casten, maar als je met z'n drieen bent en twee zijn met elkaar aan het praten dan kan de derde wel een spreuk casten zonder op te vallen.

Een power 1 spell duurt 5 to 15 seconden om uit te spreken; een power 2 spell duurt 15 seconden tot 30 seconden, en een power 3 spell kost ongeveer een minuut. Spells zijn dus niet direct ontzettend handig in 1-to-1 combat, maar dat is ook wel 'realistisch'.

<font size=+1>Voorkomen dat spell-casters spells casten</font>

Opnieuw uit EW:

Preventing mages from casting spells

There are a number of ways in which one may prevent a mage from casting spells. Firstly, one can tie him up. If you can't move your arms freely, you cannot make the necessary movements to cast a spell. Secondly, one can keep him unconscious, or kill him. In those cases he won't be in the position to do anything. Thirdly, there are a number of herbs, of different strengths, that prevent a magic user from casting if he eats or drinks them. Thus, captured mages are often forced to drink potions made of these herbs. The effects may last, depending on the herb, from anywhere between a few hours and a few days, and there just might be nasty side effects.

Preventing Priests from casting spells

This can be done in exactly the same way as with wizards. However, one thing should be noticed: the priest's god might always decide to cast spells through him even if the priest is in no condition to establish a connection. Gods interfering this directly only happens in very rare circumstances, so no captured priest should have too much hope of this happening.

--------------------------------------------------------------------

Ik denk dat dit wel een werkbaar systeem is dat toch wat duidelijkheid schept. Graag commentaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Overigens ben ik de tofste NWP vergeten. :) Omdat ik er niet nog meer ga nemen gooi ik er dus ook een weg: Poetry.

Welke Desdemona wel moet hebben om de character te worden die ze moet worden is: Seduction.

En dat vooral zo subtiel dat de man (of vrouw) die ze seducte eerder denkt dat hijzelf (zijzelf) de seducende partij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Op vrijdag 26 oktober 2001 21:24 schreef ReV3rEnD het volgende:
ey domme vraag tussen al dit dungeons & dragons geleuter maar waar kannik die regelboekjes ofsow haluh ? :Y)
Er zijn drie belangrijke boeken bij D&D:
* Player's Handbook: Basisregels van D&D: Onmisbaar voor spelen van D&D
* Dungeon Master Guide: Meer gedetailleerde regels en tips voor de gamemaster: degene die het verhaal leidt.
* Monstrous manual: De beestjes :)

Deze kan je halen bij de betere boekenzaak (bv. Scheltema in Amsterdam, en al die boekenzaken met * ) op de gevel), bij de betere spellenzaak (bv. Gamekeeper, Hartenstraat in Amsterdam) of je kan ze via internet bestellen (BOL.com, Amazon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Op vrijdag 26 oktober 2001 18:51 schreef Kramy het volgende:
Mijn char:
...
class: fighter
...
Die hadden we nog niet volgens mij :). Maar we worden wel een party van het goede leven: Bards, bier en lekker eten (bijna Wein, Weib und Gesäng) *D
Op vrijdag 26 oktober 2001 22:22 schreef Lord Daemon een heel verhaal over magic
Flink verhaal, maar ik denk dat ik er wel wat mee kan. Het wordt wel even wennen, omdat ik het AD&D-systeem gewend ben, maar dat maakt het er des te leuker op. Ik zal eens kijken of ik dit weekend iets kan verzinnen voor m'n wizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op vrijdag 26 oktober 2001 23:58 schreef Coffeemonster het volgende:

[..]

Deze kan je halen bij de betere boekenzaak (bv. Scheltema in Amsterdam, en al die boekenzaken met * ) op de gevel), bij de betere spellenzaak (bv. Gamekeeper, Hartenstraat in Amsterdam) of je kan ze via internet bestellen (BOL.com, Amazon).
En het is absoluut niet zo dat er op een of andere manier verkapte warez staan ergens bij die icoontjes hier rechts boven. Dat zou niet kunnen als mod. *D
Flink verhaal, maar ik denk dat ik er wel wat mee kan. Het wordt wel even wennen, omdat ik het AD&D-systeem gewend ben, maar dat maakt het er des te leuker op. Ik zal eens kijken of ik dit weekend iets kan verzinnen voor m'n wizard.
Make it beautiful. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmz..ja ik bedoel vaatjes ja...geen heel grote vaten...gewoon paar litertjes nie al te veel.

