Dungeons & Dragons (the pen and paper game)

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste
Acties:
  • 4.943 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*kuch* post 500 alweer *kuch*

nee niet echt wat boeiends te melden.
behalve dan dat ik vanmiddag naar de eerste zeeuwse fantasy film ga :) EI
zal later nog eens de url posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaŽs wreed zeg, die twee verhalen van Lord Daemon en Blue-nogwat (sorry :) )

GA zo door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07-2022

GaiusBertus

aka Gajes

Op zondag 14 oktober 2001 12:15 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
*kuch* post 500 alweer *kuch*

nee niet echt wat boeiends te melden.
behalve dan dat ik vanmiddag naar de eerste zeeuwse fantasy film ga :) EI
zal later nog eens de url posten.
Oh ja... Ei, die no-budget film... die wil ik idd ook nog wel eens zien... Dat zal wel op de Elf Fantasy Fair kunnen in 2002...

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:45

Bene

list incomprehension

ei - spelen LARP maatjes in mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dit al eens eerder gepost geloof ik, maar ken het niet meer vinden.... WAAR HEBBEN JULLIE HET OVER?

Zijn jullie nou (fantasy)verhaaltjes aan het schrijven en vertellen of is dit een spel ofzo err?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Dit is een spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 19:23 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Dit is een spel!
Hell yeah!!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 19:23 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Dit is een spel!
Hmmm, daar ging wat mis....

effe off-topic: Ik heb de engelse versie van LOTR gekregen... ik een superstrake, zwarte box :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

De eerste hoofdwet van het role-playen: spelers zijn dommer dan je in je stoutste dromen kan verzinnen. :)

Ik had een hele simpele quest gemaakt, waarvan ik dacht dat 'ie binnen een uurtje of zo wel af kon zijn. De baas van een dievengroepje waar zij al voor gewerkt hadden had twee opdrachten voor hen. De eerste was bewijs vinden dat een zekere priester een relatie had met een zekere (vrouwelijke) innkeeper, zodat hij hem daarmee af kon persen. De tweede was om 3 kilo opium de stad binnen te smokkelen. Dat tweede ging de party te ver, maar 2 van de party-members wouden het eerste wel doen.

Nou had die priester helemaal geen relatie en ging hij 's nachts alleen maar theologie discussieren met die innkeeper, maar dat konden zij niet weten. Als ze gewoon 's avonds af waren gaan luisteren hadden ze het meteen geweten. :) Maar nee, het moet weer moeilijk als het makkelijk kan.

Dus ze gaan inbreken bij die priester thuis terwijl hij in de kerk is. Dat huis staat 3 meter achter de kerk. De thief lockpickt de voordeur en ze gaan naar binnen. Eerst komen ze in de huiskamer; daar jatten ze wat geld, maar bewijs vinden ze niet. (Omdat dat er niet is.) Ze gaan door naar de studeerkamer, die vol ligt met boeken en papieren. Ze bladeren alles door, maar het gaat allemaal over theologie. Er is ook nog een kastje dat op slot zit... dus slopen ze het kastje. Lekker subtiel. Ok, kastje gesloopt; daar zit de financiele administratie van de kerk in en daarnaast nog een boek dat met een slot dicht zit. Ze slopen het boek ( |:( ) en gaan het lezen; helaas was het gecursed door de priest, zodat ze allebei rood beginnen te gloeien en -5 op hun checks krijgen. Bovendien is het boek niet eens boeiend, het is een soort dagboek over de interne politiek van de kerk. Nou ja, dat schiet dus al niet op, maar nu begint het pas. De thief gaat naar boven en doorzoekt de badkamer en de slaapkamer. Hij vindt niets, en besluit het matras te slopen op zoek naar bewijs. Niets. Hij sloopt het bed. Niets. Hij sloopt alles in de slaapkamer. Niets. Kort gezegd gaat hij het hele huis van de priest in elkaar rossen, en hij zoekt zelfs nog naar manieren om het in de fik te steken. Waarom? Geen idee. Echt geen enkel idee, want het was op geen enkele manier nuttig.

Ondertussen had de tweede party-member, de fighter/priest, het gecursde boek in zijn backpack gestopt, en als alles kort en klein geslagen is sneaken ze weg. Ze proberen nog van het rode gloeien af te komen, maar dat lukt niet echt. jammer genoeg voor hen had die priest naast een curse ook een spell op z'n boek zitten waardoor hij het terug kan vinden; en nog jammerder voor hen hebben zij het boek meegenomen. Dus terwijl ze in een bar zitten te bespreken hoe ze van hun curse af gaan komen komt er op eens een priest binnen die onwijs pissed is. En leg dat maar eens uit. >:)

Om een lang verhaal kort te houden: wat eigenlijk een extreem simpele en korte quest was heeft er nu in geresulteerd dat er twee party-members en 5 priesters in de gevangenis zitten om berecht te worden, dat de dievenleider door hen verlinkt is en onwijs kwaad op hen is, dat een derde party member probeert om de guard te helpen het opium te pakken te krijgen (wat helemaal mis gaat gaan omdat het hele opium een hoax is van het lokale adelijke huis om opiumhandelaren in handen te krijgen :P ) en dat een van de belangrijkste religies van de stad ontzettend kwaad op hen is. Jippie. :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 01:13 schreef Lord Daemon het volgende:
De eerste hoofdwet van het role-playen: spelers zijn dommer dan je in je stoutste dromen kan verzinnen. :)
[knip] [verhaal] [/knip]
ik kan het herkennen ja :)
mijn DM heeft me nu ook al verteld dat het niet echt de bedoeling was dat ik het sorcerers guild over nam. :)
die assassination had in iets van 2 a 3 in game dagen moeten gebeuren en we zijn er nu al een in game maand :) lol

[over de film Ei]
heb hem dus net gisteren gezien en hij is echt bruut :)
zeker de moeite waard.
hij is no-budget dus de special affects zijn niet matrix style maar er zitten zeker leuke dingen in verwerkt :) ook veel humor.
ben de url naar de site over de film ff kwijt maar die houden jullie nog te goed.
[/over de film Ei]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 01:13 schreef Lord Daemon het volgende:

knipperdeknip

...gigantisch stuk saaie text... ;) ;) ;) :P

knipperdeknip
Ja dat zal best. Ik heb het zelf ook in enige mate ervaren. Natuurlijk niet zoals jij dat beschrijft, want ik ben niet ZO dom :) .
We liepen in een pre-made adventure crypt in een kamer waar verblindend licht uit scheen. Staat daar een of andere lullige necromancer te staan en te casten op ons. Dus wij hakken maar he... Op een gegeven moment begint hij voor zijn leven te schmechen. Ik stel voor em knock-out te slaan, de pally zegt laathem gaan, de lawful neutral monk zegt kapot slaan die hap. Uiteindelijk slaan we em knock out en ik bind em vast. Op een of andere manier kon de DM dit niet hebben, dus die laat de necromancer met een spreuk zichzelf losmaken. Dit kan niet want je moet kunnen spreken + gebaren maken, maargoed. Mij idee om em mee te nemen en bij de plaatselijke rechter te droppen ging dus jammergenoeg niet door :'O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Op maandag 15 oktober 2001 20:09 schreef TheJoker het volgende:
We liepen in een pre-made adventure crypt in een kamer waar verblindend licht uit scheen. Staat daar een of andere lullige necromancer te staan en te casten op ons. Dus wij hakken maar he... Op een gegeven moment begint hij voor zijn leven te schmechen. Ik stel voor em knock-out te slaan, de pally zegt laathem gaan, de lawful neutral monk zegt kapot slaan die hap. Uiteindelijk slaan we em knock out en ik bind em vast. Op een of andere manier kon de DM dit niet hebben, dus die laat de necromancer met een spreuk zichzelf losmaken. Dit kan niet want je moet kunnen spreken + gebaren maken, maargoed. Mij idee om em mee te nemen en bij de plaatselijke rechter te droppen ging dus jammergenoeg niet door :'O
Wel een vage actie van de DM om de Necromancer eerst voor zijn leven te laten smeken maar dan eigenlijk toch helemaal niet te willen dat hij in leven blijft. Laat je Evil Wizard dan doodgaan terwijl hij iets schreeuwt in de trend van "Foolish mortals, you haven't heard the last of Azarath the Black!" zou ik zeggen... maar goed, wie ben ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

maar goed, wie ben ik
Let me guess... Azarath the Black? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 20:09 schreef TheJoker het volgende:
dus die laat de necromancer met een spreuk zichzelf losmaken. Dit kan niet want je moet kunnen spreken + gebaren maken, maargoed. Mij idee om em mee te nemen en bij de plaatselijke rechter te droppen ging dus jammergenoeg niet door :'O
in 3de kan dat dus mooi wel, (en heeft meer dan 1 keer mijn nek gered)
silent spell en still spel :) prachtige combo.
de spel moet dan wel per abilety 1 spell slot hoger ge rememberd worden (of als je sorcerer bent kun je het gewoon on the fly beslissen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok Straato, maar niet op lvl 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoe weet je dat die evil gozer lvl1 was :)
meschien had hij gewoon knude gegooit met hp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat het een lvl 1 pre-made adventure was...

Maargoed, het doet er ook niet toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
Op dinsdag 16 oktober 2001 10:28 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
hoe weet je dat die evil gozer lvl1 was :)
meschien had hij gewoon knude gegooit met hp :)
Gooien jullie dan ook de HP voor de monsters? Onze DM geeft gewoon de monsters het maximaal aantal HP wat bij het level hoort (bv. level 4 fighter: 32 HP). Scheelt een hoop gegooi en de monsters worden dan niet van die watjes :)

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 13:15 schreef Coffeemonster het volgende:

[..]

Gooien jullie dan ook de HP voor de monsters? Onze DM geeft gewoon de monsters het maximaal aantal HP wat bij het level hoort (bv. level 4 fighter: 32 HP). Scheelt een hoop gegooi en de monsters worden dan niet van die watjes :)
ligt eraan als het een key figure is dan word hij helemaal uitgewerkt en als het gewoon monsters zijn die inprinciepe aleen combat doen dan wor der meestal een educated geuss gemaakt :) maar nooit alleeen maximaal want dan heb je van die leuke personene die dan van elk beest weeten hoeveel hp ze nog over hebben. :(
daarom heeft onze DM ook eens een keer goblins ontworpen met 15 HP :) lol.
was echt wel ff schrikken toen ze niet met 1 MM dood gingen.

ik:ik gooi een MM op de eerste 3, weer 3 dooie meer
DM:umm nee niet echt, ze worden alleen maar pissig en chargen je.
ik:WTF!! damn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Op dinsdag 16 oktober 2001 13:15 schreef Coffeemonster het volgende:
Maar gooi je dan voor alle vijanden HD met d8? Dan zou dus een level 5 mage al 40 hp hebben? Ik doe idd de monsters met d8 maar de 'normalere' NPC's geef ik gewoon de HD die bij hun class horen. Dus een 4de level fighter zou bij met 40 hp hebben en een 5de level mage 20 hp. En dan natuurlijk nog con bonussen :) Als je trolls bijv. een con bonus geeft dan worden ze pas eng (ervan uitgaande dat een troll iets van een con van 21 heeft). Voor draken geldt hetzelfde... zo krijg je niet snel draken met minder dan 200 hp, en zo hoort het, want een draak moet niet snel neergaan :)

Btw, de extreemste draak die tot nu toe ben tegen gekomen (niet in het spel hoor, was gewoon voor de lol gemaakt) was een paragorn great wyrm white dragon die had totaal 583 hp (gerold) en een AC van -19 :9 Als je daar een red dragon van maakt wordt het al helemaal erg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

AC: -19 :?
Hanteren jullie de regels van Baldur's Gate of is dit AD&D? Anders is het niet echt hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Op dinsdag 16 oktober 2001 16:44 schreef BlueAngelGoT het volgende:
AC: -19 :?
Hanteren jullie de regels van Baldur's Gate of is dit AD&D? Anders is het niet echt hoog.
Dit zijn AD&D regels en in de normale regels, ook die van Baldur's Gate, is de normale AC max -10 dus -19 is echt wel enorm hoog hoor :) Of laag eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Uhm... Baldur's Gate hanteert AD&D regels, dus wat bedoel je nou precies? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Op dinsdag 16 oktober 2001 13:40 schreef StratoS_V2.0 het volgende:

[..]

ligt eraan als het een key figure is dan word hij helemaal uitgewerkt en als het gewoon monsters zijn die inprinciepe aleen combat doen dan wor der meestal een educated geuss gemaakt :) maar nooit alleeen maximaal want dan heb je van die leuke personene die dan van elk beest weeten hoeveel hp ze nog over hebben. :(
daarom heeft onze DM ook eens een keer goblins ontworpen met 15 HP :) lol.
was echt wel ff schrikken toen ze niet met 1 MM dood gingen.

ik:ik gooi een MM op de eerste 3, weer 3 dooie meer
DM:umm nee niet echt, ze worden alleen maar pissig en chargen je.
ik:WTF!! damn.
Uiteraard worden key figuren netjes uitgewerkt, maar als het de bedoeling is dat 'ie uit de weg wordt geruimd, heeft 'ie wel het maximaal aantal HP.
Tja, als je niet weet hoeveel HP een monster heeft, ga je erop rossen tot je zeker weet dat je zijn maximaal aantal HP eraf hebt geslagen (als je meerdere attacks of missiles per round hebt dan, anders zie je wel of 'ie het nog doet), dus dat maakt niet veel uit. Tenzij je een monster meer HP geeft. Zeker leuk als players ernaartoe spelen, zoals in je goblin-voorbeeld. Tja, iedere groep z'n gewoontes :).
Op dinsdag 16 oktober 2001 13:53 schreef GaiusBertus het volgende:

[..]

Maar gooi je dan voor alle vijanden HD met d8? Dan zou dus een level 5 mage al 40 hp hebben? Ik doe idd de monsters met d8 maar de 'normalere' NPC's geef ik gewoon de HD die bij hun class horen. Dus een 4de level fighter zou bij met 40 hp hebben en een 5de level mage 20 hp. En dan natuurlijk nog con bonussen :) Als je trolls bijv. een con bonus geeft dan worden ze pas eng (ervan uitgaande dat een troll iets van een con van 21 heeft). Voor draken geldt hetzelfde... zo krijg je niet snel draken met minder dan 200 hp, en zo hoort het, want een draak moet niet snel neergaan :)
Uiteraard wel per class. Mages hebben hun HP toch niet echt nodig als ze goed spelen en een lading protection spells casten. Con-bonus weet ik niet zeker maar ik verwacht van wel (De DM geeft gewoon aan wanneer een beest dood is en niet het aantal HP, en we kijken natuurlijk niet op het blaadje van de DM. Speculeren mag wel ;))
Btw, de extreemste draak die tot nu toe ben tegen gekomen (niet in het spel hoor, was gewoon voor de lol gemaakt) was een paragorn great wyrm white dragon die had totaal 583 hp (gerold) en een AC van -19 :9 Als je daar een red dragon van maakt wordt het al helemaal erg :)
Hmmm, klinkt inderdaad ranzig :P. Draken zijn erg vervelend, zeker als ze goed gespeeld worden (zoals onze DM kan). Maar als je ze niet kan spelen, moet je er niet aan beginnen. Ik heb eens met m'n paladin samen met een samurai een deep dragon in 4 rounds neergerost >:). Door een trap in een drow city werden we in de lair van die draak geteleporteerd (de rest van de party werd ergens anders heengepoeft). We horen dus een zware ademhaling, en we zien een groot oog opengaan. Wij chargen op dat oog, een van ons raakt hem met een 20 en prikt het oog lek. De volgende round klim ik in de poot van dat beest naar z'n schouder toe, terwijl de samurai doorrost (meerdere attacks per round en kiai-attack doet het lekker). Draak sloeg wel wat, maar niet hard genoeg. Derde round gaat die draak zich in z'n snake-form transformeren :? |:(. Not good, want dat kostte hem een round, waarna we het initiative wonnen en hem dood mepten :P.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
na een D&D sesie gisteren kan ik je perfect vertelen hoe een paladin fallen word.
>:)

gisteren is dus onze paladin fallen geworden.
waarom hehe eigenlijk heel simpel.
hij had ooit een black dragon (het tiep word eerst maar eens level 20 en kom dan maar terug)
belooft mij naar die draak te brengen.
om de 1 of andere vage reden zij hij ja (de rede dat hij toen niet meteen fallen was, was omdat ik ook evil ben)
maar toen kwam onze paladin (met int 10) met het super slime plan om met een teleport ring, mij naar die draak te brengen en meteen weer terug te teleporteren (da was het plan dus)
mijn karakter had niet echt zin om naar die draak te gaan.
(goooohhhh wat raar)
dus gebruikte hij zijn braclet of friends (die de DM nu ook gaat aanpassen want een wilsave DC 19 is een beetje hoog om zomaar iemand die je een paar keer gezien hebt naar je toe te teleporten)
ik faal mijn wilsave en sta opeens voor ingang grot :(
ik probeer weg te komen maar hij mept me gewoon knock out.
(level 12 paladin tegen lvl 8 sorcerer, geloof me hij had me zo neer)
hij neemt mij mee de grot in en draak komt.
hij zegt dat hij zijn taak heeft volbracht en will weg teleporteren. ja lukt dus niet.
paladin krijgt 2 keuzes van draak.
of geef zion aan draak (fallen worden) of vecht met de draak (insta-kill)

hij deed dus het eerste en hij is nu fallen.
de humor is dat de eenigste manier hoe hij weer redemption kan krijgen is als hij mij bevrijd van de draak.
jammergenoeg voor hem heeft de draak mij vrij gelaten.
(naja ik moet nu 1 of ander klein opdrachtje doen voor een stelletje mindflayers die de draak helpen (rede dat ring niet werkte was anti-magic field van zoŽn mindflayer)

maar omdat ik dus niet meer gered kan worden, kan die ex-paladin dus ook niet meer redemption krijgen.
en dat vind een black dragon best wel grapig.
en die black dragon gaat ook proberen een blackguard van hem te maken.
ow en onze paladin was nog een gedeelte celestial ook, zal zijn opa Solar leuk vinden dat hij een fallen-palladin is >:)

zo zie je maar weer een draak kan behoorlijk slim zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Oops :o. Niet echt slim ja als paladin zijnde.

Mijn paladin heeft een iets ander probleem. Hij heeft een paar demon princes vrijgelaten (ston stom stom dat ik niet m'n demon lore heb gebruikt als demonslayer |:(), ging toen een keer dood, en stond een tijdje later op als deathknight :o. Wel erg leuk om symbols of death, fireballs en power words te casten >:). Maar goed, de party rost me maar af, want op dat moment is er geen andere oplossing.

Na een week reform ik weer, waarna onze priest een sancturitis (geloof dat dat zo heet; prayer maakt een creature lawful good als 'ie z'n safe failt) op me cast. Ik kan dus weer (met beperkingen) meedoen met de party. Leuk, tot we de eerste demon prince tegenkomen. Al snel cast de demon een dispel magic op me, zodat de sancturitis verdwijnt en ik weer gezellig op de party mag inhakken :P. Tja, de party maakt me weer af (goh...), en uiteindelijk weten ze de prince eronder te krijgen.

Ik vrees dat het nog wel even zal duren tot ik weer een fatsoenlijke paladin word (minimaal een paar demon princes to go :{), en dan zal ik toch echt meer op m'n tellen moeten passen. Maar eerst een week wachten tot ik weer reform :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
damn jullie moeten best wel hoog level zijn.
ik heb wel eens naar die demon princes gekeken enzo maar die ware cr 50 en 60 enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Uhm... Baldur's Gate hanteert AD&D regels, dus wat bedoel je nou precies?
Wij spelen 3rd edition en daarbij is een hogere AC een betere AC. Ik wist dus niet of dat zo in AD&D werd gespeeld. Wel dat het in BG zo wordt gedaan. Daarom was het bij mij ff :? .

Echt fun die paladin! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Is er ooit wel eens iemand een fallen ranger geworden? Volgens mij is dat veel moeilijker om voor elkaar te krijgen dat fallen paly worden... chaotic good ruled dan ook veel meer als alignment dan lawful good vind ik (misschien dan neutral good nog iets cooler en dus mijn favo alignment is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Een fallen ranger worden is erg gemakkelijk hoor; je loopt naar een random iemand toe en maakt 'm dood. :)

Het enige wat ik niet snap is dit: een ranger heeft in feite geen god, dus hoe kan hij fallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Op woensdag 17 oktober 2001 13:39 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
damn jullie moeten best wel hoog level zijn.
ik heb wel eens naar die demon princes gekeken enzo maar die ware cr 50 en 60 enzo.
Mijn paladin is level 24, en de rest van de party is tussen level 20 en level 28 (geloof ik). Maar ja, we spelen dan ook (niet altijd even regelmatig helaas) sinds 1995 8-)

Die demon prince was inderdaad erg irritant. Een bulk hitpoints, behoorlijk wat attacks per round, negative thac0 en flink wat heals gememorized :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Het enige wat ik niet snap is dit: een ranger heeft in feite geen god, dus hoe kan hij fallen?
Hij verraad zijn eigen moraal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoe een ranger fallen kan worden is waarschijnlijk als hij bewust de natuur verwoest (IMHO)
will nog wel eens een evil ranger spelen :)
die het echt heel erg meent als hij tegen iemand zegt dat ze geen rommel moeten maken in het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

dubbelpost ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Hij verraad zijn eigen moraal!
Ja, maar waarom zou hij daardoor powers verliezen? :?

Ik vind het soweiso vaag dat een ranger good moet zijn, ik vind True Neutral ook best logisch eigenlijk. Logischer dan Lawful Good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 21:22 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Ja, maar waarom zou hij daardoor powers verliezen? :?

Ik vind het soweiso vaag dat een ranger good moet zijn, ik vind True Neutral ook best logisch eigenlijk. Logischer dan Lawful Good.
in 3de mag een ranger gewoon elke alignement hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Als de regels je niet bevallen dan tweak je ze toch een beetje. After all, we are tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 22:13 schreef StratoS_V2.0 het volgende:

[..]

in 3de mag een ranger gewoon elke alignement hebben.
Hmmm, een choatic evil ranger die uit sadisme alle eekhoorntjes uit de bomen neerschiet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tordek
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-11-2023
Zo,

Gister zijn we met de groep helemaal opnieuw begonnen met D&D en nu met de echte regels... Vriend van me heeft laatst alle boeken gekocht voor D&D (Players Handbook, Monster Handbook en Dungeon Master Handbook)...

Het is ontzettend cool...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 11:57 schreef conan the librarian het volgende:

[..]

Hmmm, een choatic evil ranger die uit sadisme alle eekhoorntjes uit de bomen neerschiet. :)
nee, dan zie je het denk ik fout.
een choatic evil ranger zou b.v. iedereeen die door 'zijn' bos loopt afschieten.
een ranger is nog steeds een natuur mensen evil of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies. En ik kan het weten, want ik ben Haldir, Ranger of the North, geboren in the High Forest. Ik heb wel een goede alignment en dat hoort bij Rangers, maar evil ranger zijn is best mogelijk, hoewel dit wel zeldzame is. Wel vind ik het triest dat je in 3rd edition ook een Dwarven Paladin als voorbeeld kan spelen, das een beetje jammer.

Ranger spelen is geweldig, veel veelzijdiger dan pure fighters, en Rangers zijn master met 2 weapon fighting.

Ik ben nu level 2, heb een Long Sword en Short Sword in Off-Hand en een long bow. Mijn stats:

Str: 15
Dex: 15
Con: 13
Wis: 14
Int: 10
Cha: 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Als de regels je niet bevallen dan tweak je ze toch een beetje. After all, we are tweakers!
Als de regels je niet bevallen schrijf je toch een nieuw systeem? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 13:06 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Als de regels je niet bevallen schrijf je toch een nieuw systeem? ;)
hehehe er stond nog net geen. 'zie mijn sig bij he' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Op donderdag 18 oktober 2001 12:27 schreef Marnix da Headbanger het volgende:
Wel vind ik het triest dat je in 3rd edition ook een Dwarven Paladin als voorbeeld kan spelen, das een beetje jammer.
Een dwarven paladin vind ik helemaal niet triest... je kan toch best een holy warrior in naam van Morradin zijn of zo? En dwarves zijn sowieso al fighters en meestal LG, dus het is maar een kleine stap naar paladin.
Ik vind het dan vreemder dat je een dwarven enchanter zou kunnen spelen of zo (wegens de natuurlijke afkeer van dwarves tegen magie) of een elven necromancer (wegens de natuurlijke afkeer van elves tegen undead (dit is iets om te onthouden, een elven mage die zombies maakt is imho niet goed aan het roleplayen of er moet echt een reden zijn. Daarom zijn baelnorn, de elven liches, ook zo bijzonder)). En zo zijn er nog wel wat rassen en classes die relatief niet goed bij elkaar passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op donderdag 18 oktober 2001 13:29 schreef StratoS_V2.0 het volgende:

[..]

hehehe er stond nog net geen. 'zie mijn sig bij he' ;)
Goed he? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow, ik heb 't nu ook 1 keer gespeeld en 't is toch best vet :). Ik ben nu een elven mage maar ja we zijn nog nie echt ver zeg maar :) en 't is nog behoorlijk wennen :). Mijn fighter vriend jaagt de hele tijd iedereen weg met dronken gebral. Maar ik moet zeggen 't is echt leuk :), gewoon best gezellig en tja... sfeervol :)

anyway da wou ik ff kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Zeg, zou het mogelijk zijn om te roleplayen in een topic op GoT? Dan moet je natuurlijk regels voor het grootste deel achterwege laten, want als je steeds moet wachten op posts van de volgende spelers schiet het niet echt op om combats te gaan doen met rounds, maar het lijkt me dat je toch wel wat tofs kan doen. :) Interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goed idee
maar ik denk dat je dan nouwjuist wel duidelijke regels nodig hebt
en een duidelijke DM(of GM zoals jij hem noemt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Wat je nodig hebt is juist (denk ik) een beetje een relaxte GM en relaxte regels; want a) je kan geen dobbelstenen gooien, en b) je kan niet met combat-rounds of zo werken, en c) je moet redelijk wat kunnen doen in 1 post anders schiet het niet op. :)
Ik heb geen idee of het wel werkt eigenlijk, maar wie weet is het wel heel erg gaaf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamah
  • Laatst online: 27-08 15:18
Op donderdag 18 oktober 2001 11:57 schreef Tordek het volgende:
Zo,

Gister zijn we met de groep helemaal opnieuw begonnen met D&D en nu met de echte regels... Vriend van me heeft laatst alle boeken gekocht voor D&D (Players Handbook, Monster Handbook en Dungeon Master Handbook)...

Het is ontzettend cool...
Ja, ik ben dus een van die vrienden. Erg leuk hoor D&D. Ik heb me suf gespeeld op Baldurs Gate, in het echt is behoorlijk anders.

Het is alleen ontzettend irritant hoe er gespeeld word. Tordek een half-orc fighter, en onze leider. Helaas is het Tordek nogal onbesluitvaardig (wedden dat dat niet in woordenboek staat) is. We stonden te wachten tot hij eens wat actie ondernam. Iedereen loopt door elkaar heen te ouwehoeren. niet bepaald de optimale situatie. een verhaal waar we een half uurtje voor nodig hadden speelden we in 2,5 uur :( . zal het ff vertellen

(btw: /me is een ranger)
Kouros (Tordek) is de held van een of ander dorp. Hij heeft daar een hoop goede daden uitgevoerd etc. Nu hebben ze in dat dorp een magische steen die natuur energie converteert naar magische energie. bos gaat daar door dood etc. ik ben het daar dus niet mee eens en sloop die steen. Ik word gevangen genomen en opgesloten. Nu krijgt Kouros de opdracht om een groep bij elkaar te zoeken voor een quest (waarvan wij ook nog niet weten wat dat is). Kouros bevrijd me met als voorwaarde dat ik met hem mee ga. Ik ga accoord en we vertrekken naar een ander dorp. op weg naar dat dorp komen we een bard en een dief tegen. zij zijn op de vlucht voor een paar gnomes omdat ze betrap zijn op diefstal een een stad. de bard zong en de dief beroofde het publiek. de gnomes waren daar niet zo blij mee en gingen erachteraan. Na lang geouwehoer van Kouros over niets, neem ik het gesprek over en vraag waar zei nou eigenlijk heen gaan. ze leggen de situatie uit en ik bied ze bescherming aan onder de voorwaarde dat ze ons joinen. Ze gaan accoord en we lopen de gnomes tegemoed. we hakken ze in de pan en lopen verder. aangekomen in het dorp besluiten we (ik eigenlijk maar goed) naar de inn te gaan. daar binnen gestapt gebeurt er niets. me kijken met z'n 3en naar kouros. die kijk terug in de zin van:"wat moet ik doen?". Ik neem de leiding maar weer, en schreuw door de kroeg of er nog adventures zijn die intresse hebben in een quest. er staat 1 kerel op die schrikt zich rot van kouros en begint te schreeuwen dat ze hier geen monsters willen etc. omdat we de vrede nog even willen bewaren vragen we of kouros even buiten wil gaan staan. er staat een andere kerel op en vraagt aan die vent die ons net aansprak of ie het normaal vind om iemand naar buiten te sturen. de kerel gaat er vandoor omdat ie bang is geworden. we bedanken onze helper en we komen erachter dat hij een fighter is die ons wil helpen. omdat we in het gevecht met de gnomes nogal wat schade hebben opgelopen (slecht gedobbeld) besluiten we te gaan pitten. de volgende morgen komt een monk op ons af en die wil ook bij ons joinen. MOOI partij vol, wegwezen. we vertrekken terug naar dat gat waar we vandaan komen. daar aangekomen komen we erachter dat de opdrachtgever van Kouros foetsie is. daarna komen we erachter dat ie gekidnapped is. wij kijken rond in het dorp en zien een groep mensen voor een huis staan. wij erop af. staat daar een groep van 13(!) guards en wat dorps mensen. na een gesprekje komen we erachter dat de kidnappers in dit huis zitten en dat de guards naar niet naar binnen willen omdat ze niet weten hoeveel het er zijn. ondertussen is de rest van de groep ruzzie aan het maken hoe we nu binnen moeten komen. na 5 min. is er nog geen oplossing en ik besluit maar om er in m'n eentje voor te gaan. ik storm op de deur af en trap em in. ik zie een trap en loop door. daar aangekomen zie ik 3 deuren. ondertussen heeft onze monk zich be me gevoegd. samen trappen we de deur in terwijl de rest nog steeds bezig is met wat ze in de rest van het huis moeten doen :(. we zien 4 mannen. 3 kidnappers en de opdrachtgever met een mes op z'n keel. opeens besluit onze bard dat hij moet gaan negotiaten :? .de kidnappers willen alleen onderhandelen als iedereen behalve de bard buiten is. goed iedereen naar buiten. de bard komt erachter dat de kidnappers de steen willen die ik vernietiged heb (OOPS >:)) de bard krijgt de kidnappers zover dat ie even alleen met de opdrachtgever mag praten. kidnappers de kamer uit, bard de kamer in, deur dicht. ondertussen heb ik de guards ingelicht dat het maar 3 kidnappers zijn. de bard krijgt ondertussen het geniale idee om uit het raam te springen. ondertussen krijg ik ruzie met de DM omdat zij beweert dat de guards nog steeds bang zijn voor 3(?) kidnappers. gellukig waren er 2 dm's en de andere vond dat ze wel naar binnen gingen. Bard springt met opdrachtgever het raam uit en de guards stormen naar binnen. kidnappers geven zich over einde quest.

moet je daar nou een 2,5 uur over doen?

maar goed, volgende keer grijp ik de leiding, en dan zullen ze luisteren! >:)

edit:
tering dit is wel een erg lang verhaal geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 oktober 2001 06:35 schreef nexor88 het volgende:
[knip]
ik zal het je nu alvast maar zeggen, dat gebikkel blijft.
mijn groepje heeft het voor elkaar gekregen om voor het hol van een large black dragon te gaan bakalijen wie er voorop loopt.
na een tijdje vroeg de DM of we ff allemalaa spot checks wouden maken.
niemand ziet iets.
toen kwam op eens meneer draak ff naar buiten kijken :)
hij had ons namelijk behoorlijk horen praten.
toen hadden we wat nieuws geleerd :+
ruzie maken voor een draak is niet slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Tordek een half-orc fighter, en onze leider. Helaas is het Tordek nogal onbesluitvaardig (wedden dat dat niet in woordenboek staat) is.
Waarom accepteer je hem dan als leider? :?
moet je daar nou een 2,5 uur over doen?
Heb je daar maar 2.5 uur over gedaan? Dat is eerder weinig dan veel, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Op donderdag 18 oktober 2001 21:25 schreef Lord Daemon het volgende:
Zeg, zou het mogelijk zijn om te roleplayen in een topic op GoT? Dan moet je natuurlijk regels voor het grootste deel achterwege laten, want als je steeds moet wachten op posts van de volgende spelers schiet het niet echt op om combats te gaan doen met rounds, maar het lijkt me dat je toch wel wat tofs kan doen. :) Interesse?
Count me in :). Experimenten als deze lijken me wel leuk. Ik denk dat de avonturen die je zo kan spelen vooral raadsel-avonturen zijn, met minder knokpartijen.
...
MOOI partij vol, wegwezen.
...
Leuk verhaal :). Volgens mij is jullie party niet helemaal good-aligned, als jullie die bard + thief helpen. Mijn paladin zou dat nooit toestaan :P ;).

Het valt me aan bovenstaande quote op dat jullie graag een party hebben die bestaat uit 6 personen (overgenomen uit Baldur's Gate? ;)). Ik zou daar niet al te zwaar aan tillen. Je kan uitstekend adventures spelen met z'n tweeën, zonder extra mannetjes erbij. Ik heb zelfs een paar keer met een 'party' van 1 persoon gespeeld. Je moet alleen het verhaal erop aanpassen. Bij de party's waar ik nu in speel lopen zelden NPC-partymembers mee, en anders doen die ook niet echt veel.
Wie speelt trouwens die extra partymembers? Als de GM dat doet, bestaat de kans dat hij je (al dan niet bewust) gaat helpen. En als jullie die characters gaan spelen, wens ik je veel succes ;). Ik vind het al lastig om met twee characters te spelen, laat staan met drie. En het wordt dan helemaal leuk op hogere levels (veel items, veel spells, veel mogelijkheden). En het is moeilijk om meer characters goed te roleplayen.

Dit zijn slechts wat tips. Niet om jullie de gedachte uit het hoofd te praten om met een grotere party aan de slag te gaan (jullie keus), maar als je dat structureel gaat doen, is het handig om te weten waar je aan begint. :)

En wat betreft de tijd die het kost voor een adventure: Je hebt onze party nog niet gezien. Onze DM heeft de hoop al opgegeven dat wij ooit vlot door de adventures heen komen. Voorbeeldje: Toen ik deze zomer drie weken op vakantie was, heeft de rest nog twee avonden gespeeld. Ik was bang dat ik veel had gemist, maar het viel mee. De rest van de party heeft twee avonden zitten klooien met een Wand of Wonders, en waren nauwelijks opgeschoten :P. De DM heeft me in een kort mailtje de boel samengevat, en de volgende keer kon ik probleemloos aansluiten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Op vrijdag 19 oktober 2001 09:42 schreef Coffeemonster het volgende:
Het valt me aan bovenstaande quote op dat jullie graag een party hebben die bestaat uit 6 personen (overgenomen uit Baldur's Gate? ;)). Ik zou daar niet al te zwaar aan tillen. Je kan uitstekend adventures spelen met z'n tweeën, zonder extra mannetjes erbij. Ik heb zelfs een paar keer met een 'party' van 1 persoon gespeeld. Je moet alleen het verhaal erop aanpassen. Bij de party's waar ik nu in speel lopen zelden NPC-partymembers mee, en anders doen die ook niet echt veel.
De leukste quests die ik heb gespeeld en heb geDMed waren met 2 tot 3 spelers. De reden was simpel, het is met zo weinig mensen lekker rustig, er is weinig geruzie, de DM heeft alles goed onder controlle. Speelt heerlijk :)
En het is moeilijk om meer characters goed te roleplayen.
Idd... ik heb dus mijn main character en een henchman, maar die henchman is dus veel slechter uitgewerkt dan mijn main character. Bovendien vergeet ik af en toe dat deze beste man ook een mening heeft en af en toe heel anders kan denken dan mijn character... Het blijft moeilijk :)
En wat betreft de tijd die het kost voor een adventure: Je hebt onze party nog niet gezien. Onze DM heeft de hoop al opgegeven dat wij ooit vlot door de adventures heen komen. Voorbeeldje: Toen ik deze zomer drie weken op vakantie was, heeft de rest nog twee avonden gespeeld. Ik was bang dat ik veel had gemist, maar het viel mee. De rest van de party heeft twee avonden zitten klooien met een Wand of Wonders, en waren nauwelijks opgeschoten :P. De DM heeft me in een kort mailtje de boel samengevat, en de volgende keer kon ik probleemloos aansluiten :).
Hehe, zulk soort dingen komen wij ook wel bekend voor... ik hoop dat we vanavond eindelijk eens een beetje kunnen opschieten en de quest af kunnen maken en niet zoals vorige keer alleen maar wat in een stad rondhannessen. Alhoewel ik toen wel met een ander partymember, de Ninja, het erotische spelletje "A Ninja And His Target" heb gespeeld... naakt over de daken rennen en zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Alhoewel ik toen wel met een ander partymember, de Ninja, het erotische spelletje "A Ninja And His Target" heb gespeeld... naakt over de daken rennen en zo
LOL. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Lijkt me niet echt mogelijk om te roleplayen in topicvorm. :? Maarja, ik zal wel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tordek
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-11-2023

[..]

...

Het is alleen ontzettend irritant hoe er gespeeld word. Tordek een half-orc fighter, en onze leider. Helaas is het Tordek nogal onbesluitvaardig (wedden dat dat niet in woordenboek staat) is. We stonden te wachten tot hij eens wat actie ondernam.

...
Tja, ik kan er toch niks aan doen dat ik als leider wordt aangewezen... Ik wist voor dat we gingen spelen helemaal niks van het verhaal... En btw, je weet toch dat ik daar niet zo goed in ben... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij lijkt het een heel goed idee guyz, om online GoT te roleplayen. Zodra de regels bekend zijn kunnen jullie mij erin counten :)

Gewoon puur roleplayen, zonder combat (misschien alleen via levelniveau's, dus een lvl 3 fighter wint van een lvl 1 necromancer).

Nu moet het natuurlijk wel zo geregeld worden dat je niet om de vijf minuten online moet komen om te checken wat er gebeurt. Daarom is het misschien heel verstandig om iedereen individueel aan een heel groot complot in een grote stad te laten werken. De GM bepaalt wat waar gebeurt en je zult gewoon goed moeten RP-en zonder voorkennis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mmm kwa regels lijkt mij b.v
1 actie per dag wel redelijk.
en ik zou niet met levels gaan werken.
want een lvl1 nevro kan de lvl3 fighter meschien best afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

1 actie per dag vind ik ook onverstandig, wegens vakantie en andere gebeurtenissen waarom de betreffende persoon niet online is. Zoals Joker zegt moet er aan 1 complot individueel worden gewerkt. Bij interactie moet gewoon worden gewacht op de volgende persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamah
  • Laatst online: 27-08 15:18
Leuk verhaal :). Volgens mij is jullie party niet helemaal good-aligned, als jullie die bard + thief helpen. Mijn paladin zou dat nooit toestaan :P ;).

Het valt me aan bovenstaande quote op dat jullie graag een party hebben die bestaat uit 6 personen (overgenomen uit Baldur's Gate? ;)). Ik zou daar niet al te zwaar aan tillen. Je kan uitstekend adventures spelen met z'n tweeën, zonder extra mannetjes erbij. Ik heb zelfs een paar keer met een 'party' van 1 persoon gespeeld. Je moet alleen het verhaal erop aanpassen. Bij de party's waar ik nu in speel lopen zelden NPC-partymembers mee, en anders doen die ook niet echt veel. :+
Wie speelt trouwens die extra partymembers? Als de GM dat doet, bestaat de kans dat hij je (al dan niet bewust) gaat helpen. En als jullie die characters gaan spelen, wens ik je veel succes ;). Ik vind het al lastig om met twee characters te spelen, laat staan met drie. En het wordt dan helemaal leuk op hogere levels (veel items, veel spells, veel mogelijkheden). En het is moeilijk om meer characters goed te roleplayen.
Dat zijn geen NPC party member. dat zijn echte spelers. ik had alleen geen zin om te gaan vertellen wie dat allemaal waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Dammit, Elaine is gister dood gegaan, op een heel lullige manier... twee elven vampires, dus ik mag 2 saves vs. paralyzation maken (die is -3 btw...) en ik gooi een 1 en een 20... dus 1 heb ik er met enorm gefaald, dat houdt in dat ik meteen dood neerval! Auw... Gelukkig hebben we een rod of ressurrection en kon die Grim Reaper die mijn ziel van Ravenloft kwam halen door een party member en mijn henchman geslayed worden. Daardoor hebben we nu dus zo'n idioot harde zeis, ik weet niet wat hij doet maar het is zo'n geval dat altijd uit de handen van de players gehouden moet worden. Het zal wel zoiets zijn waarmee je als je op de Ethereal plane bent je elk creature in 1 maai dood kan maken of zo... Hmm, en ik ben hierna DM dus dan kan ik op een of andere manier dat ding ook nog eens gaan kwijtmaken. Maar ach ja, aangezien Elaine Sensate is vind ze het niet eens zo erg dat ze is doodgegaan, tis tenslotte wel weer een nieuwe sensation, dat dood gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sowwy voor de late posts, maar kep de comp deze week ff opzij gelegd voor school een vrienden enzow,
en nu zit ik op een LAN, we hebben een GROOT virus probleem, maar we kunnen nog wel werken op onze comps.

Naja, ik lees deze thread maandag wel ff goed door en dan krijgt Coffeemonster ook andwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Nu moet het natuurlijk wel zo geregeld worden dat je niet om de vijf minuten online moet komen om te checken wat er gebeurt. Daarom is het misschien heel verstandig om iedereen individueel aan een heel groot complot in een grote stad te laten werken. De GM bepaalt wat waar gebeurt en je zult gewoon goed moeten RP-en zonder voorkennis...
Ik ben het helemaal met je eens. Wat mij de aangewezen 'course of action' lijkt te zijn:
* Kijken wie er mee willen doen (3 tot 7 spelers of zo lijkt me perfect)
* Iemand vinden die GM wil en kan zijn (die dus vaak online is en het liefst GM-experience heeft, want dit wordt wel redelijk lastig, zeker in het begin :) )
* Stemmen over het soort wereld dat we willen spelen.
* Iedereen maakt een character; gewoon beschrijven, dus een 'sterke fighter', niet 'een fighter met 17 strength'.
* We starten een nieuwe topic en gaan kijken of het werkt. :)

[Edit]

Ik wil dus meedoen, maar liever niet als GM omdat ik IRL al GM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt een human bard, verder moet ik nog effe nadenken... Jullie zeggen wanneer, ik ben er :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik wil wel een male human priest worden. Priest van een philosophy, niet van een god, en wel van Communism. Wapens: Hamer en Sikkel. :P Ik moet 'm nog wat verder uitwerken. :) Als anderen graag priest willen worden verzin ik wel wat anders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k, door gelezen, ik wil met dat TopicRPen wel een Half-Elf Bard zijn, ,totaal niet grappig maar goed acteren ;)
(lekker veel punten op Bluff e.d. in D&D 3th edition)

En over dat '1 player party'
Dat roelt :)
Kep het een paar keer gedaan en het is zwaar ok (wel met een compleet getweaked systeem maar whatever :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Op zaterdag 20 oktober 2001 14:27 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens. Wat mij de aangewezen 'course of action' lijkt te zijn:
* Kijken wie er mee willen doen (3 tot 7 spelers of zo lijkt me perfect)
* Iemand vinden die GM wil en kan zijn (die dus vaak online is en het liefst GM-experience heeft, want dit wordt wel redelijk lastig, zeker in het begin :) )
DM-ervaring heb ik nauwelijks, dus het lijkt me geen sterk plan om meteen hieraan te beginnen.
* Stemmen over het soort wereld dat we willen spelen.
Geen voorkeur :). Trouwens, ook het systeem wat we gaan spelen maakt me niet uit.
* Iedereen maakt een character; gewoon beschrijven, dus een 'sterke fighter', niet 'een fighter met 17 strength'.
Ik wil wel een half-elf mage spelen, die nogal sceptisch is over de samenleving. Nadere uitwerking volgt nog :)
* We starten een nieuwe topic en gaan kijken of het werkt. :)
Prima idee. Ik ben trouwens benieuwd hoe onze medeGoTters die dit topic niet hebben gelezen zullen reageren op het nieuwe topic. Misschien dat een paar anderen het wel een grappig idee vinden en een Counterstriken-in-een-topic beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Whehe, "Ik schiet je neer met m'n railgun! - Speel Quake 3 op GoT" lijkt me inderdaad een fantastische topic. Weetjewat, ik ga 'm openen in de Huiskamer. >:)

Is er iemand die wil GM-en?

[Edit]

Hoezo flauw? :P

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/297403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 21:34 schreef Caspian het volgende:
k, door gelezen, ik wil met dat TopicRPen wel een Half-Elf Bard zijn, ,totaal niet grappig maar goed acteren ;)
Misschien kunnen wij een bard duo worden. Jij kan goed acteren, bent niet grappig, ik ben grappig maar kan voor geen reet acteren. We hebben natuurlijk constant ruzie, maar zijn eigenlijk elkaars beste vrienden. We hebben elkaar ontmoet op een of ander amateuristische wedstrijd voor optreden. We eindigden allebei als een van de laatste en zijn sindsdien samen opgetrokken om elkaar aan te vullen. In feite worden we alleen meer uitgelachen dan dat er om ons wordt gelachen :)

Oh en ik stem voor Icestorm of LD als GM, maar LD zei al dat hij niet wil, dus alleen als HIJ ijs en ijs koud is...

Roelio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Hm, dan moet ik misschien ook maar een character verzinnen die bij jullie happy bard band past... ok, dan neem ik de character die ik heel graag ooit nog IRL wil gaan spelen.

Ik speel Desdemona, een female elf van, zeg, 100 jaar oud. Ze heeft een blanke huid en lang bruin haar. Desdemona is blind. Zij is zeer intelligent, charismatisch en lenig; niet sterk, of buitengewoon gezond. Haar blindheid is natuurlijk een heftige disadvantage, maar omdat ze er al 100 jaar mee leeft (ze is er mee geboren) kan ze er redelijk goed mee omgaan. Met name wil ik even vermelden dat ze een soort 6e zintuig voor magie heeft, waardoor ze spreuken kan aanvoelen ook als ze ze niet kan zien.

Desdemona kan, dat mag duidelijk zijn, absoluut niet vechten; het enige wapen dat ze heeft is haar belt-knife, maar dat mag nauwelijks een wapen heten. Ook draagt ze nooit armour, maar veeleer mooie jurken.

Ze kan wel een beetje toveren; om het in AD&D termen te zeggen heeft ze ongeveer toegang tot Enchantment/Charm, Divination en Invocation. Om het in EW termen te zeggen heeft ze toegang tot Mental, Metamagic, Divination en Invocation. Haar specialiteit is Mental-magic; het be-invloeden van mensen door het veranderen van hun emoties, uitvinden wat voor emoties iemand heeft, etcetera.

De duidelijker eigenschappen van Desdemona liggen echter op het gebied van haar NWPs. Ze is erg goed in muziek maken en dansen; haar favoriete instrumenten zijn de harp (ze heeft dan ook een kleine harp) en de clavecimbel (er van uitgaande dat piano's nog niet bestaan). In deze twee dingen behoort zij echt tot de top; verder kan ze behoorlijk goed muziek componeren en poezie schrijven. Echter is ze zeker geen ultieme bard; verhalen vertellen, jugglen, etcetera ligt haar niet. Maar qua muziek en dans overtreft ze de meeste bards toch wel.

Desdemona is vrolijk. Haar omgeving zou haar al snel inschatten als neutral good, maar in feite ziet zij zichzelf als 'beyond good and evil' en hangt zij een ethiek aan die erg in de buurt komt van die van Nietzsche. Zoals de meeste elven is ze vij filosofisch aangelegd.

Desdemona houdt niet van gewapende conflicten; een strijd voert zij liever uit op mentaal gebied. Ook is zij sterk in het voorkomen van strijd door middel van Etiquette en Diplomacy.

Desdemona heeft vanwege haar blindheid een thief skill: Move Silently.

Deze character kan iig gecreeerd worden met het aantal punten dat je in EW krijgt; en ook in AD&D lijkt ze me niet echt overpowered: wat te hoge primary stats en NWPs misschien, maar blind, maar een halve mage en nog slechter vechten dan zelfs een mage.

Als iemand het er niet mee eens is mag hij het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Verdomme...heb ik net een HK-tempban :( . Nou ja, ik kan jullie later nog steeds tegenkomen, dan heb ik een leuk uitgewerkt character. Ik denk dat het een dwarf wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Neenee, in de HK heb ik een Quake3 topic gestart. :)

De RPG-topic zal hier komen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Gisteravond nog eens lekker gespeeld. Iedereen kon komen op 2 na. Van de ene hadden we het tel. nummer niet en de ander had geen zin. Dus geen paladin en mage.

De vorige keer waren we geëindigd toen we een middagpauze hadden op weg naar een Dwerg stad (Dwarven Hideout ofzo, het heeft niet echt een naam...nog niet). We hadden niks te doen en als rasechte avonturier besluit mijn Ranger om erheen te reizen. Dan ziet hij wel verder. De rest besluit dat ze ook niks beters te doen hebben en loopt mee.

Bij de plek waar we pauze hielden stond een ruïne langs de weg. De speler die normaal onze andere elven mage Yenet speelt had voor deze ruïne een sidequest verzonnen. Dat vonden we niet erg en de normale DM had een kwam met een nieuw character op de proppen: Argond een Half-Orc Fighter met armor vastgegroeid op zijn huid en een Great Axe.

Ik wilde net een gesprek met Argond beginnen toen 2 kobolds vanuit bosjes bij de ruïne 2 pijlen voor onze voeten schoten. Meteen renden ze weg...de ruïne in. Argond, lawful evil, rende meteen achter ze aan, want hij wilde zijn axe wel eens uitproberen. Iedereen besloot om achter hem aan te rennen. Hij zag de kobolds net een luikje inkruipen. Hij sprong erin en de rest van ons volgde. Binnengekomen zagen we de kobolds niet meer. Het was een nauwe ruimte en aangezien mijn Ranger claustrofobisch is liep hij tussen Dash, een half-orc Monk, en Mishra, een human Fighter, in. We liepen een trap af die 200 meter lang daalde totdat we bij een kamer kwamen. De Bard keek om het hoekje om te zien wat er in die ruimte was te zien. Op dat moment was hij meteen weg. Gewoon weg. Foetsj! Met zijn claustrofobie verschrok mijn Ranger zich natuurlijk zo erg dat hij als een gek terugrende de trappen op en gooide zich na 100 meter in een nis. Hyperventilerend zat hij daar totdat Dash hem haalde en meesleepte. Aangekomen kalmeerde hij weer. We besloten dus om Evil Cupido ,een halfling fiend Rogue, door de ruimte te laten vliegen. Hij vloog voorbij een aantal pilaren. Bij de zese botste hij tegen een onzichtbare muur aan. Na nog eens te vliegen was de muur weer weg. :? Hij vloog tot aan het einde van de kamer en zag een standbeeld zonder hoofd. Nou hij vloog terug om te zeggen dat alles veilig was.

We liepen met zijn allen naar binnen langs alle muren en we vonden een wenteltrap naar beneden, maar Argond die als eerste naar beneden liep botste weer tegen een onzichtbare muur op. :D Iedereen liep naar het standbeeld en we onderzochtten het. Niks te zien, geen kenmerken, geen tekst. Evil vloog boven op het standbeeld en zag een ring liggen. Evil durfe er niet aan te komen. Hij was bang voor curses en zo. Hij pakte de bard op en zette hem naast de ring. De bard probeerde hem op te pakken om hem te identificeren. Maar hij kon er niet aankomen, want een of andere kracht weerhield wie dan ook om de ring aan te pakken, behalve Evil. Dus evil pakte de ring en deed hem om. Niks gebeurde, nou ja. Ze liepen door en de onzichtbare muur bij de wenteltrap was weg. We liepen de wenteltrap naar beneden en ik verdween. Ik was omringd door puur wit licht en voor me zag ik een groot Joker-gezicht dat me uitlachte.

Ze kwamen in een hal waar 3 deuren waren. Evil maakte de eerste deur open en zag 4 kobolds met pijl en boog op hem richten in een kamer vol met emmers water. Hij schoot een kobold dood en bleef vervolgens doodleuk voor die deur staan. 4 kobolds schieten en missen allemaal. De rest van de party stormt naar binnen en begint op de kobolds in te hakken en te meppen. Alle 4 dood! De party loopt naar de tweede deur. Ze zien een grote schat liggen en gierig als hij is stormt Argond meteen richting schat. Maar in het midden van de kamer stond, hoe toevallig ook, een onzichtbare muur. Argond nu helemaal pissig van al die muren hakt er met zijn Axe op.

Muur zegt: Hee, wie slaat er op me? :D
"Ik", zegt Argond.
"Jullie kunnen er niet langs, ik zit hier al 2000 jaar gevangen. Jullie kunnen er langs als jullie mij bevrijden uit deze muur, dan zal de muur ook verdwijnen.
"Daar heb ik geen zin in", en Argond loopt weg naar de derde deur.
"Als je me toch wil bevrijden", roept de muur,"dan weet ik hoe. Iemand zei mij 2000 jaar terug de redding in de vorm van een zin: "Doof het grootste licht!"

Ik zit plotseling ook in de muur. Aaaargh, ik krijg weer een claustrofobische aanval. Na vastgesteld te hebben dat ik onmogelijk bij de schat kon komen en er absoluut niet uit kon komen vond iedereen het wel welletjes en liep naar de derde deur, waarop ik verscheen. We liepen naar een machine in het midden waar 3 hendels op zaten. Na de goede combinatie gevonden te hebben veranderden we allemaal in verschillende monsters. Ik in een Naga. Er kwamen 3 Ogres uit de muur en een gevecht begon dat we met gemak wonnen.

We veranderden terug en een god wiens naam ik niet meer weet kwam tevoorschijn (god van de Rogues). Hij zei dat hij zich enorm had geamuseerd om ons en we werden beloond, maar niet zoveel omdat we de man niet uit de muur hadden bevrijd. We kregen allemaal geschenken, maar Evil kreeg meer omdat het zijn god was. Ik kreeg een ability, waarbij ik zoveel kon zuipen als ik wil zonder dronken te worden. De bard/weermuis kon nu wanneer hij zelf wilde in een muis veranderen. Handig dachten we zo.

Het was een high-fantasy quest en het verschil tussen twee DM's is groot. Wel een beetje variatie in het spel. So far so good. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Neenee, in de HK heb ik een Quake3 topic gestart.
De RPG-topic zal hier komen hoor.
Ow, dan is het goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was laatst voor de tweede keer aan het d&d-en (Eerste keer rustig begonnen) en we moesten allen nog het eindgevecht doen. Wij lopen een kamer binnen, staat er een Necromancer. Ik (Halfling diefje) word geraaakt door een magic missile en vlucht weg. De rest van de party begint te choppen op de skeletten eromheen. Ik ben pissed en begin op die Necro te schieten. Ik schiet eerst mijn hele team half dood (1rst level, kan nog niet goed mikken). Ik keek even wat ik nog meer bij had-> dolk en fakkel. Ik gooi met mijn dolk mis. Ik gooi mewt mijn fakkel "eeuhmm eeeuuhhm dat kan eigenlijk niet,maar gooi maar (20 joehoe). Je gooit die fakkel in zijn gezicht hij verliest controle over de skeletten. hij valt dood neer". Als wraak zat er op zijn lijf voor iedereen een goed item (behalve voor mij). Dus ik jat zijn schoenen mee. Ik trek ze aan. DM begint te grijnzen (altijd iets waarvanm je begint te zweten) "Halflings dragen geen schoenen, je valt op de grond en krijgt 1 pijn". HUMOR!! Ik kijk nu al uit naar de volgende sessie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Lol :D
Bij ons was het zo. Een Orc was in een val gelopen en hing in een net dat aan een boom bungelde. Halfling schiet op draad van net en gooit een critical miss. DM: Je schiet de Orc in zijn reet! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gisteren weer een lekkere D&D session gehad :) van 8 tot half 5 '(s'nachts)

mm summerie
ik krijg bericht dat de wizards die naar het kasteel in de desert gestuurt zijn, verdwenen zijn. geen bericht terug niet niks. (mission accomlisht >:) )
(zat namelijk een sandmage in dat kasteel en die is best wel uber powerfull)

ik breng speciale wapen naar mindflayers en die zijn ook weer blij.

ik krijg shitload xp van DM.
ummm ff kijken zo'n 30 wizards van level 18 tot 3 ofzo :) en allemaal dood >:)
(eerst zij ik dat ik het raar vond omdat ik eigenlijk alleen die wizards naar dat kasteel heb toe laten gaan, maar de DM zij dat het net zo makkelijk is om een mes in iemand zijn strot te steken als hij slaapt als het voor mij was om ze daar naartoe te sturen dus gewoon volle XP)
jammergenoeg kan je in D&D3de niet meer dan 2 levels up :/ maar het was wel lekker om ff 16k XP te krijgen.
en ik ben weer lvl 10 :) (was ge level drained door een specter tijdje terug)

assassins guild vind het best wel knap dat ik een heel guilde heb uitgemoord (hun weten alleen dat ik alle wizards naar een verlaten kasteel heb laten bregen en dat ze nu allemaal dood zijn)
en ik heb nu een black sash en zit in de assassins council :P
(er is maar 1 sash hoger de shadow sash (lijder assassins) )
krijg een shitload goud 50k.
en krijg nieuwe missie om shadow blades te verzamelen.
er is namelijk al een tijdje een oorlog tussen 2 druids en 1 van die druids heeft een gate naar de shadow plane geopend en die shadows gebruiken van die shadow blades.
en dat is het wel zo'n beetje :)

hoe leuk het me ook lijk ik doe niet mee met de topic-RP.
heb er op het moment geen tijd voor en heb er ook niet echt vertrouwen in.
maar was waarschijnlijk een wood-elf ranger geworden met favored enemy human (alignement true neutral)
die mensen totaal niet vertrouwd en eigenlijk ook een beetje wereldvreemd is. (goud wat is goud? ik heb hier vlees om te ruilen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm, tsja, nu gaat iedereen me vast evil noemen
maar heeft iemand al vampire the masquerade gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Op zaterdag 20 oktober 2001 23:44 schreef Lord Daemon het volgende:
Whehe, "Ik schiet je neer met m'n railgun! - Speel Quake 3 op GoT" lijkt me inderdaad een fantastische topic. Weetjewat, ik ga 'm openen in de Huiskamer. >:)

Is er iemand die wil GM-en?

[Edit]

Hoezo flauw? :P

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/297403
Ghehehe. * Coffeemonster heeft zich kostelijk vermaakt met het lezen van zijn eerste HK-topic :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ok, we hebben echt nog even een GM nodig... Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 20:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Cool idee :D. ALs jullie nog 2 dagen willen wachten wil ik best GM'en ;) Kunnen we de boel ook een beetje 'nice' houden.

Geen idee of het werkt maar ja dat zien we dan wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Jippie!! Mijn ICQ-tjes hebben effect. :)

IceStorm, als jij over 2 dagen dan een topic opent? Dan zullen wij er zijn. :) Ff snel bespreken hoe we bij elkaar komen.

Met die twee bards lijkt het me logisch dat we een rondreizend gezelschap zijn. Misschien werken de twee bards al een tijdje samen en is mijn character daar een tijdje geleden bijgekomen omdat ze wel een wat van de wereld wou 'zien'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Ik wil een Human Priest spelen. Is dat okee? Moet ik wel ff een background bij maken. Dan doe ik dat morgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Best. Het tofst is als je een priest verzint die een reden heeft om met twee bards en een muzikal elf mee te reizen. :) Misschien een god als Apollo of zo? Maar verzin het vooral zelf, ik wil je nergens toe dwingen.

Caspian: Half-Elf Bard, totaal niet grappig maar goed acteren
TheJoker: Human Bard, wel grappig, maar kan niet acteren
Coffeemonster: Sceptische half-elf mage
BlueAngelGoT: Human priest
Lord Daemon: Female elf blind mage / musician / dancer

Lijkt me een goede party. Als iedereen ff een achtergrondverhaaltje verzint en we dat op elkaar afstemmen... Ik zou het tof vinden als een van jullie characters om de een of andere reden de taak op zich heeft genomen dat lieve blinde elf meisje door de wereld heen te loodsen; het liefst een female character overigens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Oh, ik ben dol op leuke spelsituaties dus females hebben een pre :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Ik heb alleen nog nooit met een priest gespeeld en niemand ooit in de party gehad die priest speelt. Zelfs niet in computer RPG's. Dus kan iemand in het kort belangrijke restricties en andere kenmerkende eigenschappen van de priest geven, aangezien ik geen PHB hier heb.

