Gaat in NL niet werken met OVdutchnltweaker schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:18:
[...]
Als je met google pay kan betalen via je de telefoon, zou het ook via je watch moeten kunnen in theorie.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CcIKUulJXeoayuPbAMdyChT8.jpg?f=user_large)
Gaat in NL niet werken met OVdutchnltweaker schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:18:
[...]
Als je met google pay kan betalen via je de telefoon, zou het ook via je watch moeten kunnen in theorie.
Gaat wel werken.Albert020 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 10:02:
[...]
Gaat in NL niet werken met OV
[Afbeelding]
Heb dus ING, btw blijf het een vreemde zaak vinden dat ING Google Pay nog niet ondersteund !dutchnltweaker schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 10:55:
[...]
Gaat wel werken.
Artikel wat ovpay inhoudt: nieuws: NS, Qbuzz en Arriva ondersteunen vanaf 31 januari treinreizen met bet...
Ovpay is gekoppeld aan je betaalpas en staat totaal los van een extra app. Lees dit eens: martijnsch in "Discussie & Ervaring OVPay" (er is een extra app, maar dit is alleen om je ritten te kunnen inzien voor je betaalpas).
In het kort: Je hoeft geen openbaar vervoer bedrijf te zoeken in je google walletpay app, je moet je betaalpas gewoon koppelen aan google pay (ING ondersteund dat als enige niet).
Dus als je ABN amro hebt bijvoorbeeld, koppel je dit aan google pay en thats it en NFC aan. Het is gewoon eenzelfde principe als contactloos betalen met je telefoon.
ING heeft toch hun eigen manier gebouwd voor Android. De Rabobank had het ook maar die is nu overgestapt op Google Pay.Albert020 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:03:
[...]
Heb dus ING, btw blijf het een vreemde zaak vinden dat ING Google Pay nog niet ondersteund !
Nee, ING ondersteund geen Google Pay, gaat via eigen ING appDaniel. schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:17:
[...]
ING heeft toch hun eigen manier gebouwd voor Android. De Rabobank had het ook maar die is nu overgestapt op Google Pay.
Bijna alle banken zijn al over naar Google pay in Nederland, behalve dus ing. Helaas kan je dan niks met je watch doen.Daniel. schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:17:
[...]
ING heeft toch hun eigen manier gebouwd voor Android. De Rabobank had het ook maar die is nu overgestapt op Google Pay.
Jep, dan valt de watch optie gelijk af. Enige optie om te betalen, is via je betaalpas of je telefoon doormiddel van NFC. Of een gratis betaalpas aan te vragen bij N26 of revolut bank, daar geld opzetten en die koppelen aan google pay.Albert020 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:56:
[...]
Nee, ING ondersteund geen Google Pay, gaat via eigen ING app
De app waarmee je hem opent heet nu sinds een poos wallet, maar de betalingsdienst zelf heet nog steeds Google pay.lamers1 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:56:
Google pay is nu google wallet
SNS ook nog niet. Zowel de gewone bankpas als de SNS Visa worden nog niet ondersteund … Terwijl beiden wel gewoon op de Apple Watch functioneren 🤨dutchnltweaker schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:11:
[...]
Bijna alle banken zijn al over naar Google pay in Nederland, behalve dus ing. Helaas kan je dan niks met je watch doen.
[ Voor 7% gewijzigd door wiz op 15-12-2023 22:58 ]
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
[ Voor 135% gewijzigd door DijkDude op 16-12-2023 02:43 ]
Nee geen ervaring mee.andrevano schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 23:51:
Heeft iemand hiermee ervaring ?
Ik zit deze avond als toeschouwer in een theater. Smartphone staat geluid uit
Ik voel een lichte trilling aan de pols van mijn Watch 6. Kijk op mijn uurwerk en zie "Valdetectie verwittig 112" en ik zie de het uurwerk aftellen van 10 naar 0. Snel het X icoontje naar boven gesleept zodat het aftellen stopte. Oef !
Ik heb de timer nu op 20 sec gezet zodat ik toch wat meer marge heb.
Klopt. Ik kan ook bevestigen dat OVPay prima werkt met Samsung Pay.dutchnltweaker schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 10:55:
[...]
In het kort: Je hoeft geen openbaar vervoer bedrijf te zoeken in je google walletpay app, je moet je betaalpas gewoon koppelen aan google pay (ING ondersteund dat als enige niet).
Dus als je ABN amro hebt bijvoorbeeld, koppel je dit aan google pay en thats it en NFC aan. Het is gewoon eenzelfde principe als contactloos betalen met je telefoon.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Ja inderdaad he! Vooral omdat ze driedubbel werken. Als je even de straat op gaat dan krijg je 3x notificaties. Elke keer denk ik "Hee iemand geeft om me!" en nee hoor, het is weer een "woeptiedoe je hebt je stappen gehaald".SkyStreaker schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:16:
Kan ik die activiteitsdoelen ook uitzetten? Het begint mij te storen helaas.
Bedankt voor de tip. Ga ik ook wijzigen in familielid.Llopigat schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 12:10:
[...]
Nee geen ervaring mee.
Ik heb valdetectie sowieso uitgezet behalve tijdens 'sporten' (Ik sport niet maar doe wel aan hiking). En ik heb 112 vervangen door het nummer van familie.
Maar ik heb nooit gezien dat hij zomaar uit zichzelf af gaat.
[Samsung Galaxy Watch 6 series] ErvaringenTakeItToTheMax schreef op zondag 31 december 2023 @ 10:32:
Sinds gisteren mijn watch 6 classic binnen en daar wil ik Google Assistent op gebruiken maar krijg het er niet op geïnstalleerd. Vele filmpjes en blogs bekeken maar wat ze daar aangeven heb ik niet.
Er staat dat ik de playstore op mijn horloge moet updaten, maar die optie vind ik niet. Als ik de playstore open zie ik alleen de zoekbalk, geen verdere optie. Ook niet in de Samsung wearable app.
Iemand nog een suggestie wat ik zou kunnen doen?
[ Voor 14% gewijzigd door dutchnltweaker op 31-12-2023 11:38 ]
Bedankt voor je reactie. Deze dingen heb ik al geprobeerd maar werken niet. Of de aangegeven instellingen zijn op de watch 6 niet te vinden.
Heb je via instellingen/ google gekeken?TakeItToTheMax schreef op zondag 31 december 2023 @ 12:18:
[...]
Bedankt voor je reactie. Deze dingen heb ik al geprobeerd maar werken niet. Of de aangegeven instellingen zijn op de watch 6 niet te vinden.
Als ik op mijn horloge naar instellingen - google ga, dan staat er alleen: accounts. Andere opties krijg ik niet.lamers1 schreef op zondag 31 december 2023 @ 16:59:
[...]
Heb je via instellingen/ google gekeken?
Bij mij staat er dan assistant en accounts.
Klik op assistant .
Heb je google assistant ook op je telefoon staan?TakeItToTheMax schreef op zondag 31 december 2023 @ 20:20:
[...]
Als ik op mijn horloge naar instellingen - google ga, dan staat er alleen: accounts. Andere opties krijg ik niet.
Er draait one ui 5.0 Watch / play service: 23.39.17 / systeemversie 13/ wearos 4.0/, mocht dit nog relevant zijn.
Jazeker, pixel 7 als telefoon.lamers1 schreef op zondag 31 december 2023 @ 22:35:
[...]
Heb je google assistant ook op je telefoon staan?
[ Voor 96% gewijzigd door lamers1 op 01-01-2024 01:06 ]
Je gaat naar de playstore op je watch. En dan helemaal naar beneden naar instellingen.TakeItToTheMax schreef op zondag 31 december 2023 @ 20:20:
[...]
Als ik op mijn horloge naar instellingen - google ga, dan staat er alleen: accounts. Andere opties krijg ik niet.
Er draait one ui 5.0 Watch / play service: 23.39.17 / systeemversie 13/ wearos 4.0/, mocht dit nog relevant zijn.
Bedankt voor het meedenken maar zoals hiervoor aangegeven heb ik die optie niet. Ik krijg alleen een zoekbalk te zien als ik de playstore op mijn watch open. Kan niet naar boven of beneden scrollen.MartNL schreef op maandag 1 januari 2024 @ 04:51:
[...]
