Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 98 99 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-10 15:08

Swerfer

Hmm...

Mx. Alba schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:38:
Vanmorgen deden opeens alle knoppen op de rechterkant van het stuur het niet... Heel vreemd, misschien dat de "vingerdetector" niet werkt? Issue is dan natuurlijk dat ik ook het systeem niet kan herstarten want hij detecteert het indrukken van de "v" knop niet wanneer je probeert om "-" en "v" tegelijk ingedrukt te houden...
Vanmiddag had ik dat ook. Reset werkte overigens wel.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-10 15:08

Swerfer

Hmm...

Light het aan mij of is de lage-temperatuur-bug weer terug. Ik merk dat ik de temperatuur weer hoger moet instellen ondanks dat het buiten niet persé kouder is...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoforlive
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 19-10 10:22
puccini schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:54:
[...]

Ben ik een van de weinigen die de update 1.7.1 nog niet heeft ontvangen of hebben ze me gewoon vergeten bij Volvo :)
Hier ook nog niet….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volvoforlive
Swerfer schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 18:26:
Light het aan mij of is de lage-temperatuur-bug weer terug. Ik merk dat ik de temperatuur weer hoger moet instellen ondanks dat het buiten niet persé kouder is...
Dat is mij nog niet opgevallen…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:58
puccini schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:54:
[...]

Ben ik een van de weinigen die de update 1.7.1 nog niet heeft ontvangen of hebben ze me gewoon vergeten bij Volvo :)
De tijd die je nu doorbrengt op Tweakers, kun je beter gebruiken om te rijden. Want alleen dan wordt de software gedownload . >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

EdwinW schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 19:44:
De tijd die je nu doorbrengt op Tweakers, kun je beter gebruiken om te rijden. Want alleen dan wordt de software gedownload . >:)
Volgens mij is het wat generieker: als de auto (of wellicht specifiek het infotainmentsysteem) actief is. Ik had in ieder geval een keer nadat ie klaar was met een laadsessie de melding dat er een nieuwe softwareupdate klaar stond, die ie voor de laadsessie nog niet aanbood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjustin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:45
Mx. Alba schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:47:
[...]

Die heb ik in de nacht van vrijdag op zaterdag laten draaien, en op zaterdag en zondag werkten die knopjes nog wel. Vanmorgen opeens niet meer.

Ik heb trouwens ook nu de melding gekregen om over te stappen op de Volvo Cars app en daarin zie ik dat mijn hele rittenhistorie niet wordt meegenomen... Betekent dat dat die straks kwijt is als de EX30 app uit de lucht gaat? Dat zou wel jammer zijn...
Je kan deze ook exporteren naar CSV formaat bv. Ergens in het menu staat een knopje om de ritten te exporteren. Dit doe ik elke maand en steek ze in een database zodat ik ze hier thuis kan visualiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 00:43

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Swerfer schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 18:25:
[...]

Vanmiddag had ik dat ook. Reset werkte overigens wel.
Toen ik gisteren 's avonds weer naar huis reed deden de knoppen het weer. Vreemde bug...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert S.
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 18-10 06:38
Update 1.7.1 geïnstalleerd. Ging snel en soepel. Moest wel het scherm resetten om de rijmodus “range” op het hoofdscherm erbij te krijgen (samen met de performance modus die er al stond na de vorige update). Benieuwd of /en hoeveel invloed de range modus heeft op het bereik en verbruik.
(Ex30 twin performance 2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-10 19:40
Kan je niet je cache wissen opdat hij dan opnieuw geïnitieerd wordt, dat heb ik voorbij zien gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:55
Ik heb sinds de update geen verbindingsproblemen meer gehad met mijn Iphone. Ervaren jullie dit ook zo ? Waarschijnlijk is het verbreken van bluetooth bij het verlaten van de auto een goede zet geweest .

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Nu online
Nice, krijg ‘t interieur van de EX90! Benieuwd wanneer deze update via OTA binnenkomt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CP3AtRmuFZVHtDON5OWpLLwZ5BI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VBqTu5g4fq1NyiA2gdPFlTRj.png?f=fotoalbum_large

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:27
EdwinW schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 19:44:
[...]

Bijna elke dag redelijk grote afstanden gereden tot vandaag, maar geen update te zien, dus daar ligt het niet aan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
iHansz schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 07:44:
Nice, krijg ‘t interieur van de EX90! Benieuwd wanneer deze update via OTA binnenkomt.

[Afbeelding]
Inderdaad hier ook het interieur van de 90 :-)
Wat zijn ze toch aan het klooien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:21

TheFruitNerd

iets met fruit

Nou ik heb ook weer een nieuw hoofdstuk in het bijzondere dingen boek van de EX30;
Maandag ochtend, loop braaf met mijn spulletjes in het donker naar de auto om naar werk te gaan; auto gaat niet open...

Eerst maar even met hand bij de hendel gehengeld; gebeurt niks.
Blokje tegen de zijstijl, gebeurt niks.
Pasjes van zolder gehaald, gebeurt niks.
Ok dan maar met de app unlocken; doet niks.

Garage gebeld, geen idee, bel de ANWB.
ANWB krijgt auto alleen geforceerd open, dus vanaf dat moment kon de hele straat genieten van het alarm (geen vrienden gemaakt). Maar ook zij krijgen de auto niet aan de praat, volgens de auto waren er geen sleutels gekoppeld dus waren we automatisch inbrekers.

Auto uiteindelijk afgesleept naar de garage, daar stroom er af gehaald, reset gedaan en alles lijkt het nu weer te doen. Maar geen storing, zelfs geen log van problemen. Eerst dachten we dat de 12V batterij overleden was, maar nee die zat voller dan vol. Dus wat het nou was 8)7

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makimba
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 09:48
TheFruitNerd schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:19:
Nou ik heb ook weer een nieuw hoofdstuk in het bijzondere dingen boek van de EX30;
Maandag ochtend, loop braaf met mijn spulletjes in het donker naar de auto om naar werk te gaan; auto gaat niet open...

Eerst maar even met hand bij de hendel gehengeld; gebeurt niks.
Blokje tegen de zijstijl, gebeurt niks.
Pasjes van zolder gehaald, gebeurt niks.
Ok dan maar met de app unlocken; doet niks.

Garage gebeld, geen idee, bel de ANWB.

ANWB krijgt auto alleen geforceerd open, dus vanaf dat moment kon de hele straat genieten van het alarm (geen vrienden gemaakt). Maar ook zij krijgen de auto niet aan de praat, volgens de auto waren er geen sleutels gekoppeld dus waren we automatisch inbrekers.

Auto uiteindelijk afgesleept naar de garage, daar stroom er af gehaald, reset gedaan en alles lijkt het nu weer te doen. Maar geen storing, zelfs geen log van problemen. Eerst dachten we dat de 12V batterij overleden was, maar nee die zat voller dan vol. Dus wat het nou was 8)7
Pfoehw, ai, dat klinkt niet goed. Ik heb sinds de update wel problemen met de toegang ook. Ik loop erheen, auto ontgrendeld en nog voordat ik in kan stappen schiet hij weer op slot. Achterklep open doet wonderen (vraag me niet waarom, maar dat kan nog wel). Net liep ik weg, alles goed dicht gedaan, auto blijft 'aan'. Hoop niet dat dit me te wachten staat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jboerma100
  • Registratie: Juni 2022
  • Nu online
Makimba schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 15:44:
[...]

Pfoehw, ai, dat klinkt niet goed. Ik heb sinds de update wel problemen met de toegang ook. Ik loop erheen, auto ontgrendeld en nog voordat ik in kan stappen schiet hij weer op slot. Achterklep open doet wonderen (vraag me niet waarom, maar dat kan nog wel). Net liep ik weg, alles goed dicht gedaan, auto blijft 'aan'. Hoop niet dat dit me te wachten staat...
Heb het vorige week ook gehad. Auto was ontgrendeld. Even een eindje verplaatsen. Sleutel niet herkend. Tijdens bellen Volvo ging het alarm af. Kaartje gehaald ook niet herkend. Vervelend allemaal vooral dat je het alarm niet kunt uitzetten. Maar na een poosje werkte alles weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

jboerma100 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:56:
[...]

Heb het vorige week ook gehad. Auto was ontgrendeld. Even een eindje verplaatsen. Sleutel niet herkend. Tijdens bellen Volvo ging het alarm af. Kaartje gehaald ook niet herkend. Vervelend allemaal vooral dat je het alarm niet kunt uitzetten. Maar na een poosje werkte alles weer normaal.
Welke versie staat er bij jou op; ook 1.7.1?

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoforlive
En…….update 1.7.1 binnen…..was in 10 minuten gefikst….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:57
Krijg je eigenlijk altijd de passen bij de EX30 naast de Keyfob?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17-10 20:23
Danielson schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:34:
Krijg je eigenlijk altijd de passen bij de EX30 naast de Keyfob?
Core heeft zelfs alleen pasjes.
De andere uitvoeringen pasjes plus keyflop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert S.
Vraag, alle functies van 1.7.1. zijn op mn schermen aanwezig echter:
1. De cruise control is bij de range stand heel onrustig. De auto rijdt vaak enkele km/h harder
dan ingesteld en geeft vaak onrustig gas. Dit was niet zo bij 1.6.4
2. De voorverwarming geeft een foutmelding en doet het niet in de ex30 en niet in de volvo cars app. Ook dit ging goed in 1.6.4.
Zijn er ook anderen met bovenstaande bevindingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jboerma100
  • Registratie: Juni 2022
  • Nu online
TheFruitNerd schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:09:
[...]

Welke versie staat er bij jou op; ook 1.7.1?
Ja versie 1.7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-10 19:40
Gert S. schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:12:
Vraag, alle functies van 1.7.1. zijn op mn schermen aanwezig echter:
1. De cruise control is bij de range stand heel onrustig. De auto rijdt vaak enkele km/h harder
dan ingesteld en geeft vaak onrustig gas. Dit was niet zo bij 1.6.4
2. De voorverwarming geeft een foutmelding en doet het niet in de ex30 en niet in de volvo cars app. Ook dit ging goed in 1.6.4.
Zijn er ook anderen met bovenstaande bevindingen?
Klopt de ACC gaat soms 4km/h harder dan de ingestelde waarde en komt bij mij in de bekeuringsmarge waar ik niet van gediend ben. Vooral als de auto slipstreamt achter een vrachtauto. Hij is zoals je al opmerkt niet stabiel. De Car app is net zo slecht als de Ex30, het verbruik is nu niet meer in een eenheid die gebruikelijk is, blijkbaar mag je niet weten dat de ex30 een energie vreter is of zo. Hij is wel een stuk soepeler qua rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert S.
Klopt, juist achter een andere auto is de ACC zeer storend. Met 1.6.4 kon je het gedrag van ACC “voorspellen” en daardoor soepel rijden. En dat de car app alleen laat zien hoeveel kw je verbruikt hebt, tsja daar kan je -behalve met elke keer omrekenen- niets mee. Bijzondere move.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:57

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
De keyfob doet het sinds 1.7.1 echt nog slechter dan voorheen bij mij.
Sleutel wordt gewoon echt niet gedetecteerd, kan tig rondjes om de auto lopen en de deur helemaal krom slaan met de sleutel maar hij wordt echt erg slecht gedetecteerd.
In 1.6.4 was het al niet best maar beter dan nu.

Ik heb 10 jaar geleden een Renault gehad die een beter keyless systeem had dan deze Volvo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Gert S. schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 06:28:
Klopt, juist achter een andere auto is de ACC zeer storend. Met 1.6.4 kon je het gedrag van ACC “voorspellen” en daardoor soepel rijden.
Ik heb nog weinig met 1.7.1 gereden, maar het ACC-gedrag dat jullie beschrijven doet de mijne al sinds ik 'm heb. Wellicht valt het jullie nu pas op omdat je meer gaat opletten hoe de auto zich gedraagt na een update? Of zal het daadwerkelijk meer merkbaar zijn geworden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Aomi schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 04:22:
De keyfob doet het sinds 1.7.1 echt nog slechter dan voorheen bij mij.
Is dat niet gewoon omdat de batterij nu meer leeg is dan voorheen?

Ik snap dat jij (en anderen die 'ineens' iets opmerkingen met een nieuwe versie) graag een verslechtering toewijzen aan een update, maar dat zegt nog niet dat het ook daadwerkelijk daardoor komt :) Het kan ook gewoon een toevallige samenloop van omstandigheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:11
Er staat dan ook dat het pas vanaf Januari 2026 verkrijgbaar is.
Of bedoel je dat die informatie nieuw voor je is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

ACM schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 07:59:
[...]

Ik snap dat jij (en anderen die 'ineens' iets opmerkingen met een nieuwe versie) graag een verslechtering toewijzen aan een update, maar dat zegt nog niet dat het ook daadwerkelijk daardoor komt :) Het kan ook gewoon een toevallige samenloop van omstandigheden zijn.
Kleine nuance vanuit mijn kant; in de basis ben ik erg tevreden over 1.7.1.
Bij mij doet ACC het juist beter, iets grotere letters bovenin, selectie voor performance modus; grote blij.
Minder grote blij is dat hij mijn sleutels niet meer herkende en daardoor afgesleept moest worden.
Of dat specifiek aan 1.7.1 toe te wijzen is inderdaad de vraag, maar vind het wel interessant dat ik "gelukkig" niet de enige ben die dit mee heeft gemaakt :9

En wellicht ben ik inmiddels ook een tikkeltje zuur geworden omdat er vanaf dag 1 een continue stroom met problemen zijn. Wellicht is dat de prijs die je moet betalen voor een nieuw ontwikkelde auto, ik weet het niet. Tegelijk heeft de garage tot nu toe alles keurig geprobeerd op te lossen hoor en ben ik blij met de regelmaat waarmee software updates voorbij komen. Maar het is meer dat je op een gegeven moment denkt; wat nu weer.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• woutermol
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:17
Swerfer schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 18:26:
Hier heb ik ook last van in mijn EX30 ultra SMER is erg vervelend. Vaak gaat het een half uur goed de temperatuur staat dan ingesteld op 21 graden. En van het ene op andere moment wordt er koude lucht het interieur ingeblazen. Ook heb ik het probleem zeker wanneer het buiten vochtig is dat de ruiten weer beslaan. Binnenkort maar is contact opnemen met de dealer.

[ Voor 3% gewijzigd door woutermol op 17-10-2025 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-10 18:43

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hmmmm... Mijn auto hangt aan de lader op kantoor en ik checkte even in de app hoever die al was opgeladen (69%, nice) en toen zag ik dat daar ook stond dat de auto onvergrendeld was... Ik druk op vergrendelen, hij springt weer op onvergrendeld. Nog een paar keer gedrukt maar hij bleef steeds weer op onvergrendeld springen. Dus ik loop naar de auto toe (zonder de transponder op zak), van een afstandje zie ik al dat de spiegels netjes ingeklapt zijn... Ik sta ernaast, trek aan de handel van het bestuurdersportier... Vergrendeld. Ik kijk nog een keer in de app: vergrendeld. Vreemde bug...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanderosa
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 23:48
Mx. Alba schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:16:
Hmmmm... Mijn auto hangt aan de lader op kantoor en ik checkte even in de app hoever die al was opgeladen (69%, nice) en toen zag ik dat daar ook stond dat de auto onvergrendeld was... Ik druk op vergrendelen, hij springt weer op onvergrendeld. Nog een paar keer gedrukt maar hij bleef steeds weer op onvergrendeld springen. Dus ik loop naar de auto toe (zonder de transponder op zak), van een afstandje zie ik al dat de spiegels netjes ingeklapt zijn... Ik sta ernaast, trek aan de handel van het bestuurdersportier... Vergrendeld. Ik kijk nog een keer in de app: vergrendeld. Vreemde bug...
Staat je auto op kantoor in een parkeergarage? Vaak is dit een ontvangst probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
Klopt het ik ook wel eens geconstateerd, en het woord onvergrendeld :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
ACM schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 07:59:
[...]

Geen idee. Het is wel van de een op de andere dag ineens merkbaar veel slechter geworden. Tot het irritante toe, want vanochtend kreeg ik m echt pas (niet overdreven) pas na anderhalve minuut open.

Het zou al helpen als er gewoon een open en sluitknop op de sleutel zou zitten... Maarja. Ik snap niet hoe ze dit zo slecht voor elkaar hebben.

Ik wilde maar aangeven, Renault werkt ook al jaren keyless en die werkt echt foutloos. Waarom kan Volvo dat dan niet vraag ik me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vanderosa schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:08:
Staat je auto op kantoor in een parkeergarage? Vaak is dit een ontvangst probleem.
Nope, in de open buitenlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19-10 20:21
woutermol schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:59:
[...]

Hier heb ik ook last van in mijn EX30 ultra SMER is erg vervelend. Vaak gaat het een half uur goed de temperatuur staat dan ingesteld op 21 graden. En van het ene op andere moment wordt er koude lucht het interieur ingeblazen. Ook heb ik het probleem zeker wanneer het buiten vochtig is dat de ruiten weer beslaan. Binnenkort maar is contact opnemen met de dealer.
Yep, hier ook weer hetzelfde euvel... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiNgLaRN
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18-10 21:01
Mx. Alba schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:16:
Ja, hier precies hetzelfde. Sinds één/twee weken bevat de Volvo-app rare bugs. App geeft aan dat de auto ontgrendeld is, maar ik krijg 'm niet vergrendeld. Auto kan ik opeens niet meer voorverwarmen en vandaag ben ik uit de app gegooid en moet ik mijn VIN opnieuw invoeren? 8)7

Ook bij mij heeft de auto opeens last van rare temperatuurschommelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

fiNgLaRN schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:42:
Ook bij mij heeft de auto opeens last van rare temperatuurschommelingen.
Ja dat merk ik ook, vooral op ritten die richting een uur of langer gaan. Opeens begint het dan echt fris te worden en moet je 'm een paar graden hoger zetten... En dan bij de volgende rit is dat juist weer veel te warm en moet je 'm weer lager zetten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
Heb inderdaad ook de temperatuur instabiliteit gemerkt in de auto. Maar komt dat nu omdat het kouder wordt buiten of omdat we een update hebben gehad..... (ben bang voor het laatste, revisie beheer is blijkbaar niet de sterkste kant van de software ontwikkelaars)

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbenniks
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:41
Vandaag bij de dealer all-season banden laten monteren op mijn EX30. Ik was bang dat ik verschil zou merken in de wegligging of dat het geluid zou toenemen, maar eigenlijk merk ik geen enkel verschil in rijgedrag, comfort of geluid. Voor wie het interessant vindt: het gaat om de Continental AllSeasonContact 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbenniks
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:41
IT-Crowd schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:47:
Heb inderdaad ook de temperatuur instabiliteit gemerkt in de auto. Maar komt dat nu omdat het kouder wordt buiten of omdat we een update hebben gehad..... (ben bang voor het laatste, revisie beheer is blijkbaar niet de sterkste kant van de software ontwikkelaars)
En geen automatische/offshore regressie testen;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:22
Kan iemand mij een laadkabel aanraden voor thuisladen vanaf een 220V stopcontact?
Is niet bestemd voor dagelijks gebruik, maar voor het geval dat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volvoforlive
Iedere vrijdag 2 uur durende rit. Paar keer rond 14 graden. 110 op ACC. 100% laden. Was 44% bij aankomst. Nu 51% in range stand. Best zuiniger gereden. Alle functies inclusief voorverwarmen etc. werken probleemloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick-99
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 19-10 13:30
Winus schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 16:31:
Kan iemand mij een laadkabel aanraden voor thuisladen vanaf een 220V stopcontact?
Is niet bestemd voor dagelijks gebruik, maar voor het geval dat.
Zelf heb ik nu al 9 jaar een reislader van Ratio voor incidenteel of vakanties. Dit bedrijf heeft altijd goede kwaliteit laadkabels en laders geleverd.

Opvolger van mijn type (niet meer te koop) is de
Ratio EV Mobi Box 13A/1F T2-Schuko - 10m.
Hiernaast heb ik een 10m verlengsnoer gekocht van 3x2,5mm (voor het geval dat) en een laadkabeltas waar alles samen in past.

Ik zou op een 230V huis installatie (met schuko stekker) niet verder gaan dan laden met 10 Ampère stroom, ondanks dat groepen vaak tot 16 kunnen. De lasdoppen onderweg, stopcontacten krijgen het redelijk zwaar te verduren als een auto 16-24 uur lang deze stroom wil trekken. (Belastingen als wasmachines, frituurpannen of elektrische kookplaten geven dit effect niet omdat deze maar beperkte tijd hoge stroom trekken.)

Indien hoger (bijv. 16 Ampère), dan liever een CEE stekker (blauw) en gereserveerde kabel/groep aanleggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Patrick-99 op 17-10-2025 23:00 ]

EX30 - SMER - Ultra sinds 15-03-2024 / EV-Box BusinessLine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoforlive
Auto rijdt met name in Range setting stuk ‘soepeler’.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:22
Patrick-99 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 22:17:
[...]
Zelf heb ik nu al 9 jaar een reislader van Ratio voor incidenteel of vakanties. Dit bedrijf heeft altijd goede kwaliteit laadkabels en laders geleverd.
Bedankt voor je uitvoerige antwoord. Ervaring met thuisladen had ik al opgedaan met een vorige auto, een hybride V60. Toen had ik inderdaad een laadkabel die ik meestal op 10A instelde.
Maar ja, auto toen ingeruild voor een benzine exemplaar en kabel verkocht hoewel ik ook niet zeker weet of die V60 eenzelfde aansluiting heeft als de Cat 2 aansluiting van de EX30.
Overigens op mijn zoektocht ben ik zelf de Voldt kabel tegengekomen. NL fabrikaat en drie jaar garantie!

https://voldt.nl/collecti...el-stopcontact-voor-thuis

[ Voor 11% gewijzigd door Winus op 18-10-2025 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick-99
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 19-10 13:30
Winus schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 12:12:
[...]
Overigens op mijn zoektocht ben ik zelf de Voldt kabel tegengekomen. NL fabrikaat en drie jaar garantie!

https://voldt.nl/collecti...el-stopcontact-voor-thuis
Lijkt ook een goede kwaliteit reislader. Wel met wat meer foefjes erin zoals een beeldscherm voor de liefhebbers (kan ook stuk gaan denk ik dan).
De opstart vertraging is wel een leuke functie om de net(over)belasting beter te regelen, laden in daluren etc. Maar kunnen auto's vaak zelf ook regelen.
Deze lader heeft wel vrij hoge stroomgrenzen, op blijven letten dus.
Producent en bedrijf lijken betrouwbaar en bestaan ook al jaren. Garantie periode zeker voldoende.

EX30 - SMER - Ultra sinds 15-03-2024 / EV-Box BusinessLine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
fbenniks schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 16:16:
[...]

En geen automatische/offshore regressie testen;-)
Ze hoeven niet te testen daar hebben ze ons voor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
Ik rij in een 2024 model, ik heb alleen een batterij icoontje op het hoofdscherm wat ik aan en uit kan zetten dus neem aan dat dat dan de range stand is.
Wat me wel opviel was dat als ik hem aan zet (dus range stand??) het de volgende rit weer uit staat. Ander ding dat opviel is dat ik niet naar mijn telefoon kan (heb een Android) totdat ik een keer Android auto heb geopend. En als laatste is dat mijn spotify een paar keer willekeurig op pauze ging en vandaag gebeurde dat met de radio. Dus ook daar een bugje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

IT-Crowd schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 19:44:
Wat me wel opviel was dat als ik hem aan zet (dus range stand??) het de volgende rit weer uit staat.
Dat geldt voor elke rijmodus die niet de 'Standaard' is.

Daar staat:
Dit is de standaardmodus, die voor dagelijks gebruik wordt aanbevolen. Deze modus wordt ook automatisch geselecteerd telkens als je de auto start.
Van die Prestatie-modus (die je alleen met de Twin hebt) snap ik dat nog wel, van de Actieradiusmodus is dat wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makimba
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 09:48
IT-Crowd schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 19:44:
Ik rij in een 2024 model, ik heb alleen een batterij icoontje op het hoofdscherm wat ik aan en uit kan zetten dus neem aan dat dat dan de range stand is.
Wat me wel opviel was dat als ik hem aan zet (dus range stand??) het de volgende rit weer uit staat. Ander ding dat opviel is dat ik niet naar mijn telefoon kan (heb een Android) totdat ik een keer Android auto heb geopend. En als laatste is dat mijn spotify een paar keer willekeurig op pauze ging en vandaag gebeurde dat met de radio. Dus ook daar een bugje?
Ik rij zelf een 2025 model, maar Spotify gaat bij mij elke rit wel 1-2 keer zomaar op pauze. Daarnaast was ik laatst verbonden met/via (geen idee wat correct is) Android Auto met m'n eigen telefoon en m'n werktelefoon was verbonden via bluetooth. Toen ik m'n vriendin privé belde, belde de auto haar via m'n werktelefoon, waar het nummer van m'n vriendin niet in staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
Makimba schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 09:06:
[...]

Ik rij zelf een 2025 model, maar Spotify gaat bij mij elke rit wel 1-2 keer zomaar op pauze. ....
Heb je dit altijd al gehad?
Het is mij laatst pas voor het eerst opgevallen (na de update).

Pagina: 1 ... 98 99 Laatste