Ik heb ook iPhone en gebruik zowel CarPlay als digital key niet.Mx. Alba schreef op woensdag 17 september 2025 @ 23:05:
[...]
Dat. Ik heb een iPhone maar gebruik CarPlay niet...
Ik heb ook een iPhone, maar de digital key werkt bij mij niet want de iPhone is te oud, een SE2020. Na lang zoeken vond ik op internet dat dit niet werkte voor mijn telefoon.[
Ik heb ook iPhone en gebruik zowel CarPlay als digital key niet.
Misschien alleen de NFC versie? De iPhone SE heeft geen UWB, daarom werkt de keyless entry niet.Winus schreef op donderdag 18 september 2025 @ 10:57:
[...]
Ik heb ook een iPhone, maar de digital key werkt bij mij niet want de iPhone is te oud, een SE2020. Na lang zoeken vond ik op internet dat dit niet werkte voor mijn telefoon.
We mochten geen foto's maken, maar heb deze via Volvo en zo zag het er daar binnen wel uit.iHansz schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:45:
Vorige week een fabrieksbezoek aan Gent gebracht via Volvo-Forum.nl. De productie van de EX30 is al een tijdje geleden gestart, gaaf om te zien hoe 'onze' auto wordt gebouwd, maar nog lang niet op volle sterkte. Heeft te maken met het feit, dat sommige onderdelen toch uit b.v. China moet komen en dat is sinds de verschillende importbelastingen (o.a. EU) nogal lastig. Vooral met te hoge kosten te maken. Ook de schepen die naar België varen moeten omvaren (via Zuid-Afrika) ivm de conflicten in en rond het Suezkanaal en dat duurt ook langer. Ze waren ervan uitgegaan, dat die conflicten wel inmiddels zouden zijn opgelost. Men zoekt wel naar oplossingen (lees meer onderdeel productie in de EU), maar dat is allemaal niet zo eenvoudig als wij denken dat het is. Verwachting is dat productie in 2026 op volle toeren draait. Dit is wat ik hoorde van de gids die ons rondleidde. Dat zou de reden kunnen zijn van a. de lange levertijd en b. ingezakte (want niet leverbaar) verkoop.
BTW, ik heb ook >6 maanden op de mijne (Chinese) moeten wachten. Maar het is/was de moeite meer dan waard.
:strip_exif()/f/image/VbC8HQN5Biq6d4YqjWcrOnL1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jHFMGNj1MpJMvhsdVIqSXp42.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/m6nlZvlC65rvjMJk5Kxi35oW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GmyD7JNVRv7OqLo3QR69EHHy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ca7ihpLGu1gjuYClJKYgBHpb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4hfvsDZ547RzFVuIuxcAjJnu.jpg?f=fotoalbum_large)
Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24
De dealer gaf aan dat ze 1 a 2 weken nodig hebben om de auto klaar te maken voor uitlevering nadat ze hem hebben ontvangen van Volvo, iemand enig idee wat ze dan allemaal nog moeten doen?
Zeker weten doe ik het niet, maar kan me zomaar het volgende voorstellen: software updaten, bescherm plastic eraf halen, poetsen en wassen, vloeistoffen toevoegen / controleren, banden wisselen, achteraf optionele zaken toevoegen (bijv. trekhaak), administratie uitvoeren.Danielson schreef op donderdag 18 september 2025 @ 11:36:
De dealer gaf aan dat ze 1 a 2 weken nodig hebben om de auto klaar te maken voor uitlevering nadat ze hem hebben ontvangen van Volvo, iemand enig idee wat ze dan allemaal nog moeten doen?
Verder duurt zoiets natuurlijk geen 1 tot 2 weken, maar heeft de dealer het druk en duurt het gewoon even om dat in te plannen.
De dealer gaf bij mij aan dat de auto over 2 jaar pas een beurt nodig heeft. Aantal gereden km maakte volgens de dealer niet uit. In verschillende berichten op dit forum lees ik wat anders, bijv. bij 30k een onderhoudsbeurt. Kan iemand mij vertellen hoe dit nou zit?IT-Crowd schreef op donderdag 18 september 2025 @ 08:58:
[...]
Ik zit pas op de 56K dus heb nog een paar weekjes te gaan en het is een leasebak dus niet heel veel inzicht in wat ze precies doen.
Na de 30K beurt weet ik wel dat de garage aangaf olie te hebben vervangen.
De eerste onderhoudsinterval, die ik te horen kreeg bij aflevering, was 2 jaar of 30km, which ever comes first.fiNgLaRN schreef op donderdag 18 september 2025 @ 11:52:
De dealer gaf bij mij aan dat de auto over 2 jaar pas een beurt nodig heeft. Aantal gereden km maakte volgens de dealer niet uit. In verschillende berichten op dit forum lees ik wat anders, bijv. bij 30k een onderhoudsbeurt. Kan iemand mij vertellen hoe dit nou zit?
En vanaf 29000 km begint ie te melden dat er onderhoud nodig is.
Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24
Ik heb een SE 2022, daarop werkt de digital key dus wel maar alleen als NFC key dus het zelfde als de key card, niet zoals de keyfob. Op zich ook prima als backup en als zodanig ook al een paar keer nuttig geweest.Winus schreef op donderdag 18 september 2025 @ 10:57:
[...]
Ik heb ook een iPhone, maar de digital key werkt bij mij niet want de iPhone is te oud, een SE2020. Na lang zoeken vond ik op internet dat dit niet werkte voor mijn telefoon.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Naar mijn mening nog veel te conservatief. Met de Tesla die ik hiervoor had in 4 1/2 jaar tijd en 160k km één keer een beurt gehad en toen zijn de interieurfilters en de ruitenwissers vervangen, that's it. Elektrische auto's hebben echt bizar weinig onderhoud nodig.rens-br schreef op donderdag 18 september 2025 @ 11:57:
De eerste onderhoudsinterval, die ik te horen kreeg bij aflevering, was 2 jaar of 30km, which ever comes first.
(Uiteraard wel 2x per jaar bandenwissel met daarbij indien nodig nieuwe banden gehad...)
[ Voor 8% gewijzigd door Mx. Alba op 18-09-2025 16:22 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.