Je gaat naar de playstore op je watch. En dan helemaal naar beneden naar instellingen.
En dan bij instellingen weer helemaal naar beneden en daar staat over.
En daar kun je de playstore updaten.
Heb je al eens een fabrieksinstellingen reset enuitgevoerd? Dan instellen als een nieuwe smartwatch.TakeItToTheMax schreef op maandag 1 januari 2024 @ 11:02:
[...]
Bedankt voor het meedenken maar zoals hiervoor aangegeven heb ik die optie niet. Ik krijg alleen een zoekbalk te zien als ik de playstore op mijn watch open. Kan niet naar boven of beneden scrollen.
[ Voor 5% gewijzigd door lamers1 op 02-01-2024 20:09 ]
Ja al 2 resets gedaan, ook die veranderen niets helaas.lamers1 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:08:
[...]
Heb je al eens een fabrieksinstellingen reset enuitgevoerd? Dan instellen als een nieuwe smartwatch.
Sorry deze link was niet behulpzaam.TakeItToTheMax schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 07:23:
[...]
Ja al 2 resets gedaan, ook die veranderen niets helaas.
[ Voor 39% gewijzigd door lamers1 op 03-01-2024 20:41 ]
[ Voor 98% gewijzigd door lamers1 op 03-01-2024 20:40 ]
[ Voor 98% gewijzigd door lamers1 op 03-01-2024 20:40 ]
Voor 2 tientjes heb je deze, gewoon uit Nederland 😁dutchnltweaker schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 23:30:
Iemand ervaring met een oplader vanuit aliexpress voor de watch 6 classic? Wil een extra oplader (docking station of hoe dat magneetje heet) voor op reis.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling
Ik ben erg gecharmeerd van Milanese Loop bandjes, erg comfortabel.Munki schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 00:14:
Ben op zoek naar een ander bandje... krijg uitslag van het standaard bandje en vind die fabric band ook niet heel chill om de hele dag te dragen. Hebben jullie een goed alternatief?
Van de imitatie of de originele bandjes ?mjvdzwet schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 06:41:
[...]
Ik ben erg gecharmeerd van Milanese Loop bandjes, erg comfortabel.
[ Voor 69% gewijzigd door Albert020 op 05-01-2024 07:53 ]
Dacht misschien had iemand de ervaring van opladers uit china.Juancho schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 23:42:
[...]
Voor 2 tientjes heb je deze, gewoon uit Nederland 😁
https://www.smartwatchban...-oplaadkabel-adapter.html
Ik heb zelf AliExpress bandjes van een paar euro, maar geen irritatie, wat ik wel snel heb.Albert020 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 07:44:
[...]
Van de imitatie of de originele bandjes ?
Origineel is wel mooi, linkje.
Dezelfde foto's kunnen ze bij Alie ook "geleend" hebben van de genoemde website.dutchnltweaker schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 07:47:
[...]
Dacht misschien had iemand de ervaring van opladers uit china.
Mhmm 2 tientjes wil ik er niet aan uitgeven, zeker als ik precies dezelfde kan vinden voor €3,74 op aliexpress met dezelfde foto's.
Het gaat niet om de lader, maar om de kabel met magneet.mike123 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:51:
[...]
Dezelfde foto's kunnen ze bij Alie ook "geleend" hebben van de genoemde website.
Persoonlijk koop ik geen 230V laders van onze Chinese vrienden.
Let op dat die niet op de GW6 Classic past.Albert020 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 07:44:
[...]
Van de imitatie of de originele bandjes ?
Origineel is wel mooi, linkje.
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Maar op de genoemde website word hij geleverd met lader, vandaar.dutchnltweaker schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:03:
[...]
Het gaat niet om de lader, maar om de kabel met magneet.
Ahh, ik heb alleen de kabel/magneet nodig. Adapters/laders heb ik nog genoegmike123 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:25:
[...]
Maar op de genoemde website word hij geleverd met lader, vandaar.
Maar gelukkig, ze gaan ook over!dutchnltweaker schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:11:
[...]
