Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klipperx
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Mijn accu gaat nu steeds sneller leeg. Moet nu 2x per dag opladen... 😡
Iemand zelfde ervaring? En wellicht zicht op een mogelijke oorzaak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkillZ4LollZ V2
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 01-06 22:04
Quagmire84 schreef op zondag 7 april 2024 @ 21:32:
[...]

Ik ben ook een Nord 3 aan het overwegen. Als ik de reviews lees zou die één van de beste camera's moeten hebben in deze prijsklasse.

De andere optie die ik overweeg is de Motorola G84. Maar ik heb geen idee hoe goed de camera daarvan is.

Is er iemand die ervaring heeft met de kwaliteit van de camera indien er wat beweging is op de foto (bijv spelende kinderen?).

Op mij huidige Moto G7 Plus is dat het enige waar ik over te klagen heb. Als er nog maar iemand durft ademen (bij wijze van spreken ;) ) terwijl de foto genomen wordt dan is die al wazig. Is dat bij OnePlus beter?
Ik reageer heel laat, maar misschien dat je er nog wat aan hebt; in combinatie met Gcam schiet mijn G84 puike fotos, ook zeer tevreden over de overige attributen van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:33

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik overweeg om van mijn Poco F3 over te stappen op een Nord 3. Hoe is de vingerscanner in de Nord 3? Ik heb een Samsung A52 gehad met de scanner onder het scherm en dat was dramatisch. Als je vinger een beetje stoffig of nat was deed hij het helemaal niet en onder optimale condities werkte hij max 50% van de tijd. Als de Nord 3 een scanner in de aan/uit knop had was het een nobrainer, maar hij zit onder het scherm toch?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3R!K
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-06 17:51
Ik vind de vingerafdrukscanner (inderdaad onder het scherm) niet super, twijfel vaak of het ligt aan mijn beschadigde afdruk (ruwe vingers) of aan de scanner zelf. Daarentegen is de face recognition wel goed; die gebruik is meestal naar wens. Vingerafdrukscanner gebruik ik alleen als het te donker is voor face recognition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Wat mij betreft een prima fingerprint scanner op de Oneplus. Doet het 99% van de gevallen bij mij. Alleen natte vinger inderdaad niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quagmire84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-06 22:53
De scanner werkt prima als je je vinger er goed oplegt.

De eerste dagen had ik vaak het probleem dat ik geneigd was echt de top van mijn vinger op het scherm te duwen en dan herkende hij 'm niet.

Na een paar dagen was ik het gewoon om het toestel iets anders vast te pakken en nu heb ik geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimd68
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:08
Ik gebruik de nord 3 in combinatie met Android auto met waze voor de navigatie. S Ochtends knalt die er constant uit. S middags draait ie als een zonnetje. Meerdere keren geconstateerd. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:00
wimd68 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 23:14:
Ik gebruik de nord 3 in combinatie met Android auto met waze voor de navigatie. S Ochtends knalt die er constant uit. S middags draait ie als een zonnetje. Meerdere keren geconstateerd. Heeft iemand een idee?
Zit je echt vast aan Waze? Al een andere geprobeerd?
Ikzelf gebruik Amigo. Is de gratis versie van TomTom. Hier geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klipperx
  • Niet online
Ik gebruik Sygic Premium+ (betaald) navigatieapp in combi met Google Auto. Werkt prima in mijn Ford C-max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbre
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:56
Ik gebruik aawireless in combinatie met Waze. Dit gaat altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-06 10:18
Een vraagje over het scherm.
Die beschermfolie op het scherm is n beetje wazig/ minder helder aan t worden.
Is het verstandig om deze te verwijderen? Of is dat eigenlijk niet de bedoeling?

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,3850 kw zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-06 08:26
berrieberrie schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:31:
Een vraagje over het scherm.
Die beschermfolie op het scherm is n beetje wazig/ minder helder aan t worden.
Is het verstandig om deze te verwijderen? Of is dat eigenlijk niet de bedoeling?
Beschermlaag kun je er gewoon afhalen en dan heb je 2 keuzes.

Of je laat het zo of je schaft voor je hem eraf haalt een nieuwe protector aan.
Zou dan kiezen voor een tempered glass versie.

Dit is dus een dun stukje "glas" wat je erop plakt (hij plakt vanzelf) en zo is het scherm beschermd tegen krassen en mocht hij een keer vallen dan is de kans groot dat alleen de tempered glass zelf stuk is.

Verder merk je er niets van als het erop zit en werkt erg fijn.
Wel even de tijd nemen om het erop te plakken en liefs met zo min mogelijk stof om je heen.
Haal de oude dus pas eraf als je de nieuwe klaar hebt liggen zodat je deze direct kunt plaatsen.

Zelf pas geleden hem ook vervangen en toen deze besteld.
https://www.amazon.nl/dp/...711_487102941_TE_SCE_dp_1

Maar er zijn er genoeg te vinden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimd68
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:08
kootje70 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 23:28:
[...]

Zit je echt vast aan Waze? Al een andere geprobeerd?
Ikzelf gebruik Amigo. Is de gratis versie van TomTom. Hier geen problemen mee.
Nee hoor maar ik merk het ook bij maps. Ding crasht 's ochtends wel maar 's middags niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin08
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:19
OxygenOS 14.0.0.520 for the OnePlus Nord 3 [IN ONLY]

https://community.oneplus.com/thread/1618278672744054792

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:26

Gotez

42

Ik heb sinds de laatste update een vreemd issue. Ik hardloop altijd met een Garmin horloge. Ik krijg dan altijd elke kilometer of elk blokje een update. Ik luister dan muziek via oordopjes, dan gaat de muziek iets zachter en doet een vriendelijke vrouw haar zegje waarna de muziek weer op het oude volume verder gaat. Alleen sinds de update gaat het volume niet meer terug omhoog naar het oude niveau. Hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Hebben anderen ook het volgende issue? Ik voel mij enigszins belazerd worden door OnePlus/OxygenOS. Na een aantal dagen zonder reboot, voelt de telefoon laggy aan, alsof alles op 60Hz draait, terwijl ik dat per app heb ingesteld. Voorbeeldje: Nova Launcher staat op 120Hz ingesteld. Dat gaat een aantal dagen goed, daarna is het laggy (lees: 60Hz). Als ik dan de FPS counter aanzet, is de lag weg! Dan staat er ook netjes 120Hz en is het overduidelijk een stuk smoother.

Stiekeme batterijbesparing waar ik niet om vraag?

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:13
Ik heb net een e-mail van OnePlus ontvangen over de introductie van de Nord 4.

Edit: Daarnaast ook nog de Pad 2, de Watch 2R en de Nord Buds 3 Pro.

[ Voor 31% gewijzigd door Bull op 05-07-2024 15:15 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Nog even een post van de laatste update van een tijd geleden: https://community.oneplus.com/thread/1618278672744054792

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin08
[NEW!] OxygenOS U120P01 - August 2024 Update

https://community.oneplus.com/thread/1656797856276676614

OxygenOS 14.0.0.530 for the OnePlus Nord 3 [IN ONLY]

https://community.oneplus.com/thread/1658113876484423681

[ Voor 38% gewijzigd door Erwin08 op 08-08-2024 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klipperx
  • Niet online
Ik heb de update OxygenOS 14.0.0.530 for the OnePlus Nord 3 [EU] geïnstalleerd. Lijkt erop dat de ernstige drain van de accu verminderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 01-06 17:07
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:19:
Hebben anderen ook het volgende issue? Ik voel mij enigszins belazerd worden door OnePlus/OxygenOS. Na een aantal dagen zonder reboot, voelt de telefoon laggy aan, alsof alles op 60Hz draait, terwijl ik dat per app heb ingesteld. Voorbeeldje: Nova Launcher staat op 120Hz ingesteld. Dat gaat een aantal dagen goed, daarna is het laggy (lees: 60Hz). Als ik dan de FPS counter aanzet, is de lag weg! Dan staat er ook netjes 120Hz en is het overduidelijk een stuk smoother.

Stiekeme batterijbesparing waar ik niet om vraag?
zelfde hier, al die besparingsmodussen word je cookooc van. herstart elke dag blijft die snappy, maar niet wat je wil.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Martinus schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:56:
[...]

zelfde hier, al die besparingsmodussen word je cookooc van. herstart elke dag blijft die snappy, maar niet wat je wil.
Enig idee hoe dat op te lossen? Heb jij je telefoon ook debloated?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:01:
[...]

Enig idee hoe dat op te lossen? Heb jij je telefoon ook debloated?
nee heb niks debloated, niks aangepast per app of wat dan ook. alles 120hz en game op game settings. Telefoon wordt gewoon traag na poos, dus herstart elke dag. Niks heel okay, maar is mn 2de telefoon dus maakt me maar minder. Wel eens geprobeerd met de besparingsfuncties te spelen, of met de performance modes. Maar de sw gaat dan zeiken op den duur, van weet je wel zeker etc. Joh dat pedaal jij toch niet.. dus overweeg eens schone pixel te kopen.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Net als dat je de performance mode aanzet en de hele dag de melding krijgt, pas op, alles kost meer stroom etc.
De hele telefoon is ingericht op besparing, ik vind dat langzamerhand super irritant worden. Mss kan iemand mij vertellen of dat inherent aan android is? geen kaas van gegeten.

no comment

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Ja ik snap het ook niet. Ik zie wel dat andere toestellen er ook last van hebben en dat het opgelost is met een update recentelijk, of in ieder geval beter is geworden. Telefoon wordt niet per se traag bij mij. Op een gegeven moment lijkt alles op 90 of 60 Hz te draaien terwijl ik niks heb aangepast...

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS 14.0.0.540 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1682169770255843331

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• germanaaizer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-06 22:24
Ik probeer de update te downloaden maar dat mislukt telkens. Nog mensen met dit probleem?

Don't walk on the grass, smoke it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-06 14:42
Bij mij lukt het downloaden van de update ook niet, mislukt iedere keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:05
Hier zelfde probleem. Op Reddit ook: https://www.reddit.com/r/...ts/1fdkjyn/update_failed/
De oplossing die daar wordt aangedragen, data/cache wissen van een aantal apps werkt bij mij niet. Lees ook iets over problemen aan de kant van OnePlus. Over een paar dagen nog maar eens proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:05
Gisteren is het mij gelukt om de update alsnog te downloaden en installeren zonder verder wat aan te passen.

• Erwin08
Kreeg de update vandaag binnen zonder problemen.

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Het werkt weer inderdaad sinds dinsdag. OnePlus had problemen met z'n back-end.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin08
OnePlus heeft OxygenOS 14.0.0.550 aangekondigd:

https://community.oneplus.com/thread/1703759322611187720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
Bij mij geïnstalleerd…
So far so good, merk geen verschil…
(Beveiligingsupdate 5 okt 2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAX
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:35
Sindskort heb ik een Nord 3, maar ik merk dat Android auto constant disconnect als hij 100% is opgeladen. Als ik oplaadlimiet selecteer, gebeurt dit ook bij 80%. Iemand die weet hoe je dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msahc
  • Laatst online: 20-11-2024
Hoi, Nord 3 5G-kenner,

3 weken geleden gekocht. Dringend tijd voor installatie dus
Ik kan echter niet de juiste gratis app ''telefoon klonen'' vinden in de play store voor de overdracht van Xioami naar Oneplus.

Kan jij me een bruikbare tips geven please.?
Thanks.

Msahc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Msahc schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:36:
Hoi, Nord 3 5G-kenner,

3 weken geleden gekocht. Dringend tijd voor installatie dus
Ik kan echter niet de juiste gratis app ''telefoon klonen'' vinden in de play store voor de overdracht van Xioami naar Oneplus.

Kan jij me een bruikbare tips geven please.?
Thanks.

Msahc.
Doet deze link het niet? https://play.google.com/s...com.oneplus.backuprestore

En anders nummer 2 volgen hier: https://mobiletrans.wonde...om-xiaomi-to-oneplus.html volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msahc
  • Laatst online: 20-11-2024
Hoi, hoi,

De 1ste niet. De 2de wel.
Ik ga het epistel lezen .
Dikke merci.

Marc S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin08
OnePlus heeft OxygenOS 14.0.0.560 aangekondigd:

https://community.oneplus.com/thread/1734424646209503241

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
Zojuist binnen, merk geen verandering...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y-ZziNb2fyDAUbY6HHv0o-47Zic=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DWPN8MVq2zP6hrLZmev1wNJw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
heb last van enorme battery drain, 's nachts met niks doen 15/20% er af. Zelf uit, loopt die meerdere procenten leeg. Batt is 98% kwaliteit nog... gek toch? kan dat door de update komen?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
Martinus schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:50:
heb last van enorme battery drain, 's nachts met niks doen 15/20% er af. Zelf uit, loopt die meerdere procenten leeg. Batt is 98% kwaliteit nog... gek toch? kan dat door de update komen?
Al een keer uitgezet en opnieuw opgestart?
En wat zegt batterydrain bij instellingen? Daar kun je zien welke app energie slurpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
kootje70 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 23:22:
[...]

Al een keer uitgezet en opnieuw opgestart?
En wat zegt batterydrain bij instellingen? Daar kun je zien welke app energie slurpt.
ik doe hem nagenoeg elke nacht uit. Zal vannacht weer doen en eens kijken of die verklaard waarom er tot 8% verdwijnt in "uit" modus

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Ik heb ook een enorme drain. Whatsapp is grootste veroorzaker. En ik app veel, maar niet zoveel dat ie mijn batterij leeg kan maken. De laatste update heeft niet geholpen. En ja, herstart werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin08
OnePlus heeft OxygenOS 14.0.0.570 aangekondigd:

https://community.oneplus.com/thread/1748724262585237509

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Gotez schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:40:
Ik heb ook een enorme drain. Whatsapp is grootste veroorzaker. En ik app veel, maar niet zoveel dat ie mijn batterij leeg kan maken. De laatste update heeft niet geholpen. En ja, herstart werkt niet.
ding hobbelt leeg, en probeer veel uit te zetten als background activity en mer van dei dingen... zou zo uit de doos niet moeten zijn. Ben na een jaar + wel teleurgesteld in de SW. En of dat nu android is of one+ de volgende word een ander.

no comment

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Erwin08
OnePlus heeft OxygenOS 15 aangekondigd:

https://community.oneplus.com/thread/1775660222291902467

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
Zie veel positieve reacties onder dat artikel over het batterij gebruik van het nieuwe OS. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Hopelijk werken custom launchers een keer goed, zucht... Ik gebruik al vele jaren Nova Launcher, maar het is zo buggy als wat; animaties doen gek en soms verschijnen de recents niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klipperx
  • Niet online
Ik kreeg zojuist melding voor een systeemupdate. Dacht dat OxygenOS 15 update zou zijn, maar bleek een kleine update nog van Oxygen 14 te zijn. Versienummer is nog steeds 14.0.0.570. Zou dit een voorbereider update voor OxygenOS 15 kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
klipperx schreef op maandag 20 januari 2025 @ 22:03:
Ik kreeg zojuist melding voor een systeemupdate. Dacht dat OxygenOS 15 update zou zijn, maar bleek een kleine update nog van Oxygen 14 te zijn. Versienummer is nog steeds 14.0.0.570. Zou dit een voorbereider update voor OxygenOS 15 kunnen zijn?
Idem hier. Bijzondere omschrijving, EX01V30p01
Geen versie update, wat kleine updates en het was binnen een minuut gepiept.

Hoop met je mee dat dit de voorbereiding is voor OS15!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klipperx
  • Niet online
De uitrol van OxygenOS 15 voor de Nord 3 5G is voorlopig gestopt. Ze hebben een aantal problemen gevonden, die ze nu eerst gaan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
klipperx schreef op maandag 20 januari 2025 @ 22:03:
CC: @BBKing

Dat is een SOTA-update, een Software OTA. Zie ook: Anonymoussaurus in "[OnePlus 12(R)] Ervaringen & Discussie"
klipperx schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 09:34:
De uitrol van OxygenOS 15 voor de Nord 3 5G is voorlopig gestopt. Ze hebben een aantal problemen gevonden, die ze nu eerst gaan fixen.
Source: https://community.oneplus...452750065991688&replyCid=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Snelle check. Ik heb sinds kort een wifi-router met wifi 6 (IEEE 802.11ax). Mijn macbookje ziet de wifi 6 wel, mijn nord 3 niet. Is dit een optie die ik ergens aan of uit kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klipperx
  • Niet online
Gotez schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:01:
Snelle check. Ik heb sinds kort een wifi-router met wifi 6 (IEEE 802.11ax). Mijn macbookje ziet de wifi 6 wel, mijn nord 3 niet. Is dit een optie die ik ergens aan of uit kan zetten?
Mijn router heeft ook Wifi 6, en mijn Nord 3 verbind prima daarmee. Heb daar nooit problemen mee gehad. Als ik wifi thuis aanzet duurt het wel altijd even voordat hij geconnect is met de 5Ghz SSID. Connecten met 2,4 G gaat veel sneller, maar ik wil graag op 5Ghz connecten. Ik kan mij niet herinneren dat ik een of andere instelling gedaan heb om Wifi 6 aan de praat te krijgen.
Misschien de Wifi connectie ff resetten, of de router herstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Ik denk dat ik wifi 6 niet helemaal begrijp. Mijn deco maakt er een apart netwerk van. Mijn MacBook ziet dit netwerk wel, maar mijn telefoon niet. Ik zie ook dat de telefoon via wifi 5ghz verbonden is en niet via 6ghz. Maar dank voor antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin08
De Nord 3 support geen 6Ghz.

2×2 MIMO, Ondersteuning 2.4G/5.1G/5.8G, Ondersteuning wifi 6(802.11ax), wifi 5(802.11ac), 802.11a/b/g/n/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
Gotez schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 09:52:
Ik denk dat ik wifi 6 niet helemaal begrijp. Mijn deco maakt er een apart netwerk van. Mijn MacBook ziet dit netwerk wel, maar mijn telefoon niet. Ik zie ook dat de telefoon via wifi 5ghz verbonden is en niet via 6ghz. Maar dank voor antwoord!
Volgens mij maakt Wifi6 gewoon gebruik van 5Ghz (ja lekker verwarrend!). Dus zou gewoon op je Nord3 moeten werken, want bij mij werkt het ook met Wifi6 router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Jullie halen dingen door elkaar. De Nord 3 ondersteunt Wi-Fi 6, geen 6GHz. Dat zijn twee verschillende dingen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Haha. Zoiets vermoedde ik al. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin08
Anonymoussaurus schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:10:
Jullie halen dingen door elkaar. De Nord 3 ondersteunt Wi-Fi 6, geen 6GHz. Dat zijn twee verschillende dingen. ;)
Gotez geeft zelf aan dat de Nord 3 werkt op de 5GHz band, dus wat is het probleem?

Er is geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin08
OnePlus heeft OxygenOS 15.0.0.403 aangekondigd:

https://community.oneplus.com/thread/1790045544941355015

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-06 12:05
Hij komt nu ook inderdaad binnen via Oxygen Updater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin08
Kreeg Android 15 gisteren binnen via software update.

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-06 12:05
Ik heb wel issues met de app drawer. Die loopt meerdere keren per dag een soort van vast. Dat ik omhoog swipe en niets gebeurd. Hij laat dan mijn homescreen zien, maar als ik klik opent hij wel een app uit de drawer. Hij heeft hem dus wel geladen, maar nog niet weergegeven. En soms kan ik helemaal niets meer doen en moet ik beeldscherm uitzetten en later weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:48
De 'pil' voor muziek vind ik wel een verbetering Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pb2mbFVwg12jwL2rEJnBwLCAK2o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rGW7bhnLQ1xeNlORGCutlZaa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klipperx
  • Niet online
Hier draait sinds zaterdag Oxygen 15 op mijn Nord 3 5G (EU) phone. E.a. draait prima. Phone is sneller geworden, en tot zover geen grotere batterydrain. Van 100% geladen tot 19% in 25,5 uur, met bijna 9 uur schermtijd. Ik heb na installatie (met volle accu en aan de lader) de phone aan de lader laten liggen en hem 5 uur niet meer aangeraakt. Dit, vanwege het advies van oneplus om eerst op de achtergrond allerlei optimalisaties te laten uitvoeren die anders veel batterij verbruik zou veroorzaken.
Pros:
- sneller
- gescheiden drawer voor notificaties en snelle instellingen
- geheugenbeheer lijkt te zijn verbeterd. Als ik alle apps sluit heb ik nu 14,2 GB vrij. Bij OxygenOS 14 kwam ik nooit verder dan 10,1 GB.

Negs:
- dubbeltik op hamburgerknop (naast homeknop) schakelt niet meer over naar de vorige open app, maar naar de huidige open app.

Als ik nog zaken tegenkom zal ik ze hier melden.

Ben benieuwd naar ervaringen van andere Nord 3 5G gebruikers met deze upgrade naar OxygenOS 15

Oh ja, weet iemand hoe ik die 'muziekpil' die bovenaan mijn scherm verschijnt zodra ik Spotify aan heb, kan uitzetten?

[ Voor 12% gewijzigd door klipperx op 17-02-2025 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2158854

klipperx schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:00:
Negs:
- dubbeltik op hamburgerknop (naast homeknop) schakelt niet meer over naar de vorige open app, maar naar de huidige open app.
Hoe kun je dit terugzetten? Dit gebruik ik zoveel dat ik het na 10 min al stront vervelend vind dat het is aangepast.

Vreselijk dit soort door je strot geduwde ongevraagde wijzigingen. Prima als je het OS update, maar blijft van mijn voorkeuren af! Of geef me iig een optie!
Net als dat de door mij ingestelde launcher uitgeschakeld was na de update. Waarom?

Vanavond ook maar weer eens kijken welke bloatware er nog mee is meegekomen wat ik eraf wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klipperx
  • Niet online
Hoe kun je dit terugzetten? Dit gebruik ik zoveel dat ik het na 10 min al stront vervelend vind dat het is aangepast.
Dat zou ik ook graag willen weten...
Net als dat de door mij ingestelde launcher uitgeschakeld was na de update. Waarom?
Ik gebruik de NOVA launcher. Die kwam gewoon bover water, behalve dan dat ik de achtergrond van het home screen en vergrendelscherm opnieuw moest instellen. De rest van de instellingen van NOVA waren nog intact.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klipperx
  • Niet online
Ik krijg nu in OxygenOS 15 in het recente-apps scherm op de apps een pictogram te zien met de tekst eronder: 'app-inhoud verborgen'. Voorheen kon ik gewoon de laatste inhoud van de app zien. Vergelijken van 2 schermen was daardoor heel handig.
Nu kan ik in het recente-apps scherm niets meer vergelijken. Dit is mateloos irritant.
Weet iemand een oplossing om het recente-apps scherm zijn oude functionaliteit terug te geven?

Update:
Na lang zoeken heb ik de oplossing van dit probleem gevonden, althans gedeeltelijk:
In het recente-apps scherm staat boven elke appscherm een menubutton (drie punten boven elkaar). In het menu daaronder kun je instellen of je de inhoud wel of niet wilt verbergen. Het is dus een per app instelling.
Ik heb helaas nergens een instelling kunnen vinden die in een klap voor alle apps deze instelling aanpast.

[ Voor 32% gewijzigd door klipperx op 18-02-2025 16:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-06 17:47
Hier ook al een paar dagen de betreffende update draaien wel tevreden mee.
Batt lijkt langer mee te gaan, voelt in zijn geheel vlotter aan .
Moest wel ff wennen aan verschillende dingen die ander gaan app bovenop enzo.
Al met al blij mee

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-06 16:49
Sinds ik de upgrade naar OxygenOS 15 heb geïnstalleerd doet de fingerprintsensor het vaak niet op de het lockscreen. Wat dan nog wel werkt is om het AOD aan te raken vanaf daar mijn vinger te scannen. Zou ik het AOD niet gebruiken dan kan kom ik helemaal niet meer met mijn vingerafdruk in de telefoon. Een reboot lost het probleem op, maar naar een tijd komt het weer terug.

• Erwin08
ginkgo schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 17:08:
Sinds ik de upgrade naar OxygenOS 15 heb geïnstalleerd doet de fingerprintsensor het vaak niet op de het lockscreen. Wat dan nog wel werkt is om het AOD aan te raken vanaf daar mijn vinger te scannen. Zou ik het AOD niet gebruiken dan kan kom ik helemaal niet meer met mijn vingerafdruk in de telefoon. Een reboot lost het probleem op, maar naar een tijd komt het weer terug.
Zulke problemen zijn vaak op te lossen door een fabrieksherstel te doen.

Ik zelf doe altijd een fabrieksherstel na een upgrade.

• Martinus
Erwin08 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:12:
[...]

Zulke problemen zijn vaak op te lossen door een fabrieksherstel te doen.

Ik zelf doe altijd een fabrieksherstel na een upgrade.
en dan maak je eerst een backup? geeft dat nooit zeik>? of kan je zo door?

no comment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin08
Martinus schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 22:00:
[...]

en dan maak je eerst een backup? geeft dat nooit zeik>? of kan je zo door?
Ik maak nooit een backup alleen whatsapp chat en verder installeer ik alles schoon.

Fabriekherstel+aanmelden, dan update de standaard apps, dan download ik mijn eigen apps en dan de instellingen die ik wil veranderen, andere achtergrond, vingerafdrukanimatie, randverlichting in achtergrond en stijl.
Startscherm en vergrendelscherm: 5x5, weergave en helderheid: Donkere modus, automatisch scherm uitschakelen 30 min en een andere beltoon en in Beveiliging en privacy, systeem en updates de laatste beveiligingsupdate downloaden.

