Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 75 ... 95 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmy H
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-09 22:21
Werner schreef op zondag 12 januari 2025 @ 13:48:
Gisteren probleemloos de 1.5 update OTA geïnstalleerd, moet nog gaan rijden om eventuele verschillen op te merken.

klimaat activeren werkt nu niet. Dat deed het anders meest van de tijd wel.

Iemand nog andere ideeën?
Hier idem. Klimaat activeren werkte hier al weken niet meer. Nu na de update kom ik niet eens meer bij de auto.
De app laat mij geen auto kiezen. Dus die start niet meer op.
Heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dat hielp helaas niet.

Wat eindelijk wel werkt is dat de buitenspiegels veranderen van stand als een ander profiel de auto gebruikt.
Dat dan weer wel……..😉
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-0pCFyKfi3WFSJeqJeaWOjqiGw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BryGD2tccMDuhf0y78xipF8e.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo EX30 SMER ULTRA - Vapor Grey + climate pack // Elroq 85 BE plus pakket - Timiano green - Winter pack - 20” Neptune - Lodge interior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03:35
Als ik zo de ervaringen lees dan zou ik liefst deze update skippen , helaas heb ook ik de update toggle niet meer in mijn iphone app . Anders zou ik hem uitzetten want voor mij werkt nu bijna alles goed. En wat niet lekker werkte was geen showstopper . Maar ik lees geen of nauwelijks verbeteringen, wel verslechteringen 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:33
Remmy H schreef op zondag 12 januari 2025 @ 22:28:
Wat eindelijk wel werkt is dat de buitenspiegels veranderen van stand als een ander profiel de auto gebruikt.
Dat dan weer wel……..😉
Ook bij de versie zonder elektrisch verstelbare stoelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:34
NokiaFan schreef op zondag 12 januari 2025 @ 20:36:
[...]

Ook op terugwerkende kracht of alleen vanaf het moment dat je de toggle hebt uitgeschakeld en weer ingeschakeld?
Vandaag zelf even getest. Helaas niet op terugwerkende kracht, maar het rijlogboek werkt wel weer na het uit- en inschakelen via de EX30 app.

Nog een paar bevindingen t.a.v. 1.5:

Verder viel het me op dat de knoppen op het stuur beter lijken te reageren. Er wordt sowieso op het display getoond of je de knop goed aanraakt (zonder te drukken).

En er is een mute functie nu. De volume lager knop lang inhouden zorgt ervoor dat geluid uitgaat. De volume hoger knop één keer indrukken, zorgt ervoor dat het geluid op het originele volume verder gaat.

Mijn iPhone wordt standaard niet meer herkend. Mogelijk kan dit worden opgelost door de telefoon nog eenmaal opnieuw te registreren.

Tot slot zag ik een paar keer een vage melding dat “Drivert Alert best. niet kan worden geladen” of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 17:30
De mute functie had ik al.

Verder merk ik ook dat de knoppen op het stuur beter lijken te reageren. In elk geval als ik de ingestelde snelheid in stapjes van 1 km/h wil verhogen gaat dat beter, maar dat zou ook kunnen komen doordat de stapjes elkaar sneller opvolgen waardoor het prettiger werkt.

De melding "Driver Alert niet beschikbaar, bestuurder niet herkend" (volgens mij is dat de melding) zie ik nu ook met grote regelmaat.

Verder lijkt de airco beter de auto op temperatuur te houden in de Auto stand.

Wel vervelend dat het startscherm is gewijzigd en dat het rijlogboek het even niet meer deed (nu net pas gelezen dat met de instellingen in de telefoon dit weer te activeren is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:49
Ik zit hier op 1.4.2 maar toe te kijken hoe 1.5 minder fijn werkt dan daarvoor. Ik wacht denk ik wel op 2.0 :’) heb 1.5 ook nog niet binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Ik heb 1.5 nog niet binnen, maar ik ga hem zeker installeren. Dag in plaats van Welkom vind ik geen probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Registratie: April 2024
  • Niet online
Na de update naar 1.5 heb ik wel het gevoel dat we weer een stap terug hebben gedaan in de ontvangst van de radio. Het viel me opeens weer op dat als ik op mijn rem trap het weer stil wordt in de auto :'(

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
IT-Crowd schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:50:
Na de update naar 1.5 heb ik wel het gevoel dat we weer een stap terug hebben gedaan in de ontvangst van de radio. Het viel me opeens weer op dat als ik op mijn rem trap het weer stil wordt in de auto :'(
Hier ook, ik had de hoop dat dit verbeterd zou zijn :/

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmy H
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-09 22:21
ivarga schreef op zondag 12 januari 2025 @ 22:32:
Als ik zo de ervaringen lees dan zou ik liefst deze update skippen , helaas heb ook ik de update toggle niet meer in mijn iphone app . Anders zou ik hem uitzetten want voor mij werkt nu bijna alles goed. En wat niet lekker werkte was geen showstopper . Maar ik lees geen of nauwelijks verbeteringen, wel verslechteringen 🤪
Zullen ze de auto update toggle hebben uitgezet in de app?
Bij mij komt de melding dat enkel de eigenaar dat kan. En aangezien wij Care by Volvo leasen zou dat dan de reden zijn?
Voorheen kon het namelijk wel.
Ik kan al weken ook niet meer de klimaatregeling instellen op afstand.

Volvo EX30 SMER ULTRA - Vapor Grey + climate pack // Elroq 85 BE plus pakket - Timiano green - Winter pack - 20” Neptune - Lodge interior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:24
Remmy H schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:44:
[...]

Bij mij komt de melding dat enkel de eigenaar dat kan. En aangezien wij Care by Volvo leasen zou dat dan de reden zijn?
Mijn vrouw heeft de auto gekocht en is dus eigenaar en daar is de "Update toggle" sinds een tijd ook nergens meer te bekennen. 1.5 is netjes binnen gekomen maar had liever de keuze gehad.

Grootste ergenis vind mijn vrouw de radio, dat kunnen ze nooit via software oplossen dat is een hardware probleem. Het verbaasd me dat daar nog geen terugroep actie van geweest is. Ja, je kunt TuneIn of soortgelijk installeren maar dat is niet een oplossing maar een workaround. Bij de garage doen ze elke keer alsof ze het voor het eerst horen.

In de releasenotes van 1.5 staat ook nog dat de stoelverwarming aangaat als je pre-heat, dat lijkt ook niet te werken. Stuur wel maar dat was al. Anderen ook gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 17:02
Zapato schreef op zondag 12 januari 2025 @ 17:11:
Persoonlijk vind ik dat homescherm vervelend. Dat mag voor mij helemaal weg. Ik moet het nu steeds wegklikken.
TheFruitNerd schreef op zondag 12 januari 2025 @ 18:45:
[...]

Het home scherm hoeft van mij ook niet perse, maar misschien begrijp ik het dan verkeerd; de knoppen voor lane assist en driver assist zitten nu weer in het menu verstopt ipv een simpele knop toch? Of zijn die nog steeds makkelijk op te roepen in het eerste menu? Persoonlijk vind ik het fijn dat je die snel uit kunt zetten, scheelt een hoop irritatie.
Het home scherm gaat bij mij (1.4.2.) vanzelf weg als ik wegrij. Is dat bij 1.5 gewijzigd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Jonasken schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:21:
Ik heb nog steeds update 1.4.2 en nog geen mogelijkheid om naar 1.5 te gaan. Zijn er nog Tweakers die dit hebben?
Update rolde vanmorgen binnen. Maar gezien de ervaringen hier, misschien is het niet zo erg als je de update nog niet krijgt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
Remmy H schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:44:
[...]

Ik lease via de zaak , en bij mij werkte de klimaatregeling altijd wel via de app en ook zelfs via home assistant .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
Myquandro schreef op maandag 13 januari 2025 @ 07:40:
De mute functie had ik al.

Verder merk ik ook dat de knoppen op het stuur beter lijken te reageren. In elk geval als ik de ingestelde snelheid in stapjes van 1 km/h wil verhogen gaat dat beter, maar dat zou ook kunnen komen doordat de stapjes elkaar sneller opvolgen waardoor het prettiger werkt.

De melding "Driver Alert niet beschikbaar, bestuurder niet herkend" (volgens mij is dat de melding) zie ik nu ook met grote regelmaat.

Verder lijkt de airco beter de auto op temperatuur te houden in de Auto stand.

Wel vervelend dat het startscherm is gewijzigd en dat het rijlogboek het even niet meer deed (nu net pas gelezen dat met de instellingen in de telefoon dit weer te activeren is).
Wel bijzonder, in welke versie was de mute functie bij jou al aanwezig?

Daarentegen had ik in versie 1.4.2 al dat de snelheid beter aan te passen is door de knoppen op het stuur wat langer in te drukken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038harold
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 06-09 08:51
NokiaFan schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:02:
[...]

Wel bijzonder, in welke versie was de mute functie bij jou al aanwezig?

Daarentegen had ik in versie 1.4.2 al dat de snelheid beter aan te passen is door de knoppen op het stuur wat langer in te drukken. :)
Ik had de mute functie al in 1.3 en ik vermoed dat ik het altijd al heb gehad (vanaf 1.2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepke
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16-09 09:58
ik kom net van de Volvo dealer af. ze hebben het klimaatsysteem opnieuw gekalibreerd, komende periode samen met software versie 1.5 kijken hoe het gaat. Ook over de carkit gehad die blijft slecht, daar is nu een dossier voor geopend bij Volvo (voor wat het waard is).

in ieder geval de fix m.b.t. rijlogboek werkt bij mij ook, de gemiste ritten zijn er niet maar de auto telt ze nu weer mee in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmat
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:18
ivarga schreef op zondag 12 januari 2025 @ 22:32:
Daar ben ik het niet geheel mee eens...

https://www.facebook.com/share/p/15oTKPHCcx/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivarga
Dat mag uiteraard 😉
Ik heb geen facebook dus kan jouw link niet openen .

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kmat
ivarga schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:51:
[...]

Dat mag uiteraard 😉
Ik heb geen facebook dus kan jouw link niet openen .
Update 1.5 staat erop (NL v1.4.2 ota smer plus, geen update toggle in android v1.7.1 app beschikbaar maar daar waar het wel beschikbaar is doet het volgens mij niets). Ik zat er niet echt op te wachten omdat ik tevreden ben zoals de auto nu is en niet op verlies van functionaliteit zit te wachten , maar als ict'er wil je toch graag bijzijn. Ik ben blij verrast. De rijhulpsystemen zijn een stuk rustiger/soepeler geworden . De lane keeping assist begint rustig terug te sturen als je een lijn nadert. In tegenstelling tot voorheen waarbij deze hard tegen/terug stuurde als je op of over de streep was. Ik laat deze denk ik nu standaard aanstaan. Evenzo neemt de acc bochten nu niet meer in 4 keer maar in kleinere soepelere stappen en houdt de bocht ook gemakkelijker. Driver alert is helaas iets strenger geworden (ik sta stijf van de coffeine) maar kan je gelukkig nog steeds uitzetten. Snelheidsassistent en lane change assist heb ik niet getest omdat ik deze voorheen nooit heb gebruikt. Lettertype van datum/ tijd en temperatuur is groter (nog steeds wel een bril nodig). Bij laden idd kW en A en een groene golf over het percentage (komt een beetje druk over). De schematische situatie presentatie bovenin ziet er mooier uit (stippellijnen waar ook echt een stippelijn is, autotjes bewegen soepeler). Pop up schermen hebben nu een afsluitkruis linksboven naast het wegswippen. Klimaatcontrole terug op automatisch en 21 graden gezet en doet het na 45 min nog goed. Het volume voor waarschuwingsmeldingen stond harder, maar dat kan je terugzetten. Nog niets gezien over digital key. Voor zover geen nieuwe 'bugs of onhandigheden' gevonden. Oh toch wel, de knop voor openen achterklep is weg van het homescherm zit nu alleen op het snelle instellingenscherm (2x klikken ipv 1x) en snelheidswaarschuwing aan/uit zetten zit nu standaard onder linkerstuurknoppen set (rechtsonder 2schermpjes ikoon) waar ik het zelf ook al had. Het rijlogboek en laadpercentage in de app had even een hickup. De update duurt langer dan de genoemde 25 minuten en bij 99% duurt het toch wel lang, maar als ict'er ben ik dat ook van andere software gewend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 19:44
kmat schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:58:
[...]

De update duurt langer dan de genoemde 25 minuten en bij 99% duurt het toch wel lang, maar als ict'er ben ik dat ook van andere software gewend.
Ik had precies dit 'probleem' ook en ik leer er schijnbaar niet van. Dit was de tweede keer dat ik na een afspraak van 30 minuten naar mijn auto liep om erachter te komen dat ik er nog niet in mocht... 8)7

Verder tot nu toe geen opmerkingen over deze update eigenlijk, ik ben na een rit testen tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
kmat schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:58:
[...]

Update 1.5 staat erop (NL v1.4.2 ota smer plus, geen update toggle in android v1.7.1 app beschikbaar maar daar waar het wel beschikbaar is doet het volgens mij niets). Ik zat er niet echt op te wachten omdat ik tevreden ben zoals de auto nu is en niet op verlies van functionaliteit zit te wachten , maar als ict'er wil je toch graag bijzijn. Ik ben blij verrast. De rijhulpsystemen zijn een stuk rustiger/soepeler geworden . De lane keeping assist begint rustig terug te sturen als je een lijn nadert. In tegenstelling tot voorheen waarbij deze hard tegen/terug stuurde als je op of over de streep was. Ik laat deze denk ik nu standaard aanstaan. Evenzo neemt de acc bochten nu niet meer in 4 keer maar in kleinere soepelere stappen en houdt de bocht ook gemakkelijker. Driver alert is helaas iets strenger geworden (ik sta stijf van de coffeine) maar kan je gelukkig nog steeds uitzetten. Snelheidsassistent en lane change assist heb ik niet getest omdat ik deze voorheen nooit heb gebruikt. Lettertype van datum/ tijd en temperatuur is groter (nog steeds wel een bril nodig). Bij laden idd kW en A en een groene golf over het percentage (komt een beetje druk over). De schematische situatie presentatie bovenin ziet er mooier uit (stippellijnen waar ook echt een stippelijn is, autotjes bewegen soepeler). Pop up schermen hebben nu een afsluitkruis linksboven naast het wegswippen. Klimaatcontrole terug op automatisch en 21 graden gezet en doet het na 45 min nog goed. Het volume voor waarschuwingsmeldingen stond harder, maar dat kan je terugzetten. Nog niets gezien over digital key. Voor zover geen nieuwe 'bugs of onhandigheden' gevonden. Oh toch wel, de knop voor openen achterklep is weg van het homescherm zit nu alleen op het snelle instellingenscherm (2x klikken ipv 1x) en snelheidswaarschuwing aan/uit zetten zit nu standaard onder linkerstuurknoppen set (rechtsonder 2schermpjes ikoon) waar ik het zelf ook al had. Het rijlogboek en laadpercentage in de app had even een hickup. De update duurt langer dan de genoemde 25 minuten en bij 99% duurt het toch wel lang, maar als ict'er ben ik dat ook van andere software gewend.
Mijn karretje staat bij de schade hersteller met de motorkap open dus ik denk dat ik hem voorlopig sowieso niet krijg . Hij is als goed is 7 feb klaar dus ik kan de bevindingen nog ff aankijken 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc1t
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:01
ivarga schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:52:
[...]

De volvo2mqtt plugin accepteerd geen rare tekens in het password . Nadat ik mijn password had aangepast werkte het bij mij
Dit had ik ook, bedankt voor de tip.

Maar nu het volgende:

In de handleiding staat:
5. Open HomeAssistant and search for the entity ID text.volvo_otp

6. Paste your OTP into the text entity and press Enter
- Helaas lukt dit niet en kan ik de code niet opslaan (Enter werkt niet).

6a. (optional) If your OTP cannot be safed, try to paste your OTP code via MQTT to the following topic: volvoAAOS2mqtt/otp_code

Weet iemand waar ik de volvoAAOS2mqtt kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Nu online
Download is bij 60% gestopt bij mij en niet meer te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 19:45
pc1t schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:38:
[...]

Dit had ik ook, bedankt voor de tip.

Maar nu het volgende:

In de handleiding staat:
5. Open HomeAssistant and search for the entity ID text.volvo_otp

6. Paste your OTP into the text entity and press Enter
- Helaas lukt dit niet en kan ik de code niet opslaan (Enter werkt niet).

6a. (optional) If your OTP cannot be safed, try to paste your OTP code via MQTT to the following topic: volvoAAOS2mqtt/otp_code

Weet iemand waar ik de volvoAAOS2mqtt kan vinden?
Onder het kopje Testing your setup: https://www.home-assistan.../mqtt/#testing-your-setup

Go to Settings > Devices & services.
Select the Mosquitto broker integration, then select Configure.
Enter something similar to the example below into the topic field under Publish a packet. Select Publish.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1g_izxf5BE9uwHXbTbm1mZ70UI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OpzhFhJpWpZ8n69mgmJVYlb7.png?f=fotoalbum_large

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hans_007
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:16
Na de update naar 1.5 wel een betere temperatuur naar mijn idee, maar nog steeds aangeslagen ramen.
Hebben jullie dit ook nog steeds met 1.5?
Verder nog geen andere opvallende positieve punten kunnen ontdekken helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepke
ik moet zeggen ik ben vandaag bij de Volvo geweest naar zeggen alles opnieuw gekalibreerd en nu met 1.5 net na uurtje spinnen meteen ingestapt en geen beslagen ramen... op 21 graden automatisch / laag.

komende dagen nog even goed testen of het echt zo is en blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
hans_007 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:08:
Na de update naar 1.5 wel een betere temperatuur naar mijn idee, maar nog steeds aangeslagen ramen.
Hebben jullie dit ook nog steeds met 1.5?
Verder nog geen andere opvallende positieve punten kunnen ontdekken helaas.
De enige keer dat ik in het begin wat beslagen ruiten heb gehad, was op het moment dat je met meerdere personen in de auto stapt met natte jassen. Dat heb ik overigens in elke auto had gehad die ik heb mogen bezitten, dus dit ligt zeker niet aan de EX30. :)

Enkele minuten de voorruit op maximale ontwasemen stand en eigenlijk is er dan nauwelijks nog iets van beslagen ruiten te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_007
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:16
NokiaFan schreef op maandag 13 januari 2025 @ 20:09:
[...]

De enige keer dat ik in het begin wat beslagen ruiten heb gehad, was op het moment dat je met meerdere personen in de auto stapt met natte jassen. Dat heb ik overigens in elke auto had gehad die ik mogen bezitten, dus dit ligt zeker niet aan de EX30. :)

Enkele minuten de voorruit op maximale ontwasemen stand en eigenlijk is er dan nauwelijks nog iets van beslagen ruiten te zien.
Ik zat alleen in de auto op dat moment, met droge kleding en buiten was het ook droog.
Na enkele minuten op max was het inderdaad weg, maar met mijn vorige auto's heb ik dit nooit zo ervaren.
De komende dagen hou ik het even in de gaten of het echt minder is geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwijntje
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-09 12:56
Met 1.5 is vooral de acc verbeterd imho.
Stuurt soepeler, ook heb ik het idee dat hij minder streng is mbt het vasthouden van het stuur bij acc, lijkt gevoeliger te zijn. Verder gaat hij ook niet meer (of athans nog niet meegemaakt) op de rem als je in een bocht op acc een vrachtwagen inhaalt.
Ook de temperatuur regeling is fijner geworden.
Die layout updates zorgen er enkel voor dat ik opnieuw moet wennen aan de nieuwe 'start-procedure', waar ik de rijhulpsystemen uitzet.

Volvo EX30 Plus SMER Moss Yellow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc1t
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:01
tdolder schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:42:
[...]

Onder het kopje Testing your setup: https://www.home-assistan.../mqtt/#testing-your-setup

Go to Settings > Devices & services.
Select the Mosquitto broker integration, then select Configure.
Enter something similar to the example below into the topic field under Publish a packet. Select Publish.[Afbeelding]
Dank je wel dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
hans_007 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 23:27:
[...]

Ik zat alleen in de auto op dat moment, met droge kleding en buiten was het ook droog.
Na enkele minuten op max was het inderdaad weg, maar met mijn vorige auto's heb ik dit nooit zo ervaren.
De komende dagen hou ik het even in de gaten of het echt minder is geworden.
Kan het wellicht zijn dat je hiervoor al met natte jassen in de auto hebt gezeten, dus dat er nog sprake is van een vochtig klimaat binnen de auto? Met temperaturen die buiten dalen, is het dan normaal dat je beslagen ruiten krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaychunlai
1.5 toch maar geinstalleerd uit niewsgierigheid.

Bevindingen:
- ACC rijdt stuk fijner. Strakker tussen de lijnen en bochten gaan ook wat beter.
- Lane change assist werkt vaker dan hiervoor.
- Temperatuur is nu stuk nauwkeuriger (eerst 25c, nu naar 21c).
- Automatisch vergrendeling door de keyfob voelt wel wat gevoeliger... loop een rondje om de auto en hij gaat op slot
- Melding van CCC key gekregen, maar het doet niks.
- Batterij conditie is nice to have
- Camera knop is verplaatst naar de plek van de achterklep en je kan nu ook een streepje in het midden krijgen ipv alleen de 2 buitenste strepen als je parkeert (geen idee waarom je dat nodig hebt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

jaychunlai schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:47:
je kan nu ook een streepje in het midden krijgen ipv alleen de 2 buitenste strepen als je parkeert (geen idee waarom je dat nodig hebt)
Dat is voor als je achteruit rijdt met een trekhaak richting je aanhanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
rens-br schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:53:
[...]

Dat is voor als je achteruit rijdt met een trekhaak richting je aanhanger.
Ahh geen aanhanger en geen trekhaak! Dan is het wel een goede toevoeging voor de mensen die het wel hebben!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WardGeerts
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 16-09 22:02
Hier ook 1.5 geïnstalleerd! Alles normaal verlopen. Ik vind het toch echt jammer dat je een eindje moet rijden om de software op te roepen, dit zouden ze toch echt handiger moeten kunnen doen.

Naast alle veranderingen in 1.5 die ik zag passeren, heeft niemand het over de notificaties die verplaatst zijn naar het onderste deel van het scherm ipv bovenaan overheen maps. Als je bijvoorbeeld te dicht bij een voorligger of achterligger bent in het verkeer. Vind ik een top aanpassing! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

WardGeerts schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:31:
Hier ook 1.5 geïnstalleerd! Alles normaal verlopen. Ik vind het toch echt jammer dat je een eindje moet rijden om de software op te roepen, dit zouden ze toch echt handiger moeten kunnen doen.
Vziw moet de auto "aan" staan, rijden hoeft denk ik niet per se.

Althans ik ben er vrij zeker van dat ie 1.4.2 tijdens het laden had gedownload. Maar toen ik daarna bij de laapdaal wegreed zag ik dat ie op 94% had gedownload en dacht ik handig te zijn door 'm nog even te parkeren en een half uur later terug te keren... en toen stond ie nog steeds op 94%. Uiteindelijk had ie de rest tijdens een rit erna gedownload.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• williej
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-07 20:12
De app lijkt er weer uit te liggen. Nog meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15:01
williej schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:17:
De app lijkt er weer uit te liggen. Nog meer mensen die hier last van hebben?
Nergens last van, werkt gewoon !

[ Voor 3% gewijzigd door puccini op 14-01-2025 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williej
puccini schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:18:
[...]

Nergens last van, werkt gewoon !
Ah misschien weer bij een selecte groep die op een bepaalde server draait. Ik krijg weer dezelfde foutmelding als een aantal weken geleden en de app doet het niet. Wel balen ik was nu afhankelijk van de app en heb de auto open moeten laten staan 😓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williej
Ah hij is weer online en lag er dus een kleine 15 minuten uit bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
williej schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:22:
[...]

Wel balen ik was nu afhankelijk van de app en heb de auto open moeten laten staan 😓
De auto open moeten laten staan ???
Hij sluit toch vanzelf als je wegloopt, of mis ik iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

puccini schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 18:34:
[...]

De auto moet 'aan staan'. Keyfob in auto laten liggen, dan blijft de auto 'aan' zover ik weet.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Nu online
Swerfer schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:35:
[...]
De auto moet 'aan staan'. Keyfob in auto laten liggen, dan blijft de auto 'aan' zover ik weet.
Als je de keyfob hebt dan ben je toch niet afhankelijk van de app? Of snap ik het niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• williej
puccini schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 18:34:
[...]

Met de sleutel wel.
Nu had ik de sleutel niet bij me en had hem met de app geopend om even iets te pakken. Nadat ik hem geopend had wilde hij met geen mogelijkheid meer op slot.
Ik had een afspraak dus moest gaan en heb mijn vrouw een appje gedaan of zij even met de sleutel langs wilde gaan om de auto af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
williej schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 06:53:
[...]

Met de sleutel wel.
Nu had ik de sleutel niet bij me en had hem met de app geopend om even iets te pakken. Nadat ik hem geopend had wilde hij met geen mogelijkheid meer op slot.
Ik had een afspraak dus moest gaan en heb mijn vrouw een appje gedaan of zij even met de sleutel langs wilde gaan om de auto af te sluiten.
Oke, nu is het duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Met dit weer plan in in de ochtend in dat de climate control vast aanspringt om zo de auto te ontdooien. De auto hangt dan vaak nog aan de lader, dus wordt ondertussen weer volgeladen terwijl hij dit doet.

Volgens de laadpaal verbruikt de accu dan ongeveer 3 kWh voor het verwarmen van de auto voor een kwartiertje. Ik vind het behoorlijk wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:10
Hebben jullie ook dat bij elke klein waarschuwgeluidje de radio meteen helemaal stilvalt?
Dat was nooit zo erg volgens mij en is erg irritant....of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
XfadeR schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:57:
Hebben jullie ook dat bij elke klein waarschuwgeluidje de radio meteen helemaal stilvalt?
Hier 1.5 en geen problemen met radio overigens ook niet met 1.4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
rens-br schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:50:
Met dit weer plan in in de ochtend in dat de climate control vast aanspringt om zo de auto te ontdooien. De auto hangt dan vaak nog aan de lader, dus wordt ondertussen weer volgeladen terwijl hij dit doet.

Volgens de laadpaal verbruikt de accu dan ongeveer 3 kWh voor het verwarmen van de auto voor een kwartiertje. Ik vind het behoorlijk wat.
Aantal kWh weet ik niet, maar wel zo'n 1 á 1,5% zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnsmith
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 21:49
Je bedoelt waarschijnlijk 3KW.
Als het 3KWh is in een kwartier betekent dit een opgenomen vermogen van 12 KW en dat lijkt me vrijwel onmogelijk.

Maar zelfs 3 KW is veel, ik vermoed dat in het begin de warmtepomp nog niet effectief genoeg is en dat via het verwarmingselement (7.5 KW) bij verwarmd wordt.

3455wp, Panasonic MDC05f3e5 L/W WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

johnsmith schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:15:
[...]

Je bedoelt waarschijnlijk 3KW.
Als het 3KWh is in een kwartier betekent dit een opgenomen vermogen van 12 KW en dat lijkt me vrijwel onmogelijk.

Maar zelfs 3 KW is veel, ik vermoed dat in het begin de warmtepomp nog niet effectief genoeg is en dat via het verwarmingselement (7.5 KW) bij verwarmd wordt.
Nee hoor, 3kWh:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/756TqIrhEn98_B_uQ1Yiyf8ZPLs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YIe1JBHPAE4c0Wb6D5l7e2Dd.png?f=user_large

Gedurende een half uur, waarbij hij maximaal 7 kW uit de muur trekt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TjK9-PnlgtY424iEv0YnHNn3KrM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xIqiwJjGkyk6Wx2NmuOYlgim.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnsmith
ok, maar dit is dus in een half uur, geen kwartiertje. En dan kom je inderdaad op 7KW vermogen uit.

En dat maakt het nog erger, 7 KW alleen voor verwarming is nogal wat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
johnsmith schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:33:
ok, maar dit is dus in een half uur, geen kwartiertje. En dan kom je inderdaad op 7KW vermogen uit.

En dat maakt het nog erger, 7 KW alleen voor verwarming is nogal wat.
Het is niet alleen de verwarming, je hebt ook te maken met laad/omzet verliezen, er zit een verschil tussen wat er geleverd wordt en wat er werkelijk in de accu terecht komt, en misschien moet de accu zelf ook nog opgewarmd worden voor het opladen.

Je kan het iig niet 1 op 1 toeschrijven aan het verwarmen.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnsmith
Diederik schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:55:
[...]

Het is niet alleen de verwarming, je hebt ook te maken met laad/omzet verliezen, er zit een verschil tussen wat er geleverd wordt en wat er werkelijk in de accu terecht komt, en misschien moet de accu zelf ook nog opgewarmd worden voor het opladen.

Je kan het iig niet 1 op 1 toeschrijven aan het verwarmen.
Mee eens. accu wordt waarschijnlijk ook verwarmd, ook al sta je nog stil.
Punt is wel dat de warmtepomp het niet aan kan, die neemt geen 7Kw op. Oftewel het gaat (zeer inefficiënt) via de elektrisch element.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

johnsmith schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:03:
[...]

Punt is wel dat de warmtepomp het niet aan kan, die neemt geen 7Kw op. Oftewel het gaat (zeer inefficiënt) via de elektrisch element.
Zit er standaard een warmtepomp in de EX30? Ik heb zelf een core versie SR en die heeft (dacht ik) geen warmtepomp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnsmith
rens-br schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:04:
[...]

Zit er standaard een warmtepomp in de EX30? Ik heb zelf een core versie SR en die heeft (dacht ik) geen warmtepomp.
De core extended range heeft een warmtepomp, de core met lfp accu niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnsmith
Was toch wel benieuwd, even gezocht en hier een artikel dat wat meer inzicht geeft het verwarmen.
Het gaat hier om een Hyundai Ioniq 6, en die verbruikt in het begin ook nogal wat.
Het lijkt er wel op dat je met ritten korter dan een kwartier niet veel aan een warmtepomp hebt.

https://gocar.be/nl/auton...epomp-in-elektrische-auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennistd
johnsmith schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:03:
[...]

Zie ook mijn bericht, ik heb een SMER Plus met warmtepomp en hetzelfde patroon: dennistd in "Het grote Volvo EX30 topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmat
XfadeR schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:57:
Klopt, bij elke melding, ook van navigatie, worden andere geluiden weggedrukt om de melding duidelijk te laten horen. Lijkt me logisch. Als je gebeld wordt wil je niet dat er iets ander doorheen zit te galmen. Vervelend dat er redelijk vaak wat gemeld wordt en dat de meldingen na 1.5 langer/dubbel zijn geworden.
Niet te verwarren met het probleem dat de radio wegvalt bij remmen heb ik niet. Dit komt doordat het signaal van de betreffende zender te zwak is en weggedrukt wordt door electromagnetische golven van het remlicht (of de aansturing ervan). Ik heb altijd radio Brabant aan.

[ Voor 4% gewijzigd door kmat op 15-01-2025 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
Probleem van de radio in combinatie met de rem is inderdaad een plaatselijk probleem. Op de ene plek is het meer als op de andere plek. Maar moet toch zeggen dat ik vooral in de steden behoorlijk wat last van heb (en dat was na de update naar 1.4.2 een heel stuk minder).

Afspraak bij de dealer staat geplanned om naar een aantal van deze puntjes te gaan kijken, hopen dat het niet alleen bij kijken blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepke
ik heb nu sinds 1.5 een keer of 10 al gehad dat driver alert niet werkt, bestuurder niet herkend. hebben jullie toevallig ook al die melding gezien? het popt dan op en verdwijnt weer, vervolgens blijft driver alert wel werken want zodra ik ga meezingen begint die al te piepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:10
kmat schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:04:
[...]

Klopt, bij elke melding, ook van navigatie, worden andere geluiden weggedrukt om de melding duidelijk te laten horen. Lijkt me logisch. Als je gebeld wordt wil je niet dat er iets ander doorheen zit te galmen. Vervelend dat er redelijk vaak wat gemeld wordt en dat de meldingen na 1.5 langer/dubbel zijn geworden.
Niet te verwarren met het probleem dat de radio wegvalt bij remmen heb ik niet. Dit komt doordat het signaal van de betreffende zender te zwak is en weggedrukt wordt door electromagnetische golven van het remlicht (of de aansturing ervan). Ik heb altijd radio Brabant aan.
Ik bedoelde inderdaad het wegdrukken van het geluid bij alle soorten waarschuwing of meldingen. Volgens mij was het in 1.4.2 zo dat ie enkel een stuk zachter ging bij waarschuwing en helemaal stil bij telefoongesprekken maar nu valt me op dat het veel vaker is en dat het geluid helemaal mute, alsof de radio wegvalt wat niet zo is.
Ik snap wel dat het waarschuwingsgeluid niet moet verdrinken in de muziek maar dit is ook weer overdreven en storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanderosa
  • Registratie: Oktober 2024
  • Nu online
1.5 geïnstalleerd, zonder problemen. Alles werkt ook weer perfect. Alleen houdt de app het rijlogboek niet meer bij😳

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18:37
Vanderosa schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 19:24:
1.5 geïnstalleerd, zonder problemen. Alles werkt ook weer perfect. Alleen houdt de app het rijlogboek niet meer bij😳
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/81293256

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:29
Vanderosa schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 19:24:
Even uit en aan zetten in de app. Bij mij werkt het weer.

Bij de eerste keer instappen na installatie van 1.5 kreeg ik rechtsboven in het scherm kort een melding over "OPD systeem storing" (of iets in die trent), waarna het werd uitgeschakeld. Ik kon het direct opnieuw aanzetten via instellingen => rijden en heb er sindsdien geen last meer van dat het uitvalt. Lijkt op een eenmalig dingetje na deze update?

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanderosa
  • Registratie: Oktober 2024
  • Nu online
NetRipper schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:04:
[...]

Even uit en aan zetten in de app. Bij mij werkt het weer.

Bij de eerste keer instappen na installatie van 1.5 kreeg ik rechtsboven in het scherm kort een melding over "OPD systeem storing" (of iets in die trent), waarna het werd uitgeschakeld. Ik kon het direct opnieuw aanzetten via instellingen => rijden en heb er sindsdien geen last meer van dat het uitvalt. Lijkt op een eenmalig dingetje na deze update?
Klopt, had ik ook even, OPD ingeschakeld en het komt niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmvoo
  • Laatst online: 13-09 15:39
Sepke schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:00:
ik heb nu sinds 1.5 een keer of 10 al gehad dat driver alert niet werkt, bestuurder niet herkend. hebben jullie toevallig ook al die melding gezien? het popt dan op en verdwijnt weer, vervolgens blijft driver alert wel werken want zodra ik ga meezingen begint die al te piepen.
Ook gezien. Wees blij ;-). Maar denk dat het te maken heeft met dat ie dan even geen zicht heeft omdat je bijv je stuur helemaal omdraait en je arm ervoor zit. Das meer een 'ik kan ff niets zien' dan een alert 'je bent afgeleid'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
lmvoo schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:59:
[...]

Ook gezien. Wees blij ;-). Maar denk dat het te maken heeft met dat ie dan even geen zicht heeft omdat je bijv je stuur helemaal omdraait en je arm ervoor zit. Das meer een 'ik kan ff niets zien' dan een alert 'je bent afgeleid'.
Ik heb al sinds dag 1 zo’n 3d geprint plaatje ervoor en dat werkt perfect , hoop niet dat dat problemen geeft na de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
Viel me ook op dat met 1.5 er nu ook een melding komt als je de ruitenwisser achter aan of uit zet. Helaas nog wel On en Off ipv Aan en Uit, maar het is in elk geval beter dan eerder toen er helemaal geen respons kwam op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjanie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 12:14
ivarga schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 21:58:
[...]

Ik heb al sinds dag 1 zo’n 3d geprint plaatje ervoor en dat werkt perfect , hoop niet dat dat problemen geeft na de update
ik hoop stiekem dat je met mijn ontwerp rondrijd (ik heb er 1 ontworpen en geprint en bied ze op meerdere 3d print sites aan als printbaar model) :)

dus ik heb er ook een plaatje voor staan, en helaas geeft de auto nu continue de melding dat ie de bestuurder niet kan vinden, deze geeft ie elke keer als ik de snelheidsgrens van 50 km/h passeer.

Lijkt erop dat Volvo ons nu eindelijk te slim af is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

dennistd schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 04:35:
Viel me ook op dat met 1.5 er nu ook een melding komt als je de ruitenwisser achter aan of uit zet. Helaas nog wel On en Off ipv Aan en Uit, maar het is in elk geval beter dan eerder toen er helemaal geen respons kwam op het scherm.
Ja die vond ik ook handig! Toen ik de auto net kreeg heb ik me echt rot gezocht hoe ik die achter wisser weer uit kreeg... Want 0 visuele indicatie dat er iets gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepke
lmvoo schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:59:
[...]

ja precies, maar ik draai nog net zoveel aan het stuur als met software 1.4.2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isola
  • Laatst online: 16-09 12:25
Net de auto opgeladen naar 90% (volgens weergave in de auto zelf en volgens de Wallbox-app). Echter in de ex30-app blijft laadniveau op 39% staan, ook na verwijderen en opnieuw installeren app. Hebben er meer deze ervaring?? Ik heb eergisteren de update naar 1.5 geïnstalleerd. Weer een bugje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:29
Isola schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 12:36:
Net de auto opgeladen naar 90% (volgens weergave in de auto zelf en volgens de Wallbox-app). Echter in de ex30-app blijft laadniveau op 39% staan, ook na verwijderen en opnieuw installeren app. Hebben er meer deze ervaring?? Ik heb eergisteren de update naar 1.5 geïnstalleerd. Weer een bugje??
Die ervaring heb ik niet. Ik moet wel regelmatig de app killen en opnieuw opstarten om de verse status te krijgen, maar dat werkt dan ook gewoon (op Android).

Misschien kun je een update forceren door even klimaatbeheersing aan/uit te zetten.

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drbijkerk
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 17-01 11:21
Sinds de 1.5 update is mij opgevallenm dat het geluid van de parkeersensor veel luider is dan voorheen. Is er in het menu ergens iets waarmee ik dat weer zachter kan zetten? Het is nu echt irritant luid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

drbijkerk schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 13:35:
Sinds de 1.5 update is mij opgevallenm dat het geluid van de parkeersensor veel luider is dan voorheen. Is er in het menu ergens iets waarmee ik dat weer zachter kan zetten? Het is nu echt irritant luid.
Voor alle type geluiden is onafhankelijk het volume in te stellen (beltoon, navigatie, piepjes, enzv). Dat is bij instellingen en dan geluid of zoiets en dan op een 2e tabblad zo uit mijn hoofd.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

drbijkerk schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 13:35:
Als je op de volume knop drukt, kan je daarna rechts op icoontje drukken en dan per volume soort het volume wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Swerfer schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 13:38:
Voor alle type geluiden is onafhankelijk het volume in te stellen (beltoon, navigatie, piepjes, enzv). Dat is bij instellingen en dan geluid of zoiets en dan op een 2e tabblad zo uit mijn hoofd.
Bij mij is die voor parkeergeluid (de onderste optie) geblokkeerd en kan ik als enige niet aanpassen in dat lijstje.
rens-br schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 13:38:
Als je op de volume knop drukt, kan je daarna rechts op icoontje drukken en dan per volume soort het volume wijzigen.
Dat zal ik nog checken, ik heb nog niet gekeken of dat een ander menu geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

ACM schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:30:
[...]

Bij mij is die voor parkeergeluid (de onderste optie) geblokkeerd en kan ik als enige niet aanpassen in dat lijstje.
Misschien moet hij wel of juist niet in drive staan? Ik kon hem gewoon aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Swerfer schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:49:
Misschien moet hij wel of juist niet in drive staan? Ik kon hem gewoon aanpassen...
Vziw kon ik het in P en D niet aanpassen. En in R mocht ik dat menu niet in. Ik ga het straks nog via de volume-knop proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000

TheFruitNerd

iets met fruit

ACM schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:30:
[...]

[...]

Dat zal ik nog checken, ik heb nog niet gekeken of dat een ander menu geeft...
Ik dacht precies hetzelfde, maar dan heb je hem (waarschijnlijk) al in de laagste stand staan.
Uit, stand 1, 2 en max. Voelt een beetje vreemd tov de sliders die je in kunt stellen zoals je wilt.
Uiteindelijk heb ik vanuit de P stand in het menu het aangepast.

Persoonlijk vind ik de laagste stand veel te hard, standje doven en slechthorenden. :+

[ Voor 7% gewijzigd door TheFruitNerd op 16-01-2025 15:21 ]

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18:37
Volvo geeft nu zelf dit aan mbt ritregistratie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BBpAGk1vb78K1tlNHQkulrpvR4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VslIwNsUJ43Gm9FnH1AWP8dG.jpg?f=fotoalbum_large

Staat op Software-updates pagina https://www.volvocars.com...36/software-release-notes die, gek genoeg, nog steeds aangeeft op 6-12-2024 te zijn bijgewerkt. Update v1.5.1 is ook meteen verdwenen, maar die was toch alleen voor Noord-Amerika bestemd.

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoforlive
  • Laatst online: 14-09 19:26
Wat zijn de ervaringen m.b.t. de standkachel (pre conditioning)? Stap je in een warme auto vroeg in de ochtend met de ramen ijsvrij? Condens en koud briesje soms langs je heen tijdens het rijden? Of is dit inmiddels (softwarematig) opgelost?

[ Voor 10% gewijzigd door Volvoforlive op 17-01-2025 07:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Volvoforlive schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 07:09:
Wat zijn de ervaringen m.b.t. de standkachel (pre conditioning)? Stap je in een warme auto vroeg in de ochtend met de ramen ijsvrij? Condens en koud briesje soms langs je heen tijdens het rijden? Of is dit inmiddels (softwarematig) opgelost?
Ik hoef niet te krabben en dat koude briesje sinds 1.5 niet meer gevoeld. Het kan allemaal nog beter maar er zijn wel stappen gezet.

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

TheFruitNerd schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:18:
Ik dacht precies hetzelfde, maar dan heb je hem (waarschijnlijk) al in de laagste stand staan.
Uit, stand 1, 2 en max. Voelt een beetje vreemd tov de sliders die je in kunt stellen zoals je wilt.
Uiteindelijk heb ik vanuit de P stand in het menu het aangepast.
Je hebt inderdaad gelijk. Hij heeft een soort "disabled" weergave, maar ik kon 'm wel hoger zetten...
Persoonlijk vind ik de laagste stand veel te hard, standje doven en slechthorenden. :+
Maar ik wilde 'm inderdaad ook minder hard zetten, waardoor ik dacht dat ie niet werkte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000

TheFruitNerd

iets met fruit

Buzzin Hornet schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 07:46:
[...]

Ik hoef niet te krabben en dat koude briesje sinds 1.5 niet meer gevoeld. Het kan allemaal nog beter maar er zijn wel stappen gezet.
Deze week heb ik nu tot twee keer toe gehad dat na ca. 30 min rijden de auto ineens spontaan volledig begon te beslaan. Dat het aan het begin van de rit is begrijp ik misschien nog, maar na 30 minuten? Ik blijf het bijzonder vinden.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Volvoforlive schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 07:09:
Ik heb nu de hele week de kachel aangezet via de app op het moment dat ik weg wilde rijden en dat werkt prima. Heb nog geen één dag hoeven krabben, echt een luxe en ideaal!

Ook het tochten lijkt sinds 1.5 een stuk minder, sowieso is de temperatuur instelling iets realistischer. Die stond eerst op 23/4 graden en nu op 21. En eerst stond de ventilatie veel te blazen in automatische stand op willekeurige momenten, dat doet hij ook veel minder / niet.

Enige wanneer ik nu soms nog tocht ervaar is als ik naar links of naar rechts stuur. Maar heb dat echt maar af en toe, dus kan mijn vinger er nog niet echt opleggen wanneer dat is.

Kortom. Voor mij, qua ventilatie, een goede update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
TheFruitNerd schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 07:59:
[...]

Deze week heb ik nu tot twee keer toe gehad dat na ca. 30 min rijden de auto ineens spontaan volledig begon te beslaan. Dat het aan het begin van de rit is begrijp ik misschien nog, maar na 30 minuten? Ik blijf het bijzonder vinden.
Inderdaad laatst ook ervaren dat opeens, ook na ongeveer een half uurtje onderweg, de auto volledig dicht sloeg. Gisterenavond met mijn zijruiten open gereden omdat de zijruiten bleven beslaan en ik verschillende rotondes achter elkaar moest nemen. Voor de update naar 1.5 heb ik deze ervaring nooit gehad
Verder lijkt de kachel wel een stuk stabieler geworden en is de pilot assist ook minder zenuwachtig.
De driver alert is dan wel wel weer een stukje zenuwachtiger en zoals al eerder aangegeven is de radio ontvangst weer een terug bij af.
Lijkt een beetje op slecht revisie beheer bij de software afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

ACM schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 07:55:
[...]

Je hebt inderdaad gelijk. Hij heeft een soort "disabled" weergave, maar ik kon 'm wel hoger zetten...
Waarschijnlijk om te voorkomen dat je hem per ongeluk helemaal uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williej
Nu lees je wel vaker dat bij de ex30 lak problemen zijn, vaak zijn dit echter vlekjes. Bij mij verschijnen er strepen op de motorkap onderin de v. In eerste instantie dacht ik dat het lichtval of vuil was maar het zit echt onder de lak. De dealer gaat verder onderzoeken maar ik ben bang dat het spuitwerk gaat worden. 😓

Zijn er nog meer mensen die dit hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UoBZstcYJD82dhMJv2GDMIPeJOI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/55uh3HU2cQxMNfZbAJAvmgr4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gysgDnFk2ZMjOmhpDqD0-lduwIY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gV2bYe4IOWAF39fhMtm9dLFs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door williej op 17-01-2025 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 21:48
TheFruitNerd schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 07:59:
[...]

Ik heb ook veel last van ramen die beslaan helaas

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werner
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15:23
Hier ook al vaak voor gehad, met droge jas in de auto en na zo'n 20 minuten rijden begint alles spontaan te beslaan. Vaak is dat wanneer de temperatuur naar de 1 á 2 graden zakt.
Lange tijd ontwasemen is het enige dat dan helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik53
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 04-04 13:53
Bij het laden thuis lade aan de Wallbox geeft de module EM340 14,4 kW aan maar de App 3,3 kW. De auto wordt dus wel met 10,3 kW geladen. Heeft iemand hier ervaring mee/oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
IT-Crowd schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:30:
[...]

Inderdaad laatst ook ervaren dat opeens, ook na ongeveer een half uurtje onderweg, de auto volledig dicht sloeg. Gisterenavond met mijn zijruiten open gereden omdat de zijruiten bleven beslaan en ik verschillende rotondes achter elkaar moest nemen. Voor de update naar 1.5 heb ik deze ervaring nooit gehad
Ik had het probleem met beslaan ook voor 1.5 al wel. Heb het idee dat de oorzaak is dat op de automatische stand de blazers vanuit het dashboard geen toevoer krijgen, althans ik voel hier geen enkele luchtstroom. Even op de stand dat hier wel vanuit geblazen wordt en de ramen zijn binnen mum van tijd weer ontwasemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepke
Werner schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:50:
Hier ook al vaak voor gehad, met droge jas in de auto en na zo'n 20 minuten rijden begint alles spontaan te beslaan. Vaak is dat wanneer de temperatuur naar de 1 á 2 graden zakt.
Lange tijd ontwasemen is het enige dat dan helpt.
Ik ben afgelopen maandag hiervoor naar de dealer geweest , software 1.5 en alles opnieuw gekalibreerd maar helaas gisteren en vandaag idd weer beslagen ramen. Klopt idd zo boven 3 graden weinig last maar zodra temperatuur lager wordt is het zo roulette. Mn dealer maar wederom bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Frunnik53 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:54:
Bij het laden thuis lade aan de Wallbox geeft de module EM340 14,4 kW aan maar de App 3,3 kW. De auto wordt dus wel met 10,3 kW geladen. Heeft iemand hier ervaring mee/oplossing voor?
Ik zie in je posts 3 cijfer staan, maar die kan ik niet helemaal aan elkaar linken. Maar zou het iets te maken kunnen hebben met laadverliezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnsmith
Sepke schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:30:
[...]

Ik ben afgelopen maandag hiervoor naar de dealer geweest , software 1.5 en alles opnieuw gekalibreerd maar helaas gisteren en vandaag idd weer beslagen ramen. Klopt idd zo boven 3 graden weinig last maar zodra temperatuur lager wordt is het zo roulette. Mn dealer maar wederom bericht.
Zou het niet de warmtepomp kunnen zijn die bezig is met een ontdooi cyclus? Bij Tesla's is dat zichtbaar, bij de Volvo heb ik het niet gezien. Maar een normale warmtepomp doet dat ook tussen de 0 en de 4 graden, duurt een paar minuten en in die periode is er geen verwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
johnsmith schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:20:
[...]

Zou het niet de warmtepomp kunnen zijn die bezig is met een ontdooi cyclus? Bij Tesla's is dat zichtbaar, bij de Volvo heb ik het niet gezien. Maar een normale warmtepomp doet dat ook tussen de 0 en de 4 graden, duurt een paar minuten en in die periode is er geen verwarming.
Zou een verklaring kunnen zijn waarom het soms na een half uurtje rijden opeens optreed.

Pagina: 1 ... 75 ... 95 Laatste