Superkiwi schreef op zondag 2 juni 2024 @ 16:13:
[...]
Ik kan me nog CL finales herinneren waarin Chelsea (met Torres in de spits) de overwinning pakte. Of het oude catenaccio van de Italiaanse clubs. Dat was pas saai reactievoetbal, vergeleken daarmee speelt Real best attractief imo.
Ik merk dat ik er vrij alleen in sta en dat geeft niet; ik kijk (net als iedereen waarschijnlijk) voetbal voor mijn plezier en als hetgeen ik op mijn scherm zie mij kan plezieren heb ik een leuke voetbalavond, of dat nu een Real, City of NAC Breda is

Met de randzaken binnen het voetbal hou ik me niet zoveel bezig.
Ik probeer de randzaken inderdaad zoveel mogelijk te negeren....
Een van de leuke dingen van voetbal is natuurlijk als je verrast word. Mooie actie of prachtig shot, of zelfs een kopkans die ipv op doel recht omhoog gekopt word

(en ja het was een lastige kans maar toch vond ik het grappig),
Vooraf dacht ik (en op basis van wat ik van de voorbeschouwing zag, en ook hier terug las, achtte vooraf zo goed als iedereen Dortmond vrij kansloos.
Dus voor mij het grootste genot van de finale was dat het zeker wel een wedstrijd was, en dat Dortmund de 1e helft 1 en misschien wel 2x had moeten scoren, en ja dan had ik het nog wel willen zien.
Verder hou ik idd van aanvallend voetbal. Maar ik snap inderdaad dat zelfs met geweldige teams als real of bijvoorbeeld frankrijk lastig is omdat men bij grote teams nu eenmaal ook grote resultaten verwacht.
Dus ja ik snap het wel, maar juist als kijker, helemaal neutrale kijker, is het voor mij dan vaak fijner om de samenvatting te checken.
Vond Schumacher effect wel een mooie term, kunnen we dat al hernoemen naar het Max effect?