Het is niet moeilijker dan met een auto met automaat op brandstof rijden, misschien zelfs wel nog iets makkelijker.
En mocht je dat nooit gedaan hebben, de belangrijkste tip die ik destijds kreeg: zet je linkervoet helemaal links van de pedalen en hou 'm daar (aka, niet proberen te koppelen en dat je dan ineens een noodstop blijkt te maken).
Ze reageren doorgaans wat sneller en het 'uitrollen' kan zijn vervangen door actief regeneren, waardoor je veel sneller vertraagt dan je gewend zal zijn bij een brandstofauto.
Aangezien ik die huur, is het dan starten en wegrijden, of zijn er dingen die allemaal net anders gaan tov een ICE? Of zijn er instellingen waar ik toch wel even naar moet kijken?
Het zijn doorgaans wel hele nieuwe auto's met vaak ook vernieuwde interieurs - met soms erg weinig bedieningsknoppen - en bedieningsschermen en natuurlijk alle moderne veiligsheidssystemen die tegenwoordig verplicht zijn.
Met de Volvo EX30 was het voor mij wel wennen hoe je sommige dingen moet bedienen mede omdat er maar 1 bedieningspook aan het stuur zit, die aan de rechterkant is vervangen door een schakelpook (waar je daarnaast ook de cruise control mee bedient).