Mijn accu gaat nu steeds sneller leeg. Moet nu 2x per dag opladen... 😡
Iemand zelfde ervaring? En wellicht zicht op een mogelijke oorzaak?
Iemand zelfde ervaring? En wellicht zicht op een mogelijke oorzaak?
Ik reageer heel laat, maar misschien dat je er nog wat aan hebt; in combinatie met Gcam schiet mijn G84 puike fotos, ook zeer tevreden over de overige attributen van het toestel.Quagmire84 schreef op zondag 7 april 2024 @ 21:32:
[...]
Ik ben ook een Nord 3 aan het overwegen. Als ik de reviews lees zou die één van de beste camera's moeten hebben in deze prijsklasse.
De andere optie die ik overweeg is de Motorola G84. Maar ik heb geen idee hoe goed de camera daarvan is.
Is er iemand die ervaring heeft met de kwaliteit van de camera indien er wat beweging is op de foto (bijv spelende kinderen?).
Op mij huidige Moto G7 Plus is dat het enige waar ik over te klagen heb. Als er nog maar iemand durft ademen (bij wijze van spreken) terwijl de foto genomen wordt dan is die al wazig. Is dat bij OnePlus beter?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Zit je echt vast aan Waze? Al een andere geprobeerd?wimd68 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 23:14:
Ik gebruik de nord 3 in combinatie met Android auto met waze voor de navigatie. S Ochtends knalt die er constant uit. S middags draait ie als een zonnetje. Meerdere keren geconstateerd. Heeft iemand een idee?
vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,3850 kw zonnepanelen
Beschermlaag kun je er gewoon afhalen en dan heb je 2 keuzes.berrieberrie schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:31:
Een vraagje over het scherm.
Die beschermfolie op het scherm is n beetje wazig/ minder helder aan t worden.
Is het verstandig om deze te verwijderen? Of is dat eigenlijk niet de bedoeling?
Nee hoor maar ik merk het ook bij maps. Ding crasht 's ochtends wel maar 's middags niet.kootje70 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 23:28:
[...]
Zit je echt vast aan Waze? Al een andere geprobeerd?
Ikzelf gebruik Amigo. Is de gratis versie van TomTom. Hier geen problemen mee.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
[ Voor 31% gewijzigd door Bull op 05-07-2024 15:15 ]
[ Voor 38% gewijzigd door Erwin08 op 08-08-2024 09:22 ]
zelfde hier, al die besparingsmodussen word je cookooc van. herstart elke dag blijft die snappy, maar niet wat je wil.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:19:
Hebben anderen ook het volgende issue? Ik voel mij enigszins belazerd worden door OnePlus/OxygenOS. Na een aantal dagen zonder reboot, voelt de telefoon laggy aan, alsof alles op 60Hz draait, terwijl ik dat per app heb ingesteld. Voorbeeldje: Nova Launcher staat op 120Hz ingesteld. Dat gaat een aantal dagen goed, daarna is het laggy (lees: 60Hz). Als ik dan de FPS counter aanzet, is de lag weg! Dan staat er ook netjes 120Hz en is het overduidelijk een stuk smoother.
Stiekeme batterijbesparing waar ik niet om vraag?
no comment
Enig idee hoe dat op te lossen? Heb jij je telefoon ook debloated?Martinus schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:56:
[...]
zelfde hier, al die besparingsmodussen word je cookooc van. herstart elke dag blijft die snappy, maar niet wat je wil.
nee heb niks debloated, niks aangepast per app of wat dan ook. alles 120hz en game op game settings. Telefoon wordt gewoon traag na poos, dus herstart elke dag. Niks heel okay, maar is mn 2de telefoon dus maakt me maar minder. Wel eens geprobeerd met de besparingsfuncties te spelen, of met de performance modes. Maar de sw gaat dan zeiken op den duur, van weet je wel zeker etc. Joh dat pedaal jij toch niet.. dus overweeg eens schone pixel te kopen.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:01:
[...]
Enig idee hoe dat op te lossen? Heb jij je telefoon ook debloated?
no comment
no comment
Don't walk on the grass, smoke it.
Doet deze link het niet? https://play.google.com/s...com.oneplus.backuprestoreMsahc schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:36:
Hoi, Nord 3 5G-kenner,
3 weken geleden gekocht. Dringend tijd voor installatie dus
Ik kan echter niet de juiste gratis app ''telefoon klonen'' vinden in de play store voor de overdracht van Xioami naar Oneplus.
Kan jij me een bruikbare tips geven please.?
Thanks.
Msahc.
no comment
Al een keer uitgezet en opnieuw opgestart?Martinus schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:50:
heb last van enorme battery drain, 's nachts met niks doen 15/20% er af. Zelf uit, loopt die meerdere procenten leeg. Batt is 98% kwaliteit nog... gek toch? kan dat door de update komen?
ik doe hem nagenoeg elke nacht uit. Zal vannacht weer doen en eens kijken of die verklaard waarom er tot 8% verdwijnt in "uit" moduskootje70 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 23:22:
[...]
Al een keer uitgezet en opnieuw opgestart?
En wat zegt batterydrain bij instellingen? Daar kun je zien welke app energie slurpt.
no comment
ding hobbelt leeg, en probeer veel uit te zetten als background activity en mer van dei dingen... zou zo uit de doos niet moeten zijn. Ben na een jaar + wel teleurgesteld in de SW. En of dat nu android is of one+ de volgende word een ander.Gotez schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:40:
Ik heb ook een enorme drain. Whatsapp is grootste veroorzaker. En ik app veel, maar niet zoveel dat ie mijn batterij leeg kan maken. De laatste update heeft niet geholpen. En ja, herstart werkt niet.
no comment
Zie veel positieve reacties onder dat artikel over het batterij gebruik van het nieuwe OS. Ben benieuwd.Erwin08 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:34:
OnePlus heeft OxygenOS 15 aangekondigd:
https://community.oneplus.com/thread/1775660222291902467
Idem hier. Bijzondere omschrijving, EX01V30p01klipperx schreef op maandag 20 januari 2025 @ 22:03:
Ik kreeg zojuist melding voor een systeemupdate. Dacht dat OxygenOS 15 update zou zijn, maar bleek een kleine update nog van Oxygen 14 te zijn. Versienummer is nog steeds 14.0.0.570. Zou dit een voorbereider update voor OxygenOS 15 kunnen zijn?
CC: @BBKingklipperx schreef op maandag 20 januari 2025 @ 22:03:
Ik kreeg zojuist melding voor een systeemupdate. Dacht dat OxygenOS 15 update zou zijn, maar bleek een kleine update nog van Oxygen 14 te zijn. Versienummer is nog steeds 14.0.0.570. Zou dit een voorbereider update voor OxygenOS 15 kunnen zijn?
Source: https://community.oneplus...452750065991688&replyCid=klipperx schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 09:34:
De uitrol van OxygenOS 15 voor de Nord 3 5G is voorlopig gestopt. Ze hebben een aantal problemen gevonden, die ze nu eerst gaan fixen.
Mijn router heeft ook Wifi 6, en mijn Nord 3 verbind prima daarmee. Heb daar nooit problemen mee gehad. Als ik wifi thuis aanzet duurt het wel altijd even voordat hij geconnect is met de 5Ghz SSID. Connecten met 2,4 G gaat veel sneller, maar ik wil graag op 5Ghz connecten. Ik kan mij niet herinneren dat ik een of andere instelling gedaan heb om Wifi 6 aan de praat te krijgen.Gotez schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:01:
Snelle check. Ik heb sinds kort een wifi-router met wifi 6 (IEEE 802.11ax). Mijn macbookje ziet de wifi 6 wel, mijn nord 3 niet. Is dit een optie die ik ergens aan of uit kan zetten?
Volgens mij maakt Wifi6 gewoon gebruik van 5Ghz (ja lekker verwarrend!). Dus zou gewoon op je Nord3 moeten werken, want bij mij werkt het ook met Wifi6 router.Gotez schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 09:52:
Ik denk dat ik wifi 6 niet helemaal begrijp. Mijn deco maakt er een apart netwerk van. Mijn MacBook ziet dit netwerk wel, maar mijn telefoon niet. Ik zie ook dat de telefoon via wifi 5ghz verbonden is en niet via 6ghz. Maar dank voor antwoord!
Gotez geeft zelf aan dat de Nord 3 werkt op de 5GHz band, dus wat is het probleem?Anonymoussaurus schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:10:
Jullie halen dingen door elkaar. De Nord 3 ondersteunt Wi-Fi 6, geen 6GHz. Dat zijn twee verschillende dingen.
Hij komt nu ook inderdaad binnen via Oxygen UpdaterErwin08 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:38:
OnePlus heeft OxygenOS 15.0.0.403 aangekondigd:
https://community.oneplus.com/thread/1790045544941355015
[ Voor 12% gewijzigd door klipperx op 17-02-2025 14:17 ]
Anoniem: 2158854
Hoe kun je dit terugzetten? Dit gebruik ik zoveel dat ik het na 10 min al stront vervelend vind dat het is aangepast.klipperx schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:00:
Negs:
- dubbeltik op hamburgerknop (naast homeknop) schakelt niet meer over naar de vorige open app, maar naar de huidige open app.
Dat zou ik ook graag willen weten...Hoe kun je dit terugzetten? Dit gebruik ik zoveel dat ik het na 10 min al stront vervelend vind dat het is aangepast.
Ik gebruik de NOVA launcher. Die kwam gewoon bover water, behalve dan dat ik de achtergrond van het home screen en vergrendelscherm opnieuw moest instellen. De rest van de instellingen van NOVA waren nog intact.Net als dat de door mij ingestelde launcher uitgeschakeld was na de update. Waarom?
