Ik gebruik mijn Watch voor het bijhouden van mijn slaapgegevens, maar ook om 's ochtends de wekker te zetten. Voorheen had ik de Watch 3 en die wekker ging niet uit zonder daadwerkelijk de X op het scherm te verplaatsen. Met de Watch 6 (Classic 47mm) wordt de wekker al uitgezet (niet eens op snooze) bij het aanraken van de bezel of bewegen van m'n arm onder de dekens. Hebben jullie dit ook en is er iets tegen de doen qua instelling?
Ik blijf delays en oude berichten inhoud ontvangen op mijn watch 6 van WhatsApp meldingen
Iemand hier een oplossing voor? Reset al aan de orde geweest met de overstap naar de ultra, maar helaas is het niet beter geworden
Iemand hier een oplossing voor? Reset al aan de orde geweest met de overstap naar de ultra, maar helaas is het niet beter geworden
heb je de whatsapp app al van je horloge gehaald...dat hielp bij mij.Soullancer schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:43:
Ik blijf delays en oude berichten inhoud ontvangen op mijn watch 6 van WhatsApp meldingen
Kom er net achter dat DND in Android 14 anders werkt. Had eerst een OnePlus 7T die nog geen Android 14 had en nu een S24+. Blijkbaar als DND aanstaat op je telefoon en uit op de watch komen telefoontjes alsnog niet binnen op het horloge 
Iemand die hier een oplossing voor heeft? Wat zoeken kom ik alleen uit bij mensen met het zelfde probleem maar niet echt een oplossing.
Iemand die hier een oplossing voor heeft? Wat zoeken kom ik alleen uit bij mensen met het zelfde probleem maar niet echt een oplossing.
DND blokkeert meldingen, dus logisch dat je geen melding krijgt. Ik heb zelf op mijn telefoon gewoon geluid en tril uit staan, zodat ik meldingen alleen op mijn horloge krijg.
Nee dit is helemaal niet logisch. Voor Android 14 werkte dit gewoon, DND aan op telefoon en DND uit op horloge. Dit betekende dat je op je telefoon alleen oproepen/meldingen van Ster Contacten binnen kreeg en op het horloge gewoon alles.millerman_sf schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:50:
DND blokkeert meldingen, dus logisch dat je geen melding krijgt. Ik heb zelf op mijn telefoon gewoon geluid en tril uit staan, zodat ik meldingen alleen op mijn horloge krijg.
Dat werkt nu dus niet meer.
Heb nu als tussenoplossing mijn telefoon op stil. Echter betekend dit ook dat als ik mijn horloge niet om hebt als deze aan het laden is dat ik ook met Ster Contacten ga missen en die zijn niet voor niets als ster gemarkeerd.
Of het logisch is of niet, is afhankelijk van de definitie van een oproep. Ik zie het als een melding, jij dus niet.
Either way, dit is een workaround. Met routines en standen zou je kunnen schakelen in het volume op je telefoon op basis van verbondenheid met je horloge.
Either way, dit is een workaround. Met routines en standen zou je kunnen schakelen in het volume op je telefoon op basis van verbondenheid met je horloge.
Ik zie het wel als een melding maar als DND uit staat op mijn horloge mag ik er toch vanuit gaan dat alles gewoon binnenkomt. Er is niet voor niets een optie om de DND status te synchroniseren.millerman_sf schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 16:00:
Of het logisch is of niet, is afhankelijk van de definitie van een oproep. Ik zie het als een melding, jij dus niet.
accuduur is abominabel (dagelijks aan het infuus) als je de gebruik wil maken van de vele functies (betalen, gps agenda, mail, biometrie etc gebruik makend van gps, bluetooth en NFC etc) en mogelijkheden waar je fors voor betaald, beschouw het als miskoop en afrader
Huh? Mijn ervaring is nogal het omgekeerde.markies schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:03:
accuduur is abominabel (dagelijks aan het infuus) als je de gebruik wil maken van de vele functies (betalen, gps agenda, mail, biometrie etc gebruik makend van gps, bluetooth en NFC etc) en mogelijkheden waar je fors voor betaald, beschouw het als miskoop en afrader
Bij mijn Galaxy Watch Active 1, ja, daar had ik echt moeite om de dag door te komen. Zelfs met volle accu was het ding na 2 uur GPS al bijna leeg (en bloedheet). Ook traag en rommelige UI. Totaal niet bij mee en dit heeft me lang van Samsung watches af doen zweren.
Maar met mijn 44mm Galaxy Watch 6 ben ik rete tevreden. Ik haal ruim meer dan een dag en opladen is supersnel. En ik gebruik vaak GPS voor hiking (dus behoorlijk lange sessies ook!). Betalingen met NFC, notificaties, ECG enz ik gebruik alles. Als ik vertrek met > 60% batterij heb ik nooit accunijd.
Kijk, mijn vorige, Amazifit GTS 2 Mini deed het 2 weken op een accu (of 2 dagen max met constant GPS aan). Maar daar kon je niet mee betalen, kon je geen apps op installeren (dus ook geen home assistant), kon je niet op antwoorden als er een bericht binnen kwam, had geen ECG... Dat was toch een heel stuk beperkter. Eigenlijk gewoon een fitness band in de vorm van een horloge.
Ik slaap nu ook vaak met de watch om en als ik dan 's morgens douche en ontbijt heb ik hem aan de lader en dan is hij alweer vol genoeg (ik laad hem bij voorkeur niet tot 100% op omdat de accu dan sneller achteruit gaat en 85% is meer dan voldoende voor een drukke dag).
[ Voor 29% gewijzigd door Llopigat op 30-01-2024 19:19 ]
Precies, zo heb ik het zoals eerder gezegd ook. Je moet over de dag heen tactische momenten kiezen om ff te laden. Bij tandenpoetsen, douchen, koken.. momenten dat je de watch niet perse nodig bent. Binnen notime is er weer een lading bij zodat je zo weer een halve dag door komt.
Ik vind de batterijduur dus juist enorm meevallen. Het enige moment dat ik echt bewust de watch aan de lader moet hangen is als ik na een nacht met slaaptracking gelijk een flink stuk ga wandelen met Strava + Spotify via de watch aan. Maar dat vind ik volstrekt logisch gedrag. Maar ook dan... na hardlopen watch aan de lader en dat ding is zo weer vol.
Absoluut een dikke meevaller na de eerste slechtere verwachtingen!
Ik vind de batterijduur dus juist enorm meevallen. Het enige moment dat ik echt bewust de watch aan de lader moet hangen is als ik na een nacht met slaaptracking gelijk een flink stuk ga wandelen met Strava + Spotify via de watch aan. Maar dat vind ik volstrekt logisch gedrag. Maar ook dan... na hardlopen watch aan de lader en dat ding is zo weer vol.
Absoluut een dikke meevaller na de eerste slechtere verwachtingen!
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik heb de Robi S9 weegschaal getest omdat deze werkt met samsung health.
Dit werkt in principe prima, behalve dat dit dus een bluetooth weegschaal is.
Je moet dus telefoon tijdens het wegen in de buurt houden om de gegevens te kunnen uploaden.
Iemand die goede wifi weegschaal weet die samenwerkt met samsung health?
Dit werkt in principe prima, behalve dat dit dus een bluetooth weegschaal is.
Je moet dus telefoon tijdens het wegen in de buurt houden om de gegevens te kunnen uploaden.
Iemand die goede wifi weegschaal weet die samenwerkt met samsung health?
Eindelijk de Galaxy Watch 6 binnen na ruim 2 maanden (Samsung was niet traag hier, lag aan de verkoper)
Loopt dat ding na instellen vast (alles tegelijk) en belt 112 (geen idee hoe, maar ik verwacht dat ik het zelf triggerde)
En dan reageert de scherm niet, start ineens van alles op (Bixby die ik juist niet gebruik) en hoor ik ineens de 112 centrale via de Watch z'n speaker.
Meteen maar kijken hoe die hele noodgeval oproep uit kan, want de Wearable app geeft aan de het uit was, maar blijkbaar triggerde de Watch het alsnog (ik wou de Watch herstarten, maar blijkbaar is dat by default de Bixby knop, was vergeten dat je dit moet aanpassen *diepe zucht Samsung*)
nooit gedacht dat smartwatches 112 kunnen bellen zonder esim, betreft een LTE model maar ik zal er nooit een sim aan koppelen
Heerlijk begin
(en nu ik dat ding opnieuw heb ingeschakeld heeft hij zichzelf gereset)
Ligt aan mijn geluk, paar maanden terug ging het vrij soepel en zonder issues toen mijn partner een Watch 6 kocht.
Edit:
Nu werkt alles wel weer naar behoren gelukkig
Loopt dat ding na instellen vast (alles tegelijk) en belt 112 (geen idee hoe, maar ik verwacht dat ik het zelf triggerde)
En dan reageert de scherm niet, start ineens van alles op (Bixby die ik juist niet gebruik) en hoor ik ineens de 112 centrale via de Watch z'n speaker.
Meteen maar kijken hoe die hele noodgeval oproep uit kan, want de Wearable app geeft aan de het uit was, maar blijkbaar triggerde de Watch het alsnog (ik wou de Watch herstarten, maar blijkbaar is dat by default de Bixby knop, was vergeten dat je dit moet aanpassen *diepe zucht Samsung*)
nooit gedacht dat smartwatches 112 kunnen bellen zonder esim, betreft een LTE model maar ik zal er nooit een sim aan koppelen
Heerlijk begin

(en nu ik dat ding opnieuw heb ingeschakeld heeft hij zichzelf gereset)
Ligt aan mijn geluk, paar maanden terug ging het vrij soepel en zonder issues toen mijn partner een Watch 6 kocht.
Edit:
Nu werkt alles wel weer naar behoren gelukkig
[ Voor 9% gewijzigd door Mizgala28 op 03-02-2024 17:29 ]
Normaal gesproken 5x op de home knop drukken achter elkaar.Mizgala28 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 15:57:
Daarnaast kan het ook ingesteld staan (weet niet meer of dit standaard is) wanneer het horloge een harde val detecteert.
Telefoons kunnen dat volgens mij ook, ik zou dus eigenlijk inderdaad verwachten dat een LTE horloge dit ook kan.nooit gedacht dat smartwatches 112 kunnen bellen zonder esim, betreft een LTE model maar ik zal er nooit een sim aan koppelen
@Dennism Dan denk ik dat ik gewoon te vaak op de home knop drukte toen de Watch helemaal vastliep.
Het werkt nu wel prima gelukkig.
Netwerk meteen uitgeschakeld, ik ga LTE toch niet gebruiken zelfs als het kon met Vodafone.
Het werkt nu wel prima gelukkig.
Klinkt logisch nu ik er zo over nadenk.Dennism schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 20:50:
Telefoons kunnen dat volgens mij ook, ik zou dus eigenlijk inderdaad verwachten dat een LTE horloge dit ook kan.
Netwerk meteen uitgeschakeld, ik ga LTE toch niet gebruiken zelfs als het kon met Vodafone.
[ Voor 40% gewijzigd door Mizgala28 op 03-02-2024 21:14 ]
@Mizgala28 in instellingen > veiligheid on noodsituaties > Sos noodgeval zou je ook nog een timer in kunnen stellen als je de functie wel wil behouden. Dan heb je 5, 10 of 20 seconden om te annuleren mocht je het per ongeluk triggeren.
Eigenlijk was het stom makkelijkLlopigat schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:00:
[...]
Ja inderdaad he! Vooral omdat ze driedubbel werken. Als je even de straat op gaat dan krijg je 3x notificaties. Elke keer denk ik "Hee iemand geeft om me!" en nee hoor, het is weer een "woeptiedoe je hebt je stappen gehaald".
Op de oude galaxy watches met tizen was er een optie om dat uit te zetten maar hier zie ik die ook niet.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Nja dat dacht ik dus ook en onder elke notificatie staat een knopje om deze app te blokkeren. Maar bij Samsungs eigen apps lijkt dat toch steeds weer aan te gaan want ik krijg ze nog steeds. Ik zal morgen de status van die 3 apps controleren.SkyStreaker schreef op zondag 4 februari 2024 @ 00:04:
[...]
Eigenlijk was het stom makkelijk![]()
: https://www.reddit.com/r/...otifications_but/kc83l3i/
Het lukt me niet op mijn horloge, en ook niet op mijn telefoon. Wanneer ik zeg "Stuur een Whatsapp naar Naam" dan zegt hij "Ik kan geen Whatsapp-nummer vinden voor dat contact". Contacten App is inclusief Whatsapp contacten, deze optie ook toegepast:
1.open je contacten App
Klik op de 3 streepjes
2.klik op het tandwieltje
3.ga naar Info Contacten
4.tik 9x op het woord Contacten
5.Zet WhatsApp aan
Dus WhatsApp zou toegang moeten hebben tot de Contacten.
Iemand nog een idee?
EDIT: Opgelost, Whatsapp van telefoon verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
1.open je contacten App
Klik op de 3 streepjes
2.klik op het tandwieltje
3.ga naar Info Contacten
4.tik 9x op het woord Contacten
5.Zet WhatsApp aan
Dus WhatsApp zou toegang moeten hebben tot de Contacten.
Iemand nog een idee?
EDIT: Opgelost, Whatsapp van telefoon verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
[ Voor 7% gewijzigd door beschuit op 07-02-2024 11:28 . Reden: Opgelost ]
Dat ingesteld en meteen ook de nummer die gebeld wordt aangepast.Dennism schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 22:07:
@Mizgala28 in instellingen > veiligheid on noodsituaties > Sos noodgeval zou je ook nog een timer in kunnen stellen als je de functie wel wil behouden. Dan heb je 5, 10 of 20 seconden om te annuleren mocht je het per ongeluk triggeren.
*knip*. referalls zijn niet toegestaan op Tweakers.
[ Voor 94% gewijzigd door rens-br op 06-02-2024 12:47 ]
Ik zie vaker de vraag langskomen hoe je prepaid data esim op je galaxy watch LTE kan krijgen, bijvoorbeeld voor als je bij Vodafone zit en dus geen Multisim of nog geen OneNumber optie hebt.
De beste optie die ik gevonden heb en zelf gebruikt is een esim van KeepGo aan je galaxy watch toevoegen.
Hun data tegoed is oneindig geldig en je kunt al voor eenmailg 3 euro met iDeal een esim kopen. Een paar gb is genoeg voor die af en toe momenten dat je je telefoon niet meeneemt en je automatisch overschakelt naar LTE.
Om de esim QR code te kunnen scannen vanuit de Galaxy Wearable app moet je de volgende stappen doen om de standaard "Mobiele Abonnementen" setup te omzeilen:
- In de Samsung Galaxy wearable app: druk op de menu knop links boven en ga vervolgens naar de instellingen (tandwiel icoontje)
- Ga naar "Over Galaxy Wearable" en druk snel daarna 5x op de text "Galaxy Wearable" om het developers menu te openen.
- Ga naar "Test ESIM Feature" -> "TestMode" en zet "Current QR TestMode" op "on"
- Ga nu terug naar het begin scherm van de Galaxy Wearable app en ga vervolgens naar "Instellingen Horloge" en dan naar "Mobiele abonnementen"
Nu zal de QR code Scanner starten en kun je de esim QR code scannen via de camera of via een foto op je mobiel. Mocht dit niet geval zijn, dan is er nog een tweede methode waarbij je eerst een gratis esim op je mobiel toevoegt en activeert, dit kan bijvoorbeeld via de Dent app Deze esim selecteer je bij ""Mobiele abonnementen" waarna de QR scanner ook geactiveerd wordt omdat het toevoegen niet automatisch lukt.
De beste optie die ik gevonden heb en zelf gebruikt is een esim van KeepGo aan je galaxy watch toevoegen.
Hun data tegoed is oneindig geldig en je kunt al voor eenmailg 3 euro met iDeal een esim kopen. Een paar gb is genoeg voor die af en toe momenten dat je je telefoon niet meeneemt en je automatisch overschakelt naar LTE.
Om de esim QR code te kunnen scannen vanuit de Galaxy Wearable app moet je de volgende stappen doen om de standaard "Mobiele Abonnementen" setup te omzeilen:
- In de Samsung Galaxy wearable app: druk op de menu knop links boven en ga vervolgens naar de instellingen (tandwiel icoontje)
- Ga naar "Over Galaxy Wearable" en druk snel daarna 5x op de text "Galaxy Wearable" om het developers menu te openen.
- Ga naar "Test ESIM Feature" -> "TestMode" en zet "Current QR TestMode" op "on"
- Ga nu terug naar het begin scherm van de Galaxy Wearable app en ga vervolgens naar "Instellingen Horloge" en dan naar "Mobiele abonnementen"
Nu zal de QR code Scanner starten en kun je de esim QR code scannen via de camera of via een foto op je mobiel. Mocht dit niet geval zijn, dan is er nog een tweede methode waarbij je eerst een gratis esim op je mobiel toevoegt en activeert, dit kan bijvoorbeeld via de Dent app Deze esim selecteer je bij ""Mobiele abonnementen" waarna de QR scanner ook geactiveerd wordt omdat het toevoegen niet automatisch lukt.
Iemand het probleem dat een wekker op de telefoon de smartwatch niet meer "activeert"? Als mijn wekker gaat, dan doet mijn Watch 6 niets. Voorheen ging mijn horloge altijd trillen en ik vind dat een stuk fijner, nu heb ik na een paar keer schade en schande (te laat aan het werk) gemerkt dat ik het geluid van de wekker op de telefoon aan moet laten want er gaat nu een wekker op de telefoon zonder dat mijn watch iets doet.
EDIT: Ik haalde een paar keer smartphone en smartwatch door elkaar, dus nu ff duidelijker (en kloppend) gemaakt
EDIT: Ik haalde een paar keer smartphone en smartwatch door elkaar, dus nu ff duidelijker (en kloppend) gemaakt
[ Voor 14% gewijzigd door Patriot op 07-02-2024 12:34 ]
Ik heb gewoon een routine gemaakt dat tussen x periode mijn telefoon op stil gaat (behalve wekker en 1 persoon die mij mag bellen), als ik ga slapen zet ik de watch op sleep mode en als de wekker op mijn telefoon af gaat...gaat de watch ook trillen.
Ik moet overigens zeggen dat dit mijn snoosh gedrag behoorlijk verbetert heeft.
[ Voor 17% gewijzigd door Juancho op 07-02-2024 12:39 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Dat gebeurde bij mij dus niet. Ik heb de watch nu voor een tweede keer een reset gegeven, en nu lijkt hij het wel weer te doen. Hopen dat hij het voortaan 's ochtends ook goed doet.Juancho schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:38:
Ik heb gewoon een routine gemaakt dat tussen x periode mijn telefoon op stil gaat (behalve wekker en 1 persoon die mij mag bellen), als ik ga slapen zet ik de watch op sleep mode en als de wekker op mijn telefoon af gaat...gaat de watch ook trillen.
Ik heb een bizar probleem met een watch6 40mm LTE.
Watch gekocht, na het instellen spontane reboot naar recovery. Vanaf dat moment elke paar minuten @random een reboot. Soms naar wearOS, soms naar recovery mode.
Dankzij de goede service van Samsung hebben ze dit horloge maar liefst 4 keer opgehaald. Steeds iets anders vervangen, na 4 keer hebben ze een nieuwe opgestuurd. Ik zie aan het imei nummer dat het inderdaad een nieuwe is.
En wat denk je? Tijdens het instellen weer een reboot naar recovery
?? Geen backup terug gezet, als een volledig nieuwe watch ingesteld....
Watch gekocht, na het instellen spontane reboot naar recovery. Vanaf dat moment elke paar minuten @random een reboot. Soms naar wearOS, soms naar recovery mode.
Dankzij de goede service van Samsung hebben ze dit horloge maar liefst 4 keer opgehaald. Steeds iets anders vervangen, na 4 keer hebben ze een nieuwe opgestuurd. Ik zie aan het imei nummer dat het inderdaad een nieuwe is.
En wat denk je? Tijdens het instellen weer een reboot naar recovery

Vraagje, sinds gisteren vliegt mijn batterij van de watch 6 classic leeg in iets meer dan een halve dag. Nu ook weer, vanmorgen nog 100% om 6 uur en nu 14:45 krijg ik melding dat de spaarstand ingeschakeld wordt want nog maar 15%.
Tot gister had ik dit nooit, kon ik er makkelijk 1,5 dag mee en lade ik alleen ff bij tijdens douchen/tandenpoetsen.
Iemand dit ook? Watch al eens herstart, apps gekilled, zie geen proces dat enorm veel verbruikt en m'n watchface is het ook niet. Bestaat er ook iets van een diagnostische tool om je accu te testen? Om nou gelijk de watch helemaal terug te zetten naar fabrieksinstellingen.... 🤔
Super vervelend dit.
Tot gister had ik dit nooit, kon ik er makkelijk 1,5 dag mee en lade ik alleen ff bij tijdens douchen/tandenpoetsen.
Iemand dit ook? Watch al eens herstart, apps gekilled, zie geen proces dat enorm veel verbruikt en m'n watchface is het ook niet. Bestaat er ook iets van een diagnostische tool om je accu te testen? Om nou gelijk de watch helemaal terug te zetten naar fabrieksinstellingen.... 🤔
Super vervelend dit.
[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 26-02-2024 14:56 ]
Sinds deze week weer een Watch 6 Classic 47mm in bezet, valt me alleen op dat de bezel speling heeft en als ik erop tik dan hoor je de bezel ook tikken. Verder werkt het gewoon naar behoren maar dit was niet bij mijn vorige Watch 6 Classic.. is dit normaal of niet?
Bij mijn classic is dat niet zo. Zit natuurlijk altijd iets speling in want de bezel moet kunnen draaien, maar geen getik of te veel speling.DM89 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:21:
Sinds deze week weer een Watch 6 Classic 47mm in bezet, valt me alleen op dat de bezel speling heeft en als ik erop tik dan hoor je de bezel ook tikken. Verder werkt het gewoon naar behoren maar dit was niet bij mijn vorige Watch 6 Classic.. is dit normaal of niet?
Er zit hier een heel klein beetje speling op maar zoals gezegd lijkt me dat normaal omdat het moet kunnen draaien.DM89 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:21:
Moest zelf net ook ff checken omdat het me nooit opgevallen was/aan gestoord had.
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Hier gaat hij nog gewoon 2/2.5 dag mee..Juancho schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:48:
Vraagje, sinds gisteren vliegt mijn batterij van de watch 6 classic leeg in iets meer dan een halve dag. Nu ook weer, vanmorgen nog 100% om 6 uur en nu 14:45 krijg ik melding dat de spaarstand ingeschakeld wordt want nog maar 15%.
Super vervelend dit.
Vrijwel alles staat aan. Alleen meldingen wat beperkt.
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Klopt, beetje speling moet natuurlijk vind alleen het tik geluid een dingetje, alsofde bezel teveel speling heeft.Csotranme schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 18:16:
[...]
Er zit hier een heel klein beetje speling op maar zoals gezegd lijkt me dat normaal omdat het moet kunnen draaien.
Moest zelf net ook ff checken omdat het me nooit opgevallen was/aan gestoord had.
Ja dat had/heb ik ook. Paar meldingen die door mogen komen, hartslag om de x periode, ik draag de watch met slapen. Normaliter lukte dan 1,5 a 2 dagen wel. Zeker als ik de watch bijv. tijdens het tandenpoetsen even een minuut of 5 liet doorladen. Dan heb je er zo een paar uur extra bij.Csotranme schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 18:18:
[...]
Hier gaat hij nog gewoon 2/2.5 dag mee..
Vrijwel alles staat aan. Alleen meldingen wat beperkt.
Maar sinds 3 dagen lukt me 1 dag niet eens meer. Geen idee hoe dat komt. heb ook geen update gehad, gebruik geen andere watch faces (altijd van AWF vanuit de store). Restarten om wat achtergrond processen te killen maakt niet uit.
Heel apart. Hoop niet dat de batterij kapot begint te raken of dergelijke want als ik ergens geen zin in heb is de boel op te sturen naar Samsung en dan maar hopen of alles OK terug komt.....
Bij deze een video, geluid aan
wat je hoort is dus de bezel die tegen het frame aan tikt, niet het horloge wat tegen de tafel tikt
speling op de bezel is lastig te filmen maar zal zo'n 1mm zijn dus wss niet zo spannend, bezel draait en reageert verder goed.
[ Voor 47% gewijzigd door DM89 op 27-02-2024 18:35 ]
Dat doet die van mij ook, 43mm GW6 classic.DM89 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 18:31:
Bij deze een video, geluid aanwat je hoort is dus de bezel die tegen het frame aan tikt, niet het horloge wat tegen de tafel tikt
speling op de bezel is lastig te filmen maar zal zo'n 1mm zijn dus wss niet zo spannend, bezel draait en reageert verder goed.
[YouTube: 27 februari 2024]
Probeer eens het auto-updaten van de apps uit te zetten in de play store app. Voor mij loste dit het op, sommige apps blijven eindeloos proberen en het lukt niet om de een of andere reden.Juancho schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:48:
Super vervelend dit.
Das niet goed! Net bij de mijne ff getest maar de mijne doet dat niet...DM89 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 18:31:
Bij deze een video, geluid aanwat je hoort is dus de bezel die tegen het frame aan tikt, niet het horloge wat tegen de tafel tikt
[YouTube: 27 februari 2024]
Thanks maar dit stond al uit! Vandaag lijkt de batterij overigens weer wat langer mee te doen, geen idee hoe en wat want ik heb werkelijk niks verandert op zowel watch als telefoonLlopigat schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 18:56:
[...]
Probeer eens het auto-updaten van de apps uit te zetten in de play store app. Voor mij loste dit het op, sommige apps blijven eindeloos proberen en het lukt niet om de een of andere reden.
Kijk ff in de settings wat het meeste van je accu vreet.Juancho schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:16:
[...]
Thanks maar dit stond al uit! Vandaag lijkt de batterij overigens weer wat langer mee te doen, geen idee hoe en wat want ik heb werkelijk niks verandert op zowel watch als telefoonEven de komende dagen in de gaten houden of ik weer iig een dag + nacht met 1 volle lading kan.
Er zijn wel verhalen bekend dat Google Play absurd veel accu vrat toen hij net uit was.
Ik zie bij vele dat er wat speling opzit, snap het ook wel gezien het een bewegend onderdeel is maar het tikkend geluid wil toch wel zeggen dat er teveel speling op zit dus heb maar een omruilverzoek gedaan bij Samsung. Hopelijk is het nieuwe exemplaar dan wel goed.. zal wel weer een beetje een loterij worden.Csotranme schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:01:
[...]
Das niet goed! Net bij de mijne ff getest maar de mijne doet dat niet...
Vraag Strava icm samsung watch 6 classic;
Ik vind de grootte van de tekens (snelheid - tijd - hartslag etc) redelijk klein. Zeker tijdens hardlopen heb ik moeite om de data te kunnen lezen. Op horloge zelf staat alles al groot ingesteld, maar Strava blijft behelpen. Iemand een idee Of en HOE dit aangepast kan worden?
Ik vind de grootte van de tekens (snelheid - tijd - hartslag etc) redelijk klein. Zeker tijdens hardlopen heb ik moeite om de data te kunnen lezen. Op horloge zelf staat alles al groot ingesteld, maar Strava blijft behelpen. Iemand een idee Of en HOE dit aangepast kan worden?
Dat lijkt me niet mogelijk aangezien het de layout van de app zelf is. Sowieso mag die Strava app voor WearOS wel eens aangepakt worden want ook het feit dat je geen coaching krijgt per bijv. een KM vind ik ronduit slecht voor 1 van de populairste hardloop apps. Al navraag gedaan op het forum van Strava maar daar krijg je het nietszeggende bericht dat ze het meenemen blablabla.Alubbe75 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:22:
Ik ben nu ook tijdelijk van Strava afgestapt en loop nu nog met de Samsung Health eigen hardloop coaching. Die geeft ook veel meer data door. Alternatief zou Evy kunnen zijn, veel goedkoper dan Strava en biedt volgens mij zeker niet minder.
Strava op mobiel werkt prima overigens, maar ik loop niet graag hard met de telefoon mee.
Niet, dat ligt gewoon aan de app. Als het daar niet in kan, kan het niet.Alubbe75 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:22:
Kan je niet Samsung health hiervoor gebruiken? Ik doe niet aan hardlopen maar voor hiking vind ik het prima werken (al moet ik zeggen dat ik dan regelmatig stilsta op even op het horloge te kijken).
Edit: Sorry dit window stond al een tijdje open, ik zie dat @Juancho al hetzelfde had gezegd.
[ Voor 6% gewijzigd door Llopigat op 04-03-2024 15:59 ]
Nieuw exemplaar ontvangen en doet zowat hetzelfde als het horloge wat ik hiervoor had, het zal zo horen dan.DM89 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 17:31:
[...]
Ik zie bij vele dat er wat speling opzit, snap het ook wel gezien het een bewegend onderdeel is maar het tikkend geluid wil toch wel zeggen dat er teveel speling op zit dus heb maar een omruilverzoek gedaan bij Samsung. Hopelijk is het nieuwe exemplaar dan wel goed.. zal wel weer een beetje een loterij worden.
Thx voor de reacties;Juancho schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:28:
[...]
Dat lijkt me niet mogelijk aangezien het de layout van de app zelf is. Sowieso mag die Strava app voor WearOS wel eens aangepakt worden want ook het feit dat je geen coaching krijgt per bijv. een KM vind ik ronduit slecht voor 1 van de populairste hardloop apps. Al navraag gedaan op het forum van Strava maar daar krijg je het nietszeggende bericht dat ze het meenemen blablabla.
Ik ben nu ook tijdelijk van Strava afgestapt en loop nu nog met de Samsung Health eigen hardloop coaching. Die geeft ook veel meer data door. Alternatief zou Evy kunnen zijn, veel goedkoper dan Strava en biedt volgens mij zeker niet minder.
Strava op mobiel werkt prima overigens, maar ik loop niet graag hard met de telefoon mee.
De coaching boeit me niet. En ik wil juist wel strava gebruiken omdat daar al sinds jaar en dag al mijn hardloopdata wordt gelogd. Daarom is een overstap naar Samsung Health niet wenselijk.
Ik ben wel van Garmin overgestapt naar samsung watch omdat dit horloge LTE heeft, nu kan ik dus door de bossen rennen (en verdwalen) en alsnog bereikbaar zijn en kunnen bellen zonder telefoon bij me te hebben. Dat vind ik dan weer zo prettig ivm eventuele ongelukjes etc.
Dus qua app wil ik Strava,
Als horloge weer de Samsung
Alleen is Strava op de samsung lastig(er) af te lezen, ik moet dan wecht goed focussen.
Je kunt hardlopen met Samsung Health en de sync met Strava daar in aanzetten. Dan komt het gewoon in je Strava account terecht. Zo doe ik het nu ook, want de (gratis) Strava app voor de watch is mij veelste beperkt. Samsung Health laat veel meer data zien wat ik handig vind tijdens het lopen. En dat komt uiteindelijk dus ook gewoon in Strava waar ik ook al mijn sportactiviteiten verzamel. Het liefst zou ik ook via de Strava app op de watch willen hardlopen maar dit is nu echt nog te slecht en via het forum van hun kom je ook geen stap verder behalve wat standaard geneuzel van goed idee, komt op de lijst en verdien kudo's etc. Vreselijk.Alubbe75 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:03:
[...]
Thx voor de reacties;
De coaching boeit me niet. En ik wil juist wel strava gebruiken omdat daar al sinds jaar en dag al mijn hardloopdata wordt gelogd. Daarom is een overstap naar Samsung Health niet wenselijk.
Ik ben wel van Garmin overgestapt naar samsung watch omdat dit horloge LTE heeft, nu kan ik dus door de bossen rennen (en verdwalen) en alsnog bereikbaar zijn en kunnen bellen zonder telefoon bij me te hebben. Dat vind ik dan weer zo prettig ivm eventuele ongelukjes etc.
Dus qua app wil ik Strava,
Als horloge weer de Samsung
Alleen is Strava op de samsung lastig(er) af te lezen, ik moet dan wecht goed focussen.
[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 05-03-2024 14:07 ]
Krijg via Odido een Watch 6 44mm "gratis" omdat ik de s24 ulta heb aangeschaft. Maar ik heb nu een Watch 4 classic met de fijne draairing en opstaande rand (ben een beetje lomp zo af en toe dus da's wel fijn). Zijn er toevallig ervaringsdeskundigen die van de 4 classic naar de 6 zijn gegaan en hun ervaring kunnen delen?
Anders gaat hij op MP en pak ik het geld wel.....
Iemand die al een fatsoenlijk milanese bandje gevonden heeft?...
Samsung zelf heeft ze nog steeds niet voor de GW6 Classic en eigenlijke de enige plek waar ik ze kan vinden is bij ome ali.
Daar heb ik er 2 van waarvan er 1 al een slappe/defecte pin/quick-fix gebeuren bij binnenkomst.
De 2de is nu ook lam en als ik mn watch een beetje fatsoenlijk strak om doe schiet hij aan één kant los... Mateloos irritant dus zoek wat anders wat wel fatsoenlijk blijft zitten.
Samsung zelf heeft ze nog steeds niet voor de GW6 Classic en eigenlijke de enige plek waar ik ze kan vinden is bij ome ali.
Daar heb ik er 2 van waarvan er 1 al een slappe/defecte pin/quick-fix gebeuren bij binnenkomst.
De 2de is nu ook lam en als ik mn watch een beetje fatsoenlijk strak om doe schiet hij aan één kant los... Mateloos irritant dus zoek wat anders wat wel fatsoenlijk blijft zitten.
Ik heb altijd de Gear S2 Classic gehad, toen heel even de Watch 5 (zonder draairing), ik vond het helemaal niks. Extra bescherm rand opgeplakt... toch maar weer weggedaan en een Watch 6 Classic gekocht.Duncan_R schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:42:
Krijg via Odido een Watch 6 44mm "gratis" omdat ik de s24 ulta heb aangeschaft. Maar ik heb nu een Watch 4 classic met de fijne draairing en opstaande rand (ben een beetje lomp zo af en toe dus da's wel fijn). Zijn er toevallig ervaringsdeskundigen die van de 4 classic naar de 6 zijn gegaan en hun ervaring kunnen delen?
De draairing beschermt en bedient veel fijner.
Zo'n gevoel heb ik ook..... Denk dat hij in het doosje gaat blijven....mjvdzwet schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:17:
[...]
Ik heb altijd de Gear S2 Classic gehad, toen heel even de Watch 5 (zonder draairing), ik vond het helemaal niks. Extra bescherm rand opgeplakt... toch maar weer weggedaan en een Watch 6 Classic gekocht.
De draairing beschermt en bedient veel fijner.
Evy werkt toch helemaal niet op je horloge?Juancho schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:28:
[...]
....Alternatief zou Evy kunnen zijn, veel goedkoper dan Strava en biedt volgens mij zeker niet minder.
Klopt, daar is helaas geen app voor. Dus zou het via de telefoon moeten. Maar Evy biedt wel meer opties dan Strava.
Maargoed, voorlopig red ik me nog met Samsung Healths eigen run onderdeel die ik wel kan laten syncen met strava waar ik al m'n activiteiten in bij houd.
Ik ben gewoon naar de juwelier hier in het dorp gegaan en gevraagd wat hij kon bieden qua milanese bandjes, diegene die ik wilde heeft ie besteld, en een week erna ben ik langs gegaan en heeft hij het bandje gemonteerd. Ja dan ben je duurder uit als bij Ali maar je kunt wel het bandje in je handen houden voordat ie gemonteerd wordt en dus eventueel nog zeggen dat je toch een andere wil.Csotranme schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:08:
Iemand die al een fatsoenlijk milanese bandje gevonden heeft?...
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Loopt net een syseem-update binnen van de horlogesoftware op mijn Galaxy Watch 6 classic
[ Voor 4% gewijzigd door kruila op 12-03-2024 09:42 ]
Wat voor update? Hier niks net nog gecontroleerd.kruila schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:29:
Loopt net een update binnen van de horlogesoftware op mijn Galaxy Watch 6 classic
R960XXU1AXB7dutchnltweaker schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:42:
[...]
Wat voor update? Hier niks net nog gecontroleerd.
Ja dat zegt me niet zo veel
Wat is de inhoud van die update?
Zet er wel dat dit om de wifi variant gaat, de R960 in het begin duidt de wifi variant van de watch 6 classic aan en de R965 duidt wifi en 4g versie aan.
Ik hebt net deze binnen gekregen op mij watch classic 6 .
https://doc.samsungmobile.com/SM-R950/PHN/doc.html
Niet over het hoofd gezien perongeluk? Beveiligings update van november 2023 had ik eind november al gekregen op mijn watch 6 classic wifi/lte.wim62 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:08:
Ik hebt net deze binnen gekregen op mij watch classic 6 .
Deze komt hier nu ook binnen, maar dan in de R950 versie
R950XXU1AXB7
Google Pay werkt op me GS23 maar op de GW6 nog niet
Moet je wel een kaart toevoegen in Google pay op je watch..Albert020 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:00:
Google Pay werkt op me GS23 maar op de GW6 nog niet
Uiteraard geprobeerd, misschien na update firmware, ga het zo weer proberendutchnltweaker schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:02:
[...]
Moet je wel een kaart toevoegen in Google pay op je watch..
***edit***
Nope werkt nog niet
[ Voor 7% gewijzigd door Albert020 op 12-03-2024 13:24 ]
Welke kaart van welke bank wil je toevoegen? en wat doe je ervoor om het toe te voegen?Albert020 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:04:
[...]
Uiteraard geprobeerd, misschien na update firmware, ga het zo weer proberen
***edit***
Nope werkt nog niet
Gaat om kaart van ING bankdutchnltweaker schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:32:
[...]
Welke kaart van welke bank wil je toevoegen? en wat doe je ervoor om het toe te voegen?
https://tweakers.net/nieu...e-pay-op-android-uit.htmlVooralsnog worden alleen smartphones ondersteund; later komt er een update voor smartwatches uit.
ik heb ABN dus ik kan het wel (uiteindelijk uitgeschakeld op de watch) maar wel apart dat ING dat niet meteen beschikbaar maakt
[ Voor 15% gewijzigd door Mizgala28 op 12-03-2024 13:35 ]
Ik heb het idee dat het horloge een stuk sneller is geworden en beter reageert op touch na de update.
Maar dat zou ook zomaar door de reboot kunnen komen.
@Mizgala28 was me net voor, maar dat wordt nog niet ondersteund zoals ing zelf al aangaf. dus nog effe geduld
Ik heb de LTE variant dus ik mag nog een (lange) poos wachten.Sahi_NL schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:39:
Ik heb het idee dat het horloge een stuk sneller is geworden en beter reageert op touch na de update.
Ik hoop vooral dat deze update een bepaalde bug oplost waar ik last van heb (terug naar fabrieksinstellingen heeft toen niks uitgehaald)
Eens in de zoveel tijd locked de watch zichzelf, als ik iets ermee wil doen dan vraagt deze om patroon.
Probleem is dat ik het pas zie wanneer ik dus iets met de watch wil doen, als ik AOD aan heb toont hij geen slotje of dergelijke tot ik op het scherm tik.
Punt is ook meteen dat niks binnenkomt wanneer hij zich dus locked.
ik liet mijn partner de watch een dag testen, gebeurt hetzelfde terwijl de GW6 van mijn partner die issue niet heeft
Dus hopen dat deze update dit oplost want dat maakt de watch onbetrouwbaar.
IkWilbert in "[Samsung Galaxy Watch 6 series] Ervaringen" Zoals in de changelog staat, staat er aangegeven dat er een update is geweest voor het toch gedeelte. Dus beter reageren op touch door de update kan wel kloppenSahi_NL schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:39:
Ik zal dit ook eens gaan proberen!cryt3d schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:29:
Ik zie vaker de vraag langskomen hoe je prepaid data esim op je galaxy watch LTE kan krijgen, bijvoorbeeld voor als je bij Vodafone zit en dus geen Multisim of nog geen OneNumber optie hebt.
Basement Bios ---- Exo-S
Wel interessant, ben benieuwd of dat met alle esims zo werkt.cryt3d schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:29:
Krijgt iemand Shazam aan de praat?
Ik krijg telkens de melding: we kunnen helaas geen tag aan je muziek toevoegen.
Edit: gevonden in een oud Reddit post: je moet blijkbaar ook de Shazam app hebben op je telefoon
Ik krijg telkens de melding: we kunnen helaas geen tag aan je muziek toevoegen.
Edit: gevonden in een oud Reddit post: je moet blijkbaar ook de Shazam app hebben op je telefoon
[ Voor 32% gewijzigd door Jamesl op 14-03-2024 20:34 ]
Ik heb alles gedaan zoals beschreven, het toevoegen van de esim via de QR code ging goed.cryt3d schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:29:
Na een reboot van de smartwatch had ik ineens 4g. Nu probeer ik te bellen, maar dat lukt nog niet....zal wel alleen data zijn? Dan nu nog bedenken hoe toch bereikbaar te zijn. Iemand een idee voor een app waarmee ik gewoon 'telefonisch ' bereikbaar ben? Soort voip?
Sinds donderdagmiddag ook weer eigenaar van een samsung galaxy 6, in een ver verleden de gear gehad daarna nog een versie van de galaxy weet niet meer welk soort hoor, uitstapje richting iphone met de apple watch, sinds augustus 2023 de gelukkige eigenaar van de flip 5, de garmin gekocht maar eerlijk gezegd vond en vind ik deze samsung gebruiksvriendelijker, kan ik het scherm beter lezen enz dus goede rede om ook weer over te stappen naar de 6.:strip_exif()/f/image/KG7EMZ5itX3U6j5xwlYB7Tep.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KG7EMZ5itX3U6j5xwlYB7Tep.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vm4dVMuzAFV8eM4GKXa3Zwx8.jpg?f=fotoalbum_large)
Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022
Keepgo zijn inderdaad data-only esims. Je kunt ook een prepaid eSIM van Vodafone aanvragen. Die hebben zowel spraak als data.marcelmg2 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 22:18:
[...]
Ik heb alles gedaan zoals beschreven, het toevoegen van de esim via de QR code ging goed.
Na een reboot van de smartwatch had ik ineens 4g. Nu probeer ik te bellen, maar dat lukt nog niet....zal wel alleen data zijn? Dan nu nog bedenken hoe toch bereikbaar te zijn. Iemand een idee voor een app waarmee ik gewoon 'telefonisch ' bereikbaar ben? Soort voip?
Alleen is keepgo langer geldig en vodafone moet je elke maand een nieuw tarief afsluiten.ernie2 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 00:36:
[...]
Keepgo zijn inderdaad data-only esims. Je kunt ook een prepaid eSIM van Vodafone aanvragen. Die hebben zowel spraak als data.
LTE versies mogen nu ook updaten.
Alles bijgewerkt tot 1maart
Alles bijgewerkt tot 1maart
zwaar overschatte smartwatch , ziet er wel mooi uit maar in de praktijk gebruik je maar klein gedeelte van de functies, ook al omdat functies je horloge bijna dagelijks aan het stroominfuus doet belanden vanwege de zeer beperkte batterij duur
Dat is slechts 1 mening... Maar als je het overschat vindt, dan stuur je de watch toch weer terug of verkoop je hem 2de hands? Persoonlijk ben ik er blij mee hoor!
Ik snap niet dat je zo'n smartwatch koopt en dan het grootste deel van de functies niet gebruiktmarkies schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:27:
zwaar overschatte smartwatch , ziet er wel mooi uit maar in de praktijk gebruik je maar klein gedeelte van de functies, ook al omdat functies je horloge bijna dagelijks aan het stroominfuus doet belanden vanwege de zeer beperkte batterij duur

http://serve.infoteur.nl
Hm vind ik juist niet. Mijn Watch Active ging idd veeeel te kort mee, na en uurtje op GPS zat hij al op 50% (en was hij bloedheet ook).markies schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:27:
Maar de Watch 6 gaat me zo 2 dagen mee zoniet meer (ik probeer hem niet helemaal tot 100% te laden net zoals mijn telefoons). Met betaalfunctie, af en toe GPS enz. Ik vind hem dikke prima.
Het kan nog minder, zelf heb ik een watchface gekocht en gebruik ik de maand kalender en de rest is uitgeschakeld.joep doei schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:47:
[...]
Ik snap niet dat je zo'n smartwatch koopt en dan het grootste deel van de functies niet gebruikt
Over 2 jaar kijk ik voor een andere
Dan vraag ik me altijd af waarom je een smartwatch koopt maar dat zal wel aan mij liggen...
Elke smartwatch is gericht op veel meer functies, de één zoals een Garmin meer gericht op sporten, de ander zoals een Apple Watch of Samsung Galaxy Watch voor de smart functies + sporten.
Als je dat allemaal niet wil, niet gebruikt, je er aan irriteert of de batterij duur te kort vindt... misschien is dan gewoon een ouderwets horloge de veel betere optie? Of zo'n Fitbit.
Elke smartwatch is gericht op veel meer functies, de één zoals een Garmin meer gericht op sporten, de ander zoals een Apple Watch of Samsung Galaxy Watch voor de smart functies + sporten.
Als je dat allemaal niet wil, niet gebruikt, je er aan irriteert of de batterij duur te kort vindt... misschien is dan gewoon een ouderwets horloge de veel betere optie? Of zo'n Fitbit.
Dan heb je zeker ook bijv. geen combi-magnetron, die heeft ook veel functies die een normaal mens niet of weinig gebruikt, het zelfde geldt voor een moderne wasmachine!markies schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:27:
Daar ben ik dus nu ook uit eigen ervaring achter gekomen, daar heb je helemaal gelijk in.Juancho schreef op maandag 18 maart 2024 @ 22:59:
Dan vraag ik me altijd af waarom je een smartwatch koopt maar dat zal wel aan mij liggen...
Wasmachine en magnetron gebruik ik mijn hele leven al en gebruik daar weldegelijk meeste functies van, dit was mijn eerste smartwatch en mijn persoonlijke ervaring is dus dat in de praktijk het meer om uiterlijk vertoon gaat dan om functionaliteitkruila schreef op maandag 18 maart 2024 @ 23:20:
[...]
Dan heb je zeker ook bijv. geen combi-magnetron, die heeft ook veel functies die een normaal mens niet of weinig gebruikt, het zelfde geldt voor een moderne wasmachine!
Ik heb een paar dagen geleden een firmware update gehad voor mijn GW6 Classic en ik heb het idee dat mijn batterijtijd drastisch minder is of mijn horloge uitgaat.
Ik heb veel aanstaan (hartslag, display, etc) en normaal doe ik daar goed een dag mee en charge ik mijn watch rond 23h zodat ik deze weer in bed kan aandoen. Nu heb ik al diversen keren gehad dat deze rond 15 of 17h uitstaat. Geen melding dat mijn batterij bv laag is en eerlijk gezegd heb ik ook niet gekeken als mijn horloge uitgeschakeld is of er bv nog wel 50% batterij inzit, ik leg deze dan in de lader. Als het weer gebeurd zal ik het mogelijke uitschakelen op een halve batterij ofzo ook uitsluiten.
Iemand dezelfde ervaringen?
Ik heb veel aanstaan (hartslag, display, etc) en normaal doe ik daar goed een dag mee en charge ik mijn watch rond 23h zodat ik deze weer in bed kan aandoen. Nu heb ik al diversen keren gehad dat deze rond 15 of 17h uitstaat. Geen melding dat mijn batterij bv laag is en eerlijk gezegd heb ik ook niet gekeken als mijn horloge uitgeschakeld is of er bv nog wel 50% batterij inzit, ik leg deze dan in de lader. Als het weer gebeurd zal ik het mogelijke uitschakelen op een halve batterij ofzo ook uitsluiten.
Hmmm, je weet vooraf toch welke functies er op een horloge zitten? En dus of je die potentieel gaat gebruiken? En ja, dat kost batterij. En ja, vaak dus elke dag/nacht even aan de lader. Net zoals de gemiddelde telefoon. Ik zie het probleem niet.markies schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:27:
Enige dat ik vervelend is dat AOD veel stroom vreet.
Maar goed, het is dus niks voor jou. Eventueel kun je nog kijken naar de Watch 5 Pro (gaat zonder AOD meerdere dagen en nachten mee). Of anders een (veel duurdere) Garmin Fenix 7 Pro of Garmin Epic 2 Pro. Alleen eerst dus even nadenken wat je met je horloge zou willen doen en of je dus de "functies" gaat gebruiken.
En anders gewoon een analoog klokkie!
Ik heb het ook gemerkt. Ongeveer een 4 dagen problemen mee, ondertussen terug redelijk stabiel (wel nog een iets hoger verbruik dan voorheen)The Source schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:39:
Ik heb een paar dagen geleden een firmware update gehad voor mijn GW6 Classic en ik heb het idee dat mijn batterijtijd drastisch minder is of mijn horloge uitgaat.
Even wat beter in de gaten gehouden. Het is echt mijn batterij;Ekfad schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:05:
[...]
Ik heb het ook gemerkt. Ongeveer een 4 dagen problemen mee, ondertussen terug redelijk stabiel (wel nog een iets hoger verbruik dan voorheen)
Mijn horloge was 100% om 1h, op slaap stand gezet. Om 8.15 de display aangezet (slaapstand uit), helaas niet in de gaten gehouden wat mijn batterij was. Om 12h toen ik ging wandelen was mijn batterij 20% en nu om 13h is mijn batterij 5%!. Dit terwijl deze normaal in na ~24h nog ongeveer 20% was, dit allemaal sinds de laatste update.
Oplossing mogelijk gevonden:
https://www.reddit.com/r/...ipe_cache_after_updating/
Reminder to wipe cache after updating.
I just got the March 2024 security update on my 5 Pro.For those of you experiencing worse battery life (or just general software oddities) it might be worth doing a cache wipe after the update and then let it settle for a few days to see if it'll help. I had issues with the battery after the last update and wiping the cache helped, so hopefully it'll work this time too.
How to:
- With the watch on, hold both side buttons until it turns off. Should be about 6 seconds.
- As soon as it turns off start pressing the top bottom until the bootloader menu appears.
- using the top button, select "Recovery mode" and hold the bottom button until the watch reboots onto the recovery mode.
- Be careful here. Use the bottom button to select "wipe cache partition". Be very careful not to select anything else.
- Press the top button to confirm.
- Press the bottom button to highlight "Yes"
- Press the top button to confirm.
- Once it's done wiping the cache it'll return to the recovery mode menu and it'll have highlighted "reboot system now".
- Press the top button to confirm and it'll restart.
[ Voor 52% gewijzigd door The Source op 26-03-2024 13:33 ]
In een post ergens hierboven had ik hetzelfde. Geen idee hoe het kwam. Maar na een paar dagen was het issue ook gewoon weer opgelost en nu ga ik er net als jij zo'n 1,5 dag mee als ik wil met best intensief gebruik. Ik laad mijn watch nu ook weer amper bewust langere tijd op. Ik heb genoeg aan een korte laadsessie als ik ga tandenpoetsen of moet douchen. Daarna is de watch weer vol genoeg om minimaal een hele dag incl. nacht mee te gaan.The Source schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:14:
[...]
Even wat beter in de gaten gehouden. Het is echt mijn batterij;
Mijn horloge was 100% om 1h, op slaap stand gezet. Om 8.15 de display aangezet (slaapstand uit), helaas niet in de gaten gehouden wat mijn batterij was. Om 12h toen ik ging wandelen was mijn batterij 20% en nu om 13h is mijn batterij 5%!. Dit terwijl deze normaal in na ~24h nog ongeveer 20% was, dit allemaal sinds de laatste update.
Oplossing mogelijk gevonden:
https://www.reddit.com/r/...ipe_cache_after_updating/
[...]
Hmm ik heb nog steeds weinig last van batterydrain. Nou moet ik wel zeggen dat ik AOD niet de hele dag gebruik. Niet als ik thuis ben en niet 's nachts (dan ben ik ook thuis maargoed). Alleen onderweg gebruik ik het. Ik zet het dan uit meer vanwege kans op inbranden maar ik wist niet dat het zoveel accu verstookte.
eenvoudige fitness watches kan bieden veel meer waar voor hun geld dan deze dure smartwatch
[ Voor 5% gewijzigd door markies op 01-04-2024 11:38 ]
iets met appels en peren?markies schreef op maandag 1 april 2024 @ 11:37:
eenvoudige fitness watches kan bieden veel meer waar voor hun geld dan deze dure smartwatch
er is niet mis mee je voorkeur voor appels of peren uit te spreken, bovendien overlappen aantal functies met elkaar het zijn allemaal watches.
je kan je geld maar 1 keer uitgeven en mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar fitness watches, ik vind deze Samsung grote tekorten hebben en hoge prijs ervan niet in verhouding mee staan.
Let op:
Prijzen, bestellingen en leveringen mogen in [Samsung Galaxy Watch 6 series] Levering & Prijzen
Prijzen, bestellingen en leveringen mogen in [Samsung Galaxy Watch 6 series] Levering & Prijzen