Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 81 ... 95 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmvoo
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-09 15:39
Fbrand schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:17:
Ik ga zo met mijn fietsendrager op pad en zie er nu al tegenop geen acc te kunnen gebruiken. Mijns inziens belangrijker dan een digital key plus. Misschien vergeet ik de verlichtingsplug wel😜
Precies ;-). Problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmvoo
  • Laatst online: 13-09 15:39
Ex30Ex40 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:13:
Ik rijd regelmatig in de EX30 en de EX40. De EX30 is kritischer op het voorgeschreven vasthouden van het stuur, deze geeft eerder meldingen.
Ik merk juist dat het stuur in de EX40 minder gevoelig is en je dus meer moet 'trekken' om de melding weg te krijgen. EX30 stuur is fijngevoeliger en snapt beter dat je handen gewoon aan het stuur zitten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15:58
Vdb64 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 14:22:
[...]

NOOIT GEEN VOLVO MEER VOOR MIJ!
Nooit geen? 🤔

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vanderosa
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 10:09
Zapato schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 15:27:
Ik geniet nog steeds elke dag van deze heerlijke auto.
Idem, ook hier geen problemen ! Geweldige auto !

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:27
Vanderosa schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 18:12:
[...]

Sluit me hierbij aan. Super tevreden. Geen spijt van!

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:41
Vanderosa schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 18:12:
[...]

Hier +1 , geniet van elke rit

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AMOosterhuis
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-06 14:26
Ik ben gisteren bij de Volvo dealer in Groningen geweest ivm. de 1.400 -> 1.600 kg trekgewicht update. Alles prettig geregeld bij deze dealer. Dat was het eerste bezoek na de aanschaf, nu inmiddels 30.000km op de teller.

Ik vind de EX30 een heerlijke reisauto. En helemaal met een aanhanger!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16:00
Zapato schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 15:28:
[...]

Waarom verwarm je hem niet voor? Ik heb niets eens een ruiten krabber meer (is die verplicht trouwens?).
Had ik ook, maar deze auto is niet mijn hoofdvervoermiddel. De app zit dus niet op mijn mobiel. Dus toen ik de autodeur open deed om mijn werktas erin te leggen, stopte de auto met voorwarmen. Ik wist dat niet, tot nu toe niet nodig gehad, ik snap ook niet hoe je zoiets er bewust in zou willen programmeren. Is toch logischer om de voorverwarming uit te zetten zodra je naar D/R gaat? De voordeur van het huis zat inmiddels op slot en heen en weer lopen en opnieuw wachten, zag ik niet zitten. Dus heb ik de rest even zelf gedaan en tsja, voor de consequentie daarvan zie het verhaal over de gekmakende sensor/ruitenwisser problematiek. :P

Het zijn allemaal wel dingen waar je aan kunt wennen (of je je gedrag op aan kunt passen), maar ik wordt er gewoon niet blij van dat mijn 2de handse bak met ~ 150 km praktische range meer rijcomfort heeft dan deze zogenaamd super moderne auto van een hele andere prijsklasse. Het meest gekke wat ik bij de nissan software meemaak is dat ie het USB-kabeltje van de action niet altijd accepteert. Daar kan ik prima mee leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• humme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02:07
AMOosterhuis schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:03:
Ik ben gisteren bij de Volvo dealer in Groningen geweest ivm. de 1.400 -> 1.600 kg trekgewicht update. Alles prettig geregeld bij deze dealer. Dat was het eerste bezoek na de aanschaf, nu inmiddels 30.000km op de teller.

De EX30 is een prima trekauto. Ik vraag mij wel af waarom de cruise contol wordt uitgeschakeld met een aanhanger of fietsdrager. Is dat een softwarebug of iets voor de veiligheid? Ik ken geen andere auto die dit ook doet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:32
Uiteindelijk zal ieders belevenis van de auto anders zijn. Of dit je eerste en de laatste zal zijn, mag je zelf weten natuurlijk.

Wat mij betreft: ligging van de auto is perfect en de rijdt daardoor ook wel echt heel fijn. Aan de auto ligt het niet, maar meer aan de software team.

Maar anno 2025 leunt elke auto meer en meer op haar tech stack en daar schiet Volvo wel enorm te kort. Is er een alternatief in dezelfde prijs categorie? Vast wel. Is het daar dan opeens alles beter? Waarschijnlijk niet.

Ik geniet er elke dag nog van, maar met de geweten van nu, had ik veel beter mijn huiswerk gedaan :’)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hurbie
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 14-09 08:26
Morwen schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 22:28:
[...]

Had ik ook, maar deze auto is niet mijn hoofdvervoermiddel. De app zit dus niet op mijn mobiel. Dus toen ik de autodeur open deed om mijn werktas erin te leggen, stopte de auto met voorwarmen. Ik wist dat niet, tot nu toe niet nodig gehad, ik snap ook niet hoe je zoiets er bewust in zou willen programmeren. Is toch logischer om de voorverwarming uit te zetten zodra je naar D/R gaat? De voordeur van het huis zat inmiddels op slot en heen en weer lopen en opnieuw wachten, zag ik niet zitten. Dus heb ik de rest even zelf gedaan en tsja, voor de consequentie daarvan zie het verhaal over de gekmakende sensor/ruitenwisser problematiek. :P

Het zijn allemaal wel dingen waar je aan kunt wennen (of je je gedrag op aan kunt passen), maar ik wordt er gewoon niet blij van dat mijn 2de handse bak met ~ 150 km praktische range meer rijcomfort heeft dan deze zogenaamd super moderne auto van een hele andere prijsklasse. Het meest gekke wat ik bij de nissan software meemaak is dat ie het USB-kabeltje van de action niet altijd accepteert. Daar kan ik prima mee leven.
Exact dat dus.
Snap dat mensen tevreden zijn. Maar voor minder had je meer gehad. En daarnaast dat er geen controle lijkt te zijn over updates. Geeft mij geen veilig gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
Meerdere mensen die uit de app geflikkerd zijn en niet meer kunnen inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
ivarga schreef op zondag 9 maart 2025 @ 09:26:
Nope geen problemen hier. Iemand op Reddit maakte een instructie hiervan: https://www.reddit.com/r/ex30/s/5Gxy759xYs. Misschien heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
iHansz schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:12:
[...]

Nope geen problemen hier. Iemand op Reddit maakte een instructie hiervan: https://www.reddit.com/r/ex30/s/5Gxy759xYs. Misschien heb je er wat aan.
Thnx , maar dat was niet het probleem , op de een of andere manier klopte het wachtwoord van mijn volvo id ,waar ik sinds dag 1 mee inlog , niet meer . Moest dus een wachtwoord reset uitvoeren . Heel apart weer .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
ivarga schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:26:
[...]

Thnx , maar dat was niet het probleem , op de een of andere manier klopte het wachtwoord van mijn volvo id ,waar ik sinds dag 1 mee inlog , niet meer . Moest dus een wachtwoord reset uitvoeren . Heel apart weer .
Als je een wachtwoord kopieert en plakt wil er wel eens een spatie achter gezet worden. Misschien is dat de oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Nu online
humme schreef op zondag 9 maart 2025 @ 08:29:
[...]

De EX30 is een prima trekauto. Ik vraag mij wel af waarom de cruise contol wordt uitgeschakeld met een aanhanger of fietsdrager. Is dat een softwarebug of iets voor de veiligheid? Ik ken geen andere auto die dit ook doet
Volgens mij heeft het te maken met veiligheid. Staat ook in de handleiding dat bij gebruik trekhaak niet alle ondersteunende systemen beschikbaar zijn.

Als ik een fietsendrager achterop heb dan zet ik hem op max snelheid, is ook nog steeds relaxt rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:33
Hurbie schreef op zondag 9 maart 2025 @ 09:22:
[...]

Exact dat dus.
Snap dat mensen tevreden zijn. Maar voor minder had je meer gehad. En daarnaast dat er geen controle lijkt te zijn over updates. Geeft mij geen veilig gevoel.
Wat hadden we voor minder meer gehad dan?

Problemen met de driver alert is irritant, maar helaas is het een verplicht onderdeel. Andere merken hebben ook valse meldingen.

Volgen jullie wel eens de andere topics? Software problemen komen tegenwoordig zoveel voor. Tesla, Zeekr, Byd komen allerlei problemen langs. En dan hebben wij nog gewoon een dealer waar je heen kan. En de VAG software problemen? De abonnementen van BMW?

Nee hoor, zoveel groener is dat gras niet. Jammer dat er geen station komt van de ES90, EX90 blijft hier op het lijstje staan als vervanger voor de XC40.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
Zapato schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:30:
[...]

Als je een wachtwoord kopieert en plakt wil er wel eens een spatie achter gezet worden. Misschien is dat de oorzaak?
Het wachtwoord hoef ik nooit in te vullen , gebeurt automatisch bij starten app , opgeslagen in de wachtwoorden app van mijn iphone . Deze was dus in ene niet meer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TT1964
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 05-04 12:53
Hurbie schreef op zondag 9 maart 2025 @ 09:22:
[...]

Exact dat dus.
Voor mij is de slechte software en het beslaan van de ramen de reden geweest de auto terug te verkopen aan de dealer. Natuurlijk heeft dit geld gekost maar: een auto die opengaat wanneer jij dat wilt, geen beslagen ramen en goede kachel, acc en propilot die wel goed werken, radio ontvangst top en veel minder verbruik is me ook wat waard. Wat mij betreft was alleen de prijs van de beurt (340 euro) premium. De auto rijdt heerlijk maar dat doen andere electrische auto’s ook.ik wens een ieder veel plezier met de Volvo Ex 30.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10:06
ivarga schreef op zondag 9 maart 2025 @ 09:26:
Inderdaad hier ook hoor.
Sinds september geen problemen met de app.
Na de update ca.14 dagen geleden (iphone 1.7.4) geen verbinding meer met auto na verloop van een paar uur en portieren openen en voorverwarmen is ook een probleem.
Ook na herinstallatie van de app hetzelfde probleem.
Vandaag weer uit de app gegooid en weer dezelfde problemen.
Houdt het dan nooit op met die waardeloze software van Volvo?
Ondanks het feit dat de auto heel fijn rijdt denk ik niet dat mijn volgende auto een Volvo gaat worden met software welke door ..... worden ontwikkeld.
En Volvo zelf houdt zich stil i.p.v. te communiceren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Volvoforlive
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 14-09 19:26
Mijn 2de EX30 is onderweg. Met de eerste probleemloos gereden. In mijn omgeving zijn er 3 andere mensen met een EX30, idem, geen problemen. Ervaren het als een fijne auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humme
Volvoforlive schreef op zondag 9 maart 2025 @ 13:55:
Mijn 2de EX30 is onderweg. Met de eerste probleemloos gereden. In mijn omgeving zijn er 3 andere mensen met een EX30, idem, geen problemen. Ervaren het als een fijne auto.
Goed om te horen dat de EX30 ook probleemloos kan zijn. Dat geeft hoop op een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Registratie: April 2024
  • Niet online
AMOosterhuis schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:03:

Mag ik vragen wat je dealer voor de aanpassing in trekgewicht in rekening heeft gebracht?

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:32
Volvoforlive schreef op zondag 9 maart 2025 @ 13:55:
username checks out

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakjan
  • Laatst online: 11-03 16:05
IT-Crowd schreef op zondag 9 maart 2025 @ 16:17:
[...]

Mag ik vragen wat je dealer voor de aanpassing in trekgewicht in rekening heeft gebracht?
Ik heb het ook laten aanpassen door de dealer en er zijn geen kosten in rekening gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashHeaven
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-09 08:58
Overal zie ik berichten over het hoge verbruik van de EX30. Zelf rij ik de EX30 nu 2,5 maanden en mijn gemiddelde is 17.2kWh/100km. Komt dit door een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakjan
  • Laatst online: 11-03 16:05
Sensoren meten de afstand tot een object. Zowel recht naar voren als schuin. In mijn beleving werkt dat systeem te traag. Daarmee bedoel ik dat de weergave van de afstand wat vertraagd komt. En ik heb de indruk dat als ik afga op de afstanden ik al tegen het object zit als de meting wordt weergegeven op het scherm. En ik heb twijfels of de afstand vooral schuin naar voren wel juist is. Maar ik heb het (nog) niet met een meting gecontroleerd.
Zijn er mensen die dat ook zo ervaren of zijn er mensen die de weergegeven afstand eens nagemeten hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmat
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:22
FlashHeaven schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:34:
Overal zie ik berichten over het hoge verbruik van de EX30. Zelf rij ik de EX30 nu 2,5 maanden en mijn gemiddelde is 17.2kWh/100km. Komt dit door een update?
Nee, door oa je rechtervoet. Netjes trouwens. Weinig snelweg waarschijnlijk. Zit zelf op 19 kWh na 11 maanden. In de zomer zal dit zakken naar 17-18kWh met uitzonderingen naar 14-15 kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
FlashHeaven schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:34:
Precies wat @kmat ook al aangeeft. Het zit vaak in de rechtervoet. Ik zit ook zo rond de 17kWh/100 en daar zitten ook snelwegkilometers bij. Nu moet ik wel zeggen, dat ik daar niet sneller rijd dan 100km/u. Ben ik nog gewend van m'n vorige EV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
Kwakjan schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:34:
Sensoren meten de afstand tot een object. Zowel recht naar voren als schuin. In mijn beleving werkt dat systeem te traag. Daarmee bedoel ik dat de weergave van de afstand wat vertraagd komt. En ik heb de indruk dat als ik afga op de afstanden ik al tegen het object zit als de meting wordt weergegeven op het scherm. En ik heb twijfels of de afstand vooral schuin naar voren wel juist is. Maar ik heb het (nog) niet met een meting gecontroleerd.
Zijn er mensen die dat ook zo ervaren of zijn er mensen die de weergegeven afstand eens nagemeten hebben?
Persoonlijk, leuk dat het er allemaal opzit, maar ik vertrouw gewoon 'ouderwets' op m'n ogen, de spiegels en m'n inschattingsvermogen (die het gelukkig nog steeds goed doet). Misschien zijn er anderen die dit al wel eens hebben nagemeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morwen
[b]Kwakjan in "Het grote Volvo EX30 topic"
Zou ik ook interessant vinden. Ik heb in de kerstvakantie voor het BE rijbewijs geoefend en de trekhaak zat bij het koppelen regelmatig toch echt een stukje dichterbij dan de sensor in cm aangaf. En als je het zo regelmatig doet, valt het inderdaad op. Ik kon er verder geen peil op trekken, het zou inderdaad gewoon 'traag' kunnen zijn. Soms klopte het aardig, soms zat de koppeling echt een stuk dichterbij dan de auto in cm aangaf. (Nooit andersom, dus dat zou inderdaad op traagheid kunnen duiden.) Laatste stukje dus altijd met uitstappen of 2de persoon gedaan.

Maar ik heb ook nog steeds last van een gekke blauw flikkerende pop-up over parkeerstand uitschakelen als ik 'm met aanhangwagen in de achteruit heb staan en daar hoor ik niemand anders over. Nu is dat geen halszaak, maar mooi is anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 21:05
kmat schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:16:
[...]

Nee, door oa je rechtervoet. Netjes trouwens. Weinig snelweg waarschijnlijk. Zit zelf op 19 kWh na 11 maanden. In de zomer zal dit zakken naar 17-18kWh met uitzonderingen naar 14-15 kWh.
Vanmiddag zelfs 13,8 kWh/100km gereden en is zeker laag en denk toch dat de 1,5 update daartoe bijgedragen heeft. Ofschoon alleen N wegen gereden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
tedkroon schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:03:
[...]

Vanmiddag zelfs 13,8 kWh/100km gereden en is zeker laag en denk toch dat de 1,5 update daartoe bijgedragen heeft. Ofschoon alleen N wegen gereden.
Wind mee en berg af? Ik haal met moeite 19,nogwat kwh/100km Maar moet ook wel toegeven, ik heb een vrij zware voet. Verbruik meestal zit ook eerder rond de 22 tot 25 kwh/100 km.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:33

TheFruitNerd

iets met fruit

rens-br schreef op maandag 10 maart 2025 @ 23:32:
[...]

Wind mee en berg af? Ik haal met moeite 19,nogwat kwh/100km Maar moet ook wel toegeven, ik heb een vrij zware voet. Verbruik meestal zit ook eerder rond de 22 tot 25 euro kwh/100 km.
Met de temperaturen van de afgelopen week gaat het al een stuk beter, maar ook ik zit meestal tussen de 22 en 25. Eerlijk is eerlijk, als ik dan een keer alleen maar braaf langere stukken op 80km/u wegen rijd, dan zakt het verbruik enorm. Maar dat is saai :+

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Nu online
TheFruitNerd schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 07:58:
[...]

Met de temperaturen van de afgelopen week gaat het al een stuk beter, maar ook ik zit meestal tussen de 22 en 25. Eerlijk is eerlijk, als ik dan een keer alleen maar braaf langere stukken op 80km/u wegen rijd, dan zakt het verbruik enorm. Maar dat is saai :+
Ik gisteren retour Rotterdam in de middag, flink druk op de snelweg. Heen 16,8, terug 16,3. Ik ben daar niet ontevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbeest
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 22:45
De afgelopen drie maanden heb ik gemerkt dat mijn EX30 zich soms spontaan ontgrendelt. Dit is nu in totaal drie of vier keer gebeurd. De laatste keer stond de auto zeker 30 meter van de sleutel in huis, dus ben ik zonder sleutel de straat op gegaan om te controleren. Tot mijn schrik was de auto inderdaad ontgrendeld, wat betekent dat het geen bug in de app was.

Ik ontvang wel direct een melding in de app wanneer de auto ontgrendeld wordt. Dit probleem doet zich niet alleen bij mij in de straat voor, maar ik heb het ook op andere locaties meegemaakt.

Heeft iemand anders deze situatie ook al eens ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Wat zijn jullie ervaringen met de planning van laadstops door Maps?
Onlangs heb ik een trip naar Oostenrijk gemaakt en het viel mij op dat Google vaak voorstelt om bijna vol te laden (bijv tot 97%) aan de snellader. Dit is qua wachttijd niet ideaal omdat de laadcurve afvlakt.
Ik heb gezocht, maar zover ik kan zien kun je in maps geen voorkeuren (bijv laden tot max 80%) meegeven in de planning, of kijk ik ergens overheen?

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humme
ruudbeest schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:18:
De afgelopen drie maanden heb ik gemerkt dat mijn EX30 zich soms spontaan ontgrendelt. Dit is nu in totaal drie of vier keer gebeurd. De laatste keer stond de auto zeker 30 meter van de sleutel in huis, dus ben ik zonder sleutel de straat op gegaan om te controleren. Tot mijn schrik was de auto inderdaad ontgrendeld, wat betekent dat het geen bug in de app was.

Ik ontvang wel direct een melding in de app wanneer de auto ontgrendeld wordt. Dit probleem doet zich niet alleen bij mij in de straat voor, maar ik heb het ook op andere locaties meegemaakt.

Wel als er een deur niet goed dicht zit. Dan blijft de auto gewoon open

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:39
Brumax schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:28:
Wat zijn jullie ervaringen met de planning van laadstops door Maps?
Onlangs heb ik een trip naar Oostenrijk gemaakt en het viel mij op dat Google vaak voorstelt om bijna vol te laden (bijv tot 97%) aan de snellader. Dit is qua wachttijd niet ideaal omdat de laadcurve afvlakt.
Zeker in Oostenrijk zelf is dat geen aanrader: veel snelladers betaal je daar per minuut ipv per kWh. Beter aankomen met 15% en vertrekken met hooguit 50% dus O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbeest
humme schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:39:
[...]

Wel als er een deur niet goed dicht zit. Dan blijft de auto gewoon open
Dat is niet aan de orde hierbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remmy H
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-09 00:50
ruudbeest schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:18:

Hier idem. De laatste tijd krijgen wij ook een melding in de app dat de auto spontaan ontgrendeld is.

Heel raar.

Volvo EX30 SMER ULTRA - Vapor Grey + climate pack // Elroq 85 BE plus pakket - Timiano green - Winter pack - 20” Neptune - Lodge interior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Remmy H schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:25:
[...]

Hier idem. De laatste tijd krijgen wij ook een melding in de app dat de auto spontaan ontgrendeld is.

Heel raar.
Ik krijg die melding überhaupt nooit. Hoe zet je dat aan?

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 13-03-2025 07:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:29
Remmy H schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:25:
[...]

Heel raar.
Heb ik ook al een paar keer gehad. De laatste paar weken niet meer gebeurd, maar daarvoor in een paar dagen tijd meerdere keren. De auto was ook gewoon echt unlocked. Via de app kun je de auto wel weer vergrendelen op afstand.

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
rens-br schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 21:29:
[...]

Ik krijg nooit die melding. Hoe zet je dat aan?
Ik ook niet ben benieuwd hoe ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudbeest
rens-br schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 21:29:
[...]

Ik krijg die melding überhaupt nooit. Hoe zet je dat aan?
Volgens mij is het geen specifieke optie om aan of uit te zetten.

Ik denk dat het een veiligheids feature is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sz1cDRLrwDvw6HvzVoa4R_Osiig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aTXORdoNNCuCN6540V0GCtsk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

ruudbeest schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 07:55:
[...]

Volgens mij is het geen specifieke optie om aan of uit te zetten.

Ik denk dat het een veiligheids feature is.

[Afbeelding]
Die heb ik allemaal aanstaan. Maar meldingen dat laden klaar is ontvang ik nooit. Heel soms ontvang ik een melding dat de auto op temperatuur is en afsluit herinneringen heb ik ook nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
rens-br schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 07:59:
[...]

Die heb ik allemaal aanstaan. Maar meldingen dat laden klaar is ontvang ik nooit. Heel soms ontvang ik een melding dat de auto op temperatuur is en afsluit herinneringen heb ik ook nog nooit gehad.
Meldingen dat de auto op temperatuur is krijg ik altijd
Meldingen dat opladen klaar is krijg ik ook niet via de app , maar dit heb ik geregeld via Home Assistant .
Van Home Assistant krijg ik ook een melding als 1 van de laadpalen bij mij op de hoek vrijkomt . Dit werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjanie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 11:51
ivarga schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 08:38:
[...]

Meldingen dat de auto op temperatuur is krijg ik altijd
Meldingen dat opladen klaar is krijg ik ook niet via de app , maar dit heb ik geregeld via Home Assistant .
Van Home Assistant krijg ik ook een melding als 1 van de laadpalen bij mij op de hoek vrijkomt . Dit werkt perfect
hoe heb je dat van die laadpaal gedaan als ik vragen mag? dat zou ik ook wel willen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
Schiet ook niet echt op. App is nu wel (in iOS) versie 1.8 geworden. Misschien moest daar op gewacht worden? Onder het belletje in de App rechtsboven in de Inbox is de tekst: "Access and drive your car with your phone. Set it up form the App." toegevoegd. B)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Woei, zojuist het kenteken van mijn nieuwe EX30 ontvangen. Als het goed is wordtie dinsdag geleverd.

Wat voor een?

SMER Plus, cloud blue, blauw interieur, stoel- en stuurverwarming, elektrisch verstelbare voorstoelen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Mx. Alba schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:30:
Woei, zojuist het kenteken van mijn nieuwe EX30 ontvangen. Als het goed is wordtie dinsdag geleverd.

Wat voor een?

SMER Plus, cloud blue, blauw interieur, stoel- en stuurverwarming, elektrisch verstelbare voorstoelen.
MY24, 25 of 26?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

MY25 vzviw, wordt nu nieuw geleverd. Wordt de MY26 al geleverd dan? :o

[ Voor 18% gewijzigd door Mx. Alba op 13-03-2025 14:32 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivarga
erikjanie schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:50:
[...]

hoe heb je dat van die laadpaal gedaan als ik vragen mag? dat zou ik ook wel willen maken :)
Er is een plugin voor shell recharge voor HA , op de site van Shell recharge kan je de serienummers vinden van de paal die je nodig hebt en deze vul in in de plugin . Daarna kan je er een push notificatie aanhangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
iHansz schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:55:
[...]

Schiet ook niet echt op. App is nu wel (in iOS) versie 1.8 geworden. Misschien moest daar op gewacht worden? Onder het belletje in de App rechtsboven in de Inbox is de tekst: "Access and drive your car with your phone. Set it up form the App." toegevoegd. B)
Bij mij staat er niets onder het belletje over Set-up. (Iphone 16, app. 1.8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:38
puccini schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:11:
[...]

Bij mij staat er niets onder het belletje over Set-up. (Iphone 16, app. 1.8)
Volgens mij is het ook niet iets nieuws sinds de laatste update. Ik had deze melding in januari al.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Yv-uNKu5fbUNJ01KkWlawWeclA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VhgAxOakQr3amkSqQEbKbMpi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
XfadeR schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:18:
[...]

Volgens mij is het ook niet iets nieuws sinds de laatste update. Ik had deze melding in januari al.

[Afbeelding]
Neen bij mij staat er helemaal niets met de betrekking tot de key, net even gekeken. Wel dat 1.5 is geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
XfadeR schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:18:
[...]

[Afbeelding]
Oh ok. Staat wel onder januari, maar weet zeker dat die bewuste Engelse tekst er vorige week (bij mij althans) nog niet stond. We wachten geduldig af... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:38
puccini schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:21:
[...]

Neen bij mij staat er helemaal niets met de betrekking tot de key, net even gekeken. Wel dat 1.5 is geïnstalleerd.
Heb je misschien een Core model die de optie niet krijgt als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
XfadeR schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:23:
[...]

Heb je misschien een Core model die de optie niet krijgt als ik het goed begrijp?
Neen een Plus ER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmy H
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-09 00:50
NetRipper schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 22:00:
[...]

Heb ik ook al een paar keer gehad. De laatste paar weken niet meer gebeurd, maar daarvoor in een paar dagen tijd meerdere keren. De auto was ook gewoon echt unlocked. Via de app kun je de auto wel weer vergrendelen op afstand.
Klopt ja, via de app kun je de auto wel weer vergrendelen.

Maar hoe ik die melding krijg weet ik niet.
Dat laat ie via de app weten.
Wij hebben een iPhone en dan kun je per app meldingen laten geven op het beginscherm.

Volvo EX30 SMER ULTRA - Vapor Grey + climate pack // Elroq 85 BE plus pakket - Timiano green - Winter pack - 20” Neptune - Lodge interior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 21:05
rens-br schreef op maandag 10 maart 2025 @ 23:32:
[...]

Wind mee en berg af? Ik haal met moeite 19,nogwat kwh/100km Maar moet ook wel toegeven, ik heb een vrij zware voet. Verbruik meestal zit ook eerder rond de 22 tot 25 kwh/100 km.
Van Den Helder naar Alkmaar rijd je super vlak, overigens ik had 3 beaufort wind mee, maar niet achter een vrachtwagen gereden. Vandaag 14.00kWh/100 km, ook iets wind mee en ook in de middag met zon.

S,ochtends met 1 graad vorst, later 3 graden en 18 minuten voorverwarmen 17,5 kWh/100km en licht tegen wind. Allebei 38 km afstand.

[ Voor 11% gewijzigd door tedkroon op 13-03-2025 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJS93
  • Laatst online: 12:52
tedkroon schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:56:
[...]

Van Den Helder naar Alkmaar rijd je super vlak, overigens ik had 3 beaufort wind mee, maar niet achter een vrachtwagen gereden. Vandaag 14.00kWh/100 km, ook iets wind mee en ook in de middag met zon.

S,ochtends met 1 graad vorst, later 3 graden en 18 minuten voorverwarmen 17,5 kWh/100km en licht tegen wind. Allebei 38 km afstand.
Dat zijn de betere verbruikcijfers! Ik doe elke dag 150 km rijden, waarbij alles bijna snelweg is. Met 107 km/u op ACC lukt het maar net om op de 20 kWh/100 km te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJS93
.

[ Voor 98% gewijzigd door GJS93 op 14-03-2025 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
GJS93 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 07:39:
[...]

Dat zijn de betere verbruikcijfers! Ik doe elke dag 150 km rijden, waarbij alles bijna snelweg is. Met 107 km/u op ACC lukt het maar net om op de 20 kWh/100 km te rijden.
ACC hoeft geen betere verbruikscijfers te geven. Ervaring met vorige EV was juist dat ie dan meer verbruikte. Denk dat een mens beter kan anticiperen op ‘t verkeer. ACC gebruik ik daarom, in de EX30, maar zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morwen
iHansz schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:28:
[...]

ACC hoeft geen betere verbruikscijfers te geven. Ervaring met vorige EV was juist dat ie dan meer verbruikte. Denk dat een mens beter kan anticiperen op ‘t verkeer. ACC gebruik ik daarom, in de EX30, maar zelden.
Ik ga daar ook maar eens mee experimenteren, Ik had eerst een ander experiment met de 'lange' volgafstand ingesteld. Ik had gehoopt dat hij bij de langere afstand iets rustiger op de rem trapt, zodat je wat sneller zelf kunt reageren. Want op de snelweg is dat toch jammer. Maar dat experiment is niet geslaagd, hij remt voor mijn gevoel gewoon net zo hard en soms echt gewoon grillig.

Ik vermoed daarom ook dat zelf rijden en dan evtl met de snelheidsbegrenzer erbij, best wel eens zuiniger zou kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GJS93
iHansz schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:28:
[...]

Dat geloof ik graag, in de spits heb ik hem bijna niet aan (is niet te doen qua volgafstand). Als het rustig is wel, maar dan zou je niet veel verschil moeten hebben tussen het wel en niet gebruiken van ACC, immers je hoeft ook zelf minder te anticiperen als er bijna geen verkeer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJS93
.

[ Voor 98% gewijzigd door GJS93 op 14-03-2025 10:11 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hennn
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-09 15:31
1.5.2 is nu beschikbaar:

EX30 - Software 1.5.2 vrijgegeven in VIDA
13/03/2025

EX30 - Software 1.5.2 is vrijgegeven voor download via VIDA.

(Op dit ogenblik is er nog geen duidelijkheid of deze software beschikbaar zal zijn via OTA.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hennn schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:26:
1.5.2 is nu beschikbaar:

13/03/2025

(Op dit ogenblik is er nog geen duidelijkheid of deze software beschikbaar zal zijn via OTA.)
Ik kan dus aannemen dat mijn nieuwe EX30 die nu bij de dealer staat en die dinsdag aan mij geleverd wordt die nieuwe versie al zal hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
Wat of wie is VIDA ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dat is het systeem dat dealers gebruiken om onderdeleninformatie op te zoeken en waar ze dus kennelijk ook nieuwe softwareversies kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Mx. Alba schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:47:
[...]

Ik kan dus aannemen dat mijn nieuwe EX30 die nu bij de dealer staat en die dinsdag aan mij geleverd wordt die nieuwe versie al zal hebben? :)
Aannames zijn gevaarlijk zeggen ze wel eens op mijn werk, je zal het dinsdag pas weten. Als ze bij wijze van vandaag of gisteren de updates al gedraaid hebben, zullen ze dat maandag niet nogmaals doen.

Wordt jou EX30 overigens niet ontzettend snel geleverd, meen dat ik paar dagen geleden voorbij zag komen dat je er eentje besteld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hmmm... In voorbereiding op de levering van mijn EX30 wilde ik alvast een Volvo ID aanmaken maar telkens wanneer ik alles heb ingevuld en op "Maak uw Volvo ID aan" klik krijg ik de error "De verbinding lijkt te zijn verbroken. Probeer opnieuw a.u.b." - zowel geprobeerd op mijn laptop als op mijn telefoon...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GJS93
Zag vanochtend met de nieuwste iOS update dat voorverwarmen nu 30 minuten is i.p.v. 15 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

rens-br schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:54:
[...]

Aannames zijn gevaarlijk zeggen ze wel eens op mijn werk, je zal het dinsdag pas weten. Als ze bij wijze van vandaag of gisteren de updates al gedraaid hebben, zullen ze dat maandag niet nogmaals doen.

Wordt jou EX30 overigens niet ontzettend snel geleverd, meen dat ik paar dagen geleden voorbij zag komen dat je er eentje besteld had.
Nee joh ik heb 'm een half jaar geleden al besteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mx. Alba schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:55:
Hmmm... In voorbereiding op de levering van mijn EX30 wilde ik alvast een Volvo ID aanmaken maar telkens wanneer ik alles heb ingevuld en op "Maak uw Volvo ID aan" klik krijg ik de error "De verbinding lijkt te zijn verbroken. Probeer opnieuw a.u.b." - zowel geprobeerd op mijn laptop als op mijn telefoon...
Nou, dat is ook opgelost... Ik liet KeePass automagisch een wachtwoord genereren, en daar zaten kennelijk speciale tekens in waar de Volvo login site zich in verslikte. Met een extra lang wachtwoord zonder speciale tekens lukte het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikjanie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 11:51
ivarga schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:37:
[...]

Er is een plugin voor shell recharge voor HA , op de site van Shell recharge kan je de serienummers vinden van de paal die je nodig hebt en deze vul in in de plugin . Daarna kan je er een push notificatie aanhangen
yes het is gelukt thanks, heb nu op mn home screen van de EX30 (carplay Home assistant scherm) staan of mijn favoriete laadpalen vrij zijn.

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
Hennn schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:26:
1.5.2 is nu beschikbaar:

13/03/2025

Klopt, stond ook op Reddit. Op weer een ander forum, wordt zijn/haar auto nu geüpdatet met 1.5.2. Vlgs de Deense Reddit bron, zou 't (wel) vlgde week al beschikbaar komen via OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
En als er iemand Chinees kan lezen, onderaan die pagina een paar foto's met tekst, want daar is Digital Key al live. https://www.ex30forums.co...5e5bfe07ea63626e&start=30

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarthGoofy
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:58
Ik heb toevallig om 14u00 een afspraak voor het gekraak in mijn deurstijl. Ik informeer of ineens of ze kunnen updaten naar1.5.2. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patjem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-07 20:36
1.5.2 is uit bij de dealer. Ik heb net net gekregen. Dgital Key/Digitale Sleutel aanmaken lukt niet. Heb nieuwste iOS app (1.8) ook erop gezet vanmorgen. Het proces blijft hangen op het Wallet proces op mijn iPhone "Adding Key", "connecting"Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_WyQHR1-VBFZCqMrRSquTtqZ_4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pzYj38DY3Ee9WcXJQSlgOezA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
patjem schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:33:
1.5.2 is uit bij de dealer. Ik heb net net gekregen. Dgital Key/Digitale Sleutel aanmaken lukt niet. Heb nieuwste iOS app (1.8) ook erop gezet vanmorgen. Het proces blijft hangen op het Wallet proces op mijn iPhone "Adding Key", "connecting"[Afbeelding]
Gaaf. Ik zou gewoon nog even wachten tot 1.5.2 ook beschikbaar komt via OTA. Misschien moeten ze nog wat bij Apple en/of Volvo aanzetten. Ik zeg ook maar wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik vraag me toch wel af waarom dit bij Volvo zo veel moeizamer gaat dan bijvoorbeeld bij Tesla, waar het al jaren standaard is om je telefoon als autosleutel te gebruiken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Mx. Alba schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:44:
Ik vraag me toch wel af waarom dit bij Volvo zo veel moeizamer gaat dan bijvoorbeeld bij Tesla, waar het al jaren standaard is om je telefoon als autosleutel te gebruiken?
Omdat Tesla is begonnen als software bedrijf (bij wijze van) en daarna auto's is gaan bouwen, en Volvo dat andersom heeft gedaan.

Je ziet dit niet alleen bij Volvo, maar herinner je het gedoe rondom de ID.3 nog? Het blijkt gewoon niet zo eenvoudig te zijn om fatsoenlijke EV software te maken als je een 'traditionele' automaker bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meloenen
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Sinds de update (van de app) vanmorgen lijkt de Volvo niet meer te laden.
Op de laadpaal 9openbare) kan ik zien dat het lampje blauw brand wanneer ik wegloop, als ik later het percentage bekijk, staat er dat de auto niet aan het laden is.

Bij een andere laadpaal hetzelfde probleem, en dit heb ik nog niet eerder gehad. Heeft iemand anders hier ook last van?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AWfNmDkQiEKC-qecHNkjoyGARmA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aOvN1RNlRvvwnsqYw0QVlkqN.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Meloenen op 14-03-2025 13:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GJS93
rens-br schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:58:
[...]

Omdat Tesla is begonnen als software bedrijf (bij wijze van) en daarna auto's is gaan bouwen, en Volvo dat andersom heeft gedaan.

Je ziet dit niet alleen bij Volvo, maar herinner je het gedoe rondom de ID.3 nog? Het blijkt gewoon niet zo eenvoudig te zijn om fatsoenlijke EV software te maken als je een 'traditionele' automaker bent.
Inderdaad, ik heb een tijdje een ID3 gehad, wat een drama. Ik vergelijk de software van de EX30 met die ID3, ik vind echt de software van de EX30 zoveel prettiger en beter dan die van de ID3. Hoe vaak dat systeem wel niet vastliep, niks meer zag etc. Niet dat het van de EX30 niet beter kan en moet, maar het kan allemaal veel slechter is mijn ervaring. Btw: volgens mij echte softwarebedrijven zoals Microsoft hebben ook vaak genoeg matige software gebracht. Denk maar eens terug aan Windows Vista... Dus het is niet gek dat een traditionele autobouwer deze transitie lastig vindt naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Meloenen schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:15:
Op de laadpaal 9openbare) kan ik zien dat het lampje blauw brand wanneer ik wegloop, als ik later het percentage bekijk, staat er dat de auto niet aan het laden is.

Bij een andere laadpaal hetzelfde probleem, en dit heb ik nog niet eerder gehad. Heeft iemand anders hier ook last van?

[Afbeelding]
Ik had dit afgelopen maandag ook, de paal (Alfen) gaf toen echter aan 'wachten op vermogen'. Ik was dus in de veronderstelling dat het iets te maken had met de paal en niet met de auto. De auto laadde daarna thuis ook gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Nu online
Meloenen schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:15:

[Afbeelding]
Ik kan me niet voorstellen dat de telefoon app enige invloed heeft op het vermogen van de auto om te laden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
Mx. Alba schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:44:
Tesla is begonnen met hele dure auto's en flinke budgetten. En in een tijd dat er nog meer aan aanloopproblemen door de klanten gepikt werd dan nu. Want nu zijn er zat auto's waar het al super werkt. Dus waarom bij mijn auto dit dan niet even fixen.......

Hoe goedkoper de auto moet worden, des te meer problemen je hebt gedurende ontwikkeling, want iedere cent telt daar. Zelfs bij aanschafprijzen van enkele tienduizenden euro's.

Je moet het zo zien: een automaker kan allemaal goed op elkaar afgestemde componenten inkopen, waarbij ze hun ziel aan een hardware/software ontwikkelaar verkopen en de hoofdprijs betalen.

Dat doen ze dus zeker niet bij de goedkoopste auto's in hun programma, want dan wordt de winstgevendheid zorgelijk, of wordt de goedkoopste variant van een auto wel erg duur en dus onverkoopbaar.

Dus wat doen zij in de praktijk: ze stellen zelf een op kosten gebaseerd pakket samen van op zich niet bij elkaar passende componenten die gezamenlijk de job zouden moeten kunnen klaren. Dat de componenten niet passen bekekent dat ze wel onderling verbonden kunnen worden, maar niet met elkaar prakten, niet elkaars taal spreken, of tegengesteld reageren of anders reageren op een commando dan verwacht.

Al de fouten die daarbij ontstaan, moeten door aanpassingen of aanvullingen in de software die bemiddeld tussen de onderdelen worden aangepast. En soms weigeren onderdelen dan nog samen te werken, waarna het onderdeel zelf van nieuwe software moet worden voorzien (of in het ergste geval moet worden vervangen).

Die kluwe van al of niet met elkaar pratende componenten is jouw auto. Kleine problemen kunnen tot grotere uitvallen leiden. Zo kan een onderdeel bijvoorbeeld een storm veroorzaken op de lijn, waardoor alle communicatie stopt. Als alle componenten als reactie daarop gaan seinen om alsnog een reactie te ontvangen, dan is de ellende compleet.

Dus zoek maar eens uit waar een probleem zit als toevallig een deur openen met een smartphone niet in alle gevallen werkt tijdens het testen........

Heb je alle software tig keer aangepast, blijkt je antenne component net te zwak voor de plek waar je deze in de auto's hebt gemonteerd......weer een jaar verder.......

[ Voor 17% gewijzigd door ucsdcom op 14-03-2025 15:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iHansz
v1.5.2 is weer zichtbaar op de update pagina. Nu hopen dat ‘t weer niet verdwijnt… 🤭 Net de Cross Country mogen bewonderen. Als ik in Noorwegen, Zweden of op ‘t platteland in Wales zou wonen, dan wilde ik er wel eentje. Sand Dune is een aardige kleur, maar Moss Yellow is natuurlijk veel mooier. 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ofheroes
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 12-09 13:48

ofheroes

EX30 SMER Ultra,Onyx Black

Ik ben benieuwd of ze jouw krakende deurstijl op kunnen lossen en hoe ze dit dan gedaan hebben. Ik heb hetzelfde euvel namelijk. Alvast dank voor jouw feedback.
DarthGoofy schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:30:
Ik heb toevallig om 14u00 een afspraak voor het gekraak in mijn deurstijl. Ik informeer of ineens of ze kunnen updaten naar1.5.2. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 18:08
Het kan nl. liggen aan het rubber. Van een ander forum (vrij vertaald):
Ik had een beetje gerammel ergens in de deuren als de ondergrond oneffen is en de carrosserie rolt (zoals over de verkeersdrempel gaan). eerst dacht ik dat het ramen waren, maar dat bleek niet zo te zijn.

Wat ik heb gedaan is Liqui Moly Gummi-pflege (rubberverzorging) gebruiken op de rubberen bekleding die zich helemaal aan de bovenkant van de deuren bevindt, waar ze in contact komen met het metalen frame van het dak. Ik denk dat het contact tussen hard rubber en metaal het geluid produceerde. Na een royale hoeveelheid rubberverzorging zijn de meeste rammelaars nu verdwenen. Veel beter dan voorheen, kan aanbevelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick-99
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-09 20:32
Patrick-99 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:40:
[...]

Deze aanpassing is vanuit de fabrikant geweest en er wordt door de dealer een foto als bewijs van de specificatiefout aan de RDW doorgestuurd.
Dit zou mij dan een aangepast kentekenbewijs moeten opleveren in de post.
Vandaag is het trekgewicht aangepast in de RDW systemen. Heeft wel even geduurd. Zal wel druk geweest zijn.

https://ovi.rdw.nl/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tC4ywUxUEAq5eYfeHZ4FHzwCG1Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y8mb23slQzAYXOngTGTBfASk.jpg?f=fotoalbum_large

EX30 - SMER - Ultra sinds 15-03-2024 / EV-Box BusinessLine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De update is weer terug en er is al iemand die de key werkend heeft (Reddit / ex30forums.com), hij geeft aan dat het niet goed ging met de fob maar wel met de kaart.

https://www.volvocars.com...0/software-release-notes/

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthGoofy
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:58
Net de update 1.5.2 laten installeren. Digital key werkt met iPhone 15. Ook kunnen installeren op mijn oude Apple Watch 5, maar openen/sluiten gaat dan niet automatisch. Morgen installeren op een Apple Watch 10. Wat ook opviel, is dat onder de snelheidsborden bij in-/uitrijden van een bebouwde kom, nu een wit bord met het woord ‘Town’ verschijnt, al dan niet rood doorstreept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
DarthGoofy schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:35:
Net de update 1.5.2 laten installeren. Digital key werkt met iPhone 15. Ook kunnen installeren op mijn oude Apple Watch 5, maar openen/sluiten gaat dan niet automatisch. Morgen installeren op een Apple Watch 10. Wat ook opviel, is dat onder de snelheidsborden bij in-/uitrijden van een bebouwde kom, nu een wit bord met het woord ‘Town’ verschijnt, al dan niet rood doorstreept.
Nice. Vraagje, kan je de key per profiel instellen? Dus eigenaar met eigen profiel en eigen iPhone en de andere gebruiker met ook eigen profiel en eigen iPhone. Allebei gebruiken we onze eigen key cards. Dat kan ik namelijk nergens terug vinden. Wel dat eigenaar digitale key kan delen met anderen, maar dan deel je je eigen profiel (en instellingen van bv de stoelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
iHansz schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:55:
[...]

Nice. Vraagje, kan je de key per profiel instellen? Dus eigenaar met eigen profiel en eigen iPhone en de andere gebruiker met ook eigen profiel en eigen iPhone. Allebei gebruiken we onze eigen key cards. Dat kan ik namelijk nergens terug vinden. Wel dat eigenaar digitale key kan delen met anderen, maar dan deel je je eigen profiel (en instellingen van bv de stoelen).
Wat ik heb kunnen achterhalen is, dat alleen de eigenaar een digitale sleutel kan aanmaken (en waarschijnlijk dus op zijn profiel), die het wel met anderen kan delen. Dus als jij als niet eigenaar de key gebruikt, dan is alles ingesteld (bv stoelen*) op de eigenaar. Dat vind ik dus stom. 🤔

*Als je die niet hebt, valt ‘t wel mee natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:24

Hans1956

Pixel 8 Pro

De update is er en zal binnenkort wel OTA komen. Maar wat is de inhoud weer mager als ik zo de release notes lees. Was daar drie maanden voor nodig Volvo? Of zit er maar één sw engineer die ook configuratie en testen van de release moet uitvoeren?

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
Hans1956 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 21:18:
De update is er en zal binnenkort wel OTA komen. Maar wat is de inhoud weer mager als ik zo de release notes lees. Was daar drie maanden voor nodig Volvo? Of zit er maar één sw engineer die ook configuratie en testen van de release moet uitvoeren?
Quality over quantity , maar ook dat valt nog te bezien 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 18:08
Het kan best zijn dat er andere verbeteringen zijn doorgevoerd, die ze niet vermelden.
Soms vermelden ze het door het op één hoop te gooien en dan staat er iets vaags als "Er zijn bugs opgelost die geen impact op de prestaties of andere gecertificeerde eigenschappen hebben".

[ Voor 18% gewijzigd door EdwinW op 14-03-2025 21:24 ]

Pagina: 1 ... 81 ... 95 Laatste