[ Voor 32% gewijzigd door klipperx op 18-02-2025 16:18 ]
Zulke problemen zijn vaak op te lossen door een fabrieksherstel te doen.ginkgo schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 17:08:
Sinds ik de upgrade naar OxygenOS 15 heb geïnstalleerd doet de fingerprintsensor het vaak niet op de het lockscreen. Wat dan nog wel werkt is om het AOD aan te raken vanaf daar mijn vinger te scannen. Zou ik het AOD niet gebruiken dan kan kom ik helemaal niet meer met mijn vingerafdruk in de telefoon. Een reboot lost het probleem op, maar naar een tijd komt het weer terug.
en dan maak je eerst een backup? geeft dat nooit zeik>? of kan je zo door?Erwin08 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:12:
[...]
Zulke problemen zijn vaak op te lossen door een fabrieksherstel te doen.
Ik zelf doe altijd een fabrieksherstel na een upgrade.
no comment
Ik maak nooit een backup alleen whatsapp chat en verder installeer ik alles schoon.Martinus schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 22:00:
[...]
en dan maak je eerst een backup? geeft dat nooit zeik>? of kan je zo door?
[ Voor 6% gewijzigd door Erwin08 op 20-02-2025 22:30 ]
das ook mijn idee, toch voelt het af en toe raar de update. Dan is dit wel weer mooie start. Mss ook omdat het niet mn daily driver is, dat maakt het anders.Anonymoussaurus schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 23:07:
Dat zou eigenlijk helemaal niet nodig moeten zijn. Dat is mij het persoonlijk niet waard; dan ben ik vele uren bezig om alles weer recht te trekken en elke kleine optie te veranderen zoals ik het had.
[ Voor 10% gewijzigd door Martinus op 21-02-2025 09:27 ]
no comment
En dat doe je na elke update? Of alleen bij de OS update?Erwin08 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:28:
Ja ik heb een bank app waar je je eerst moet inloggen dan je ID kaart scannen en daarna een virtuele kaart aanmaken voor google pay wallet. vorige week alles schoon erop gezet.
Een fabriekherstel+aanmelden dan de standaard apps downloaden en dan de instellingen kun je een 15 minuten doen. Het meeste werk zijn je eigen apps installeren en configureren en aanmelden.
Alleen bij een upgrade.BBKing schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:32:
[...]
En dat doe je na elke update? Of alleen bij de OS update?
Alleen een fabrieksherstel+aanmelden Wifi en google dan de standaard apps downloaden en dan mijn instellingen dat is 15 min werk.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:33:
15 minuten? Is dat inclusief inderdaad overal aanmelden (password manager openen en 2FA-app openen & gebruiken), inclusief fine-tunen van alle settings in de applicaties en instellingen van Android?
[ Voor 36% gewijzigd door Erwin08 op 21-02-2025 10:51 ]
[ Voor 64% gewijzigd door Erwin08 op 28-02-2025 14:53 ]
Krijg hem nu aangeboden, 3,3gbErwin08 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:03:
OnePlus heeft OxygenOS 15.0.0.601 aangekondigd:
https://community.oneplus.com/thread/1808371037696425993
OxygenOS V50P03 - March 2025 Update:
https://community.oneplus.com/thread/1808375118007631879
no comment
Zit je nog op OxygenOS 14 wellicht?Martinus schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:43:
[...]
Krijg hem nu aangeboden, 3,3gb
De moeite waard?!
Ik gebruik deze (zie quote): Anonymoussaurus in "[OnePlus Nord 3 5G] Ervaringen & Discussie"klipperx schreef op maandag 5 mei 2025 @ 19:26:
Ik heb nog steeds de originele screenprotector op mijn Nord 3 5G. Er beginnen nu echter luchtbellen langs de zijkant te onstaan en er zitten al aardig wat krassen op de protector.
Kortom aan vervanging toe. Op de website oneplus-shop.nl worden 2 soorten screenprotectors aangeboden. Iemand ervaring met deze screenprotectors? En welke is beter: De 'Clear ScreenPlex' of de 'Tempered Glas Screen Protector'. Zit er wel een gaatje in voor de selfiecamera?
Zijn er eventueel nog betere screenprotectors te koop dan deze op de oneplus-shop.nl website?
Ik heb dat probleem soms met Nova Launcher, maar dat is heel soms. Heb je de launcher uitgesloten van batterijoptimalisaties?3R!K schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 19:28:
Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid de launcher van Microsoft. Sinds een tijdje moet ik bijna elke dag toestemming geven. Ik heb de launcher al een keer opnieuw opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat. Iemand een idee wat te doen?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Goed idee, weet ik zo niet. Ga ik proberen.Anonymoussaurus schreef op maandag 26 mei 2025 @ 06:35:
[...]
Ik heb dat probleem soms met Nova Launcher, maar dat is heel soms. Heb je de launcher uitgesloten van batterijoptimalisaties?
[ Voor 6% gewijzigd door 3R!K op 27-05-2025 09:27 . Reden: nieuwe ervaring ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq