Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 80 ... 100 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmmkoper
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:11
Sinds een paar weken, werken de Spotify en andere muziek apps niet meer bij mij. Ze starten niet meer op. Volvo garage kon ook niet helpen. Ze begonnen eerst wel dat ze er niets aan kunnen doen als apps van derden niet werken (grapjassen). Ze hebben de melding nu doorgezet naar het hoofdkantoor. Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:13
Rmmkoper schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:42:
Sinds een paar weken, werken de Spotify en andere muziek apps niet meer bij mij. Ze starten niet meer op. Volvo garage kon ook niet helpen. Ze begonnen eerst wel dat ze er niets aan kunnen doen als apps van derden niet werken (grapjassen). Ze hebben de melding nu doorgezet naar het hoofdkantoor. Iemand anders hier ook last van?
En als je Carplay ontkoppeld? Heb je er dan ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdogNL
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-08 15:26
Rmmkoper schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:42:
Ik kan de app niet meer openen tijdens het rijden. Super vreemd. Moet nu op mn telefoon spotify via bluetooth afspelen, niet echt veiliger dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:00
BdogNL schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:33:
[...]

Ik kan de app niet meer openen tijdens het rijden. Super vreemd. Moet nu op mn telefoon spotify via bluetooth afspelen, niet echt veiliger dus..
Je kunt het dan toch bedienen via Bluetooth app. Zo doe ik het met Apple Music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
BdogNL schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:33:
[...]

Had ik ook. Even opnieuw installeren hielp bij mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vanderosa
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 21:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdogNL
  • Laatst online: 02-08 15:26
Zapato schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 18:16:
[...]

Je kunt het dan toch bedienen via Bluetooth app. Zo doe ik het met Apple Music.
Dat zou kunnen maar klinkt niet echt veilig om steeds met je telefoon te rommelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapdik
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 13:52
Geen verbinding met de auto mogelijk. En de navigatie denkt dat je 100 meter meer naar het oosten rijdt. Iedere afrit en parallel weg krijg je verkeerde aanwijzingen. Ik ben maar overgestapt op mijn mobiele telefoon.

Ben ik de enige met problemen?

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@jaapdik welke verbinding? Maar de GPS werkt hier erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapdik
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 13:52
rens-br schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:34:
@jaapdik welke verbinding? Maar de GPS werkt hier erg goed.
De app. Waardoor ik de auto niet kon uitlezen (lading enzo) . In de auto was er geen verbinding met Google profiel waardoor hij niet ijs wat thuis was. Erg lastig. Nu alles van nul af geïnstalleerd en het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmnop
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 28-10 17:16
Hoi allemaal,

Vorige week EX30 Twin ultra MY2026 besteld. Dealer geeft aan dat levering pas september zal zijn. Ik vind het raar aangezien hij in belgie zal geproduceerd worden vanaf april en dus de transportduur sterk zou moeten verminderen? Is er nog iemand die 7 maand moet wachten op MY2026?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:24
Het kan goed zijn, dat die extra capaciteit deels voor o.a. de VS gebruikt gaat worden. De introductie daarvan was nl. uitgesteld.
https://multi.engineering...t-in-recordtijd-naar-gent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Lmnop schreef op zondag 23 februari 2025 @ 10:20:
Hoi allemaal,

Vorige week EX30 Twin ultra MY2026 besteld. Dealer geeft aan dat levering pas september zal zijn. Ik vind het raar aangezien hij in belgie zal geproduceerd worden vanaf april en dus de transportduur sterk zou moeten verminderen? Is er nog iemand die 7 maand moet wachten op MY2026?
Transport was volgens mij iets van 6 weken. De rest van de wachttijd bij mij was vooral dat de productie de vraag niet bij kon benen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10:54
Lmnop schreef op zondag 23 februari 2025 @ 10:20:
Hoi allemaal,

Ik bestelde de EX30 plus ER vorig jaar eind maart en kreeg de auto geleverd op 15 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-10 17:57
Yep, Google is weer van het padje af 🤨. Gisteren nog goed, vandaag helemaal hopeloos. Geen software updates.

Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmnop
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 28-10 17:16
Afwachten dan maar 😅 Het voordeel, hoe langer het duurt hoe meer foutjes/kinderziektes er uitgehaald zullen zijn 😝

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WardGeerts
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 24-10 21:17
Zo sinds vandaag een nieuw panoramadak erop liggen. Misschien dat het aan mij ligt maar auto is opmerkelijk stiller. zouden ze iets aan het glas veranderd hebben sinds de MY24?

Alleszins netjes en zonder kosten kunnen vervangen. Zaterdag vertrekken we naar de bergen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanderosa
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 21:44
In artikel van Bright.nl :
De Polestar 3 heeft een nieuwe truc geleerd. Dankzij een over-the-air (OTA) software-update kun je voortaan je iPhone of Apple Watch gebruiken als digitale autosleutel. Geen gehannes meer met fysieke sleutels: als je je telefoon op zak hebt, ontgrendelt de auto zichzelf. En ja, starten kan ook gewoon zonder iets uit je broekzak te vissen.
Zal de EX30 nu ook aan de beurt zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmmkoper
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:11
XfadeR schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:44:
[...]

En als je Carplay ontkoppeld? Heb je er dan ook last van?
Ik gebruik CarPlay niet ….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rdevos
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 22:29
kmat schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:40:
[...]

Afgelopen weekend kortstondig de 110 kW aangetikt bij Fastned. Het was vrij druk (2/3) met ev's. Uiteindelijk 39 kWh in 35 minuten geladen van 25% naar 85% (begin was langzaam met 38kW) . Bij Tesla 34 kW in 17 minuten. Het is allemaal erg afhankelijk van de SOC, buitentemperatuur en de batterijtemperatuur, meerdere ev's op hetzelfde station, ook wel van de leverancier. Fastned is voor mijn gevoel trager dan Tesla. Bij Tesla gaat ie sneller en langer naar maximaal laden dan bij Fastned. Maar je zal toch ergens een keer boven de 100 kW moeten aantikken en de max van 153 kW (bij Tesla niet altijd maar wel regelmatig gehaald) moeten halen met de ex30. Als dat nog nooit is gebeurd in verschillende omstandigheden dan is er iets niet goed volgens mij. Dat iets zou het conditioneren (tijdens rijden of ter plekke van het laadstation) van de batterij kunnen zijn zodat ie naar 153 kW kan.
Ik heb vorige week voor het eerst bij Fastned opgeladen. Sowieso de eerste keer dat ik heb snel geladen. Viel mij ook erg tegen, ik heb wel kort gepreconditioneerd, dus dat het begin sloom was snap ik, maar over de hele laadsessie viel het me wel tegen. Ik was de enige aan het station.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L7Yuwu0oTSIHIchY4x0DMw0mjUw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ef6hNiNWTxUOv1Z5K4rJiu2y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Rdevos schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:27:
Ik heb vorige week voor het eerst bij Fastned opgeladen. Sowieso de eerste keer dat ik heb snel geladen. Viel mij ook erg tegen, ik heb wel kort gepreconditioneerd, dus dat het begin sloom was snap ik, maar over de hele laadsessie viel het me wel tegen. Ik was de enige aan het station.[Afbeelding]
Ik zou me met jouw screenshot eerder zorgen maken om de tekst rechtsonder dan om de gemiddelde laadsnelheid. Of is krijg je die tekst ook onder normalere omstandigheden (zoals via de auto/app de laadsessie beëindigen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isola
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 14:13
ajouwens schreef op zondag 23 februari 2025 @ 17:04:
Yep, Google is weer van het padje af 🤨. Gisteren nog goed, vandaag helemaal hopeloos. Geen software updates.
Had ik pas ook, dat eerste 10 minuten navigatie niet wist waar we ons bevonden en vond dat we steeds moesten afslaan of omkeren. Ik dacht even dat Trump het GPS-systeem op hold had gezet. Uiteindelijk op de snelweg alles weer in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardGeerts
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 24-10 21:17
Isola schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:12:
[...]

Had ik pas ook, dat eerste 10 minuten navigatie niet wist waar we ons bevonden en vond dat we steeds moesten afslaan of omkeren. Ik dacht even dat Trump het GPS-systeem op hold had gezet. Uiteindelijk op de snelweg alles weer in orde.
Ik heb hier ook vaak last van maar dacht altijd dat dit kwam omdat mijn auto in de garage staat en daar geen verbinding heeft met internet of gps. Is dat bij jullie ook het geval dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

WardGeerts schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:44:
Ik heb hier ook vaak last van maar dacht altijd dat dit kwam omdat mijn auto in de garage staat en daar geen verbinding heeft met internet of gps. Is dat bij jullie ook het geval dan?
Ik parkeer ook in een ondergrondse garage waar ie niet op internet kan, maar gps werkt vziw wel altijd goed bij wegrijden.

Qua internet zelf heb ik twee smaken:
- alles werkt vrij snel weer bij naar buiten rijden (met als navigatie al was gestart een 'je bent weer online, je rijdt op de beste route'-achtige opmerking)
- of ik heb de rest van de rit geen internet (ongeacht hoe lang de rit is), maar navigatie met iets van de lokale versie van de kaart gaat wel goed dan

Ik had in het verleden met telefoonnavigatie in Google Maps wel vaak dat ie ineens tot de ontdekking kwam dat ik op weg X zou zijn (waar ik dan al een paar minuten op reed) en dan aanwijzingen gaf als 'ga naar het oosten' of 'blijf Y km doorrijden'. Wat dan vooral vaak gebeurde met langzaam rijden of in files.

Dat heb ik soms ook met de auto. Maar ook dat lijkt verder wel met redelijk correcte positie te zijn.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21:57
Meerdere bronnen op Reddit: update v1.5.2 (met Digital Key) aankondiging in week 10 en beschikbaar bij dealer en vanaf week 12 via OTA (NL hoort steeds niet bij de eersten).

Resultaten in het verleden, bieden geen garantie voor de toekomst

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CountBor
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 24-10 22:00
Vandaag voor de 2e keer (in de 3 maanden dat ik de auto rij) het probleem gehad dat zowel BLIS (op de spiegels) als de detectie van auto's die achter / schuin achter je rijden (visualisatie op scherm) niet werken.
De volgende rit werkt het gewoon weer.

Niet dat ik blind op deze systemen vertrouw maar toch iets om mee op te passen. Hebben meer mensen dit aan de hand gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-10 17:57
CountBor schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:25:
Vandaag voor de 2e keer (in de 3 maanden dat ik de auto rij) het probleem gehad dat zowel BLIS (op de spiegels) als de detectie van auto's die achter / schuin achter je rijden (visualisatie op scherm) niet werken.
De volgende rit werkt het gewoon weer.

Niet dat ik blind op deze systemen vertrouw maar toch iets om mee op te passen. Hebben meer mensen dit aan de hand gehad?
Heb het ook een paar keer gemerkt. Geen dode hoek waarschuwing lampje dat brandt, maar toch een auto schuin achter je. Heb het nog niet kunnen koppelen aan een bepaalde situatie/stand van de maan/mijn humeur.

Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdevos
  • Laatst online: 22:29
ACM schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 07:52:
[...]

Ik zou me met jouw screenshot eerder zorgen maken om de tekst rechtsonder dan om de gemiddelde laadsnelheid. Of is krijg je die tekst ook onder normalere omstandigheden (zoals via de auto/app de laadsessie beëindigen)?
Fotootje van het scherm van Fastned na het laden. De kabel was al losgekoppeld toen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XfadeR
iHansz schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:11:
Meerdere bronnen op Reddit: update v1.5.2 (met Digital Key) aankondiging in week 10 en beschikbaar bij dealer en vanaf week 12 via OTA (NL hoort steeds niet bij de eersten).

Resultaten in het verleden, bieden geen garantie voor de toekomst
Klopt, ik heb dit officieel van Volvo vernomen (en niet van een dealer).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:13
XfadeR schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:21:
[...]

Klopt, ik heb dit officieel van Volvo vernomen (en niet van een dealer).
We hebben tot nu toe veel dingen gehoord :P Nu nog waar maken! Ben benieuwd _/-\o_

• GJS93
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 23-10 03:32
Vandaag sprong het accupercentage naar 98%. In 4000 km is er 1% afgegaan… met dit tempo gaat het wel heel hard… Meer mensen die dit zien?

Net ook een ritje van 130 km op de snelweg gehad met 107 op de acc, gemiddeld verbruik 25 kwh/100km 😬

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:13
GJS93 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:38:
Vandaag sprong het accupercentage naar 98%. In 4000 km is er 1% afgegaan… met dit tempo gaat het wel heel hard… Meer mensen die dit zien?

Net ook een ritje van 130 km op de snelweg gehad met 107 op de acc, gemiddeld verbruik 25 kwh/100km 😬
Hier bijna 20k op de teller. 1 van de eerste ex30 bestuurders. 99.5% accu percentage hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GJS93
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 23-10 03:32
jaychunlai schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:01:
[...]

Hier bijna 20k op de teller. 1 van de eerste ex30 bestuurders. 99.5% accu percentage hier
Oké, die van mij staat nu bijna op 37k na 10 maanden. Vooral na de 30k is het hard gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
9,5k 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:49
Na 10k km...hier accu op 99,5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc1t
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:37
jaychunlai schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:01:
[...]

Waar kan ik dit Percentage vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6rqgqprQYR0NGF7iyS1wjRoJd2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gHo7uEccdF8F5fVyzelZ8AeW.jpg?f=fotoalbum_large

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EmielZ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:07
Hier bijna een jaar verder en 40.000 km op de teller. Heb nog 98% SoH over. En dan gebruik ik nog regelmatig een snellader. Valt me om eerlijk te zijn niet eens tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetha
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 25-10 17:53
28.500 km 98,5%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:24
Gisteren weer eens bij de dealer geweest. Voor de volgende issues een rapport op laten maken. Verder kon er niet direct iets worden gedaan, aangezien het allemaal met software updates moet worden opgelost.

Er zitten veel dingen bij die vooral het gebruiksgemak verbeteren en ik ben bekend met de workarounds, maar zolang ik vanuit de chatfunctie in de EX30 altijd maar naar de dealer wordt verwezen, heb ik braaf mijn taak volbracht. Nu maar hopen dat het iets oplevert. :)

- Radio staat standaard uit bij wegrijden
- Radio blijft aan nadat je de auto hebt geparkeerd en uitstapt
- Stuurverwarming standaard naar stand 3 en stoelverwarming ontbreekt bij deze functie.
- Pilot Assist werkt niet optimaal
- [App] Geen pushnotificatie indien laadsessie is afgerond
- Keyfob trekt batterij snel leeg c.q. werkt niet goed bij het ontgrendelen
- Bij remmen/OPD gaat DAB radio regelmatig uit
- Driver Alert te strak ingesteld, vooral in bochten
- Onterechte “houdt handen aan het stuur” melding
- Knop achterklep openen is verdwenen als snelkoppeling sinds 1.5

De servicemonteur zei dat het vervangen van het derde remlicht het issue met de radio niet altijd oplost. Zou goed kunnen in mijn ogen, want in versie 1.4.2 was dit ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoforlive
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 16:15
Heeft alles te maken met omstandigheden natuurlijk, maar waar zou je op uit kunnen komen na 4 jaar en zo'n 150.000 km? Moet je na 3 jaar alleen nog maar 100% laden om enigszins een aardige range over te houden?

[ Voor 15% gewijzigd door Volvoforlive op 01-03-2025 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
NokiaFan schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 07:26:
Gisteren weer eens bij de dealer geweest. Voor de volgende issues een rapport op laten maken. Verder kon er niet direct iets worden gedaan, aangezien het allemaal met software updates moet worden opgelost.

Er zitten veel dingen bij die vooral het gebruiksgemak verbeteren en ik ben bekend met de workarounds, maar zolang ik vanuit de chatfunctie in de EX30 altijd maar naar de dealer wordt verwezen, heb ik braaf mijn taak volbracht. Nu maar hopen dat het iets oplevert. :)

- Stuurverwarming standaard naar stand 3 en stoelverwarming ontbreekt bij deze functie.

De servicemonteur zei dat het vervangen van het derde remlicht het issue met de radio niet altijd oplost. Zou goed kunnen in mijn ogen, want in versie 1.4.2 was dit ook beter.
De meeste lijken me zoals bedoelt. Niet echt iets voor de dealer. En komt misschien wel nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:24
Zapato schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:32:
[...]

De meeste lijken me zoals bedoelt. Niet echt iets voor de dealer. En komt misschien wel nooit.
Qua communicatie vraagt Volvo alles via de dealer te laten verlopen. Dus ik zou niet weten waarom dit dan niet voor de dealer is. :)

De eerste drie issues werken in alle andere Volvo’s die ik heb gehad anders, maar kun je nog over dimdammen. Net als het laatste punt. De rest lijkt me eerder een bug.

[ Voor 5% gewijzigd door NokiaFan op 01-03-2025 10:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:27
Inmiddels heb ik ruim 20K kilometers gereden in mijn EX30 sinds juli vorig jaar. De auto rijdt heel fijn, maar ik irriteer me mateloos aan het feit dat ik constant meldingen krijg dat ik mijn handen aan het stuur moet houden. Toch elke keer weer 5 seconden radio/podcast/muziek die je mist. Ik héb mijn handen aan het stuur, maar als ik op een recht stuk rijd zal ik inderdaad niet altijd veel input geven aan het stuur. Tijdens ritten met veel bochten is dit minder aanwezig. Ik moet soms echt een slingertje aan het stuur geven om die melding dan weer weg te krijgen, of alleen de ACC gebruiken.

Zijn er anderen die dit herkennen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
JSD00 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 10:40:
Inmiddels heb ik ruim 20K kilometers gereden in mijn EX30 sinds juli vorig jaar. De auto rijdt heel fijn, maar ik irriteer me mateloos aan het feit dat ik constant meldingen krijg dat ik mijn handen aan het stuur moet houden. Toch elke keer weer 5 seconden radio/podcast/muziek die je mist. Ik héb mijn handen aan het stuur, maar als ik op een recht stuk rijd zal ik inderdaad niet altijd veel input geven aan het stuur. Tijdens ritten met veel bochten is dit minder aanwezig. Ik moet soms echt een slingertje aan het stuur geven om die melding dan weer weg te krijgen, of alleen de ACC gebruiken.

Ja herken dit ook. Lijkt sinds 1.5 strenger afgesteld te zijn en geeft daarom meer/vaker meldingen en ook nog eens door het volume van je media te muten (was hiervoor volgens mij niet zo).

vice versa en weer terug

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brumax
  • Niet online
NokiaFan schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 07:26:

Herkenbaar lijstje, ik wil hier nog aan toe voegen: de waardeloze microfoon. Voor de andere kant lijkt het alsof je met alle ramen open rijd...

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetha
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 25-10 17:53
Volvoforlive schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 08:40:
[...]

Heeft alles te maken met omstandigheden natuurlijk, maar waar zou je op uit kunnen komen na 4 jaar en zo'n 150.000 km? Moet je na 3 jaar alleen nog maar 100% laden om enigszins een aardige range over te houden?
Over vijf jaar bij lineair verval kom ik op 92,5% en 150.000 km. Bereik zou dan van 450 km naar 416 km zakken (WLTP). Praktijk voor mij is eerder 330 km bij 100%. Dat zou dan zakken naar 305.

Dus inderdaad geen zorgen, zie de twee posts hieronder.

[ Voor 66% gewijzigd door Cheetha op 02-03-2025 08:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:38
Grafiek van de Tesla's dan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yd7VhkP_UjD987xzlH-1fen_RUw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/BDvte8S1TcPpgV4xr49RnwDX.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I1Om_A8bGYmcy-x_DDrENDRGNxw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/q425KqOEC1feYfISbatDuDwI.png?f=user_large

Zou mij niet zo gek laten maken door dat percentage.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:12
Zie ook dit onderzoek: nieuws: Onderzoek: nmc- en lfp-accu’s in EV's hebben lagere degradatie dan ve...

In het begin gaat het hard, maar het vlakt steeds verder af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leonn
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19:23
JSD00 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 10:40:

Heel herkenbaar en irritant. Vooral omdat je het stuur gewoon vast hebt. Ik gebruik daarom op snelweg alleen nog maar ACC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:57
Ik heb in de xc40 het stuur zo vast:
Elleboog op deursteun, hand op kwart voor met de spaak vast. Hand boven, duim onder. Licht op het stuur leunen geeft vaak genoeg input…

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex30Ex40
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 27-07 14:13
Ik rijd regelmatig in de EX30 en de EX40. De EX30 is kritischer op het voorgeschreven vasthouden van het stuur, deze geeft eerder meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMOosterhuis
  • Laatst online: 12-10 19:38
Zijn er meer mensen die momenteel niet in kunnen loggen met de Volvo app? Ik werd eruit gegooid en probeer nu opnieuw in te loggen. Heb al een paar keer wachtwoord herstel gedaan. Weet vrij zeker dat ik het goede wachtwoord gebruik maar telkens krijg ik de melding dat username/wachtwoord niet juist zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanvdB
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22:07
AMOosterhuis schreef op zondag 2 maart 2025 @ 11:45:
Zijn er meer mensen die momenteel niet in kunnen loggen met de Volvo app?
De app doet het hier zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
AMOosterhuis schreef op zondag 2 maart 2025 @ 11:45:
Zijn er meer mensen die momenteel niet in kunnen loggen met de Volvo app? Ik werd eruit gegooid en probeer nu opnieuw in te loggen. Heb al een paar keer wachtwoord herstel gedaan. Weet vrij zeker dat ik het goede wachtwoord gebruik maar telkens krijg ik de melding dat username/wachtwoord niet juist zijn.
Hier ook geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAA1111
  • Laatst online: 12-09 20:59
Ik heb opeens deze druppels achter het glas. Is dit normaal? En trekt het weg? Of toch langs dealer, wat kan de oorzaak zijn? Auto is 10 maanden oud.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aH1wu_VF5-lJTcIF1c__u8VREqY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TAYZxvFujfvKHC8gTh0yFVWo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick-99
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 19:17
AAA1111 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 17:55:
Ik heb opeens deze druppels achter het glas. Is dit normaal? En trekt het weg? Of toch langs dealer, wat kan de oorzaak zijn? Auto is 10 maanden oud.
Zelfde fenomeen heb ik ook gehad bij temperatuurveranderingen en hoge luchtvochtigheid. Deze foto was na 130km rit en buiten 4 graden. Blijkbaar was dit het koudste punt in de auto.
Foto bij de dealer laten zien en het gemeld. De behuizingen zouden naar binnen toe openingen moeten hebben waar vocht naartoe weg zou kunnen.
Is nu weer weg. Maar ik blijf het in de gaten houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38EEfAfO1x2F92ylUtEE4Rvy2dI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BoaY8fBUuGRirI4Dc4aigprK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Patrick-99 op 03-03-2025 18:34 ]

EX30 - SMER - Ultra sinds 15-03-2024 / EV-Box BusinessLine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAA1111
  • Laatst online: 12-09 20:59
Patrick-99 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 18:22:
[...]

Zelfde fenomeen heb ik ook gehad bij temperatuurveranderingen en hoge luchtvochtigheid. Deze foto was na 130km rit en buiten 4 graden. Blijkbaar was dit het koudste punt in de auto.
Foto bij de dealer laten zien en het gemeld. De behuizingen zouden naar binnen toe openingen moeten hebben waar vocht naartoe weg zou kunnen.
Is nu weer weg. Maar ik blijf het in de gaten houden.

[Afbeelding]
op verschillende fora wordt dit probleem gemeld. Sommigen krijgen als reactie dat het vocht inderdaad kan weglopen en geen issue is. Anderen geven aan dat het onder garantie wordt hersteld en hebben er dan nog steeds last vast/of het is wel opgelost.

[ Voor 25% gewijzigd door AAA1111 op 03-03-2025 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Niet online
Vraagje: welk commando kan ik geven om naar het adres van een contact te navigeren?
"Breng me naar <naam>", "Navigeer naar huis van <naam>" daar begrijpt de assistent niets van...zou zo iets basaals niet werken??

vice versa en weer terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Brumax schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:23:
Vraagje: welk commando kan ik geven om naar het adres van een contact te navigeren?
"Breng me naar <naam>", "Navigeer naar huis van <naam>" daar begrijpt de assistent niets van...zou zo iets basaals niet werken??
Met de Google Maps app op Android Automotive werkt navigeer naar... hier wel.
Andere navigatie app? Andere taal? Apple CarPlay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
  • Laatst online: 24-10 13:20
Ik wil zojuist mijn laadpaal insteken maar het slotje is uit dus ik krijg de stekker niet in de auto.Even afgezien van de vraag hoe dit mogelijk is.........heeft iemand een idee hoe ik het slotje open krijg ? Op de foto zie je het pinnetje aan de rechterzijde. Volgens de manual moet er in de achterruimte een trekkoortje zijn voor noodgevallen (had mijn Audi ook) maar deze is onvindbaar op de aangegeven plek linksonder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TQyt2-6cfeKx5c7b1lkDp4TPDtA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J96YKQzb6cqVAGFuTIEm0V67.jpg?f=fotoalbum_large

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Roy Batty schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:36:
Ik wil zojuist mijn laadpaal insteken maar het slotje is uit dus ik krijg de stekker niet in de auto.Even afgezien van de vraag hoe dit mogelijk is.........heeft iemand een idee hoe ik het slotje open krijg ? Op de foto zie je het pinnetje aan de rechterzijde. Volgens de manual moet er in de achterruimte een trekkoortje zijn voor noodgevallen (had mijn Audi ook) maar deze is onvindbaar op de aangegeven plek linksonder.

[Afbeelding]
De auto moet open zijn (unlocked). Misschien kun je iets met het volgende filmpje:
YouTube: Volvo EX30 - Cable release bug/issue/annoyance

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmat
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-10 12:07
Roy Batty schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:36:

[Afbeelding]
Onderin de dubbele bodem linksonderachter, het vierkante uitgesneden binnenbekledingplaatje met schroevendraaier eruit wippen en aan zwart gelust kabeltje trekken. Dat ontsluit het laadstekker slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 22:38
Zapato schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:44:
[...]

De auto moet open zijn (unlocked). Misschien kun je iets met het volgende filmpje:
Ik sluit hem vrij regelmatig aan terwijl die op slot staat, dan is dat pinnetje er niet.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
kmat schreef op maandag 3 maart 2025 @ 20:19:
[...]

Onderin de dubbele bodem linksonderachter, het vierkante uitgesneden binnenbekledingplaatje met schroevendraaier eruit wippen en aan zwart gelust kabeltje trekken. Dat ontsluit het laadstekker slot.
zit het dan aan de linkerzijde ? daar zie ik idd een vierkantje maar kreeg het er niet zomaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
Zapato schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:44:
[...]

De auto is open, anders kreeg ik de klep waar de stekkerdoos zit toch niet open. Gek genoeg is dat slotje van de stekker spontaan op slot gesprongen en gaat dus niet meer open. Die youtube film had ik ook al gezien, maar die knoppen zijn er niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindstriper
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-06 23:58
Roy Batty schreef op maandag 3 maart 2025 @ 21:33:
[...]

De auto is open, anders kreeg ik de klep waar de stekkerdoos zit toch niet open. Gek genoeg is dat slotje van de stekker spontaan op slot gesprongen en gaat dus niet meer open. Die youtube film had ik ook al gezien, maar die knoppen zijn er niet meer.
Op de klep zit geen slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
Inderdaad, ik zie het, dat is wel heel kwetsbaar dan. Buiten dan gaat het pinnetje dus niet open als ik de auto open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Batty
kmat schreef op maandag 3 maart 2025 @ 20:19:
[...]

gevonden, laadstekker slot is open, zometeen eens kijken of ik kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GradusW
  • Laatst online: 11-09 21:36
Zo raar…..
Kwam ik vanmorgen bij de auto, zag ik dat de lichten van alleen de fietsendrager deden branden.
Auto stond nog op slot, ik had geen key-fobe bij me. ( ik ging een stukje wandelen)
De auto staat 50 meter van het huis geparkeerd.
Ik heb maar even de stekker eruit getrokken zodat de verlichting uit ging.
Dit was mij nog niet eerder opgevallen.
Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmat
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-10 12:07
Roy Batty schreef op maandag 3 maart 2025 @ 21:26:
[...]

zit het dan aan de linkerzijde ? daar zie ik idd een vierkantje maar kreeg het er niet zomaar uit.
ja. Met een schroevendraaier eruit wippen. Het zit erin geklemd.
Het is gelukt lees ik later.

[ Voor 5% gewijzigd door kmat op 04-03-2025 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Batty
kmat schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 21:21:
[...]

ja. Met een schroevendraaier eruit wippen. Het zit erin geklemd.
Het is gelukt lees ik later.
yes, mijn dank is groot. Daarna ook weer een laadsessie gedaan die gewoon werkte.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• iHansz
Update 1.5.2 mét digitale sleutel is daar: https://www.volvocars.com...0/software-release-notes/

[ Voor 9% gewijzigd door iHansz op 06-03-2025 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ik dacht jeej, eindelijk die stomme sleutelkaart niet meer nodig en gewoon de auto kunnen starten met mijn telefoon / watch, maar helaas:
Je kunt de auto vergrendelen, ontgrendelen en starten door je telefoon als digitale sleutel te gebruiken. De digitale sleutel wordt opgeslagen in de wallet-app van je telefoon. Om je auto te starten met de digitale sleutel, neem je deze mee in de auto of leg je hem op de kaartlezer. Digitale sleutel is momenteel alleen beschikbaar voor Apple-apparaten.
-O-
Deze update bevat ook wat aanpassingen en oplossingen. Inclusief verbeteringen aan:
Prestaties van de radio
Zou dit er eindelijk voor zorgen dat de radio niet meer wegvalt en/of het volume niet meer gek doet bij het remmen?

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 06-03-2025 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:04
Die radio problemen zijn denk ik niet met software op te lossen helaas.

Android is altijd als laatst aan de beurt, wel beetje raar met zoveel Android in de auto :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-10 15:29
caspervc schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 21:23:
Ik heb in de xc40 het stuur zo vast:
Elleboog op deursteun, hand op kwart voor met de spaak vast. Hand boven, duim onder. Licht op het stuur leunen geeft vaak genoeg input…
Dit leest bijna als een "you're holding it wrong".

Dit zal vast met een update worden gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

VicSmurf schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:45:
Die radio problemen zijn denk ik niet met software op te lossen helaas.
Ik gebruik DAB+ of FM zelden, maar kan me voorstellen als daar problemen mee zijn die te maken hebben met interferentie dat dat lastig software matig op te lossen is. Maar met Spotify heb ik het probleem dat het volume control 'maar wat doet'. Ik kan het harder zetten en dan gebeurd er wel eens niks, totdat ik de schuif heel ver naar voren zet. Als ik dan vervolgens het gas loslaat knalt het volume vervolgens wel omhoog en moet ik hem met de hand weer terugzetten naar iets normaals. Kortom 'hij doet maar wat'.
Android is altijd als laatst aan de beurt, wel beetje raar met zoveel Android in de auto :-)
Erg bijzonder is het in ieder geval wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huubk
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20:26
Updates in software 1.5.2
Releasedatum van de software: 6 maart 2025

N.b.
Deze update zal beschikbaar zijn als over-the-air download ongeveer drie weken na de releasedatum van de software.

Digitale sleutel:
Je kunt de auto vergrendelen, ontgrendelen en starten door je telefoon als digitale sleutel te gebruiken. De digitale sleutel wordt opgeslagen in de wallet-app van je telefoon. Om je auto te starten met de digitale sleutel, neem je deze mee in de auto of leg je hem op de kaartlezer. Digitale sleutel is momenteel alleen beschikbaar voor Apple-apparaten.
Met een digitale sleutel kun je je telefoon als sleutelkaart gebruiken om de auto te ontgrendelen, vergrendelen en starten.
Om de auto met je telefoon te koppelen, open je de mobiele app voor je auto en start je de gids. Als het koppelen is gelukt, verschijnt je digitale sleutel in de wallet-app van je telefoon.
Voordat je begint met het instellen van een digitale sleutel, moet je ervoor zorgen dat:
je auto is bijgewerkt tot softwareversie 1.5.2 of hoger
je telefoon is bijgewerkt naar de nieuwste softwareversie
de EX30-app is bijgewerkt naar softwareversie 1.7.4 of hoger
de auto stilstaat en de telefoon zich in de auto bevindt
alle portieren gesloten zijn
je verbinding hebt zowel in de auto als op je telefoon
Bluetooth is ingeschakeld op je telefoon
je een geldige sleutel bij je hebt, zoals een afstandsbediening of sleutelkaart
De eigenaar kan zijn of haar digitale sleutel ook delen met een ander compatibel apparaat of zijn of haar belangrijkste digitale sleutel verplaatsen naar een ander apparaat, zoals een nieuwe telefoon. Om je digitale sleutel te delen, moet de persoon met wie je deze deelt een telefoon van hetzelfde merk hebben. Zijn of haar telefoon moet ook compatibel zijn met de digitale sleutel.
Sommige apparaten werken mogelijk niet met de digitale sleutel. Als je niet zeker weet of je apparaat digitale sleutels ondersteunt, vraag dit dan na bij de fabrikant van je telefoon.

Algemene verbeteringen:
Het airconditioningssysteem presteert nu beter om de kans op condensatie op de ruiten te verkleinen en de luchtstroom vanuit de voetenruimten te verbeteren.

Deze update bevat ook wat aanpassingen en oplossingen. Inclusief verbeteringen aan:
Prestaties van de radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubk
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20:26
Deze was er al eerder, maar niet opgemerkt….

Updates in software 1.5.1
Releasedatum van de software: 13 december 2024

N.b.
Deze update zal beschikbaar zijn als over-the-air download ongeveer drie weken na de releasedatum van de software.

Introductie op de Amerikaanse markt.

Algemene stabiliteitsverbeteringen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iHansz
Handleiding digitale sleutel:

https://www.volvocars.com...77a7e089c0a8296870d1a409/

Onderaan die pagina heb je nog 2 aparte tabjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Maar nog ff niet hier 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De update is weer verdwenen op de site, lekker bezig weer bij Volvo

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
Buzzin Hornet schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:22:
De update is weer verdwenen op de site, lekker bezig weer bij Volvo
Iemand was te voorbarig? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1956
  • Laatst online: 19:14

Hans1956

Pixel 8 Pro

Een autobouwer is nog niet zo maar een software bedrijf.

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XfadeR
Hans1956 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:12:
Een autobouwer is nog niet zo maar een software bedrijf.
Dat is bij Volvo een understatement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XfadeR
Lees zojuist op Reddit:
Core gets Digital Key. This uses bluetooth which will make the phone work like a keycard. You still need to swipe to unlock and place the phone in the charger to drive.

Plus & Ultra get Digital Key Plus. This will use UWB to make it work like the remote. Phone stays in your pocket, car unlocks and drives away without taking it out.

This update seems to bring just Digital Key (not Plus) and only for iphones.
Als dat waar is zou dat wederom een teleurstelling zijn. Maar niet verbazend met die brakke software van hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:24
Ik heb nu de keycard achter mijn telefoon ingeklemd zitten (hoesje), dus zodra ik de telefoon op die bewuste plek leg, is er meteen connectie om te starten. Waarom zou ik met zo'n digital key dan eerst mijn toestel moeten unlocken en swipen om hetzelfde resultaat te bereiken :?

Bluetooth is een draadloze techniek. Mag toch hopen dat voor het openen van de portier, het niet noodzakelijk is om de telefoon tegen de deurstijl te houden (of lees ik het verkeerd cq. ontbreekt de uitleg hiervan). De handleiding is daar niet duidelijk in.

De meeste huidige telefoons zijn te groot om in je 'pocket' te houden bij het rijden. Denk dat de meesten er toch voor kiezen om die op die oplaadplek te leggen.

[ Voor 13% gewijzigd door EdwinW op 06-03-2025 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

XfadeR schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:55:
Als dat waar is zou dat wederom een teleurstelling zijn. Maar niet verbazend met die brakke software van hun.
Waar reageer je hier op? Dat het niet voor de Core komt of dat het (nog) niet de Plus versie lijkt te leveren?

Ik kan me hoedanook wel voorstellen dat het handig is zoiets gradueel uit te brengen. Maar dan kan op zijn minst de communicatie beter, liefst met uitleg waarom het in deze stappen gaat.

[ Voor 65% gewijzigd door ACM op 07-03-2025 07:33 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WhoopJerry
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 27-10 16:18
Voor de Digital Key wordt in gebruik überhaupt geen Bluetooth gebruikt. Het enige moment dat er wel Bluetooth gebruikt wordt is tijdens de setup om de sleutel naar een apparaat te schrijven.

Daarna gebruikt de Digital Key, net als de KeyCards, NFC om met het voertuig te communiceren. Dit is voor alle voertuig varianten beschikbaar en werkt in gebruik exact hetzelfde als wanneer je een KeyCard gebruikt.

De Digital Key Plus is een digitale versie van de KeyTag en gebruikt daarvoor naast NFC óók Ultra-WideBand technologie (UWB), om bij het naderen van het voertuig deze ook te ontgrendelen/sluiten en het voertuig te kunnen starten zonder een apparaat/KeyCard/KeyTag op de lezer te leggen.
Dit is alleen beschikbaar voor voertuigen die geleverd zijn met een KeyTag (lees Plus of Ultra uitvoeringen), en werkt in de basis hetzelfde als een KeyTag.

Voor beide geldt dus vooral de voordelen van het niet meer mee hoeven dragen van extra sleutels als er een apparaat wordt meegenomen, en het digitaal kunnen delen/versturen van sleutels met anderen. Dit lijkt mij bijv. handig tijdens een skitrip waar de helft van de groep al beneden bij de auto staat te wachten, terwijl de sleuteldrager nog op de berg staat. Met de Digital Key app je de sleutel dan even naar beneden en kan de groep de auto in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038harold
  • Laatst online: 16:55
[b]WhoopJerry in "Het grote Volvo EX30 topic"
De Digital Key Plus is een digitale versie van de KeyTag en gebruikt daarvoor naast NFC óók Ultra-WideBand technologie (UWB), om bij het naderen van het voertuig deze ook te ontgrendelen/sluiten en het voertuig te kunnen starten zonder een apparaat/KeyCard/KeyTag op de lezer te leggen.
Dit is alleen beschikbaar voor voertuigen die geleverd zijn met een KeyTag (lees Plus of Ultra uitvoeringen), en werkt in de basis hetzelfde als een KeyTag.
Zit ik dan met mijn iPhone SE (2022)... Geen UWB ondersteuning. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fbrand
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 12-07 20:14
Ik ga zo met mijn fietsendrager op pad en zie er nu al tegenop geen acc te kunnen gebruiken. Mijns inziens belangrijker dan een digital key plus. Misschien vergeet ik de verlichtingsplug wel😜

[ Voor 14% gewijzigd door Fbrand op 07-03-2025 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjanie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 12:34
ben benieuwd wanneer de update weer terug op de site komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
In de Facebook groep geeft Volvo aan dat ze iets te snel waren met het vrijgeven van de releasenotes maar dat de update er snel aankomt.

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1956
  • Laatst online: 19:14

Hans1956

Pixel 8 Pro

De vorige release is ook pas 3 maanden geleden. 😏

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• humme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:36
Fbrand schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:17:
Ik ga zo met mijn fietsendrager op pad en zie er nu al tegenop geen acc te kunnen gebruiken. Mijns inziens belangrijker dan een digital key plus. Misschien vergeet ik de verlichtingsplug wel😜
Allemaal van die knullige dingen waar je bij een proefrit niet meteen op let, dingen als acc, radio, verwarming, telefoon functioneren in vrijwel elke auto al tientallen jaren probleemloos. Je verwacht dat niet bij een auto van bijna 50k euro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vdb64
  • Laatst online: 21:54
humme schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 08:38:
[...]

Allemaal van die knullige dingen waar je bij een proefrit niet meteen op let, dingen als acc, radio, verwarming, telefoon functioneren in vrijwel elke auto al tientallen jaren probleemloos. Je verwacht dat niet bij een auto van bijna 50k euro
Inderdaad, had dit nooit verwacht van Volvo dat zichzelf premium merk noemt!
NOOIT EEN VOLVO MEER VOOR MIJ!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XfadeR
Vdb64 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 14:22:
[...]

Inderdaad, had dit nooit verwacht van Volvo dat zichzelf premium merk noemt!
NOOIT GEEN VOLVO MEER VOOR MIJ!
Voor mij hetzelfde. Eerste en laatste keer Volvo. Wat een kut auto.

Hij ziet er mooi uit een hij reedt redelijk lekker maar dat is ook al stuk minder na wat updates. (bijv. minder afremmen bij OPD, minder power terwijl er nog zat accu percentage is om maar niet te spreken van de 32959 waarschuwingen als de auto DENKT dat je moe bent, je handen niet aan het stuur hebt of onterecht beschuldigd van het feit dat je te weinig attentie op de weg hebt. En daar krijg je dan in (voor mij) hele kleine letters een waarschuwing over die zodra je naar het scherm kijkt al weer weg is, over aandacht op de weg gesproken..... 8)7

Nu komen er natuurlijk reacties van moraalridders die zeggen dat je nergens last van hebt als je je aan de regels houdt en op de weg let maar de EX30 denkt daar dus anders over. :X

[ Voor 13% gewijzigd door XfadeR op 08-03-2025 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13:36
Vorige week weer eens wat meer km gemaakt. Mijn eigen auto is een leaf. Top auto voor het geld wat ie kost, maar snelladen zit er niet echt in. Als ik dan eens wat verder weg moet, switch ik met familie van auto zodat ik onderweg wat sneller kan laden. Dat geeft me altijd wel een mooi beeld van de updates, ik ben de idiote dingen niet zo gewend. Want ja, het is inderdaad na de update weer idioter geworden. Ik kreeg letterlijk waarschuwingen om het stuur vast te houden als ik het knipperlicht aan deed om van rijstrook te wisselen. Tsja...

Spotify aan en minimaal elke 5 minuten geklooi met het volume. Toppunt was 3x ineens loeihard binnen een liedje van 3,5 minuten.

Laatst zat er vertrek wat ijs op de voorruit voor de sensors. Ik kon er net niet bij en dacht och joh heeft ie wat minder te piepen. Niks bleek minder waar, hij moest en zou met alle geweld continue met die ruitenwisser over de droge ruit om die sensors schoon te krijgen. Tegen de tijd dat ik het knopje in het menu gevonden had, was de ruit ontdooid.

En er zijn zoveel kleine dingen die 't gewoon net niet zijn. Voorverwarmen gaat uit zodra je de deur openmaakt. Bij de leaf gaat 'ie uit wanneer ik start. Ik doe dus 's ochtends mijn werktas in de auto, pak nog wat zooi hier en daar, krab de zijruiten schoon, ga even met de kabel rommelen en dan heb je toch mooi weer een paar minuten extra verwarmd. De volvo staat in die tijd lekker te niksen. Tuurlijk kun je de tas ook even naast de auto zetten, maar waarom zou de verwarming uitgaan zodra je de deur opent? Zou toch veel logischer zijn om dit te koppelen aan de D of de locatie van de sleutel?

Mja 150 kw laden was dan wel lekkerder dan 44. Maar ik blijf het echt bijzonder vinden dat een bedrijf als Volvo zoiets al maandenlang rond laat rijden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zapato
Ik geniet nog steeds elke dag van deze heerlijke auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Morwen schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 15:25:
Vorige week weer eens wat meer km gemaakt. Mijn eigen auto is een leaf. Top auto voor het geld wat ie kost, maar snelladen zit er niet echt in. Als ik dan eens wat verder weg moet, switch ik met familie van auto zodat ik onderweg wat sneller kan laden. Dat geeft me altijd wel een mooi beeld van de updates, ik ben de idiote dingen niet zo gewend. Want ja, het is inderdaad na de update weer idioter geworden. Ik kreeg letterlijk waarschuwingen om het stuur vast te houden als ik het knipperlicht aan deed om van rijstrook te wisselen. Tsja...

Spotify aan en minimaal elke 5 minuten geklooi met het volume. Toppunt was 3x ineens loeihard binnen een liedje van 3,5 minuten.

Laatst zat er vertrek wat ijs op de voorruit voor de sensors. Ik kon er net niet bij en dacht och joh heeft ie wat minder te piepen. Niks bleek minder waar, hij moest en zou met alle geweld continue met die ruitenwisser over de droge ruit om die sensors schoon te krijgen. Tegen de tijd dat ik het knopje in het menu gevonden had, was de ruit ontdooid.

En er zijn zoveel kleine dingen die 't gewoon net niet zijn. Voorverwarmen gaat uit zodra je de deur openmaakt. Bij de leaf gaat 'ie uit wanneer ik start. Ik doe dus 's ochtends mijn werktas in de auto, pak nog wat zooi hier en daar, krab de zijruiten schoon, ga even met de kabel rommelen en dan heb je toch mooi weer een paar minuten extra verwarmd. De volvo staat in die tijd lekker te niksen. Tuurlijk kun je de tas ook even naast de auto zetten, maar waarom zou de verwarming uitgaan zodra je de deur opent? Zou toch veel logischer zijn om dit te koppelen aan de D of de locatie van de sleutel?

Mja 150 kw laden was dan wel lekkerder dan 44. Maar ik blijf het echt bijzonder vinden dat een bedrijf als Volvo zoiets al maandenlang rond laat rijden.
Waarom verwarm je hem niet voor? Ik heb niets eens een ruiten krabber meer (is die verplicht trouwens?).
Pagina: 1 ... 80 ... 100 Laatste