vladi
Ik denk dat ik in de praktijk nog steeds over het algemeen de keyfob zal gebruiken omdat keyless entry en keyless drive gewoon praktischer is dan de iPhone tegen de deurstijl moeten houden (en dan niet vergeten de auto ook zo op slot te doen) maar de iPhone als extra optie kan handig zijn, dan ben ik niet meer "verplicht" om altijd mijn portemonnee mee te nemen om als backup-optie een sleutelpasje bij me te hebben.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Die functie neem je iPhone dus over, het werkt precies het zelfde als de keyfob nu doet.Mx. Alba schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:19:
Mijn Blåhaj is nu 1.5.2 aan het installeren dus straks ook eens pielen met iPhone als sleutel instellen.
Ik denk dat ik in de praktijk nog steeds over het algemeen de keyfob zal gebruiken omdat keyless entry en keyless drive gewoon praktischer is dan de iPhone tegen de deurstijl moeten houden (en dan niet vergeten de auto ook zo op slot te doen) maar de iPhone als extra optie kan handig zijn, dan ben ik niet meer "verplicht" om altijd mijn portemonnee mee te nemen om als backup-optie een sleutelpasje bij me te hebben.
Weet je dat zeker uit ervaring? Want voor zover ik kan zien voegt het de autosleutel als een sleutelpas toe aan Apple Wallet en werkt het dus als zo'n pasje, niet als de keyfob.VicSmurf schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:22:
Die functie neem je iPhone dus over, het werkt precies het zelfde als de keyfob nu doet.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Nope , werkt bij mij ook met vergendelde iphonejaychunlai schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:29:
Hoe ervaren anderen dit nu?
Auto gisteren geconfigureerd voor Digital Card. Kwam in de ochtend aan, telefoon in broek zak en keyfob weg.
Deuren bleven vergrendeld tot dat ik mijn iPhone ontwaakte uit 'sleep' mode.
Dit is niet de bedoeling toch...?
Bijna....de Keyfob NFC functie werkt ook als de batterij leeg is. De Iphone helaas niet.VicSmurf schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:22:
[...]
Die functie neem je iPhone dus over, het werkt precies het zelfde als de keyfob nu doet.
"We're not computers, Sebastian. We're physical."
Is ook afhankelijk of je iphone UWB heeft . met werkt ie hetzelfde als keyfob . Zonder alleen als keycard volgens mij . correct me if im wrongMx. Alba schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:42:
[...]
Weet je dat zeker uit ervaring? Want voor zover ik kan zien voegt het de autosleutel als een sleutelpas toe aan Apple Wallet en werkt het dus als zo'n pasje, niet als de keyfob.
Werkt als Keyfob en als pasje. Je moet wel altijd batterij hebben.Mx. Alba schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:42:
[...]
Weet je dat zeker uit ervaring? Want voor zover ik kan zien voegt het de autosleutel als een sleutelpas toe aan Apple Wallet en werkt het dus als zo'n pasje, niet als de keyfob.
De EX30 heeft nu twee mogelijkheden om de auto te unlocken/starten:Mx. Alba schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:42:
[...]
1. Via NFC op het pasje / Keyfob (tegen de deurstijl houden en op de autolader leggen om te starten)
2. Via de keyfob. De auto heeft hardware aan boort om de keyfob van een afstand te kunnen detecteren.
Via je telefoon werkt het eigenlijk op dezelfde manier:
1. Via NFC op je iPhone / Apple Watch (en hopelijk ook straks via Android / WearOS)
2. Op je iPhone via UWB (ultra wide band). Er zit hardware in de auto die via UWB je telefoon kan vinden.
Methode 2 werkt overigens niet op de Core versie (die ik heb), want daar ontbreekt de hardware voor in de auto.
Je hoeft niet altijd batterij te hebben, zou nog 5 uur moeten werken nadat je telefoon "leeg" is.Roy Batty schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:50:
[...]
Werkt als Keyfob en als pasje. Je moet wel altijd batterij hebben.
Zoals ik langs had zien komen, mijn keyfob binnen laten liggen, en met mijn sleutelpas en mijn iPhone SE 2022 naar de auto gelopen.
Eerst geprobeerd te starten vanaf de auto, maar dat lukte niet, het bleef hangen op dat er een code nodig was die ik niet heb.
Vervolgens geprobeerd vanuit de Volvo EX30 app en dat is wel gelukt. Toen ik werd geïnstrueerd om de telefoon op de detector te leggen, heb ik 'm, om storing door draadloos laden te voorkomen, niet erop gelegd maar schuin er tegenaan gehouden zodat alleen de bovenrand van de telefoon tegen de charge pad lag, en voilà, sleutel werd feilloos toegevoegd.
Daarna een en ander getest en geconcludeerd dat de digitale sleutel met mijn telefoon het zelfde werkt als een sleutelpas, dus ik moet 'm tegen de deurstijl houden om de auto te vergrendelen en ontgrendelen. Op zich prima, want zo vormt de telefoon een mooie backup voor de keyfob.
Ik ben het zojuist gaan testen.VicSmurf schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:53:
[...]
Je hoeft niet altijd batterij te hebben, zou nog 5 uur moeten werken nadat je telefoon "leeg" is.
Knoopcelbatterij uit de Keyfob gehaald: NFC werkt
Iphone uitgezet: NFC werkt niet; mogelijk is er een verschil tussen een lege Iphone en een die uitstaat.
[ Voor 9% gewijzigd door Roy Batty op 21-03-2025 11:34 ]
Hier bij mij ook (Iphone 16)vier x vier schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:12:
Bij mij blijft het proces hangen op deze handeling
[Afbeelding]
Iemand een oplossing?
Wat ik vreemd vind is dat ik die vraag helemaal niet kreeg en dus ook de Iphone (12) nooit op de lezer heb hoeven leggen. Het was voldoende om in de auto te zijn met de Iphone in de hand en de link uit de e-mail te klikken. Ik weet even niet of de communicatie tussen auto en Iphone via BT of UWB is gegaan maar hij heeft een minuutje staan pairen en dat was het.puccini schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:43:
[...]
Hier bij mij ook (Iphone 16)
Iemand een oplossing?
Er is kennelijk verwarring in dit topic tussen de twee methodes.Roy Batty schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:48:
[...]
Wat ik vreemd vind is dat ik die vraag helemaal niet kreeg en dus ook de Iphone (12) nooit op de lezer heb hoeven leggen. Het was voldoende om in de auto te zijn met de Iphone in de hand en de link uit de e-mail te klikken. Ik weet even niet of de communicatie tussen auto en Iphone via BT of UWB is gegaan maar hij heeft een minuutje staan pairen en dat was het.
Bij de "auto-methode" start je het proces vanaf het scherm van de auto, dan heb je die code nodig die je per email moet krijgen.
Bij de "app-methode" start je het proces vanaf de Volvo EX30 app op je telefoon, dan heb je die code niet nodig, maar moet je tijdens het proces wel de telefoon op de lezer leggen.
Ik heb dus met succes de "app-methode" gebruikt.
Ik heb mijn iPhone zonder extra pasjes in het hoesje met de bovenkant naar links op het insteekvak gelegd. Toen begon de nu grijze voortgangsbalk vol te lopen en kreeg ik een melding dat het toevoegen gelukt was.puccini schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:43:
[...]
Iemand een oplossing?
[ Voor 33% gewijzigd door Sepio op 21-03-2025 12:00 ]
Ja er zijn kennelijk meerdere manieren; een 2e sleutel aanmaken (dus geen Shared Key) zal waarschijnlijk met de telefoon op de lezer moeten.Mx. Alba schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:53:
[...]
Er is kennelijk verwarring in dit topic tussen de twee methodes.
Bij de "auto-methode" start je het proces vanaf het scherm van de auto, dan heb je die code nodig die je per email moet krijgen.
Bij de "app-methode" start je het proces vanaf de Volvo EX30 app op je telefoon, dan heb je die code niet nodig, maar moet je tijdens het proces wel de telefoon op de lezer leggen.
Ik heb dus met succes de "app-methode" gebruikt.
Ik heb niet meer of minder dan de link in de e-mail aangeklikt.
Na meerdere pogingen uiteindelijk gelukt. Zodra het lukt is het in een paar seconden gebeurd.puccini schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:43:
[...]
Iemand een oplossing?
Ik moest wel mijn telefoon horizontaal op de plek voor de telefoon leggen.
Verder lijkt mij dit een totaal onzinnig bedachte en uitgevoerde update voor de Core gebruikers zoals ik. Het openen van de deur tegen de B stijl duurt langer dan wanneer je de keycard gebruikt. Daarnaast moet ik mijn telefoon horizontaal in de houder leggen anders wordt deze niet herkent en kan ik de auto niet starten. Ik gebruik een iPhone 14 Pro Max, een grote variant iPhone dus.
vladi
Waarom duurt dit langer? Duurt het langer voordat je telefoon herkent wordt, of moet je Apple Wallet opstarten?vier x vier schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:27:
Het openen van de deur tegen de B stijl duurt langer dan wanneer je de keycard gebruikt.
Maar je telefoon hoeft daar gelukkig niet te blijven liggen toch?Daarnaast moet ik mijn telefoon horizontaal in de houder leggen anders wordt deze niet herkent en kan ik de auto niet starten. Ik gebruik een iPhone 14 Pro Max, een grote variant iPhone dus.
Klopt maar deze plek is natuurlijk wel de uitgelezen plek om je telefoon neer te leggen in deze auto. Nu moet ik 'm horizontaal neerleggen, de auto starten, de telefoon weer oppakken, draaien, en weer neerleggen. Niet heel logisch. En mijn telefoon daar horizontaal laten liggen geeft storing in mijn hoofdrens-br schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:32:
[...]
Waarom duurt dit langer? Duurt het langer voordat je telefoon herkent wordt, of moet je Apple Wallet opstarten?
[...]
Maar je telefoon hoeft daar gelukkig niet te blijven liggen toch?
En je ziet een klein pasje in beeld verschijnen op de telefoon. Niet de hele Wallet start op. Ik heb het idee dat het vooral langer duurt als de auto langere tijd in rust/slaap is wanneer je deze ontgrendeld. Ik zal er nog goed op letten misschien is het een gevoel-dingetje.
vladi
Volgens mij hoef je hem niet neer te leggen en dan te starten, maar zou contact maken met het NFC vlak genoeg moeten zijn.vier x vier schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:48:
Nu moet ik 'm horizontaal neerleggen, de auto starten, de telefoon weer oppakken, draaien, en weer neerleggen. Niet heel logisch. En mijn telefoon daar horizontaal laten liggen geeft storing in mijn hoofd
Immers hoef je met het pasje ook alleen maar contact te maken, zolang je daarna binnen 60 seconden de auto in drive zet kan je wegrijden. Ze hebben dat toegevoegd met de release van 1.5:
Jij kan hem dus volgens mij gewoon horizontaal 'tappen', dan draaien en neerleggen en vervolgens auto in drive en wegrijden.Als je een sleutelkaart gebruikt om de auto te starten, kun je die nu gewoon over de kaartlezer in de tunnelconsole halen in plaats van hem daar tijdens de hele rit te houden. Je moet de auto starten binnen 60 seconden nadat je de sleutelkaart langs de lezer hebt gehaald, anders moet je dit opnieuw doen.
Tenminste, dat is de theorie. Ik heb wel een Core, maar geen iPhone, dus kan het niet testen.
[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 21-03-2025 14:03 ]
Ja dat klopt idd, tappen is voldoende. Maar deze handelingen verrichten met een grote iPhone voelt in de beperkte ruimte daar ietwat klunzig. Ik geef het nog wat tijd om te wennenrens-br schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:02:
[...]
Volgens mij hoef je hem niet neer te leggen en dan te starten, maar zou contact maken met het NFC vlak genoeg moeten zijn.
Immers hoef je met het pasje ook alleen maar contact te maken, zolang je daarna binnen 60 seconden de auto in drive zet kan je wegrijden. Ze hebben dat toegevoegd met de release van 1.5:
[...]
Jij kan hem dus volgens mij gewoon horizontaal 'tappen', dan draaien en neerleggen en vervolgens auto in drive en wegrijden.
Tenminste, dat is de theorie. Ik heb wel een Core, maar geen iPhone, dus kan het niet testen.
vladi
Zo heb ik het nog niet geprobeerd. Dus de bovenkant van de telefoon is voldoende, dat zou de werking al een stukje fijner makenMx. Alba schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:07:
De telefoon gewoon in normale positie houden en met de bovenrand tegen de lezer tappen zou moeten werken. Dan kan je met de Core dus telefoon zo tappen en op de normale manier op de lader duwen, rem intrappen, D of R kiezen, wegwezen. Zolang er tussen het tappen en het D of R kiezen niet meer dan een minuut zit zou het moeten werken. Dat is toch een stuk makkelijker dan eerst de sleutelkaart te moeten tappen en dan de sleutelkaart weer weghalen en de telefoon op de lader duwen.
vladi
Welke lader? De Core versie hebben geen draadloze lader daar zitten. Tenminste, de mijne heeft dat niet.Mx. Alba schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:07:
de telefoon op de lader duwen.
Had ik ook. Even de auto en telefoon rebooten, daarna zonder problemen. Hoefde hem niet eens op de lader te leggen, alleen in de buurt te houden met Key Fob in de auto.puccini schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:43:
[...]
Iemand een oplossing?
Daarna via de Wallet (vrouw is hoofdbestuurder) gedeeld met mijn telefoon, werkt top. Is nu gewoon zoals bij mijn XC40, handje in de greep is meteen open. Top update!
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Ah, dan de telefoon daar op z'n plekje duwen of waar dan ook je de telefoon wil steken.rens-br schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:15:
[...]
Welke lader? De Core versie hebben geen draadloze lader daar zitten. Tenminste, de mijne heeft dat niet.
Het wordt nog lastiger denk ik als je je Apple Watch als sleutel wil gebruiken, dan moet je je linker pols daar zien te krijgen.vier x vier schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:08:
[...]
Ja dat klopt idd, tappen is voldoende. Maar deze handelingen verrichten met een grote iPhone voelt in de beperkte ruimte daar ietwat klunzig. Ik geef het nog wat tijd om te wennen
Of je rechter...(ik heb mijn WearOS horloge rechts zitten).Mx. Alba schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:50:
[...]
Het wordt nog lastiger denk ik als je je Apple Watch als sleutel wil gebruiken, dan moet je je linker pols daar zien te krijgen.
De pijn van een Core rijder..
vladi
Ja, foute besparing van Volvo, naar mijn idee. Maar ja, niks aan te doen.vier x vier schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:43:
De pijn van een Core rijder..
Nu scheelt het al dat ik voor het open/dicht doen gewoon tegen mijn horloge kan praten. Ik heb de auto geïntegreerd in Domoticz en kan hem daardoor ook bedienen via mijn stem.
Ik heb me ook erg verkeken in het sleutelsysteem van de Core. Dit is ook eigenlijk de hoofdreden dat ik er aan denk om mijn leasecontract te verlengen en te upgraden naar een plus.rens-br schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:55:
[...]
Ja, foute besparing van Volvo, naar mijn idee. Maar ja, niks aan te doen.
Iemand daar toevallig al ervaring mee? Ook met het wel of niet mee kunnen nemen van de subsidie?
vladi
Ik ben er inmiddels wel aan gewend en heb er niet zo'n last van, maar ideaal is anders.vier x vier schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 16:25:
[...]
Ik heb me ook erg verkeken in het sleutelsysteem van de Core. Dit is ook eigenlijk de hoofdreden dat ik er aan denk om mijn leasecontract te verlengen en te upgraden naar een plus.
Iemand daar toevallig al ervaring mee? Ook met het wel of niet mee kunnen nemen van de subsidie?
Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24
[ Voor 10% gewijzigd door rickbrg op 21-03-2025 17:13 ]
Later nog maar weer eens proberen. 😞
Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER
Met de mail heb ik niks gedaan, behalve dan op de link naar de wallet klikken. Ik heb ook 4 pogingen moeten doen en elke keer de telefoon anders tegen de reader van de Volvo gehouden. Uiteindelijk lukte het.ajouwens schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 18:05:
De digitale sleutel toevoegen is hier ook drama. Alle hierboven genoemde trucjes geprobeerd, maar helaas, het werkt nog steeds niet. Beste score was 50% en toen stopte het. Ook nog 2 x email ontvangen met activatiecode maar nergens iets gezien omdat in te voeren 🤷♂️
Later nog maar weer eens proberen. 😞
Had btw wel een authenticatie bij de iPhone verwacht bij openen en sluiten deur. Maar dan zou het niet werken als de iPhone uitstaat natuurlijk.
[ Voor 10% gewijzigd door Skaninchen op 21-03-2025 18:43 ]
Ik heb de digital key via de app geactiveerd maar bleef hangen op beginscherm. Toen ik het horizontaal had neergelegd deed ie t wel! Dank.vier x vier schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:27:
[...]
Na meerdere pogingen uiteindelijk gelukt. Zodra het lukt is het in een paar seconden gebeurd.
Ik moest wel mijn telefoon horizontaal op de plek voor de telefoon leggen.
Verder lijkt mij dit een totaal onzinnig bedachte en uitgevoerde update voor de Core gebruikers zoals ik. Het openen van de deur tegen de B stijl duurt langer dan wanneer je de keycard gebruikt. Daarnaast moet ik mijn telefoon horizontaal in de houder leggen anders wordt deze niet herkent en kan ik de auto niet starten. Ik gebruik een iPhone 14 Pro Max, een grote variant iPhone dus.
(zelf heb ik nog geen enkele keer die code ontvangen, wordt in Sverige nog uitgezocht, hoop ik)
Daarna gestart met installatie van Digital key. Duurde even voordat ik in de gaten had dat je de telefoon niet bij de oplader maar in de buurt van de b-stijl moet houden. Toen ik dat eenmaal wist, duurde het hele proces een paar minuten.
Dit stond niet zo beschreven in de instructies
Ja, hier verliep de installatie van de Key ook vlekkeloos. Het kán dus wel...Vanderosa schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:58:
Na een snelle software update 15.2 vanmiddag mijn iPhone (15) aangemeld als digital key. Ik heb de auto ( EX30 plus ER ) geopend met de sleutelkaart en de telefoon op de lader gelegd (zonder hoesje). Via de Volvo EX30 app was mijn iPhone binnen een minuut geïnstalleerd. Keyless entry werkte meteen, auto gaat op dezelfde wijze open en op slot als met de key fob. Ook meteen via de Wallet de telefoon van mijn vrouw aangemeld, werkt ook meteen, probleemloos allemaal !
Het is jammer maar als hij verder in orde is niet laten herstellen. Mijn ervaring is alles wat ze in een werkplaats herstellen lang niet de kwaliteit heeft van de fabriek. Straks komen er andere dingen aan de orden of beschadigingen. Tijdens rijden zie je het wellicht niet. als je je er niet overheen kan zetten dan gewoon een poging wagen om te laten repareren. Het is mijns ziens puur een gevoel zaak en voor een ieder anders.AAA1111 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 17:49:
Ik heb een dode pixel op het scherm. Wat zouden jullie doen? Auto is bijna een jaar oud, maar zou toch niet nu al mogen gebeuren? Valt dit onder garantie? Of zijn er bepaalde toleranties?[Afbeelding]
Ik heb precies gedaan wat in de beschrijving van de update staat: de auto in (met keycard en telefoon), deuren dicht, gecheckt dat telefoon BT verbonden is, proces in de EX30 app opgestart. De app zegt dat je de keycard moet plaatsen als daarom wordt gevraagd.
Dan komt er een scherm met progress bar en staat ie te wachten. Ik kan me niet herinneren dat er expliciet om de keycard gevraagd werd maar die heb ik wel op de lezer geplaatst toen er niet direct iets gebeurde. Daarna was het in 10 sec klaar. Het langste heb ik nog moeten wachten tot ook de Apple watch gekoppeld was.
Daarna even getest: auto sluit af met telefoon in mijn broekzak (vergrendeld), opent als ik in de buurt kom en rijdt, werkt dus (met deze telefoon) als keyfob. De watch vermoedelijk alleen als keycard, niet getest.
In de wallet staat "Passieve toegang" aan, de begeleidende tekst is wat onduidelijk maar suggereert dat je de telefoon ook als keycard kan gebruiken wanneer je iPhone moet worden opgeladen.
Nu nog even kijken of ik het wel zo handig vind als de auto steeds open gaat als ik met de telefoon in de buurt kom. De keyfob legde ik thuis weg in een metalen bakje, maar de telefoon heb ik altijd op zak (om nog niet te spreken over gezinsleden, als ik de digital key met hun gaan delen). Ik zou het zelf niet erg vinden de telefoon met face id te moeten ontgrendelen, net als bv voor een contactloze betaling.
De laatste dagen zit ik op dezelfde snelwegritten op ruim 16 kWh / 100km en net in een stadsritje bleef het bij 15,1. Benieuwd of er nog meer in het vat zit!
De installatie duurde nog geen minuut. Het proces kun je initiëren via de EX30 app en het koppelen gaat dan vanzelf. Gewoon met de telefoon in de hand en de keyfob in m’n zak.
De activeringscode die je per e-mail krijgt opgestuurd heb ik niet eens hoeven gebruiken. Dat is wel een beetje verwarrend.
Ben het met je eens. Echt een verademing om dat grote blok niet meer aan je sleutelbos te hoeven hebben of uberhaupt mee te nemen. Daarnaast lijkt het ook veel stabieler met de digital key.NokiaFan schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 18:03:
Wat een uitvinding die Digitale Sleutel!Bijna een jaar lang zitten kloten met die keyfob. Die heeft enkel in de eerste maand echt lekker gewerkt. Maar nu werkt het zoals het hoort. Auto herkend perfect wanneer je naar de auto toeloopt en de welkomstverlichting gaat dan alvast branden. Op een paar meter wordt de auto ontgrendeld.
De installatie duurde nog geen minuut. Het proces kun je initiëren via de EX30 app en het koppelen gaat dan vanzelf. Gewoon met de telefoon in de hand en de keyfob in m’n zak.
De activeringscode die je per e-mail krijgt opgestuurd heb ik niet eens hoeven gebruiken. Dat is wel een beetje verwarrend.
Ik heb tevens de key in de Apple watch zitten dus heb backup
Bij mij duurde installatie ook 1 minuut en had ook een activatiecode ontvangen waar ik niks mee hoefde te doen. Dus ik snap niet waarom ik lees dat veel mensen er problemen mee hebben, wellicht hebben die een Core model. Aan de andere kant, het blijft Volvo software dus zonder bugs en problemen zal het niet zijn....
De vraag is nu....hoe krijgt zij `m ook in haar eigen Apple Watch ? Iemand een idee ?
Ik denk gewoon via de telefoon en daar de app installeren op de watch zoals je met andere apps ook doet?Roy Batty schreef op zondag 23 maart 2025 @ 09:14:
Bij de installatie van de primaire (Owner) key, kreeg ik meteen de vraag of ik deze ook aan mijn Apple Watch wilde toevoegen. Dat heb ik dus meteen maar gedaan en deze staat ook als shared key in de App. Daarna voor mijn vrouw een sleutel aangemaakt en deze naar haar gestuurd via Apple Wallet. Ook deze staat netjes in het overzicht en alle sleutels werken prima.
De vraag is nu....hoe krijgt zij `m ook in haar eigen Apple Watch ? Iemand een idee ?
maar ik installeer toch geen App dan (?). Het is zeg maar een eigen shared digital key in de wallet van de Apple Watch. De App staat er al op, althans de uitgeklede Apple watch versie daarvan, dat gaat vanzelf. Nu de sleutel nog in de wallet krijgen.puccini schreef op zondag 23 maart 2025 @ 09:19:
[...]
Ik denk gewoon via de telefoon en daar de app installeren op de watch zoals je met andere apps ook doet?
Heb je dit geprobeerd?Roy Batty schreef op zondag 23 maart 2025 @ 09:25:
[...]
maar ik installeer toch geen App dan (?). Het is zeg maar een eigen shared digital key in de wallet van de Apple Watch. De App staat er al op, althans de uitgeklede Apple watch versie daarvan, dat gaat vanzelf. Nu de sleutel nog in de wallet krijgen.
1. Open de Apple Watch-app op je gekoppelde iPhone.
2. Tik op het tabblad 'Mijn Watch' op 'Wallet en Apple Pay'.
3. Tik op 'Voeg kaart toe'. ...
4. Tik op 'Ga door'.
5. Je kaart toevoegen: ...
het werkt niet maar wel een hint hoe het wel moet !iHansz schreef op zondag 23 maart 2025 @ 09:34:
[...]
Heb je dit geprobeerd?
1. Open de Apple Watch-app op je gekoppelde iPhone.
2. Tik op het tabblad 'Mijn Watch' op 'Wallet en Apple Pay'.
3. Tik op 'Voeg kaart toe'. ...
4. Tik op 'Ga door'.
5. Je kaart toevoegen: ...
edit: grrr.. vanaf de Apple Watch kun je het bericht niet openen, vanaf Iphone wel maar die heeft al een sleutel zegt ie.
edit 2: om het helemaal wazig te maken werkte de methode vanuit Iphone de 2e keer wel. Het is gelukt. Je moet dus eerst een 2e sleutel maken voor die persoon en dan kun je deze via Iphone aan je watch wallet toevoegen.
edit 3: in de wallet van de Owner (ik dus) staat de uitnodiging nog steeds op 'pending' maar toch werkt ie.
edit 4: bij mijn zoon inmiddels ook op zijn Watch gezet en toen werkte bovenstaand meteen via de Iphone.
inmiddels dus 3x Iphone en 3x Apple Watch als Digital Key en het werkt geweldig.
:strip_exif()/f/image/rAxlUerjfgmcAlYIfJhHJgUO.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door Roy Batty op 23-03-2025 15:24 ]
Ik heb tot nu toe ook geen succes. De stappen werken wel zoals beschreven echter het afronden in de wallet gaat niet goed.EdwinW schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 21:05:
Geloof me, ik heb werkelijk alle mogelijkheden uitgeprobeerd die ik op de diverse internationale internetfora ben tegengekomen, maar tot nu toe geen succes gehad (Core). Precies nul keer dat ik een email heb ontvangen met de koppelingscode. Verschillende keren tijdens het koppelen juist de melding gehad dat de koppelingscode onjuist was (terwijl ik niets had ingegeven). Bij Volvo Support NL waren de problemen bekend, maar geen oplossing. In andere fora kom ik berichten tegen dat er binnenkort een update komt (geen idee waarvan: IOS, Volvo app of auto firmware). Ik ga er voorlopig geen tijd in steken totdat er een update komt dat het weer zou moeten werken. Tot nu tot heb ik de keycard aan de achterzijde van de telefoon gestoken in de case en dat werkt ook zonder de keycard er uit te hoeven halen (het dekt daardoor wel de camera af van de iPhone).
Via de APP:
1. Ik start via Digital sleutel inschakelen
2. Het scherm Sleutel toevoegen verschijnt waarbij de voortgangsindicator laat zit dat de verbinding met auto tot stand wordt gebracht. Op het scherm van het infotainment system komt de melding Primairy key aanmaken. De voortgangsindicator begint te “lopen” tot ongeveer 70-80% en dan verschijnt de melding: Autosleutel toevoegen niet mogelijk, configureer later.
3. Op het infotainment systeem komt de melding dat de primairy key aanmaken ongedaan wordt gemaakt. En moet je het proces beëindigen.
4. Als het proces is beeindigd krijg ik een mail met Stel uw digitale sleutel in met in de link om deze aan wallet toe te voegen en een activeringscode
Het volgen van deze add to apple wallet link geeft hetzelfde resultaat. En eindigt dan weer bij punt 4 hierboven.
Via het infotaiment systeem hetzelfde issue. Het wallet proces wordt ook afgekapt bij 70-80%.
Inmiddels gemeld bij dealer en ook uitgebreide mail naar Volvo support.
Wel jaloers op iedereen die het wel is gelukt.
EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2
Ik heb dit vervolgens ook gedaan. Daarna in de auto weer gekoppeld met mijn profiel (dus geen factory reset van de auto gedaan). Ik heb nooit een mail ontvangen van Volvo, dus ik had geen acht cijferige code.
Ik heb vervolgens meerdere pogingen gedaan via de Volvo app. Iedere keer bleef de app op Connecting/Verbinden hangen. Na een aantal pogingen ging hij ineens door met pairen. Sinds vanochtend heb ik alles werkend. Hopelijk helpt dit een van jullie ook!
Ik heb de laatste dagen zoveel tijd doorgebracht in de auto voor de deur, dat buren zich afvroegen of ik niet meer in huis woonde
Hier idem, ben er nu wel ffe klaar mee.EdwinW schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:15:
Ik ga er even geen tijd meer in steken totdat er zekerheid is dat de problemen zijn verholpen.
Ik heb de laatste dagen zoveel tijd doorgebracht in de auto voor de deur, dat buren zich afvroegen of ik niet meer in huis woonde
Tientallen keren geprobeerd op diverse manieren maar niks lukt.
Ik heb de hoop opgegeven.
Dramatisch weer van Volvo hoe ze dit uitrollen.
Volvo EX30 SMER ULTRA - Vapor Grey + climate pack // Elroq 85 BE plus pakket - Timiano green - Winter pack - 20” Neptune - Lodge interior
We zijn niet de enige met dit probleemtdolder schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:43:
[...]
Ik heb tot nu toe ook geen succes. De stappen werken wel zoals beschreven echter het afronden in de wallet gaat niet goed.
Via de APP:
2. Het scherm Sleutel toevoegen verschijnt waarbij de voortgangsindicator laat zit dat de verbinding met auto tot stand wordt gebracht. Op het scherm van het infotainment system komt de melding Primairy key aanmaken. De voortgangsindicator begint te “lopen” tot ongeveer 70-80% en dan verschijnt de melding: Autosleutel toevoegen niet mogelijk, configureer later.
3. Op het infotainment systeem komt de melding dat de primairy key aanmaken ongedaan wordt gemaakt. En moet je het proces beëindigen.
4. Als het proces is beeindigd krijg ik een mail met Stel uw digitale sleutel in met in de link om deze aan wallet toe te voegen en een activeringscode
Het volgen van deze add to apple wallet link geeft hetzelfde resultaat. En eindigt dan weer bij punt 4 hierboven.
Via het infotaiment systeem hetzelfde issue. Het wallet proces wordt ook afgekapt bij 70-80%.

Honderden lotgenoten
echt heel vreemd; hier hebben we inmiddels 3x Iphone en 3x Apple Watch werkend als Digital Key voor 3 personen dus het kan wel.puccini schreef op zondag 23 maart 2025 @ 15:46:
[...]
We zijn niet de enige met dit probleem![]()
Honderden lotgenoten
Nou dat verzacht dan het leed dan een beetje. Keek hier echt naar uit 🥲puccini schreef op zondag 23 maart 2025 @ 15:46:
[...]
We zijn niet de enige met dit probleem![]()
Honderden lotgenoten
Heb nog nooit zo lang in de auto gezeten zonder te rijden. Gelukkig staat onze auto in de garage...
Mijn dochter en schoonzoon kwamen gisteren even langs en volgens hun 'zoek mij' op hun iPhone was ik thuis maar konden mij niet vinden. Pap waarom zit jij in de auto 😂
[ Voor 7% gewijzigd door tdolder op 23-03-2025 19:36 ]
EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2
Wat mij betreft had Volvo dat wel wat beter door mogen testen aangezien ik niet de enige ben met problemen. Heel slecht dit.
Maar nu even wat anders... Hoe de fuck werkt dat groot licht? Ik zat er op een onverlichte snelweg flink mee te kutten. Pookje naar voren duwen dan gaat het aan in automatische modus, maar ik heb 'm niet betrouwbaar uit gekregen. Is er ook een manier om dat automatische systeem uit te schakelen zodat ik het groot licht gewoon zelf kan bedienen zodat ik precies weet wat er gaat gebeuren? Nu ook bijvoorbeeld gehad dat er een tegenligger aan kwam en ik het groot licht uit wilde zetten, maar net toen ik dat wilde doen zette hij ook zelf het groot licht uit, waardoor ik het juist weer aan deed, super irritant.
[ Voor 33% gewijzigd door Mx. Alba op 23-03-2025 23:11 ]
1x van je af is automatisch groot licht, nog een keer van je af is handmatig groot licht. En naar je toe is groot licht uit.Mx. Alba schreef op zondag 23 maart 2025 @ 23:07:
Maar nu even wat anders... Hoe de fuck werkt dat groot licht? Ik zat er op een onverlichte snelweg flink mee te kutten. Pookje naar voren duwen dan gaat het aan in automatische modus, maar ik heb 'm niet betrouwbaar uit gekregen. Is er ook een manier om dat automatische systeem uit te schakelen zodat ik het groot licht gewoon zelf kan bedienen zodat ik precies weet wat er gaat gebeuren? Nu ook bijvoorbeeld gehad dat er een tegenligger aan kwam en ik het groot licht uit wilde zetten, maar net toen ik dat wilde doen zette hij ook zelf het groot licht uit, waardoor ik het juist weer aan deed, super irritant.
Ik heb mijn volledige Volvo ID gewist (zoals ze het zelf noemen). Je verwijderd dan je account via de instellingen in de app - die je doorverwijst naar de Volvo site. Je mailadres is dan direct beschikbaar om weer te gebruiken om een nieuw account aan te maken. Daarna heb ik ingelogd en via de app het stappenplan doorlopen via de 'profiel al ingesteld'-route. Na het inloggen gedrukt op digitale sleutel aanmaken (ook via de app) en ineens lukte het wel.
Hoop dat iemand er wat aan heeft. Het probleem lijkt dus in je Volvo ID te zitten (en niet de wallet zoals te lezen op fora als reactie van Volvo).
[ Voor 0% gewijzigd door rickbrg op 24-03-2025 09:08 . Reden: typo ]
Ah thanks, dat is inderdaad een beetje onintuïtief...dennistd schreef op maandag 24 maart 2025 @ 01:53:
[...]
1x van je af is automatisch groot licht, nog een keer van je af is handmatig groot licht. En naar je toe is groot licht uit.
Precies het zelfde hier met een Ultra en een iPhone 16 Pro. Ik heb nog nooit een code via de mail gehad.tdolder schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:43:
[...]
Ik heb tot nu toe ook geen succes. De stappen werken wel zoals beschreven echter het afronden in de wallet gaat niet goed.
Via de APP:
[ Voor 4% gewijzigd door GJS93 op 24-03-2025 11:47 ]
Dat is inderdaad HET voordeel van de digital key maar mijns inziens een flinke aangezien iedereen altijd zijn telefoon op zak heeft( ik wel iig) en nu dus niet meer met dat verder nutteloze maar bulky kastje in zijn zak hoeft rond te lopen .GJS93 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:47:
ben ik ondankbaar als ik zeg dat ik geen meerwaarde zie in de 'Digital Key' t.o.v. de keyfob? Anders dat je een extra kastje in je broekzak hebt met de keyfob.
Nope, maar het is maar net wat je wil. We hebben alleen het pasje en ik zou dat slappe ding maar al te graag gewoon ergens veilig opbergen. En de hoop is dat ik dan ook niet meer zo vaak 's ochtends eerst de stijl lieflijk moet gaan aaien voordat ik naar binnen mag.GJS93 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:47:
ben ik ondankbaar als ik zeg dat ik geen meerwaarde zie in de 'Digital Key' t.o.v. de keyfob? Anders dat je een extra kastje in je broekzak hebt met de keyfob.

Vind het allemaal maar weer veel te lang duren.
Icm een telefoon waarbij de Digital Key als een sleutelkaart werkt ipv als een keyfob zie ik idd geen meerwaarde ten opzichte van de keyfob.GJS93 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:47:
De meerwaarde van de Digital Key ten opzichte van de sleutelkaart zie ik wel, want die sleutelkaart zit in mijn portemonnee en die heb ik niet altijd bij me, mijn telefoon in principe wel.
Ik zie het dus als een nuttige extra, maar voor het dagelijks gebruik blijf ik lekker de keyfob gebruiken.
Nou, medium succes. Het goede nieuws: de Digital Key werkt op mijn telefoon prima. Het minder goede nieuws: nu sta ik iedere ochtend weer als een apaat aan de klink te trekken totdat 'ie open gaat. De keyfob hadden we in een speciaal kistje zitten om het signaal te verbreken en dit te voorkomen. Ik was niet van plan mijn telefoon in datzelfde kistje te leggenDaniel L. schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 20:04:
[...]
Ja, hier verliep de installatie van de Key ook vlekkeloos. Het kán dus wel.... Heb de Key met mijn vriendin gedeeld en bij haar werkt het ook. Hoop wel dat 'ie dan ook meteen het juiste profiel opent als ik of mijn vriendin de auto gebruikt. Dat moeten we nog ondervinden de komende tijd.

Daarnaast is de Digital Key niet zo slim dat 'ie automatisch het juiste profiel bij de telefoon "matcht". Dus als mijn vriendin met haar telefoon de auto opent, staat 'ie nog steeds op mijn profiel ingesteld.
Dus: vriendin heeft de Digital Key alweer van haar telefoon verwijderd en gaat weer met de keyfob op pad. Ik kijk nog even aan of ik de Digital Key blijf gebruiken...
Als ik de wallet documentatie voor provisioning erbij pak: https://register.apple.co...e/use-cases/provisioning/
Dan lijkt het mij sterk dan 12345678 werkt aangezien Volvo in de setup Credential Manager en Credential Provider is. Hun logica accepteerd dan 12345678 en dat lijkt mij een hoorlijke security risk
[ Voor 52% gewijzigd door fbenniks op 24-03-2025 14:48 ]
Tip van Reddit: If you are primary driver with iPhone - you can create multiple keys and then share them. You then change your profile(in the car) to the secondary user and click assign key (just like the cards) and bingo digital key assigned. If your primary driver is a green bubble (android) and secondary user is an iPhone - sign in to the iPhone with the owners Volvo ID & create key. Then change the Volvo profile to your user and assign key.Daniel L. schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:10:
[...]
Nou, medium succes. Het goede nieuws: de Digital Key werkt op mijn telefoon prima. Het minder goede nieuws: nu sta ik iedere ochtend weer als een apaat aan de klink te trekken totdat 'ie open gaat. De keyfob hadden we in een speciaal kistje zitten om het signaal te verbreken en dit te voorkomen. Ik was niet van plan mijn telefoon in datzelfde kistje te leggen.
Daarnaast is de Digital Key niet zo slim dat 'ie automatisch het juiste profiel bij de telefoon "matcht". Dus als mijn vriendin met haar telefoon de auto opent, staat 'ie nog steeds op mijn profiel ingesteld.
Dus: vriendin heeft de Digital Key alweer van haar telefoon verwijderd en gaat weer met de keyfob op pad. Ik kijk nog even aan of ik de Digital Key blijf gebruiken...
Nee werkt niet.fbenniks schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:34:
Ik heb net gechat met de helpdesk van Volvo en er werd als tip gegeven probeer eens code 12345678 wanneer er gevraagd word om een koppelcode. Werkt dit bij iemand?
Als je alleen de sleutelkaart hebt ben ik het met je eens.Mx. Alba schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:09:
[...]
Icm een telefoon waarbij de Digital Key als een sleutelkaart werkt ipv als een keyfob zie ik idd geen meerwaarde ten opzichte van de keyfob.
De meerwaarde van de Digital Key ten opzichte van de sleutelkaart zie ik wel, want die sleutelkaart zit in mijn portemonnee en die heb ik niet altijd bij me, mijn telefoon in principe wel.
Ik zie het dus als een nuttige extra, maar voor het dagelijks gebruik blijf ik lekker de keyfob gebruiken.
Heeft bij jou de keyfob altijd goed gewerkt? Hier dus niet en sinds ik de Digital Key op mijn iPhone kan gebruiken is het probleem opgelost. Ik ben dus wel dankbaar voor deze update.GJS93 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:47:
Bij welke garage heb je deze afspraak gemaakt? Hedin in Zaandam snapt er helemaal niets van dat de radio in DAB+ mode weg valt bij het remmen indien de ontvangst minder is.Ekran schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:10:
Net afspraak gemaakt voor vervangen 3e remlicht en softwarematig aanpassingen om radio uitval bij remmen op te lossen.
Hedin Leiderdorp. Gaven direct aan dat deze oplossing voorhanden was!tedkroon schreef op maandag 24 maart 2025 @ 18:21:
[...]
Bij welke garage heb je deze afspraak gemaakt? Hedin in Zaandam snapt er helemaal niets van dat de radio in DAB+ mode weg valt bij het remmen indien de ontvangst minder is.
12345678 werkt niet. :-)fbenniks schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:34:
Ik heb net gechat met de helpdesk van Volvo en er werd als tip gegeven probeer eens code 12345678 wanneer er gevraagd word om een koppelcode. Werkt dit bij iemand?
Als ik de wallet documentatie voor provisioning erbij pak: https://register.apple.co...e/use-cases/provisioning/
Dan lijkt het mij sterk dan 12345678 werkt aangezien Volvo in de setup Credential Manager en Credential Provider is. Hun logica accepteerd dan 12345678 en dat lijkt mij een hoorlijke security risk
tdolder schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:43:
[...]
Via de APP:
Joepieee,het is mij ook gelukt. De tip van @KerkhofMe heeft voor mij ook gewerktKerkhofMe schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:50:
Ik had veel problemen die hier eerder zijn gemeld op het forum. Ik vond op Reddit gisteren een topic waarin iemand vertelde dat hij zijn Volvo ID heeft verwijderd, een nieuwe heeft aangemaakt en deze vervolgens heeft gebruikt.
Ik heb dit vervolgens ook gedaan. Daarna in de auto weer gekoppeld met mijn profiel (dus geen factory reset van de auto gedaan). Ik heb nooit een mail ontvangen van Volvo, dus ik had geen acht cijferige code.
Ik heb vervolgens meerdere pogingen gedaan via de Volvo app. Iedere keer bleef de app op Connecting/Verbinden hangen. Na een aantal pogingen ging hij ineens door met pairen. Sinds vanochtend heb ik alles werkend. Hopelijk helpt dit een van jullie ook!
Volvo ID verwijderd en vervolgens opnieuw aangemaakt. Voor de zekerheid app ook even verwijderd.
Vervolgens opnieuw de app geinstalleerd en de auto toegevoegd aan de app.
Digital sleutel inschakelen aangeklikt in de app en YES de voortgangsbalk naar 100%. Ook sleutel aangemaakt voor mijn vrouw.
Daarna de nieuwe digitale sleutels van mij en mijn vrouw gekoppeld aan onze profielen.
[ Voor 0% gewijzigd door NokiaFan op 25-03-2025 05:46 . Reden: Typo ]
Blijft de ritten registratie wel bewaard?tdolder schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:26:
[...]
[...]
Joepieee,het is mij ook gelukt. De tip van @KerkhofMe heeft voor mij ook gewerkt![]()
Volvo ID verwijderd en vervolgens opnieuw aangemaakt. Voor de zekerheid app ook even verwijderd.
Vervolgens opnieuw de app geinstalleerd en de auto toegevoegd aan de app.
Digital sleutel inschakelen aangeklikt in de app en YES de voortgangsbalk naar 100%. Ook sleutel aangemaakt voor mijn vrouw.
Daarna de nieuwe digitale sleutels van mij en mijn vrouw gekoppeld aan onze profielen.
Nee, helemaal leeg. Moet dit opnieuw inschakelen.
Welke EX30 heb je en bleef het eerst bij jou ook hangen rond de 60 a 70% en kwam er dan een foutmelding?tdolder schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:39:
[...]
Nee, helemaal leeg. Moet dit opnieuw inschakelen.
Als je je Volvo ID verwijderd hoe weet Volvo dan nog wie de owner is?
Hoe lang hebben die ingenieurs dan wel niet gebrainstormd over die nieuwe user interface? Waren al de goede ingenieurs dan vertrokken of gestorven? Tegelijkertijd met de aerodynamici, allicht, want van een stroomlijn is ook niet zo heel veel te merken…dennistd schreef op maandag 24 maart 2025 @ 01:53:
[...]
1x van je af is automatisch groot licht, nog een keer van je af is handmatig groot licht. En naar je toe is groot licht uit.
Model 3 LR (model 2023)
Ik heb een Ultra, en inderdaad bij mij bleef het proces hangen rond 70%.VicSmurf schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:44:
[...]
Welke EX30 heb je en bleef het eerst bij jou ook hangen rond de 60 a 70% en kwam er dan een foutmelding?
Als je je Volvo ID verwijderd hoe weet Volvo dan nog wie de owner is?
De auto koppel je via het infotainment systeem aan de app en het daarop ingelogde VolvoID.
Als je, je VolvoID verwijderd ben je wel je Rijlogboek kwijt en alle andere gegevens welke je hebt toegevoegd
aan de VolvoID. Dit is natuurlijk logisch maar wel even rekening mee houden als je rijlogboek belangrijk voor je is.
Daarna getest, de auto opent en start met alleen de Apple Watch de arm, niet met tikken op middenconsole, gewoon auto openen en wegrijden. Auto opent automatisch als je in de buurt komt en sluit zelf af als je weer wegloopt. Zelfde met iPhone. Heb een iPhone 13.
hoop dat ik weer wat mensen blij heb kunnen maken met deze aanvulling op @rickbrg
rickbrg schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:51:
Ik kan natuurlijk wel stoer roepen dat ik de digitale sleutel instellen een maand op hold zet, maar helaas werkte mijn doorzettingsvermogen niet zo. Het is gelukt na vele uurtjes in de auto.
Ik heb mijn volledige Volvo ID gewist (zoals ze het zelf noemen). Je verwijderd dan je account via de instellingen in de app - die je doorverwijst naar de Volvo site. Je mailadres is dan direct beschikbaar om weer te gebruiken om een nieuw account aan te maken. Daarna heb ik ingelogd en via de app het stappenplan doorlopen via de 'profiel al ingesteld'-route. Na het inloggen gedrukt op digitale sleutel aanmaken (ook via de app) en ineens lukte het wel.
Hoop dat iemand er wat aan heeft. Het probleem lijkt dus in je Volvo ID te zitten (en niet de wallet zoals te lezen op fora als reactie van Volvo).
Beetje rare opmerking, vind je niet? Je ziet toch zo dat het een vorm ‘schoenendoos’ is? Als stroomlijn belangrijk voor je was/is, had je voor een Taycan of EQS moeten kiezen. 🤔flupp schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:48:
[...]
Tegelijkertijd met de aerodynamici, allicht, want van een stroomlijn is ook niet zo heel veel te merken…
wij betalen 24 euro/maandNokiaFan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:30:
Misschien een gekke vraag, maar heeft iemand van jullie die sinds maart vorig jaar een EX30 heeft gekocht als motorrijtuigenbelasting betaald? Ik heb begin dit jaar een brief ontvangen met daarin de mededeling dat er een wijziging is geregistreerd en dat de mrb is vastgelegd. Op de volgende pagina staan allerlei specificaties voor een tijdvak van drie maanden met vervolgens overal € 0,00 ingevuld. Er is tot op heden dan ook nog niets afgeschreven.
In januari een rekening ontvangen en betaald (€ 76,- Provincie Utrecht) voor eerste kwartaal. Nu een machtiging afgegeven voor het vlgde kwartaal.NokiaFan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:30:
Misschien een gekke vraag, maar heeft iemand van jullie die sinds maart vorig jaar een EX30 heeft gekocht als motorrijtuigenbelasting betaald? Ik heb begin dit jaar een brief ontvangen met daarin de mededeling dat er een wijziging is geregistreerd en dat de mrb is vastgelegd. Op de volgende pagina staan allerlei specificaties voor een tijdvak van drie maanden met vervolgens overal € 0,00 ingevuld. Er is tot op heden dan ook nog niets afgeschreven.
Mmm. Denk dat ze dan nog even nodig hebben om mij te voorzien van de juiste factuur.iHansz schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:13:
[...]
In januari een rekening ontvangen en betaald (€ 76,- Provincie Utrecht) voor eerste kwartaal. Nu een machtiging afgegeven voor het vlgde kwartaal.
Ik heb de auto nu 11 maanden, en de keyfob heeft eigenlijk altijd gewerkt (mss 2 of 3 keer niet gelijk). Heb ook nog niet de batterij hoeven vervangen.NokiaFan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 17:18:
[...]
Heeft bij jou de keyfob altijd goed gewerkt? Hier dus niet en sinds ik de Digital Key op mijn iPhone kan gebruiken is het probleem opgelost. Ik ben dus wel dankbaar voor deze update.
Ze lopen een beetje achter. Van de 3 elektrische auto's hiero, zijn er nu 2 die betalen. De Volvo was de eerste. De tweede kwam twee weken geleden. De mijne is nog steeds gratis. We zitten in Gelderland.NokiaFan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:30:
Ter geruststelling: Bij de tweede auto hebben ze geen terugvordering gedaan. De brief kwam binnen op datum X, met de oproep om vanaf datum x + 1 te gaan betalen.