Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 77 ... 90 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutse
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-07 18:34
Frunnik53 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 12:27:
Na installatie 1.5 en lading tot 100% werkt OPD pas onder de 90%. Dat was voor update niet zo. Toen functioneerde OPD al bij ongeveer 97%. In het begin dus even extra opletten.
Heb ook dat gevoel. Na 1.5.0 lijkt de OPD niet meer zoveel te doen.

Ik wacht verder nog steeds met smart op OPD ondersteuning voor TWIN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 22:45
Hij is weliswaar soepeler geworden desalniettemin is het remmende vermogen hetzelfde gebleven. Dacht eerst hetzelfde, ben tevreden met deze instelling.

Even wat anders en dat speelt altijd mee het laadniveau van je accu des te voller neemt het remmende vermogen iets af en dat is ook logisch vanwege je gevoerde spanning en inwendige weerstand van je accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
Diederik schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 14:17:
[...]

Ik heb dus deze gekocht, op zich een aardig lampje, reageert als het donker is, en er beweging is.

Toch zoek ik nog even verder, ik zie geen goede en nette manier om deze in de laadpoort te monteren. Het mooiste zou een hele korte ledstrip zijn, met dezelfde sensor, maar die heb ik nog niet kunnen vinden.
Ik ben benieuwd hoe lang je batterij meegaat, hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:00
tedkroon schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 18:53:
[...]

Ik ben benieuwd hoe lang je batterij meegaat, hoor het graag.
Moeilijk te zeggen. Sommigen hebben geen enkel probleem met de levensduur van de sleutel batterij. Ik heb inmiddels de derde batterij in de sleutel zitten, sinds de aflevering medio oktober. De nieuwe software heeft ook niet geholpen. Gezien het feit dat de sleutel steeds vaker niet herkend wordt bij het ontgrendelen en starten (“geen geldige sleutel gevonden” denk ik dat batterij 4 er aan zit te komen.

[ Voor 20% gewijzigd door Celf11 op 23-01-2025 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmy H
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07:48
Onze Volvo is sinds een aantal weken niet meer bereikbaar. Ik kan de app niet meer opstarten en koppelen met de auto en mijn partner kan nog wel de auto bereiken via de app om bijvoorbeeld het rijlogboek in te vullen maar zij kan niet de klimaatregeling bedienen.
Afspraak gemaakt bij de dealer om, zoals men dacht, de T-cam module te resetten. Maar na een half uur onderzoeken kwam het antwoord van de dealer dat ze het niet kunnen oplossen en dat ze een case hebben aangemaakt voor Volvo service.

Dus wordt vervolgd……
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ehrT-demkZSdDw23b9WzTOpEDg4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KXL5oNqbm61D2SZwsVz1kJJa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0RwAL1S20Qp6GSRmUKqzAlOLMKg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xG7jHW6zNOul86GUXX4kt84H.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo EX30 SMER ULTRA - Vapor Grey + climate pack

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erikjanie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 27-06 07:44
Remmy H schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:13:
Onze Volvo is sinds een aantal weken niet meer bereikbaar. Ik kan de app niet meer opstarten en koppelen met de auto en mijn partner kan nog wel de auto bereiken via de app om bijvoorbeeld het rijlogboek in te vullen maar zij kan niet de klimaatregeling bedienen.
Afspraak gemaakt bij de dealer om, zoals men dacht, de T-cam module te resetten. Maar na een half uur onderzoeken kwam het antwoord van de dealer dat ze het niet kunnen oplossen en dat ze een case hebben aangemaakt voor Volvo service.

Dus wordt vervolgd……
[Afbeelding]

[Afbeelding]
als de functie van die zwarte streep is om je kenteken te bedekken, men kan er gewoon doorheen kijken... niet dat iemand er iets mee kan maartoch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:34
erikjanie schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:20:
[...]

als de functie van die zwarte streep is om je kenteken te bedekken, men kan er gewoon doorheen kijken... niet dat iemand er iets mee kan maartoch :)
Ja want op de openbare weg bedekt ie 'm ook, want een kenteken is héél geheim. 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:31
*knip* dat is niet nodig

[ Voor 86% gewijzigd door twain4me op 24-01-2025 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:34
*knip*

[ Voor 112% gewijzigd door twain4me op 24-01-2025 12:12 . Reden: maak liever een TR aan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
Knip

[ Voor 93% gewijzigd door Notna op 24-01-2025 16:03 . Reden: Kritiek op moderatie kan middels DM ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmy H
erikjanie schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:20:
[...]

😂😂 weet ook niet waarom ik dat ooit gedaan heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remmy H
XfadeR schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:57:
[...]

Ja want op de openbare weg bedekt ie 'm ook, want een kenteken is héél geheim. 7(8)7
Dat is om boetes te ontlopen 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakjan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-03 16:05
Vanderosa schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 17:07:
Accucapaciteit staat in de app na update 1.5 weer op 69.0 kWh 😎
Ik heb ook 1.5 maar bij mij staat de accucapaciteit nog op 66 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanderosa
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 23-07 19:34
Kwakjan schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:18:
[...]