Bijna alle banken zijn al over naar Google pay in Nederland, behalve dus ing. Helaas kan je dan niks met je watch doen.
Yess, eindelijk, werd tijd ook !MaNDaRK schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:52:
[...]
Maar gelukkig, ze gaan ook over!nieuws: ING Nederland: Google Pay is vanaf eind februari beschikbaar
Kunnen we dan eindelijk betalen met onze watch?!
Ja via Google pay kan je dan betalen.MaNDaRK schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:52:
[...]
Maar gelukkig, ze gaan ook over!nieuws: ING Nederland: Google Pay is vanaf eind februari beschikbaar
dutchnltweaker in "Google Wallet in Nederland" had het hier ook al gemeld haha.MaNDaRK schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:52:
[...]
Heb je toevallig al een oplossing gevonden voor het probleem?TakeItToTheMax schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 07:23:
[...]
Ja al 2 resets gedaan, ook die veranderen niets helaas.
[ Voor 22% gewijzigd door Kapitein Merijn op 08-01-2024 11:19 ]
Untappd: Kapitein_Merijn
Dit werkt helaas bij mij niet, app blijft maar laden met het draaiende icoontje.Kapitein Merijn schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:02:
[...]
Heb je toevallig al een oplossing gevonden voor het probleem?
Ik heb helaas ook een onbruikbare Watch 5 pro icm. een Pixel 7 Pro.
Inmiddels zelf gevonden. Ik heb de datum van mijn Pixel op 31 december gezet terwijl de Wear app open stond. Meldingen weer ingeschakeld en toen de datum weer op vandaag gezet.
Ik heb dit probleem een halve dag gehad op mijn galaxy s20plus, maar toen ik nogmaals op de galaxy wearable app klikte begon ie gelijk te updaten, sindsdien geen problemen meer gehad.belly89 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:55:
[...]
Dit werkt helaas bij mij niet, app blijft maar laden met het draaiende icoontje.Horloge resetten heb ik niet echt zin in, alles staat nu lekker ingesteld.
Ik wacht wel even op de update vanuit Samsung die het probleem hopelijk oplost. Met esim erin blijft het horloge gelukkig wel bruikbaar, al verbruikt het wel veel meer batterij
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Heb het de afgelopen dagen al meerdere keren geprobeerd, helaas telkens zonder succeskruila schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:01:
[...]
Ik heb dit probleem een halve dag gehad op mijn galaxy s20plus, maar toen ik nogmaals op de galaxy wearable app klikte begon ie gelijk te updaten, sindsdien geen problemen meer gehad.
Ik zie dat ik het verkeerd verwoord heb. Je opent de app nadat je de datum terug hebt gezet. Terwijl deze open staat stel je weer de huidige datum in.belly89 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:55:
[...]
Dit werkt helaas bij mij niet, app blijft maar laden met het draaiende icoontje.Horloge resetten heb ik niet echt zin in, alles staat nu lekker ingesteld.
Ik wacht wel even op de update vanuit Samsung die het probleem hopelijk oplost. Met esim erin blijft het horloge gelukkig wel bruikbaar, al verbruikt het wel veel meer batterij
Untappd: Kapitein_Merijn
de app verwijderen en opnieuw installeren?belly89 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:03:
[...]
Heb het de afgelopen dagen al meerdere keren geprobeerd, helaas telkens zonder succes
Kapitein Merijn schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:13:
[...]
Ik zie dat ik het verkeerd verwoord heb. Je opent de app nadat je de datum terug hebt gezet. Terwijl deze open staat stel je weer de huidige datum in.
Ik kreeg de app inderdaad ook niet geopend voordat ik de datum had teruggezet.
Bedankt voor het meedenken! Beide opties geprobeerd, helaas zonder succes. hij blijft laden
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling
Gedeeltelijk, ik heb mijn watch sinds half augustus.Juancho schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:17:
Nu ik de watch een tijdje heb, merk ik toch ook weer dat ik de smart functies en dingen die ik meer wilde gaan gebruiken zoals slaapcoach, minder en minder ga gebruiken. Je kan er vast veel meer uithalen dan ik doe, maar of ik weet niet zo goed hoe of het interesseert me blijkbaar niet zo veel. Krijg na een slaap periode altijd netjes te zien hoe en wat. Altijd tips als op tijd naar bed, mediteren, felle lampen uit. Maar dat is standaard geneuzel. Dat weet ik ook zonder watch wel.
Voeding tracken etc doe ik ook niet, met de telefoon is dat veel makkelijker/sneller door te scannen. Ik sport en track alles wel met de watch maar dat is meer omdat ik het wil bijhouden en kunnen terug zien. Maar verder? Gebruik is toch weer zoals met mijn vorige Gear Sport: stappendoel halen, notificaties op je watch en wat lopen pielen met watch faces.
Meer mensen last van? Goede intenties vooraf, maar al snel is het een gadget geworden waarbij je by far niet alle mogelijkheden gebruikt
Grappig dat mensen echt wat hebben aan die 'gamification'. Ik zet het altijd zoveel mogelijk uit (ik vind het erg vervelend als hij opeens roept van "Joepie, je hebt de helft van je stappen"). Ik vind het juist jammer dat je niet alles daarvan uit kan zetten op de Watch 6. Op de Watch Active (Tizen tijd) kon dat namelijk wel, al waren de opties nogal lastig te vinden (verspreid over verschillende locaties).Ottooo schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:45:
[...]
Maar wat voor mij echt een game changer is geweest is dat sinds ik mijn watch heb, mijn aantal stappen, activiteitscalorieën en bewegingsminuten omhoog zijn geschoten. Nu was ik niet de sportiefste van de klas en dat ben ik nu zeker nog steeds niet, maar voor mij is het een complete omslag van 's-avonds op de bank ploffen naar toch nog even een blokje omgaan zodat ik alsnog mijn stappendoel haal voor die dag. Ik baal er nog steeds van dat ik 31 december 106 stappen te weinig heb genomen, waardoor mijn streak waarin ik dagelijks al mijn doelen heb gehaald gestopt is op net geen 2 maanden...
Het is een soort spel voor mij geworden, ik moet mijn doel halen! Vorige week was ik skieën, waardoor ik met gemak aan mijn calorieen en bewegingsminuten kwam, maar mijn stappen bleven achter. Toen ben ik 's-avonds maar een half uur heen en weer door de kamer gaan lopen om ook die grens te halen....
Jep. Scroll maar even hierboven. Oplossing die voor veel mensen werkt staat er ook (datum wijzigen), al werkt het helaas niet voor mij.AlxRoelofs schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:20:
Zijn er meer mensen waar de wearables app niet meer werkt waardoor het horloge geen verblinding meer heeft en dus ook niet werkt? Volgens de recenties bij de wearables app zijn er meer mensen met problemen maar het is al een week aan de gang zonder dat er een oplossing lijkt te zijn.
Ik dacht serieus goed terug gekeken te hebben, maar wel met een half oog zo te zien. Ik wacht wel op een oplossing vanuit Samsung, zo veel is het me niet waard.belly89 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:50:
[...]
Jep. Scroll maar even hierboven. Oplossing die voor veel mensen werkt staat er ook (datum wijzigen), al werkt het helaas niet voor mij.
Dit werkte bij mij helaas ook niet. Kwam de tip tegen om het horloge te factory resetten, de app te verwijderen, telefoon te rebooten, app te installeren en daarna het horloge weer in gebruik te nemen.belly89 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:50:
[...]
Jep. Scroll maar even hierboven. Oplossing die voor veel mensen werkt staat er ook (datum wijzigen), al werkt het helaas niet voor mij.
Bedankt. Ik wacht nog wel even op een update die het hopelijk oplost. Batterij gaat sneller leeg maar verder werkt het prima met esimsrkoster schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 21:31:
[...]
Dit werkte bij mij helaas ook niet. Kwam de tip tegen om het horloge te factory resetten, de app te verwijderen, telefoon te rebooten, app te installeren en daarna het horloge weer in gebruik te nemen.
Dat werkte allemaal, maar ondanks de smart switch backup toch alle apps kwijt en watchfaces, en opnieuw moeten installeren.
Helaas zie ik nergens de optie voor een force update bij de app/plugin. Toch bedankt!mike123 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:57:
Misschien werkt dit bij iemand?
Handmatig even zoeken naar een wearable update.
https://youtube.com/shorts/tQTpnJlbDJo?si=a6-kj75NhNYDUeez
Bij het opnieuw openen van de app vanmorgen kreeg ik een update melding. Die update heeft voor mij het probleem verholpen.belly89 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:54:
[...]
Helaas zie ik nergens de optie voor een force update bij de app/plugin. Toch bedankt!
Kan jij zien op welke versie je nu zit?AlxRoelofs schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:52:
[...]
Bij het opnieuw openen van de app vanmorgen kreeg ik een update melding. Die update heeft voor mij het probleem verholpen.
Versie 2.2.57.23102461 voor de wearable app zelf en dan versie 2.2.13.24010251 voor de Watch manager.
Bedankt! ik zit op precies dezelfde versies en bij mij blijft die helaas maar laden...AlxRoelofs schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:42:
[...]
Versie 2.2.57.23102461 voor de wearable app zelf en dan versie 2.2.13.24010251 voor de Watch manager.
Yep. Meerdere keren. Ook datum aangepast, werkt ook niet.Juancho schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:07:
Heb je de Bluetooth koppeling er al eens uitgegooid? App verwijdert en opnieuw geïnstalleerd?
Als je een back-up hebt. Dan kan je best snel klaar zijn met je reset.Munki schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:00:
Ongelooflijk dit. Nog steeds niet opgelost. Krijg de watch met geen mogelijkheid meer verbonden met de wearable app sinds het nieuwe jaar. Meerdere "oplossingen" geprobeerd. Niets helpt. Dit kan toch niet.
Enige wat ik niet heb geprobeerd is om de watch te resetten. Maar wat is dat ongelooflijk slecht als dit de enige oplossing is. En ik begrijp online dat dit vaker de oplossing is voor problemen die Samsung zelf veroorzaakt. Ik ga even naar andere merken kijken.
Vind het toestel na paar maanden gebruik idd erg tegenvallen en herken je ervaringen, naast het bedroevende feit dat de watch om de dag moet worden opgeladen waardoor je zo weinig mogelijk functies gaat gebruiken zijn er veel betere alternatievenJuancho schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:17:
Nu ik de watch een tijdje heb, merk ik toch ook weer dat ik de smart functies en dingen die ik meer wilde gaan gebruiken zoals slaapcoach, minder en minder ga gebruiken. Je kan er vast veel meer uithalen dan ik doe, maar of ik weet niet zo goed hoe of het interesseert me blijkbaar niet zo veel. Krijg na een slaap periode altijd netjes te zien hoe en wat. Altijd tips als op tijd naar bed, mediteren, felle lampen uit. Maar dat is standaard geneuzel. Dat weet ik ook zonder watch wel.
Voeding tracken etc doe ik ook niet, met de telefoon is dat veel makkelijker/sneller door te scannen. Ik sport en track alles wel met de watch maar dat is meer omdat ik het wil bijhouden en kunnen terug zien. Maar verder? Gebruik is toch weer zoals met mijn vorige Gear Sport: stappendoel halen, notificaties op je watch en wat lopen pielen met watch faces.
Meer mensen last van? Goede intenties vooraf, maar al snel is het een gadget geworden waarbij je by far niet alle mogelijkheden gebruikt
Hoho, ik zeg nergens dat ik het toestel vind tegenvallen. Sterker nog, ik vind het een prachtig toestel. Ik vind het gebruik van mij persoonlijk na een paar leuke eerste maanden tegenvallen. En dat ligt toch echt aan, jawel, mij zelf. Je kan ook heel actief mee doen met bijv. de slaapcoaching. Dus ook alle adviezen helemaal goed opvolgen, ademhalingsoefeningen doen voor slapen gaan, schermen een uur voor naar bed gaan uit. Je voeding keurig bijhouden. Begin is dat altijd leuk, nieuw en spannend. Ik merk dat ik net als mijn vorige Gear Sport watch dit na een paar maanden meer en meer laat liggen en dan wordt het meer een gadget. Leuk klokje, handig met stappendoel en je sporten tracken maar meer ook niet. Ik neem bijv. altijd via Strava op de watch mijn hardloopsessies, tenniswedstrijden en crossfit activiteiten op. Leuk en handig, wordt netjes in mijn Strava profiel gezet. Maarja, wat doe je uiteindelijk met die data? Eigenlijk niks, tis vooral leuk om dat een beetje bij elkaar te verzamelen.markies schreef op zondag 14 januari 2024 @ 19:50:
[...]
