Ik heb eigenlijk niets te klagen over de accuduur!!Anonymoussaurus schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:44:
Yep, paar uur geleden binnen gekregen. Draait stabiel, hopelijk is accuduur beter geworden.
Same here! Gaat met mijn gebruik wel 1,5 dag mee, gemiddeld gezien.Riziko schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:38:
[...]
Ik heb eigenlijk niets te klagen over de accuduur!!
Mooi, en welke settings gebruiken jullie?
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Niks geks, helderheid en verversingssnelheid gewoon volle bak aan.Anonymoussaurus schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:29:
Mooi, en welke settings gebruiken jullie?
As we speak rond dit tijdstip zit ik op 48%...
Gewoon normaal gebruik, bellen, browsen, appen incl voor het werk, muziek luisteren en klein beetje games spelen. Geen heavy user, gewoom normaal denk ik!
Hier het zelfde verhaal. Max helderheid, continue120 Hz verversing aan en verder veel browsen / appen / bellen. Zit wel groot deel van de dag op goede wifi, wellicht dat dit scheelt?Riziko schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:45:
[...]
Niks geks, helderheid en verversingssnelheid gewoon volle bak aan.
As we speak rond dit tijdstip zit ik op 48%...
Gewoon normaal gebruik, bellen, browsen, appen incl voor het werk, muziek luisteren en klein beetje games spelen. Geen heavy user, gewoom normaal denk ik!
Meeste apps ook niet beperkt qua achtergrondgebruik, alleen Outlook app omdat de Oneplus zelf aangaf dat die veel sluipverbruik had.
Black Friday komt eraan ( en is ook al deels bezig ), dus ideaal om een nieuwe smartphone aan te schaffen.
Ik gebruik een OnePlus Nord 1, maar deze begint kuren te krijgen.
Nu heeft de Nord 3 niet mijn voorkeur, omdat deze nóg groter is. Qua specificaties natuurlijk wel een mooie opvolger. Zijn er kopers geweest die ook de Motorola Edge 40 (neo) of Pixel 7a hebben overwogen, maar waarom dan toch voor de Nord 3 zijn gegaan?
Alle modellen hebben hun plus- en minpunten, waarbij voor mij geldt formaat ( Nord 3 ), beveiligings- en updatebeleid ( Motorola ) en de accu ( Pixel ). Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en koopredenen.
Nu heeft de Nord 3 niet mijn voorkeur, omdat deze nóg groter is. Qua specificaties natuurlijk wel een mooie opvolger. Zijn er kopers geweest die ook de Motorola Edge 40 (neo) of Pixel 7a hebben overwogen, maar waarom dan toch voor de Nord 3 zijn gegaan?
Alle modellen hebben hun plus- en minpunten, waarbij voor mij geldt formaat ( Nord 3 ), beveiligings- en updatebeleid ( Motorola ) en de accu ( Pixel ). Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en koopredenen.
Afgelopen woensdag heb ik de Nord 3 besteld met de Black Friday deal en extra korting die in de secret box zat. Scheelde toch weer 50 euro. Ik zag wel dat er nog coupons online te vinden zijn die nog werkt.StevenP89 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:52:
Black Friday komt eraan ( en is ook al deels bezig ), dus ideaal om een nieuwe smartphone aan te schaffen.
Nu kom ik van de de Nord 2 en wilde eigenlijk bij OnePlus blijven. Op mijn werk heb ik Samsung en die wil ik prive niet
Mijn eerste bevindingen zijn echt positief. Sneller, helder beeldscherm. Ja hij is inderdaad groter maar voor mij lijkt hij beter in de hand te liggen.
Ik heb ook interesse in de Nord 3 , ze staan momenteel aan 399 geprijsd in de webshops
2 weken terug stonden ze nog aan 439 euro
op de Oneplus site ook aan 399 euro en gratis bumper case, is deze stevig genoeg of best op ali iets kopen wat hier al gepasseerd is ?
2 weken terug stonden ze nog aan 439 euro
op de Oneplus site ook aan 399 euro en gratis bumper case, is deze stevig genoeg of best op ali iets kopen wat hier al gepasseerd is ?
die F5 is nu net 300... is het die 100 extra waard? of in jouw geval 50?rinusnl schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 16:13:
[...]
De doorslag voor mij was de Best Buy Guide van november..
Mijn eerste bevindingen zijn echt positief. Sneller, helder beeldscherm. Ja hij is inderdaad groter maar voor mij lijkt hij beter in de hand te liggen.
Hoe groter het scherm hoe beter
no comment
De Nord of F5?Martinus schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:53:
[...]
die F5 is nu net 300... is het die 100 extra waard? of in jouw geval 50?
Hoe groter het scherm hoe beter
Misschien een franchise aanbieding?
Maar er zit wat (kleine) verschil tussen deze twee.
Scherm, oplaadsnelheid, snelheid processor, camera en Android schil. Voor mij wel de extra centjes waard!
[ Voor 54% gewijzigd door rinusnl op 22-11-2023 14:11 ]
F5 was 300 bij amazon... blauw zelf 286.rinusnl schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:40:
[...]
De Nord of F5?
Misschien een franchise aanbieding?
Maar er zit wat (kleine) verschil tussen deze twee.
Scherm, oplaadsnelheid, snelheid processor, camera en Android schil. Voor mij wel de extra centjes waard!
no comment
Ik zag alleen de tweede hands voor deze prijs staan?Martinus schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:39:
[...]
F5 was 300 bij amazon... blauw zelf 286.
Toevallig heeft Tweakers de Nord 3 gereviewd.
review: Middenklasser met maatje meer - OnePlus Nord 3
Heb er ook een op het oog, maar de IP rating valt me wat tegen. Ik neem graag de telefoon mee de badkamer in als ik ga douchen. Ik ga hem niet onder de douche gebruiken, maar heb ik een probleem als de telefoon op dagelijkse basis een kwartier op de wastafel ligt in een vochtige badkamer?
Ik luister ook vaak podcasts tijdens het douchen op de telefoon en dan ligt hij ook op de wastafel. Tot op heden nergens last van. Ik denk dat ze daar wel tegen kunnen!boostie schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 22:51:
Heb er ook een op het oog, maar de IP rating valt me wat tegen. Ik neem graag de telefoon mee de badkamer in als ik ga douchen. Ik ga hem niet onder de douche gebruiken, maar heb ik een probleem als de telefoon op dagelijkse basis een kwartier op de wastafel ligt in een vochtige badkamer?
Toestel is inmiddels binnen en de eerste indruk is goed. Is het mogelijk om de rode cijfers naar wit te veranderen op het start- en vergrendelscherm en AOD?
Ter illustratie:
Ter illustratie:
:strip_exif()/f/image/DhgKKpZK7gyjUa0p5Imp5zPw.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 56% gewijzigd door boostie op 28-11-2023 17:23 ]
Naar mijn weten is dat (met de huidige software versie) niet nodig.boostie schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 17:22:
Toestel is inmiddels binnen en de eerste indruk is goed. Is het mogelijk om de rode cijfers naar wit te veranderen op het start- en vergrendelscherm en AOD?
Ter illustratie:
[Afbeelding]
Die rode 1 is natuurlijk illustratief voor "ONE" plus!!
Het OS maakt elke 1 rood, of je dat kan uitzetten... Geen idee!
Het OS maakt elke 1 rood, of je dat kan uitzetten... Geen idee!
OnePlus heeft de stabiele versie van OxygenOS 14 aangekondigd! EU volgt later: https://community.oneplus.com/thread/1480594007506550789
Komt het toestel eigenlijk uit de doos met een screenprotector? Het lijkt zo, maar wil niet pulken als het niet zo is..
Weet iemand of je uit kan zetten dat inkomende notificaties (bijv mail, whatsapp etc) als het scherm uitstaat even 2-3 seconden tonen?
De setting Scherm activeren bij meldingen staat uit, maar als er een notificatie binnenkomt zie je die toch heel even in een verder zwart blijven scherm. Ik heb het liefst gewoon zoals op mn vorige Nord dat als het scherm uitstaat, en die Scherm activeren bij meldingen setting uit staat, er helemaal niks gebeurd en het scherm gewoon volledig uitblijft (en de notificaties dan te zien zijn de volgende keer als ik het vergrendelscherm open).
De setting Scherm activeren bij meldingen staat uit, maar als er een notificatie binnenkomt zie je die toch heel even in een verder zwart blijven scherm. Ik heb het liefst gewoon zoals op mn vorige Nord dat als het scherm uitstaat, en die Scherm activeren bij meldingen setting uit staat, er helemaal niks gebeurd en het scherm gewoon volledig uitblijft (en de notificaties dan te zien zijn de volgende keer als ik het vergrendelscherm open).
[ Voor 33% gewijzigd door Het Vosje op 08-12-2023 14:49 ]
De Oneplus Nord 3 wordt geleverd met een screenprotector op het scherm.boostie schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 14:09:
Komt het toestel eigenlijk uit de doos met een screenprotector? Het lijkt zo, maar wil niet pulken als het niet zo is..
Nog wat interessante veranderingen?Anonymoussaurus schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:26:
OnePlus heeft de stabiele versie van OxygenOS 14 aangekondigd! EU volgt later: https://community.oneplus.com/thread/1480594007506550789
Staat toch in de changelog?
Bij mij nog niet via instellingen, maar we hebben 'm zojuist toegevoegd aan Oxygen Updater.
Hier komt ie nu ook binnen via de normale weg ben benieuwd
Nooit slim om hier nog even te komen kijken net voor je wilt gaan slapen... Android 14 aan het downloaden via oxygen updater. 😅
Edit:
Gelukkig wel eerst geslapen voor installatie 😁 op eerste zicht zie ik niet veel verschil. Ik hoop wel dat er meer apps gebruik gaan maken van het dynamic island je, zoals Spotify. Ik heb het zoals in het filmpje even getest met de klok, wel zonde dat deze dan niet mee aftelt.
Edit:
Gelukkig wel eerst geslapen voor installatie 😁 op eerste zicht zie ik niet veel verschil. Ik hoop wel dat er meer apps gebruik gaan maken van het dynamic island je, zoals Spotify. Ik heb het zoals in het filmpje even getest met de klok, wel zonde dat deze dan niet mee aftelt.
[ Voor 53% gewijzigd door superiscch op 26-12-2023 08:05 ]
De Nord 3 5g kunnen kopen voor 350 euro via mijn werk. Had voorheen een OnePlus 7.
Best tevreden tot nu toe. Net android 13.1 binnengekregen ... ik lees dat hier ook een 14 aan komt? Laat maar komen dan :-)
Best tevreden tot nu toe. Net android 13.1 binnengekregen ... ik lees dat hier ook een 14 aan komt? Laat maar komen dan :-)
Gister ontvangen, beide versie 14, android en oxygenosSideShow schreef op woensdag 27 december 2023 @ 21:10:
De Nord 3 5g kunnen kopen voor 350 euro via mijn werk. Had voorheen een OnePlus 7.
no comment
De mijne op black Friday gekocht voor €379,- bij een Nederlandse webwinkel.
Als ik naar online radio luister valt na ongeveer 3 minuten het geluid weg,op mijn 5T bleef dit gewoon doorgaan zoals het hoort.iemand enig idee hoe dit kan?
Na de update naar Android 14 gingen mijn cijfer toetsen van de vergrendeling van donker naar transparant.is dit weer terug te zetten?
Als ik naar online radio luister valt na ongeveer 3 minuten het geluid weg,op mijn 5T bleef dit gewoon doorgaan zoals het hoort.iemand enig idee hoe dit kan?
Na de update naar Android 14 gingen mijn cijfer toetsen van de vergrendeling van donker naar transparant.is dit weer terug te zetten?
Ik heb een heel gek dingetje, en weet ook niet hoe ik het kan reproduceren of erop kan Googelen:
Soms heb ik dat geluid van video's (of de microfoon überhaupt) niet wordt opgenomen. Zoals afgelopen nacht: een paar vuurwerkvideo's hebben wel geluid en andere weer niet... Super frustrerend. Heb dit overigens al sinds het begin. Lijkt geen hardware-issue te zijn, want hij doet het bijna altijd, en met belletjes ook sowieso altijd. Lijkt wel alleen met de camera-applicatie te gebeuren en met de Recorder app o.i.d. Heb het idee dat het lijkt te gebeuren als ik de camera start vanaf lockscreen of zo.
Jullie een idee?
Soms heb ik dat geluid van video's (of de microfoon überhaupt) niet wordt opgenomen. Zoals afgelopen nacht: een paar vuurwerkvideo's hebben wel geluid en andere weer niet... Super frustrerend. Heb dit overigens al sinds het begin. Lijkt geen hardware-issue te zijn, want hij doet het bijna altijd, en met belletjes ook sowieso altijd. Lijkt wel alleen met de camera-applicatie te gebeuren en met de Recorder app o.i.d. Heb het idee dat het lijkt te gebeuren als ik de camera start vanaf lockscreen of zo.
Jullie een idee?
Met Android 13 kreeg ik geen animatie te zien als ik de oplader aansloot op de Nord 3 alleen een geluid.
Toen ik laatst naar Android 14 flashed was er een animatie te zien als ik de oplader aansloot met de accu % en voc en iets met super laden dit was een paar seconden in beeld deze animatie, ik heb nu de Nord 3 naar fabrieksinstellingen terug gezet en nu is die animatie er niet meer alleen nog een geluid, ik kan nergens vinden hoe ik die animatie weer terug krijg. Iemand een idee?
Toen ik laatst naar Android 14 flashed was er een animatie te zien als ik de oplader aansloot met de accu % en voc en iets met super laden dit was een paar seconden in beeld deze animatie, ik heb nu de Nord 3 naar fabrieksinstellingen terug gezet en nu is die animatie er niet meer alleen nog een geluid, ik kan nergens vinden hoe ik die animatie weer terug krijg. Iemand een idee?
Gebruik je wel steeds de originele lader + originele rode kabel?Erwin08 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:44:
Met Android 13 kreeg ik geen animatie te zien als ik de oplader aansloot op de Nord 3 alleen een geluid.
Ik gebruik de originele lader plus rode kabel.Riziko schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:52:
[...]
Gebruik je wel steeds de originele lader + originele rode kabel?
Zal nog een keer een fabrieksherstel doen, misschien kan ik er dan achter komen waar het mis gaat.
Een fabrieksherstel gedaan de wifi en google aangemeld aangekomen in het startscherm de oplader aangesloten en er was geen animatie te zien.
Ik heb de kabel aangesloten toen de telefoon op het vergrendelingsscherm stond dan komt de animatie wel in beeld en dan als ik de kabel aansluit als ik in het startscherm zit komt de animatie ook in beeld.
Waarom na een fabrieksherstel er geen animatie komt in het startscherm is mij nog onduidelijk.
[ Voor 60% gewijzigd door Erwin08 op 03-01-2024 16:18 ]
De laad animatie hoort normaal gesproken toch alleen op het vergrendelscherm zichtbaar te zijn?
Ik ben namelijk niet anders gewend want dit was op de Nord en de 9 Pro ook het geval.
Ik ben namelijk niet anders gewend want dit was op de Nord en de 9 Pro ook het geval.
Ik heb dit probleem nog steeds (nu op Android 14) en erger me er dood aan. Ik luisterde elke dag podcasts of muziek in de auto, maar het kan nog steeds niet. Vandaag viel alweer 4x de verbinding weg in een paar minuten en toen gaf ik maar op, omdat het te gevaarlijk is. Kan dus ook niet geluid van routeplanner aan doen.Kyhfin schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:55:
Ik heb de camera nog weinig gebruikt (telefoon na mijn vakantie ontvangen)
Ik heb wel probleem dat de telefoon steeds verbinding verbreekt met de autoradio via Bluetooth als ik luister naar Spotify. Dit heb ik de bijna 3 jaar nooit gehad met de OnePlus Nord. Zeer storend is het. Ik hoop dat met software wordt opgelost en niet dat het kapot is (maar dat lijkt me niet)
Ik krijg wel een beetje spijt van de Nord 3. Ik vind het zeer storend. Als iemand tip heeft of welke setting in ontwikkelaarsoptie ik kan proberen dan hoor ik het graag...
(verkeerd topic)
[ Voor 94% gewijzigd door Gotez op 04-01-2024 10:19 ]
De laad animatie is ook te zien in het startscherm, na de upgrade naar Android 14 was de laad animatie bij mij ook in het startscherm, maar na een fabrieksherstel was de laad animatie niet meer in het startscherm.Bull schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:17:
De laad animatie hoort normaal gesproken toch alleen op het vergrendelscherm zichtbaar te zijn?
Om de laad animatie ook te zien in het startscherm kun je het onderstaande proberen.
Ik heb de oplader aangesloten toen de Nord3 in het vergrendelingsscherm stond toen kwam de animatie er wel toen de oplader weer verwijderd en weer aangesloten toen de Nord3 in het startscherm was en toen kwam ook daar de animatie weer terug.
[ Voor 5% gewijzigd door Erwin08 op 04-01-2024 11:53 ]
Je kunt bij de ontwikkelaarsopties de Bluetooth AVRCP-versie aanpassen. Soms is er een versie die wel stabiel blijft. Als dit niet werkt kun je de optie Bluetooth A2DP-hardware-offload disable proberen aan te zetten. Ook kun je nog proberen de Bluetooth-audiocodec te veranderen.Kyhfin schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:43:
[...]
Ik heb dit probleem nog steeds (nu op Android 14) en erger me er dood aan. Ik luisterde elke dag podcasts of muziek in de auto, maar het kan nog steeds niet. Vandaag viel alweer 4x de verbinding weg in een paar minuten en toen gaf ik maar op, omdat het te gevaarlijk is. Kan dus ook niet geluid van routeplanner aan doen.
Ik krijg wel een beetje spijt van de Nord 3. Ik vind het zeer storend. Als iemand tip heeft of welke setting in ontwikkelaarsoptie ik kan proberen dan hoor ik het graag...
Bedankt. Die dingen ga ik aankomende tijd proberen.RepareerDroid schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:47:
[...]
Je kunt bij de ontwikkelaarsopties de Bluetooth AVRCP-versie aanpassen. Soms is er een versie die wel stabiel blijft. Als dit niet werkt kun je de optie Bluetooth A2DP-hardware-offload disable proberen aan te zetten. Ook kun je nog proberen de Bluetooth-audiocodec te veranderen.
Hoi,
Ik heb de Oneplus nord 3 aangekocht gezien de goede prijs/kwaliteit. Ik had verwacht dat daar ook een backcover bij zou zijn zoals bij alle unboxing videos. Nu merk ik dat er niets in de verpakking zat? Is dit normaal of heb ik een batch waarbij ze de extra backcover zijn vergeten?
Ik heb de Oneplus nord 3 aangekocht gezien de goede prijs/kwaliteit. Ik had verwacht dat daar ook een backcover bij zou zijn zoals bij alle unboxing videos. Nu merk ik dat er niets in de verpakking zat? Is dit normaal of heb ik een batch waarbij ze de extra backcover zijn vergeten?
Zit geen backcover/case bij!Antigo schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:33:
Hoi,
Weet er iemand als je die pil in de statusbar kan uitschakelen? Ik vind het precies niet..
Ik ben er geen fan van, staat verkeerd want nu zie je niks van icoontjes van meldingen enzo 🙈
Ik ben er geen fan van, staat verkeerd want nu zie je niks van icoontjes van meldingen enzo 🙈
Ik heb nog steeds geen Android 14.
Gaat die uitrol zo langzaam?
Wil liever niet updaten via oxygen updater.
Ook de beveiligings versie is nog van 5 oktober 2023.
Moet ik iets anders instellen? Update staat op automatisch.
vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,3850 kw zonnepanelen
Nope. Het is Oxygen Updater of wachten.berrieberrie schreef op zondag 21 januari 2024 @ 19:35:
Ik heb nog steeds geen Android 14.
OnePlus heeft OxygenOS 14.0.0.201 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1514596632857935876
OnePlus heeft OxygenOS 14.0.0.300 aangekondigd en staat ook al in Oxygen Updater: https://community.oneplus.com/thread/1521127050243473413
Ik hoor nogal wat klachten over batterij drains bij de update naar 14.
Hebben jullie daar ook last van?
vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,3850 kw zonnepanelen
In mijn ervaring is het sinds de update naar Android 14 juist beter geworden dan met 13.berrieberrie schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 10:52:
Ik hoor nogal wat klachten over batterij drains bij de update naar 14.
Ik heb dit geprobeerd, maar helaas mocht het niet baten. Ook de update naar Android 14 niet. Hij verliest denk ik om de 30 seconden ongeveer verbinding. Staat continu op het scherm van de auto. Ik word er echt gek van en kan dus nooit muziek luisteren of zelfs navigatiegeluid aanzetten.RepareerDroid schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:47:
[...]
Je kunt bij de ontwikkelaarsopties de Bluetooth AVRCP-versie aanpassen. Soms is er een versie die wel stabiel blijft. Als dit niet werkt kun je de optie Bluetooth A2DP-hardware-offload disable proberen aan te zetten. Ook kun je nog proberen de Bluetooth-audiocodec te veranderen.
Daarnaast, sinds de update naar Android 14 krijg ik zelfs niet meer Firefox bijv. naar 120 Hz. Via Setedit kon je het wijzigingen, maar het is helaas aangepast in de rechten. Ik begin zo langzamerhand wel beetje te balen van deze mobiel. Ik heb hem nu sinds vorig jaar zomer en elke dag in de auto denk ik kon ik maar muziek luisteren als er weer eens (continu) reclame op is op de radio.
Je kan toch per app gewoon 120Hz forceren? Dat werkt bij alle appsKyhfin schreef op maandag 12 februari 2024 @ 18:20:
Daarnaast, sinds de update naar Android 14 krijg ik zelfs niet meer Firefox bijv. naar 120 Hz. Via Setedit kon je het wijzigingen, maar het is helaas aangepast in de rechten. Ik begin zo langzamerhand wel beetje te balen van deze mobiel. Ik heb hem nu sinds vorig jaar zomer en elke dag in de auto denk ik kon ik maar muziek luisteren als er weer eens (continu) reclame op is op de radio.
Dat werkt bij mij niet en bij veel meer anderen niet. Firefox staat gewoon op 120 Hz, maar als ik scroll kan je direct zien dat het 60 Hz is. Ook testufo.com geeft het wel aan. Met Setedit werkte het wel. Ik heb net gezocht, maar er zijn heel veel topics dat mensen met Android 14 en Oneplus of Poco phones e.d. dit niet meer kunnen aanpassen.Anonymoussaurus schreef op maandag 12 februari 2024 @ 18:29:
[...]
Je kan toch per app gewoon 120Hz forceren? Dat werkt bij alle apps
Dit is meer jammer van de functionaliteit en teruggang in de tijd (zelfs mijn Oneplus Nord had 90 Hz). Dat van bluetooth niet werkend in de auto kan ik me veel meer aan ergeren. Zit ik nu al mee sinds vorig jaar zomer (toen ik de telefoon had).
Ik heb Oneplus al benaderd een tijd geleden, maar nog niets gehoord.
Heel gaar hoor. Heb dit nog met geen enkele app gemerkt en ik heb ook een Nord 3. Ik gebruik wel Chrome, maar die staat bij mij dus op 120Hz geforceerd. Gekeken bij instellingen -> weergave en helderheid -> Vernieuwingsfrequentie van scherm -> app-specifieke vernieuwingsfrequentie?Kyhfin schreef op maandag 12 februari 2024 @ 18:53:
[...]
Dat werkt bij mij niet en bij veel meer anderen niet. Firefox staat gewoon op 120 Hz, maar als ik scroll kan je direct zien dat het 60 Hz is. Ook testufo.com geeft het wel aan. Met Setedit werkte het wel. Ik heb net gezocht, maar er zijn heel veel topics dat mensen met Android 14 en Oneplus of Poco phones e.d. dit niet meer kunnen aanpassen.
Dit is meer jammer van de functionaliteit en teruggang in de tijd (zelfs mijn Oneplus Nord had 90 Hz). Dat van bluetooth niet werkend in de auto kan ik me veel meer aan ergeren. Zit ik nu al mee sinds vorig jaar zomer (toen ik de telefoon had).
Ik heb Oneplus al benaderd een tijd geleden, maar nog niets gehoord.
Vraagje... Ik heb een zeer irritante bug op WhatsApp en ik wil weten of het gerelateerd is aan OxygenOS of WhatsApp. Sinds Android 14 ontvang ik bij berichten geen icoontje meer bovenaan in de statusbalk. Ik draai de laatste WhatsApp stable (2.24.3.81). Zou al beschikbaar moeten zijn via de Play Store.
Nu ben ik erachter gekomen dat ik 't zo kan reproduceren: WhatsApp -> instellingen -> meldingen -> zet meldingsgeluid op stil.
Je zult zien dat je geen badge/icoontje meer ziet bovenaan als iemand je een bericht stuurt. Zodra ik een beltoon voor berichten instel doet 'ie het wel weer.
Kan iemand dit reproduceren? Dan kan ik 't namelijk door WhatsApp devs (als het aan WhatsApp ligt) laten fixen (door WhatsAppBetaInfo als middle-man
).
Nu ben ik erachter gekomen dat ik 't zo kan reproduceren: WhatsApp -> instellingen -> meldingen -> zet meldingsgeluid op stil.
Je zult zien dat je geen badge/icoontje meer ziet bovenaan als iemand je een bericht stuurt. Zodra ik een beltoon voor berichten instel doet 'ie het wel weer.
Kan iemand dit reproduceren? Dan kan ik 't namelijk door WhatsApp devs (als het aan WhatsApp ligt) laten fixen (door WhatsAppBetaInfo als middle-man
[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 16-02-2024 09:07 ]
Ik kreeg net een berichtje van iemand in whatsapp en het whatsapp logo kwam boven aan inbeeld op de Nord 3 en ook een rechthoekig vlak met wat persoon mij schrijft dit vlak gaat weer weg ook is er een geluid te horen als het bericht wordt ontvangen. Bij mij werkt het zoals het hoort te werken heb ook versie 2.24.3.81.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:00:
Vraagje... Ik heb een zeer irritante bug op WhatsApp en ik wil weten of het gerelateerd is aan OxygenOS of WhatsApp. Sinds Android 14 ontvang ik bij berichten geen icoontje meer bovenaan in de statusbalk. Ik draai de laatste WhatsApp stable (2.24.3.81). Zou al beschikbaar moeten zijn via de Play Store.
Kan iemand dit reproduceren? Dan kan ik 't namelijk door WhatsApp devs (als het aan WhatsApp ligt) laten fixen (door WhatsAppBetaInfo als middle-man).
De bug is er dus alleen als je meldingsgeluid op stil zet, ik zal dit eens uit zetten en testen.
[ Voor 10% gewijzigd door Erwin08 op 17-02-2024 11:45 ]
Ik heb het gefikst (vraag me niet hoe), maar hier even een copy-pasta in het Engels (heb ik eerder in de WABetaInfo Discord gedeeld, maar heb geen zin om het te vertalen):
I somehow 'fixed' the notification bug, but idk what causes it. Initially, when I set notification sound on default and I sent a test message, the badge appears. However, when I go back into notification settings, the notification sound setting reverted to 'silent' lol. No idea how. So now I resetted my notification settings (via 3 dot menu) and now it works how it should. Maybe related to 'notification colour' or something? Very weird, but it works as how I want it now (which is receiving a badge but not wanting notification sounds).
Ik heb het meldingsgeluid op stil gezet en bij een bericht dat binnen komt, komt er dan alleen een rood puntje bij het whatsapp icoontje te staan.
Dus niks bovenaan in de statusbalk, toch?Erwin08 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 13:06:
Ik heb het meldingsgeluid op stil gezet en bij een bericht dat binnen komt, komt er dan alleen een rood puntje bij het whatsapp icoontje te staan.
Klopt, niks in de statusbalk.Anonymoussaurus schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 13:08:
[...]
Dus niks bovenaan in de statusbalk, toch?
Sinds de update naar Android 14 heb ik een probleem met het omschakelen van een open app (full screen) of het startscherm naar het 'recents' scherm. Wanneer ik op de recents button tik krijg ik soms een zwart, helemaal leeg scherm (dus ook zonder de achtergrond afbeelding). Als ik dan met de back button terug ga naar de geopende app (of startscherm) is alles weer correct in beeld.
Als ik dan opnieuw op de recents button tik krijg wel weer het normale recents scherm met daarin alle recent geopende apps.
Hebben andere Nord 3 gebruikers hier ook last van? En weet iemand de oorzaak of heeft een oplossing?
BTW: het scherm is zwart omdat ik in de donkere modus werk.
Als ik dan opnieuw op de recents button tik krijg wel weer het normale recents scherm met daarin alle recent geopende apps.
Hebben andere Nord 3 gebruikers hier ook last van? En weet iemand de oorzaak of heeft een oplossing?
BTW: het scherm is zwart omdat ik in de donkere modus werk.
[ Voor 3% gewijzigd door klipperx op 29-02-2024 14:38 ]
OnePlus heeft OxygenOS 14.0.0.500 aangekondigd.
https://community.oneplus.com/thread/1542156775715766273
Net ontvangen via de gewone updates 👍Erwin08 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 13:48:
OnePlus heeft OxygenOS 14.0.0.500 aangekondigd.
Edit: ik krijg wel constant deze melding nu 🙄
:strip_exif()/f/image/JIRvFWhL3ypan13mdGvpbhl9.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 44% gewijzigd door superiscch op 07-03-2024 22:40 ]
Krijg ook de systeemupdate melding.superiscch schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:27:
[...]
Net ontvangen via de gewone updates 👍
Edit: ik krijg wel constant deze melding nu 🙄
[Afbeelding]
Zijn er meer die deze 'stopmelding' krijgen?
Ik wacht liever ff met deze update totdat ik weet of dit een incidenteel danwel structureel probleem is.
Ja ik wilde 't hier ook melden. Dacht dat het ermee te maken had dat ik m'n telefoon standaard debloated heb. Jij hebt het ook over dat Systeemstartprogramma? Naja, niet echt een probleem denk ik vooralsnog.klipperx schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 23:10:
[...]
Krijg ook de systeemupdate melding.
Zijn er meer die deze 'stopmelding' krijgen?
Ik wacht liever ff met deze update totdat ik weet of dit een incidenteel danwel structureel probleem is.
Hebben jullie ook 't idee dat alles veel sneller is? Browsen gaat ook een stuk sneller.
Heb de update toch maar geïnstaleerd. Heb geen enkele foutmelding gekregen. Dus nu uitzoeken wat de verbeteringen zijn.
Ik krijg het altijd als ik tussen de apps wil switchen met de swipe beweging
[ Voor 69% gewijzigd door superiscch op 08-03-2024 06:51 ]
Als je de update nog niet geïnstalleerd had, hoe kom je dan aan die foutmelding?klipperx schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 02:10:
Heb de update toch maar geïnstaleerd. Heb geen enkele foutmelding gekregen. Dus nu uitzoeken wat de verbeteringen zijn.
Ik ook inderdaad. Voornamelijk als ik het 'Recents' menu open en dan te snel op een andere app druk. Gebruik jij ook een custom launcher? Ik gebruik namelijk Nova.superiscch schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 06:50:
Ik krijg het altijd als ik tussen de apps wil switchen met de swipe beweging
Jep, zelfde moment en inderdaad met Nova launcherAnonymoussaurus schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:34:
[...]
Ik ook inderdaad. Voornamelijk als ik het 'Recents' menu open en dan te snel op een andere app druk. Gebruik jij ook een custom launcher? Ik gebruik namelijk Nova.
Ik had die foutmelding van de poster voor mij en wilde er achter komen of er meer mensen deze melding kregen.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:34:
Als je de update nog niet geïnstalleerd had, hoe kom je dan aan die foutmelding?
Wat betreft die 'recents bug: ik gebruik inderdaad ook Nova launcher.[...]
Ik ook inderdaad. Voornamelijk als ik het 'Recents' menu open en dan te snel op een andere app druk. Gebruik jij ook een custom launcher? Ik gebruik namelijk Nova.
Ik heb het even geprobeerd met standaard launcher en dan nog liever af en toe de foutmelding met Nova 😅
Hopelijk komt er snel een oplossing
Hopelijk komt er snel een oplossing
Zoek maar eens op Android 14 en Nova launcher. Blijkt dat in Android 14 iets is gewijzigd waardoor third party launchers niet meer goed functioneren. Wat precies weet ik ook niet, maar er zijn al wel begreep ik bugreports ingedient bij Google.
Bij de eerste update naar Android 14 was het probleem er niet. Hopelijk weten ze wat ze moeten terug draaien dan 😅klipperx schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:35:
Zoek maar eens op Android 14 en Nova launcher. Blijkt dat in Android 14 iets is gewijzigd waardoor third party launchers niet meer goed functioneren. Wat precies weet ik ook niet, maar er zijn al wel begreep ik bugreports ingedient bij Google.
Al moet ik zeggen dat ik vandaag de foutmelding nog niet gezien heb 🤔
Edit: never mind 🤣
[ Voor 9% gewijzigd door superiscch op 15-03-2024 08:12 ]
Ik heb sinds ik deze telefoon heb (december 2023) al problemen met gebeld worden. Telefoon krijgt wel duidelijk een oproep binnen en de beltoon gaat af. Maar als ik vervolgens kijk is er geen enkele mogelijkheid om op te nemen. Probeer ik te bellen naar iemand terwijl ik gebeld wordt krijg ik een "call not sent" melding. Nadat de oproep is afgelopen krijg ik een melding van gemiste oproep. Dit probleem is zowel op android 13 als 14.
Zijn er andere mensen met een zelfde ervaring (en/of mogelijk oplossingen) ?
Zijn er andere mensen met een zelfde ervaring (en/of mogelijk oplossingen) ?
Werkt de SIM-kaart wel in een andere telefoon?
Hier een probleem dat inkomende gesprekken onmogelijk waren. Voor de beller werd de oproep direct gestopt. Ontvanger hoorde niks, geen ringtone of gemiste oproep.
Vliegtuigstand aan/uit helpt.
Probleem van de telefoon met de laatste update of van de provider?
Vliegtuigstand aan/uit helpt.
Probleem van de telefoon met de laatste update of van de provider?
Ik overweeg een OnePlus nord 3 aan te schaffen. Wat zijn de ervaringen met de camera kwaliteit? Ik hoor graag van jullie
Ik ben ook een Nord 3 aan het overwegen. Als ik de reviews lees zou die één van de beste camera's moeten hebben in deze prijsklasse.zuukie schreef op zondag 7 april 2024 @ 20:33:
Ik overweeg een OnePlus nord 3 aan te schaffen. Wat zijn de ervaringen met de camera kwaliteit? Ik hoor graag van jullie
De andere optie die ik overweeg is de Motorola G84. Maar ik heb geen idee hoe goed de camera daarvan is.
Is er iemand die ervaring heeft met de kwaliteit van de camera indien er wat beweging is op de foto (bijv spelende kinderen?).
Op mij huidige Moto G7 Plus is dat het enige waar ik over te klagen heb. Als er nog maar iemand durft ademen (bij wijze van spreken
Ik ben er niet kapot van, maar het is prima te doen. Zeker met GCam zijn de foto's wel echt mooi!
Heeft iemand een idee als hier van uit Google of Nova een oplossing komt? 🙈klipperx schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:35:
Met Microsoft launcher heb ik het probleem niet... Het moet dus aan Nova liggen?
Edit: het heeft anderhalve dag geduurd maar toch... 🙈🙈
Edit: het heeft anderhalve dag geduurd maar toch... 🙈🙈
[ Voor 28% gewijzigd door superiscch op 25-04-2024 08:42 ]
Dat Nova begint ook achter te lopen. Laatste stabiele versie komt uit 2022 en op Discord zie ik 1x per paar maanden een bèta uitkomen... En volgens mij is Nova Launcher ook overgenomen een tijd terug, maar we zien er niks van terug.
Het is een oude versie maar wel nog steeds pakken beter dan de standaard launcher spijtig genoeg. 🙈Anonymoussaurus schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:31:
Dat Nova begint ook achter te lopen. Laatste stabiele versie komt uit 2022 en op Discord zie ik 1x per paar maanden een bèta uitkomen... En volgens mij is Nova Launcher ook overgenomen een tijd terug, maar we zien er niks van terug.
Ik kreeg net de nieuwe OxygenOS 14.0.0.510 binnen.
:strip_exif()/f/image/S9Unn6fLfi82SJBImC4278c6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/S9Unn6fLfi82SJBImC4278c6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rNIiajwMNKpk8eZgD66qrvOH.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 109% gewijzigd door Erwin08 op 25-04-2024 16:48 ]
Ik ook via Oxygen Updater.
Ik kreeg een melding dat er een update beschikbaar was, ik gebruik de updater app niet.
Via de site van Oneplus geen melding hierover.
https://community.oneplus.com/user/1099451129328566328
Via de site van Oneplus geen melding hierover.
https://community.oneplus.com/user/1099451129328566328
[ Voor 28% gewijzigd door Erwin08 op 25-04-2024 18:08 ]
Hopelijk lost het de bug op van de customs launchers! 😅
Heeft iemand de update geïnstalleerd? Nog wat noemenswaardigs wat niet in de changelog staat?
Ik heb hem draaien en nog geen probleem met Nova maar ik wil niet te vroeg juichen 🤣🤣🤣Anonymoussaurus schreef op donderdag 25 april 2024 @ 20:39:
Heeft iemand de update geïnstalleerd? Nog wat noemenswaardigs wat niet in de changelog staat?
Probleem met Nova Launcher is inderdaad opgelost.
Zien jullie ook een nieuw icoon op jullie Always-on-Display? Lijkt op een 3 kwart glazen bol. Geen idee wat het is.
Zien jullie ook een nieuw icoon op jullie Always-on-Display? Lijkt op een 3 kwart glazen bol. Geen idee wat het is.
Ik gebruik geen AOD, dus kan je niet helpen.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 07:58:
Probleem met Nova Launcher is inderdaad opgelost.
Eén bug die ik nog steeds heb is als ik een app PiP laat spelen (dus klein zwevend schermpje) en ik vergoot hem weer dat de app gewoon afsluit. Ik merk het probleem op als ik het scherm verklein van uit de app zelf dus niet zoals met Youtube dat het automatisch gaat als je de app verkleint.
Vandaag kwam de melding dat er een nieuwe update was op de site van Oneplus voor de Nord 3.
https://community.oneplus.com/thread/1582731869898670084
https://community.oneplus.com/thread/1582731869898670084
Ik overweeg dit toestel voor mijn vrouw. Of kan ik beter voor de Samsung A55 oid gaan?
Ik zou persoonlijk nooit voor Samsung gaan. Teveel onnodige apps geïnstalleerd etc.
Buiten mijn persoonlijke mening (😜) Het ligt er echt aan wat uw vrouw met de telefoon doet. Bv voor gewoon gebruik, zou ik gewoon voor de goedkoopste gaan. Tegenwoordig is alles snel genoeg voor de basis gebruik. Wilt u vrouw meer doen, bv voor foto's, dan zou ik verder kijken dan Samsung en voor de Nord gaan.
Buiten mijn persoonlijke mening (😜) Het ligt er echt aan wat uw vrouw met de telefoon doet. Bv voor gewoon gebruik, zou ik gewoon voor de goedkoopste gaan. Tegenwoordig is alles snel genoeg voor de basis gebruik. Wilt u vrouw meer doen, bv voor foto's, dan zou ik verder kijken dan Samsung en voor de Nord gaan.
Sinds de laatste update haal ik geen 24 uur met mijn batterij meer. Is dit voor jullie ook een herkenbaar probleem?
Ook het probleem met Nova is bij mijn niet met deze update opgelost... 😡
Ook het probleem met Nova is bij mijn niet met deze update opgelost... 😡
Ik heb ook het idee dat sinds de laatste update de accu sneller leeg loopt. Vooral in stand by.