Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 72 ... 95 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Del Boske
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22-04 23:02

Del Boske

Ready, willing and able

Vandaag voor het eerst de auto naar de dealer voor de 30k beurt. Schade bijna € 500,-! Schrok er nogal van. Niet gevraagd om vervanging van de ruitenwissers (na 30k???) of luchtfilter...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oplagof-WbN_3lMfO12UyuxE5dM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0NprzUiAdXgnSznIa4vL03nk.jpg?f=fotoalbum_large
Anderen een zelfde rekening gekregen?

[ Voor 16% gewijzigd door Del Boske op 16-12-2024 19:22 ]

EX30 SMER cloud blue sinds 9-2-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TT1964
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 05-04 12:53
[quote]Del Boske schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:22:
Vandaag voor het eerst de auto naar de dealer voor de 30k beurt. Schade bijna € 500,-! Schrok er nogal van. Niet gevraagd om vervanging van de ruitenwissers (na 30k???) of luchtfilter...
[Afbeelding]
[/

De bedragen komen overeen met de bedragen die ik voor de beurt heb betaald,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:29
Del Boske schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:22:
[Afbeelding]
Dat stukje " Originele service" kunnen ze dat niet specificeren?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15:58
[Afbeelding]
Dat zal nog 3 jaar duren! 😇

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvdg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10-03 09:35
TT1964 schreef op maandag 16 december 2024 @ 20:04:
[quote]Del Boske schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:22:
[Afbeelding]
[/

De bedragen komen overeen met de bedragen die ik voor de beurt heb betaald,
Amai, ik dacht dat je 5 jaar of 150.000km geen onderhoudskost moest betalen. Of is dat enkel in Belgie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:06

TheFruitNerd

iets met fruit

[Afbeelding]
Het vervangen van ruitenwissers zonder mij er in te kennen zou ik niet happy van worden. Zeker niet op basis van een x aantal kilometers. Persoonlijk vind ik 1x per 12 maanden wel prettig, maar hoe dan ook altijd in overleg.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepke
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 15-09 13:50
Myquandro schreef op maandag 16 december 2024 @ 17:04:
[...]

Ik wil nog wel meegaan in de mening van de reviewers dat het gebrek aan een dashboard of het alternatief van een HUD een minpunt is. Hoewel ik het zelf niet echt mis is het objectief te maken dat het een minder veilige keuze is.

Die ruimte achterin is iets waar ik meer moeite heb met de reviewers. Als je ze een Smart ForTwo laat zien dan kan ik me niet voorstellen dat ze het gebrek aan ruimte achterin breed gaan uitmeten als een minpunt. Niemand verwacht van zo’n auto dat het als gezinsauto gebruikt gaat worden, laat staan dat je er 4 volwassenen in mee wilt nemen. Maar toch hebben de reviewers bij de EX30 blijkbaar de aanname gedaan dat het een ruime gezinsauto zou moeten zijn en dat het daarin teleurstelt. Zoals ik er naar kijk is de EX30 geen EX40, XC60 of EX90. Het is een kleine SUV/Crossover welke in het segment valt van een Polo, maar dan hoger op de poten. Dan moet je niet gaan kijken of er vier volwassenen in de auto passen, maar of je twee volwassenen met twee jonge kinderen in de auto kunt laten zitten.
Die ruimte is zeker wat beperkter maar inderdaad ook te verwachten. nu heb ik zelf 3 kids, en het gaat gewoon prima. wat helpt is dat ze niet 3x 1m.90 zijn. Ik ben wel benieuwd hoe taai de EX30 het gaat krijgen met de Elroq en EV3 die er nu ook zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:53
Sepke schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:39:
[...]

Die ruimte is zeker wat beperkter maar inderdaad ook te verwachten. nu heb ik zelf 3 kids, en het gaat gewoon prima. wat helpt is dat ze niet 3x 1m.90 zijn. Ik ben wel benieuwd hoe taai de EX30 het gaat krijgen met de Elroq en EV3 die er nu ook zijn.
Of de nieuwe Lync & Co 02 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:47
ivarga schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:21:
[...]

het interieur van de L&C 02 in de EX30 (straks de Cross Country) zou een hele interessante en gave combi zijn denk ik :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:47
ivarga schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:21:
[...]

Deze vooral, dit is praktisch dezelfde auto maar met een completere uitrusting. Zeker voor de Geely groep interessant. Uiteindelijk maakt het niet uit welke variant het meest verkoopt, maar je wil ook niet al je eigen merken kannibaliseren. Het moet vooral geen Stellantis worden waar alles een soort eenheidsworst met een nieuw hoesje is.

Maar wie weet, misschien gaat de prijs van de EX30 wel omlaag. Krijgt hij een grotere accu etc etc. Ergens zou een Volvo toch meer premium moeten zijn tenzij dat niet meer bij het merk past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
twowheeler schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:55:
Maar wie weet, misschien gaat de prijs van de EX30 wel omlaag. Krijgt hij een grotere accu etc etc. Ergens zou een Volvo toch meer premium moeten zijn tenzij dat niet meer bij het merk past.
Ik denk dat je daar een heel goed punt aanhaalt waarom de kritiek soms fors is van oa die review video's op Youtube. Volvo staat voor premium en dat valt bij de EX30 aardig weg door al die bezuinigingen. Je ziet nog wel dat het een Volvo is, het schijnt (ik moet mijn proefrit nog maken) als een hele strakke Volvo te rijden, maar het voelt/ademt niet als Volvo van binnen.

Maargoed, het is ondertussen wel duidelijk waar Volvo de EX30 wilde plaatsen. Dat is een hele andere doelgroep. Alleen daar mag de prijs dan ook wel iets meer naar. Als ik een SM ER variant kies met het plus pakket + verwarmde stoelen en stuur zit je al op 50k. Ik vind dat best fors voor wat je krijgt en er zijn ondertussen behoorlijk wat concurrentie die wat dat betreft meer luxe/comfort/ruimte bieden.

Dat is geen bashen van de EX30 hoor, ik ben bijv. nog altijd zeer benieuwd naar de Cross Country variant, maar het zou mij ook niks verbazen als de EX30 nog wel aardig in prijs zal (moeten) verlagen. Of ze moeten met bijv. een facelift bepaalde zaken weer premium gaan maken. Wat ik bijv. wel mis is echt de volgende stap in actieradius en snelladen.

Voor een paar duizend meer heb je een EX40 met pluspakket bijv.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 17-12-2024 15:23 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:04
Google maps op mobiel laat nu voor EX30 ook aankomstpercentage zien zoals bij XC40 al geval was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8zd_7Yq9j3S7sFgxxOng6HkKe_4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9pznt7dJTGUR8nsSL1xWNBk7.jpg?f=user_large

Laadplanning voor langere rit is ook mogelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6FdmXfWiP7M9SRe1U9rYM_Nl8k=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/8GL7K187MpaOpx8fKWALBgYd.png?f=user_large

Wel wat conservatief om zo snel weer te laden tot zo hoog percentage.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Let wel op dat in Google maps op mobiel het aankomstpercentage gebaseerd is op 90% bij vertrek, dus niet op de werkelijke SoC bij vertrek.

[ Voor 9% gewijzigd door Brumax op 18-12-2024 08:08 ]

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YELUjgVRpLBNI-l90VuJ9oNTnFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3DcdenUi4sDNHVq6Ac8d7Iqr.jpg?f=fotoalbum_large
Aanrijding vanochtend gelukkig alleen blikschade , reed op acc maar moest vol in ankers en ik gleed er zo in . Mij benieuwen hoelang ik hem kwijt ben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iHansz
ivarga schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:59:
[Afbeelding]
Aanrijding vanochtend gelukkig alleen blikschade , reed op acc maar moest vol in ankers en ik gleed er zo in . Mij benieuwen hoelang ik hem kwijt ben
Oh jee, balen man. #sterkte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 21:05
Ach, dat is balen!
Ondanks dat je met acc. reed, heeft dit toch tot een crash geleid. Mijn vraag is, remde de acc. te laat en moest jij bijspringen met gevolg deze schade. Of kwam er een auto van links.

Ik vraag dit omdat ik op de acc. vertrouw en na jouw ervaring voorlopig maar niet meer ga doen. Tenzij het een bijzondere omstandigheid was. Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
tedkroon schreef op woensdag 18 december 2024 @ 22:11:
Ach, dat is balen!
Ondanks dat je met acc. reed, heeft dit toch tot een crash geleid. Mijn vraag is, remde de acc. te laat en moest jij bijspringen met gevolg deze schade. Of kwam er een auto van links.

Ik vraag dit omdat ik op de acc. vertrouw en na jouw ervaring voorlopig maar niet meer ga doen. Tenzij het een bijzondere omstandigheid was. Hoor het graag!
De acc remde maar voor mijn gevoel moest ik zelf ingrijpen . Ik trapte dus vol in als reflex waardoor de wielen gelijk blokkeerden en alle grip weg was . Wellicht had de acc het beter gedaan . Maar ik heb toch moeite om het daaraan over te laten. Ik heb bv ook wel dat als ik iemand een vrij scherpe bocht in volg dat hij wel afremt maar zodra degene voor mij al zover de bocht in is dat de acc hem kwijt is , de EX weer gaat acceleren

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 17:30
De wielen zullen niet geblokkeerd hebben tenzij er een technisch defect was aan de auto. ABS zou ervoor moeten zorgen dat er met maximale grip geremd werd. Als bestuurder voel je dan meestal een vrij hoge frequentie trilling in het rempedaal. Heb je vol geremd dan had de ACC dit niet beter kunnen doen. Je remt dan met de maximale grip die de banden kunnen geven en met ACC was die grip niet ineens hoger geweest.

• AAA1111
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12-09 20:59
Mijn keyfob geeft aan dat batterij vervangen moet worden. Dealer had al 2 maanden na levering een update uitgevoerd. Nu 4 maanden later is de batterij dus weer aan vervanging toe. Is dit normaal?

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:07
AAA1111 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 08:04:
Mijn keyfob geeft aan dat batterij vervangen moet worden. Dealer had al 2 maanden na levering een update uitgevoerd. Nu 4 maanden later is de batterij dus weer aan vervanging toe. Is dit normaal?
Ja en nee. Het is natuurlijk niet normaal wanneer de batterij van de keyfob zo snel leeg is. Je zou de dealer kunnen vragen (zover dit nog niet is gebeurd) om de software van de keyfob te updaten. Dat scheelt mogelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:29
AAA1111 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 08:04:
Als de keyfob ligt op een plek waarbij hij "net wel/niet" de auto vindt, zal hij wellicht ook vaak uit z'n slaapstand gaan. Veel mensen in het forum hebben een positieve ervaring als ze de keyfob in iets bewaren wat radiosignalen blokkeert, zoals een blik of ander metaalachtig doosje.

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Stephan2388
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-09 14:29
Wij hebben nu 2 maanden onze EX30 (core, single motor, standard range, onxy black, trekhaak, all-seasonbanden, stuur- en stoelverwarming) in bezit.
Auto wordt vooral zakelijk gebruikt, maar toch privé aangekocht omdat de combinatie SEPP-subsidie, (relatief) lage prijs (voor een EV in dit segment), lage onderhoudskosten (al twijfel ik daar, gezien de laatste forumposts, inmiddels een beetje aan) en (relatief) hoge bijtelling zorgde dat onderaan de streep privé voordeliger was dan op de b.v.

Dit is naast een Tesla model 3 (LR AWD, 2019) onze 2e electrische auto, en daar vergelijk ik de EX30 toch een beetje mee.
Het is echt een hele fijne auto, maar als je hem als Tweaker met een Model 3 vergelijkt is er toch wel e.e.a. op aan te merken...

Vooropgesteld, het is echt een hele degelijke auto. De Tesla komt bij lange na niet in de buurt van de kwaliteit van de koets, lakwerk, bekleding, verlichting, vering, rijcomfort en remkracht van de EX30. Aan alles wat de EX30 een auto-auto maakt, doen ze dit beduidend beter dan (de eerste versies van) de Tesla Model 3. De hoge zitpositie, vlotte acceleratie en kleine draaicirkel zorgt voor een fijne electrische auto ervaring, zeker voor vrouwlief. En voor de prijs onderaan de streep kunnen we zeker niet klagen (al is de prijs nu wat steviger geworden, zeker zonder subsidie...)
Het verbruik is veel hoger dan ik verwacht had, maar de actieradius volstaat zeker voor ritjes binnen Nederland.
We zijn ontzettend blij met de auto.

Maar de software, mijn hemel. Ik had natuurlijk al wel wat gelezen over de software-problemen en dat de softwarefuncties een beetje achterlopen op andere merken, maar het begint echt vervelend te worden... Vooral omdat er geen updates uitgerold lijken te worden.
Ik heb al work-arounds geprobeerd te vinden, maar die lijken er niet te zijn (of alleen te werken tijdens 1 rit en elke keer weer opnieuw instellen).

Waar ik me aan stoor (en ik hoop dat iemand tips heeft...):

- Lane-assist. Levensgevaarlijk. Al veel over gezegd op het forum. Ik woon in landelijk gebied en Volvo heeft bedacht dat je op een weg tussen de weilanden midden op de weg dient te rijden. Tegenliggende trekkers of fietsers op suggestiestrook heeft hij geen boodschap aan. De functie moet dus standaard uitgezet worden voor we gaan rijden, anders duwt de auto je zo het gevaar in.
- Noodingrepen. Zelfs met lane-assist uigeschakeld vind de EX30 het af en toe nodig om me 'terug de weg op te duwen'. Ook bij tegemoetkomend verkeer. Stevig terug sturen is vereist. Ik word er soms echt een beetje bang van. Dit kan volgens mij niet uitgeschakeld worden?
- Snelheidswaarschuwing. Al voldoende over geklaagd op dit forum. Europese eis blijkbaar. Al iemand gevonden hoe dit standaard uit kan? Ik heb wel een de instelbare knop op het stuur nu ingesteld om deze functie uit te schakelen, maar gezien we zowel lane-assist, snelheidswaarschuwing en vermoeidheidsdetectie uitschakelen bij het starten van een rit, kan dit beter via het menu, want die instelbare knop kan maar één functie tegelijk uitschakelen (toch?). Het opstarten van de auto lijkt af en toe wel alsof we een Boeing 747 startup-checklist doorlopen...
- Sleutelkaart. Bij voorlichting over de auto werd vermeld dat vergrendelen / ontgrendelen van de auto mogelijk is via een app. Ik dacht, prima, net zoals bij Tesla. Wat daarbij niet vermeld wordt is dat de auto alléén over-the-air aangesproken kan worden en niet via bijvoorbeeld bluetooth. Het duurt vaak zó lang dat er verbinding is, dat openen met de sleutelkaart bij de deurlijst sneller is. En dan moet die keycard nog precies op de juiste plek geplaatst worden (waar ik liever mijn telefoon heb liggen...) om te kunnen rijden. Ik hoop dat de toekomstige 'digitale sleutel' daarin iets gaat helpen, maar achteraf had ik voor een Plus model moeten kiezen voor keyless entry. Of weet iemand of namontage van keyless entry mogelijk is?
- App-bediening; laadinstellingen. Bij Tesla kun je werkelijk alles bedienen in de app. Vooral het instellen van het amperage en starten/onderbreken van het laden mist in de EX30 app. De auto is in dat opzicht vrij dom. Zodra hij aan een lader hangt, start hij met opladen. Zodra je de auto ontgrendeld, stopt ook het laadproces en ontgrendeld de laadpoort (m.i. totaal niet logisch). Maar dit betekent óók dat áls je gebruik wil maken van 'slim laden' / dynamisch energiecontract dat je de EX30 moet combineren met een 'slimme' laadpaal. Ik heb daarom maar een Easee Charge Lite opgehangen, welke i.c.m. Tibber-app nu de boel regelt; State of Charge (SoC) leest Tibber via het Volvo-account uit de EX30 en vervolgens schakelt de Easee het laden in / uit. Dat werkt op zich prima, maar dit kan bij Tesla zonder 'slimme laadpaal'. Die hangt aan een domme (Webasto pure 11kW) laadpaal en Tibber schakelt via het Tesla account zelf het laden in/uit op de Tesla, afhankelijk van de uitgelezen SoC en ingestelde SoC-wens.
- Bedieningsscherm; apps. Ik navigeer al jaren met Waze. Waze kan geïnstalleerd worden op het androidsysteem van de EX30. Fijn! Maar, dan opent ook alleen Waze groot in het bedieningsscherm. Vergeet het maar dat je nog iets kan zien aan SoC-bij-aankomst, geadviseerde laadstops of makkelijk iets met je media kan bedienen. Wij navigeren nu dubbel; zowel op Waze (file en flitsmeldingen) op de telefoon als op Maps op de EX30 (geadviseerde laadstops). Maar, eerlijk is eerlijk, dat doe ik bij de Tesla ook (die heeft immers geen Android). Kunnen apps niet gewoon in een kleiner venster mee draaien?

Tesla rolde in de eerste maanden van de opkomst van de Model 3 echt update na update uit om de vele klanten tevreden te houden. En dat deden ze erg goed. Nu snap ik wel dat ik de boel vergelijk met en auto die 5 jaar updates heeft gehad. Maar kom op Volvo, dit moet echt beter. Dit is één van de best verkopende auto's in de Europese markt en iedereen klaagt over dezelfde problemen.

De EX30 is echt een top-auto en een goede aankoop geweest, maar het heeft voor mij vooralsnog wel de knoop doorgehakt zelf niet in een hoger segment Volvo (EX90?) mijn volgende auto uit te zoeken als mijn Model 3 aan vervanging toe is.
Dat wordt, denk ik, opnieuw een Tesla vanwege die goede software en -updates, supercharger-netwerk, laag verbruik en daadwerkelijk lage onderhoudskosten (nu 5 jaar, 210.000km en slechts 1 maal periodiek onderhoud gehad wat bij Tesla echt relatief goedkoop is).

Primum non nocere

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 20:57
Het “lane assist” is helemaal uit te schakelen. De snelkoppeling op het startscherm doet dat niet. Ga onder instellingen naar rijden en scroll helemaal naar beneden. Tik op alles weergeven. Je ziet nu weer drie schuifjes die je uit kunt zetten. Wanneer je dat gedaan hebt ben je weer baas over je eigen stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
NetRipper schreef op donderdag 19 december 2024 @ 08:51:
[...]

