Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 99 100 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansmw
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:57
Ik heb na de laatste update een vreemd probleem:
Nadat ik een stukje achteruit rij en vervolgens weer vooruit wegrij is het hoofdscherm deels verdwenen en verschijnt de boodschap dat een aantal functies niet worden ondersteund. De kaart op het hoofdscherm is dan verdwenen.
Pas nadat ik de auto weer kort in R stand zet en meteen weer in de D-stand verschijnt het hoofdscherm weer correct.

Ben ik de enige?

EX30 Plus SMER 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
hansmw schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 13:40:
Nadat ik een stukje achteruit rij en vervolgens weer vooruit wegrij is het hoofdscherm deels verdwenen en verschijnt de boodschap dat een aantal functies niet worden ondersteund. De kaart op het hoofdscherm is dan verdwenen.
Pas nadat ik de auto weer kort in R stand zet en meteen weer in de D-stand verschijnt het hoofdscherm weer correct.

Ben ik de enige?
Dat heb ik met deze update nog niet gehad, met de vorige heb ik dat wel al een paar keer gezien. Het is net alsof de software nog steeds denkt dat je achteruit rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Ben ik de enige?
Heb ik ook al 2x gehad

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rienn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 25-10 23:39
Ik heb vanmiddag onderzoek gedaan naar mijn verlichting in de automatische stand.
Ik heb een smer plus, en gebruik mijn iPhone als sleutel.

Als het licht is en ik stap in blijft de verlichting uit. Zodra ik P of R inschakel gaat de dagrijverlichting voor en de achterlichten aan. Als ik dan P inschakel blijft verlichting aan. Als ik de deur open, gaat de verlichting uit. Ook als ik blijf zitten en de deur weer dicht doe. De verlichting gaat pas weer aan als ik P of D selecteer.

Als het donker is en ik kom aan lopen ontgrendeld de deur. De verlichting blijft uit. Op het moment dat ik de deur open trek gaat dimlicht en achterlichten aan. Deze gaan pas weer uit als ik de auto vergrendel nadat ik ben uitgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rienn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 25-10 23:39
Voor mij is dit prima. Er brand dus altijd licht. Dat is wel zo fijn met lichte mist en op wegen met veel bomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoforlive
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 20:23
De afbeelding in de Volvo app is nu de EX30. Update van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werner
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12:32

Ben ik de enige?
Heb ik sinds de laatste update ook al minstens 5 keer gehad. Heb het vermoeden dat het ontstaat wanneer ik te snel van R naar D switch. Enige remedie om het beeld en functies terug goed te krijgen is opnieuw de auto even in R te zetten.

Wat gelukkig wel opgelost is met de laatste update is het spontane activeren van de ruitenwissers bij het openen van de auto. Dat heb ik geen enkele keer meer gehad sinds versie 1.7.1.

[ Voor 30% gewijzigd door Werner op 25-10-2025 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werner
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12:32
Vanderosa schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 23:01:
[...]

Achterlichten branden altijd, bij alle EX30.
Zeker weten van niet. Zowel bij mijn eigen auto als iedere EX30 die hier in de buurt rond rijdt branden overdag de achterlichten niet.
Heb de verlichting altijd op "Auto" stand staan, en dan zijn de achterlichten niet aan. Pas wanneer je een tunnel in rijdt, of de automatische verlichting inschakelt, gaan de achterlichten ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:07

Ben ik de enige?
Nee hoor, komt bij mij ook regelmatig voor. Dan rij je op de snelweg met een zwart scherm, en als je iets aantikt komt de melding ‘deze functie is niet beschikbaar in achteruit’…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:54
rienn schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 22:53:
Ik heb vanmiddag onderzoek gedaan naar mijn verlichting in de automatische stand.
Ik heb een smer plus, en gebruik mijn iPhone als sleutel.

Als het licht is en ik stap in blijft de verlichting uit. Zodra ik P of R inschakel gaat de dagrijverlichting voor en de achterlichten aan. Als ik dan P inschakel blijft verlichting aan. Als ik de deur open, gaat de verlichting uit. Ook als ik blijf zitten en de deur weer dicht doe. De verlichting gaat pas weer aan als ik P of D selecteer.

Als het donker is en ik kom aan lopen ontgrendeld de deur. De verlichting blijft uit. Op het moment dat ik de deur open trek gaat dimlicht en achterlichten aan. Deze gaan pas weer uit als ik de auto vergrendel nadat ik ben uitgestapt.
Wat mij ook is opgevallen , als je in de auto blijft zitten (P stand) en je wil de verlichting uit doen met een bevestiging OK op het stuur de verlichting niet uitgaat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:07
puccini schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 14:02:
[...]

Wat mij ook is opgevallen , als je in de auto blijft zitten (P stand) en je wil de verlichting uit doen met een bevestiging OK op het stuur de verlichting niet uitgaat !
Ik moet zeggen dat ik deze functie niet ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:54
Zapato schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 14:55:
[...]

Ik moet zeggen dat ik deze functie niet ken.
Nu dus wel :)
https://www.volvocars.com...870d1a409/?car=ex30_24w17

[ Voor 56% gewijzigd door puccini op 26-10-2025 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:16
404 Het spijt ons, maar we konden de pagina die u zocht niet vinden

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Pagina: 1 ... 99 100 Laatste