[ Voor 6% gewijzigd door Erwin08 op 20-02-2025 22:30 ]

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Dat zou eigenlijk helemaal niet nodig moeten zijn. Dat is mij het persoonlijk niet waard; dan ben ik vele uren bezig om alles weer recht te trekken en elke kleine optie te veranderen zoals ik het had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Anonymoussaurus schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 23:07:
Dat zou eigenlijk helemaal niet nodig moeten zijn. Dat is mij het persoonlijk niet waard; dan ben ik vele uren bezig om alles weer recht te trekken en elke kleine optie te veranderen zoals ik het had.
das ook mijn idee, toch voelt het af en toe raar de update. Dan is dit wel weer mooie start. Mss ook omdat het niet mn daily driver is, dat maakt het anders.

@Erwin08 heb je geen bank app die je dan weer moet aanmelden? oid? Vind dat persoonlijk altijd een hoop zeik.

[ Voor 10% gewijzigd door Martinus op 21-02-2025 09:27 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin08
Ja ik heb een bank app waar je je eerst moet inloggen dan je ID kaart scannen en daarna een virtuele kaart aanmaken voor google pay wallet. vorige week alles schoon erop gezet.

Een fabriekherstel+aanmelden dan de standaard apps downloaden en dan de instellingen kun je in 15 minuten doen. Het meeste werk zijn je eigen apps installeren en configureren en aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
Erwin08 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:28:
Ja ik heb een bank app waar je je eerst moet inloggen dan je ID kaart scannen en daarna een virtuele kaart aanmaken voor google pay wallet. vorige week alles schoon erop gezet.

Een fabriekherstel+aanmelden dan de standaard apps downloaden en dan de instellingen kun je een 15 minuten doen. Het meeste werk zijn je eigen apps installeren en configureren en aanmelden.
En dat doe je na elke update? Of alleen bij de OS update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
15 minuten? Is dat inclusief inderdaad overal aanmelden (password manager openen en 2FA-app openen & gebruiken), inclusief fine-tunen van alle settings in de applicaties en instellingen van Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin08
BBKing schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:32:
[...]

En dat doe je na elke update? Of alleen bij de OS update?
Alleen bij een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin08
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:33:
15 minuten? Is dat inclusief inderdaad overal aanmelden (password manager openen en 2FA-app openen & gebruiken), inclusief fine-tunen van alle settings in de applicaties en instellingen van Android?
Alleen een fabrieksherstel+aanmelden Wifi en google dan de standaard apps downloaden en dan mijn instellingen dat is 15 min werk.

Instellingen die ik wil veranderen.
In achtergrond en stijl:
andere achtergrond, vingerafdrukanimatie, randverlichting.

Startscherm en vergrendelscherm: 5x5.

Weergave en helderheid:
Donkere modus, automatisch scherm uitschakelen 30 min.
Een andere beltoon en in Beveiliging en privacy, systeem en updates de laatste beveiligingsupdate downloaden.
Als alle apps erop staan dan vergrendel ik ze nog in de instellingen.
Meer instellingen doe ik niet.

[ Voor 36% gewijzigd door Erwin08 op 21-02-2025 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:13
Het ligt er natuurlijk ook maar net aan hoeveel apps je op je mobiel hebt geïnstalleerd. Hoe meer apps des te meer instelwerk je ook hebt.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin08
OxygenOS V40P01 - February 2025 Update

https://community.oneplus.com/thread/1795997951097569285

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin08
Geen update OxygenOS V40P01 - February 2025 Update ontvangen.

We have started the rollout plan on February 6, 2025. As usual, the update will be gradually rolled out to the listed models in stages, ultimately reaching all users by around February 28, 2025. Please wait patiently.

[ Voor 64% gewijzigd door Erwin08 op 28-02-2025 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin08
OnePlus heeft OxygenOS 15.0.0.601 aangekondigd:

https://community.oneplus.com/thread/1808371037696425993

OxygenOS V50P03 - March 2025 Update:

https://community.oneplus.com/thread/1808375118007631879

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Krijg hem nu aangeboden, 3,3gb
De moeite waard?!

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Martinus schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:43:
[...]

Krijg hem nu aangeboden, 3,3gb
De moeite waard?!
Zit je nog op OxygenOS 14 wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Anonymoussaurus schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:33:
[...]

Zit je nog op OxygenOS 14 wellicht?
Ja.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:48
Sinds de Android 15 update merk ik wel dat de gestures van Nova vaak niet reageren op startscherm 🙈 nog iemand dit gemerkt?

Ik heb de standaard launcher een kans gegeven maar kan er totaal niet aan wennen 😔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin08
OnePlus heeft OxygenOS 15.0.0.701 aangekondigd:

https://community.oneplus.com/thread/1828612902915932160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
Inmiddels geïnstalleerd, merk er verder niets van.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qU_aKsNHdL9Sx-OG3B7sXRgokWE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zSak1PKbUzfOMjoaMjBjtwF7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin08
OxygenOS V60P01 - April 2025 Update.

https://community.oneplus.com/thread/1830857403768242180

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QMnOjgzClX52UmauB4Y-bv0gjTY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nQ3dyMyZZkOvERxZ7k3ZyNpB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klipperx
  • Niet online
Ik heb nog steeds de originele screenprotector op mijn Nord 3 5G. Er beginnen nu echter luchtbellen langs de zijkant te onstaan en er zitten al aardig wat krassen op de protector.
Kortom aan vervanging toe. Op de website oneplus-shop.nl worden 2 soorten screenprotectors aangeboden. Iemand ervaring met deze screenprotectors? En welke is beter: De 'Clear ScreenPlex' of de 'Tempered Glas Screen Protector'. Zit er wel een gaatje in voor de selfiecamera?
Zijn er eventueel nog betere screenprotectors te koop dan deze op de oneplus-shop.nl website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
klipperx schreef op maandag 5 mei 2025 @ 19:26:
Ik heb nog steeds de originele screenprotector op mijn Nord 3 5G. Er beginnen nu echter luchtbellen langs de zijkant te onstaan en er zitten al aardig wat krassen op de protector.
Kortom aan vervanging toe. Op de website oneplus-shop.nl worden 2 soorten screenprotectors aangeboden. Iemand ervaring met deze screenprotectors? En welke is beter: De 'Clear ScreenPlex' of de 'Tempered Glas Screen Protector'. Zit er wel een gaatje in voor de selfiecamera?
Zijn er eventueel nog betere screenprotectors te koop dan deze op de oneplus-shop.nl website?
Ik gebruik deze (zie quote): Anonymoussaurus in "[OnePlus Nord 3 5G] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
En de volgende update
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZmVUz943ECWWfn6H8ZbZwujRB3w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3gEa5nPTAnxvdSpDOZ3ZznW4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door kootje70 op 23-05-2025 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3R!K
Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid de launcher van Microsoft. Sinds een tijdje moet ik bijna elke dag toestemming geven. Ik heb de launcher al een keer opnieuw opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat. Iemand een idee wat te doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_m82YxDXcDrA8sz9z2Ng4jeAS1c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0w57veePBG3mkjnen4VuylHi.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YI5HcDVNl1BgBggkoTOpOqEa_L4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bXOb5aef3FwmiUuG4b7pvEpF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N3TJni9DeBqU0Vu0Z7mQtqcDg5Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pkXFo4iW0hJglQyb4zeGIlLM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IvXMjTWUDcArWD_MJkORC-brI0E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yW9jfFXZYUAPXHEvP2c6fjBe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cPikxC9FnbMhhhjAD9YbtWRvX74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ICacAtyspZhk8dLetgT2FHPr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
3R!K schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 19:28:
Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid de launcher van Microsoft. Sinds een tijdje moet ik bijna elke dag toestemming geven. Ik heb de launcher al een keer opnieuw opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat. Iemand een idee wat te doen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb dat probleem soms met Nova Launcher, maar dat is heel soms. Heb je de launcher uitgesloten van batterijoptimalisaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3R!K
Anonymoussaurus schreef op maandag 26 mei 2025 @ 06:35:
[...]

Ik heb dat probleem soms met Nova Launcher, maar dat is heel soms. Heb je de launcher uitgesloten van batterijoptimalisaties?
Goed idee, weet ik zo niet. Ga ik proberen.

-- edit --
Is niet de oplossing.

[ Voor 6% gewijzigd door 3R!K op 27-05-2025 09:27 . Reden: nieuwe ervaring ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste