Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin08
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-09 23:29
OnePlus heeft OxygenOS 15.0.0.901 aangekondigd:

https://community.oneplus.com/thread/1869012910408204293

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Ik heb laatste tijd wel flinke battery drain, ook in idle. De pest is dat je geen systeemprocessen kan zien onder accuverbruik. In idle kan ik zo 10% per nacht verliezen. Battery health is nog 93% sinds launch, dus dat is best netjes. Waarom hebben we niet gewoon iets als `btop` in Android? Voorheen kon je nog via AIDA64 CPU load zien, dat kan ook al niet meer.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:23
Anonymoussaurus schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 12:25:
Ik heb laatste tijd wel flinke battery drain, ook in idle. De pest is dat je geen systeemprocessen kan zien onder accuverbruik. In idle kan ik zo 10% per nacht verliezen. Battery health is nog 93% sinds launch, dus dat is best netjes. Waarom hebben we niet gewoon iets als `btop` in Android? Voorheen kon je nog via AIDA64 CPU load zien, dat kan ook al niet meer.
Mijn broer klaagt over precies hetzelfde. Hij heeft zijn Nord 3 ook tijdens de launch aangeschaft en heeft nog 94% batterijgezondheid over. Ik heb em aangeraden om weer tot 100% op te laden en een uur aan de oplader aangesloten laten houden (dit wordt ook door OnePlus na de 901 update aangeraden) en kijken hoe het dan na een week is.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:27
Goedenavond, hier sinds de laatste update merk ik dat in veel apps de balk bovenaan het scherm weg is, die met tijd batterij enz.
Iemand dit ook ervaren en een oplossing?
Het is niet in elke app , bv telefoon en Ali app niet marktplaats , chrome , whatsapp wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3R!K
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-09 08:22
bacardifrans schreef op maandag 2 juni 2025 @ 18:51:
Goedenavond, hier sinds de laatste update merk ik dat in veel apps de balk bovenaan het scherm weg is, die met tijd batterij enz.
Het is niet in elke app , bv telefoon en Ali app niet marktplaats , chrome , whatsapp wel
Zelfde ervaring. Geen oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Bull schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 14:44:
[...]

Mijn broer klaagt over precies hetzelfde. Hij heeft zijn Nord 3 ook tijdens de launch aangeschaft en heeft nog 94% batterijgezondheid over. Ik heb em aangeraden om weer tot 100% op te laden en een uur aan de oplader aangesloten laten houden (dit wordt ook door OnePlus na de 901 update aangeraden) en kijken hoe het dan na een week is.
Oh trouwens, die methode is hetzelfde als de "App Booster" functie -> "apps optimaliseren". Dan worden apps opnieuw gecompileerd. Dat kan je dus ook manueel forceren.
Dat probleem ervaar ik niet. Net getest in Chrome en WhatsApp.

[ Voor 26% gewijzigd door Anonymoussaurus op 16-06-2025 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:23
Anonymoussaurus schreef op maandag 16 juni 2025 @ 07:13:
[...]

Oh trouwens, die methode is hetzelfde als de "App Booster" functie -> "apps optimaliseren". Dan worden apps opnieuw gecompileerd. Dat kan je dus ook manueel forceren.
Ah, kijk aan. Dat wist ik niet maar handig om te weten. 🙂👍🏻

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 19:41
Net update binnen gekregen, hopelijk is de bug weg

Edit: nee dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:24
Bij mij ook, maar dan bij iedere app. Het treedt op i.c.m. een custom launcher op het moment dat ik een app selecteer dmv recent geopende apps overzicht.

work around: Als de statusbalk weg is komt hij via een subtiele swipe omhoog weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
ginkgo schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:45:
[...]

Bij mij ook, maar dan bij iedere app. Het treedt op i.c.m. een custom launcher op het moment dat ik een app selecteer dmv recent geopende apps overzicht.

work around: Als de statusbalk weg is komt hij via een subtiele swipe omhoog weer terug.
Ik mag overal zo veel swipen als ik wil, statusbalk komt niet terug 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SprockerJock
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 24-06 15:27
Well that was a mistake.

Update naar .901. Had ik beter niet gedaan.

Issues:
- Holy mother of battery drain. Ik kon voor de update een ganse dag op mn gsm zitten en nog met +20% naar huis rijden. Nu is ie opgeladen tot 100% tgen 10u, we zijn nu 13:26 en hij is op 14%. 16% toen ik dit topic open deed.
- Vibratie bij whatsapp berichten is nu 2x lang vibreren. Ipv 2x kort. Het verschil tussen bericht en bellen is bij deze nu onbestaande.
- In full screen mode wordt screen size niet meer beperkt door top banner. Betekent dat apps volledig screen ruimte krijgen. Maar top banner wordt er grwoon over geprojecteerd.
- In app vibration werkt niet meer zoals voordien. Dit lijkt gelinkt aan WA issue. Korte vibrations worden niet meer gedaan. Enkel lange. Als je app korte vibrations gebruikt dan doet ie nu niets meer.

Er zijn nog issues. Maar mn batterij is ondertussen tot 12% gezakt. Alle andere apps zijn gesloten. Scherm maximaal gedimd en power saving mode active. Update maakt de OnePlus zo goed als onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
SprockerJock schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 13:33:
Well that was a mistake.

Update naar .901. Had ik beter niet gedaan.

Issues:
- Holy mother of battery drain. Ik kon voor de update een ganse dag op mn gsm zitten en nog met +20% naar huis rijden. Nu is ie opgeladen tot 100% tgen 10u, we zijn nu 13:26 en hij is op 14%. 16% toen ik dit topic open deed.
- Vibratie bij whatsapp berichten is nu 2x lang vibreren. Ipv 2x kort. Het verschil tussen bericht en bellen is bij deze nu onbestaande.
- In full screen mode wordt screen size niet meer beperkt door top banner. Betekent dat apps volledig screen ruimte krijgen. Maar top banner wordt er grwoon over geprojecteerd.
- In app vibration werkt niet meer zoals voordien. Dit lijkt gelinkt aan WA issue. Korte vibrations worden niet meer gedaan. Enkel lange. Als je app korte vibrations gebruikt dan doet ie nu niets meer.

Er zijn nog issues. Maar mn batterij is ondertussen tot 12% gezakt. Alle andere apps zijn gesloten. Scherm maximaal gedimd en power saving mode active. Update maakt de OnePlus zo goed als onbruikbaar.
Bekend probleem, maar bij mij ook al vóór de 901 update, zie Anonymoussaurus in "[OnePlus Nord 3 5G] Ervaringen & Discussie" en verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
is het dat probleem met verdwijnende klok enkel met Nova? Ik ga Microsoft launcher eens testen want het is wel een irritant probleem

Nee dus, met alle launchers... Jammer dat hij eigen launcher zo dramatisch is

[ Voor 27% gewijzigd door superiscch op 10-07-2025 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3R!K
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-09 08:22
3R!K schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 19:28:
Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid de launcher van Microsoft. Sinds een tijdje moet ik bijna elke dag toestemming geven. Ik heb de launcher al een keer opnieuw opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat. Iemand een idee wat te doen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lijkt opgelost met deze update: CPH2493_15.0.0.1101 (EX01V80P01)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Nieuwe update voor OxygenOS 15. Hopelijk is de statusbar-bug weg...

Edit: nee 🙄 maar statusbar komt precies nu wel terug als je naar homescreen gaat, echter als je via recent apps switcht dan verdwijnt die nog steeds

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NDADyZsa1PX43gPG4b7sg96rpdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8CRLD1dc3AVitVWFy7rOdFt4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door superiscch op 29-07-2025 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
superiscch schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 06:28:
Nieuwe update voor OxygenOS 15. Hopelijk is de statusbar-bug weg...

Edit: nee 🙄 maar statusbar komt precies nu wel terug als je naar homescreen gaat, echter als je via recent apps switcht dan verdwijnt die nog steeds

[Afbeelding]
Dat is een SOTA (Shell-OTA) update, niet de reguliere update. Kan je via Oxygen Updater ophalen of via 'release candidate' optie binnen de OTA-applicatie. ;) Probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:40:
[...]

Dat is een SOTA (Shell-OTA) update, niet de reguliere update. Kan je via Oxygen Updater ophalen of via 'release candidate' optie binnen de OTA-applicatie. ;) Probeer dat eens.
Nog nooit van gehoord 🙈 maar ik installeer de andere eens via de app 👍

Die lost bug wel op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
superiscch schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 15:59:
[...]

Nog nooit van gehoord 🙈 maar ik installeer de andere eens via de app 👍

Die lost bug wel op?
Geen idee, ik heb nog nooit last gehad van die bug. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superiscch
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:38:
[...]

Geen idee, ik heb nog nooit last gehad van die bug. :)
Ik kan bevestigen dat de bug weg is! 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielPharos
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 17:10
Klopt het dat The Phone Lab niet meer een geautoriseerd service center is? Ze staan nog wel op de OnePlus-website, maar mijn lokale vestiging zegt dat OnePlus een maand geleden het contract heeft opgezegd.

Ik heb een gebrickte CE3 die geflasht moet worden, maar verzendkosten + "je hebt het vast zelf gedaan, dus geen garantie" is mogelijk meer waard dan een nieuwe telefoon aanschafwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
DanielPharos schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 18:17:
Klopt het dat The Phone Lab niet meer een geautoriseerd service center is? Ze staan nog wel op de OnePlus-website, maar mijn lokale vestiging zegt dat OnePlus een maand geleden het contract heeft opgezegd.

Ik heb een gebrickte CE3 die geflasht moet worden, maar verzendkosten + "je hebt het vast zelf gedaan, dus geen garantie" is mogelijk meer waard dan een nieuwe telefoon aanschafwaarde.
Staat nog wel op ThePhoneLab site iig: https://thephonelab.nl/reparaties/oneplus-nord-ce-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielPharos
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 17:10
Inderdaad, en daarom dacht ik dus: ik doe hier even navraag of het klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:27
superiscch schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 17:15:
[...]

Ik kan bevestigen dat de bug weg is! 😁
Hier heb ik ook gewoon weer alles bovenin t scherm # blij mee
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste