Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 96 ... 100 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Mx. Alba schreef op woensdag 17 september 2025 @ 23:05:
[...]

Dat. Ik heb een iPhone maar gebruik CarPlay niet...
Ik heb ook iPhone en gebruik zowel CarPlay als digital key niet.

• Winus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-11 15:47
[
Ik heb ook iPhone en gebruik zowel CarPlay als digital key niet.
Ik heb ook een iPhone, maar de digital key werkt bij mij niet want de iPhone is te oud, een SE2020. Na lang zoeken vond ik op internet dat dit niet werkte voor mijn telefoon.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Winus schreef op donderdag 18 september 2025 @ 10:57:
[...]

Ik heb ook een iPhone, maar de digital key werkt bij mij niet want de iPhone is te oud, een SE2020. Na lang zoeken vond ik op internet dat dit niet werkte voor mijn telefoon.
Misschien alleen de NFC versie? De iPhone SE heeft geen UWB, daarom werkt de keyless entry niet.

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 09:28
iHansz schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:45:
Vorige week een fabrieksbezoek aan Gent gebracht via Volvo-Forum.nl. De productie van de EX30 is al een tijdje geleden gestart, gaaf om te zien hoe 'onze' auto wordt gebouwd, maar nog lang niet op volle sterkte. Heeft te maken met het feit, dat sommige onderdelen toch uit b.v. China moet komen en dat is sinds de verschillende importbelastingen (o.a. EU) nogal lastig. Vooral met te hoge kosten te maken. Ook de schepen die naar België varen moeten omvaren (via Zuid-Afrika) ivm de conflicten in en rond het Suezkanaal en dat duurt ook langer. Ze waren ervan uitgegaan, dat die conflicten wel inmiddels zouden zijn opgelost. Men zoekt wel naar oplossingen (lees meer onderdeel productie in de EU), maar dat is allemaal niet zo eenvoudig als wij denken dat het is. Verwachting is dat productie in 2026 op volle toeren draait. Dit is wat ik hoorde van de gids die ons rondleidde. Dat zou de reden kunnen zijn van a. de lange levertijd en b. ingezakte (want niet leverbaar) verkoop.

BTW, ik heb ook >6 maanden op de mijne (Chinese) moeten wachten. Maar het is/was de moeite meer dan waard. :*)
We mochten geen foto's maken, maar heb deze via Volvo en zo zag het er daar binnen wel uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RqDDdBtbIKfIP9JLSFgazfV9mvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VbC8HQN5Biq6d4YqjWcrOnL1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXBi7DT1_WMtFqFFvxATxj0hjLs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jHFMGNj1MpJMvhsdVIqSXp42.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nY8wrUEocCd7vVbCRsNQoh3h_aM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m6nlZvlC65rvjMJk5Kxi35oW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/clauwxrez2v0Pmr_BDU15sYiLo4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GmyD7JNVRv7OqLo3QR69EHHy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/saVkzhULP7lhmyd-0Wga5ScoUMw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ca7ihpLGu1gjuYClJKYgBHpb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MVYujWasAGnX3g_lV8KhSinejqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4hfvsDZ547RzFVuIuxcAjJnu.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:12
De dealer gaf aan dat ze 1 a 2 weken nodig hebben om de auto klaar te maken voor uitlevering nadat ze hem hebben ontvangen van Volvo, iemand enig idee wat ze dan allemaal nog moeten doen?

• rens-br

rens-br

Danielson schreef op donderdag 18 september 2025 @ 11:36:
De dealer gaf aan dat ze 1 a 2 weken nodig hebben om de auto klaar te maken voor uitlevering nadat ze hem hebben ontvangen van Volvo, iemand enig idee wat ze dan allemaal nog moeten doen?
Zeker weten doe ik het niet, maar kan me zomaar het volgende voorstellen: software updaten, bescherm plastic eraf halen, poetsen en wassen, vloeistoffen toevoegen / controleren, banden wisselen, achteraf optionele zaken toevoegen (bijv. trekhaak), administratie uitvoeren.

Verder duurt zoiets natuurlijk geen 1 tot 2 weken, maar heeft de dealer het druk en duurt het gewoon even om dat in te plannen.

• fiNgLaRN
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 03-11 20:44
IT-Crowd schreef op donderdag 18 september 2025 @ 08:58:
[...]
Ik zit pas op de 56K dus heb nog een paar weekjes te gaan en het is een leasebak dus niet heel veel inzicht in wat ze precies doen.
Na de 30K beurt weet ik wel dat de garage aangaf olie te hebben vervangen.
De dealer gaf bij mij aan dat de auto over 2 jaar pas een beurt nodig heeft. Aantal gereden km maakte volgens de dealer niet uit. In verschillende berichten op dit forum lees ik wat anders, bijv. bij 30k een onderhoudsbeurt. Kan iemand mij vertellen hoe dit nou zit?

• rens-br

rens-br

fiNgLaRN schreef op donderdag 18 september 2025 @ 11:52:
De dealer gaf bij mij aan dat de auto over 2 jaar pas een beurt nodig heeft. Aantal gereden km maakte volgens de dealer niet uit. In verschillende berichten op dit forum lees ik wat anders, bijv. bij 30k een onderhoudsbeurt. Kan iemand mij vertellen hoe dit nou zit?
De eerste onderhoudsinterval, die ik te horen kreeg bij aflevering, was 2 jaar of 30km, which ever comes first.

