Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 74 ... 95 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartbo
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-09 10:42
Ktenolix schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:28:
Hebben anderen er ook last van dat als je muziek luistert en de auto verlaat, een aantal minuten later terugkomt, dat dan spotify al halverwege het volgende nummer is? Hij lijkt zelf gewoon verder te gaan i.p.v. te pauzeren.
Ja bij mij blijft die ook spelen, erg vaag. maar dat ben ik inmiddels wel gewend bij de Volvo. Zet hem nu zelf maar steeds uit :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• msc6366
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 03-09 06:10

msc6366

Volvo EX30 SMER ULTRA

Weet iemand waarom het steeds zo lang duurt voordat nieuwe software updates voor de EX30 OTA gezet worden. De 3 weken termijn voor de versies 1.50 en 1.51 is al lang verstreken, maar nog steeds geen melding in de auto dat er een nieuwe update te wachten staat. Ik denk dat de dealers er niet op zitten te wachten dat iedereen voor de update langs komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drbijkerk
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 17-01 11:21
Mijn EX30 Core is ook nog steeds op versie 1.4.2.1.

Ik heb zowieso nog maar 1 keer een OTA update gehad, en toen moest ik de automatische update via een geleende iPhone aan zetten. Ik zie nu die mogelijkheid niet eens meer in de Android app.

[ Voor 65% gewijzigd door drbijkerk op 09-01-2025 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 11:47
msc6366 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:38:
Weet iemand waarom het steeds zo lang duurt voordat nieuwe software updates voor de EX30 OTA gezet worden. De 3 weken termijn voor de versies 1.50 en 1.51 is al lang verstreken, maar nog steeds geen melding in de auto dat er een nieuwe update te wachten staat. Ik denk dat de dealers er niet op zitten te wachten dat iedereen voor de update langs komt.
Mijn vermoeden is, dat ze tijdelijk even de updates i.v.m. de feestdagen op on hold hebben gezet. Er waren wat noordelijke landen die wel al hebben kunnen updaten, maar niet iedereen. Daar is vandaag verandering in gekomen, Noorwegen, Finland en vlgs mij Denemarken kunnen nu updaten. Wij zullen morgen wel aan de beurt zijn.

Neemt niet weg, dat is het stom vind om een update vooraf aan te kondigen en dat je dan moet wachten tot het moment. Waarom niet, eigenaren we presenteren jullie update 2.01 en die is vandaag te downloaden. Simpel en wek je ook geen valse verwachtingen.

Ik denk trouwens ook, dat wij niet v1.5.1 ontvangen, want die is specifiek voor Noord-Amerika, de Canadezen en die paar Amerikanen hebben hem al ontvangen vóór de kerst.

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
drbijkerk schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:10:
Mijn EX30 Core is ook nog steeds op versie 1.4.2.1.

Ik heb zowieso nog maar 1 keer een OTA update gehad, en toen moest ik de automatische update via een geleende iPhone aan zetten. Ik zie nu die mogelijkheid niet eens meer in de Android app.
Heb je bij poppetje rechtsonder -> Privacy -> EX30 -> Automatic software downloads wel 'Ingeschakeld' an staan? Je kunt op de regel Automatic software downloads klikken, dan opent er een nwe pagina met een heel lulverhaal en daar moet je ook het schuifje aanzetten.

Als je dat hebt gedaan, dan onder autootje (in het midden onderaan) bij Software voor de auto -> Bijgewerkt (die regel is ook klikbaar), zie je of schakelaar op Automatic software downloads al actief zijn, of anders ook dat schuifje aanzetten.

Helpt dat allemaal niet, dan ff met de helpdesk chatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:14
iHansz schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:09:
[...]

Heb je bij poppetje rechtsonder -> Privacy -> EX30 -> Automatic software downloads wel 'Ingeschakeld' an staan? Je kunt op de regel Automatic software downloads klikken, dan opent er een nwe pagina met een heel lulverhaal en daar moet je ook het schuifje aanzetten.

Als je dat hebt gedaan, dan onder autootje (in het midden onderaan) bij Software voor de auto -> Bijgewerkt (die regel is ook klikbaar), zie je of schakelaar op Automatic software downloads al actief zijn, of anders ook dat schuifje aanzetten.

Helpt dat allemaal niet, dan ff met de helpdesk chatten.
Ik begrijp dat jij dus wel 1.5 hebt via OTA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
Zapato schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:20:
[...]

Ik begrijp dat jij dus wel 1.5 hebt via OTA?
Nee, nog niet, maar kreeg toen wel zo 1.4.4 binnen en dat ging buitengewoon smooth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
iHansz schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:55:
[...]

Nee, nog niet, maar kreeg toen wel zo 1.4.4 binnen en dat ging buitengewoon smooth.
Volgens mij kreeg je die alleen als een eerdere 1.4 update niet was gelukt. Ik had/heb zelf 1.4.2 via OTA, ging ook zonder problemen. Ik wacht nog wel op een 1.5 OTA update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:06
Zapato schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:36:
[...]

Volgens mij kreeg je die alleen als een eerdere 1.4 update niet was gelukt. Ik had/heb zelf 1.4.2 via OTA, ging ook zonder problemen. Ik wacht nog wel op een 1.5 OTA update.
Ik heb ook 1.4.2 via OTA gekregen. Wacht ook geduldig (not) op 1.5 OTA .

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:00
@iHansz Dat is vreemd. De mijne is door de dealer uitgeleverd met versie 1.4.3. Als ik in de app (iphone) naar dat poppetje ga en daarna via Privacy en EX30 is er geen mogelijkheid om iets van nieuwe updates te installeren. Als ik in diezelfde app op het auto-symbool klik, zie ik versie 1.4.3 staan met daaronder de tekst ‘geïnstalleerd’. Als ik daar op tik, zie ik alleen de release notes. In de auto heb ik ook nergens de optie gezien om updates aan of uit te zetten. Ben benieuwd of er dan wel een optie verschijnt als 1.5 beschikbaar komt in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
EdwinW schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 20:32:
@iHansz Dat is vreemd. De mijne is door de dealer uitgeleverd met versie 1.4.3. Als ik in de app (iphone) naar dat poppetje ga en daarna via Privacy en EX30 is er geen mogelijkheid om iets van nieuwe updates te installeren. Als ik in diezelfde app op het auto-symbool klik, zie ik versie 1.4.3 staan met daaronder de tekst ‘geïnstalleerd’. Als ik daar op tik, zie ik alleen de release notes. In de auto heb ik ook nergens de optie gezien om updates aan of uit te zetten. Ben benieuwd of er dan wel een optie verschijnt als 1.5 beschikbaar komt in NL.
Kijk onder poppetje / privacy:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pcm1lL5ljdAcxUfwGhKZe5CWbm4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tp1I4fXA6FfJaF64iAvRDchL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jSrFCm7Wl8D33eaQ2qRXZDaAYKA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4L1uACnwutpUisBLkSqPltt7.jpg?f=fotoalbum_large

En dit onder autootje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YHCeXd6mKxeU1BiRVnFQasXjoj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/irzNEWuN1eYGuZewxbmWh7ft.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk als dat onder poppetje / privacy niet geactiveerd is cq zichtbaar is, je geen OTA kan ontvangen. Maar, laten we afwachten. Denk dat we morgen aan de beurt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
iHansz schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 21:46:
[...]

Kijk onder poppetje / privacy:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En dit onder autootje:

[Afbeelding]

Ik denk als dat onder poppetje / privacy niet geactiveerd is cq zichtbaar is, je geen OTA kan ontvangen. Maar, laten we afwachten. Denk dat we morgen aan de beurt zijn.
Dit zie ik op de iPhhone:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wvpO3svdArwmMGWqxr4GOVufiJc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3FjLi5i8LvetjVNNj5gXUfTr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vier x vier
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 15-09 08:42
De knop in de app om "automatic software downloads" aan- of uit te zetten heeft zeker in de iOS app gezeten. Nu is deze bij mij ook niet meer zichtbaar. Onduidelijk.

vladi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CountBor
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11-09 21:27
Hier hetzelfde, ook iOS. Misschien zit ik er helemaal naast, maar ik meen eens ergens gelezen te hebben dat je dit in geval van lease niet zelf aan of uit kan zetten (mijn EX30 rij ik via Volvo private lease). We merken het vanzelf de komende tijd - ik ondervind zelf weinig problemen dus zit ook niet te trappelen om een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vier x vier
Ik rij ook lease en heb de vorige updates ook OTA gekregen, ik heb de functie (aan- uit zetten OTA updates) altijd in de app gezien op iOS. Nu is deze niet meer zichtbaar.

[ Voor 50% gewijzigd door vier x vier op 09-01-2025 22:46 ]

vladi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanvdB
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 07:42
CountBor schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 22:33:
[...]

Hier hetzelfde, ook iOS. Misschien zit ik er helemaal naast, maar ik meen eens ergens gelezen te hebben dat je dit in geval van lease niet zelf aan of uit kan zetten (mijn EX30 rij ik via Volvo private lease). We merken het vanzelf de komende tijd - ik ondervind zelf weinig problemen dus zit ook niet te trappelen om een update.
Ik heb geen lease maar ik heb de optie ook niet om het uit of aan te zetten. Ik weet zeker dat ik dat wel heb gehad. App versie op mijn iPhone is 1.7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:00
Ik heb dan een XC40 en geen EX30, maar updates van de apps zeggen by far niet alles. Men zit gewoon soms op de productieomgeving (of BE) wijzigingen door te voeren. Vaak genoeg meegemaakt. Dus dat de één op een andere versie ziet hoeft niks uit te maken.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
Juancho schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 23:01:
Ik heb dan een XC40 en geen EX30, maar updates van de apps zeggen by far niet alles. Men zit gewoon soms op de productieomgeving (of BE) wijzigingen door te voeren. Vaak genoeg meegemaakt. Dus dat de één op een andere versie ziet hoeft niks uit te maken.
We wachten af. Anders is/was ‘t wel gek zit zelf op iOS 18.2.1 en App versie 1.7.1. Maar auto is wel privébezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:16
Onder het autosymbool in de ios app staat gewoon de instelling !
Overigens hier ook iOS 18.2.1 en App versie 1.7.1.

[ Voor 29% gewijzigd door puccini op 10-01-2025 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepke
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 09:58
ik ben net gebeld door de Volvo, as maandag afspraak voor de laatste software, hierna kijken of er vooruitgang zit in de klachten. ze waren in ieder geval blij met mijn verslagje. wordt vervolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
puccini schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:45:
Onder het autosymbool in de ios app staat gewoon de instelling !
Overigens hier ook iOS 18.2.1 en App versie 1.7.1.
Zoals door meerderen aagegeven, niet bij iedereen. Kun je aan de hand van mijn screenshots aangeven welke optie ik dan moet aanpassen? (App en IOS zijn volledig bijgewerkt)

1.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sKcMmrRIPBZIlvi8Z3sekepARC0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/M7uuEO7y1wjbg898ZOv1yy6h.png?f=fotoalbum_large

2.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oPPE5aki1zSIHtz5qiwwUK2hAZo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5JYIL37LDfbqKuzg0XmDJqzE.png?f=fotoalbum_large

3.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PbUasI2Hjamtm6AIimiDmWGoxN4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oJyG8PgJqCPN68C4H204A0Yq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• humme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 21:18
EdwinW schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:12:
[...]

Zoals door meerderen aagegeven, niet bij iedereen. Kun je aan de hand van mijn screenshots aangeven welke optie ik dan moet aanpassen? (App en IOS zijn volledig bijgewerkt)

1.
[Afbeelding]

2.
[Afbeelding]

3.
[Afbeelding]
Bij mij staat er nog automatisch software downloaden bij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2so4r5EyW-xwGOolhdh2VYnEBaQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/F02XhfdA8lxHY4oWURhTOVnJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepke
Is hier nu 1.5 aan het downloaden. alsof de auto weet dat die maandag naar de dealer zou moeten haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc1t
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:38
Ik heb vandaag onze EX30 opgehaald met software versie 1.5 nu heb ik het idee dat de instellingen (nog) niet onthouden worden. Elke keer als ik instap staat bv de stuurverwarming aan ook als ik deze eerder uit gezet heb.
Moet ik nog wat instellen zodat de instellingen bewaard blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhoopJerry
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09:52
1.5 wordt ook hier in Oostenrijk gedownload as we speak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 11:55
pc1t schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 18:00:
Ik heb vandaag onze EX30 opgehaald met software versie 1.5 nu heb ik het idee dat de instellingen (nog) niet onthouden worden. Elke keer als ik instap staat bv de stuurverwarming aan ook als ik deze eerder uit gezet heb.
Gaat stuurverwarming niet automatisch als de buitentemperatuur onder een bepaalde grens komt?

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Registratie: April 2024
  • Niet online
Hier ook gedownload en installatie gestart, maar krijg een foutmelding dat ie niet kan installeren en de app is weer eens uitgelogd (krijg hem op het moment ook niet opnieuw ingelogd).

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaninchen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07:37
Ktenolix schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 18:51:
[...]

Gaat stuurverwarming niet automatisch als de buitentemperatuur onder een bepaalde grens komt?
Klopt, zo staat het standaard aan. Maar je kunt dit uitzetten onder de klimaat instellingen via het ventilator icoontje op je home screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc1t
Skaninchen schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 19:06:
[...]

Klopt, zo staat het standaard aan. Maar je kunt dit uitzetten onder de klimaat instellingen via het ventilator icoontje op je home screen.
Bedankt dat is gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepke
Yes net 1.5 geïnstalleerd. Morgen eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 21:18
1.5 geïnstalleerd, na het eerste ritje lijkt het goed gegaan. De radio blijft nu aan bij het remmen, allen bij het in zijn achteruit zetten knalt ineens het volume omhoog…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:52

Hans1956

Pixel 8 Pro

pc1t schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 18:00:
Er is een instelling dat beneden een bepaalde temperatuur de stuurverwarming automatisch aan gaat. Die moet je waarschijnlijk uitzetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lABVM6kI7P8a2DSF4frwVDwdk_s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vXwZnfTA9oKNO1fWtyt2qpAX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Hans1956 op 10-01-2025 22:03 ]

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 21:05
I. 5 update wordt nu via OTA uitgerold in Duitsland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GradusW
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 11-09 21:36
En hoe werkt dat downloaden dan? Ik zie wel het wolkje staat op het display van de auto staan, maar als ik daarop klik staat er niks tussen van downloaden of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GradusW
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 11-09 21:36
Gevonden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hans_007
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:16
Hier nu ook 1.5 geïnstalleerd, morgen even uitgebreid testen 😎

[Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGHL6uhIgg1Mh3Rr89k53JvRnqY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FBnbEfw1FZGjA2ITCWqODjiJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e3jNFnk1R8_L7zzph231L94QEe8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KHxRGnDInzAFrpR7IXgqFbUR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LgAx3DvxAzPzOpx6vSNmiVOJizY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NBnblCFeQqYLzqYuOC5GLU5w.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmy H
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-09 22:21
Ik heb al weken last dat ik de klimaatregeling niet kan bedienen op afstand.

En nu kan ik blijkbaar ook niet meer de software update in of uitschakelen. Kan alleen de eigenaar zegt ie.
Had ik nooit last van. Ik heb mijzelf uitgelogd en weer opnieuw ingelogd. Mijn vrouw idem.
Ook haar account uitgezet en op mijn iPhone opnieuw de app geïnstalleerd maar niks helpt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fco2Ui_RB1-AvPDmekkI2onIXuI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/weFPkM5bkcE9iEbF080IxOTq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JSvUTmTKlpvjzx30xXd2zLmCF6Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T3RmLcwxETxwZnFxBU2UIeNw.jpg?f=fotoalbum_large

Software versie 1.4.2

Iemand hier nog een tip?

Volvo EX30 SMER ULTRA - Vapor Grey + climate pack // Elroq 85 BE plus pakket - Timiano green - Winter pack - 20” Neptune - Lodge interior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
Voor degenen die vanuit de App niet de update kunnen opstarten doordat deze optie - vreemd genoeg - ontbreekt, kun je in ieder geval in de auto via het instellingen menu (tabblad Autostatus en dan de knop rechts onderaan) de download van 1.5 opstarten.

[ Voor 10% gewijzigd door EdwinW op 11-01-2025 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepke
Eerste testen, bij min 3 op automatische modus airco nu op 22 a 23 wat best lekker was ipv de 26 graden. In home scherm nu camera knop maar de achterklep knop is pleite. Carkit is nog net zo slecht helaas. Vocht problemen komende dagen eens goed in de gaten houden.

Kan het zijn dat driver alert strakker is afgesteld had er nu wel 5x melding van gekregen in 17km? En idd ritten registratie ontbreekt nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
Bijna 🤩
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZrHn7rNsLM7OrZF4wgsJGNUqVsU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IQWxp56VKfajT9z83eTgfQSm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lOK71NiQ1SCbmFq0uAK3PJA5h9o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xptK06mIWdSxATcWKH1sI297.jpg?f=fotoalbum_tile

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheetha
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 15-09 19:23
Ben benieuwd naar jullie SoH van de batterij. Hier 99,5% na 24k km.

En verder heb ik de indruk dat lane assist minder heftig reageert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepke
100 procent nog na 10k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder
Ook 100% bij 10k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vier x vier
Weet iemand de reden, of kan iemand een logische reden bedenken waarom de knop voor de snelheidslimiet waarschuwing is verdwenen uit het welkom scherm binnen versie 1.5?

En ik had gehoopt op een nuttige update, zoals bijv. het vast kunnen zetten van apps in het dock. Als je dan toch wat wilt veranderen aan de lay-out. Doe dan iets nuttigs zou ik denken. Ik voel hier de logica niet.

vladi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapdik
  • Laatst online: 14-09 17:30
Ktenolix schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 18:51:
[...]

Klopt. bij temperatuur van 10 graden of lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
Mijn 1.5 update laad niet verder dan 97 %
Iemand een idee hoe nu te handelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanvdB
Downloaden is eindelijk gestart maar gaat heeeeeel erg langzaam. Weet iemand of het downloaden doorgaat wanneer je niet in de auto zit en de auto is afgesloten? Heb de download gestart vanuit de auto zoals @EdwinW adviseerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:54
@Sepke stond je in D of R? Achterklep knop is er toch alleen in P?

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmy H
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-09 22:21
HermanvdB schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 15:32:
Downloaden is eindelijk gestart maar gaat heeeeeel erg langzaam. Weet iemand of het downloaden doorgaat wanneer je niet in de auto zit en de auto is afgesloten? Heb de download gestart vanuit de auto zoals @EdwinW adviseerde.
Jazeker. De download gaat gewoon door.
Bij ons is de download vannacht gebeurt. En vanmorgen toen we instapten kwam de melding of we wilden installeren. Installeren gedaan toen we boodschappen gingen doen. De auto moet wel afgesloten zijn.

Ik merk weinig verschil met versie 1.4.2

Maar zoals in mijn vorige post al gemeld. Zijn wij geen eigenaar en kan ik ook nog steeds niet de klimaatregeling aanzetten vanaf afstand. 🤷🏼‍♂️

Volvo EX30 SMER ULTRA - Vapor Grey + climate pack // Elroq 85 BE plus pakket - Timiano green - Winter pack - 20” Neptune - Lodge interior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
@HermanvdB Ik had de download gestart en de auto afgesloten. Uurtje later gecontroleerd en stond nog op 4%. Ga zo nog eens kijken, maar leek dat de download werd gepauzeerd. Ik weet niet welke snelheid je bij het downloaden kan verwachten.

@jaapdik @Ktenolix Volgens de release notes onder de +7 graden.

[ Voor 8% gewijzigd door EdwinW op 11-01-2025 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HermanvdB
Het lijkt er inderdaad op dat het downloaden stopt. Toen ik de auto afsloot stond deze op 48% en na een uurtje nog steeds. Daarna auto weer geopend, er in gaan zitten en een paar ogenblikken later stond ie op 62%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CountBor
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11-09 21:27
HermanvdB schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 22:50:
[...]

Ik heb geen lease maar ik heb de optie ook niet om het uit of aan te zetten. Ik weet zeker dat ik dat wel heb gehad. App versie op mijn iPhone is 1.7.1
Ondanks dat ik die optie ook niet heb (ook niet in de auto) is vanochtend de 1.5 update gewoon vanzelf binnengekomen, staat nu te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-09 21:24
Oef. Gaat weer lekker.

Onze 1.5 update is vanochtend vanzelf binnengekomen. Vanmiddag een stukje met de aanhangwagen gereden. Nu de aanhangwagen afgekoppeld en deze foutmelding blijft nu staan bij het achteruit rijden. Je kunt hierdoor de sensoren-streepjes niet meer zien (en de afstand). Op OK klikken doet niks.

Is dit een 1.5 iets? Op google kan ik niks vinden over parkeerhulp of aanhangermodus of combinaties... We hebben een simpele core dus parkeerfoefjes hebben we niet. Het is niet mijn 1ste auto dus ik weet ook niet of dit ooit eerder al op het scherm stond, de vaste chauffeur zegt van niet.

Nieuw software foutje weer?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cHKY4XXRykvjWinQCwYfG9xtwG4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WbGFh3oXBLZq8aNsFqzHYIma.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vdb64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 22:41
Ik ben benieuwd wanneer er eindelijk eens een update met nuttige verbeteringen komt.
-Pilot assist beschikbaar bij fietsenrek op trekhaak
-Performance drive AWD knop op hoofdscherm
-Goedwerkende verwarmings regeling en ontwaseming

Wat valt mij deze Volvo tegen qua software. Rijden is prima maar de support.... Waardeloos!
Dat Volvo zich een premium merk durft te noemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepke
Ophidian schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 15:43:
@Sepke stond je in D of R? Achterklep knop is er toch alleen in P?
Klopt maar toch is de knop weg. De camera button verschijnt in r en d maar op p dan is de plek leeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepke
Vdb64 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 16:51:
Ik ben benieuwd wanneer er eindelijk eens een update met nuttige verbeteringen komt.