Als de keyfob ligt op een plek waarbij hij "net wel/niet" de auto vindt, zal hij wellicht ook vaak uit z'n slaapstand gaan. Veel mensen in het forum hebben een positieve ervaring als ze de keyfob in iets bewaren wat radiosignalen blokkeert, zoals een blik of ander metaalachtig doosje.
Dit inderdaad. Als hij in mijn vrouw haar tas zit, dan houdt ie toch net verbinding. Dus dan gaat hij niet open als je er naar toe loopt. Als ik hem in mijn broekzak heb en door het huis loop, dan is het geen probleem en gaat hij netjes open wanneer je hem nadert. Bereik is toch net te goed ondanks dikke betonnen draagmuur en enkele binnen muren.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-09 10:06
Celf11 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:03:
Het “lane assist” is helemaal uit te schakelen. De snelkoppeling op het startscherm doet dat niet. Ga onder instellingen naar rijden en scroll helemaal naar beneden. Tik op alles weergeven. Je ziet nu weer drie schuifjes die je uit kunt zetten. Wanneer je dat gedaan hebt ben je weer baas over je eigen stuur.
Maar bij de volgende keer staat deze gewoon weer aan, dus iedere keer voor dat je gaat rijden moet je deze weer uitschakelen (althans bij mijn auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmat
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:04
puccini schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:44:
[...]

Maar bij de volgende keer staat deze gewoon weer aan, dus iedere keer voor dat je gaat rijden moet je deze weer uitschakelen (althans bij mijn auto)
Klopt. Geldt voor elke nieuwe auto. Is een eu regel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
ivarga schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:59:
[Afbeelding]
Op hoeveel streepjes afstand had je de ACC ingesteld? Zelf gebruik ik de middelste stand, twee streepjes dus), omdat ik één te kort vind wanneer je voorligger een noodrem uitvoert. Heb ook al eens zelf moeten ingrijpen. Sindsdien altijd twee streepjes, zeker met de natte wegen van de laatste tijd.

En sterkte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivarga
NokiaFan schreef op zondag 22 december 2024 @ 06:28:
[...]

Op hoeveel streepjes afstand had je de ACC ingesteld? Zelf gebruik ik de middelste stand, twee streepjes dus), omdat ik één te kort vind wanneer je voorligger een noodrem uitvoert. Heb ook al eens zelf moeten ingrijpen. Sindsdien altijd twee streepjes, zeker met de natte wegen van de laatste tijd.

En sterkte.
Ik had hem kort staan , maar nu is de EX30 kort 🤣 dus dat word idd 2 strepen met dit soort weer als ie weer terug is , staat echter nog steeds bij het sleepbedrijf dus dat zal wel ff duren .
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:05
ivarga schreef op zondag 22 december 2024 @ 10:26:
[...]

Ik had hem kort staan , maar nu is de EX30 kort 🤣 dus dat word idd 2 strepen met dit soort weer als ie weer terug is , staat echter nog steeds bij het sleepbedrijf dus dat zal wel ff duren .
Thnx!
Auw, Sterkte!!

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makimba
  • Laatst online: 14:11
Afgelopen donderdag/vrijdag naar een kerstmarkt in Duitsland gereden. De auto rijdt echt heerlijk en fijn, maar de radio/Spotify had op de terugweg kuren. Het volume ging niet meer omhoog of omlaag en de radio zelf werkte ook niet. Ook na een korte stop (snelladen +/- 10 minuten) weigerde het entertainment dienst. Zelf maar liedjes gezongen...

Na een nachtje thuisladen deed de radio het wel weer, maar best saai om in een auto te zitten zonder radio of muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@Makimba Waarom geen reset van infotainment gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Registratie: April 2024
  • Niet online
Makimba schreef op maandag 23 december 2024 @ 12:15:
Afgelopen donderdag/vrijdag naar een kerstmarkt in Duitsland gereden. De auto rijdt echt heerlijk en fijn, maar de radio/Spotify had op de terugweg kuren. Het volume ging niet meer omhoog of omlaag en de radio zelf werkte ook niet. Ook na een korte stop (snelladen +/- 10 minuten) weigerde het entertainment dienst. Zelf maar liedjes gezongen...

Na een nachtje thuisladen deed de radio het wel weer, maar best saai om in een auto te zitten zonder radio of muziek.
Reset van het entertainment systeem verhelpt dit euvel meestal wel.

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapdik
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 14-09 17:30

Al een paar keer last van gehad. Even stilstaan (parkeerplaats) en dan reset (is de linker en rechter omlaagtoets op het stuur voor 10 seconden tegelijk indrukken). Dan werkt het weer.
Mij valt op dat dit met het telefoneren via het systeem te maken heeft. Zonder dat is het bij mij nog niet opgetreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjustin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-09 14:10

Had je toevallig telefoon gehad in de wagen of Siri gebruikt? Bij mij gebeurt het soms daardoor, na een telefoongesprek of iets te vragen aan Siri (bijzonder genoeg gebeurt het niet met de Google Assistant).

Zoals hierboven reeds aangegeven, even parkeren en infotainment resetten lost het wel meteen op.

Ik gebruik geen Carplay trouwens, heb het over bellen/Siri via Bluetooth.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• williej
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-07 20:12
Hebben meer mensen er last van dat de app niet meer werkt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ftADNzjv3BCTI8ExctkMUeq8njM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uhK0WxGgX7KAaQ8nFZpsBjWk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_rt_n
  • Laatst online: 24-12-2024
williej schreef op maandag 23 december 2024 @ 16:07:

[Afbeelding]
Ja, hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian

[Afbeelding]
Hier doet ie het gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
Hier ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williej
Oke apart.
Misschien is het os afhankelijk dan.

Ik werk op een Android toestel en jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14-09 12:19
Ik kan ook niet meer in de app. Als ik mijn EX30 aan wil tikken, geeft ie onderstaande melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YI4xRPvBGofRw4OVLM5JAXfYL3M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5bNGVb3zvC0ZU6NzdunFaYjg.jpg?f=fotoalbum_large

Helemaal afmelden en opnieuw aanmelden levert helaas geen ander resultaat op. Bij mijn vriendin werkt het ook niet. Vervelend weer…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
Daniel L. schreef op maandag 23 december 2024 @ 16:35:
Ik kan ook niet meer in de app. Als ik mijn EX30 aan wil tikken, geeft ie onderstaande melding:

[Afbeelding]

Helemaal afmelden en opnieuw aanmelden levert helaas geen ander resultaat op. Bij mijn vriendin werkt het ook niet. Vervelend weer…
Even de EX30 aanklikken/selecteren, daarna kun je op doorgaan klikken

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel L.
tdolder schreef op maandag 23 december 2024 @ 16:39:
[...]

Even de EX30 aanklikken/selecteren, daarna kun je op doorgaan klikken
No shit haha, dat doet ‘ie dus niet ☺️. Dan krijg ik de rode melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
williej schreef op maandag 23 december 2024 @ 16:28:
[...]

Oke apart.

iPhone

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZWEIMQLVk2oHBZHxlm3o3j2WI0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9gq1JfUJYxohhc18uTQxOzh1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile

[Afbeelding]
Jep. Precies hetzelfde. En ik kan daarna opnieuw inloggen, maar de 2FA code komt niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuukD
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:49

[Afbeelding]

Hier hetzelfde probleem, vanuit de auto opnieuw connecten in de app werkt totdat je app afsluit, dan verliest hij weer de connectie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
williej schreef op maandag 23 december 2024 @ 16:28:
[...]

Oke apart.

iOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williej
Ah gezien er nu meerdere iPhone (ios) gebruikers het probleem niet hebben. Kan het misschien wel een Android probleem zijn.

Of zijn er ook Iphone (ios) gebruikers bij wie de app niet meer werkt?

Of Android users bij wie het wel werkt?

Straks krijg ik nog spijt van mij overstap van de iPhone 15 pro naar mijn Galaxy s24 als het een os gebonden probleem blijkt zijn, maar dat is weer een andere discussie haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• humme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:18
williej schreef op maandag 23 december 2024 @ 17:53:
[...]

Ah gezien er nu meerdere iPhone (ios) gebruikers het probleem niet hebben. Kan het misschien wel een Android probleem zijn.

Of zijn er ook Iphone (ios) gebruikers bij wie de app niet meer werkt?

Of Android users bij wie het wel werkt?

Straks krijg ik nog spijt van mij overstap van de iPhone 15 pro naar mijn Galaxy s24 als het een os gebonden probleem blijkt zijn, maar dat is weer een andere discussie haha.
Met iOS werkt de app ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel L.
Hier ook iOS, en ook geen verbinding. Dus zowel Android als iOS gebruikers hebben issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanvdB
  • Laatst online: 18:24
Inderdaad, iOS bij mij ook geen verbinding, 2FA code komt wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CountBor
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11-09 21:27

[Afbeelding]

Precies hetzelfde probleem hier. Gisteren werkte het nog prima, vanmiddag op zowel mijn iPhone als die van mijn vrouw deze melding. Er is geen app update geweest, hopelijk fixt Volvo dit in hun backend systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
iOS hier geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanderosa
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 22:01
Werkt bij mij ook niet meer (iPhone) :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javdam1970
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-08 21:16

[Afbeelding]

Hier ook hetzelfde, heb al een melding bij Volvo gedaan ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gannicus
  • Laatst online: 06-05 14:46
Ik heb het zelfde probleem, app werkt niet, kan geen connectie maken, iPhone iOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nila2302
  • Registratie: Augustus 2020
Ook ik krijg de melding “kan geen andere auto selecteren”😡😡😡😡. Heeft voorheen altijd gewerkt. Kan nu dus niet zien als hij aan het laden is en kan hem ook niet voorverwarmen. Weet iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_007
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HqOyp_CsqnjS6oqH98KzpFpBpDs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/adhsdHbudlz6n4b93IChlFir.png?f=fotoalbum_large

Hier werkt het ook niet.
iPhone 15 met IOS 18.2
Vanuit de auto opnieuw connecten in de app werkt totdat je app afsluit, dan verliest hij weer de connectie..
Toen nogmaals hetzelfde riedeltje geprobeerd, maar hetzelfde resultaat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speediestb
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-08 10:44
Hier ook hetzelfde probleem op ios
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F72nLIi4l7G7qOUb6GKaBiE2inA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aHEBBQ4q21BWz8czUk88aZ0w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:25
De app werkt hier weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nila2302
  • Registratie: Augustus 2020
Gelukkig hier doet hij het ook weer. Geen idee wat het is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punky
  • Registratie: Mei 2024
Wel raar dat het bij iedereen verschillend is qua "storingen".
Bij mij heb ik nog niet een keer gehad dat de app niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punky
  • Registratie: Mei 2024
Heb trouwens eigenlijk nooit "storingen".
Diegene die ik heel soms heb zijn ook zo weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
punky schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 08:07:
Wel raar dat het bij iedereen verschillend is qua "storingen".
Bij mij heb ik nog niet een keer gehad dat de app niet werkte.
Bij Honda was het met welke server jouw Honda was verbonden (was mij verteld door de dealer). Had je geluk dat je met de juiste server was gelinkt, dan had je vrijwel geen problemen met de App, had je pech en was je aan een verkeerde server gekoppeld dan was de App een ramp en veel en veel erger dan bij Volvo. Gelukkig was ik toen aan de juiste server gekoppeld. Misschien geldt dit ook voor Volvo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Dat is bij de XC40 niet anders hoor. De ene persoon heeft probleem A, de andere persoon probleem B en weer een ander probleem A+B en nog een ander heeft geen problemen. Daar valt geen touw aan vast te knopen en het zal idd allemaal te maken hebben met hoe een individuele auto of batch auto's gelinkt is.

Het heeft dan ook weinig zin om naar anderen te kijken is ons geleerd met de XC40. En als de data verbinding in de auto begint te haperen is het vaak een teken dat er een OTA aan komt :D

[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 24-12-2024 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanderosa
App werkt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardGeerts
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-09 14:34
Is er al iemand die rondrijdt met SW 1.5?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepke
  • Laatst online: 15-09 13:50
ik heb net mijn garage nog gesproken (die belde n.a.v. enquête). hij gaf aan dat tot 07-01 SW upgrade geblokkeerd is vanwege feestdagen etc. geen idee of dit echt is of kan. maar dat was vanwege krappe bezettingen (qua dealer dekking) en ze willen voorkomen dat er auto's pech hebben vanwege onjuiste upgrades.

ik zit er op te wachten omdat ik nog diverse klachten bij de dealer open heb staan m.b.t. carkit/verwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Sepke schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 12:50:
ik heb net mijn garage nog gesproken (die belde n.a.v. enquête). hij gaf aan dat tot 07-01 SW upgrade geblokkeerd is vanwege feestdagen etc. geen idee of dit echt is of kan. maar dat was vanwege krappe bezettingen (qua dealer dekking) en ze willen voorkomen dat er auto's pech hebben vanwege onjuiste upgrades.

