Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 84 ... 95 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13:10
iHansz schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:08:
[...]
Beetje rare opmerking, vind je niet? Je ziet toch zo dat het een vorm ‘schoenendoos’ is? Als stroomlijn belangrijk voor je was/is, had je voor een Taycan of EQS moeten kiezen. 🤔
Ah. Wat kan het mij schelen hoe die auto er uitziet. Ik rij daar toch helemaal niet mee, en hoef zijn (overmatige) schoenendoos-aërodynamica-verbruik niet door mijn electriciteitskast te jagen. Het gaat er mij vooral over dat er blijkbaar ingenieurs zijn die na méér dan 50 jaar grootlichten nu nog steeds lijken te denken dat alwéér een “nieuw-en-betere” manier om grootlichten aan te leggen bij iedereen op enthousiasme zal onthaald worden. Na meer dan 50 jaar, wat doet hen in hemelsnaam denken dat uitgerekend hún manier nu eindelijk de “betere” zal zijn?
Laat het liever duidelijk zijn dat dit hier, in dit geval, niét de betere manier was, als je beseft dat er uitleg nodig lijkt te zijn om die aan te leggen.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnsmith
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 12:28
iHansz schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:08:
[...]

Beetje rare opmerking, vind je niet? Je ziet toch zo dat het een vorm ‘schoenendoos’ is? Als stroomlijn belangrijk voor je was/is, had je voor een Taycan of EQS moeten kiezen. 🤔
Sterker nog, de cw waarde is 0.28 en dat is helemaal niet slecht voor zo'n auto.

3455wp, Panasonic MDC05f3e5 L/W WP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 13:50
Kijk, dat is leuk nieuws. Zou daar best eens willen kijken. Is er een Volvo Belg hier, die dat voor ons, neem aan dat er meer zouden willen kijken, kan regelen? ;-)

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speediestb
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-08 10:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nsV2eU1EnwrnR8gXKW94LFwglSE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RPeesmUFT8LbxL4dMaglLOiX.png?f=fotoalbum_large
Ik heb een ex-30 core en krijg deze melding voor het instellen van de digitale sleutel.
Doe ik iets fout?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:23
speediestb schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:32:
[Afbeelding]
Ik heb een ex-30 core en krijg deze melding voor het instellen van de digitale sleutel.
Doe ik iets fout?
In ieder geval de laatste paar 100 berichten van dit forum niet lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjustin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-09 14:10
Bij mij is eindelijk na veel gedoe het koppelen van de Digital Key gelukt na een tip op Reddit om mijn Volvo ID volledig te verwijderen, even wachten en opnieuw een account aan te maken. Werkt nu perfect.

Wel rot dat nu ook de historiek (ritten logboek) weg is, ik trok iedere maand een export naar CSV om een dashboard mee te bouwen in Grafana. Nu mis ik dus de maand Maart helaas.

Edit: net even terug gelezen in dit forum, was blijkblaar al gemeld eerder. De laatste dagen niet echt meer op Tweakers gekeken, had ik beter wel gedaan :)

[ Voor 17% gewijzigd door mjustin op 25-03-2025 08:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Meloenen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:52
Om ook even een tegengeluid te laten horen. Zelf had ik weinig zin in frustratie dus had nog geen poging gewaagd om de Digital Key toe te voegen aan de Wallet, na het lezen van al de perikelen hier.

Gister kon ik de verleiding toch niet weerstaan om het een kans te geven. Via de app op de telefoon, geen code nodig gehad en het was binnen een minuut gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:26
mjustin schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:36:
Bij mij is eindelijk na veel gedoe het koppelen van de Digital Key gelukt na een tip op Reddit om mijn Volvo ID volledig te verwijderen, even wachten en opnieuw een account aan te maken. Werkt nu perfect.

Wel rot dat nu ook de historiek (ritten logboek) weg is, ik trok iedere maand een export naar CSV om een dashboard mee te bouwen in Grafana. Nu mis ik dus de maand Maart helaas.

Edit: net even terug gelezen in dit forum, was blijkblaar al gemeld eerder. De laatste dagen niet echt meer op Tweakers gekeken, had ik beter wel gedaan :)
Waar verwijder je je volvo id ?
op de site? inde auto? of in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ofheroes
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 05-09 10:40

ofheroes

EX30 SMER Ultra,Onyx Black

dat doe je in de Volvo EX30-app, bij persoonlijk profiel.
puccini schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 10:00:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaninchen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07:40
Mijn vrouw gebruikt nu haar iPhone en ik nog steeds de keyfob. Echter na de eerste keer haar iPhone gebruikt te hebben, blijft de auto nu staan in "car in use" en ik krijg het maar niet weg. Ook niet door opnieuw inloggen, enig idee? Is al een paar dagen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 17:16
Sinds 1.5.2 beslaan mijn ruiten telkens als de auto aan het verwarmen is. Eerder was dat alleen zo als ik met meerdere mensen in de auto zat, maar nu is dat dus altijd zo. Koelen lijkt geen probleem.

Vanochtend een half uur naar werk gereden. Na vijf minuten waren de ruiten beslagen. Ik kon er naar mijn idee nog net voldoende doorheen kijken om veilig te rijden, maar het had niet veel gescheeld of ik had op de vluchtstrook staan wachten totdat het weg was (ook niet veilig). Zeker omdat ik een lange tunnel in moest en ik daar al helemaal niet de mogelijkheid had om stil te gaan staan. Na ongeveer 25 minuten was het weer grotendeels weg, maar toen kwam ik aan op mijn bestemming.

Zijn er anderen die hier sinds de update ook meer problemen mee ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjustin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-09 14:10
puccini schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 10:00:
[...]

In de app, onder Instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJS93
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 12:43
JSD00 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:23:
Sinds 1.5.2 beslaan mijn ruiten telkens als de auto aan het verwarmen is. Eerder was dat alleen zo als ik met meerdere mensen in de auto zat, maar nu is dat dus altijd zo. Koelen lijkt geen probleem.

Vanochtend een half uur naar werk gereden. Na vijf minuten waren de ruiten beslagen. Ik kon er naar mijn idee nog net voldoende doorheen kijken om veilig te rijden, maar het had niet veel gescheeld of ik had op de vluchtstrook staan wachten totdat het weg was (ook niet veilig). Zeker omdat ik een lange tunnel in moest en ik daar al helemaal niet de mogelijkheid had om stil te gaan staan. Na ongeveer 25 minuten was het weer grotendeels weg, maar toen kwam ik aan op mijn bestemming.

Zijn er anderen die hier sinds de update ook meer problemen mee ervaren?
Oh dat is wel raar, zeker omdat Volvo zelf aangeeft dat met deze update dit verbeterd zou moeten zijn.. Ik had er regelmatig last van, maar heb hem sindsdien niet meer op automatische stand staan, maar op 'Manueel' en dan gaat het goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ter1972
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13-07 17:38
NokiaFan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:30:
Misschien een gekke vraag, maar heeft iemand van jullie die sinds maart vorig jaar een EX30 heeft gekocht al motorrijtuigenbelasting betaald? Ik heb begin dit jaar een brief ontvangen met daarin de mededeling dat er een wijziging is geregistreerd en dat de mrb is vastgelegd. Op de volgende pagina staan allerlei specificaties voor een tijdvak van drie maanden met vervolgens overal € 0,00 ingevuld. Er is tot op heden dan ook nog niets afgeschreven.
Bij mij precies hetzelfde verhaal, tot op heden nog niets afgeschreven :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• puccini
Probleem van niet koppelen van de digitale sleutel is bij mij opgelost.
Verwijder je Volvo ID en registreer deze na een poosje opnieuw.
In 30 sec stond de digitale sleutel op m'n Iphone wallet.
Via de wallet airdrop naar de Iphone van mijn partner.
Het werkt als een zonnetje !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deblix
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 04-07 15:07
puccini schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 19:13:
Probleem van niet koppelen van de digitale sleutel is bij mij opgelost.
Verwijder je Volvo ID en registreer deze na een poosje opnieuw.
In 30 sec stond de digitale sleutel op m'n Iphone wallet.
Via de wallet airdrop naar de Iphone van mijn partner.
Het werkt als een zonnetje !
Kan deze oplossing bevestigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheetha
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10-09 21:10
De laatste dagen na de update veel vaker waarschuwingen voor kruisend verkeer (paar x per dag) voornamelijk bij rotondes en 1x een niet nodige noodstop. Hier lijkt het allemaal ineens veel gevoeliger afgesteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vdb64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 23:07
Ook is helaas het aantal meldingen dat je niet recht naar voren kijkt erg toegenomen. Zeer irritant!
Het was eindelijk beter maar lijkt nu weer op het oude niveau te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:49

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik zet driver alert elke rit uit. Super irritant systeem.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:55
Ik heb vanaf het begin al zon 3d geprint afdekplaatje achter mn stuur , werkt perfect . Alleen af en toe melding dat ie de bestuurder niet kan vinden 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
Vdb64 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 22:11:
Ook is helaas het aantal meldingen dat je niet recht naar voren kijkt erg toegenomen. Zeer irritant!
Het was eindelijk beter maar lijkt nu weer op het oude niveau te zitten.
Oh vreemd, dat vond ik wel bij v1.5, maar juist nu bij v1.5.2 weer veel minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:04
iHansz schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:32:
[...]

Oh vreemd, dat vond ik wel bij v1.5, maar juist nu bij v1.5.2 weer veel minder.
Het is sinds 1.5 echt waardeloos irritant en in 1.5.2 sowieso niet minder geworden.
Denk ook niet dat daar iets aan gedaan is gezien de summiere changelog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speediestb
deblix schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 21:21:
[...]

Kan deze oplossing bevestigen
Hier niet ondanks het wissen van mijn volvo id en het opnieuw aanmaken ervan krijg ik geen koppelcode toegezonden.
Mijn vraag is als ik een nieuwe id aanmaak, hoe lang duurt het dan voordat ik die koppelcode per email krijg?

Wat is eigenlijk de trigger dat die naar je verstuurd word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willythecarrot
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-08 09:44
speediestb schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:36:
[...]

Hier niet ondanks het wissen van mijn volvo id en het opnieuw aanmaken ervan krijg ik geen koppelcode toegezonden.
Mijn vraag is als ik een nieuwe id aanmaak, hoe lang duurt het dan voordat ik die koppelcode per email krijg?

Na het opnieuw aanmaken van je Volvo ID moet je de app methode gebruiken om de digitale sleutel in te stellen. Dus vanuit de app het proces starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbenniks
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:15
Willythecarrot schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:51:
[...]

Na het opnieuw aanmaken van je Volvo ID moet je de app methode gebruiken om de digitale sleutel in te stellen. Dus vanuit de app het proces starten.
Na het verwijderen van mijn Volvo ID en een uur wachten en dan Volvo ID opnieuw aanmaken, en de app opnieuw koppelen aan het owner profiel in de auto heb ik nog steeds niet de optie om via de app een digital key aan te maken.

Volgens mij spelen er meerdere bugs:
  1. Je ziet geen digital key optie in de ios app
  2. Je hebt geen koppel code/email ontvangen
  3. Tijdens de setup van de digital key in de wallet app blijft het process hangen op 70%
De eerste 2 bugs kunnen te maken hebben met welke Volvo ID gekoppeld is als eigenaar van de auto, heb je bijvoorbeeld een tweedehands of een demo model gekocht dan is de kans groot dat ondanks jou koppeling met het owners profiel in de auto het aanmaken van de digital key niet lukt omdat deze gelinkt is aan het initiele owners volvo ID. Op reddit schijnt dat de volvo helpdesk hierin kan helpen maar de Nederlandse volvo helpdesk en de dealer snappen het verhaal niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:29
XfadeR schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 09:49:
[...]

Het is sinds 1.5 echt waardeloos irritant en in 1.5.2 sowieso niet minder geworden.
Denk ook niet dat daar iets aan gedaan is gezien de summiere changelog.
Volgens mij ook niet minder geworden t.o.v. 1.5. Ik vind het grappig dat als ik in een bocht zit en het stuur het zicht blokkeert, ik de melding krijg dat ik moet opletten :p

Beetje jammer dat de verschillende systemen (pedaalgebruik, oogsensor, stuurinput, touchscreengebruik) niet allemaal naar een centrale "oplettendheid-score" vertaald worden. Dat zou het aantal zinloze "houd je stuur vast" terwijl ik hem gewoon vast heb en oplet ook verminderen.

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
fbenniks schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:05:
[...]

Na het verwijderen van mijn Volvo ID en een uur wachten en dan Volvo ID opnieuw aanmaken, en de app opnieuw koppelen aan het owner profiel in de auto heb ik nog steeds niet de optie om via de app een digital key aan te maken.

3. Tijdens de setup van de digital key in de wallet app blijft het process hangen op 70%
De eerste 2 bugs kunnen te maken hebben met welke Volvo ID gekoppeld is als eigenaar van de auto, heb je bijvoorbeeld een tweedehands of een demo model gekocht dan is de kans groot dat ondanks jou koppeling met het owners profiel in de auto het aanmaken van de digital key niet lukt omdat deze gelinkt is aan het initiele owners volvo ID. Op reddit schijnt dat de volvo helpdesk hierin kan helpen maar de Nederlandse volvo helpdesk en de dealer snappen het verhaal niet.
Heb je wel de laatste versie van de iphone app (1.8.1) ?
Daar onder tabblad (auto icon) staat Digitale sleutels
Keyfob meenemen in de auto app op starten en digitale sleutel aanmaken, gewoon met de telefoon in de hand en NIET op de oplaadplek leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
fbenniks schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:05:
[...]

Heb je wel de meest recente versie van de EX 30 app?

Middelste icoontje (auto) en dan tweede regel. Vanuit de app heb je geen code nodig. Je moet wel in de auto zitten.

Voor het aanmaken heb ik de telefoon in landscape mode gelegd op het randje waar je telefoon insteekt om te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBK1
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 27-03 09:33
*knip*. Dit is een Nederlands forum. Graag dus posten in het Nederlands.

[ Voor 85% gewijzigd door rens-br op 26-03-2025 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBK1
Hallo allemaal,
Bij mij gebeurt hetzelfde, app 1.8.1, iPhone 18.2.3, autoversie 1.5.2... maar de optie om een ​​digitale sleutel toe te voegen verschijnt niet in de mobiele app.
Vanuit het voertuig in profielen werkt het ook niet omdat ik de code niet heb waar ze om vragen.
Ik heb met Volvo gesproken en tot nu toe is er geen oplossing. :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
JBK1 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:35:
Hallo allemaal,
Bij mij gebeurt hetzelfde, app 1.8.1, iPhone 18.2.3, autoversie 1.5.2... maar de optie om een ​​digitale sleutel toe te voegen verschijnt niet in de mobiele app.
Vanuit het voertuig in profielen werkt het ook niet omdat ik de code niet heb waar ze om vragen.
Ik heb met Volvo gesproken en tot nu toe is er geen oplossing. :? :? :?
Wat raar dat de functie "Digitale sleutels" niet in de app staat. probeer de app eens te verwijderen en een nieuwe app vanaf app store te installeren, of heb je dat al gedaan?
Het klopt dat vanuit het voertuig niet lukt, want dan heb je een koppelingscode nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door puccini op 26-03-2025 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBK1
puccini schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 15:11:
[...]

Wat raar dat de functie "Digitale sleutels" niet in de app staat. probeer de app eens te verwijderen en een nieuwe app vanaf app store te installeren, of heb je dat al gedaan?
Het klopt dat vanuit het voertuig niet lukt, want dan heb je een koppelingscode nodig.
Ik heb het al gedaan om de app opnieuw te installeren. Het probleem is dat Volvo mij vertelt dat sinds ik een voertuig van 0 km heb gekocht, er een profiel is aangemaakt bij de dealer en dat de dealer als eigenaar verschijnt. Hiervoor moet ik helemaal opnieuw beginnen, en daarvoor raden ze mij aan naar een Volvo-dealer te gaan.
En ik vroeg me af of ik, als ik het zelf doe, problemen zal ondervinden bij het activeren van mobiele data?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekran
  • Registratie: Maart 2024
  • Nu online
speediestb schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:36:
[...]

Als je via de volvo ex30 app
de sleutel aanmaakt heb je geen code nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:44
Vandaag twee blauwe brieven op de mat. Vanaf april dit jaar ga ik ook mrb betalen. Hierdoor heb ik precies een jaar geen mrb hoeven te betalen.

Nu maar hopen dat de overheid de regelgeving rondom mrb nog gaan aanpassen, want ik voorzie dat er veel mensen terug gaan naar een benzine of hybride auto. Zelf zou ik dit niet zo snel doen overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
NokiaFan schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 16:37:

Nu maar hopen dat de overheid de regelgeving rondom mrb nog gaan aanpassen, want ik voorzie dat er veel mensen terug gaan naar een benzine of hybride auto.
Het huidige kabinet i.i.g. niet: "Minister: 'Brandstof wordt snel duurder, dus EV aantrekkelijk zat" https://www.autoweek.nl/a...dus-ev-aantrekkelijk-zat/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speediestb
Ekran schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 16:12:
[...]

Top dat werkt.
Heel blij mee oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werner
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-09 13:11
Sinds versie 1.5 merk ik dat de ruitenwissers heel vaak automatisch 1x wissen bij het openen van het portier, ook al is er geen spat regen te zien en is de ruit schoon.
Het eerste dat ik doe wanneer ik instap (als het niet regent) is het automatisch wissen uitschakelen met de draairing op het linker pookje. Helaas onthoudt de software deze stand niet en moet je dit bij iedere rit opnieuw doen.

Ook maar het geen verschil of de auto nu binnen staan of buiten, ik ervaar dit probleem overal.
Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen?

Hopelijk komt er ooit eens een update waarbij de auto-wisser stand default uitgezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johannemie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:47
Beste
Ik mag/moet binnenkort een nieuwe leasewagen bestellen. Deze moet elektrisch zijn en ik kan kiezen uit een zeer beperkte lijst. Het probleem is dat ik af en toe een paardentrailer moet trekken, met paard weegt deze ongeveer 1500kg. Op de lijst staat de Volvo EX30 , extended range. Deze heeft een maximaal trekgewicht van 1600kg, dat is voldoende. Heeft iemand ervaring hoe ver je in de praktijk kan rijden met een volle accu? Of waar kan ik deze info vinden?
Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
Werner schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 18:57:
Sinds versie 1.5 merk ik dat de ruitenwissers heel vaak automatisch 1x wissen bij het openen van het portier, ook al is er geen spat regen te zien en is de ruit schoon.
Het eerste dat ik doe wanneer ik instap (als het niet regent) is het automatisch wissen uitschakelen met de draairing op het linker pookje. Helaas onthoudt de software deze stand niet en moet je dit bij iedere rit opnieuw doen.

Ook maar het geen verschil of de auto nu binnen staan of buiten, ik ervaar dit probleem overal.

Hopelijk komt er ooit eens een update waarbij de auto-wisser stand default uitgezet kan worden.
Nope, gelukkig, geen last van. Las op een ander forum, dat iemand daar ook last van had. Bleek dat die z’n voorruit met een middel als RainX had behandeld. Is middel wat zorgt dat voorruit soort van waterafstotend wordt. Dat zorgt waarschijnlijk voor verkeerde info voor de regensensor. Heb jij dat misschien ook gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
Werner schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 18:57:

Ja, heb ik ook sinds versie 1.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:30
johannemie schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 19:22:
Beste
Ik mag/moet binnenkort een nieuwe leasewagen bestellen. Deze moet elektrisch zijn en ik kan kiezen uit een zeer beperkte lijst. Het probleem is dat ik af en toe een paardentrailer moet trekken, met paard weegt deze ongeveer 1500kg. Op de lijst staat de Volvo EX30 , extended range. Deze heeft een maximaal trekgewicht van 1600kg, dat is voldoende. Heeft iemand ervaring hoe ver je in de praktijk kan rijden met een volle accu? Of waar kan ik deze info vinden?
Bedankt
Met een caravan verdubbeld ongeveer het verbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoex30
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11:10
Mischien is het iets wat meerdere ex30 gebruikers hebben vandaar deze post. Sinds update naar 1.5.2 staat het scherm bevroren met achteruit rijden. iemand anders daar last van?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
NokiaFan schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 21:26:
[...]

Ja, heb ik ook sinds versie 1.5.
was ook al het geval in 1.4.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 15:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Volvoex30 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:43:
Mischien is het iets wat meerdere ex30 gebruikers hebben vandaar deze post. Sinds update naar 1.5.2 staat het scherm bevroren met achteruit rijden. iemand anders daar last van?.
Het hele scherm of alleen het camera beeld?

Ik heb er overigens geen last van met 1.5.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoex30
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11:10
rens-br schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:38:
[...]

Het hele scherm of alleen het camera beeld?

Ik heb er overigens geen last van met 1.5.2.
Alleen het camera beeld en is alleen bij achteruit rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartbo
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-09 10:42
Ekran schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 16:12:
[...]

Er izt een verschil in de Core en de Plus/Ultra. Ik heb de Core (helaas), hierbij ook alles verwijderd gezien de vorige posten en me opnieuw aangemeld, je moet wel even de tijd nemen en niet gehaast alles doen, gewoon stap voor stap.

Nu in bezit van digitale sleutel maar bij de Core moet je dus wel je telefoon tegen de deurlijst aanhouden nest al de card en aantikken onderaan, je hoeft hem niet te laten liggen.

Bij het aanmaken stuurt hij een code naar je emailadres waarmee je je Volvo ID hebt aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 12:00
puccini schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:02:
[...]

Heb je wel de laatste versie van de iphone app (1.8.1) ?
Daar onder tabblad (auto icon) staat Digitale sleutels
Keyfob meenemen in de auto app op starten en digitale sleutel aanmaken, gewoon met de telefoon in de hand en NIET op de oplaadplek leggen.
Ik ben ondertussen 60 pogingen verder met keyfob, app, herstarten, app verwijderen ID verwijderen alles resetten en op verschillende plekken en tijdstippen. Nog steeds geen digital key....

Volvomevrouw zegt aan de lijn. Ik heb het ook 20 keer geprobeerd. Probeer het eens op een andere plek.

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Bartbo schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 12:51:
[...]

Er izt een verschil in de Core en de Plus/Ultra. Ik heb de Core (helaas), hierbij ook alles verwijderd gezien de vorige posten en me opnieuw aangemeld, je moet wel even de tijd nemen en niet gehaast alles doen, gewoon stap voor stap.

Nu in bezit van digitale sleutel maar bij de Core moet je dus wel je telefoon tegen de deurlijst aanhouden nest al de card en aantikken onderaan, je hoeft hem niet te laten liggen.

Bij het aanmaken stuurt hij een code naar je emailadres waarmee je je Volvo ID hebt aangemaakt.
Ik heb hem bij mij op passief gezet. Iedere keer dat ik langs de auto liep ging hij open. Voor mij is de keyfob dan ook handiger want die neem ik alleen mee als ik ga rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:32
Ik heb nog steeds geen update ontvangen naar 1.5.2

Is er een reden dat ik deze nog niet ontvangen heb zoals dat deze alleen voor specifieke modellen is (heb een SMER Core) of mis ik iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fbenniks
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:15
Voor degenen die tegen het probleem aanlopen dat ze in de app niet kunnen zien dat ze de digital key kunnen aanmaken:

Via de app even chatten met Volvo en vragen of ze kunnen controleren of jouw Volvo ID geregistreerd staat als eigenaar van je auto. Als dit niet het geval is, kun je geen digital key aanmaken.
De Volvo-dealer kan dit vervolgens in de systemen corrigeren.

Ik heb meerdere keren gechat met Volvo en kreeg uiteindelijk iemand te pakken die meedacht en daadwerkelijk in de systemen is gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:27
Myquandro schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:17:

Is er een reden dat ik deze nog niet ontvangen heb zoals dat deze alleen voor specifieke modellen is (heb een SMER Core) of mis ik iets anders?
Volgens mij zou iedereen de update nu wel binnen moeten krijgen, anders moet je contact opnemen met je dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato

Misschien hele domme vraag, maar heb je wel al een stukje gereden met de auto laatste dagen? Bij mij ging die pas downloaden tijdens een rit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:32
Zapato schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:39:
[...]

Misschien hele domme vraag, maar heb je wel al een stukje gereden met de auto laatste dagen? Bij mij ging die pas downloaden tijdens een rit.
Ik heb sinds vorige week al ruim 1.200km gereden met meer dan genoeg momenten waarop de auto langere tijd stilstaat en meerdere keren tot 100% opgeladen. Dus ik zie daar geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Myquandro schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 16:11:
Ik heb sinds vorige week al ruim 1.200km gereden met meer dan genoeg momenten waarop de auto langere tijd stilstaat en meerdere keren tot 100% opgeladen. Dus ik zie daar geen probleem.
Hij downloadt in mijn ervaring alleen als de auto actief is. Dus de 1200km rijden en het laden zijn relevant, maar die 'langere tijd stilstaat' juist niet.

Bij mij duurde het ook pas tot afgelopen week dat ie 'm downloadde...

Overigens in mijn geval zodanig dat ie 'm uiteindelijk niet wil installeren. Eerst via de app geprobeerd te starten en dat deed niks. Nu krijg ik steeds de melding dat ik 'm kan installeren maar met de indicatie dat het 0 minuten gaat duren, en als ik dan op het display op installeren druk, dan gebeurt er niks. Ook na een reset van de infotainment blijft dat.
Ik kijk dat nog een paar dagen aan (in dit geval kan langere tijd stilstaan juist wel uitmaken), en anders zal ik wel naar de dealer moeten ermee :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werner
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-09 13:11
iHansz schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 19:54:
[...]

Nope, gelukkig, geen last van. Las op een ander forum, dat iemand daar ook last van had. Bleek dat die z’n voorruit met een middel als RainX had behandeld. Is middel wat zorgt dat voorruit soort van waterafstotend wordt. Dat zorgt waarschijnlijk voor verkeerde info voor de regensensor. Heb jij dat misschien ook gedaan?
Nee, in het verleden wel al eens dat soort producten gebruikt op de ruiten, maar op de Volvo heb ik dit nog nooit gebruikt.
Het probleem is met sw 1.5 pas begonnen. Hopelijk pikt Volvo dit open wordt het aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CountBor
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 22:39
Zapato schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:51:
[...]

Ik heb hem bij mij op passief gezet. Iedere keer dat ik langs de auto liep ging hij open. Voor mij is de keyfob dan ook handiger want die neem ik alleen mee als ik ga rijden.
Passief, om hem als backup voor de keyfob te gebruiken? Moet je hem dan net als de card tegen de deurstijl houden (want dat kan met een lege keyfob ook)?

Gisteren merkte ik dat de auto zelfs opent als mijn telefoon niet in mijn broekzak zit. Bleek de Apple watch - ik had verwacht dat ik die tegen de deurstijl zou moeten houden maar kennelijk functioneert dat ook remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:58
Ik krijg sinds kort klachten dat de parkeersensoren bij het achteruit rijden nogal veel geluid produceren. Ik heb het dan niet over het piep-geluid binnen in de auto, maar blijkbaar is er nogal wat geluid buiten de auto te horen. Er was bij het inparkeren geen andere auto in de buurt, dus het zou uit/bij mijn auto vandaan moeten komen. Ik zag dit issue ook op een buitenlands forum was tegengekomen en dat het niet kan worden aangepast. Hoop dat de buren het ook kunnen waarderen ....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ivarga
EdwinW schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 21:41:
Ik krijg sinds kort klachten dat de parkeersensoren bij het achteruit rijden nogal veel geluid produceren. Ik heb het dan niet over het piep-geluid binnen in de auto, maar blijkbaar is er nogal wat geluid buiten de auto te horen. Er was bij het inparkeren geen andere auto in de buurt, dus het zou uit/bij mijn auto vandaan moeten komen. Ik zag dit issue ook op een buitenlands forum was tegengekomen en dat het niet kan worden aangepast. Hoop dat de buren het ook kunnen waarderen ....
De functie van het geluid bij achteruit rijden is waarschuwen . Ik zou dus zeggen dat het goed werkt .
Ik neem ook aan dat je niet 10 minuten lang achteruit rijd, dus degene die hierover gaan klagen hebben dan zeker niets beters te doen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:08
ivarga schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:02:
[...]

De functie van het geluid bij achteruit rijden is waarschuwen . Ik zou dus zeggen dat het goed werkt .
Ik neem ook aan dat je niet 10 minuten lang achteruit rijd, dus degene die hierover gaan klagen hebben dan zeker niets beters te doen 😉
Juist, mensen hebben ook nooit geklaagd over een te luide uitlaat. Enkel dat geluid van KIA en Hyundai klinkt een beetje stom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
Na precies een jaar staat mijn EX30 nu bij de dealer voor een standaard beurt. De auto wordt op verschillende punten nagekeken en er zitten vooral manuren in. Gaat geloof ik zo’n € 450,- kosten.

Verwacht geen bijzonderheden. Had nog aangegeven dat ik in tegenstelling tot vier eerdere Volvo’s het vaak vind stinken in de auto, zodra ik bijvoorbeeld achter een oude diesel rijd. Ook al worden de interieurfilters vervangen, ik verwacht niet dat het beter wordt, want dit issue bestaat al vanaf het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
@ivarga @twowheeler Het geluid schijnt wel aan de harde kant te zijn volgens een getuige (ruim 50 meter afstand en binnenshuis goed hoorbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonLyroon
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 29-08 18:59
Dit jaar ga je natuurlijk wegenbelasting betalen voor electrische auto's. In 2025 nog met 75% korting en 2026-2029 met 25% korting. Weet iemand al wat de wegenbelasting bedraagt voor de EX30 dit jaar, en volgend jaar als de korting verder afneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
DonLyroon schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 17:40:
Dit jaar ga je natuurlijk wegenbelasting betalen voor electrische auto's. In 2025 nog met 75% korting en 2026-2029 met 25% korting. Weet iemand al wat de wegenbelasting bedraagt voor de EX30 dit jaar, en volgend jaar als de korting verder afneemt?
27 euro p.mnd. Gelderland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
NokiaFan schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:23:
Na precies een jaar staat mijn EX30 nu bij de dealer voor een standaard beurt. De auto wordt op verschillende punten nagekeken en er zitten vooral manuren in. Gaat geloof ik zo’n € 450,- kosten.

Verwacht geen bijzonderheden. Had nog aangegeven dat ik in tegenstelling tot vier eerdere Volvo’s het vaak vind stinken in de auto, zodra ik bijvoorbeeld achter een oude diesel rijd. Ook al worden de interieurfilters vervangen, ik verwacht niet dat het beter wordt, want dit issue bestaat al vanaf het begin.
Inderdaad dat vreemd ruiken als je in de auto stapt is mij ook opgevallen, je krijgt het idee dat de airco gereinigd moet worden.
Daarnaast is mij ook opgevallen dat ik nog nooit zo'n soffige auto heb gehad en vraag mij af of er überhaupt wel een goed filter in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

DonLyroon schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 17:40:
Dat kan je in principe opzoeken, het gewicht van de auto is bekend. En de korting kan je dan zelf uitrekenen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik moet zeggen, ik heb nog nooit zoveel complimenten over en interesse in mijn auto gehad als nu met deze EX30. Toen ik mijn Tesla kreeg was dat al geen novelty meer en zat het midden in de Tesla boom, daarvoor had ik een van de laatste V40s dus dat was ook geen opzienbarende auto, daarvoor een van de allerlaatste C30s, same deal. Nou ja, daarvoor had ik een van de eerste lichting Priussen in Nederland en dat was wel een beetje vergelijkbaar omdat niemand nog bekend was met elektrisch rijden, dus dat zorgde nog wel eens voor open monden als ik in EV mode langs reed.

Na anderhalve week ben ik iig super happy met mijn EX30. Het bereik is prima, beter dan dat van de Tesla (maar ja, die Tesla was een Standard Range en deze EX30 een Extended Range dus da's een beetje sjoemelen maar uiteindelijk gaat het om de ervaring in de praktijk haha).

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nherfst
  • Registratie: Juli 2014

Helaas bij mij ook nog steeds geen update gezien. Sowieso is mijn softwareversie lichtelijk raar te noemen. De auto geeft aan op versie 1.5 te zitten, maar de app geeft aan 1.4.3.... Iemand dit eerder gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EX30vol
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 09-04 22:21
Ik heb een SMER Ultra en heb ook nog geen v1.5.2. ontvangen via OTA. Mijn huidige versie is 1.5.
Ik wacht nog maar even tot eind volgende week. Heb ik dan nog niets ontvangen dan moet ik maar eens naar de dealer om te vragen hoe het zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Voor de mensen met digital keys die maar niet willen werken... Ik las zojuist op het Volvo Forum een post van iemand die het had opgelost, maar daar wel een bezoekje naar een dealer voor nodig had. Op de een of andere manier was zijn Volvo account dubbel geregistreerd. De dubbeling is verwijderd en de digital key werkt.

Dit is waarschijnlijk ook waarom het voor sommigen werkt om hun Volvo ID te verwijderen en een nieuwe aan te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
Vanmorgen nogal een gênant moment bij de wasstraat (kettingbaan waarbij de auto doorheen wordt gereden). Altijd druk op zaterdagmorgen, zeker na al dat saharastof . De eerste wasbeurt in de wasstraat met de EX30. Netjes vlak voor het inrijden van de wasstraat de speciale wasstraatmodus ingeschakeld en bij het oprijden van de band ging het mis: het koste eerst al wat handigheid om de auto in de N stand te zetten, daarna bleef de auto op de rem staan. Ook OPD was uitgezet en autowasstraatmodus meerdere keren uit/aan gezet, maar wilde echt niet lukken. Medewerker had ook geassisteerd maar kwam er uiteindelijk na 10 minuten :o ook niet uit zodat we niets anders konden doen dan achteruit de wasstraat te verlaten. Bij aankomst was er al een lange rij en heb bij het wegrijden maar niet achterom gekeken :X
Nou lees ik achteraf dat ook de Auto hold functie uitgeschakeld moet worden. Het wordt er allemaal niet makkelijker op ....
Ik ga wel een keertje terug op een moment dat beter schikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanvdB
  • Laatst online: 12:37
Mx. Alba schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 11:11:
Dit is waarschijnlijk ook waarom het voor sommigen werkt om hun Volvo ID te verwijderen en een nieuwe aan te maken.
Waarschijnlijk is dit ook de reden waarom ik wél mijn Volvo ID kan verwijderen uit de app maar niet opnieuw kan aanmaken. Zelfs na 24 uur wachten blijkt mijn mailadres reeds geregistreerd en krijg ik mijn Volvo ID niet terug. En mijn auto is zijn internetverbinding kwijt.
Ik dacht "ach, doe ik wel even". :(

[ Voor 3% gewijzigd door HermanvdB op 29-03-2025 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

EdwinW schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 12:31:
Vanmorgen nogal een gênant moment bij de wasstraat (kettingbaan waarbij de auto doorheen wordt gereden). Altijd druk op zaterdagmorgen, zeker na al dat saharastof . De eerste wasbeurt in de wasstraat met de EX30. Netjes vlak voor het inrijden van de wasstraat de speciale wasstraatmodus ingeschakeld en bij het oprijden van de band ging het mis: het koste eerst al wat handigheid om de auto in de N stand te zetten, daarna bleef de auto op de rem staan. Ook OPD was uitgezet en autowasstraatmodus meerdere keren uit/aan gezet, maar wilde echt niet lukken. Medewerker had ook geassisteerd maar kwam er uiteindelijk na 10 minuten :o ook niet uit zodat we niets anders konden doen dan achteruit de wasstraat te verlaten. Bij aankomst was er al een lange rij en heb bij het wegrijden maar niet achterom gekeken :X
Nou lees ik achteraf dat ook de Auto hold functie uitgeschakeld moet worden. Het wordt er allemaal niet makkelijker op ....
Ik ga wel een keertje terug op een moment dat beter schikt.
Goed om te weten! 👍 Binnenkort gaat hij hier ook voor het eerst door de wasstraat.

Stom overigens dat je dus specifiek één ding echt uit moet zetten voor een wasstraat en dat dat niet gebeurd in wasstraat modus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

EdwinW schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 12:31:
In dit topic worden twee opties genoemd die denk ik wat praktischer zijn:
- Als de autohold is aangegaan, dan de rem diep indrukken zodat autohold juist uitgaat en dan de rem loslaten; deze werkwijze staat ook in de handleiding bij de wasstraatmodus benoemd.
OPD vooraf uitzetten, zodat ie niet op autohold gaat bij rustig remmen/schakelen naar N; dit doe ik zelf en werkt verder prima en scheelt stress van uitvogelen wat "diep" is en hoe lang dat dan moet.

Vooraf autohold zelf uitschakelen is uiteraard ook nog een optie :P

Zelf had ik wel iets soortgelijks met 'm in N krijgen maar gelukkig duurde dat niet zo lang als bij jou :o Dat is imho ook onnodig complex ivt vorige automaat-auto's die expliciet een N-stand op de schakelpook hadden.
rens-br schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 16:10:
Goed om te weten! 👍 Binnenkort gaat hij hier ook voor het eerst door de wasstraat.

Stom overigens dat je dus specifiek één ding echt uit moet zetten voor een wasstraat en dat dat niet gebeurd in wasstraat modus...
Er is dus ook een in de handleiding gedocumenteerde modus om 'm uit autohold te krijgen. Maar voorkomen dat ie er in gaat voorkomt wel enige stress ja. Ik zou dat dan overigens doen door OPD uit te zetten, dat is minder diep in de menu's verstopt.

[ Voor 20% gewijzigd door ACM op 29-03-2025 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruvo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:40
Zapato schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:03:
[...]

Heb je wel de meest recente versie van de EX 30 app?

Middelste icoontje (auto) en dan tweede regel. Vanuit de app heb je geen code nodig. Je moet wel in de auto zitten.

Voor het aanmaken heb ik de telefoon in landscape mode gelegd op het randje waar je telefoon insteekt om te laden.
Ik dacht ook eens de digitale sleutel te activeren. In de auto met de iPhone in de hand kreeg ik vrijwel direct een foutmelding. Vervolgens op jouw manier (landscape mode op de oplader) geprobeerd, en toen lukte het wel. Al in al een process van 3 minuten (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Volvo zelf maakt het er niet makkelijker op als je zoek op de wasstraatmodus in de handleiding.
Op deze pagina wordt de Hill hold functie benoemd maar op een andere pagina wordt met geen woord gerept over die Hill hold functie (of OPD).
Letterlijk staat daar: "Je hoeft zelf geen voorbereidingen te treffen aan je auto, je hoeft alleen de autowasmodus te activeren. Je auto is dan klaar om te worden gewassen."
Dus tja, ik dacht het allemaal qua procedure op orde te hebben .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:17
Is het niet voldoende om de gordel af te doen waarmee autohold ook gedeactiveerd wordt? Kan me niet herinneren dat ik deze uit moet zetten namelijk (al gebruik ik geen OPD)

[ Voor 32% gewijzigd door dennistd op 29-03-2025 17:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iHansz
Wat @ACM aangeeft. OPD uitzetten voordat je wasstraat inrijdt. Bv tijdens wachten in de rij. Ben je aan de beurt, wasstraatmodus aanzetten. Oprijden tot mdw aangeeft dat je moet stoppen. Pielen naar ‘N’. Pookstengel heel even stukje omhoog en klaar is Björn. Zie je Autohold nog bovenin beeld van ‘t scherm, even rem krachtig intrappen. Jammer dat wasstraatmodus niet meteen de piepjes ook uitzet. 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
Nog een waarschuwing voor mensen die niet gewend zijn om automaat te rijden. Zet je OPD uit en heb je niet je voet op de rem, dan gaat auto ervandoor. Dus voet op de rem, OPD uit en voorzichtig rem lossen, dan rijdt ie al vanzelf. Doe je gordel af, dan wordt OPD uitgeschakeld en gaat auto ook rijden. Tis maar dat je ‘t weet. 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

iHansz schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 17:43:
Nog een waarschuwing voor mensen die niet gewend zijn om automaat te rijden. Zet je OPD uit en heb je niet je voet op de rem, dan gaat auto ervandoor. Dus voet op de rem, OPD uit en voorzichtig rem lossen, dan rijdt ie al vanzelf. Doe je gordel af, dan wordt OPD uitgeschakeld en gaat auto ook rijden. Tis maar dat je ‘t weet. 😇
Dat laatste kwam ik laatst ook een keer achter ja.. Bij het openen van de poort bij scouting. Kei handig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ja ik kwam daar laatst ook bij toeval achter toen ik even de auto naar een andere parkeerplek moest verzetten. Dit verklaart dus waarom toen opeens auto hold niet werkte. Wat vreemd zeg dat ze die keuze gemaakt hebben. Wil je zonder gordel niet juist dat de auto blijft stilstaan en er niet vanzelf vandoor gaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nherfst
  • Registratie: Juli 2014
Eindelijk de 1.5.2. update mogen ontvangen. Het installeren ging erg snel en ook het toevoegen van de digital key was, in tegenstelling tot wat ik van anderen heb mogen begrijpen, bij mij snel geregeld. Erg prettig!

Ook heb ik het idee dat de kachel nu weer warmer blijft op een rit van 1 uur of langer, wat ook wel fijn is.
Al met al een welkome update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Mx. Alba schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 22:31:
Ja ik kwam daar laatst ook bij toeval achter toen ik even de auto naar een andere parkeerplek moest verzetten. Dit verklaart dus waarom toen opeens auto hold niet werkte. Wat vreemd zeg dat ze die keuze gemaakt hebben. Wil je zonder gordel niet juist dat de auto blijft stilstaan en er niet vanzelf vandoor gaat?
Denk dat een programmeur de if-conditie verkeerd heeft geïmplementeerd :+

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:44
Ik ben superblij met de digital key en 1.5.2 tot nu toe.
Standaard hebben we passieve toegang uitstaan op onze iPhones. Onze EX30 staat in de garage waar ook onze fietsen staan en hier komen we heel vaak per dag door. De auto gaat dan steeds open en dicht. Das niet echt handig.
Maar als ik met de auto wegmoet ff passieve toegang aan en gaan. Veel nauwkeuriger/sneller dan die tijdelijke key die we gekregen hebben als zoethoudertje.

Morgen gaat onze EX30 naar de dealer voor 3e remlicht vervanging ivm radio issue, handschoenenvakje dat vaak niet in 1 keer opengaat en een raar piepend geluid rond de 50km/u aan de rechterkant van de auto.

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louis.hendrikx
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 22:02
Mx. Alba schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 22:31:
Komende van een BMW iX3 vind ik dit net zeer handig. Daar moest ik bij het parkeren Auto Hold even afzetten. Bij het parkeren op een krappe parkeerplaats is het met auto hold moeilijker om enkele cm's te rijden. De wagen schokt dan feller ineens vooruit. Nu kan ik makkelijk mijn gordel even uitdoen en zo de laatste cm's goed parkeren :) maar ik kan me inbeelden dat het wel verschrikken is als je het niet verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

louis.hendrikx schreef op zondag 30 maart 2025 @ 12:11:
Komende van een BMW iX3 vind ik dit net zeer handig. Daar moest ik bij het parkeren Auto Hold even afzetten. Bij het parkeren op een krappe parkeerplaats is het met auto hold moeilijker om enkele cm's te rijden. De wagen schokt dan feller ineens vooruit. Nu kan ik makkelijk mijn gordel even uitdoen en zo de laatste cm's goed parkeren :) maar ik kan me inbeelden dat het wel verschrikken is als je het niet verwacht
Hmmm, goed punt... Maar ik ben gewend aan de Tesla die in OPD ook in de achteruit autohold doet en waar je bij switchen tussen D en R en vice versa niet de rem hoeft te gebruiken. Zo kan je super soepel (par)keren. Klein beetje gas zodat je rolt en dan vooruit, achteruit, vooruit, achteruit, zonder schokken.

Maar ik ga dat idd eens proberen, gordel los bij het parkeren en dan op de rem manouvreren. Wel irritant trouwens dan als je door een goot of over een hobbel moet waar je net iets gas voor moet geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
tdolder schreef op zondag 30 maart 2025 @ 11:34:
Ik ben superblij met de digital key en 1.5.2 tot nu toe.
Standaard hebben we passieve toegang uitstaan op onze iPhones. Onze EX30 staat in de garage waar ook onze fietsen staan en hier komen we heel vaak per dag door. De auto gaat dan steeds open en dicht. Das niet echt handig.
Maar als ik met de auto wegmoet ff passieve toegang aan en gaan. Veel nauwkeuriger/sneller dan die tijdelijke key die we gekregen hebben als zoethoudertje.

Morgen gaat onze EX30 naar de dealer voor 3e remlicht vervanging ivm radio issue, handschoenenvakje dat vaak niet in 1 keer opengaat en een raar piepend geluid rond de 50km/u aan de rechterkant van de auto.
Ik ben juist heel erg blij met de keyfob. Die werkt altijd en hoef ik niet te hannesen met digital passief aan/uit. Ik heb ze erop gezet als backup, maar nog niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmat
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-09 17:33
tdolder schreef op zondag 30 maart 2025 @ 11:34:
Ihandschoenenvakje dat vaak niet in 1 keer opengaat .
Als je net iets te lang je vinger op het knopje gedrukt houdt dan gaat ie niet open. Je moet het kort aantikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:44
kmat schreef op zondag 30 maart 2025 @ 19:04:
[...]

Als je net iets te lang je vinger op het knopje gedrukt houdt dan gaat ie niet open. Je moet het kort aantikken.
Ik weet hoe het werkt ;-) Ik hoor het release mechanisme klikken echter het vakje gaat niet open. Nogmaals de button aantikken helpt. Soms moet het 3 keer.

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

tdolder schreef op zondag 30 maart 2025 @ 19:40:
[...]

Ik weet hoe het werkt ;-) Ik hoor het release mechanisme klikken echter het vakje gaat niet open. Nogmaals de button aantikken helpt. Soms moet het 3 keer.
Same here. Echter: soms moet het 7 keer. Gewoon een kutontwerp, want een ouderwetse fysieke vergrendeling werkt altijd en is al tig decennia prima bewezen techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartbo
Zapato schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:51:
[...]

Als je de core hebt is dat dus niet zo. Dan moet je je telefoon dus echt tegen de deur lijst aan houden.
het werkt net als je bankpas dus echt tegen aan houden. Zou ook raar zijn als dit van grote afstand zou kunnen dan zou mijn bank als ik bij de AH kassa sta geplunderd worden :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekran
  • Nu online
Bartbo schreef op maandag 31 maart 2025 @ 08:09:
[...]

Als je de core hebt is dat dus niet zo. Dan moet je je telefoon dus echt tegen de deur lijst aan houden.
het werkt net als je bankpas dus echt tegen aan houden. Zou ook raar zijn als dit van grote afstand zou kunnen dan zou mijn bank als ik bij de AH kassa sta geplunderd worden :-)
Is niet raar hoor, een sleutelkaart werkt bij de plus/ultra met de uwb op de iPhone op grotere afstand en bij een bankkaart moet per transactie een identificatie plaatsvinden en gebruikt de nfc chip welke op korte afstand werkt. Dus geen kans op plunderingen 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartbo
Ekran schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:22:
[...]

Is niet raar hoor, een sleutelkaart werkt bij de plus/ultra met de uwb op de iPhone op grotere afstand en bij een bankkaart moet per transactie een identificatie plaatsvinden en gebruikt de nfc chip welke op korte afstand werkt. Dus geen kans op plunderingen 😜
Ja Precies dat bedoelde ik eigenlijk ook maar zei het niet zo. Dank voor de terugkoppeling

De Core gebruikt de nfc chip, en zal dus niet openen van grotere afstand als je bv langs loopt.
De Plus/Ultra gebruikt de uwb en opent dus wel als je langs je auto loopt.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speediestb
Ik heb laatst een hele nieuwe volvo id aangemaakt met een ander e-mailadres, om de digital key werkend te krijgen maar nu ben ik steeds de internetvebinding kwijt als de auto op slot gaat.
daarna krijg ik dus de auto niet meer van het slot via de app.

Iemand daarmee bekend en daar een oplossing voor weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekran
  • Nu online
speediestb schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:44:
Ik heb laatst een hele nieuwe volvo id aangemaakt met een ander e-mailadres, om de digital key werkend te krijgen maar nu ben ik steeds de internetvebinding kwijt als de auto op slot gaat.
daarna krijg ik dus de auto niet meer van het slot via de app.

Iemand daarmee bekend en daar een oplossing voor weet?
Moet nieuwe id aanmaken met zelfde oude e-mail adres, en ook in de auto opnieuw verbinden met de app.

[ Voor 4% gewijzigd door Ekran op 31-03-2025 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
@speediestb Je kan even langs een dealer rijden. Aan de hand van je kenteken kunnen ze e.e.a. opzoeken en evt. in het systeem corrigeren. Vandaag hetzelfde gedaan aangezien ik die digital key niet gekoppeld krijg. Dealer heeft 'iets' in zijn computer aangepast waarna ik meteen (voor het eerst) een email kreeg met die uitnodiging voor het aanmaken van die digital key. Hij gaf aan om de EX30 app te verwijderen van de iPhone (maar NIET de Volvo ID te verwijderen). Na circa 30-45 minuten opnieuw de app downloaden en inloggen met de Volvo ID. Helaas bij aankomst thuis werkte het nog niet. Heb ondertussen al wel 10 keer zo'n email gekregen om de digital key aan te maken (in de Wallet URL in die email staat ook die 8-cijferige code in opgenomen). Uiteindelijk heb ik nu een afspraak staan bij de dealer voor een werkplaatsbezoek over een paar weken. Dan mogen zij het gaan oplossen ....

En het bezoek aan de wasstraat was deze keer wel succesvol. Ruim vóór het bereiken van de wasstraat OPD uitgezet (en ook Hill hold dan uit laten staan). Blijkbaar wordt OPD pas gedeactiveerd als je even een paar meter gaat rijden, dus uitzetten vlak voor je de autowasinstallatie staat, gaat niet meer werken (ervaring van afgelopen weekend). Vlak voor de installatie de autowasstraat modus aanzetten ( je kunt het scherm alvast klaar zetten en op het laatst op de blauwe knop tikken) en eenmaal op de kettingbaan de versnellingspook even een seconde klein stukje naar boven houden om de N stand te gebruiken. Gelukt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wat ik altijd doe is terwijl ik nog langzaam rol in N schakelen. Werkte perfect die ene keer dat ik 'm door een wasstraat heb laten trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ik heb het idee dat alle push functies in de App niet meer werken sinds 1.5.2. Ik kan de auto niet locken of unlocken en het klimaat op afstand aanzetten gaat ook niet.

Moest vanmorgen gewoon krabben.. FWP.

Heb de App al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Meer mensen hier last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
rens-br schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 07:13:
Ik heb het idee dat alle push functies in de App niet meer werken sinds 1.5.2. Ik kan de auto niet locken of unlocken en het klimaat op afstand aanzetten gaat ook niet.

Moest vanmorgen gewoon krabben.. FWP.

Heb de App al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Meer mensen hier last van.
Geen last van hier , net mn airco aangezet en zie de animatie en ook de temperatuur veranderen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

ivarga schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:47:
[...]

Geen last van hier , net mn airco aangezet en zie de animatie en ook de temperatuur veranderen .
Bij mij gebeurd het volgende:
  • Ik kan hier op 'Starten' drukken.
  • Vervolgen zie je dan 'Starten...' staan.
  • Dan komt de melding: 'Dit duurt langer dan verwacht, een ogenblik geduld a.u.b.'
  • Dat duurt eventjes en daarna komt de melding in beeld 'Kan het klimaat niet regelen;
Ook timers instellen of de auto unlocken werkt niet. Gek genoeg werkt het rijlogboek wel, ik kan de locatie opvragen en de app geeft ook weer als hij unlocked is.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 01-04-2025 10:08 ]

Pagina: 1 ... 84 ... 95 Laatste