En zelfs daar zijn alternatieven voor. Dezelfde als voor chrome books.blue13x schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:51:
[...]
Enige use case wat het niet kan is zijn zware games waar je een dedicated video card voor nodig hebt.
Ik gebruik Linux als desktop dus geen Windows applicaties is voor mij geen use case. Ik gebruik de tablet voor onderweg, kantoor (Citrix) of voor aantekeningen met de pen te maken. Daarnaast kun je op een tablet als je niet werkt prima een filmpje kijken. Voor het werk heb ik een Linux laptop met groot scherm.blue13x schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:51:
[...]
Het feit dat iets geen Windoows apps draait betekent niet dat het geen laptop vervanger kan zijn. Meeste mensen gebruiken hun laptops voor surfen, email, tekverwerken, bewerken van fotos en videos en gamen. De Tab S9 ultra kan dit allemaal en gaat zelfs langer mee qua accu, heeft een pen en kan dienen als een telefoon (5g versie), dus het kan alles wat een windows kan, maar met andere apps. Enige use case wat het niet kan is zijn zware games waar je een dedicated video card voor nodig hebt.
Ik heb al lang geen tablet gehad maar wil er wellicht wel een als laptop vervanger. Voordeel van een laptop vind ik nog het gebruik voor Excel. Of is dit tegenwoordig op een tablet net zo goed te gebruiken?
Wel als je er dan een KeyboardCover bij hebtBM2 schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:13:
Ik heb al lang geen tablet gehad maar wil er wellicht wel een als laptop vervanger. Voordeel van een laptop vind ik nog het gebruik voor Excel. Of is dit tegenwoordig op een tablet net zo goed te gebruiken?
Inderdaad en met office 365 ook prima een browser te doen.Albert020 schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:06:
[...]
Wel als je er dan een KeyboardCover bij hebt
en de rest hoorde in V&A
[ Voor 13% gewijzigd door PaT op 20-11-2023 18:58 ]
Excel op Android ondersteunt geen VBA, als je dat nodig hebt is deze tablet geen alternatief.BM2 schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:13:
Ik zeg dan ook niet dat het om windows apps gaat, maar ik zeg dat een tablet geen laptop applicaties kan draaien. Wat voor apps je nodig hebt kunnen wij helemaal niets van zeggen, dat hangt helemaal van je usecase af.blue13x schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:51:
[...]
Het feit dat iets geen Windoows apps draait betekent niet dat het geen laptop vervanger kan zijn.
Als ik wil coderen of wil rommelen met docker of zoals hierboven wordt genoemd met VBA, het kan van alles zijn. Maar dat kan allemaal op een laptop en niet op een tablet.
Voor mij is het dus iig geen laptop vervanger.
[ Voor 3% gewijzigd door rachez op 20-11-2023 19:41 ]
Kan je met een 5G versie dan stand alone Whatsapp installeren?blue13x schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:51:
[...]
Het feit dat iets geen Windoows apps draait betekent niet dat het geen laptop vervanger kan zijn. Meeste mensen gebruiken hun laptops voor surfen, email, tekverwerken, bewerken van fotos en videos en gamen. De Tab S9 ultra kan dit allemaal en gaat zelfs langer mee qua accu, heeft een pen en kan dienen als een telefoon (5g versie), dus het kan alles wat een windows kan, maar met andere apps. Enige use case wat het niet kan is zijn zware games waar je een dedicated video card voor nodig hebt.
Ja. En ook bellen en sms...in feite is het een enorme S23 Ultra.SamSid schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:45:
[...]
Kan je met een 5G versie dan stand alone Whatsapp installeren?
Een laptop is niet per definitie iets dat Windows gebruikt. Het draait niet de apps die JIJ wilt, maar het valt gewoon onder de definitie van een laptop en kan gamen, tekstverwerken, surfen, video en foto bewerken EN soms zelfa bellen en sms, langere accuduur en het is wacom tablet.rachez schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:39:
[...]
Ik zeg dan ook niet dat het om windows apps gaat, maar ik zeg dat een tablet geen laptop applicaties kan draaien. Wat voor apps je nodig hebt kunnen wij helemaal niets van zeggen, dat hangt helemaal van je usecase af.
Als ik wil coderen of wil rommelen met docker of zoals hierboven wordt genoemd met VBA, het kan van alles zijn. Maar dat kan allemaal op een laptop en niet op een tablet.
Voor mij is het dus iig geen laptop vervanger.
Gebruik naar volle tevredenheid DEX icm Office 365 E5 licentie
Op kantoor hebben we van die laptop docks : daarop sluit ik willekeurig een S23+ of S9+ of S6+ aan om op meerdere schermen te werken (MS Teams, Excel, Outlook)
Ik kan me voor stellen dat voor zware zaken bijv. in MS Excel het niet ideaal is. Die zaken doe ik meestal als ik thuiswerk.
Maar simpele zaken als bellen, mailen, vergaderen en niet langer dan een paar uur in MS Office werken gaat al jaren prima.
Coderen: ik heb ook Termux draaien op de tablets, telefoon : hiermee kan ik SSH naar diverse machines of start een browser en ga daar verder in de browser (editen/coderen etc)
Op kantoor hebben we van die laptop docks : daarop sluit ik willekeurig een S23+ of S9+ of S6+ aan om op meerdere schermen te werken (MS Teams, Excel, Outlook)
Ik kan me voor stellen dat voor zware zaken bijv. in MS Excel het niet ideaal is. Die zaken doe ik meestal als ik thuiswerk.
Maar simpele zaken als bellen, mailen, vergaderen en niet langer dan een paar uur in MS Office werken gaat al jaren prima.
Coderen: ik heb ook Termux draaien op de tablets, telefoon : hiermee kan ik SSH naar diverse machines of start een browser en ga daar verder in de browser (editen/coderen etc)
iOS N3rd
Hier ook voor de Tab S9 ultra 5g, niet verwacht dat ik het eerder op de Tab zou krijgen dan mij Z fold 5. Meestal is dat andersom.
Ik heb dat ook, gebruik ook citrix en dat werkt ideaal. Zeker als je op de fiets naar het werk gaat is elke kg besparing meegenomen. Voordeel is dat je de tablet makkelijk meeneemt naar een belhokje voor teams meeting en dan zo kunt overschakelen op Citrix voor bureauwerk.Ro_meo schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:37:
Gebruik naar volle tevredenheid DEX icm Office 365 E5 licentie
naast kilo's heb je ook nog de accuduur tov een "echte" laptop (een M1 macbook air daargelaten)Vaevictis_ schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:23:
[...]