Ik heb ook 1.5 maar bij mij staat de accucapaciteit nog op 66 kWh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vLcA_ZMX7E3dwRtD_gL-xmg-kRo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dWXMoWZ8grg90k19OWtuj6BA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:18

Hans1956

Pixel 8 Pro

Gisteren kreeg ik de melding dat de batterij van de keyfob zwak was. Na 10 maanden en 20k km niet onverwacht. CR2450 moet er in.

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slijmspoor
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 17-07 13:55
Afgelopen week 2 keer de snel lader gebruikt en 2 keer blijft die gewoon tussen 40 - 50 kW (lader kon tot 400kW). Dit met preconditioning ingeschakeld (ritje van 15-20min naar de lader). Dit is toch veel te laag? Hoelang duurt het voor de batterij op temperatuur is voor te laden? Had ik gewoon pech met de laders? Er stond verder niemand te laden. Of ligt het aan de temperatuur? Nu er kwam wel een ID 4 aangereden en deze had direct 80 kW (aan dezelfde snel lader). Nog meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TT1964
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 05-04 12:53
Slijmspoor schreef op maandag 27 januari 2025 @ 08:32:
Afgelopen week 2 keer de snel lader gebruikt en 2 keer blijft die gewoon tussen 40 - 50 kW (lader kon tot 400kW). Dit met preconditioning ingeschakeld (ritje van 15-20min naar de lader). Dit is toch veel te laag? Hoelang duurt het voor de batterij op temperatuur is voor te laden? Had ik gewoon pech met de laders? Er stond verder niemand te laden. Of ligt het aan de temperatuur? Nu er kwam wel een ID 4 aangereden en deze had direct 80 kW (aan dezelfde snel lader). Nog meer mensen hier last van?
Bij lage temperaturen is de voorwarm tijd ongeveer een uur. Bij langere ritten krijg je melding in het scherm dat het voorwarmen is begonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmat
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-07 13:54
Hoe vol/leeg was de batterij aan het begin? De batterij laadt met een curve. Die 153 kW wordt gepiekt ergens tussen de 25-40% soc, daarna zakt het in naar 75kW tot 7kW boven de 80%. Bovendien bespaart preconditioning hooguit een paar (2) minuten. Beneden 20% gaat precondioning niet aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:26

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Zie de curve hier: https://ev-database.org/n...olvo-EX30-Single-Motor-ER

Afbeeldingslocatie: https://ev-database.org/img/fastcharge/1910-FastchargeCurve.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slijmspoor
kmat schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:11:
[...]

Hoe vol/leeg was de batterij aan het begin? De batterij laadt met een curve. Die 153 kW wordt gepiekt ergens tussen de 25-40% soc, daarna zakt het in naar 75kW tot 7kW boven de 80%. Bovendien bespaart preconditioning hooguit een paar (2) minuten. Beneden 20% gaat precondioning niet aan.
1 keer was de batterij 17% maar na 20 min stond die nog altijd op 50kW. Andere keer was de batterij 38% en ging ook gewoon niet hoger dan 50kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmat
Slijmspoor schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:19:
[...]

1 keer was de batterij 17% maar na 20 min stond die nog altijd op 50kW. Andere keer was de batterij 38% en ging ook gewoon niet hoger dan 50kW.
YouTube: Quick Charging Test - Volvo EX30
Ander laadstation geprobeerd? niet 2x dezelfde. Probeer eens bij Tesla of ander merk. Het moet hoger dan 50kW kunnen. Anders naar de dealer.

[ Voor 16% gewijzigd door kmat op 27-01-2025 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slijmspoor
kmat schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:24:
[...]

YouTube: Quick Charging Test - Volvo EX30
Ander laadstation geprobeerd? niet 2x dezelfde. Probeer eens bij Tesla of ander merk. Het moet hoger dan 50kW kunnen. Anders naar de dealer.
Ja Fastned en Allego. Ik ga bijna nooit naar de snellader maar in het verleden wel gewoon prima curves gehad. Onderhoud staat gepland binnen 2 weken (zit al aan 31000 km). Als het dan nog steeds hetzelfde is, ga ik er zeker wat van zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:50

TheFruitNerd

iets met fruit

Mijn ervaring is dat met temperaturen van 15+ graden je snel op de maximum laadsnelheid zit. Met het huidige weer is het in de navigatie selecteren dat je naar een snellader gaat erg belangrijk. Toevallig gisteren nog gebruik van gemaakt van een 400kW lader van Fastned. Gestart rond de 15%, waarbij hij rond de 60kW begon. Bij ongeveer 20% schoot hij omhoog naar een piek van 154kW en bij ca. 30% begint hij weer te zakken. Dat komt wel aardig overeen met het plaatje van Fastned.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Slijmspoor schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:19:
[...]

Dat is bijzonder, welke lader en locatie heb je gebruikt?

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Over snelladen gesproken. Blijft toch wel bijzonder dat je dit soort grafieken een max ziet van 153, terwijl ik zelf 173kW heb gehaald bij Fastned:
rens-br schreef op zondag 29 december 2024 @ 22:22:
Ik gebruik snellader niet vaak. Maar toch fijn dat hij de Volvo 175kw laden ondersteund. Ben benieuwd tot hoelang hij dat volhoudt.
[Afbeelding]

Het was even uitvogelen. Op de heenweg vandaag ook fastned bezocht, maar toen niet in de navigatie gezet. Dus geen pre-conditioning. Dus laden ging niet sneller dan 70kw. Nu wel in de navigatie gezet en na enkele minuten op 70kw sprong hij nu wel naar 173kw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slijmspoor
Diederik schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:44:
[...]

Dat is bijzonder, welke lader en locatie heb je gebruikt?
Fastned in Zoersel en Allego in Kontich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepke
  • Laatst online: 02-07 08:43
mag ik nog eens iets vragen of jullie dit ook kennen of last van hebben. krakende deurrubber, vooral op slechter wegdek kraken de rubbers rondom. was ff benieuwd of jullie dit ook hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door Sepke op 27-01-2025 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmat
Sepke schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:49:
mag ik nog eens iets vragen of jullie dit ook kennen of last van hebben. krakende deurrubber, vooral op slechter wegdek kraken de rubbers rondom. ik ga ze maar insmeren, maar was ff benieuwd of jullie dit ook hebben?
Nee, auto is kraakvrij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Registratie: April 2024
  • Niet online
Alleen "last" van een kraken bestuurdersstoel.

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 12:54

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarthGoofy
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-07 15:01
mag ik nog eens iets vragen of jullie dit ook kennen of last van hebben. krakende deurrubber, vooral op slechter wegdek kraken de rubbers rondom. was ff benieuwd of jullie dit ook hebben?
Ja, heb er ook 80% van de ritten last van. Komt bij mij vooral voor op oorhoogte in de buurt van de gordel. Al van alles geprobeerd, maar nog geen oplossing gevonden. Dacht eerst aan de gordelhouder. Heb nog niet aan de rubber gedacht, eens kijken of me daar iets opvalt. Het bizarre is dat het soms volledig weg is, wat het dan wel een heel aangename stille auto maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:49
Benieuwd of ze buiten wat zogenaamde stoerder accenten aan de buitenkant ook van binnen nog wat aanpassingen doen op basis van de ervaringen van de normale EX30. Bijv. Een drivers display en wat andere zaken.

Blijft het bij wat exterieur dingetjes valt de EX30 voor mij in zn geheel van de shortlist.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Laatst online: 11:55
@Sepke Misschien zijn de rubbers een beetje droog door het koude weer. Je hebt verschillende middelen in een autowinkel hiervoor verkrijgbaar (voorkomt ook dat de rubbers vastvriezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Over Fastned gesproken, niet direct relevant maar het valt me ineens op dat de tarieven gestegen zijn. Eind vorig jaar was het €0,69 per kWh, sinds 6 januari is het €0,74.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
Juancho schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:17:
[...]

Benieuwd of ze buiten wat zogenaamde stoerder accenten aan de buitenkant ook van binnen nog wat aanpassingen doen op basis van de ervaringen van de normale EX30. Bijv. Een drivers display en wat andere zaken.
Denk dat het blijft zoals het nu is, met misschien alleen een paar rubberenmatten... :+

Hij is iig al in Lapland te vinden: https://www.autoevolution...30-crossover-245882.html#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

TheFruitNerd schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:49:
Over Fastned gesproken, niet direct relevant maar het valt me ineens op dat de tarieven gestegen zijn. Eind vorig jaar was het €0,69 per kWh, sinds 6 januari is het €0,74.
Klopt: nieuws: Fastned verhoogt laadtarieven in Nederland en België met 4 tot 5 cent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:49
iHansz schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:50:
[...]

Denk dat het blijft zoals het nu is, met misschien alleen een paar rubberenmatten... :+

Hij is iig al in Lapland te vinden: https://www.autoevolution...30-crossover-245882.html#
Ja daar wezen eerdere video's ook al op. Wat zwarte accenten (maakt de auto wel mooier) en thats it. Vind ik veelste weinig voor waarschijnlijk wel een meer prijs. En zo blijven de pijnpunten bestaan. Jammer.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Slijmspoor schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:15:
[...]

Fastned in Zoersel en Allego in Kontich
Ik heb zelf ook 1x meegemaakt dat de auto vrij langzaam werd opgeladen aan een snelle (175) paal van Fastned, maar als je dit op 2 verschillende plekken/merken hebt, dan moet er bijna wel iets mis zijn met de auto.

Bij Tesla en bij Shell Recharge haal ik altijd 100+ snelheden, Allego heb ik nog nooit geprobeert.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
Juancho schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:17:
[...]

Blijft het bij wat exterieur dingetjes valt de EX30 voor mij in zn geheel van de shortlist.
Siliconen spray is bij uitstek geschikt om rubber te smeren! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepke
  • Laatst online: 02-07 08:43
EdwinW schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:20:
@Sepke Misschien zijn de rubbers een beetje droog door het koude weer. Je hebt verschillende middelen in een autowinkel hiervoor verkrijgbaar (voorkomt ook dat de rubbers vastvriezen)
Ik heb er nog spul voor daar gaan we dan idd mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmvoo
  • Laatst online: 23-07 15:24
Kreeg ik ook na een paar maanden. Niet storend maar wel te horen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iHansz
We gaan Plug & Charge krijgen, net zoals nu ook al bij o.a. Fastned mogelijk is.

“With Plug & Charge you just drive up to a compatible charging station, hop out, plug in and go about your day,” says Erik Severinson. “When you’re back, it’s the same carefree approach – everything is already sorted by the system.”

https://www.media.volvoca...es-soon-in-new-volvo-cars

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

iHansz schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:25:
We gaan Plug & Charge krijgen, net zoals nu ook al bij o.a. Fastned mogelijk is.

“With Plug & Charge you just drive up to a compatible charging station, hop out, plug in and go about your day,” says Erik Severinson. “When you’re back, it’s the same carefree approach – everything is already sorted by the system.”

*O*
Klinkt goed. Maar als ik het goed begrijp loopt de betaling van via Volvo? Ben benieuwd of het dan mogelijk is om mijn laadpas te koppelen.

En plug en charge zal wel niet werken op een willekeurige AC-lader ofwel?

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 28-01-2025 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
rens-br schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:31:
[...]

Klinkt goed. Maar als ik het goed begrijp loopt de betaling van via Volvo? Ben benieuwd of het dan mogelijk is om mijn laadpas te koppelen.

En plug en charge zal wel niet werken op een willekeurige AC-lader ofwel?
Dat ligt er aan hoe je je AC-lader instelt !

Overigens gebruiken jullie de snellader van Volvo ?
Is die niet veel duurder dan de andere merken ?

[ Voor 11% gewijzigd door puccini op 28-01-2025 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Ik weet niet of anderen deze bug ook al een keer hebben gehad, voor mij was het de eerste keer. Bij het weg rijden gaat de camera aan, normaal gesproken over het volledige scherm, maar niet deze keer. Hij probeerde zich in de bovenste balk te proppen en al knipperend kreeg ik onderstaand beeld (hij draait op 1.5 btw).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJSWYiKsxDSL9-8QxWBgIs9Unz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gchnyqTYtddBh7EGeJZEx9Lc.jpg?f=fotoalbum_large

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

puccini schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:59:
Dat ligt er aan hoe je je AC-lader instelt !
Plug & Charge zal ongetwijfeld werken op een AC paal als je dat instelt in de paal, maar verrekening werkt dan niet. De Plug & Charge waar we het hier over hebben is dat de auto automatisch verrekend met de backoffice. Zoals het bij Fastned werkt. Parkeren, aansluiten en de laadpaal / auto regelt de rest.

Was dus benieuwd hoe dit in praktijk straks eventueel zou kunnen werken.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 28-01-2025 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
Neen bij mij nog niet voorgekomen.
Ach is weer eens wat anders :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
puccini schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:59:
[...]

Overigens gebruiken jullie de snellader van Volvo ?
Is die niet veel duurder dan de andere merken ?
Geen idee, maar ervaring is dat de Volvo-pas wel overal werkt, hier in NL, Duitsland, Denemarken en (uiteraard) in Zweden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakjan
  • Laatst online: 11-03 16:05
Geen last van gekraak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhoopJerry
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10:56
TheFruitNerd schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:00:
Ik weet niet of anderen deze bug ook al een keer hebben gehad, voor mij was het de eerste keer. Bij het weg rijden gaat de camera aan, normaal gesproken over het volledige scherm, maar niet deze keer. Hij probeerde zich in de bovenste balk te proppen en al knipperend kreeg ik onderstaand beeld (hij draait op 1.5 btw).

[Afbeelding]
Nee, nog nooit gehad. Ik dacht ook gelezen te hebben dat het onderste deel van het scherm in een andere container zou draaien dan de bovenste balk omdat die wordt gezien als essentieel om veilig te kunnen deelnemen aan het verkeer. Als er opeens beelden van het “entertainment”- deel opeens boven verschijnen baart dat zorgen. Goed om dit even door te passen naar Volvo zodat er naar gekeken kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:11
Ik heb trouwens nog een setje kunstof matten over. Per ongeluk dubbel besteld. Mocht er iemand interesse hebben, pm maar.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:09

*O*
Gaat dat dan alleen voor de nieuwe EX30's gelden of ook voor de oude? Zou wel heel fijn zijn trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HermanvdB
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09:37
We gaan Plug & Charge krijgen, net zoals nu ook al bij o.a. Fastned
Net zoals wij de andere dooie mus die we zouden krijgen: de digital key…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
HermanvdB schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 18:45:
[...]

Gaat dat niet door dan? Heb ik niet mee gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
Zapato schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:35:
[...]

Gaat dat dan alleen voor de nieuwe EX30's gelden of ook voor de oude? Zou wel heel fijn zijn trouwens.
Zal voor alle EX30 gaan gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
HermanvdB schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 18:45:
[...]

Mogelijk wordt dat 10 februari aangekondigd.

Ervaringen uit het verleden nemen geen keer en bieden ook geen garantie voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

iHansz schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 19:16:
[...]

Mogelijk wordt dat 10 februari aangekondigd.

Ervaringen uit het verleden nemen geen keer en bieden ook geen garantie voor de toekomst.
Wat is er 10 februari?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
Mogelijke aankondiging nwe software versie, waarin de Digital Key onderdeel van uitmaakt. Sowieso wordt die dag de Cross Country onthuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Del Boske
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22-04 23:02

Del Boske

Ready, willing and able

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZS77M_I8Cw2czlxceI-qlpZ5eo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UmpvTgdzmd3jedE86qh3bI4f.jpg?f=fotoalbum_large
Na 37k 1,5% mindere accu. Is dit normaal?

EX30 SMER cloud blue sinds 9-2-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmy H
Dat vind ik nog vrij netjes na bijna 38.000 km. We weten allemaal dat de conditie van accu’s teruglopen. Net zoals bij je mobiel trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJS93
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 23-07 16:26
Del Boske schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 06:49:
[Afbeelding]
Bij mij sprong die eergister op 99% en er staat 33.000 km op de teller.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:32
1 a 1,5% slijtage na 30.000km acht ik best normaal. Dan kom je bij een lineair verloop uit op zo'n 4% slijtage per 100.000km en zul je na 500.000km op 20% slijtage komen. 20% slijtage, of 80% resterende capaciteit wordt gebruikt als grens voor de levensduur van accu's in elektrische auto's. En 500.000km levensduur acht ik niet slecht.

Daar komt bij dat de slijtage vrijwel altijd aan het begin hoger is en daarna steeds langzamer wordt. Als je dat als uitgangspunt neemt zou de levensduur van de accu mogelijk nog veel groter zijn dan een half miljoen km, mogelijk is dan een miljoen km ook haalbaar.

Dus mijn inschatting is het normaal en gewoon netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Del Boske schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 06:49:
Geen idee of het wat uitmaakt, maar puur uit nieuwsgierigheid: hoe heb je tot nu toe geladen? AC of DC, en tussen welke percentages ('leeg' en 'vol')?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• iHansz
Kende jullie de site 'range calculator voor elektrische Volvo's' al? https://www.volvocars.com...rain=Single-with-Extended

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Del Boske
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22-04 23:02

Del Boske

Ready, willing and able

dennistd schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:12:
[...]

Geen idee of het wat uitmaakt, maar puur uit nieuwsgierigheid: hoe heb je tot nu toe geladen? AC of DC, en tussen welke percentages ('leeg' en 'vol')?
95% gewoon thuis, heel af en toe een keer bij Tesla

EX30 SMER cloud blue sinds 9-2-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
Intussen in de App. ¿Qué?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZYzUGARnkOrExn_2gpPShMtfYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kjMCYsdZcVELjOJMe099cn1L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruvo
  • Laatst online: 13:07
iHansz schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:58:
Kende jullie de site 'range calculator voor elektrische Volvo's' al? https://www.volvocars.com...rain=Single-with-Extended
Ik had niet verwacht dat de klimaatregeling zoveel impact heeft op de actieradius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DaPN-sjkVnuUUyqMxB4CyRM_PbM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TP7UVNznnB7dVuNO5OPkQyWZ.png?f=fotoalbum_large
De weersomstandigheden waren volgens mij dat het regende. Ik was niet wakker zo vroeg, maar het was wel een regenachtige dag afgelopen dinsdag. Kreeg in eerste instantie de indruk dat de "niet" een typo was, maar inderdaad een piepklein kiertje. Niets naar binnengeregend gelukkig.

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cranebird
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-07 20:34
Ik ben me aan het oriënteren voor een tweedehands EX-30 (waar er wel vrij veel van zijn zo na een jaar, hmm), en heb een vraagje over CarPlay: kan deze ook bedraad aangesloten worden zodat je een wat betrouwbaardere verbinding hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
NetRipper schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 23:52:
[Afbeelding]
De weersomstandigheden waren volgens mij dat het regende. Ik was niet wakker zo vroeg, maar het was wel een regenachtige dag afgelopen dinsdag. Kreeg in eerste instantie de indruk dat de "niet" een typo was, maar inderdaad een piepklein kiertje. Niets naar binnengeregend gelukkig.
Wat is hier de logica achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

twowheeler schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:06:
[...]

Wat is hier de logica achter?
De ramen staan open en het regent. Ik doe de ramen dicht. Ow wacht, het regent, laat ik dat dan maar niet doen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
cranebird schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:55:
Ik ben me aan het oriënteren voor een tweedehands EX-30 (waar er wel vrij veel van zijn zo na een jaar, hmm), en heb een vraagje over CarPlay: kan deze ook bedraad aangesloten worden zodat je een wat betrouwbaardere verbinding hebt?
Nee, helaas kan dat niet. Er zitten wel USB-poorten in, maar die kunnen alleen dienen voor opladen en niet voor data overdracht. Mijn ervaring met een iPhone 16 Pro is dat die altijd wel connect, behalve als je met meerdere (profielen) de auto deelt, dan doet één van de twee (of meerdere) iPhone's het niet altijd. Sowieso kan je altijd via Bluetooth muziek streamen naar de auto zelf en dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
NetRipper schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 23:52:
[Afbeelding]
Je kunt trouwens instellen dat openstaande ruiten sluiten als je de auto afsluit. "Als je wilt dat alle ruiten sluiten als je de auto vergrendelt, dan kun je dit instellen via de instellingen." Ze vermelden er alleen niet bij waar je dat precies moet doen, maar ff de instellingen doorlopen zal wel soelaas bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmat
cranebird schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:55:
hhm, inderdaad best veel. De prijzen vallen me niet tegen. Dat heb ik nieuw, na aftrek: sepp,inruil,mrb 1 jaar, onderhoud en brandstof niet meegenomen, er netto ook voor betaald. Oftewel als ik nu inruil speel ik quite na 1 jaar rijden, ikv reken je rijk (46-3-3,5-2= 37,5). Strikt genomen toch bijna10k afschrijving....

[ Voor 9% gewijzigd door kmat op 30-01-2025 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
Inmiddels toch maar de 1.5 update uitgevoerd. Het valt me op bij het opladen dat het accu percentage niet oploopt in de app. De tijd loopt overigens wel af (done in 3h). Bekend probleem bij anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisco
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-07 16:16
Heb sinds de update 1.5 geen rijlogboek meer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmat
Francisco schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:10:
Heb sinds de update 1.5 geen rijlogboek meer..
in de app onder privacy ff uit en aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdevos
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 20-07 21:07
Ruvo schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 15:29:
Inmiddels toch maar de 1.5 update uitgevoerd. Het valt me op bij het opladen dat het accu percentage niet oploopt in de app. De tijd loopt overigens wel af (done in 3h). Bekend probleem bij anderen?
Geen last van, al een paar weken op 1.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
Blijkbaar is de accu percentage (en km) vastgelopen. De app toont (op beide telefoons) sindsdien dezelfde %/km. Uitloggen of de app opnieuw installeren mocht niet baten.
Wellicht is dit gekomen doordat ik de auto aan de lader heb gehangen tijdens (de start) van de 1.5 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
Ruvo schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:17:
Blijkbaar is de accu percentage (en km) vastgelopen. De app toont (op beide telefoons) sindsdien dezelfde %/km. Uitloggen of de app opnieuw installeren mocht niet baten.
Wellicht is dit gekomen doordat ik de auto aan de lader heb gehangen tijdens (de start) van de 1.5 update.
Inderdaad als je update mag niet aan het laden zijn, maar of dit de problemen met de app gaat geven weet ik eigenlijk niet !

[ Voor 7% gewijzigd door puccini op 31-01-2025 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makimba
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 23-07 15:10
Iemand problemen met het rijden via Google Maps? Als ik een route volg blijft er nu áltijd in beeld staan dat er een andere route is die +5/12/20 minuten langer is. Normaal heb je dat alleen als je daadwerkelijk verschillende routes kan volgen, nu staat het er altijd en op plekken in het beeldscherm die niet echt logisch zijn. Iemand bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
puccini schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 10:20:
[...]

Inderdaad als je update mag niet aan het laden zijn, maar of dit de problemen met de app gaat geven weet ik eigenlijk niet !
Waarom zou dat niet mogen? Dat zou ik niet verwachten. Ik kan dat ook nergens terugvinden in de handleiding. Bij een mobieltje kan dat net zo goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iHansz
Ruvo schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 16:38:
[...]

Waarom zou dat niet mogen? Dat zou ik niet verwachten. Ik kan dat ook nergens terugvinden in de handleiding. Bij een mobieltje kan dat net zo goed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I2vpruUbDGUpPdWrDqpTBd7n-gQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vj0ENNTQ6sngxzUfumLmzujv.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.volvocars.com...36/software-release-notes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-07 22:54
Sinds deze week werkt de TuneIn en Spotify app niet meer. Beide starten niet eens op. YouTube doet het wel🤔
Systeem reset helpt niet. Ook app opnieuw installeren niet. Er is wel een werkende internetverbinding.

Erg irritant.

Iemand een idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rdevos
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 20-07 21:07
Makimba schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 12:33:
Iemand problemen met het rijden via Google Maps? Als ik een route volg blijft er nu áltijd in beeld staan dat er een andere route is die +5/12/20 minuten langer is. Normaal heb je dat alleen als je daadwerkelijk verschillende routes kan volgen, nu staat het er altijd en op plekken in het beeldscherm die niet echt logisch zijn. Iemand bekend mee?
Ja heb ik ook regelmatig. Vervelend is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhoopJerry
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10:56
Vdb64 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 15:28:
Sinds deze week werkt de TuneIn en Spotify app niet meer. Beide starten niet eens op. YouTube doet het wel🤔
Systeem reset helpt niet. Ook app opnieuw installeren niet. Er is wel een werkende internetverbinding.

Erg irritant.

Iemand een idee?
Ik heb dit probleem ook en vermoed dat er iets misgaat bij het starten van de afspeelinterface—het overzicht waarin je de albumhoes en afspeelknoppen ziet.

Wat me deze week opviel, is dat muziek via Spotify wél afgespeeld werd wanneer ik ernaar vroeg via Google. Echter, in de Spotify-app zelf was niet zichtbaar dat er iets speelde.

In de radio-app kon ik daarentegen wél op play/pauze drukken. Nadat ik dat had gedaan, verscheen in de Spotify-app ineens de play/pauze-knop en was ik instaat om zelf weer muziek aan te zetten.

Heel vreemd gedrag, maar misschien helpt dit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Rdevos schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 18:50:
[...]

Ja heb ik ook regelmatig. Vervelend is dat.
Jep. Dat zie ik ook. Weinig last van verder, maar zie het vaak wel onbegrijpelijk in beeld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:37
Heeft iemand hier toevallig de overstap gemaakt van een Lynk & Co 01 naar een Volvo EX30? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen met bijvoorbeeld:

- Het ontbreken van een driversdisplay en alleen een centraal geplaatst 'tablet'?
- De zithoogte en algemene hoogte van de auto?

Ik heb een proefrit ingepland, maar dat duurt nog even. Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen! Misschien is de aankomende Cross Country-variant ook een interessante optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volvoforlive
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 08:36
Geen ervaring met deze switch. Het zijn echter persoonlijke ervaringen. Je zult dus inderdaad zelf de verschillen moeten ontdekken......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:11
mprkooij schreef op zondag 2 februari 2025 @ 14:31:
Heeft iemand hier toevallig de overstap gemaakt van een Lynk & Co 01 naar een Volvo EX30? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen met bijvoorbeeld:
Ik heb de overstap gemaakt. Het centrale display went zeer snel. Heb een tijdje een eigen display voor het stuur gehad, maar merkte dat ik het weinig gebruikte.
Grootste verschillen in mijn ogen:
EX30 is kleiner (kofferruimte, zitplaatsen achterin) en wat lager. Dingen die ik vooraf wist, en niet belangrijk zijn voor mij. Verder rijdt de EX30 nog fijner dan de L&C.
Software is net zo goed/slecht bij beide. In de L&C had ik ook regelmatig haperende software. In de EX30 had ik dat ook, maar met de laatste updates is dat voor mij zo goed als verdwenen (al komt exemplarisch wel wat meer ellende voor, helaas).

Ik heb ong 1,5 jaar in een L&C gereden, en nu 10 maanden in de EX30 met 20.000km op de teller.

[ Voor 5% gewijzigd door ajouwens op 02-02-2025 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbenniks
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:41
Hallo,

Sinds kort kunnen wij thuis laden en is mij het volgende opgevalen.
Als ik climate aanzet via de app dan zie ik na 15 minuten dat er enkele procenten van de batterij afzijn gegaan.
Dit terwijl de auto hangt aan de nieuwe laadpaal(easee lite). Ik had verwacht dat de auto preconditoning/climate zou doen vanuit stroom via de laadpaal.

Ik kan in de documentatie hier niks over vinden en de search op het forum levert ook niks nuttigs op.
Kan de Ex30 climate preconditioning doen via de laadpaal?

[ Voor 5% gewijzigd door fbenniks op 03-02-2025 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

fbenniks schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:27:
Hallo,

Sinds kort kunnen wij thuis laden en is mij het volgende opgevalen.
Als ik climate aanzet via de app dan zie ik na 15 minuten dat er enkele procenten van de batterij afzijn gegaan.
Dit terwijl de auto hangt aan de nieuwe laadpaal(easee lite). Ik had verwacht dat de auto preconditoning/climate zou doen vanuit stroom via de laadpaal.

Ik kan in de documentatie hier niks over vinden.
Kan de Ex30 climate preconditioning doen via de laadpaal?
Voor zover ik weet niet. Maar mijn laadpaal (alfen) begint de auto tijdens de climate control wel weer vol te laden. Dus er zit dan volgens mij iets niet goed met je laadpaal sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbenniks
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:41
rens-br schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:28:
[...]

Voor zover ik weet niet. Maar mijn laadpaal (alfen) begint de auto tijdens de climate control wel weer vol te laden. Dus er zit dan volgens mij iets niet goed met je laadpaal sessie.
Ik heb de EX30 staan op target van 80%.

De volvo app geeft aan target reached: cable connected.
Vervolgens start ik climate, na 15 minuten is de batterij op 78% en zegt de volvo Not charging: cable connected

De laadpaal app zegt: Ready to charge: car connected;/

Het lijkt mij dat de EX30 een laadsessie moet starten, hij geeft immers aan dat hij onder de target zit.

Update: zodra de volvo app Not charging: cable connected aangeeft is de charge now button zichtbaar. Als ik hier op klik krijg ik een foutmelding. Als ik de battery target level naar 90 verander. En dan de charge now button aanklik werkt het wel. Als ik vervolgens de target weer naar 80 verander laad de auto naar 80. Dit lijkt me ergens een bugje.

[ Voor 20% gewijzigd door fbenniks op 03-02-2025 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

fbenniks schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:35:
[...]

Ik heb de EX30 staan op target van 80%.

De volvo app geeft aan target reached: cable connected.
Vervolgens start ik climate, na 15 minuten is de batterij op 78% en zegt de volvo Not charging: cable connected

De laadpaal app zegt: Ready to charge: car connected;/

Het lijkt mij dat de EX30 een laadsessie moet starten, hij geeft immers aan dat hij onder de target zit.
Ja, dat lijkt mij dan inderdaad ook. Dat is wel wat hier gebeurd, maar ik laad altijd tot 100% (SR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Tot nu toe trekt mijn EX30 altijd stroom uit de batterij met pre-heating, ook al hang ik aan de laadpaal. Daarbij maakt het niet uit of hij op 80%, 90% of 100% staat ingesteld. Nou werk ik wel met een laaddruppel van de baas, maar blijf het bijzonder vinden. Met het weer van deze dagen trekt hij er makkelijk 2% uit.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Hier doet hij dat ook vanuit de batterij, maar de batterij wordt wel weer geladen als ik eraan hang. Vanmorgen ingepland dat de auto om 07.30u warm moest zijn. Je ziet vervolgens precies dat hij daarna geladen heeft:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TQgDAtoSkugLDixKnp_tiztgiyc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1tgDLMZGpI1ViIjynqa5QeME.png?f=user_large

Ik heb een Alfen laadpaal, met pasje van de zaak. De laadpaal staat in de ochtend ook op stand-by te wachten en blijkbaar krijg de paal dan een commando van de auto om weer te laden.

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 03-02-2025 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killabee.nl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:25
Ik heb het idee dat de auto pas een seintje geeft als de accu onder een bepaald percentage komt.
Normaal als ik voorverwarm en de accu is 100% en hangt dan nog aan de lader. Dan is de accu na het verwarmen 97%. Ik heb de SR LFP accu.

Vanmorgen hing de auto ook aan de laadpaal en heb ik 1x met de hand het verwarmen aangezet en daarna ging de auto nog een keer automatisch verwarmen. Hierdoor kwam de accu op 96% en toen ging deze wel weer laden zonder dat ik iets gedaan heb.

Lijkt dus een soort drempel waarde te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
killabee.nl schreef op maandag 3 februari 2025 @ 13:37:
Ik heb het idee dat de auto pas een seintje geeft als de accu onder een bepaald percentage komt.
Normaal als ik voorverwarm en de accu is 100% en hangt dan nog aan de lader. Dan is de accu na het verwarmen 97%. Ik heb de SR LFP accu.

Vanmorgen hing de auto ook aan de laadpaal en heb ik 1x met de hand het verwarmen aangezet en daarna ging de auto nog een keer automatisch verwarmen. Hierdoor kwam de accu op 96% en toen ging deze wel weer laden zonder dat ik iets gedaan heb.

Lijkt dus een soort drempel waarde te zijn.
Hoe verwarm je voor? Ik dacht dat de auto dat zelf regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killabee.nl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:25
Zapato schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:35:
[...]

Hoe verwarm je voor? Ik dacht dat de auto dat zelf regelt.
Ik heb dat via de app gewoon op een bepaalde tijd ingesteld staan.
Maar vanmorgen heb ik hem voor de tijd vanuit de app ook een keer handmatig gestart.
Pagina: 1 ... 77 ... 90 Laatste