BTW LD ik hep je wel door...je wil gewoon nie teveel moeilijk gedichten moeten verzinnen :-) j/k

Thnx voor het systeem da we gaan spelen..weet ik da ook weer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Kleine vaatjes, ok. :) Het leek me al zon' stom gezicht, een vent die met drie reusachtige vaten bier rond loopt.

En qua poetry: tja, ik wil ook wel een andere NWP weggooien hoor, maar Composition en zo passen wat beter bij het muzikale karakter van m'n character.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Critical miss is een prachtsite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echtwel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz wanneer wordt da topic nou geopend? Want ik verveel me :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 20:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op Sunday 28 October 2001 13:54 schreef Kramy het volgende:
hmmz wanneer wordt da topic nou geopend? Want ik verveel me :-)
Ik moet eigenlijk tentamens leren :+ En das nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blah tentamens :-) boring!..BTW sinds wanneer zijn die nodig? volgus vele mensen die ik ken zijn ze helemaal onnuttig en saai en die leren der ook niej voor :-) Dus SCHIET OP MET DA TOPIC :-) want een klein middelbaar school kiendje verveelt zich en wil AD&D-en :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTW LD, komt de naam van jou char misschien van het toneelstuk van shakespeare? van othello? Want die vrouw die vermoord wordt door Othello heet ook Desdemona...klopt da? Of is di gwoon toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op Sunday 28 October 2001 14:11 schreef Kramy het volgende:
blah tentamens :-) boring!..BTW sinds wanneer zijn die nodig? volgus vele mensen die ik ken zijn ze helemaal onnuttig en saai en die leren der ook niej voor :-) Dus SCHIET OP MET DA TOPIC :-) want een klein middelbaar school kiendje verveelt zich en wil AD&D-en :-)
Onnutig en ze leren er niet voor? Wat voor mensen ken jij? Wat doen die voor nutteloze studie? Toegepaste interactie wetenschappen? Educatieve Communicatiekunde? :)
Op Sunday 28 October 2001 14:12 schreef Kramy het volgende:
BTW LD, komt de naam van jou char misschien van het toneelstuk van shakespeare? van othello? Want die vrouw die vermoord wordt door Othello heet ook Desdemona...klopt da? Of is di gwoon toeval?
De naam komt inderdaad uit Othello, maar ik gebruik hem niet omdat mijn character op de character uit Othello lijkt, maar omdat Desdemona zo'n gave naam is. Van de klasse Eleonora, zeg maar. Of, om bij fantasy te blijven, Daenerys Targaryen. (Alleen om die naam al moet je George R R Martin lezen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah ik wist ut wel :-) BTW ze doen geen onnutige studies...ze zitten allemaal op hbo of mbo en veel doen er scheikunde of informatica...maar ze komen allemaal van het VWO af :-) oftewel ze waren gewoon te lam om te gaan leren dus gaan ze maar naar het MBO of HBO :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LD kan jij nie misschien alvast een topic aan maken? ik wil echt beginnen ik verveel me hier de tering... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh, die Kramy... had je al een geschiedenis voor je char gemaakt??? Zo niet, ga dat dan maar es heel snel doen joh ;)

Jah, Icestorm, ik heb binnenkort ook een tentamenweek.. da's flink naadje, ik zit al peentjes te zweten :'( Echt heel klote...

Maargoed... effe blokken en dan is het voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Hmmm, nu zijn er best heel veel peoples die spelen. Is er nu nog ruimte? Can I play?
Dan is alleen net de class die ik wilde spelen er vandoor. Had ook wel een fighter willen zijn. Misschien dan een Pally voor de conflicten met de neutrals zo af en toe?