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-11 18:47

Hans1956

Pixel 8 Pro

En vanaf 29000 km begint ie te melden dat er onderhoud nodig is.

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Winus schreef op donderdag 18 september 2025 @ 10:57:
[...]

Ik heb een SE 2022, daarop werkt de digital key dus wel maar alleen als NFC key dus het zelfde als de key card, niet zoals de keyfob. Op zich ook prima als backup en als zodanig ook al een paar keer nuttig geweest.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

rens-br schreef op donderdag 18 september 2025 @ 11:57:
De eerste onderhoudsinterval, die ik te horen kreeg bij aflevering, was 2 jaar of 30km, which ever comes first.
Naar mijn mening nog veel te conservatief. Met de Tesla die ik hiervoor had in 4 1/2 jaar tijd en 160k km één keer een beurt gehad en toen zijn de interieurfilters en de ruitenwissers vervangen, that's it. Elektrische auto's hebben echt bizar weinig onderhoud nodig.

(Uiteraard wel 2x per jaar bandenwissel met daarbij indien nodig nieuwe banden gehad...)

[ Voor 8% gewijzigd door Mx. Alba op 18-09-2025 16:22 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• DarthGoofy
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-11 09:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J9blZkbX4cjaiou_MeN_afKTkt0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SRPjH5KNNfixwbooxM13zDjm.png?f=fotoalbum_large
Voor wie ook nog steeds last heeft van gekraak ter hoogte van de deurstijl, ik denk na 1,5 jaar de oorzaak gevonden te hebben. Ze hebben al 2x de deurstijl opgemaakt en 1x de gordelhouder vervangen, maar zonder soulaas. Uiteindelijk kwam ik deze site tegen en heb ik de rubbers met een product behandeld, waarmee het geluid quasi verdwenen is.
https://www.ex30forums.com/viewtopic.php?t=927&start=10
Heb nu de vraag aan Volvo gesteld of de kwaliteit van de rubbers ondertussen veranderd is tov mijn twin van 03/2024.

• Pexow
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 08-10 16:37
DarthGoofy schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 12:28:
[Afbeelding]
Voor wie ook nog steeds last heeft van gekraak ter hoogte van de deurstijl, ik denk na 1,5 jaar de oorzaak gevonden te hebben. Ze hebben al 2x de deurstijl opgemaakt en 1x de gordelhouder vervangen, maar zonder soulaas. Uiteindelijk kwam ik deze site tegen en heb ik de rubbers met een product behandeld, waarmee het geluid quasi verdwenen is.
https://www.ex30forums.com/viewtopic.php?t=927&start=10
Heb nu de vraag aan Volvo gesteld of de kwaliteit van de rubbers ondertussen veranderd is tov mijn twin van 03/2024.
Dat product is waarschijnlijk gewoon siliconenspray.

• IT-Crowd
  • Registratie: April 2024
  • Niet online
Ben dan wel benieuwd met wat voor product je dat hebt gedaan. Ik heb ook al geprobeerd om de rubbers met vaseline spray in te spuiten, maar heeft wat mij betreft weinig effect.

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

• Njitnuf
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-11 17:15
Bij mij helpt het iig door (oa) dat gedeelte in te wrijven met die Luqui Moly - Gummi-pflege.
Na een paar weken komt het geluid terug.
Ik heb het er wel voor over om er nu en dan m'n tijd in te steken.

• iHansz
Met het migreren naar een nieuwe telefoon wordt de Digital Key niet meegenomen, zoals een bankpas wel het geval is. De App gaat wel mee, maar de Wallet op je nieuwe telefoon blijft leeg. Morgen maar gaan uitpluizen. Makkelijkst is denk ik, Digital Key op oude telefoon (en auto) deleten en opnieuw beginnen.

• fiNgLaRN
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 03-11 20:44
Zijn er meer mensen die een bericht hebben ontvangen van de ‘Volvo laadservice’ (laadpas via Volvo) dat er een soort van datalek oid is geweest?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OcduzKlphKhHBshN2_7yF8DCmJw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vObuPttC8efotLSpTycvYQFi.jpg?f=fotoalbum_large

• Zapato
  • Nu online
fiNgLaRN schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:51:
Zijn er meer mensen die een bericht hebben ontvangen van de ‘Volvo laadservice’ (laadpas via Volvo) dat er een soort van datalek oid is geweest?

[Afbeelding]
hier ook

• iHansz
Hier ook! Neem ‘t maar als kennisgeving aan.

• DarthGoofy
IT-Crowd schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 13:52:
Ben dan wel benieuwd met wat voor product je dat hebt gedaan. Ik heb ook al geprobeerd om de rubbers met vaseline spray in te spuiten, maar heeft wat mij betreft weinig effect.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pwH3yqUI7np0HT1Xf_y12RssL_M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qMKxVCTGrmy3YLiZImxDtjzY.jpg?f=fotoalbum_large

Ik gebruik deze, het is inderdaad een lapmiddel en het is niet 100% verdwenen, maar kan hierdoor eindelijk meer genieten van de stilte in een elektrische wagen :)
Als ik een reactie en eventuele oplossing krijg van de garage, laat ik het weten.

• Zapato
  • Nu online
Kan het kwaad om alvast in te loggen met VIN in de Volvo app? Ik wil alvast rondkijken.

• Sepio
  • Laatst online: 08:21
Zapato schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 14:40:
Kan het kwaad om alvast in te loggen met VIN in de Volvo app? Ik wil alvast rondkijken.
Nee, heb ik ook al gedaan. Veel plezier met rondneuzen op de pagina “Koppel uw auto aan de Volvo EX30-app”.

• rienn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:29
En als je dan de widget op je telefoon gebruikt zie je de acculading direct op je scherm. Kan zelfs op je vergrendelscherm. Bij een iPhone in ieder geval.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6BhuRU3da77W7Annzs9uFLiOKOM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/V6u2orVLjy4W81OPafj1MpTt.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TwhUwGCR93dpBJ6qWwnPKA1-kDY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Xpn907oxp8HxApGKT6swnwjd.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 75% gewijzigd door rienn op 20-09-2025 15:50 ]

• HermanvdB
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22:27
Sepio schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 14:48:
[...]

Nee, heb ik ook al gedaan. Veel plezier met rondneuzen op de pagina “Koppel uw auto aan de Volvo EX30-app”.
Vreemd. Als ik het VIN nummer invul krijg ik een melding gebruik de EX30 app.... Misschien even geduld hebben nog. Voordeel is wel dat de Volvo app t.o.v. de EX30 app ook een Watch versie heeft.

• rienn
Dat is bij iedereen nog zo. Ook bij
Ik.

• Zapato
  • Nu online
Bij mij ook. Nog even geduld hebben.

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-11 16:49
HermanvdB schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 16:02:
[...]

Vreemd. Als ik het VIN nummer invul krijg ik een melding gebruik de EX30 app.... Misschien even geduld hebben nog. Voordeel is wel dat de Volvo app t.o.v. de EX30 app ook een Watch versie heeft.
Eeuuhm de EX30 app heeft ook een watch versie hoor

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h75lzZY6A35_m9zqm4jKs1lpIEQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DN8i2iUQ9DynNfe4iso0qYoS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door ivarga op 20-09-2025 18:23 ]

• Zapato
  • Nu online
ivarga schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 18:21:
[...]

[Afbeelding]
Bij mij niet.

• Zapato
  • Nu online
Het is de Volvo Cars app die nog niet werkt op de iPhone maar dus wel op de Apple Watch.

• rens-br

rens-br

[...]

[Afbeelding]
Helaas geen Android Wear app

• iHansz
iHansz schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:36:
Met het migreren naar een nieuwe telefoon wordt de Digital Key niet meegenomen, zoals een bankpas wel het geval is. De App gaat wel mee, maar de Wallet op je nieuwe telefoon blijft leeg. Morgen maar gaan uitpluizen. Makkelijkst is denk ik, Digital Key op oude telefoon (en auto) deleten en opnieuw beginnen.
Wat ik al vermoedde 😭, krijg het niet meer voor elkaar. Auto vindt telefoon niet en telefoon auto niet. Heb alle scenario’s al gebruikt. Dus.
CarPlay en zo werkt wel. Én het alarm van de auto. Morgen nog maar eens helemaal opnieuw beginnen. Anders wachten op migratie naar de Volvo Cars App, misschien dat er dan een makkelijkere manier is. Er zijn toch wel meer mensen met een nieuwe of andere telefoon. 🙄

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03-11 15:32
rens-br schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 19:21:
[...]

Helaas geen Android Wear app
Het wordt echt tijd dat je eens een IPhone koopt ! :)

[ Voor 3% gewijzigd door puccini op 21-09-2025 13:50 ]

• rens-br

rens-br

puccini schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:03:
[...]

Het wordt echt tijd dat je eens eens IPhone koopt ! :)
Zolang Pasen en Pinksteren niet op één dag vallen... Gaat dat niet gebeuren.

• Zapato
  • Nu online
rens-br schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:29:
[...]

Ik heb dat ook gezegd. En toen viel Pasen en Pinksteren op één dag voor mij 😊

• Pexow
Ik hoop dat de Volvo app de temperatuur van de airco wel van bedienen.

• puccini
rens-br schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:29:
[...]

Maar dan ook niet meer zeuren he :?

• HermanvdB
[...]

Eeuuhm waarom bij mij niet dan? Dan kan alleen de Volvo Cars app zijn maar die werkt (nog) niet voor de EX30. Hoe heb jij die dan werkend gekregen?

• Zapato
  • Nu online
HermanvdB schreef op zondag 21 september 2025 @ 14:24:
[...]

Eeuuhm waarom bij mij niet dan? Dan kan alleen de Volvo Cars app zijn maar die werkt (nog) niet voor de EX30. Hoe heb jij die dan werkend gekregen?
Als je inlogt op de Apple Cars app en vin nummer ingeeft dan kun je niet verder. Maar vreemd genoeg werkt het wel (even) op de Apple Watch. Gisteren werkte het, maar vanochtend niet meer.

• iHansz
iHansz schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 19:30:
[...]

Wat ik al vermoedde 😭, krijg het niet meer voor elkaar. Auto vindt telefoon niet en telefoon auto niet. Heb alle scenario’s al gebruikt. Dus.
CarPlay en zo werkt wel. Én het alarm van de auto. Morgen nog maar eens helemaal opnieuw beginnen. Anders wachten op migratie naar de Volvo Cars App, misschien dat er dan een makkelijkere manier is. Er zijn toch wel meer mensen met een nieuwe of andere telefoon. 🙄
Alles werkt weer! oOo

Het was waarschijnlijk één van de 3 onderstaande opties:
- of er moet een nacht overheen gaan, na deleten DK op oude telefoon, alvorens alles weer aan te melden
- of omdat ik het hoesje met MagSafe van de nwe telefoon had verwijderd
- of omdat ik CarPlay op de nwe telefoon had uitgezet
- of alle 3 het bovenstaande

In ieder geval binnen 5 minuten geïnstalleerd. (Je kan er maar druk mee zijn nietwaar?)

• iHansz
Zapato schreef op zondag 21 september 2025 @ 14:27:
[...]
Als je inlogt op de Apple Cars app en vin nummer ingeeft dan kun je niet verder. Maar vreemd genoeg werkt het wel (even) op de Apple Watch. Gisteren werkte het, maar vanochtend niet meer.
Dat heb ik ook steeds, of ze zijn ermee bezig of het ligt aan iOS26 en WatchOS26 (tenminste als je dat hebt geïnstalleerd en omg wat zitten er daar een hoop glitches in...)

• Zapato
  • Nu online
iHansz schreef op zondag 21 september 2025 @ 16:32:
[...]

Dat heb ik ook steeds, of ze zijn ermee bezig of het ligt aan iOS26 en WatchOS26 (tenminste als je dat hebt geïnstalleerd en omg wat zitten er daar een hoop glitches in...)
Ik bedoelde Volvo Cars app. En ik zit ook op 26.

• ivarga
HermanvdB schreef op zondag 21 september 2025 @ 14:24:
[...]

Ik denk inderdaad dat het de volvo cars app is maar ik heb die inmiddels niet eens meer op mijn telefoon staan Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LbCyam1-48-b0ieOrR9-K2nLbco=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RdqV7aMpYTwu7mh38Ssq7Xtl.jpg?f=fotoalbum_large

• HermanvdB
Inloggen op de Volvo Cars app geeft inderdaad een werkende widget voor mijn iPhone en een werkende app op mijn Applewatch, beiden met OS26. Even kijken hoe lang hij blijft werken

• iHansz
Zapato schreef op zondag 21 september 2025 @ 17:26:
[...]

Ik bedoelde Volvo Cars app. En ik zit ook op 26.
Jup, dat begreep ik. Maar sinds OS26 moet je steeds opnieuw inloggen op de Apple Watch voor de Volvo Cars App, terwijl dat daarvoor niet steeds nodig was. Hij heeft maanden stabiel gewerkt. Dus, of Volvo is met de App bezig in de backend of het ligt aan OS26.

• puccini
HermanvdB schreef op zondag 21 september 2025 @ 19:55:
Inloggen op de Volvo Cars app geeft inderdaad een werkende widget voor mijn iPhone en een werkende app op mijn Applewatch, beiden met OS26. Even kijken hoe lang hij blijft werken
Ik heb het Volvo Cars app op de Applewatch al ruim een halfjaar werkend en doet het bijzonder goed.
En hoef niet steeds opnieuw in te loggen zoals iHanzs omschreef. (WatchOS26)

[ Voor 8% gewijzigd door puccini op 22-09-2025 08:42 ]

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-11 17:05
puccini schreef op maandag 22 september 2025 @ 08:34:
[...]

Ik heb het Volvo Cars app op de Applewatch al ruim een halfjaar werkend en doet het bijzonder goed.
En hoef niet steeds opnieuw in te loggen zoals iHanzs omschreef. (WatchOS26)
Zelfde hier, werkt ook goed en hoef niet telkens opnieuw in te loggen. Wel vervelend is dat ls je een tijdje in de buurt van je auto staat (bijvoorbeeld bij autowassen) dat de auto helemaal van slag raakt maar dat heeft niet persé met de watch te maken.

• puccini
XfadeR schreef op maandag 22 september 2025 @ 09:42:
[...]

Zelfde hier, werkt ook goed en hoef niet telkens opnieuw in te loggen. Wel vervelend is dat ls je een tijdje in de buurt van je auto staat (bijvoorbeeld bij autowassen) dat de auto helemaal van slag raakt maar dat heeft niet persé met de watch te maken.
Inderdaad, dat is erg vervelend en vraag me af of dit op te lossen is.
Ook het feit dat onze auto dicht bij het huis staat en je langs loopt iedere keer (ook als de auto staat te laden) de auto op slot of van het slot gaat.

• ivarga
Ik draaide al een tijdje ios 26 beta en nu final maar ik hoef ook nooit opnieuw in te loggen op mn apple watch

• iHansz
ivarga schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:48:
Ik draaide al een tijdje ios 26 beta en nu final maar ik hoef ook nooit opnieuw in te loggen op mn apple watch
Vreemd. Misschien ligt het aan de versie AW? Heb de Ultra 3 sinds vrijdag en ook vandaag weer opnieuw moeten inloggen. Op zich geen probleem. De widget op de iPhone blijft trouwens wel gewoon werken.

• DarthGoofy
DarthGoofy schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 14:31:
[...]

[Afbeelding]

Ik gebruik deze, het is inderdaad een lapmiddel en het is niet 100% verdwenen, maar kan hierdoor eindelijk meer genieten van de stilte in een elektrische wagen :)
Als ik een reactie en eventuele oplossing krijg van de garage, laat ik het weten.
Na controle heeft de garage geantwoord dat dit onderdeel nog steeds hetzelfde nummer heeft sinds het assembleren van mijn wagen eind 2023/begin 2024. Ze gingen de feedback wel verder doorsturen.

• Kobject
  • Laatst online: 03-11 11:23
Hoe loggen jullie in op de Apple Watch? Als ik via iPhone App doe, ik het scherm voor me met: Connect your EX30 with the Volvo EX30 App. En kan nergens dan iets goedkeuren.

• ivarga
iHansz schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:29:
[...]

Vreemd. Misschien ligt het aan de versie AW? Heb de Ultra 3 sinds vrijdag en ook vandaag weer opnieuw moeten inloggen. Op zich geen probleem. De widget op de iPhone blijft trouwens wel gewoon werken.
Ik heb een ultra 2 dus daar zal het niet inzitten gok ik

• iHansz
Kobject schreef op maandag 22 september 2025 @ 15:54:
Hoe loggen jullie in op de Apple Watch? Als ik via iPhone App doe, ik het scherm voor me met: Connect your EX30 with the Volvo EX30 App. En kan nergens dan iets goedkeuren.
En dan stoppen. Open de App op je watch en log daar in. Het scherm verteld precies wat je moet doen. Als laatste een code invullen die je via de mail ontvangt. En dan gaan met die 🍌.

• AMOosterhuis
  • Laatst online: 12-10 19:38
rens-br schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 13:24:
[...]

Hier werken de automatische ruitenwissers echt heel erg fijn, ik hoef die echt nauwelijks zelf te bedienen. Waarom vind jij het vervelend?
Wacht maar tot er een laag sneeuw op de voorruit ligt. Kom je bij de auto, doe je het bestuurdersportier open, schuiven de ruitenwissers pardoes alle sneeuw van de voorruit in je portiervak. Succes!

• rens-br

rens-br

AMOosterhuis schreef op maandag 22 september 2025 @ 21:32:
[...]

Wacht maar tot er een laag sneeuw op de voorruit ligt. Kom je bij de auto, doe je het bestuurdersportier open, schuiven de ruitenwissers pardoes alle sneeuw van de voorruit in je portiervak. Succes!
Ik moest wel lachen om je post. Ik heb de auto inmiddels ruim één jaar maar herken dit probleem niet. Ook omdat ik de auto in de sneeuw / kou 99/100x doe voorverwarmen via de App. B-)

• iHansz
Nog een nice berichtje over vlgde update (van Reddit):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4dtJ9qrILZXLDP6sR2BOzn9fYas=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/z3cux1iRFIcCryNauKLPTM2G.jpg?f=user_large

Vooral over de trekhaak en ACC zullen een hoop blij van worden.

• rens-br

rens-br

iHansz schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:05:

[Afbeelding]

Mooie update inderdaad, ben benieuwd naar de releasedatum. Ik vind afgelopen update overigens ook een hele grote verbetering. Geluid van het entertainment systeem is stabieler, OPD werkt op hoog precies zoals ik dat zou verwachten, bel kwaliteit is echt enorm omhoog gegaan.

• IT-Crowd
  • Niet online
Het lijstje ziet er inderdaad goed uit hopen dat Volvo een beetje vaart gaat zetten achter de updates.

Ben wel benieuwd of de radio blijft werken en het geluid van de carkit niet weer terugvalt naar het vorige niveau. Of ben ik nu te pessimistisch ;)

• puccini
AMOosterhuis schreef op maandag 22 september 2025 @ 21:32:
[...]

Dat is inderdaad heel vervelend, heb het ook al eens aan Volvo gemeld.
Als je de auto in de winter niet voorverwarmd heb je een probleem dat de wissermotor doorbrand als de rubbers zijn vastgevroren.
Ruitenwissers kun je niet definitief uitzetten , (wel tijdelijk) , als je de auto hebt verlaten gaan de wissers 9 van de 10 keer gewoon wissen als je de volgende keer instapt, en het maakt niet uit welk systeem versie.
Dus bij vorst verwarm ik de auto altijd voor, die kleine hoeveelheid energie dat het gebruikt is goedkoper dan een nieuwe wissermotor.
Maar . . . . het zou niet mogen en moet verholpen worden, dus VOLVO doe er wat aan!
Maar ben bang dat het niet gaat gebeuren of dat we heel lang moeten wachten!

[ Voor 3% gewijzigd door puccini op 23-09-2025 11:25 ]

• iHansz
@puccini Als we dat nu allemaal van dit forum in de App melden. Misschien worden ze dan wakker. Vind het zelf ook een rare optie, vooral van een fabrikant uit een land waar ze nog wel gewoon vorst en sneeuw hebben. :+

• rens-br

rens-br

iHansz schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:18:
vooral van een fabrikant uit een land waar ze nog wel gewoon vorst en sneeuw hebben. :+
Ligt er aan in welke delen van China ze de auto hebben ontworpen. :+

• Gert S.
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 03-11 10:53
Ik wil heel graag een digitale sleutel toevoegen.
Via mijn EX30 scherm wordt gevraagd om de koppelingscode voor de digitale sleutel. Waar vind ik die code of hoe verkrijg ik die?
Ergens heb ook gelezen dat de koppelingscode in de volvo cars app beschikbaar is.
Als ik de Volvo Cars app open en mijn VIN scan vraagt de app dat mijn auto via de EX30 app verbonden moet zijn en dat is het geval maar ik kom niet verder in de volvo cars app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IXNsDSRmKuuKyjD24hR7BifZDc0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bFuFbI669i6EOWeGmNK2XdD7.png?f=fotoalbum_large

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-11 19:17
iHansz schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 19:30:
[...]

Ik had precies hetzelfde, de key wilde niet geïnstalleerd worden op de nieuwe telefoon. Dagje gewacht, en het werkte in één keer. Nog even geduld hebben dus.

Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER

• cranebird
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-11 21:00
iHansz schreef op zondag 21 september 2025 @ 16:30:
[...]

Alles werkt weer! oOo

Het was waarschijnlijk één van de 3 onderstaande opties:
- of er moet een nacht overheen gaan, na deleten DK op oude telefoon, alvorens alles weer aan te melden
- of omdat ik het hoesje met MagSafe van de nwe telefoon had verwijderd
- of omdat ik CarPlay op de nwe telefoon had uitgezet
- of alle 3 het bovenstaande

In ieder geval binnen 5 minuten geïnstalleerd. (Je kan er maar druk mee zijn nietwaar?)
Ik ben hier ook weer mee aan het ploeteren. Alles verwijderd van oude iPhone, maar nieuwe iPhone kan geen verbinding maken. Als ik initieer vanuit de auto, dan moet ik de sleutelkaart tegen de middenconsole aanhouden en daarna de iPhone er tegenaan tikken. Ik krijg dan de wallet pop-up, met de mogelijkheid om het af te tonen via een koppelcode (die ik niet heb) of via de ex30 app. Maar als ik die optie kies, dan start die alleen maar op. Dus zelf dan naar Car > Digitale sleutel inschakelen in de app maar die heeft dan zijn eigen methode om dit proces te starten. Er wordt dan wel geprobeerd de auto te vinden, maar er gebeurt niks. De auto - die nog aan het wachten was op de afronding - stopt inmiddels ook.

Paar keer geprobeerd, zowel vanuit de auto als vanuit de app, maar verbinding wordt niet tot stand gebracht.

Nou ja, wat jij al zegt, morgen nog maar eens proberen. Weet je toevallig nog hoe je begonnen bent de tweede keer (vanuit de auto of vanuit de ex30 app op je iPhone)?

• cranebird
ajouwens schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 20:28:
[...]

Ik had precies hetzelfde, de key wilde niet geïnstalleerd worden op de nieuwe telefoon. Dagje gewacht, en het werkte in één keer. Nog even geduld hebben dus.
Okee, dit is wel bemoedigend, ik zal het morgen nogmaals proberen. Ben je begonnen vanuit de auto of vanuit de iPhone app?

[ Voor 7% gewijzigd door cranebird op 23-09-2025 21:02 ]

• Pexow
Bij mij werkt het alleen via de pairing code die gemaild wordt. Ik krijg het ook niet werkend via de telefoon bij de lezer houden. Met de pairing code is het binnen 30 seconden gedaan.

Ik kreeg ook eerst geen code gemaild, maar contact opgenomen met de Volvo via de app en kwam erachter dat de auto niet aan mijn email gekoppeld was. Dus als je geen code krijgt dan is dit waarschijnlijk de reden.

[ Voor 36% gewijzigd door Pexow op 23-09-2025 21:19 ]

• rienn
Om een digitale sleutel te gebruiken moet je de Volvo EX30 app gebruiken.
De Volvo Cars App werkt niet met de EX30.
Ik heb het idee dat als je start op het scherm van de auto met het digitale sleutel proces je geen code hoeft in te voeren maar dat je telefoon op het drradloze laad oppervlak aantikken als daar om gevraagd wordt voldoende is.

• Pexow
Als je tikt opent die apple wallet en installeert die geen sleutel. Tenminste zo was het bij mij.

• iHansz
Simplistisch uitgelegd: Heb uiteindelijk alles van oude iPhone en Watch gedeletet. Toen met nwe iPhone vanuit App gestart en niet ook via scherm. Alleen App. Hoesje met MagSafe wel verwijderd en telefoon met scherm naar voren, dwars op de oplaadplek leggen. Dan start er, ik denk een Apple software stukje, op je iPhone en zie je dat er verbinding is dmv een balkje wat steeds voller wordt. Binnen 5 min was ie klaar. En Watch wordt daarna meteen meegenomen. Je hebt hiervoor geen code nodig. O, je moet wel de eigenaar v/d auto zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door iHansz op 23-09-2025 22:18 ]

• Pexow
En als je wilt kun je de sleutel delen met iemand. Mijn vrouw heeft zo ook toegang tot de auto met de iPhone, maar je kunt voor ieder willekeurig persoon een sleutel aanmken.

• AMOosterhuis
  • Laatst online: 12-10 19:38
iHansz schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:05:

[Afbeelding]

Tjonge dat dat 1.5 jaar heeft moeten duren om met een aanhanger de cruise control te kunnen gebruiken......

• iHansz
AMOosterhuis schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 22:48:
[...]

Tjonge dat dat 1.5 jaar heeft moeten duren om met een aanhanger de cruise control te kunnen gebruiken......
Misschien, maar het is ook wel een Nederlands dingetje natuurlijk. Andere landen gooien b.v. de fietsen op het dak en dan heb je daar geen last van. Het prijst ze, Volvo dus, dat ze echt wel luisteren en naar oplossingen zoeken. Het duurt soms, maar dan heb je ook wat. ;)

• radioth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-11 16:01
Heeft er al iemand nieuws vernomen dat er meerdere klimaat schema's kunnen worden toegevoegd in een toekomstige update?
Zeker in de wintermaanden zou het heel handig zijn! Andere Volvo modellen hebben dit namelijk wel...

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:32
radioth schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:31:
Heeft er al iemand nieuws vernomen dat er meerdere klimaat schema's kunnen worden toegevoegd in een toekomstige update?
Zeker in de wintermaanden zou het heel handig zijn! Andere Volvo modellen hebben dit namelijk wel...
Ik vermoed dat dit mogelijk is zodra we over moeten naar de "gewone" Volvo app ipv de EX30 app.

• radioth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-11 16:01
VicSmurf schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:37:
[...]

Ik vermoed dat dit mogelijk is zodra we over moeten naar de "gewone" Volvo app ipv de EX30 app.
Oh is het eerste wat ik hiervan hoor. Heb je hier meer info over?

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:52

TheFruitNerd

iets met fruit

radioth schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:53:
[...]

Oh is het eerste wat ik hiervan hoor. Heb je hier meer info over?
Deze melding staat bij mij sinds gisteren in de EX30 app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IWSmn1RCXyjVTTCv32oCRdA5JGg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/f1rmNvR6AmuqdHahjNsGYntb.png?f=user_large

- B.L.A.A.T. -

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/teBSEW0VGrvPgeJ65XmxvYOvrxo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lf9xPMBtmamaTjEPXvPJL1Yc.jpg?f=fotoalbum_large

Hier ook de melding inderdaad.

• iHansz
Was vorige week al bekend: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/83452838. De Zweden hebben inmiddels al toegang tot de Volvo Cars app: https://www.reddit.com/r/...e_global_volvo_app_works/.

• NickC
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:30
Vanaf volgende week Dinsdag mag ik me ook rijder van een EX30 noemen. Wel eentje van een jaar oud via de Lease maatschappij. Kom van een ID.3af, ben benieuwd naar de verschillen.

Buiten de App downloaden nog tips voor de auto?

• cranebird
iHansz schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 22:11:
Simplistisch uitgelegd: Heb uiteindelijk alles van oude iPhone en Watch gedeletet. Toen met nwe iPhone vanuit App gestart en niet ook via scherm. Alleen App. Hoesje met MagSafe wel verwijderd en telefoon met scherm naar voren, dwars op de oplaadplek leggen. Dan start er, ik denk een Apple software stukje, op je iPhone en zie je dat er verbinding is dmv een balkje wat steeds voller wordt. Binnen 5 min was ie klaar. En Watch wordt daarna meteen meegenomen. Je hebt hiervoor geen code nodig. O, je moet wel de eigenaar v/d auto zijn.
Ik wil nog even bevestigen dat het bij mij - een dag later - ook probleemloos is gelukt. Starten vanuit de ex30 app, in de auto met deuren dicht en P-stand aan, en het was binnen twee minuten gepiept. De iPhone gewoon in de hand gehouden en op geen enkel punt tegen de middenconsole hoeven aanhouden en geen code nodig - de iphone moest wel in de auto blijven stond ergens. Watch wordt inderdaad daarna meteen afgehandeld als je dat wilt.

• Danielson
Iemand al in bezit van een MY2026?

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-11 16:52
NickC schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:04:
Vanaf volgende week Dinsdag mag ik me ook rijder van een EX30 noemen. Wel eentje van een jaar oud via de Lease maatschappij. Kom van een ID.3af, ben benieuwd naar de verschillen.

Gefeliciteerd!
Als je net zo gaat genieten van de auto als ik elke keer doe wanneer ik instap en ga rijden, dan komt het helemaal goed! :-)
Als je de nieuwste softwareversie hebt en je zet OPD op hoog, merk je meteen het grootste verschil tussen beide auto's.
Ik heb maar één keer in de ID.3 gereden, maar qua rijervaring en software vind ik de EX30 echt veel beter.

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

• Pexow
NickC schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:04:

Zorgen dat je als eigenaar geregistreerd wordt, want als de eigenaar wijzigt dan moet je de app opnieuw instellen.

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-11 19:17
cranebird schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 21:01:
[...]

Okee, dit is wel bemoedigend, ik zal het morgen nogmaals proberen. Ben je begonnen vanuit de auto of vanuit de iPhone app?
Ik ben vanuit de App begonnen.

Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-11 18:17
DarthGoofy schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 14:31:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb 2 dingen gedaan, de beide achterruiten circa 5mm naar beneden gezet en de rubber deurstoppers volgens het advies heel dun met siliconen olie/vet behandeld. En nu is inderdaad het gestommel praktisch verdwenen. misschien heel licht hoor je nog iets bij grote oneffenheden. :)

• IT-Crowd
  • Niet online
tedkroon schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:17:
[...]

Ik heb 2 dingen gedaan, de beide achterruiten circa 5mm naar beneden gezet en de rubber deurstoppers volgens het advies heel dun met siliconen olie/vet behandeld. En nu is inderdaad het gestommel praktisch verdwenen. misschien heel licht hoor je nog iets bij grote oneffenheden. :)
Maar begrijp ik daaruit dat je altijd met open achter ramen rijdt om het gekraak van de deurrubbers op te lossen??

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-10 21:12

Swerfer

Hmm...

Laatst was het spannend thuiskomen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SsJie9vjzU4C23pQFiSjbzCsZDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mEDYqK6gOyUN1AoUzqt17nze.jpg?f=fotoalbum_large

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Pexow
Hoeveel km na de 0 was dit?

• Gert S.
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 03-11 10:53
Het bleek dat mn auto nog geregistreerd stond op de vorige eigenaar. De dealer heeft het omgezet en nu ontvang ik de koppelingscode.
Bij aanmaken van de digitale sleutel op mn iphone 14 pro blijft het proces hangen bij het maken van de verbinding. Heeft iemand suggesties wat te doen?
En ik kan via het scherm vd auto, via de ex30 app en via de link in de mail de digitale sleutel aanmaken. Wat is de juiste methode?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fvXDcH6ej1fRTzuOVG1lpQu4GcI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Q2atL8HXmOYmMCQXPlC5azW8.png?f=fotoalbum_large

• Zapato
  • Nu online
Ik had mijn telefoon horizontaal op het randje van de telefoon oplader gelegd, dus niet verticaal erin. Zo was het uiteindelijk gelukt bij mij.

• Pexow
Gert S. schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 18:09:
Het bleek dat mn auto nog geregistreerd stond op de vorige eigenaar. De dealer heeft het omgezet en nu ontvang ik de koppelingscode.
Bij aanmaken van de digitale sleutel op mn iphone 14 pro blijft het proces hangen bij het maken van de verbinding. Heeft iemand suggesties wat te doen?
En ik kan via het scherm vd auto, via de ex30 app en via de link in de mail de digitale sleutel aanmaken. Wat is de juiste methode?
[Afbeelding]
Voor je in dit scherm komt kun je ook kiezen voor de pairingscode.

Ik ben zelf gestart in de auto en heb de app niet gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door Pexow op 26-09-2025 19:50 ]

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-10 21:12

Swerfer

Hmm...

Pexow schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 17:10:
[...]

Hoeveel km na de 0 was dit?
Nog geen kilometer. Misschien 500 meter.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Ootje
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 29-09 19:29
Ik zag op you tube een filmpje waar de ex30 een pieptoon aangaf met het sluiten van de auto, echter ik kan er nergens iets over vinden.
Iemand erover gehoord of gezien ?

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-11 17:05
Ootje schreef op zondag 28 september 2025 @ 20:58:
Ik zag op you tube een filmpje waar de ex30 een pieptoon aangaf met het sluiten van de auto, echter ik kan er nergens iets over vinden.
Iemand erover gehoord of gezien ?
Enkel beschikbaar in bepaalde landen, niet in NL.

• rens-br

rens-br

XfadeR schreef op zondag 28 september 2025 @ 21:04:
[...]

Enkel beschikbaar in bepaalde landen, niet in NL.
Gelukkig niet, vind dat altijd zo irritant. Of van die auto's die toeren als ze op slot gaan. Hoeft van mij allemaal niet.

• IT-Crowd
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 29 september 2025 @ 08:58:
[...]

Gelukkig niet, vind dat altijd zo irritant. Of van die auto's die toeren als ze op slot gaan. Hoeft van mij allemaal niet.
Zou het toch wel prettig vinden als ik die keuze had. Alleen het klikken van de centrale vergrendeling wil ik nog wel eens missen. En merk dat als ik met de keyfob net wat verder van de auto sta terwijl er nog een gezinslid een deur open heeft staan de auto niet meer vergrendeld.

Dus een optie waarbij een extra geluidje aan of uit gezet kan worden zou wat mij betreft een welkome aanvulling zijn (en nee dat hoeft geen deuntje op de claxon te zijn maar een beschaafd piepje of zo).

• Huubk
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 02-11 12:14
Vers van de pers

Updates in software 1.7.1
Releasedatum van de software: 29 september 2025.

[ Voor 13% gewijzigd door Huubk op 29-09-2025 10:16 ]

• iHansz
Huubk schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:14:
Vers van de pers

Updates in software 1.7.1
Releasedatum van de software: 29 september 2025.
https://www.volvocars.com...6/software-release-notes/

• Danielson
Relax-modus, Opfris-modus en Actieradius-modus: deze functies zijn nu beschikbaar voor alle automodellen van alle bouwjaren.

Wat is Opfris modus? :D

We hebben verschillende verbeteringen aangebracht aan het infotainmentsysteem van je auto om je rijervaring te verbeteren, zoals een vernieuwde look voor de rustige weergave en het bestuurdersinformatiegedeelte van het display.

Ook hier benieuwd naar! :)

• Meloenen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-10 14:57
Tweede update in 6 weken tijd, moet niet gekker worden!
Pagina: 1 ... 96 ... 100 Laatste