• Jailhouse
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 00:17
TomSt schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 16:38:
Hoe zit het eigenlijk met de wintercheck van Weheat? Hebben mensen hier ervaring mee hoe die over de hele vloot wordt uitgerold?

Ben wel benieuwd, aangezien wij deze zomer een nieuwe warmtepomp heb gekregen en hij dus nog niet heeft verwarmd. Voor nu is het ook nog niet nodig, want ik heb nog steeds ruim 21 a 22 graden in de woonkamer. Maar ik ben toch wel benieuwd wanneer de wintercheck bij mij komt.

Bij de installatie heeft hij wel heel kort verwarmd, maar dat was echt maar 0,03 kWh verbruik en 0,16 kWh output. Dat was ook met 30+ graden buiten tijdens de oplevering, dus echt representatief verwarmen is het nog niet geweest.

Is dat iets wat verspreid over meerdere weken wordt uitgerold, of is er bijvoorbeeld een periode van twee weken waarin de hele vloot die test krijgt?
Same Here, geïnstalleerd in juni 2026. Full Electric. En 2 weken geleden las ik dat de wintercheck is uitgevoerd: notificatie in de app. Als je wat terugbladert lees je dat ze in batches werken (meen ik te herinneren)

Vrijstaande jaren '30 woning | ZP: 4x 460Wp oost, 4x 460Wp west, 6x 460Wp zuid, Hoymiles | Gasloos sinds juni 2026 | Weheat Sparrow P60 | Isolatie: Buitengevel, spouw, vloer, dak en HR++

• Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22:01
TomSt schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 18:16:
[...]

Dat was toch alleen de kamertemperatuur en het setpoint, eigenlijk alles wat de T6 moet doorgeven? Hier ook -1 bij het SWW-vat, dus dat klinkt wel wat breder dan alleen de T6-bug.
Je hebt gelijk.

Weheat Flint FE, 7X325 O, 8X325 W, SE4000h, 2x Marstek Venus E 3.0, MG4 ER

Pagina: 1 ... 236 237 Laatste

Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.