Hi allemaal,
Ik rijd sinds eind oktober zakelijk de ex30 plus SMER. (Software sinds kort 1.5)
Inmiddels heb ik 5500 km gereden en ben over het algemeen erg blij met de auto. De auto rijdt heel soepel en bevalt over het algemeen goed.
Ik lees al een paar maanden mee hier. Vanavond toch maar eens een account aangemaakt om ook eens mee te kunnen praten😎
Wat ik top vind aan de auto:
- De hoge zit
- De power van de elektrische motor
- De auto is heerlijk stil
- Google automotive, vooral dat je de telefoon niet nodig hebt voor Google Maps etc.
- Het sportieve uiterlijk, ik heb de zwarte met 20 inch velgen en geblindeerde achterramen
Wat ik minder vind (zoals velen)
- De gevoeligheid van de driver alert, echt irritant.
- De lane assist, vooral op binnendoorwegen is het gewoon gevaarlijk met tegemoetkomend verkeer. Wat ik ook vervelend vind is dat op de snelweg wanneer je op de linkerbaan rijd, auto in mijn ogen veel te veel naar het midden van de baan wilt. Het lijkt mij veel logischer dat de auto meer links van de baan rijd. Zeker bij smalle linkerbanen voelt het nu soms echt gevaarlijk.
- Het bereik, zeker nu in de winter, dat valt me best wel tegen voor de extended range. Met veel snelweg kilometers haal ik zo rond de 250 km voor zo’n 90% capaciteit.
- Ook krijg ik veel klachten van anderen over de carkit, erg veel ruis op de lijn, ik gebruik autoritten vaak op al mijn gemiste oproepen af te handelen, en dan is dat best een dingetje😆
Ik heb ook wat vragen:
1. Ik lees veel over de dynamische range instellingen. Bij mij staat na het 100% opladen de range altijd op 476, de standaard. Tijdens het rijden neemt dit heel snel af. Hoe kun je het dynamisch krijgen zoals ik veel lees? Ik heb alle instellingen bekeken maar kan het niet vinden. Ik zou graag hebben dat op basis van mijn rijgedrag de meer werkelijke range zichtbaar is.
2. Hebben anderen ook last van de slechte carkit, en is dit eventueel in te stellen of via een workaround goed te krijgen? Ik bel altijd veel in de auto en dit is echt storend.
3. Hoe kan het dat soms de snelheid ineens in het midden van de tablet staat bovenaan. Normaal staat dit links. Af en toe gebeurd dat ineens.
Bedankt vast!
Gr Roel
[
Voor 3% gewijzigd door
Rdevos op 20-01-2025 21:38
]