Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 101 102 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:02
Nog een vraagje! :$ Kan je meerdere digitale sleutels hebben? Kan mijn vrouw er ook een aanmaken onder haar profiel met dezelfde koppelcode?

• Danielson
En nog een uitdaging, als ik mijn Peblar lader aansluit thuis, dan zegt de EX30 alleen Kabel aangesloten, wachten...

Iemand tips?

• Danielson
*Update, een reboot van de Peblar loste het op! :) Ik ben dit tevreden tot nu toe! Morgen een rit van 250km richting Antwerpen, ben benieuwd! :)

• NickC
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-11 13:30
Iemand ervaring met het los halen van de cup holer la ding?

Er is iets achter gevallen en nu gaat hij niet meer (volledig) dicht.

• Danielson
Nou, de eerste lange rit zit erop! Wat rijd dat heerlijk relaxt en ontspannen! Was een rit van 250km richting Antwerpen! Thuis met 100% vertrokken en met 40% aangekomen, de parkeergarages stikken hier van de laders, perfect! Ik heb nu al zin om morgen terug te rijden! :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hdtTiKrvY89jVy9o2RJQGcTvxQU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KH5PKMm4yVRj9FyBay4RT0qk.jpg?f=fotoalbum_large

• becopol
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 00:14
Danielson schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 15:39:
Nog een vraagje! :$ Kan je meerdere digitale sleutels hebben? Kan mijn vrouw er ook een aanmaken onder haar profiel met dezelfde koppelcode?
Nee, maar je kan wel een sleutel delen met haar via Apple Car Key. Krijgt ze een activatiecode via jouw iPhone.

• Danielson
becopol schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 18:39:
[...]

Nee, maar je kan wel een sleutel delen met haar via Apple Car Key. Krijgt ze een activatiecode via jouw iPhone.
Thx! Maar snapt hij dan ook dat hij automatisch haar EX30 profiel moet laden? :)

• becopol
Danielson schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 18:42:
[...]

Thx! Maar snapt hij dan ook dat hij automatisch haar EX30 profiel moet laden? :)
Helaas niet. Is echt een kopie van de hoofdsleutel.

• fbenniks
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-11 16:59
becopol schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 20:59:
[...]

Helaas niet. Is echt een kopie van de hoofdsleutel.
Werkt prima. De gedeelde sleutel werkt gewoon op het profiel van mijn vriendin. En als we samen naar de auto lopen laad hij altijd het juiste profiel van de persoon die instapt aan de bestuurders kant. Zal wel BLE range zijn oid.

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11 10:09

TheFruitNerd

iets met fruit

Danielson schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 17:44:
Nou, de eerste lange rit zit erop! Wat rijd dat heerlijk relaxt en ontspannen! Was een rit van 250km richting Antwerpen! Thuis met 100% vertrokken en met 40% aangekomen, de parkeergarages stikken hier van de laders, perfect! Ik heb nu al zin om morgen terug te rijden! :+

[Afbeelding]
Respect voor je verbruik hoor; zelfs als ik braaf 100km/u rijd kom ik met dit weer ergens rond de 19,0 a 19,5 uit.

- B.L.A.A.T. -

• Danielson
TheFruitNerd schreef op maandag 10 november 2025 @ 17:10:
[...]

Respect voor je verbruik hoor; zelfs als ik braaf 100km/u rijd kom ik met dit weer ergens rond de 19,0 a 19,5 uit.
Misschien is er toch iets gewijzigd aan MY2026, ik heb nu totaal 700km gereden inclusief testritjes met vrienden die natuurlijk 0-100 willen testen, ik sta nu op 16.5kwh/100km gemiddeld!

Nog wel een nadeel aan de EX30, mijn vrouw is door de EX30 helemaal verlieft geworden op EV’s, nu wil ze er ook een! :+

[ Voor 12% gewijzigd door Danielson op 10-11-2025 18:38 ]

• Danielson
Nog even een vraagje over de profielen; Ik gebruik de digitale sleutel op mijn iPhone en mijn vrouw gebruikt de keycard, we hebben beiden ons eigen profiel en de sleutels zijn hieraan gekoppeld.

Maar als ik b.v. instap nadat mijn vrouw heeft gereden moet ik handmatig switchen naar mijn profiel en andersom ook.

Doen we nu iets verkeerd? Hij zou toch automatisch moeten switchen? :)

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-11 14:03
Opzich wel boeiend. Jaar of 2 terug hebben wij voor de keuze ex30 vs megane e-tech gestaan. Toen ook bij de lancering van de EX30 geweest etc. De megane was destijds de veel betere keuze, rijden we nog steeds met veel plezier in.

Nu komt echter het moment dat er hier een andere auto gaat komen (zakelijk). Nu is de EX30 zeker in Europa uitvoering opeens wel een heel interessante optie geworden hoor. Waar we nog erg onzeker over zijn is het gebrek aan knoppen. Ja er is aan te wennen, maar wat destijds opviel bij de renault (en eigenlijk nog steeds). Die auto is enorm logisch. EX30 Zal iets meer wennen zijn.

EV4 en EV3 staan ook op de lijst, maar ik vindt het rijgedrag (RWD) van de volvo wel erg aantrekkelijk

• Danielson
twowheeler schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 15:18:
Opzich wel boeiend. Jaar of 2 terug hebben wij voor de keuze ex30 vs megane e-tech gestaan. Toen ook bij de lancering van de EX30 geweest etc. De megane was destijds de veel betere keuze, rijden we nog steeds met veel plezier in.

Nu komt echter het moment dat er hier een andere auto gaat komen (zakelijk). Nu is de EX30 zeker in Europa uitvoering opeens wel een heel interessante optie geworden hoor. Waar we nog erg onzeker over zijn is het gebrek aan knoppen. Ja er is aan te wennen, maar wat destijds opviel bij de renault (en eigenlijk nog steeds). Die auto is enorm logisch. EX30 Zal iets meer wennen zijn.

EV4 en EV3 staan ook op de lijst, maar ik vindt het rijgedrag (RWD) van de volvo wel erg aantrekkelijk
RWD rijd echt geweldig met de EX30, het gebrek aan knoppen vindt ik persoonlijk totaal geen minpunt! Voor bijvoorbeeld mijn ouders zou het geen aanrader zijn, maar voor ons nerds is dit toch geen enkel probleem? :)

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21:46
Danielson schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 15:00:
Nog even een vraagje over de profielen; Ik gebruik de digitale sleutel op mijn iPhone en mijn vrouw gebruikt de keycard, we hebben beiden ons eigen profiel en de sleutels zijn hieraan gekoppeld.

Maar als ik b.v. instap nadat mijn vrouw heeft gereden moet ik handmatig switchen naar mijn profiel en andersom ook.

Ik heb precies dezelfde situatie & ervaring, dus zal wel zo horen denk ik dan.

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

• iHansz
twowheeler schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 15:18:

Gebrek aan knoppen is een kwestie van wennen. Voor mij persoonlijk minder dan een 1/2 uur. Vind het zelf juist fijn zo, alles handig bij elkaar. Reed laatst in een Audi met nog eens een heel paneel in de deuren, wist niet waar ik moest zijn. Goed om te weten over de KIA's, sowieso de EV3, zijn niet verkrijgbaar met een warmtepomp.

• Danielson
iHansz schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 15:29:
[...]

Ik heb precies dezelfde situatie & ervaring, dus zal wel zo horen denk ik dan.
Hmm.... Sommigen hier geven aan dat het wel automatisch gaat, toch @fbenniks ?

Heb je hier nog wat bijzonders voor gedaan?

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Gisteren kreeg ik tot mijn verrassing melding dat er een software update was. In september ben ik door de dealer reeds op 1.7.1 gezet en ik was in de veronderstelling dat dat de meest recente is. Maar blijkbaar zit er inderdaad verschil tussen de versies vanuit dealer en OTA (ook versie 1.7.1). Nu ik deze variant binnen heb is bij mij ook de range knop beschikbaar.

- B.L.A.A.T. -

• Hurbie
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 30-11 09:40
TheFruitNerd schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:59:
Gisteren kreeg ik tot mijn verrassing melding dat er een software update was. In september ben ik door de dealer reeds op 1.7.1 gezet en ik was in de veronderstelling dat dat de meest recente is. Maar blijkbaar zit er inderdaad verschil tussen de versies vanuit dealer en OTA (ook versie 1.7.1). Nu ik deze variant binnen heb is bij mij ook de range knop beschikbaar.
Was bij mij ook het geval gisteren.
Heb nu wel het accu symbool op m’n main scherm. Nadat je in drive ga. Maar kan er niet achterkomen wat dit is.

• iHansz
Hurbie schreef op woensdag 12 november 2025 @ 12:25:
[...]

Was bij mij ook het geval gisteren.
Heb nu wel het accu symbool op m’n main scherm. Nadat je in drive ga. Maar kan er niet achterkomen wat dit is.
Dat is de Range of Actieradius modus: https://www.volvocars.com...arch=range%20modus&page=0

• rienn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23:21
Symbool wordt blauw als je activeert. De airco gaat in eco mode, zie je aan de letter E in het ventilator symbool. En ik voel dat de auto rustiger reageert op het gaspedaal.

• Cu61
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-11 15:31
ik zie in de nieuwe volvo app niet de mogelijkheid om het opladen te stoppen zoals in de oude app. De enige manier lijkt te zijn om handmatig plannen aan te zetten. Of mis ik iets

• becopol
Ik ben aan het twijfelen tussen twee sets zomerbanden/winterbanden of de huidige velgen met all-seasons. Welke All-seasons zijn geschikt voor de EX30 ER? Ik zoek vooral banden die stil zijn en goed in regencondities.

• Cheetha
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 20:10
becopol schreef op woensdag 12 november 2025 @ 15:55:
Ik ben aan het twijfelen tussen twee sets zomerbanden/winterbanden of de huidige velgen met all-seasons. Welke All-seasons zijn geschikt voor de EX30 ER? Ik zoek vooral banden die stil zijn en goed in regencondities.
Met deze vraag loop ik ook al een tijdje rond. Binnenkort 60k beurt en tijd voor nieuwe banden. Na een poosje speuren ben ik op Continental AllSeasonContact 2 uitgekomen. Maar ook benieuwd naar andere suggesties of ervaringen.

• fbenniks
becopol schreef op woensdag 12 november 2025 @ 15:55:
Ik heb sinds een maand Continental AllSeasonContact 2. Ik merk geen verschil in geluid. Het stuurt wel iets anders dan de OEM banden. Iets minder direct vooral bij kleine correcties aan het stuur. Na een week had het niet meer door. Mijn vriendin heeft geen verschil gemerkt met rijden.

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-11 14:03
We hebben onder de megane Michelin crossclimate. Goede banden, wel met het typische michelin probleem: ze tonen vrij snel droog

• Danielson
Danielson schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 15:00:

Om op mijn even vraag terug te komen, net contact gehad met Volvo, het is een bekende bug en op korte termijn komt er weer een update die dit probleem zou moeten verhelpen! :)

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 21:24
Weer eentje voor het (inmiddels erg lange) lijstje bugs: vandaag dacht het scherm tijdens het rijden dat ik nog in z’n achteruit stond, dus kon ik niks doen op het scherm. Geen temperatuur veranderen, geen radio aanzetten, geen navigatie etc. Bij het stoplicht snel in “P” zetten, deed helaas niks. Pas bij volledig vergrendelen en opnieuw starten, deed ‘ie het weer.

Zucht…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/37Hi9ToSfbK03hA0LdvK0eNXM2o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7p5ZIWWVlzXHhnwj1PO2GEcj.jpg?f=fotoalbum_large

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Daniel L. schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 20:09:
Weer eentje voor het (inmiddels erg lange) lijstje bugs: vandaag dacht het scherm tijdens het rijden dat ik nog in z’n achteruit stond, dus kon ik niks doen op het scherm. Geen temperatuur veranderen, geen radio aanzetten, geen navigatie etc. Bij het stoplicht snel in “P” zetten, deed helaas niks. Pas bij volledig vergrendelen en opnieuw starten, deed ‘ie het weer.

Zucht…

[Afbeelding]
Deze komt vaker voor. Keertje in achteruit zetten had waarschijnlijk wel geholpen. Of de achteruitrij camera aanzetten bij stilstand of langzaam rijden werkte bij sommige ook.

• rens-br

rens-br

Net op een lange rit deden de knoppen op het stuur het weer niet. Iemand al een oplossing gevonden om ze weer werkend te krijgen, zonder de auto uit te moeten? Kortom, het te kunnen fixen tijdens het rijden?

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 10:16

Swerfer

Hmm...

rens-br schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 21:55:
Net op een lange rit deden de knoppen op het stuur het weer niet. Iemand al een oplossing gevonden om ze weer werkend te krijgen, zonder de auto uit te moeten? Kortom, het te kunnen fixen tijdens het rijden?
Je hoeft niet de auto uit. Volume down en '-' aan de andere kant vast blijven houden tot het scherm reset. Ik weet niet of de auto daarvoor in 'P' moet staan.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• rens-br

rens-br

Swerfer schreef op maandag 17 november 2025 @ 06:32:
[...]

Je hoeft niet de auto uit. Volume down en '-' aan de andere kant vast blijven houden tot het scherm reset. Ik weet niet of de auto daarvoor in 'P' moet staan.
Zal dat van de week eens proberen als het weer zo ver is. Dat resetten via de knoppen werkt dus wel, ondanks dat de knoppen niet werken?

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-11 17:47
rens-br schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:50:
[...]

Zal dat van de week eens proberen als het weer zo ver is. Dat resetten via de knoppen werkt dus wel, ondanks dat de knoppen niet werken?
Resetten lukte bij mij wel , dit kan echter alleen in P-stand idd

• Lmnop
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22-11 21:41
Ondertussen ruim 3 weken ver met de ex30 twin ultra my26. Wat een fijne auto. Zuinig alles behalve, ook met een rustige rijstijl bijna niet onder de 20kwh/100km te krijgen. Voorlopig ook weinig last van bugs, enkel 2x de knoppen op het stuurwiel die niet meer wouden reageren. Reset bij stilstaan en probleem was opgelost.

Wat me wel enorm stoort is de gevoeligheid van de ruitenwissers. Deze staat op hoog en toch kan ik bijna niet meer door de ruit kijken vooraleer de wagen beslist te wissen. Zeker in het donker met lichten van aankomend verkeer is dit lastig en vooral heel gevaarlijk. Heeft er nog iemand dit probleem? Vandaag alvast even naar de garage bellen.

• rens-br

rens-br

Lmnop schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 07:30:
Deze staat op hoog en toch kan ik bijna niet meer door de ruit kijken vooraleer de wagen beslist te wissen. Zeker in het donker met lichten van aankomend verkeer is dit lastig en vooral heel gevaarlijk. Heeft er nog iemand dit probleem? Vandaag alvast even naar de garage bellen.
Ik moet heel af en toe handmatig op de knop drukken voor het wissen, maar over het algemeen werkt het hier prima.

• Lmnop
rens-br schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 07:34:
[...]

Ik moet heel af en toe handmatig op de knop drukken voor het wissen, maar over het algemeen werkt het hier prima.
Met af en toe zou ik nog kunnen leven, maar ik heb dit knopje constant nodig. Vaak zet ik hem dus op de handmatige stand maar daar is de traagste stand dan vaak weer te regelmatig.

• Danielson
Ondertussen ruim 3 weken ver met de ex30 twin ultra my26. Wat een fijne auto. Zuinig alles behalve, ook met een rustige rijstijl bijna niet onder de 20kwh/100km te krijgen. Voorlopig ook weinig last van bugs, enkel 2x de knoppen op het stuurwiel die niet meer wouden reageren. Reset bij stilstaan en probleem was opgelost.

Wat me wel enorm stoort is de gevoeligheid van de ruitenwissers. Deze staat op hoog en toch kan ik bijna niet meer door de ruit kijken vooraleer de wagen beslist te wissen. Zeker in het donker met lichten van aankomend verkeer is dit lastig en vooral heel gevaarlijk. Heeft er nog iemand dit probleem? Vandaag alvast even naar de garage bellen.
Ik ben ook nog super tevreden over de EX30, hier en daar een klein bugje, maar dat wordt vast opgelost!

Het verbruik is bij mij na 1500KM nu 16.5Kwh/100KM gemiddeld en de ruitenwissers werken ook prima op de automatische stand! :)

• Lmnop
Danielson schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 07:52:
[...]

Ik ben ook nog super tevreden over de EX30, hier en daar een klein bugje, maar dat wordt vast opgelost!

Het verbruik is bij mij na 1500KM nu 16.5Kwh/100KM gemiddeld en de ruitenwissers werken ook prima op de automatische stand! :)
Dat zijn mooie verbruikcijfers!

• speediestb
  • Laatst online: 27-11 22:15
Ik heb sinds kort een nieuwe iphone 17
Ik wil met de volvo cars app mijn digital key toevoegen maar de app blijft na stap 3 een zandloper onder in de app tonen en er gebeurt niks

De dealer zei dat de iphone 17 nog niet word ondersteunt maar is dat wel zo.

Iemand die een nieuwe iphone 17 heeft en dit ook ervaart?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fxpPKaCr9Di_I2mjhsP6UiZVRY4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WXSh1ob18Fm7fLUGeOq1EaiG.png?f=fotoalbum_large

• Danielson
speediestb schreef op woensdag 19 november 2025 @ 05:41:
Ik heb sinds kort een nieuwe iphone 17
Ik wil met de volvo cars app mijn digital key toevoegen maar de app blijft na stap 3 een zandloper onder in de app tonen en er gebeurt niks

De dealer zei dat de iphone 17 nog niet word ondersteunt maar is dat wel zo.

Iemand die een nieuwe iphone 17 heeft en dit ook ervaart?

[Afbeelding]
Ik heb met de iPhone 17 Pro geen enkel probleem!

• speediestb
Danielson schreef op woensdag 19 november 2025 @ 07:16:
[...]

Ik heb met de iPhone 17 Pro geen enkel probleem!
Ok wat krijg je dan in stap 3/3. (Zie mijn afbeelding) dan ipv de zandloper te zien?

• Danielson
speediestb schreef op woensdag 19 november 2025 @ 07:20:
[...]

Ok wat krijg je dan in stap 3/3. (Zie mijn afbeelding) dan ipv de zandloper te zien?
Misschien zeg ik wat stoms, maar hou je je iPhone bij deze stap wel tegen de kaartlezer in de middenconsole?

• iHansz
Heb ook een 17 Pro en geen problemen gehad. Kon het nog wel via de oude EX30-app doen. En wat @Danielson zegt. iPhone horizontaal op kaartlezer leggen met scherm naar je toe, dan moet die 't proces doorlopen.

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-11 17:47
Ik heb de sleutel met mijzelf gedeeld vanaf mijn oude 13 pro max , iphone 17 pro max

• becopol
Hebben jullie ook dat de ramen makkelijk beslaan. Als ik de recirculatie dicht doe dan is de auto binnen een paar minuten helemaal beslagen. Ik heb nog nooit een auto gehad die zo snel beslaat als deze. Zijn er bekende punten waar deze lekt? Ontwasemen werkt wel, maar dan zit ik de uitlaatgassen.

• Danielson
becopol schreef op woensdag 19 november 2025 @ 12:48:
Hebben jullie ook dat de ramen makkelijk beslaan. Als ik de recirculatie dicht doe dan is de auto binnen een paar minuten helemaal beslagen. Ik heb nog nooit een auto gehad die zo snel beslaat als deze. Zijn er bekende punten waar deze lekt? Ontwasemen werkt wel, maar dan zit ik de uitlaatgassen.
Je weet dat je in een EV rijd? ;)

Hij filtert de lucht toch? Die uitlaatgassen zou ik me niet druk over maken!

• becopol
Danielson schreef op woensdag 19 november 2025 @ 12:49:
[...]

Je weet dat je in een EV rijd? ;)

Hij filtert de lucht toch? Die uitlaatgassen zou ik me niet druk over maken!
Ik merk helemaal niets van het filteren. Met name de stank van diesels komt gewoon naar binnen.

• Danielson
becopol schreef op woensdag 19 november 2025 @ 12:52:
[...]

Ik merk helemaal niets van het filteren. Met name de stank van diesels komt gewoon naar binnen.
Ik heb de auto te kort om daar iets van te kunnen zeggen, ik en woon op het platte land :P

• Meloenen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:28
becopol schreef op woensdag 19 november 2025 @ 12:48:
Op ECO stand beginnen mijn ramen ook al snel te beslaan, ik ben bang dat op de eco stand de airco nagenoeg uitstaat en/of een groot deel van de lucht over reciculatie gaat.

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Meloenen schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:13:
[...]

Op ECO stand beginnen mijn ramen ook al snel te beslaan, ik ben bang dat op de eco stand de airco nagenoeg uitstaat en/of een groot deel van de lucht over reciculatie gaat.
Ik ervaar hetzelfde in de Eco stand.

Invoegen doe je zo!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 15:12
Hij beslaat zelfs zonder ECO-stand, met de ventilatoren op laag. Ik zit alleen in de auto en toch beslaan de ramen volledig rondom.
Pas wanneer ik de ventilatoren op medium zet, trekt het langzaam weg.

• becopol
Mandarijntje schreef op woensdag 19 november 2025 @ 16:39:
Hij beslaat zelfs zonder ECO-stand, met de ventilatoren op laag. Ik zit alleen in de auto en toch beslaan de ramen volledig rondom.
Pas wanneer ik de ventilatoren op medium zet, trekt het langzaam weg.
Hier trouwens ook. Vandaag kwam ik er net achter dat de ventilatie op laag staat en naar medium brengen helpt heel veel. Komt ook allemaal veel beter op temperatuur.

Sinds de laatste update is de stoel en stuurverwarming trouwens wel top. Gewoon op auto en het gaat precies aan en uit wanneer je het nodig hebt.

• fbenniks
becopol schreef op woensdag 19 november 2025 @ 17:19:
[...]

Hier trouwens ook. Vandaag kwam ik er net achter dat de ventilatie op laag staat en naar medium brengen helpt heel veel. Komt ook allemaal veel beter op temperatuur.

Sinds de laatste update is de stoel en stuurverwarming trouwens wel top. Gewoon op auto en het gaat precies aan en uit wanneer je het nodig hebt.
Ik vind ventilatie op medium echt zo veel lawaai maken. Deze auto heeft een airco probleem. Ik heb nog nooit een auto gehad waar de airco zo lastig is. Bij ons beslaan de ramen ook de hele tijd ook al zet ik alles op auto. Daarnaast vind ik ook vaak dat ik op de tocht zit. Er komt altijd wel ergens koude lucht langs me in deze auto.

• Bertus1337
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:17
Meer mensen die last hebben dat de driver alert door gaat na dat die uit is gezet? Sinds 2 dagen hier problemen mee.

• Danielson
Bertus1337 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 08:24:
Meer mensen die last hebben dat de driver alert door gaat na dat die uit is gezet? Sinds 2 dagen hier problemen mee.
Nee, gelukkig geen last van! :)

Heeft de EX30 trouwens slotbouten met de standaard 19" velgen? Zo ja, waar kan ik de slotbout vinden?

• rens-br

rens-br

Bertus1337 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 08:24:
Nee hoor, geen last van, maar zet je dat uit via de knoppen op het stuur? Grote kans dat je knoppen niet werken, waardoor je denkt dat het uitstaat, maar dat niet zo is.

• rienn
Ik heb dit ‘s morgens af en toe. Vooral als ik gelijk na instappen via stuur de melding uit wil zetten. Dan moet ik inderdaad nog een keer op de stuur knop drukken. Lijkt wel of de auto/software dan nog niet volledig is opgestart.

• becopol
Maar als je driver alerts uitzet via het stuur, hoe zet je dan de snelheidswaarschuwingen makkelijk uit?

• rienn
Sorry. Niet goed gelezen. Driver alert kan bij mij alleen via scherm. En dat werkt altijd goed.

• Bertus1337
  • Laatst online: 20:17
rens-br schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:49:
[...]

Nee hoor, geen last van, maar zet je dat uit via de knoppen op het stuur? Grote kans dat je knoppen niet werken, waardoor je denkt dat het uitstaat, maar dat niet zo is.
Ja dit is inderdaad geen optie, heb snelheidswaarschuwing onder deze knop staan, die gaat netjes uit.
Op zich heb ik er nu even last van, maar het welbekende kapje laten 3d printen en net over gespoten. Die gaat weer om de stuurkolom :) :) Beste uitvinding voor de EX30.

• Meloenen
Danielson schreef op donderdag 20 november 2025 @ 08:34:
[...]

Nee, gelukkig geen last van! :)

Heeft de EX30 trouwens slotbouten met de standaard 19" velgen? Zo ja, waar kan ik de slotbout vinden?
Vanmorgen zijn er bij mij winterbanden onder gegaan, ik weet niet of er slotbouten op zitten maar de Profile heeft geen vragen gesteld waar ze de slotboutsleutel konden vinden.

• speediestb
iHansz schreef op woensdag 19 november 2025 @ 07:39:
Heb ook een 17 Pro en geen problemen gehad. Kon het nog wel via de oude EX30-app doen. En wat @Danielson zegt. iPhone horizontaal op kaartlezer leggen met scherm naar je toe, dan moet die 't proces doorlopen.
Het enige wat ik dan krijg of ik via de wallet wil betalen met mijn bankpas
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gok0BnUKJkKM5pC8uvP0Zg0v-eg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YUEBkWqv2zCplQBfUGp1InYv.jpg?f=fotoalbum_large

• becopol
Meloenen schreef op donderdag 20 november 2025 @ 12:53:
[...]

Vanmorgen zijn er bij mij winterbanden onder gegaan, ik weet niet of er slotbouten op zitten maar de Profile heeft geen vragen gesteld waar ze de slotboutsleutel konden vinden.
Ik heb mijn auto tweedehands gekocht en de dealer heeft er 'gratis' specifiek slotbouten onder gezet omdat de EX30 standaard zonder slotbouten komt.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Danielson schreef op donderdag 20 november 2025 @ 08:34:
Vziw niet, ik heb er bij de aanschaf van mijn MY2024-versie destijds expliciet om gevraagd (1x een auto zonder wielen aantreffen vond ik wel genoeg). En toen werd aangegeven dat dat niet standaard was en zijn ze als accessoire op de factuur gekomen (itt becopol, kostte 70,25 euro ex btw).

Of dat ondertusen met MY2026 anders is weet ik niet, maar ik verwacht het niet.

• Kris Vermeire
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 25-11 14:44
Gisteren merkte ik plots dat het balkje links bovenaan op het touchscreen (waar je PNDR vindt) plots ingekleurd werd weergegeven (zwart overdag, lichtgroen in nachtmodus). Was me nog niet eerder opgevallen. Is dit nieuw? En, wat wordt er mee aangeduid?

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:55
Kris Vermeire schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:18:
Gisteren merkte ik plots dat het balkje links bovenaan op het touchscreen (waar je PNDR vindt) plots ingekleurd werd weergegeven (zwart overdag, lichtgroen in nachtmodus). Was me nog niet eerder opgevallen. Is dit nieuw? En, wat wordt er mee aangeduid?
Wat is PNDR? Lichtgroen ergens op scherm is me nog niet opgevallen.

Aanvulling: Ah dat is Parkeren Neutraal Drive en Reverse natuurlijk 😁

[ Voor 7% gewijzigd door Zapato op 21-11-2025 09:31 ]

• rens-br

rens-br

Zapato schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:29:
[...]

Wat is PNDR? Lichtgroen ergens op scherm is me nog niet opgevallen.
P = p stand
N = n stand
D = drive stand
R = reverse stand

Kortom dus die balk die links in het scherm staat.

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 30-11 15:58
Toen in mijn auto in september 2024 kreeg geleverd was dat al het geval !

[ Voor 8% gewijzigd door puccini op 21-11-2025 11:10 ]

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Wellicht lees ik het verkeerd hoor, maar ik heb de gevoeligheid juist op de laagste stand staan. Het liefst wil ik dat die dingen zo min mogelijk bewegen en dat werkt in de lage stand best ok. Als het echt begint te plenzen dan geef ik de stengel een tikje omhoog, dan zet je hem vast in de stand 1x. Hoger dan dat word ik heel verdrietig van :9

- B.L.A.A.T. -

• iHansz
Kun je zien of je energie terugwint of gebruikt. Groen is opwekken, blauw* (of zwart) gebruiken. Probeer maar eens met OPD tot stilstand te komen. Wordt streepje groen, flink accelereren blauw. *Zit niet in de auto, kan t exact nagaan.

• iHansz
speediestb schreef op donderdag 20 november 2025 @ 15:48:
[...]

Het enige wat ik dan krijg of ik via de wallet wil betalen met mijn bankpas
[Afbeelding]
Zie wel dat je autosymbooltje linksboven hebt, je bent toch niet ook aan t rijden? De deuren moeten op slot zijn (dacht ik). Misschien even (ook) betalen met telefoon uitzetten.

• iHansz
Wil je Apple Music zonder CarPlay draaien op je AAOS in de auto? Daar is nu een App voor. Je vindt t niet zo tussen de standaard Apps, maar even zoeken op Automus (echt waar). Kost iets van 5 euro. Eenmaal geïnstalleerd, kun je je Apple Music koppelen en voilà het werkt. Is nog beperkter dan via CarPlay, maar werk voor mij voldoende. https://automus.se/

• becopol
Zo’n EX30 is toch wel comfy met dit weer. Kwartiertje van te voren de verwarming aan en je stapt lekker behaaglijk binnen. Stoelverwarming en stuurverwarming gaat automatisch aan. Echt top.

• fiNgLaRN
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 30-11 12:50
iHansz schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 11:31:
Wil je Apple Music zonder CarPlay draaien op je AAOS in de auto? Daar is nu een App voor. Je vindt t niet zo tussen de standaard Apps, maar even zoeken op Automus (echt waar). Kost iets van 5 euro. Eenmaal geïnstalleerd, kun je je Apple Music koppelen en voilà het werkt. Is nog beperkter dan via CarPlay, maar werk voor mij voldoende. https://automus.se/
Dude! Dit is precies waar ik een jaar geleden een tijd naar heb gezocht. Uiteindelijk had ik de hoop opgegeven. Thanks voor het delen van dit pareltje! (Ondertussen staat ‘ie ook hier in de Volvo geïnstalleerd)

• Zorthacs
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 30-11 09:37
Sinds een aantal weken ook eigenaar van een EX30 LR, nu valt het mij op dat de stoelverwarming niet meer aan kan.

Heb zelf al het systeem eens laten herstarten maar dit heeft geen oplossing geboden. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1qYwV6PUdAvVC4ouhCLVMMIMgg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I5Efu5QqDvhQwkrV3mQwn5tQ.jpg?f=fotoalbum_large

• iHansz
Zorthacs schreef op zondag 23 november 2025 @ 16:01:
Sinds een aantal weken ook eigenaar van een EX30 LR, nu valt het mij op dat de stoelverwarming niet meer aan kan.

Heb zelf al het systeem eens laten herstarten maar dit heeft geen oplossing geboden. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?[Afbeelding]
Zet hem eens in D. Misschien helpt dat?

• becopol
Zorthacs schreef op zondag 23 november 2025 @ 16:01:

Heb zelf al het systeem eens laten herstarten maar dit heeft geen oplossing geboden. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?[Afbeelding]
Terug naar de dealer want dit klopt niet. Stoelverwarming gaat al aan zodra je instapt als die op automatisch staat. Maar je kunt hem altijd met de hand bedienen.

• becopol
Hier vandaag 260km gereden, heen en weer naar Bataviastad. Met 90% vertrokken en met 5% aangekomen. Is wel een hoger verbruik dan verwacht, maar ik begrijp echt niet waarom mensen zich zorgen maken over de range. Als je wil kan je daar ook nog opladen ook met de 40 laders die ze hebben.

• becopol
Sowieso heb ik 3.500km gereden de laatste paar maanden en heb slechts eenmaal niet thuis geladen. Letterlijk maar één keer aan de snellader in Duitsland omdat het hotel geen normale lader had.

• Meloenen
Dit heb ik gister ook gehad, en het is niet de donkergroene lijn als je aan het remmen/rechargen bent. Deze groene lijn kwam van onder en was lichter groen. Het was ook een 'vaste' lijn. Helaas geen foto gemaakt hiervan.

• Danielson
Die precondition functie is echt heerlijk met dit koude weer, maar hij zou hier toch stroom via de laadkabel voor moeten gebruiken? Bij mij trekt hij het uit de accu?

*Update

Misschien is dit het antwoord op mijn eigen vraag?

Wanneer je AC-laden gebruikt en de geplande airconditioning activeert, zal de auto stroom halen uit het laadstation in plaats van uit de accu van de auto.

Ik start hem altijd handmatig...

[ Voor 44% gewijzigd door Danielson op 24-11-2025 09:01 ]

• Onderling1987
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 28-11 07:42
Ik vind voorverwarmen ook heerlijk. Het enige jammere vind ik dat je maar 1 timer kan inschakelen. Ik ben vrijwilliger bij de brandweer en zou het in hele koude nachten fijn vinden om vaker te kunnen voorverwarmen, zodat ik altijd ontdooide ruiten heb.

• Zapato
iHansz schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 11:31:
Fijne tip! Ik heb hem ook geïnstalleerd. Ik heb alleen nog niet kunnen vinden of shuffle werkt en hoe?

• Ktenolix
  • Laatst online: 27-11 11:45
Zijn er mensen die de auto gebruiken met een los google account? Ik probeer te de-googlen, maar gebruik nu een persoonlijk Google account voor in de auto. Allemaal hartstikke leuk, maar ik wil kijken of het ook zonder kan.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

• Meloenen
Ktenolix schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:52:
Zijn er mensen die de auto gebruiken met een los google account? Ik probeer te de-googlen, maar gebruik nu een persoonlijk Google account voor in de auto. Allemaal hartstikke leuk, maar ik wil kijken of het ook zonder kan.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar!

• rienn
Ik heb een apart Google account aangemaakt die ik voor mijn auto gebruik. Soms log ik op mijn telefoon in maps in om een route van mijn telefoon naar mijn auto te kunnen sturen.

• Winus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-11 16:51
rienn schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:18:
Soms log ik op mijn telefoon in maps in om een route van mijn telefoon naar mijn auto te kunnen sturen.
Zou je me kunnen uitleggen hoe je dat doet?
Ik heb het nog niet kunnen ontdekken.

• becopol
Winus schreef op maandag 24 november 2025 @ 15:31:
[...]

Zou je me kunnen uitleggen hoe je dat doet?
Ik heb het nog niet kunnen ontdekken.
In de auto inloggen in Google Maps met je Google account en dan kun je via de Google Maps app op je telefoon jouw eigen voertuig verbinden.

Eerst deed ik het via Apple Car Play, maar zodra je gaat rijden kun je helemaal niets meer aanpassen aan de route. Niet eens een snellere route selecteren.

• vier x vier
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 27-11 13:32
Goedemorgen, sinds een aantal dagen heb ik last van het feit dat wanneer ik zelf afwijk van een vooraf gekozen route in de navigatie deze niet wordt geüpdatet. Dus Google Maps schakelt niet mee met de nieuwe route maar blijft vasthouden op de eerdere route (buiten beeld). Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Daarnaast sinds een aantal dagen ook de volgende melding op het display:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gwF9ajaFDT4B73VWDPE-Rj6gm0Y=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/TXxmYGQvOEmPNVfjBCtEL3wR.png?f=user_large

De auto herkent dan geen borden meer langs de weg en geeft ook geen snelheidswaarschuwingen meer. Gebeurd steeds na ongeveer 15/20 min rijden. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Auto is schoon gewassen dus camera is vrij en schoon.
Ik heb het ook een paar keer gehad toen ik de auto net had (1.5 jaar geleden) maar is daarna niet meer terug gekomen tot nu.

[ Voor 6% gewijzigd door vier x vier op 25-11-2025 06:55 ]

vladi

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-11 20:36
becopol schreef op zondag 23 november 2025 @ 19:31:
Hier vandaag 260km gereden, heen en weer naar Bataviastad. Met 90% vertrokken en met 5% aangekomen. Is wel een hoger verbruik dan verwacht, maar ik begrijp echt niet waarom mensen zich zorgen maken over de range. Als je wil kan je daar ook nog opladen ook met de 40 laders die ze hebben.
Het is denk ik ook maar net wat je gewend bent.
Ik heb 2 weken geleden mijn SMER Ultra opgehaald, met name rijd ik kleine stukken (woon werkverkeer 20km enkele reis).
Van het weekend naar mijn schoonfamilie op en neer (+/- 100km enkele reis). Maar als ik dan zie wat de auto in eerste instantie aangeeft wat ie aan range heeft en wat het daadwerkelijke verbruik is schrik ik wel een beetje.
Ofcourse, het was koud en ik had stoelverwarming e.d. aan staan, maar de Kona 2020 Premium die ik hiervoor had was toch wel een stuk accurater en zuiniger.

• Meloenen
jordeeeh schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 09:06:
[...]

Het is denk ik ook maar net wat je gewend bent.
Ik heb 2 weken geleden mijn SMER Ultra opgehaald, met name rijd ik kleine stukken (woon werkverkeer 20km enkele reis).
Van het weekend naar mijn schoonfamilie op en neer (+/- 100km enkele reis). Maar als ik dan zie wat de auto in eerste instantie aangeeft wat ie aan range heeft en wat het daadwerkelijke verbruik is schrik ik wel een beetje.
Ofcourse, het was koud en ik had stoelverwarming e.d. aan staan, maar de Kona 2020 Premium die ik hiervoor had was toch wel een stuk accurater en zuiniger.
Dat kunnen je instellingen zijn. Je kan de range laten zien in de WLTP- of dynamische weergave. De dynamische is een stuk accuraater.

• fiNgLaRN
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 30-11 12:50
Zapato schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:44:
[...]

Fijne tip! Ik heb hem ook geïnstalleerd. Ik heb alleen nog niet kunnen vinden of shuffle werkt en hoe?
Hier hetzelfde. Shuffle lijkt niet te werken? Ik beschouw het ff als 'ramp-up error'. Meer mensen die er last van hebben dat de app geen muziek meer wil laden? Hij blijft maar laden..

• Danielson
Danielson schreef op maandag 24 november 2025 @ 08:49:
Die precondition functie is echt heerlijk met dit koude weer, maar hij zou hier toch stroom via de laadkabel voor moeten gebruiken? Bij mij trekt hij het uit de accu?

*Update

Misschien is dit het antwoord op mijn eigen vraag?

Wanneer je AC-laden gebruikt en de geplande airconditioning activeert, zal de auto stroom halen uit het laadstation in plaats van uit de accu van de auto.

Ik start hem altijd handmatig...
Ik heb het vanochtend getest met een timer, maar hij trok de stroom nog steeds uit de accu i.p.v. de laadpaal, iemand enig idee?

• jordeeeh
Meloenen schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 09:23:
[...]

Dat kunnen je instellingen zijn. Je kan de range laten zien in de WLTP- of dynamische weergave. De dynamische is een stuk accuraater.
Oh dat is een goeie dan! Weet je zo uit je hoofd waar ik dat kan aanpassen?
Anders zoek ik vanmiddag zelf even :)

Verder vind ik het overigens wel een prachtige auto. Wel wennen om alles te moeten bedienen via de tablet.

• rens-br

rens-br

Danielson schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 10:41:
[...]

Ik heb het vanochtend getest met een timer, maar hij trok de stroom nog steeds uit de accu i.p.v. de laadpaal, iemand enig idee?
Doet de lader je auto daarna wel bijladen? Want ik heb het van de week ook een keer in de ochtend aangezet, met de lader nog aangesloten, en die trok het gewoon uit de muur. Nu deed mijn auto dat vanaf het begin al, dus waarschijnlijk haalde hij het eerst uiit de accu en begon daarna de lader de auto te laden.

Ik heb geen idee of dat laatste nu weer gebeurde, of dat hij het meteen uit de lader trok. Laad patroon technisch zou ik het laatste verwachten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LI5IZoJmYhh8mYH0A3sFv6vcLtk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Oi0ExPdhgdAjAY10cPKNdjzk.png?f=user_large

Met 'normaal' laden trekt de auto gewoon 11kW uit de muur.

• jordeeeh
Overigens... In de app zie ik bij Over de auto; Software voor de auto: Wachten op status van de auto.
Als ik deze wil installeren krijg ik de melding "We hebben momenteel geen toegang tot de update".
Nu zie ik dat ik wel op 1.7.1 zit. Wat laat hij bij jullie zien? Of moet ik hiermee naar de dealer?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7iOHFax1C_Ili_E-ZaRS8XLi8KU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/az7mgb9ZFUadVmDEjcU2IKVN.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fGJX9zYLud1-vdxoDTpwqLBHt5Y=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/td6Kg8x8VOewFVSWJEn1QjNR.png?f=fotoalbum_tile

• Danielson
rens-br schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 10:45:
[...]

Doet de lader je auto daarna wel bijladen? Want ik heb het van de week ook een keer in de ochtend aangezet, met de lader nog aangesloten, en die trok het gewoon uit de muur. Nu deed mijn auto dat vanaf het begin al, dus waarschijnlijk haalde hij het eerst uiit de accu en begon daarna de lader de auto te laden.

Ik heb geen idee of dat laatste nu weer gebeurde, of dat hij het meteen uit de lader trok. Laad patroon technisch zou ik het laatste verwachten:

[Afbeelding]

Met 'normaal' laden trekt de auto gewoon 11kW uit de muur.
Misschien is dat de truc idd! Ik had hem ingesteld dat hij om 7:00 uur klaar moest zijn, maar ik reed om 6:50 uur weg!

Op naar de volgende poging! :)

• Zapato
fiNgLaRN schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 10:35:
[...]

Hier hetzelfde. Shuffle lijkt niet te werken? Ik beschouw het ff als 'ramp-up error'. Meer mensen die er last van hebben dat de app geen muziek meer wil laden? Hij blijft maar laden..
Dat laatste tot nu toe geen last van gehad.

• rens-br

rens-br

Danielson schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 11:10:
[...]

Misschien is dat de truc idd! Ik had hem ingesteld dat hij om 7:00 uur klaar moest zijn, maar ik reed om 6:50 uur weg!

Op naar de volgende poging! :)
In principe zou ik verwachten dat het niks zou uitmaken, dus ik zou verwachten dat hij bij jou ook gewoon uit de muur had gehaald, ondanks dat je eerder was vertrokken.

• rens-br

rens-br

vier x vier schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 06:45:
Goedemorgen, sinds een aantal dagen heb ik last van het feit dat wanneer ik zelf afwijk van een vooraf gekozen route in de navigatie deze niet wordt geüpdatet. Dus Google Maps schakelt niet mee met de nieuwe route maar blijft vasthouden op de eerdere route (buiten beeld). Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ik heb nu exact hetzelfde! Zal de komende tijd eens opletten of het vaker voorkomt.
Daarnaast sinds een aantal dagen ook de volgende melding op het display:

[Afbeelding]

De auto herkent dan geen borden meer langs de weg en geeft ook geen snelheidswaarschuwingen meer. Gebeurd steeds na ongeveer 15/20 min rijden. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Auto is schoon gewassen dus camera is vrij en schoon.
Ik heb het ook een paar keer gehad toen ik de auto net had (1.5 jaar geleden) maar is daarna niet meer terug gekomen tot nu.
Jep. Half uur geleden op de terugweg naar mijn werk gehad. Eerst gaf zie 15 aan op de snelweg en daarna kwam dit icoontje. Auto even uit gehad om binnen iets te pakken en nu werkt het weer.
Pagina: 1 ... 101 102 Laatste