Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 82 ... 95 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJS93
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 22:11
Mijn accupercentage daalt nu 0,5% per 2000 km… als het zo doorgaat blijft er weinig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthGoofy
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 11:22
ofheroes schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:21:
Ik ben benieuwd of ze jouw krakende deurstijl op kunnen lossen en hoe ze dit dan gedaan hebben. Ik heb hetzelfde euvel namelijk. Alvast dank voor jouw feedback.

[...]
Bij mij lijkt het precies min of meer opgelost te zijn. Heb net dezelfde dagelijkse weg naar het werk afgelegd met redelijk veel vluchtheuvels en het is sowieso beter! Bij controle door de dealer zat er blijkbaar toch iets los in het paneel van de gordel aan de linker deurstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meloenen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-09 17:45
rens-br schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:26:
[...]

Ik had dit afgelopen maandag ook, de paal (Alfen) gaf toen echter aan 'wachten op vermogen'. Ik was dus in de veronderstelling dat het iets te maken had met de paal en niet met de auto. De auto laadde daarna thuis ook gewoon prima.
Na een halfuurtje liet de app zien dat de auto aan het laden was. De paal is alleen uitgerust met wat lampjes dus geen info over 'wachten op vermogen'oid.

Zojuist terug naar huis gelopen nadat ik in de auto was geweest. Na 5 minuten melding van de app dat de deur open staan. Dus ik terug naar de auto, maar alles was gewoon dicht en op slot. Ik heb dus het idee dat de app gewoon een stuk trager is gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Registratie: April 2024
  • Niet online
Patrick-99 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:50:
[...]

Vandaag is het trekgewicht aangepast in de RDW systemen. Heeft wel even geduurd. Zal wel druk geweest zijn.

https://ovi.rdw.nl/

[Afbeelding]
Helaas vindt mijn dealer nog steeds dat het plakken van een sticker 150,- moet kosten (en de 30k beurt is net achter de rug en toen is er niet over gesproken).
:( :(

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick-99
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:32
IT-Crowd schreef op zondag 16 maart 2025 @ 11:08:
[...]
Helaas vindt mijn dealer nog steeds dat het plakken van een sticker 150,- moet kosten (en de 30k beurt is net achter de rug en toen is er niet over gesproken).
:( :(
Jammer te horen dat niet alle dealers hier hetzelfde over denken. Misschien andere dealer zoeken en overstappen?
Een landelijk beleid vanuit Volvo lijkt me heel normaal. Eens elders informeren misschien?

Sinds de levering vorig jaar heb ik een restpuntenlijst bijgehouden en mailverkeer met de meldingen van de punten bewaard. Nu nog nieuwe punten als gebrek indienen op de verkoop specificatie/beloftes, lijkt grijs gebied. Dan is 150 euro voor uitvoering en boekhouding goedkoper dan opnieuw laten keuren bij de RDW. Aan de andere kant kan een klant van een EX30 met alle slepende knelpunten in de software ook wel wat compensatie gebruiken om deze vast te houden voor de toekomst.

EX30 - SMER - Ultra sinds 15-03-2024 / EV-Box BusinessLine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoforlive
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 19:26
GJS93 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 13:29:
Mijn accupercentage daalt nu 0,5% per 2000 km… als het zo doorgaat blijft er weinig over.
Dat kan toch niet waar zijn???? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:14
GJS93 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 13:29:
Over welke km-standen en percentages hebben we het dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21:42
Vergeet alles wat je dacht te weten over het ontzien van de accu van jouw elektrische auto: https://www.ad.nl/auto/ve...ektrische-auto~a9560636c/

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJS93
dennistd schreef op zondag 16 maart 2025 @ 16:29:
[...]

Over welke km-standen en percentages hebben we het dan?
Bij 33k km in januari stond hij op 99%, nu op 39k km op 97,5%. Ongeveer per 2000 km ging er 0,5% af. Vindt dat vrij hard gaan imo.

[ Voor 7% gewijzigd door GJS93 op 16-03-2025 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick-99
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:32
GJS93 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:03:
[...]
Bij 33k km in januari stond hij op 99%, nu op 39k km op 97,5%. Ongeveer per 2000 km ging er 0,5% af. Vindt dat vrij hard gaan imo.
Ik weet niet of dit verloop linear is. Zelfs de calculatie die dit getal voorstelt weet ik niet. Zal iets met de celspanningen, deviaties, temperaturen in de celblokken en laadcyclussen te maken hebben.
Ben benieuwd naar de formule van het rekenmodel.

Gelukkig zit er een langere garantie op de accu.

Die van mij beweegt nog niet.

EX30 - SMER - Ultra sinds 15-03-2024 / EV-Box BusinessLine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Patrick-99 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:47:
[...]

Ik weet niet of dit verloop linear is. Zelfs de calculatie die dit getal voorstelt weet ik niet. Zal iets met de celspanningen, deviaties, temperaturen in de celblokken en laadcyclussen te maken hebben.

Gaat niet lineair. Paar paginas geleden nog over gegaan. De komende 200k - 300k km hoef je je echt nergens zorgen over te maken. Vergeet trouwens het effect van veroudering niet, dat heeft ook invloed op de degradatie.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJS93
Patrick-99 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:47:
[...]

Het zal zeker niet lineair gaan, maar het valt mij wel op dat de eerste 30k km dus eigenlijk nagenoeg niks heeft gedaan, en het nu opeens ‘hard’ gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
De UK en Noorwegen kunnen inmiddels updaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• louis.hendrikx
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 12:07
Hier (België) gisteren ook OTA update naar 1.5.2 :)
De auto nog niet veel gebruikt sindsdien, maar tot nu toe lijkt 'de ruitenwisser bug', waarbij de ruitenwisser 1 malig wiped bij ontgrendelen opgelost (dit was erbij gekomen bij 1.5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 20:03
1.5.2 in België , met Volvo app 1.8, op iPhone 15 Plus met iOS 18.3.1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MooxLMoj9EI7Jg9zCJ8wxp4khZE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TVFEMsTkyl0PDY0j6E5uRS2T.png?f=fotoalbum_large

Ik volg nochtans de instructies. CarPlay verbond eerder vanzelf met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:41
Update geinstalleerd. Carkey pairen werkt niet met mijn iphone 14 pro. Hij vraagt een pairing code alleen vind ik die nergens…Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qicyhcZwEhp3-Q9yhGEpZE4ykpU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4Fu6FR8fskabHNDLD1taAUf0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door Jonasken op 18-03-2025 07:50 ]

PSN: Jonasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
.

[ Voor 100% gewijzigd door iHansz op 19-03-2025 07:42 . Reden: Niet meer nodig. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14-09 13:35
Jonasken schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 07:42:
Update geinstalleerd. Carkey pairen werkt niet met mijn iphone 14 pro. Hij vraagt een pairing code alleen vind ik die nergens…[Afbeelding]
Had je een van de sleutelkaarten bij je ?
Ik las ergens op het net dat je een sleutelkaart bij je moet hebben in de auto en niet de key tag !

[ Voor 9% gewijzigd door puccini op 18-03-2025 09:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GigaPixels
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 20:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j3KBYo6_CRmqzZZ6pD_rx4XjLas=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gdZYE5evsFnwBS9Sd8m8ufkn.jpg?f=fotoalbum_large

Gelukt hier. iPhone heb ik horizontaal gelegd (‘op het rubber’) in plaats van verticaal tussen het rubber ingeduwd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Woehoe!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oQESE3dAHlsXWC5xvLCLkCOvuDQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/orVgIFkADCvtcvxVDzMVlRQa.png?f=fotoalbum_large

Meteen ook wat instellingen gedaan... Ik kreeg Spotify niet aan de praat. Ik kreeg 'm wel ingelogd op mijn Spotify Premium profiel, en ik zie dan suggesties staan, maar hij wil niet beginnen met spelen. Is dat een bekend probleem?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ah, bleek dat ik IITC nog moest registreren. Na dat gedaan te hebben werkt Spotify naar behoren.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:41
puccini schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 08:48:
[...]

Had je een van de sleutelkaarten bij je ?
Ik las ergens op het net dat je een sleutelkaart bij je moet hebben in de auto en niet de key tag !
Deze middag nog eens geprobeerd en opeens ging het wel! Het werkt perfect

PSN: Jonasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hmmmm, hebben anderen ook problemen met het draadloos laden van een telefoon?

Met mijn iPhone SE 2022 nooit eerder problemen gehad - gooi 'm op een laad-ding en hij laadt, ook door het hoesje en het rijbewijs dat ik altijd in het hoesje heb zitten heen. Maar de EX30 doet er moeilijk over. Steeds dat ik het apparaat opnieuw moet plaatsen. De telefoon die steeds de Wallet app in gaat ipv gewoon te laden. Uiteindelijk zonder het rijbewijs ertussen leek het wel te werken, maar na mijn rit naar huis had de telefoon maar iets van 10% bijgeladen, terwijl die dan normaal toch zeker wel minstens 50% zou moeten kunnen bijladen.

Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe dat op te lossen zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
Mx. Alba schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 18:36:
Hmmmm, hebben anderen ook problemen met het draadloos laden van een telefoon?

Met mijn iPhone SE 2022 nooit eerder problemen gehad - gooi 'm op een laad-ding en hij laadt, ook door het hoesje en het rijbewijs dat ik altijd in het hoesje heb zitten heen. Maar de EX30 doet er moeilijk over. Steeds dat ik het apparaat opnieuw moet plaatsen. De telefoon die steeds de Wallet app in gaat ipv gewoon te laden. Uiteindelijk zonder het rijbewijs ertussen leek het wel te werken, maar na mijn rit naar huis had de telefoon maar iets van 10% bijgeladen, terwijl die dan normaal toch zeker wel minstens 50% zou moeten kunnen bijladen.

Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe dat op te lossen zou kunnen zijn?
Je hebt er niks aan, maar dit schrijft Volvo:

https://www.volvocars.com...c79227e8c0a801512df3818f/

https://www.volvocars.com...77a7e089c0a8296870d1a409/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ja ik heb zelf ook verder gezocht en kennelijk gaat het niet werken... Ongelofelijk. Ik begrijp wel dat draadloos laden en NFC communicatie niet tegelijk kunnen maar de charging pad doet zowel draadloos laden als NFC, en de meeste moderne telefoons doen ook beide, dus geef dan érgens de keuze welke van de twee je prioriteit wil geven of zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 10:35
Mx. Alba schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 20:59:
Ja ik heb zelf ook verder gezocht en kennelijk gaat het niet werken... Ongelofelijk. Ik begrijp wel dat draadloos laden en NFC communicatie niet tegelijk kunnen maar de charging pad doet zowel draadloos laden als NFC, en de meeste moderne telefoons doen ook beide, dus geef dan érgens de keuze welke van de twee je prioriteit wil geven of zo?
Ik gebruik gewoon een magsafe lader , problem solved

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slijmspoor
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 10-09 13:57
Nog eens een update: Ik had problemen met snelladen sinds update 1.5. Bleef dat altijd steken rond de 50kW. Nu is de auto 2 keer naar de Volvo dealer geweest voor laadtesten. Bij hun piekte hij op 80kW maar ging niet hoger dan dat. Gisteren dan maar software update 1.5.2 gedaan. Overigens ging het heel vlot om mijn Iphone te verbinden. Vanmorgen dan nog maar eens naar de snellader om te testen of het weer normaal werkt. 35min gepreconditioneerd. Het was 2°C. Krijgen jullie deze laadcurve ook ongeveer? Het begin lijkt mij een beetje raar omdat hij traag stijgt maar verder lijkt het probleem wel te zijn opgelost. Ik zal dit komende week nog wel eens testen om te zien of dat het blijft werken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n77cTheIq4qrqweGRkBdeWivDvg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QoUObh37Z5m4qDrV0cUM3T8G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onderling1987
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 28-08 15:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hca6aqjTkvZgGvbBhhmMjuFeBWk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/y6QocegPp3OiQksItcKiGeK6.png?f=fotoalbum_largej

Hij is er bij mij OTA!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 17:07

Hans1956

Pixel 8 Pro

Hier loopt de installatie ook.
Ik heb geen Iphone dus kan nog geen telefoon koppelen om deuren te openen.

[ Voor 55% gewijzigd door Hans1956 op 19-03-2025 11:21 ]

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
ik heb net geinstalleerd , maar koppelen wil nog niet echt , hij blijft vragen om een koppelcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
ivarga schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:21:
ik heb net geinstalleerd , maar koppelen wil nog niet echt , hij blijft vragen om een koppelcode
Iphone bij de lader houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
puccini schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:23:
[...]

Iphone bij de lader houden?
Het is gelukt , door starten vanuit de app ik deed elke keer vanuit de auto initieren 🤓 . rtfm 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobject
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 18:45
Is er een mogelijkheid om je EX30 te laten controleren op updates. Bij staat zowel in de app als in de auto dat de auto up-to-date is. Maar heb kan hem dit niet laten controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:12
Kobject schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:42:
Is er een mogelijkheid om je EX30 te laten controleren op updates. Bij staat zowel in de app als in de auto dat de auto up-to-date is. Maar heb kan hem dit niet laten controleren.
Nee, helaas.

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
-

[ Voor 100% gewijzigd door puccini op 19-03-2025 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
Kobject schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:42:
Welk systeemversie heeft je auto dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobject
  • Laatst online: 14-09 18:45

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• puccini
Nou dat is de laatste versie, dat heeft de meerderheid hier ook denk ik, het is wachten is tot je 1.5.2 kunt downloaden, en die komt echt wel.
Geduld is een schone zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanvdB
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 14-09 16:30
Downloaden en installeren van update 1.5.2 ging snel. Alleen vervolgens de digital key plus installeren wil maar niet lukken. Misschien begrijp ik de instructie niet.
Zit in de auto met keyfob en iPhone. Vervolgens kies ik in de app voor “Enable your digital key”. Ik leg mijn telefoon op de lader. Er verschijnt een melding dat er verbinding wordt gemaakt. Vervolgens gebeurt er helemaal niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 18:08
Ik kan mij vergissen, maar volgens mij heb je de gewone NFC kaart nodig en werkt het niet (goed) met de keyfob. Ik zou het eens met die kaart proberen.

[ Voor 18% gewijzigd door EdwinW op 19-03-2025 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanvdB
Helaas, ook met de NFC kaart krijg ik het niet voor elkaar. Ben toch niet echt geen digibeet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GradusW
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 11-09 21:36
Ik snap dat installeren niet echt, er staat ga naar gids??
In de app? Als ik daar naar gidsen ga staat er niks over keycard op telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjustin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-09 14:10
HermanvdB schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:27:
Downloaden en installeren van update 1.5.2 ging snel. Alleen vervolgens de digital key plus installeren wil maar niet lukken. Misschien begrijp ik de instructie niet.
Zit in de auto met keyfob en iPhone. Vervolgens kies ik in de app voor “Enable your digital key”. Ik leg mijn telefoon op de lader. Er verschijnt een melding dat er verbinding wordt gemaakt. Vervolgens gebeurt er helemaal niets meer.
Ik heb exact hetzelfde. Geprobeerd met Keycard en Keyfob, de auto herstart, de telefoon aantal keer herstart, geprobeerd vanuit de wagen te starten maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
Paar tips van Reddit. Verwijder het hoesje van je telefoon en laat zeker niet bv je rijbewijs erin. Installeren kan alleen met key card en niet de fob. Installeer alleen via je telefoon en niet via de auto zelf. Plaats eerst de key card op de lader, totdat auto is 'gestart' en haal die weg, daarna je telefoon. Niet helemaal naar beneden duwen (want dan gaat ie laden). Gewoon erop leggen dus. Werkt dit niet, kijk bij je Bluetooth instellingen of de telefoon wel met de auto is verbonden. Sommigen moeten de App eerst een paar keer afsluiten (dmv hoog swipen). Daarna werkt het wel. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
iHansz schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:37:
Paar tips van Reddit. Verwijder het hoesje van je telefoon en laat zeker niet bv je rijbewijs erin. Installeren kan alleen met key card en niet de fob. Installeer alleen via je telefoon en niet via de auto zelf. Plaats eerst de key card op de lader, totdat auto is 'gestart' en haal die weg, daarna je telefoon. Niet helemaal naar beneden duwen (want dan gaat ie laden). Gewoon erop leggen dus. Werkt dit niet, kijk bij je Bluetooth instellingen of de telefoon wel met de auto is verbonden. Sommigen moeten de App eerst een paar keer afsluiten (dmv hoog swipen). Daarna werkt het wel. Succes!
Ik heb het wel met de keyfob gedaan , wel vanuit app .
Ook heb ik eerst mijn telefoon en de app geupdate naar de laatste versie (1.8.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Volgens de officiële Volvo informatie zou het met de keyfob moeten kunnen, maar uit berichten op internet lijkt het niet altijd hiermee te werken. Verder krijgen sommige meerdere keren een foutmelding waarna het ineens automagisch daarna ineens wel blijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanvdB
De instructies heb ik ook op Reddit gelezen. Ik heb nog nooit de keycard gebruikt maar het vreemde is dat wanneer ik de auto open met de keycard, ik gewoon weg kan rijden zonder de keycard op de lader te leggen. (En de keyfob ligt dan 50 meter verder)....
Maar op Reddit kan je ook lezen dat soms door Volvo het account wordt gereset voor dat het werkt (hoewel geen garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
HermanvdB schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:56:
De instructies heb ik ook op Reddit gelezen. Ik heb nog nooit de keycard gebruikt maar het vreemde is dat wanneer ik de auto open met de keycard, ik gewoon weg kan rijden zonder de keycard op de lader te leggen. (En de keyfob ligt dan 50 meter verder)....
Maar op Reddit kan je ook lezen dat soms door Volvo het account wordt gereset voor dat het werkt (hoewel geen garantie).
Het is ook niet meer nodig om de keycard op de lader te laten liggen sinds 1.5 geloof ik , je hoeft alleen maar even aan te raken zodat je daarna je telefoon erin kan zetten Ik heb de keycard zelf trouwens nog nooit gebruikt. Ik heb de keyfob gelijk van mn sleutelbos gehaald want het werkt goed . Ik heb wel het idee dat mijn telefoon verder bereik heeft want het duurt langer voordat hij afsluit als ik wegloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAA1111
  • Laatst online: 12-09 20:59
Ik heb een dode pixel op het scherm. Wat zouden jullie doen? Auto is bijna een jaar oud, maar zou toch niet nu al mogen gebeuren? Valt dit onder garantie? Of zijn er bepaalde toleranties?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lL8LeS2zXZepyEg_NQ41PDZ8nSE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/deG71cgaJKLwdMdORWbi9gAv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 20:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
AAA1111 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 17:49:
Ik heb een dode pixel op het scherm. Wat zouden jullie doen? Auto is bijna een jaar oud, maar zou toch niet nu al mogen gebeuren? Valt dit onder garantie? Of zijn er bepaalde toleranties?[Afbeelding]
Ik zie het zo 1, 2, 3 niet op de foto. Maar ik zou ermee teruggaan. Of het dan onder garantie valt of niet, dat mag de dealer uitmaken. Maar ik vind het persoonlijk niet horen hij een euro van 40k+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AAA1111
  • Laatst online: 12-09 20:59
rens-br schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 18:05:
[...]

Ik zie het zo 1, 2, 3 niet op de foto. Maar ik zou ermee teruggaan. Of het dan onder garantie valt of niet, dat mag de dealer uitmaken. Maar ik vind het persoonlijk niet horen hij een euro van 40k+.
Zo beter? En ja inderdaad belachelijk. Weet niet of het een vastgelopen of dode pixel is..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUF8SfSIOqyELLKBEWPwy1BVSuQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TZR0CRdWeKc7gHJCs32Up5Io.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Het toevoegen van de digital key ging hier niet lukken. Op het scherm verschijnt even de melding dat de voorwaarden worden gecontroleerd waarna op de iPhone de melding verschijnt dat het configureren is mislukt (wel 25 keer geprobeerd). Telefoon op zijn zij en op de kop geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 17:07

Hans1956

Pixel 8 Pro

Ik ontving net een email van Volvo met een code voor het aanmaken van een digitale sleutel. Echter ik heb een Android telefoon dus zal toch nog even geduld moeten hebben.
De email is van 19:00 uur terwijl ik de update vanmorgen rond half twaalf heb ontvangen.

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwuperman
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19-03 19:47
EdwinW schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:12:
Het toevoegen van de digital key ging hier niet lukken. Op het scherm verschijnt even de melding dat de voorwaarden worden gecontroleerd waarna op de iPhone de melding verschijnt dat het configureren is mislukt (wel 25 keer geprobeerd). Telefoon op zijn zij en op de kop geprobeerd.
Ff iphone herstarten en een reset werkte voor mij..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder
Bij mij is de update 1.5.2 ook al binnen. 2 weken na releasedatum is sneller dan de vorige keren.
Tot zover alles goed.

Gelijk aan de slag met de digital key. Helaas geen succes. (ik heb een iPhone 16 met beta software 18.4 dus ik geef het voordeel van twijfel)

Hoe het zou moeten.
1. open de auto met je keycard (hoofdgebruiker)
2. gebruik app van de hoofdgebruiker hier staat alleen de optie om DK in te stellen in de app.
3. open de app en start vanuit de app Uw digitale sleutel inschakelen hierna volgen een paar info pagina's
4 klik op Digitale sleutel inschakelen
5 Volg de instructies in de app

Resultaat bij mij:
Vanuit de app klikken op Digitale sleutel inschakelen.
In de app verschijnt Sleutel toevoegen.
De voortgangsbalkje begint te laden
In het scherm van de auto komt de melding Primaire sleutel voorbereiden.
Ongeveer na 70% komt de melding Autosleutel toevoegen niet mogelijk
Op het scherm van de auto verschijnt iets van Digitale sleutel aanmaken mislukt en sleutel wordt verwijderd.

Ik ontvang vervolgens een mail met onderwerp Volvo Digital key met hierin de instructie een wallet link en een activeringscode .
De link start ook het hetzelfde proces.

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
tdolder schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:46:
Bij mij is de update 1.5.2 ook al binnen. 2 weken na releasedatum is sneller dan de vorige keren.
Tot zover alles goed.

Gelijk aan de slag met de digital key. Helaas geen succes. (ik heb een iPhone 16 met beta software 18.4 dus ik geef het voordeel van twijfel)

Hoe het zou moeten.
1. open de auto met je keycard (hoofdgebruiker)
2. gebruik app van de hoofdgebruiker hier staat alleen de optie om DK in te stellen in de app.
3. open de app en start vanuit de app Uw digitale sleutel inschakelen hierna volgen een paar info pagina's
4 klik op Digitale sleutel inschakelen
5 Volg de instructies in de app

Resultaat bij mij:
Vanuit de app klikken op Digitale sleutel inschakelen.
In de app verschijnt Sleutel toevoegen.
De voortgangsbalkje begint te laden
In het scherm van de auto komt de melding Primaire sleutel voorbereiden.
Ongeveer na 70% komt de melding Autosleutel toevoegen niet mogelijk
Op het scherm van de auto verschijnt iets van Digitale sleutel aanmaken mislukt en sleutel wordt verwijderd.

Ik ontvang vervolgens een mail met onderwerp Volvo Digital key met hierin de instructie een wallet link en een activeringscode .
De link start ook het hetzelfde proces.
voor jouw informatie , ik heb een 13 pro max ook met beta 18.4 erop dus ik denk niet dat daar je probleem zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
ivarga schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:58:
[...]

voor jouw informatie , ik heb een 13 pro max ook met beta 18.4 erop dus ik denk niet dat daar je probleem zit
Oké fijn dat het jou wel is gelukt. Bij mij helaas geen succes. Alles getest. Telefoon en entertainment herstart.
Ik kan het wel reproduceren en na elke mislukte poging krijg ik weer een mail met activeringscode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
@Zwuperman Helaas allemaal niet geholpen. Wat is tot nu toe heb gedaan (meerdere keren):
- Herstarten van de iPhone 13
- Horizontaal en vertikaal (ondersteboven) plaatsen van de iPhone 13
- Smartwatch uitgezet (maakt nl. ook gebruik van bluetooth met de iPhone)
- Opnieuw koppelen van de iPhone met bluetooth met de EX30.

In sommige gevallen zie ik de voortgang bij het koppelen doorgaan tot ongeveer 70-80 % en dan wordt het proces gestopt met de melding dat de configuratie is mislukt. Tot nu toe ook geen emailberichten gekregen met een activeringscode.

@tdolder In het kort dus precies wat jij ook hebt gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door EdwinW op 19-03-2025 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutse
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 09:10
Gelukt met Iphone SE.

Ik volgde eerste de link vanuit de mail. Ik zette mijn iphone in de lader/lezer.. verbinding maakte lukte toen niet goed (tot 2x toe).

Toen via de tablet menu naar settings - profielen gegaan, vanuit daar de optie "digitale sleutel toevoegen" aangetikt. Dat werkte gelijk goed.

Hopelijk helpt het iemand.
Oja tussendoor heb ik de deuren vergrendeld. Weet niet of dat nog effect had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
@woutse Thanks, ben daardoor inderdaad verder gekomen. Uit de informatie van de auto blijkt dat je dan ook gewoon handmatig de Wallet op je iPhone kan opstarten en dan kiezen om een kaart toe te voegen waarna er geprobeerd wordt om deze over te zetten. Helaas blijk ik iets van een 8-cijferige code in te moeten vullen. Heb geen idee hoe ik daar aan kom, geen email in ieder geval gehad hierover. In een ander forum werd het opgelost na contact met Volvo support. Een ander had de EX30 app van de iPhone verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Met de EX90 is het in ieder geval niet veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutse
Mooi!

Ja die 8 cijferige code staat in de mail. Maar deze heb ik dus niet nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanvdB
Voor de digital key plus heeft de telefoon toch UWB nodig? Een iPhone SE heeft toch geen UWB? Zelfs een iPhone 16E heeft geen UWB.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vdb64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:30
Wat een waardeloze flut update.
Als je geen iPhone hebt is deze totaal zinloos.
Nog steeds geen:
-Kofferbak knop op het hoofdscherm
-ACC bij gebruik trekhaak
-Oplossing voor de slechte radio ontvangst.
-Android auto
-Betrouwbare ontgrendeling
Enz...

Wat valt mij dit software beleid tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Vdb64 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 22:52:
Wat een waardeloze flut update.
Als je geen iPhone hebt is deze totaal zinloos.
Nog steeds geen:
-Kofferbak knop op het hoofdscherm
-ACC bij gebruik trekhaak
-Oplossing voor de slechte radio ontvangst.
-Android auto
-Betrouwbare ontgrendeling
Enz...

Wat valt mij dit software beleid tegen!
Dat had je natuurlijk in de release notes kunnen lezen. Maar als die zaken die je opnoemt, worden die ook gefixt door Volvo, voor zover je weet?

En Android Auto ga je waarschijnlijk nooit niet krijgen, aangezien de auto al op Android Automotive draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutse
HermanvdB schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 22:27:
[...]

Voor de digital key plus heeft de telefoon toch UWB nodig? Een iPhone SE heeft toch geen UWB? Zelfs een iPhone 16E heeft geen UWB.
Iphone SE heeft idd geen UWB. Maar volgens mij wordt er alleen gebruik gemaakt van NFC (en mogelijk bluetooth voor locatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Update is hier ook binnen. Heb geen iPhone, dus geprobeerd om met mijn Android telefoon een digital key aan te maken. Maar dat is helaas niet gelukt.

Kreeg de melding dat mijn toestel niet ondersteund was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbenniks
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-09 15:52
Ik heb hier ook de 1.5.2-update geïnstalleerd, met de iOS-app versie 1.8.1. Ik probeer de digitale sleutel in te stellen, maar dit lukt niet. In de app kan ik nergens de optie vinden om de digitale sleutel te configureren. Via de tablet in de auto krijg ik wel de mogelijkheid om een digitale sleutel toe te voegen, maar ik loop vast bij het invoeren van een koppelcode. Weet iemand hoe je aan deze code komt? Ontvang je deze bijvoorbeeld per e-mail?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Batty
  • Laatst online: 12-09 11:58
fbenniks schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 06:55:
Ontvang je deze bijvoorbeeld per e-mail?
Ik kreeg gistermiddag de e-mail meteen na de update:

Set up your digital key for your EX30

Hi XXXX,

We want to take this opportunity to introduce you to your digital key. It lets you lock, unlock, and start your car with your smartphone, and invite friends and family to do the same.

Your activation code to set up your digital key is: 12345678

Set up your digital key by following the wallet link below.

en dan de link naar Add to Apple Wallet

EDIT: net de key aangemaakt. Je moet in de auto zitten, dan de link in de e-mail klikken, je hoeft dan de 8 digit code niet in te voeren; dan gaat ie pairen en de sleutel toevoegen. Tevens de vraag of deze aan de Apple Watch moet worden toegevoegd.

Resultaat: een werkende sleutel op Iphone 12 en Apple Watch Ultra 2.....beide net getest; het werkt als een speer.

Nu eens kijken hoe ik eea bij mijn vrouw en zoon krijg.

[ Voor 27% gewijzigd door Roy Batty op 20-03-2025 08:49 ]

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onderling1987
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 28-08 15:35
Blijkt dus dat je moet wachten op de email. Daar maar op wachten. Ik vind wel dat de radio ontvangst is verbeterd. Ik reed vanmorgen door het westland, hier is een stuk waar ik altijd problemen had met de ontvangst van Qmusic. Vanmorgen geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
Onderling1987 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:23:
Blijkt dus dat je moet wachten op de email.
Om 17:00 gisteren de update gedaan; rond 17:20 kreeg ik het pushbericht op mijn telefoon dat die succesvol uitgevoerd was en aansluitend daarop meteen de e-mail dus het volgt elkaar allemaal op. Als je dat bericht nog niet hebt gekregen, denk ik ook niet dat het nog spontaan volgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fbenniks
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-09 15:52
Roy Batty schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:28:
[...]

Om 17:00 gisteren de update gedaan; rond 17:20 kreeg ik het pushbericht op mijn telefoon dat die succesvol uitgevoerd was en aansluitend daarop meteen de e-mail dus het volgt elkaar allemaal op. Als je dat bericht nog niet hebt gekregen, denk ik ook niet dat het nog spontaan volgt.
Ik heb contract opgenomen met Volvo en er werd aan mij door gegeven dat er een storing is met het versturen van emails en dat ik morgen opnieuw contact moet opnemen als ik de mail niet ontvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanvdB
Gistermiddag update 1.5.2 geïnstalleerd. Eigenlijk heb ik, los van het probleem om de digital key te installeren, weinig problemen gehad met mijn EX30. Alleen gisteravond om 23:00 uur kreeg ik een melding dat de auto niet vergrendeld was. Opnieuw op slot gedaan en om 07:00 weer de melding. Naar de auto gegaan, op slot gedaan en zojuist weer van het slot af.
Ik woon in een appartement op de 5e etage en de auto staat in de kelder, dus ver buiten het bereik van de sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Gisteren ook de update geïnstalleerd, was een snelle update naar mijn idee. De buurmeisjes belde alleen na ruim één uur aan om te zeggen dat de lampen van de auto nog aanstonden. Blijkbaar gaan / blijven de lampen branden na het installeren van de update, best bijzonder.

Code voor Digital Key heb ik (nog) niet ontvangen, maar ik heb dan ook geen iPhone.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 20-03-2025 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanvdB
Naar aanleiding van het falen van de installatie van de digital key contact gehad met klantenservice. Blijkbaar zijn ze daar een beetje overwerkt want ik kreeg als antwoord op mijn vraag dat het niet altijd werkt. Vervolgens werd de verbinding verbroken.
Vervolgens heb ik een mail gestuurd en ik werd eigenlijk direct teruggebeld. Volgens Volvo klantenservice gaat er in enkele gevallen iets niet goed tussen de communicatie tussen de auto en de Wallet-app van de iPhone. Dit zou niet aan de auto liggen maar aan de Wallet-app. Hier is men druk mee bezig en men hoopt dat dit binnen enkele dagen is opgelost. Zo niet dan moeten we wachten op een nieuwe update (van iPhone).

[ Voor 45% gewijzigd door HermanvdB op 20-03-2025 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 14:10
HermanvdB schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:56:
Naar aanleiding van het falen van de installatie van de digital key contact gehad met klantenservice. Blijkbaar zijn ze daar een beetje overwerkt want ik kreeg als antwoord op mijn vraag dat het niet altijd werkt. Vervolgens werd de verbinding verbroken.
Vervolgens heb ik een mail gestuurd en ik werd eigenlijk direct teruggebeld. Volgens Volvo klantenservice gaat er in enkele gevallen iets niet goed tussen de communicatie tussen de auto en de Wallet-app van de iPhone. Dit zou niet aan de auto liggen maar aan de Wallet-app. Hier is men druk mee bezig en men hoopt dat dit binnen enkele dagen is opgelost. Zo niet dan moeten we wachten op een nieuwe update (van iPhone).
Dat lijkt me wat vreemd aangezien het bij anderen wel lijkt te werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanvdB
VicSmurf schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 13:13:
[...]

Dat lijkt me wat vreemd aangezien het bij anderen wel lijkt te werken....
Er staat ook “in enkele gevallen”, niet “altijd”. Zo werd het ook gezegd door Volvo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
HermanvdB schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 13:55:
[...]

Er staat ook “in enkele gevallen”, niet “altijd”. Zo werd het ook gezegd door Volvo
Ik bedoel meer dat het lijkt of ze hier Apple de schuld van geven omdat er iets is met hun Wallet app die wellicht een update nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
fbenniks schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 06:55:
Ik heb hier ook de 1.5.2-update geïnstalleerd, met de iOS-app versie 1.8.1. Ik probeer de digitale sleutel in te stellen, maar dit lukt niet. In de app kan ik nergens de optie vinden om de digitale sleutel te configureren. Via de tablet in de auto krijg ik wel de mogelijkheid om een digitale sleutel toe te voegen, maar ik loop vast bij het invoeren van een koppelcode. Weet iemand hoe je aan deze code komt? Ontvang je deze bijvoorbeeld per e-mail?
Koppelcode ontvang je per e-mail op de account van de eigenaar tijdens het instel proces als je het via infotainment systeem doet. Via de EX30 app heb je de code niet nodig.

Dat je de optie in de app mist zou kunnen als de app niet is ingesteld op de account van de eigenaar. Mijn vrouw heeft de optie niet in de app en ik wel als " eigenaar"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:18
rens-br schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 23:00:
[...]

Dat had je natuurlijk in de release notes kunnen lezen. Maar als die zaken die je opnoemt, worden die ook gefixt door Volvo, voor zover je weet?

En Android Auto ga je waarschijnlijk nooit niet krijgen, aangezien de auto al op Android Automotive draait.
Het zou kunnen helpen dat iedereen de issues meldt bij de dealer. 💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:18
rens-br schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:53:
Gisteren ook de update geïnstalleerd, was een snelle update naar mijn idee. De buurmeisjes belde alleen na ruim één uur aan om te zeggen dat de lampen van de auto nog aanstonden. Blijkbaar gaan / blijven de lampen branden na het installeren van de update, best bijzonder.
Ik mag toch hopen dat er geen nieuwe bugs worden geïntroduceerd bij deze update. 🤞

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 07:29
Ik heb vandaag ook de 1.5.2 update geïnstalleerd op een EX30 Extend Range Core Een uur of 2 later heb ik de auto geopend en gaf het display aan dat de update geslaagd was.Voor de zekerheid heb ik mijn sleutel kaart even in de lezer gedaan en weer verwijderd. Ook heb ik alle pasjes uit het hoesje van mijn telefoon gehaald.

Daarna de EX30 app geopend op iPhone. Op het auto tabje stond een optie om een nieuwe master key toe te voegen onder digitale sleutels. Daar heb ik op geklikt. Daarna de telefoon horizontaal met de bovenkant naar links op het vak waar je hem in kunt steken gelegd. Op de telefoon zie je vervolgens een voortgangsbalk. 15 seconden later zat die op 100% en was de sleutel toegevoegd. Ik heb geen enkele code moeten invoeren.

Al met al was het toevoegen van de sleutel in 30 seconden voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 15:25
Bij mij kostte het een aantal pogingen, maar het is uiteindelijk gelukt. Ook is de key op m’n Apple Watch U2 gezet, maar als ik die tegen de zijkant aanhoud dan krijg ik alleen een vinkje op de Watch te zien, maar ontgrendelt de auto niet. Wel als ik de telefoon gebruik. :')

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
NokiaFan schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 16:03:
[...]

Ik mag toch hopen dat er geen nieuwe bugs worden geïntroduceerd bij deze update. 🤞
Nou, ik hoop dat het eenmalig is, maar ik had tijdens een rit even de radio gebruikt. Daarna terug naar Spotify werkte het niet. Ik had allerlei pogingen gedaan, maar de radio bleef aan en geen geluid met Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:49
Ik heb nog geen 1.5.2 mogen ontvangen dus kan niet testen... Ik lees dat je de digitale sleutels kunt delen met bijv. je partner. Dat betekent dat je de digitale sleutel niet aan een profiel kunt koppelen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 15:07
Hier helaas ook nog niks, vroeger moesten we altijd een stuk rijden om het te downloaden. We gaan het wel zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
Ktenolix schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 17:29:
Bij mij kostte het een aantal pogingen, maar het is uiteindelijk gelukt. Ook is de key op m’n Apple Watch U2 gezet, maar als ik die tegen de zijkant aanhoud dan krijg ik alleen een vinkje op de Watch te zien, maar ontgrendelt de auto niet. Wel als ik de telefoon gebruik. :')
Ik moet 2 x de action button drukken om mn wallet tevoorschijn te halen net zoals bij betalen met de watch en dan unlocked ie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekran
  • Laatst online: 14-09 12:15
EdwinW schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 17:43:
[...]

Nou, ik hoop dat het eenmalig is, maar ik had tijdens een rit even de radio gebruikt. Daarna terug naar Spotify werkte het niet. Ik had allerlei pogingen gedaan, maar de radio bleef aan en geen geluid met Spotify.
Komt bij meerdere automerken voor. Is geen Volvo probleem maar Google/spotify

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 15:25
ivarga schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:52:
[...]

Ik moet 2 x de action button drukken om mn wallet tevoorschijn te halen net zoals bij betalen met de watch en dan unlocked ie .
Zou wel gek zijn. De key heeft express mode aan, houd in dat je dat dan juist niet hoeft te doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q8BHFjzPnfOtnx3zKPC-j9FNqS0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q8qVYc53yEOEIiNPot2aD5PM.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
Ktenolix schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 20:53:
[...]

Zou wel gek zijn. De key heeft express mode aan, houd in dat je dat dan juist niet hoeft te doen.

[Afbeelding]
Is niet gek want dat stond bij mij uit 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Net toen ik terug reed na mijn D&D sessie kreeg ik de melding dat 1.5.2 klaar was voor installatie... Dus morgen eens kutten met die sleutel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
Hier is het niet gelukt om een digitale sleutel aan te maken. Via de EX30 app op sleutel aanmaken geklikt en nagenoeg direct komt de melding er is iets fout gegaan. Daarna blijft er een bluetooth verbinding open staan en werkt het niet nog een keer. Al erg vaak geprobeerd zonder succes.

Ook gestart vanuit de auto maar dan komt er een melding over een koppelcode die niet in mn mail komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaychunlai
1.5.2 gister avond geinstalleerd.
Ervaring:

Ik ben een key fob gebruiker... die combinatie gaat niet werken. Zorg ervoor dat die key fob ergens ver van de auto is. Key fob uit je profiel halen en kaart laten registreren. Daarna werkte de Digital Key verificatie pas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy Batty
Iemand een idee hoe de digital key te delen met familieleden, danwel een eigen digital key aanmaken ? Deze hebben een eigen Volvo ID en gebruiken de App.

EDIT: gevonden; het gaat vanuit de Apple Wallet; er zit een share icon bij de sleutel. Deze wordt tevens zichtbaar als Shared Key in de App evenals de sleutel op de Apple Watch.

Dit is dus feitelijk de sleutel van de Owner die gedeeld wordt. Je kunt dus niks met profielen en instellingen als de spiegels koppelen.

[ Voor 54% gewijzigd door Roy Batty op 21-03-2025 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05:48
jaychunlai schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 08:48:
Ervaring:

Ik ben een key fob gebruiker... die combinatie gaat niet werken. Zorg ervoor dat die key fob ergens ver van de auto is. Key fob uit je profiel halen en kaart laten registreren. Daarna werkte de Digital Key verificatie pas.
Is het dan óf keyfob óf iPhone/Apple Watch? En als dat zo is kun je dan nog terug naar de keyfob?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaychunlai
Zapato schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:23:
[...]

Is het dan óf keyfob óf iPhone/Apple Watch? En als dat zo is kun je dan nog terug naar de keyfob?
iPhone/Watch + Kaart.

Gedachtegang was altijd dat je iPhone als sleutel zou functioneren. Maar ze hebben het niet op tijd te weten te realiseren waardoor de key fob als vervanger kwam (voor de mensen met ER versie).

Ik heb niet geprobeerd om kaart weer eraf te halen. Moest namelijk expliciet kaart gebruiken en de tokens uitwisselen met mijn iPhone. Vond de key fob sowieso al iets minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
Hoe ervaren anderen dit nu?
Auto gisteren geconfigureerd voor Digital Card. Kwam in de ochtend aan, telefoon in broek zak en keyfob weg.
Deuren bleven vergrendeld tot dat ik mijn iPhone ontwaakte uit 'sleep' mode.

Dit is niet de bedoeling toch...?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarthGoofy
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 11:22
Zapato schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:23:
[...]

Ik heb de digital key kunnen installeren met de keyfob en kan ze nog steeds beiden gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy Batty
DarthGoofy schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:33:
[...]

Ik heb de digital key kunnen installeren met de keyfob en kan ze nog steeds beiden gebruiken.
Hier ook; Iphone + Apple Watch + Keyfob + 2 kaarten, ze werken allemaal naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
jaychunlai schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 08:48:
Ervaring:

Misschien moet ik dat ook dan maar eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
VicSmurf schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:40:
[...]

Misschien moet ik dat ook dan maar eens proberen!
Ik probeerde het met de keyfob... maar dat werkte bij mij iig niet zo lekker. Zo te zien zijn er genoeg mensen waar het wel goed werkt!
Pagina: 1 ... 82 ... 95 Laatste