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Pfff... het worden wel veel characters. Vooruit dan maar he :)

Maareh, wij moeten toch eerst in die topic onze characters posten en zo voordat IceStorm er iets kan doen, dus ik ga straks een topic openen. Om ervoor te zorgen dat dit niet vol komt te staan met onzin zou ik jullie willen vragen om alleen een helemaal uitgewerkt character te posten en verder nog niets totdat IceStorm kan beginnen met GM-en.

Ik zal zo een link posten.

O, en voor de handige reference gooi ik ook het magic-systeem er even in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Hier is 'ie geopend. [topic=303955]

Als iedereen zich houdt aan het schema dat ik voor m'n character heb gemaakt: Graag! Dan is het lekker overzichtelijk. :) En nogmaals, please op IceStorm wachten voordat je meer post dan alleen je character - we kunnen hier verder praten.

(O, onze bards en priest van Apollo: zie mijn verhaaltje over hoe ik bij de party kom, want daar komen jullei in voor :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Kan iemand me ff zeggen wat de NWP's van Priests zijn, want ik heb geen PHB bij de hand of moet ik EW gebruiken? Nou maar hopen dat er niet wordt gespamd in "ons" topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Verzin zelf NWPs, boeit niet of ze bestaan in welk systeem dan ook. :)

[Edit]

Ik post wel ff een lijst (uit EW) om je wat ideeen te geven - maar je verzint echt maar wat je zelf wil hoor. Er zijn duizenden dingen die noch in de PB noch in EW staan en die wel zinnige NWPs zijn.

Acting
Agriculture
Anatomy
Ancient History
Animal Handling
Appraising
Armourer
Astrology
Blacksmithing
Blind Fighting
Bowyer/Fletcher
Bribery
Climbing
Concealment
Cooking
Dancing
Diplomacy
Direction Sense
Disguise
Engineering
Etiquette
Find/Remove Traps
Fire-building
Fishing
Forgery
Gaming
Haggling
Healing
Heraldry
Herbalism
Hiding
Hunting
Intimidation
Intrigue
Juggling
Jumping
Law
Lying/Bluffing
Mapping
Memorization
Mining
Mountaineering
Move silently
Musical Instrument
Navigation
Open locks
Pick pocket
Reading/Writing
Religion
Riding
Rope Use
Running
Seamanship
Seduction
Singing
Sleight of hand
Spellcraft
Storytelling
Survival
Swimming
Tailor
Tolerance
Tracking
Tumbling
Weaponsmithing
Weather Sense

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Kee dan! Ga ik ff m'n char uitwerken. Probeer m morgen af te hebben.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf zit ik erg regelmatig op de geweldige site: http://www.sorcerers.net

Deze site gaat over alles wat met D&D en D&D-based spellen te maken heeft. Je kunt er ook met mensen van de hele wereld online D&D spelen (via mirc-chat) en het is een hele relaxte community so take a look.

Ik, Haldir, ben dus een Ranger, en gezien mijn verhaal ben ik echt iemand van de wildernis. Heb dan ook skills als Wilderness Lore, Nature knowledge en de feat Track. Ook heb ik Listen, Intuit Direction, Spot... Ik draag een studded leather en krijg zodoende automatisch Ambidexterity en Two Weapon fighting, waardoor ik met mijn Long en Short Swords erg sterk ben, krijg nauwelijks Penalties (-2, -2). Vooral Wilderness Lore etc is momenteel, nu we in de Neverwinter Woods zitten, erg handig.

We hebben zelf het Forgotten Realms Campaign Settings book (3rd edition) en dat boek kan ik elke DM aanraden. Bespaard een hoop werk en geeft het spel een extra dimensie en ene heel gedetaileerde wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

post 666.... daar kan ik met mijn good alignment niet tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Replies op posts in de GoT Roleplay topic. :)
Naam: Desdemona Targaryen
Saai hoor Stratos, dat jouw character hetzelfde heet als die van mij :P
Skills:
- Intricacy: *
- Artistry: *
The Joker, toffe character! Maar ik zou wel even er voor zorgen dat hij wat meer heeft dan dit in z'n skills, want zonder Range, Area en Duration wordt spells casten erg lastig. Ik zou er zeker nog een ster of 4 a 7 bij gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 13:09 schreef Lord Daemon het volgende:

The Joker, toffe character! Maar ik zou wel even er voor zorgen dat hij wat meer heeft dan dit in z'n skills, want zonder Range, Area en Duration wordt spells casten erg lastig. Ik zou er zeker nog een ster of 4 a 7 bij gooien.
Thnx, het et meteen effe veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik zag het. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Boekster, leuke character - alleen hoe komt 't dat jij weet dat we in de Forgotten Realms spelen? :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 oktober 2001 13:09 schreef Lord Daemon het volgende:
[..]

Saai hoor Stratos, dat jouw character hetzelfde heet als die van mij :P
lol, ja had jouw text gepakt als template :)
maar is nu al veranderd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik vermoede het al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Hmm, denk dat ik dan je dan best wel gelijk hebt. Even een ander Stadje uit mijn duim zuigen.

edit:
K, heb hem veranderd. Tnx Lord. Niet eens echt over nagedacht.
Heb ook nog wat opmerkingen erbij gezet.
Als er nog meer commentaar is, graag, ben nog maar een newbie.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boekster, vet verhaal joh :)
Kramy, vet verhaal joh :) ;)
Alleenuh, neutral evil, man dan krijg je het moeilijk in het bijzijn van Boekster, tenminste, ALS hij zijn rol goed speelt. (oh ja, en ALS hij een lawful good pally is, want sommige posters hiero zijn nog al vrijdenkend :) , ik ook hoor )

Centraal:

Ik denk dat ik me zeer ga ergeren aan Stratos's character, de kleine halfling rogue:

1) ik HAAT halflings --> ze zijn zo verrekte klein, met die irritante friemel-vingertjes :)
2) hij zal hoogstwaarschijnlijk het geld dat Desdemona, Caspian en ik zeer zuur hebben verdiend gaan jatten, met zijn glinstertjes in zijn krenten... ;)
3) waarschijnlijk is hij een concurrent om rekening mee te houden, als het gaat om messenwerpen...

Jah, dat wordt leuk RP-en :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Ben een paladin of Tyr, dus Lawful ben ik dus eigenlijk al. Denk dat we best wel eens flink ruzie kunnen krijgen.
Vind dat de meeste mensen hele coole backgrounds hebben voor de chars. Kun je een hoop inspiratie uithalen. Complimenten iedereen!

Oh en Joker en Stratos: Als jullie maar niet te snel willen door die concurrentie, want als doelwit heb ik natuurlijk geen armor aan ;) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 oktober 2001 20:05 schreef TheJoker het volgende:
Boekster, vet verhaal joh :)
Kramy, vet verhaal joh :) ;)
Alleenuh, neutral evil, man dan krijg je het moeilijk in het bijzijn van Boekster, tenminste, ALS hij zijn rol goed speelt. (oh ja, en ALS hij een lawful good pally is, want sommige posters hiero zijn nog al vrijdenkend :) , ik ook hoor )

Centraal:

Ik denk dat ik me zeer ga ergeren aan Stratos's character, de kleine halfling rogue:

1) ik HAAT halflings --> ze zijn zo verrekte klein, met die irritante friemel-vingertjes :)
2) hij zal hoogstwaarschijnlijk het geld dat Desdemona, Caspian en ik zeer zuur hebben verdiend gaan jatten, met zijn glinstertjes in zijn krenten... ;)
3) waarschijnlijk is hij een concurrent om rekening mee te houden, als het gaat om messenwerpen...

Jah, dat wordt leuk RP-en :P
ja :)
was niet het orgineele idee ofzo, zat al langer met halfling thief in mijn hoofd maar omdat mijn zion maar steeds bleef leven nooit gebruikt.

maar ik ga het btw wel zo proberen te sturen dat jullie hem wel aardig vinden.
maar ik waarschuw wel dat ik heb gewoon ga RP'n zoals ik hem bedacht heb en dat betekend dat je niet teveel 'short people' jokes moet maken :)
anders kun je best wel een mes in je rug verwachten >:)
maar dan moet je ver gaan hoor want tis eigenlijk een schijterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BTW Lord Deamon,
meschien leuk voor je Desmondea
ze kan zien door het aanvoelen van de lichte magische aura die iedereen toch wel uitstraalt.

daardoor kan ze iedereen in een mmm zeg 30 ft radius 'voelen'
maar stel iemand heeft een magische item bij/aan dan voelt ze dat meteen (grote stijging in het magisch veld)
en als er grote magische dingen gebeuren (brute spell ofzo)
dat ze tijdelijk 'echt' blind is omdat ze een beetje magische overdosis voelt.
en als er natuurlijk ergens magie in gebruik is of gecast word voelt ze dat ook.

meschien leuk idee, do with it as you will.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
meschien word mijn Dragi ook nog compulsief leugenaar maar moet ff kijken hoe het gaat eerst.
(ja i'm making a problem child ermmmm... halfling)

btw die age:100 klopt niet.
kweet niet echt hoe oud halflings kunnen worden
maar ik denk ongeveer zo oud als een normaal mens dus
ik maak hem zeg mmmm 30. (maar behoud wel alle rechten om hem jonger of ouder te maken naarmaten het spel vorderd en er nog geen leeftijd gevraagt is :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Een hlafling wordt volwassen als hij 50 wordt toch? Meen ik mij te herinneren uit The Hobbit. :)
BTW Lord Deamon,
meschien leuk voor je Desmondea
ze kan zien door het aanvoelen van de lichte magische aura die iedereen toch wel uitstraalt.
daardoor kan ze iedereen in een mmm zeg 30 ft radius 'voelen'
maar stel iemand heeft een magische item bij/aan dan voelt ze dat meteen (grote stijging in het magisch veld)
en als er grote magische dingen gebeuren (brute spell ofzo)
dat ze tijdelijk 'echt' blind is omdat ze een beetje magische overdosis voelt.
en als er natuurlijk ergens magie in gebruik is of gecast word voelt ze dat ook.

meschien leuk idee, do with it as you will.
Ik had ergens al geschreven dat ze magie kon aanvoelen, omdat ze anders geen bal had aan metamagid, maar dit is inderdaad wel een tof idee. Ff denken hoe ik dat ga uitwerken. (BTW: Desmondea klinkt meer als een auto dan als een elf :P )

Ik wil dat die blindness toch een redelijke handicap is; maar misschien is het een leuk idee als ze inderdaad:

- Magic kan aanvoelen; maar op zich kan iedere wizard dat denk ik, een spell hoeft niet zichtbaar te zijn. Laten we het, als Icestorm het er mee eens is, zo doen dat onzichtbare magische spells wel gezien kunnen worden door tovenaars, iig tijdens het casten. Als ze redelijk intricate zijn, zoals een charm, kan je ze eigenlijk nauwelijks nog waarnemen nadat ze gecast zijn.
- Emoties kan aanvoelen; ze kan geen wezens lokaliseren die weinig emotie vertonen (behalve door gehoor en zo natuurlijk), maar mensen die emotioneel zijn kan ze al van redelijk afstand aanvoelen. Laten we zeggen: redelijk apathisch: 2 meter; normaal: 5 meter; emotioneel: 10 meter; zeer emotioneel: 25 meter, en Desdemona's emoties verschuiven een beetje in de richting van de gevoelde emotie; extreem emotioneel: 50 meter, en ongewild wordt ook Desdemona sterk beinvloedt door die emotie.

Ze kan dus ook aanvoelen wat voor emoties iemand voelt, maar niet heel erg gedetaileerd of zo. Absoluut geen telepathie of iets dergelijks. Haar belangrijkste zintuigen blijven haar oren en haar tastzin. Maar juist doordat ze in een wereld van emoties leeft is ze heel goed in mental magic, kan ze goed inspelen op emoties maar zal ze zich ook eerder uitdrukken in emoties en zal ze zich daar veel mee bezig houden.

Ik denk persoonlijk niet dat dit nu een heftige upgrade van Desdemona is, maar als iemand vindt dat ze overpowered raakt moet ie t ff zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
denk het niet.
a blade always has a sharp end at both sides - tsun lau (toch?)

stel wij komen een pit fiend tegen ofzo (ff extreem voorbeeld)
oeps overdosis gruwelijke haat.

