Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 86 ... 95 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
NetRipper schreef op maandag 14 april 2025 @ 19:54:
[...]

Bij mij was het probleem verdwenen na het uitzetten van rijgeluidcompensatie:
[Afbeelding]
Die instelling heeft mijn Core niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

NetRipper schreef op maandag 14 april 2025 @ 19:54:
[...]

Bij mij was het probleem verdwenen na het uitzetten van rijgeluidcompensatie:
[Afbeelding]
Wow, wat vreemd... Ik ga het proberen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJS93
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 23:05
puccini schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:08:
[...]

Misschien staat je geluid te hard , want dan staat het op het punt om te gaan rondzingen ?
Zou kunnen, zal eens kijken. Maar dan blijft nog steeds dat als ik bel met Carplay het niet goed gaat omdat Carplay steeds crasht en weer opnieuw verbind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:24
GJS93 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 07:17:
[...]

Zou kunnen, zal eens kijken. Maar dan blijft nog steeds dat als ik bel met Carplay het niet goed gaat omdat Carplay steeds crasht en weer opnieuw verbind.
Dat laatste is volgens mij een bug van iOS 18.4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 13-09 16:27

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Registratie: April 2024
  • Niet online
Mx. Alba schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:42:
Ik heb van meerdere mensen die mij hebben gebeld terwijl ik aan het rijden was gehoord dat er enorm veel achtergrondgeruis is, alsof ik midden op een snelweg sta. Hebben anderen daar ook last van?
Durf met goed fatsoen niet eens meer klanten / leveranciers vanuit de auto te bellen door de "matige" kwaliteit van de carkit.
Uit het commentaar hoor ik dat het voornamelijk rijgeluiden zijn (wind geruis), als ik stil sta wordt het blijkbaar een stuk beter en zodra het regent lijkt het alleen maar erger te worden.

Iemand een idee hoe ik dat plaatje met de binnenverlichting en de gevaren lichten uit het plafond krijg (neem aan dat daar de microfoon in zit) misschien een stukje extra isolatie materiaal tussen het plafond ter hoogte van de microfoon??

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 14:33
IT-Crowd schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 15:19:
[...]

Durf met goed fatsoen niet eens meer klanten / leveranciers vanuit de auto te bellen door de "matige" kwaliteit van de carkit.
Uit het commentaar hoor ik dat het voornamelijk rijgeluiden zijn (wind geruis), als ik stil sta wordt het blijkbaar een stuk beter en zodra het regent lijkt het alleen maar erger te worden.

Iemand een idee hoe ik dat plaatje met de binnenverlichting en de gevaren lichten uit het plafond krijg (neem aan dat daar de microfoon in zit) misschien een stukje extra isolatie materiaal tussen het plafond ter hoogte van de microfoon??
Ik vind dit de enige echt storende bug nog , ik heb dit ook in mijn MY2024 en vraag mij af of dit in de MY2025 ook nog is of dat het pas in MY2026 opgelost word en zoja hoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

ivarga schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 15:35:
[...]

Ik vind dit de enige echt storende bug nog , ik heb dit ook in mijn MY2024 en vraag mij af of dit in de MY2025 ook nog is of dat het pas in MY2026 opgelost word en zoja hoe.
Ik heb een MY25 en die heeft dat dus ook helaas. Echt ongelofelijk. Mijn 2012 C30 en 2016 V40 hadden kraakheldere carkit microfoons...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-09 11:37
ivarga schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 15:35:
[...]

De enige bug nog 8)7
Je bent de enige dan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 18:57
[...]

Het maakt niet uit of je rijdt of stilstaat, de gesprekspartner krijgt evenveel ruis. Ik heb mijn telefoon niet meer met de auto verbonden en hem in de middenconsole liggen, En gebruik de speaker van de telefoon. Na iedere update probeer ik of er verbetering is. Dat zoiets basaals tegenwoordig nog een probleem is… bij mijn laatste 4 auto’s was er totaal geen probleem, ook de cc met fietsdrager niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
puccini schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 17:41:
[...]

De enige bug nog 8)7
Je bent de enige dan :X
Of ik stoor me minder gauw aan dingen😉
ik zeg niet dat het enige bug is maar de andere heb ik geaccepteerd omdat ik een workaround gebruikt (ipv gewone radio Open Radio) of ze niet gebruik ik heb bv geen trekhaak . Maar die slechte carkit microfoon vind ik ook echt niet kunnen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-04 20:42
rens-br schreef op maandag 14 april 2025 @ 21:48:
[...]

Rechterkant van de weg rijden en goed naar links en rechts kijken bij oversteken van de weg.
Bedankt voor de tip, dat ik daar niet zelf aan gedacht had! 😬😜😉

En nou weer ff serieus: ik lees dat iedereen benieuwd is wat de verbeteringen kunnen zijn, vandaar de vraag of ik ergens op moet letten... Het was dus goed bedoeld...

[ Voor 3% gewijzigd door DPPSchoenmaker op 15-04-2025 22:27 ]

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJS93
Zapato schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 08:22:
[...]

Dat laatste is volgens mij een bug van iOS 18.4.
Ah oké, thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:49
[...]

Dit heeft de Volvo dealer bij mij gedaan, stukje isolatie geplaatst. Het verschil is minimaal. Volgens de dealer wachten ze nog op een oplossing vanuit Volvo.

Irritante is wel dat ze bij de initiële melding zeggen...."Nou, deze klacht herkennen we helemaal niet."
Terwijl verschillende fora vol staan met rijders met dezelfde klachten. 8)7

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GJS93
Vandaag heb ik de EX30 nu precies een jaar :-). Ik heb er nu 43000 km mee gereden, en de auto bevalt mij zeer goed! Lekker stil, ligt goed op de weg, android automotive werkt soepel en snel. Ik kreeg de auto destijds met software v1.2.1. Zaken die mij het afgelopen jaar opgevallen zijn:

- Software wordt steeds een stapje beter en minder storingsgevoelig, waarbij er uiteraard nog steeds een aantal 'bugs/glitches' in zitten. Ik heb zelf een ID3 hiervoor gehad, en daar was de software dra-ma-tisch, zelfs na diverse updates. Dus ja, Volvo had het zeker beter kunnen doen, maar hoe de software nu staat t.o.v. de ID software (die uiteraard ook wel beter is geworden) had het ook heel veel slechter gekund;

- kwaliteit dakisolatie en microfoon: zoals vaker hier gemeld is de microfoon van de carkit gewoon slecht, evenals de dakisolatie bij regen. Lijkt wel of na het dak er totaal geen isolatie is verwerkt. Dit in combinatie met de slechte carkit wordt het voor de persoon aan de andere kant van de lijn soms helemaal een uitdaging om gehoord te worden

-Verbruik: vind ik echt tegenvallen, de WLTP range zit naar mijn mening echt te ver af van de realiteit in mijn geval. Ik rijd veel snelweg kilometers (dat maakt uit, weet ik) en vaak niet harder dan 110 km/u, maar dan nog kom ik in de winter (met winterbanden) en bij een goede vlaag wind op de neus soms uit op 24-25 kwh/100 km, wat ik ronduit slecht vind t.o.v. hetgeen wat beloofd wordt. 1 van de redenen voor het kiezen van de EX30 destijds was net dat extra stukje range wat ik miste bij de ID3, maar in de praktijk is het dus precies andersom...

Conclusie: al met al vind ik de auto zeer fijn, goede audio ook, infotainment werkt soepel en snel, fijne stoelen met goede zitpositie. Zijn er verbeterpunten, ja zeker, maar dat zal je op elke auto hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GradusW
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 11-09 21:36
Weet iemand wanneer de cruise control het gaat doen wanneer er een fietsendrager gemonteerd zit?
Bij de volgende update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
GradusW schreef op woensdag 16 april 2025 @ 15:48:
Weet iemand wanneer de cruise control het gaat doen wanneer er een fietsendrager gemonteerd zit?
Bij de volgende update?
Volgens mij is het zo bedoeld en geen bug. Staat ook in de handleiding. Ik heb het zelf 'opgelost' door snelheidsbegrenzer te gebruiken als ik een fietsendrager achterop heb. Rijdt bijna net zo relaxt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:09
GJS93 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:26:

-Verbruik: vind ik echt tegenvallen, de WLTP range zit naar mijn mening echt te ver af van de realiteit in mijn geval. Ik rijd veel snelweg kilometers (dat maakt uit, weet ik) en vaak niet harder dan 110 km/u, maar dan nog kom ik in de winter (met winterbanden) en bij een goede vlaag wind op de neus soms uit op 24-25 kwh/100 km, wat ik ronduit slecht vind t.o.v. hetgeen wat beloofd wordt. 1 van de redenen voor het kiezen van de EX30 destijds was net dat extra stukje range wat ik miste bij de ID3, maar in de praktijk is het dus precies andersom...
Denk dat dit een combinatie is van je rechtervoet, beter anticiperen (bijvoorbeeld tijdig laten afremmen met OPD), beter aan de toegestane snelheid houden en zomerbanden. Ik heb in de winterperiode 18 kWh/100 km verbruikt. Vandaag met 12 graden zit ik weer op de meer normale 16 kWh/100 km. Zoals je van onderstaande afbeelding kan afleiden zit ik ook veel op de snelweg. In de zomer gaat het verbruik nog verder naar beneden. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ui0G34UCxToewQVmWu45oxfqcMw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zWKlZFqeC2rh88yRPDTofcgC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
NokiaFan schreef op woensdag 16 april 2025 @ 17:08:
[...]

Denk dat dit een combinatie is van je rechtervoet, beter anticiperen (bijvoorbeeld tijdig laten afremmen met OPD), beter aan de toegestane snelheid houden en zomerbanden. Ik heb in de winterperiode 18 kWh/100 km verbruikt. Vandaag met 12 graden zit ik weer op de meer normale 16 kWh/100 km. Zoals je van onderstaande afbeelding kan afleiden zit ik ook veel op de snelweg. In de zomer gaat het verbruik nog verder naar beneden. :)

[Afbeelding]
Natuurlijk heeft de rechtervoet invloed, maar de EX30 gebruikt echt veel stroom, ik had hiervoor een Hyundai Kona en daarmee moest ik echt mijn best doen om meer dan 19 kWh/100 te halen, meestal zat ik rond 16 kWh/100 met de EX30 in de winter kom ik bijna niet onder de 20kWh/100km met uitschieters naar 25kWh/100km.

Ik rij trouwens een SM Plus.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJS93
[...]

[Afbeelding]
Ik rijd juist heel rustig, en gebruik OPD ook zeker… dus er valt mss zeker wat te winnen, maar dat gaat echt niet het verschil geven van 24 naar 20 kwh/100 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
GJS93 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 17:22:
[...]

Ik rijd juist heel rustig, en gebruik OPD ook zeker… dus er valt mss zeker wat te winnen, maar dat gaat echt niet het verschil geven van 24 naar 20 kwh/100 km
Ik denk dat je alle voorbeelden uit mijn initiële reactie moet meenemen/aanpassen, dan zou je zeker 5 kWh per 100 km lager uit moeten komen. Dus geen 110 maar 100 km/h rijden, zomerbanden eronder en beter anticiperen.

Verder zit ik nog te denken aan: airco op eco stand en temperatuur in cabine op 21/22 graden instellen, manueel op lage stand. Maar beter nog: bij voorkeur stoel- en stuurverwarming gebruiken i.p.v. het gehele interieur te verwarmen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 16:31
iOS 18.4.1 staat klaar: bugfixes voor iPhone (waaronder een fix voor een CarPlay-probleem)

https://www.iculture.nl/nieuws/ios-18-4-1-beschikbaar/

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJS93
NokiaFan schreef op woensdag 16 april 2025 @ 18:32:
[...]

Ik denk dat je alle voorbeelden uit mijn initiële reactie moet meenemen/aanpassen, dan zou je zeker 5 kWh per 100 km lager uit moeten komen. Dus geen 110 maar 100 km/h rijden, zomerbanden eronder en beter anticiperen.

Verder zit ik nog te denken aan: airco op eco stand en temperatuur in cabine op 21/22 graden instellen, manueel op lage stand. Maar beter nog: bij voorkeur stoel- en stuurverwarming gebruiken i.p.v. het gehele interieur te verwarmen.
Alles wat je noemt doe ik al, en die zomerbanden scheelt inderdaad 3-4 kwh/100 km. En nee, daar mag ik niet het hele jaar op rijden van de leasemaatschappij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

[...]

