Ik moet zeggen dat toen ik nog een watch active had, de updates hooguit 1x per jaar kwamen. Ik denk dat er in totaal slechts 2 a 3 updates zijn geweest! Het was echt drama want als er een bug werd geintroduceerd (wat vaak gebeurde), zat je daar een jaar aan vast.
Ik hoop dat dat nu beter is nu ze op Android Wear zitten. Tizen was gewoon bijna abandonware zelfs toen. Nou gold dat toen ook voor Android wear in die periode, niemand gaf er om, Qualcomm maakte geen nieuwe smartwatchchips meer enz.
Het was erg vervelend om dat mee te maken als koper van een nieuwe smartwatch (die bovendien na een paar maanden al werd vervangen door de veel betere active 2 en enkele beloofde functies nooit heeft gekregen).
Deze enorm slechte ervaring heeft me lang weerhouden om weer een Samsung Smartwatch te kopen. Maar uiteindelijk ben ik toch overstag gegaan toen ik een goede aanbieding voor de 6 kon krijgen.
Ik moet wel zeggen dat het nog steeds een enorm bugfeest is helaas.

Wat ik al meerdere keren heb gehad:
- Samsung Pay vraagt opeens niet meer om pincode als hij van mijn pols af is geweest (behoorlijk link!!!)
- Soms moet je de kaart aanklikken in samsung pay, soms begint hij gewoon meteen met betalen zoals de bedoeling is (ik heb maar 1 kaart).
- Opeens werkt de SpO2 sensor niet meer tijdens het slapen of zelfs tijdens een handmatige meting. Reboot lost het probleem op.
- Soms worden foto's in notificaties wel weergegeven, soms staat er gewoon een emoji van een fotocamera
- Opeens tijdens een nacht de accu helemaal leeg van 80%
En dit is pas de ervaring van een week of twee.
Over het algemeen vind ik de accuduur wel uitmuntend nu. De watch active ging echt hooguit een dag mee met licht gebruik en always on display uit. Met GPS aan werd het hele ding bloedheet en was na 2 a 3 uur hiken al helemaal op. Die problemen zijn nu wel opgelost.
De software vind ik ook wel een stuk beter dan met Tizen. Het is allemaal soepeler en eenduidiger.
[
Voor 36% gewijzigd door
Llopigat op 15-11-2023 20:24
]