Bedoel je hiermee dat hij volgens de installateurs niet als boost gebruikt mag worden omdat de groep van de heater op dezelfde fase zit als de groep van de WP ?Kevin1990 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 23:42:
[...]
Bij ons is teouerns de vorst beveiliging van de week vervangrn en de compacte binnen unit voor een uitgebreidere variant.
Dit vanwege problemen dat de back up heater niet werkte.
Deze stast nu ingesteld als back up omdat de buitenunit en binnen unit op 1 fase staan. Wel gescheiden groepen.
Net weer drukloos. Onderste vorstventiel lekt, zoals ik al dacht. Heb er nu een eindstop opgezet. Eens zien hoe we dat ventiel gaan regelen aangezien dit garantie is er geen installateur meer is. Een heel nieuw vorstventiel is toch al gauw 100 euro zag ik.
:strip_exif()/f/image/2PYvOPH9zLMvyxNwLpcMuaC5.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit zijn ze volgens mij. Dacht kost een paar tientjes hooguit… iemand heeft er toevallig niet nog een liggen na plaatsen van nieuwe?
:strip_exif()/f/image/2PYvOPH9zLMvyxNwLpcMuaC5.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit zijn ze volgens mij. Dacht kost een paar tientjes hooguit… iemand heeft er toevallig niet nog een liggen na plaatsen van nieuwe?
[ Voor 31% gewijzigd door STIMPPYYY op 06-06-2026 11:03 ]
jeroendh schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 13:03:
[...]
Ah uit deze hoeken is het inderdaad veel beter te zien. Dan zit het SWW vat wel goed aangesloten.
Dan zit alleen het SWW vat niet als laatste in de retour, hierdoor kan er warmwater van een SWW run de andere leidingen in stromen waar je het niet wilt hebben.
En een warmtesifon bij het SWW vat was extra mooi geweest. Dan krijg je geen warmte circulatie binnen de leiding en koelt het vat wat minder snel af.
Verder een nette installatie zou ik zeggen.
Voorbeeld van het halve uur voordat de onder en boventemperatuur weer op hetzelfde nivo is. Gebeurt ook als je sww boost toepast.
Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.