Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 98 ... 100 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:25
iHansz schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 21:51:
[...]

Heb je Android of iOS? Want voor iOS is er v6.0.1 sinds gister en ik merkte dat ‘Locatie’ op ‘Nooit’ stond en ik toestemming moest geven in de App. Gister gereden en locatie was fout, maar sinds vandaag, na ‘Locatie’ op ‘Altijd’ gezet klopt locatie nu wel waar de auto ook is.
Ik zit op Android. De app heeft gewoon locatietoegang, maar ik zou ook niet weten waarom ie deze zou moeten hebben om te laten zien waar de auto staat. En ook de ritregistratie staat aan in de oude en nieuwe app.Wel is gek dat de trip in de ritregistratie van de Volvo Cars app pas een locatie toont op 2-3km vanaf het beginpunt en tot een kilometer voor het eindpunt. Ook worden geen adressen vermeld wat bij de heenreis wel getoond wordt. De afstand klopt wel (gelijk aan heenreis). De oude EX30 app toont wel de hele terugreis met adressen, gek genoeg wel met vertrek- en aankomsttijd een minuut eerder.

• Kobject
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 13:42
Ik heb mijn EX30 op mijn oprit staan. Maar door het hele huis maakt de telefoon verbinding met de auto. Soms echt heel erg irritant. Meer mensen die dit hebben?

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15:04
Kobject schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 08:41:
Ik heb mijn EX30 op mijn oprit staan. Maar door het hele huis maakt de telefoon verbinding met de auto. Soms echt heel erg irritant. Meer mensen die dit hebben?
Ja hoor, heel herkenbaar !

• jaapdik
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 30-10 16:09
Hvan072 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:09:
Afgelopen week op en neer gereden naar noord Duitsland en op zich is dat prima bevallen. Wij stoppen graag rond de 2-2,5 uur en idealiter zouden we dan ook willen opladen. Door Google maps werden voor onze reis oplaadstops toegevoegd. Zeker met druk verkeer en files waren die stops pas na 3-3,5 uur en dus niet praktisch. Is het mogelijk zelf stops toe te voegen om de 2,5 uur en dan ook op te laden met een voorbereide accu?
Wij zijn naar Denemarken gereden. Daar kun je bijna overal snelladen. Maar Duitsland viel vies tegen; weinig direct langs de snelweg en soms ook hele laadstations die niet werkten. Daarnaast ook snellaadstations tegengekomen die nog niet op enige kaart stonden. Voor de weg terug hadden we een flink lijst van alternatieve gemaakt en dat kwam goed van pas. Het vergt enige voorbereiding.

• rens-br
  • Laatst online: 23:39

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ja zeker. Ik heb dat wel alleen als de auto aan het laden is (en op de achtergrond dus niet uit is).

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19:14
jaapdik schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:18:
[...]

Wij zijn naar Denemarken gereden. Daar kun je bijna overal snelladen. Maar Duitsland viel vies tegen; weinig direct langs de snelweg en soms ook hele laadstations die niet werkten. Daarnaast ook snellaadstations tegengekomen die nog niet op enige kaart stonden. Voor de weg terug hadden we een flink lijst van alternatieve gemaakt en dat kwam goed van pas. Het vergt enige voorbereiding.
Klopt, Duitsland is echt een drama. Volgens mij willen die gewoon niet aan de EV's. :X

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

• IT-Crowd
  • Registratie: April 2024
  • Niet online
Inderdaad zoals de andere ook melden gebeurt zodra de auto aan het laden is.

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:41

Hans1956

Pixel 8 Pro

Het is erg stil over update 1.7.1. Zijn er al positieve dan wel negatieve ervaringen bekend? Of zitten we met z'n allen in spanning te wachten? 😊

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-11 07:52

TheFruitNerd

iets met fruit

Hans1956 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:35:
Het is erg stil over update 1.7.1. Zijn er al positieve dan wel negatieve ervaringen bekend? Of zitten we met z'n allen in spanning te wachten? 😊
Check even een paar posts terug; sinds 29 september zijn er mensen (waaronder ikzelf) die 1.7.1 er op hebben staan.

Vanaf hier:
jaychunlai schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 00:26:
[...]

Update kan al gedaan worden via de dealer. Helaas op mijn Volvo 2024 zijn de extra rij modus niet aanwezig. Ben al geupdate naar 1.7.1

- B.L.A.A.T. -

• Pexow
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 08-10 16:37
iHansz schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:22:
[...]

Klopt, Duitsland is echt een drama. Volgens mij willen die gewoon niet aan de EV's. :X
Ik vroeg aan een hotel of ze een laadpaal hebben en je weet gewoon dat ze denken ‘heb je weer zo’n Nederlander’.

Ik verbaas me elke keer weer hoe ver Duitsland achterloopt met technologie.

• puccini
[...]