Vind het toestel na paar maanden gebruik idd erg tegenvallen en herken je ervaringen, naast het bedroevende feit dat de watch om de dag moet worden opgeladen waardoor je zo weinig mogelijk functies gaat gebruiken zijn er veel betere alternatieven
[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 14-01-2024 20:03 ]
[ Voor 100% gewijzigd door marcelmg2 op 23-01-2024 21:06 ]
samsung EP-P5400, voor telefoon, watch, galaxy buds en ook voor mijn Sonos Roam speakerpitchdown schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:31:
Welke draadloze opladers worden door de tweakers hier gebruikt?
Ik gebruik zelf de Samsung Wireless trio charger, zodat ik naast mijn horloge direct ook mijn telefoon en galaxy buds kan opladenpitchdown schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:31:
Welke draadloze opladers worden door de tweakers hier gebruikt?
Het opladen van de watch zal niet veel sneller gaan denk ik?Juancho schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 22:34:
Ik gebruik de standaard meegeleverde + een officiele Samsung adapter. Gaat super snel. Die laders hierboven leveren volgens mij niet de snelheden die iiig de S23 serie aankan. De normale S23, die ik heb, laat snel met 25w terwijl die combi laders hierboven maar 9 of 16w leveren. Lijkt me wel iets om rekening mee te houden als je snelladen ook belangrijk vind.
Ik heb zelf net een extra ladertje gekocht voor mijn watch zodat ik die op het bureau kan laten liggen:
https://www.smartwatchban...-6-classic-snellader.html
De watch zelf niet, maar als je dus wel zo'n alles in 1 lader koopt en je verwacht dat je telefoon ook snel oplaad... check dan dus wel even hoe snel dat gaatpitchdown schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:42:
[...]
Het opladen van de watch zal niet veel sneller gaan denk ik?
Tevens zal het draadloos laden van de watch langzamer gaan dan met een kabeltje?
Blijft staan met welke oplader de watch (zowel bekabeld als draadloos) opgeladen kan worden.
[ Voor 25% gewijzigd door Juancho op 24-01-2024 08:59 ]
Bedankt voor de input.Juancho schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:58:
[...]
De watch zelf niet, maar als je dus wel zo'n alles in 1 lader koopt en je verwacht dat je telefoon ook snel oplaad... check dan dus wel even hoe snel dat gaat. Mijn Galaxy watch 6 Classic laad overigens super snel via de meegeleverde draadloze lader. Voor de verandering klopt er wel eens wat van die marketing praatjes. Ik heb mijn watch hooguit een keer bewust langer laten oplaten na bijv. een lange sportactiviteit want dat vreet natuurlijk meer batterij.
Maar gewoon dagelijks gebruik met werk, wat wandelen of zelfs een uurtje de gym in? Ik laad de watch op tijdens het douchen en/of tandenpoetsen en hij zit al weer zo vol dat ik er de volgende dag gewoon weer makkelijk mee kan doen. Ik was oprecht bang voor de matige batterij duur maar icm het snelle laden valt dat reuze mee in prakijk.
Je hebt er zelfs niet zo'n lader bij gekregen als die ik hierboven nog poste? Dat lijkt me sterk, dat moet er namelijk wel bij in zitten. Je krijgt er alleen geen adapter bij die het stopcontact in moet, dat klopt. Die ik heb ik er los bijgekocht, originele van Samsung die ik ook voor mijn S23 gebruik.pitchdown schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:32:
[...]
Bedankt voor de input.
Ik had er geen lader bij. Welke meegeleverde draadloze lader heb jij erbij zitten?
Ik heb deze als 2e kans. Dus die zat er niet bij.Juancho schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:52:
[...]
Je hebt er zelfs niet zo'n lader bij gekregen als die ik hierboven nog poste? Dat lijkt me sterk, dat moet er namelijk wel bij in zitten. Je krijgt er alleen geen adapter bij die het stopcontact in moet, dat klopt. Die ik heb ik er los bijgekocht, originele van Samsung die ik ook voor mijn S23 gebruik.
Maar zo'n laadpad moet je zeker in de doos gekregen hebben!
Maar dan nog, de 1e koper zal die laadpad er toch gewoon bijgekregen hebben? Maargoed, die pads kan je ook los kopen dus. Misschien via Samsung zelf en anders bijv. die ik hierboven al poste: https://www.smartwatchban...-6-classic-snellader.htmlpitchdown schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:59:
[...]
Ik heb deze als 2e kans. Dus die zat er niet bij.
Heb je voor mij een link om welke oplader het gaat?
Amazfit GTR 4..Juancho schreef op zondag 14 januari 2024 @ 20:00:
[...]
Alternatieven zou ik ook niet weten behalve als je Apple fan bent een Apple watch. Maar alle andere vergelijkbare watches doen hetzelfde of zijn minder mooi. Wil je een watch puur voor sporten, dan moet je sowieso geen smartwatch nemen maar echt een sporthorloge van bijv. Garmin. Top voor sporten, levert wel anderzijds aardig in qua scherm en dus die smartwatch functies.
Elke weegschaal die je met Bluetooth kan koppelen lijkt me? Voor zover ik weet zijn er geen specifieke Samsung weegschalen die anders gekoppeld zijn met je telefoon dan de andere weegschalen.pitchdown schreef op zondag 28 januari 2024 @ 08:14:
Welke weegschaal werkt goed samen met samsung health en watch 6?
[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 28-01-2024 09:55 ]
Welke weegschaal synchroniseert mooi de samsung heather app in inclusief vetpercentage etc?Juancho schreef op zondag 28 januari 2024 @ 09:54:
[...]
Elke weegschaal die je met Bluetooth kan koppelen lijkt me? Voor zover ik weet zijn er geen specifieke Samsung weegschalen die anders gekoppeld zijn met je telefoon dan de andere weegschalen.
Als je in de S Health app gaat naar de 3 puntjes rechtsbovenin, dan kiest voor Accessoires en dan iets omlaag scrollt... Dan kom je een aantal weegschalen tegen.pitchdown schreef op zondag 28 januari 2024 @ 09:56:
[...]
Welke weegschaal synchroniseert mooi de samsung heather app in inclusief vetpercentage etc?
[ Voor 26% gewijzigd door Juancho op 28-01-2024 10:02 ]
Ik heb ook alleen een lader MET draad gekregen. Wel even goed kijken in het doosje, zat nogal verborgen.Bij sommige smartphones van Samsung kan je ze ook draadloos opladen. Ik vermoed dat deze Samsungs het kunnen. categorie: Smartphonespitchdown schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:32:
[...]
Bedankt voor de input.
Ik had er geen lader bij. Welke meegeleverde draadloze lader heb jij erbij zitten?
[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 28-01-2024 17:14 ]
Al de processen en App bekeken die je watch leegtrekken?satshow schreef op zondag 28 januari 2024 @ 19:03:
Op de 1 of andere manier gaat de watch snel leeg. Gisteren was deze helemaal leeg.
Gisteren middag op geladen, vanmiddag rond 14.00 uur nog 42‰, 3 uur later nog maar 2%.
Uiteraard het horloge opnieuw opgestart.
Iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn?
Het is het horloge van de vrouw. Waar kan ik dat vinden? Ben er niet echt bekend mee, heb zelf een andere.Juancho schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:04:
[...]
Al de processen en App bekeken die je watch leegtrekken?
In de wearable app.satshow schreef op zondag 28 januari 2024 @ 21:08:
[...]
Het is het horloge van de vrouw. Waar kan ik dat vinden? Ben er niet echt bekend mee, heb zelf een andere.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq