WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:00
Ik begrijp dat er bij mij ook nog 2 netwerkkabels bij zouden komen (ik denk 1 voor de accu en 1 voor de warmtepomp). Kun je die weheat spullen niet gewoon aan je netwerk hangen en de data door je firewall met weheat conncten ipv de sim kaart en die puur als backup inzetten? Of zeg ik nu iets geks en heb ik de monteur die voorbereidend werk kwam doen verkeerd begrepen?

Hop,hop,hop!

• Jailhouse
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20:27
Weet iemand wat de afmetingen zijn van die zwarte voeten onder een sparrow?

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
basset schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 09:22:
Ik begrijp dat er bij mij ook nog 2 netwerkkabels bij zouden komen (ik denk 1 voor de accu en 1 voor de warmtepomp). Kun je die weheat spullen niet gewoon aan je netwerk hangen en de data door je firewall met weheat conncten ipv de sim kaart en die puur als backup inzetten? Of zeg ik nu iets geks en heb ik de monteur die voorbereidend werk kwam doen verkeerd begrepen?
Je kan een Weheat warmtepomp niet aansluiten op jouw lokale netwerk.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:50
Carboy54 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 14:15:
[...]

Dat kan je meten op het ventiel onderaan het expansievat met bv bandenspanning meter. De druk neemt 0.1 bar per meter af naar boven dus bij de Bb is de druk ok.
Er was vanochtend weer 1 bar uit zonder enige reden. Ik vermoed de vorstventielen. Ik heb gelukkig een installateur gevonden in de buurt die kan komen kijken. Hopelijk kan hij dit probleem inclusief het gerattel in de leidingen oplossen.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Jailhouse schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 09:33:
Weet iemand wat de afmetingen zijn van die zwarte voeten onder een sparrow?
De 2 'blokken' ?
Die zijn niet standaard bij een warmtepomp, maar zal je leverancier los bestellen, dus zul je bij hem moeten navragen welke ze precies leveren.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• ekops
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Nog iets bekend over de uitrol van Weheat intelligence? Ik weet dat begin mei de beta is gestart voor 100 gebruikers. Verder helemaal geen nieuws?

12 x 370wp, Solis S6-GR1P3.6K, 1 x Marstek Venus-E (153.212), HW P1

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:44
ekops schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:12:
Nog iets bekend over de uitrol van Weheat intelligence? Ik weet dat begin mei de beta is gestart voor 100 gebruikers. Verder helemaal geen nieuws?
Er zijn mid mei weer 100 extra toegevoegd.
We krijgen soms in de app een enquete met wat we vinden en wat we zouden verbeteren etc.

Het is nu nog gewoon automatische aansturing van het opwarmen van SWW op basis van temperatuur/zon/dynamische tarieven en comfort instelling (hoeveel warm water buffer wil je echt hebben, dus hoe koud mogen ze het laten worden). Dus ze kijken nu of het stabiel loopt en niets geks gebeurt en dan later dit jaar is het voor iedereen.

[ Voor 9% gewijzigd door Kodess op 03-06-2026 11:35 ]

• Carboy54
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:20
STIMPPYYY schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 10:17:
[...]

Er was vanochtend weer 1 bar uit zonder enige reden. Ik vermoed de vorstventielen. Ik heb gelukkig een installateur gevonden in de buurt die kan komen kijken. Hopelijk kan hij dit probleem inclusief het gerattel in de leidingen oplossen.
Dan moet er wel water onder liggen. Dat moet makkelijk zijn vast te stellen.

Weheat Sparrow + WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L Adviseur Warmtepomponline&Fancoilonline

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
Carboy54 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:56:
[...]

Dan moet er wel water onder liggen. Dat moet makkelijk zijn vast te stellen.
'k weet niet hoe het bij jullie is, maar met deze regen ga je dat niet kunnen zien...

• ekops
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Kodess schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:34:
[...]

Er zijn mid mei weer 100 extra toegevoegd.
We krijgen soms in de app een enquete met wat we vinden en wat we zouden verbeteren etc.

Het is nu nog gewoon automatische aansturing van het opwarmen van SWW op basis van temperatuur/zon/dynamische tarieven en comfort instelling (hoeveel warm water buffer wil je echt hebben, dus hoe koud mogen ze het laten worden). Dus ze kijken nu of het stabiel loopt en niets geks gebeurt en dan later dit jaar is het voor iedereen.
Later dit jaar? Eind van deze maand zul je bedoelen hahaha. Ga ik van uit hoor. ;)

12 x 370wp, Solis S6-GR1P3.6K, 1 x Marstek Venus-E (153.212), HW P1

• Carboy54
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:20
Jpiek schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 12:22:
[...]

'k weet niet hoe het bij jullie is, maar met deze regen ga je dat niet kunnen zien...
Het is ook eerder heel mooi droog weer geweest 😅

Weheat Sparrow + WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L Adviseur Warmtepomponline&Fancoilonline

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
Carboy54 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:09:
[...]

Het is ook eerder heel mooi droog weer geweest 😅
Het is ‘toevallig’ altijd met regen. En een keer met zonning weer, maar dan ben ik op kantoor en is alles al opgedroogd, maar je hebt gelijk. Voor nu heb ik het vertrouwen dat er een oplossing komt. Wat het ook is :)

• RoDo
  • Registratie: Januari 2023
f12f12f12 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 16:51:
Hi allen,
Ben sinds een maand de trotse eigenaar van een BB80 FE warmtepomp (zonder buffer). Deze verwarmt 140m2 vloerverwarming (2 verdiepingen / pomploze verdelers) en uiteraard de SWW in een 300L boilervat. Dat gaat tot op heden prima. Wel valt mij iets op. Bij het draaien van de wekelijkse legionella run wordt de vloerverwarming op de 1e etage warm (BGG niet). Dit alleen 'een stuk' rondom de verdeler. Wordt echt voelbaar warm (temp meter bij de betreffende verdeler geeft 40 graden aan). Dit komt via de retourleiding. Dit lijkt mij ongewenst, anderen ook last van dit euvel?
Ik heb dit ook gehad, bij mij is er een keerklep voor de verdeler geplaatst zodat het water van de sww-run niet meer de verdeler in kan

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:31
STIMPPYYY schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 16:05:
[...]

Het is ‘toevallig’ altijd met regen. En een keer met zonning weer, maar dan ben ik op kantoor en is alles al opgedroogd, maar je hebt gelijk. Voor nu heb ik het vertrouwen dat er een oplossing komt. Wat het ook is :)
Als je 1 Bar per dag verliest dan moeten er toch echt wel druppels ergens hangen. Bij mij was het 0,2 Bar na 2 a 3 weken en had binnen no time een lekje gevonden op een koppeling. Heel het leidingwerk maar eens nalopen.

[ Voor 13% gewijzigd door MotorBeast op 03-06-2026 16:55 ]

• Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 19:57
MotorBeast schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 16:53:
[...]

Als je 1 Bar per dag verliest dan moeten er toch echt wel druppels ergens hangen. Bij mij was het 0,2 Bar na 2 a 3 weken en had binnen no time een lekje gevonden op een koppeling. Heel het leidingwerk maar eens nalopen.
Ik zou op een droge dag toch maar eens de emmer eronder zetten ter hoogte van die vorstventielen.

• Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 19:57
ZeRoC00L schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 08:40:
[...]

More is better ;-)
Maar in ieder geval een schematje van hoe alles loopt.
Ik zal vanavond het fotos maken.
Pagina: 1 ... 208 209 Laatste

Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.