Ik heb dat ook, gebruik ook citrix en dat werkt ideaal. Zeker als je op de fiets naar het werk gaat is elke kg besparing meegenomen. Voordeel is dat je de tablet makkelijk meeneemt naar een belhokje voor teams meeting en dan zo kunt overschakelen op Citrix voor bureauwerk.
iOS N3rd
Weet er iemand toevallig met hoeveel W de S9 FE Plus maximaal opgeladen kan worden?
Ik zoek me serieus een ongeluk naar deze informatie, het lijkt nergens vindbaar te zijn, of ik ben erg slecht in zoeken.
Officiële Samsung site niet, handleiding niet, zelf een Samsung Support chat kon me niet helpen.
Zo lastig zou het toch niet moeten zijn?
Ik zoek me serieus een ongeluk naar deze informatie, het lijkt nergens vindbaar te zijn, of ik ben erg slecht in zoeken.
Officiële Samsung site niet, handleiding niet, zelf een Samsung Support chat kon me niet helpen.
45w (USB PD, PPS, Quick Charge 3).VPIPPFR schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:40:
Weet er iemand toevallig met hoeveel W de S9 FE Plus maximaal opgeladen kan worden?
Thanks!
Voor mijn mentale gemoedsrust, waar heb je dit kunnen vinden?
https://www.fonearena.com...price-specifications.htmlVPIPPFR schreef op donderdag 23 november 2023 @ 23:02:
[...]
Thanks!
Voor mijn mentale gemoedsrust, waar heb je dit kunnen vinden?
https://www.sammobile.com...city-charging-speed-leak/
https://www.devicespecifi...0charger%20in%20the%20box.
https://www.google.com/am...charging-speed.html%3famp
[ Voor 10% gewijzigd door stin00 op 23-11-2023 23:09 ]
Ik heb de update nu ook binnen op de Tab S9 Ultra 1TB 16gb. Gisteren kwam die maar niet dus het zal toch in fases gaan.
Ik had de mijne een aantal dagen geleden binnen gehaald. Zelfde model denk ik.Daniel. schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:49:
Ik heb de update nu ook binnen op de Tab S9 Ultra 1TB 16gb. Gisteren kwam die maar niet dus het zal toch in fases gaan.
Bij de S5e die ik hiervoor had kwam de update voor de wifi-versie altijd een paar dagen later.Daniel. schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:49:
Weet iemand wat de deelnemende websites zijn voor de cashback? Als ik op de Samsung site kijk bij de lijst krijg ik een pdf te zien waar helemaal geen websites in staan 😓
Enige waar je het aan kan zien is kijken welke websites het op hun website hebben vermeld.FietsFanaat33 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 20:27:
Weet iemand wat de deelnemende websites zijn voor de cashback? Als ik op de Samsung site kijk bij de lijst krijg ik een pdf te zien waar helemaal geen websites in staan 😓
Sinds de update naar Android 14 / One UI 6 staat de dynamische framerate hier vast op 120Hz. Dat zie ik met Galaxy MaxHz. Meer mensen hier last van?
/edit: na een herinstallatie van de app verholpen.
/edit: na een herinstallatie van de app verholpen.
[ Voor 11% gewijzigd door jelbo op 18-12-2023 09:56 ]
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
ik heb zojuist mijn 'gewone' tab s9 binnengekregen en meteen de spigen screenprotector geinstalleerd. De beeldkwaliteit valt me echter heel erg tegen. Er lijkt een soort waas over het scherm te zitten, waardoor niets echt scherp is.
Dit heb ik niet met andere apparaten waar ik spigen protectors op heb (bv telefoon & ipad). Denken jullie dat het nog zal trekken? Ik overweeg om hem er weer af te halen... wel zonde..Gebruiken jullie protectors? met het pennetje lijken krassen me onvermijdelijk. Denken julle dat het noodzakelijk is?

Nou dag he
Toevallig Spigen op mijn Tab S9 Ultra, het is heel helder. Alleen maar goede ervaringen met Spigen, misschien een defect? Voor een Tab met een pen vind ik een screen protector een must.Anatidae schreef op woensdag 27 december 2023 @ 16:21:
ik heb zojuist mijn 'gewone' tab s9 binnengekregen en meteen de spigen screenprotector geinstalleerd. De beeldkwaliteit valt me echter heel erg tegen. Er lijkt een soort waas over het scherm te zitten, waardoor niets echt scherp is.Dit heb ik niet met andere apparaten waar ik spigen protectors op he heb (bv telefoon & ipad). Denken jullie dat het nog zal trekken? Ik overweeg om hem er weer af te halen... wel zonde..Gebruiken jullie protectors? met het pennetje lijken krassen me onvermijdelijk. Denken julle dat het noodzakelijk is?
Een klein stukje van het scherm is wel 'helder'. Ik heb hetblue13x schreef op woensdag 27 december 2023 @ 16:51:
[...]
Toevallig Spigen op mijn Tab S9 Ultra, het is heel helder. Alleen maar goede ervaringen met Spigen, misschien een defect? Voor een Tab met een pen vind ik een screen protector een must.
vermoeden dat het de lijm van de protecter is of ander vocht
Nou dag he
ik heb sinds kort de s9 tab en hij lijkt af en toe random naar home screen te minimizen bijdens webbrowsen. alsof ik home in druk zeg maar.
ik heb gezocht of er bepaalde gestures zijn die dit doen, maar kan niets vinden. het begint wel een beetje vervelend te worden zo. weet iemand welke setting dat is?
ik heb gezocht of er bepaalde gestures zijn die dit doen, maar kan niets vinden. het begint wel een beetje vervelend te worden zo. weet iemand welke setting dat is?
Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32
Gebeurt het als je over de bodem (url balk) veegt? Daar zit namelijk ook een gesture om naar het home screen te gaan.xoror schreef op zondag 7 januari 2024 @ 11:07:
ik heb sinds kort de s9 tab en hij lijkt af en toe random naar home screen te minimizen bijdens webbrowsen. alsof ik home in druk zeg maar.
nee maar heb het gevonden, als ik die menu balk met icons disable krijg ik het niet meer.RepareerDroid schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:39:
[...]
Gebeurt het als je over de bodem (url balk) veegt? Daar zit namelijk ook een gesture om naar het home screen te gaan.
Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32
Al een tijdje opzoek naar een Tab S9 Ultra, maar de prijzen dalen maar niet. Ook de promoties bij Samsung zijn heel mager dit jaar.
Verwachten jullie veel korting vanaf 17 januari? De hoogste korting die ik kon vinden was €75 korting + 150€ inruilwaarde.
Verwachten jullie veel korting vanaf 17 januari? De hoogste korting die ik kon vinden was €75 korting + 150€ inruilwaarde.
Mijn ervaring is dat bij de introductie van een nieuw model de beste promo's zijn die zelden worden overtroffen. Wel is het zo dat de promo's in het algemeen slechter worden bij Samsung. De promo destijds van de tab8 ultra was vele malen interessanter dan de promo van de tab s9 ultra.Pisdine schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 01:01:
Al een tijdje opzoek naar een Tab S9 Ultra, maar de prijzen dalen maar niet. Ook de promoties bij Samsung zijn heel mager dit jaar.
Soms heeft Pepper iets leuks of de ing rentepunten winkel, maar als je de geduld hebt dan zou je kunnen wachten op de promo van de s10 ultra
Eens, beste is gelijk halen als pre-order bij de lancering met eventueel een inruildeal. De promo van Tab S9 was hetzelfde bijna, alllen kreeg je een minder goede toetsenbord er bij.jagroep schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:56:
[...]
Mijn ervaring is dat bij de introductie van een nieuw model de beste promo's zijn die zelden worden overtroffen. Wel is het zo dat de promo's in het algemeen slechter worden bij Samsung. De promo destijds van de tab8 ultra was vele malen interessanter dan de promo van de tab s9 ultra.
Soms heeft Pepper iets leuks of de ing rentepunten winkel, maar als je de geduld hebt dan zou je kunnen wachten op de promo van de s10 ultra
Ik betaalde 300 meer voor de S9 tov de s8 ultra tijdens de intro promo. Wel gratis 5g model en dubbel opslag bij de s9 meen ik...blue13x schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:27:
[...]
Eens, beste is gelijk halen als pre-order bij de lancering met eventueel een inruildeal. De promo van Tab S9 was hetzelfde bijna, alllen kreeg je een minder goede toetsenbord er bij.
Met een pre-order code kwam ik uit op hetzelfde.jagroep schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:37:
[...]
Ik betaalde 300 meer voor de S9 tov de s8 ultra tijdens de intro promo. Wel gratis 5g model en dubbel opslag bij de s9 meen ik...
Ik kan de Tab S8 Ultra kopen voor €750 waardoor ik echt twijfel om deze te halen. Natuurlijk komt binnen een paar dagen de S24 uit waardoor er waarschijnlijk weer kortingen gaan zijn, al betwijfel ik dat ze van 1250€ naar 750€ gaan (of er rond). Persoonlijk vind ik de verschillen verwaarloosbaar, dus echt veel zou ik niet extra geven voor de S9 Ultra.
Twijfel twijfel... Denken jullie dat de S9 Ultra 400€ gaat dalen? Bij Samsung dan, zoals inruil etc
Twijfel twijfel... Denken jullie dat de S9 Ultra 400€ gaat dalen? Bij Samsung dan, zoals inruil etc
Recent nog naar de pricewatch gekeken? Het Beige 1TB model voor 1199, is volgens mij 30% korting tov normaal. Ik ben niet eens op zoek naar een tablet maar zit het serieus te overwegenPisdine schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 01:01:

Ja, maar wil niet meer dan €1000 uitgeven. 1TB is voor mij ook overkill. Woensdag komen er normaal gezien promoties op de Samsung site, dus nog even afwachten en hopen op leuke promoties. Anders zal het de Tab S8u wordenTerranca schreef op maandag 15 januari 2024 @ 08:37:
[...]
Recent nog naar de pricewatch gekeken? Het Beige 1TB model voor 1199, is volgens mij 30% korting tov normaal. Ik ben niet eens op zoek naar een tablet maar zit het serieus te overwegen
De 1tb versie heeft ook meer RAM.Pisdine schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:16:
[...]
Ja, maar wil niet meer dan €1000 uitgeven. 1TB is voor mij ook overkill. Woensdag komen er normaal gezien promoties op de Samsung site, dus nog even afwachten en hopen op leuke promoties. Anders zal het de Tab S8u worden
Voor mijn Ultra zoek ik een hoes met keyboard met touchpad. De keyboard cover met touchpad van Samsung vind ik te duur. Ik zie diverse alternatieven rond de 50 euro. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat maakt de cover van Samsung zo duur?
https://www.amazon.nl/s?k=tab+s9+ultra+keyboard+touchpad
Pffffft... €50,- voor die meuk?-Paul- schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:48:
Voor mijn Ultra zoek ik een hoes met keyboard met touchpad. De keyboard cover met touchpad van Samsung vind ik te duur. Ik zie diverse alternatieven rond de 50 euro. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat maakt de cover van Samsung zo duur?
Lijken veelal van deze type te zijn, puur als voorbeeldje. En dan iets van een "cover" erop plakken.
Ik heb ooit zo eentje gehad. Die dingen zijn echt slecht.
Ikzelf heb de keyboard book cover indertijd gekocht, en die werkt wel heel fijn. Tevens ook de slim nog liggen want die was gratis.
Ik heb die samsung keyboard voor de s9+. Ding heeft voor 250 euro nog niet eens backlight. Belachelijk duur, maar veel beters is er niet.
Ik heb besloten om de Samsung galaxy tab s9 fe te kopen om notities te maken tijdens de lessen.
Via amazon heb ik al een cover gekocht. Maar ik zoek een soort siliconen cover/hoesje voor mijn stylus pen ik kan er nergens vinden (enkel voor de ipad pen) , hebben jullie aanraders?
Is het ook aangeraden om een soort paper sheet op mijn tablet te plaatsen? aangezien ik veel zal schrijven met de stylus
Via amazon heb ik al een cover gekocht. Maar ik zoek een soort siliconen cover/hoesje voor mijn stylus pen ik kan er nergens vinden (enkel voor de ipad pen) , hebben jullie aanraders?
Is het ook aangeraden om een soort paper sheet op mijn tablet te plaatsen? aangezien ik veel zal schrijven met de stylus
Cat linux.txt
@-Paul- ik heb wel nieuwe screenprotectors voor de ultra liggen hoef er geen winst op te maken. Graag dm bij interesse.-Paul- schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:48:
Beste groep
ik heb de T8 Ultra teruggestuurd en voor hetzelfde geld de Tab 9 Plus genomen. De afmetingen ziin voor mij optimaal, want de Ultra was behalve op de burotafel niet zo handig.
Verder zijn dit fantastische tablets.
Nu een klein probleem. Ik kom van een Lenovo tablet (P11 Pro) en die heeft (hij werkt nog met kapot scherm
) een optie (Smart Rotate) om de weergave van uitsluitend portrait apps te corrigeren voor landschap weergave. Het zijn er meer dan ik verwacht had: FB, Reddit...
Weten jullie iets van een oplossing hiervoor? Zoiets als https://play.google.com/s...d.androidlock&hl=en&gl=US Ik ga zo wat testen.

Edit: het lijkt alsof deze functie eruit gegooit is. De Google help informatie klopt niet (meer?)
Edit 2: het zit nu in "Labs": "Horizontale weergave voor verticale apps"
ik heb de T8 Ultra teruggestuurd en voor hetzelfde geld de Tab 9 Plus genomen. De afmetingen ziin voor mij optimaal, want de Ultra was behalve op de burotafel niet zo handig.
Verder zijn dit fantastische tablets.
Nu een klein probleem. Ik kom van een Lenovo tablet (P11 Pro) en die heeft (hij werkt nog met kapot scherm

Weten jullie iets van een oplossing hiervoor? Zoiets als https://play.google.com/s...d.androidlock&hl=en&gl=US Ik ga zo wat testen.
Edit: het lijkt alsof deze functie eruit gegooit is. De Google help informatie klopt niet (meer?)
Edit 2: het zit nu in "Labs": "Horizontale weergave voor verticale apps"
[ Voor 10% gewijzigd door Maulet op 21-02-2024 08:33 ]
9950x3d+4090+64DDR
https://gsmweb.nl/samsung...ra-14.6-5g-512gb-graphite
S9 Ultra 512GB 5G versie Graphite is 1186 bij Gsmweb.nl
Heb een 2e S9 Ultra aangeschaft.
Upgrade van 256 naar 512GB aangezien er nog wat games en films/series op mijn tablet staan.
Makkelijk meenemen als je reist.
S7 FE naar de S9 Ultra en ik wil niet meer kleiner.
Als IT-er werkt zo een groot scherm met Multi app windows super relaxed.
Upgrade van 256 naar 512GB aangezien er nog wat games en films/series op mijn tablet staan.
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Nu volgens mij 1259 euro...
crzyhiphopazn schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:56:
https://gsmweb.nl/samsung...ra-14.6-5g-512gb-graphite
Eind maart begint de uitrol van One UI 6.1 voor de Galaxy Tab S9.
Bron
Bron
Ik heb er spijt van dat ik voor een Samsung S9 ultra ben gegaan vanaf de release dag.Peatsmoke schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 05:17:
Eind maart begint de uitrol van One UI 6.1 voor de Galaxy Tab S9.
Bron
Had ik voor hetzelfde geld beter een IPad Pro kunnen kopen.
Het update beleid is echt ver ondermaats voor deze prijs.
Serieus 1x per 4 maanden eens een update.. er zijn goedkope smartphones die zelfs 2 maandelijks een update krijgen.
Omdat iedere update nou echt zoveel toevoegt...038Robijno schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 17:36:
[...]
Ik heb er spijt van dat ik voor een Samsung S9 ultra ben gegaan vanaf de release dag.
Serieus 1x per 4 maanden eens een update.. er zijn goedkope smartphones die zelfs 2 maandelijks een update krijgen.
Ik ben juist erg blij met mijn S9 Ultra. Ik had hiervoor de S8 Ultra en daarvoor een Ipad Pro. Ik heb de Ipad Pro geen moment gemist. Dat had ik vooraf niet durven dromen.
Krijgt een ipad (pro) dan veel meer updates? Kan ik mij niet herinneren. (Ipad pro 2017) Tevens zit ik nooit te springen om updates tenzij er een ernstig lek is. Altijd het gevoel dat de gebruikers ervaring minder zal worden na een update, slomer, nieuwe bugs, nieuwe irritante features die je niet uit kan schakelen.038Robijno schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 17:36:
[...]
Ik heb er spijt van dat ik voor een Samsung S9 ultra ben gegaan vanaf de release dag.
Beste update voor mij was juist van een ipad naar een S6+ en nu een S9+ en sideloaden wat ik allemaal nodig heb vanaf Github en F-Droid..
iOS N3rd
Wat sideload je dan en waarom niet via de appstore? (just curious)Ro_meo schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 18:01:
Beste update voor mij was juist van een ipad naar een S6+ en nu een S9+ en sideloaden wat ik allemaal nodig heb vanaf Github en F-Droid..
- Home Assistant
- Intent Intercept
- Termux, Userland, material files, localsend
- mpv-android
- mastodon, FreeTube, RadioDroid
- KDEConnect
- Joplin, Obsidian, Syncthing, Dav5x, easyPGP, K9-Mail
- testsoftware om gps-locaties te nabootsen (zodat we onze apps kunnen testen op slecht signaal etc)
- onze eigen ontwikkelde en in ons opdracht ontwikkelde apps voor dev, test en prod
(klant-releases staan gewoon in de stores van Apple en Google)
en vele anderen...
- Intent Intercept
- Termux, Userland, material files, localsend
- mpv-android
- mastodon, FreeTube, RadioDroid
- KDEConnect
- Joplin, Obsidian, Syncthing, Dav5x, easyPGP, K9-Mail
- testsoftware om gps-locaties te nabootsen (zodat we onze apps kunnen testen op slecht signaal etc)
- onze eigen ontwikkelde en in ons opdracht ontwikkelde apps voor dev, test en prod
(klant-releases staan gewoon in de stores van Apple en Google)
en vele anderen...
iOS N3rd
Spijt is een zinloze emotie.038Robijno schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 17:36:
[...]
Als dat ding niet bevalt, verkoop je het via Marktplaats en koop je een iPad.
Is er al iets bekend over de eventuele opvolger?
Eind april kan ik (via m'n werkgever) een nieuwe bestellen, maar zit nog wat op de wip of ik wacht op de eventuele S10 of niet.
Eind april kan ik (via m'n werkgever) een nieuwe bestellen, maar zit nog wat op de wip of ik wacht op de eventuele S10 of niet.
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.
Er zijn totaal geen geruchten. Er zat ook al ene langere periode tussen de S8 Tab lijn en de S9 Tab lijn. Mogelijk pas Feb 2025 vermoed ik ene opvolger.
Hi all, is er een mogelijk om met de Tab S9 Ultra een extra scherm aan te sluiten en deze uit te breiden als extra scherm? Ik krijg hem alleen gespiegeld. Is er thirtparty software oid die dit kan?
Ik heb met mijn s9 ultra last dat sommige applicaties niet naar de orientation control luisteren van Samsung. Als de setting locked op landscape staat in quick settings, gaat een film in bijvoorbeeld de VLC app naar portrait. Niet alleen last mee in vlc maar ook andere (sommige) apps.
Kan iemand een orientation control app (betaald is ook prima) aanraden die goed werkt? Ik had eerst "Rotation Control" maar die werkt niet meer goed. Nu gebruik ik "control screen rotation" maar durf daar de betaalde versie niet van te kopen omdat die slecht wordt reviewed.
Kan iemand een orientation control app (betaald is ook prima) aanraden die goed werkt? Ik had eerst "Rotation Control" maar die werkt niet meer goed. Nu gebruik ik "control screen rotation" maar durf daar de betaalde versie niet van te kopen omdat die slecht wordt reviewed.
Meestal druk ik op deze knop (zie onder) als ik mijn scherm orientatie lockrachez schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 18:25:
Als de setting locked op landscape staat in quick settings, gaat een film in bijvoorbeeld de VLC app naar portrait. Niet alleen last mee in vlc maar ook andere (sommige) apps.

Deze verschijnt dan ergens in de hoek van de tablet, alleen heb ik sinds OneUI 6.1 dat bepaalde apps dan crashen (op OneUI 6.0 had ik dit niet)
@Mizgala28 Waar zie je dat icoontje dan, in vlc ofzo?
Ik heb dat icoon iig niet op mijn tablet als ik het "auto-rotate" icoontje op lock zet in mijn quick settings.
Ik heb dat icoon iig niet op mijn tablet als ik het "auto-rotate" icoontje op lock zet in mijn quick settings.
Dat icoon verschijnt voor een paar seconde in de hoek rechtsonder als je het tablet in een andere oriëntatie houdt dan het scherm weergeeft.rachez schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 22:23:
@Mizgala28 Waar zie je dat icoontje dan, in vlc ofzo?
Ah check, ik zie nu wat jullie bedoelen, dat icoontje is me nog nooit opgevallen. Goed om te weten ga daar eens mee experimenten. Thx!
Doet trouwens voor vlc nog niet helemaal wat ik wil, maar in die app kan je wel landscape forceren in de settings, maar niet alle apps hebben dat.
Doet trouwens voor vlc nog niet helemaal wat ik wil, maar in die app kan je wel landscape forceren in de settings, maar niet alle apps hebben dat.
Op mijn S9 ultra gebruik ik Opera browser. Door 2x te tikken en dan vegen met de vinger, kun je zoomen. Helaas werkt dit niet op de S9. Iemand een idee waar dit in te stellen is?
Had net een OTA update naar UI 6.1
[ Voor 3% gewijzigd door AvK op 03-04-2024 14:53 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Weet iemand misschien of het mogelijk is om van oneui 6.1 terug te flashen (zonder te rooten ivm garantie) naar een officiele samsung rom met oneui 6.0 via adb of iets dergelijks?
Ben me aan het inlezen op xda maar nog niets goeds kunnen vinden.
Ben me aan het inlezen op xda maar nog niets goeds kunnen vinden.
Waarom? Vanwege de irritante navigatie? Je kunt ook in 6.1 weer terug naar de 3 knoppen.
https://www.sammobile.com...n-gesture-bar-one-ui-6-1/
Het is wel erg slecht dat Samsung je niet eenvoudig laat kiezen.
https://www.sammobile.com...n-gesture-bar-one-ui-6-1/
Het is wel erg slecht dat Samsung je niet eenvoudig laat kiezen.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
@guido66 Nee, ik fotografeer veel en gebruik de object eraser best vaak merk ik nu.
En juist die functie hebben ze aardig verprutst..
Daarnaast vind ik die AI functies maar niets.
Hmm, ik lees nu dat ze dit gaan fixen met magnetic lasso, zo lijkt het. Misschien nog even wachten met de downgrade.
En juist die functie hebben ze aardig verprutst..
Daarnaast vind ik die AI functies maar niets.
Hmm, ik lees nu dat ze dit gaan fixen met magnetic lasso, zo lijkt het. Misschien nog even wachten met de downgrade.
[ Voor 37% gewijzigd door rachez op 05-04-2024 23:15 ]
Iemand enig idee hoe ik kan voorkomen dat apps windowed starten? Ik wil eigenlijk altijd mijn apps full screen hebben.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Heb je per ongeluk DeX ingeschakeld?SeatRider schreef op zondag 14 april 2024 @ 11:19:
Iemand enig idee hoe ik kan voorkomen dat apps windowed starten? Ik wil eigenlijk altijd mijn apps full screen hebben.
Blijkbaar! En nu weer uitgezet
Nederlands is makkelijker als je denkt
Klopt het dat je Samsung klanten service alleen via Whatsapp of Messenger kan contacteren?
Kreeg een afwijzing van hun voor een actie, maar ik gebruik geen Messenger en ik doe het ook liever niet via Whatsapp.
Paar weken terug een Tab S9 gekocht bij Megekko, Samsung had een actie dat je een keyboard cover kreeg bij aankoop van een van de deelnemende modellen.
De tablet wou ik toch al, dus toen deze binnenkwam had ik deze aangemeld (de betreffende nummers die Samsung vereiste voor de actie kwamen ook overeen)
Ik kreeg 17 april een bericht dat ze nog mee bezig zijn, toen was het stil tot ik net een bericht van hun kreeg.
"Een tijdje terug heb je deelgenomen aan onze Galaxy Tab S9 WiFi promotie, met registratienummer ******. Helaas voldoet jouw registratie niet aan de actievoorwaarden. Daarom kunnen we je deelname helaas niet goedkeuren.
De reden hiervoor is:
Het promotieproduct is niet gekocht in een deelnemend land."
Hoezo niet? Samsung had de actie op hun NL website, verder deden paar andere winkels ook mee aan de actie (onder andere Bol en MediaMarkt)
Welke winkels exact mee deden was niet te vinden, als je de voorwaarden van Samsung bekeek en op de knop voor de lijst ging klikken, kreeg je geen lijst met winkels.
Gaat om de volgende actie en "lijst"
https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=ALM55D4ZMPGH5
https://api.my-samsung.co...oplist_promotie_10567.pdf
misschien dat ik iets over het hoofd zie?
Tablet was in de actie periode gekocht overigens.
Het is niet zo dat ik de cover absoluut moet hebben, immers ik heb de tablet gekocht omdat ik deze persoonlijk wou hebben.
Maar tenzij ik hier iets verkeerd begrijp slaat de reden van Samsung nergens op.
excuus mocht dit off topic wezen
Kreeg een afwijzing van hun voor een actie, maar ik gebruik geen Messenger en ik doe het ook liever niet via Whatsapp.
Paar weken terug een Tab S9 gekocht bij Megekko, Samsung had een actie dat je een keyboard cover kreeg bij aankoop van een van de deelnemende modellen.
De tablet wou ik toch al, dus toen deze binnenkwam had ik deze aangemeld (de betreffende nummers die Samsung vereiste voor de actie kwamen ook overeen)
Ik kreeg 17 april een bericht dat ze nog mee bezig zijn, toen was het stil tot ik net een bericht van hun kreeg.
"Een tijdje terug heb je deelgenomen aan onze Galaxy Tab S9 WiFi promotie, met registratienummer ******. Helaas voldoet jouw registratie niet aan de actievoorwaarden. Daarom kunnen we je deelname helaas niet goedkeuren.
De reden hiervoor is:
Hoezo niet? Samsung had de actie op hun NL website, verder deden paar andere winkels ook mee aan de actie (onder andere Bol en MediaMarkt)
Welke winkels exact mee deden was niet te vinden, als je de voorwaarden van Samsung bekeek en op de knop voor de lijst ging klikken, kreeg je geen lijst met winkels.
Het is niet zo dat ik de cover absoluut moet hebben, immers ik heb de tablet gekocht omdat ik deze persoonlijk wou hebben.
Maar tenzij ik hier iets verkeerd begrijp slaat de reden van Samsung nergens op.
Wat er waarschijnlijk is gebeurd is dat Megekko de tablet heeft geimporteerd uit een ander land in plaats van direct van Samsung. Bij Samsung staat het nr registreert als een product uit land Y (= niet-deelnemend land) in plaats van Nederland.
Daarop word die dus geweigerd.
Op deze pagina zie ik een optie tot Chat via de website zelf: https://www.samsung.com/nl/support/contact/
Daarop word die dus geweigerd.
Op deze pagina zie ik een optie tot Chat via de website zelf: https://www.samsung.com/nl/support/contact/
Megekko staat niet op de lijst van deelnemende verkkooppunten, en ik neem aan dat Megekko ook geen reclame maakte voor die actie. Daar kan je meestal wel uit opmaken dat ze niet deelnemen.Mizgala28 schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:14:
Klopt het dat je Samsung klanten service alleen via Whatsapp of Messenger kan contacteren?
De reden hiervoor is:
De lijst is wel wat gek, met alleen samsung zelf er op, maar dat had je dan beter vooraf kunnen checken.
Er is nu in ieder geval geen bewijs zichtbaar dat megekko zou deelnemen.
Dat is ook zeker een optie, dat Megekko niet deelnam aan de actie en daardoor je ook geen recht hebt op die keyboard.XelaRetak schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:43:
[...]
Megekko staat niet op de lijst van deelnemende verkkooppunten, en ik neem aan dat Megekko ook geen reclame maakte voor die actie. Daar kan je meestal wel uit opmaken dat ze niet deelnemen.
De lijst is wel wat gek, met alleen samsung zelf er op, maar dat had je dan beter vooraf kunnen checken.
@Mizgala28 088 909 0100
Dat vooraf checken deed ik ook, en juist omdat het niet duidelijk was welke winkels mee doen (behalve paar die daar een banner voor hadden) had ik de aanvraag alsnog ingediend.XelaRetak schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:43:
[...]
Megekko staat niet op de lijst van deelnemende verkkooppunten, en ik neem aan dat Megekko ook geen reclame maakte voor die actie. Daar kan je meestal wel uit opmaken dat ze niet deelnemen.
Overigens, mijn partner had vandaag contact met hun opgenomen (kom ik pas net achter) en hun probleem is de winkel zelf niet, maar de locatie waar deze volgens hun zit.
Hun claim is dat de actie niet geldt omdat Megekko een Duitse winkel is

Maar ik bel hun morgen op de nummer die @hcQd had vermeld, het gaat mij niet zozeer om die cover, als Samsung zei "ondanks dat onze lijst totaal geen info gaf welke winkels mee deden aan de actie, u krijgt de cover niet omdat Megekko niet 1 van die winkels is", dan vond ik dat nog een prima antwoord, en zou ik het hierbij laten.
Maar "Het promotieproduct is niet gekocht in een deelnemend land." is gewoon onzin, de tablet is exact hetzelfde model dat Bol en MediaMarkt te koop hebben (en ja ik heb de serie nummer nagekeken en de land van herkomst) en Megekko is naar mijn weten geen Duitse winkel.
De onzin die hun claimen is mijn trigger hier, het gaat mij minder om die cover en meer om een duidelijk antwoord van Samsung die wel klopt.
Hoe ver ik daarmee ga hangt ook af wat ik morgen te horen ga krijgen, het is mij bekend dat je soms 5 verschillende mensen bij Samsung hun klantenservice wat kunt vragen, en 5 keer een ander antwoord krijgt (met een beetje pech, uit ervaring)
off-topic, ik had exact hetzelfde excuus van Samsung te horen gekregen begin dit jaar, mijn S23 voldeed aan een actie waarbij ik een GW6 erbij kon krijgen, Samsung kwam met exact hetzelfde excuus dat "Het promotieproduct is niet gekocht in een deelnemend land.", daarover had ik met de provider contact opgenomen, en enkele dagen later had Samsung de aanvraag ineens goedgekeurd
Ik verwacht niet dat hetzelfde hier gaat gebeuren, maar het is voor mij niet de eerste keer dat Samsung met een excuus komt.
En sowieso als Megekko niet mee deed met de actie, zou het Samsung sieren om die lijst voor een eventuele koper beschikbaar te stellen, enige wat er nu het resultaat is dat ik mijn en hun (Samsung) tijd ga verspillen, terwijl enige duidelijkheid vooraf dit had kunnen voorkomen.
Want vorig jaar met de S23 actie was dat wel duidelijk welke provider mee deed en in welke periode voor welke provider de actie gold.
Om deze ranty bericht wat meer positief af te sluiten, ik ben wel erg tevreden met de tablet en de eventueel slechtere accuduur die meerdere reviews hadden vermeld. valt voor mijn gebruik mee.
Vooral blij dat de under display vingerafdruk lezer perfect werkt (iets wat ik niet over mijn S23 z'n scanner kan zeggen).
Voor ongeveer 2 weken geleden heb ik een Samsung Galaxy Tab S9 Ultra 5G van een medetweaker 2de hands gekocht voor een mooie schappelijke prijs. Voorheen heb ik ook al een tijdje een Samsung Galaxy Tab S8 Ultra gehad, ook een super tablet maar ik een probleem had met het kijken naar het O-led scherm. Zoals wel bekend werkt O-led met PWM en sommige mensen het aan/uit gaan van de leds kunnen zien. Dit probleem had ik dan ook bij de Tab S8 Ultra waardoor mijn ogen snel vermoeid raakten.
Volgens de specs heeft Samsung ook het O-led scherm geupgraded dus was ik best wel benieuwd naar dat PWM probleem wat ik bij de Tab S8 Ultra had. Gelukkig dat ik bij de Tab S9 Ultra negens last van heb en het scherm in mijn ogen helemaal stil staat. Puur qua contrast valt het mij niet echt op dat dit beter zou zijn dan bij de Tab S8 Ultra, alhoewel het zwart toch wel ietwat zwarter lijkt.
Wel vind ik de snelheid opmerkelijk ten opzichte van de Tab S8 Ultra ondanks dat die ook zeker geen langzaam tablet was, integendeel. Maar ik kan toch wel een significant verschil merken in zowel het opstarten van apps als ook b.v. via het locale netwerk files inladen. Dus in die zin is er wel een verschil te merken zelfs ook met de gewone taken.
Enigste waar men wel op moet letten is dat de hoezen van de Tab S8 Ultra niet alijd compatibel zijn ondanks dat de afmetingen qua buitenmaten niet verschillen. Wel is de Tab S9 Ultra iets dunner geworden maar dat is niet diect het probleem qua compatibiliteit. Het probleem zit hem in de camera's aan de achterkant die bij de S9 Ultra ietwat verder uit elkaar zijn geplaatst. Daardoor valt een camera bij de S9 Ultra net wat buiten de uitsnede aan de achterkant van de hoes.
Vlak voor de Tab S9 Ultra had ik dus nog een iPad Pro 11 inch van 2021 met M1 cpu in gebruik wat eigenlijk appels met peren vergelijken is. Evenzogoed altijd met plezier gewerkt met de iPad Pro en de M1 cpu zondermeer heel snel is. Alleen vond ik 11 inch toch net wat te krap bemeten aangezien ik een ooghandicap heb dus 14,6 inch is dan wel een verademing. Puur qua scherm blijft O-led natuurlijk fantastisch maar de iPad Pro ook zeer zeker geen slecht scherm heeft. En tja qua snelheid, puur bij normaal doorsnee gebruik kan ik niet zeggen dat een Tab S9 Ultra onder doet.
Samengevat, de Tab S9 Ultra is zeer zeker op dit moment een van de beste Android tablets op de markt maar ik ontkom toch niet aan de ook ultra hoge prijs. Vergelijk je dit met Apple dan kan je nog wel zeggen dat het mee valt waarbij dan de Tab S9 wel een voordeeltje heeft. Bij Apple zit je vast aan de opslag die je verder niet kan uitbreiden maar dit bij de Tab S9 Pro wel weer kan met een sd-card. Zeker al nu sd-cards steeds groter worden qua dataopslag en de lees/schrijf snelheden inmddels ook een stuk hoger geworden zij.
Volgens de specs heeft Samsung ook het O-led scherm geupgraded dus was ik best wel benieuwd naar dat PWM probleem wat ik bij de Tab S8 Ultra had. Gelukkig dat ik bij de Tab S9 Ultra negens last van heb en het scherm in mijn ogen helemaal stil staat. Puur qua contrast valt het mij niet echt op dat dit beter zou zijn dan bij de Tab S8 Ultra, alhoewel het zwart toch wel ietwat zwarter lijkt.
Wel vind ik de snelheid opmerkelijk ten opzichte van de Tab S8 Ultra ondanks dat die ook zeker geen langzaam tablet was, integendeel. Maar ik kan toch wel een significant verschil merken in zowel het opstarten van apps als ook b.v. via het locale netwerk files inladen. Dus in die zin is er wel een verschil te merken zelfs ook met de gewone taken.
Enigste waar men wel op moet letten is dat de hoezen van de Tab S8 Ultra niet alijd compatibel zijn ondanks dat de afmetingen qua buitenmaten niet verschillen. Wel is de Tab S9 Ultra iets dunner geworden maar dat is niet diect het probleem qua compatibiliteit. Het probleem zit hem in de camera's aan de achterkant die bij de S9 Ultra ietwat verder uit elkaar zijn geplaatst. Daardoor valt een camera bij de S9 Ultra net wat buiten de uitsnede aan de achterkant van de hoes.
Vlak voor de Tab S9 Ultra had ik dus nog een iPad Pro 11 inch van 2021 met M1 cpu in gebruik wat eigenlijk appels met peren vergelijken is. Evenzogoed altijd met plezier gewerkt met de iPad Pro en de M1 cpu zondermeer heel snel is. Alleen vond ik 11 inch toch net wat te krap bemeten aangezien ik een ooghandicap heb dus 14,6 inch is dan wel een verademing. Puur qua scherm blijft O-led natuurlijk fantastisch maar de iPad Pro ook zeer zeker geen slecht scherm heeft. En tja qua snelheid, puur bij normaal doorsnee gebruik kan ik niet zeggen dat een Tab S9 Ultra onder doet.
Samengevat, de Tab S9 Ultra is zeer zeker op dit moment een van de beste Android tablets op de markt maar ik ontkom toch niet aan de ook ultra hoge prijs. Vergelijk je dit met Apple dan kan je nog wel zeggen dat het mee valt waarbij dan de Tab S9 wel een voordeeltje heeft. Bij Apple zit je vast aan de opslag die je verder niet kan uitbreiden maar dit bij de Tab S9 Pro wel weer kan met een sd-card. Zeker al nu sd-cards steeds groter worden qua dataopslag en de lees/schrijf snelheden inmddels ook een stuk hoger geworden zij.
Goede review. Ik ben ook aan het kijken voor een s series ultra tab. Het verschil in snelheid kan misschien liggen in het verschil van ram/opslag? De hoge prijs weerhoudt mij om deze aan te schaffen. Ik wacht op een cashback actie of wanneer de tab s10 geïntroduceerd wordt. Vaak heeft Samsung wel acties. Ik weet niet of het lonend is om dan de tab te gaan halen. Volgens mij worden de tab s10 ergens in augustus geïntroduceerd? Ik kan het mis hebben.Roel1966 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:26:
Voor ongeveer 2 weken geleden heb ik een Samsung Galaxy Tab S9 Ultra 5G van een medetweaker 2de hands gekocht voor een mooie schappelijke prijs. Voorheen heb ik ook al een tijdje een Samsung Galaxy Tab S8 Ultra gehad, ook een super tablet maar ik een probleem had met het kijken naar het O-led scherm. Zoals wel bekend werkt O-led met PWM en sommige mensen het aan/uit gaan van de leds kunnen zien. Dit probleem had ik dan ook bij de Tab S8 Ultra waardoor mijn ogen snel vermoeid raakten.
Dank je voor het compliment.SamSid schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:38:
[...]
Goede review. Ik ben ook aan het kijken voor een s series ultra tab. Het verschil in snelheid kan misschien liggen in het verschil van ram/opslag? De hoge prijs weerhoudt mij om deze aan te schaffen. Ik wacht op een cashback actie of wanneer de tab s10 geïntroduceerd wordt. Vaak heeft Samsung wel acties. Ik weet niet of het lonend is om dan de tab te gaan halen. Volgens mij worden de tab s10 ergens in augustus geïntroduceerd? Ik kan het mis hebben.
Ik denk zelf dat het verschil in snelheid ook mede te maken heeft ermee dat in de Tab S8 Ultra een Qualcomm 8 Gen 1 cpu zit en in de S9 Ultra een Qualcomm 8 Gen 2 zit. Maar ook schijnt Samsung iets gedaan te hebben met de koeling waardoor de cpu denkelijk hoger kan clocken.
Zeker is de prijs pittig van de S9 Ultra maar ik heb hem zelf 2de hands gekocht dus viel de prijs nog wel enigszins mee. En ja ik denk wel dat als de S10 Ultra op de markt komt dat de prijzen van de S9 Ultra omlaag zullen gaan.
Iemand nog goede tips voor een goede hoes voor de Tab S9 Plus?
Wensen:
- los/magnetisch keyboard, met voldoende toetsaanslag (daarom niet de Slim)
- keyboard met touchpad.
- stylus een plek in de hoes
- wanneer de keyboard niet in gebruik is,dat de hoes de hele tabblad kan beschermen
Ik dacht een eenvoudige wens te hebben, maar om de een of andere reden zijn ze vaak uitverkocht en van hoesjes van anonieme merken zijn vaak geen reviews te vinden.
Wensen:
- los/magnetisch keyboard, met voldoende toetsaanslag (daarom niet de Slim)
- keyboard met touchpad.
- stylus een plek in de hoes
- wanneer de keyboard niet in gebruik is,dat de hoes de hele tabblad kan beschermen
Ik dacht een eenvoudige wens te hebben, maar om de een of andere reden zijn ze vaak uitverkocht en van hoesjes van anonieme merken zijn vaak geen reviews te vinden.
Ik heb deze uiteindelijk besteld Samsung Galaxy Tab S9+ Book Cover Keyboard Qwerty
Ik vind het jammer dat het niet backlit is.. voor de rest voldoet hij prima.
Vooral omdat het magnetisch is en je de keyboard en de achterkant apart los kan halen en weer magnetisch kan vastzetten.
Vooral omdat het magnetisch is en je de keyboard en de achterkant apart los kan halen en weer magnetisch kan vastzetten.
iOS N3rd
Inderdaad een vreemde keuze van Samsung om alleen op de Utra editie toetsenbordverlichting aan te bieden...Ro_meo schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:14:
Ik heb deze uiteindelijk besteld Samsung Galaxy Tab S9+ Book Cover Keyboard Qwerty
Eens, sterker nog: hierom ben ik van een s9+ naar een ultra over gestapt.jagroep schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:43:
[...]
Inderdaad een vreemde keuze van Samsung om alleen op de Utra editie toetsenbordverlichting aan te bieden...
Maar vanuit samsungs optiek was dat nog niet zo'n slechte deal..

Ik weet niet of ik iets mis maar ik zie de Tab S9 FE niet erbij staan terwijl die toch ook tot de S9 serie hoort. Ben ook wel eens benieuwd naar ervaringen van anderen met vooral de Tab S9 FE plus. Deze heb ik zelf dus nu al een aantal weken in gebruik en bevalt mij tot op heden eigenlijk prima.
Dat komt omdat die later pas is gelanceerd. Ik kan die er wel bij zetten.Roel1966 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 00:03:
Ik weet niet of ik iets mis maar ik zie de Tab S9 FE niet erbij staan terwijl die toch ook tot de S9 serie hoort. Ben ook wel eens benieuwd naar ervaringen van anderen met vooral de Tab S9 FE plus. Deze heb ik zelf dus nu al een aantal weken in gebruik en bevalt mij tot op heden eigenlijk prima.
EDIT: En eigenlijk horen ze niet tot de serie omdat ze op veel vlakken afwijken van de rest van de S9 Tab modellen.
[ Voor 10% gewijzigd door Sir_Lion op 20-07-2024 07:55 ]
Is inderdaad een beetje een twijfelgeval maar b.v. uiterlijk gezien zie je bijna geen verschil, zelfs de hoezen voor de Tab S9 + en de Tab S9 FE plus zijn exact hetzelfde.Sir_Lion schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 07:52:
[...]
EDIT: En eigenlijk horen ze niet tot de serie omdat ze op veel vlakken afwijken van de rest van de S9 Tab modellen.
@Sir_Lion , Ik zou hem er wel bij zetten. Is anders voor een normale gebruiker niet te begrijpen. Wil best helpen indien nodig.
De 6.1.1 update komt net binnen op de normale Tab S9.
Edit: meteen een bug gehad met "niet" kunnen weigeren van Samsung account (wil ik niet op de tablet)
De knop was er wel, alleen niet zichtbaar.
Edit: meteen een bug gehad met "niet" kunnen weigeren van Samsung account (wil ik niet op de tablet)
De knop was er wel, alleen niet zichtbaar.
[ Voor 45% gewijzigd door Mizgala28 op 16-09-2024 13:07 ]
Na de update had ik geen volledig scherm, wel nadat ik even de taakbalk aan en uit heb gezet. Vreemd.
Na de update merk ik dat mijn Tab S9 Ultra 5G, Wifi 7 ondersteunt en zie ik de wifi 7 logo.
:strip_exif()/f/image/XBys6wIZFDeRRYmLTMAQIb6Z.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 68% gewijzigd door blue13x op 22-09-2024 22:45 ]
Kan kloppen, is paar maanden terug met een update geunlocked op de Tab S9 series.blue13x schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:34:
Na de update merk ik dat mijn Tab S9 Ultra 5G, Wifi 7 ondersteunt en zie ik de wifi 7 logo.
[Afbeelding]
Na de update ben ik het bolletje kwijt linksonder als je een applicatie in fullscreen wil hebben zonder het menu zichtbaar te hebben. Ik gebruik menu knoppen i.p.v. swipe acties. Op een tablet vindt ik die knoppen fijner maar nu kan je die balk niet meer weg halen. Iemand enig idee hoe die optie weer terugkomt?
Voor de bezitters van de Galaxy Tab S9 FE plus; De One u.i. 6.1.1. Update is beschikbaar via OTA. De beveiligingspatch gaat naar 1 augustus.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Samsung AI zou vanaf gisteren eindelijk beschikbaar moeten zijn in het Nederlands op de S9. Iemand als het taalpakket voor Nederlands kunnen downloaden? Mij lukt het niet. De Tab S9 is nog steeds de current 11-inch tablet van Samsung, dus ik had gehoopt dat de update tegelijk met die voor de S10+ en S10 Ultra uit zou komen.
[edit 30-10: nu is het taalpakket beschikbaar voor mijn S9].
[edit 30-10: nu is het taalpakket beschikbaar voor mijn S9].
[ Voor 7% gewijzigd door Of-Aaargh op 30-10-2024 07:52 ]
Wel jammer dat toch blijkbaar niet alle AI-functies beschikbaar zijn in het Nederlands. Bijvoorbeeld in Samsung notes werkt bij 'Hulp bij schrijven' alleen de 'Slimme Hulplijn'. De knoppen 'Letters uitlijnen' en 'De vorm van letters corrigeren' zijn bij Nederlands uitgegrijsd.