toolkist schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 19:27:
[...]
Lijkt me zo maar een poging om hetgeen waar ze voor aangeklaagd worden legaal te krijgen, zodat ze niet keihard gestraft kunnen worden voor de overtredingen uit het verleden. "want het is nu toch toegestaan?"
[edit] ook wel weer typisch dat die zaak over de 115 overtredingen pas in de herfst begint, maar City deze zaak al volgende week kan laten voorkomen. Je zou haast denken dat er bewust zo enorm vertraagd is bij die aanklacht tegen City.
Ik denk niet dat er bewust is vertraagd, maar dat het heel moeilijk is alles feitelijk te maken. Van die 115 vermeende overtredingen moet je bewijs (papier/ zwart-wit) en/ of getuigen zoeken en vinden. Het zijn 115 gevallen waar er sprake is van vermoedelijk (bewust) handelen in strijd met de regels.
Overigens kan je prima bestraft worden op basis van de regels zoals die geldig waren ten tijde van het uitvoeren van het strafbare feit, maar het lijkt mij op zijn minst een poging om e.e.a. te frustreren/ vertragen en in de hoop andere clubs mee te krijgen in het verhaal zodat ze er in elk geval mee door kunnen gaan.
In de categorie 'in ander nieuws': Mannen die Vinícius Júnior racistisch bejegenden tijdens Valencia - Real Madrid veroordeeld tot acht maanden cel. Ik vind dit persoonlijk vrij ver gaan, natuurlijk Racisme hoort niet en moet aangepakt worden. Maar laat die haantjes op het veld dan ook maar een goed voorbeeld geven. Er zijn spelers die elkáár op het veld racistisch bejegenen en die worden helemaal niet aangepakt. (of een corrigerend tikje op de vingers, niet meer doen he).
I.m.o. (en Racisme hoort wat mij betreft niet op de wereld thuis) moeten mensen (dus óók voetballers) meer naar zichzelf kijken en zorgen dat ze een (goed) voorbeeld zijn voor een ander, zodat die dat wenselijke gedrag ook overneemt/ toepast.