Toch knap hoe je die problemen van nu - die ik niet wil ontkennen - projecteert op toekomstig en nog niet uitgeschreven beleid van partijen die niet in de huidige coalitie zitten, wederom mét compleet niet-onderbouwde aannames dat sociale huurwoningen onbetaalbaar zouden worden. Waar haal je dat vandaan?Andyk125 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:38:
[...]
Wat hebben die lage inkomens aan een sociale-huurwoning die ze niet meer kunnen betalen, omdat de huurprijs omhoog moet want de woningen moeten verplicht geisoleerd worden, hebben zonnepanelen nodig en er moet een warmtepomp komen.
Begrijp me niet verkeerd ik ben niet tegen maatregelen voor het klimaat, maar wel op de manier zoals dat hier in Nederland gepusht wordt. Omdat men helemaal niet door heeft tegen welke problemen men nu al aanloopt.
Klein voorbeeld:
Wij hebben vorig jaar zonnepanelen aangevraagd en deze zijn netjes dit jaar geinstalleerd. Echter zijn er hier in de buurt/dorp zoveel woningen met zonnepanelen dat het systeem dagelijks tientallen malen uitgeschakelt wordt omdat het electriciteitsnetwerk het niet aankan. Wij doen juist veel zaken overdag wanneer er stroom opgewekt wordt, maar als het telkens in storing gaat heeft het weinig zin.
Bovenstaande komt in veel plaatsen/gemeenten voor en we kunnen wel lekker allerlei maatrgelen opleggen aan burgers en bedrijven. Die energietransitie gaat tientallen jaren duren, zorg er in ieder geval voor dat de burgers niet overal voor opdraaien. En het is leuk dat er een pot beschikbaar komt voor lagere inkomens, maar die pot is zo leeg.
[ Voor 4% gewijzigd door Migrator op 26-07-2023 11:47 ]
If you choose not to decide, you still have made a choice.