Wat zit er achter de regel om niet te koelen 24u na een legionellarun?STIMPPYYY schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 16:07:
[...]
Ik heb dit 'probleem' vorige week ook gemeld. Ik zie steeds meer gebruikers met hetzelfde issues. Gisteren had ik hier weer last van (bovenstaande verhaal) en express gewacht totdat de BB het zelf wel zou fixen, maar helaas. Bij mij was 'koelen'actief - 0% compressor en CV-pomp bleef draaien. Heb gewacht van 12:30 tot 24:00 in de nacht, maar niks... ook niet na forceren van boost, aanpassen van div. instellingen of spanningsloos maken van de binnnenunit.
Enige wat echt forceert is de buitenunit aan en uit en dat ziet het systeem als zijnde fresh-install en doet direct een legionella run en kan dus ook 24 uur niet koelen. Ik kan mij niet herinneren dat ik dit vorig jaar zo vaak had. Het sysetem werkt hier wat dat betreft onbetrouwbaar de afgelopen 2 weken.
Ik heb dit issue overigens ook al eens gehad met SWW warmen. Altijd bij zonnig en warm weer. Installateur gaat het uitzoeken en met Weheat contact opnemen.
/f/image/i11ERaDq5aCZiFBTT8wLJ5Z1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RO3WVheLnZGuRmh801hFOQLE.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RGgcwr5kpayVFM6zukUGvDOH.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4dDM7RVUXw2E24tKLJhygQLE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zwbqz0x5w3eo64s4cdgBwTjH.jpg?f=fotoalbum_large)