Dragi "ow, Desmondea is freaking out again, mmm she's trying to rip off the head of pjotr, maybe there is some very fiendish being around"

(lol lees nu pas wat je in GoT topic had gezet en dan klopt het wel dat je eerst Pjotr zijn hoofd er probeert af te schroeven (of dat van dragi) )

leeftijd dragi = 15 dan.
nog vrij jong eigenlijk (18 in normaale mensen jaren)
dit zorgt er voor dat hij nog vrij makkelijk te beinvloeden is. (vandaar ook de lage willpower)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Nee sorry, je las het verkeerd denk ik: een hlafling wordt volwassen als hij vijftig is. Niet vijftien. Een halfling van 15 is ongeveer gelijk aan een mensenkind van 5. Dat lijkt me nauwelijks de bedoeling. :)

Overigens, je hebt niet opgeschreven wat dragi van Desdemona vindt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
woops ok ff wat veranderen dan

leeftijd = 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz ik gaat ook ff wa veranderen, mijn WP's kloppen nog nie want ik hep er nog geen sterretjes bij gezet en ik hep er nog nie bijgezet wa ik van de andere vind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij kon een halfling iets van 400 worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey caspian, kan je plz ff die char van jou posten zoals we allemaal gedan hebben? Want dat is veel overzichtelijker en ik mis nog een boel dignen bij jou bijvoorbeeld: NWP's, WP's, Inventory, Hoe je over de andere denkt, enz ook mag je achtergrond misschien wel iets langer. Plz verander da ff zoda we wat meer over je char weten. Lees die andere eers maar allemaal (als je dat nog niet gedaan hept) dan krijg je in 1 keer zoveel fantasie en inspiratie dat je niet meer kan stoppen met lullen :-) thnx in advance

(edit: Hmmz je zegt da je vroeger gestolen hebt, maar toch is je alignement chatoic good. Ben je dan helemaal genezen van het stelen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Zo, ook even net m'n character gepost in het GoT RolePlay topic. Wat een verhaal zeg, dat topic. Ik denk wel dat dat de non-RPG'ers wel zal afschikken :P. Wel leuke verhalen om te lezen trouwens.

Kramy en Boekster, welkom bij de club :). Als ik nu goed heb geteld, zijn we met 7 man in de party (+ IceStorm als GM). Forse party dus, maar wel leuk.

Helaas (voor dit topic dan, niet voor mij ;)) ben ik volgende week een weekje op vakantie. Ik vrees dat ik heel wat te lezen heb als ik terugkom, als ik zie hoe hard dit topic en het RolePlay-topic gaan. Ik hoop dat jullie het die week zonder mij kunnen doen ;).

En IceStorm: succes met je tentamens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Thanx Coffeemonster :) .
Heb ook mijn blik op de party nog ff toegevoegd, en daarbij kwam de conclusie dat er acht personen in de party zitten.

En Ice succes met die tentamens idd. Hoop dat je het wat beter doet dan ik in mijn proefwerkweek zo af en toe ;) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Standaard zut als spellbook (duh!),
NEE! Geen spellbook! We doen niet aan spellbooks en spell components. :) Wat moet je trouwens met een spellbook in een free-form magic systeem? :? En hoe moet Desdemona ooit spells lezen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Op dinsdag 30 oktober 2001 23:31 schreef Boekster het volgende:
Thanx Coffeemonster :) .
Heb ook mijn blik op de party nog ff toegevoegd, en daarbij kwam de conclusie dat er acht personen in de party zitten.
Ik moet mezelf natuurlijk ook meetellen :o. Inderdaad acht personen.
Op woensdag 31 oktober 2001 00:16 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

NEE! Geen spellbook! We doen niet aan spellbooks en spell components. :) Wat moet je trouwens met een spellbook in een free-form magic systeem? :?
Zit wat in :). Het was eigenlijk meer een automatisme uit de AD&D-regels. Ik zal het maar verwijderen.
En hoe moet Desdemona ooit spells lezen? :P
Braille? :P. Ben je wel even bezig om een spell in je spellbook te zetten als je per letter 1 tot 6 gaatjes moet prikken. En symbolen uitstanzen kost ook best wat tijd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Echt zo'n ontzettende dik braille-boek, ik zie het helemaal voor me. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz komen der ngo meer bij? wordt da nie een beetje druk? nei da ik er heel veel om geef, ik vin ut best maar dan zijn we er met een stuk of 10....damn dan moek veel chars onthouwen :-S maja beslissen jullie maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb idd ook al het probleem dat er een paar mensen zijn waar ik de chars nog van moet lezen en mening vormen etc.
kan niet iemand ff een kort overzicht van part maken.

als in

dragi - thief
caspian - bard
pjotr - fighter

ofzo. of met meschien iets meer info. maar gewoon dat we weten wat de party is.
en meschien ook ff een datum zetten dat nieuwe chars niet meer ge submit mogen worden en meschien max party size?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ehm..da overzicht vin ik nie heel erg nodig opzich, omdat ik alle chars al goed gebestudeerd hep bij het vormen van Pjotrs mening over de andere, maar max party size is goed idee, rond de 10 ofzo? of iets doen van in dit topic hun chars laten posten en dan da ice ofzo de beste en gaafste eruit kiest zoda we der een stuk of 10 of net iets meer hebben..?

Just an idea..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Tien members lijkt me wel het maximum; meer wordt erg onoverzichtelijk. Ik begin er nu al bijna last van te krijgen. Met PsyFlash en Sorcerer@ zitten we al op tien, dus waarom het niet hierbij laten? :)
Op woensdag 31 oktober 2001 13:34 schreef Lord Daemon het volgende:
Echt zo'n ontzettende dik braille-boek, ik zie het helemaal voor me. :P
Is ook erg leuk als andere wizards spells uit haar spellbook willen kopiëren naar hun spellbook. "Wat staat daar???". :P
Op woensdag 31 oktober 2001 20:37 schreef TheJoker in het GoT RolePlay topic het volgende:
BTW. ik stel voor dat het eigenlijke adventure in een ander topic wordt geopend, deze is te rommelig, vol met side-requests die eigenlijk in ons D&D topic thuishoren enzo... Kunnen die sn*kkels die van die domme posts neersmijten dat ze het niet snappen niet gewist worden door een van de mod's ofzo??? Is zo vervelend... :)
Ik zal hier maar antwoorden, omdat het anders daar wel heel erg onoverzichtelijk wordt :).

Ik denk niet dat je voorkomt dat anderen daar in gaan ouwehoeren als je een nieuw topic opent voor het eigenlijke roleplayen. Dat zie je nu al, ondanks Lord Daemon's verzoek bovenaan. Ik weet niet of IceStorm of een andere mod die posts kan verwijderen, maar ik vrees van niet. Negeren lijkt me het beste, dan stoppen ze er vanzelf mee. In het ergste geval kunnen we overschakelen naar een GoT RolePlay e-mailflood :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ja, IceStorm en alle global mods kunnen die posts verwijderen - ik niet dus. :) Laat IceStorm het maar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uncle Figgy's site, met nog meer guides dan alleen GM-en :)

http://members.aol.com/dwcope/start.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op donderdag 01 november 2001 11:46 schreef TheJoker het volgende:

Koel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Op donderdag 01 november 2001 11:46 schreef TheJoker het volgende:

Been there bookmarked that :P. Inderdaad een leuke site.

We beginnen trouwens in het GoT RolePlay Topic nu meer "last" te krijgen van nieuwe belangstellenden dan van onwetende topicverstoorders :D. Blijkbaar vinden veel roleplayers dit topic (D&D the pen and paper game) te lang om te lezen. Als dit zo doorgaat, zitten we straks met 50 man of meer te spelen. Waar stellen we de grens? Zoals ik al eerder zei: tien members lijkt mij al veel. Je blijft anders lang op elkaars reacties wachten, je gaat characters dooor elkaar halen, en het wordt er allemaal niet overzichtelijker op.

Misschien dat er straks twee of meer GoT RolePlay Topics komen. :P Krijgen we straks nog een eigen RolePlaying Forum :D

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.