Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 76 ... 95 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:29
Ik had het ook in lichte mate echter ook de buitenspiegels. M.i. heeft het met de buiten relatieve vochtigheid te maken en bij althans in mindere mate de ex30. Anderzijds is de verwarming een regelend systeem en wisselt de temperatuur continu dat gebeurde ook bij mijn vorige brandstof auto helaas.
Even de airco aan en het was weer verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoforlive
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 14-09 19:26
Dat deel begrijp ik, maar anderzijds is dit onveilig. Lijkt mij sterkt dat de verwarming dan niet meer zou werken. Stel je eens voor bij min 4 en verder……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoforlive
Voor het ‘ontvochtigen’ is het praktisch dat de airco altijd ingeschakeld staat. Er gaat mijn inziens iets goed mis in de regeling/verwarming/airco. Dit kan levensgevaarlijke situaties opleveren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tedkroon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje1
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-04 10:20
Sinds vorig weekend 1.5 software op de auto. Positief punt: een heel vervelende echo als mensen mij bellen (en ik Apple Carplay aan heb) lijkt te zijn opgelost.
Negatief punt: ik krijg nu vrij regelmatig de melding “Handen aan het stuur” op de snelweg, terwijl ik het stuur gewoon in handen heb. Dit lijkt ineens erg gevoelig te zijn geworden. Krijg op een ritje van een uur zo 5-10 keer een melding. Hebben anderen hier ook last van? Melding dat Drive alert niet actief is/ persoon niet kan detecteren heb ik ook, maar deze lijkt het wel gewoon te doen (helaas ;))

Ik rijd de auto nu sinds eind maart en wordt zo langzamerhand wel erg moe van de blijvende probleempjes. Ook het feit dat ze Carplay zo laat brachten en de digital key nog steeds niet werkt (of heb ik iets gemist?) vind ik echt slecht. Ik ben verder positief over de EX30, maar die updates… Volvo; fix dit gewoon!

[ Voor 26% gewijzigd door Madje1 op 17-01-2025 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:21
Die virtuele rij-instructeur is inderdaad sinds 1.5 minder vergevingsgezinder geworden .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmvoo
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-09 15:39
TheFruitNerd schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 07:59:
[...]

Deze week heb ik nu tot twee keer toe gehad dat na ca. 30 min rijden de auto ineens spontaan volledig begon te beslaan. Dat het aan het begin van de rit is begrijp ik misschien nog, maar na 30 minuten? Ik blijf het bijzonder vinden.
Dit. Soms na een snelwegrit, of omdat de A/C uit gaat - rond vriespunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Iemand ook al getest of dit werkt? En gaat dit ook werken op een core? Kortom kan ik straks mijn telefoon tegen de auto houden en op de passen houder om te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:49
rens-br schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 23:16:
[...]

Iemand ook al getest of dit werkt? En gaat dit ook werken op een core? Kortom kan ik straks mijn telefoon tegen de auto houden en op de passen houder om te starten?
Ik heb de Car Keys knop helemaal niet :’)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:33
Nog een verbeterpuntje van v1.5 ontdekt: bluetooth verbindt nu gewoon elke keer als ik in de auto stap. In het verleden moest ik in zeker de helft van de keren handmatig verbinding maken met de telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

dennistd schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 01:56:
Nog een verbeterpuntje van v1.5 ontdekt: bluetooth verbindt nu gewoon elke keer als ik in de auto stap. In het verleden moest ik in zeker de helft van de keren handmatig verbinding maken met de telefoon.
Bij mij toch helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18:37
[...]

Staat hier beschreven: https://www.volvocars.com...6aec4c568c0a801513896e306

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15:01
Hier ook niet hoor, met 1.4.2 waren er geen problemen maar met 1,5 moet ik de Iphone 16 steeds opnieuw verbinden !

[ Voor 3% gewijzigd door puccini op 18-01-2025 09:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volvoforlive
Ik ben wel eens benieuwd naar de algemene tevredenheid (wat voor jou belangrijk is van de Volvo EX30 kan variëren, maar het eindresultaat van tevredenheid blijft hetzelfde: een gevoel van voldoening en geluk dat je hebt bij het gebruik van Volvo EX30) onder de EX30 rijders. Het is geanonimiseerd, dus eerlijk antwoorden geeft een redelijk goed beeld. Ik wil een schaal hiervoor introduceren: 0-10. Een 0 score is duidelijk niet tevreden en een 10 score is uitermate tevreden. Een 5 zou gemiddeld tevreden betekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakjan
  • Laatst online: 11-03 16:05
Volvoforlive schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 12:19:
Ik ben wel eens benieuwd naar de algemene tevredenheid (wat voor jou belangrijk is van de Volvo EX30 kan variëren, maar het eindresultaat van tevredenheid blijft hetzelfde: een gevoel van voldoening en geluk dat je hebt bij het gebruik van Volvo EX30) onder de EX30 rijders. Het is geanonimiseerd, dus eerlijk antwoorden geeft een redelijk goed beeld. Ik wil een schaal hiervoor introduceren: 0-10. Een 0 score is duidelijk niet tevreden en een 10 score is uitermate tevreden. Een 5 zou gemiddeld tevreden betekenen.
Ik geef de auto een 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansmw
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 12:24
Ik weet eerlijk gezegd niet of dit Tweakers forum een optie heeft om een enquête op te zetten. Dat zou beter werken dan de score geven via individuele reacties.

EX30 Plus SMER 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:28
hansmw schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 13:10:
Ik weet eerlijk gezegd niet of dit Tweakers forum een optie heeft om een enquête op te zetten. Dat zou beter werken dan de score geven via individuele reacties.
Wellicht bied dit een optie.

https://poll.dezeserver.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
Poll: Volvo EX30 tevredenheid
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406885&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
ivarga schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 15:02:
Poll: Volvo EX30 tevredenheid
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier

Hmm was ff probeerseltje maar lijkt niet te werken zoals bedacht 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
Ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:19
10- Tot stilstand komen bij onwel worden was laatste belangrijke punt. Enige kleine puntje nu is dat telefoon niet altijd automatisch verbinding maakt. Geen ACC bij fietsendrager is jammer maar snap ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Een 7- de auto rijdt zeer comfortabel, maar de software rammelt nogal en het verbruik is aan de hoge kant, ik kom bijna niet onder de 20kWh/100km. Mijn vorige auto was een Kona en die haalde bijna altijd 17kWh/100km.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ziet er goed uit. Kortom. Met de digital key geen pasje meer nodig. Fijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
rens-br schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 17:20:
[...]

Ziet er goed uit. Kortom. Met de digital key geen pasje meer nodig. Fijn!
Blijft de keyfob wel werken? Dat vind ik sowieso een handig dingetje waarmee ik eindelijk een bestemming heb kunnen geven voor het kleine zakje van mijn spijkerbroek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000

TheFruitNerd

iets met fruit

Drie andere dingen die mij opvallen onder 1.5;
1. De animatie waar je de auto tussen de lijnen ziet rijden lijkt zich aan de snelheid aan te passen. Dus op de snelweg bewegen de lijnen sneller. Nobel, maar persoonlijk vind ik het wat afleiden.
2. Bij het gebruik van de parkeer timer (houd de auto warm terwijl je even de winkel in loopt), blijven de koplampen aan. Kan me niet herinneren dat dat eerder ook zo was en vind ik storend.
3. Als je van baan wilt wisselen maar de auto denkt dat er iemand naast je zit, slaat hij het stuur uit je handen. Op zich een begrijpelijke beveiliging, maar ik ben me nu al twee keer de krampen geschrokken terwijl er niks aan de hand was.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Ik moet het nog meer ervaren de komende tijd, maar volgens mij is het schakelen van vooruit naar achteruit en vice versa nu minder kritisch. Eerder moet ik echt stil staan en kwam het wel eens voor dat ik naar voren reed terwijl ik hem in de achteruit had gezet, althans, de auto vond van niet. Nu hoef je niet volledig meer stil te staan en hij wil al schakelen zolang je maar de rem (licht) intrapt.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000

TheFruitNerd

iets met fruit

Swerfer schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 20:03:
Ik moet het nog meer ervaren de komende tijd, maar volgens mij is het schakelen van vooruit naar achteruit en vice versa nu minder kritisch. Eerder moet ik echt stil staan en kwam het wel eens voor dat ik naar voren reed terwijl ik hem in de achteruit had gezet, althans, de auto vond van niet. Nu hoef je niet volledig meer stil te staan en hij wil al schakelen zolang je maar de rem (licht) intrapt.
Nu je het zegt, dit kan ik ook bevestigen.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Swerfer schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 20:03:
Dit lijkt inderdaad wat soepeler te gaan nu je het zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Zapato schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 18:29:
[...]

Blijft de keyfob wel werken? Dat vind ik sowieso een handig dingetje waarmee ik eindelijk een bestemming heb kunnen geven voor het kleine zakje van mijn spijkerbroek.
Digital Key is een aanvulling. Tuurlijk blijft je keyfob gewoon werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:18

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Batty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 11:58
[...]

Die functie ontbreekt in EX30 s/w versie 1.5. Waarschijnlijk zit EX90 al op s/w versie 2.0. Het geeft wel een inkijkje hoe het er uit gaat zien en smart watch gaat dus ook werken.

Al met al heel mooi voor een dode mus die maar niet lijkt te komen.

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik53
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 04-04 13:53
Sorry Rens-br. De waarde van de EM 340 module moest 10,3 kW zijn. Nee, laadverlies van 60% (3,4 van 10,3) zou wel heel veel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isola
  • Laatst online: 16-09 12:25
NetRipper schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 13:08:
[...]

Die ervaring heb ik niet. Ik moet wel regelmatig de app killen en opnieuw opstarten om de verse status te krijgen, maar dat werkt dan ook gewoon (op Android).

Misschien kun je een update forceren door even klimaatbeheersing aan/uit te zetten.
Inmiddels vanzelf opgelost, na twee dagen eerst het laadpercentage weer zoals in de auto maar bereik in km nog veel te laag. Dag daarna ook bereik weer conform laadpercentage. De ex30-app heeft regelmatig vreemde kuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

dennistd schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 01:56:
Heb het de laatste paar dagen aangekeken en ik denk dat ik jouw probleem heb georven. Ik moet nu in 85% van de gevallen mijn bluetooth telefoon opnieuw koppelen.

Ik heb dit volgens mij wel alleen als ik klimaat via de app aanzet, komende tijd maar even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ik zag vandaag, denk ik, voor het eerst een ijsicoontje bij de accu staan. Dat ook nieuw sinds 1.5 of zit dit er al langer in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 19:08
Ik zag vandaag, denk ik, voor het eerst een ijsicoontje bij de accu staan. Dat ook nieuw sinds 1.5 of zit dit er al langer in?
Had m ook gezien; is volgens mij nieuw in 1.5. Alleen geen idee welke informatie hiermee gedeeld wordt. (Kan wel wat bedenken 😜)

Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

rens-br schreef op maandag 20 januari 2025 @ 08:18:
ajouwens schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:17:
Had m ook gezien; is volgens mij nieuw in 1.5. Alleen geen idee welke informatie hiermee gedeeld wordt. (Kan wel wat bedenken 😜)
Dit staat erover in de releasenotes :)
Er is een sneeuwvlokpictogram toegevoegd voor wanneer de accutemperatuur onder 0 °C (32 °F) komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

ACM schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:33:
[...]

[...]

Dit staat erover in de releasenotes :)

[...]
Ah, dus toch. Ik had die wel doorgenomen, maar ik was in de war door het plaatje wat erbij zat, waar dat icoontje dan weer niet te zien was:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hNB50_XnwgOJxoRISKLMZ4v-eJg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zDiaf6ApLtXLEW5ieV8fgFFr.png?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 20-01-2025 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoex30
  • Laatst online: 15-09 12:19
ik geef ook een 9 voor rijgedrag, en een (nieuw onderwerp) software een 5. maar zie verbetering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdS ex30
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 14-05 14:44
Ik heb gisteren even de nieuwe wasstraat mode geprobeerd, was wel even zweten, je moet wel heel rustig even de N opzoeken (even vasthouden) anders doet t niet, wel vreemd dat de parkeer piepjes gewoon tekeer gaan tijdens de wasbeurt... verder werkt t wel goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HvdS ex30
  • Laatst online: 14-05 14:44
Ik moet ook even zeggen dat de slim thuis laden (11kwh) via Tibber+easee lader wel geweldig werkt, ik heb voor de eerste 4400km totaal 1035kwh = 11,3 cent per KWH betaald, dus nog niks via een snellader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een creatief idee, mijn EX30 laad ik op aan een publieke laadpaal, de verlichting op die locatie is nogal beperkt en daarom is het soms lastig om de stekker in het gat te 'mikken' en daarom zoek ik iets van verlichting in de laadpoort van de auto of op de stekker.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
Diederik schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:44:
Ik ben op zoek naar een creatief idee, mijn EX30 laad ik op aan een publieke laadpaal, de verlichting op die locatie is nogal beperkt en daarom is het soms lastig om de stekker in het gat te 'mikken' en daarom zoek ik iets van verlichting in de laadpoort van de auto of op de stekker.
Zoiets vind je toch zelfs in het donker wel?
Denk dan eens aan je lampje van je telefoon!

[ Voor 9% gewijzigd door puccini op 20-01-2025 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
puccini schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:50:
[...]

Zoiets vind je toch zelfs in het donker wel?
Denk dan eens aan je lampje van je telefoon!
Ik zat eerder te denken aan iets dat automatisch aan gaat als je de laadklep open maakt, telefoon pakken kan wel, maar als de poort zelf verlicht wordt is dat een stuk handiger.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brumax
  • Niet online
Diederik schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:08:
[...]

Ik zat eerder te denken aan iets dat automatisch aan gaat als je de laadklep open maakt, telefoon pakken kan wel, maar als de poort zelf verlicht wordt is dat een stuk handiger.
Mee eens, onhandig dat daar geen verlichting is.

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Diederik schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:44:
Ja ben ik ook op zoek naar!
Had ooit iemand een post gezien die een lichtje bij de Action had gevonden dat precies pastte en automatisch aan en uit ging maar die heb ik niet kunnen vinden en kan de post ook niet meer vinden.
Dus als iemand iets handigs heeft gevonden...... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
XfadeR schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:30:
[...]

Ja ben ik ook op zoek naar!
Had ooit iemand een post gezien die een lichtje bij de Action had gevonden dat precies pastte en automatisch aan en uit ging maar die heb ik niet kunnen vinden en kan de post ook niet meer vinden.
Dus als iemand iets handigs heeft gevonden...... _/-\o_
kun je gewoon vinden op Amazon, of Bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannieSas
  • Laatst online: 13-04 09:16
Hoi,
Ik heb sinds begin december 2024 een EX30 en momenteel iets meer dan 4k op de teller. Op zich ben ik zeer tevreden, op een paar bekende software-issues na...
Maar vanavond viel tijdens het rijden het complete scherm uit. Na een paar seconden was de bovenste helft (snelheid e.d.) weer terug en na ongeveer een minuut de rest.
Heeft iemand anders dit probleem ook als eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Nu online
Weet iemand sinds wanneer het ULTRA pakket op de EX30 bij het Care By Volvo abonnement goedkoper is dan de Plus? Is dit een prijsfout?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kgqWU_Js3nzrzgUrP5OPk37CTKg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dq36MK4MiLURwS8fKod6jVHk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

SannieSas schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:40:
Hoi,
Ik heb sinds begin december 2024 een EX30 en momenteel iets meer dan 4k op de teller. Op zich ben ik zeer tevreden, op een paar bekende software-issues na...
Maar vanavond viel tijdens het rijden het complete scherm uit. Na een paar seconden was de bovenste helft (snelheid e.d.) weer terug en na ongeveer een minuut de rest.
Heeft iemand anders dit probleem ook als eens gehad?
Komt sporadisch wel eens voor.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rdevos
  • Laatst online: 14-09 17:44
Hi allemaal,

Ik rijd sinds eind oktober zakelijk de ex30 plus SMER. (Software sinds kort 1.5)
Inmiddels heb ik 5500 km gereden en ben over het algemeen erg blij met de auto. De auto rijdt heel soepel en bevalt over het algemeen goed.

Ik lees al een paar maanden mee hier. Vanavond toch maar eens een account aangemaakt om ook eens mee te kunnen praten😎

Wat ik top vind aan de auto:
- De hoge zit
- De power van de elektrische motor
- De auto is heerlijk stil
- Google automotive, vooral dat je de telefoon niet nodig hebt voor Google Maps etc.
- Het sportieve uiterlijk, ik heb de zwarte met 20 inch velgen en geblindeerde achterramen

Wat ik minder vind (zoals velen)
- De gevoeligheid van de driver alert, echt irritant.
- De lane assist, vooral op binnendoorwegen is het gewoon gevaarlijk met tegemoetkomend verkeer. Wat ik ook vervelend vind is dat op de snelweg wanneer je op de linkerbaan rijd, auto in mijn ogen veel te veel naar het midden van de baan wilt. Het lijkt mij veel logischer dat de auto meer links van de baan rijd. Zeker bij smalle linkerbanen voelt het nu soms echt gevaarlijk.
- Het bereik, zeker nu in de winter, dat valt me best wel tegen voor de extended range. Met veel snelweg kilometers haal ik zo rond de 250 km voor zo’n 90% capaciteit.
- Ook krijg ik veel klachten van anderen over de carkit, erg veel ruis op de lijn, ik gebruik autoritten vaak op al mijn gemiste oproepen af te handelen, en dan is dat best een dingetje😆

Ik heb ook wat vragen:
1. Ik lees veel over de dynamische range instellingen. Bij mij staat na het 100% opladen de range altijd op 476, de standaard. Tijdens het rijden neemt dit heel snel af. Hoe kun je het dynamisch krijgen zoals ik veel lees? Ik heb alle instellingen bekeken maar kan het niet vinden. Ik zou graag hebben dat op basis van mijn rijgedrag de meer werkelijke range zichtbaar is.
2. Hebben anderen ook last van de slechte carkit, en is dit eventueel in te stellen of via een workaround goed te krijgen? Ik bel altijd veel in de auto en dit is echt storend.
3. Hoe kan het dat soms de snelheid ineens in het midden van de tablet staat bovenaan. Normaal staat dit links. Af en toe gebeurd dat ineens.

Bedankt vast!
Gr Roel

[ Voor 3% gewijzigd door Rdevos op 20-01-2025 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brumax
  • Niet online
Rdevos schreef op maandag 20 januari 2025 @ 21:33:
Hi allemaal,

Ik rijd sinds eind oktober zakelijk de ex30 plus SMER. (Software sinds kort 1.5)
Inmiddels heb ik 5500 km gereden en ben over het algemeen erg blij met de auto. De auto rijdt heel soepel en bevalt over het algemeen goed.

Ik lees al een paar maanden mee hier. Vanavond toch maar eens een account aangemaakt om ook eens mee te kunnen praten😎

Wat ik top vind aan de auto:
- De hoge zit
- De power van de elektrische motor
- De auto is heerlijk stil
- Google automotive, vooral dat je de telefoon niet nodig hebt voor Google Maps etc.
- Het sportieve uiterlijk, ik heb de zwarte met 20 inch velgen en geblindeerde achterramen

Wat ik minder vind (zoals velen)
- De gevoeligheid van de driver alert, echt irritant.
- De lane assist, vooral op binnendoorwegen is het gewoon gevaarlijk met tegemoetkomend verkeer. Wat ik ook vervelend vind is dat op de snelweg wanneer je op de linkerbaan rijd, auto in mijn ogen veel te veel naar het midden van de baan wilt. Het lijkt mij veel logischer dat de auto meer links van de baan rijd. Zeker bij smalle linkerbanen voelt het nu soms echt gevaarlijk.
- Het bereik, zeker nu in de winter, dat valt me best wel tegen voor de extended range. Met veel snelweg kilometers haal ik zo rond de 250 km voor zo’n 90% capaciteit.
- Ook krijg ik veel klachten van anderen over de carkit, erg veel ruis op de lijn, ik gebruik autoritten vaak op al mijn gemiste oproepen af te handelen, en dan is dat best een dingetje😆

Ik heb ook wat vragen:
1. Ik lees veel over de dynamische range instellingen. Bij mij staat na het 100% opladen de range altijd op 476, de standaard. Tijdens het rijden neemt dit heel snel af. Hoe kun je het dynamisch krijgen zoals ik veel lees? Ik heb alle instellingen bekeken maar kan het niet vinden. Ik zou graag hebben dat op basis van mijn rijgedrag de meer werkelijke range zichtbaar is.
2. Hebben anderen ook last van de slechte carkit, en is dit eventueel in te stellen of via een workaround goed te krijgen? Ik bel altijd veel in de auto en dit is echt storend.
3. Hoe kan het dat soms de snelheid ineens in het midden van de tablet staat bovenaan. Normaal staat dit links. Af en toe gebeurd dat ineens.

Bedankt vast!
Gr Roel
1. In de instellingen onder Eenheden kun je dynamisch kiezen.
2. Ik heb hier nog geen oplossing voor gelezen. Heb er ook last van, maar wat ik merkte is de ventilatie lager zetten en de klepjes in het midden dicht doen geeft minder windgeruis aan de andere kant van de lijn. Dit is natuurlijk ook geen werkbare oplossing..
3. Als je in het hoekje van de 4G en signaal icons tikt kun je de stand Rustig (of Kalm oid) kiezen, daarmee kun je de wisselen tussen de schermindeling aan de bovenkant.

vice versa en weer terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
puccini schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:14:
[...]

kun je gewoon vinden op Amazon, of Bol.
link?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepke
  • Laatst online: 16-09 09:58
Carkit helaas erg bekend en tot heden geen oplossing. Is voor mij dossier bij Volvo NL aangemaakt voor wat het waard is.

Merken jullie op 1.5 ook verschil met opd. Gevoel lijkt dat die minder afremt of kan dat de kou zijn? Of tussen de oren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grash00
  • Registratie: Juni 2018
  • Nu online
Heb ook na 1.5 het idee dat de opd minder is geworden. Gebruik nu meer het rempedaal.

Ook werkt de verwarming na 1.5 nog steeds gebrekkig. Nog steeds niet comfortabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rdevos
Opd gebruik ik niet.
Ik herken wel de kachel. Het is beter sinds 1.5. Ik ben van 26 graden naar 22 graden gegaan en de koude bries is weg. Toch echt comfortabel zoals ik van al mijn vorige auto’s ben gewend is het nog steeds niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Sepke schreef op maandag 20 januari 2025 @ 22:03:
Carkit helaas erg bekend en tot heden geen oplossing. Is voor mij dossier bij Volvo NL aangemaakt voor wat het waard is.

Merken jullie op 1.5 ook verschil met opd. Gevoel lijkt dat die minder afremt of kan dat de kou zijn? Of tussen de oren?
Ik merkte exact hetzelfde. Maar gaf de schuld aan de kou (had ook een vries symbool bij de accu staan) en misschien werkt OPD ook minder als de accu vol is? Voor mijn gevoel is het over het algemeen wel iets minder.

Overigens merk ik de kou / warmte invloeden ook met 'gas' geven. De auto heeft echt wat minder oempf als de accu koud is.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 21-01-2025 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
Ik zou zeggen zoek even bij de firma's. :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruvo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 17:02
rens-br schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 08:01:
[...]

Ik merkte exact hetzelfde. Maar gaf de schuld aan de kou (had ook een vries symbool bij de accu staan) en misschien werkt OPD ook minder als de accu vol is? Voor mijn gevoel is het over het algemeen wel iets minder.

Overigens merk ik de kou / warmte invloeden ook met 'gas' geven. De auto heeft echt wat minder oempf als de accu koud is.
Tevens mijn gedachte; ik zit nog op 1.4.2. en ervaar hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepke
  • Laatst online: 16-09 09:58
nou ik schrok vooral afgelopen zondag had ik een ritje van 15 km binnendoor (80 weg) en mijn verbruik was 27.1 uiteraard stoelverwarming etc aan en auto zat vol. maar dit soort giga cijfers nog niet eerder gehad. terugweg was trouwens 24.5

en dat ik op de vaste routes van die ik laat nu mijn gas los momenten heb en inderdaad moet je nu bijremmen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
puccini schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 09:12:
[...]

Ik zou zeggen zoek even bij de firma's. :(
@XfadeR Ik heb een lampje besteld bij BOL, die krijg ik donderdag binnen en als het past/bevalt dan laat ik het zeker weten.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

OPD werkt helaas pas bij 90% of lager. Waarschijnlijk zou dat beter voor de accu zijn. Mijn vorige auto, de Nissan Leaf werkte altijd, van 0 to 100% en ook in de achteruit en ook veel krachtiger. Dat mis ik echt bij de EX30. Bij de Leaf hoefde ik zelden de rem in te trappen.

Ik merk verder geen verschil in OPD met 1.5 en oudere versies. Mijn laatste afrit van de snelweg op mijn dagelijkse reis, schakel ik altijd de ACC uit (106km/u) bij een lantarenpaal en dan remt hij op de relatief lange uitvoegstrook genoeg af om de 90 graden bocht daarna te nemen. Daar is niets in veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Swerfer schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:14:
OPD werkt helaas pas bij 90% of lager.
Misschien is dat het verschil dan. Met dit weer laad ik de auto wat vaker op, bijna elke dag, dus rij dan standaard weg met een volle accu. En dat is dan ook in de ochtend als het koud is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tedkroon
rens-br schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:25:
[...]

Misschien is dat het verschil dan. Met dit weer laad ik de auto wat vaker op, bijna elke dag, dus rij dan standaard weg met een volle accu. En dat is dan ook in de ochtend als het koud is.
Ik kan het alleen maar bevestigen. Dacht aanvankelijk ook dat er e.e.a. is gewijzigd echter na een tijdje rijden blijkt er niet veel veranderd te zijn en ben daar ook blij mee. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Sepke schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 09:59:
nou ik schrok vooral afgelopen zondag had ik een ritje van 15 km binnendoor (80 weg) en mijn verbruik was 27.1 uiteraard stoelverwarming etc aan en auto zat vol. maar dit soort giga cijfers nog niet eerder gehad. terugweg was trouwens 24.5
Het lijkt me dat de auto net na wegrijden relatief veel energie aan verwarmen (interieur, stoel(en), stuur) besteedt. En dat drukt dan ook gelijk een flinke stempel op het gemiddelde verbruik bij korte ritten.

Ironisch genoeg wordt op dat vlak aspect een brandstofauto juist wat efficiënter, omdat er dan een doel is voor de restwarmte die bij de verbranding vrijkomt.
Swerfer schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:14:
OPD werkt helaas pas bij 90% of lager. Waarschijnlijk zou dat beter voor de accu zijn.
In mijn ervaring werkt het ook wel bij hoger? Maar bij 100% kan het simpelweg niet, het zou kunnen dat ze de ingestelde laadgrens daarvoor hanteren. In ieder geval regenereren kan dan niet, want de elektrische energie kan dan nergens heen. Wellicht dat jouw vorige auto dat maskeerde door dan de remmen te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lmvoo
  • Laatst online: 13-09 15:39
rens-br schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 08:01:
[...]

Sowieso neemt de kracht af als de accu ontlaadt. Ik heb een Twin Performance maar het totale vermogen kakt al snel in. Bij 40% heb je zo 200 pk minder, waar je wel voor betaalt. Om maar niet te spreken hoe het acceleratievermogen op de snelweg bij zeg 16% nog is....Het is soms bijna onveilig omdat je het niet verwacht. Sowieso is de linkerbaan dan geen terrein meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

ACM schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 19:21:
[...]

Maar bij 100% kan het simpelweg niet, het zou kunnen dat ze de ingestelde laadgrens daarvoor hanteren.
Bij 100% kan het wel. Ten eerste is 100% niet echt 100% en ten tweede, voordat je OPD kunt gebruiken heb je eerst al gereden. Het rendement van regenereren is lager dan van rijden, dus je 100% is eigenlijk geen 100% meer als je ook maar een meter hebt gereden.

Mijn Leaf kon ook bij 100% maximaal regenereren.

Hooguit als je op een helling geparkeerd staat zou je theoretisch over de 100% gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannieSas
Grash00 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 22:36:
Heb ook na 1.5 het idee dat de opd minder is geworden. Gebruik nu meer het rempedaal.

Ook werkt de verwarming na 1.5 nog steeds gebrekkig. Nog steeds niet comfortabel.
Dit gevoel heb ik ook, OPD reageert echt anders na 1.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:06
SannieSas schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 20:13:
[...]

Dit gevoel heb ik ook, OPD reageert echt anders na 1.5.
Na de update stond OPD uit bij mij .. ik neem wel aan dat jullie hier al naar gekeken hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannieSas
om3ega schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 21:16:
[...]

Na de update stond OPD uit bij mij .. ik neem wel aan dat jullie hier al naar gekeken hebben :)
Zeker! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AAA1111
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12-09 20:59
Hebben jullie ook wat meer last van steenslag? Vooral de voorbumper. Ik rijd niet bijzonder anders dan met mijn voorgaande auto’s, maar heb na een half jaar al wat plekjes..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rdevos
Steenslag had ik ook al vrij snel, vooral zichtbaar op de motorkap. Al is dat eigenlijk alleen zichtbaar net na het autowassen. Ik heb een zwarte auto.

Waar ik nog benieuwd naar ben: hoe gaan jullie om met laden? Tot welk percentage en met welke reden? Ik ga nu in de koude periode maar gewoon weer tot 100% omdat de accu anders nog sneller leeg is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazmask
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 07-02 17:17
Ik rij zelf met een ix1 maar vriendin heeft een ex30 - die Volvo rijdt zoveel soepeler, superzachte rem, cruise control en lane assist werken zo goed. Maar als zij mij belt vanuit die ex30 weiger ik op te nemen, wat een afschuwelijke telefoonkwaliteit.

Klopt het dat er maar 2 opties zijn om de wagen te openen:
- met die bankkaart tegen zijportier bestuurder
- handgebaar maken aan de klink (niet te snel, niet te traag)

Is er geen standaard manier met 'n remote knopje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:33
gazmask schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 01:36:
Ik rij zelf met een ix1 maar vriendin heeft een ex30 - die Volvo rijdt zoveel soepeler, superzachte rem, cruise control en lane assist werken zo goed. Maar als zij mij belt vanuit die ex30 weiger ik op te nemen, wat een afschuwelijke telefoonkwaliteit.

Klopt het dat er maar 2 opties zijn om de wagen te openen:
- met die bankkaart tegen zijportier bestuurder
- handgebaar maken aan de klink (niet te snel, niet te traag)

Is er geen standaard manier met 'n remote knopje?
Dat hangt van de uitrusting af. Is het een Core dan kun je hem alleen openen met de kaart tegen het portier, maar met de Plus of Ultra heb je er een zwart kastje bij gekregen. Als je daarmee naar de auto loopt ontgrendeld ie (mits de instelling aan staat uiteraard). Ben je er niet ver genoeg mee van de auto geweest dan moet je inderdaad even je vingers aan de binnenkant van de klink houden, er zitten verder geen knopjes op dat kastje. En je kunt hem ook ont- en vergrendelen met de app uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 20:57
dennistd schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 01:53:
[...]

…Ben je er niet ver genoeg mee van de auto geweest dan moet je inderdaad even je vingers aan de binnenkant van de klink houden, er zitten verder geen knopjes op dat kastje. En je kunt hem ook ont- en vergrendelen met de app uiteraard.
Helemaal correct. In mijn thuissituatie ben ik nooit ver genoeg weg van de auto. Zwaar irritant. Elke ochtend moet ik een ritueel doorlopen om de auto geopend te krijgen. De automatische ontgrendeling werkt nagenoeg nooit. De klink werkt vaak niet, soms wel. De sleutel tegen de B-stijl werkt vaak pas na lang aandringen (Volvo logo aan de voorkant houden), maar lang niet altijd. Regelmatig moet ik alsnog de NFC card gebruiken. Ik heb al zo vaak voor schut gestaan omdat ik de auto niet geopend kreeg. Software van de sleutel is actueel en de batterij zo goed als nieuw. Dealer heeft geen oplossing. Alleen de NFC card is geen oplossing omdat deze bij het starten van de auto niet altijd herkend wordt…de sleutel dan wel weer. Kortom, DRAMA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
Rdevos schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 23:38:
Steenslag had ik ook al vrij snel, vooral zichtbaar op de motorkap. Al is dat eigenlijk alleen zichtbaar net na het autowassen. Ik heb een zwarte auto.
Heb ook al een plekje op de motorkap waar geen motor onder zit. Heb daarom maar een lakstiftje besteld, moet 't alleen nog uitproberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gazmask
dennistd schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 01:53:
[...]

Dat hangt van de uitrusting af. Is het een Core dan kun je hem alleen openen met de kaart tegen het portier, maar met de Plus of Ultra heb je er een zwart kastje bij gekregen. Als je daarmee naar de auto loopt ontgrendeld ie (mits de instelling aan staat uiteraard). Ben je er niet ver genoeg mee van de auto geweest dan moet je inderdaad even je vingers aan de binnenkant van de klink houden, er zitten verder geen knopjes op dat kastje. En je kunt hem ook ont- en vergrendelen met de app uiteraard.
Duidelijk, thx! Is de plus-variant, met dat zwarte kastje.

Is Volvo de enige die met zo'n kaart werkt? Ik vind dat persoonlijk een gigantische stap terug qua gebruiksgemak, alsof je terug een klassieke sleutel hebt die je elke keer manueel in het slot moet steken. Als je gasten hebt die je in de wagen wil laten moet je alsnog zelf naar de wagen wandelen. En zo duur kan het toch niet zijn. Tja en via de app da's nog omslachtiger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caluna
  • Laatst online: 18:27
Hier ook. Zaten er al vrij snel op. Heb inmiddels een lakstift gekocht maar die moet ik nog uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAA1111
Ik op de motorkap en bumper. Heb de grijze kleur, maar die zwarte puntjes die er nu doorheen pieken zijn echt een doorn in het oog. Kwaliteit van de lak is naar mijn idee wel wat minder ten opzichte van mijn vorige auto’s (BMW/Mercedes)…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AAA1111

Waar ik nog benieuwd naar ben: hoe gaan jullie om met laden? Tot welk percentage en met welke reden? Ik ga nu in de koude periode maar gewoon weer tot 100% omdat de accu anders nog sneller leeg is…
Bij grijs is het helaas behoorlijk zichtbaar. Ik laad standaard 90%, heb ook altijd een lader tot mijn beschikking en die 10% maakt niet veel uit qua gebruik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Laatst online: 19:21
@gazmask Dat 'kasje' bij de Plus en Ultra variant is een soort van tijdelijke oplossing vanuit Volvo. De Core versie werkt alleen met een creditcard type kaart die je tegen de deurstijl kan houden. "Binnenkort" *kuch* kun je een digitale sleutel toevoegen aan sommige Android en iPhones zodat je deze kunt gebruiken om de auto te ontgrendelen en starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjanie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 12:14
ik heb sinds v1.5 ook wat geks...
als ik op google maps een route start en ga rijden reset binnen een minuut mn route weer en moet ik opnieuw mijn eindbestemming ingeven.

en ik had gisteren dat wanneer ik de snelheid van mijn cruisecontrol instelde, deze automatisch aangepast werd naar de maximumsnelheid op dat moment, toen ik bij de instellingen ging kijken stond dit uitgeschakeld, een keer aan en uit gezet en sinds dien het probleem niet meer gezien.

maar dat met google maps heb ik nog wel bijna elke rit, heeft niemand anders hier last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Heb een Core, dus LPF accu, laad deze dus altijd op tot 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:42
erikjanie schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:44:
ik heb sinds v1.5 ook wat geks...
als ik op google maps een route start en ga rijden reset binnen een minuut mn route weer en moet ik opnieuw mijn eindbestemming ingeven.

en ik had gisteren dat wanneer ik de snelheid van mijn cruisecontrol instelde, deze automatisch aangepast werd naar de maximumsnelheid op dat moment, toen ik bij de instellingen ging kijken stond dit uitgeschakeld, een keer aan en uit gezet en sinds dien het probleem niet meer gezien.

maar dat met google maps heb ik nog wel bijna elke rit, heeft niemand anders hier last van?
Dat met die cruisecontrol snelheid die aanpast aan de maximum snelheid had ik deze week ook voor het eerst 2 keer achter elkaar. Staat ook uitgeschakeld is settings, nieuw bugje :P ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gazmask
EdwinW schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:10:
@gazmask Dat 'kasje' bij de Plus en Ultra variant is een soort van tijdelijke oplossing vanuit Volvo. De Core versie werkt alleen met een creditcard type kaart die je tegen de deurstijl kan houden. "Binnenkort" *kuch* kun je een digitale sleutel toevoegen aan sommige Android en iPhones zodat je deze kunt gebruiken om de auto te ontgrendelen en starten.
Nu ik er wat over inlees is het echt absurd dat Volvo die key tag labelt als "handige toevoeging als u graag een fysieke sleutel hebt" 8)7 alsof dat niet basis is voor een auto

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
gazmask schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 08:44:
[...]

Duidelijk, thx! Is de plus-variant, met dat zwarte kastje.

Is Volvo de enige die met zo'n kaart werkt? Ik vind dat persoonlijk een gigantische stap terug qua gebruiksgemak, alsof je terug een klassieke sleutel hebt die je elke keer manueel in het slot moet steken. Als je gasten hebt die je in de wagen wil laten moet je alsnog zelf naar de wagen wandelen. En zo duur kan het toch niet zijn. Tja en via de app da's nog omslachtiger
Dat "zwarte kastje" is toch ontzettend handig? Ik stop het in mijn zak en ik hoef nergens meer naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazmask
Zapato schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:47:
[...]

Dat "zwarte kastje" is toch ontzettend handig? Ik stop het in mijn zak en ik hoef nergens meer naar te kijken.
Dan moet je toch nog altijd de bestuurdersdeur manueel openen via het handvat? Of zou die met de juiste instellingen alles moeten ontgrendelen als je binnen 10m komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CL53
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 16-08 19:13
Celf11 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 07:36:
[...]

Helemaal correct. In mijn thuissituatie ben ik nooit ver genoeg weg van de auto. Zwaar irritant. Elke ochtend moet ik een ritueel doorlopen om de auto geopend te krijgen. De automatische ontgrendeling werkt nagenoeg nooit. De klink werkt vaak niet, soms wel. De sleutel tegen de B-stijl werkt vaak pas na lang aandringen (Volvo logo aan de voorkant houden), maar lang niet altijd. Regelmatig moet ik alsnog de NFC card gebruiken. Ik heb al zo vaak voor schut gestaan omdat ik de auto niet geopend kreeg. Software van de sleutel is actueel en de batterij zo goed als nieuw. Dealer heeft geen oplossing. Alleen de NFC card is geen oplossing omdat deze bij het starten van de auto niet altijd herkend wordt…de sleutel dan wel weer. Kortom, DRAMA!
Ik heb de Plus standaard range. Als de auto niet reageert op de digitale sleutel als ik er aan kom dan druk ik op het knopje op de electrische achterklep. Bij mij komt de auto dan altijd tot leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
gazmask schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:51:
[...]

Dan moet je toch nog altijd de bestuurdersdeur manueel openen via het handvat? Of zou die met de juiste instellingen alles moeten ontgrendelen als je binnen 10m komt?
Zo werkt het bij mi, ca 10m range gaat hij van het slot. Uiteraard nog wel fysiek de deur opendoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanderosa
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 18:40
Accucapaciteit staat in de app na update 1.5 weer op 69.0 kWh 😎

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volvoforlive
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oEt2sVNssVeZw8eaO323y-YLosk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6KTI42zMaf1U3KAZsRPHfVmN.jpg?f=fotoalbum_large

Ook leuk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
Vanderosa schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 17:07:
Accucapaciteit staat in de app na update 1.5 weer op 69.0 kWh 😎
Nou hier is het gewoon blijven staan op 66.0 kWh in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GradusW
  • Laatst online: 11-09 21:36
Bij mij ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
Celf11 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 07:36:
[...]

Bereik van de sleutel is wat aan de ruime kant. Maar een simpel faraday doosje voor het bewaren van de keyfob doet de truuk als je auto voor je huis geparkeerd staat. Ze verkopen ze bij Bol maar een simpel blikje doet het ook (ik gebruik zelf een simpel blikken doosje waar ooit een kaart spel in heeft gezeten).
Sindsdien geen enkel probleem meer gehad met het openen van de auto.

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
IT-Crowd schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 09:49:
[...]

Bereik van de sleutel is wat aan de ruime kant. Maar een simpel faraday doosje voor het bewaren van de keyfob doet de truuk als je auto voor je huis geparkeerd staat. Ze verkopen ze bij Bol maar een simpel blikje doet het ook (ik gebruik zelf een simpel blikken doosje waar ooit een kaart spel in heeft gezeten).
Ikzelf heb er niet zoveel problemen mee, over het algemeen gaat hij automatisch van slot en anders ff vingers door de greep. Ik hoop voor jullie dat het straks met telefoon niet zelfde problemen geeft . Ik gok dat je niet je iphone in een faraday doosje wilt stoppen 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
Wel lekker rustig 8)

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik53
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 04-04 13:53
Na installatie 1.5 en lading tot 100% werkt OPD pas onder de 90%. Dat was voor update niet zo. Toen functioneerde OPD al bij ongeveer 97%. In het begin dus even extra opletten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Frunnik53 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 12:27:
Na installatie 1.5 en lading tot 100% werkt OPD pas onder de 90%. Dat was voor update niet zo. Toen functioneerde OPD al bij ongeveer 97%. In het begin dus even extra opletten.
Dit kwam al eerder voorbij, maar vanmorgen reed ik weg met 98% en OPD werkte hier weer als vanouds. Evenals de acceleratie. Nu was het vanmorgen ook 5 graden in plaats van -1, dus ik geef de accu conditie de schuld van het gedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Diederik schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:47:
[...]

@XfadeR Ik heb een lampje besteld bij BOL, die krijg ik donderdag binnen en als het past/bevalt dan laat ik het zeker weten.
Ik heb dus deze gekocht, op zich een aardig lampje, reageert als het donker is, en er beweging is.

Toch zoek ik nog even verder, ik zie geen goede en nette manier om deze in de laadpoort te monteren. Het mooiste zou een hele korte ledstrip zijn, met dezelfde sensor, maar die heb ik nog niet kunnen vinden.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 20:57
IT-Crowd schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 09:49:
[...]

Helaas heeft dit bij mij helemaal niet geholpen, begin er behoorlijk chagrijnig van te worden.
Pagina: 1 ... 76 ... 95 Laatste