Daniel schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 08:33:
Het sentiment dat elke VM die ooit verkocht is gegarandeerd binnen twee weken catastrofale defecten heeft en blijft krijgen snap ik wel, maar is natuurlijk niet waar. Er zijn meer dan genoeg mensen die zonder noemenswaardige issues rondrijden, of slecht sporadisch een defect hebben (gehad). Voor die groep zijn 3rd party onderdelen/upgrades een oplossing.
Als je het kleinschalig houdt is dat best werkbaar. Again, er zijn in de auto-sector meer dan genoeg bedrijven die op soms ultra-specifieke modellen een gezond businessmodel draaiend houden. Het zal voor de berijder niet goedkoop zijn, maar alsnog beter dan je hele investering afschrijven. Het hele idee is natuurlijk dat je een betrouwbaarder fiets overhoudt dan wat VM je heeft geleverd.
Herken ik. Ik heb er 3 zijn we tot nu toe erg blij mee(dwz als ze wel onderhouden kunnen blijven worden na doorstart of faillissement)
Moet wel zeggen dat ze alle 3 al een keer binnen garantie zijn omgeruild voor een nieuw exemplaar omdat de reparatie te duur was. Dus ik snap wel dat vanmoof het financieel niet droog houdt…
Ik heb ook goed hoop op doorstart , iig vwb onderhoud. Er rijden straks grote aantallen van deze fietsen rond dus als je die betaalt kan repareren is dat echt wel een goed business mode voor een aantal partijen in de markt
Als je daar aan toevoegt dan in dit soort gevallen vrijwel altijd de merknaam + patenten wel worden verkocht (vaak aan concurrenten) in de boedelveiling denk ik dat we ook nog niet het laatste vanmoofmodel ooit hebben gezien
Wel het einde van dit bedrijf denk ik… maar misschien maar goed ook als ze de problemen zo ver hebben laten oplopen (waarbij ik het natuurlijk we heel triest vind voor alle medewerkers en nieuwe klanten die hun fiets nog niet geleverd hebben gekregen door wanbeleid van de beleidsmakers van dit bedrijf. Laten we hopen dat deze allemaal weer zo goed mogelijk terecht komen bij een evt doorstart)
EDIT: zo even doordenkend: moet eigenlijk wel superinteressant zijn voor een bedrijf als gazelle of veloretti om wel onderhoud, patenten en merknaam over te nemen zonder de garantieverplichtingen… dan redden ze eerst alle huidige vanmoofklanten. Hebben vervolgens al
Klantenbinding en gaan vandaaruit hun nieuw modellen (die dan ook boostknop, schooldirecteur, e.d. Hebben) aan die klanten verkopen. Wellicht nog met mooi omruilaanbod voor de oude fiets zodat ze weer onderdelen hebben voor de mensen die hun oude modellen nog in onderhoud hebben.
ik begin eigenlijk best hoopvol te worden… (maar ik ben ook een rasoptimist)
[
Voor 13% gewijzigd door
Kammika op 15-07-2023 11:24
]