Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JessicavdH
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 10-10 13:29

JessicavdH

Blackbird P80 | Duco WTW | HA

Kirvis schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:55:
[...]

Vreemd dat ie midden in de nacht start met de legionellarun. Je installateur kan een voorkeurstijdstip instellen.

Je kunt zelf checken waar dat op staat in de portal door de inspector te gebruiken in Chrome (Shift + Ctrl + i). Je moet dan de Network tab bekijken.

Klik dan op de knop Instellingen/Settings (in de portal), en dan in het inspector window op een van de outputs genaamd "Settings". Door "Response" te selecteren krijg je een jsoon te zien van alle settings, waarvan sommigen niet in de UI staan, zie hieronder.

Onze Sparrow start dus standaard om 13 uur met de legionella cyclus.

[Afbeelding]
Dat tijdstip stond ook ingesteld op de middag, maar toen het heel koud ws en er regelmatig verwarmd en gedefrost moest worden waardoor de run niet afgemaakt wordt, ging ie het alsnog in de nacht doen (ipv te wachten tot de volgende dag). Maar de essentie is vooral dat ik als gebruiker weinig invloed heb. Waarom kan ik dat als gebruiker niet wijzigen? Waarom alleen een installateur?

[ Voor 7% gewijzigd door JessicavdH op 09-10-2025 14:07 ]

Jaren_30_huis_gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeien
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23:01
Aeien schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 22:31:
[...]

Helaas, 14k na aftrek subsidie inderdaad. En dat is de estimate, dus kan nog wat hoger uitvallen door het boren in huis etc.
[...]

Maar even voor mij: Weheat intelligence is dus nog níet actief voor alle gebruikers? Want dan is dit toch valse reclame? Ik zie overal staan hoe fantastisch Weheat Intelligence is en wat het allemaal doet. "wat doet intelligence voor jou?": alles staat op hun eigen website in tegenwoordige tijd. Nergens staat duidelijk dat het nog niet actief is.

Overigens ook wel in lijn met hoe ze communiceren over prijzen: de prijzen die Weheat op hun website adverteert (inclusief boilervat, excl montage) m.i. wekken valse verwachtingen bij klanten. Als ik de installateurs mag geloven, wordt deze tactiek door Weheat bevestigd: extreem lage prijs showen, klanten daarmee interesseren, en de installateur mag uitleggen waarom de offerte voor het hele plaatje 8k duurder uitvalt.
Je komt dit natuurlijk op heel veel plekken tegen in de wereld, maar ervaar het bij Weheat wel als extreem, bevestigd dus door de installateurs.
Leuk dit!

Offerte op afstand van de 3e installateur:
- advies BB p60 te nemen
- 100l buffervat (eerder advies p80 en 50l buffer)
- verdeler/pomp van vloer bijverwarming pas vervangen als de radiatoren hebben bewezen op 35-40gr goed te werken, voordat je toch weer op hoger moet stoken.
- ook weer 300l boilervat, met externe backup heater, maar volgens mij kan die niet de overproductie van de panelen gebruiken, dat zou ik later zelf erin moeten (kunnen?) klussen.

Dit alles voor 13.000 inclusief subsidie.
Al met al klinkt dit eigenlijk het meest redelijke qua prijs en plan van aanpak. Het 50 of 100l buffervat snap ik niet echt, maar kan me voorstellen dat ik er geen last van heb?

Ze hebben een onderhoudscontract van 22e/maand. Dit voelt voor mij als vrij fors; betaal nu 160/jaar voor de cv met 1x/j onderhoud. Ik snap heel goed dat dit meer werk is, met ook monitoring op afstand, maar is dit een gebruikelijk bedrag?

Moet zeggen wel dat alles wat langskomt afgelopen dag qua storing niet heel erg helpt qua vertrouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:04
Aeien schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 14:08:
[...]

Leuk dit!

- advies BB p60 te nemen
- verdeler/pomp van vloer bijverwarming pas vervangen als de radiatoren hebben bewezen op 35-40gr goed te werken, voordat je toch weer op hoger moet stoken.
- ook weer 300l boilervat, met externe backup heater, maar volgens mij kan die niet de overproductie van de panelen gebruiken, dat zou ik later zelf erin moeten (kunnen?) klussen.

Al met al klinkt dit eigenlijk het meest redelijke qua prijs en plan van aanpak. Het 50 of 100l buffervat snap ik niet echt, maar kan me voorstellen dat ik er geen last van heb?

Ze hebben een onderhoudscontract van 22e/maand. Dit voelt voor mij als vrij fors; betaal nu 160/jaar voor de cv met 1x/j onderhoud. Ik snap heel goed dat dit meer werk is, met ook monitoring op afstand, maar is dit een gebruikelijk bedrag?

Moet zeggen wel dat alles wat langskomt afgelopen dag qua storing niet heel erg helpt qua vertrouwen...
Ik snap dat niet goed. Voor een CV ketel komen ze fysiek langs, vervangen rubbertjes etc. Voor een warmtepomp is weinig onderhoud nodig. Misschien eens kijken of alles er nog goed uit ziet, wat blad weg halen etc maar veel meer ook niet. Denk dat de meesten ook geen onderhoudscontract hebben.

Een storing kan gebeuren natuurlijk. Als alles gewoon goed ingesteld staat zal je dat niet eens merken. Op dit moment heeft Microsoft ook een storing, vervelend maar kan gebeuren. Zegt opzich niet zoveel over Weheat zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzuilhof
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20:58
Jvandeven schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:00:
[...]

Bij mij is hetzelfde storende zoemende geluid als bij jou. Ik heb eindelijk de installateur hier kunnen krijgen, maar die geeft aan dat het normaal is. We wonen in een rustige buurt, daardoor hoor je dat geluid nog op 10 meter afstand en zelfs binnen met het raam dicht. @weheat dit is niet het beloofde koelkast geluid. Ik ga er een kap omheen zetten. Wel 4000 euro, maar de enige oplossing om hem niet meteen bij het grofvuil te zetten.
Hier komt Coolblue binnenkort weer een keer langs en gaat dan ter plekke met Weheat schakelen. Maar Weheat heeft al op basis van filmpjes aangegeven dat ze niets vreemds horen, dus ben benieuwd wat dat gesprek oplevert.

Ik vind dit wel echt matig, het is een irritant geluid dat inderdaad tot vrij ver te horen is. Een kap is bij mij qua ruimte ook geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirvis
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20:17
[...]

Leuk dit!

- advies BB p60 te nemen

Duuuuur!

Wij hebben de Sparrow, met 300L boilervat (mat backup heater), zonder buffervat, binnenunit compact met 2 pompen. Vorig jaar november geinstalleerd.

Omdat alles al klaar lag (electra, leidingen, etc) is installatie in 1 dag gedaan (niet zo netjes als ik zelf had gewild, maar het werkt).

Kosten: €11,000 voor subsidie.

Dan vind ik ongeveer 4000 euro meer in een jaar tijd (13 + 2 subsidie) voor een BB (is iets duurder), extra buffervat en inflatie wel aan de forse kant.

Toegegeven: ik zou deze installateur niet meer vragen en achteraf gezien liever iets hebben mee hebben betaald voor een nette(re) installatie, maar dit verschil is wel heel groot nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:35
Jvandeven schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:00:
[...]

Bij mij is hetzelfde storende zoemende geluid als bij jou. Ik heb eindelijk de installateur hier kunnen krijgen, maar die geeft aan dat het normaal is. We wonen in een rustige buurt, daardoor hoor je dat geluid nog op 10 meter afstand en zelfs binnen met het raam dicht. @weheat dit is niet het beloofde koelkast geluid. Ik ga er een kap omheen zetten. Wel 4000 euro, maar de enige oplossing om hem niet meteen bij het grofvuil te zetten.
Kun je niet beter je installateur vragen een nieuwe buitenunit te plaatsen? Mogelijk een productiefout?

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Eind oktober 2025: Blackbird P80 + 6090Wp extra ZP oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzuilhof
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20:58
Pr088 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 14:40:
[...]

Kun je niet beter je installateur vragen een nieuwe buitenunit te plaatsen? Mogelijk een productiefout?
Bij mij is vorig jaar een nieuwe buitenunit geplaatst, maakte geen verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvandeven
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16-10 12:24
[...]

Dat heb ik gedaan, maar de installateur geeft aan dat dit normaal is en dat ik erg gevoelig ben voor geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:13
Kirvis schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 14:35:
[...]

Duuuuur!

Wij hebben de Sparrow, met 300L boilervat (mat backup heater), zonder buffervat, binnenunit compact met 2 pompen. Vorig jaar november geinstalleerd.

Omdat alles al klaar lag (electra, leidingen, etc) is installatie in 1 dag gedaan (niet zo netjes als ik zelf had gewild, maar het werkt).

Dan vind ik ongeveer 4000 euro meer in een jaar tijd (13 + 2 subsidie) voor een BB (is iets duurder), extra buffervat en inflatie wel aan de forse kant.

Toegegeven: ik zou deze installateur niet meer vragen en achteraf gezien liever iets hebben mee hebben betaald voor een nette(re) installatie, maar dit verschil is wel heel groot nu.
Dat is wel heel scherp moet ik zeggen...mijn Sparrow zonder SWW was 9.183 voor subsidie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
@Stoker @Carboy54 even een vraagje... nu we de radiatoren boven verwijderd hebben wil ik de oude stalen/ijzeren CV leidingen daar waar mogelijk vervangen voor Uponor. Deze zijn 'kleiner' weg te werken en maken geen tikkend geluid (al is dat met stooklijn een stuk minder).

Nu heb ik met de aannemer overlegd en we kwam op uponor 22mm uit. Echter, ik heb twee 'stamleidingen' van de CV naar beneden lopen: 1 aan de voorkant van het huis en 1 naar de achter kant van het huis. Op die laatste is de vv aangesloten (22mm uponor - dit is helaas niet meer te wijzigen) ongeveer halverwege de 1e verdieping (aangesloten op de stalen buis).

Die stalen buis is echter old fashion 27mm dubbelwandig, waarvan binnenmaat ~24mm is. Is het dan niet veel verstandiger om die buis te vervangen met 32mm uponor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RNacoustics
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 19:56
Kirvis schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:55:
[...]

Vreemd dat ie midden in de nacht start met de legionellarun. Je installateur kan een voorkeurstijdstip instellen.

Je kunt zelf checken waar dat op staat in de portal door de inspector te gebruiken in Chrome (Shift + Ctrl + i). Je moet dan de Network tab bekijken.

Klik dan op de knop Instellingen/Settings (in de portal), en dan in het inspector window op een van de outputs genaamd "Settings". Door "Response" te selecteren krijg je een jsoon te zien van alle settings, waarvan sommigen niet in de UI staan, zie hieronder.

Onze Sparrow start dus standaard om 13 uur met de legionella cyclus.

[Afbeelding]
Ok, wij tweakers snappen dit nog, maar een doorsnee gebruiker??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RNacoustics
[...]

Leuk dit!

- advies BB p60 te nemen

Ik betaal bij Coolblue 10 euro p/m. maar is meer voor minimaal 5 jaar garantie/ondersteuning en storing. Er zit weinig (fysiek) onderhoud aan. Ontluchten, vuilfilter en blader vrij houden, kan je ook zelf bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeien
Kirvis schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 14:35:
[...]

Duuuuur!

Scheelt idd best een hoop; sparrow of bb zou niet teveel moeten schelen, maar buffervat staat 735e voor, en dit is inclusief meterkast groep bijplaatsen, kabels trekken, koof, 1x betonboring en alles.

Dus wel wat prijziger, maar als het er dan ook fijn bij hangt, kan ik het nog wel begrijpen.

Maar blijft magisch hoe dit werkt :)

Nog wel tevreden erover na een jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvandeven
[...]

Voor de liefhebbers nog een filmpje met het geluid. Dit is met de compressor op 40%. Zijn er mensen die dit geluid helemaal niet hebben?
https://youtube.com/shorts/HYwzuAe1aJ8?si=Y8NEy42M46bZSygN

[ Voor 8% gewijzigd door Jvandeven op 09-10-2025 15:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jerzeek
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-10 10:36
@Weheat heeft net een nieuw artikel geplaats:
Als je de app update dan kan je nu Legionella run tijd instellen en een warm water boost geven:
https://www.weheat.nl/inz...ost-en-handmatige-schemas

Enige probleem is dat ik geen app update zie in de play store 🤦

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kirvis
Aeien schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 15:30:
[...]

Scheelt idd best een hoop; sparrow of bb zou niet teveel moeten schelen, maar buffervat staat 735e voor, en dit is inclusief meterkast groep bijplaatsen, kabels trekken, koof, 1x betonboring en alles.

Dus wel wat prijziger, maar als het er dan ook fijn bij hangt, kan ik het nog wel begrijpen.

Maar blijft magisch hoe dit werkt :)

Nog wel tevreden erover na een jaar?
Heel tevreden!

Onze energiekosten zijn tot nu toe voor het hele jaar €120 (ook dankzij teruglevering 12 zonnepanelen). Ik verwacht dat ik niet uit ga komen boven de €400 voor het hele jaar.

Comfort is top met stooklijn in koudere tijden, en nu met OT ook.

Probeer nog te achterhalen welke modus hoeveel kWh verbruikt, maar dat is work-in-progress. Het is in ieder geval weinig. Onze buitenunit en binnenunit samen hebben dit jaar respectievelijk 1463 en 142 kwh verbruikt.

Al met al ben ik dus een happy camper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RNacoustics
Jvandeven schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 15:40:
[...]

Voor de liefhebbers nog een filmpje met het geluid. Dit is met de compressor op 40%. Zijn er mensen die dit geluid helemaal niet hebben?
Het lijkt wel, dat je meer de ventilatiemotor of compressor hoor.
Bij de BB hoor ik bij 40% alleen een hele lichte windgeruis. Bij 80% gaat ie meer blazen, maar hoor geen mechanische geluiden.

Edit: Wat ook nog een dingetje is, is dat een FE WP per definitie meer lawaai maakt dan een WP die alleen hoeft te verwarmen. bij SWW, legionella run, moet de wp vanwege hogere watertemperatuur veel harder werken. Bij verwarmen, vooral bij stooklijn, pruttelt de wp rustig lange runs op veel lager vermogen.

[ Voor 22% gewijzigd door RNacoustics op 09-10-2025 16:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jelleeelco
Kirvis schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 15:53:
[...]

Heel tevreden!

Onze energiekosten zijn tot nu toe voor het hele jaar €120 (ook dankzij teruglevering 12 zonnepanelen). Ik verwacht dat ik niet uit ga komen boven de €400 voor het hele jaar.

Comfort is top met stooklijn in koudere tijden, en nu met OT ook.

Probeer nog te achterhalen welke modus hoeveel kWh verbruikt, maar dat is work-in-progress. Het is in ieder geval weinig. Onze buitenunit en binnenunit samen hebben dit jaar respectievelijk 1463 en 142 kwh verbruikt.

Al met al ben ik dus een happy camper.
Idem hier! Echt onwijs veel bespaard t.o.v. gas... normaal jaar zat ik op 1200-1400m3 afhankelijk van de koudheid van de winter... nu 180m3 tot nu toe (SWW) en 1450kWh voor stroom. Die ik overigens zelf kan opwekken...(nog wel - al heb ik op een redelijk grijze winterdag alsnog een 500-800 watt vermogen uit de panelen voor het meeste gedeelte van de dag)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:08
RNacoustics schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 16:00:
[...]

Het lijkt wel, dat je meer de ventilatiemotor of compressor hoor.
Bij de BB hoor ik bij 40% alleen een hele lichte windgeruis. Bij 80% gaat ie meer blazen, maar hoor geen mechanische geluiden.
Bij mij maakt de sparrow ook meer geluid dan dat ik had gehoopt. Ik dacht eerst dat dit zo hoofde bij een nieuwe installatie. Het lijkt wel of je de koelvloeistof hoort suizen voor de koelribben.

Is dat te verhelpen?

https://youtube.com/shorts/QOCX1WWuOxE?feature=share

[ Voor 3% gewijzigd door 0xygen op 09-10-2025 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-10 15:28
jerzeek schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 15:50:
Als je de app update dan kan je nu Legionella run tijd instellen en een warm water boost geven:

Erg interessant! Bedankt voor het delen.
Zo komen toch wel zeer handige functies bij.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RNacoustics
0xygen schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 16:12:
[...]

Bij mij maakt de sparrow ook meer geluid dan dat ik had gehoopt. Ik dacht eerst dat dit zo hoofde bij een nieuwe installatie. Het lijkt wel of je de koelvloeistof hoort suizen voor de koelribben.

https://youtube.com/shorts/QOCX1WWuOxE?feature=share
Ik weet wel dat de Sparrow een kleinere fan heeft, dan de BB en de Flint. Kan het daar mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
RNacoustics schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 16:14:
[...]

Ik weet wel dat de Sparrow een kleinere fan heeft, dan de BB en de Flint. Kan het daar mee te maken hebben?
Het geluid komt niet zozeer bij de fan vandaan. Deze maakt ook niet zoveel toeren. Het hoge geluid komt uit de koelribben. Deze lijken te resoneren op het rondpompen van het koelmiddel. De brom die je hoort is de compressor. Dat geluid lijkt mij verder in orde. Ik heb mij nog niet tot de leverancier gewend omdat ik deze pomp zelf geïnstalleerd heb. Voordat ik dat doe, wil ik eerst zelf wat opties uitlopen om uit te sluiten of dit een "normaal" geluid is.

Inmiddels werkt de link niet meer zie ik.

[ Voor 24% gewijzigd door 0xygen op 09-10-2025 16:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carboy54
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:41

Carboy54

Duurzaamheid coach

Update problemen met Lyric T6

De afgelopen periode heeft Weheat in het veld afwijkend OpenTherm-gedrag gedetecteerd bij de Honeywell (Home) Lyric T6. Deze bug is door Honeywell bevestigd; een snelle oplossing vanuit hun kant is er niet. Wij laten het daar natuurlijk niet bij. Daarom hebben we een software-aanpassing ontwikkeld op de binnenunit die met dit gedrag omgaat, zodat de installatie gewoon stabiel blijft functioneren bij jullie klant.

Wat wij al hebben gedaan

De fix is reeds uitgerold naar alle installaties waar in de Commissioning omgeving expliciet is vastgelegd dat er een Honeywell Lyric T6 is aangesloten.

Waarom je deze mail krijgt
We zien ook installaties waar waarschijnlijk een Lyric T6 aanwezig is, maar waar in de Commissioning omgeving óf geen thermostaat is geconfigureerd, óf ‘stooklijn’ is gekozen. In die gevallen kunnen we de fix nog niet automatisch pushen.

Dus let op uw mail!

WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L EV I3. Duurzaamheid coach NL gemeenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RNacoustics
jelleeelco schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 16:05:
[...]

Idem hier! Echt onwijs veel bespaard t.o.v. gas... normaal jaar zat ik op 1200-1400m3 afhankelijk van de koudheid van de winter... nu 180m3 tot nu toe (SWW) en 1450kWh voor stroom. Die ik overigens zelf kan opwekken...(nog wel - al heb ik op een redelijk grijze winterdag alsnog een 500-800 watt vermogen uit de panelen voor het meeste gedeelte van de dag)
Hier ook groot en blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDenna
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19:49
[...]

Wij hebben dit geluid totaal niet. Nu moet ik zeggen dat wij nooit zo dicht op de warmtepomp staan. Als de Sparrow bij ons op 40% draait hoor je nagenoeg niks. Wij staan er dan 2/3 meter vanaf (staat op het plat dak van de aanbouw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carboy54

Carboy54

Duurzaamheid coach

jelleeelco schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 15:03:
@Stoker @Carboy54 even een vraagje... nu we de radiatoren boven verwijderd hebben wil ik de oude stalen/ijzeren CV leidingen daar waar mogelijk vervangen voor Uponor. Deze zijn 'kleiner' weg te werken en maken geen tikkend geluid (al is dat met stooklijn een stuk minder).

Nu heb ik met de aannemer overlegd en we kwam op uponor 22mm uit. Echter, ik heb twee 'stamleidingen' van de CV naar beneden lopen: 1 aan de voorkant van het huis en 1 naar de achter kant van het huis. Op die laatste is de vv aangesloten (22mm uponor - dit is helaas niet meer te wijzigen) ongeveer halverwege de 1e verdieping (aangesloten op de stalen buis).

Die stalen buis is echter old fashion 27mm dubbelwandig, waarvan binnenmaat ~24mm is. Is het dan niet veel verstandiger om die buis te vervangen met 32mm uponor?
Groter is beter maar soms ben je beperkt in de mogelijkheden en ook afhankelijk van de grote van de vvw. Waterzijdig inregelen is dan zeker een must.

WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L EV I3. Duurzaamheid coach NL gemeenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDenna

Pagina werkt niet meer, zeg ie bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Carboy54 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 16:22:
[...]

Groter is beter maar soms ben je beperkt in de mogelijkheden en ook afhankelijk van de grote van de vvw. Waterzijdig inregelen is dan zeker een must.
Ik kan 32mm van ketelhok naar ongeveer 7m van vv brengen - dan gaat het over op 22mm uponor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
MrDenna schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 16:24:
[...]

IDD, hier ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:32
[...]

Dit geluid maakt mijn Flint ook....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrDenna
jelleeelco schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 16:25:
[...]

Ik kan 32mm van ketelhok naar ongeveer 7m van vv brengen - dan gaat het over op 22mm uponor
Alles waarbij je nu de keuze en mogelijkheid hebt om over te gaan naar 32mm uponor of andere soorten met grotere binnendiameter, zou ik persoonlijk gelijk doen. Heb je later alleen maar profijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeien
Goed om te horen.

Allemaal met een service contract ook? Hier dus het aanbod van 22e/maand. Voelt als vrij veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvandeven
MrDenna schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 16:20:
[...]

Wij hebben dit geluid totaal niet. Nu moet ik zeggen dat wij nooit zo dicht op de warmtepomp staan. Als de Sparrow bij ons op 40% draait hoor je nagenoeg niks. Wij staan er dan 2/3 meter vanaf (staat op het plat dak van de aanbouw).
Bij ons staat hij ook op de aanbouw. Voor het filmpje ben ik iets dichter bij gaan staan, maar op 2, 3 en zelfs 10 meter hoor je ook. Je hoort het trouwens ook als hij maar op 16% draait.

[ Voor 5% gewijzigd door Jvandeven op 09-10-2025 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirvis
Aeien schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 16:31:
[...]

Goed om te horen.

Allemaal met een service contract ook? Hier dus het aanbod van 22e/maand. Voelt als vrij veel
Niet doen, kan je zelf! En sowieso is 22 euro per maand echt afzetterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Jvandeven schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 16:32:
[...]

Bij ons staat hij ook op de aanbouw. Voor het filmpje ben ik iets dichter bij gaan staan, maar op 2, 3 en zelfs 10 meter hoor je ook. Je hoort het trouwens ook als hij maar op 16% draait.
Is het bij jou bij alle compressor percentages?
Ik hoor het namelijk niet altijd, heb nog niet kunnen ontdekken wanneer wel precies en weer niet. Hier inderdaad als het er is, ook op 10m afstand te horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrDenna
Jvandeven schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 16:32:
[...]

Dag en nacht verschil met die van ons, om heel eerlijk te zijn. Ik zal eens kijken of ik binnenkort ff tijd heb om bij de warmtepomp te gaan staan op het dak als hij SWW gaat doen en dus op 40% draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjans19
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:34

zie het document ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeien
Kirvis schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 16:32:
[...]

Niet doen, kan je zelf! En sowieso is 22 euro per maand echt afzetterij.
Oh ja?

Kan me voorstellen dat ik het her eerste jaar oid doe, puur voor kinderziektes etc. Kan het altijd tzt stopzetten als het idd zelf kan. Lijkt me iig geen dealbreaker, maar verbaasde me wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Carboy54 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 16:20:

De afgelopen periode heeft Weheat in het veld afwijkend OpenTherm-gedrag gedetecteerd bij de Honeywell (Home) Lyric T6. Deze bug is door Honeywell bevestigd; een snelle oplossing vanuit hun kant is er niet. Wij laten het daar natuurlijk niet bij. Daarom hebben we een software-aanpassing ontwikkeld op de binnenunit die met dit gedrag omgaat, zodat de installatie gewoon stabiel blijft functioneren bij jullie klant.

Wat wij al hebben gedaan

De fix is reeds uitgerold naar alle installaties waar in de Commissioning omgeving expliciet is vastgelegd dat er een Honeywell Lyric T6 is aangesloten.

We zien ook installaties waar waarschijnlijk een Lyric T6 aanwezig is, maar waar in de Commissioning omgeving óf geen thermostaat is geconfigureerd, óf ‘stooklijn’ is gekozen. In die gevallen kunnen we de fix nog niet automatisch pushen.

Dus let op uw mail!
Als ik dit zo lees, mag ik dan aannemen als mijn WP met de T6 op OpenTherm draait, het vanzelf goed komt en ik niks hoef te doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Aeien schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 16:54:
[...]

Oh ja?

Kan me voorstellen dat ik het her eerste jaar oid doe, puur voor kinderziektes etc. Kan het altijd tzt stopzetten als het idd zelf kan. Lijkt me iig geen dealbreaker, maar verbaasde me wel
Kinderziektes? je hebt sowieso garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
MrDenna schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 16:24:
[...]

Ah wacht even...."bij jullie klant..." dit is mss een link naar een webpage waarvoor je een installateurs account moet hebben en ingelogd zijn @Carboy54 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebab1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:28
Mijn Blackbird P80 geeft al een dag weer 'Je warmtepomp is offline'. Moet ik daar nog wat mee? Heb wel vaker gehad, maar dan was het na paar uur weer weg.

Hij doet het overigens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carboy54

Carboy54

Duurzaamheid coach

[...]

Goed om te horen.

Je hebt wettelijke garantie en installatie garantie als je met een gerenommeerde partij in zee gaat. Volstrekt overbodig en leuk verdien model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
alikebab1 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 17:41:
Mijn Blackbird P80 geeft al een dag weer 'Je warmtepomp is offline'. Moet ik daar nog wat mee? Heb wel vaker gehad, maar dan was het na paar uur weer weg.

Hij doet het overigens wel.
Heb je al geprobeerd app te sluiten en opnieuw te openen? Zo doe ik dit als jk dit heb

Note: vandaag was de boel offline voor een aantal uur maar app deed het bij mij toen uberhaupt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aloft
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-10 19:13
jelleeelco schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 17:37:
[...]

Ah wacht even...."bij jullie klant..." dit is mss een link naar een webpage waarvoor je een installateurs account moet hebben en ingelogd zijn @Carboy54 ?
Pagina kon ik net prima lezen als 'nergens-ingelogd' gebruiker. Ik denk dat ze hem hebben weggehaald omdat de bijgewerkte apps nog niet in de verschillende stores staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alikebab1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:28
jelleeelco schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 18:00:
[...]

Heb je al geprobeerd app te sluiten en opnieuw te openen? Zo doe ik dit als jk dit heb

Note: vandaag was de boel offline voor een aantal uur maar app deed het bij mij toen uberhaupt niet
Ja, maar blijkbaar sowieso al sinds gisteravond offline Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/721hZWMJIlxK4CO15EE9nVI5BAY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sPvXjLRi6popMqf4i4PTWaSE.png?f=fotoalbum_large

Zou het zin hebben om binnen-unit keer uit te zetten?

[ Voor 4% gewijzigd door alikebab1 op 09-10-2025 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kirvis
Toevallig net (op het duurste moment van de dag uiteraard) bezig met een SWW run.

In het volgende filmpje draait onze Sparrow op 40%: YouTube: Weheat Sparrow op 40% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeien
Carboy54 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 17:52:
[...]

Je hebt wettelijke garantie en installatie garantie als je met een gerenommeerde partij in zee gaat. Volstrekt overbodig en leuk verdien model.
Oké,
Maar dan komt per 2j de installateur eenmalig terug voor onderhoud? Of doet iedereen alles helemaal zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RNacoustics
[...]

Goed om te horen.

Yep, 10 euro p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carboy54

Carboy54

Duurzaamheid coach

Aeien schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 18:57:
[...]

Oké,
Maar dan komt per 2j de installateur eenmalig terug voor onderhoud? Of doet iedereen alles helemaal zelf?
Filtertje schoon maken en vuile buitenunit schoonspuiten indien nodig en water bijvullen kunnen de meeste gebruikers makkelijk zelf. Zelf heb ik nooit meer gedaan in 12 jaar aan prive warmtepompen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jerzeek
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-10 10:36

Link werkt inderdaad niet meer. Maar nu ik de app opende is die wel geüpdate, hier wat screenshots
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HwARrsMfb2-6Svm79p-a_p81z9o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZlCdqsXGrdXTAO7nHIFouGv2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHaAXpLjhjA2BB0Ggar4gHmoz8g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2a5Pw2UfIXyr49OtjHOAswHi.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4hLGb2Kp9-20chhDHdTxvC0wVAQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fgg3kwnrOHmXWRGMe33AS34a.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RyLNz-yW2bkWyU6EOX8YKoJdiJ4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Uih3ng8lIy6xNuErDnAUlXm6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I.p.
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 16-10 11:07
EINDELIJK! Hier werkt de nieuwe app update en het SWW blok is zelf in te stellen per dag. Grote verrassing, blijkbaar heeft het vele klagen hier toch zin gehad ;)

[ Voor 21% gewijzigd door I.p. op 09-10-2025 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFR
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:59
jerzeek schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:26:
[...]

Link werkt inderdaad niet meer. Maar nu ik de app opende is die wel geüpdate, hier wat screenshots
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Eindelijk!! , kunnen we tenminste voorlopig handmatig instellen met de nieuwe update. Top @Weheat , nog 1 verzoekje. Kan de minimale temp ook op bijvoorbeeld naar 15c? De Itho zie ik daar in de ochtend geregeld op 18c na onze douche beurten, en dan kunnen we nog wel een keer met zijn 4en warmwater gebruiken wat nog in het vast zit, dus hop svp 35c-> 15c d:)b

PVoutput---->7335wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I.p.
CyberFR schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:30:
[...]

Eindelijk!! , kunnen we tenminste voorlopig handmatig instellen met de nieuwe update. Top @Weheat , nog 1 verzoekje. Kan de minimale temp ook op bijvoorbeeld naar 18c? De Itho zie ik daar in de ochtend geregeld op na onze douche beurten, en dan kunnen we nog wel een keer met zijn 4en warmwater gebruiken wat nog in het vast zit, dus hop svp naar 15c
Hij gaat inderdaad standaard naar 40 graden buiten het ingestelde tijdsblok. Benieuwd welk gedrag hij hierop gaat vertonen als er net 200l uit het vat getrokken is. Laat ons nu dan ook gewoon zelf kiezen om zonder warm water te zitten buiten het ingestelde blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvandeven
I.p. schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:32:
[...]

Hij gaat inderdaad standaard naar 40 graden buiten het ingestelde tijdsblok. Benieuwd welk gedrag hij hierop gaat vertonen als er net 200l uit het vat getrokken is. Laat ons nu dan ook gewoon zelf kiezen om zonder warm water te zitten buiten het ingestelde blok.
Je kan het wel naar 35 graden zetten via de standaard minimale temperatuur. Maar 15 graden of helemaal uit zou wel wenselijk zijn

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Weheat
  • Laatst online: 15-10 21:47

Weheat

Bedrijfsaccount Weheat

www.weheat.nl

Hi Tweakers,

We zijn al een tijdje bezig met een update voor jullie, bij deze!

Zoals jullie weten zijn we al een tijd bij een grote groep beta gebruikers aan het testen met de eerste versie van Weheat Intelligence. In deze bèta zien we significante besparingen bij veel huishoudens, maar nog niet stabiel genoeg voor iedereen. We hebben veel geleerd van de testen en zien hierdoor ook kansen om een nog betere versie te ontwikkelen. Omdat kwaliteit en comfort bij ons voorop staan, hebben we besloten om de brede uitrol naar begin 2026 te verplaatsen (waarschijnlijk richting het voorjaar).

Erg jammer, want we hadden ons – met velen van jullie – erg verheugd op de uitrol van deze functionaliteit. Maar, blijf lezen, we lanceren wel direct ook andere mooie functies!

Allereerst wat extra uitleg waarom we uitstellen
Optimaliseren “op schaal” moet werken voor een grote variatie aan woningen en installaties. Om overal dezelfde minimale kwaliteit te behalen hebben we extra ontwikkeling nodig, vooral voor de winterpieken in het stookseizoen. Daarnaast blijkt in de praktijk dat één gecombineerde optimalisatie (verwarming + tapwater) betere resultaten en comfort geeft dan een gefaseerde aanpak, dit zal daarom meteen samen gelanceerd worden bij de uitrol. Het belangrijkste wat we geleerd hebben is dat de potentie van Weheat Intelligence enorm is!

Pilot/bèta
De huidige bèta stopt voorlopig. Afhankelijk van de uitrolstrategie voor 2026 benaderen we weer een selectie testers. Wil je meedoen en heb je je nog niet eerder ingeschreven? Laat je interesse achter via weheat.nl/word‑early‑bird.

Nieuwe functionaliteiten in de app
In de “conventionele” settings (App > Settings > Warm water) is het vanaf nu mogelijk om meer zelf in te stellen, hier hebben velen van jullie ook om gevraagd :) Zie ook: https://www.weheat.nl/inz...ost-en-handmatige-schemas
  • Legionella-tijd instellen
  • Tapwaterschema maken
  • Tapwater-boost voor tijdelijk extra comfort
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ngqJoas5V60oRVeGiPplE-BWoT8=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/7oH7SySargMm9xeWBeOqMI4I.gif?f=fotoalbum_large

Daarnaast zal een dezer dagen ook duidelijker zicht op verbruik en prestaties gegeven worden. Je krijgt in de app een notificatie zodra dit bij jou beschikbaar is, maar bij deze alvast een sneak-peak!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UXR0YuUWkftHRQLDULHzsWYoH10=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ROMyAgveotREJYQQcGvkvcHV.png?f=fotoalbum_large

Weheat Intelligence beschikbaarheid
Uiteindelijk verwachten we dat Weheat Intelligence een betaald model wordt, maar voor huidige gebruikers en 2025-kopers blijft Weheat Intelligence (adresgebonden) gratis inbegrepen. We zien ontzettend veel potentie in deze functionaliteiten en zijn echt enthousiast om hier verder in te investeren om nóg betere resultaten te behalen op grote schaal. Goed om te weten is dat de “conventionele” functionaliteiten, inclusief de nieuwe warmwater features, uiteraard altijd gratis zullen blijven. Vergeet niet je gratis Weheat Intelligence te claimen voor 31-12-2025 via weheat.nl/claim.

Tot slot: wederom heel veel dank aan iedereen hier op Tweakers die meedenkt, test en kritisch meekijkt. Jullie feedback helpt ons om onze producten beter en robuuster te maken en we vinden het ontzettend tof om te lezen dat jullie zo actief aan de gang zijn met onze producten!

Groet,
Team Weheat

www.weheat.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0xygen
Weheat schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 20:07:

Pilot/bèta
De huidige bèta stopt voorlopig. Afhankelijk van de uitrolstrategie voor 2026 benaderen we weer een selectie testers. Wil je meedoen en heb je je nog niet eerder ingeschreven? Laat je interesse achter via weheat.nl/word‑early‑bird.
Kan het zijn dat deze link nog niet actief is? Ik krijg een foutmelding dat de pagina niet bestaat.

EDIT: Deze link werkt nu wel: https://www.weheat.nl/en/word-early-bird

De link https://www.weheat.nl/claim kan ik ook nog niet benaderen.

[ Voor 12% gewijzigd door 0xygen op 09-10-2025 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:32
Vergeet niet je gratis Weheat Intelligence te claimen voor 31-12-2025 via weheat.nl/claim.
Link werkt niet en hoezo moet ik dat claimen? Het is toch bekend wanneer mijn warmtepomp online ging?

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:20

DRK

Vergeet niet je gratis Weheat Intelligence te claimen voor 31-12-2025 via weheat.nl/claim.
Deze link werkt ook nog niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:02

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dbm12
Fijn een andere link. Maar na het invullen van het serienummer vragen ze om een licentiecode….. sry maar dit vind ik echt niet ok. Ze weten toch welke warmtepompen nu actief zijn…. Dit voelt heel erg als moeilijk doen om het moeilijk doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0xygen
Dbm12 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 20:36:
[...]

Fijn een andere link. Maar na het invullen van het serienummer vragen ze om een licentiecode….. sry maar dit vind ik echt niet ok. Ze weten toch welke warmtepompen nu actief zijn…. Dit voelt heel erg als moeilijk doen om het moeilijk doen.
Vul je serienummer in en check je mail. Bij mij is het enkel op serienummer gelukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:28

polthemol

Moderator General Chat
@Weheat kudos voor jullie post, kan ik waarderen :)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikhui
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 20:43
Waar vind ik het serienummer? Ik kan niet even makkelijk snel het dak op helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dbm12
0xygen schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 20:37:
[...]

Vul je serienummer in en check je mail. Bij mij is het enkel op serienummer gelukt.
Jij krijgt dit dus niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JjzaOMMertUanyADvKXv2Q83iRA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AxzXAxuW5Yuj6Pw4u3OMQR8T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApfelScha
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09-10 21:20
Hi Tweakers,

We zijn al een tijdje bezig met een update voor jullie, bij deze!

Zoals jullie weten zijn we al een tijd bij een grote groep beta gebruikers aan het testen met de eerste versie van Weheat Intelligence. In deze bèta zien we significante besparingen bij veel huishoudens, maar nog niet stabiel genoeg voor iedereen. We hebben veel geleerd van de testen en zien hierdoor ook kansen om een nog betere versie te ontwikkelen. Omdat kwaliteit en comfort bij ons voorop staan, hebben we besloten om de brede uitrol naar begin 2026 te verplaatsen (waarschijnlijk richting het voorjaar).

Erg jammer, want we hadden ons – met velen van jullie – erg verheugd op de uitrol van deze functionaliteit. Maar, blijf lezen, we lanceren wel direct ook andere mooie functies!

Allereerst wat extra uitleg waarom we uitstellen
Optimaliseren “op schaal” moet werken voor een grote variatie aan woningen en installaties. Om overal dezelfde minimale kwaliteit te behalen hebben we extra ontwikkeling nodig, vooral voor de winterpieken in het stookseizoen. Daarnaast blijkt in de praktijk dat één gecombineerde optimalisatie (verwarming + tapwater) betere resultaten en comfort geeft dan een gefaseerde aanpak, dit zal daarom meteen samen gelanceerd worden bij de uitrol. Het belangrijkste wat we geleerd hebben is dat de potentie van Weheat Intelligence enorm is!

Pilot/bèta

Nieuwe functionaliteiten in de app
In de “conventionele” settings (App > Settings > Warm water) is het vanaf nu mogelijk om meer zelf in te stellen, hier hebben velen van jullie ook om gevraagd :) Zie ook: https://www.weheat.nl/inz...ost-en-handmatige-schemas
  • Legionella-tijd instellen
  • Tapwaterschema maken
  • Tapwater-boost voor tijdelijk extra comfort
[Afbeelding]

Daarnaast zal een dezer dagen ook duidelijker zicht op verbruik en prestaties gegeven worden. Je krijgt in de app een notificatie zodra dit bij jou beschikbaar is, maar bij deze alvast een sneak-peak!

[Afbeelding]

Weheat Intelligence beschikbaarheid
Uiteindelijk verwachten we dat Weheat Intelligence een betaald model wordt, maar voor huidige gebruikers en 2025-kopers blijft Weheat Intelligence (adresgebonden) gratis inbegrepen. We zien ontzettend veel potentie in deze functionaliteiten en zijn echt enthousiast om hier verder in te investeren om nóg betere resultaten te behalen op grote schaal. Goed om te weten is dat de “conventionele” functionaliteiten, inclusief de nieuwe warmwater features, uiteraard altijd gratis zullen blijven. Vergeet niet je gratis Weheat Intelligence te claimen voor 31-12-2025 via weheat.nl/claim.

Tot slot: wederom heel veel dank aan iedereen hier op Tweakers die meedenkt, test en kritisch meekijkt. Jullie feedback helpt ons om onze producten beter en robuuster te maken en we vinden het ontzettend tof om te lezen dat jullie zo actief aan de gang zijn met onze producten!

Groet,
Team Weheat
Huh maar bij De Groene Nerds een paar weken terug zei Martijn nog dat het een paar weken zou duren. Hoe kan het nu ineens zoveel langer kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Jawel, en ik heb zonder licentiecode op verstuurd gedrukt. Daarna kreeg ik per mail een bevestiging dat het is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 22:02
erikhui schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 20:43:
Waar vind ik het serienummer? Ik kan niet even makkelijk snel het dak op helaas.
Onder instellingen Mijn Huis in de app.
Maar nu inderdaad licentiecode……..lukt inderdaad ook zonder.
Heb ook mail nu.

[ Voor 8% gewijzigd door Hendrik Keizer op 09-10-2025 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• precies
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 12:47
[...]

Bij mij ook, al vond ik het verwarrend. Na het invullen van het serienummer kwam er een extra input veld bij met het invullen van licentiecode. Geen idee of dat dan nodig is (en heb ik dus ook niet), maar ik kreeg al wel een claimbevestigingsmail binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
0xygen schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 20:45:
[...]

Jawel, en ik heb zonder licentiecode op verstuurd gedrukt. Daarna kreeg ik per mail een bevestiging dat het is gelukt.
Interessant. Als ik na het invullen op verstuur druk krijg ik de licentiecode. Maar dan kan ik niet op verstuur drukken. Ook niet na het accepteren van de voorwaarde.
Ook geen mail gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aloft
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-10 19:13
0xygen schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 20:45:
[...]

Hier hetzelfde. Versturen zonder licentiecode (al is die 'versturen' dan grijs gemaakt), en ik heb bevestiging. Denk dat er een fout in de HTML code is.

De URL heeft ook wel een mooie typo : https://www.weheat.nl/intelligence-activeren#activieren

Ik weet niet of het uitstel iets is dat je kunt vieren... De nieuwe functies zijn wel fijn (eindelijk zelf die legionella-run timen). Nu hopelijk nog een API om die boost knop te activeren, dan kan ik dat automatiseren ipv de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Laatst online: 10-10 09:53
Toch jammer dat het om (op termijn) een betaalde functionaliteit gaat. Ik ben benieuwd of er een model is waarbij het via onderhoudscontracten van installateurs zou kunnen lopen. Die zijn, als het goed werkt, er ook bij gebaat.

Los van dat ik mij erover verbaas dat We Heat niet de P1 meter erbij pakt. Potentie is leuk, weten dat de zon schijnt en een panelen zijn van een bekend vermogen, maar als er een auto aan de lader hangt dan kan de WeHeat mogelijk beter even wachten.
Soortgelijk, als er een thuisaccu is, zou het mooi zijn als de WeHeat bij het opwarmen van een vat kijkt hoe het met het verbruik staat (kun je bijvoorbeeld naar 1600W vanuit de accu leveren, kom dan niet met 2000W verwarmen).

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:32
[...]

Hier ook de activatielink ontvangen en gekozen voor bestaande installatie, serienummer ingevuld, licentiecode overgeslagen en direct een mail ontvangen dat het geactiveerd is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I.p.
[...]

Hier ook, maar vraag mij af of het dan ook écht goed gaat..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 0xygen
I.p. schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 20:54:
[...]

Hier ook, maar vraag mij af of het dan ook écht goed gaat..
Op zich lijkt mij deze mail redelijk duidelijk. Ik zal hem goed bewaren :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-EXaUJ6UDwRW5MlaPtA64lhLjFA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9umRRtsq2TOEtNqDSisslZbq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:23
Het is toch wel heel knullig allemaal zeg. Je wordt lekker gemaakt met allemaal claims dat alles slimmer dan slim is, maar het moet allemaal nog komen. Leuk dat ik nu kan instellen wanneer die legionella of warm water doet, maar ik kan niet eens inzien wanneer die dat momenteel doet omdat de basis inzichten nog niet uitgerold zijn voor mij.

Heb me gelijk maar aangemeld voor de early bird testgroep in de hoop dat ik niet een eeuwigheid hoef te wachten. Krijg vervolgens een mail met een linkje naar een introductie vragenlijst, maar de link leidt naar een 404.. wat is het voor clownshow daar? Begin me echt af te vragen of weheat wel een goede keus is geweest.

En dat gehannes met een serienummer opvragen zonder uitleg waar die staat en de licentie code die toch niet nodig is.... Man man man.

[ Voor 9% gewijzigd door Mattie2 op 09-10-2025 21:06 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrDenna
Kirvis schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 18:55:
Toevallig net (op het duurste moment van de dag uiteraard) bezig met een SWW run.

In het volgende filmpje draait onze Sparrow op 40%: YouTube: Weheat Sparrow op 40% vermogen
Om ff tussen het tumult van de Weheat update toch ff terug te komen op dit geluid/videofragment.

Ik zie dat ik mijn dak niet meer op hoef, zo klinkt die van ons ook op 40%.

Om dan even in te haken op de update: prettig dat we nu meer in mogen stellen qua SWW functionaliteit. Ik had persoonlijk gehoopt ook gelijk het energieverbruik iets inzichtelijker te hebben. De grafieken op de portal zijn leuk, echter zit ik de wachten op een gemiddelde COP over een bepaalde periode of zelfs een SCOP. Voor mezelf niet om te vergelijken met gasverbruik (we zijn al wat jaartjes van het gas af), maar meer om goed te kunnen monitoren of ons huis efficiënt is en de installatie efficiënt is. Ook handig voor als je wellicht nog veranderingen doorvoert in huis, iets waar wij zeker nog mee bezig zijn.

Het stukje betaling voor weheat Intelligence: leuk dat wij dat gratis krijgen omdat we de installatie al hebben (in ieder geval velen van ons). Echter, als ik dit gelezen had en ik had in mijn hoofd om over 2 jaar pas een warmtepomp te installeren, dan zou ik 99% zeker niet voor Weheat zijn gegaan. Persoonlijk heb ik een gruwelijke hekel aan abbonementsvormen voor functionaliteiten. Ik zal hier vast niet de enige in zijn en het zou er zelfs voor kunnen zorgen dat klanten heel hard wegrennen voor jullie product in plaats van erheen rennen.

Als ik in jullie schoenen zou staan zou ik toch nog een aantal keer goed nadenken over deze beslissing.

[ Voor 54% gewijzigd door MrDenna op 09-10-2025 21:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ApfelScha
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09-10 21:20
Mattie2 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 20:59:
Het is toch wel heel knullig allemaal zeg. Je wordt lekker gemaakt met allemaal claims dat alles slimmer dan slim is, maar het moet allemaal nog komen. Leuk dat ik nu kan instellen wanneer die legionella of warm water doet, maar ik kan niet eens inzien wanneer die dat momenteel doet omdat de basis inzichten nog niet uitgerold zijn voor mij.

Heb me gelijk maar aangemeld voor de early bird testgroep in de hoop dat ik niet een eeuwigheid hoef te wachten. Krijg vervolgens een mail met een linkje naar een introductie vragenlijst, maar de link leidt naar een 404.. wat is het voor clownshow daar? Begin me echt af te vragen of weheat wel een goede keus is geweest.

En dat gehannes met een serienummer opvragen zonder uitleg waar die staat en de licentie code die toch niet nodig is.... Man man man.
Dit is precies wat ik bedoel. Ik kwam al een hele campagne over de warmtepomp als thuisbatterij tegen. Dat verhaal lees je in artikelen over weheat, dat was een paar weken geleden nog bij de groene nerds (YouTube: WARMTEPOMP ALS THUISBATTERIJ. Sla zonnestroom op in je BOILER en BETON!) en dan nu doodleuk zoveel later. Terwijl daar werd gezegd over een paar weken live...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnodesmit
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 23:26
Mijn serienummer is niet bekend, wel leuk dat de intelligentie die mij bij aanschaf in 2023 van de warmtepomp er al is in 2026 en dan uiteindelijk een betaalde service is of wordt.
Tot zover heb ik nog steeds geen oplossing voor mijn defecte warmtepomp sinds de 26e.

Ik begin beetje teleurgesteld te raken.

Ik heb de pomp bij toen weheat zelf aangeschaft, de jong heeft hem geïnstalleerd, de jong is overgenomen door weheat en nu is de service weer onder gebracht bij de groene generatie die niet heel veel ondersteuning krijgt van weheat.

Ga morgen maar voor de 6e zelf bellen voor een oplossing en kijken wat er met mijn serienummer aan de hand is

[ Voor 38% gewijzigd door arnodesmit op 09-10-2025 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ZeRoC00L schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:38:
[...]

ja, mee eens, het is nu te willekeurig. Geef gewoon een optie voor wat voorkeuren @Weheat.

(reageren ze uberhaupt nog hier op tweakers ?)
Lol, alsof ze meelezen, ineens een mail om handmatig de legionella run te gaan plannen :-)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnodesmit
En de warmtepomp is weer eens offline waardoor mij HA workaround niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 22:02
Hier gewoon actief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EggyBurt
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 21:30

EggyBurt

bezig met nieuw logo...

arnodesmit schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 21:27:
En de warmtepomp is weer eens offline waardoor mij HA workaround niet meer werkt.
Teveel tweakers die aan het proberen zijn of het werkt? Meltdown…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Dadona schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 20:53:

Los van dat ik mij erover verbaas dat We Heat niet de P1 meter erbij pakt. Potentie is leuk, weten dat de zon schijnt en een panelen zijn van een bekend vermogen, maar als er een auto aan de lader hangt dan kan de WeHeat mogelijk beter even wachten.
Dat is toch niet echt mogelijk doordat de WP niet op je lokale netwerk zit, maar alleen via 4g?
De wp kan daardoor niet bij een p1 meter. Vraag me af hoe ze dat kunnen oplossen, anders dan een wifi module oid toevoegen.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
Ik krijg het niet voor elkaar.
Als ik mijn serienummer invul krijg ik de melding dat ik ook een licentiecode moet vullen zonder een invulveld. Pas na het klikken op versturen krijg ik de afbeelding die ik quote. Maar kan ik niet meer op versturen drukken het doet niets ook niet na accepteren van de voorwaarde. Meerdere browsers en devices gebruikt. Maar geen mailtje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQU0VSedBxLtHArc2hCXhcaW97g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iGJMk8IrS19rRA3ZYgIngTd7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kirvis
@Weheat Het linkje naar de vragenlijst voor Early Birds uit de e-mail werkt niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDenna
Kirvis schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 21:35:
@Weheat Het linkje naar de vragenlijst voor Early Birds uit de e-mail werkt niet helaas.
Werkt bij mij idd ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Wel cool om te zien dat de app aangepast wordt zonder dat er een update via de store is gekomen.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mdas
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-10 08:27
Ik kom hier om eens te kijken hoe het anderen vergaat maar ik ben dus niet de enige waar het niet werkt. Heb het ding anderhalf jaar geleden laten installeren. Installateur verdween en WeHeat nam alle verantwoordelijkheid op zich. Half jaar later krijg ik mails dat ze alle gegevens overdragen aan een andere (mij volledig onbekende partij) waar ik dan voor nog wat meer geld een contractje mag afsluiten. Deze beste mensen zouden contact opnemen maar nog nooit wat van gehoord. Dan wordt je lekker gemaakt met "intelligentie, gratis voor early adopters" etc. CLAIM NU (+/- 1 minuut) en ben ondertussen weer een half uur verder omdat ik dus deze volledig onbekende partij mag mailen die blijkbaar nu mijn installateur is maar helemaal niks van mij weet (heb een licentiecode nodig voor mijn serienummer).
Zou ondertussen willen dat ik het ding nooit had gekocht want continuiteit en service is ver te zoeken.

[ Voor 2% gewijzigd door mdas op 09-10-2025 21:43 . Reden: licentiecode info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Laatst online: 10-10 09:53
ZeRoC00L schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 21:31:
[...]

Dat is toch niet echt mogelijk doordat de WP niet op je lokale netwerk zit, maar alleen via 4g?
De wp kan daardoor niet bij een p1 meter. Vraag me af hoe ze dat kunnen oplossen, anders dan een wifi module oid toevoegen.
Kwestie van een samenwerking aangaan met iets als HomeWizard (om niet alles zelf te doen) dat aan de P1 hangt en data naar een portaal stuurt, en zorgen dat WeHeat dan een account heeft om de waarden uit te mogen lezen.
En voor de Home Assistant / Homey/ .. liefhebbers is wellicht iets te doen met de WeHeat plugin. Nu is die volgens mij read only, maar op termijn kun je wellicht een waarde naar de WeHeat sturen wat die maximaal mag verstoken op een moment in tijd.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20
Ik heb een mail gehad. Daarin staat

http://weheat.nl/claim

Deze redirect weer naar de juiste pagina (mss ttl bij sommige waardoor het niet werkt - redirect was nog niet actief in dns oid?).

Daar staan de voorwaarden duidelijk bij klikken op activeer
Vervolgens bestaande klant en serienummer invoeren. Daarna zit er een foutje in de pagina omdat de site prompt voor serienummer met licentiecode. Negeer dit, je krijgt vanzelf de mail met dat het geslaagd is.

Verder mooie update van de app :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
  • Laatst online: 01:20
ZeRoC00L schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:51:
Een vraagje over de labels van de temperatuur sensoren.
Deze zitten nu met tie-wraps aan de buizen vast. Nu worden deze (zeker de SWW naar boilervat) natuurlijk warm. Kan dit kwaad, of kan ik beter deze losmaken en anders netjes geleiden naar de binnenunit ?
Ik heb ze meer uit bescherming verplaatst naar de koudwaterleiding. Daardoor kon ik ook de warmwaterleiding isoleren.
Als er bij jou al isolatie om de warmwaterleiding zit dan maakt het niks uit neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnodesmit
mdas schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 21:41:
Ik kom hier om eens te kijken hoe het anderen vergaat maar ik ben dus niet de enige waar het niet werkt. Heb het ding anderhalf jaar geleden laten installeren. Installateur verdween en WeHeat nam alle verantwoordelijkheid op zich. Half jaar later krijg ik mails dat ze alle gegevens overdragen aan een andere (mij volledig onbekende partij) waar ik dan voor nog wat meer geld een contractje mag afsluiten. Deze beste mensen zouden contact opnemen maar nog nooit wat van gehoord. Dan wordt je lekker gemaakt met "intelligentie, gratis voor early adopters" etc. CLAIM NU (+/- 1 minuut) en ben ondertussen weer een half uur verder omdat ik dus deze volledig onbekende partij mag mailen die blijkbaar nu mijn installateur is maar helemaal niks van mij weet (heb een licentiecode nodig voor mijn serienummer).
Zou ondertussen willen dat ik het ding nooit had gekocht want continuiteit en service is ver te zoeken.
Even voor de duidelijkheid, op zich ben ik tevreden met de blackbird, hij staat bij mij op een dakkapel en daarnaast staat mijn airco ook en de blackbird hoor ik eigenlijk nooit, de airco wel dus dat hebben ze goed voor elkaar.
Mijn 2 irritaties zijn dat de APP functionaliteit telkens verandert, ik het begin was het basic en kon ik per dag de limiet instellen.
Dit hebben ze ineens weggehaals enige tijd geleden naar een intelligente versie, dit gelukkig weer snel terug verandert, maar tot mijn verbazing kunnen we nu weer alleen een nacht limiet instellen.
Dit is gewoon niet wat de mijnheer van weheat mij showde ergen augustus 2023, en vind ik ergerlijk.

Toen al werd er hoog opgegeven over de intelligentie, ik ben van het gas af heb een EV, zonnepanelen en een thuisaccu maar Weheat gaat tot vanmorgen lekker om 8 uur in de ochtend SWW verwarmen, heel intelligent.

Nu is mij service ook ondergebracht van weheat service naar een derde partij die moeite heeft om info te krijgen over mijn installatie.

Dit vind ik op zijn zachts gezegd vervelend vooral het feit dat ik nu zelf meerdere malen contact heb moeten zoeken.

Ik ben overigens van mening dat ik de pomp in 2023 bij weheat gekocht heb en dat ik gewoon hin moet kunnen aanspreken maar daar is als particulier geen kans meer toe.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Weheat
  • Laatst online: 15-10 21:47

Weheat

Bedrijfsaccount Weheat

www.weheat.nl

Excuus voor de hick-up in de claim-formulieren. We lezen zeker mee en werken live alles bij om te zorgen dat het werkt en dat uitleg voor bijvoorbeeld het vinden van het serienummer wordt toegevoegd (Instellingen > Huishouden), zodat het voor iedereen fijn werkt.

Dan om nog terug te komen op een eerdere vraag, we lezen zeker mee! We zijn op basis van jullie input al een tijd bezig met bovenstaande functionaliteiten en ook Weheat Intelligence staat al een heel eind (vandaar dat we ook al in beta konden testen). Daarnaast worden ook aan de installateursproducten steeds nieuwe features uitgerold, zodat zij nog beter en sneller kunnen installeren, en makkelijker jullie warmtepompen op afstand kunnen monitoren en servicen.

Het plan was inderdaad om Weheat Intelligence binnen een paar weken live te hebben ten tijde van de opname van de podcast waar jullie naar refereren. De beta was ook erg veelbelovend, maar gedurende opschaling hebben we toch moeten concluderen dat uitstel tot ná het drukke stookseizoen een betere keuze was juist omdat we geen risico willen nemen en kwaliteit voorop staat. Daarom hebben we wel meer vaart gezet achter de eerder aangevraagde tapwaterschema's etc in de basisfunctionaliteit, zodat jullie toch aan de slag kunnen voordat de winter begint.

Echter, de inhoud van het verhaal blijft staan, de visie van Weheat Intelligence en de doelen die we daarmee willen behalen zijn onveranderd - alleen wel een paar maanden uitgesteld vanwege kwaliteit. Hopelijk geeft dit iets meer uitleg!

www.weheat.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Satefan
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19:33
Om te helpen de moed er in te houden voor degenen die wachten op nieuwe functionaliteit in de app: Ik heb zojuist de update gekregen waarbij ik zelf kan bepalen of/wanneer de legionella-run gedaan wordt, en op welke tijdstippen het water op een bepaalde temperatuur moet zijn.

Ik ga er morgen eens op mijn gemak naar kijken en zal eventuele bevindingen hier uiteraard delen.

Satefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdas
arnodesmit schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 22:04:
[...]

Even voor de duidelijkheid, op zich ben ik tevreden met de blackbird, hij staat bij mij op een dakkapel en daarnaast staat mijn airco ook en de blackbird hoor ik eigenlijk nooit, de airco wel dus dat hebben ze goed voor elkaar.
Mijn 2 irritaties zijn dat de APP functionaliteit telkens verandert, ik het begin was het basic en kon ik per dag de limiet instellen.
Dit hebben ze ineens weggehaals enige tijd geleden naar een intelligente versie, dit gelukkig weer snel terug verandert, maar tot mijn verbazing kunnen we nu weer alleen een nacht limiet instellen.
Dit is gewoon niet wat de mijnheer van weheat mij showde ergen augustus 2023, en vind ik ergerlijk.

Toen al werd er hoog opgegeven over de intelligentie, ik ben van het gas af heb een EV, zonnepanelen en een thuisaccu maar Weheat gaat tot vanmorgen lekker om 8 uur in de ochtend SWW verwarmen, heel intelligent.

Nu is mij service ook ondergebracht van weheat service naar een derde partij die moeite heeft om info te krijgen over mijn installatie.

Dit vind ik op zijn zachts gezegd vervelend vooral het feit dat ik nu zelf meerdere malen contact heb moeten zoeken.

Ik ben overigens van mening dat ik de pomp in 2023 bij weheat gekocht heb en dat ik gewoon hin moet kunnen aanspreken maar daar is als particulier geen kans meer toe.
Ik heb net de omgekeerde ervaring qua geluid. Blackbird is op de keuken uitbouw geplaatst en resoneert nogal. Ze hadden eigenlijk moeten adviseren dat ding 1 meter verder op de overkapping te zetten denk ik nu. Intelligentie heb ik ook nog niks van gezien dus vandaar dat ik wel benieuwd was naar het intelligence stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
  • Laatst online: 01:20
Carboy54 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 16:20:

Wat wij al hebben gedaan

Dus let op uw mail!
Stuurt elke installateur deze mails naar de klant?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• I.p.
mdas schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 22:10:
[...]

Ik heb net de omgekeerde ervaring qua geluid. Blackbird is op de keuken uitbouw geplaatst en resoneert nogal. Ze hadden eigenlijk moeten adviseren dat ding 1 meter verder op de overkapping te zetten denk ik nu. Intelligentie heb ik ook nog niks van gezien dus vandaar dat ik wel benieuwd was naar het intelligence stuk.
Hoelang staat hij dan al? Klinkt niet als een onoverkomelijke aanpassing en zou ik onder garantie laten aanpassen door je installateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdas
I.p. schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 22:11:
[...]

Hoelang staat hij dan al? Klinkt niet als een onoverkomelijke aanpassing en zou ik onder garantie laten aanpassen door je installateur.
Dat is dus het punt. Die installateur is er niet meer. Destijds de beste mensen wel gemaild en gebeld maar dat was blijkbaar in de tijd dat ze ophielden te bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnodesmit
mdas schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 22:10:
[...]

Moet er misschien wel bij vermelden dat de dakkapel opgebouwd is met wetenschap dat de blackbird daar kwam te staan dus verzwaarde balken en mooi pak isolatie als hij 100 procent draait hoor je hem natuurlijk wel maar in vergelijking met een airco buitenunit te verwaarlozen.
Enige irritante is dat hij op 40 procent resoneert maar ik heb hem in de avond op minimaal staan en nog nooit geen warm huis gehad.
Op stooklijn loop hij in de winter gewoon 24/7 en
Pagina: 1 ... 116 ... 120 Laatste

Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.