Typisch Duitsland, die hebben in het verleden veel verzet geboden tegen de EV's. (zat geen verbrandingsmotor in
Dat is nu de reden waarom de helft van de autofabrieken plat liggen, (niet meegaan in de tijd)

• GVU
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 04-11 13:23

GVU

Hard voor de klant

Hvan072 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:09:
Afgelopen week op en neer gereden naar noord Duitsland en op zich is dat prima bevallen. Wij stoppen graag rond de 2-2,5 uur en idealiter zouden we dan ook willen opladen. Door Google maps werden voor onze reis oplaadstops toegevoegd. Zeker met druk verkeer en files waren die stops pas na 3-3,5 uur en dus niet praktisch. Is het mogelijk zelf stops toe te voegen om de 2,5 uur en dan ook op te laden met een voorbereide accu?
Je kunt de toegevoegde laadstops selecteren en vervangen, je krijgt dan suggesties langs je route.

• iHansz
Updaten maar!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uqqKWp0L7KSb9ljWW4Lm-irtbGI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/nGgrDDkGtEZUcMDCGJWBQD25.png?f=user_large

• iHansz
dennistd schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 00:41:
[...]

Ik zit op Android. De app heeft gewoon locatietoegang, maar ik zou ook niet weten waarom ie deze zou moeten hebben om te laten zien waar de auto staat. En ook de ritregistratie staat aan in de oude en nieuwe app.Wel is gek dat de trip in de ritregistratie van de Volvo Cars app pas een locatie toont op 2-3km vanaf het beginpunt en tot een kilometer voor het eindpunt. Ook worden geen adressen vermeld wat bij de heenreis wel getoond wordt. De afstand klopt wel (gelijk aan heenreis). De oude EX30 app toont wel de hele terugreis met adressen, gek genoeg wel met vertrek- en aankomsttijd een minuut eerder.
Hij doet het nu goed bij mij. Je kunt alleen auto niet meer volgen als die in gebruik is. Soms kon je, in de EX30, waar die uithing tijdens gebruik.

• rens-br

rens-br

iHansz schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 19:10:
Hij doet het nu goed bij mij. Je kunt alleen auto niet meer volgen als die in gebruik is.
Dat kon ik met de oude EX30 app ook niet. Die gaf dan ook de melding 'auto in gebruik'

• Volvoforlive
  • Laatst online: 15:03
[...]

Afgelopen zomer in Duitsland geweest. Geen problemen ondervonden in de ‘zoektocht’ naar werkende laadpalen. Meer dan voldoende. Zelfs een station gezien met denk ik zo’n 50/60 laadmogelijkheden. Ook voor bussen, vrachtwagens en voertuigen met aanhanger. Geen brandstofpompen meer.

• Volvoforlive
  • Laatst online: 15:03
Inmiddels de melding ‘beperkte functionaliteit’ bovenin de Volvo. Cars app verdwenen. De app werkt foutloos.

• iHansz
Het duurt iets langer 🤪

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wLXZZFJXVAUxlFF6_F4PMoPQN_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/an22acNkUiexih2OWND0JvxP.jpg?f=fotoalbum_large

• iHansz
Volvoforlive schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 19:27:
[...]

Afgelopen zomer in Duitsland geweest. Geen problemen ondervonden in de ‘zoektocht’ naar werkende laadpalen. Meer dan voldoende. Zelfs een station gezien met denk ik zo’n 50/60 laadmogelijkheden. Ook voor bussen, vrachtwagens en voertuigen met aanhanger. Geen brandstofpompen meer.
Klopt. Maar ‘t is wel zoeken (en vaak ver weg v/d snelweg). Vind Denemarken, Zweden, Noorwegen, België, maar ook ‘t VK veel beter. Zo’n laadplein met alleen laadpalen, ken ik alleen van België.

• iHansz
Geen Range-mode bij MY24 (SMER) 🙁

• Skaninchen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:22
Zijn deze zomer naar Oostenrijk en het viel mij wel mee. Heb expres alleen bij Tesla opgeladen, betrouwbaar, prijs en snel. Eén keer bij andere aanbieder en meteen lukte het niet.

Soms was het wel eens 5 min extra rijden, maar ze stonden heel vaak bij McDonalds of in de buurt van supermarkt. Ik vond het erg meevallen.

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-11 11:13
iHansz schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 20:03:
Geen Range-mode bij MY24 (SMER) 🙁
Je bent niet de enige :)

• iHansz
Oplossing van Reddit: ‘You have to reset the screen - put it in park, hold - and volume down for 15-20 seconds. I didn’t see it until I did this after the update (MY25).’ Het werkt!

• Kobject
Ik heb hiervoor een Tesla gereden, ik mis nog wel de functie dat je kan zien waar de auto is als iemand anders er in rijdt.

• kmat
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:13
Skaninchen schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 21:04:
Zijn deze zomer naar Oostenrijk en het viel mij wel mee. Heb expres alleen bij Tesla opgeladen, betrouwbaar, prijs en snel. Eén keer bij andere aanbieder en meteen lukte het niet.

Soms was het wel eens 5 min extra rijden, maar ze stonden heel vaak bij McDonalds of in de buurt van supermarkt. Ik vond het erg meevallen.
Idem hier. Tesla is uitstekend en voldoende (Opletten dat je geen destination charger kiest). Inmiddels verschillende vakanties in Frankrijk, Duitsland met enkel Tesla netwerk volbracht. Ze zitten nooit direct aan een snelweg (of dat een voor- of nadeel is is subjectief) en de prijs is altijd lager dan bij de concurrent (of dat een voor- of nadeel is is ook subjectief).

[ Voor 16% gewijzigd door kmat op 09-10-2025 12:06 ]

• pc1t
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-11 11:36
Hier net versie 1.7.1. Geïnstalleerd
Iets meer contrast in het scherm.

Er staat bij : Relax-modus, Opfris-modus en Actieradius-modus: deze functies zijn nu beschikbaar voor alle automodellen van alle bouwjaren.

Maar waar zou ik dit kunnen vinden?

• Makimba
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 15:21
Verschillende updates nu, de auto is naar 1.7.1 en rijdt voor m'n gevoel weer een stukje soepeler. De muziek zou moeten stoppen wanneer ik de deur open, maar dat werkte net (1x getest) nog niet. De Volvo-app gebruik ik nu ipv de Ex30-app. Die laatste deed het bij mij erg matig, ik moest elke keer inloggen met een code die ik via de mail kreeg, meerdere malen opnieuw geïnstalleerd, niets hielp. De Volvo-app werkt prima, al ben ik wel benieuwd naar welke extra opties er nog komen, misschien de optie om een lichtshow te geven?

• fbenniks
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18:20
pc1t schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 12:27:

Er staat bij : Relax-modus, Opfris-modus en Actieradius-modus: deze functies zijn nu beschikbaar voor alle automodellen van alle bouwjaren.

Op Reddit lees ik dat je het infotainment systeem moet restarten met - en knopje naar beneden 20 seconden indrukken. Na reboot zie je wel de drive modus.

• kmat
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:13
Makimba schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 12:33:
Verschillende updates nu, de auto is naar 1.7.1 en rijdt voor m'n gevoel weer een stukje soepeler. De muziek zou moeten stoppen wanneer ik de deur open, maar dat werkte net (1x getest) nog niet. De Volvo-app gebruik ik nu ipv de Ex30-app. Die laatste deed het bij mij erg matig, ik moest elke keer inloggen met een code die ik via de mail kreeg, meerdere malen opnieuw geïnstalleerd, niets hielp. De Volvo-app werkt prima, al ben ik wel benieuwd naar welke extra opties er nog komen, misschien de optie om een lichtshow te geven?
De volvo ex30 app afsluiten en opnieuw opstarten, dan gaat ie wel in 1x door.

• iHansz
pc1t schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 12:27:

De Relax- en Opfrismodi vind je waar ook de Autowasstraat-modus is te vinden.

• Makimba
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 15:21
kmat schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 12:55:
[...]

De volvo ex30 app afsluiten en opnieuw opstarten, dan gaat ie wel in 1x door.
Heb ik echt heel vaak geprobeerd, maar hij bleef maar vragen om een extra verificatie dmv een e-mail... Heb de app verwijderd en gebruik nu enkel de Volvo app. Enige wat ik nog mis is een melding als de auto klaar is met laden, aangezien ik enkel openbaar kan laden.

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:20
Wat doet Relax-modus, Opfris-modus en Actieradius-modus?

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zapato schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 14:01:
Wat doet Relax-modus, Opfris-modus en Actieradius-modus?
Aldus Volvo:

Actieradius: Deze modus beperkt het klimaat en de rijprestaties om de actieradius te maximaliseren.
Opfris: Wanneer je de verversingsmodus inschakelt, start de airconditioning en wordt de lucht in het interieur snel ververst. Dit kan vooral prettig zijn tijdens langere ritten.
Relax: De ontspanningsmodus kan worden geactiveerd om een ontspannen sfeer in de auto te creëren terwijl deze geparkeerd staat. Wanneer je deze modus activeert, gaat de bestuurdersstoel naar achteren, wordt de interieurverlichting gedimd of uitgeschakeld en wordt je auto vergrendeld. Je kunt de ontspanningsmodus op het display inschakelen.

I intend to live forever - so far, so good.

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:20
Buzzin Hornet schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 14:28:
[...]

Aldus Volvo:

Actieradius: Deze modus beperkt het klimaat en de rijprestaties om de actieradius te maximaliseren.
Opfris: Wanneer je de verversingsmodus inschakelt, start de airconditioning en wordt de lucht in het interieur snel ververst. Dit kan vooral prettig zijn tijdens langere ritten.
Relax: De ontspanningsmodus kan worden geactiveerd om een ontspannen sfeer in de auto te creëren terwijl deze geparkeerd staat. Wanneer je deze modus activeert, gaat de bestuurdersstoel naar achteren, wordt de interieurverlichting gedimd of uitgeschakeld en wordt je auto vergrendeld. Je kunt de ontspanningsmodus op het display inschakelen.
Bedankt. Ik dacht even dat je één van de drie moest kiezen, maar ze hebben niets met elkaar te maken.

• pc1t
Ik heb er nu ook een knop rechts onderin “ rijstanden” staan. Als ik deze aanzet zie ik rechtsboven range-stand staan. nu nog uitzoeken wat dit inhoudt. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cSw4ajj-3LwbbEJkA0dLG09Gef8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7UG3YO9DYJ6fG3Y8hX1gM1dv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jTZb25M4uY5YDkLxaLapDBA0Lsc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kP2GpphpkQptJb9x1j15tIRj.jpg?f=user_large

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
pc1t schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 15:45:
Ik heb er nu ook een knop rechts onderin “ rijstanden” staan. Als ik deze aanzet zie ik rechtsboven range-stand staan. nu nog uitzoeken wat dit inhoudt. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is dus deze:

I intend to live forever - so far, so good.

• pc1t
Buzzin Hornet schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 16:03:
[...]

Dat is dus deze:
Bedankt nu is het duidelijk.
Nu wat langer testen om te kijken of dat veel uitmaakt.

• DarthGoofy
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-11 09:45
Moet je daar dan nu ook de Performance stand kiezen of is deze verdwenen?

• iHansz
DarthGoofy schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 16:24:
Moet je daar dan nu ook de Performance stand kiezen of is deze verdwenen?
Als je een Twin hebt wel, maar de Singles hebben alleen Range.

• jaychunlai
Ik weet niet hoe jullie het voor elkaar krijgen. Heb ook al gereset. Ik draai 1.7.1 al bijna een weekje. Dit is MY24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mp3W2RUzwV2fxO4sNaufJ5dU7n8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/96c0uvx7qcTU5U0zxUCif10x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Pf4zx506l8agWfe4oowp1zyulQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0k2rZbxPwzAEG8X9uOLHOVrn.jpg?f=fotoalbum_large

• HermanvdB
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 16:42
Even iets anders, ik heb nog de EX30 app maar ook de Volvo app op mijn iPhone staan. Het valt mij op dat het dataverbruik van de Volvo app vele malen lager is dan de EX30 app over dezelfde periode…. Wel beter, ik heb de EX30 app daarom nu meteen verwijderd

• pc1t
jaychunlai schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 17:19:
Ik weet niet hoe jullie het voor elkaar krijgen. Heb ook al gereset. Ik draai 1.7.1 al bijna een weekje. Dit is MY24
Dit heb ik gedaan
Houd tegelijkertijd de knoppen voor ingestelde snelheid verlagen en volume verlagen op het stuurwiel ingedrukt totdat het display verandert.

https://www.volvocars.com...77a7e089c0a8296870d1a409/

• jaychunlai
pc1t schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 17:39:
[...]

Dit heb ik gedaan
Houd tegelijkertijd de knoppen voor ingestelde snelheid verlagen en volume verlagen op het stuurwiel ingedrukt totdat het display verandert.

Al gedaan :’)

• iHansz
En je auto van de kabel halen. Updaten mag/kan je ook niet ladend doen.

• jaychunlai
iHansz schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 17:50:
En je auto van de kabel halen. Updaten mag/kan je ook niet ladend doen.
Update is al een week op mn auto 😅
Nogmaals geprobeerd met de lader eruit. Nog steeds geen nieuwe rij modes

[ Voor 14% gewijzigd door jaychunlai op 09-10-2025 18:01 ]

• fiNgLaRN
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 03-11 20:44
jaychunlai schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 17:51:
[...]
Nog steeds geen nieuwe rij modes
Vandaag de update geïnstalleerd en 2x scherm geprobeerd te resetten. Ook hier nog steeds de nieuwe rijmodus niet.

Wat mij wel opvalt is dat ik nu oplaad tot 100% en opeens een actieradius heb van bijna 420 km ten opzichte van 350km normaal gesproken.

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ik overweeg om de EX30 te gaan leasen. Ben nieuw hier op het forum dus vroeg me af of iemand me een TLDR kon geven van hoe de ervaring is met de auto. Zijn er frustraties bij de auto of bevalt deze jullie goed?

• iHansz
deathmonkey schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 22:20:
Ik overweeg om de EX30 te gaan leasen. Ben nieuw hier op het forum dus vroeg me af of iemand me een TLDR kon geven van hoe de ervaring is met de auto. Zijn er frustraties bij de auto of bevalt deze jullie goed?
Auto bevalt heel erg goed. Ben op ‘t design afgegaan en niet zo zeer op ‘t merk. Ben meer van Honda, maar die hebben geen fatsoenlijke EV meer. Bouwkwaliteit is bijna net zo goed. Geen frustraties van mijn kant. Auto rijdt heerlijk en ben helemaal gewend met alles via scherm regelen. Werkt ook heel intuïtief en best wel logisch i.m.o. dan allemaal losse knoppen. Heb je op je telefoon ook niet meer. Mocht ik hem kort rijden, dan zou ik er weer één nemen, misschien wel een Cross Crountry.

