Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 79 ... 100 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zapato schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 10:23:
Ik neem wel aan dat je de telefoon moet unlocken (en wellicht op iphone rechterknop dubbelklikken). Als dat zo is dan vind ik de huidige keyfob handiger, zit in je zak en hoef je niets te doen. Als dat niet zo is dan zou ik het irritant vinden dat wanneer ik langs de auto loop deze altijd opent, en verkies ik opnieuw de keyfob die ik alleen meeneem als ik de auto wil gebruiken.
Dit zijn keuzes/instellingen (zie dat filmpje). Maar standaard werkt de keyless entry met langslopen = open. Een buurman hier heeft een BMW en hij was vorig jaar in zijn tuin bezig onder het genot van een non-stop opende en sluitende auto.

Wat betreft de NFC optie zal het werken via de express modus waarbij de pas automatisch herkend wordt als je hem tegen de lezer houdt. Wij hebben op kantoor een toegangscontrole systeem via Apple Wallet en dit werkt erg goed. Je hoeft dus niet te dubbelklikken om gebruik te maken hiervan.

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:45
Buzzin Hornet schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 10:54:
[...]

Wat betreft de NFC optie zal het werken via de express modus waarbij de pas automatisch herkend wordt als je hem tegen de lezer houdt. Wij hebben op kantoor een toegangscontrole systeem via Apple Wallet en dit werkt erg goed. Je hoeft dus niet te dubbelklikken om gebruik te maken hiervan.
Gebeurd dit niet ook al met de keyfob? Soms vergeet ik de keyfob op te bergen, dan loop ik iets te dichtbij, staan de lichten alweer aan :9 Kan wel begrijpen dat het met je telefoon dan nog vaker gaat gebeuren oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Niet online
jaychunlai schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 22:12:
[...]

Gebeurd dit niet ook al met de keyfob? Soms vergeet ik de keyfob op te bergen, dan loop ik iets te dichtbij, staan de lichten alweer aan :9 Kan wel begrijpen dat het met je telefoon dan nog vaker gaat gebeuren oOo
Soms zou ik willen dat die keyfob zo betrouwbaar was 😇

• jaychunlai
Buzzin Hornet schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 07:14:
[...]

Gebeurd inderdaad op momenten dat ik het juist niet wil :')

• Buzzin Hornet
  • Niet online
In de App Store voor de iPhone staat een update klaar (1.7.3), niets bijzonders te zien behalve dat hij mijn kenteken nu wel weergeeft.

De notes geeft ook alleen aan dat het om algemene stabiliteit verbeteringen gaat.

• Meloenen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:02
Diederik schreef op maandag 10 februari 2025 @ 18:58:
[...]

Bij mij heeft de dealer internet geregeld, ik zou dan ook eerst daar eens navragen.
puccini schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 09:10:
[...]

De dealer zou dit moeten verzorgen bij aflevering !
Slechte zaak.
Vandaag bij de dealer langs geweest en die heeft het opgelost. Internet werkt weer, bedankt voor de tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjustin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:56
De app heeft inderdaad een update gekregen en geeft nu het kenteken weer bovenaan. Verder niets speciaals te zien dat gewijzigd is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q08LzTPjE-DA_AhpJOcVY28PEHg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/s3Q9zkkgwaqTl8yNTesFF8oz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:28

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
mjustin schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 17:26:
De app heeft inderdaad een update gekregen en geeft nu het kenteken weer bovenaan. Verder niets speciaals te zien dat gewijzigd is.

[Afbeelding]
Viel me vandaag ook op in de Android app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:59
mjustin schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 17:26:

[Afbeelding]
Bij mij geeft de app nu ook 69. kWh capaciteit weer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GJS93
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 23-10 03:32
Buzzin Hornet schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 07:14:
[...]

Op basis van dit forum ben ik een mazzelaar denk ik, heb in die 10 maanden nog nooit gezeur gehad met de keyfob :)

• Ties_RS
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 17-05 20:56
hallo allemaal,

Ik heb sinds vorige week mijn lang verwachte Volvo EX30 TMP geleverd gekregen. Was er in eerste instantie heel erg blij mee, ook erg snel natuurlijk. Echter nu zijn er een aantal dingen met de auto waarvan ik niet weet wat ik ermee moet...

Ik heb afgelopen vrijdag voor het eerst de accu 100% vol geladen, en heb sinds dien het idee dat er een deel van het vermogen mist. Wellicht doet de vooras niet meer mee. Ik zie het ook aan de "de power indicatie" links boven in de hoek, die gaat niet meer naar 100% en blijft op ca 70% hangen. Verder ben ik geschrokken van het verbruik, ca 30 kWh/100 km na 40 km snelweg @110kmh op de CC. Wat is jullie ervaring hier in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:03
GJS93 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:02:
[...]

Op basis van dit forum ben ik een mazzelaar denk ik, heb in die 10 maanden nog nooit gezeur gehad met de keyfob :)
Same here. Ik vind het wel een fijn ding. En past perfect in het kleine zakje van mijn spijkerbroek.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ties_RS schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:05:
en heb sinds dien het idee dat er een deel van het vermogen mist. Wellicht doet de vooras niet meer mee. Ik zie het ook aan de "de power indicatie" links boven in de hoek, die gaat niet meer naar 100% en blijft op ca 70% hangen.
Verder ben ik geschrokken van het verbruik, ca 30 kWh/100 km na 40 km snelweg @110kmh op de CC. Wat is jullie ervaring hier in?
Ik heb geen ervaring met de TMP-versie, alleen de ER. Maar die twee alinea's vind ik wel lastig met elkaar te rijmen. Weet je zeker dat dat 'uitproberen of ie tot 100% vermogen komt' niet ook bij die 30 kWh/100km in zit?

En ik ben inderdaad wel met je eens dat dat een behoorlijk hoog verbruik is als het daadwerkelijk alleen over die 40km op 110kmh met CC was.

Overigens zijn er dan aslsnog wel wat aandachtspunten in deze koude tijd. Als bijvoorbeeld de auto tijdens het rijden ook nog het interieur, stuur en/of stoel moest opwarmen, heeft dat invloed op het verbruik gehad dat verder niet aan het rijden zelf te wijten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ties_RS schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:05:
hallo allemaal,

Ik heb sinds vorige week mijn lang verwachte Volvo EX30 TMP geleverd gekregen. Was er in eerste instantie heel erg blij mee, ook erg snel natuurlijk. Echter nu zijn er een aantal dingen met de auto waarvan ik niet weet wat ik ermee moet...

Ik heb afgelopen vrijdag voor het eerst de accu 100% vol geladen, en heb sinds dien het idee dat er een deel van het vermogen mist. Wellicht doet de vooras niet meer mee. Ik zie het ook aan de "de power indicatie" links boven in de hoek, die gaat niet meer naar 100% en blijft op ca 70% hangen. Verder ben ik geschrokken van het verbruik, ca 30 kWh/100 km na 40 km snelweg @110kmh op de CC. Wat is jullie ervaring hier in?
Hoe warm / koud was het op dat moment? Ik merk dat ik zelf ook wat vermogen mis op het moment dat de buitentemperaturen onder de 0 graden zijn en de auto is nog niet warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties_RS
rens-br schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 08:19:
[...]

Hoe warm / koud was het op dat moment? Ik merk dat ik zelf ook wat vermogen mis op het moment dat de buitentemperaturen onder de 0 graden zijn en de auto is nog niet warm.
Het is idd rond de 0 graden, Ik mis het vermogen sinds het weekend, en toen is het continu tussen de -2 en 5 graden geweest. Maar het probleem is niet alleen bij koud start, ook na 30-40 kilometer blijft het zo... Verbruik idem. ik heb het vanmorgen nog eens uitgeprobeerd, geen fratsen, geen voorverwarmen, geen stoelverwarming alleen maar CC 110 zit ik op ruim 29 kWh per 100 km. Is nu wel -2 en ik heb winterbanden. ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19:00
Ties_RS schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 08:27:
[...]
‘en ik heb winterbanden…’
Kijk, daar is iig de reden voor het hoge verbruik al.

[ Voor 6% gewijzigd door iHansz op 14-02-2025 08:44 ]

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJS93
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 23-10 03:32
iHansz schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 08:44:
[...]

Kijk, daar is iig de reden voor het hoge verbruik al.
Ik heb ook winterbanden onder mijn auto liggen, en heb met 107 op de CC een gemiddeld verbruik van 20-21 kWh, niet bijster goed, maar kan dus slechter als ik zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick-99
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:39
GJS93 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 08:49:
[...]
Ik heb ook winterbanden onder mijn auto liggen, en heb met 107 op de CC een gemiddeld verbruik van 20-21 kWh, niet bijster goed, maar kan dus slechter als ik zo lees.
Bij mij zelfde effect. Verbruik 20.5-21 nu.

Had ik bij mijn vorige elektrische auto ook. Van zomer- naar winterbanden extra verbruik naast de verwarming en minder prestatie van de accu onder 0. Vermogen werd daar zelfs begrensd met bevroren accu tijdens opwarmen van het accupakket na wegrijden.

Blijf de bandenspanning in de gaten houden. Misschien zelfs 0,1 of 0,2 extra erin doen voor verbruik.

EX30 - SMER - Ultra sinds 15-03-2024 / EV-Box BusinessLine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:49
De EX is gewoon geen zuinigheidswonder. Zou dit puur mechanisch zijn of zal zoiets nog met software getuned kunnen worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WardGeerts
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 24-10 21:17
Ik hoop dat ze dit toch nog wat kunnen tweaken via software updates. Maar goed ze hebben nog wel wat andere softwareproblemen op te lossen eerst. Ik ben van 18kW/100km met zomerbanden naar 20/21kW gegaan door de switch naar winterbanden. Dus dat wordt nog spannend als we naar de bergen rijden met nog een bak op het dak :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnsmith
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-10 22:33
Ties_RS schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 08:27:
[...]

zit ik op ruim 29 kWh per 100 km. Is nu wel -2 en ik heb winterbanden. ...
Mijn winterbanden verbruiken ongeveer 1KWH extra, gemeten door het zelfde rondje te rijden, op dezelfde manier, net voor als net na de bandenwissel. 105 op der CC.

Die 30 KWH lijkt me toch wel echt te veel, meetfout van Volvo? wat is het echte verbruik als je het het meet m.b.v. de hoeveelheid KWH, geladen aan de laadpaal?

3455wp, Panasonic MDC05f3e5 L/W WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:30
Je diameter kan iets afwijken en natuurlijk is het geen low energie band

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanderosa
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 21:00
Gisteren (4 graden Celsius ) bijna 100 km gereden (47 heen 47 terug) snelweg 105 km/uur, 19,3 kWh per 100 kmAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1F3rR6Grfhr_UwF2qAnoRJI_j2Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HLxYlYH1vdnfcnpNyguKr9hH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties_RS
johnsmith schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:28:
[...]

Mijn winterbanden verbruiken ongeveer 1KWH extra, gemeten door het zelfde rondje te rijden, op dezelfde manier, net voor als net na de bandenwissel. 105 op der CC.

Die 30 KWH lijkt me toch wel echt te veel, meetfout van Volvo? wat is het echte verbruik als je het het meet m.b.v. de hoeveelheid KWH, geladen aan de laadpaal?
Bedankt voor jullie reacties, nu weet ik iig dat mijn verbruik zeker niet oké is. Maandag 2de afspraak met Volvo in de 2 weken na aflevering. keep u posted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:30
rij je wel met OPD, dat scheelt altijd veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:31

BPi

twowheeler schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:04:
De EX is gewoon geen zuinigheidswonder. Zou dit puur mechanisch zijn of zal zoiets nog met software getuned kunnen worden?
Ik vrees (grotendeels) mechanisch. Neefje Zeekr X is nog iets minder zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Registratie: April 2024
  • Niet online
Iemand hier een indicatie wat ie kwijt was voor het plakken van de nieuwe stickers om het trekgewicht naar 1600KG te krijgen?

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

IT-Crowd schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 14:03:
Iemand hier een indicatie wat ie kwijt was voor het plakken van de nieuwe stickers om het trekgewicht naar 1600KG te krijgen?
Mag toch hopen dat dat 0 euro was, gezien het een fout van Volvo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
Daar denkt mijn dealer toch heel anders over, vandaar mijn vraag ;(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• brui5357
  • Laatst online: 11:08
Volvo en daarbij de dealer is in gebreke. Ik heb ze er maanden over aangesproken. Uiteindelijk heb ik ze er schriftelijk op gewezen met onder andere deze tekst: dat er sprake is van non-conformiteit bij de levering van de nieuwe auto. Daarom doe ik beroep op de wettelijke consumentenbeschermingsbepalingen (ex artikel 7:18 BW).

Ik vorder herstel van het gebrek aan de nieuwe auto (ex artikel 7:21 BW) en verlang binnen twee weken een concrete datum waarop het gebrek is opgelost. Mochten jullie niet aan deze sommatie voldoen dan heb ik het recht van de koop af te zien en deze te ontbinden of de auto te laten vervangen voor een minimaal gelijkwaardige nieuwe Volvo EX30 waarvan de registratie wel correct is uitgevoerd. Ook houd ik het recht tot het vorderen van een schadevergoeding (ex artikel 7:22 BW).

Zij hebben binnen twee weken gereageerd en aangegeven dat Volvo NL dit gaat oplossen. Zij hebben een sticker naar de dealer gestuurd. Deze heeft de sticker op de middenstuk aangebracht. De dealer moest daar een foto van maken en deze opsturen naar Volvo NL. Deze heeft daarna contact met RDW gehad. De registratie is aangepast en heb ik een nieuwe kentekenbewijs ontvangen van RDW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cranebird
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:18
Ik ben even aan het puzzelen op het maximale toelaatbare gewicht van auto + aanhanger. Of dat nog wel met rijbewijs B kan. Kan iemand mij vertellen wat de MTM op het kentekenbewijs van een SMER MY2025 is (dus autogewicht + max belading)? Dan weet ik of een trailer met een MTM van 1300kg net wel of net niet kan met rijbewijs B (max 3500kg)…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brui5357
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GuCPyf1APiufuL56Fi0z85B_L28=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7YCriJGmu84RBMj7JB91eTA1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cranebird
Thanks, dat toont de info die ik zoek. Dus 2240+1300 (trailer) is 3540, dus net te veel voor een B rijbewijs. Ik zal de trailer terug moeten laten keuren, maar dat gaat wel lukken (voor die paar kg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
brui5357 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:35:
Volvo en daarbij de dealer is in gebreke. Ik heb ze er maanden over aangesproken. Uiteindelijk heb ik ze er schriftelijk op gewezen met onder andere deze tekst: dat er sprake is van non-conformiteit bij de levering van de nieuwe auto. Daarom doe ik beroep op de wettelijke consumentenbeschermingsbepalingen (ex artikel 7:18 BW).
.....
Dank voor je reactie, wanneer is jou auto geleverd?
Helaas is consumentenkoop bij mij niet van toepassing, is een zakelijk lease auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brui5357
1 maart 2024 afgeleverd. Nieuw kentekenbewijs is 6-12-2024 ontvangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
cranebird schreef op zondag 16 februari 2025 @ 12:27:
Thanks, dat toont de info die ik zoek. Dus 2240+1300 (trailer) is 3540, dus net te veel voor een B rijbewijs. Ik zal de trailer terug moeten laten keuren, maar dat gaat wel lukken (voor die paar kg).
Of gewoon een dagcursus BE, voor iets meer als vier en een half honderd euro en je bent overal vanaf (exclusief kosten voor de gemeente voor een nieuw roze pasje ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
brui5357 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 12:33:
1 maart 2024 afgeleverd. Nieuw kentekenbewijs is 6-12-2024 ontvangen.
Mijn auto is van dezelfde datum, ga maar weer eens contacten met Volvo Nederland. Voel me nu een beetje genaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brui5357
Het totaal is volgens mij 2240+1600=3840.
Ik begrijp dat dit gerelateerd is aan je type rijbewijs.

[ Voor 42% gewijzigd door brui5357 op 16-02-2025 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cranebird
brui5357 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 12:39:
Het totaal is volgens mij 2240+1600=3840.
Ik begrijp dat dit gerelateerd is aan je type rijbewijs.
Ja, de auto mag in totaal (auto + aanhangwagen) 3840 trekken. Maar als je een trailer of aanhangwagen hebt, dan heeft deze zelf ook een MTM, en die van ons staat op 1300 op het kentekenbewijs van de trailer. Dus deze trailer mag nooit incl lading zwaarder zijn dan 1300. Dus MTM auto 2240 en trailer 1300 = 3540. Maar je kunt hem vrij gemakkelijk terug laten keuren (al eens eerder gedaan, kostte toen 65 euro) naar bv 1250, en dan kan het wel met een B rijbewijs. En we weten dat trailer + paard minder is dan 1250, dus dat is ook prima, mochten we ooit op een weegschaal komen te staan…

[ Voor 9% gewijzigd door cranebird op 16-02-2025 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:49
IT-Crowd schreef op zondag 16 februari 2025 @ 12:35:
[...]

Of gewoon een dagcursus BE, voor iets meer als vier en een half honderd euro en je bent overal vanaf (exclusief kosten voor de gemeente voor een nieuw roze pasje ;) )
Als je thuis kunt oefenen, kun je met een paar uurtjes les makkelijk uit. Geen dagcursus voor nodig. Wel op tijd aanmelden bij de rijschool, want de CBR wachttijd voor het examen is ~ 3 maanden. Ik was deze maand op en heb het in 1x gehaald, vroeger nog nooit met een aanhanger gereden. Ik heb thuis met een ienie mienie aanhangertje en de EX30 van familie geoefend omdat mijn leaf niet mag trekken. De Volvo was daarvoor echt niet zo'n fijne auto. Ik zag de aanhangwagen pas in de spiegels als je eigenlijk al te laat was met sturen, en je ziet ook gewoon erg weinig door de hoge achterruit/zijruiten. Hij stuurt dan ook nog eens best strak waardoor je eigenlijk geen foutjes moet maken met een eenassige aanhanger. En de bolling van de linker spiegel heeft me ook wel een uurtje extra oefenen gekost. Fisheye van de camera vond ik ook maar raar, bij mijn goedkope leaf zie ik alles echt veel beter. _/-\o_ Ik heb er behoorlijk wat over lopen vloeken tijdens het oefenen hoor. Je ziet echt geen bal in de achteruit.

Maar daardoor goed geoefend en zo waren de bijzondere verrichtingen met de rijschool-BMW en de 6 meter aanhangwagen uiteindelijk des te makkelijker! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
Morwen schreef op zondag 16 februari 2025 @ 21:26:
[...]

Als je thuis kunt oefenen, kun je met een paar uurtjes les makkelijk uit. Geen dagcursus voor nodig. Wel op tijd aanmelden bij de rijschool, want de CBR wachttijd voor het examen is ~ 3 maanden. Ik was deze maand op en heb het in 1x gehaald, vroeger nog nooit met een aanhanger gereden. Ik heb thuis met een ienie mienie aanhangertje en de EX30 van familie geoefend omdat mijn leaf niet mag trekken. De Volvo was daarvoor echt niet zo'n fijne auto. Ik zag de aanhangwagen pas in de spiegels als je eigenlijk al te laat was met sturen, en je ziet ook gewoon erg weinig door de hoge achterruit/zijruiten. Hij stuurt dan ook nog eens best strak waardoor je eigenlijk geen foutjes moet maken met een eenassige aanhanger. En de bolling van de linker spiegel heeft me ook wel een uurtje extra oefenen gekost. Fisheye van de camera vond ik ook maar raar, bij mijn goedkope leaf zie ik alles echt veel beter. _/-\o_ Ik heb er behoorlijk wat over lopen vloeken tijdens het oefenen hoor. Je ziet echt geen bal in de achteruit.

Maar daardoor goed geoefend en zo waren de bijzondere verrichtingen met de rijschool-BMW en de 6 meter aanhangwagen uiteindelijk des te makkelijker! :)
Gewoon een grotere aanhanger kopen dan heb je daar geen last van :)

Ik rij al wat jaartjes met een aanhanger en het behalen van mijn rijbewijs was ook wat jaartjes geleden. Dus even een beetje bijschaven was wel prettig.
Ochtendje rijden met een instructeur en een collega kandidaat en 's middags examen gedaan en dat alles voor iets meer als 450,- (alleen het examen kost al 130,- bij het CBR en dan moet je nog een les combinatie huren). Dus vond het geen gekke deal, daarnaast waren de wachttijden in het oosten van het land een stuk korter, kon binnen een paar weken terecht. Dat stukje theorie over gewichten en de volgorde waarin de examinator wil zien dat je aan- of afkoppelt was ook even handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntwerpPeter
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 02-09 11:56
Hallo iedereen.

Mijn wagen staat altijd geparkeerd op een plek waar er geen wifi is. Dus ik veronderstel dat de mq2tt manier van werken niet werkt?

Ook krijg ik de companion app niet aangelogd.
Ik werk via de nabu casa cloud en ik kan mijn gebruikersnaam en wachtwoord ingeven. Dus ik veronderstel dat de url wel degelijk correct is. Ik gebruik een user name en wachtwoord die werkt op mijn telefoon. Maar het aanloggen wil niet werken.
Iemand suggesties?

Thnx
Peter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

AntwerpPeter schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:17:
Mijn wagen staat altijd geparkeerd op een plek waar er geen wifi is. Dus ik veronderstel dat de mq2tt manier van werken niet werkt?
De verbinding met de auto en de servers van Volvo gaat niet via wifi, maar via 4G/5G, de auto hoeft dus geen wifi verbinding te hebben.
Ook krijg ik de companion app niet aangelogd.
Ik werk via de nabu casa cloud en ik kan mijn gebruikersnaam en wachtwoord ingeven. Dus ik veronderstel dat de url wel degelijk correct is. Ik gebruik een user name en wachtwoord die werkt op mijn telefoon. Maar het aanloggen wil niet werken.
Iemand suggesties?
Dit lijkt me typisch iets van Home Assistant, dus ik zou dat een paar deuren verder even vragen: Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Morwen schreef op zondag 16 februari 2025 @ 21:26:
De Volvo was daarvoor echt niet zo'n fijne auto. Ik zag de aanhangwagen pas in de spiegels als je eigenlijk al te laat was met sturen, en je ziet ook gewoon erg weinig door de hoge achterruit/zijruiten.
Wellicht komt dat bij jou door de innie minie aanhanger. Maar de EX30 een van de fijnste auto's om een aanhanger mee trekken. Het rijdt heerlijk relax, rustig en ontspannen, overzicht is goed. Maar ik gebruik dan over het algemeen ook een grote huifaanhanger: rens-br in "Het grote Volvo EX30 topic"

Met zo'n aanhanger heb je ook weinig aan de binnenspiegel of achteruitrij camera, dus ik rij dan alleen op de buitenspiegels.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jaychunlai
Leuk feitje voor Home Assistant users:
Met de nieuwe Volvo Cars integration module kan je voorverwarmen aanzetten ipv letterlijke airco.
url: https://github.com/thomasddn/ha-volvo-cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbenniks
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:28
jaychunlai schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:04:
Leuk feitje voor Home Assistant users:
Met de nieuwe Volvo Cars integration module kan je voorverwarmen aanzetten ipv letterlijke airco.
url: https://github.com/thomasddn/ha-volvo-cars
Waar zie je dat op de github repo? ik draai 1.4.1 en ik zie het niet en ik kan in code of discussies er niks over vinden.

Update: de api documentatie van volvo is ook niet gewijzigd.

[ Voor 6% gewijzigd door fbenniks op 17-02-2025 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
fbenniks schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:47:
[...]

Waar zie je dat op de github repo? ik draai 1.4.1 en ik zie het niet en ik kan in code of discussies er niks over vinden.

Update: de api documentatie van volvo is ook niet gewijzigd.
Ik heb het gewoon getest. Hiervoor als ik op de verwarm knop in home assistant klikte, keek ik vervolgens in de volvo app. Maar die deed niks. Nu is het anders. Enige wat ik heb gemerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjanie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 12:38
jaychunlai schreef op maandag 17 februari 2025 @ 22:24:
[...]

Ik heb het gewoon getest. Hiervoor als ik op de verwarm knop in home assistant klikte, keek ik vervolgens in de volvo app. Maar die deed niks. Nu is het anders. Enige wat ik heb gemerkt
ja, als ik daarop druk en ik kijk in de app staat klimaatregeling inderdaad aan, maar het wordt wel steeds kouder in de auto, ik heb het getest en auto gaf eerst aan -0.5, na een paar minuten -0.9.. dus het lijkt nog niet helemaal goed te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
erikjanie schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 07:36:
[...]

ja, als ik daarop druk en ik kijk in de app staat klimaatregeling inderdaad aan, maar het wordt wel steeds kouder in de auto, ik heb het getest en auto gaf eerst aan -0.5, na een paar minuten -0.9.. dus het lijkt nog niet helemaal goed te werken :)
Ah check, ik had die dag misschien meer mazzel met wat 'warmere' dagen! Streep mijn comment maar door! Thanks voor de bevestiging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Gisteren mijn nieuwe EX30 in ontvangst genomen met Software versie 1.5 en het valt mij op dat de Whatsapp berichten niet in beeld komen en ook niet worden voorgelezen. Telefoongesprekken komen netjes binnen.
Ik heb carplay niet aanstaan ivm de Google Maps en de laadpunten voor onderweg.

Hebben jullie een idee hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 4% gewijzigd door Gekkenhuis op 18-02-2025 11:17 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:49
Gekkenhuis schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:16:
Gisteren mijn nieuwe EX30 in ontvangst genomen met Software versie 1.5 en het valt mij op dat de Whatsapp berichten niet in beeld komen en ook niet worden voorgelezen. Telefoongesprekken komen netjes binnen.

Zo is hij wel volvo-veilig. Niet appen tijdens het rijden. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato

Whatsapp heeft geen Android Auto app. Met Apple CarPlay kan het wel.

Edit: Android Automotive app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

twowheeler schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:24:
[...]

Daar is geen speld tussen te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Dit is geen onderdeel van de features van Android Automotive, wat dat van Android Auto wel is. Dus heel gemeen, het antwoord is 'niet'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:34

Whatsapp zit niet in de EX30. Enkel wanneer je Carplay gebruikt maar dan heb je inderdaad andere opties weer niet. Daarom gebruik ik ook geen Carplay,
Dus helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XfadeR
twowheeler schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:24:
[...]

Ik wou dat Volvo mij iets minder in de gaten hield en meer z'n eigen software in de gaten gaat houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai

Whatsapp is onderdeel van je mobiel. Betekend dat je Apple Carplay wel verbonden moet zijn met de auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18

Reden om CarPlay uit te schakelen, zodat je Google Maps van kan gebruiken zie ik zelf niet. Bij mij werkt dit prima naast elkaar.

Heb je op je telefoon aangevinkt dat berichten mogen worden getoond? Bij een iPhone staat er een checkbox onder Bluetooth > Volvo EX30 > Toon meldingen voor berichten. Mogelijk werkt dit alleen voor normale SMS-berichten? Ik gebruik zelf geen WhatsApp. :)

[ Voor 5% gewijzigd door NokiaFan op 18-02-2025 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

NokiaFan schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:19:
[...]

Reden om CarPlay uit te schakelen, zodat je Google Maps van kan gebruiken zie ik zelf niet. Bij mij werkt dit prima naast elkaar.

Heb je op je telefoon aangevinkt dat berichten mogen worden getoond? Bij een iPhone staat er een checkbox onder Bluetooth > Volvo EX30 > Toon meldingen voor berichten. Mogelijk werkt dit alleen voor normale SMS-berichten? Ik gebruik zelf geen WhatsApp. :)
Die stond dus uit.

Straks op de weg naar huis eens een paar berichten naar mij laten versturen.
Al beweren de bovenstaande berichten dat het gewoon niet werkt.
Ik ga het dus wel zien.

Zal ook de combi Carplay en Google Maps eens proberen.

Bedankt voor alle reacties iig.

[ Voor 5% gewijzigd door Gekkenhuis op 18-02-2025 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
NokiaFan schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:19:
[...]

Neemt Carplay dan niet de ruimte in van Google Maps?

Ik vind de ui van Carplay erg druk/kleurrijk en die van Android Automative rustig. Bij elkaar passen ze niet. Ik heb geen whatsapp en sms komt wel binnen (maar boeit me tijdens een autorit niet). Enige reden zou Apple Music zijn, maar dat kan ook met bluetooth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:59
Zapato schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:10:
[...]

Ik vind de ui van Carplay erg druk/kleurrijk en die van Android Automative rustig. Bij elkaar passen ze niet. Ik heb geen whatsapp en sms komt wel binnen (maar boeit me tijdens een autorit niet). Enige reden zou Apple Music zijn, maar dat kan ook met bluetooth.
Carpaly hoeft niet op de voorgrond te staan , je kan verbonden zijn met Carplay en Googlemaps op de voorgrond hebben staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18
Zapato schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:10:
[...]

In dark mode (beide systemen), ziet het erg best aardig uit toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cuuI2BFHS_mqBFckIYti0YY-G-Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kWEFAfoCATA1WTJDMRSDGroo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
NokiaFan schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:35:
[...]

In dark mode (beide systemen), ziet het erg best aardig uit toch?

[Afbeelding]
Dat wel, maar overdag rij ik liever met light mode. Nogmaals, voor mij is het niet zo'n ding, ik mis niets aan aanvullende functionaliteit CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobject
  • Laatst online: 29-10 14:38
Ik heb sinds zondag het probleem dat de Spotify app niet meer wil starten. Als ik er op het logo tik, gebeurt er gewoon niks. Iemand een idee? Het verwijderen en opnieuw installeren van de app werkt niet. Een reset door de volume knop en cruise control vermindering tegelijk ingedrukt te houden lijkt ook niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoex30
  • Laatst online: 11:58
Kobject schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:00:
Ik heb sinds zondag het probleem dat de Spotify app niet meer wil starten. Als ik er op het logo tik, gebeurt er gewoon niks. Iemand een idee? Het verwijderen en opnieuw installeren van de app werkt niet. Een reset door de volume knop en cruise control vermindering tegelijk ingedrukt te houden lijkt ook niet te werken.
heb je Carplay?. zo ja dan start je spotify via carplay. in het begin zat ik ook regelamtig verkeerd te klikken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slijmspoor
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 14:50
Even een update ivm het snelladen: Het blijft nog altijd veel te traag gaan. Steeds rond de 40kW ongeacht buitentemperatuur of voorverwarmen. Ik zag gisteren een post in de Facebook groep dat nog meer mensen hier last van hebben sinds de update naar 1.5. Het biedt een beetje troost dat ik niet de enige ben maar dit zou toch niet mogen bij een nieuwe auto. Tijdens het onderhoud konden ze het niet testen omdat de batterij nog te vol zat. Nieuwe afspraak gemaakt en nu kan ik weer een maand wachten. Gelukkig heb ik steeds op het werk een laadpaal beschikbaar maar lange afstanden probeer ik toch zoveel mogelijk uit te stellen. Misschien dat een volgende software update het weer oplost?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ChF0bz5BfvrrUBO1TiEiRHSGogM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/28aPXihx6DFoMqiGMpS9QKoc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuukD
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:39
De verwarming in het stuur en de stoelen wordt automatisch ingeschakeld tijdens de preconditioning als de buitentemperatuur lager is dan 7 °C (44 °F) en als je de klimaatregeling activeert met de timer. Je kunt meer lezen over preconditioning en hoe je dit activeert in de gebruikershandleiding..

Ik draai netjes op 1.5, stuurverwarming gaat netjes met voorverwarmen aan maar van de stoelverwarming weinig te merken. Is andere dit ook opgevallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
Slijmspoor schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:41:
Even een update ivm het snelladen: Het blijft nog altijd veel te traag gaan. Steeds rond de 40kW ongeacht buitentemperatuur of voorverwarmen. Ik zag gisteren een post in de Facebook groep dat nog meer mensen hier last van hebben sinds de update naar 1.5. Het biedt een beetje troost dat ik niet de enige ben maar dit zou toch niet mogen bij een nieuwe auto. Tijdens het onderhoud konden ze het niet testen omdat de batterij nog te vol zat. Nieuwe afspraak gemaakt en nu kan ik weer een maand wachten. Gelukkig heb ik steeds op het werk een laadpaal beschikbaar maar lange afstanden probeer ik toch zoveel mogelijk uit te stellen. Misschien dat een volgende software update het weer oplost?
Vreemd, die van mij draait ook op v1.5 en ben twee weken geleden vrij geweest en heb heel NL doorkruist, het hoogste wat ik haalde (met voorverwarmen via navigatie) was 158 kW (bij Fastned). Hij begon trouwens al een uur van te voren met voorverwarmen.

[ Voor 3% gewijzigd door iHansz op 19-02-2025 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

LuukD schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:57:
De verwarming in het stuur en de stoelen wordt automatisch ingeschakeld tijdens de preconditioning als de buitentemperatuur lager is dan 7 °C (44 °F) en als je de klimaatregeling activeert met de timer. Je kunt meer lezen over preconditioning en hoe je dit activeert in de gebruikershandleiding..

Ik draai netjes op 1.5, stuurverwarming gaat netjes met voorverwarmen aan maar van de stoelverwarming weinig te merken. Is andere dit ook opgevallen?
Stoelverwarming doet hier ook helemaal niks inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoex30
iHansz schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:13:
[...]

Vreemd, die van mij draait ook op v1.5 en ben twee weken geleden vrij geweest en heb heel NL doorkruist, het hoogste wat ik haalde (met voorverwarmen via navigatie) was 158 kW (bij Fastned). Hij begon trouwens al een uur van te voren met voorverwarmen.
Inderdaad vreemd, gisteren bij Shell haalde hij 120 kw, liep wel wat terug maar hij was redelijk snel weer opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slijmspoor
Volvoex30 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:23:
[...]

Inderdaad vreemd, gisteren bij Shell haalde hij 120 kw, liep wel wat terug maar hij was redelijk snel weer opgeladen.
iHansz schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:13:
[...]

Het ligt zeker niet aan Fastned hoor. Ik heb al verschillende laadstations geprobeerd maar telkens hetzelfde resultaat. Het ligt echt aan de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
Het valt mij erg op dat sinds v1.5 de performance een stuk minder is.
Al heb ik nog 50% accu toch is de power die de EX30 kan hebben toch fors minder. Alleen als de accu echt nog redelijk vol is (en dan bedoel ik niet boven de 95%) dan heeft hij de power nog.

Ervaren jullie dit ook en heeft het met de software update te maken of eerder met het weerstype?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-10 21:58
LuukD schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:57:

Idem. Heb nooit gehad dat stoelverwarming automatisch aan ging (ook niet met 1.3, 1.4.2). Handmatig werkt wel.

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

XfadeR schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:14:
Ervaren jullie dit ook en heeft het met de software update te maken of eerder met het weerstype?
Ik ervaar precies hetzelfde en ik geef meestal het weertype de schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killabee.nl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:12
[Afbeelding]
Maakt het nog verschil met laden of je in de auto blijft zitten of dat je de auto op slot doet?
Dit heb ik namelijk al eens gehoord dat de auto sneller laad als je niet in de auto zit. Dus de auto afsluit en opslot zet.
Heb dit zelf nog nooit getest hoor maar wellicht is dit qua veiligheid oid meegenomen bij Volvo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

killabee.nl schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:24:
[...]

Maakt het nog verschil met laden of je in de auto blijft zitten of dat je de auto op slot doet?
Dit heb ik namelijk al eens gehoord dat de auto sneller laad als je niet in de auto zit. Dus de auto afsluit en opslot zet.
Heb dit zelf nog nooit getest hoor maar wellicht is dit qua veiligheid oid meegenomen bij Volvo
Ik heb, terwijl ik in de auto zit, snelheden gehaald tot 170kW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killabee.nl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:12
rens-br schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:24:
[...]

Ik heb, terwijl ik in de auto zit, snelheden gehaald tot 170kW.
Ok, dan gaat mijn opmerking inderdaad niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:05

TheFruitNerd

iets met fruit

Voor diegenen met een MY25; hoe bevallen de extra ribbels bij de knoppen op het stuur eigenlijk? En zijn er mensen met een MY24 die wellicht de knoppen wellicht om hebben laten bouwen (geen idee of dat kan trouwens)?

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Niet online
IOS nieuw update met Wallet support, mocht tijd worden!

Ter info, dit betekent niet dat de digitale sleutel al werkt. Maar dat we weer een stapje dichterbij zijn!

[ Voor 50% gewijzigd door Buzzin Hornet op 19-02-2025 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
Buzzin Hornet schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 14:11:

Ter info, dit betekent niet dat de digitale sleutel al werkt. Maar dat we weer een stapje dichterbij zijn!
Het kenteken in de App is iig weer verdwenen... 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Niet online
iHansz schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 14:35:
[...]

Haha wow, ja inderdaad. Fatsoenlijk versiebeheer van de code daar lijkt wel afwezig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XfadeR
iHansz schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 14:35:
[...]

Jep, hier ook.

Snap ook nog steeds niet waarom er maar 1 timer mogelijk is in climate control. 8)7
Hoe moeilijk is het om er meerdere in te bouwen?
ik wil toch dat m'n auto op aangename temperatuur is 's-ochtends als ik wegrijd en 's-avond weer? Of is dat zoooo uitzonderlijk. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Niet online
XfadeR schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 15:03:
[...]

Jep, hier ook.

Snap ook nog steeds niet waarom er maar 1 timer mogelijk is in climate control. 8)7
Hoe moeilijk is het om er meerdere in te bouwen?
ik wil toch dat m'n auto op aangename temperatuur is 's-ochtends als ik wegrijd en 's-avond weer? Of is dat zoooo uitzonderlijk. |:(
Daarvoor ben ik Home Assistant dus maar gaan gebruiken, met name bvb een automatisering dat als ik in de middag op kantoor ben dat hij op een bepaald moment gaat voorverwarmen. Dat werkt goed en eigenlijk nog beter dan alleen aanzetten op tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volvoex30
killabee.nl schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:38:
[...]

Ok, dan gaat mijn opmerking inderdaad niet op.
gewoon in de auto zitten en angry birds spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Buzzin Hornet schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 15:05:
[...]

Daarvoor ben ik Home Assistant dus maar gaan gebruiken, met name bvb een automatisering dat als ik in de middag op kantoor ben dat hij op een bepaald moment gaat voorverwarmen. Dat werkt goed en eigenlijk nog beter dan alleen aanzetten op tijd.
Alleen jammer dat dat verwarmen via de API alleen doet koelen in plaats van verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc1t
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:47
Buzzin Hornet schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 14:11:
Hoe weet je dit? In de app kan ik daar niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
pc1t schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:08:
[...]

Hoe weet je dit? In de app kan ik daar niets over vinden.
Als je de App zoekt in de App-store en dan App daar bekijkt en helemaal naar boven scroll, dan staat daar Ondersteunt Wallet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
Ondertussen op LinkedIn: https://www.linkedin.com/...BWlJVr3IdYu7t14yk0gxKSW70

‘Soon millions of Volvo drivers will get access to dozens of new fun apps in their car – including many popular streaming and gaming apps to enjoy while safely parked.

We’re very proud to be launch partner of “Car Ready Mobile Apps” for Google – a programme designed to make it easier for developers to safely bring large-screen-optimised mobile apps to cars, which is seeing a world-first arrival in Volvo cars in just a few weeks.

The update will roll out to Volvo cars with Google built-in, with some receiving it in the coming weeks and others later this year. The EX30 will get the update at the beginning of next year.      

Drive safe and enjoy the new apps!’

[ Voor 12% gewijzigd door iHansz op 19-02-2025 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ik had vanmiddag iets raars met de Spotify app. Ik moet opnieuw inloggen met een wachtwoord en gebruikersnaam in plaats van een QR code en nadat ik dat gedaan had zag het uiterlijk eruit alsof ik de laptop / tablet app had. Ook afspelen op de achtergrond werkte niet meer.

Had geen tijd om er verder naar te kijken, dus morgen eens kijken of het weg is en anders de App maar even opnieuw installeren.

Heel bijzonder.

• iHansz
rens-br schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:59:
Ik had vanmiddag iets raars met de Spotify app. Ik moet opnieuw inloggen met een wachtwoord en gebruikersnaam in plaats van een QR code en nadat ik dat gedaan had zag het uiterlijk eruit alsof ik de laptop / tablet app had. Ook afspelen op de achtergrond werkte niet meer.

Had geen tijd om er verder naar te kijken, dus morgen eens kijken of het weg is en anders de App maar even opnieuw installeren.

Heel bijzonder.
Op Reddit is daar ook al een item over (ben jij de vraagsteller daar?): https://www.reddit.com/r/...seems_to_be_on_a_mission/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

iHansz schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:06:
[...]

Op Reddit is daar ook al een item over (ben jij vraagsteller?): https://www.reddit.com/r/...seems_to_be_on_a_mission/
Nope. Overigens vanmorgen Spotify verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en toen was het probleem verdwenen. Zoals andere ook aangeven in die thread.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmat
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-10 12:07
TheFruitNerd schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:59:
Voor diegenen met een MY25; hoe bevallen de extra ribbels bij de knoppen op het stuur eigenlijk? En zijn er mensen met een MY24 die wellicht de knoppen wellicht om hebben laten bouwen (geen idee of dat kan trouwens)?
Ik heb geen problemen met MY2024 knoppen, dus ook geen ombouw actie. Vind het wel jammer dat elektrische stoelen als optie voor MY2025 beschikbaar kwam. Die had ik er zeker bij genomen tot aan de subsidiegrens als het in MY2024 mogelijk was geweest.

• kmat
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-10 12:07
Slijmspoor schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:45:
[...]

[...]

Het ligt zeker niet aan Fastned hoor. Ik heb al verschillende laadstations geprobeerd maar telkens hetzelfde resultaat. Het ligt echt aan de auto.
Afgelopen weekend kortstondig de 110 kW aangetikt bij Fastned. Het was vrij druk (2/3) met ev's. Uiteindelijk 39 kWh in 35 minuten geladen van 25% naar 85% (begin was langzaam met 38kW) . Bij Tesla 34 kW in 17 minuten. Het is allemaal erg afhankelijk van de SOC, buitentemperatuur en de batterijtemperatuur, meerdere ev's op hetzelfde station, ook wel van de leverancier. Fastned is voor mijn gevoel trager dan Tesla. Bij Tesla gaat ie sneller en langer naar maximaal laden dan bij Fastned. Maar je zal toch ergens een keer boven de 100 kW moeten aantikken en de max van 153 kW (bij Tesla niet altijd maar wel regelmatig gehaald) moeten halen met de ex30. Als dat nog nooit is gebeurd in verschillende omstandigheden dan is er iets niet goed volgens mij. Dat iets zou het conditioneren (tijdens rijden of ter plekke van het laadstation) van de batterij kunnen zijn zodat ie naar 153 kW kan.

[ Voor 12% gewijzigd door kmat op 20-02-2025 09:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaychunlai
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJST0715Xv5F4Bnxs1EJQXFhyD0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IuN9XloSXUArLfaR4S2kfMPc.png?f=fotoalbum_large

Nieuwe update van de Volvo app. Zie nu ook een wallet icoontje… krijgen we toch echt binnenkort Digital Key+???

Kenteken is weer verdwenen uit de app :')

[ Voor 4% gewijzigd door jaychunlai op 20-02-2025 10:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iHansz
Voor mensen die Apple Music hebben, maar geen CarPlay willen gebruiken, het is iemand gelukt om de Android App op het scherm te krijgen.

Zie: https://www.ex30forums.com/viewtopic.php?p=9443#p9443

En het ziet er dan zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GRiHkkAC1rX2IWxh4LG-Y23JPBQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zXXu04LAv0uyDnlO9ZTK4wuh.png?f=fotoalbum_large

• mjustin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:56
[Afbeelding]
Ik heb aan exact dezelfde laadpaal in december nog het maximum in laadsnelheid getrokken. Was wel voor de software update nog, dus het ligt in dit geval niet aan de paal.
Was toen ook rond het vriespunt en wagen was voorverwarmd.

• rens-br

rens-br

iHansz schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:11:
Voor mensen die Apple Music hebben, maar geen CarPlay willen gebruiken, het is iemand gelukt om de Android App op het scherm te krijgen.

Zie: https://www.ex30forums.com/viewtopic.php?p=9443#p9443

En het ziet er dan zo uit:

[Afbeelding]
Moeten APK's nog steeds zo omslachtig worden omgezet, via bijv. Google Drive als een afbeelding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iHansz
rens-br schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:18:
[...]

Moeten APK's nog steeds zo omslachtig worden omgezet, via bijv. Google Drive als een afbeelding?
Please don't shoot the messenger. B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

iHansz schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:22:
[...]

Please don't shoot the messenger. B)
Was vooral gewoon benieuwd, dat stuk was niet beschreven in de gelinkte post, dus wellicht was het inmiddels iets eenvoudiger geworden.

• Slijmspoor
kmat schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:40:
[...]

Afgelopen weekend kortstondig de 110 kW aangetikt bij Fastned. Het was vrij druk (2/3) met ev's. Uiteindelijk 39 kWh in 35 minuten geladen van 25% naar 85% (begin was langzaam met 38kW) . Bij Tesla 34 kW in 17 minuten. Het is allemaal erg afhankelijk van de SOC, buitentemperatuur en de batterijtemperatuur, meerdere ev's op hetzelfde station, ook wel van de leverancier. Fastned is voor mijn gevoel trager dan Tesla. Bij Tesla gaat ie sneller en langer naar maximaal laden dan bij Fastned. Maar je zal toch ergens een keer boven de 100 kW moeten aantikken en de max van 153 kW (bij Tesla niet altijd maar wel regelmatig gehaald) moeten halen met de ex30. Als dat nog nooit is gebeurd in verschillende omstandigheden dan is er iets niet goed volgens mij. Dat iets zou het conditioneren (tijdens rijden of ter plekke van het laadstation) van de batterij kunnen zijn zodat ie naar 153 kW kan.
Ik stond helemaal alleen aan het laadstation dus verdeling van het vermogen was er niet.
mjustin schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:15:
[...]

Ik heb aan exact dezelfde laadpaal in december nog het maximum in laadsnelheid getrokken. Was wel voor de software update nog, dus het ligt in dit geval niet aan de paal.
Was toen ook rond het vriespunt en wagen was voorverwarmd.
Ik ook, wel voor de update naar 1.5. Daarom ging ik het zeker daar nog eens testen, omdat ik weet dat het voor die update wel prima werkte...
Pagina: 1 ... 79 ... 100 Laatste