[Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 37 Laatste
Acties:
  • 68.446 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:44
Harribo schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:34:
Mbappe officieel nu bij Real
Ik vind dat een mooie stap. Topclub met weer een topspits. Geniet er wel van.
Had het liever anders gezien want ik gun real voorlopig niets meer.
Maar er komt een jongens droom uit.

Verder is real en Madrid weer geld regels aan het aanpassen.

https://www.ad.nl/buitenl...er-zijn-salaris~af80d391/

Als.je echt een grote club bent hoeft dit niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
d-vine schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:36:
[...]

Had het liever anders gezien want ik gun real voorlopig niets meer.
Maar er komt een jongens droom uit.

Verder is real en Madrid weer geld regels aan het aanpassen.

https://www.ad.nl/buitenl...er-zijn-salaris~af80d391/

Als.je echt een grote club bent hoeft dit niet.
Dan hebben ze al meer geld en dan hebben ze ook nog allerlei soepelere financiële regels. De kleinere landen zijn echt kansloos.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:44
Exocet schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:42:
[...]

Dan hebben ze al meer geld en dan hebben ze ook nog allerlei soepelere financiële regels. De kleinere landen zijn echt kansloos.
Die gasten halen vanaf de jaren 50 al continu dit soort truukjes uit.
Worden ze niet door de koning geholpen is het dit soort zaken wel.
Leuk hoor die toren hoge omzet maar er schuilt wel het nodige vuile werk achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Exocet schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:42:
[...]

Grappig genoeg kwam er vandaag een quote van Kevin de Bruyne voorbij. Hij gaat graag nog een avontuur aan in Saudi Arabië, voor de centen. Hij zou daar in 2 jaar kunnen verdienen waar hij nu 15 jaar over heeft gedaan.

Even voor de context, KdB verdient nu £400k per week. Bruto, okay, maar toch. Enerzijds kan ik 'm geen ongelijk geven om voor zo'n zak geld op te halen, anderzijds, als je 400k per week niet genoeg vindt, zou 150M per jaar dan wel genoeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Chelsea lijkt weer onze targets af te pakken. Ze hebben wel nog een scout netwerk? Of kijken ze gewoon af bij de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:27
HollowGamer schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 21:29:
Chelsea lijkt weer onze targets af te pakken. Ze hebben wel nog een scout netwerk? Of kijken ze gewoon af bij de rest?
Wie? Adarabioyo ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ondertussen in Engeland begint City een zaak tegen de FA, omgekeerde wereld of aanval is de beste verdediging (gezien de 115 aanklachten)?

https://www.bbc.co.uk/sport/football/articles/crggez4w209o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:32
d-vine schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:59:
[...]

Die gasten halen vanaf de jaren 50 al continu dit soort truukjes uit.
Worden ze niet door de koning geholpen is het dit soort zaken wel.
Leuk hoor die toren hoge omzet maar er schuilt wel het nodige vuile werk achter.
Uiteindelijk is het gemeenschapsgeld maar daar schijnt niemand over te mekkeren.
Absurd. Politiek bestaat uit cowboys.

Ik vind dat soort bedragen trouwens nog veel belachelijker. Maar ja niemand meer die er van op kijkt

[ Voor 13% gewijzigd door Harribo op 05-06-2024 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:08
Geld maakt het voetbal kapot, en minder leuk. Zie de uitbreiding van de Wk/Ek; voor het geld (iets anders maak je me niet wijs). Enige positieve uitbreiding vind ik de uitvinding van de Conference League, dat geeft de kleinere clubs ook nog eens hoop.

Verder zag ik Sneijder , die was ook mollig geworden, tja het goeie leven kan je een mens aanzien, maar niet verwijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Sjah schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 18:35:
Geld maakt het voetbal kapot, en minder leuk. Zie de uitbreiding van de Wk/Ek; voor het geld (iets anders maak je me niet wijs). Enige positieve uitbreiding vind ik de uitvinding van de Conference League, dat geeft de kleinere clubs ook nog eens hoop.

Verder zag ik Sneijder , die was ook mollig geworden, tja het goeie leven kan je een mens aanzien, maar niet verwijten.
Ik kan me niet voorstellen dat het toevoegen van een stel kleine voetballanden (Afrika, Azie, Noord-Midden Amerika) veel extra geld oplevert. Hetzelfde voor het EK, landen als Georgie, Slowakije, Albanie etc die nu meedoen leveren echt geen bakken extra tv geld op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Intussen is Man City in de tegenaanval gegaan: Man City launch legal action over financial rules
Manchester City are due to face the Premier League in a legal battle over the organisation’s commercial rules next week. BBC Sport understands an arbitration hearing surrounding the legality of the league’s associated party transaction (APT) rules, which determine whether sponsorship deals are financially ‘fair’, has been set for 10-21 June.
De voorzitter doet een huilie interview dat mensen zo gemeen zijn tegen Man City: Premier League charges 'frustrating', says Al-Mubarak
Manchester City chairman Khaldoon al-Mubarak says he is "frustrated" at the club’s on-pitch achievements being accompanied by repeated reminders of the 115 Premier League charges lodged against them. Last month City became the first club in English football history to win the league title in four consecutive seasons. But in autumn a Premier League disciplinary commission is set to hear the case against City for allegedly breaching its financial regulations, some of which date back to 2009.

City deny all the charges – but recently manager Pep Guardiola admitted "he did not know" if people liked his team. “Of course, it’s frustrating,” Khaldoon told City’s internal media in his annual end of season address. “The referencing is always frustrating. “I feel for our fanbase and everyone associated with the club to have these charges constantly referenced.

“It’s taking longer than anyone hoped for but there is a process we have to go through. I’ve always repeated, let’s be judged by the facts and not by claims and counterclaims.”

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 19:12:
Intussen is Man City in de tegenaanval gegaan: Man City launch legal action over financial rules

[...]

De voorzitter doet een huilie interview dat mensen zo gemeen zijn tegen Man City: Premier League charges 'frustrating', says Al-Mubarak

[...]
Lijkt me zo maar een poging om hetgeen waar ze voor aangeklaagd worden legaal te krijgen, zodat ze niet keihard gestraft kunnen worden voor de overtredingen uit het verleden. "want het is nu toch toegestaan?"

[edit] ook wel weer typisch dat die zaak over de 115 overtredingen pas in de herfst begint, maar City deze zaak al volgende week kan laten voorkomen. Je zou haast denken dat er bewust zo enorm vertraagd is bij die aanklacht tegen City.

[ Voor 14% gewijzigd door toolkist op 05-06-2024 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:29
toolkist schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 19:27:
[...]

Lijkt me zo maar een poging om hetgeen waar ze voor aangeklaagd worden legaal te krijgen, zodat ze niet keihard gestraft kunnen worden voor de overtredingen uit het verleden. "want het is nu toch toegestaan?"

[edit] ook wel weer typisch dat die zaak over de 115 overtredingen pas in de herfst begint, maar City deze zaak al volgende week kan laten voorkomen. Je zou haast denken dat er bewust zo enorm vertraagd is bij die aanklacht tegen City.
Ik denk niet dat er bewust is vertraagd, maar dat het heel moeilijk is alles feitelijk te maken. Van die 115 vermeende overtredingen moet je bewijs (papier/ zwart-wit) en/ of getuigen zoeken en vinden. Het zijn 115 gevallen waar er sprake is van vermoedelijk (bewust) handelen in strijd met de regels.
Overigens kan je prima bestraft worden op basis van de regels zoals die geldig waren ten tijde van het uitvoeren van het strafbare feit, maar het lijkt mij op zijn minst een poging om e.e.a. te frustreren/ vertragen en in de hoop andere clubs mee te krijgen in het verhaal zodat ze er in elk geval mee door kunnen gaan.

In de categorie 'in ander nieuws': Mannen die Vinícius Júnior racistisch bejegenden tijdens Valencia - Real Madrid veroordeeld tot acht maanden cel. Ik vind dit persoonlijk vrij ver gaan, natuurlijk Racisme hoort niet en moet aangepakt worden. Maar laat die haantjes op het veld dan ook maar een goed voorbeeld geven. Er zijn spelers die elkáár op het veld racistisch bejegenen en die worden helemaal niet aangepakt. (of een corrigerend tikje op de vingers, niet meer doen he).
I.m.o. (en Racisme hoort wat mij betreft niet op de wereld thuis) moeten mensen (dus óók voetballers) meer naar zichzelf kijken en zorgen dat ze een (goed) voorbeeld zijn voor een ander, zodat die dat wenselijke gedrag ook overneemt/ toepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:30:
[...]

Ik denk niet dat er bewust is vertraagd, maar dat het heel moeilijk is alles feitelijk te maken. Van die 115 vermeende overtredingen moet je bewijs (papier/ zwart-wit) en/ of getuigen zoeken en vinden. Het zijn 115 gevallen waar er sprake is van vermoedelijk (bewust) handelen in strijd met de regels.
Overigens kan je prima bestraft worden op basis van de regels zoals die geldig waren ten tijde van het uitvoeren van het strafbare feit, maar het lijkt mij op zijn minst een poging om e.e.a. te frustreren/ vertragen en in de hoop andere clubs mee te krijgen in het verhaal zodat ze er in elk geval mee door kunnen gaan.

In de categorie 'in ander nieuws': Mannen die Vinícius Júnior racistisch bejegenden tijdens Valencia - Real Madrid veroordeeld tot acht maanden cel. Ik vind dit persoonlijk vrij ver gaan, natuurlijk Racisme hoort niet en moet aangepakt worden. Maar laat die haantjes op het veld dan ook maar een goed voorbeeld geven. Er zijn spelers die elkáár op het veld racistisch bejegenen en die worden helemaal niet aangepakt. (of een corrigerend tikje op de vingers, niet meer doen he).
I.m.o. (en Racisme hoort wat mij betreft niet op de wereld thuis) moeten mensen (dus óók voetballers) meer naar zichzelf kijken en zorgen dat ze een (goed) voorbeeld zijn voor een ander, zodat die dat wenselijke gedrag ook overneemt/ toepast.
Ver gaan? Eindelijk wordt er ingegrepen. Wat mij betreft hoort er ook een levenslang stadionverbos met meldplicht bij.
Ik geloof er echt helemaal niks van dat er op de velden tussen spelers onderling veel racisme is. Ja er zijn enkele voorbeelden geweest met Suarez en Cavani (waarbij het schijnbaar nog dubieus was of het echt racisme was) maar er zijn echt heel wat meer voorbeelden van wat supporters uithalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
En mbt die 115 zaken, dat voorwerk heeft de UEFA al gedaan. De reden dat hun zaak geseponeerd was was wegens verjaring (na 5jaar al ofzo) maar gelukkig kent de FA geen verjaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ach, het is Spanje, en dan moet je dit weten: https://www.theguardian.c...or-given-prison-sentences
The defendants may not have to actually serve any time in prison; in Spain, a prison sentence of less than two years for nonviolent crimes does not usually lead to any time behind bars unless the offender has a previous criminal record.
Het is een signaal maar het domme tuig gaat de cel niet in.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ten Hag to remain Man Utd manager after review

Hij mag dus voorlopig aanblijven. Wel topkandidaat voor het eerste ontslag volgend seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

gambieter schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 23:47:

Hij mag dus voorlopig aanblijven. Wel topkandidaat voor het eerste ontslag volgend seizoen?
Ik heb zomaar het gevoel dat Ten Hag het aan de praat krijgt en vanaf het begin met de top 4 gaat meedoen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:29
toolkist schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:45:
[...]

Ver gaan? Eindelijk wordt er ingegrepen. Wat mij betreft hoort er ook een levenslang stadionverbos met meldplicht bij.
Ik geloof er echt helemaal niks van dat er op de velden tussen spelers onderling veel racisme is. Ja er zijn enkele voorbeelden geweest met Suarez en Cavani (waarbij het schijnbaar nog dubieus was of het echt racisme was) maar er zijn echt heel wat meer voorbeelden van wat supporters uithalen
Begrijp me niet verkeerd, ik praat het helemaal niet goed, ik probeer het allemaal in perspectief te zien/ zetten eigenlijk. Waarom ik dit zwaar vindt is omdat dit in verhouding (supporters die slopen, mensen bedreigen, of geweld gebruiken krijgen véle malen minder, als ze achteraf al gepakt/ gestraft worden), dus dan staat dit i.m.o. in geen verhouding.

Beide hoort niet thuis rond het voetbalveld, (of waar dan ook) maar de verhoudingen zijn compleet scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:45

Player1S

Probably out in the dark

En nu het gerucht dat hij zelfs met 2 jaar gaat verlengen 8)7
Het kan verkeren in het voetbal. Maar ga dan ook fatsoenlijk achter hem staan en niet direct weer bij de eerste tegenslag moeilijk doen maar openlijk steunen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

Nah dat is de nieuwe coach van Chelsea natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Mog schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:39:
[...]

Ik heb zomaar het gevoel dat Ten Hag het aan de praat krijgt en vanaf het begin met de top 4 gaat meedoen.
Paar gerichte aankopen achterin (de Ligt en Mazraoui? mogen weg bij Bayern) en 2 goede middenvelders (Kepren Thuram mag blijkbaar goedkoop weg bij Nice) en dan moet het makkelijk een flink stuk beter gaan dan vorig seizoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:12
Havertz naar Chelsea? Tenminste, dat begrijp ik van de verslaggever van de nos.
Zou een verassende move zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 18:37

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
[Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 en op naar het volgende seizoen :)

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 36 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

In dit topic bespreken we de buitenlandse clubs.
Alle wedstrijden CL/ EL mogen hier besproken worden.
De clubs uit de Nederlandse / Belgische competitie bespreken we in [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken