Mijn vermoeden is dat je maar één keer in kan loggen. Zodra ik Weheat monitor aanzet krijg ik verbindingsproblemen (SSL Error) in HA. Uitloggen en herladen van de integratie verhelpt het tijdelijk… zie nu dat e.e.a. Er weer uit ligt.Mg4gebruiker schreef op donderdag 10 september 2026 @ 14:55:
[...]
Als ik kijk naar de response van de portal en app, dan lijkt het niets te maken te hebben met de Flint zelf. Eerder server problemen. Via de pc is de portal gewoon te benaderen, alhoewel alleen na een refresh. Ik kan daar echter niks instellen voor SWW.
De portal op de android telefoon of tablet werkt nog steeds niet. De app begint wel tot leven te komen maar toont nog steeds lege schermen. Instellingen opent wel maar er is niets van de SWW te zien. Ook onder de knop geavanceerde data laat de app geen sww data zien.
Slechte timing, bij mij vallen de serverproblemen net samen met een upgrade van mijn Sparrow naar all-electric, de mannen kunnen nu de inbedrijfsstelling niet afsluiten.
Ik zie in de app na de upgrade ineens bij Geavanceerde data ook de SWW temperaturen boven/onder staan, deze staan nu op -1 grC. Ik neem aan dat dat ook door de serverproblemen komt?
Ik zie in de app na de upgrade ineens bij Geavanceerde data ook de SWW temperaturen boven/onder staan, deze staan nu op -1 grC. Ik neem aan dat dat ook door de serverproblemen komt?
Ja precies, en wie is er verantwoordelijk als er iets mis gaat? Wie is überhaupt het aanspreekpunt: is dat Weheat (voor ons niet te bereiken) of de installateur?QuestionMarc schreef op donderdag 10 september 2026 @ 09:19:
Ik blijf het toch een beetje bijzonder vinden dat deze topic voor een groot deel gaat over dingen die @weheat op de achtergrond met onze spullen doet zonder dat daarover wordt gecommuniceerd. Ik heb hiervan ook melding gemaakt bij mijn installateur, Hoppenbrouwers, naar aanleiding van de extra SWW runs een paar weken geleden.
Het kan toch niet zo zijn dat de leverancier van een systeem van 10.000 euro een beetje gaat freewheelen met de settings zonder de klant daarvan op de hoogte te stellen?
In beschaafde streken is het gebruikelijk dat bij geplande updates, tests, of outages van een kritisch systeem de leverancier dit vooraf met de klant communiceert en/of dit in overleg doet.
Het is niet zo dat het dramatisch mis gaat, de communicatie zou zoveel beter kunnen.
Bij mij was de WP net ook een uurtje offline, ik vermoed vanwege een software update? Nobody knows.
Ik dacht dat die WP mijn eigendom was, maar waarschijnlijk heb ik alleen een tijdelijk gebruiksrecht gekocht. Zo werkt het tegenwoordig, toch?
Dat wil ik juist niet. +5 /+10 is zat. Legionella duurt te lang.STIMPPYYY schreef op donderdag 10 september 2026 @ 15:06:
Eigenlijk meer om een legionella te triggeren
Weheat Flint FE, 7X325 O, 8X325 W, SE4000h, 2x Marstek Venus E 3.0, MG4 ER
Ik ben erg tevreden over de werkzaamheden van Hoppenbrouwers. Maar dat hangt ook sterk af van de hoppenbrouwer-locatie. Ik had mensen van Middelharnis. Harde werkers.jawaligt schreef op donderdag 10 september 2026 @ 16:32:
Hebben er trouwens meer mensen een offerte aangevraagd bij Hoppenbrouwers voor overstap naar full electric, en/of dit ook al laten uitvoeren?
Ik ben benieuwd naar hoe de ervaringen zijn.
PV Output: SolarEdge SE7K; 19x345Wp West; 8x500Wp Oost. - Enphase; 6x435Wp Zuid; Totaal 10KWp. - Battery: Zinvol Power 6Kwh. - EV: Tesla Model X. - EVcharger: Smart EVSE - Home Assistant beginner
2 weken terug laten installeren door ze. Installatie en uitleg goed, ik heb ze ook gekozen omdat ze met een realistisch installatie plan kwamen. Je weet ook zeker dat alles volgens de geldende normen wordt gedaan.jawaligt schreef op donderdag 10 september 2026 @ 16:32:
Hebben er trouwens meer mensen een offerte aangevraagd bij Hoppenbrouwers voor overstap naar full electric, en/of dit ook al laten uitvoeren?
Ik ben benieuwd naar hoe de ervaringen zijn.
Ik vond op puntjes afwerking iets minder. (Een wago klem om de thermostaat draad te koppelen die ergens los tussen lag zonder doosje eromheen, afval wat in de dakgoot bleef liggen etc). Dus ben even scherp op de oplevering.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Oh, dat is wel heel netjes en vrij specifiek....misschien een DNS probleempje?ZeRoC00L schreef op donderdag 10 september 2026 @ 17:06:
Verbindingsproblemen tussen ziggo en de Weheat servers……[Afbeelding]
21x325WP, 10x410WP, SE10K, Blackbird 8K, vloerverwarming en fancoils, Vent-Axia WTW, EV sinds 2018
Heb het idee dat ze wat verhuisd hebben en wellicht een ip block ergens hebben gekocht wat nu verkeerd gerouteerd wordt.
[ Voor 3% gewijzigd door ZeRoC00L op 10-09-2026 17:25 ]
Volg je bankbiljetten
Misschien iets te maken met dit? MasterL in "[Ziggo Coax] Ervaringen & Discussie - Deel 11"ZeRoC00L schreef op donderdag 10 september 2026 @ 17:06:
Slimme jongens bij Weheat. De uitleg over het probleem op het openingsscherm zetten dat niet opent bij de groep die last heeft van het probleem ....ZeRoC00L schreef op donderdag 10 september 2026 @ 17:06:
Weheat Flint FE, 7X325 O, 8X325 W, SE4000h, 2x Marstek Venus E 3.0, MG4 ER
Je moet eerst naar ze verbinden voordat ze deze melding kunnen laten zien.Mg4gebruiker schreef op donderdag 10 september 2026 @ 17:28:
[...]
Slimme jongens bij Weheat. De uitleg over het probleem op het openingsscherm zetten dat niet opent bij de groep die last heeft van het probleem ....
Maar dit soort problemen zorgt er hopelijk wel voor dat ze op een tweede plek ergens wat gaan draaien als backup om via een tweede route meldingen te kunnen pushen.
(Een mens mag toch hopen…..)
Volg je bankbiljetten
Ik heb vandaag een paar offline-glitches maar verder werkt het goed. In de historische data zie ik dat ik van de 666 dagen (tsja) het systeem ongeveer 135 uur offline is geweest (0,85%). Dat is acceptabel vind ik, al zijn die korte storingen wel vervelend omdat je dan niet weet wat er speelt en eventuele aanpassingen niet kunt doen. Dat zijn wel allemaal wat langere momenten want hele korte zie ik niet goed terug in mijn dataset. Glitches van een paar minuten zie ik niet.
Die offline momenten zijn verspreid over de dag, niet op een specifiek moment. En verder is het beter dan vorig jaar. Dat is ook wel goed om eens te noemen. Die piek in maart was toen we een lekkage hadden bij het verwarmingselement. (ja dat kan ook, de oudere installaties hadden een koperen deel wat ging oxideren en lekken, dan loopt je warme water uit het boilervat via de print van dat verwarmingsding zo je zoldervloer op. Maar dat is weer een ander topic.)
Die offline momenten zijn verspreid over de dag, niet op een specifiek moment. En verder is het beter dan vorig jaar. Dat is ook wel goed om eens te noemen. Die piek in maart was toen we een lekkage hadden bij het verwarmingselement. (ja dat kan ook, de oudere installaties hadden een koperen deel wat ging oxideren en lekken, dan loopt je warme water uit het boilervat via de print van dat verwarmingsding zo je zoldervloer op. Maar dat is weer een ander topic.)
dannyll schreef op donderdag 10 september 2026 @ 16:48:
[...]
Ik ben erg tevreden over de werkzaamheden van Hoppenbrouwers. Maar dat hangt ook sterk af van de hoppenbrouwer-locatie. Ik had mensen van Middelharnis. Harde werkers.
Thanks. Ik vind ze zo achterlijk duur. Voor de overstap naar FE vragen ze (minstens) €6384.DaydreamBelieve schreef op donderdag 10 september 2026 @ 17:05:
[...]
2 weken terug laten installeren door ze. Installatie en uitleg goed, ik heb ze ook gekozen omdat ze met een realistisch installatie plan kwamen. Je weet ook zeker dat alles volgens de geldende normen wordt gedaan.
Ik vond op puntjes afwerking iets minder. (Een wago klem om de thermostaat draad te koppelen die ergens los tussen lag zonder doosje eromheen, afval wat in de dakgoot bleef liggen etc). Dus ben even scherp op de oplevering.
Dat gaat dan om de nieuwe binnenunit, boilervat en het aanpassen van wat leidingwerk.
Ik kreeg ook geen echte offerte maar een generieke pdf, zonder ook maar iets te vragen over onze specifieke situatie, wat we willen enz. enz.
Een losse warmtepompboiler kost inclusief installatie minder dan de helft gok ik zo.
Daar zit zomaar €4000 aan materiaal in en is best wat werk, een hele gekke prijs is dat niet toch?jawaligt schreef op donderdag 10 september 2026 @ 17:59:
[...]
[...]
Thanks. Ik vind ze zo achterlijk duur. Voor de overstap naar FE vragen ze (minstens) €6384.
Dat gaat dan om de nieuwe binnenunit, boilervat en het aanpassen van wat leidingwerk.
Ik kreeg ook geen echte offerte maar een generieke pdf, zonder ook maar iets te vragen over onze specifieke situatie, wat we willen enz. enz.
Een losse warmtepompboiler kost inclusief installatie minder dan de helft gok ik zo.
Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.
:strip_exif()/f/image/5hm7V45aXL5I71QIMEXXtMwX.jpg?f=fotoalbum_large)