Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 163260

Link naar petitie MG om instellingen te kunnen opslaan:
https://www.mgevs.com/thr...ttings.13449/#post-250772

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Racemol schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 21:09:
[...]

Met OPD aan is er volgens mij geen regeneratie instelling meer. Die staat dan op "S" wat dat ook mag betekenen.
Bedoel ik niet. Je kunt drive mode kiezen los van OPD. Als je hem op custom zet dan kan je de reactie van gas, rem en stuur aanpassen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-04 08:06
Succes, zal niks uithalen denk ik :+

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:28
(jarig!)
Heinemancp schreef op zondag 24 december 2023 @ 07:38:
[...]

De melding bij mij was dat Tennant niet available was. Blijven proberen, na 10, 20, 30x is het gelukt.

Succes!'
Bij mij start de app helemaal niet op, ik krijg iets te zien en binnen 1 sec is de app weer gesloten. Ik denk dat de app crashed maar ik kan niet achterhalen waarom. Wellicht met Android versie 13 te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-05 13:52
Vaevictis_ schreef op woensdag 27 december 2023 @ 06:25:
[...]

Bij mij start de app helemaal niet op, ik krijg iets te zien en binnen 1 sec is de app weer gesloten. Ik denk dat de app crashed maar ik kan niet achterhalen waarom. Wellicht met Android versie 13 te maken?
Zou kunnen, maar ik heb android 14.
Al verwijderd en op nieuw geïnstalleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
(jarig!)
Heinemancp schreef op woensdag 27 december 2023 @ 08:29:
[...]

Zou kunnen, maar ik heb android 14.
Al verwijderd en op nieuw geïnstalleerd?
Uiteraard ik ben geen n00b. Maar versie 2.00 krijg ik wel werkend als ik root detectie omzeil. Met versie 2.0.1 werkt dat niet. Daarnaast bij 2.00 krijg na het inloggen een melding dat je moet updaten en daarna is de app niet meer te gebruiken. Zwaar irritant die matige software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterrrr
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20-05 13:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E40yrMEYB0NOrtvBYTm2Cc9r7IY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1K79hQp4AdkUqjX88fi52rwn.jpg?f=fotoalbum_large

Zie afbeelding. Bij het opladen heb je een optie: Max stroom. Bij mij staat die standaard op 6A en laad ik thuis met 9,8 kw. Wat gebeurt er als ik die op 8A of 16A zet of zelfs op max stroom? Kan ik dan met hogere snelheid laden? Of krijg ik dan problemen in de meterkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinge
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-04 09:18
dicksterrrr schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:43:
[Afbeelding]

Zie afbeelding. Bij het opladen heb je een optie: Max stroom. Bij mij staat die standaard op 6A en laad ik thuis met 9,8 kw. Wat gebeurt er als ik die op 8A of 16A zet of zelfs op max stroom? Kan ik dan met hogere snelheid laden? Of krijg ik dan problemen in de meterkast?
`
Ik neem aan dat jouw laadpaal ook is begrenst. In mijn laadpaal moet ik mijn hoofdzekering configureren (3x25A) en mijn max stroom per fase naar de lader (16A). Loadbalance in de laadpaas zorgt ervoor dat er nooit meer dan 3x25 door de hoofdzekering gaat. Als je laadpaal geen loadbalancer heeft kan het mis gaan als je de autol laad met 16 A en daarnaast nog je wasdroger, wasmachine, of vaatwasser, etc gelijktijdig gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvR1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:43
Uiteraard ik ben geen n00b. Maar versie 2.00 krijg ik wel werkend als ik root detectie omzeil. Met versie 2.0.1 werkt dat niet. Daarnaast bij 2.00 krijg na het inloggen een melding dat je moet updaten en daarna is de app niet meer te gebruiken. Zwaar irritant die matige software.
[/quote]

Versie 2.02 is er alweer.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AggrUVwnZpZ168DQ4mYBH-adk5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bn1lKRxfMReee2s7FwiMFjWs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
(jarig!)
RvR1 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:49:
[/quote]

Versie 2.02 is er alweer.[Afbeelding]
Hier nog niet in de playstore, zal morgen nog eens kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05 12:35
Storingsmeldingen krijg ik regelmatig, maar hij heeft me nog nooit laten staan, en hij mag blijven melden waar ie maar zin in heeft..... als ie maar gaat rijden :)

Vraag me enkel af waar ze die €1100 tot €1600 vandaan halen...... 7 jaar garantie...... waar ben je dan dat geld voor kwijt en wie hebben dat dan betaald :?

Het enige dat bij mij nog moet gebeuren is een knappe update voor de ACC, andere zaken zijn sinds de laatste update voor mij netjes opgelost, en als straks ook de ACC knap werkt is ie wat mij betreft perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
(jarig!)
meacount schreef op woensdag 27 december 2023 @ 11:07:
[...]

Storingsmeldingen krijg ik regelmatig, maar hij heeft me nog nooit laten staan, en hij mag blijven melden waar ie maar zin in heeft..... als ie maar gaat rijden :)

Vraag me enkel af waar ze die €1100 tot €1600 vandaan halen...... 7 jaar garantie...... waar ben je dan dat geld voor kwijt en wie hebben dat dan betaald :?

Het enige dat bij mij nog moet gebeuren is een knappe update voor de ACC, andere zaken zijn sinds de laatste update voor mij netjes opgelost, en als straks ook de ACC knap werkt is ie wat mij betreft perfect.
Heb expres nog geen update laten doen in de hoop dat de updates, kennis bij de dealer en het update proces sterk gaat verbeteren. Auto is van maart 2023 dus in plan dan een afspraak in. Hopelijk lukt het in 1x en kan ik er op wachten. Omdat er in Utrecht geen dealer zit moet ik naar Amsterdam of Amersfoort. Ik hoop voor die tijd nog hier te horen welke dealer het beste in de vingers heeft en welke versies van goed bevallen. Hope en pray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

meacount schreef op woensdag 27 december 2023 @ 11:07:
[...]

Het meest opmerkelijke is dat MG5 in de lijst van meest betrouwbare staat. En als er wat is wordt alles vergoed.
Wat ik begrijp is dat in de UK overmatige slijtage banden ( bv slechte uitlijning) en remmen na 1000 km niet meer onder de garantie vallen. Na 1000km kunnen je remschijven niet op zijn.
Verder een melding dat bobbels in de lak voor eigen rekening was (argument steenslag). Meer weet ik niet. Die lakproblemen hadden we hier trouwens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:02

-tom-562

Oliesjeik

Je moet tijdens een rit gewoon altijd ff een keer flink remmen. Dat voorkomt problemen aan de remmen (verroestte schijven/vastzittende klauwen) . Als je alleen maar als een ouwe opa gaat zitten one pedal driven, dan gebruik je de remmen zelf nauwelijks :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even praktische vraag: SEPP subsidie heeft een sluitingsdatum van 29-12 1200 uur.
Moet voor die datum de hele aanvraag rond zijn? Of heeft het betrekking op iets anders zoals datum aanvraag, eerste goedkeuring, tenaamstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Anoniem: 163260 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:43:
Even praktische vraag: SEPP subsidie heeft een sluitingsdatum van 29-12 1200 uur.
Moet voor die datum de hele aanvraag rond zijn? Of heeft het betrekking op iets anders zoals datum aanvraag, eerste goedkeuring, tenaamstelling?
Ik neem aan datum aanvraag/goedkeuring? Ik heb mijn (voorlopige) aanvraag ingediend, en die is goedgekeurd. Zodra de auto op naam staat kan ik de aanvraag afronden.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:25
Heb expres nog geen update laten doen in de hoop dat de updates, kennis bij de dealer en het update proces sterk gaat verbeteren. Auto is van maart 2023 dus in plan dan een afspraak in. Hopelijk lukt het in 1x en kan ik er op wachten. Omdat er in Utrecht geen dealer zit moet ik naar Amsterdam of Amersfoort. Ik hoop voor die tijd nog hier te horen welke dealer het beste in de vingers heeft en welke versies van goed bevallen. Hope en pray.
Hier het zelfde! Onze MG4 is van April en als ik niet 100% het gevoel heb dat de updates meer goed dan kwaad doen dan laat ik niets doen, nu weet ik wat ik heb en ik ben er tevreden mee. Belangrijk is de auto even 1 minuut goed alle systemen laten booten tot de wagen zelf zegt: "Please turn off Lane keep Assist!" daarna werkt de wagen bij ons 99,9% van de gevallen goed! :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ZY_NOGcT_dnAT8cxjEUwDWnb6Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4RC0kvCIdDZ2aeYPJfwxXbtU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Paul van Druten op 27-12-2023 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-tom-562 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:58:
[...]

Ik neem aan datum aanvraag/goedkeuring? Ik heb mijn (voorlopige) aanvraag ingediend, en die is goedgekeurd. Zodra de auto op naam staat kan ik de aanvraag afronden.
Net nog gekeken maar het is maar wat je met indienen bedoelt. De eerste aanvraag die leidt tot goedkeuring, of ook nog de koppeling aan het kenteken.
Dat laatste heb ik zojuist gedaan dus dat is in ieder geval op tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163260 schreef op maandag 25 december 2023 @ 12:26:
[...]

Goeie vraag. Durf ik niet te zeggen. Ik heb de auto nog niet dus ik het niet controleren
Je kunt het versienummer van het infotainmentsysteem wel zien. Maar dat hoeft niks te zeggen over de kaarten. In Engeland rijd men nog op q2 2022 kaarten zo te zien.
Er is een soort installateursmenu. Wellicht dat het daar wel te vinden is.
Je kunt in het navi instellingen menu de versie van de kaart zien. De kaartversie van mijn MG4 (net nieuw binnen) is q3 2022. Maar ik heb de 2023q1 update al gedownload.

Edit: De download van q1 2023 bevat dezelfde kaarten als er nu op zitten:versie is 22Q2 202208040318

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 163260 op 27-12-2023 19:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jony23
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:31
Heb een MG4 Lux modeljaar 22. Op zich werkt alles redelijk goed en heb weinig last van storingen.
Heb echter meermaals, zowel in de zomer als in de winter, meegemaakt dat de warmtepomp niet ging werken. Dus of geen koeling of geen verwarming. Op zich is het auto afsluiten, paar minuten wachten, weer instappen en systeem start weer normaal op. Alles werkt dan weer.
Ben huiverig voor de updates, maar had er teveel last van de laatste tijd.
Binnenkort krijg ik de update van het klimaatsysteem. Ik hoop dat de rest goed blijft werken. Als de update gedaan is post ik het resultaat wel weer.

Afgelopen week heb ik wat kilometers gemaakt en de updates getest.

Het klimaatsysteem is niet uitgevallen. Voorheen kwam dit ook niet iedere week voor, dus ik blijf het volgen. Visueel is de klimaatdisplay niet gewijzigd. De knopjes zijn nog steeds klein, maar de respons van het scherm lijkt beter.

De LKA heb ik niet uitgezet. Vooraf deed ik dit wél. Je merkt wel dat de LKA werkt, maar nu een stuk subtieler. Tijdens wegwerkzaamheden op de Autobahn kreeg ik echter stevige stuurcorrecties. Systeem is dus duidelijk volwassener, maar nog niet uitgerijpt.

De sensoren van de stalen wintervelgen zijn gekloond. In de display zie ik nu ook de waarden.
De velgen worden echter vervangen. Vorige maand bij Euromaster laten balanceren. Men gaf mij het advies terug naar de dealer te gaan, daar de velgen krom waren. VM bevestigde dat meer klanten dit probleem hadden. Oorzaak in het fabricageproces in China.

Achterruitenwisser: ik heb een lux22 zonder wisser achterop. Op mijn trip on Duitsland heb ik geregeld een bak water over me gehad. Snelheid soms zo rond de 60 (echt slecht weer) tot 120. In alle gevallen was mijn achterruit droog.

Ondanks de software probleempjes toch nog steeds heel tevreden met de MG4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jony23
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:31
https://news.mgmotor.eu/n...-brandstore-in-den-bosch/

Moest telkens naar MG Nijmegen. Daar uitstekend geholpen, maar Den Bosch is dichtbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

nietnormaal schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 22:34:
[...]

Dit had ik ook. Naar Amsterdam geweest, stuur stond minder scheef, maar nog steeds scheef. Trillen was iets minder, maar niet helemaal weg. Toen naar Tiel, daar hadden ze de wielen wel goed gebalanceerd, maar stuur konden ze niet uitlijnen want de MG4 stond niet in de uitlijnmachine. Op hun aanraden naar MG Nijmegen, daar stond de MG4 ook niet in de uitlijnmachine, maar zij waren slim genoeg om de instellingen van internet te halen. Stuur staat nu recht en trilt niet meer.

Ik vind wel dat je de weg heel goed "voelt" in het stuur, misschien heeft dat te maken met het krakende stuurhuis of hebben meer mensen dit en is dat normaal?
Ik had de mannen in Nijmegen er nog zo opgewezen: let op dat het stuur recht staat. Toen de auto de show room ingereden werd ( ze waren er net mee klaar o.a. extra tectileerbeurt) leek het al dat de wielen rechtstonden maar het stuur niet. Nu weet je het nooit precies als hij zo stil wordt gezet, maar op de A15 merkte ik het al vrij snel. Niet recht dus.
En dan komt de trilling in het stuur erbij. Tot 80kmh nog vaag, maar vanaf 80 werd de vibratie in het stuur goed voelbaar. Boven de 100kmh is er een duidelijke roffel te horen.

Op de 64kwh luxury waarmee ik had getest was het prima voor elkaar. Maar ook deze extended op 18 inch vraagt extra stelwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel_0912
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:16
Een tiental dagen geleden bij Van Mossel MG in Antwerpen mijn MG4 opgehaald, Luxury versie in Diamond Red kleur. Kras in het dashboard bovenaan even laten noteren bij aflevering. Dit ging doorgestuurd worden naar de invoerder en waarschijnlijk vervangen worden. Bij het rijden viel me op dat het stuur lichtjes naar links staat. Aantal dagen geleden hiervoor naar Van Mossel gebeld, hier werd me meegedeeld dat ik hiervoor niet meer bij de verkoopafdeling moet zijn maar direct bij de werkplaats. Werkplaats gecontacteerd en een afspraak gekregen om de wagen uit te lijnen over 3tal weken.
De auto rijdt verder lekker en relaxt. LKA was in mijn vorige erger. Wat me echt stoort is het knipperende snelheidsherkenning systeem, vooral 's avonds. Bij de laatste update zou die volledig uitgezet kunnen worden.
Muziek via USB of Bluetooth afspelen is echt rot. USB onthoudt zijn nummer wel maar gaat altijd terug naar de Play All muziek optie na een herstart. Bluetooth durft soms geen geluid te geven, dan moet ik eerst na de radio optie om geluid te krijgen om dan terug naar BT te gaan. Toen ik gebeld heb met de verkoper ivm de uitlijning zei de verkoper dat ik BT problemen ter plaatse moet kunnen aantonen anders doet men geen update en ligt dit aan mijn toestel. 🙄 Hopelijk heb ik Van Mossel op de jaarlijkse onderhoudsbeurt na verder niet teveel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Michiel_0912 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 20:32:
Een tiental dagen geleden bij Van Mossel MG in Antwerpen mijn MG4 opgehaald, Luxury versie in Diamond Red kleur. Bij het rijden viel me op dat het stuur lichtjes naar links staat.
Bij mij naar rechts. Geen vibraties en trommelgeroffel bij bepaalde snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel_0912
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:16
Anoniem: 163260 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 20:44:
[...]

Bij mij naar rechts. Geen vibraties en trommelgeroffel bij bepaalde snelheid?
Nee, tot hiertoe niet. 🤞

• Heinemancp
Anoniem: 163260 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 18:43:
[...]

Ik had de mannen in Nijmegen er nog zo opgewezen: let op dat het stuur recht staat. Toen de auto de show room ingereden werd ( ze waren er net mee klaar o.a. extra tectileerbeurt) leek het al dat de wielen rechtstonden maar het stuur niet. Nu weet je het nooit precies als hij zo stil wordt gezet, maar op de A15 merkte ik het al vrij snel. Niet recht dus.
En dan komt de trilling in het stuur erbij. Tot 80kmh nog vaag, maar vanaf 80 werd de vibratie in het stuur goed voelbaar. Boven de 100kmh is er een duidelijke roffel te horen.

Op de 64kwh luxury waarmee ik had getest was het prima voor elkaar. Maar ook deze extended op 18 inch vraagt extra stelwerk.
Bijzonder, hier ook (met andere velgen + winterbanden) ook tussen 80 en 100km/h flinke trilling. Bij 130 is het helemaal niet normaal. Twijfel of het aan de auto of banden / auto ligt. Nog nooit gehad bij enig andere auto (ook elektrisch)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Laatst online: 21:07

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Heinemancp schreef op donderdag 28 december 2023 @ 10:11:
[...]

Bijzonder, hier ook (met andere velgen + winterbanden) ook tussen 80 en 100km/h flinke trilling. Bij 130 is het helemaal niet normaal. Twijfel of het aan de auto of banden / auto ligt. Nog nooit gehad bij enig andere auto (ook elektrisch)
Volgens mij komt dit door de manier van verschepen. Veel elektrische auto's (zo ook de MG4) komen met de boot uit Azie en zijn enkele weken onderweg in soms behoorlijk ruige omstandigheden (ruige zee en mogelijk ook hoge temperaturen, al weet ik niet of deze transportschepen climate controlled zijn).

De banden kunnen dan last krijgen van hoogteslag (zijn als het ware niet rond meer) en dat is de oorzaak van deze trillingen. Veel elektrische Kia's hebben hier ook last van (zowel de Niro EV, EV6 en EV9 worden verscheept vanuit Korea) en is dan ook een bekend probleem op het Kia forum.

Er zijn dan 2 oplossingen:
  • Bepalen welke band niet rond meer is en deze vervangen
  • Banden opwarmen met speciale apparatuur om ze weer in de juiste vorm te krijgen

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

[BoSS] schreef op donderdag 28 december 2023 @ 10:18:
[...]

Volgens mij komt dit door de manier van verschepen. Veel elektrische auto's (zo ook de MG4) komen met de boot uit Azie en zijn enkele weken onderweg in soms behoorlijk ruige omstandigheden (ruige zee en mogelijk ook hoge temperaturen, al weet ik niet of deze transportschepen climate controlled zijn).

De banden kunnen dan last krijgen van hoogteslag (zijn als het ware niet rond meer) en dat is de oorzaak van deze trillingen. Veel elektrische Kia's hebben hier ook last van (zowel de Niro EV, EV6 en EV9 worden verscheept vanuit Korea) en is dan ook een bekend probleem op het Kia forum.

Er zijn dan 2 oplossingen:
  • Bepalen welke band niet rond meer is en deze vervangen
  • Banden opwarmen met speciale apparatuur om ze weer in de juiste vorm te krijgen
Maar dat lijkt mij bij Heinemancp geen logische verklaring. Die heeft nieuwe velgen en banden. Of hij heeft rotte chinese Continentals gekregen.

Ze zeggen dat dit soort afwijken gemeten wordt met specifieke apparatuur. Mbv 2 rollers op het loopvlak dacht ik. Op het Engelse EV forum wordt er veel naar verwezen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 163260 op 28-12-2023 10:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-05 18:48
Morgen is het zo ver, dan haal ik m'n Comfort op uit Nijmegen. Erg benieuwd naar hoe hij rijdt en hopen dat er geen issues zijn :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Struikrover schreef op donderdag 28 december 2023 @ 11:02:
Morgen is het zo ver, dan haal ik m'n Comfort op uit Nijmegen. Erg benieuwd naar hoe hij rijdt en hopen dat er geen issues zijn :)
Ik ben zaterdag aan de beurt in Nijmegen 8)

Vaak bu'j te bang!

• SeppieSep
  • Laatst online: 12-01-2024
Goedemiddag allemaal,

Sinds afgelopen vrijdag bestuurder van een nieuwe MG4, ik had al snel meerdere vragen, en zo ben ik op dit forum terecht gekomen. Na enkele dagen kijken heb ik toch besloten een accountje aan te maken en mijn ervaring te delen.

Hiervoor reed ik 6 jaar in de Hyundai Ioniq Hybrid 1.6 GDi i-Motion (Hybrid zonder stekker) in het wit (geweldige auto!) deze leasde ik via Leasplan, aanvankelijk voor 4 jaar, maar 2x met een jaar kunnen verlengen. Helaas was verlegen geen optie meer, anders had ik dat graag gedaan.

Afgelopen vrijdag 22 december mocht ik dan mijn nieuwe MG4 Standard in het wit ophalen bij Van Mossel in Amsterdam.

Deze had ik medio oktober besteld, en zou ik begin november krijgen. Omdat ik niks hoorde heb ik zelf maar gebeld, en toen was het begin december. Begin december wederom gebeld omdat ik niks hoorde, toen werd het 15 december, waarop ik de volgende dag een belletje kreeg dat het 22 december ging worden. In totaal heb ik 6x gebeld, 4x kreeg ik na een aantal minuten een receptioniste die een terugbel verzoek zou achterlaten, ik ben daarop nooit teruggebeld. 2x heb ik wel iemand te pakken gekregen, beide keren konden ze m'n vraag niet direct beantwoorden en zou ik terug gebeld worden. Dat is 1x gebeurt.

De vrijdag dat ik de auto ophaalde was fijn, alles werkte en ik heb er heerlijk mee naar huis gereden (120km, met tussenstops). Wel jammer dat ik helemaal naar Amsterdam moest om de auto te halen, bij de Ioniq kon ik hem bij de lokale dealer ophalen.

Toen ik thuiskwam realiseerde ik me dat er geen automatten in de auto zaten, nou had ik toevallig van tevoren zelf al Luxe matten besteld, maar ik kon dus wel nog even de vloerbekleding in de hele auto stofzuigen voor ik deze kon plaatsen.

Na een aantal dagen ben ik in totaal tegen de volgende zaken aangelopen:

- Bandenspanning rechts achter 3x
- Bandenspanning links achter 1x
- Komt niet meer voor sinds ik de banden heb opgepompt van 2.2bar rondom naar 2.5 voor en 2.8 achter)
- 2x melding over de Hill assist, wat de melding precies was kon ik niet zien, de melding verdween binnen een seconde weer.
- 1x heb ik gehad dat het infotainment scherm knipperde, niet reageerde op commando's en heel traag was. Bijna alle stuurbediening werkte toen ook niet. Uit de auto gestapt, op slot gedaan en weer opgestart, maar het probleem bleef, dus ben helaas zo naar huis gereden (80km)
- De speakers in de achterkant van de auto doen het niet. Ik kan via de volume instellingen het geluid wel bepalen voorin, maar dus niet naar achter. Het geluid via bluetooth is echt belabberd. Via Android Auto is het redelijk, maar nog steeds vlak door het missen van de achter speakers.
- Tijdens een rit naar huis 2 dagen geleden kreeg ik 5x de melding "Pas op, mogelijk glad weer". De weg was kurkdroog, veder niet erg maar wel vervelend dat ik de melding dus vaker kreeg tijdens dezelfde rit.
- De softwareversie eindigt op R21. Als ik het goed begrijp door hier wat rond te neuzen is deze dus redelijk out of date.

Ik schrok in het begin ook even van de slome laadtijd. Gelukkig lijkt dat meer aan de laadpaal (openbaar) te liggen dan aan de auto, weinig aan te doen dus.
Veder vind ik het ook jammer dat OPD pas beschikbaar is vanaf 79% (gister getest, op 80% mag het nog niet ;()
ACC en TJA vind ik nog erg bemoeizuchtig en houterig. Vergeleken mijn vorige auto, waar het echt perfect werkte en ik nooit zonder reed.
Het opslaan van de instellingen is ook nog interessant, sommige zaken lijken wel opengeslagen te worden, andere niet. Bijvoorbeeld snelheidsborden herkenning staat de ene keer aan, de andere keer uit. Zelf zit ik er niet aan, maar wellicht gaat deze instellingen gebonden met ACC/TJA.
De helderheid instelling van het infotainment scherm lijkt ook een eigen wil te hebben. Ik heb het standaard op de donkerste stand gezet, maar deze past automatisch aan, overdag prima, maar avonds vind ik beide scherm echt te fel. De instelling staat nog op minimaal, en zodra ik aan het schuifbalkje zit gaat die ook wel weer naar de juiste instelling.

Dat is in principe alles wat ik me kan bedenken. Ik heb over de dagen ook wel gemerkt dat bepaalde zaken gewoon wennen zijn. Om een voorbeeld te noemen, in mijn vorige auto deed ik altijd gas los, dan cruise control aan. Dat ging soepel, andersom paste de snelheid van de cruise control aan. Bij deze auto, is het veel soepeler om cruise control aan te zetten, en dan het gas los. Mede omdat deze natuurlijk afremt als je het gas loslaat. Eerst paar dagen had ik dus elke keer remmen en gas bij als ik op “mijn oude manier” de cruise control wilde gebruiken.

Een paar openstaande vragen van mij aan jullie:

- Meerdere mensen waarbij de achter speakers niet werken? (Ergens ben ik bang dat dit standaard is voor het Standard model, maar ik hoop dat het een issue is)
- Zelfde met de automatten, ergens vermoed ik ook dat dit een “optie” is, maar hopelijk zijn ze het gewoon vergeten.
- Is de software van mijn auto zoals ik vermoed inderdaad out of date?
- Is het iemand al gelukt om Carplay draadloos te connecten?

Bedankt voor het lezen!

[ Voor 0% gewijzigd door SeppieSep op 28-12-2023 15:34 . Reden: Vraagje toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
SeppieSep schreef op donderdag 28 december 2023 @ 15:32:
Goedemiddag allemaal,

Sinds afgelopen vrijdag bestuurder van een nieuwe MG4, ik had al snel meerdere vragen, en zo ben ik op dit forum terecht gekomen. Na enkele dagen kijken heb ik toch besloten een accountje aan te maken en mijn ervaring te delen.

Hiervoor reed ik 6 jaar in de Hyundai Ioniq Hybrid 1.6 GDi i-Motion (Hybrid zonder stekker) in het wit (geweldige auto!) deze leasde ik via Leasplan, aanvankelijk voor 4 jaar, maar 2x met een jaar kunnen verlengen. Helaas was verlegen geen optie meer, anders had ik dat graag gedaan.

Afgelopen vrijdag 22 december mocht ik dan mijn nieuwe MG4 Standard in het wit ophalen bij Van Mossel in Amsterdam.

Deze had ik medio oktober besteld, en zou ik begin november krijgen. Omdat ik niks hoorde heb ik zelf maar gebeld, en toen was het begin december. Begin december wederom gebeld omdat ik niks hoorde, toen werd het 15 december, waarop ik de volgende dag een belletje kreeg dat het 22 december ging worden. In totaal heb ik 6x gebeld, 4x kreeg ik na een aantal minuten een receptioniste die een terugbel verzoek zou achterlaten, ik ben daarop nooit teruggebeld. 2x heb ik wel iemand te pakken gekregen, beide keren konden ze m'n vraag niet direct beantwoorden en zou ik terug gebeld worden. Dat is 1x gebeurt.

De vrijdag dat ik de auto ophaalde was fijn, alles werkte en ik heb er heerlijk mee naar huis gereden (120km, met tussenstops). Wel jammer dat ik helemaal naar Amsterdam moest om de auto te halen, bij de Ioniq kon ik hem bij de lokale dealer ophalen.

Toen ik thuiskwam realiseerde ik me dat er geen automatten in de auto zaten, nou had ik toevallig van tevoren zelf al Luxe matten besteld, maar ik kon dus wel nog even de vloerbekleding in de hele auto stofzuigen voor ik deze kon plaatsen.

- Komt niet meer voor sinds ik de banden heb opgepompt van 2.2bar rondom naar 2.5 voor en 2.8 achter)
- 2x melding over de Hill assist, wat de melding precies was kon ik niet zien, de melding verdween binnen een seconde weer.
- 1x heb ik gehad dat het infotainment scherm knipperde, niet reageerde op commando's en heel traag was. Bijna alle stuurbediening werkte toen ook niet. Uit de auto gestapt, op slot gedaan en weer opgestart, maar het probleem bleef, dus ben helaas zo naar huis gereden (80km)
- De speakers in de achterkant van de auto doen het niet. Ik kan via de volume instellingen het geluid wel bepalen voorin, maar dus niet naar achter. Het geluid via bluetooth is echt belabberd. Via Android Auto is het redelijk, maar nog steeds vlak door het missen van de achter speakers.
- Tijdens een rit naar huis 2 dagen geleden kreeg ik 5x de melding "Pas op, mogelijk glad weer". De weg was kurkdroog, veder niet erg maar wel vervelend dat ik de melding dus vaker kreeg tijdens dezelfde rit.
- De softwareversie eindigt op R21. Als ik het goed begrijp door hier wat rond te neuzen is deze dus redelijk out of date.

Ik schrok in het begin ook even van de slome laadtijd. Gelukkig lijkt dat meer aan de laadpaal (openbaar) te liggen dan aan de auto, weinig aan te doen dus.
Veder vind ik het ook jammer dat OPD pas beschikbaar is vanaf 79% (gister getest, op 80% mag het nog niet ;()
ACC en TJA vind ik nog erg bemoeizuchtig en houterig. Vergeleken mijn vorige auto, waar het echt perfect werkte en ik nooit zonder reed.
Het opslaan van de instellingen is ook nog interessant, sommige zaken lijken wel opengeslagen te worden, andere niet. Bijvoorbeeld snelheidsborden herkenning staat de ene keer aan, de andere keer uit. Zelf zit ik er niet aan, maar wellicht gaat deze instellingen gebonden met ACC/TJA.
De helderheid instelling van het infotainment scherm lijkt ook een eigen wil te hebben. Ik heb het standaard op de donkerste stand gezet, maar deze past automatisch aan, overdag prima, maar avonds vind ik beide scherm echt te fel. De instelling staat nog op minimaal, en zodra ik aan het schuifbalkje zit gaat die ook wel weer naar de juiste instelling.

Dat is in principe alles wat ik me kan bedenken. Ik heb over de dagen ook wel gemerkt dat bepaalde zaken gewoon wennen zijn. Om een voorbeeld te noemen, in mijn vorige auto deed ik altijd gas los, dan cruise control aan. Dat ging soepel, andersom paste de snelheid van de cruise control aan. Bij deze auto, is het veel soepeler om cruise control aan te zetten, en dan het gas los. Mede omdat deze natuurlijk afremt als je het gas loslaat. Eerst paar dagen had ik dus elke keer remmen en gas bij als ik op “mijn oude manier” de cruise control wilde gebruiken.

- Meerdere mensen waarbij de achter speakers niet werken? (Ergens ben ik bang dat dit standaard is voor het Standard model, maar ik hoop dat het een issue is)
- Zelfde met de automatten, ergens vermoed ik ook dat dit een “optie” is, maar hopelijk zijn ze het gewoon vergeten.

Bedankt voor het lezen!
De standard heeft achter geen speakers en laden is 1 fase. Dus op een laadpunt is dat met 1 fase, 16A meestal: 3.6kw. Dat is niet snel inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik lees best veel dingen die je van te voren had kunnen weten. De Standard heeft achterin geen speakers, laden gaat idd op 1 fase (als je geluk hebt 6,6 kW, aan een laadpaal) of op ongeveer ~90kW AC snel laden. Carplay is er alleen bedraad, je kunt het wel draadloos maken met zo'n draadloze adapter. OPD die pas bij een wat legere accu gaat werken is ook terug te vinden (en ook te verklaren), nu had ik het wel logischer gevonden als de Standard (met LFP accu) wellicht al eerder kon terug leveren bij OPD (b.v. 90% ofzo).

Voor die automatten zou ik gewoon even bellen. Nu verwacht ik dat de standaard matten gewoon el cheapo matten zullen zijn. Ik ben van plan om ze ook te vervangen voor 'luxe' matten (dempt het geluid ook weer beter)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online

Bedankt voor het lezen!
Automatten waren ze bij mij ook vergeten. Heb ik over gebeld en zijn nagestuurd. Waren niet op voorraad toen auto uitgeleverd werd en ik moest er wel zelf achterkomen en achter aan gaan (niet even van sturen we nog na)

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 12 kWh accu, EV, Atlantic WPB

• MarcSpencer
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 24-02-2024
Vóór de diverse software updates, kon ik gewoon op mijn scherm de HV batterijverwarming handmatig aan/ uitzetten, echter na de SW update kan ik dit niet meer terugvinden. Weet iemand waar dat nu staat?

• SeppieSep
-tom-562 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 16:12:
Ik lees best veel dingen die je van te voren had kunnen weten. De Standard heeft achterin geen speakers, laden gaat idd op 1 fase (als je geluk hebt 6,6 kW, aan een laadpaal) of op ongeveer ~90kW AC snel laden. Carplay is er alleen bedraad, je kunt het wel draadloos maken met zo'n draadloze adapter. OPD die pas bij een wat legere accu gaat werken is ook terug te vinden (en ook te verklaren), nu had ik het wel logischer gevonden als de Standard (met LFP accu) wellicht al eerder kon terug leveren bij OPD (b.v. 90% ofzo).

Voor die automatten zou ik gewoon even bellen. Nu verwacht ik dat de standaard matten gewoon el cheapo matten zullen zijn. Ik ben van plan om ze ook te vervangen voor 'luxe' matten (dempt het geluid ook weer beter)
Eens! Ik had me zeker beter kunnen inlezen, mijn excuus is dat het een erg drukke periode is voor mij en ik 'snel' een auto nodig had.

Zowel op de website van Van Mossel en ANWB wordt er "geadverteerd" dat de auto 6.6kW laat en dus in zo'n 8 uur vol is. Is ook waar, alleen ze vertellen er niet bij dat de meeste laadpalen fase-1 16A zijn dus dat het laden eerder 3-3.7kW per uur zal zijn dan 6.6kW. Neemt niet weg dat ik dat zelf beter had moeten uitzoeken van tevoren, het zou voor de aanschaf ook geen verschil maken.

Ik ging er ook vanuit dat carplay alleen bedraad was, alleen gezien de auto zelf aangaf dat het met bluetooth koppeling ook kon was ik benieuwd of dat echt zo was.

Wellicht wordt OPD in de toekomst nog wat eerder beschikbaar, het vervelende eraan is dus dat je van 80-100% ander pedaal gedrag hebt dan 1%-79% mocht je OPD zo veel mogelijk aan willen hebben. Of een optie dat je gevraagd wordt om OPD in te schakelen als je onder de 80% komt. Automatisch lijkt me niet heel handig, omdat je dan ineens hard remt als het ingeschakeld wordt.

Dat van de speakers heb ik echter nog nerges terug kunnen vinden, en ik vind het ook wel belachelijk dat het niet standaard is, helemaal in een auto die standaard zo compleet is. Iemand zelf al iets ingebouwd? ;)

Bedankt voor je reactie!

[ Voor 5% gewijzigd door SeppieSep op 28-12-2023 16:47 ]

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:58
SeppieSep schreef op donderdag 28 december 2023 @ 16:45:
[...]

Eens! Ik had me zeker beter kunnen inlezen, mijn excuus is dat het een erg drukke periode is voor mij en ik 'snel' een auto nodig had.

Zowel op de website van Van Mossel en ANWB wordt er "geadverteerd" dat de auto 6.6kW laat en dus in zo'n 8 uur vol is. Is ook waar, alleen ze vertellen er niet bij dat de meeste laadpalen fase-1 16A zijn dus dat het laden eerder 3-3.7kW per uur zal zijn dan 6.6kW. Neemt niet weg dat ik dat zelf beter had moeten uitzoeken van tevoren, het zou voor de aanschaf ook geen verschil maken.

Ik ging er ook vanuit dat carplay alleen bedraad was, alleen gezien de auto zelf aangaf dat het met bluetooth koppeling ook kon was ik benieuwd of dat echt zo was.

Wellicht wordt OPD in de toekomst nog wat eerder beschikbaar, het vervelende eraan is dus dat je van 80-100% ander pedaal gedrag hebt dan 1%-79% mocht je OPD zo veel mogelijk aan willen hebben. Of een optie dat je gevraagd wordt om OPD in te schakelen als je onder de 80% komt. Automatisch lijkt me niet heel handig, omdat je dan ineens hard remt als het ingeschakeld wordt.

Dat van de speakers heb ik echter nog nerges terug kunnen vinden, en ik vind het ook wel belachelijk dat het niet standaard is, helemaal in een auto die standaard zo compleet is. Iemand zelf al iets ingebouwd? ;)

Bedankt voor je reactie!
Draadloze JBL erin en die aansluiten op usb? Ga er een lease-auto denk ik niet openhalen. Inderdaad kansloos dat er achter geen speakers zitten :). Klinkt echt helemaal nergens naar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul van Druten
-tom-562 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 11:22:
[...]

Ik ben zaterdag aan de beurt in Nijmegen 8)
Laat weten hoe jullie de service in Nijmegen ervaren svp...
Mijn Lux is van april 2023 en moet binnenkort dus naar de jaarbeurt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Geeh27
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22-02 09:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wLdRL1BaL56TV1gnCZ-m6Lsv3c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TBfVjWzSRUYCxViR4QN4qZro.jpg?f=fotoalbum_large

Een Carlinkit 5.0 aangesloten. Lijkt aardig te werken, maar eens even aanzien de komende weken.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Bedankt voor je reactie!
In de brochure staat wel het verschil qua audio tussen de verschillende uitvoeringen (ik meen 4 en 6 speakers). Qua audio upgrade schijnt de tweeters vervangen al een hoop uit te maken, de woofers in de deuren zouden hetzelfde zijn bij alle uitvoeringen. Ik ben van plan om de tweeters te gaan upgraden.

Bedrading in de achterdeuren is helaas niet aanwezig , anders waren speakers wel makkelijk te retrofitten.

@Paul van Druten dat is goed. Ik ben tot nu toe goed geholpen (proefrit, aanvraag/bestelling etc.). Ben zelf van plan om de beurten uit te laten voeren in Hengelo. Daar zit een servicepunt en is voor mij makkelijker te bereiken vanuit de Achterhoek:P

Vaak bu'j te bang!

• STIMPPYYY
-tom-562 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 17:17:
[...]

In de brochure staat wel het verschil qua audio tussen de verschillende uitvoeringen (ik meen 4 en 6 speakers). Qua audio upgrade schijnt de tweeters vervangen al een hoop uit te maken, de woofers in de deuren zouden hetzelfde zijn bij alle uitvoeringen. Ik ben van plan om de tweeters te gaan upgraden.

Bedrading in de achterdeuren is helaas niet aanwezig , anders waren speakers wel makkelijk te retrofitten.

@Paul van Druten dat is goed. Ik ben tot nu toe goed geholpen (proefrit, aanvraag/bestelling etc.). Ben zelf van plan om de beurten uit te laten voeren in Hengelo. Daar zit een servicepunt en is voor mij makkelijker te bereiken vanuit de Achterhoek:P
Heb tot nu toe ook alleen maar goede ervaring met Nijmegen. Volgende week ga ik ‘m ophalen.

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 13:39
[...]

Bluetooth is om draadloos te kunnen bellen, niet voor carplay.

Ervaringen met zo'n wireless kastje zijn wisselend maar voor zover ik kan beoordelen heb je op een standaard uitvoering nog wel de meeste kans dat het lukt. Bij mij (luxury uitvoering) is het kansloos want zelfs als het werkt wordt de telefoon te heet i.c.m. waze en draadloos laden.

OPD werkt niet echt vanaf een vast percentage batterij, heeft denk ik te maken met de temperatuur. Toen het nog warmer was kon ik hem boven de 90% batterij bijvoorbeeld al aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeffreyVH
  • Laatst online: 23-02-2024
Goedemiddag allemaal,

Bedankt voor het lezen!
Je hebt inderdaad oude software erop staan. De standaard heeft nu R33 beschikbaar. Ik zou even de dealer bellen. Ik ga mijne als het goed is zaterdag ophalen.

• Paul van Druten
[

Ik zit zelf ook ik de Achterhoek, Nijmegen is 10 minuten langer rijden dan Hengelo voor mij.
Keep me posted over de service in Hengelo svp!!!

• Troetelbeer
[...]
In normale omstandigheden ga je je auto nooit meer dan 80% procent opladen, dus heb je dat issue niet. Enkel voor lange afstanden doe je je auto wel eens tot 100% laden en dan kun je er gewoon rekening mee houden :)

En ja ik weet dat het voor een LFP accu niet uitmaakt of je elke dag tot 100% laden gaat. Maar als het niet nodig is, hoef je bovenstaand issue dus niet te hebben.

• STIMPPYYY
OPD werkt niet bij 100% en (nauwelijks) bij een koude accu. Aangezien het een LFP pakket is, is op temperatuur komen sowieso een ding. Dit probleem speelt dus met koudere dagen (winterperiode met name).

Er zijn fabrikanten die blended braking toepassen (dus actief remmen icm waar het kan en nodig is op de ev-motor)

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 15:45

cooper_s1

MINI's rule

Ik krijg mijn MG4 op 9 januari thuis geleverd (lease zakelijk), een luxury long range. Zou dat al modeljaar 2024 kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-05 15:02
cooper_s1 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 20:50:
Ik krijg mijn MG4 op 9 januari thuis geleverd (lease zakelijk), een luxury long range. Zou dat al modeljaar 2024 kunnen zijn?
Ja, alles wat nu uitgeleverd wordt is ook al modeljaar 2024 (zover ik weet, die van mij wel iig)

[ Voor 5% gewijzigd door DaneV op 28-12-2023 20:56 ]

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

DaneV schreef op donderdag 28 december 2023 @ 20:56:
[...]

Ja, alles wat nu uitgeleverd wordt is ook al modeljaar 2024 (zover ik weet, die van mij wel iig)
Ben erg benieuwd

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zijn er verschillen dan?

Vaak bu'j te bang!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Ik dacht in elk geval een achterruitenwisser? En hopelijk de laatste software versie erop...

• Marijnus
  • Laatst online: 20-05 11:52
Troetelbeer schreef op donderdag 28 december 2023 @ 20:15:
[...]

In normale omstandigheden ga je je auto nooit meer dan 80% procent opladen, dus heb je dat issue niet. Enkel voor lange afstanden doe je je auto wel eens tot 100% laden en dan kun je er gewoon rekening mee houden :)

En ja ik weet dat het voor een LFP accu niet uitmaakt of je elke dag tot 100% laden gaat. Maar als het niet nodig is, hoef je bovenstaand issue dus niet te hebben.
Helaas heeft de standard (lfp) uitvoering niet zelf een manier om het laden tot 80% te beperken...

• Troetelbeer
Marijnus schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:04:
[...]

Helaas heeft de standard (lfp) uitvoering niet zelf een manier om het laden tot 80% te beperken...
Je kunt dat niet in de auto of app zelf instellen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:03

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

STIMPPYYY schreef op donderdag 28 december 2023 @ 17:35:
[...]

Heb tot nu toe ook alleen maar goede ervaring met Nijmegen. Volgende week ga ik ‘m ophalen.
Maar wat beoordeel je nu dan? Je moet zo te lezen de auto nog krijgen…..

Mijn ervaringen met Nijmegen zijn niet heel fantastisch. Maar ik lees eigenlijk dat dit meer een algemeen “ Van Mossel” probleem is. Hoe dan ook mijn ervaring is dat de receptie ten gunste van hen liegt en terugbel verzoeken vinden ook nooit plaats.

Ik had een afspraak op een bepaalde tijd en dat was niet waar volgens hen. Dat was 2 uur later, dan mocht ik terug komen. Helaas voor hen neem ik al mijn telefoon gesprekken op…., dit mochten ze uiteraard terug luisteren.
En toen na een hoop gehakkel ja ja, sorry lag aan het systeem. Maar ik zei ik blijf hier geen 2 uur wachten en ga ook niet heen en weer, je regelt het maar. Toen was er 1 keer wel tijd waar het er eerder niet was.

Ook de uitlevering werd er gelogen want de auto was helemaal bijgewerkt kwa software.
Je kan hem invullen, er was niets bijgewerkt. Kon ik daar ook weer voor terug.

Ik werd ook nog 2 uur voor aflevering opgebeld dat de kentekenplaten op de locatie in Breda lagen en dat daarom de afleverafspraak niet door kon gaan. Natuurlijk een slechte smoes maar wat doe je eraan.
Werd dus weer een weekje verzet.

Om eerlijk te zijn nu ik het zo terug lees, ik heb nog nooit zo’n beroerde dealer meegemaakt als Van Mossel en ik rij toch al 20 jaar lease auto’s…. Ik hou mijn hart vast als ik in Juni voor de eerste onderhoudsbeurt moet.

[ Voor 3% gewijzigd door TTommie op 29-12-2023 00:16 ]

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
TTommie schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 00:10:
[...]

Mijn ervaringen met Nijmegen zijn niet heel fantastisch. Maar ik lees eigenlijk dat dit meer een algemeen “ Van Mossel” probleem is. Hoe dan ook mijn ervaring is dat de receptie ten gunste van hen liegt en terugbel verzoeken vinden ook nooit plaats.

Ik had een afspraak op een bepaalde tijd en dat was niet waar volgens hen. Dat was 2 uur later, dan mocht ik terug komen. Helaas voor hen neem ik al mijn telefoon gesprekken op…., dit mochten ze uiteraard terug luisteren.
En toen na een hoop gehakkel ja ja, sorry lag aan het systeem. Maar ik zei ik blijf hier geen 2 uur wachten en ga ook niet heen en weer, je regelt het maar. Toen was er 1 keer wel tijd waar het er eerder niet was.

Ook de uitlevering werd er gelogen want de auto was helemaal bijgewerkt kwa software.

Ik werd ook nog 2 uur voor aflevering opgebeld dat de kentekenplaten op de locatie in Breda lagen en dat daarom de afleverafspraak niet door kon gaan. Natuurlijk een slechte smoes maar wat doe je eraan.

Om eerlijk te zijn nu ik het zo terug lees, ik heb nog nooit zo’n beroerde dealer meegemaakt als Van Mossel en ik rij toch al 20 jaar lease auto’s…. Ik hou mijn hart vast als ik in Juni voor de eerste onderhoudsbeurt moet.
Zeer jammer inderdaad dat zo'n behoorlijke auto bij zo'n beroerde (gemiddeld gezien) dealer exclusief geleverd wordt.
Mijn eigen ervaring in Nijmegen tot dusver is puur met de persoon bij wie ik de proefrit had gepland, hij heeft ook alle follow up met mij gedaan via WhatsApp. Prima kerel die vlot reageert en mee denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinge
TTommie schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 00:10:
[...]

Ik heb een paar week geleden mijn auto opgehaald bij van Mossel Nijmegen. Mijn ervaring met van Mossel in Nijmegen is wel goed. Maar als je via het centrale nummer belt gaat alles fout. Ik heb op een gegeven moment het nummer van locatie Nijmegen gekregen, even als het 06 nummer en email van de verkoper. Daarna verliep alles soepel. Auto stond klaar, onder een doek. Was geladen. Nieuwste software, stuur recht, geen trillingen etc. Terplekke App gekoppeld en voldoende uitleg gekregen.

Servicebeurten laat ik daar waarschijnlijk niet doen, Is twee uur rijden voor mij. Hopelijk is tegen die tijd van Mossel Groningen actief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marijnus
Troetelbeer schreef op donderdag 28 december 2023 @ 23:43:
[...]

Je kunt dat niet in de auto of app zelf instellen?
Klopt. Hij laadt dus altijd tot 100%, tenzij je het handmatig onderbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Luinge schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 09:45:
[...]

Ik heb een paar week geleden mijn auto opgehaald bij van Mossel Nijmegen. Mijn ervaring met van Mossel in Nijmegen is wel goed. Maar als je via het centrale nummer belt gaat alles fout. Ik heb op een gegeven moment het nummer van locatie Nijmegen gekregen, even als het 06 nummer en email van de verkoper. Daarna verliep alles soepel. Auto stond klaar, onder een doek. Was geladen. Nieuwste software, stuur recht, geen trillingen etc. Terplekke App gekoppeld en voldoende uitleg gekregen.

Servicebeurten laat ik daar waarschijnlijk niet doen, Is twee uur rijden voor mij. Hopelijk is tegen die tijd van Mossel Groningen actief.
Zo te zien hebben ze al een servicepunt?
https://www.vanmossel.nl/...t-groningen-hyundai-deale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinge
Klopt. Had ik ook gezien. Maar ik weet niet of die ook bv software updates kunnen doen. Ik zal er tzt wel eens langs rijden en informeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjetrof
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20-05 16:32
Paul van Druten schreef op donderdag 28 december 2023 @ 19:18:
[...]

Ik zit zelf ook ik de Achterhoek, Nijmegen is 10 minuten langer rijden dan Hengelo voor mij.
Keep me posted over de service in Hengelo svp!!!
Ik woon in Hengelo, en heb mijn MG4 luxury daar al een keer gehad voor een defecte grille. Een van de shutters was defect, en had daarom een afspraak ingepland om dat te laten vervangen.

Is inmiddels een paar maanden geleden, maar niet lang nadat ik de auto had afgeleverd werd ik gebeld met de vraag wat er eigenlijk het probleem was. Ben die dag meerdere malen gebeld om de monteur uit te leggen hoe het systeem zou moeten werken 8)7

Laten we hopen dat het een uitschieter is, en dat ze inmiddels hebben geleerd hoe de 4 werkt, en dat ze ook geleerd hebben dat ze collega's hebben bij andere filialen die waarschijnlijk beter weten dan ik hoe de auto werkt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeppieSep
Marijnus schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 09:47:
[...]

Klopt. Hij laadt dus altijd tot 100%, tenzij je het handmatig onderbreekt.
Je kan via de app wel via "Charging Setting" het "Target Battery Level" instellen. Dit werkt dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamkaaz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-05 14:51
Hebben jullie de laatste tijd ook problemen met Android auto die ermee stopt of een zwart scherm geeft? Ik heb een Samsung Galaxy S22 Ultra en ben verbonden via een wireless dongle van smartBox. Voorheen werkte AA redelijk soepel, maar sinds een paar weken kan ik niet meer switchen tussen het menu van de auto en AA zonder dat de AA lijkt te crashen. Ik gok dat het een update van Android is die problemen geeft. De firmware van de MG (lux) is nog niet geüpdatet sinds de levering in juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:21
Hamkaaz schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 13:00:
Hebben jullie de laatste tijd ook problemen met Android auto die ermee stopt of een zwart scherm geeft? Ik heb een Samsung Galaxy S22 Ultra en ben verbonden via een wireless dongle van smartBox. Voorheen werkte AA redelijk soepel, maar sinds een paar weken kan ik niet meer switchen tussen het menu van de auto en AA zonder dat de AA lijkt te crashen. Ik gok dat het een update van Android is die problemen geeft. De firmware van de MG (lux) is nog niet geüpdatet sinds de levering in juli.
AA werkt met de AAwireless doos nog steeds zonder probleem. Een keer een update gehad. Krijgt de smartbox van jou ook updates? Mijn lux van mei is nog zonder updates. V24

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Struikrover
Hij is binnen!. Alles verliep soepel, de Comfort stond in Nijmegen klaar (onder een kleed, ik mocht hem als Hans Kazan tevoorschijn toveren :>). 96% opgeladen, alles default ingesteld. Even de app gekoppeld, overal bij langs gelopen, beetje uitleg gekregen, en toen konden richting huis.
Op de terugweg een beetje gespeeld met wat settings. Ik merkte een heel lichte trek naar rechts, mogelijk komt dat door de bandenwissel (had er all-season op laten zetten). Mogelijk een kraakje links bij de woofer in de deur, nog wat beter op letten in de komende kilometers, zou een paneel of zoiets kunnen zijn. Tot nu toe ben ik een blije klant :).

Wat ook scheelt: ik kan hem idd laten servicen hier in Amersfoort, hemelsbreed 1km naar de garage. Ook voor garantie-gevallen, monteurs zijn opgeleid in MG vertelde de medewerker.

[ Voor 12% gewijzigd door Struikrover op 29-12-2023 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honderdjaar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:19
Luinge schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 09:58:
[...]

Klopt. Had ik ook gezien. Maar ik weet niet of die ook bv software updates kunnen doen. Ik zal er tzt wel eens langs rijden en informeren
Ik heb de update van ac in Groningen laten doen. Ze weten er niet veel van mg, maar service is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijnus
SeppieSep schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:19:
[...]

Je kan via de app wel via "Charging Setting" het "Target Battery Level" instellen. Dit werkt dan niet?
Die optie is er niet voor de standard range. Hij staat dus altijd op long-trip mode.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2rkqup42hhio6Dw60h-wvLexuz8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/MKYGmgIM79vSO2GhFZ7id5sI.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x8GNbI3Mq1i6HMpWH94bmyXEe4s=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/feTMXUz92QmkiGVyAGBsZG32.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thien
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:49
Hamkaaz schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 13:00:
Hallo ik heb het zelfde probleem het gebeurt vaak als ik links afsla het het beeld naar de 360 camera sprint en als hij weer terug moet gaan naar apple CarPlay wordt het beeld zwart.
iPhone 13 pro wireless dongle Carlinkit 5 2AIR
als ik hem bedraad aansluit gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Is er ergens online te zien welke versie van software (infotainment en auto zelf) de laatste voor de MG4 is?
Zodat je aan de hand van dat een update kan laten doen bedoel ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cooper_s1 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 22:10:
Is er ergens online te zien welke versie van software (infotainment en auto zelf) de laatste voor de MG4 is?
Volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
cooper_s1 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 22:10:
Niet wat je bedoelt, maar geeft wel meer inzicht:
https://www.mgevs.com/thr...tware-update-thread.7699/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-01 10:16
Marijnus schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 17:36:
[...]

Die optie is er niet voor de standard range. Hij staat dus altijd op long-trip mode.

[Afbeelding][Afbeelding]
Kijk op deze pagina rechtsbovenin, het "tandwieltje" inststellingen (lijkt meer op boutje). Daar kun je de settings aanpassen. Of het werft is een 2de. Bij mij (standard 23 model) niet op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschoppema
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:09
thien schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 17:54:
[...]

Hallo ik heb het zelfde probleem het gebeurt vaak als ik links afsla het het beeld naar de 360 camera sprint en als hij weer terug moet gaan naar apple CarPlay wordt het beeld zwart.
iPhone 13 pro wireless dongle Carlinkit 5 2AIR
als ik hem bedraad aansluit gaat het goed.
Hier ook hetzelfde gedrag geclaimd met een iPhone 14 (IOS 17) van de zoon (maar die piept al snel over Chinese meuk enzo). iPhone SE had er geen last van, in ieder geval voor IOS 17 eigenlijk nooit, met IOS 17 nog maar beperkt getest en, afkloppen, nog zonder problemen.
Samsung A53 crasht ie de laatste tijd heel af en toe en idd alleen nadat het beeld geschakeld heeft naar de spiegel camera. Maar druk je op de home toets kun je AA weer snel starten in het menu.
Straks maar eens even kijken of er een firmware update is voor de Carlinkit. Ik zag op hun FAQ ook wat van de gemelde symptomen staan.

[ Voor 9% gewijzigd door rschoppema op 30-12-2023 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
Marijnus schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 17:36:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Onder het moertje is dat in te stellen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/owuY2TqlrRs8hAk9sikd2A6zl2s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nRUO4TvA5CAOsyfTp41RASHJ.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zephyr_blues
Paul van Druten schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 14:18:
[...]

Onder het moertje is dat in te stellen [Afbeelding]
De hele wereld heeft een tandwieltje... ik denk dat dat ook een bug is

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:39
Vandaag (4 dagen eerder dan verwacht) mijn MG4 standard op kunnen halen bij Van Mossel in Rotterdam (Capelle). Stond netjes met volgeladen accu onder een doek met strik. Ik was natuurlijk goed voorbereid en was binnen 20 minuten op weg. Er was nog een aangename verrassing. Blijkbaar heeft de boot vol MG’s onderweg naar Denemarken instructie gekregen om zijn lading toch maar in Rotterdam te lossen (iets met de grote vraag in Nederland). Het mooie is dat de specs iets verschillen en ik de Nordic edition heb gekregen. Ik heb nu zonder meerprijs een lederen stuurwiel (verwarmd) en stoelverwarming. Blij mee. Eerste ritje naar Breda viel niet tegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/URJNJp3CM4w4o5nM0fXDFPdaQfU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uk5hx3eLSGbcRTDwQrfLe6jN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
coinman63 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 17:00:
Vandaag (4 dagen eerder dan verwacht) mijn MG4 standard op kunnen halen bij Van Mossel in Rotterdam (Capelle). Stond netjes met volgeladen accu onder een doek met strik. Ik was natuurlijk goed voorbereid en was binnen 20 minuten op weg. Er was nog een aangename verrassing. Blijkbaar heeft de boot vol MG’s onderweg naar Denemarken instructie gekregen om zijn lading toch maar in Rotterdam te lossen (iets met de grote vraag in Nederland). Het mooie is dat de specs iets verschillen. Ik heb nu zonder meerprijs een lederen stuurwiel (verwarmd) en stoelverwarming. Blij mee. Eerste ritje naar Breda viel niet tegen.
[Afbeelding]
Dat is een leuk extraatje :). Het gekke is, mijn comfort heeft ook een nep lederen stuurwiel (geüpdate model dus, hij heeft ook achter ruitenwisser) maar stoelverwarming of stuur verwarming kan ik niet ontdekken. Was ook niet m’n verwachting omdat het naar mijn weten een luxury optie is. Maar in de app zie ik dan wel weer de optie tot aanzetten van battery heater. Is dat niet die warmtepomp die ook enkel in de luxury zou zitten?

Hoe veel permutaties van configuratie zijn er nu eigenlijk? En een manier om te checken welke je hebt? Zou suf zijn als je na 4 maanden ontdekt dat je een optie over het hoofd hebt gezien :P

Edit: de teller staat nu op 240km. Vanochtend twee ritjes met 90km/h gemiddeld met verbruik 19.4kw/100km (airco op 21 graden). Geen kraakjes meer, uitlijning lijkt ook iets beter. Wel een irritant alarm want de band rechts achter begon met 2.4 bar (2.6 na opwarmen). Gelijk allerlei push notificaties :D

[ Voor 11% gewijzigd door Struikrover op 30-12-2023 17:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

coinman63 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 17:00:
Vandaag (4 dagen eerder dan verwacht) mijn MG4 standard op kunnen halen bij Van Mossel in Rotterdam (Capelle). Stond netjes met volgeladen accu onder een doek met strik. Ik was natuurlijk goed voorbereid en was binnen 20 minuten op weg. Er was nog een aangename verrassing. Blijkbaar heeft de boot vol MG’s onderweg naar Denemarken instructie gekregen om zijn lading toch maar in Rotterdam te lossen (iets met de grote vraag in Nederland). Het mooie is dat de specs iets verschillen. Ik heb nu zonder meerprijs een lederen stuurwiel (verwarmd) en stoelverwarming. Blij mee. Eerste ritje naar Breda viel niet tegen.
[Afbeelding]
Wat een mazzel! Ik heb mijn Standard vanmiddag opgehaald in Nijmegen. Ik was ook met een half uurtje klaar, helaas geen stoelverwarming als verassing :P
Aflevering verliep verder prima, stond netjes onder een kleed, accu was vol en kreeg een basis uitleg, dat was voor mij verder voldoende. Auto rijdt verder heerlijk.

Overigens zat wat in het instellingen menu te klooien, en daar zat ook een functie om te checken of de laatste software er op stond, en nog een losse update functie. Zit er dan toch OTA updates op?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zephyr_blues
Struikrover schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 17:13:
[...]

Hoe veel permutaties van configuratie zijn er nu eigenlijk? En een manier om te checken welke je hebt? Zou suf zijn als je na 4 maanden ontdekt dat je een optie over het hoofd hebt gezien :P
Volgens mij zijn per uitvoering (standaard - comfort - etc...) er tot nu voor elk jaartal verchillen, mogelijk ook nog wat tussendoor.
Daarnaast vermoed ik dat de meneer van de tuurverwarming bij jou net koffiepauze had. Ik geloog niet dat je echt kunt achterhalen welke je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
-tom-562 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 17:13:
[...]

Wat een mazzel! Ik heb mijn Standard vanmiddag opgehaald in Nijmegen. Ik was ook met een half uurtje klaar, helaas geen stoelverwarming als verassing :P
Aflevering verliep verder prima, stond netjes onder een kleed, accu was vol en kreeg een basis uitleg, dat was voor mij verder voldoende. Auto rijdt verder heerlijk.

Overigens zat wat in het instellingen menu te klooien, en daar zat ook een functie om te checken of de laatste software er op stond, en nog een losse update functie. Zit er dan toch OTA updates op?
Is geen OTA, de functie doet ook niets. Misschien een rudimentair overbijfsel van een andere uitvoering. Of mogelijkheid tot updaten via usb, wie zal het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

zephyr_blues schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 17:56:
[...]

Is geen OTA, de functie doet ook niets. Misschien een rudimentair overbijfsel van een andere uitvoering. Of mogelijkheid tot updaten via usb, wie zal het zeggen.
Als ik er op druk gaat die actief (online verwacht ik) zoeken naar een update. Bij de aparte update knop vraagt de auto ook om een USB stick (en krijg je eerst een disclaimer te zien dat de auto niet uit mag vallen etc.)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hamkaaz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-05 14:51
Ik heb inmiddels mogelijk een oplossing voor het Android auto probleem (gevonden op het Britse MG forum). Het lijkt erop dat de verbinding niet goed opnieuw tot stand komt wanneer er is overgeschakeld naar een andere functie van het mm systeem.
Ik heb bij mijn wireless box online een setting veranderd waarbij de delayed startup is aangepast (van mode 1 naar mode 2). Dat lijkt te helpen, want ik heb geen vastlopers meer gehad. Maar heb ook nog niet zo uitgebreid getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hamkaaz schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 18:14:
Ik heb inmiddels mogelijk een oplossing voor het Android auto probleem (gevonden op het Britse MG forum). Het lijkt erop dat de verbinding niet goed opnieuw tot stand komt wanneer er is overgeschakeld naar een andere functie van het mm systeem.
Ik heb bij mijn wireless box online een setting veranderd waarbij de delayed startup is aangepast (van mode 1 naar mode 2). Dat lijkt te helpen, want ik heb geen vastlopers meer gehad. Maar heb ook nog niet zo uitgebreid getest.
Heb je hem ingesteld op een kortere of een langere stand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 20-05 14:48
SeppieSep schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:19:
Bij mijn MG4 Comfort (2022 versie) kan ik wel een 'target battery level' instellen in zowel de app als in het batterij management systeem in de auto zelf, maar desondanks gaat het laden gewoon door terwijl de 80% wordt overschreden. Tenminste, dat was zo met de iSmart 1.x app. Inmiddels hebben we nu de 2.x app en zoals eerder is aangegeven staat het laden daarin standaard op 'long range' ingesteld. Ik heb het nu in die nieuwe app ook op 80% ingesteld, dus ben benieuwd of het de volgende keer dat ik ga laden wel lukt om vanzelf op 80% te stoppen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flanken
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 18-02-2024
Twee dagen geleden mijn MG4 Standard opgehaald bij VM in Amsterdam, was allemaal prima geregeld mooie strik erop en volgeladen. Uitleg gekregen over de auto die voor mij verder niet heel interessant was gezien ik zelf volgens mij meer kennis had dan de beste man die de uitleg gaf, maar voor elk ander persoon was dit een prima uitleg met meer dan genoeg informatie over de auto.

Auto rijd heerlijk verder, geen problemen met een stuur dat scheef staat of trillingen dus dat is fijn. Software versie is wel redelijk oud, deze zit nog op R21 dat merkte ik later pas op. Wat mij opvalt is dat OPD soms pas erg laat beschikbaar is, momenteel zit ik op 70% en nog wil OPD niet aan gaan dus dat is wel raar. Misschien iets met de oudere software geen idee. LKA is naar mijn idee ook prima tot zover, maar pas 2 uurtjes snelweg gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijnus
Paul van Druten schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 14:18:
[...]

Onder het moertje is dat in te stellen [Afbeelding]
zephyr_blues schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 10:34:
[...]

Kijk op deze pagina rechtsbovenin, het "tandwieltje" inststellingen (lijkt meer op boutje). Daar kun je de settings aanpassen. Of het werft is een 2de. Bij mij (standard 23 model) niet op dit moment.
Check het tweede screenshot. Dat is het menu dat ik krijg als ik daar op druk. Blijkbaar verschilt dat dan tussen onze auto's? Ik heb de "oude" standard.

[ Voor 29% gewijzigd door Marijnus op 30-12-2023 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Een ding waar ik mij al wel meteen aan irriteerde was het beroerde zicht tijdens het achteruit rijden. En dan niet zo zeer door het kleine raampje (daar kan ik mee leven), maar dat irritante miniscule interieurlampje bij de spiegel wat altijd brandt, i.c.m. de ontzettend zwakke achteruitrijverlichting.
In de bebouwde kom (waar verlichting is) valt het mee, maar ik reed straks ff achteruit in het buitengebied (waar het pikkedonker was), maar ik kon echt helemaal niks zien.
Binnenkort de lampjes dus maar vervangen voor felle LED lampen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan er nog wel wat aan toevoegen. Naast wat 'scheve zaken', een naar links trekkende auto (uitlijning)en een fraaie roffel (balans) heb ik vanavond toch moeten constateren dat je de MG geen snelheidsborden moet laten lezen. Een complete grap op de a12 en a2. Maar ook binnen de bebouwde kom (geen A'dam) staat nergens een bord 30km. Wel op het schermpje. 70km aangeven wanneer het overduidelijk 80km is en als het 100km is op de snelweg, de 80km van de parallelbaan op je scherm toveren.... Het slaat helemaal nergens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Struikrover
Anoniem: 163260 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 23:51:
Kan er nog wel wat aan toevoegen. Naast wat 'scheve zaken', een naar links trekkende auto (uitlijning)en een fraaie roffel (balans) heb ik vanavond toch moeten constateren dat je de MG geen snelheidsborden moet laten lezen. Een complete grap op de a12 en a2. Maar ook binnen de bebouwde kom (geen A'dam) staat nergens een bord 30km. Wel op het schermpje. 70km aangeven wanneer het overduidelijk 80km is en als het 100km is op de snelweg, de 80km van de parallelbaan op je scherm toveren.... Het slaat helemaal nergens op.
Van die borden herkenning snap ik ook weinig. Waarom zou je het op die manier doen als je het ook uit de navi kan pakken…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Struikrover schreef op zondag 31 december 2023 @ 08:02:
[...]

Van die borden herkenning snap ik ook weinig. Waarom zou je het op die manier doen als je het ook uit de navi kan pakken…
Omdat dat lang niet altijd actueel is

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Geeh27 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 17:09:
[Afbeelding]

Een Carlinkit 5.0 aangesloten. Lijkt aardig te werken, maar eens even aanzien de komende weken.
Benieuwd of bij jou wel werkt! Ik hbe het na 2 weken teruggestuurd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
-tom-562 schreef op zondag 31 december 2023 @ 08:25:
[...]

Omdat dat lang niet altijd actueel is
Is ook zo ja, terug lezend is m’n vraag wel erg rhetorisch. Alsnog, ik heb na 2 ritjes al gemerkt dat de herkenning niet erg nauwkeurig is. Zo onthoudt hij niet wat het vorige snelheidsbord was zodat je na een “einde snelheid” weer ziet wat de default is. Ook de herkenning is vrij matig. Heb geen cijfers maar gevoelsmatig herkent hij 20% van de tijd het bord niet of een verkeerd bord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05 22:16
Afgelopen woensdag ook onze Luxury opgehaald. Na een uitgebreide uitleg (toch wel handig, zeker als je van een 20 jaar oude Clio komt) naar huis gereden. De MG4 dealer zit op 3 minuten rijden dus dat was geen echte test.

Sindsdien alleen een paar hele kleine stukjes gereden. Dus gisteren eindelijk een langere testrit gedaan. Helemaal prima, auto rijdt fijn en met 17kwh/100km is range meer dan genoeg. Bluetooth en android Auto werken perfect met zowel mijn als mijn vrouw's telefoon. Moest bij één van de twee telefoons wel een update installeren, anders werd de verbinding verbroken na een paar minuten. ACC is echt heel fijn, werkte perfect in de 10 minuten "file" (tussen 50 en 80 km/u op snelweg).

Het enige vervelende is dat de auto trilt vanaf 100km/u, zeker de passagiers zijde. Ik zie dat daar veel problemen mee zijn dus misschien binnenkort maar even terug. Heeft iemand daar ervaring mee?

Vanochtend ook even opgeladen aan een publieke paal van Freshmile. Op de laadpaal zelf stond het gelukkig goed aangegeven hoe het moest, want ik had geen idee. Wat problemen om het laadpoort van de auto open te krijgen, maar uiteindelijk gelukt. Vervolgens kabel ingeplugd in de auto, en ander deel van de kabel in open kofferbak gelegd. Doe ik vervolgens met de laadpas de laadpaal open om er erachter te komen dat ik niet het deurtje van de laadpaal kan openhouden én de kabel kan pakken. :+

Opnieuw beginnen dan maar. Deurtje dicht, kabel gepakt. Toen wat problemen om weer een nieuwe sessie te beginnen met het pasje. Via de Freshmile app zie ik dat de laadsessie nog bezig is. Met de app gestopt en toen kon ik inderdaad een nieuwe sessie starten. Het begon inmiddels te regenen ook, dus een goede herinneringen dat een doekje wel handig is om kabel af te drogen. Vervolgens laat ik deze keer het deurtje uit m'n handen schieten (nat door regen) bij het openen en valt hij weer dicht. :D

Bij de 3e poging uiteindelijk alles ingeplugd maar auto wilt niet beginnen met laden. Pas toen ik de auto afsloot begon die met laden. Als ik de handleiding goed begrijp, kun je niet laden als auto aan (dus ready) staat?
Hoe doen jullie dit gemakkelijk? Zeker als je in de auto wilt blijven zijn de stappen mij niet helemaal duidelijk.

Verder was er ook al iemand anders ingeplugd op de laadpaal, dus snelheid was maar 10kwh in plaats van 22kwh. Is dat systematisch het geval? Of verschilt dat per laadpaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
FreeShooter schreef op zondag 31 december 2023 @ 13:58:
Afgelopen woensdag ook onze Luxury opgehaald. Na een uitgebreide uitleg (toch wel handig, zeker als je van een 20 jaar oude Clio komt) naar huis gereden. De MG4 dealer zit op 3 minuten rijden dus dat was geen echte test.

Sindsdien alleen een paar hele kleine stukjes gereden. Dus gisteren eindelijk een langere testrit gedaan. Helemaal prima, auto rijdt fijn en met 17kwh/100km is range meer dan genoeg. Bluetooth en android Auto werken perfect met zowel mijn als mijn vrouw's telefoon. Moest bij één van de twee telefoons wel een update installeren, anders werd de verbinding verbroken na een paar minuten. ACC is echt heel fijn, werkte perfect in de 10 minuten "file" (tussen 50 en 80 km/u op snelweg).

Het enige vervelende is dat de auto trilt vanaf 100km/u, zeker de passagiers zijde. Ik zie dat daar veel problemen mee zijn dus misschien binnenkort maar even terug. Heeft iemand daar ervaring mee?

Vanochtend ook even opgeladen aan een publieke paal van Freshmile. Op de laadpaal zelf stond het gelukkig goed aangegeven hoe het moest, want ik had geen idee. Wat problemen om het laadpoort van de auto open te krijgen, maar uiteindelijk gelukt. Vervolgens kabel ingeplugd in de auto, en ander deel van de kabel in open kofferbak gelegd. Doe ik vervolgens met de laadpas de laadpaal open om er erachter te komen dat ik niet het deurtje van de laadpaal kan openhouden én de kabel kan pakken. :+

Opnieuw beginnen dan maar. Deurtje dicht, kabel gepakt. Toen wat problemen om weer een nieuwe sessie te beginnen met het pasje. Via de Freshmile app zie ik dat de laadsessie nog bezig is. Met de app gestopt en toen kon ik inderdaad een nieuwe sessie starten. Het begon inmiddels te regenen ook, dus een goede herinneringen dat een doekje wel handig is om kabel af te drogen. Vervolgens laat ik deze keer het deurtje uit m'n handen schieten (nat door regen) bij het openen en valt hij weer dicht. :D

Bij de 3e poging uiteindelijk alles ingeplugd maar auto wilt niet beginnen met laden. Pas toen ik de auto afsloot begon die met laden. Als ik de handleiding goed begrijp, kun je niet laden als auto aan (dus ready) staat?
Hoe doen jullie dit gemakkelijk? Zeker als je in de auto wilt blijven zijn de stappen mij niet helemaal duidelijk.

Verder was er ook al iemand anders ingeplugd op de laadpaal, dus snelheid was maar 10kwh in plaats van 22kwh. Is dat systematisch het geval? Of verschilt dat per laadpaal?
22 kW ga je nooit doen met een langzame laadpaal. Daar ga je ook niet op zitten wachten in de auto. De auto kan met max 11 kW laden op een AC laadpaal. Bij DC laden ofwel snelladen is het een ander vehaal. Je kan dan gewoon de auto openen en in de auto wachten. Ook dan staat de auto niet in ready. De stekker zit in erin dus de auto kan nooit ready om te rijden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sVqn2Kus-iP-HJxDXahhrdwWmaQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LlRBJ1osmqN1LlL3dkfbXuHe.png?f=fotoalbum_large
Oef ff schrikken, dit is het resultaat van de lux na veel kortere ritjes en laden op 80%. De 100% voor de lange rit zou wel eens niet genoeg kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
wrak schreef op zondag 31 december 2023 @ 15:33:
[Afbeelding]
Oef ff schrikken, dit is het resultaat van de lux na veel kortere ritjes en laden op 80%. De 100% voor de lange rit zou wel eens niet genoeg kunnen zijn.
Ja mijn ervaring is dat je met 30km per 10% moet rekenen voor lange stukken over snelweg in de winter. En dan van 80 -> 20% is nog maar 60% van die 300km. Dus 180...

Elke 180km dus aan de laadpaal voor vakantie.
De eerste keer dan 300, dan 180, 180, 180 (overnachting?) 180 etc.

Ach ja. Bij een druk Tesla punt duurde dat van 20 naar 80% een krap half uurtje. Dus ook niet zo gek. Elke 2h half uurtje. Maar is wel flinke deuk in gemiddelde snelheid.

[ Voor 1% gewijzigd door Heinemancp op 31-12-2023 16:51 . Reden: Winter toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 20-05 14:48
wrak schreef op zondag 31 december 2023 @ 15:33:
[Afbeelding]
Vergeet niet dat je range in de winter met lagere temperaturen sowieso lager is dan in de zomer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zephyr_blues
Haay schreef op zondag 31 december 2023 @ 16:00:
[...]

Vergeet niet dat je range in de winter met lagere temperaturen sowieso lager is dan in de zomer.
En veel korte koude ritjes ook de totale range flink doen inzakken. Betterij warmt op tijdens rijden en wordt dan een stuk efficienter. Hoewel dit volgens mij weer zwaarder weggt in de stabdaard met lfp. Hoe dan ook, van de zomer kreeg ik netjes 350 op 100% volgens spec, soms wat verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
Ruim 20% minder in de winter. Zo koud is het nog niet. De kachel gaat aan en de accu prestatie is minder. Ik heb van de zomer 455 bij 100% gezien. @Heinemancp dat is dan voor de lange afstand in de winter. Ik deed 240 km gemiddeld tussen het laden van de zomer. Rijssel 320 km ging prima als start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
wrak schreef op zondag 31 december 2023 @ 16:10:
Ruim 20% minder in de winter. Zo koud is het nog niet. De kachel gaat aan en de accu prestatie is minder. Ik heb van de zomer 455 bij 100% gezien. @Heinemancp dat is dan voor de lange afstand in de winter. Ik deed 240 km gemiddeld tussen het laden van de zomer. Rijssel 320 km ging prima als start.
Zeker. In de winter. In de zomer idd rond de 400km op een volle accu. Heb mijn post aangepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:41
Heinemancp schreef op zondag 31 december 2023 @ 15:52:
[...]

Ja mijn ervaring is dat je met 30km per 10% moet rekenen voor lange stukken over snelweg in de winter. En dan van 80 -> 20% is nog maar 60% van die 300km. Dus 180...

Elke 180km dus aan de laadpaal voor vakantie.
De eerste keer dan 300, dan 180, 180, 180 (overnachting?) 180 etc.

Ach ja. Bij een druk Tesla punt duurde dat van 20 naar 80% een krap half uurtje. Dus ook niet zo gek. Elke 2h half uurtje. Maar is wel flinke deuk in gemiddelde snelheid.
Tip: Zet ACC aan standje 1 en ga lekker 90 a 100kmh achter een bus(je) / vrachtauto hangen :P
Pagina: 1 ... 24 ... 65 Laatste