[Afbeelding]
Ik heb dat soort waardes echt nog nooit gehaald. Laagste wat ik voorbij zie komen op ritten is zo'n 17 kwh/100km. Ik vind de auto ook echt totaal niet zuinig.

En tuurlijk. Je kan allerlei trucjes uithalen die je comfort of rij gemak naar beneden brengen. Maar komop het is een moderne auto van zo'n 40k of meer, dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn.

Neemt niet weg dat ik van te voren al wist dat het geen hele zuinige auto is en gezien alle voordelen (snelheid, rijcomfort, stilte, weggedrag, etc.) heb ik bewust gekozen voor een EX30.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 16-04-2025 22:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NokiaFan
rens-br schreef op woensdag 16 april 2025 @ 22:37:
[...]

Ik heb dat soort waardes echt nog nooit gehaald. Laagste wat ik voorbij zie komen op ritten is zo'n 17 kwh/100km. Ik vind de auto ook echt totaal niet zuinig.

En tuurlijk. Je kan allerlei trucjes uithalen die je comfort of rij gemak naar beneden brengen. Maar komop het is een moderne auto van zo'n 40k of meer, dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn.

Neemt niet weg dat ik van te voren al wist dat het geen hele zuinige auto is en gezien alle voordelen (snelheid, rijcomfort, stilte, weggedrag, etc.) heb ik bewust gekozen voor een EX30.
Ik vind de EX30 wel zuinig, ben dan ook geen hardrijder en gebruik ook vaak ACC. Ga liever vijf minuten eerder van huis weg en dan rustig naar mijn werk. Ben toch vaak de eerste op kantoor en er is niemand die zegt: hé je bent vijf minuten later dan gebruikelijk. :)

Het is met 272 pk natuurijk heel verleidelijk om altijd maar snel op te trekken en af en toe vind ik het ook leuk om als eerste weg te zijn bij het stoplicht, met name wanneer er sportieve ICE naast me komt staan met het idee even rechts in te halen.

Toch is mijn ervaring een stuk positiever dan die van enkelen hier wanneer het om verbruik gaat. Ik kom bijna aan waardes van de Tesla M3 (vorig model) en dat vind ik best knap van Volvo. Wij hebben immers niet zo'n motorkap als een platgeslagen eendenbek. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
GJS93 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 21:46:
[...]

Alles wat je noemt doe ik al, en die zomerbanden scheelt inderdaad 3-4 kwh/100 km. En nee, daar mag ik niet het hele jaar op rijden van de leasemaatschappij.
Ah oké, ik heb altijd auto's gekocht en ben daarom ook blij dat ik het gehele jaar met zomerbanden heb mogen rijden. Je zou eens bewust 100 i.p.v. 110 km/u kunnen gaan rijden, ik weet vrij zeker dat je verbruik dan meer dan 10% zakt.

Uiteraard, je hoeft dit allemaal niet te doen, maar het is algemeen bekend dat het verbruik van een EV exponentieel toeneemt boven bepaalde snelheden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 17:30
Ik ervaar het zelf helemaal niet als zo'n onzuinige auto, redelijk in lijn met NokiaFan. Onder de 140Wh/km is voor mij prima te doen inclusief snelweg kilometers (al scheelt het wel als er wat file staat).

Afgelopen ritten:
32km46min4,4kWh42km/h gem.138Wh/km
31km26min4,4kWh72km/h gem.142Wh/km
33km51min4,3kWh39km/h gem.130Wh/km
73km62min10,8kWh71km/h gem.148Wh/km
51km68min6,6kWh45km/h gem.129Wh/km
31km37min4,0kWh50km/h gem.129Wh/km
111km89min15,2kWh75km/h gem.137Wh/km

En zoals gezegd, dat is dan met het warmere weer van de afgelopen dagen, vrij veel file (reed buiten de files veelal gewoon de maximumsnelheid) en mijn SMER Core staat op allseason banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makimba
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 12-09 13:16
Heeft een van jullie tips voor de EX30 app? Ik moet telkens opnieuw een code opvragen (die dan via mijn e-mail komt) wanneer ik in wil loggen. Dat is pas sinds ik een nieuwe telefoon heb, maar moet dus nagenoeg elke keer als ik wil weten of mijn auto al opgeladen is eerst een code invullen. Beetje onhandig wel. Daarnaast zou ik ook graag willen weten of het mogelijk is om een melding te krijgen wanneer mijn auto vol is. Ik heb geen eigen laadplek en wil mijn auto dus niet onnodig lang aan de lader hebben hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Makimba schreef op donderdag 17 april 2025 @ 09:49:
Heeft een van jullie tips voor de EX30 app? Ik moet telkens opnieuw een code opvragen (die dan via mijn e-mail komt) wanneer ik in wil loggen. Dat is pas sinds ik een nieuwe telefoon heb, maar moet dus nagenoeg elke keer als ik wil weten of mijn auto al opgeladen is eerst een code invullen. Beetje onhandig wel. Daarnaast zou ik ook graag willen weten of het mogelijk is om een melding te krijgen wanneer mijn auto vol is. Ik heb geen eigen laadplek en wil mijn auto dus niet onnodig lang aan de lader hebben hangen.
Melding zit er helaas niet in. Betreft het inloggen, ik heb dat ook wel eens, maar in plaats van opnieuw inloggen sluit ik de app af en daarna ben ik wel gewoon weer ingelogd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
Heb je dit al uitstaan? Via App-instellingen onderaan poppetje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cD6MErstYBBML_R-ynAIy2HHruA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KX45fCZLcrKVC5e8AFmVJJ11.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

iHansz schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:31:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb die juist aanstaan, hierdoor moet ik mijn vingerafdruk scanner als ik bijvoorbeeld de auto open wil doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iHansz
Auto is dealer geüpdatet. Iets met verbetering slotbediening volgens technicus. Kan verder nog geen wijzigingen ontdekken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z5UM3FQOFN5JnGPGSRTFN6ebDc0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d3Yq64fH8dvJJC40jKrTrgwO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
rens-br schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:31:
[...]

Ik heb die juist aanstaan, hierdoor moet ik mijn vingerafdruk scanner als ik bijvoorbeeld de auto open wil doen.
Is dat niet onhandig steeds? 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubk
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 08-05 16:20
Wanneer er problemen zijn met CarPlay verbinding dan de nieuwste iOS updaten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pAfUHFMurtHKGHrdx27cIVRlbBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GlEBc9BkGiMTIViYNoEyUgav.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makimba
iHansz schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:31:
[...]

[Afbeelding]
Dank! Dit stond inderdaad aan, nu uitgezet. Ik kan mijn Android-telefoon toch nog niet gebruiken. Qua meldingen bij volledig opgeladen, die stond aan, maar de meldingen ontvang ik echt nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbenniks
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-09 16:08
Myquandro schreef op donderdag 17 april 2025 @ 09:10:
Ik ervaar het zelf helemaal niet als zo'n onzuinige auto, redelijk in lijn met NokiaFan. Onder de 140Wh/km is voor mij prima te doen inclusief snelweg kilometers (al scheelt het wel als er wat file staat).

Afgelopen ritten:
32km46min4,4kWh42km/h gem.138Wh/km
31km26min4,4kWh72km/h gem.142Wh/km
33km51min4,3kWh39km/h gem.130Wh/km
73km62min10,8kWh71km/h gem.148Wh/km
51km68min6,6kWh45km/h gem.129Wh/km
31km37min4,0kWh50km/h gem.129Wh/km
111km89min15,2kWh75km/h gem.137Wh/km

En zoals gezegd, dat is dan met het warmere weer van de afgelopen dagen, vrij veel file (reed buiten de files veelal gewoon de maximumsnelheid) en mijn SMER Core staat op allseason banden.
Voor mij zijn deze waardes magic:) Mag ik vragen of je je banden op eco(2.9) stand heb opgepompt?
Ik probeer zuinig te rijden maar ik weiger de airco uit te zetten. Mijn vriendin vind dat ik sinds we deze auto hebben rij als een natte theedoek. En ik haal rond de 17.5Kwh per 100km op een gunstig ritje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
Net weer een vreemde ervaring met de carkit.
Ik zit thuis met de auto op de oprit (vlak voor het huis), de auto is afgesloten en de keyfob zit in zijn Faraday doosje.
Op dat moment wordt ik gebeld en geen geluid, blijkt mijn telefoon met de carkit verbonden te zijn, maar de auto staat uit en is al sinds gisteren avond op slot.....
Enige is dat de auto aan de lader staat, maar daarmee mag de carkit toch niet wakker worden lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 17:30
fbenniks schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:39:
[...]
Voor mij zijn deze waardes magic:) Mag ik vragen of je je banden op eco(2.9) stand heb opgepompt?
Ik probeer zuinig te rijden maar ik weiger de airco uit te zetten. Mijn vriendin vind dat ik sinds we deze auto hebben rij als een natte theedoek. En ik haal rond de 17.5Kwh per 100km op een gunstig ritje...
Ik heb de banden al een maand of twee niet meer opgepompt. Maar toen wel naar iets van 2,8 bar. Weet alleen niet of dat nog zoveel verschil maakt. Ik denk dat de twee grootste factoren zijn dat ik ver vooruitkijk en probeer zoveel mogelijk momentum te behouden. Dus bij rotondes vlot door de rotonde heen zodat ik niet zoveel hoef te accelereren na de rotonde en ook bij stoplichten proberen te timen dat ik niet stil hoef te staan. En een ander voorbeeld daarvan is dat als ik op een 80-weg toch niet mag inhalen en ik weet dat de auto of vrachtwagen voor me langzamer door de rotonde gaat, dan ga ik 75 of zelfs 70 rijden om na die rotonde weer achter die ander te zitten. Effectief rijdt ik dan net zo snel (want ik zit toch na een paar kilometer nog steeds precies achter diezelfde auto) alleen verbruik ik minder en rijdt het relaxter. En het andere punt is gewoon niet te hard rijden. Dus ik houd me altijd netjes aan de maximumsnelheid.

En er zijn nog wel wat trucjes die ik kan bedenken om zuiniger te rijden, zoals slim omgaan met het aan en uitzetten van one pedal drive, wat dichter achter andere auto's rijden (ik houd zelf zo'n 50 tot 75m afstand op de snelweg), de banden harder oppompen, airco uitzetten of minder gewicht meenemen in de auto. Maar het rijden moet ook een beetje prettig blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

iHansz schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:32:
[...]

Is dat niet onhandig steeds? 🤔
Die paar keer per week dat ik dat gebruik ervaar ik dat niet als vervelend. Het is drukken op ontgrendelen en even mijn vinger op de FPS leggen en tel later wordt die actie uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

IT-Crowd schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:02:
Enige is dat de auto aan de lader staat, maar daarmee mag de carkit toch niet wakker worden lijkt me.
Volgens mij staat daardoor het hele entertainment systeem aan, en daarmee dus ook je Bluetooth verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivarga
Ik heb hem gekoppeld aan mijn Home Assistant , en vanuit daar kan je dan een melding laten maken wanneer hij vol is, als je je telefoon tenminste ook koppelt
Ook krijg ik een melding wanneer de paal bij mij op de hoek vrijkomt dmv de Shell Recharge plugin van Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
IT-Crowd schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:02:
Net weer een vreemde ervaring met de carkit.
Ik zit thuis met de auto op de oprit (vlak voor het huis), de auto is afgesloten en de keyfob zit in zijn Faraday doosje.
Op dat moment wordt ik gebeld en geen geluid, blijkt mijn telefoon met de carkit verbonden te zijn, maar de auto staat uit en is al sinds gisteren avond op slot.....
Wat voor carkit heb je? Misschien ligt het daar aan? Ik gebruik zelf geen carkit en gebruik de tablet van Volvo zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
Zapato schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:20:
[...]

Wat voor carkit heb je? Misschien ligt het daar aan? Ik gebruik zelf geen carkit en gebruik de tablet van Volvo zelf.
Die bedoelt hij ook denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
ivarga schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:26:
[...]

Die bedoelt hij ook denk ik
Oh is dat ook een carkit? Bij carkit denk ik meer aan een Parrot o.i.d. De functionaliteit van een carkit is veel beperkter dan wat de tablet in de Volvo doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivarga
Zapato schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:29:
[...]

Oh is dat ook een carkit? Bij carkit denk ik meer aan een Parrot o.i.d. De functionaliteit van een carkit is veel beperkter dan wat de tablet in de Volvo doet.
Dat klopt maar deze functionaliteit zit wel ingebakken in het tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onderling1987
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 28-08 15:35
Ik heb af en toe hetzelfde. Auto op de oprit, blijkt mijn telefoon met de auto te zijn verbonden. Heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
Makimba schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:21:
[...]

Dank! Qua meldingen bij volledig opgeladen, die stond aan, maar de meldingen ontvang ik echt nooit.
Klopt. Dat kun je aanzetten, maar dat werkt niet (nooit gedaan ook). ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
Myquandro schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:04:
[...]

En het andere punt is gewoon niet te hard rijden. Dus ik houd me altijd netjes aan de maximumsnelheid.
Precies dat denk ik. Vanmorgen dus naar de dealert die niet in mijn woonplaats zit, maar een half uurtje heen en half uurtje terug. De hele weg, o.a. A27, mag je maar 100 km/u. Ik rij meestal 105 km/u door heel NL, zelfs als je harder mag, maar ik kwam 4 EX30's tegen die mij inhaalden alsof ik gewoon stil stond. Dus die moeten minstens 130 km/u hebben gereden of sneller. Helemaal prima, maar dan red je geen <17 kWh/100 km. *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivarga
iHansz schreef op donderdag 17 april 2025 @ 14:32:
[...]

Precies dat denk ik. Vanmorgen dus naar de dealert die niet in mijn woonplaats zit, maar een half uurtje heen en half uurtje terug. De hele weg, o.a. A27, mag je maar 100 km/u. Ik rij meestal 105 km/u door heel NL, zelfs als je harder mag, maar ik kwam 4 EX30's tegen die mij inhaalden alsof ik gewoon stil stond. Dus die moeten minstens 130 km/u hebben gereden of sneller. Helemaal prima, maar dan red je geen <17 kWh/100 km. *O*
Als je een laadpas hebt van de zaak zoals ik , doe je er ook niet zoveel moeite voor 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radioth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 20:00
Keyless met iPhone en Apple Watch werkt perfect!

Zonet eens mijn iPhone en Watch uitgeschakeld om te testen of ik dan nog steeds toegang heb tot mijn wagen.

Niet dus, Ik houd mijn iPhone en Apple watch tegen de deurstijl waar je normaal de kaart moet houden maar er gebeurt niets.

Kan iemand mij meer info geven wat ik moet doen als mijn batterij van iPhone of Watch leeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

radioth schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:03:
Kan iemand mij meer info geven wat ik moet doen als mijn batterij van iPhone of Watch leeg zijn.
Lopen. :+

Iets serieuzer antwoord, ik meen gelezen te hebben in dit topic dat uitzetten en een lege batterij niet hetzelfde betekend bij een iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivarga
Keyless met iPhone en Apple Watch werkt perfect!

Zonet eens mijn iPhone en Watch uitgeschakeld om te testen of ik dan nog steeds toegang heb tot mijn wagen.

Niet dus, Ik houd mijn iPhone en Apple watch tegen de deurstijl waar je normaal de kaart moet houden maar er gebeurt niets.

Ze opladen😉.
Sowieso moeten ze dan allebei leeg zijn , ikzelf heb dat nog nooit gehad .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
Zapato schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:20:
[...]

Ik gebruik de de carkit "tablet" van de EX30 zelf, dat ding met die vreselijke geluidskwaliteit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:06:
[...]

Volgens mij staat daardoor het hele entertainment systeem aan, en daarmee dus ook je Bluetooth verbinding.
Dat zou het inderdaad verklaren, maar nog niet eerder last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 17:35

Opladen. ;)

EDIT: ik was te traag.

[ Voor 6% gewijzigd door XfadeR op 17-04-2025 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
ivarga schreef op donderdag 17 april 2025 @ 14:35:
[...]

Als je een laadpas hebt van de zaak zoals ik , doe je er ook niet zoveel moeite voor 😉
Betaalt de baas ook de boete (ochtend = 100 km/h max)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
Zapato schreef op donderdag 17 april 2025 @ 18:15:
[...]

Betaalt de baas ook de boete (ochtend = 100 km/h max)?
Haha nee helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin99
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:56
Sinds de laatste update, versie 1.9 Android op Samsung S24, moet ik bijna elke dag opnieuw inloggen, hebben meer mensen hier last van?
Ik heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar probleem blijft. Bij de vorige versies nooit last mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Martin99 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 19:52:
Sinds de laatste update, versie 1.9 Android op Samsung S24, moet ik bijna elke dag opnieuw inloggen, hebben meer mensen hier last van?
Ik heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar probleem blijft. Bij de vorige versies nooit last mee gehad.
rens-br in "Het grote Volvo EX30 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
onnodig

[ Voor 93% gewijzigd door We Are Borg op 18-04-2025 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
Nog een aardig stukje hoe brandstof te besparen (ook stroom!): https://www.ad.nl/auto/cr...-je-vakantierit~a0bc8337/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
Martin99 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 19:52:
Met regelmaat krijg ik het rode scherm van de app te zien "Geen internet" maar de app hard afsluiten en opnieuw starten doet dan de truuk. Ik hoef dan eigenlijk nooit opnieuw in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makimba
IT-Crowd schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 08:34:
[...]

Met regelmaat krijg ik het rode scherm van de app te zien "Geen internet" maar de app hard afsluiten en opnieuw starten doet dan de truuk. Ik hoef dan eigenlijk nooit opnieuw in te loggen.
Ik had hetzelfde als T-Crowd, maar nu ik bij beveiliging het schuifje uit heb gezet is dat niet meer nodig. Had inderdaad ook de melding 'Geen internet', daarna was het opgelost (althans, sinds gisteren) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makimba
iHansz schreef op donderdag 17 april 2025 @ 14:32:
[...]

Op de A27? Dat kan ik wel eens geweest zijn 8)7 Qua verbruik red ik dat dus niet, maar ik hou van doorrijden als dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
Makimba schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 08:35:
[...]

Ik had hetzelfde als T-Crowd, maar nu ik bij beveiliging het schuifje uit heb gezet is dat niet meer nodig. Had inderdaad ook de melding 'Geen internet', daarna was het opgelost (althans, sinds gisteren) :)
Die functie staat bij mij gewoon nog aan (lijkt me wel zo veilig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
onnodig

[ Voor 94% gewijzigd door We Are Borg op 18-04-2025 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• puccini
onnodig

[ Voor 94% gewijzigd door We Are Borg op 18-04-2025 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin99
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:56
IT-Crowd schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 08:34:
[...]

Dit lijkt inderdaad te helpen, bedankt!
Heb de auto nu 4 maanden, blijft vreemd dat nu het probleem ontstaat.
Updates helaas niet altijd fijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 11:26

TheFruitNerd

iets met fruit

Makimba schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 08:37:
[...]

Op de A27? Dat kan ik wel eens geweest zijn 8)7 Qua verbruik red ik dat dus niet, maar ik hou van doorrijden als dat kan.
De laatste twee weken gaat het echt een heel stuk beter met mijn verbruik (zomerbanden + mooi weer). Dus nu zit ik rond de 18 a 19kWh, maar met winterbanden was het eerder 22 a 23kWh. Ik rijd ook met een wat zwaardere rechter voet, dus het verbaast mij niks.

Ik weet dat het een stuk zuiniger kan en ik heb ook echt respect voor mensen die het onderste uit de kan proberen te halen met 13 a 14kWh, maar daar heb ik de kracht niet voor :9

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
Mijn vrouw heeft vandaag haar EX30 opgehaald, wat een fijne auto!
Helaas krijgen we de digitale sleutels niet aan de praat, ze heeft een iPhone 15 Pro Max met iOS 18.4.1, ze krijgt geen mail met koppelcode op haar Volvo ID binnen, maar heeft ook de digitale sleutel optie onder Autogegevens in de EX30 app niet. Betreft een demo EX30 uit 2024 die nog 1.5.1 had tijdens proefrit en nu dus 1.5.3 heeft. Iemand misschien een idee waar dit aan kan liggen en wat we kunnen doen?

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NokiaFan
DPPSchoenmaker schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 23:20:
Helaas krijgen we de digitale sleutels niet aan de praat, ze heeft een iPhone 15 Pro Max met iOS 18.4.1, ze krijgt geen mail met koppelcode op haar Volvo ID binnen, maar heeft ook de digitale sleutel optie onder Autogegevens in de EX30 app niet. Betreft een demo EX30 uit 2024 die nog 1.5.1 had tijdens proefrit en nu dus 1.5.3 heeft. Iemand misschien een idee waar dit aan kan liggen en wat we kunnen doen?
Is er al wel een profiel in de auto geïnstalleerd en kun je de auto ook terugvinden in de EX30 app?

Ik kon het proces - om de Digitale Key te installeren - initiëren vanuit de app, terwijl ik in de auto zat. Binnen een minuut had ik het aan de praat, ook zonder een code in te voeren die ik per e-mail ontving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Gisteren heeft mijn Volvo garage op mijn verzoek de banden van mijn EX30 opgepompt i.v.m. aanstaande vakantie. Nu blijkt dit tot 3,1 bar te zijn gedaan. Is dat te veel en kan het kwaad?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NokiaFan
Zapato schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 06:58:
Gisteren heeft mijn Volvo garage op mijn verzoek de banden van mijn EX30 opgepompt i.v.m. aanstaande vakantie. Nu blijkt dit tot 3,1 bar te zijn gedaan. Is dat te veel en kan het kwaad?
Lijkt me wel wat aan de hoge kant. Het zou maximaal 2,9 moeten zijn volgens deze pagina: https://www.volvocars.com...77a7e089c0a8296870d1a409/

En ja, er zijn meerdere nadelige gevolgen. Google was my best friend here :)

“Een te hoge bandenspanning zorgt er namelijk voor dat een band sneller slijt. Bovendien heeft een band met te hoge spanning minder grip, trilt deze meer en is er vermindert rijcomfort. Daarnaast is de kans op een klapband groter.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
NokiaFan schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 07:38:
[...]

Lijkt me wel wat aan de hoge kant. Het zou maximaal 2,9 moeten zijn volgens deze pagina: https://www.volvocars.com...77a7e089c0a8296870d1a409/

En ja, er zijn meerdere nadelige gevolgen. Google was my best friend here :)

“Een te hoge bandenspanning zorgt er namelijk voor dat een band sneller slijt. Bovendien heeft een band met te hoge spanning minder grip, trilt deze meer en is er vermindert rijcomfort. Daarnaast is de kans op een klapband groter.“
Ja dat had ik ook gevonden. Maar of 0,2 bar (te) veel is kan ik niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fbenniks
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-09 16:08
Wij hebben ook een demo auto overgenomen van de dealer. De digitale sleutel werkt alleen bij het eigenaars profiel. De dealer staat nog in het systeem van Volvo als eigenaar. Ik ben bij de dealer langs geweest en ze hebben letterlijk de auto weg gegooid uit hun iPad app en toen kwam de koppel code mail binnen en moest ik opnieuw inloggen in de app en werkte alles direct. Even bellen met je dealer dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
NokiaFan schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 07:38:
[...]

Daarnaast is de kans op een klapband groter.“
Je kunt toch niet meer spreken van een klapband aangezien er geen binnenband meer in zit, of heb ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
Maar heeft ze ook de nieuwste app (Volvo EX30 versie 1.9) op de iphone staan ?
Overigens begrijp ik niet dat de dealer die digitale sleutel niet heeft geregeld bij aflevering !

[ Voor 7% gewijzigd door puccini op 19-04-2025 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 18:07
NokiaFan schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 03:20:
[...]

Is er al wel een profiel in de auto geïnstalleerd en kun je de auto ook terugvinden in de EX30 app?

Ik kon het proces - om de Digitale Key te installeren - initiëren vanuit de app, terwijl ik in de auto zat. Binnen een minuut had ik het aan de praat, ook zonder een code in te voeren die ik per e-mail ontving.
Er is een (kleine?) groep EX30 bezitters waar dit niet bij werkt. Bij mij werkt het ook niet. (Geen enkele hier eerder beschreven magic tric werkt). Ik heb contact gehad met mijn dealer: het is een bekend probleem en “er wordt aan gewerkt”. Maar zoals vaker is de communicatie van Volvo r#k.

Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HermanvdB
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13-09 14:41
ajouwens schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 14:04:
[...]
Maar zoals vaker is de communicatie van Volvo r#k.
Ik heb toch een andere ervaring. Bij mij werd het probleem na telefonisch contact met de klantenservice van Volvo opgelost. Niet meteen maar na een week, maar ik werd keurig via e-mail op de hoogte gehouden van de voortgang. Uiteindelijk ben ik gebeld door iemand van de technische ondersteuning en is het installeren van de digital key gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:16

Hans1956

Pixel 8 Pro

Zapato schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 06:58:
Binnenkant deurstijl van de bestuurdersdeur staat de sticker met de bandenspanning gegevens.

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
fbenniks schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 08:40:
[...]

Wij hebben ook een demo auto overgenomen van de dealer. De digitale sleutel werkt alleen bij het eigenaars profiel. De dealer staat nog in het systeem van Volvo als eigenaar. Ik ben bij de dealer langs geweest en ze hebben letterlijk de auto weg gegooid uit hun iPad app en toen kwam de koppel code mail binnen en moest ik opnieuw inloggen in de app en werkte alles direct. Even bellen met je dealer dus!
Dat is dus het rare, auto is bij ophalen gereset en mijn vrouw is dus ook de eigenaar volgens de auto. De optie om aan te maken zit ook in de auto, maar ze krijgt geen code binnen en de optie mist in de app (v1.9) onder autogegevens. Verkoper liet gisteren zijn app zien (ook v1.9) waar die optie wel aanwezig was, hij heeft alleen v1.5.2 in zijn auto.

Ze gaan dit verder opnemen met Volvo in Beesd, ben benieuwd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McLovinB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:54
Zoals eerder ook al werd aangegeven: “ergens” in de Volvo systemen staat er nog een eigenaar geregistreerd. Ik had hetzelfde. Even de dealer gebeld, beetje doordrukken en uiteindelijk konden ze in de werkplaats iets resetten waardoor ik zelf als eigenaar geregistreerd werd. Daarna kon ik in de app wél meteen de optie zien om een digitale sleutel aan te maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
McLovinB schreef op maandag 21 april 2025 @ 15:22:
Zoals eerder ook al werd aangegeven: “ergens” in de Volvo systemen staat er nog een eigenaar geregistreerd. Ik had hetzelfde. Even de dealer gebeld, beetje doordrukken en uiteindelijk konden ze in de werkplaats iets resetten waardoor ik zelf als eigenaar geregistreerd werd. Daarna kon ik in de app wél meteen de optie zien om een digitale sleutel aan te maken
Je bedoelt waarschijnlijk dat de dealer je kan helpen met ontkoppelen van de auto (in VIDA), waardoor je helemaal vanaf scratch kan beginnen.

Edit: ontkoppelen en opnieuw koppelen.

[ Voor 3% gewijzigd door NokiaFan op 21-04-2025 17:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
  • Laatst online: 22:14
Nee, er staat iets van "eigenaar" in een Volvo systeem. Als je je Volvo ID en kenteken aan de dealer doorgeeft, kunnen ze de auto aan je Volvo ID koppelen. Vanaf dat moment krijg je meteen de uitnodiging voor de Digital Key aan te maken. Maar ook dat is nog niet 100% de garantie dat het daarna werkt (mijn ervaring; dealer gaat er volgende maand onderzoek naar doen). Er worden verder geen aanpassingen gedaan aan je profiel of instellingen.

[ Voor 9% gewijzigd door EdwinW op 21-04-2025 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
EdwinW schreef op maandag 21 april 2025 @ 17:27:
Nee, er staat iets van "eigenaar" in een Volvo systeem. Als je je Volvo ID en kenteken aan de dealer doorgeeft, kunnen ze de auto aan je Volvo ID koppelen. Vanaf dat moment krijg je meteen de uitnodiging voor de Digital Key aan te maken. Maar ook dat is nog niet 100% de garantie dat het daarna werkt (mijn ervaring; dealer gaat er volgende maand onderzoek naar doen). Er worden verder geen aanpassingen gedaan aan je profiel of instellingen.
Het systeem waarin de dealer dit managet heet VIDA. :) Een jaar geleden heeft dat bij mij geholpen om internet en de EX30 app in gebruik te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
Nou, een medewerker bij de Volvo dealer had nog inderdaad de demo auto in zijn app staan. Dus nadat we de melding kregen dat deze verwijderd was, heb ik de auto weer gereset en mijn vrouw weer alles laten instellen. Nu stond dus ook de optie om een digitale sleutel aan te maken in de EX30 app op haar iPhone. Via de auto zelf ging het niet goed (kreeg wel meteen een mail van Volvo met de koppelcode, maar het toevoegen aan de wallet gaf een time-out) maar via de EX30 app op haar iPhone wel. Klopt het dat je maar 1 digitale sleutel kan aanmaken? En deze wel meerdere keren kan delen? Ik heb hem nu ook in mijn wallet op mijn iPhone en op mijn Apple Watch, maar ik krijg met geen mogelijkheid de auto open, niet met mijn iPhone en ook niet met mijn Watch.
Is er misschien iets wat ik ben vergeten? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekran
  • Laatst online: 12-09 19:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tlxiKqXDHjpd-ZxDfzSXJ5_jNE8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SWOmqm3aFBVuUHo0pjFOUvGN.png?f=fotoalbum_large

Passieve toegang aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
DPPSchoenmaker schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 20:41: Klopt het dat je maar 1 digitale sleutel kan aanmaken? En deze wel meerdere keren kan delen?
Als u een eigenaarsprofiel hebt kunt u een primaire digitale sleutel instellen. Vervolgens kunt u sleutels delen met familie en vrienden, zodat zij hun eigen digitale sleutels hebben. Voor meer informatie, lees:

https://www.volvocars.com...66ce9550c0a80151115c206d/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 15:07
Heeft iemand een keertje met kofferbak open gereden? Ik ben van plan om een kast te vervoeren die een beetje uitsteekt. Ik heb het al een keer gedaan, maar kon niet de knop vinden om alle geluiden uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoex30
  • Laatst online: 11-09 11:10
jaychunlai schreef op woensdag 23 april 2025 @ 08:54:
Heeft iemand een keertje met kofferbak open gereden? Ik ben van plan om een kast te vervoeren die een beetje uitsteekt. Ik heb het al een keer gedaan, maar kon niet de knop vinden om alle geluiden uit te zetten
Jazeker, meerdere keren zelfs, planten, kasten alles gaat erin. Maar het piepje blijft daar kan niets aan of uit. Als advies gebruik wel ee ntouwtje omdat bij iedere hobbel de klep omhoog gaat :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 15:07
Volvoex30 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 10:57:
[...]

Jazeker, meerdere keren zelfs, planten, kasten alles gaat erin. Maar het piepje blijft daar kan niets aan of uit. Als advies gebruik wel ee ntouwtje omdat bij iedere hobbel de klep omhoog gaat :-).
Hmm jammer... ervaar indd het zelfde. Ja touw is altijd handig :')

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• iHansz
Iemand op Reddit houdt de website(s) van de EX30 bij op veranderingen en die komt met de volgende bijzondere vernieuwingen:

- Er is nu een handleiding voor de MY2026 versie: https://www.volvocars.com/nl/support/car/ex30/article/

- Daarin is er een nieuw hoofdstuk 'Comfort' genaamd: https://www.volvocars.com...77a7e089c0a8296870d1a409/
- Je zou in MY2026 de optie 'Verversingsmodus activeren' krijgen: https://www.volvocars.com...77a7e089c0a8296870d1a409/
- En een nieuwe modus 'Ontspanningsmodus': https://www.volvocars.com...77a7e089c0a8296870d1a409/

Nog een verrassing, One Pedal Drive zou 3 opties krijgen: https://www.volvocars.com...77a7e089c0a8296870d1a409/
- Uit - De functie is uitgeschakeld. Als u het gas loslaat, worden de remmen niet ingeschakeld.
- Laag - Wanneer u het gaspedaal loslaat, remt de auto regeneratief.
- Hoog - Wanneer u het gaspedaal loslaat, remt de auto met meer kracht dan in de lage stand.

En als laatste een pagina 'Automatisch kruipen uitschakelen': https://www.volvocars.com...77a7e089c0a8296870d1a409/
- Als kruipen is ingeschakeld, kan de auto automatisch langzaam rijden zonder dat je het gaspedaal gebruikt. Automatisch kruipen kan worden in- of uitgeschakeld in de instellingen.

Op dit moment heeft de kruipmodus geen eigen schakelaar. Het wordt in-/uitgeschakeld samen met One Pedal Drive. In de oude handleiding stond 'Automatisch kruipen: Door One Pedal Drive uit te schakelen, schakel je ook automatisch kruipen in. Dit betekent dat uw auto langzaam kan rijden zonder dat u het gaspedaal gebruikt.'

Dus, krijgen we binnenkort een SW-update of zou dit alleen voor de MY2026 gaan gelden? Ik denk en hoop op het eerste.

Reslutaten in het verleden bieden geen garanties voor de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanderosa
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 22:46
iHansz schreef op donderdag 24 april 2025 @ 16:31:
Iemand op Reddit houdt de website(s) van de EX30 bij op veranderingen en die komt met de volgende bijzondere vernieuwingen:

- Er is nu een handleiding voor de MY2026 versie: https://www.volvocars.com/nl/support/car/ex30/article/

- Daarin is er een nieuw hoofdstuk 'Comfort' genaamd: https://www.volvocars.com...77a7e089c0a8296870d1a409/
- Je zou in MY2026 de optie 'Verversingsmodus activeren' krijgen: https://www.volvocars.com...77a7e089c0a8296870d1a409/
- En een nieuwe modus 'Ontspanningsmodus': https://www.volvocars.com...77a7e089c0a8296870d1a409/

Nog een verrassing, One Pedal Drive zou 3 opties krijgen: https://www.volvocars.com...77a7e089c0a8296870d1a409/
- Uit - De functie is uitgeschakeld. Als u het gas loslaat, worden de remmen niet ingeschakeld.
- Laag - Wanneer u het gaspedaal loslaat, remt de auto regeneratief.
- Hoog - Wanneer u het gaspedaal loslaat, remt de auto met meer kracht dan in de lage stand.

En als laatste een pagina 'Automatisch kruipen uitschakelen': https://www.volvocars.com...77a7e089c0a8296870d1a409/
- Als kruipen is ingeschakeld, kan de auto automatisch langzaam rijden zonder dat je het gaspedaal gebruikt. Automatisch kruipen kan worden in- of uitgeschakeld in de instellingen.

Op dit moment heeft de kruipmodus geen eigen schakelaar. Het wordt in-/uitgeschakeld samen met One Pedal Drive. In de oude handleiding stond 'Automatisch kruipen: Door One Pedal Drive uit te schakelen, schakel je ook automatisch kruipen in. Dit betekent dat uw auto langzaam kan rijden zonder dat u het gaspedaal gebruikt.'

Dus, krijgen we binnenkort een SW-update of zou dit alleen voor de MY2026 gaan gelden? Ik denk en hoop op het eerste.

Reslutaten in het verleden bieden geen garanties voor de toekomst.
Al deze zaken staan ook in de gebruikershandleiding van de EX30 2025 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ekran
Update Week 20 volgens Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Heb je toevallig ook gehoord wat voor update het is?

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 24-04-2025 22:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ajouwens
De wonderen zijn nog niet de wereld uit. Gisterenavond om 23:26 een mail van Volvo ontvangen met de digitale sleutel (nr zoveel uit de serie die ik al ontvangen had). Vanmorgen toch nog een keer de installatie doorlopen, en dit keer was het succesvol. 🙌

Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
Hmm …. Bij mij ook een bericht gisteravond. Heb over 2 weken een afspraak staan bij Volvo vanwege het issue met de Digital key. Nou word ik wel nieuwsgierig of het nu wel gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
EdwinW schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 08:45:
Hmm …. Bij mij ook een bericht gisteravond. Heb over 2 weken een afspraak staan bij Volvo vanwege het issue met de Digital key. Nou word ik wel nieuwsgierig of het nu wel gaat werken.
Ter info:
Ik heb de Wallet link uit de e-mail gebruikt voor de installatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekran
rens-br schreef op donderdag 24 april 2025 @ 22:36:
[...]

Heb je toevallig ook gehoord wat voor update het is?
Nee, helaas

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EdwinW
EdwinW schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 08:45:
Zojuist geprobeerd en via de link in het emailbericht werkte de koppeling voor de Digital key meteen in één keer :*) . Blijkbaar is er iets bij Volvo op de achtergrond aangepast waardoor de koppeling nu wel werkt. _/-\o_
Pagina: 1 ... 86 ... 95 Laatste