ik zit er op te wachten omdat ik nog diverse klachten bij de dealer open heb staan m.b.t. carkit/verwarming.
Toevallig, de laatste OTA van de XC40/C40/EX40 is ook na een week of 2 deze week teruggetrokken vanwege zogenaamde bugs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jboerma100
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:44
WardGeerts schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:15:
Is er al iemand die rondrijdt met SW 1.5?
Ja heb vorige week 1.5 geïnstalleerd gekregen om het zogenaamde verwarming probleem op te lossen. Is aanzienlijk beter geworden. Maar nu hebben we geen rit gegevens meer. Niet dat we die gebruiken, only nice to have. Verder nog weinig veranderingen gemerkt. We hebben een fantastische dealer, maar bij de Volvo organisatie mag wel wat structureel veranderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
Volgens de geruchten zijn alle updates altijd weer teruggetrokken. Maar zwart op wit heb ik het nog nooit kunnen vinden. Zelfs updates voorgeschoteld gekregen terwijl die zogenaamd weer teruggetrokken was volgens de fora.

Als je ventilatie op handmatig zet wordt hij een stuk warmer op 20 graden, dan is 21/22 zelfs gewoon te heet. Dus voor de 1.4 EX30's is dat een prima tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmvoo
  • Laatst online: 13-09 15:39
Ophidian schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 13:35:
Als je ventilatie op handmatig zet wordt hij een stuk warmer op 20 graden, dan is 21/22 zelfs gewoon te heet. Dus voor de 1.4 EX30's is dat een prima tijdelijke oplossing.
Niets zo persoonlijk als klimaat en temperatuur. Hier op 24 met jas aan :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
lmvoo schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:08:
[...]

Niets zo persoonlijk als klimaat en temperatuur. Hier op 24 met jas aan :o
Ook als je ventilatie op handmatig zet? Dan is ie opeens een stuk warmer namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:50
Vandaag deed uit het niets mijn keyfob het niet meer. Gisteravond nog gewoon weggelopen bij de auto die ook op slot ging, maar vanmiddag wou ie niet meer openen. Met de noodoplossing (fob tegen de deurstijl) geopend, daarna ook (met enige moeite) met de keyfob op de kaartlezer kunnen 'starten'. Geen enkele waarschuwing gehad over een lege batterij van de keyfob, maar toen ik net de CR2450 even door ging meten gaf ie maar 2,4V wat me wat weinig lijkt. Nu maar eens zien waar ik morgen (zal wel niet lukken) of overmorgen een nieuwe weghaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
dennistd schreef op woensdag 25 december 2024 @ 01:03:
Vandaag deed uit het niets mijn keyfob het niet meer. Gisteravond nog gewoon weggelopen bij de auto die ook op slot ging, maar vanmiddag wou ie niet meer openen. Met de noodoplossing (fob tegen de deurstijl) geopend, daarna ook (met enige moeite) met de keyfob op de kaartlezer kunnen 'starten'. Geen enkele waarschuwing gehad over een lege batterij van de keyfob, maar toen ik net de CR2450 even door ging meten gaf ie maar 2,4V wat me wat weinig lijkt. Nu maar eens zien waar ik morgen (zal wel niet lukken) of overmorgen een nieuwe weghaal.
Die zgn. noodoplossing is bij mij 9 van de 10 keer de standaard manier hoe ik mijn EX30 ontgrendel. Heeft enkel in het begin redelijk gewerkt. Er rijden trouwens veel meer EX30 rond die dit probleem hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

NokiaFan schreef op woensdag 25 december 2024 @ 07:51:
Die zgn. noodoplossing is bij mij 9 van de 10 keer de standaard manier hoe ik mijn EX30 ontgrendel. Heeft enkel in het begin redelijk gewerkt. Er rijden trouwens veel meer EX30 rond die dit probleem hebben.
Maar de meeste lijken volgens mij onder een van twee 'standaardgevallen' te vallen?

Ze bewaren hun keyfob "te dicht bij" hun geparkeerde auto, waardoor de auto en keyfob binnen elkaars bereik blijven. En blijkbaar stoppen ze dan op een gegeven moment met reageren op die signalen.

In theorie is de eenvoudigste oplossing om de keyfob verder weg te bewaren, maar dat kan uiteraard niet altijd. Een andere oplossing is om 'm in een of andere metalen behuizing te leggen wat effectief een 'Faraday cage' is en waardoor de verbinding tussen keyfob en auto ook wordt verbroken.

En de andere die ik diverse keren genoemd heb zien worden is dat ze een keyfob hebben die door een softwarebug veel te snel leeg gaat.
De dealer kan blijkbaar de keyfob van nieuwe software voorzien waarin die bug is opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door ACM op 25-12-2024 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
ACM schreef op woensdag 25 december 2024 @ 08:42:
[...]

Maar de meeste lijken volgens mij onder een van twee 'standaardgevallen' te vallen?

Ze bewaren hun keyfob "te dicht bij" hun geparkeerde auto, waardoor de auto en keyfob binnen elkaars bereik blijven. En blijkbaar stoppen ze dan op een gegeven moment met reageren op die signalen.

In theorie is de eenvoudigste oplossing om de keyfob verder weg te bewaren, maar dat kan uiteraard niet altijd. Een andere oplossing is om 'm in een of andere metalen behuizing te leggen wat effectief een 'Faraday cage' is en waardoor de verbinding tussen keyfob en auto ook wordt verbroken.

En de andere die ik diverse keren genoemd heb zien worden is dat ze een keyfob hebben die door een softwarebug veel te snel leeg gaat.
De dealer kan blijkbaar de keyfob van nieuwe software voorzien waarin die bug is opgelost.
Software keyfob is al geüpdatet, batterij al meerdere keren vervangen. De sleutel bewaar ik op meer dan 25 meter van de auto, dus daar ligt het allemaal niet aan. De dealer heeft melding gemaakt bij Zweden. Helaas nog altijd zonder echte oplossing.

Mijn vermoeden is dat het signaal wordt verstoord door andere signalen. Op sommige plekken wordt de auto nog wel ontgrendeld van een afstand, maar op de meeste niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21

Reinier

\o/

Ik heb een Care by Volvo-abonnement. Mijn vrouw heeft een eigen Volvo ID aan de auto gekoppeld. Zij kreeg een email m.b.t. de prijsstijging vanwege de MRB. Maar ik ben de klant, zij niet. En ik heb geen mail. Hoe dan :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• puccini
NokiaFan schreef op woensdag 25 december 2024 @ 10:28:
[...]

Mijn vermoeden is dat het signaal wordt verstoord door andere signalen. Op sommige plekken wordt de auto nog wel ontgrendeld van een afstand, maar op de meeste niet.
Heb je de telefoon in de buurt van de Keyfob, dat wil ook wel eens problemen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:50
Zijn er trouwens meer mensen waarbij de wifi van de auto dingen doet die ie niet moet doen? Hij lijkt steeds berichten uit te sturen dat hij 10.0.0.1 is terwijl dit mijn Fritzbox is. De auto is 10.0.0.103 of 10.0.0.108, afhankelijk van de 2.4GHz of 5GHz-band.

Melding van mijn ESET-scanner op de desktop:
25-12-2024 22:46:53;Dubbele IP-adressen in het netwerk;Geblokkeerd;10.0.0.1 [04:b4:fe:xx:xx:xx];10.0.0.1 [76:91:b0:a4:ab:3b];ARP;ARP/DuplicateIPAddresses;;;;;;;

Die eerste is dus van mijn Fritzbox, maar die tweede is een willekeurig mac-adres van de auto. Ik kan hem er ook niet toe zetten zijn echte mac-adres te gebruiken ipv deze neppe, die instelling lijkt niet beschikbaar te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door dennistd op 25-12-2024 23:25 ]

• Roy Batty
  • Laatst online: 12-09 11:58
Ik was dinsdag even bij de dealer omdat ik de storing dus ook had (Geen 4/5G weergave, geen iOS verbinding). Die hebben er wat mee zitten klooien en nu doet ie het weer.

Echter......ze hebben meteen even een nieuwe batterij in de Keytag gezet, die werkte daar prima maar zojuist is er geen leven meer in te krijgen via de remote verbinding. Het NFC deel werkt wel. Nu vermoed ik dat die Standby modus is geactiveerd maar iemand een idee hoe die er weer vanaf te krijgen is ? Ik heb al aan de deurklink en achterklep zitten duwen zoals in de link maar niks werkt. Iemand een tip ?

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

• lmvoo
  • Laatst online: 13-09 15:39
Ophidian schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:11:
[...]

Ook als je ventilatie op handmatig zet? Dan is ie opeens een stuk warmer namelijk
Zeker. Daar rijd ik al weken op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
Weet iemand of de ruitenwisser by default UIT te zetten is ipv op Automatisch ? Vanochtend was de boel stijf bevroren, je moet er niet aan denken dat ze dan automatisch gaan wissen als je in de auto stapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• puccini
Roy Batty schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 10:51:
Weet iemand of de ruitenwisser by default UIT te zetten is ipv op Automatisch ? Vanochtend was de boel stijf bevroren, je moet er niet aan denken dat ze dan automatisch gaan wissen als je in de auto stapt.
Inderdaad daar was ik ook naar opzoek, maar heb ook nog niets kunnen vinden.
Ook al zet je de wissers helemaal uit ook dat werkt niet bij opnieuw instappen de volgende keer (sys 1.4.2)
Het zou wel wenselijk zijn aangezien de rubbers vaak vastvriezen en de wisselmotor overbelast raakt.
Dat lijkt mij geen goede zaak.

[ Voor 8% gewijzigd door puccini op 27-12-2024 12:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poesje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-12-2024
Roy Batty schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 10:51:
Ze staan bij starten inderdaad standaard op automatisch, maar volgens de handleiding heb je hier nog een fysieke bediening voor: https://www.volvocars.com...a77a7e089c0a8296870d1a409
Wat mij goed bevalt en zeker helpt is de auto voorverwarmen, de paar keer dat de auto met vorst buiten stond zijn dan de ruiten ook mooi ontdooit

[ Voor 11% gewijzigd door poesje op 27-12-2024 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoex30
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15-09 12:19
Helaas opeens weer een nieuw fenomeen, het licht staat op automatisch maar sindag een dag of drie denkt de auto daar anders over. moet hem handmatig aanzetten :-). Wel apart dt dit pas sinds een paar dagen is zijn er dan toch stiekem aanpassingen OTA ?.
Heeft iemand anders dit ook?, zal vandaag even een reset doen mischien dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
poesje schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 12:23:
[...]

Ze staan bij starten inderdaad standaard op automatisch, maar volgens de handleiding heb je hier nog een fysieke bediening voor: https://www.volvocars.com...a77a7e089c0a8296870d1a409
Wat mij goed bevalt en zeker helpt is de auto voorverwarmen, de paar keer dat de auto met vorst buiten stond zijn dan de ruiten ook mooi ontdooit
De volgende keer als je instapt staat het gewoon weer op automatisch aan zoals ik al beschreef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Batty
poesje schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 12:23:
[...]

Dat klopt, je kunt ze handmatig uitzetten maar dat was de vraag niet. Bij vorst moet je dus eerst handelingen doen om schade te voorkomen.....dat hoort standaard veilig te zijn want er komt een keer dat je dat vergeet. Beter was het om dit by default uit te zetten danwel het een instelling te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Roy Batty op 27-12-2024 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
puccini schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 12:12:
[...]

Inderdaad daar was ik ook naar opzoek, maar heb ook nog niets kunnen vinden.
Ook al zet je de wissers helemaal uit ook dat werkt niet bij opnieuw instappen de volgende keer (sys 1.4.2)
Het zou wel wenselijk zijn aangezien de rubbers vaak vastvriezen en de wisselmotor overbelast raakt.
Dat lijkt mij geen goede zaak.
Dat is precies wat ik vanochtend had, door de mist was het zo vastgevroren dat de ruitenwissers ook na voorverwarmen nog muurvast zaten. Als ik de auto gebruikt had, dan waren die motoren compleet naar de mallemoer geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
puccini schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 13:16:
[...]

De volgende keer als je instapt staat het gewoon weer op automatisch aan zoals ik al beschreef.
en dat is dus precies het probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TT1964
Roy Batty schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 16:46:
[...]

en dat is dus precies het probleem
Net getest met software versie 1.5. Bij afsluiten auto de wissers op stand 0 gezet. Na 20 minuten de auto geopend en in drive gezet. Wissers staan nog steeds op Stand 0 en hebben niet gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
TT1964 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 20:09:
[...]

Net getest met software versie 1.5. Bij afsluiten auto de wissers op stand 0 gezet. Na 20 minuten de auto geopend en in drive gezet. Wissers staan nog steeds op Stand 0 en hebben niet gewist.
Dat lijkt er al meer op dan, dus goed nieuws. Nog beter (lees veiliger voor je auto) was het als deze altijd by default uit zou staan en je ze zelf aan moet zetten. Zo was het bij mijn vorige E-Tron en dit is de enige echt veilige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TT1964
Roy Batty schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 20:50:
[...]

Dat lijkt er al meer op dan, dus goed nieuws. Nog beter (lees veiliger voor je auto) was het als deze altijd by default uit zou staan en je ze zelf aan moet zetten. Zo was het bij mijn vorige E-Tron en dit is de enige echt veilige optie.
Vanochtend bij openen van de auto stonden (helaas) de wissers toch weer op automaat en gingen wissen op een bevroren ruit. Dus geen verbetering t.o.v 1.4.2.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daniel L.
Ik ben hier toch ook wel een beetje klaar mee inmiddels. De enige manier om alle ruiten wasem-vrij te krijgen, is alle ventilatie vol open te laten staan. Op een rit van 2,5 uur gaat dat echt enorm vervelen. Het lijkt verdomme wel alsof ik in een auto uit de jaren ‘80 rijd.

Ik durf inmiddels wel hardop te zeggen dat ik enigszins spijt heb van mijn keuze voor de EX30, er zijn simpelweg te veel ergernissen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vcING9ckBLwWiX2IWo_GrkR-DCg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5v3XQC9bGaYhqHKe9NCL7dqm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fe63TsEwBsHjiyS34fd8fOA-y1A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M5Kw5NxZspt7X4qspNN1s6UR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmat
Daniel L. schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:30:
Ik ben hier toch ook wel een beetje klaar mee inmiddels. De enige manier om alle ruiten wasem-vrij te krijgen, is alle ventilatie vol open te laten staan. Op een rit van 2,5 uur gaat dat echt enorm vervelen. Het lijkt verdomme wel alsof ik in een auto uit de jaren ‘80 rijd.

Ik durf inmiddels wel hardop te zeggen dat ik enigszins spijt heb van mijn keuze voor de EX30, er zijn simpelweg te veel ergernissen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is niet normaal.
Zit er niet ergens een afsluitrubber verkeerd? Controleer overal of de vloerbedekking niet vochtig of nat is door lekkage en regenval. Staat de airco aan? Die haalt vocht uit de binnenlucht. Gebruik je de ontwassemingsfunctie en achterruit verwarming? Wat is 'de ventilatie vol open te laten staan' ?

[ Voor 4% gewijzigd door kmat op 28-12-2024 12:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy Batty
TT1964 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:58:
[...]

Vanochtend bij openen van de auto stonden (helaas) de wissers toch weer op automaat en gingen wissen op een bevroren ruit. Dus geen verbetering t.o.v 1.4.2.
Het is absurd dat zoiets mogelijk is bij een echt wintermerk als Volvo. Je draait je ruitenwissers en motoren finaal naar de knoppen zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daniel L.
kmat schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:44:
[...]
Dat is niet normaal.
Zit er niet ergens een afsluitrubber verkeerd? Controleer overal of de vloerbedekking niet vochtig of nat is door lekkage en regenval. Staat de airco aan? Die haalt vocht uit de binnenlucht. Gebruik je de ontwassemingsfunctie en achterruit verwarming? Wat is 'de ventilatie vol open te laten staan' ?
Nope, alles sluit prima aan. Ook geen vochtige matten o.i.d. Met “ventilatie vol open” bedoel ik inderdaad de ontwasemingsfunctie (voor én achter) waardoor de ventilatie volle bak op hoge temperatuur loeit.

Overigens zie ik dit probleem veelvuldig voorbijkomen op de verschillende fora / FB pagina’s dus ik ben niet de enige blijkbaar :/ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kmat
Daniel L. schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:49:
[...]

Nope, alles sluit prima aan. Ook geen vochtige matten o.i.d. Met “ventilatie vol open” bedoel ik inderdaad de ontwasemingsfunctie (voor én achter) waardoor de ventilatie volle bak op hoge temperatuur loeit.

Overigens zie ik dit probleem veelvuldig voorbijkomen op de verschillende fora / FB pagina’s dus ik ben niet de enige blijkbaar :/ .
Klopt op andere media wordt dit ook gemeld. Ik zelf heb het 1x meegemaakt toen 4 personen met zeiknatte jassen meereden. Alles handmatig, dus niet auto, vol aangezet. Toen was het binnen 1 minuut weg. Daarna weer op auto. Was de wasem binnen 1 minuut weer terug. Dus toen maar op handmatig laten staan met minder fan vanwege de herrie. Overigens staat de verwarming\klimaatcontrole nu altijd op handmatig en ervaar ik geen\minder klimaatproblemen. Wel op 25/26 graden want 21 voelt als koud. De auto functie werkt volgens mij niet goed genoeg. Hopelijk wordt dit met een update nog verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:25
kmat schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 18:08:
[...]

Klopt op andere media wordt dit ook gemeld. Ik zelf heb het 1x meegemaakt toen 4 personen met zeiknatte jassen meereden. Alles handmatig, dus niet auto, vol aangezet. Toen was het binnen 1 minuut weg. Daarna weer op auto. Was de wasem binnen 1 minuut weer terug. Dus toen maar op handmatig laten staan met minder fan vanwege de herrie. Overigens staat de verwarming\klimaatcontrole nu altijd op handmatig en ervaar ik geen\minder klimaatproblemen. Wel op 25/26 graden want 21 voelt als koud. De auto functie werkt volgens mij niet goed genoeg. Hopelijk wordt dit met een update nog verbeterd.
Ik blijf het vreemd vinden. Bij mij staat die op 19 graden en is comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanderosa
Bij mij werkt alles prima, ook de verwarming ( Plus SMER)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
Vanderosa schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 21:11:
Bij mij werkt alles prima, ook de verwarming ( Plus SMER)
Hier ook. Ik moet wel zeggen dat ik de kachel/ventilatie op handmatig heb staan. Wil liever zelf bepalen ipv dat automatische geblaas en zo.

Pagina: 1 ... 72 ... 95 Laatste