• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:14
dannyll schreef op maandag 21 september 2026 @ 11:47:
[...]

60 graden iedere dag is voor ons veel te warm. In Weheat monitor kan je nu mooi zien hoeveel extra energie je dat kost. Ik verwarm iedere dag naar 50 graden en het zou mooi zijn als dat nog wat lager kan.
? Je kunt hem toch in de app gewoon op 45 graden zetten? of 40...

• dannyll
  • Registratie: September 2025
  • Nu online
QuestionMarc schreef op maandag 21 september 2026 @ 12:23:
[...]

? Je kunt hem toch in de app gewoon op 45 graden zetten? of 40...
Ja. Niet duidelijk geweest. Ja. Kan je aanpassen maar hangt natuurlijk af hoeveel warm water je nodig hebt. Dat bedoelde ik.

PV Output: SolarEdge SE7K; 19x345Wp West; 8x500Wp Oost. - Enphase; 6x435Wp Zuid; Totaal 10KWp. - Battery: Zinvol Power 6Kwh. - EV: Tesla Model X. - EVcharger: Smart EVSE - Home Assistant beginner

• frikandelino
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 16:35
dannyll schreef op maandag 21 september 2026 @ 11:56:
[...]

Daar komt hij nooit. Als ik terugkijk zie ik max 63,2
wellicht zit je sensor niet diep genoeg in het vat waardoor hij een te lage temperatuur meet.

• JanC57
  • Registratie: September 2026
  • Laatst online: 20:50
Verkeerde topic....

[ Voor 94% gewijzigd door JanC57 op 21-09-2026 13:41 ]

• dannyll
  • Registratie: September 2025
  • Nu online
frikandelino schreef op maandag 21 september 2026 @ 13:03:
[...]

wellicht zit je sensor niet diep genoeg in het vat waardoor hij een te lage temperatuur meet.
Installatie draait al bijna een jaar....

PV Output: SolarEdge SE7K; 19x345Wp West; 8x500Wp Oost. - Enphase; 6x435Wp Zuid; Totaal 10KWp. - Battery: Zinvol Power 6Kwh. - EV: Tesla Model X. - EVcharger: Smart EVSE - Home Assistant beginner

• Gameboy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:49
JanC57 schreef op maandag 21 september 2026 @ 13:05:
Ik sluit me aan bij de eerdere complimenten..... top monitor. Heb een vraag. Bij de berekening van het warmteverlies van het boilervat lees ik in mijn overzicht 'Echt getapt warm water' 0 kWh. In het venster 'wat je doeltemperatuur doet' Je vat stond het afgelopen jaar gemiddeld op 51,0 °C, bij een kamer van 0,1 °C. Lees ik dat niet goed of worden niet de juiste data gepresenteerd (0 kWh en 0,1 °C kan ik niet plaatsen).
Vragen specifiek over de Weheat-monitor site graag in het betreffende topic, niet in deze ;)

Weheat BB P60 | 6x 405 Wp Oost, 6x 405 Wp West | Zonneplan Day-Ahead | 1x Sessy 5 kWh

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:56
dannyll schreef op maandag 21 september 2026 @ 11:47:
[...]

60 graden iedere dag is voor ons veel te warm. In Weheat monitor kan je nu mooi zien hoeveel extra energie je dat kost. Ik verwarm iedere dag naar 50 graden en het zou mooi zijn als dat nog wat lager kan.
Wij doen dit ook. Een van de hoofdreden is dat we warm water uit de kraan willen (keuken, badkamer en andere ruimtes). 55gr zou nog gaan, maar je merk met 50gr dat het water niet echt heet meer is (als je afwast etc). Heb de scenario's zitten bekijken en finaniceel weegt er niets op tegen de COP van de WP.

Net nog even de hele berekening van WeHeat Monitor door AI gehaald en kritische vragen gesteld voor de zekerheid. Comfort is wat beter bij een boiler, financieel geen gewin. Andere kant is wel dat je geen waterverspilling hebt met een boilertje. Dus verlagen temp 300L vat en boilertje COP1 == geen financiele impact zou het nog het overwegen waard zijn om waterverspilling te voorkomen (is niet financieel gedreven).

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:34
Het is mij niet helder op hoeveel graden de warmtepomp minimaal ingesteld moet staan als je in hartje winter met vakantie weg bent. De app heeft als ondergrens 18 graden. Is dit voldoende om vorstschade tegen te gaan?

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:12
Vinny1 schreef op maandag 21 september 2026 @ 18:34:
Het is mij niet helder op hoeveel graden de warmtepomp minimaal ingesteld moet staan als je in hartje winter met vakantie weg bent. De app heeft als ondergrens 18 graden. Is dit voldoende om vorstschade tegen te gaan?
Bedoel je in je stooklijn? De warmtepomp heeft sowieso beveiliging tegen bevriezing.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• havoc764
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
dannyll schreef op maandag 21 september 2026 @ 13:09:
[...]

Installatie draait al bijna een jaar....
meet het water uit je kraan eens na, liefst zo dicht mogelijk bij de boiler.

wel even paar min laten lopen, je kan gewoon een keukenprobe gebruiken.

heb zelf een defecte sensor gehad die 7 graden lager aangaf dan de werkelijke temp.

• Kirvis
  • Registratie: Juli 2023
  • Nu online
STIMPPYYY schreef op maandag 21 september 2026 @ 13:39:
[...]

Net nog even de hele berekening van WeHeat Monitor door AI gehaald en kritische vragen gesteld voor de zekerheid.
En? Ben wel benieuwd wat er uit kwam. Mag ook in een PB.
Comfort is wat beter bij een boiler, financieel geen gewin. Andere kant is wel dat je geen waterverspilling hebt met een boilertje. Dus verlagen temp 300L vat en boilertje COP1 == geen financiele impact zou het nog het overwegen waard zijn om waterverspilling te voorkomen (is niet financieel gedreven).
Wat bedoel je hier met “waterverspilling”?

Sparrow P60, 300L SWW, géén buffervat, overal VVW, bouwer van www.weheat-monitor.nl

Pagina: 1 ... 237 238 Laatste

Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.