• fbenniks
deathmonkey schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 22:20:
Ik ben zelf erg tevreden. Ik heb geen last van bugs. Het enige wat ik graag aangepast zou zien, zijn de waarschuwingen om het stuur met twee handen vast te houden wanneer Pilot Assist is ingeschakeld op een recht stuk snelweg. Daarnaast is het geen zuinige auto — op zich niet erg, maar daardoor is het bereik wel wat lager dan ik had verwacht.

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

fiNgLaRN schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 21:38:
[...]

Vandaag de update geïnstalleerd en 2x scherm geprobeerd te resetten. Ook hier nog steeds de nieuwe rijmodus niet.

Wat mij wel opvalt is dat ik nu oplaad tot 100% en opeens een actieradius heb van bijna 420 km ten opzichte van 350km normaal gesproken.
Jullie zijn niet de enige, ik heb een MY24 Twin; sinds 29-09 via de garage 1.7.1 er op staan. Ook na meerdere keren resetten heb ik de extra modi niet op het scherm. Ook stroom uit de paal bij preconditioning werkt niet.

- B.L.A.A.T. -

• iHansz
Zou er verschil zijn tussen v1.7.1 via de dealer en via OTA? Zit je nog op Facebook, zou je die vraag kunnen stellen bij officiële EX30-pagina. Pagina wordt door Volvo gelezen. Of via de app natuurlijk. https://facebook.com/groups/100188653081222/.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-10 21:12

Swerfer

Hmm...

Gisteren de update gestart en had daarna 3 uur iets anders te doen. Na 3 uur wilde ik de auto in en ging hij niet open... 12V-accu bleek leeg.

Dat ik Volvo belde dachten ze dat meteen al. Let dus op als je nog moet updaten.

Je kan het beste meteen na de melding dat de update gereed is de auto openen en kijken of alles goed staat en bijvoorbeeld de auto niet aan blijft staan.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• jaychunlai
iHansz schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 08:59:
Zou er verschil zijn tussen v1.7.1 via de dealer en via OTA? Zit je nog op Facebook, zou je die vraag kunnen stellen bij officiële EX30-pagina. Pagina wordt door Volvo gelezen. Of via de app natuurlijk. https://facebook.com/groups/100188653081222/.
Ik heb die vraag open staan... volgens mij zijn de mods niet happig. Wellicht een nieuwe poging waard.
Zelf merk ik dat mijn linker spiegel soms niet terug wordt gezet op de stand waar die normaliter op staat.
Wordt toch maar een keer terug naar de dealer om de boel opnieuw te installeren.

• puccini
iHansz schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 08:59:
Jammer voor de niet Facebook gebruikers zoals ik, Volvo zou dit op eigen pagina's moeten toepassen!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
fbenniks schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 08:28:
[...]

Ik ben zelf erg tevreden. Ik heb geen last van bugs. Het enige wat ik graag aangepast zou zien, zijn de waarschuwingen om het stuur met twee handen vast te houden wanneer Pilot Assist is ingeschakeld op een recht stuk snelweg. Daarnaast is het geen zuinige auto — op zich niet erg, maar daardoor is het bereik wel wat lager dan ik had verwacht.
Bedankt voor je reactie! Mijn eerste indruk was inderdaad ook goed toen ik m bij de dealer zag staan. Dat ie wat minder zuinig is heb ik vaker gehoord. Hoeveel haal jij en bij wat voor rijstijl? In mn MG4 haal ik meestal tussen de 15-17kw, maar dat is een wat gestroomlijnder model natuurlijk.

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:24
Gisteravond de update geinstalleerd. Vanmorgen naar het werk gereden met radio aan en toen ik parkeerde en uitstapte hoopte ik dat nu de radio uit zou gaan, maar dat gebeurde niet. Klopt dat?
Ik dacht dat dit eindelijk was aangepast in deze update of moet je dat ergens nog activeren??

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-10 21:12

Swerfer

Hmm...

Heeft iemand wat van dit gemerkt:

We hebben aanpassingen gedaan aan de instellingen voor korte, middellange en lange afstand tot de voorliggende auto voor adaptieve cruisecontrol (ACC).

Het remmen met Pilot Assist is geoptimaliseerd voor een soepelere rijervaring.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Swerfer schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:12:
Heeft iemand wat van dit gemerkt:

We hebben aanpassingen gedaan aan de instellingen voor korte, middellange en lange afstand tot de voorliggende auto voor adaptieve cruisecontrol (ACC).

Het remmen met Pilot Assist is geoptimaliseerd voor een soepelere rijervaring.
Ik heb het idee dat hij minder abrupt ingrijpt dan voorheen; het is nog steeds niet soepel te noemen, maar ook niet meer zo heftig als eerst. Maar dat is meer gevoel dan dat ik het hard kan maken.

- B.L.A.A.T. -

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-11 16:52
Yes, update 8) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OsN6Bo4Cm0V_s9TPr-ul2iyeWng=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yBjdwxQiW6u7BPoJPpYD7m5S.png?f=user_large

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

• Kobject
Ik zie de Rijstanden niet staan nu met 1.7.1 update helaas. Hopelijk komt nog.

• tdolder
Kobject schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:27:
Ik zie de Rijstanden niet staan nu met 1.7.1 update helaas. Hopelijk komt nog.
Ik heb net de update gedaan en had de opties ook niet. Ik heb het entertainment 2 x moeten rebooten en toen waren de nieuwe opties beschikbaar.

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-11 14:17
Ik mis de rijstanden ook met de nieuwe volvo car app, wel op de ex30 app.
Helaas heb ik er nu hobby bijgekregen sinds ik volvo rij. 😒

[ Voor 30% gewijzigd door tedkroon op 10-10-2025 17:36 ]

• johnsmith
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-11 17:36
De rijstanden /actieradius stand zie ik wel staan, bij instellingen en dan het kopje rijden"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5fCcPsf3DfeEAzQ4HJSH8v9FNI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WxlLXyE2zJ5uNzVYIx6jpuiQ.jpg?f=fotoalbum_large
Heb hem maar eens op actieradius stand gezet, ben benieuwd of het iets uitmaakt.

Voor de ACC ja die is wel verbeterd, dat rijdt nu wel wat soepeler. Niet verwacht maar Volvo lijkt het toch te leren :)

3455wp, Panasonic MDC05f3e5 L/W WP

• tedkroon
Ik heb hem ook op de actieradiusstand gezet en hoop dat hij daar op blijft staan. >:)

• Cheetha
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17:07
Gisteren update gedraaid. Rijstanden knop stond er meteen bij. Vandaag naar Parijs gereden op actieradiusstand. Geen verschil kunnen waarnemen behalve dat hij minder snel van zn plek komt. Afstand tot voorganger lijkt op de kortste stand langer geworden. De versnelling voordat hij abrupt afremt is verdwenen en meestal is het afremmen soepeler geworden. Alleen wel probleem met data. Spotify en radio app haperen dat het een lieve lust is, steeds maar bufferen, niet te doen. Geen verschil gemerkt tussen landen.

• Cheetha
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17:07
tedkroon schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 18:22:
Ik heb hem ook op de actieradiusstand gezet en hoop dat hij daar op blijft staan. >:)
Bij mij verspring ie steeds terug naar standaard na een stop

• Kobject
tdolder schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:31:
[...]

Ik heb net de update gedaan en had de opties ook niet. Ik heb het entertainment 2 x moeten rebooten en toen waren de nieuwe opties beschikbaar.
Rebooten is die linker en rechterknop onderin op het stuur ingedrukt houden voor 15 seconden toch?

• tedkroon
Net getest en inderdaad reset de ecostand steeds weer maar met het batterij icoontje, rechts onder zet je hem zo weer aan als je rijdt (range mode of zoiets) dat is eigenlijk een veel betere methode om het aan te zetten.

• fbenniks
deathmonkey schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:26:
[...]

Bedankt voor je reactie! Mijn eerste indruk was inderdaad ook goed toen ik m bij de dealer zag staan. Dat ie wat minder zuinig is heb ik vaker gehoord. Hoeveel haal jij en bij wat voor rijstijl? In mn MG4 haal ik meestal tussen de 15-17kw, maar dat is een wat gestroomlijnder model natuurlijk.
In de zomer zijn mijn snelweg ritjes rond de 15-16/100km. Ik rij eigenlijk altijd met pilot assist aan op 100km/u. In de winter is dit makkelijk 20/21.

• tedkroon
fbenniks schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 21:07:
[...]

In de zomer zijn mijn snelweg ritjes rond de 15-16/100km. Ik rij eigenlijk altijd met pilot assist aan op 100km/u. In de winter is dit makkelijk 20/21.
Kan ik mij in vinden en wellicht is nu beter in de ecostand.

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:21
XfadeR schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:17:
Gisteravond de update geinstalleerd. Vanmorgen naar het werk gereden met radio aan en toen ik parkeerde en uitstapte hoopte ik dat nu de radio uit zou gaan, maar dat gebeurde niet. Klopt dat?
Ik dacht dat dit eindelijk was aangepast in deze update of moet je dat ergens nog activeren??
Uitstappen en de deur dicht doen. Dan gaat hij uit.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

• Hurbie
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 21:29
Ophidian schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 08:46:
[...]

Bij mij werkt dit ook niet. En merkte eerder ook al dat updates die online staan niet altijd erin zitten.
Krijg het gevoel dat die wellicht te maken heeft met het model jaar.
Bijvoorbeeld de stoel verwarming auto zit er bij mij pas in vanaf 1.6.4
Heb model 2024

• tdolder
Vanochtend op pad met fietsendrager. Heerlijk dat ACC het nu eindelijk doet met 1.7.1 😀👌

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:29
Hurbie schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 09:12:
[...]

Bij mij werkt dit ook niet. En merkte eerder ook al dat updates die online staan niet altijd erin zitten.
Krijg het gevoel dat die wellicht te maken heeft met het model jaar.
Bijvoorbeeld de stoel verwarming auto zit er bij mij pas in vanaf 1.6.4
Heb model 2024
bij mij werkt dit wel , ik gebruik youtube music om te streamen en radio werkt ook
SMER plus MY2024

• Kylstram
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 04-11 13:44
Hallo, sinds twee en een halve week ben ik ook in het bezit van een EX30 Core SMSR en ik moet zeggen dat die heerlijk rijdt.
Gisteravond heb ik de nieuwe update erop gezet. Na het updaten is mij iets opgevallen. Bij de signaalsterkte balkjes van het internet veranderd het laatste balkje regelmatig in een uitroepteken. Volgens Google zou dit betekenen dat er wel internet wordt gezien, maar geen data wordt verstuurd of ontvangen. Op de foto’s van @pc1t , @jaychunlai en @johnsmith zie ik hetzelfde. Zij er meer mensen die dit hebben en is er evt een oplossing voor? Resetten van het scherm en het modem (TCAM) hebben niet geholpen.

EX30 Core SMSR MY26

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:24
Ophidian schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 08:46:
[...]

Werkt bij mij niet, zowel niet met radio als ook niet met Spotify. (SMSR Plus 24)

• Winus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:02
Ik heb een probleem met het thuisladen. Ik hoop dat er hier een lezer is die nog een suggestie heeft.
Via Marktplaats heb ik een officiële Volvo laadkabel gekocht om vanaf een gewoon 220V stopcontact te laden. Artikelnummer 32257799. Alleen, dat lukt niet Als ik de kabel aansluit gaat er eerst even een wit licht branden en meteen daarna rood. Bij de aansluiting van de auto gaat ook het symbooltje wit branden. In de app staat dat de kabel verbonden is. Ik heb dit nu bij twee verschillenden huizen geprobeerd en beide keren hetzelfde resultaat. De tweede keer ook een Citroën oplaadkabel geprobeerd en toen werd de auto wel gewoon opgeladen. Het probleem zit dus duidelijk in de kabel.
Heeft iemand een idee hoe ik dit op zou kunnen lossen?

• rens-br

rens-br

Winus schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 16:49:
Ik heb een probleem met het thuisladen. Ik hoop dat er hier een lezer is die nog een suggestie heeft.
Via Marktplaats heb ik een officiële Volvo laadkabel gekocht om vanaf een gewoon 220V stopcontact te laden. Artikelnummer 32257799. Alleen, dat lukt niet Als ik de kabel aansluit gaat er eerst even een wit licht branden en meteen daarna rood. Bij de aansluiting van de auto gaat ook het symbooltje wit branden. In de app staat dat de kabel verbonden is. Ik heb dit nu bij twee verschillenden huizen geprobeerd en beide keren hetzelfde resultaat. De tweede keer ook een Citroën oplaadkabel geprobeerd en toen werd de auto wel gewoon opgeladen. Het probleem zit dus duidelijk in de kabel.
Heb je een andere auto om mee te testen? Als die ook niet werkt dan verwacht ik dat je een defect exemplaar hebt gekocht.

• Patrick-99
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:19
Winus schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 16:49:
Al op andere locatie geprobeerd? (andere groepenkast / aarding)
Gebruik je een stopcontact met randaarding? (nodig voor veiligheid en goede isolatie-test voor laden)

EX30 - SMER - Ultra sinds 15-03-2024 / EV-Box BusinessLine

• tedkroon
Kabel met regelsysteem is niet in orde en gewoon terug sturen. ik neem dat je garantie heb. Ik heb een kabel op 220v en 1 fase en die werkt uitstekend gekocht op Ali onder TUV gecertificeerd.

• tedkroon
Mijn eerste indruk van update 1.7.1:
Net zo'n 100 km afgelegd op de provinciale wegen en een klein stukje snelweg kom ik ongeveer op 15,4 kwh/100km in de eco range en voorverwarming.
De ecostand rijdt heel soepel vooral bij het oppakken van de acc. Hij accelereert dan langzamer, qua manuele bediening is zij nog steeds heel agressief en merk ik geen verschil met vroeger.
Kortom deze update is tot nu toe zeker Volvo waardig en ben blij met het resultaat als hij stabiel blijft.

• rens-br

rens-br

tedkroon schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 19:22:
Kabel met regelsysteem is niet in orde en gewoon terug sturen. ik neem dat je garantie heb. Ik heb een kabel op 220v en 1 fase en die werkt uitstekend gekocht op Ali onder TUV gecertificeerd.
Heb je een linkje / prijs?

• tedkroon
Draagbare oplader voor elektrische voertuigen Type 1 Sae J1772 16A 32A Oplaadkabel Type 2 IEC62196-2 11KW EU-stekkercontroller Wanddoos
Ik heb de 10 m gekocht was toen wel iets duurder. Ben zeer tevreden over deze oplader, getest op de Volvo ex 30 en de Tesla model 3.

Iets meer dan 100 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door tedkroon op 11-10-2025 20:54 ]

• Winus
Ik had hem op Marktplaats gekocht. Origineel Volvo, maar helaas, “blijkt kat in de zak”

• rens-br

rens-br

tedkroon schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 20:42:
Draagbare oplader voor elektrische voertuigen Type 1 Sae J1772 16A 32A Oplaadkabel Type 2 IEC62196-2 11KW EU-stekkercontroller Wanddoos
Ik heb de 10 m gekocht was toen wel iets duurder. Ben zeer tevreden over deze oplader, getest op de Volvo ex 30 en de Tesla model 3.

Iets meer dan 100 euro.
Deze: https://nl.aliexpress.com/item/1005001724065011.html?

• Winus
tedkroon schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 20:42:

Iets meer dan 100 euro.
Heb je een link?

• tedkroon
https://nl.aliexpress.com...ix8N&gatewayAdapt=glo2nld

Besteld 19 februari 2024, binnen 1 week geleverd uit Polen

[ Voor 19% gewijzigd door tedkroon op 11-10-2025 21:36 ]

• Patrick-99
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:19
Mooi die CE keurmerken,
Wel om op te blijven letten ;-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hT5dYPOYr-DjhMitVQzDgK8kSwk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NYq9nTpTcMNqzN83PGwSJaUU.jpg?f=fotoalbum_large

EX30 - SMER - Ultra sinds 15-03-2024 / EV-Box BusinessLine

• tdolder
Kobject schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 19:46:
[...]

Rebooten is die linker en rechterknop onderin op het stuur ingedrukt houden voor 15 seconden toch?

• tedkroon
Minstens 15 tot 20 seconden

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:29
Gewoon vasthouden tot het scherm zwart word 😉

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:41

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vanmorgen deden opeens alle knoppen op de rechterkant van het stuur het niet... Heel vreemd, misschien dat de "vingerdetector" niet werkt? Issue is dan natuurlijk dat ik ook het systeem niet kan herstarten want hij detecteert het indrukken van de "v" knop niet wanneer je probeert om "-" en "v" tegelijk ingedrukt te houden...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Winus
Mx. Alba schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:38:
Vanmorgen deden opeens alle knoppen op de rechterkant van het stuur het niet... Heel vreemd, misschien dat de "vingerdetector" niet werkt? Issue is dan natuurlijk dat ik ook het systeem niet kan herstarten want hij detecteert het indrukken van de "v" knop niet wanneer je probeert om "-" en "v" tegelijk ingedrukt te houden...
Kan het komen omdat de update naar 1.7.1 uitgevoerd is?

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:41

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Winus schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:36:
Kan het komen omdat de update naar 1.7.1 uitgevoerd is?
Die heb ik in de nacht van vrijdag op zaterdag laten draaien, en op zaterdag en zondag werkten die knopjes nog wel. Vanmorgen opeens niet meer.

Ik heb trouwens ook nu de melding gekregen om over te stappen op de Volvo Cars app en daarin zie ik dat mijn hele rittenhistorie niet wordt meegenomen... Betekent dat dat die straks kwijt is als de EX30 app uit de lucht gaat? Dat zou wel jammer zijn...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Winus
Mx. Alba schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:47:
[...]
Ik heb trouwens ook nu de melding gekregen om over te stappen op de Volvo Cars app en daarin zie ik dat mijn hele rittenhistorie niet wordt meegenomen... Betekent dat dat die straks kwijt is als de EX30 app uit de lucht gaat? Dat zou wel jammer zijn...
De historie ben je kwijt en vanaf nu komt die in de Volvo Cars app.

• pc1t
Even een vraagje. In de EX30 app was er een optie om het laden te starten en beëindigen en dan bedoel ik niet optie plannen.
Dit kan ik alleen niet vinden in de Volvo cars app. Of kijk ik daar overheen?

• iHansz
pc1t schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 11:37:
Even een vraagje. In de EX30 app was er een optie om het laden te starten en beëindigen en dan bedoel ik niet optie plannen.
Dit kan ik alleen niet vinden in de Volvo cars app. Of kijk ik daar overheen?
Zit er niet in. Heb ergens gelezen dat, als de migratie van de EX30-gebruikers is afgerond, dit er in toekomst zal worden toegevoegd. Voor de andere EV's van Volvo is dit nooit eereder een optie geweest. Nog even geduld dus.

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

tdolder schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 09:59:
Vanochtend op pad met fietsendrager. Heerlijk dat ACC het nu eindelijk doet met 1.7.1 😀👌
Bij mij doet die het nu met 1.7.1 juist regelmatig niet, de volgende keer weer wel en vice versa :|
Zowel niet met de knop op het stuur als de hendel.

[ Voor 7% gewijzigd door Gekkenhuis op 13-10-2025 12:15 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• puccini
Gekkenhuis schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:14:
[...]

Bij mij doet die het nu met 1.7.1 juist regelmatig niet, de volgende keer weer wel en vice versa :|
Zowel niet met de knop op het stuur als de hendel.
Ben ik een van de weinigen die de update 1.7.1 nog niet heeft ontvangen of hebben ze me gewoon vergeten bij Volvo :)

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

puccini schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:54:
[...]

Ben ik een van de weinigen die de update 1.7.1 nog niet heeft ontvangen of hebben ze me gewoon vergeten bij Volvo :)
Ik had hem (ook pas) vorige week gekregen.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Pagina: 1 ... 98 ... 100 Laatste