Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24
Kan iemand zien aan de hand van de laatst gepubliceerde update of er nu meer klimaatschema's ga kunnen worden toegevoegd? Zeker nu de EX30 Volvo app gemigreerd wordt met de Volvo app.
Volgens mij zit die optie in de volvo cars app, dus ik hoop dat het met die migratie opgelost gaat worden.radioth schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:54:
Kan iemand zien aan de hand van de laatst gepubliceerde update of er nu meer klimaatschema's ga kunnen worden toegevoegd? Zeker nu de EX30 Volvo app gemigreerd wordt met de Volvo app.
Zie de beschrijving van de 1.6.4 update, toen waren de verschillende modi alleen voor het 2026 model beschikbaar nu dus voor alle model jaren.Danielson schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:35:
Relax-modus, Opfris-modus en Actieradius-modus: deze functies zijn nu beschikbaar voor alle automodellen van alle bouwjaren.
Wat is Opfris modus?
....
Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6
Uit de officiële Volvo EX30 Facebroekgroep: You can activate Relax mode to create a relaxing atmosphere in the car when parked; Refresh mode turns on the ambient lighting and turns the air conditioning up; Range mode is via a new button in the contextual bar which calibrates the pedal mapping and climate function to maximise range.
Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24
Mijn eerste lange rit zit erop: zaterdag naar Keulen en zondag weer terug. Daar gebruikgemaakt van de snellader, want ons hotel met 160 kamers had geen enkele laadpaal en ik wilde het ook gewoon even proberen. Ik had uitgerekend om met 10% over te blijven op de terugweg, gebaseerd op de verbruikscijfers van de heenrit. Toen ik echter mijn huisadres invoerde, gaf de navigatie aan dat ik met -3% zou aankomen, dus was een laadstop nodig. Waarom weet ik niet precies, maar ik vermoed dat Google Maps na 19.00 uitgaat van 130 km/u. Vanaf de grens ben ik 100 km/u gaan rijden en kwam uiteindelijk met 13% thuis. Dat scheelt dus enorm in verbruik.
De auto is verder fantastisch op de lange ritten. Pilot Assist aan en rijden maar, comfortabel en hartstikke stil.
De auto is verder fantastisch op de lange ritten. Pilot Assist aan en rijden maar, comfortabel en hartstikke stil.
Dat klopt, viel me bij de megane ook op (zelfde systeem). Ergens wel prettig hoor, want vaak rijden we wel de max snelheid.Pexow schreef op maandag 29 september 2025 @ 12:14:
Mijn eerste lange rit zit erop: zaterdag naar Keulen en zondag weer terug. Daar gebruikgemaakt van de snellader, want ons hotel met 160 kamers had geen enkele laadpaal en ik wilde het ook gewoon even proberen. Ik had uitgerekend om met 10% over te blijven op de terugweg, gebaseerd op de verbruikscijfers van de heenrit. Toen ik echter mijn huisadres invoerde, gaf de navigatie aan dat ik met -3% zou aankomen, dus was een laadstop nodig. Waarom weet ik niet precies, maar ik vermoed dat Google Maps na 19.00 uitgaat van 130 km/u. Vanaf de grens ben ik 100 km/u gaan rijden en kwam uiteindelijk met 13% thuis. Dat scheelt dus enorm in verbruik.
Ik meestal ook, maar wilde niet een laadstop inplannen op 30km van mijn huis. Mijn boerenverstand zei dat de paar minuten die ik verlies met langzamer rijden opweegt tegen het vermijden van een stop.twowheeler schreef op maandag 29 september 2025 @ 13:18:
[...]
Dat klopt, viel me bij de megane ook op (zelfde systeem). Ergens wel prettig hoor, want vaak rijden we wel de max snelheid.
Dit geeft dus ook stof tot nadenken, want misschien is er dan ook wel een optimale snelheid voor lange ritten waar langer kunnen doorrijden en dus minder hoeven laden opweegt tegen de lagere gemiddelde snelheid
Je zou ook kunnen kijken naar A Better Route Planner (ook te installeren in de auto). Hierin kun je je voorkeur voor de laadstops instellen: Weinig maar lang, snelste aankomst, of veel maar kort. Wellicht kun je er dan achter komen wat voor jou goed werkt.Pexow schreef op maandag 29 september 2025 @ 13:25:
[...]
Ik meestal ook, maar wilde niet een laadstop inplannen op 30km van mijn huis. Mijn boerenverstand zei dat de paar minuten die ik verlies met langzamer rijden opweegt tegen het vermijden van een stop.
Dit geeft dus ook stof tot nadenken, want misschien is er dan ook wel een optimale snelheid voor lange ritten waar langer kunnen doorrijden en dus minder hoeven laden opweegt tegen de lagere gemiddelde snelheid
vice versa en weer terug