Wat valt mij deze Volvo tegen qua software. Rijden is prima maar de support.... Waardeloos!
Ben het met je eens, merk dat ik eerst wat milder was maar nu met koude weer valt het me echt tegen. Nu ook nog condens in rechter achter lamp. Pff lijst met klachten voor dealer wordt eigenlijk alleen maar langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Vdb64 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 16:51:

Stoppen bij onwel worden in pilot assist vind ik zeer nuttig, levensreddend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:52

Hans1956

Pixel 8 Pro

Vanmorgen na een rit van ca een uur kwam na het in 'P' zetten de vraag of de update geïnstalleerd kon worden. Download was daarvoor niet zichtbaar voor mij tijdens het rijden. Na enkele uren kwam ik terug in de auto en was de update geïnstalleerd en kon ik zonder problemen weer verder. Op het eerste oog geen opmerkelijke veranderingen te zien, hoogstens de verwarming die nu iets beter lijkt te functioneren in de automatische stand. De komende dagen ga ik nog beter opletten wat er anders geworden is.

Als dit de verbetersnelheid blijft; meer dan 3 maanden sinds de 1.4.2 update, dan gaat het nog lang duren voor we op een goed nivo zitten. Zeker als de inhoud van de updates zo mager blijft.

[ Voor 17% gewijzigd door Hans1956 op 11-01-2025 19:15 ]

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tedkroon
Bij mij doet het rijlogboek niet meer althans, de ritten worden niet meer geregistreerd,
Verder rijdt hij iets soepeler en wellicht wat zuiniger, maar is een gevoel en is nog niet vastgesteld.

Daarnaast de temperatuur instelling is realistischer, hij staat nu op 22 graden ipv 24.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 20:53
Volgens mij is het volume van de "biepjes" wanneer je met parkeren wat dicht bij de voorganger komt opgeschroeft. Kolere wat gaan die hard ineens.

De knop om de achterklep automatisch te openen stond niet meer in mijn homescreen net. Dat vind ik wel jammer.

Het apart Instellen van de subwoofer vind ik dan wel weer fijn :)

[ Voor 38% gewijzigd door Mavi86 op 11-01-2025 20:46 ]

www.mariovisser.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blax
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:25
Ondanks wat software issues die nu langzamerhand opgelost worden rij ik al een tijdje, zo 20.000 km, vol tevreden met m’n EX30 smer core. Het enige wat ik mis is een trekhaak dat viel helaas net buiten m’n lease budget.
Nu zou ik graag ook mijn racefiets willen vervoeren, dat lukt prima met de achterbank omgeklapt maar dan kan ik verder weinig meer vervoeren. En ben ik aan het kijken naar een fietsendrager op de achterklep en viel mijn oog op de Thule Outway Platform. Helaas is deze nog niet door Thule gekeurd voor op de EX30. Zijn er hier misschien personen die deze fietsendrager succesvol gebruiken op hun ex30?

Ik zag al wel dat het goedgekeurd is voor de Kia Nero ev en volgens mij verschilt de vorm van de achterklep niet zoveel dus naar mijn mening zou het moeten kunnen. 🤔 Graag hoor naar ervaringen van achterklep dragers op de EX30.

[ Voor 3% gewijzigd door blax op 13-01-2025 12:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
@Mavi86 volume is instelbaar. Onder instellingen, geluid.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 20:53
ah oke, morgen eens kijken :)

www.mariovisser.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:37
Gisteren ook 1.5 geïnstalleerd, mijn eerste OTA update.

Wist al dat de knop om de achterklep van binnenuit te openen is vervangen door de camera. Minpunt voor mij. Ik gebruikte die knop een paar keer per week.

OPD moest ik opnieuw inschakelen, stond ineens uit. Toch even opletten bij het verkeerslicht, want de auto rolt dan door.

Geluid bij inparkeren is drie keer zo hard, gelukkig ook snel op te lossen.

Rijlogboek in de app werkt niet meer. Heeft iemand dit al weten op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc1t
cyberdj schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 14:38:
Weet iemand of je bij de EX30 ook via VPCS* / DCS** ook een jaar gratis Large abonnement krijgt? Heb zelf voor mijn C40 nog ruim 9 maanden gratis Large abonnement (in dec '23 aangevraagd), familielid heeft nu een EX30 en ik wilde de pas aanvragen, maar zag nergens of het "large" abonnement gratis is de eerste 12 maanden (het heet in de EX30 app volgens mij "plus" ipv Large :S )
Ik weet dat je bij de XC40, C40 tot eind februari '24 de tijd had om de 12 maanden gratis te claimen.

*Volvo Public Charging Service
**Digital Charging Solutions
Dat heb ik niet gekregen bij onze nieuwe EX30. Heb jij hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
pc1t schreef op zondag 12 januari 2025 @ 09:27:
[...]

Dat heb ik niet gekregen bij onze nieuwe EX30. Heb jij hier al ervaring mee?
Krijg je ook niet bij de EX30. Was bij de XC40 zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iHansz
Opmaat naar Digital Key?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJ9W4fpXNLS8DU11iXxaPFcNCK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sSDzqVUQQtKJv0qXrlrA57Rc.jpg?f=fotoalbum_large

Zag ook m’n telefoon ook snel nog melding voorbij komen met iets van code. Kan dat alleen niet meer oproepen helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

iHansz schreef op zondag 12 januari 2025 @ 10:04:
Opmaat naar Digital Key?

[Afbeelding]

Zag ook m’n telefoon ook snel nog melding voorbij komen met iets van code. Kan dat alleen niet meer oproepen helaas.
Erg onhandig dat die melding zo onduidelijk is. In een paar facebook-groepen zijn iig een paar reacties geweest die te voorkomen waren geweest met een duidelijkere melding; sommigen gaan maandag de dealer bellen om te vragen wat het betekent en er was er zelfs een die heel aggressief reageert dat het de zoveelste ergernis van de EX30 is (terwijl wellicht de absentie van de digital key juist ook een van diens ergernissen is) :X

Mijn update moet nog komen, dus ben benieuwd of ze die melding ook geven aan gebruikers die (zoals ik) geen geschikte telefoon voor de Digital Key hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gannicus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-05 14:46
NokiaFan schreef op zondag 12 januari 2025 @ 09:10:
Gisteren ook 1.5 geïnstalleerd, mijn eerste OTA update.

Wist al dat de knop om de achterklep van binnenuit te openen is vervangen door de camera. Minpunt voor mij. Ik gebruikte die knop een paar keer per week.

OPD moest ik opnieuw inschakelen, stond ineens uit. Toch even opletten bij het verkeerslicht, want de auto rolt dan door.

Geluid bij inparkeren is drie keer zo hard, gelukkig ook snel op te lossen.

Rijlogboek in de app werkt niet meer. Heeft iemand dit al weten op te lossen?
Ik had exact hetzelfde!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lmvoo
  • Laatst online: 13-09 15:39
Cheetha schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:31:
Ben benieuwd naar jullie SoH van de batterij. Hier 99,5% na 24k km.
Same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepke
Hier ook opd nu 2 maal moeten activeren. Even in de gaten houden

[ Voor 15% gewijzigd door Sepke op 12-01-2025 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
  • Laatst online: 12-09 11:58
ACM schreef op zondag 12 januari 2025 @ 10:22:
[...]

Mijn update moet nog komen, dus ben benieuwd of ze die melding ook geven aan gebruikers die (zoals ik) geen geschikte telefoon voor de Digital Key hebben.
Ik heb een geschikte telefoon (Iphone 12) maar deze melding staat niet in de inbox, de installatiemelding van v1.5 staat er wel, zojuist gereed.

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Nou nou nou......ongelofelijk dat deze update maaaanden heeft moeten duren.

Ik zie of merk weinig tot geen verbeteringen, sterker nog, dat ze die snelheidsknop van het welkomscherm weer terug naar het stuur hebben gedaan na 1 update is echt mega irritant. Dat was namelijk het enige goeie van de vorige update.
Het is duidelijk dat het devteam bij Volvo uit 1 of 2 man op een zolderkamer bestaat, wellicht niet eens autorijdend.

[ Voor 3% gewijzigd door XfadeR op 12-01-2025 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
Roy Batty schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:32:
[...]

Ik heb een geschikte telefoon (Iphone 12) maar deze melding staat niet in de inbox, de installatiemelding van v1.5 staat er wel, zojuist gereed.
Hier ook niet gezien hoor, Iphone 16.
Zo interessant is het ook weer niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werner
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-09 19:09
Gisteren probleemloos de 1.5 update OTA geïnstalleerd, moet nog gaan rijden om eventuele verschillen op te merken.
Wat ik nu wel heb is dat de EX30 app (v 1.7.1 op Android) nu een verkeerde SOC weergeeft. De app blijft 75% aangeven terwijl de auto vanwege een aanstaande grotere rit in werkelijkheid op 96% SOC zit.
Telefoon al herstart, cache van de app geleegd en ook de EX30 al een reset gegeven, naar de app blijft stug 75% aangeven.

Via de app kan ik de auto ontgrendelen en op slot doen, klimaat activeren werkt nu niet. Dat deed het anders meest van de tijd wel.

Iemand nog andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanvdB
De update is echt een voorbeeld van achteruit programmeren. Knopje verdwenen voor snelheidslimiet, knopje verdwenen om klep te openen en de instelling voor OPD “aan” wordt niet meer onthouden.
Wel de cryptische melding ontvangen voor de ccc sleutel….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Batty
puccini schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:53:
[...]

Zo interessant is het ook weer niet !
De digital key vind je niet interessant ? Nou ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Roy Batty schreef op zondag 12 januari 2025 @ 14:21:
[...]

Is meer een gimmick. Ik denk 1 of 2 keer uitproberen en dan weer de keyfob die ik erg handig vind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy Batty
Zapato schreef op zondag 12 januari 2025 @ 15:09:
[...]

Is meer een gimmick. Ik denk 1 of 2 keer uitproberen en dan weer de keyfob die ik erg handig vind.
Ik vind het maar een El Cheapo geval waarvan de batterij zo leeg is en die ik altijd loop te zoeken. Volgens mij hebben ze die dingen alleen maar uitgegeven als tijdelijke oplossing omdat ze de Digital Key niet voor elkaar hebben. Ik heb `m maar in een hoesje gedaan want als ie 1 x stuitert ligt ie uit elkaar.

Mijn telefoon is altijd opgeladen en heb ik altijd bij me dus ik zie er wel naar uit ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
Roy Batty schreef op zondag 12 januari 2025 @ 14:21:
[...]

Je moet het niet uit z'n verband trekken.

Wat niet interessant is is het feit of je wel of niet ziet of er iets is geïnstalleerd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
puccini schreef op zondag 12 januari 2025 @ 15:46:
[...]

Je moet het niet uit z'n verband trekken.

Wat niet interessant is is het feit of je wel of niet ziet of er iets is geïnstalleerd !
Dat is inderdaad totaal niet interessant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tdolder
1.5 update gisteren binnengekregen. Tijdens rijden zag ik update icoontje 4 minuten later even gestopt op een parkeerplaats download stond toen op 79%. 5 minuten later stond deze op 99%. Naar huis gereden en de update gestart. Het hele proces ging soepeltjes net als 1.4.2 eigenlijk. Tot zover prima.

Mijn eerste ervaringen:

- OPD: na update stond deze uit. Dat was wel even schrikken. Gelijk weer ingeschakeld.
(Slordig dat je persoonlijke settings niet vastgehouden worden na update.)
- Wat ook even schrikken was waren de pong geluiden van parkeersensoren.
- Startscherm ik had verwacht dat deze hetzelfde zou blijven met de verbetering dat je alle (verplichte EU opties) kunt uitzetten in de P-stand. De update die nu gedaan is 8)7 geen idee wie deze sprint heeft goedgekeurd. Maar hoe moeilijk kan het zijn om het scherm welke onder de "auto" button zit als startscherm in te stellen en dat alle instelling aan te passen zijn in de P stand.
- Verwarming stond bij ons op 21 graden, nu op 20.
- Driver assist is weer iets meer aanwezig heb ik het gevoel. Maar wellicht kijk ik door de update weer meer naar het scherm :)
- Icoontje voor de auto verlichting is nog steeds niet continue in beeld.
- Icoontje voor ruitenwisser, percentage laden en ander toevoegingen zijn mooie aanvullingen.
- Handig dat je parkassist tijdens langzaam rijden als kunt aanklikken.
- MIS de kofferbak button!!!!
- De bug dat je 2 keer op inschakelen moest klikken om klimaat te starten via de app is opgelost. En ik heb het idee dat remote bedienen via de app iets vlotter gaat.
- Rijlogboek stuk.

Slordige melding van de CCC-sleutel, hier had een korte uitleg moeten bijstaan dat dit voorbereiding is voor de Digital key functie.
Maar kijk hier wel naar uit.
Wel goed dat Volvo regelmatig updates uitbrengt maar nog wel veel slordige foutjes.

[ Voor 120% gewijzigd door tdolder op 12-01-2025 16:50 . Reden: ..te snel op verstuur geklikt aanvulling gedaan aan de tekst. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
Gisteravond de auto aan de lader gehangen, was vanmorgen vol (90%). Een timer op 16:35 gezet voor het voorverwarmen. Om 15:36 begon de auto ineens weer stroom te vragen vanuit de laadpaal. Hierbij werd het lampje bij de laadpoort geel, een kleur die de handleiding niet kent (alleen wit, groen, blauw en rood). In totaal is er in tot 16:25 zo'n 3,2kWh 'geladen', waarbij het percentage steeds op 90% bleef staan.

Heeft ie 3,2kWh nodig voor het voorverwarmen en begint ie daar al een uur van tevoren mee, of was dit toch iets anders?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x8HeHIu0aKuC8HaIqPDAzCkJpAQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IqzGe45widF2gJFpcDoPf99i.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door dennistd op 12-01-2025 16:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 22:06

TheFruitNerd

iets met fruit

XfadeR schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:40:
Nou nou nou......ongelofelijk dat deze update maaaanden heeft moeten duren.

Ik zie of merk weinig tot geen verbeteringen, sterker nog, dat ze die snelheidsknop van het welkomscherm weer terug naar het stuur hebben gedaan na 1 update is echt mega irritant. Dat was namelijk het enige goeie van de vorige update.
Het is duidelijk dat het devteam bij Volvo uit 1 of 2 man op een zolderkamer bestaat, wellicht niet eens autorijdend.
Als ik de reacties zo lees negeer ik 1.5 en blijf ik lekker met 1.4.2 door rijden. Die knoppen op het home scherm vind ik wel fijn.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
  • Nu online
TheFruitNerd schreef op zondag 12 januari 2025 @ 16:38:
[...]

Als ik de reacties zo lees negeer ik 1.5 en blijf ik lekker met 1.4.2 door rijden. Die knoppen op het home scherm vind ik wel fijn.
Goede beslissing, ik wou dat ik terug kon....wat een drama weer. :(

[ Voor 3% gewijzigd door XfadeR op 12-01-2025 17:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
Persoonlijk vind ik dat homescherm vervelend. Dat mag voor mij helemaal weg. Ik moet het nu steeds wegklikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder
Zapato schreef op zondag 12 januari 2025 @ 17:11:
Persoonlijk vind ik dat homescherm vervelend. Dat mag voor mij helemaal weg. Ik moet het nu steeds wegklikken.
Wel beetje mee eens.
De enige EU verplichte optie (snelheid limiet) welke ik uitzet zit bij mij onder het knopje op het stuur. Maar wegklikken hoeft niet. Als je auto in D zet gaat deze weg. Wel handig voor iedereen die andere opties uit willen zetten.Echter dan moet dit wel in de P-stand kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder
XfadeR schreef op zondag 12 januari 2025 @ 17:01:
[...]

Goede beslissing, ik wou dat ik terug kon....wat een drama weer. :(
Drama vind ik niet. Maar dat is denk ik persoonlijk. Ik ben niet alles blij, maar er zitten zeker goede verbeteringen in deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 20:57
Zapato schreef op zondag 12 januari 2025 @ 15:09:
[...]

Sinds 1.5 werkt de keyfob ‘s morgens helemaal niet. Vastpakken van de deurklink ook niet. Ik moet de sleutel tegen de B-stijl houden. Sleutel heeft net de nieuwe software (omdat de batterij elke maand vervangen moest worden) en een verse batterij.
De rest van de dag werkt de sleutel redelijk. Het automatisch openen lukt niet zo heel vaak, het starten van de auto en het afsluiten haperen nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Zapato schreef op zondag 12 januari 2025 @ 17:11:
Het home scherm hoeft van mij ook niet perse, maar misschien begrijp ik het dan verkeerd; de knoppen voor lane assist en driver assist zitten nu weer in het menu verstopt ipv een simpele knop toch? Of zijn die nog steeds makkelijk op te roepen in het eerste menu? Persoonlijk vind ik het fijn dat je die snel uit kunt zetten, scheelt een hoop irritatie.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tdolder
TheFruitNerd schreef op zondag 12 januari 2025 @ 18:45:
[...]

Het home scherm hoeft van mij ook niet perse, maar misschien begrijp ik het dan verkeerd; de knoppen voor lane assist en driver assist zitten nu weer in het menu verstopt ipv een simpele knop toch? Of zijn die nog steeds makkelijk op te roepen in het eerste menu? Persoonlijk vind ik het fijn dat je die snel uit kunt zetten, scheelt een hoop irritatie.
Dit is het home screen of startscherm na instappen in de auto in 1.5

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ROWau62g7oadmRW_D1rqQskAY7I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zAeR9dO2wyvNnwBPVLodh1Hk.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is de snelle toegang scherm onder de auto knop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4moOJXRMZPTtkcfRkkC3Iyg31Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M3imtZHoTE8c8heLdh6ch51x.jpg?f=fotoalbum_large

Dit scherm zou ook het home screen/ startscherm moeten zijn.
Een vinkje toon dit scherm bij instappen in de auto zou mooi zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

tdolder schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:02:
[...]

Dit is het home screen of startscherm na instappen in de auto in 1.5

[Afbeelding]

Dit is de snelle toegang scherm onder de auto knop.

[Afbeelding]

Dit scherm zou ook het home screen/ startscherm moeten zijn.
Een vinkje toon dit scherm bij instappen in de auto zou mooi zijn.
Ah, tnx! In het home scherm van 1.4.2 kon je die knoppen toch niet uit vinken. Hij moet eerst in Drive voordat dat kan. Dus met 1.5 is dat stuk nog ongewijzigd. Valt mee.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder
TheFruitNerd schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:06:
[...]

Ah, tnx! In het home scherm van 1.4.2 kon je die knoppen toch niet uit vinken. Hij moet eerst in Drive voordat dat kan. Dus met 1.5 is dat stuk nog ongewijzigd. Valt mee.
Klopt idd dus daarom deze reactie eerder gegeven:

Startscherm ik had verwacht dat deze hetzelfde zou blijven met de verbetering dat je alle (verplichte EU opties) kunt uitzetten in de P-stand. De update die nu gedaan is 8)7 geen idee wie deze sprint heeft goedgekeurd. Maar hoe moeilijk kan het zijn om het scherm welke onder de "auto" button zit als startscherm in te stellen en dat alle instelling aan te passen zijn in de P stand.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• iHansz
Van een ander forum:

Na het updaten naar versie 1.5 van de software kan het rijlogboek stoppen met het registreren van ritten. Deze klacht wordt momenteel onderzocht.

Tijdelijke oplossing: Volg deze stappen om het probleem op te lossen:

1. Open de EX30-app.
2. Navigeer naar Instellingen > Privacy > Rijlogboek.
3. Zet de schakelaar Rijlogboek op Uitgeschakeld.
4. Wacht 2 minuten.
5. Zet de schakelaar Rijlogboek terug op Ingeschakeld.

Ritten moeten nu weer worden geregistreerd.

N.B. Don’t shoot the messenger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Overigens ook lelijk dat er nu knettergroot "Dag" staat, dat was in de vorige versie iets van Welkom toch?

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
Prima tip en weer terug het rijlogboek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:37
tedkroon schreef op zondag 12 januari 2025 @ 20:29:
Prima tip en weer terug het rijlogboek!
Ook op terugwerkende kracht of alleen vanaf het moment dat je de toggle hebt uitgeschakeld en weer ingeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
  • Nu online
Brumax schreef op zondag 12 januari 2025 @ 20:08:
Overigens ook lelijk dat er nu knettergroot "Dag" staat, dat was in de vorige versie iets van Welkom toch?
Mee eens, wie verzint zoiets! Hier hebben waarschijnlijk mensen over vergaderd en gezegd: Ja dat is mooi, dat gaan we doen. 8)7 8)7
Of ze vonden anders gewoon de changelog wat kort en hebben dit maar erbij gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-09 19:59
Ik heb nog steeds update 1.4.2 en nog geen mogelijkheid om naar 1.5 te gaan. Zijn er nog Tweakers die dit hebben?

PSN: Jonasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvdg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10-03 09:35
Jonasken schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:21:
Ik heb nog steeds update 1.4.2 en nog geen mogelijkheid om naar 1.5 te gaan. Zijn er nog Tweakers die dit hebben?
1.4.4, ook nog geen update binnen gekregen (Belgie)
Pagina: 1 ... 74 ... 95 Laatste