Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 78 ... 96 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:50
killabee.nl schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:37:
[...]

Ik heb dat via de app gewoon op een bepaalde tijd ingesteld staan.
Maar vanmorgen heb ik hem voor de tijd vanuit de app ook een keer handmatig gestart.
Oh ik dacht je het voorverwarmen van de accu om te gaan laden bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbenniks
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:12
killabee.nl schreef op maandag 3 februari 2025 @ 13:37:
Ik heb het idee dat de auto pas een seintje geeft als de accu onder een bepaald percentage komt.
Normaal als ik voorverwarm en de accu is 100% en hangt dan nog aan de lader. Dan is de accu na het verwarmen 97%. Ik heb de SR LFP accu.

Vanmorgen hing de auto ook aan de laadpaal en heb ik 1x met de hand het verwarmen aangezet en daarna ging de auto nog een keer automatisch verwarmen. Hierdoor kwam de accu op 96% en toen ging deze wel weer laden zonder dat ik iets gedaan heb.

Lijkt dus een soort drempel waarde te zijn.
Ik heb nu 3x achter elkaar climate aangezet via de app. Tijdens de 3e keer ging de auto laden. Na de 2e keer stond de batterij op 77% (target 80). Ik gok dat tijdens de 3e run het batterij niveau op 76% stond en toen de laad sessie starten, toen ik de app opende zag ik 77%...

het zou dus inderdaad een drempel waarde van 4% kunnen zijn. Persoonlijk vind ik dit aan de hoge kant, maar ik ben geen auto bouwer, wat weet ik er van..:)

[ Voor 4% gewijzigd door fbenniks op 03-02-2025 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmy H
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:42
Vdb64 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 15:28:
Sinds deze week werkt de TuneIn en Spotify app niet meer. Beide starten niet eens op. YouTube doet het wel🤔
Systeem reset helpt niet. Ook app opnieuw installeren niet. Er is wel een werkende internetverbinding.

Erg irritant.

Iemand een idee?
Ik heb sinds 1.5 weer een probleem met Waze. Die wil ook niks meer. 👎🏼
En vandaag problemen met Google maps. Die zat volledig naast de route waar ik reed. Het gps signaal klopte niet meer. Of zal meneertje Poetin het gps signaal hebben lopen verstoren?

Volvo EX30 SMER ULTRA - Vapor Grey + climate pack // Elroq 85 BE plus pakket - Timiano green - Winter pack - 20” Neptune - Lodge interior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nherfst
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:52
Remmy H schreef op maandag 3 februari 2025 @ 21:09:
[...]

Ik heb sinds 1.5 weer een probleem met Waze. Die wil ook niks meer. 👎🏼
En vandaag problemen met Google maps. Die zat volledig naast de route waar ik reed. Het gps signaal klopte niet meer. Of zal meneertje Poetin het gps signaal hebben lopen verstoren?
Ik heb ook in de drie maanden dat ik nu een EX30 rijd al meerdere keren gehad (zowel softwareversie 1.4 als 1.5) dat google maps denkt dat de auto +- 30 meter links of rechts van de weg rijdt. Behoorlijk vervelend met het nemen van afslagen op een klaverblad of druk punt op de snelweg kan ik vertellen. Helaas heeft softwareversie 1.5 dit nog niet opgelost. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HermanvdB
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 21:24
Remmy H schreef op maandag 3 februari 2025 @ 21:09:
[...]
Regelmatig heb ik dat Google Maps lokatie van de auto er zo’n 50 meter naast zit. Meestal is dit na 10 tot 15 minuten rijden hersteld.
Wat mij opvalt is dat dit meestal gebeurt wanneer de auto een dag of meer niet is gebruikt. De auto staat in een parkeerkelder en wellicht raakt hij het GPS signaal kwijt en moet hij de satellieten weer opzoeken. Gelukkig ben ik dan thuis en weet ik daar de weg wel te vinden…..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Registratie: April 2024
  • Niet online
Van de week is bij mij het 3e remlicht vervangen voor een nieuw exemplaar. Dit heeft een behoorlijke verbetering in de radio ontvangst gegeven.
Waar ik tot nu toe bij elk stoplicht of file zonder (DAB) radio zat blijft de radio nu weer gewoon spelen. Er blijven hier en daar wat haperingen maar over het algemeen lijkt dit een hele verbetering oOo

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekran
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 19:35
Nherfst schreef op maandag 3 februari 2025 @ 22:38:
[...]

Ik heb ook in de drie maanden dat ik nu een EX30 rijd al meerdere keren gehad (zowel softwareversie 1.4 als 1.5) dat google maps denkt dat de auto +- 30 meter links of rechts van de weg rijdt. Behoorlijk vervelend met het nemen van afslagen op een klaverblad of druk punt op de snelweg kan ik vertellen. Helaas heeft softwareversie 1.5 dit nog niet opgelost. :-(
Uiteindelijk bepaalt Google of de USA hoe nauwkeurig de plaatsbepaling is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Patrick-99
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 00:42
Vandaag sticker met gewichtsaanpassing bijgeplakt gekregen. Dit om het trekgewicht van 1400 -> 1600 te brengen op het kenteken, zoals beloofd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13JHlu7v_M4hn1zT2TSdC67gfcM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qurNI2SI8LhDRtJ3WlsFg8r7.jpg?f=fotoalbum_large

EX30 - SMER - Ultra sinds 15-03-2024 / EV-Box BusinessLine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
Patrick-99 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 14:19:
Vandaag sticker met gewichtsaanpassing bijgeplakt gekregen. Dit om het trekgewicht van 1400 -> 1600 te brengen op het kenteken, zoals beloofd.

[Afbeelding]
Wat heb je daar nog aan moeten doen?? Mijn auto staat ook op 1400KG trekgewicht zou leuk zijn als die ook naar 1600KG kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick-99
IT-Crowd schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 14:34:
[...]
Wat heb je daar nog aan moeten doen?? Mijn auto staat ook op 1400KG trekgewicht zou leuk zijn als die ook naar 1600KG kan.
Alleen aangegeven dat de gegevens op het kenteken niet overeen kwamen met de specificaties van bij de verkoop. De 1e series schijnen met 1400 uitgegeven te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
Patrick-99 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 14:43:
[...]

Alleen aangegeven dat de gegevens op het kenteken niet overeen kwamen met de specificaties van bij de verkoop. De 1e series schijnen met 1400 uitgegeven te zijn.
De eerste serie is uitgegeven met een verkeerd gewicht op het kenteken. Vorig jaar zomer daar flink over zitten bellen. Eerst met de dealer daarna met Volvo Nederland, kwam toen eigenlijk niet verder als biedt hem maar aan bij het RDW dan kan je hem op eigen kosten opnieuw laten keuren.

Het toen maar laten gaan koste me teveel moeite en gezeik.

Maar dit is dus door de dealer geregeld of door Volvo Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick-99
IT-Crowd schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:09:
[...]
.
Maar dit is dus door de dealer geregeld of door Volvo Nederland?
Via mijn eigen dealer, maar heeft wel even geduurd.

Deze aanpassing zal niet door de dealer zelf gedaan zijn, want het is een ontwerp specificatie. De maximale treincombinatie massa is sterk afhankelijk van de massa voertuig en ontwerp capaciteit van de mechanische remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
Patrick-99 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:16:
[...]

Via mijn eigen dealer, maar heeft wel even geduurd.

Deze aanpassing zal niet door de dealer zelf gedaan zijn, want het is een ontwerp specificatie. De maximale treincombinatie massa is sterk afhankelijk van de massa voertuig en ontwerp capaciteit van de mechanische remmen.
Ik snap dat de dealer de auto niet zomaar daar op aan kan passen
Via de dealer had ik een gewaarborgde PDF van Volvo gekregen waarin wordt aangegeven dat het trekgewicht naar 1600KG kan. Maar volgens de dealer moest ik het daarna zelf maar verder gaan regelen met het RDW en dat dat alleen maar kon door de auto met dit document te laten herkeuren. Dat ging me allemaal wat te ver. Toen nog wat met Volvo Nederland zitten bellen maar kreeg daar toen ook niet echt een antwoord.
Hebben ze alleen die sticker geplakt of is het ook in het kenteken register aangepast? Anders heb je denk alsnog een uitdaging als je ergens aan de kant wordt gezet.
Ga van de week wel eens een belletje doen naar de dealer / Volvo Nederland hoe ik ook zo'n mooie sticker in mijn auto krijg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick-99
IT-Crowd schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:31:
[...]
Hebben ze alleen die sticker geplakt of is het ook in het kenteken register aangepast?
Deze aanpassing is vanuit de fabrikant geweest en er wordt door de dealer een foto als bewijs van de specificatiefout aan de RDW doorgestuurd.
Dit zou mij dan een aangepast kentekenbewijs moeten opleveren in de post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
IT-Crowd schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:10:
Van de week is bij mij het 3e remlicht vervangen voor een nieuw exemplaar. Dit heeft een behoorlijke verbetering in de radio ontvangst gegeven.
Waar ik tot nu toe bij elk stoplicht of file zonder (DAB) radio zat blijft de radio nu weer gewoon spelen. Er blijven hier en daar wat haperingen maar over het algemeen lijkt dit een hele verbetering oOo
Dat is heel mooi! Heb je dit als oplossing bij de dealer gevraagd en heb je coulance gekregen?

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jboerma100
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:16
Patrick-99 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 14:19:

[Afbeelding]
Ben alleen bang dat je alsnog een hellingproef bij het RDW moet laten uitvoeren. Hoor het graag als het lukt. Maar met een foto alleen zal het RDW niet overtuigd zijn. Heb het geprobeerd met een officieel document van Volvo Zweden maar helaas. Vind het echter een ongelofelijk fout van VCNL, en ze laten je als klant gewoon in de steek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jaapdik
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16-09 14:37
IT-Crowd schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:10:
Bij mij is na een aanrijding de hele achterkant vervangen. Dus ook elke lampen. Sinds die tijd geen radioprobleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmvoo
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-09 15:39
jboerma100 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 17:49:
[...]

Ben alleen bang dat je alsnog een hellingproef bij het RDW moet laten uitvoeren. Hoor het graag als het lukt. Maar met een foto alleen zal het RDW niet overtuigd zijn. Heb het geprobeerd met een officieel document van Volvo Zweden maar helaas. Vind het echter een ongelofelijk fout van VCNL, en ze laten je als klant gewoon in de steek.
Neem aan dat Volvo wel met RDW overlegd heeft over de procedure. Wat is er ongelofelijk fout? Dat het trekgewicht tijdens de productie is aangepast door Volvo en dat de importeur dit niet in de prijslijst had aangepast?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02:07
Ik kreeg vandaag een brief van de RDW dat er verkeerde gegevens over mijn EX30 in het kentekenregister zouden staan, als gevolg van een fout van de fabrikant. Razend benieuwd naar wat er dan zo fout was snel verder gelezen: het 'Maximumelektrovermogen 60 minuten (E)' was niet ingevuld en is nu op 19kW gezet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21:49
dennistd schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 00:21:
Ik kreeg vandaag een brief van de RDW dat er verkeerde gegevens over mijn EX30 in het kentekenregister zouden staan, als gevolg van een fout van de fabrikant. Razend benieuwd naar wat er dan zo fout was snel verder gelezen: het 'Maximumelektrovermogen 60 minuten (E)' was niet ingevuld en is nu op 19kW gezet 8)7
Heb dezelfde brief ontvangen. Begrijp er niets van. 🤷‍♂️ Maar het zal wel.

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
Brumax schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 17:30:
[...]

Dat is heel mooi! Heb je dit als oplossing bij de dealer gevraagd en heb je coulance gekregen?
Geen rekening gezien dus neem aan dat het gewoon onder garantie is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jboerma100
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:16
lmvoo schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 22:40:
[...]

Neem aan dat Volvo wel met RDW overlegd heeft over de procedure. Wat is er ongelofelijk fout? Dat het trekgewicht tijdens de productie is aangepast door Volvo en dat de importeur dit niet in de prijslijst had aangepast?
Wat er fout is bij Volvo dat ik een auto heb besteld met trekgewicht 1600 kg, anders had ik de twin motor besteld. Zelfs Volvo Zweden geeft aan dat de eerste productie lijn 1600 kg mag trekken in een officieel document. Had de auto moeten weigeren, maar had de hoop dat het opgelost zou worden. Helaas maar dit is ondanks dat de auto voortreffelijk rijd mijn laatste Volvo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• humme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:25
[quote]Patrick-99 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 14:19:

Bij mij is ook een sticker geplakt, de dealer heeft er een foto van gemaakt en na een week kwam er een nieuw kentekenbewijs met 1600 kg

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:08

Reinier

\o/

Voor wie zojuist een SEPA-gerelateerde mail heeft ontvangen (i.v.m. de overgang van Care by Volvo naar Volvo Car Lease): dit is een major datalek. NAW gegevens, identiteitsbewijs, rekeningnummer e.d. staan zonder inlog online. Ik heb het telefonisch gemeld bij Volvo Car Lease en het gaat ook naar de AP als het formulier te lang online blijft staan.

Update: door eenvoudige manipulatie van de URL kwam ik bij de gegevens van andere klanten. Ik werd door Volvo teruggebeld en ze zouden er werk van maken. Inmiddels is het formulier aangepast en moet je het emailadres invoeren dat in het systeem bekend is.
Vervolgens opent het formulier bij mij niet, maar het is in ieder geval geen datalek meer :P

[ Voor 33% gewijzigd door Reinier op 05-02-2025 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin99
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:33
Ik heb de EX30 nu een paar weken en bevalt prima. De meeste instellingen heb ik ondertussen wel kunnen vinden, maar zoek nog op welke wijze de juiste actieradius ingesteld kan worden.
De aangeven actieradius op het display gaat nog steeds uit van 472 km bij 100% batterij. Ik had begrepen dat de auto even tijd nodig had om de werkelijke actieradius te berekenen, maar na 1300 km is dit nog niet het geval.
Kan dit ergens ingesteld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:58

Hans1956

Pixel 8 Pro

Even zoeken op 'dynamisch' geeft:

[ Voor 4% gewijzigd door Hans1956 op 05-02-2025 22:46 ]

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin99
Dynamisch had ik ergens gelezen, maar nu weet ik waar de knop staat. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:14
Martin99 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 22:16:
Ik heb de EX30 nu een paar weken en bevalt prima. De meeste instellingen heb ik ondertussen wel kunnen vinden, maar zoek nog op welke wijze de juiste actieradius ingesteld kan worden.
De aangeven actieradius op het display gaat nog steeds uit van 472 km bij 100% batterij. Ik had begrepen dat de auto even tijd nodig had om de werkelijke actieradius te berekenen, maar na 1300 km is dit nog niet het geval.
Kan dit ergens ingesteld worden?
Ik heb de eenheid aangepast van certified naar dynamic.
Zie: https://www.volvocars.com...a77a7e089c0a8296870d1a409

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin99
Ik heb het op deze wijze aangepast, actieradius wordt zo.een stuk minder 🫤. Wel realistischer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennistd
Ik heb gisteren met een tot 90% opgeladen auto (SMER) een stuk van 104km heen en 105km terug gereden. Totaalverbruik volgens het rijlogboek op de heenweg 23,1kWh en op de terugweg 22,9kWh. Met zo'n 13% weer thuisgekomen en direct weer aan de lader (11kW) gehangen. Opvallend is dat er 54kWh weer in de auto ging, terwijl het verbruik volgens het logboek maar 46kWh was. Zit er zoveel verlies in het opladen of komt dit verschil ergens anders weg? Ik heb de auto wel voorverwarmd, vanaf huis met een timer en vanaf mijn bestemming met de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
dennistd schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:04:
Zit er zoveel verlies in het opladen
Verlies met laden is volgens mij ongeveer 10%.
Ik heb de auto wel voorverwarmd, vanaf huis met een timer en vanaf mijn bestemming met de app.
Voor verwarmen via de app kost bij mij ongeveer 2% van de accu en afhankelijk van de temperatuur kost dat ongeveer 0.5 tot 2.0 kWh. Dus in het 'ergste' geval ben je door het voorverwarmen zo'n 4kWh kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakjan
  • Laatst online: 11-03 16:05
dennistd schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:04:
Ik heb gisteren met een tot 90% opgeladen auto (SMER) een stuk van 104km heen en 105km terug gereden. Totaalverbruik volgens het rijlogboek op de heenweg 23,1kWh en op de terugweg 22,9kWh. Met zo'n 13% weer thuisgekomen en direct weer aan de lader (11kW) gehangen. Opvallend is dat er 54kWh weer in de auto ging, terwijl het verbruik volgens het logboek maar 46kWh was. Zit er zoveel verlies in het opladen of komt dit verschil ergens anders weg? Ik heb de auto wel voorverwarmd, vanaf huis met een timer en vanaf mijn bestemming met de app.
Ik constateer ook een groot verschil tussen wat de auto zegt verbruikt te hebben en wat de app van de lader aangeeft. Zie onderstaande tabel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AOcxkYA1R2kdPHpEWp2zjXalm1A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/s4DSyG6M1MzP2BRKxYvIdQAu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:38
Maandag 10 februari om 13.00 uur wordt de nieuwe Cross Country gepresenteerd
Live stream op https://youtube.com/live/b70kLhiMjW0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iHansz
EdwinW schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:29:
Maandag 10 februari om 13.00 uur wordt de nieuwe Cross Country gepresenteerd
Live stream op https://youtube.com/live/b70kLhiMjW0
Staat al in m'n agenda! *O*

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 19:18
Heb dan een overleg staan :( dan maar terugkijken.

De aankondiging van de EX30 heb ik wel "live" gekeken. Was toen op vakantie in Noorwegen en na de presentatie was ik eruit. Dit gaat onze nieuwe auto worden. 327 dagen geleden hebben wij onze EX30 opgehaald en geen moment spijt van.

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iHansz
tdolder schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 18:06:
[...]

Heb dan een overleg staan :( dan maar terugkijken.

De aankondiging van de EX30 heb ik wel "live" gekeken. Was toen op vakantie in Noorwegen en na de presentatie was ik eruit. Dit gaat onze nieuwe auto worden. 327 dagen geleden hebben wij onze EX30 opgehaald en geen moment spijt van.
Ik ook, maar heb gezegd dat ik al wat anders heb 😇.

Heb de EX30 voor ‘t eerst gezien in hartje Stockholm zomer 2023. Was meteen verliefd. Nog geen dag spijt van aankoop. 😌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volvoforlive
  • Laatst online: 16:29
Kijk, van deze positieve berichten word ik blij van!! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
Vandaag een brief van de RDW, ik dacht ahhh trekgewicht....

Maar het ging om het Maximum vermogen 60 minuten (E)
Oude waarde - nieuwe waarde 19kW

Tja

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TkknEv1dCNkzsRRutVVl7L6MeP4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8nB7h8cp4ZXQP3opsMtKzoW0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OltopwmaeCcBx4lDFOfJ3QapPuk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XS6CXt4jNGaogD9IqFi3FWiM.jpg?f=fotoalbum_tile

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
Heeft iemand nog iets gehoord over digital key?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brumax
  • Niet online
jaychunlai schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:38:
Op reddit las ik dat het nog niet komt, zelfs niet bij de intro van de Cross Country (op 10 feb).
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/fj4cobmodlhe1.png

vice versa en weer terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennistd
jaychunlai schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:38:
Ik las wel dat vanaf vandaag de Samsung Wallet beschikbaar komt in de Benelux, waarin straks als het goed is de digitale sleutel in opgenomen wordt voor de Samsung-toestellen: nieuws: Samsung Wallet is vanaf 7 februari beschikbaar in de Benelux

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
dennistd schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:43:
[...]

Ik las wel dat vanaf vandaag de Samsung Wallet beschikbaar komt in de Benelux, waarin straks in de toekomst als het goed is de digitale sleutel in opgenomen wordt voor de Samsung-toestellen: nieuws: Samsung Wallet is vanaf 7 februari beschikbaar in de Benelux
Edit: typo ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remmy H
jaapdik schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 20:52:
[...]

Bij mij is na een aanrijding de hele achterkant vervangen. Dus ook elke lampen. Sinds die tijd geen radioprobleem meer.
Dan zou je toch eigenlijk een terugroep actie mogen verwachten vanuit Volvo Nederland??

Dat ze dan bij alle EX30’s de lampen gaan vervangen. 🤷🏼‍♂️

Volvo EX30 SMER ULTRA - Vapor Grey + climate pack // Elroq 85 BE plus pakket - Timiano green - Winter pack - 20” Neptune - Lodge interior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmmkoper
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15-09 11:12
sinds een week of zo doeb alle muziek apps het niet meer bij mij. Tunein, spotify en andere apps openen geeneens meer. Apps opnieuw installeren en infotainment opnieuw opstarten helpt niet. Zijn er meer mensen die daar last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:07
TuneIn en Spotify werken hier nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb64
  • Laatst online: 23:14
Rmmkoper schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 15:27:
sinds een week of zo doeb alle muziek apps het niet meer bij mij. Tunein, spotify en andere apps openen geeneens meer. Apps opnieuw installeren en infotainment opnieuw opstarten helpt niet. Zijn er meer mensen die daar last van hebben.
Helaas bij mij ook niet meer.
Wat wel werkt: via Google spraakbericht de app starten! 🤔🤔🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:42
Vdb64 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 22:41:
[...]

Helaas bij mij ook niet meer.
Wat wel werkt: via Google spraakbericht de app starten! 🤔🤔🤔
Bij mij werkt Tune in ook niet meer maar gebruik nu
Open Radio en ik heb geen Spotify maar You tube premium en die werkt gelukkig nog wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaychunlai
Zojuist voorbij zien komen op Reddit. Update komt aan voor de EX90. Wellicht dat EX30 binnenkort ook de update gaat krijgen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HSDe_ZvzwYsQ15vDq_q4FIvi9aY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VwS0V7Jhuqf9U9FlungZhGwh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
jaychunlai schreef op zondag 9 februari 2025 @ 00:15:
Zojuist voorbij zien komen op Reddit. Update komt aan voor de EX90. Wellicht dat EX30 binnenkort ook de update gaat krijgen
[Afbeelding]
Maar dan nog niet iphone 😳

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remmy H
Hebben meer mensen last van het feit dat als je bv Flitsmeister als navigatie aan hebt via CarPlay of je gebruikt Waze als navigatie, en je gaat dan bijvoorbeeld de temperatuur veranderen in je auto dat je het scherm van je Navi kwijt bent?
Dan kom je terug op het home scherm en zie je Google maps ipv dat je weer gewoon Waze ziet. Ook onthoud ie niet dat je in je CarPlay menu zat.
Dan moet je weer opnieuw op je Waze of je CarPlay icoontje drukken. #bug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
ivarga schreef op zondag 9 februari 2025 @ 06:58:
[...]

Maar dan nog niet iphone 😳
Jawel, want dat heeft het al. Dit is dus toevoeging van niet iPhones. 😌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruvo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:43
Remmy H schreef op zondag 9 februari 2025 @ 08:08:
Hebben meer mensen last van het feit dat als je bv Flitsmeister als navigatie aan hebt via CarPlay of je gebruikt Waze als navigatie, en je gaat dan bijvoorbeeld de temperatuur veranderen in je auto dat je het scherm van je Navi kwijt bent?
Dan kom je terug op het home scherm en zie je Google maps ipv dat je weer gewoon Waze ziet. Ook onthoud ie niet dat je in je CarPlay menu zat.
Dan moet je weer opnieuw op je Waze of je CarPlay icoontje drukken. #bug?
Lijkt me geen bug. Het home-icoon = Google maps. Het zou mooi zijn als we dat kunnen customisen.
Mogelijke oplossing voor jouw situatie: klik nogmaals op het temperatuur icoon, en je komt weer terug in het vorige scherm (e.g. Waze).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivarga
iHansz schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:49:
[...]

Jawel, want dat heeft het al. Dit is dus toevoeging van niet iPhones. 😌
Vertel maar ff hoe ik mijn 13 pro max configureer dan , dan kan ik dat klote kassie opbergen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 09:58
Gisteravond voor het eerst dat het systeem regelmatig haperde cq vastliep. Muziek bleef gewoon doorspelen, maar navigatie en instellingen als driver alert etc werden allemaal gereset.

Leuk als je daardoor wat afslagen mist :')

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iHansz
ivarga schreef op zondag 9 februari 2025 @ 11:25:
[...]

Vertel maar ff hoe ik mijn 13 pro max configureer dan , dan kan ik dat klote kassie opbergen 😉
Het ging over de EX90 😇. Wij, van de EX30, moeten nog ff wachten. Misschien weten we morgen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:13
Alle samsungs zijn nog niet geschikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
Het lijkt erop dat Moss Yellow komt te vervallen en dat daar Sand Dune voor in de plaats komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1956

Hans1956

Pixel 8 Pro

tedkroon schreef op zondag 9 februari 2025 @ 21:28:
Alle samsungs zijn nog niet geschikt
Overzicht geschikte telefoons met UWB (wat nodig is voor zover ik begrepen heb):

https://en.wikipedia.org/...WB-enabled_mobile_devices

[ Voor 7% gewijzigd door Hans1956 op 10-02-2025 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardGeerts
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 16-09 22:02
iHansz schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:27:
Het lijkt erop dat Moss Yellow komt te vervallen en dat daar Sand Dune voor in de plaats komt.
Ja op de Belgische Volvo site kan je al een tijdje geen moss yellow meer kiezen... zonde toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
WardGeerts schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:57:
[...]

Ja op de Belgische Volvo site kan je al een tijdje geen moss yellow meer kiezen... zonde toch..
Ja vind ik wel, was nou juist niet zo standaard. En, geel is een hippe kleur op dit moment, denk aan de Renault 5 en zo. Maar ja, het is wat het is. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:40
Zit even die introductie van de EX30 Cross Country te bekijken maar een heel verhaal en gelikte setting om wat minimale aanpassingen op de huidge EX30 te bespreken. Stiekem had ik gehoopt dat de auto ook van binnen wat aanpassingen had, dat ze geluisterd hebben naar de feedback op de normale EX30. maar helaas.

En daarmee vervalt ook mijn laatste hoop dat de EX30 Cross Country alsnog interessant kon zijn.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
De Cross Country is verkrijgbaar vanaf 53.000 Euro
https://www.volvocars.com/nl/build/ex30-electric
Moss Yellow is vanaf heden voor de EX30 niet meer leverbaar, daarvoor in de plaats is Sand Dune gekomen.

[ Voor 34% gewijzigd door EdwinW op 10-02-2025 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Juancho schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:20:
Zit even die introductie van de EX30 Cross Country te bekijken maar een heel verhaal en gelikte setting om wat minimale aanpassingen op de huidge EX30 te bespreken. Stiekem had ik gehoopt dat de auto ook van binnen wat aanpassingen had, dat ze geluisterd hebben naar de feedback op de normale EX30. maar helaas.

En daarmee vervalt ook mijn laatste hoop dat de EX30 Cross Country alsnog interessant kon zijn.
Welke feedback? Enige puntje is het Harmon Kardon logo en dat is gemakkelijk op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

EdwinW schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:24:
De Cross Countr y is verkrijgbaar vanaf 53.000
https://www.volvocars.com/nl/build/ex30-electric
Moss Yellow is vanaf heden voor de EX30 niet meer leverbaar, daarvoor in de plaats is Sand Dune gekomen.
En er is nu zo te zien ook een Essential versie (bijgekomen?)

Volgens de website heeft Essential het onderstaande allemaal niet in vergelijking met de core:
  • Andere velgen
  • Textielen vloermatten voor het interieur
  • Volvo Guard Alarm
  • Adaptive Cruise Control
  • Flexibele laadvloer
  • Opbergvak voorin

[ Voor 31% gewijzigd door rens-br op 10-02-2025 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
Die Essential is er voor zo'n 35k, was ook wel nodig met al die nwe concurenten en Mosse Yellow dus verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennn
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-09 15:31
En nieuwe 20" velgen beschikbaar, die zien er wel goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

iHansz schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:35:
Die Essential is er voor zo'n 35k, was ook wel nodig met al die nwe concurenten en Mosse Yellow dus verdwenen.
Jammer alleen dat die nog verder gestript is. Ik rij zelf de Core en die vind ik al behoorlijk uitgekleed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Behoorlijke prijs ook voor wat je eigenlijk krijgt met een vrij kleine auto. Je kan daarvoor ook al een EX40 krijgen die veel meer ruimte biedt. Niet de twin motor maarja, dat heb je eigenlijk ook niet nodig.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meloenen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:37
Er zijn ook andere opties verplaatst volgens mij. Het zwarte dak, spoiler en zijspiegels is nu alleen op de ultra. Maar op mijn vorige week geleverde Plus zijn die ook allemaal zwart.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Meloenen schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:46:
Er zijn ook andere opties verplaatst volgens mij. Het zwarte dak, spoiler en zijspiegels is nu alleen op de ultra. Maar op mijn vorige week geleverde Plus zijn die ook allemaal zwart.
Staat nu onder opties

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mprkooij
  • Laatst online: 23:46
Nieuwe beschikbare kleur en velgen, zoals hierboven vermeld vervalt de Mosse Yellow kleur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cAsyBfVpgI3KYGUCDZ-8iJrRNS0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0Xrkl6if7JaLcUAzXAEWyIsf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:12
rens-br schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:26:
[...]

En er is nu zo te zien ook een Essential versie (bijgekomen?)

Volgens de website heeft Essential het onderstaande allemaal niet in vergelijking met de core:
  • Andere velgen
  • Textielen vloermatten voor het interieur
  • Volvo Guard Alarm
  • Adaptive Cruise Control
  • Flexibele laadvloer
  • Opbergvak voorin
Velgen zijn hetzelfde, maar missen de inlays.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leonn
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14-09 14:21
In het persbericht worden nog een aantal nieuwe features genoemd. Staat niet specifiek of het alleen voor modeljaar 2026 is.
Innovaties en nieuwe features
De EX30 is standaard uitgerust met de nieuwste technologieën. Zo heeft het model nu de mogelijkheid voor Vehicle-to-Load (V2L), waarmee de auto als energiebron voor andere apparaten kan dienen. Ook nieuw is Plug & Charge beschikbaar, waarmee het opladen nog eenvoudiger wordt. De nieuwe Range Mode zorgt ervoor dat het rijbereik optimaal wordt benut, en Android Auto maakt naast Apple Carplay naadloze connectiviteit met smartphones mogelijk. Nieuw is metallic lak in de kleur Sand Dune. De Moss Yellow solid lakoptie is komen te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Laatst online: 18-09 15:10
Juancho schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:20:

Ja, zeker met al die touch bediening is dit niet meer dan een gaaf uitziende auto. Met handschoenen aan kan je er niks mee. Desalniettemin wel smaakvol gedaan.

Die nieuwe essential vind ik totaal niet Volvo. Misschien interessant als bedrijfswagentje oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
twowheeler schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:32:
[...]

Ja, zeker met al die touch bediening is dit niet meer dan een gaaf uitziende auto. Met handschoenen aan kan je er niks mee. Desalniettemin wel smaakvol gedaan.

Die nieuwe essential vind ik totaal niet Volvo. Misschien interessant als bedrijfswagentje oid?
Met handschoenen aan? Het is toch geen formule 1. En je hebt trouwens ook handschoenen met touchvlak. Dus als je perse wilt dan is dat geen excuus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Zapato schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:42:
[...]

Met handschoenen aan? Het is toch geen formule 1. En je hebt trouwens ook handschoenen met touchvlak. Dus als je perse wilt dan is dat geen excuus.
Dat hoort bij een echt outdoor product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubk
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 08-05 16:20
Lekker hoor.
Heb ik een EX30 ultra besteld en komt in maart.
Kijk ik bij de nieuwe configuratie ( vandaag door Volvo geplaatst), is deze versie ineens 3000€ goedkoper en ik zie geen wijzigingen in de samenstelling.
Ga ik nu de volle mep betalen?
Heb ondertussen om een reactie gevraagd bij de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Huubk schreef op maandag 10 februari 2025 @ 16:00:
Lekker hoor.
Heb ik een EX30 ultra besteld en komt in maart.
Kijk ik bij de nieuwe configuratie ( vandaag door Volvo geplaatst), is deze versie ineens 3000€ goedkoper en ik zie geen wijzigingen in de samenstelling.
Ga ik nu de volle mep betalen?
Heb ondertussen om een reactie gevraagd bij de dealer.
Normaal gesproken ga je de nieuwe prijs betalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huubk
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 08-05 16:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4BIzx1LXYFVhJKyRgNYEkEhqsyA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MNKNCmXTtfBNGy2V42DbdYux.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Care by Volvo nog niet aangepast, nog de "oude" configuratie. Ben benieuwd wat er mee gebeurd zodra die wordt gewijzigd (gezien de Ultra 3000,- goedkoper is geworden) :)

[ Voor 16% gewijzigd door mprkooij op 10-02-2025 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Niet online
https://youtu.be/HYCPqm0OOc4?si=b9xqAqbzpUDoZdZX

Autogefühl heeft de CC al gereden.

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ofheroes
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 17-09 14:59

ofheroes

EX30 SMER Ultra,Onyx Black

Ik heb het ook. Ik vind het wel irritant, geen idee waar het vandaan komt. Wellicht jullie wel inmiddels?
DarthGoofy schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:56:
[...]

Ja, heb er ook 80% van de ritten last van. Komt bij mij vooral voor op oorhoogte in de buurt van de gordel. Al van alles geprobeerd, maar nog geen oplossing gevonden. Dacht eerst aan de gordelhouder. Heb nog niet aan de rubber gedacht, eens kijken of me daar iets opvalt. Het bizarre is dat het soms volledig weg is, wat het dan wel een heel aangename stille auto maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjustin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-09 14:10
Leonn schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:25:
In het persbericht worden nog een aantal nieuwe features genoemd. Staat niet specifiek of het alleen voor modeljaar 2026 is.

[...]
Zou die nieuwe 'range mode' dan enkel iets zijn voor MY26? Of gaat dit softwarematig nog op de huidige versies beschikbaar komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meloenen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:37
Sinds afgelopen week mijn EX30 SMER Plus op kunnen halen. Maar tot op heden is het instellen van IITC nog niet gelukt. Als ik op de notificatie in de app druk krijg ik onderstaand scherm te zien. Wel via de normale browser al een account gemaakt bij Vodafone, maar het lukt dan ook niet om de auto te koppelen, iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/29JohZ8trOJxik1VBc3YdwjrURI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QLp1qfrjGrkUBF0J7gIg03IQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Meloenen schreef op maandag 10 februari 2025 @ 18:50:
Sinds afgelopen week mijn EX30 SMER Plus op kunnen halen. Maar tot op heden is het instellen van IITC nog niet gelukt. Als ik op de notificatie in de app druk krijg ik onderstaand scherm te zien. Wel via de normale browser al een account gemaakt bij Vodafone, maar het lukt dan ook niet om de auto te koppelen, iemand een idee?

[Afbeelding]
Bij mij heeft de dealer internet geregeld, ik zou dan ook eerst daar eens navragen.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volvoforlive
  • Laatst online: 16:29
mprkooij schreef op maandag 10 februari 2025 @ 16:32:
Care by Volvo nog niet aangepast, nog de "oude" configuratie. Ben benieuwd wat er mee gebeurd zodra die wordt gewijzigd (gezien de Ultra 3000,- goedkoper is geworden) :)
Care By Volvo wordt Volvo Lease (omzetting is al gaande). Ik weet niet of dit model opgenomen gaat worden. En wat gaat er met de prijsstelling gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Volvoforlive schreef op maandag 10 februari 2025 @ 19:36:
[...]

Care By Volvo wordt Volvo Lease (omzetting is al gaande). Ik weet niet of dit model opgenomen gaat worden. En wat gaat er met de prijsstelling gebeuren?
Ja dat heb ik ook begrepen. Geen idee wat het met de prijs gaat doen en of de CC meegenomen gaat worden in het abonnementenmodel. Vind de prijsstelling momenteel wel interessant. Je kunt de Ultra variant voor 10 euro meer krijgen dan de core uitvoering (of 10 euro minder dan Plus). Zie mijn eerdere post:
mprkooij schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:37:
Weet iemand sinds wanneer het ULTRA pakket op de EX30 bij het Care By Volvo abonnement goedkoper is dan de Plus? Is dit een prijsfout?

[Afbeelding]
+ Ultra is inclusief TWIN motor. Als je de 'mindere' motor wilt. Dan betaal je zelfs extra.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MD2cdT7rh-HROij0qf0F071m8E0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zV713wsi8PRIIGKYhihvD8y2.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door mprkooij op 10-02-2025 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-09 14:03
Meloenen schreef op maandag 10 februari 2025 @ 18:50:

[Afbeelding]
De dealer zou dit moeten verzorgen bij aflevering !
Slechte zaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
mjustin schreef op maandag 10 februari 2025 @ 18:22:
[...]

Zou die nieuwe 'range mode' dan enkel iets zijn voor MY26? Of gaat dit softwarematig nog op de huidige versies beschikbaar komen?
Ik hoop voor jullie EX30 rijders dat dit niet de Range Assistent wordt die oa de X40 ook later na lancering kreeg. Dit is app in AAOS waarbij je de RA aan/uit kan zetten. Zet je het uit heb je idd wat meer range, maar heb je last van kou in de auto, beslagen ramen etc. Dat werkt voor geen meter. Je levert te veel comfort in voor een paar kilometers extra.

Maar misschien komt er echter een nieuwe ECO stand ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 11-02-2025 10:45 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hans1956

Hans1956

Pixel 8 Pro

Juancho schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 10:45:
[...]

Ik hoop voor jullie EX30 rijders dat dit niet de Range Assistent wordt die oa de X40 ook later na lancering kreeg. Dit is app in AAOS waarbij je de RA aan/uit kan zetten. Zet je het uit heb je idd wat meer range, maar heb je last van kou in de auto, beslagen ramen etc. Dat werkt voor geen meter. Je levert te veel comfort in voor een paar kilometers extra.

Volgens mij hebben we die RA al in de huidige configuratie; kou en beslagen ramen klinkt heel herkenbaar. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
Leuke presentatie van de EX30 Cross Country.

Als je ervoor kiest om 3 dagen in het huisje te verblijven waar de presentatie werd gehouden, kun je de EX30 Cross Country erbij huren. De kosten hiervoor bedragen 1000 euro voor 2 nachten. De reis naar het huisje is ruim 2000 km en met de EX30 zul je onderweg 11 laadstops moeten maken.

https://ex30crosscountryevent.volvocars.com

Het laatste stukje van de video is echt geweldig (vanaf 27 min). Welke auto ging de vrachtwagen in?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n6VmbGQ1B-gWLIhPPR69os4gQa0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0RFZWAsv58wrkFBE1VlCTGpy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lmvoo
rens-br schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:39:
[...]

Jammer alleen dat die nog verder gestript is. Ik rij zelf de Core en die vind ik al behoorlijk uitgekleed.
Idd maar daar zit nu weer Park Assist voor, in hoogte verstelbare passagiersstoel en zwarte buitenspiegels op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmvoo
Juancho schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 10:45:
[...]

Oh die ervaring had ik totaal niet in mijn C40. Prima bespaarstand! :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
Vraagje, we zitten al een tijdje te wachten op de digitale sleutel en de voortekenen lijken er op te wijzen dat die misschien toch ooit gaat komen. Maar iemand enig idee hoe dat dan gaat werken. Wordt het een vervanger van de creditcard pasjes (tegen de B stijl houden om te openen/sluiten) of als vervanger van het kastje met handsfree openen?

Iemand die daar al ervaring mee heeft op andere modellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
IT-Crowd schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 21:25:
Vraagje, we zitten al een tijdje te wachten op de digitale sleutel en de voortekenen lijken er op te wijzen dat die misschien toch ooit gaat komen. Maar iemand enig idee hoe dat dan gaat werken. Wordt het een vervanger van de creditcard pasjes (tegen de B stijl houden om te openen/sluiten) of als vervanger van het kastje met handsfree openen?

Iemand die daar al ervaring mee heeft op andere modellen?
Het ligt aan je telefoon (moet uwb hebben) en uitvoering auto. Als je de plus of ultra hebt en bvb een recentere iPhone met uwb dan werkt hij op beide manieren. Heb je de core dan alleen zoals het pasje. Wat je nu kan doen is kijken hoe het werkt bij de ex90. Die ondersteunt bij de lancering de optie via de iPhones al en in de komende update ook enkele Android toestellen en dat zal langzaam meer worden. Bvb filmpje zoals deze:

YouTube: Volvo EX90 Electric SUV Features - Digital Key

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
:'( Dan blijf ik het wel met mijn keyfob doen... Net even gekeken maar mijn Samsung S21 (geen plus of ultra) ondersteund geen UWB en om daar nu een nieuwe telefoon voor te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Buzzin Hornet schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 22:02:
Het ligt aan je telefoon (moet uwb hebben) en uitvoering auto. Als je de plus of ultra hebt en bvb een recentere iPhone met uwb dan werkt hij op beide manieren. Heb je de core dan alleen zoals het pasje.
Zonde dat je daar dus UWB voor nodig hebt. Ik zou verwachten dat je voor vervanging van het pasje NFC volstaat. Aangezien dat pasje zelf ook via NFC werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:26:
[...]

Zonde dat je daar dus UWB voor nodig hebt. Ik zou verwachten dat je voor vervanging van het pasje NFC volstaat. Aangezien dat pasje zelf ook via NFC werkt.
Even een update: Zoals de keyfob werkt vereist UWB, je kan de telefoon altijd gebruiken dmv NFC bij de lijst en startconsole. UWB is dus nodig voor keyless entry/start.

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Buzzin Hornet schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:44:
Even een update: Zoals de keyfob werkt vereist UWB, je kan de telefoon altijd gebruiken dmv NFC bij de lijst en startconsole. UWB is dus nodig voor keyless entry/start.
Ah dus toch. Zou dat inderdaad wel zo logisch vinden. Dat je UWB nodig hebt om de keyfob te vervangen is ook weer logisch. Er moet immers iets van hardware aanwezig zijn om je telefoon te detecteren op afstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Ik neem wel aan dat je de telefoon moet unlocken (en wellicht op iphone rechterknop dubbelklikken). Als dat zo is dan vind ik de huidige keyfob handiger, zit in je zak en hoef je niets te doen. Als dat niet zo is dan zou ik het irritant vinden dat wanneer ik langs de auto loop deze altijd opent, en verkies ik opnieuw de keyfob die ik alleen meeneem als ik de auto wil gebruiken.
Pagina: 1 ... 78 ... 96 Laatste