Ik denk dat die Priest zo'n oude wijze vage gast wordt die overal waar die heen reist zijn geloof aan de God Apollo (goed ideetje LD) verkondigd. Alleen hij weet zelf niet eens zo veel van zijn geloof en verkondigd steeds halve waarheden die tot misverstanden leiden. Hmm...misschien wel moeilijkte RP'en. Maar we zien wel. Ff info over Apollo checken in KCV-boek dan kan ik daar lekker wat mee flensen en dan hebben we leuke bullshit voor de priest. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Dus kan iemand in het kort belangrijke restricties en andere kenmerkende eigenschappen van de priest geven, aangezien ik geen PHB hier heb.
Boeit niet, we gaan toch redelijk systeem-loos spelen denk ik; AD&D of welk ander systeem ook dat ik ken is niet praktisch zonder dobbelstenen en zo. :)

Een priest heeft spells; als ik jou was zou ik een aantal spheres kiezen die je priest kan casten. In AD&D heb je de volgende spheres: Animal, Astral, Charm, Combat, Creation, Divination, Elemental, Guardian, Healing, Necromantic, Plant, Protection, Summoning, Sun, Weather. In EW zijn de spheres: Air, Animal, Bless, Curse, Darkness, Earth, Fire, Healing, Light, Plant, Protection, Ritual, Water, Weather + wat je er zelf nog bij verzint.

Bij Apollo zou ik bijvoorbeeld denken aan: Divination (orakelgod), Art, Light, Healing/Disease, Protection, of iets in die richting. Dit met behulp van mijn Mythologisch woordenboek. :) Attributen: pijlkoker, pijl en boog, citer, drievoet, lauriertak, palm. Dieren die met hem geassocieerd werden: wolf, havik, gier, kraai, raaf, zwaan en dolfijn.
Ik denk dat die Priest zo'n oude wijze vage gast wordt die overal waar die heen reist zijn geloof aan de God Apollo (goed ideetje LD) verkondigd. Alleen hij weet zelf niet eens zo veel van zijn geloof en verkondigd steeds halve waarheden die tot misverstanden leiden. Hmm...misschien wel moeilijkte RP'en.
Rich. >:) Mijn filosofische Dionysos-volgende elf zal eens met jou de vloer aanvegen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Human, bard
Uit zijn ouderlijk huis geschopt, omdat hij geen 'echt' vak wilde leren en zijn familie voor schut zette.
Reist maanden lang door het land, heeft nergens succes
Komt op festival, ontmoet Caspian, besluiten samen verder te trekken.
Hij heeft humor, kan niet acteren, is dol op erkenning + roem, het gaat hem nog niet eens zo zeer om het geld.
Ervaringen opdoen voor liedjes en conferances etc...
Heeft het niet zo op gnomes en halflings, vind hij zo... klein :)

Verder nog effe nadenken over wat details... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Okee. Human male Priest genaamd: Castor Domus. Hij aanbidt de god Apollo, omdat hij al vroeg leerde om citer te spelen. Hij draag deze citer dus altijd bij zich. Hij gelooft heilig in zijn God en is absoluut niet van zijn geloof te krijgen. Hij probeert dit geloof dus domweg aan iedereen op te dringen.

Hij is pacifistisch en laat vechten liever over aan de mensen zonder geloof. Hij probeert ze te overtuigen van zijn geloof maar als ze agressief worden dan gebruikt hij zijn spells om protection te casten. Hij is dus alleen gewapens met een staf. Deze staf is van hout bevat inscripties die door Apollo zelf zouden zijn gemaakt. Hij probeert deze inscripties al lange tijd te vertalen, maar aangezien ze zo oud zijn kan niemand ze vertalen en hij zoekt de wijste man van de planes om deze te ontcijferen.

Hij kwam een muzikaal gezelschap tegen en voelde zich aangetrokken door hun vreedzaamheid en muziek. Hij reist met dit gezelschap mee om door de realms heen zijn geloof te verkondigen. Hij probeert dit geloof ook aan zijn reisgenoten over te brengen.

Hij is 56 jaar oud en heeft grijs lang haar met in het midden een kale plek. Hij draagt een wit gewaad met om zijn middel een touw dat het einde heeft bungelen langs linkerzij. In zijn rechter hand houdt hij zijn staf.

Dit is hem. Is ie goed? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

GOH! Ik ben benieuwd hoe dit zal gaan. Doe jullie best mensen :)

Nog even dit, wat extra info uit Legends & Lore:

Apollo (intermediate god)
Apollo is the god of light, prophecy, music, shepherds, and medicine. He helps ripen crops, destroys pests, cures illnesses, and protects shepherds and their flocks. There are many oracular shrines dedicated to Apollo, the chief one being at Delphi (taken over from Gaea). The master of the lyre and song, Apollo is especially vain about his musical prowess and keeps the Muses as part of his retinue. Apollo is not entirely beneficent, however. He carries a bow with terrible arrows that visit plague and disease upon the targets he fires them at. In his true form, Apollo is a beardless young man who rarely wears clothes.
Role-playing Notes: Apollo is a tolerant, if not forgiving, god. He disdains vengeance, especially killing for vengeance. On the other hand, he encourages strict laws with harsh penalties in order to keep unscrupulous criminals in check. Generally speaking, he is a beneficent god, and there is a 5% chance that he will send his avatar to aid any beseecher of good alignment who truly needs divine help. On the other hand, he will not hesitate to fire his arrows of plague and disease at any polis that has fallen into evil and lawless ways. Omens from Apollo are generally delivered through his oracles.
Statistics: AL cg; WAL any good; AoC light, prophecy, music, healing; SY lyre.
Duties of the Priesthood:
Priests of Apollo generally serve as oracles and healers. They are also expected to promote the lawful administration of their polis, and to serve as teachers of music and song.
Requirements: AB standard; AL any good; WP staff, net, bow and arrow; SP all, charm, divination, healing, sun; PW 5) cure disease; 10) heal; TU turn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Laatst online: 17-09 11:45

Bene

list incomprehension

Op maandag 22 oktober 2001 04:31 schreef [YR]paladin het volgende:
hmmm, tsja, nu gaat iedereen me vast evil noemen
maar heeft iemand al vampire the masquerade gespeeld?
Wat ben jij evil >:) - ik speel nu nog in een sabbat campagne en begin volgend jaar aan een nieuwe LARP chronicle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Na het verhaaltje van GaiusBertus laat ik hem maar Lawful Good zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel denk ik niet met alignment, maar met open mind :) ... Okay, ALS ik moet kiezen dan neem ik chaotic neutral of true neutral....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caspian Singingstone:
Bard,
Gevonden en opgevoed al boerenjongen, vond het boeren leven niks, is maar naar de grote stad gegaan, probeerde daar zijn brood verdienen maar dat lukte niet goed.
hij is een tijdje gaan stelen, maar werd vaak gepakt, omdat hij een snelle tong had kon hij zich (bijna) overal uitredden.
Hij is eens gaan proberen ijn brood te verdienen door te zingen, en dat lukte goed.
desontdanks vond hij dat niet leuk genoeg en is hij toch weer gaan stelen, en zong alleen als het niet anders kan.
Omdat hij niet graag in het middelpunt stond is hij gaan reizen.
Toen hij in aanraking met een grote dievengroep kwam en hen véél geld moest betalen is hij gaan zingen op een festival, hij verdiende ruim genoeg en betaalde de rovers.
Daar ontmoette hij TheJoker en samen waren ze een goed team,
ze besloten samen verder te trekken.

status:
Bang voor: veel mensen bij elkaar,
rovers
politiemensen
gaat op avontuur omdat hij wel moet,
acteerd + zingt puur om het geld, roem en faam boeien hem niks.
doel in het leven: kluizennaar in een bos worden, maar hij weet nog niet genoeg van het leven...

Alignment: Chaotic Good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmzz is AD&D nou echt zo'n fun!? ik kan er nog steeds nie bij...het klinkt vreselijk saai en wazig als ik 1 van men maten weer es hoor vertellen over zo'n scene met allemaal zeik..of als ik ze in de klas bezig zie met dobbelstenen om elkaar dood te maken of zoiets.....ik denk da ik er zelf eens mee moet beginnen want ze zijn der nou zo'n bietje allemaal verslaafd aan....kan iemand mij de fun uitleggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw, komt het dan in Huiskamer? want daar mag ik niet komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Op dinsdag 23 oktober 2001 18:06 schreef Caspian het volgende:
btw, komt het dan in Huiskamer? want daar mag ik niet komen...
Nee joh, ik vraag wel een apart forum aan :+
Maar serieus, nee dat komt gewoon in Spielerij. We gaan een beetje de l33t mensen uithangen met een eigen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 18:23 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Nee joh, ik vraag wel een apart forum aan :+
Maar serieus, nee dat komt gewoon in Spielerij. We gaan een beetje de l33t mensen uithangen met een eigen topic.
kee dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 11:50 schreef Bene het volgende:

[..]

Wat ben jij evil >:) - ik speel nu nog in een sabbat campagne en begin volgend jaar aan een nieuwe LARP chronicle.
ow in dat geval ben ik niet evil, doe camarilla :D
kun je vampire ook LARP-en?
Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.