Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 85 ... 95 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:05:
[...]

Bij mij gebeurd het volgende:
  • Ik kan hier op 'Starten' drukken.
  • Vervolgen zie je dan 'Starten...' staan.
  • Dan komt de melding: 'Dit duurt langer dan verwacht, een ogenblik geduld a.u.b.'
  • Dat duurt eventjes en daarna komt de melding in beeld 'Kan het klimaat niet regelen;
Ook timers instellen of de auto unlocken werkt niet. Gek genoeg werkt het rijlogboek wel, ik kan de locatie opvragen en de app geeft ook weer als hij unlocked is.
Dat heb ik ook met enige regelmaat, wat bij mij helpt, dat is de app 'killen' en de actie opnieuw starten.

Ik maak het soms als volgt mee:

-Open de app en dat meldt de app dat mijn Volvo ID niet gevonden kan worden
-App 'killen'
-Open de app en start klimaat
-Melding dat klimaat niet geregeld kan worden
-App 'killen'

Vervolgens start het regelen van het klimaat. Zelf heb ik 'App Tracking Protection' van DuckDuckGo aan staan, maar nog niet getest of het beter werkt als ik dat uitzet.

Ik gebruik de app maar zelden (alleen als ik moet krabben).

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Diederik schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:25:
[...]

Dat heb ik ook met enige regelmaat, wat bij mij helpt, dat is de app 'killen' en de actie opnieuw starten.

Ik maak het soms als volgt mee:

-Open de app en dat meldt de app dat mijn Volvo ID niet gevonden kan worden
-App 'killen'
Dat heb ik ook regelmatig of hij geeft dan aan dat ik uitgelogd ben. App afsluiten en starten is dan voldoende.
-Melding dat klimaat niet geregeld kan worden
-App 'killen'
Dat net even geprobeerd, maar dat biedt helaas geen soelaas.

Ik heb dit probleem al een paar dagen. Het lijkt er eerder op dat de auto op afstand niet meer te bereiken is o.i.d. Hij is namelijk ook niet meer via Domoticz / de API te bedienen.

Ik kan het hier niet meer vinden, maar volgens mij kan je ook het modem in de auto resetten / rebooten, toch?

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 01-04-2025 10:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HermanvdB
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 07:52
Krijg zojuist een email van Volvo dat er een batch met auto's is waar de digital key niet functioneert terwijl dat wel zou moeten. Mijn auto blijkt helaas tot deze batch te behoren. Volvo heeft nog geen oplossing hiervoor gevonden....
Maar ze hebben beloofd mij op de hoogte te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 22:14
rens-br schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:36:
[...]

Dat heb ik ook regelmatig of hij geeft dan aan dat ik uitgelogd ben. App afsluiten en starten is dan voldoende.

[...]

Dat net even geprobeerd, maar dat biedt helaas geen soelaas.

Ik heb dit probleem al een paar dagen. Het lijkt er eerder op dat de auto op afstand niet meer te bereiken is o.i.d. Hij is namelijk ook niet meer via Domoticz / de API te bedienen.

Ik kan het hier niet meer vinden, maar volgens mij kan je ook het modem in de auto resetten / rebooten, toch?
Ik kan de airco ook gewoon starten via Home Assistant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rdevos
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 09-09 18:13
Meer mensen bekend met het probleem dat de muziekspeler onderin het home screen niet de juiste info geeft? Vaak blijft de radiozender staan terwijl ik Spotify heb gestart. Zodra je op home komt staat er dan de radiozender terwijl Spotify afspeelt. Ik heb de indruk dat het vooral gebeurt als je snel switcht na het wegrijden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GJS93
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 10:24
Rdevos schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 21:56:
Meer mensen bekend met het probleem dat de muziekspeler onderin het home screen niet de juiste info geeft? Vaak blijft de radiozender staan terwijl ik Spotify heb gestart. Zodra je op home komt staat er dan de radiozender terwijl Spotify afspeelt. Ik heb de indruk dat het vooral gebeurt als je snel switcht na het wegrijden..
Zag het bij mij ook af en toe idd, hij speelt het goede af, dus dan vind ik het prima :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
GJS93 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:23:
[...]

Zag het bij mij ook af en toe idd, hij speelt het goede af, dus dan vind ik het prima :P
Hier hetzelfde

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 08:43
Wat is dit? 🤔

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zp3h1PPh7cOz8wbmop8K1J4Zjek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WV8w4g3qYqYQxWYN9kzDrxOA.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjanie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 07:04
Ik zou wensen dat de ex30 app mij eens meldingen ging sturen, ik moet nu alles via home assistant doen om meldingen te krijgen als bijv. mijn auto vol is :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houseofdreams
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-09 09:17
Hallo iedereen. Gisteren hebben we de nieuwe EX30 (twin performance) mogen in ontvangst nemen.

We komen van een Model 3, dus er zijn wel wat dingetjes die wennen zijn, vooral omdat we heel regelmatig van bestuurder wisselen.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet alle 300+ pagina's heb doorgelezen, en ook zo direct niet echt een antwoord gevonden, dus stel ik mijn vraag hier even, hopelijk kan iemand me in de juiste richting wijzen?

Wat is momenteel de beste manier om de auto te gebruiken met 2 bestuurders (die beide nogal wat verschillen in grootte :) )

We hebben ook net de laatste firmware update geïnstalleerd, dus de configuratie van de "smartphone as a key" moeten we nog doen.

- Hebben we best allebei een apart Volvo ID om te koppelen, of moet dit per wagen 1 ID zijn?
- Is er een manier om de instellingen (zetel + spiegels) te koppelen per bestuurder, zoals in de Model 3 gebeurde?

Alvast bedankt!

EX30 Ultra Twin Performance

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:49

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Houseofdreams schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:36:
Hallo iedereen. Gisteren hebben we de nieuwe EX30 (twin performance) mogen in ontvangst nemen.

We komen van een Model 3, dus er zijn wel wat dingetjes die wennen zijn, vooral omdat we heel regelmatig van bestuurder wisselen.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet alle 300+ pagina's heb doorgelezen, en ook zo direct niet echt een antwoord gevonden, dus stel ik mijn vraag hier even, hopelijk kan iemand me in de juiste richting wijzen?

Wat is momenteel de beste manier om de auto te gebruiken met 2 bestuurders (die beide nogal wat verschillen in grootte :) )

We hebben ook net de laatste firmware update geïnstalleerd, dus de configuratie van de "smartphone as a key" moeten we nog doen.

- Hebben we best allebei een apart Volvo ID om te koppelen, of moet dit per wagen 1 ID zijn?
- Is er een manier om de instellingen (zetel + spiegels) te koppelen per bestuurder, zoals in de Model 3 gebeurde?

Alvast bedankt!
Ik denk dat je hier de meeste van die info kan vinden, straight from the horse's mouth: https://www.volvocars.com...77a7e089c0a8296870d1a409/

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Rdevos schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 21:56:
Jep. Toevallig vanmorgen nog. Was muziek aan het luisteren via Spotify, maar het afgespeelde nummer werd niet geüpdatet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

rens-br schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:59:
Jep. Toevallig vanmorgen nog. Was muziek aan het luisteren via Spotify, maar het afgespeelde nummer werd niet geüpdatet.
Ja dat heb ik ook een paar keer gehad. De volgende rit werkte alles weer naar behoren. Gelukkig een niet heel erg storende bug. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fbenniks
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:15
Houseofdreams schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:36:

Alvast bedankt!
Je moet in de auto 2 profielen aanmaken. Per profiel koppel je een sleutel. In het profiel staan voorkeuren opgeslagen zoals stoel en spiegels. Deze worden geladen afhankelijk van welke sleutel er word gebruikt om de auto te openen. Werkt prima bij mij en me vriendin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HermanvdB
HermanvdB schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:44:
Krijg zojuist een email van Volvo dat er een batch met auto's is waar de digital key niet functioneert terwijl dat wel zou moeten. Mijn auto blijkt helaas tot deze batch te behoren. Volvo heeft nog geen oplossing hiervoor gevonden....
Maar ze hebben beloofd mij op de hoogte te houden.
Van Volvo ontving ik vandaag bericht dat blijkbaar het kenteken van mijn auto niet gekoppeld was aan mijn Volvo ID.
Dit heeft Volvo nu gecorrigeerd en zie ik het kenteken ook boven in de app en bij de autogegevens.
Na het opnieuw installeren van de app en het koppelen van de app aan de auto ging het installeren van de digital key zonder probleem op telefoon en Apple Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houseofdreams
fbenniks schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:03:
[...]

Je moet in de auto 2 profielen aanmaken. Per profiel koppel je een sleutel. In het profiel staan voorkeuren opgeslagen zoals stoel en spiegels. Deze worden geladen afhankelijk van welke sleutel er word gebruikt om de auto te openen. Werkt prima bij mij en me vriendin.
Werken jullie ook met de smartphone als sleutel? De hoofdgebruiker (vrouw) kan in de ap een digitale sleutel koppelen , ik zie in mijn app die optie niet. Er staat ook wel dat de hoofdgebruiker meer “kan” dan medegebruikers, geen idee of dit hier onder valt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vdb64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 23:07
Mijn Volvo EX30 twin ultra verkocht.
Bedankt voor alle tips!

[ Voor 57% gewijzigd door Vdb64 op 06-04-2025 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbenniks
Houseofdreams schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:48:
[...]

Werken jullie ook met de smartphone als sleutel? De hoofdgebruiker (vrouw) kan in de ap een digitale sleutel koppelen , ik zie in mijn app die optie niet. Er staat ook wel dat de hoofdgebruiker meer “kan” dan medegebruikers, geen idee of dit hier onder valt?
Ja, dat werkt. Je moet van elk profiel de gekoppelde sleutel verwijderen. En dan met de telefoon die je wil koppelen aan profiel in auto stappen en op sleutel koppelen aan profiel knop drukken. Herhalen voor het volgende profiel. Ik heb geen idee wat er gaat gebeuren als we samen gaan rijden en er 2 telefoons naar de auto toelopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Gisteren een heel stuk met een grote huifaanhanger gereden en het verbruik viel me niet eens heel erg tegen. Twee ritjes gemaakt van 31 en 44 km, heen was 28 kWh/100km en terug was 31 kWh/100km. Heen was voornamelijk 80 km/h wegen en terug ongeveer de helft snelweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huubk
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 08-05 16:20
Nieuwe update app. Wellicht weer een verbetering.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qCB1gK2Lzunl99-kDZkbrug6QeE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7pGAAtXwXmRhK6JyLEbTGW7Y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
Huubk schreef op maandag 7 april 2025 @ 15:12:
Nieuwe update app. Wellicht weer een verbetering.[Afbeelding]
Kenteken in de App is iig nog niet terug. Wat gek is, want in de Apple Watch App (via de gewone Volvo Cars App) is die wel te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanvdB
iHansz schreef op maandag 7 april 2025 @ 15:39:
[...]

Kenteken in de App is iig nog niet terug. Wat gek is, want in de Apple Watch App (via de gewone Volvo Cars App) is die wel te zien.
Na een update bij Volvo zie ik mijn kenteken op het startscherm en bij de auto gegevens in de EX30 app, ook na update van de app naar versie 1.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
HermanvdB schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:00:
[...]

Na een update bij Volvo zie ik mijn kenteken op het startscherm en bij de auto gegevens in de EX30 app, ook na update van de app naar versie 1.9
Misschien moet ik wel uitloggen en opnieuw koppelen of zo. Maar dat durf ik niet, want de App werkt prima zo. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houseofdreams
De eerste keer dat je een profiel aanmaakt, krijg je op een gegeven moment de melding om je profiel verder in te stellen (ken de juiste woording niet meer)

Nu moest ik tijdens dit proces de wagen verplaatsen, met als resultaat dat deze melding nu weg is en ik dit nergens in de menu's kan terugvinden, om dit terug te starten.

Iemand die weet hoe ik dit toch kan manueel starten? Of moet ik hiervoor mijn profiel helemaal verwijderen en opnieuw aanmaken :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HermanvdB
iHansz schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:48:
[...]

Misschien moet ik wel uitloggen en opnieuw koppelen of zo. Maar dat durf ik niet, want de App werkt prima zo. B)
Omdat ik de digital key niet geïnstalleerd kreeg heb ik op advies van Volvo Customer Support de app van mijn telefoon verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Vervolgens moest ik de app opnieuw koppelen met de auto. (Via scannen QR code). Dat ging vlot maar ben wel het rittenoverzicht kwijtgeraakt) en lukte het ook om de digital key te installeren.
Heb je de digital key geïnstalleerd, dan zou ik niets doen en het zo laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:57
Werkt het vlekkeloos die digital key? Ik heb hier toch wel moeite mee...
Ene keer gaat de auto open, andere keer weer niet. Voelt alsof ik die key fob weer heb.
Me telefoon uit mn broekzak, card zoeken, tegen de b-pillar aanhouden.

Vind het tot nu toe nog ver van consistent. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door jaychunlai op 08-04-2025 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:18
Ik heb nu twee digitale sleutels in gebruik. Een voor de telefoon en een voor mijn horloge (blijkbaar is dit een gedeelde sleutel).
Beide sleutels zijn aan mijn profiel gekoppeld. Ik kan deze sleutel niet verder delen met bijv. mijn vrouw. Mijn vrouw gebruikt nu nog de kaart-sleutel die tegen de B-stijl aangehouden moet worden.

De digitale sleutel werkt verder prima, opent en sluit wanneer het moet. Alleen als mijn vrouw de auto heeft gebruikt en daarna wil ik gaan rijden, verandert niet automatisch het profiel. Voorheen met de keyfob werkte dat wel probleemloos.

Wat moet ik doen om een digitale sleutel voor mijn vrouw aan te maken? Er is geen mogelijkheid vanuit de EX30 app en ook via de iPhone wallet de digitale sleutel delen kan ook niet.

Daarbij komt inderdaad, als we allebei een digitale sleutel hebben...wat gebeurt er dan met het profiel als we met zijn tweeen gaan rijden?

#gedoe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:59
HermanvdB schreef op maandag 7 april 2025 @ 18:01:
[...]

Omdat ik de digital key niet geïnstalleerd kreeg heb ik op advies van Volvo Customer Support de app van mijn telefoon verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Vervolgens moest ik de app opnieuw koppelen met de auto. (Via scannen QR code). Dat ging vlot maar ben wel het rittenoverzicht kwijtgeraakt) en lukte het ook om de digital key te installeren.
Heb je de digital key geïnstalleerd, dan zou ik niets doen en het zo laten.
Ondertussen alle beschreven opties geprobeerd om de digitale kaart geïnstalleerd te krijgen, maar nog niet gelukt.
Nu maar een afspraak maken met de dealer. Na een jaar irriteren aan die card (mijn vrouw gebruikt de keyfob) wil ik graag overstappen naar de beloofde digitale key.

Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
robv73 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:53:

Wat moet ik doen om een digitale sleutel voor mijn vrouw aan te maken? Er is geen mogelijkheid vanuit de EX30 app en ook via de iPhone wallet de digitale sleutel delen kan ook niet.
Allen de eigenaar van de auto kan een sleutel delen. Als jij de eigenaar bent, open dan de Wallet, kies de Volvo Card, en gebruikt de deelknop bovenin. Airdrop die naar jouw vrouw. Als zij die accepteert, dan heeft zij ook de DK in haar wallet. In de auto kan je dan via de profielen de juist DK koppelen. Let wel, je kunt maar 1 DK koppelen aan 1 profiel. Je moet de normale sleutelcards dan uit de profielen verwijderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iHansz
ajouwens schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:05:
[...]

Ondertussen alle beschreven opties geprobeerd om de digitale kaart geïnstalleerd te krijgen, maar nog niet gelukt.
Nu maar een afspraak maken met de dealer. Na een jaar irriteren aan die card (mijn vrouw gebruikt de keyfob) wil ik graag overstappen naar de beloofde digitale key.
Heb je al contact gehad met Volvo Support? Dat kan je via de App doen. Onderin tekstballon, dan 'Contact opnemen'. Ze reageren best snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
Info over gebruikersprofielen in de auto: https://www.volvocars.com...77a7e089c0a8296870d1a409/. Onderaan staan nog verschillende tabjes met meer specifieke extra info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Ik gebruik nog de Keyfob en heb niet de luxe dat ik mijn auto voor de deur kan parkeren. Normaal geen enkel probleem met openen en sluiten.

Afgelopen week 2x 'gedoe' waarbij de auto op slot staat en ik wel redelijk dicht in de buurt ben.

Naar de auto toelopen - niets
Aantal seconden greep vasthouden - niets
Keyfob tegen deurstijl - auto gaat open
In D zetten - melding geen sleutel gedetecteerd
Keyfob op reader - kan wel in D zetten
Einde rit, loop weg bij auto - gaat niet op slot

Vervolgens via de app op slot gedaan, volgende dag met keyfob naar auto en alles werkt weer normaal.

Vind het zeer hinderlijk dat dit zo gaat, heb geen iPhone dus kan ook geen digitale sleutel aanmaken.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-09 13:10
Diederik schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 12:37:

Einde rit, loop weg bij auto - gaat niet
Ik hoop voor jou dat de Android digitale sleutel snel komt. Ik had wekelijks met exact hetzelfde probleem te maken, vaak meerdere keren per week. Nu met de smartphone sleutel gaat de auto altijd open, met stap 2 uit jouw opsomming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brumax
  • Niet online
Ik gebruik nog de Keyfob en heb niet de luxe dat ik mijn auto voor de deur kan parkeren. Normaal geen enkel probleem met openen en sluiten.

Afgelopen week 2x 'gedoe' waarbij de auto op slot staat en ik wel redelijk dicht in de buurt ben.

Vervolgens via de app op slot gedaan, volgende dag met keyfob naar auto en alles werkt weer normaal.

Vind het zeer hinderlijk dat dit zo gaat, heb geen iPhone dus kan ook geen digitale sleutel aanmaken.
Wellicht helpt het om de batterij te vervangen van de fob?

vice versa en weer terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:44

Welcome to my (old) world. Dit heb ik ongeveer een jaar lang gehad. Daarom ben ik heel blij met de Digitale Key, want die werkt tot nu toe altijd goed.

Zoals hierboven al is vermeld, kan het helpen om de batterij van de keyfob te vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door NokiaFan op 08-04-2025 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv73
iHansz schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:28:
[...]

Allen de eigenaar van de auto kan een sleutel delen. Als jij de eigenaar bent, open dan de Wallet, kies de Volvo Card, en gebruikt de deelknop bovenin. Airdrop die naar jouw vrouw. Als zij die accepteert, dan heeft zij ook de DK in haar wallet. In de auto kan je dan via de profielen de juist DK koppelen. Let wel, je kunt maar 1 DK koppelen aan 1 profiel. Je moet de normale sleutelcards dan uit de profielen verwijderen.
Dit werkt dus niet. De Volvo Card (digitale sleutel) lijkt niet te kunnen delen vanuit de Wallet met Airdrop. Telefoons en EX30 apps zijn up-to-date. Airdrop werkt wel met foto's o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:50
Bij mij lukte het ook prima om vanuit de wallet te delen via Airdrop.
maar misschien is het zo dat de ontvangende telefoon niet aan bepaalde eisen voldoet b.v. UWB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv73
puccini schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:17:
Bij mij lukte het ook prima om vanuit de wallet te delen via Airdrop.
maar misschien is het zo dat de ontvangende telefoon niet aan bepaalde eisen voldoet b.v. UWB?
Hhmm, ontvangende telefoon is een iphone 13 pro...volgens mij moet die ook UWB ondersteunen #gedoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EX30vol
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 09-04 22:21
Misschien een open deur, maar het delen van de digitale sleutel met een familielid werkt probleemloos (bij mij via email), maar je moet dit wel doen via de ‘Apple wallet’ APP en niet via ‘Wallet en Apple Pay’ bij de instellingen.

Heb overigens zelf ook een vraag. Moet je je telefoon altijd op bluetooth hebben staan als je de auto via UWB wilt openen of sluiten met je iPhone ls digital key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

EX30vol schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 17:43:
Heb overigens zelf ook een vraag. Moet je je telefoon altijd op bluetooth hebben staan als je de auto via UWB wilt openen of sluiten met je iPhone ls digital key?
Ik denk het niet, want het werkt via UWB en niet via Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cranebird
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-09 12:18
Ik heb de digital key nu op passive entry staan, maar de auto zo ingesteld dat deze niet automatisch open gaat, maar pas bij openen handgreep. En dan kunnen wegrijden zonder eerst de iPhone op de lader te hoeven leggen. Werkt op zich prima, met het grote voordeel dat de auto niet tig keer per dag open gaat als ik op de oprit langsloop (hond uitlaten, boodschappen doen, etc.).

Nadeel is natuurlijk dat je de auto bij uitstappen handmatig moet sluiten via iPhone/Watch (tegen deurpost houden of gewoon op vergrendelen klikken na openen wallet). Dus ik mis eigenlijk de optie dat ie wel automatisch sluit bij weglopen (openen bij handgreep pakken en sluiten bij weglopen).

Verder blijft het raar dat na een langere pauze (Auto in deep sleep? Omdat ik diverse keren per dag langsloop?) het openen via de handgreep soms wel 10 seconden duurt voordat ie reageert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:50
@cranebird Je kan toch je duim op het streepje houden? Gaat ie ook dicht.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Laatst online: 08:20
@iHansz @ajouwens Hier ondanks alle pogingen niet gelukt de digital key te koppelen. Heb contact gehad met Volvo support maar konden niet helpen. Melding zou naar Zweden doorgezet worden. Bij de dealer was er iets in de computer aangepast en daarna App verwijderen en opnieuw installeren (géén Volvo ID verwijderen). Nog steeds geen succes. Volgende maand staat een afspraak gepland bij de dealer, mogen ze het daar maar gaan oplossen. Ik heb er al veel te veel tijd ingestoken en ben er nou wel helemaal klaar mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cranebird
Ophidian schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 21:37:
@cranebird Je kan toch je duim op het streepje houden? Gaat ie ook dicht.
O, wow, weer wat geleerd! Ga ik morgen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
EX30vol schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 17:43:

Waarom zou je Bluetooth uit willen laten? Dan kan je ook geen gebruikmaken van de draadloze CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
EdwinW schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:29:
@iHansz @ajouwens Hier ondanks alle pogingen niet gelukt de digital key te koppelen. Heb contact gehad met Volvo support maar konden niet helpen. Melding zou naar Zweden doorgezet worden. Bij de dealer was er iets in de computer aangepast en daarna App verwijderen en opnieuw installeren (géén Volvo ID verwijderen). Nog steeds geen succes. Volgende maand staat een afspraak gepland bij de dealer, mogen ze het daar maar gaan oplossen. Ik heb er al veel te veel tijd ingestoken en ben er nou wel helemaal klaar mee.
Vervelend zeg. Mogelijk valt jouw auto binnen de batch waarbij de Digital Key niet kan worden geactiveerd. Volvo zou daar een e-mail over hebben gestuurd naar de betreffende eigenaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
NokiaFan schreef op woensdag 9 april 2025 @ 05:54:
[...]

Vervelend zeg. Mogelijk valt jouw auto binnen de batch waarbij de Digital Key niet kan worden geactiveerd. Volvo zou daar een e-mail over hebben gestuurd naar de betreffende eigenaren.
Heel vervelend voor je @EdwinW en dat denk ik dus ook wat @NokiaFan aangeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:00
NokiaFan schreef op woensdag 9 april 2025 @ 05:54:
[...]

Ik heb die mail ook gehad, maar met verwijderen volvo id en opnieuw aanmaken is het me toch gelukt. Gebruiken doe ik het overigens niet, ik vind het maar onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
robv73 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:29:
[...]

Hhmm, ontvangende telefoon is een iphone 13 pro...volgens mij moet die ook UWB ondersteunen #gedoe
Ja dat is inderdaad vreemd, neem aan dat je al bij de instellingen van airdrop hebt gekeken.
Gewoon de volvo card selecteren in de wallet en dan op het symbooltje van airdrop klikken en de juiste persoon selecteren en hupsakee stond die op het andere toestel.
Als dat niet lukt moet ik je het antwoord schuldig blijven.
suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini

Ja, heb die toestanden ook wel eens meegemaakt, en niet alleen bij openen en sluiten.
Soms heeft de auto een eigen wil en dat is volgens mij niet de bedoeling en waar dat aan ligt, ik weet het wel maar bij volvo nog niet echt doorgedrongen.
Maar als ik het goed heb begrepen is de verantwoordelijke persoon bij volvo ontslagen of heeft ontslag genomen en is met een taxt naar huis gegaan want hij kon geen auro rijden :)

[ Voor 7% gewijzigd door puccini op 09-04-2025 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajouwens
EdwinW schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:29:
Hier hetzelfde verhaal. Support had iets aangepast, na een uur wachten nogmaals geprobeerd, maar nog steeds dezelfde afwijzing. Ik ga maar een afspraak bij de dealer inplannen. Teleurstellend.

Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HermanvdB
ajouwens schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:43:
[...]
Hier hetzelfde verhaal. Support had iets aangepast, na een uur wachten nogmaals geprobeerd, maar nog steeds dezelfde afwijzing. Ik ga maar een afspraak bij de dealer inplannen. Teleurstellend.
Hier hetzelfde verhaal. Maar is het wél gelukt. Ik kreeg gisteren een e-mail met activeringscode. (Die ik niet meer nodig heb, want gelukt via de app ipv via de auto). Hou vol en geef niet op. Opeens lukt het automagisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 22:14
jaychunlai schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:34:
Werkt het vlekkeloos die digital key? Ik heb hier toch wel moeite mee...
Ene keer gaat de auto open, andere keer weer niet. Voelt alsof ik die key fob weer heb.
Me telefoon uit mn broekzak, card zoeken, tegen de b-pillar aanhouden.

Vind het tot nu toe nog ver van consistent. 8)7
hier weinig problemen als deur niet gelijk open gaat als ik naar mn auto loop , steek ik even mijn hand in de greep en dan is ie slsnog binnen 2 seconden ontgrendeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
Update v1.5.3 is daar: https://www.volvocars.com...c/software-release-notes/. Alleen via dealer, niet via OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv73
Ok, alleen voor specifieke bugs of is het de bedoeling dat iedereen een afspraak maar bij de dealer?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
robv73 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:32:
[...]

Ok, alleen voor specifieke bugs of is het de bedoeling dat iedereen een afspraak maar bij de dealer?!
Dat zou wel handig zijn als ze dat zouden vermelden ja. Heb geen zin om langs de dealer te gaan, kost me een vrije dag. Goeie communicatie weer. 8)7

Is er iemand in de zaal die bij Volvo werkt en dit kan duiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 19:50
Deze update bevat algemene oplossingen voor bugs en verbeteringen om de algehele prestaties en betrouwbaarheid van uw ervaring te verbeteren.
Ook zo totaal nietszeggend iets. Waarom niet wat specifieker? |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanderosa
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 10-09 22:37
De update 1.5.3 is blijkbaar niet erg belangrijk, bij de algemene toelichting op de updates staat : 'Als een update niet over-the-air beschikbaar is hoef je geen afspraak te maken. Je kunt gewoon wachten tot de volgende over-the-air-update beschikbaar is.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
Soms worden er updates voor bepaalde modules uitgebracht die niet OTA kunnen worden uitgevoerd. Het is dus niet zomaar waar dat dan op een later moment deze updates via een nieuwere versie alsnog binnenkomen via OTA. Je zult hiervoor langs de dealer moeten gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09-09 22:18
Vandaag voor het eerst met de (OEM) dakrails en Thule fietsendrager gereden om mijn nieuwe MTB op te halen. Werkt allemaal prima maar wát een kabaal joh. Windgeruis vanaf 60 km/u is echt giga. Kan me dit van mijn vorige auto (VW Polo) niet herinneren. Zou het door het flinterdunne dak komen dat het geluid zo de cabine in komt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27JlE_cCGmaz49IKAbQ0gCJD3Gc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tME9graQrejkOpPNg3QyKZAP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EX30vol
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 09-04 22:21
Het is me inmiddels opgevallen dat Bluetooth op de iPhone aan moet staan als je de auto open wilt doen via UWB. Zonder lukt dit niet. Ik vindt dit erg vreemd en snap de noodzaak er niet van. Zijn er anderen met dezelfde ervaring?

Met versie 1.5.2. blijft de radio nu gewoon doorspelen als je op de rem trapt. Ook heb ik de indruk dat de geluidskwaliteit iets verbeterd is.

Al met al mooie verbeteringen.
Nu nog wachten op een update die het verbruik drastisch verbeterd. Ik heb een rijstijl met een fluwelen voet, maar wat een hoog verbruik heeft de EX30 SMER ultra op 19 inch wielen. Mijn vorige auto (BMW) had bij vergelijkbare condities een veel lager verbruik. Met de vorige auto haalde ik in zomerse condities het WLTP bereik en dat zie ik met de EX30 niet snel gebeuren.
Verder is de EX30 een heerlijke auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cranebird
Ik ben de auto nog aan het leren (zoals al bleek over onwetendheid over het kunnen afsluiten van de auto door je duim op het streepje op de deurhandel te drukken - werkt inderdaad top), maar deze vind ik ook lastig: het verschil tussen welkomstverlichting en begeleidingsverlichting. Ik heb beiden nu uit staan, en ik heb niet het gevoel dat ik iets mis.

Wat ik nu overhou is dat als ik de deur opendoe, de lampen alsnog aangaan (als het donker is). Waarom gebeurt dat meteen en niet pas als ik in Drive/Reverse ga? De auto schijnt lekker bij de overburen naar binnen als ik even iets uit de auto wil pakken… Ook handig op de camping van de zomer (not). Uitzetten lijkt alleen te kunnen door de verlichting van Auto naar Uit te zetten, maar dat onthoudt ie niet.

Nou ja, kleine lastigheden. Verder erg onder de indruk van de auto. De echte kinderziektes lijken er inmiddels wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelRanger03
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:52
EX30vol schreef op woensdag 9 april 2025 @ 19:39:
Het is me inmiddels opgevallen dat Bluetooth op de iPhone aan moet staan als je de auto open wilt doen via UWB. Zonder lukt dit niet. Ik vindt dit erg vreemd en snap de noodzaak er niet van. Zijn er anderen met dezelfde ervaring?
Bluetooth zal in combinatie gebruikt worden met UWB voor nauwkeurige lange afstandsbepalingen. Daar is UWB niet voor geschikt. Ook zal er waarschijnlijk een combinatie van meerdere technieken gebruikt worden qua beveiliging van de digitale sleutel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fbenniks
cranebird schreef op woensdag 9 april 2025 @ 19:54:
Ik ben de auto nog aan het leren (zoals al bleek over onwetendheid over het kunnen afsluiten van de auto door je duim op het streepje op de deurhandel te drukken - werkt inderdaad top), maar deze vind ik ook lastig: het verschil tussen welkomstverlichting en begeleidingsverlichting. Ik heb beiden nu uit staan, en ik heb niet het gevoel dat ik iets mis.

Wat ik nu overhou is dat als ik de deur opendoe, de lampen alsnog aangaan (als het donker is). Waarom gebeurt dat meteen en niet pas als ik in Drive/Reverse ga? De auto schijnt lekker bij de overburen naar binnen als ik even iets uit de auto wil pakken… Ook handig op de camping van de zomer (not). Uitzetten lijkt alleen te kunnen door de verlichting van Auto naar Uit te zetten, maar dat onthoudt ie niet.

Nou ja, kleine lastigheden. Verder erg onder de indruk van de auto. De echte kinderziektes lijken er inmiddels wel uit.
Wat een geweldige tip dat streepje op de deur hendel. Waarom wist ik dit niet? Ik draai me altijd om als ik weg loop om te kijken wanneer de auto opslot gaat omdat ik het niet vertrouw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
NokiaFan schreef op woensdag 9 april 2025 @ 17:51:
Soms worden er updates voor bepaalde modules uitgebracht die niet OTA kunnen worden uitgevoerd. Het is dus niet zomaar waar dat dan op een later moment deze updates via een nieuwere versie alsnog binnenkomen via OTA. Je zult hiervoor langs de dealer moeten gaan.
Precies waar ik ook aan dacht, kan volgende week terecht. Houd m'n spullen graag up-to-date. _/-\o_ Let op, is niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
iHansz schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:30:
[...]

Precies waar ik ook aan dacht, kan volgende week terecht. Houd m'n spullen graag up-to-date. _/-\o_ Let op, is niet gratis.
Zolang er een issue met je EX30 is, die met bepaalde updates kunnen worden opgelost, wordt dit niet doorbelast. Tenminste, zo werkte het bij mij tot nu toe en ik ben twee/drie bij de dealer geweest vorig jaar.

Je kunt dit natuurlijk voor de zekerheid navragen, alvorens je de EX30 naar de dealer brengt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Ik krijg zojuist een mail van Volvo (terwijl het bij mij al werkt):

We have just pushes a small server side update for your vehicle/app connection. The car will require approximately one hour to synchronize with this update. After an hour has passed, we recommend you attempt to setup your Digital Key again.
If you are still failing to pair the Digital Key we will recommend you contact a Volvo dealership.
They will investigate the issue and attempt to diagnose what is causing it on your vehicle/app.

Med vänliga hälsningar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
Zapato schreef op donderdag 10 april 2025 @ 11:32:
Ik krijg zojuist een mail van Volvo (terwijl het bij mij al werkt):

We have just pushes a small server side update for your vehicle/app connection. The car will require approximately one hour to synchronize with this update. After an hour has passed, we recommend you attempt to setup your Digital Key again.
If you are still failing to pair the Digital Key we will recommend you contact a Volvo dealership.
They will investigate the issue and attempt to diagnose what is causing it on your vehicle/app.

Med vänliga hälsningar
Net gebeld met mijn Volvo dealer en die had het over een update die er nog moest komen. Hopen dat dit ‘m is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Niet online
Is er een manier om een AAOS app te updaten?

Op 1.5 had ik op gegeven moment een nieuwe interface van ABetterRoutePlanner, maar nu op 1.5.2 is het weer terug naar de oude interface.
Opnieuw installeren van ABRP heeft niet geholpen.

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmmkoper
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03-09 10:45
cranebird schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 23:05:
[...]

O, wow, weer wat geleerd! Ga ik morgen testen.
Dat werkt bij mij helaas niet als ik de digital key gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmmkoper
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03-09 10:45
heeft iemand al ervaring met de Fulli tolbadge in de EX30. Er is niet, zoals bij mij vorige autos, een stuk niet-warmtewerend glas. Normale plek is bij de achteruitkijkspiegel, maar dat wordt afgeraden omdat de badge de sensoren mogelijk kan verstoren...

[ Voor 194% gewijzigd door Rmmkoper op 10-04-2025 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
En toen was update v.1.5.3 weer weg: https://www.volvocars.com...6/software-release-notes/. 8)7

Het was er wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LYiXcEzr_tPgCLDuQsWi4bx77vo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jozjkrrRZPy7fIKQV3TU9KmQ.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:44
Huh, had vandaag nog contact met met contactpersoon bij de dealer om even langs te gaan voor de update... Als nerd wil ik natuurlijk de laatste versie op mijn EX30 hebben, nu maar weer even afwachten. Wel raar dat er zo'n dealer update tussendoor komt.

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 18:48

Hans1956

Pixel 8 Pro

Rmmkoper schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:08:
heeft iemand al ervaring met de Fulli tolbadge in de EX30. Er is niet, zoals bij mij vorige autos, een stuk niet-warmtewerend glas. Normale plek is bij de achteruitkijkspiegel, maar dat wordt afgeraden omdat de badge de sensoren mogelijk kan verstoren...
Vorig jaar zonder problemen de Fulli badge gebruikt die rechts van de spiegel op het raam zat. Ook niets gemerkt van sensor problemen. Dit jaar gaan we het weer gebruiken.

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
tdolder schreef op donderdag 10 april 2025 @ 18:03:
[...]

Huh, had vandaag nog contact met met contactpersoon bij de dealer om even langs te gaan voor de update... Als nerd wil ik natuurlijk de laatste versie op mijn EX30 hebben, nu maar weer even afwachten. Wel raar dat er zo'n dealer update tussendoor komt.
Ja heeeeel bijzonder weer. En ook ik heb meteen een afspraak gemaakt 😇 (vlgde wk), kon gewoon, en een vrije ochtend genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmvoo
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 09-09 11:26
Anddd it's gone. Staat niet meer op de site :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
lmvoo schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:36:
[...]

Anddd it's gone. Staat niet meer op de site :+
Klopt, had ik al gemeld: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82160988

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
Nog een verrassing. Mensen (Amerikaan & Canadees) op Reddit ontvangen nogmaals melding voor update v1.5.2 terwijl ze die al hebben. Hier ook iemand?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5QmjmN-g3CsISvqj_pqJTrGlrA8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Jw1jEtjoJIQXYLtsHEWKHBO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huubk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5z8lSJwqQhWcqPRGvh7h17tfBDA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TtFdiaWl1nDEBK85PmvlzaMI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubk
Staat er dus weer op….
Vreemde snuiters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Laatst online: 08:20
En nou niet allemaal nu naar die Volvo dealers rennen om een afspraak te maken om die update te installeren. Anders moeten berijders met echte problemen 6 weken wachten voordat ze langs kunnen komen bij die dealer :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
EdwinW schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 19:44:
En nou niet allemaal nu naar die Volvo dealers rennen om een afspraak te maken om die update te installeren. Anders moeten berijders met echte problemen 6 weken wachten voordat ze langs kunnen komen bij die dealer :X
Sorry 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:44
Ook sorry 😊

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 15:07
Ik heb vorig jaar met een tollbadge door Frankrijk gereden. Tollbadge zat gewoon op de vooruit naast de binnenspiegel. Werkte prima bij de tolpoortjes en heb niets gemerkt van systemen in de auto die niet goed werkten.

Kleine opmerking daarbij is dat ik een Core uitvoering heb, dus ik kan niet zeggen of er een probleem zou kunnen zijn met uitvoeringen die net wat meer autonome/geautomatiseerde functies hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv73
Nee veel moeite 1.5.3 update in kunnen plannen bij dealer (over 2 weken). Ze geven aan dat dit van de lease-maatschappij alleen maar bij een service beurt mag... Lekker dan, dat is over 400+ dagen.
Na wat protest kan het ineens wel...zucht.

Als ze dan ook gewoon communiceren welke fouten er opgelost zijn, dan hoeft wellicht niet meteen iedereen naar de dealer. Ik denk nu alleen...tof, fouten opgelost, die update moet ik hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

robv73 schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:49:
Als ze dan ook gewoon communiceren welke fouten er opgelost zijn, dan hoeft wellicht niet meteen iedereen naar de dealer. Ik denk nu alleen...tof, fouten opgelost, die update moet ik hebben
Tja, ik heb zoiets. De auto werkt prima, als het echt een belangrijke update was, hadden ze hem wel OTA gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
rens-br schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:00:
[...]

Tja, ik heb zoiets. De auto werkt prima, als het echt een belangrijke update was, hadden ze hem wel OTA gedaan.
Vlgs de technicus van de dealert was dit juist een update die niet via OTA kon. Ik ben geen software engineer, maar kan me voorstellen dat deze package misschien te groot is of zo. Ik zeg ook maar wat. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
iHansz schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:08:
[...]

Vlgs de technicus van de dealert was dit juist een update die niet via OTA kon. Ik ben geen software engineer, maar kan me voorstellen dat deze package misschien te groot is of zo. Ik zeg ook maar wat. B)
Dat zou inhouden dat we geen OTA’s meer krijgen tot de eerste onderhoudsbeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robv73
rens-br schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:00:
[...]

Auto rijdt zeker prima maar heb nog wel wat ergernissen:

- App op telefoon kan auto regelmatig niet bereiken.
- Qualiteit microfoon van car-kit is erg matig. Veel ruis.
- Digitale keys zijn niet te delen.
- Digitale key wisselt bij gebruik niet van profiel nadat andere bestuurder heeft gereden.
- Internet verbinding in de auto valt regelmatig weg (ook als dekking ruim voldoende is).

Om er maar even een paar op te noemen...als er dan een update wordt uitgebracht met de opmerking "algemene oplossingen voor bugs en verbeteringen", dan maak ik graag een afspraak bij de dealer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
Zapato schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:11:
[...]

Dat zou inhouden dat we geen OTA’s meer krijgen tot de eerste onderhoudsbeurt.
Geen idee. Dit schrijft Volvo o.a. op hun website: "Software-updates worden meestal 4 keer per jaar uitgebracht en worden voornamelijk over-the-air (OTA) uitgevoerd, inclusief alle eerdere updates." https://www.volvocars.com...4cd7c68ec0a8015133ca61ef/ We gaan het zien en beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb van meerdere mensen die mij hebben gebeld terwijl ik aan het rijden was gehoord dat er enorm veel achtergrondgeruis is, alsof ik midden op een snelweg sta. Hebben anderen daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv73
Mx. Alba schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:42:
Ik heb van meerdere mensen die mij hebben gebeld terwijl ik aan het rijden was gehoord dat er enorm veel achtergrondgeruis is, alsof ik midden op een snelweg sta. Hebben anderen daar ook last van?
#metoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Jep, niet de meest geweldige microfoon kwaliteit nee. Daarnaast heb ik als ik met mijn vriendin bel als zij ook in de auto zit, dat als we even niet praten de ruis oneindig wordt versterkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 17:16
Hier geen problemen, heb hem rechts van de achteruitkijkspiegel gehangen en nooit problemen gehad tijdens de keren dat ik op en neer ben gereden naar Parijs. Ik heb de Plus-uitvoering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brumax
  • Niet online
Ja, die microfoon is echt belabberd. Het helpt (een klein beetje) als je 'klimaat uit' zet.
Mijn vriendin belde laatst via Carplay, dat klinkt wel helder en duidelijk, zonder ruis :?

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJS93
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 10:24
Brumax schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:09:
[...]

Ja, die microfoon is echt belabberd. Het helpt (een klein beetje) als je 'klimaat uit' zet.
Mijn vriendin belde laatst via Carplay, dat klinkt wel helder en duidelijk, zonder ruis :?
Bij mij werkt bellen via Carplay dus totaal ruk, want op een of andere manier gaat ie dan galmen, en verliest hij soms de verbinding met Carplay, waardoor er steeds gewisseld wordt tussen 'bluetooth' en Carplay. Als ik bel tegenwoordig, schakel ik Carplay uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
GJS93 schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:49:
[...]

Bij mij werkt bellen via Carplay dus totaal ruk, want op een of andere manier gaat ie dan galmen, en verliest hij soms de verbinding met Carplay, waardoor er steeds gewisseld wordt tussen 'bluetooth' en Carplay. Als ik bel tegenwoordig, schakel ik Carplay uit.
Misschien staat je geluid te hard , want dan staat het op het punt om te gaan rondzingen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:29
Bij mij was het probleem verdwenen na het uitzetten van rijgeluidcompensatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dgdfX34C9i4HL7wkGWAkT1E8sPw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DEh9TBjrINRB07BQG6nCRlD1.png?f=fotoalbum_large

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-04 20:42
Vrijdag krijgt mijn vrouw haar EX30, incl. software versie 1.5.3, moet ik ergens op letten?

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

DPPSchoenmaker schreef op maandag 14 april 2025 @ 20:30:
Vrijdag krijgt mijn vrouw haar EX30, incl. software versie 1.5.3, moet ik ergens op letten?
Rechterkant van de weg rijden en goed naar links en rechts kijken bij oversteken van de weg.
Pagina: 1 ... 85 ... 95 Laatste