Dungeons & Dragons (the pen and paper game)

Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste
Acties:
  • 4.941 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Jah, of je geeft bepaalde grenzen aan toename van saves en bonussus en modifiers. Zo kun je high level chars hebben en toch nog uitdagingen vinden in allerdaagse monsters. Zo blijven ze nog een beetje menselijk.

Of

De DM laat ze alleen nog maar tegen op hun pik getrapte Titans vechten... daar zullen ze wel een flinke kluif aan hebben. maarja, leuk is anders natuurlijk.

Oh, vanavond ga ik voor het eerst echt AD&D-en. Ben benieuwd :P

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Veel plezier! :)

Wel tot in de vroege uurtjes doorgaan, he?

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Hmmm... we beginnen om half 8 en eindigen waarschijnlijk om kwart over 12, dus ECHT lang wordt het niet, maar voor een eerste sessie is 4h45 niet slecht, niet?? :)

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 17:57 schreef TheJoker het volgende:
Hmmm... we beginnen om half 8 en eindigen waarschijnlijk om kwart over 12, dus ECHT lang wordt het niet, maar voor een eerste sessie is 4h45 niet slecht, niet?? :)
Nee hoor, maar 4 en een half uur is zo vol :)
Standaard vuistregel : Adventures duren altijd 2x zo lang als je denkt dat ze duren, of aangegeven staat als je een premade adventure gebruikt :) Althans dat is mijn ervaring, en het is nooit anders geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trashbash, je hebt gelijk.

We moesten ten eerste wachten op iemand (1 uur lang) die niet kwam opdagen.... Wij pissig natuurlijk :(
Vervolgens ging het 2x zo langzaam omdat we het met z'n allen voor de 1e keer speelden en vervolgens ging het 2x zo langzaam omdat de DM bepaalde regels zoals van initiative etc niet helemaal goed uit z'n hoofd wist. Maar we speelden zo'n kant en klare adventure en we hebben gigantisch zitten lachen en een geweldige game ervaring erbij gehad.

Volgende week gaan we mijn home-made adventure spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op zondag 23 september 2001 13:28 schreef TheJoker het volgende:
Trashbash, je hebt gelijk.

We moesten ten eerste wachten op iemand (1 uur lang) die niet kwam opdagen.... Wij pissig natuurlijk :(
Gewoon beginnen. Je krijgt een PC er altijd later nog wel bij.
Vervolgens ging het 2x zo langzaam omdat we het met z'n allen voor de 1e keer speelden en vervolgens ging het 2x zo langzaam omdat de DM bepaalde regels zoals van initiative etc niet helemaal goed uit z'n hoofd wist.
Dan gebruik je ze niet. :) Laat de DM dat maar opzoeken als hij ff tijd heeft, het is niet de bedoeling dat het allemaal heel langzaam gaat omdat je de regels niet goed kent. Gebruik ze dan maar wat losser, je kan het altijd uitzoeken als je tijd hebt.
Maar we speelden zo'n kant en klare adventure en we hebben gigantisch zitten lachen en een geweldige game ervaring erbij gehad.
En daar gaat het maar om. :)
Volgende week gaan we mijn home-made adventure spelen :P
Veel plezier! Ga jij dan ook DM-en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazekers, ik ken de regels wel redelijk uit mijn hoofd. Het ging voornamelijk wat langzamer omdat ik de DM verbeterde, voor zover ik dat kon. Daarom ging het wat langzamer. Ik weet het, het is niet mijn taak dit te doen tegen de almachtige DM, maar het was de eerste speelsessie en iedereen was nog een beetje onwennig met het toepassen van de regels. Vandaarrr :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaletyr
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

Whaletyr

Spliff

spelen er ook mensen DnD per mail, ik heb er wel; wat over gehoord maar nog nooit zo gespeeld lijkt me erg leuk...

Met een aan WAANZIN grensend optimisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Per mail? Het lijkt me dat dat voor geen meter opschiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
Op donderdag 20 september 2001 12:53 schreef Lord Daemon het volgende:
Level 20? Mijn god... ik heb het nog nooit gedaan, maar er lijkt me geen bal meer aan. :) Ik houd van lage level characters.

Krijg je niet dat iedereen veel te veel kan? Een beetje het Throne of Bhaal-principe?
Ik speel zelf ook met een level 24-paladin. Bij high-level campaigns speel je op een heel andere manier dan bij low-level campaigns. De beestjes worden inderdaad ook sterker, of je moet tegen grote groepen (bijvoorbeeld een kamp vol orcs) optreden. Zelf krijg je ook andere abilities, zoals deathblow en all-aroundattack :Y). Alleen de drang om een level erbij te krijgen neemt wel af als je een fighter bent, want veel stats veranderen niet meer.

Maar ik heb best wel weer zin om een low-level campaign in een wat meer real-world (dus niet tussen de demonen) te spelen.
Op maandag 24 september 2001 08:54 schreef Whaletyr het volgende:
spelen er ook mensen DnD per mail, ik heb er wel; wat over gehoord maar nog nooit zo gespeeld lijkt me erg leuk...
Lijkt me ook leuk, maar wel lastig. Sowieso ligt het speeltempo een stuk lager, en als iemand een paar dagen zijn mail niet kan lezen, loopt 'ie meteen een stuk achter met z'n acties. Ook lijkt het me dat het snel onoverzichtelijk wordt met al die losse mailtjes. Eigenlijk zou je een private board moeten hebben om het overzicht te houden. En je moet afspraken gaan maken wanneer een action round is afgelopen. Gevechten lijken me echt een ramp om via de mail af te handelen...

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07-2022

GaiusBertus

aka Gajes

Op maandag 24 september 2001 13:25 schreef Coffeemonster het volgende:

[..]

Ik speel zelf ook met een level 24-paladin. Bij high-level campaigns speel je op een heel andere manier dan bij low-level campaigns. De beestjes worden inderdaad ook sterker, of je moet tegen grote groepen (bijvoorbeeld een kamp vol orcs) optreden. Zelf krijg je ook andere abilities, zoals deathblow en all-aroundattack :Y). Alleen de drang om een level erbij te krijgen neemt wel af als je een fighter bent, want veel stats veranderen niet meer.
Nee, dan de thief abilities :9~ Shadow Flight (tis precies wat de naam zegt) is daarvan wel het coolst. Maar ik als priest heb dus zoals ik al eerder heb geschreven ook hele coole abilities :)

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tell us about them :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Human Monk kicks ass 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk toch dat veel mensen hier rare ideeen over Roleplayen hebben. (vooral zij die nog nooit gespeelt hebben) Een groot misverstand is dat mensen het op vatten als een soort computerspel dat je kan winnen of verliezen en waar het gaat om de uitdaging.
AD&Den gaat in mijn ogen veel meer om het verhalen vertellen en spelen. Om de sfeer (en natuurlijk gezelligheid)

Ik zelf ben DM en heb momenteel een campaigne lopen op Forgotten Realms (The Drow Invasion, zelf geschreven(inmiddels deel VI). In deze campaigne gaat het allemaal om de epiek. De PCs lijken hier goed op te reageren.

Een advies aan iedereen is trouwens om zo los mogelijk met de regels om te gaan (als DM). Als een regel om een of andere reden je campaigne hindert of erger nog het verloop van het spel negeer hen dan of pas hem aan. Laat je niet beperken door de regels. In sterk voorbeeld uit eigen ervaring (wij spelen 2nd edition) is bijvoorbeeld het spel systeem. Het bekende systeem dat charcters van tevoren spells moeten memorizen had bij ons namelijk tot gevolg dat de characters eigenlijk alleen maar magic missles en fireballs gebruikten. Op een gegeven moment heb ik de PCs vrijgelaten om gewoon elke spell die ze konden te laten gebruik. Gevolg: een veel gevarierder en creatiever gebruik van spells, wat de sfeer alleen maar ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Op maandag 24 september 2001 20:20 schreef Trias het volgende:
Ik merk toch dat veel mensen hier rare ideeen over Roleplayen hebben. (vooral zij die nog nooit gespeelt hebben) Een groot misverstand is dat mensen het op vatten als een soort computerspel dat je kan winnen of verliezen en waar het gaat om de uitdaging.
AD&Den gaat in mijn ogen veel meer om het verhalen vertellen en spelen. Om de sfeer (en natuurlijk gezelligheid)
Ik merk zelf dat er twee manieren zijn om te spelen: enerzijds kan je de sfeer beleven, en anderzijds kan je een character roleplayen, inclusief de ontwikkeling die dat character doorloopt (het verkrijgen van levels en abilities bijvoorbeeld). Bij dat laatste kan je inderdaad een character spelen dat zelf erg doorgroeit en steeds sterker wordt (ik heb ooit gehoord dat als schatting kan worden genomen dat een level dat een character stijgt beschouwd kan worden als een jaar ouder worden; ga dan eens na hoe snel je eigenlijk speelt ;)). Het is ook een manier om mogelijkheden te krijgen als character die je in real-life nooit kan bereiken. Sommige mensen vinden dat weer een prettige manier van spelen.

Ikzelf vind een goede sfeer wel het belangrijkste, maar het is ook leuk om je character te zien groeien :).
Een advies aan iedereen is trouwens om zo los mogelijk met de regels om te gaan (als DM). Als een regel om een of andere reden je campaigne hindert of erger nog het verloop van het spel negeer hen dan of pas hem aan. Laat je niet beperken door de regels.
Doen wij in onze groep ook :). Bijvoorbeeld: naar onze mening maken material spell components het leven van een wizard veel te ingewikkeld. Wij gaan er dan ook van uit dat elke wizard wel wat basis material spell components bij zich heeft ofzo, en ze daarom niet nodig heeft. Behalve dan voor sommige true dweomers enzo.
In sterk voorbeeld uit eigen ervaring (wij spelen 2nd edition) is bijvoorbeeld het spel systeem. Het bekende systeem dat charcters van tevoren spells moeten memorizen had bij ons namelijk tot gevolg dat de characters eigenlijk alleen maar magic missles en fireballs gebruikten. Op een gegeven moment heb ik de PCs vrijgelaten om gewoon elke spell die ze konden te laten gebruik. Gevolg: een veel gevarierder en creatiever gebruik van spells, wat de sfeer alleen maar ten goede komt.
Dat is een goede mogelijkheid, maar het haalt wel een deel van de uitdaging van een wizard weg. Bij het memorizen moet een wizard nagaan wat hij/zij tegen kan komen, en aan de hand daarvan zijn/haar spells kiezen. Vooral op hogere levels maakt dat de wizards veel evenwichtiger ten opzichte van fighters.
En wat betreft het eenzijdig gebruik van spells: als jullie wizards de neiging hebben om bijvoorbeeld met veel fireballs te smijten, zet je er eens beestjes voor met protection from fire, of je zet ze in een bos neer. Niet veel wizards willen een flinke bosbrand op hun geweten hebben, zeker niet als ze erna nog overnachtingsplek zoeken in een herberg in de buurt >:). En in sommige gevallen kan je beter werken met andere spells, omdat je als wizard gewoon niet genoeg schade doet, en je het beter op een andere manier kan oplossen.

Maar uiteraard verschillen smaken, en zal elke groep op een andere manier spelen. Daarom lijkt het me wel leuk om eens in verschillende groepen te spelen :)

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Het bekende systeem dat charcters van tevoren spells moeten memorizen had bij ons namelijk tot gevolg dat de characters eigenlijk alleen maar magic missles en fireballs gebruikten. Op een gegeven moment heb ik de PCs vrijgelaten om gewoon elke spell die ze konden te laten gebruik. Gevolg: een veel gevarierder en creatiever gebruik van spells, wat de sfeer alleen maar ten goede komt.
Als je ge-interesseerd bent in mijn 2nd edition AD&D spell-less magic system, mail me even. Het is misschien even wennen, maar geen voorgemaakte spells meer is een groot goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Irritant-mode]
Spells memorizen is een regel die nagestreefd moet worden! Dat is de stelling die we vandaag gaan behandelen. Zoals bekend, hoor je volgens de AD&D regels spells te memorizen voordat je ze gebruikt, maar dit kan niet altijd even handig zijn, voornamelijk omdat zo de diversteit aan spells vrij klein blijft, meestal beperkt tot fireballs en magic missiles.
[/Irritant-mode]

[Elite-mode]
Hier is mijn idee als part-time DM:

75 % van de spells moet gememorized worden, de overige 25% van gebruikbare spell-plaatsen in je spellbook kan vrijblijvend gebruikt worden. Wel moet de level van de spel overeen komen met de leeg gelaten ruimte in het spellbook. Op deze manier kan een wizard zich van tevoren goed voorbereiden op alle mogelijke situaties, maar spells die hij sporadisch nodig heeft weglaten, en de lege ruimtes opvullen met spells die hij of veel gebruikt, of juist niet veel gebruikt. Op deze manier is een beperkte vrijheid opgelegd, die niet te groot is en het dus nog spannend blijft. Deze percentages kunnen naar believen kleiner of groter gemaakt worden. (8>

[/Elite-mode]

ps. ik gaat morgen mijn eigen PHB kopen en ik ga namens de groep de Monstrous manual ophalen...
Daarnaast koop ik een kaartje voor het Dream Theater concert dat 4 februari in de A'dam Heineken Music Hall wordt gehouden!!!!!! :P

(ja het is off-topic, maar ik MOEST het kwijt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Dream Theater? Koel. :)

Maar er komen al te veel goede bands naar Nederland en ik heb te weinig geld. :(

Over spells: mijn standpunt mag bekend zijn, ik zal het niet nog eens gaan uiteenzetten. :)

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:45

Bene

list incomprehension

Heeft iemand trouwens enig idee welke boeken van andere uitgevers dan TSR en WW wel aardig zijn? Ik volg het een beetje op het net maar zie nu door de bomen het bos niet meer.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik hoorde dat Ars Magica wel gaaf was, maar ik ken het verder niet. O ennuh... nee laat maar. :)

Verwijderd

Tja spelkeuze in AD&D blijft altijd een probleem.
Vooral in 2nd edition met een lowlevel party heb je ALTIJD dat de priest spelkeuze meestal beperkt blijft tot cure light wounds spells.
Meestal gaat het dan zo :
P : Wat zal ik nemen , cure light wounds of sanctuary (voorbeeld)
Party : Cure light wounds, cure light wounds!
P : zucht, Cure light wounds dan maar.

Zo veranderd de priest vooral in lowlevels in een wandelende medikit. In 3rd edition is het zo gedaan dat je een spel can substitueren voor een cure light wounds, zodat je wat meer diversiteit kan hebben.

Maar het beste is gewoon als de DM een adventure voorbereidt waarbij roleplaying spells veel belangrijker zijn in plaats van de pure combat spells.

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Wij gebruiken het spellpoint systeem uit Spells & Magic, ook erg leuk.

En over die wandelende medikits: klopt, ik heb standaard ingestudeerd: 1x Raise Dead en 5x Heal ;)

• Bene

Bene

list incomprehension

Op woensdag 26 september 2001 02:51 schreef Trashbash het volgende:

Zo veranderd de priest vooral in lowlevels in een wandelende medikit. In 3rd edition is het zo gedaan dat je een spel can substitueren voor een cure light wounds, zodat je wat meer diversiteit kan hebben.
3e editie clerics zijn zowiezo een stuk enger - je hebt veel meer martial spells. Als ik weet dat er gebutst gaat worden begin ik eerst een kwartier prayers, bull strengthjes, endurance, shield other, sanctuary, aid, etc. etc. te gooien. Clerics zijn een stuk leuker geworden door de enorme boost die ze de party kunnen geven, veel meer als in AD&D.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik krijg een beetje het idee dat iedereen veel sterker en heftiger is geworden in 3rd edition...

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 13:01 schreef Lord Daemon het volgende:
Ik krijg een beetje het idee dat iedereen veel sterker en heftiger is geworden in 3rd edition...
Ja dat klopt ook, maar aangezien de monsters sterker zijn geworden (1d12+3 damage orc anyone?, 45 strength dragons etc ;) ) balanceerd dat wel goed. Feit is dat je in 3rd edition veel meer speciale dingen kan, zonder tig expansion boekjes voor nodig te hebben .

Verwijderd

Ik heb zojuist de PHB en MM gekocht!!! (sweetness :) )
(+ mijn Dream Theater kaartje :P)

Verwijderd

kewl, ik had de PHB, MM, en de DMG besteld bij amazon voor mijn verjaardag op 2 oktober, krijg ik hem pas 9 oktober zeggen ze :( zolang hoeft dat toch niet te duren?
wat doen ze ermee, ergens neerleggen en 6 dagen later denken 'oja, die omet nog naar Caspian Wizalot in Lelystad' |:(

naja, nix aan te doen

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Niet lezen als je toevallig in mijn game speelt!

Ik heb gisteren een dungeon zitten maken, en volgens mij is hij best evil geworden. >:) Het is het laboratorium van een zeer sterke illusionist, en het zit dan ook vol met illusies. Zo moeten de spelers om er uberhaupt te komen eerst door een illusie van een diepe put heenkijken, die eigenlijk een ondiepe put is met een trappetje naar beneden dat uitkomt in een gang. Maar nu het eville. Tegen de tijd dat de characters al helemaal gewend zijn aan al die illusies komen ze bij weer een diepe put midden in een gang. Alleen... deze is echt. >:) De kans dat iemand zegt "Ok, het lijkt dat wel geen illusie, maar het is er vast een! Ik loop gewoon door." lijkt me niet te verwaarlozen. :)
Feit is dat je in 3rd edition veel meer speciale dingen kan, zonder tig expansion boekjes voor nodig te hebben.
Maar word je daar dan blij van? Dat is toch alleen maar heel onoverzichtelijk? Of niet?

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 13:29 schreef Lord Daemon het volgende:

Ik heb gisteren een dungeon zitten maken, en volgens mij is hij best evil geworden. >:) Het is het laboratorium van een zeer sterke illusionist, en het zit dan ook vol met illusies. Zo moeten de spelers om er uberhaupt te komen eerst door een illusie van een diepe put heenkijken, die eigenlijk een ondiepe put is met een trappetje naar beneden dat uitkomt in een gang. Maar nu het eville. Tegen de tijd dat de characters al helemaal gewend zijn aan al die illusies komen ze bij weer een diepe put midden in een gang. Alleen... deze is echt. >:) De kans dat iemand zegt "Ok, het lijkt dat wel geen illusie, maar het is er vast een! Ik loop gewoon door." lijkt me niet te verwaarlozen. :)
goeie :)
Maar word je daar dan blij van? Dat is toch alleen maar heel onoverzichtelijk? Of niet?
niet als het goed is ingedeelt lijkt me

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 13:29 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]
Hehehehehe >:) Ik hoop voor ze dat ze een stok of zoiets de weg voor zich uit betasten :)
Nee hoor, aangezien de regels in 3rd een onderling logisch verband hebben met elkaar, itt 2nd edition, waarbij bijna voor alles een nieuwe regel is.
En die nieuwe mogelijkheden zorgen ervoor dat je toch 2 dezelfde klasses in je party kan hebben maar er ook onderlinge verschillen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ok, het zal wel. :) Ik moet toch een keer zo'n 3rd edition ding lezen denk ik, dan kan ik beter een oordeel vormen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:40
Wonen er mensen in en Rondom Den Helder die wel zin hebben om elke zondag bijeen te komen voor D&D, ICQ mij dan even....
Wij zijn een beginnende groep zonder ervaring....iedereen is natuurlijk welkom (met en zonder ervaring)
Ok, hopen dat dit werkt :)

Verwijderd

'k Ga vanavond DM-en... Met mijn zelf gemaakte adventure. :P Ik ben benieuwd wat de PCs ervan vinden... Ik moest natuurlijk effetjes een schermpje maken, zodat niemand met me mee kan kijken, dus ik pakte maar een random stuk karton dat we nog hadden staan bij het oud papier. Een van de spelers heeft wel zo'n HeroQuest schermpje, maar dat is zo klein dat het nauwelijks de dobbelstenen kan verbergen. Dus ik heb maar meteen effetjes wat op het schermpje gezet: DO NOT DISTURB! DM HARD AT WORK
'k Vond het wel lachuh :)

Wat vinden jullie... Moet ik in deze missie al masterwork items (dus +1 weapons etc) gaan uitdelen, of in ieder geval 1 of 2?? Misschien is dat al erg snel. We hebben er al 2 kleine questjes op zitten, maar ik zelf denk dat het nog te vroeg is. Noujah, misschien 1 of 2 dagger +1 erbij. Die kunnen ze dan bij de volgende quest aan mij geven, want ik ben tenslotte de Rogue :P Misschien moet ik ook maar effetjes een Cloak +2 met +10 to hide en move silently offeh een 2 scimitars +2, de ene met cold damage en de andere met fire damage erbij doen???? (NOTE: ik gebruik die wapens, tenminste... mijn PC :) )

Verwijderd

Ik weet niet meer wie het is, maar een van de gasten die in dit topic of die van BGII meepraat heeft zoiets als quoteline:
"When you are in a room with a halfling and an ill-tempered dragon, don't try to outrun the dragon, just try to outrun the halfling..."
Echt ruig :)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik moest natuurlijk effetjes een schermpje maken, zodat niemand met me mee kan kijken, dus ik pakte maar een random stuk karton dat we nog hadden staan bij het oud papier.
Schermpje? Waar is dat voor nodig? Of zit je soms aan een tafel waar iedereen zo mee kan kijken? (Ipv in een lekkere leunstoel. :) )

Qua magic itmes en zo: grappige en originele items zijn vaak leuker dan van die standaarddingen zoals zwaarden +1. En dan hoeven ze niet eens sterk te zijn, zodat je geen overpowered characters krijgt.

Verwijderd

pleur er gewoon een dagger in, + 2 tegen dragons ofzow, hebben ze toch niks aan >:)
en de boeken zijn er nog steeds niet :(

Verwijderd

Jah, ik zal es een aantal heel originele wapens bedenken, thnx lord. Oh en jij ook bedankt hoor Caspian >:)
Hmmm... (8> (denk, denk)

Jah, we zitten aan een tafel. Want in een luie stoel kan je niet zo goed met een dobbelsteen gooien, tenzij je een bijzettafeltje hebt ofzo...

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 15:22 schreef TheJoker het volgende:
Jah, ik zal es een aantal heel originele wapens bedenken, thnx lord. Oh en jij ook bedankt hoor Caspian >:)
Hmmm... (8> (denk, denk)

Jah, we zitten aan een tafel. Want in een luie stoel kan je niet zo goed met een dobbelsteen gooien, tenzij je een bijzettafeltje hebt ofzo...
geen dank :)
of een magic risitance item die alleen in een bepaalde dungeon te gebruiken is, waar geen enkel magisch beestje in zit 8-)

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Als je aan een tafel (A)D&Ded ben je wel veel meer op het spel geconcentreerd en ouwehoer je minder over andere dingen (wij hebben dat althans :) )

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik speel het ook (ben nog een rookie, pas een keer of 5 gespeeld). 3e editie.

Ikzelf ben een Human Fighter, level 5. Ik heb twee magische greatswords en hak alles in de pan.

In onze party zit een ontiegelijk lache wizard die zijn spells echt creatief gebruikt. Voorbeeld:

Hij had een schaap gekocht, en ging een dungeon in. Het was daar donker en hij moest licht hebben. Hij cast een permanent light op dat beest. Daarna vroeg hij: Wat is de tijdsduur van die spell?, en de DM zei: Permanent. Zodoende loopt nu al twee of drie campaigns een lichtgevend schaap mee de dungeon in. Voordeel is wel dat het schaap het lievelingetje is van de DM. Je kunt het beest dus gewoon de kamer intrappen, er gebeurd toch niks mee, ook al staan er 10 drows (schrijf ik dat zo goed?) in.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nog een mooi voorbeeld.

We kwamen een toren tegen, een volledig gladde toren van een wizard/mage. En hij bestookte ons met vuurballen vanuit raampjes die niet zien waren. De wizard deed een 'detect magic' en de hele toren bleek te gloeien van de magic. De cleric pakte zijn 'Rod of cancelation' (magic items worden uitgeschakeld door aanraking) en tikte de toren aan. Resultaat? Een bakstenen toren... (de DM was die rod helemaal vergeten...)

Verwijderd

hehe lol, veel vrijheid iig in DnD :D
kan niet w88 tot ik die boeken heb, (dinsdag over een week pas waarschijnlijk :()

Verwijderd

Zo heb laatst weer eens geD&D (AD&D is 2nd edition, in 3rd is het gewoon weer D&D ;) ). Het was solo adventure, ik was een 1st lvl rogue. Adventure was een beetje aangepast omdat ik in mijn eentje was, maar nog steeds heb ik aardig vaak de dood in de ogen gekeken.

Vooral veel aanraking gehad met poison. Poison/diseases in 3rd edition doen geen HP damage meer, maar affecten je stats.
Zo heb je poisons die je cons verlagen (0 constitution == wijlen) etc.
Zo heb ik in dat adventure mijn constitution op 1 gehad (1d6 cons damage van een poison, en secondary effect nog eens 1d6 cons), strenght op 1 (ray of enfeeblement) en mijn wisdom ook nog 8 ( wisdom < 3 dan ben je mad :). Gelukkig had ik op het einde wat meer geluk met mijn saves.

Uiteindelijk wel het adventure goed beeindigd. Ik moest de lichamelijk gesteltheid van een ranger uitchecken, die dus bleek gepoisoned te zijn door de plaatselijke goblin shaman en daardoor dus gek geworden. Met veel moeite en een toevallige samenloop van omstandigheden heb ik het uiteindelijk toch voor elkaar gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren D&D gespeeld.. Echt lachuh, ik was DM.
Dit was wel een mooie situatie:
De party liep door het bos en werden overvallen door 4 burglars (met 1 leider). Ok, ze hadden dus de helft geslacht en er was nog 1 archer over en de leider. De archer had op een hoorn geblazen en ik voorspelde dat zeer snel versterkingen zouden komen (na 3 ronden, maar dat vertelde ik niet). Iedereen dus in paniek wat te doen. (en dat terwijl ze makkelijk binnen de 3 ronden de 2 burglars hadden kunnen doden. De burglar acher was aan de beurt, dus ik dacht dat ik de PCs maar effetjes moest helpen, dus ik liet de archer bij een gefaalde attack roll maar in zijn eigen voet schieten. Iedereen lacheh natuurlijk :). Nou, dus toen was de leader nog over. Dus iedereen discussieerde wat te doen. De reinforcements kwamen binnen 2 rondes eraan en er stond een beer van een vent voor ze. De lawful good paladin was in een zeer goede role-playing game, dus die stelde voor de man mee te nemen (welliswaar onder schot), en hem om te praten (daar gaf ik hem extra XP voor, voor het goede roleplayen). Ok, dus iedereen lullen met die leader. goed dus ze rennen verder, maar helaas, een klein groepje versterkingen onderschepte de PCs + burglar leader. Maarjah, het zijn nou eenmaal rovers, dus die 3 reinforcements gaven niets om hun leider. Ok, dus de leider stond aan de kant van de PCs... Binnen 2 ronden waren de 3 burglars dood en binnen 4 rondes zouden er 15 nieuwe gasten bijkomen, maar dat vertelde ik ook niet (DM power). Goed, de pally probeerde met de burglar leader te praten en die beloofde te vluchten en zich nooit meer te laten zien. Wat doet die zakkenwasser??? Zodra de PCs hem de rug toekeren, schiet hij een bolt op hun af, gaat alsnog in de aanval. Goed hier hebben de PCs hem dus wel afgeslacht.
Maar wat ik maar wil zeggen, is dat er hele leuke en originele dingen worden bedacht.
En ik maar denken, jongens... sla die vent gewoon knock out, en peer em, want jullie kunnen niet 15 man aan met zijn 5-en... Maargoed, eind goed, al goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Hehe, leuk is DMen he? :) Alleen niet meer als je om 4 uur 's nachts nog een combat met 15 monsters moet gaan doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Jah, ik zal es een aantal heel originele wapens bedenken, thnx lord.
Het hoeft geen wapen te zijn. :) Op alles kan een spreuk zitten, van een beker tot een dobbelsteen, en van een paar schoenen tot een ketel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 13:38 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Het hoeft geen wapen te zijn. :) Op alles kan een spreuk zitten, van een beker tot een dobbelsteen, en van een paar schoenen tot een ketel.
o.a. het schaap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar dat schaapje is nu niet meer origineel.
Ik heb idd wel een paar wredo dingen bedacht.
Hier komen ze:

Cloak of Holy Illusion
1/day the wearer of the cloak can cast an illusion as if he turns into a white werewolf, the holy symbol for some druid tribes. The effect lasts for 1d2 rounds. Opponents of CR 3 or lower must make a will save of DC 18 or run in fear for 1d4 rounds.

Staff of the Serpent
1d6 damage
1/day/2 levels the staff can turn into a throttle snake on command for 1d6 rounds
d% 0-60 ³ subdual damage. Selected opponent must make fortitude save of DC 16 or suffer 1d8 subdual damage each round. Opponent must make an attack roll of 18 or higher to release itself from the grip of the snake.
d% 61-100 --> strangling damage. Selected opponent must make fortitude save of DC 16 or suffer 1d6 damage each round. Opponent must make an attack roll of 18 or higher to release itself from the grip of the snake.

Edit: deze heb ik van iemand gejat, volgens mij van jou Lord...

Shield of Granthor +1
+1 bonus to AC
Intelligent shield
Wearer can call Granthor to life 2/day: 1 time for any advisory, 1 time for battle assistance:
d% 0-50 :cast fireball: Granthor opens his mouth and out comes a fireball that deals 1d6 damage per casterlevel (max of 10d6) (only for 4th level or higher)
d% 51-100: cast fear for 1d4 creatures for 1 round/2 levels (CR 2 or less instantly flee, CR 3 or higher must make a will save of DC 14) (only for 2nd level or higher)

Edit: dit schild ziet er als volgt uit --> een zilver kleurig schild, met een bronskleurige leeuwenkop, genaamd... Granthor, een lawful good NPCtje :)

Dagger of Laughter
1d6 damage
Whenever an opponent has a critical hit by this weapon, it falls down to the ground for 1d4 rounds and laughs as hard as it has ever done. When he turns back, it must make a fortitude save of DC 13 or suffer -2 to attack rolls for having pain in the abdominal muscles.

Ik vind ze wel sweet, maar sommige zullen wel wat overpowered zijn, bijvoorbeeld het schild... maargoed, gelukkig komen die spell abilities pas na 2nd en 4th level. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoer!
nog eentje:

een ring ofzo die een illusie van een skelet oproept, het skelet kan niks, alleen lopen, iedere keer dattie geraakt word moet de eigenaar een of andere save maken om de skelet te behouden, anders verdwijnt hij :)

en dattie niet (echt) origineel is boet me niet, hij is leuk!

of een helm die de eigenaar een skelet maakt, waardoor hij kan praten/onderhandelen/whatever met de undead :)
Cracket Scull Helmet ofzo :)

sorry voor de incomplete uitleg, maar ik heb gvd nog steeds die boeken niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Staff of the Serpent
Klopt, die had mijn druid. :)

Zal ik ook iets vaags bedenken? Ik hou wel van items die zowel voor- als nadelen hebben, of die alleen handig zijn als je er creatief mee om gaat. Even zien.

Shoes of Dancing

The wearer of these shoes can dance as well as anyone in the world; he or she is a true master. However, every time the wearer hears music, he/she must make a Willpower check at a -5 penalty or start dancing until the music stops.

Balletje-balletje set

Drie bekers en een klein balletje, waarmee je het befaamde balletje-balletje kan spelen. (Dit is dat spel waarbij de goochelaar de drie bekertjes steeds verwisseld en de ander moet raden waar het balletje onder zit.) Alleen is het balletje magisch, en de eigenaar kan het at will onzichtbaar maken. Een detect magic laat het balletje opgloeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gajes, ik heb trouwens jouw "i'm, rubber, you're glue" trap gebruikt. Was wel lachuh. Ik had 2 sentries in die kamer gezet. De PCs waren de kamer binnengelopen en een gigantisch zwaar hek viel naar beneden. Ze moesten een of andere vage riddle oplossen, en vervolgens kregen ze van een van de sentries een key.... Die staken ze in een slot, waardoor het hek voor +/- 2 seconden naar boven en vervolgens weer dicht viel. Na 2 keer proberen kwam de rubber sentry tot leven. Ze hadden het als snel door, en ze begonnen er lol in te krijgen elkaar helemaal verrot te slaan (het zijn good characters, de meeste lawful en neutral). De rubber sentry ging dood, en de tweede kwam tot leven. Iedereen kneep em natuurlijk, want ze wisten wel dat er niet 2 van dezelfde sentries in de kamer stonden. De golem loopt langs ze heen, richting het hek, tilt het op en bevriest. Toegang tot de rest van de kerker verzekerd.

Vervolgens kwamen ze in een kamer die 100-den meters hoog was, rond en in het midden een soort takelmechanisme met een ketting die naar de zwarte oneindigheid liep boven hun hoofd.. En hier begon het echt spannend te worden. Ik kan niet vertellen wat, want dit hebben we nogniet gespeeld en het kan zijn dat een van de spelers dit ook leest, dus dat lezen jullie volgende week. Het zal misschien genoeg zijn voor 1 a 1.5 uur spelen, dus er zal ook een andere adventure moeten komen. Gelukkig kan bij wizards.com wat gedownload worden, en ik heb er eentje doorgelezen en er wordt veel vrijheid gegeven aan de DM alswel aan de PCs... lachuh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Ook altijd leuk om te verzinnen zijn cursed items met een name twist erin. Zo heb ik gehoord van een cloak of blending. Je zou denken: "Handig, kan je je mooi verstoppen in de bossen enzo, omdat de cloak de kleur van de achtergrond aanneemt.". Tot je hem aantrekt. De cloak werkt namelijk als een blender (vandaar "blending"), en je wordt compleet aan stukjes geblend >:).

En voor een sharpshooter een mooie quiver of endless arrows. Ben je lang bezig met een pijl pakken :P. Tja, het is geen quiver of plentiful arrows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of een sword of flames: op commando verwacht je dat het lemmet xtra firedamage zal geven, maar het heft wordt roodgloeiend, witheet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Jaja, of een Bag of Holding die alles vast gaat houden. :) Leuke manier om die spelers die de manuals uit hun hoofd kennen een landbouwprodukt te stoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook nog een AD&D en DnD 3e speler/DM, uit de mooie studentenstad leiâh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 september 2001 15:00 schreef Marnix da Headbanger het volgende:
Die staan er niet... Beetje creatief zijn he als DM... ach we hebben gewoon teveel BG gespeeld, al die traps in dat spel he :)

Als je echte artwork wil raad ik je aan om het Forgotten Realm campaign book te kopen of te branden (of heet dat tegenwoordig nog steeds kopieeren? :))
blech... BG traps zuigen... een vakje waar je niet overheen mag ander krijg je een [insert random spell here] over je dak...

veel leuker is zelf dingen maken :D

er staan op mijn compu misschien nog en iig op het internet ergens "the netbook of devious traps"... zowel redelijk dodelijke als traps die helemaal niets doen dan de spelers moordneigingen te geven >:)

voorbeeld... de spelers komen een kamer binnen.. deur valt in het slot, en een klok begint af te tellen van 10 naar 0. er zit een knop, en als je die indrukt reset de klok weer. Dus 1 speler die knop blijven indrukken, en de rest zoeken voor een deur of zo... na weet ik veel hoe lang zoeken besluiten ze om het maar door te laten tikken... als de klok op 0 is klinkt er een ping en gaat er een andere deur open.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 20:24 schreef TheJoker het volgende:
Trouwens, da's wel wreed dat je alle class-race combo's kan maken:
Een half-orc druid ofzo zal ook wel vet zijn :P
heey... je hebt nog nooit mijn Half-Orc Bard NPC gezien :P:P

en wakker houden van de party dad ie deed met zn trash metal s'nachts joh :Z

dat was echt wel 1 van de koelste NPC van de laatste tijd die ik had gedm'ed :):):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stoer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 02:51 schreef Trashbash het volgende:
Tja spelkeuze in AD&D blijft altijd een probleem.
Vooral in 2nd edition met een lowlevel party heb je ALTIJD dat de priest spelkeuze meestal beperkt blijft tot cure light wounds spells.
Meestal gaat het dan zo :
P : Wat zal ik nemen , cure light wounds of sanctuary (voorbeeld)
Party : Cure light wounds, cure light wounds!
P : zucht, Cure light wounds dan maar.

Maar het beste is gewoon als de DM een adventure voorbereidt waarbij roleplaying spells veel belangrijker zijn in plaats van de pure combat spells.
en waarom denk je dat 3e de sorcerer heeft, en dat priest spells kunnen droppen om te healen?? (wel jammer, nu is de priest voor munchkins nog meer een healingmachine geworden, maar wel handig dat priest nu niet met hele stapels healingspells zitten die ze pas na een encounter of zo kunnen gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene

Bene

list incomprehension

Op maandag 01 oktober 2001 13:36 schreef KloePoek het volgende:
voorbeeld... de spelers komen een kamer binnen.. deur valt in het slot, en een klok begint af te tellen van 10 naar 0. er zit een knop, en als je die indrukt reset de klok weer. Dus 1 speler die knop blijven indrukken, en de rest zoeken voor een deur of zo... na weet ik veel hoe lang zoeken besluiten ze om het maar door te laten tikken... als de klok op 0 is klinkt er een ping en gaat er een andere deur open.... >:)
PH4T! Die is geweldig! Die is echt retegoed! M'n spelers gaan me lynchen als ik die erdoorheen haal - beetje afleiding d'rbij met beendermeel op de grond en krassen in de grond waar iemand een waarschuwing heeft geprobeerd te schrijven met een nagel of iets dergelijks. Geluiden van machinerie weerklinken door de stenen muren. You keep ramming the button, but an impending sense of doom slowly creeps down your spine as your party frantically puzzles at the complex marks on the ceiling B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-07 14:56
Om een goede DM te zijn, moet je volgens mij toch sadistische neigingen hebben.. B-)

Moet snel weer eens spelen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Cool, mijn trapje is gebruikt! Jippie! :P

Deze dude heeft tijdens mijn quest eens de party geholpen:

Dak'kon
(Pl / male githzerai / M14/F14 / - / N)

Str 20, Dex 20, Con 20, Int 15, Wis 13 (intu:11, will:15), Cha 13

AC -7; MV 12; 151 hp; thac0 -3; #AT 3; Dmg 2d8+15 (Zerth Blade + strength + mastery); SD +3 bonus to all saves, +7 bonus vs mind effect, SZ M (6' tall)

Special equipment:
Dak'kon's Zerth Blade +4; size L, dam 2d8+4, speed 5, S and P damage, special: -6 bonus to AC, wielder can study three extra 1st level, two 2nd level and one 3rd level spells, +2 bonus to saves vs. mind effect spells
Dak'kon's Ceremonial Zerth Armor AC 5
Dak'kon's Unbroken Circle of Zerthimon, needed by Dak'kon to cast spells
Tattoo of the Invinsible Warrior (str +1, dex +1, con +1)
Tattoo of Greater Insight (int +2)
Tattoo of Zerthimon (+1 bonus to all saves, -2 bonus to all spell casting initiative)
Ring of Protection +2
Wand of Frost

Spells: Wizard spells (8 7 6 4 4 2 1):
1st level: Chromatic Orb (Wizards Handbook), Detect Magic, Feather Fall, Magic Missile (3x), Read Magic, Spider Climb
2nd level: Blur (2x), Continual Light, Darkness 15' Radius, Levitate, Melfs Acid Arrow (2x)
3rd level: Dispel Magic (2x), Haste, Fly, Lightning Bolt, Slow
4th level: Dimension Door, Fire Shield, Improved Invisibility, Stoneskin
5th level: Chaos, Improved Blink (Spells & Magic), Teleport, Wall of Force
6th level: Monster Summoning IV, Shades
7th level: Stygian Ice Storm

level 7 arcane spell
Stygian Ice Storm
(evocation)
Range: 10 yds./level
Duration: Special
Area of Effect: 45 ft x 45 ft square
Components: V, S, M
Casting time: 7
Saving Throw: Special

Water from the River Styx makes one forget. And it is water from the Styx that this spell summons in the form of razor sharp splinters of ice crystal as found on the fifth layer of Baator, Stygia. The splinters rain down in the target area with tremendous force, dealing 8d8 damage to all creatures in the area (no save). Further more, those hit must make a saving throw versus spell with a -2 penalty or forget all things which have passed resently and be totally confused, in other words, the creature is affected as by a confusion spell as cast by a 7th level wizard.
The material components of the spell are a pinch of dust and a small glass tube with actual Styx water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm... hoge level NPC's die "even" langskomen om de party te helpen zijn nooit echt een heel goed idee, tenzij ze recurring chars zijn, en dan nog is het heel erg opletten dat ie niet meer doet dan de party zelf... zeker deze jongen hier... een L14 Mage, L14 fighter, die kan zo ongeveer alles aan wat ie tegenkomt... zorgen dus dat ie niet alles doet en de spelers zich vervelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

voorbeeld... de spelers komen een kamer binnen.. deur valt in het slot, en een klok begint af te tellen van 10 naar 0. er zit een knop, en als je die indrukt reset de klok weer. Dus 1 speler die knop blijven indrukken, en de rest zoeken voor een deur of zo... na weet ik veel hoe lang zoeken besluiten ze om het maar door te laten tikken... als de klok op 0 is klinkt er een ping en gaat er een andere deur open....
LOL! Die is echt GOED! Die ga ik echt gebruiken, dat wil je niet weten... >:)
er staan op mijn compu misschien nog en iig op het internet ergens "the netbook of devious traps"...
Kan je mij die mailen? LordDaemon@tweakers.net zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Op maandag 01 oktober 2001 14:56 schreef KloePoek het volgende:
hmmm... hoge level NPC's die "even" langskomen om de party te helpen zijn nooit echt een heel goed idee, tenzij ze recurring chars zijn, en dan nog is het heel erg opletten dat ie niet meer doet dan de party zelf... zeker deze jongen hier... een L14 Mage, L14 fighter, die kan zo ongeveer alles aan wat ie tegenkomt... zorgen dus dat ie niet alles doet en de spelers zich vervelen
Hehe. Maar ik heb toch gezegd dat onze party een hoge level party was? :) Ik had Dak'kon er eigenlijk alleen maar ingegooid omdat ik zo'n Torment fan ben, en hij is gewoon erg leuk om als DM te spelen. Dat hij zo hard was maakte niet zoveel uit, omdat er toch verder nauwelijks combat in die quest zat (alle encounters konden zonder combat worden opgelost, erg in de stijl van Torment :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow owk dat had ik dan gemist in deze brij van honderden post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Op maandag 01 oktober 2001 16:34 schreef KloePoek het volgende:
ow owk dat had ik dan gemist in deze brij van honderden post
Ja, we zijn goed bezig mag ik denk ik wel zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 16:04 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

LOL! Die is echt GOED! Die ga ik echt gebruiken, dat wil je niet weten... >:)
[..]

Kan je mij die mailen? LordDaemon@tweakers.net zou moeten werken.
hmm... hij stond niet meer op mijn compu... even zoeken en ik hebt weer ongeveer dezelfde compilatie van 4 boeken gevonden...

http://www.fortunecity.com/victorian/byzantium/55/dmbooks.htm

voila.... het is 2e editie, maar dat maakt toch niet uit.. zo nu en dan een beetje omzetten.. dat moet zowiezo omdat het generic traps vaak zijn, niet voor 1 specifiek level of levels.

Er zitten een paar slechte/flauwe in natuurlijk, maar ook heel veel goede, die met een beetje aanpassen geweldig te gebruiken zijn.

BTW, ook nog een errug koele om weer eens te gebruiken is de magic-magnet :9 . Das een ruimte waarvan de vloer, muren en zo "magisch magnetisch" zijn.... iedereen met magische items wordt op de vloer gepind :D verzin een manier om het uit te schakelen, of ga naakt achter die wizard aan :D (er hoeft natuurlijk geen manier te zijn, als je dat leuk vindt >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu effetjes bezig wat random Dungeons te Generaten voor een combat quest in een orc kasteel. Ik las dat iemand dit ook had gedaan. En het is idd standaard, maargoed ik heb nog geen standaard dingen gedaan, dus probeer ik het es. Lijkt me erg leuk. Een paar grappige riddles en traps erin. Veel orcs die niet in de gaten hebben dat er iemand aan komt, dus gewoon zitten te kakken, kaarten, ruzien, slapen, vechten, met hun handen spelen }:O

Eigenlijk zijn het geen dungeons, maar castle floors... Ik zorg ervoor dat er goed gebruik gemaakt kan worden van de omgeving... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Mooie site! Ik heb een hele bunch downgeload, eens kijken of er wat goeds bij zit, zal haast wel. :)
voila.... het is 2e editie, maar dat maakt toch niet uit..
Zeker niet gezien het feit dat ik helemaal geen AD&D speel maar EW. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 19:59 schreef TheJoker het volgende:
Veel orcs die niet in de gaten hebben dat er iemand aan komt, dus gewoon zitten te kakken, kaarten, ruzien, slapen, vechten, met hun handen spelen }:O
orks die niets in de gaten hebben roelen :D vooral voor de DM... dat heeft de gnome gemerkt toen ie een stoel op zn harses kreeg en iemand hem lekstak met een drankhoorn >:) (je weet wel zo'n hoorn wat je gebruikt als glas)

ook wel lollig als de party dor zo'n hol heenloopt en een paar deuren intrapt, zit er zo'n orc te schijten... smijt ie het zo in die gast zn face :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 02:14 schreef KloePoek het volgende:

[..]

orks die niets in de gaten hebben roelen :D vooral voor de DM... dat heeft de gnome gemerkt toen ie een stoel op zn harses kreeg en iemand hem lekstak met een drankhoorn >:) (je weet wel zo'n hoorn wat je gebruikt als glas)

ook wel lollig als de party dor zo'n hol heenloopt en een paar deuren intrapt, zit er zo'n orc te schijten... smijt ie het zo in die gast zn face :D
DM power is gaaf.. en het leuke is: de spelers weten niet dat je met ze fokt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Dat is idd het leukste van DMen...
En je kan het ook omgekeerd doen: players denken dat je met zo fokt, jij >:) grijnzen en de PC's die dan vet hun broek bij wijze van spreken gaan bevuilen terwijl er dan niets aan de hand is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Op dinsdag 02 oktober 2001 14:42 schreef GaiusBertus het volgende:
Dat is idd het leukste van DMen...
En je kan het ook omgekeerd doen: players denken dat je met zo fokt, jij >:) grijnzen en de PC's die dan vet hun broek bij wijze van spreken gaan bevuilen terwijl er dan niets aan de hand is :)
Even met een paar dobbelstenen (evt. achter DM-scherm, als aanwezig) gooien doet het ook erg goed. Krijg je snel reacties als: "Oeps, wat komen we nu weer tegen? En hoeveel?". Of: "Wat! Een level 10 fireball???". En jij dan: "Neuh, hoe kom je erbij? :?"
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Op dinsdag 02 oktober 2001 15:09 schreef Coffeemonster het volgende:
"Wat! Een level 10 fireball???".
Hehe, of als je zo'n hoge level party als wij hebt: "Wat! Een level 22 Abi Dalzim's Horrid Whilting???" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Op dinsdag 02 oktober 2001 15:41 schreef GaiusBertus het volgende:

[..]

Hehe, of als je zo'n hoge level party als wij hebt: "Wat! Een level 22 Abi Dalzim's Horrid Whilting???" ;)
Hangt ervan af of hij met D6-en of D8-en gaat gooien >:). Onze DM heeft een variant op de fireball gemaakt, zodat 'ie niet maximaal 10D6 damage doet, maar gewoon 1D6 per caster level. Handig voor high-level wizards, zoals ze bij ons ook in één van de party's rondlopen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil nog wel es wat wrede situaties lezen die jullie in jullie (A)D&D verleden hebben meegemaakt... Kan ik gebruiken in mijn eigen adventures enzo... Dus pretty please, posten die shiznitz.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 19:51 schreef sebastius het volgende:
... 10 drows (schrijf ik dat zo goed?) in.
[ontzettende zeik modus]
Nee, dat schrijf je dus niet goed.
Het meervoud is drow (of drow elves (en niet elfs zoals het woordenboek je doet geloven)). Overigens wordt Drow zelden als enkelvoud gebruik (in de zin "You see a Drow") meestal gebruikje dan drow elf.

[/ontzettende zeik modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal maar es beginnen en de spits afbijten:

In het huis van de uiteindelijke tegenstander zat op de begane verdieping een luik in de vloer, dat... jawel, naar een gigantische kerker leidt. Nu, ze deden het luik open en er komt een bloedmooie vrouw naar boven gelopen op de trap. Ik laat effetjes het plaatje zien van de Nymph uit de MM, om de spelers effetjes te laten ervaren wat ik bedoelde. De vrouw heel sexy lachen en met haar heupen wiechen (toen ik dat zei, beschuldigde men mij ervan dat stuk te hebben gemaakt tijdens een of ander programma, 's avonds laat :) ). De vrouw loopt op de spelers af en op een gegeven moment onderbreekt onze human monk mijn verhaal. Hij vraagt bloedserieus of de vrouw alsjeblieft een Aziatische vrouw op hoge pumps mag zijn. Iedereen protesteren, want, nou ja, smaken verschillen. Dus ik zeg, nou vooruit, voor jou wel. Maargoed, die vrouw was dus een illusie en in de plaats daarvan stond een Small Skeleton. Nou, ik als beginnend DM had wist niet wat voor een skeleton ik tegenover de spelers moest zetten, dus ik deed maar wat. Nu verwachtte ik natuurlijk wel dattie snel dood zou gaan, maar zo snel. Iig, de verrassing kwam nog (of zo dacht ik), want ik had een hobgoblin illusionist achter het skelet neergezet, met een paar 'krachtige' spells (althans voor die CR rating). Dus het dwergje loopt op de hobgoblin af, en hakt em waarempel zowaar doormidden. Dus ik verdubbelde effetjes snel de HP's, maar het mocht niet baten, want voordat de hobgoblin aan de beurt kon zijn, wassie al kassie wijlen. Nou, de dwerg metteen op z'n items af: een ring of illusions (cast 1/day/level a change self) en een amulet of the skull (summon 1/day/2 levels 1 tiny skeleton) Nu weet ik dathet niet zoveel voorstelt, maar ik had wel een wat langere battle verwacht. Maargoed, de tijd begon te dringen, want een paar mensen moesten binnen het uur naar huis toe, dus ik dacht: laat maar, geen andere skeleton warriors erbij. Hebben we het alsnog niet gehaald, maar het was wel lachuh.
Bij de skeleton zat trouwens een vette Axe:

Axe of electricity
Axe is very rusty --> -2 to attack rolls
1d8 damage + 1 + 1/2 wisdom modifier electric damage
Dus een wijze dwerg weet veel extra damage uit zijn axe te hijsen. Nu is onze dwerg niet zo heel wijs volgens mij, meer een geile bok, want hij liet zijn broek zakken voor de illusie van de mooie vrouw (we kwamen erachter dat niet alleen zijn baard gevlochten en lang was, maar zijn 'andere' haar ook :r ), dus hij zal er betrekkelijk weinig aan hebben. Is mooi voor de balans van het spel...

8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Ik ben een beginnende DM (we zijn met ons hele team NET begonnen) nu ben ik op zoek naar iemand die mij via ICQ kan steunen (aan wie ik vragen kan stellen over de regels ED ED ED) Wie zou zo vriendelijk willen zijn omdat te doen, als beginnde DM moet ik namelijk vrij veel doen en ik ben bang dat alles fout gaat, of goed maar met de verkeerde regels, als je begrijpt wat je bedoelt....

Bij voorbaat DANK!

Wij kunnen echt heel erg iemand gebruiken (graag contact opnemen via ICQ 123116211)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volg gewoon dit topic en AL je vragen worden beantwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Op dinsdag 02 oktober 2001 20:43 schreef TheJoker het volgende:
volg gewoon dit topic en AL je vragen worden beantwoord :)
Ehm...ja en nee, ja, dit topic is handig, nee, ik heb toch liever iemand aan wie ik alles kan vragen :)

But tnx anywayz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik heb Sepinroth geICQt, ff zien of ik hem kan helpen. :)

Alleen antwoordt hij nu niet, maar dat komt vast wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Op dinsdag 02 oktober 2001 22:38 schreef Lord Daemon het volgende:
Ik heb Sepinroth geICQt, ff zien of ik hem kan helpen. :)

Alleen antwoordt hij nu niet, maar dat komt vast wel goed.
:)

Iig bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaja, maar waar blijven die verrekte ervaringen :) ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Ik heb nog een keertje een leuke gehoord

Wordt een Paladin naar de Hell gedaan....doet ie een detect evil, sterft ie aan SENSORY OVERLOAD :9 <-0-- heb ik ook maar gehoord hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Op woensdag 03 oktober 2001 15:10 schreef TheJoker het volgende:
jaja, maar waar blijven die verrekte ervaringen :) ???
Rustig maar, rustig maar, hier komt er al eentje ;)

Onze party zat in een enorme piramide, vol gangen, monsters en traps enzo. Op een gegeven moment komen we in een zaal waar een gouden draak zit. Omdat we in een andere party (iets andere samenstelling) deze piramide ook al gespeeld hadden en de draak ook waren tegengekomen, hadden we zoiets van: deze draak zullen we ook wel moeten helpen (toch knaagde er al ergens iets...). Goed, draak hangt zelfde verhaaltje op als die draak in andere party (gevangen genomen door wizards die deze piramide hebben gebouwd, wij moeten hem helpen vrij te komen, is een bepaalde scroll voor nodig ofzo). Goed, wij stemmen in.

Dan zegt de draak dat 'ie last heeft van een rotte kies, en vraagt of een van ons die eruit kan halen. Een van de fighters in onze party (die overigens niet in die andere party zat) is soms een beetje naief, dus zij stapt in de bek van de draak om de kies eruit te halen :o. En dan zegt de draak "SLIK!!!", en verschiet een beetje van kleur. Ofwel, het is een mooie rode draak, die zich van kleur had veranderd >:).

Fighter schikt zich IRL wezenloos. DM: "Je hebt nog 3 rounds voordat je wordt verteerd door het maagzuur.". Eerste round probeert ze een beetje in de wand van de maag te hakken, maar dat werkt niet zo goed. Tweede round breken er door het maagzuur wat potions die ze bij zich had, en zij probeert verder te hakken, zonder effect.
Derde round zegt ze heel zielig "Ik wil eruit!". En *plop*, daar staat ze weer naast de draak, zwaar aangetast door het maagzuur (doordat er wat potions waren gemixt, was er een of andere wish vrijgekomen). Goed, zij helemaal opgelucht dat ze eruit is :).

Toen had de draak zoiets van: He, m'n eten komt er weer uit. Hij grijpt de al zwaar aangetaste fighter, en vreet haar weer op :P. Tja, je begrijpt wel, dat vond zij dus absoluut niet leuk, zeker niet IRL. Ze had er eigenlijk behoorlijk de balen van dat ze twee keer achter elkaar werd opgevroten.

Maar we speelden dus in het huis van het meisje dat die fighter speelde, en haar vriend, die absoluut geen AD&D-speler is, zat er die avond ook bij. Hij had de hele avond stil in een hoekje mee zitten luisteren, en we waren helemaal vergeten dat hij daar zat.
Zegt 'ie op dat moment op een heerlijk olijke toon: "Ach, geef dat beest toch een snoepje" :D :D :D. Even was iedereen stil, en daarna schoten we allemaal in de lach :).

Uiteindelijk is het met de fighter allemaal weer goed gekomen, maar zij had IRL die nacht aardig wat nachtmerries over het opgevroten worden door draken :o :)
Misschien dat het verhaal soms iets minder logisch overkomt, maar het is alweer een paar jaartjes geleden dat we dit speelden, en dan is het soms best moeilijk details te herinneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Op woensdag 03 oktober 2001 16:01 schreef Sephiroth het volgende:
Ik heb nog een keertje een leuke gehoord

Wordt een Paladin naar de Hell gedaan....doet ie een detect evil, sterft ie aan SENSORY OVERLOAD :9 <-0-- heb ik ook maar gehoord hoor :)
Paladin speaking here :). Mij is al overkomen dat ik knallende koppijn kreeg toen ik een detect evil deed in een gewone dungeon die evil uitstraalde. Het is ook een beproefde methode om van het gezeur van paladins met hun detect evil af te komen om zo een plot van een verhaal een beetje te beschermen ;).

Maar ik denk wel dat als je in hell rondloopt (been there, done that), dat je er wel van kan uitgaan dat de beestjes die je tegenkomt wel evil zullen zijn ;). Ik heb detect evil daar dan ook niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK HEB ZE!!!
De boeken zijn net aangekomen :D :D :D
ikke weer helemaal blij (ook omdat er een character creator bij zit in cd-rom :)
dus ikke ga nu lezen e.d. en strax feessie houden (ik was dinsdag jarig)

greetz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 16:46 schreef Caspian het volgende:
IK HEB ZE!!!
De boeken zijn net aangekomen :D :D :D
ikke weer helemaal blij (ook omdat er een character creator bij zit in cd-rom :)
dus ikke ga nu lezen e.d. en strax feessie houden (ik was dinsdag jarig)

greetz :)
Hey gefeliciteerd man! (met de boeken :) )

En ook met je verjaardag overigens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.dndadventure.com/html/classes.html

Check dit es, nieuwe classes die je kan krijgen na een bepaald aantal levels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik vond dit een erg goede link: http://www.rpghost.com/elvenwoods/netbooks/gmguide.html

Alleen kan ik 'm op dit moment even niet bereiken, maar dat zal nog wel goed komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou het dus gaan doen met een vriend, maar nu willie perce gaan DMen maar er weinig voor doen, hij wil bijvoorbeeld geen dobbelstenen kopen 'omdat hij toch DM is' maar verteld mij wel dat ik dobbelstenen nodig |:(

dus nu vraag ik me af of er een groepje spelers is waar ik bij kan, en een DM die me kan helpen met de basics + char creation :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klinkt erg goed allemaal

Is er toevallig iemand uit Utrecht die zin heeft om het spel een beetje uit te leggen (of beter, waar ik mee kan spelen) ?

m'n email adres staat in m'n profile

thnx iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

owjah,
mijn char word (hopelijk) een:

half-elf bard (jester uit BG2 is errug koel) met de naam... en hier komt het... tum tuum tuuum tuuuuuuuum...

Caspian Singinstone oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me heel freed, Caspian, om een bard te role playen. Je kan veel kanten op, en omdat ik ook nogal in de weer ben met muziek (maken + luisteren), lijkt het me ook gaaf om bard te zijn. Alleen zou ik voor of een human kiezen (omdat deze wat meer wegwijs zijn in de stad) of een elf (omdat hun cultuur, muziek, magie, levensstijl, uiterlijk, gedachtengangen, namen, hun souplesse, hun elegantie, hun vrolijkheid, hun aanleg voor het kunstige, kortom alles me aanspreekt). Let wel, dit is MIJN mening, dus laat je net beinvloeden, want een half-elf is niet zo goed. Misschien beter, omdattie geen penalty op zijn constitution heeft, misschien slechter omdattie geen bonus bij dexterity heeft. Het ligt er helemaal aan wat je van je character eist.

Wat ook zo leuk aan de bard is, is dat hij geen spells hoeft te memorizen. Hij bewerkt ze aan de hand van zijn muziek. Kijk, da's nou cool. Beetje een vette metal-solo op je luit spelen, en je schiet een magic missile door iemand z'n faget heen :)

Oh, en zeg maar tegen die vriend van je, dattie verdomme ook een set dobbels koopt, want hij, boven iedereen, heeft ze het meest nodig... En hij moet er potverdriedikkies moeite voor doen, al is het maar het doornemen van pre-made adventures, waar er trouwens zat van zijn. Je mag die van mij ook hebben. Vaak heb je er wel een kaart bij nodig, maar die kan hij eventueel zelf tekenen, het gaat natuurlijk om het principe van het verhaal en de plot...

Oh ja, en probeer een aantal fantasy-lovaz aan te sporen mee te doen, of eventueel een broer of zus of buurman... want met 1 dm en een PC spelen lijkt mij knudde... :P

Ga anders naar je lokale AD&D verkoopman en hang een pamfletje op met : GEZOCHT (A)D&D-ers... ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie wat ik ergens wel jammer vind??
We zijn verwend in BGII en ToB. We (ik) hebben teveel monsters van high level gezien, die een uitzondering moeten zijn, maar ik heb legers van die krengen verslagen. Eigenlijk zou je (ik), als je (ik) D&D speelt, gigantisch uit je vel moeten springen als je je DM hoort zeggen: "jullie lopen langzaam door de gang heen, totdat de muren beginnen te schudden. Dwars door het plafond heen komt een gigantische Tanar'ri (of iets wat erop lijkt) met een soepele beweging op de stenen vloer voor jullie geland. Zijn meerdere hoofden (als hij die heeft) kijken jullie een voor een moordlustig aan en schreeuwen allemaal tegelijk als het creatuur met grote sprongen op jullie af komt gestormd..."

Dan denk ik... " oh ja, die ken ik, daar heb ik er een zooitje van geslacht tijdens mijn BG avonturen"

Ik bedoel, alles wat TE high-level, niets vormde een uitzondering meer.
Dit besef ik me pas nu ik ben begonnen met D&D... (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Geef je hem 1 HP, heb es een keer een heel groepje zien wegrennen van een BEHOLDER NPC met 1 hp (die wou hun goud geven.....) duurde een lange tijd voordat ze et doorhadden!

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik bedoel, alles wat TE high-level, niets vormde een uitzondering meer.
Dit besef ik me pas nu ik ben begonnen met D&D...
At last realisation dawns. :)
Geef je hem 1 HP, heb es een keer een heel groepje zien wegrennen van een BEHOLDER NPC met 1 hp (die wou hun goud geven.....) duurde een lange tijd voordat ze et doorhadden!
Hmz... dat verhaal ken ik? Was er toevallig ene Ernst bij? (Ik weet bij god z'n achternaam niet meer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Op donderdag 04 oktober 2001 23:12 schreef Lord Daemon het volgende:
Hmz... dat verhaal ken ik? Was er toevallig ene Ernst bij? (Ik weet bij god z'n achternaam niet meer.)
Ernst... kwam die uit Cullemborg? :?

Maar goed, om even het voorbeeld van de tanar'ri te pakken, die beesten komen altijd in hordes op je af. Watcher's Keep in ToB was een goed voorbeeld daarvan. Dus als er zo'n tanar'ri door het dak zou komen (laten we zeggen een glabrezu) dan zou die als ik DM was zoiets zeggen van "Ah... tasty mortal... I will hang you by your guts over lakes of boiling acid... minions! Attack!" En vervolgens zou de tanar'ri een zooi lagere tanar'ri binnen gaten (dat gaten kwam niet voor in ToB terwijl dat het gevaarlijkste is van fiends, zowel baatezu als yugoloth al tanar'ri). En als dit de spelers geen angst aanjaagd, of het is nog steeds te makkelijk voor je, dan maak je van die glabrezu toch via High Level Campaigns een paragorn glabrezu? (of te wel, +25 hit dice, 100% magic resistance, meer damage, etc. :) )

Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.